Ελλάς 21ος αι.: Κ α ν ε ί ς δεν τολμά να σταθεί απέναντι στην Εκκλησία [2]

Ωστόσο: [ο ρ ό λ ο ς της εμφανώς έχει δ ρ α σ τ ι κ ά περιοριστεί τα τελευταία 10 τ ο υ λ ά χ ι σ τ ο ν χρόνια]

««Πιστεύοντας, όπως κι εσείς, ότι η θρησκεία είναι ένα ζήτημα που αφορά αποκλειστικά τον κάθε άνθρωπο και το θεό του, ότι κανείς δεν χρωστάει λογαριασμό σε κανέναν για την πίστη ή τη θρησκεία του, ότι οι νομοθετικές εξουσίες της κυβέρνησης μπορούν να αφορούν πράξεις μόνο και όχι απόψεις, σέβομαι απόλυτα την απόφαση ολόκληρου του αμερικανικού λαού, που όρισε ότι οι νομοθέτες του δεν θα φτιάξουν κανέναν νόμο που θα στηρίζει την εγκαθίδρυση κάποιας θρησκείας ή θα απαγορεύει την ελεύθερη άσκησή της, χτίζοντας έτσι ένα τείχος διαχωρισμού ανάμεσα σε Εκκλησία και κράτος».

Μ’ αυτήν τη φράση από μια επιστολή του προς την Ενωση Βαπτιστών του Ντάνμπουρι, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τόμας Τζέφερσον προσδιόρισε την έννοια του «χωρισμού Εκκλησίας και κράτους». Αυτά στην Αμερική του 1802. Στην Ελλάδα του 21ου αι. ακόμα το συζητάμε. [Ελευθεροτυπία 07.02.2010]

Υπέρ του διαχωρισμού Κράτους – Εκκλησίας και της αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας τάσσεται η πλειοψηφία των Ελλήνων…

Η πλειοψηφία της κοινής γνώμης θεωρεί πως ο ρόλος της Εκκλησίας έχει αποδυναμωθεί λόγω των εσφαλμένων επιλογών της στο παρελθόν. Σε αντίστοιχη δημοσκόπηση του 2005 που είχε πραγματοποιήσει η Κάπα Research το 57,8% δήλωνε πως ο ρόλος της Εκκλησίας έχει ενισχυθεί και μόνο το 19,8% υποστήριζε ότι έχει αποδυναμωθεί. Δέκα χρόνια μετά, το 43,9% υποστηρίζει ότι ο ρόλος της Εκκλησίας έχει ενισχυθεί, ενώ το 47% θεωρεί ότι έχει αποδυναμωθεί.
Παράλληλα το 73% των ερωτηθέντων στην έρευνα τάσσεται υπέρ της καύσης των νεκρών, την οποία η Εκκλησία εξακολουθεί να απορρίπτει. Επίσης το 78,4% τάσσεται υπέρ της άποψης ότι οι κληρικοί θα πρέπει στο εξής να μισθοδοτούνται από την Εκκλησία και όχι από το Ελληνικό Δημόσιο, όπως ισχύει σήμερα.  –[δημοσκόπηση MRB πριν 2 χρόνια στο Βήμα 19.04.2015]

Ερχόμαστε τώρα στο 2017:
έρευνα «Τι Πιστεύουν Οι Έλληνες» είναι μια πανελλαδική έρευνα κοινής γνώμης που χαρτογραφεί τις πεποιθήσεις των Ελλήνων σε μία σειρά από ζητήματα. Τα αποτελέσματα των 73 ερωτημάτων που τέθηκαν στους πολίτες μπορείτε να τα βρείτε αναλυτικά εκεί, σε μια ποικιλία μορφών και κατηγοριοποιημένα σε διάφορες πληθυσμιακές κατηγορίες. Στα παρακάτω 20 και 21  διαγράμματα μπορείτε να δείτε με μια ματιά τις απαντήσεις στα ερωτήματα της έρευνας που αφορούν την Εκκλησία.

  1. Στο ερώτημα αν οι ιερείς πρέπει να μισθοδοτούνται ή όχι από το Δημόσιο, οι απαντήσεις το 2015 και το 2016 είναι συντριπτικά υπέρ το Όχι. 72,9% και 71,2% αντίστοιχα.

2. Ενώ ακόμα και ο μύθος του «Οι Έλληνες είναι κατά 98% ορθόδοξοι» έχει προ πολλού καταρρεύσει. Το Απρίλιο 2015, το 83,5% δηλώνει ότι πιστεύει, γενικώς κι αορίστως,  στον Θεό και τον Δεκέμβριο του ’16 υποχωρεί ακόμα περισσότερο στο 79%...

***

Υποχρεωτικές αναγνώσεις:
Ελλάς-Αποτέφρωση 21ος αι.: Κ α ν ε ί ς δεν τολμά να σταθεί απέναντι στην Εκκλησία…

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

10 Responses to Ελλάς 21ος αι.: Κ α ν ε ί ς δεν τολμά να σταθεί απέναντι στην Εκκλησία [2]

  1. Ο/Η ΞΗ λέει:

    Μακρής Πέτρος

    ΣΥΡΙΖΑ: Η αποθέωση του ολιγαρχικού κράτους
    ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/03/2017 10:20

    Κοινή χρήση6
    emailεκτύπωση

    Το απότομο, σε εκλογικά ποσοστά ανεμογκάστρι, του ΣΥΡΙΖΑ και των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχει ήδη τη δική του πασίγνωστη ιστορία. Τα απολειφάδια (η λέξη προέρχεται από τα υπολείμματα του σαπουνιού) του άλλοτε κραταιού ΠΑΣΟΚ, (τα ονόματα γνωστά), σε συνεργασία με την αυτοκρατορία του κατά δήλωσιν «ριζοσπαστικού αριστερού» περιθωρίου, ήταν η πρώτη ζύμη, αυτή η πρωτότυπη μαγιά, που φούσκωσε την ψευδοπασοκοσυριζαϊκή πίτα.

    Γνωστά όλα τα ναυάγια: Κίνημα των αγανακτισμένων-πολλοί από αυτούς σήμερα στα έδρανα της Βουλής-«Δεν πληρώνω», «Σκίζω Μνημόνια», «καταγγέλλω μονομερώς τις συμβάσεις του δημοσίου χρέους», «βαφτίζω Γερμανοτσολιάδες» όσους ανασκουμπώνονται να ξεχρεώσουν τη χώρα, από τις απάτες των εργατοπατέρων και τις αχρεώστητες επιδοτήσεις των απατεώνων συνεταιριστών.

    Και επιπλέον: «Αλλάζω τη δομή και τη λειτουργία της ΕΕ», σε συνεργασία με τους …κοτσιδέϊροςPodemos της Μαδρίτης (αλήθεια πού βρίσκονται αυτοί οι «επαναστάτες» με τα ξεσκισμένα délavésτζινς και τα τσιγγάνικα σκουλαρίκια;

    Όπως επίσης «θα γεμίσω τις κρατικές δεξαμενές των διϋλιστηρίων με φτηνό πετρέλαιο» από τους συντρόφους της ψευδοσοσιαλιστικήςΒενεζουελάνικηςμπανανίας». Α, ξεχάσαμε και την κατάθεση δάφνινου στεφάνου, στα θύματα του Σκοπευτηρίου της Καισαριανής, μόνον και μόνον για να προετοιμάσουμε το δίδυμο Μέρκελ-Σόιμπλε ότι «δεν θα εισπράξουν δεκάρα από το δημόσιο χρέος, που θα το συμψηφίσουμε με τις γερμανικές πολεμικές επανορθώσεις».
    Απορίας άξιον: αυτό το ποσοστό της εκλογικής «επιτυχίας» του ΣΥΡΙΖΑ, που φούσκωσε και με το bonus των 50 εδρών του… σωτηρίου νόμου, που συνέταξε ο εκ ΝΔ ορμώμενος αξιότιμος «σύντροφος» Προκόπης Παυλόπουλος, όλοι αυτοί οι ψηφοφόροι, που ανέδειξαν σε κυβέρνηση το παρά φύσιν συμπεθεριό ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν πονηρεύτηκαν, ότι θ’ ακολουθήσουν πορεία πυροβασίας ως άλλοι αναστενάρηδες της Αγίας Ελένης Σερρών, αλλά τελικά θα κατακαούν χωρίς την εικόνα της Αγίας Παρασκευής, αλλά και χωρίς τη μύησή τους στο φαινόμενο της «ακαΐας»;

    Ένα μεγάλο ποσοστό, που παρασύρθηκε από την απατηλή καθοδήγηση των επαγγελματιών λαοπλάνων της Πλατείας Συντάγματος, συνωστίζεται σήμερα, για ένα πιάτο φαγητό στα εκκλησιαστικά συσσίτια, ποδοπατείται για μια δωρεάν γκοφρέτα, κόβει σε 24 και 48 δόσεις των 10 ευρώ, τις δαπάνες του ηλεκτρικού ρεύματος, σε ουρές που σχηματίζονται από τις μεταμεσονύκτιες ώρες…

    Άλλοι πάλι μαζεύουν τ’ απομεινάρια των οπωρολαχανικών, ή τα μπαγιάτικα ψάρια στις λαϊκές αγορές και οι εντελώς ξεχασμένοι και 10 φορές σε χειρότερη μοίρα από τους Παρισινούς «κλοσάρ» ψάχνουν για αποφάγια στους κάδους απορριμμάτων, ή για ένα πλαστικό κύπελλο με μισοτελειωμένο καφέ, έστω και με τα σάλια του οποιουδήποτε προκατόχου…

    Και τι να πρωτοθυμηθεί κανείς… Το μόνο κακό είναι ότι η κοινωνία μας, μάλλον ατάραχη, έχει εθιστεί σ’ αυτά τα δρώμενα, με αμέτρητους ζητιάνους, άστεγους, που κοιμούνται, μέσα σε χάρτινες κούτες, ή πάνω σε σανιδωτές παλέτες καταμεσής στο Σύνταγμα, στην είσοδο της Τραπέζης της Ελλάδος στα πέριξ της Κλαυθμώνος και σε αμέτρητα κεντρικά στέκια αστέγων…

    Και η πρώτη φορά «Αριστερή» ηγεσία ξέχασε να κάνει ένα περίπατο σ’ αυτή την επίγεια κόλαση; Και εδώ η μέγιστη πλάνη: Ποιος το λέει σήμερα ότι το παρά φύσιν συμπεθεριό ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ασκεί αριστερή πολιτική, με την έννοια βεβαίως μιας Αριστεράς με δημοκρατικό πολυφωνικό κοινοβουλευτικό πρόσωπο;

    Η απάντηση είναι αυτονόητη: Το ηγετικό ιερατείο της Κουμουνδούρου ασκεί «ριζοσπαστική» πολιτική όχι ενός Φρανσουά Μιτεράν, ενός Ούλοφ Πάλμε, ενός ΒίλιΜπραντ, ενός ΜπρούνοΚράϊσκι, ενός Φελίπε Γκονζάλες, ή ενός Μάριο Σοάρες. Από την έννοια της Αριστεράς το ιερατείο Κουμουνδούρου-Μαξίμου έχει μετά ζήλου κρατήσει τα ολιγαρχικά προνόμια του κατά τον γελοιωδέστερο τρόπο ναυαγισμένου «υπαρκτού σοσιαλισμού». Με μια νομενκλατούρα, που θα την εζήλευε και ο Νικολάε Τσαουσέσκου. Με ηγεμονικά προνόμια που στηρίζονται σε αρκετές μεραρχίες αργόμισθων και ανύπαρκτων στους χώρους εργασίας γραφειοκρατών, που ομνύουν όχι σε δημοκρατικό σύνταγμα, αλλά σε πρότυπα δικτατορίας επί του προλεταριάτου με το χυδαίο και παραπλανητικό πρόσχημα του «δημοκρατικού συγκεντρωτισμού».

    Εδώ λοιπόν συντελείται η πιο παράδοξη πορεία προς το κοινωνικό Μηδέν. Με μια επιστροφή στα αυτοκαταρρεύσαντα μοντέλα του ανατολικο-ευρωπαϊκού ή και του ασιατικού κομμουνισμού, που τον απεκύρηξε η ίδια η μαρτυρική Ρόζα Λούξεμπουργκ. Και όχι μόνον αυτή. Αλλά και η Μέκα και η Μεδίνα, οι δύο μητροπόλεις του «υπαρκτού» (ορθότερα ανύπαρκτου) «σοσιαλισμού» ή με δύο λόγια: Η Μόσχα και το Πεκίνο! Μια τέτοια λοιπόν πορεία προς το Μηδέν δεν θα την εζήλευε ούτε ο βορειοκορεάτης παχουλός δικτάτορας ΚιμΓιονγκΟυν…

  2. Ο/Η Epaminondas Papayannis λέει:

    Δυστυχώς, στην Ελλάδα, η εκκλησία (αυτή η εκκλησία) είναι κράτος!

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    O Tσίπρας, για καθαρά λόγους προσωπικού συμφέροντος διατηρεί τον εκκλησιαστικό Μεσαίωνα και διάφορα αισχρά προνόμια, και τα τσιράκια του συκοφαντούν τους πολίτες πως το κάνει κάτω από δική τους επιθυμία. Οι δημοσκοπήσεις δίνουν συντριπτικά ποσοστά υπέρ τουχωρισμού και της φορολόγησης

    Η ανήθικη σχέση του κ.Τσίπρα με τον αρχιεπίσκοπο

    Η ανήθικη σχέση του κ.Τσίπρα με τον αρχιεπίσκοπο
    28/11/2012


    Έχει και η Αριστερά την Κανόσσα της

    Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η γραμμή Μαζινό της ιερής διαφθοράς, το τελευταίο ανάχωμά της, τώρα που το ΠΑΣΟΚ καταρρέει σαν σκωροφαγωμένη παράγκα του Καραγκιόζη και που τα θεμέλια του βαβυλώνιου πύργου της ΝΔ τρίζουν. Ακούγεται υπερβολή, αλλά δεν είναι. Ο ΣΥΡΙΖΑ πέφτει σε παράβαση καθήκοντος, αρνούμενος να ασκήσει τον υποχρεωτικό ελεγκτικό του ρόλο προς την Εκκλησία σε τέσσερα επίπεδα:

    α. Στην ανώμαλη θεσμική της σχέση με το Κράτος
    β. Στα προκλητικά της οικονομικά και «ηθικά» σκάνδαλα
    γ. Στο ιδεολογικό πεδίο στο οποίο ο ρολος της στη διαμόρφωση διαδεδομένων λαϊκών προκαταλήψεων, κοινωνικής καθυστέρησης, σκοταδισμού και φυλετικού και θρησκευτικού μίσους είναι καθοριστικός.
    δ. Στην προώθηση μεταρρυθμίσεων (ευθανασία, καύση νεκρών, γάμος ομοφυλόφιλων, πολιτικός ορκος στη Βουλή, απαγόρευση του προσυλητισμού στα σχολεία κλπ), που στην Ευρώπη έχουν θεσμοθετηθεί από κεντρώα ή κεντροαριστερά κόμματα και εδώ ασκεί βέτο για αυτές η φαρισαϊκή Εκκλησία.
    ………………………….

  4. Ο/Η laskaratos λέει:

    84% υπέρ της φορολόγησής της-MRB, REAL NEWS 6.4.2010),

    Click to access RN26-29-03-2010.pdf

    από 26-29.3.
    Σίγουρα ΝΑΙ 73,4%
    μάλλον ΝΑΙ 10,6
    ΣΥΝΟΛΟ 84%

    μάλλον ΟΧΙ και σίγουρα ΟΧΙ: 15,1
    Δ.Ξ, Δ.Α.: 0,9
    __________
    Από τις αρχές του 2010
    «Διακριτοί ρόλοι», ορολογία προσχηματική, όπως ακριβώς έλεγε και ο Ανδρέας Παπανδρέου μετά το 1985 και όπως ισχύει σήμερα, όχι χωρισμός.

    http://www.syriza.gr/article/id/40699/Synanthsh-Proedroy-ths-K.O.-toy-SYRIZA-Aleksh-Tsipra-me-ton-Makariotato-Archiepiskopo-Athhnwn-kai-Pashs-Ellados-k.-Ierwnymo.html#.WDMA_fmLTIU

    ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς

    Συνάντηση Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο
    24/03/2010

    Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε σήμερα με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών (Αγ. Φιλοθέης 21).

    Μετά το τέλος της συνάντησης έγιναν δηλώσεις:

    ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: Για μένα ήταν μια πολύ χρήσιμη συνάντηση. Είναι χρήσιμη εμπειρία να συνομιλεί κανείς με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο, έναν άνθρωπο με νηφαλιότητα και πνευματικότητα και είναι θετικό που αυτή τη στιγμή είναι Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδας. ………
    Εμείς προσήλθαμε σε αυτή τη συνάντηση με διακριτές τις διαφορετικές μας απόψεις, τις διαφορετικές αφετηρίες. Και θέλω να επαναλάβω τη δική μας αξιακή θέση για διακριτούς ρόλους εκκλησίας και κράτους.

    Ομερτά για τον κ. Αρχιεπίσκοπο;


    Ομερτά για τον κ. Αρχιεπίσκοπο;
    27/08/2010

    Κύριε Ροΐδη,
    ……….
    Μεταξύ των πρώτων ξεχωριστή θέση κατέχει ο κ.Τσίπρας που στήριξε τον κ.Λιάπη την κρίσιμη ώρα που συζητιόταν το θέμα της φορολόγησης της Εκκλησίας. Αφού τον επισκέφθηκε στο κονάκι του, προσχώρησε (χωρίς να πέσει ούτε τουφεκιά στο κόμμα του, λες και πρόκειται για νεοσταλινικό μόρφωμα που υποκύπτει στον αρχηγό), στους «διακριτούς ρόλους Εκκλησίας-Κράτους» του ΓΑΠ, «έπλεξε το εγκώμιο του Αρχιεπισκόπου, λέγοντας ότι είναι συνετός και είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι είναι αυτή την κρίσιμη περίοδο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας». Ταυτόχρονα δεν έβγαλε τσιμουδιά όταν ο κ.Λιάπης μπροστά του και μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες ψευδολογούσε ασύστολα λέγοντας πως η Εκκλησία πένεται και δεν πρέπει να φορολογηθεί.

    Ιερώνυμος-Τσίπρας, 1-0


    ………………….

  5. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Μετά από μία πολυαίωνη σκλαβιά του Ορθόδοξου ιερατείου, που με την σκοταδιστική του εξουσία, καταπλάκωσε πνευματικά και πολιτιστικά τους κατοικούντες αυτόν τον τόπο, βυθίζοντας τους σε «αιώνιο» λήθαργο, κάτι αρχίζει να αλλάζει. Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από την παραπάνω έρευνα και από άλλα μηνύματα. Βέβαια, είναι μία πρώτη αρχή και είναι σίγουρο ότι ο δρόμος για την συνειδητοποίηση του καταστροφικού ρόλου των ρασοφόρων στην ιστορική πορεία μας, θα είναι μακρύς, δύσκολος και επικίνδυνος. Η συντριπτική τοποθέτηση της πλειοψηφίας των πολιτών, υπέρ του διαχωρισμού της εκκλησίας και του κράτους, αλλά και της μισθοδοσίας των ιερέων από την ίδια την εκκλησία και όχι από την πολιτεία, δείχνει ότι οι πολίτες άρχιζουν να αντιλαμβάνονται τους ρασοφόρους, ως ανθρώπους που κάνουν ένα επάγγελμα (όπως είναι η πραγματικότητα) και όχι ως πνευματικούς και αντιπρόσωπους του Θεού. Εστω και ασύνειδα στην αρχή, οι νεοέλληνες προσπαθούν διστακτικά και ταλαντευόμενοι, να βγούνε έξω από τον λήθαργο τους και να δείξουν μία θέληση αυτοκαθορισμού. Αυτή η αντιπαράθεση τους με την χιλιόχρονη «παράδοση» που θέλει τον παπά σαν ένα είδος αυθεντίας, είναι από όσο γνωρίζω πρωτοφανής και συνεπώς είναι ένα θέμα στο οποίο δεν έχουν πείρα. Χωρίς αμφιβολία, η ελληνική κοινωνία είναι βαρύτατα άρρωστη εδώ και πολλούς αιώνες, και από την αρρώστια μία εκ των δύο καταστάσεων μπορεί να προκύψει: είτε η καταστροφή είτε η ίαση. Η ίαση είναι δυνατή! Αρκεί βέβαια, να μην αποδειχθεί «το μετέωρο βήμα του πελαργού». Αρκεί βέβαια, να μην αρκείται να ζητάει αυτές τις ριζικές αλλαγές (για την δική μας κοινωνία, ριζικές), έχοντας αυταπάτες πως αυτοί που τον έφεραν σ’ αυτή την κατάσταση και επωφελήθηκαν τα μέγιστα, θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν τις επιθυμίες του, ενάντια στα διεφθαρμένα συμφέροντα τους και την λυσσασμένη επιθυμία τους για εξουσία. Όταν θα συνειδητοποιήσει βαθιά και χωρίς αυταπάτες πως όπως όταν το ρασοφόρο ιερατείο επέβαλε την ισχύ του, του προκάλεσε όλη αυτήν την δυστυχία και συμφορά, έτσι και η ουσιαστική αποδυνάμωση του (ιερατείου), θα του ανοίξει τον δρόμο και θα του παρέχει τις δυνατότητες, με σκληρή επιμονή, να πάρει μία θέση που του αξίζει ανάμεσα στα άλλα πολιτισμένα έθνη, τότε θα αναλάβει την πρωτοβουλία να αμφισβητήσει και να απομυθοποιήσει την εξουσία τους και κάθε εξουσία. Όμως, όπως είπα στην αρχή, κατά την γνώμη μου, ο δρόμος θα είναι μακρύς.

  6. Ο/Η Kάποιος λέει:

  7. Ο/Η laskaratos λέει:

    Με την ευκαιρία της λήξης μιας λυκοφιλίας
    Εις μνήμην

    Γιάννα και Αλέξης, πολιτικός έρως στον καιρό της χρεοκοπίας


    Γιάννα και Αλέξης, πολιτικός έρως στον καιρό της χρεοκοπίας
    11/11/2014
    Όπου ο τυχοδιωκτισμός εμφανίζεται με τη μάσκα του ρεαλισμού

    ……………………

  8. Παράθεμα: Ελλάς 21ος αι.: Κ α ν ε ί ς δεν τολμά να σταθεί απέναντι στην Εκκλησία [Ο Μητσοτάκης στην «Αποστολή»] | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.