Ιερώνυμος-Τσίπρας, 1-0

Η αβάσταχτη ελαφρότητα του προέδρου του ΣΥΝ


Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
αντιγράφω από την «Καθημερινή»:
«Περισσότερο από μία ώρα κράτησε η συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών & πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου με τον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα στην αρχιεπισκοπή. Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε χρήσιμη τη συνάντηση, ενώ έπλεξε το εγκώμιο του Αρχιεπισκόπου, λέγοντας ότι είναι συνετός και είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι είναι αυτή την κρίσιμη περίοδο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας. Ιδιαίτερα τόνισε: «οι αφετηρίες μας είναι οι διακριτοί ρόλοι Εκκλησίας-Κράτους, πράγμα που θα βοηθήσει και τους δύο». Τόνισε ότι είναι σημαντικός ο διάλογος αλλά και η καταγραφή της εκκλησιαστικής περιουσίας, ενώ επισήμανε ότι υπάρχουν ιερωμένοι όπως ο κληρικός που προΐσταται στην οργάνωση της Εκκλησίας “Κιβωτός” που δίδουν μάχη κόντρα στο ρεύμα. Μάλιστα κατέληξε λέγοντας ότι πρέπει να γίνει διάλογος για να αντιμετωπισθούν οι διαφορές…».

Τα ίδια πάνω-κάτω βρήκα παντού. Δεν νομίζω πως αδικείται ο κ.Τσίπρας από κάποια δημοσιογραφική λογοκρισία, αυτή είναι η ουσία των δηλώσεών του. Ασφαλώς δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ μας εκπλήσσει δυσάρεστα. Αλλά αναρωτιέμαι τι διαφορετικό θα έλεγε ο ΓΑΠ σε μια συνάντησή του με τον κ.Γιάννη Λιάπη (αρχ.Ιερώνυμο). Οι τυπικές ανοησίες για «χρήσιμη συνάντηση», οι δουλοπρεπείς έπαινοι προς τον αρχιεπίσκοπο που μας κάνει τη χάρη να μην είναι αγριάνθρωπος σαν τον προκάτοχό του, η αναζήτηση με το φανάρι του Διογένη κάποιου παπά καλύτερου από τους άλλους για να του πλέξουμε το εγκώμιο (μη και μας πουν πως επιτιθέμεθα στην Εκκλησία), ο μαϊντανός του «απαραίτητου διαλόγου» (Ο ΓΑΠ έχει μάθει να το λέει «διαβούλευση»), οι ανέντιμες παπανδρεϊκές αρλούμπες για «διακριτούς ρόλους», λες και οι ρόλοι Κράτους-Εκκλησίας δεν είναι και τώρα διακριτοί, λες και δεν υπάρχει το αίτημα για ΧΩΡΙΣΜΟ, με την πιο βαριά έννοια του όρου.
Λέξη για επιστροφή των εκατομμυρίων της «Αλληλεγγύης» των σάπιων κοτόπουλων, σκασίλα του προέδρου του ΣΥΝ (δικά του ήταν;), λέξη για την περιουσία του ΤΑΚΕ που έκλεψε η Αρχιεπισκοπή από το ταμείο των Δημοσίων Υπαλλήλων (ούτε το εφ’άπαξ τους δεν παίρνουν πιά), κουβέντα για αποζημίωση στα ορφανά που έχουν κακοποιηθεί από κληρικούς, ούτε μια αυστηρή παραίνεση προς τον αρχιεπίσκοπο να ανοίξει το πουγκί του, ούτε ένας υπαινιγμός από τον αρχηγό ενός κόμματος που κόπτεται για τα ατομικά δικαιώματα κατά ενός διώκτη των Μαρτύρων του Ιεχωβά και των Καθολικών στη Βοιωτία, λέξη για τα πολύμορφα εκκλησιαστικά σκάνδαλα, σιωπή για τις αντιδραστικές παρεμβάσεις της Εκκλησίας πάνω σε αναγκαίες θεσμικές μεταρρυθμίσεις, λήθη για τη συνεργασία της Ιεραρχίας με τη Χούντα, ομερτά για την απροκάλυπτα ρατσιστική και εθνικιστική πτέρυγα της Ιεραρχίας που δίνει το σύνθημα στις πιο σκοτεινές κοινωνικές δυνάμεις με τη σιωπηρή συναίνεση των υπόλοιπων δεσποτάδων ή με το ψέλλισμα κάποιων διαφωνιών από 2-3 ως άλλοθι, τσιμουδιά για πραγματική φορολόγηση και επιστροφή στο φόρο 35% στα παγκάρια των Δαναϊδων που τον κατάργησε το ΠΑΣΟΚ. Προλαβαίνω καλοπροαίρετες εντάσεις λέγοντας πως δεν μας αφορά τι συζήτησαν κατ΄ιδίαν, μας αφορούν αυτά που ειπώθηκαν δημόσια.

Με λίγα λόγια ο πρόεδρος του ΣΥΝ, πήγε αδιάβαστος, απροετοίμαστος, ή ακόμη χειρότερα, ηθικά συμβιβασμένος, σε αρμονία με τη χρόνια σιωπή του για τις καταγγελθείσες καταπατήσεις γης και οικοδομικές αυθαιρεσίες του κ.Γιάννη Λιάπη ως μητροπολίτη Θήβας και με μια εμφανώς ήπια στάση του ΣΥΝ έναντι της Εκκλησίας. Δεν μας χρειάζεται αυτή η αφόρητα πληκτική, συμβιβασμένη, δίγλωσση και μικροαστική Αριστερά, θα της γυρίσουμε την πλάτη. Πριν λίγες ημέρες στη Βουλή ο κ.Τσίπρας έκανε μια εξαιρετικά πρόχειρη αναφορά στην Εκκλησία: «επέκρινε τη κυβέρνηση γιατί, όπως είπε, καλεί σε αυτό το πόλεμο να πληρώσουν μόνο οι άνθρωποι του μόχθου καλώντας την ταυτόχρονα να φορολογήσει και την εκκλησία. «Η εκκλησία. Ούτε αυτή θα έρθει να πολεμήσει μαζί μας. Σε αυτή τη Βουλή προεκλογικά γίνονται και χαριστικές ρυθμίσεις, γιατί το παγκάρι έχει και ψήφους», τόνισε ο κ. Τσίπρας. Παράλληλα υπογράμμισε ότι μόνο για την μισθοδοσία των ιερέων το δημόσιο πληρώνει πάνω από 200 εκ. ευρώ». Αυτή όμως είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου που λέγεται οικονομικά της Εκκλησίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει μπει στον κόπο να αποτιμήσει στοιχειωδώς το τερατώδες οικονομικό αλισιβερίσι ενός δεινόσαυρου, ενός πολυπλόκαμου τέρατος που όποια πέτρα κι αν σηκώσεις θα το βρεις από κάτω, ούτε δείχνει πως μπορεί να εκτιμήσει ή έστω πως υποψιάζεται τη βαθιά ηθική βλάβη που προκαλεί η Εκκλησία στο λαό. Αλλά έστω και έτσι, με βάση αυτήν του την μετριοπαθή, σύντομη και πρόχειρη κοινοβουλευτική τοποθέτηση και με βάση τη λεηλασία και την επίθεση που γίνεται στο μέσο πολίτη από την κυβέρνηση με τη συνενοχή Λάος-ΝΔ, είναι οι δηλώσεις του κ.Τσίπρα μετά την έξοδό του από το αμαρτωλό αρχιεπισκοπικό μέγαρο αντίστοιχες με την πραγματικότητα και με αυτό που υποτίθεται πως εκπροσωπεί;

O κ.Αρχιεπίσκοπος βρήκε την ευκαιρία να νομιμοποιήσει με τη σιωπηρή συναίνεση του κ.Τσίπρα, να ξεπλύνει κατά κάποιο τρόπο, αντίλογου μη υπάρχοντος, ένα τεράστιο ψέμα που διακινεί η Ιεραρχία: «Ο Αρχιεπίσκοπος …Είναι παρωνυχίδα -είπε- το θέμα της φορολόγησης. Είναι ανάγκη να καθίσουμε όλοι, κόμματα και Εκκλησία να συζητήσουμε όλα τα θέματα αλλά και τη φορολογία μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Ίσως τώρα δίδεται μια ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε το παραμύθι που λέει ότι η εκκλησιαστική περιουσία είναι ένας θησαυρός, γιατί όταν ξεκαθαριστεί θα αποδειχθεί άνθρακας». Μάλιστα η δήλωση Τσίπρα για ανάγκη καταγραφής της εκκλησιαστικής περιουσίας, μπορεί να παρερμηνευθεί ως συμπληρωματική. Όταν λέγονται μπροστά σου τέτοια προκλητικά ψέματα και δεν αντιδράς τότε: «Ο σιωπών δοκεί συναινείν».

Λυπάμαι αλλά φοβάμαι-ελπίζω να τον αδικώ- πως ο κ.Τσίπρας μοιάζει να ακολουθεί την κακή παράδοση των προκατόχων του και να κάνει προσωπικές πολιτικές για να εξασφαλίσει την πολιτική του επιβίωση μετά από μια πιθανή εκλογική αποτυχία του σπαρασσόμενου από τις φατρίες του, ΣΥΡΙΖΑ Στην καλύτερη περίπτωση δεν έχει την ευφυϊα να μην πέσει στην επικοινωνιακή παγίδα του πονηρού παπά ή το θάρρος να πει και μπροστά του αυτά που λέει πίσω του. Όπως και να έχει το πράγμα, για άλλη μια φορά συνολικά η ηγεσία σύσσωμης της Αριστεράς δείχνει απίστευτα κατώτερη των περιστάσεων και ολότελα ανίκανη να δώσει στον απογοητευμένο κόσμο πολιτική διέξοδο, απροετοίμαστη για την κρίση του συστήματος, πρόχειρη, αδιάβαστη, ρηχή και συνθηματολογική. Τουλάχιστον να φροντίσει να μην δείχνει τόσο αφόρητα καθώς πρέπει, συμπλεγματική, δειλή και αμήχανη μπροστά στους μιτροφόρους κληρονόμους του Μεγάλου Κωνσταντίνου.

Advertisements
This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

45 Responses to Ιερώνυμος-Τσίπρας, 1-0

  1. Ο/Η Λεωνίδας Γ. λέει:

    Ο Τσίπρας»κατέβασε τα βρακιά του» στον Ιερώνυμο !
    24 Μαρτίου 2010.

    Μπορεί από του βήματος της Βουλής, ο Τσίπρας να το «παίζει» σκληρός» απέναντι στους ρασοφόρους, αλλά σήμερα, στη συν’αντηση του με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, μόνο που δεν » κατέβασε τα βρακιά του» για το θέμα της φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας…

    Αναλυτικά, η είδηση…
    …Σχεδόν μιάμιση ώρα κράτησε η συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών & πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου με τον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα στην Αρχιεπισκοπή. Ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε χρήσιμη τη συνάντηση, ενώ έπλεξε το εγκώμιο του Αρχιεπισκόπου, λέγοντας ότι είναι συνετός, που αρνείται τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και των εσόδων της, όπως επιβάλλει η «αντιλαική» κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι είναι αυτή την κρίσιμη περίοδο Προκαθήμενος της

    http://www.935radio.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=30642&Itemid=59&PHPSESSID=a5782eb50d410e280f313f6532f85173

  2. Ο/Η Po λέει:

    κ. Λασκαράτο,
    σημειώνω ότι ο «Χωρισμός εκκλησίας-κράτους» από τον κο Τσίπρα αίφνης μεταλλάχθηκε σε…«διακριτοί ρόλοι Εκκλησίας-Κράτους»

    🙄

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    Σημειώνω κε Ροϊδη,
    πως φοβάμαι πως χάθηκε ολότελα η ντροπή από το σύνολο σχεδόν της πολιτικής ηγεσίας αυτού του τόπου.

  4. Ο/Η Α.Γ.Μ.Θ.Τ.Ε. λέει:

    Είπε και άλλα Λασκαράτε o δικός σου αλλά τα κατάπιες.
    Πιές ξύδι τώρα. Ο μικρός χάνει λάδια όπως λες ή μάλλον ο φανατισμός σας σας εμποδίζει να δείτε την Αλήθεια της Εκκλησίας;
    Όλοι θα προσκυνήσετε.
    Βασιλείς και κομμουνισταί.
    Η Εκκλησία πολεμουμένη ΝΙΚΑ.

    Ιερώνυμος «ο μύθος της μεγάλης εκκλησιαστικής περιουσίας είναι ένας άνθρακας»
    Τετάρτη, 24 Μάρτιος 2010 Συντάχθηκε απο τον/την Romfea.gr 12:45 Ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε σήμερα με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών.

    Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, και όπως τόνισε και ο κ. Αλέξης Τσίπρας «για μένα η συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο ήταν χρήσιμη, είναι εμπειρία να συνομιλεί κανείς με τον Μακαριώτατο».

    Μετά το πέρας της συνάντηση ο κ. Τσίπρας τόνισε: «Για μένα ήταν μια πολύ χρήσιμη συνάντηση. Είναι χρήσιμη εμπειρία να συνομιλεί κανείς με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο, έναn άνθρωπο με νηφαλιότητα και πνευματικότητα και είναι θετικό που αυτή τη στιγμή είναι Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδας. Τους ανθρώπους τους χωρίζει χάος όταν δεν συζητάνε και κυρίως όταν δεν προσπαθούν να ανιχνεύσουν την αλήθεια..»

    «Ο ελληνικός λαός περνάει δύσκολες ώρες και η συγκυρία αυτής της συνάντησης ήταν μια δύσκολη συγκυρία. Όχι τόσο επειδή βρίσκεται σε κρίση η σχέση εκκλησίας και πολιτείας, αλλά γιατί η κοινωνία βρίσκεται σε κρίση. Και η κοινωνία ζητάει περισσότερο από κάθε άλλη φορά δικαιοσύνη και ιδίως φορολογική δικαιοσύνη», συνέχισε ο Προεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ.

    Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους διακριτούς ρόλους Εκκλησίας και Κράτους, τονίζοντας ότι «Εμείς προσήλθαμε σε αυτή τη συνάντηση με διακριτές τις διαφορετικές μας απόψεις, τις διαφορετικές αφετηρίες. Και θέλω να επαναλάβω τη δική μας αξιακή θέση για διακριτούς ρόλους εκκλησίας και κράτους. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι υποτιμούμε το ρόλο της εκκλησίας. Τον αντιμετωπίζουμε με πολύ μεγάλο σεβασμό. Πιστεύουμε ότι οι διακριτοί ρόλοι θα βοηθήσουν θεσμικά και την πολιτεία να εκσυγχρονιστεί αλλά και την εκκλησία να προχωρήσει με γοργά βήματα στη δημοκρατική της αυτοδιοίκηση και στην αποτελεσματικότητα του κοινωνικού της έργου

    Τι να κάνουμε, ξύδι
    http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=4565:-l——–r&catid=13

    • Ο/Η negentropist λέει:

      Δες την παρακάτω παράγραφο, και ίσως καταλάβεις τι σημαίνει να είναι κανείς αναίσθητος στην ανοησία που υπάρχει γύρω μας …

      » What delicious irony! Our desperate, all-consuming search for security leads us to identify with groups of others (those with similar religious beliefs, similar ethnic backgrounds, similar whatever), and yet it is exactly this identification that causes conflict! Wars, to choose the most obvious example, are fought by groups who each have something in common (religion, geography, etc.), and yet individuals fighting on one side could just as easily have ended up on the other had they simply been born in a different place. «

      Επίσης, δεν βλάπτει και μία ματιά εδώ :

      Μεθοδευμένη λοβοτομή

      αλλά και εδώ :

      Σύγχρονη Κοσμογονία ή η κατάρρευση του υπαρκτού σκοταδισμού !

      Kαλή … φώτιση

      🙂

  5. Ο/Η espectador λέει:

    Εχετε δικηο. Ντροπη και απογοητευση!

  6. Ο/Η perastikos λέει:

    Πόσοι πιστευετε ότι θα στήριζαν τις ριζοσπαστικές σας απόψεις σχετικά με την εκκλησία και τη θρησκεία γενικότερα (με τις οποίες συμφωνώ απολύτως).

    Δυστυχώς ο Ελληνικός λαός βρίσκεται ακόμη στο βυζαντινό μεσαίωνα κατά ένα 95% και βάλε… Ποιος λοιπόν πολιτικός θα στηρίξει δημόσια τέτοιες θέσεις?

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Perastike,
      κανείς μας δεν ζήτησε από τον ΣΥΡΙΖΑ ή από οποιονδήποτε άλλον να στηρίξει τις απόψεις μας.
      Με ποιό δικαίωμα άλλωστε; Και ποιοί είμαστε εμείς;
      Έχουμε συναίσθηση του γελοίου.
      Αυτό που ζητάμε από τον κ.Τσίπρα είναι να υποστηρίζει δημόσια τις θέσεις του κόμματός του για ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ Εκκλησίας-Κράτους, για φορολόγηση Εκκλησίας, για κοινωνικό κράτος και όχι για κράτος φιλανθρωπίας.
      Από εκεί και πέρα αν δηλώνει έμμεσα πως γοητεύεται από την προσωπικότητα του κ.Ιερώνυμου, έχουμε και μεις δικαίωμα να τον σχολιάσουμε και να του συστήσουμε περισσότερη ειλικρίνεια και καλύτερο γούστο.

  7. Ο/Η Ένας λέει:

    τα είπε όμως λίγο αριστερότερα από τον Καρατζαφέρη

  8. Ποτέ η αριστερά, στην χώρα της Ελλάδος, δεν υπήρξε αντιθρησκευτική, αντικληρικαλστική ή άθεη. Αρκετοί μοναχοί στο άγιο όρος προέρχονται από αριστερές προϊστορίες.

    Η χριστιανική ευσέβεια του Χ. Φλωράκη:

    Γύρω στο 1995 μια τριμελής ομάδα που αποτελείται από το Χαρίλαο Φλωράκη, το συμμαθητή και φίλο του ηθοποιό Τίτο Βανδή καθώς και ένα νέο δημοσιογράφο, επισκέπτονται το Άγιο Όρος. Ο Χαρίλαος συνοδεύεται και από δύο άτομα της προσωπικής φρουράς. Ζητά επιτακτικά από τους συνοδούς αστυνομικούς ν’ αφήσουν τα όπλα τους στην Ουρανούπολη, πράγμα που έγινε.
    Όμως με το μπάσιμο στο Όρος άρχισαν να γίνονται μερικά ευτράπελα από θερμόαιμους-που πάντα υπάρχουν – πράγμα που αναγκάζει τους αστυνομικούς να δανεισθούν δύο όπλα από την Δάφνη. Αυτό είναι το καλαμπούρι μας καθώς και το ότι συνάντησε συναγωνιστές να είναι τώρα μοναχοί που μαζί του θυμήθηκαν τα παλιά!!!
    Στις Καρυές τον ξενάγησε ο λόγιος μοναχός π. Μωυσής που μου τόνισε με πόσο σεβασμό άκουγε την ενημέρωση που του έγινε. Μια μέρα φιλοξενήθηκε στο κελλί του π. Ιερόθεου του βιβλιοπώλη των Καρυών. Ήταν ημέρα νηστείας και έφαγε τα νηστίσιμα που του παρέθεσαν. Τα βρήκε πολύ νόστιμα και στην κουβέντα με τα καλογέρια της συνοδείας μίλησε με σεβασμό για το άβατο και τους νόμους του Αγίου Όρους που όφειλε να σεβαστεί η Ευρώπη. «Δεν έκανε όμως το Σταυρό του».
    Ιδού και το μυστήριο. Μ’ ένα τζιπ μόνος με τον οδηγό του, εξαφανίζεται προς άγνωστη κατεύθυνση. Κρύος ιδρώτας αρχίζει να λούζει τους αστυνομικούς. Τι έγινε ο Χαρίλαος …;
    Επιστρέφει μετά από αρκετές ώρες έχοντας αφήσει άναυδη τη συνοδεία του χωρίς να τους πει που πήγε. Είναι πολύ πιθανό μου ‘παν οι πατέρες στην Ιβήρων να επισκέφθηκε το Ρουμάνο Μοναχό που πρόσφατα απεβίωσε.
    Έχουμε και μια επίσκεψη στη Σιμωνόπετρα που με σεβασμό γράφει στο βιβλίο του προσκυνητή. Κάπως έτσι λοιπόν έγινε το ταξίδι αυτό. Φτάνοντας στην Ουρανούπολη κάνει τις ακόλουθες δηλώσεις:
    Βρε παιδιά, περίμενα να βρω μέσα στο Όρος γέρους μοναχούς και απεναντίας είδα νέα παιδιά, σπουδαγμένα…
    Τι ήταν λοιπόν η επίσκεψη αυτή; Μόνο τουριστική; Όχι όπως θα δείξουμε στο επόμενο.
    Αρχικά πρέπει να τονίσουμε ότι ο Χαρίλαος όπως και κάθε Έλληνας έχει την Ορθοδοξία από τα γεννοφάσκια του, από τη μάνα του. Πώς αλλιώς θα εξηγήσουμε ότι ζήτησε να ταφεί στον «Αϊ Λια» δύο μέτρα από το Αγ. Βήμα; Αλλά πάνω στο θέμα της κηδείας του θα επανέλθουμε αργότερα. Ας επιστρέψουμε στην αποχώρηση του Χαρίλαου από το Όρος όπου δήλωνε συγκλονισμένος.
    Πολλοί γνωστοί του τον ρωτούν ανάμεσα τους και η Μαρία Δαμανάκη: και εσύ Χαρίλαε στο Όρος; Απαντούσε ευθέως: «Μακάρι να ‘χα πάει νωρίτερα και ‘γω θα ‘μουν καλύτερα και ο τόπος»!!! «Ο νοών νοείτω». Και όχι μόνο αυτό. Είμαι σε θέση να σας διαβεβαιώσω ότι μετά απ’ αυτήν την επίσκεψη, στο γραφείο του στον Περισσό εξομολογήθηκε σε Ιερομόναχο του Αγ. Όρους (αφού απομακρύνθηκε το προσωπικό του γραφείου του).

    Εγκυρότατον, από:

    http://209.85.129.132/search?q=cache:TEFGILMdyzAJ:www.oodegr.com/oode/a8eismos/proswpa/flwrakis1.htm+%CE%BF+%CF%86%CE%BB%CF%89%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82+%CE%B4%CF%84%CE%BF+%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BF+%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82&cd=1&hl=el&ct=clnk&gl=gr

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Aγαπητέ Σταύρο Βασδέκη,
      τα ξέρω αυτά, τα οποία θα είναι τελικά αλήθεια αφού κανείς δυστυχώς τόσο καιρό δεν τα διέψευσε από όσο ξέρω.

      Όπως δεν διέψευσε και μια επιστολή που δημοσιεύτηκε στην Ελευθεροτυπία πως ο Χαρ.Φλωράκης εκκλησιαζόταν στα στερνά του στο ναό των Αγίων Ισιδώρων και ο φίλος του παπάς για να αποφύγει το σκάνδαλο τον έκρυβε στο Ιερό.
      Βέβαια ο Φλωράκης κηδεύτηκε πολιτικά πειθαρχώντας στο κόμμα και ποιός ξέρει πόσο να του κόστισε στα στερνά του η αναμονή ενός τέτοιου ενδεχόμενου. Ποιός θα μιλήσει να μας πει; Στο σπίτι-μουσείο στο Χαλάνδρι, δεν παίρνεις κουβέντα από του κομματικούς υπαλλήλους.

      Ο εκκλησιασμός για μένα είναι λυπηρό πράγμα αλλά θεμιτό. Ιδιωτική υπόθεση που μπορεί και να μη μας αφορά από μια οπτική.
      Η περιοδεία στο Όρος όμως ως αρχηγού κόμματος και οι δηλώσεις αυτές-αν έγιναν-δείχνουν απλά έναν απροβλημάτιστο για το ζήτημα άνθρωπο, έναν μονομερή Μαρξιστή-Λενινιστή που στα γεράματα (νομίζει πως) ανακάλυψε την Αμερική.
      Ήταν τόση η μονομέρεια των ινστρουχτόρων του ΚΚΕ, που κάποτε έπεσα από τα σύνεφα όταν ένα σεβαστό πρόσωπο του ΚΚΕ, καθηγητής Πανεπιστημίου σε κάποια χώρα του υπαρκτού, μου είπε σε κατ’ιδίαν συζήτηση πως δεν ήξερε το «Ο έχων δυο χιτώνες».
      Αντιλαμβάνεσαι για τι καταστάσεις μιλάμε…

  9. Ο/Η Salonikios λέει:

    Μετά το πέρας της συνάντηση ο κ. Τσίπρας τόνισε: «Για μένα ήταν μια πολύ χρήσιμη συνάντηση. Είναι χρήσιμη εμπειρία να συνομιλεί κανείς με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο,

    Εμπειρία;
    Τι άλλο θακούσουμε

  10. Ο/Η perastikos λέει:

    laskarate,

    Δεν διαφωνώ με αυτά που λες. Στο προηγούμενο μου ποστ βασικά εξέφρασα την απογοήτευση μου για την αντίληψη περί εκκλησίας και θρησκείας που κυριαρχεί στην συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Είναι δυνατόν υπό αυτές τις συνθήκες απόψεις σαν τις δικές μας να εκπροσωπηθούν στην πολιτική σκηνή ή θα μένουν πάντα «περιθωριακές»

    Όσο για τους Τσίπρες και τους Φλωράκιδες ο Ηλίας Πετρόπουλος είχε κάποτε πει «(…)Όταν διαβάζω τα Ευαγγέλια δεν σταυροκοπιούμαι, καθώς κάνουν τα τσογλάνια της Νέας Ορθοδοξίας, που γκρεμίστηκαν από τον μαρξισμό στην αγκαλιά των δεσποτάδων.»

  11. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    Oι διακριτοί ρόλοι του Τσίπρα είναι ορολογία Γιώργου Παπανδρέου.
    Δεν κοστίζουν τίποτε.

    πηγή
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=34315
    Διακριτοί οι ρόλοι Εκκλησίας-Κράτους λένε Παπανδρέου και Ιερώνυμος
    Σύμπτωση απόψεων για τους διακριτούς ρόλους Εκκλησίας-Πολιτείας προέκυψαν κατά τη συνάντηση, στην Αρχιεπισκοπή, Γιώργου Παπανδρέου και Ιερώνυμου, καθώς και για τη δυνατότητα της Εκκλησίας να συμβάλει με τις δικές της δυνάμεις στην αντιμετώπιση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης για τα ασθενέστερα στρώματα.

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=34315

  12. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    Ο Τσίπραςπαίρνει πίσω τον χωρισμό της Εκκλησίας.

    από Μαρκήσιος Ντε Σαντ 11:16πμ, Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010
    (Τροποποιήθηκε 1:27μμ, Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010)

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1147726

  13. Ο/Η Ζητείται αριστερά! λέει:

    Στην Ελλάδα μπορεί κανείς να τα δει όλα: Αριστερούς να σταυροκοπιούνται, οικολόγους με αρμάνι, δασκάλους να μην ξέρουν γράμματα, δημοσιογράφους να ερευνούν μόνο τα συρτάρια των γραφείων τους, ακόμα και κυνηγούς να διατείνονται ότι προστατεύουν τη φύση. Οπότε μη σας κάνουν εντύπωση οι αβρότητες (του χάιδεψε του παπά και το χεράκι! Σε λίγο θα τον δούμε να χτυπάει φιλικά στην πλάτη και τον πρόεδρο του ΣΕΒ!) του υποτιθέμενου αρχηγού της υποτιθέμενης αδογμάτιστης αριστεράς. Ο καθείς κάνει ό,τι του συμφέρει. Ο κάθε ξύπνιος πολιτικός χτίζει το προφίλ του με τους πατροπαράδοτους και δοκιμασμένους τρόπους. Κανείς δεν έχασε με το να τα έχει καλά με την εκκλησία. Τον βλέπω κι αυτόν στο ΠΑΣΟΚ, όπως ο Βούγιας, ο Ανδρουλάκης, η Δαμανάκη κτλ. Δυστυχώς δεν υπάρχει σοβαρή αριστερά στη χώρα μας, που θα εμπνεύσει το λαό. Από τη μια είναι το σταλινικό ΚΚΕ, που λειτουργεί ως εταιρεία στελεχών τα οποία έχουν την εξουσία τους και τη θεσούλα τους. Από την άλλη είναι ο Συνασπισμός που δεν μπορεί πλέον να μιλήσει τη γλώσσα της αριστεράς. Δυστυχώς δε σε διαφθείρει μόνο η εξουσία. Σε διαφθείρει, με τον τρόπο της, και η γραφειοκρατία. Ο Αλαβάνος πήγε λίγο να τους ξεκουνήσει, αλλά αυτό δεν κράτησε πολύ. Κρίμα, γιατί στο Συνασπισμό, καθώς και στο Σύριζα υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι.

    • Προς «Ζητείται αριστερά!»,

      Τι μάρκα είναι ο φακός της μηχανής με την οποία τράβηξες την πεντακάθαρη φωτογραφία, του σουρεαλιστικού αυτού πίνακα ζωγραφικής;

      Ποιος καλλιτέχνης δημιούργησε αυτό το αριστουργηματικό έργο (μήπως έπεσε το μάτι σου στην υπογραφή);

      Μήπως θυμάσαι σε ποια γκαλερί ήταν εκτεθειμένο;

      Και προπαντός, ποιάς σχολής υπολογίζεται ότι είναι;

  14. Ο/Η Γιωργος Ραλλης λέει:

    και η Ελλαδα, ολη εαν καει ανθρακας θα ειναι !
    θα ειναι «αμαρτια» και παραπτωμα, εαν καθισει στο ιδιο τραπεζι η εκκλησια με τα κομματα και δεν βρισκονται σε αυτο και οι προεδροι των ΠΑΕ, ΚΑΕ κλπ !

  15. Ο/Η laskaratos λέει:

    Aριστερός στρουθοκαμηλισμός.
    Τι τίτλο να βάλει η Αυγή στο ρεπορτάζ για τη συνάντηση Ιερώνυμου-Τσίπρα;
    Διακριτούς ρόλους κλπ;
    Μα λέγονται αυτά;
    Το καλό το παλληκάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι:

    Αλ. Τσίπρας: «Βόμβα στο Ευρωπαϊκό οικοδόμημα το ΔΝΤ»

    Από που κι ως που θα μου πείτε.
    Τι να σας πω.
    όσοι δεν το πιστεύετε δείτε το:
    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=532367

  16. Ο/Η laskaratos λέει:

    Και κάτι ακόμη από την Αυγή:

    @Τέλος, επισήμανε τα θετικά παραδείγματα των ιερέων της «Κιβωτού» και του Αγ. Παντελεήμονα, που «κηρύττουν την αγάπη και την αλληλεγγύη στον συνάνθρωπο»@.

    Επειδή έχω βαρεθεί να διαβάζω στην΄»Εποχή» και στην «Αυγή» για τον καλό παπά του Αγίου Παντελεήμονα, απευθύνω για δεύτερη φορά έκκληση να σταματήσει η αριστερή υποκρισία.

    Αρχηγός κόμματος είναι ο κ.Τσίπρας, δεν μπορεί να μην ξέρει αφού τόσο πολύ ενδιαφέρεται για τον Αγ.Παντελεήμονα, πως ο «καλός παπάς» το έσκασε, εγκατέλειψε την εμπιστευθείσαν αυτώ ποίμνην και ανυψώθηκε σε βοηθό επίσκοπο του τ.αξιωματικού της Χωροφυλακής, συνιδρυτή της κομμουνιστοφάγας Χρυσοπηγής, υμνητή των βασανιστών της Χούντας, δηλωμένο εχθρό της χορήγησης ιθαγένειας στους μετανάστες, αποδέκτη της περιβόητης διαθήκης Μερτικοπούλου, δομήτορα αυθαίρετης ξενοδοχειακής μονάδας άγιο Αμβρόσιο, σε θέση δηλαδή χαριστική, πρωσοποπαγή, ολότελα αδικαιολόγητη για τη μικρή αυτή επισκοπή που επιβαρύνει τους φορολογούμενους.

    Ας ψάξει ο κ.Τσίπρας να βρει άλλους αντιρατσιστές παπάδες

  17. Ο/Η Sky λέει:

    Απογοήτευση από τα πρόσωπα. Δυστυχώς αποδεικνύονται πολύ μικροί για να στηρίξουν το βάρος των λαϊκών διεκδικήσεων, τόσο από την εξουσία των πολιτικών όσο και από την εξουσία των ιεραρχών. Ο χωρισμός έγινε διακριτοί ρόλοι και το μέλλον της συνισταμένης έγινε πιο σκοτεινό. Όχι όμως και το δικό μας μέλλον, όσων ελπίζουμε να δούμε τον τόπο απαλλαγμένο από την αμορφωσιά και την προκατάληψη, την εκμετάλλευση και τον θρησκευτικό – εκκλησιαστικό δεσποτισμό.

    Τελικά μήπως ο Ταλιμπάν πιο πάνω ο ΑΓΜΘΤΕ όταν λέει «η εκκλησία νικά» δεν έχει απλά συμπληρώσει «…τους ανόητους»;

  18. Ο/Η ierwnumos λέει:

    Πρώτα από όλα η αντιγραφή από την Καθημερινή είναι λάθος αρχή για ένα σχόλιο. Φυσικά η «καλή εφημερίδα» κατάπιε τη φράση του Τσίπρα για τους ιερείς του Αγίου Παντελεήμονα που μόνοι τους, με 30 χρυσαυγίτες πάνω από το κεφάλι τους ,δίνουν καθημερινά μάχες που έπρεπε να δίνει όλος ο κλήρος. Δεύτερον, όταν πας σε μία συνάντηση με τους παπάδες δεν βγαίνεις μετά να πεις¨»συναντήθηκα σήμερα με τους ληστές με τα μαύρα». ή «δώστε πίσω τα κλεμένα». Θέματα για τα οποία είναι αρμόδια η πολιτεία τα θέτεις στην πολιτεία, αλλιώς παίζεις το παιχνίδι των παπάδων. Άλλωστε μόλις μία ημέρα πριν στην Βουλή, μόνο ο Τσίπρας έθεσε το ζήτημα μεγαλύτερης φορολόγησης και χωρισμού κράτους και εκκλησίας. Τρίτο και τελευταίο, κόντρα στο παπαδαριό εδώ και δεκαετίες πάει μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ, οι υπόλοιποι πολιτικοί σχηματισμοί, ακόμα και το Κανελικό Κόμμα Ελλάδας, σιωπούν. Καλή η κριτική, αρκεί να μην έχει υπερβολές και σενάρια, καλύτερος ο καταιγισμός σχολίων, αρκεί να μην βγάζει κόμπλεξ και αριστερόμετρα. Ευχαριστώ για την κατανόησή σας.

    • Προς ierwnumos,
      Τις συμπεριφορές αυτές, που θεωρείς πρέπουσες, τις τρώμε στη μάπα από τότε που θυμόμαστε τον εαυτό μας. Άλλα πριν την συνάντηση, κι άλλα μετά. Τελικά ποια ισχύουν, τα πριν ή τα μετά.
      Έπειτα, την έννοια και πράξη επαναστατικότητα, την έχουν οστρακίσει, μια και καλή, από το ρεπερτόριό τους, οι αριστεροί κύκλοι;
      Άδικα δηλαδή αγανακτούμε εξ αιτίας της χυδαίας αυτής συμπεριφοράς, που με δυο λόγια λέγεται «ναι μεν αλλά»;
      Όσο για τα αριστερόμετρα, αγαπητέ μου, άστα καλύτερα στην άκρη. Όπου και να τα απλώσεις θα δείχνουν σταθερά κάπου εκεί, γύρω από το μηδέν.

    • Ο/Η Sky λέει:

      …μία ημέρα πριν στην Βουλή, μόνο ο Τσίπρας έθεσε το ζήτημα μεγαλύτερης φορολόγησης και χωρισμού κράτους και εκκλησίας.
      και τι το ήθελε εκείνο το περί «διακριτών ρόλων.

      Εκείνο το γνωστό με «τη γυναίκα του Καίσαρα που δεν αρκεί να είναι τίμια αλλά πρέπει και να φαίνεται τίμια» εδώ νομίζω πως βρίσκει την εφαρμογή του.

      Δεν είδα κανένα αριστερόμετρο σε κανένα σχόλιο. Αντίθετα (και βάζω και το δικό μου προηγούμενο σχόλιο μέσα) είδα ζύγισμα πολιτικής συμπεριφοράς.

      Φιλικά

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε ierwnymos,
      θα είμαι αυστηρός μαζί σας γιατί είμαι πολύ απαιτητικός από όσους δηλώνουν αριστεροί.
      Ατυχήσατε πολλαπλά στη συνηγορία σας.

      1.Μας λέτε για την Καθημερινή
      @η “καλή εφημερίδα” κατάπιε τη φράση του Τσίπρα για τους ιερείς του Αγίου Παντελεήμονα που μόνοι τους, με 30 χρυσαυγίτες πάνω από το κεφάλι τους ,δίνουν καθημερινά μάχες που έπρεπε να δίνει όλος ο κλήρος.@.

      Θα νομίζουν πως σας έβαλα επίτηδες να μας πείτε αυτές τις -επιτρέψτε μου-ανοησίες.

      Η Καθημερινή προστάτεψε τον κ.Τσίπρα και λογόκρινε ή απλά δεν έβαλε την ανόητη δήλωσή του για τον ιερέα-και όχι ιερείς όπως μας λέτε ανακριβώς-του Αγ.Παντελεήμονα. Η απληροφόρητη όμως Αυγή, τον έξέθεσε.
      Εγώ κατέφυγα και στην Αυγή-που στο διαδίκτυο βγαίνει αργότερα και δεν υπήρχε την ώρα που συνέτασα το ποστ και είδα την παράλειψη της Καθημερινής.

      Σας παραπέμπω λοιπόν στο σχόλιό μου ώρα 11.06 όπου θα δείτε ποιός είναι ο ιερέας τον οποίο ύμνησε ο κ.Τσίπρας και τι ακριβώς συνέβη με αυτόν, να μην τα επαναλάβω εδώ, αν όμως θέλετε είμαι στη διάθεσή σας για εκτενέστερη συζήτηση, πιστέψτε με όμως δεν συμφέρει ούτε τον ιερέα, ούτε εσάς, ούτε τον κ.Τσίπρα.

      Με την ευκαιρία αυτή την κουβέντα που λέτε για μάχες που έπρεπε να δίνει ο κλήρος μήπως έπρεπε να την έλεγε δημόσια και στις κάμερες μπροστά στον κ.Ιερώνυμο ο κ.Τσίπρας ή ακολουθεί κάποια ομερτά ή κάποιο περίεργο σαβουάρ βιβρ του στυλ δεν ενοχλούμε, και προτίμησε τη σιωπή.

      2.Μας λέτε:
      @όταν πας σε μία συνάντηση με τους παπάδες δεν βγαίνεις μετά να πεις¨”συναντήθηκα σήμερα με τους ληστές με τα μαύρα”. ή “δώστε πίσω τα κλεμένα”. Θέματα για τα οποία είναι αρμόδια η πολιτεία τα θέτεις στην πολιτεία, αλλιώς παίζεις το παιχνίδι των παπάδων.@

      Μα μιλάτε σοβαρά ή αστειεύεστε;
      Πρώτα δείξτε μου που έγραψα εγώ τη φράση ληστές με τα μαύρα;
      Ασφαλώς δεν λες κάτι τέτοιο, λες όμως εξέθεσα στον κ.αρχιεπίσκοπο την άποψή μου πως καλό θα ήταν, τώρα που το κράτος δεν πληρώνει στους δημόσιους υπαλλήλους το εφ άπαξ και τους μειώνει τους μισθούς, να επιστρέψει η Αρχιεπισκοπή τα ακίνητα που παράνομα άρπαξε από το ΤΑΚΕ και ανήκουν στο ταμείο δημοσίων υπαλλήλων. Πειράζει να το έλεγε;
      Πειράζει να έλεγε πως η Εκκλησία ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ, πειράζει να έλεγε πως ΕΧΕΙ ΜΥΘΩΔΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΘΡΑΚΕΣ. Πειράζει να έλεγε πως πρέπει να επιστραφούν τα κλεμμένα των σάπιων κοτόπουλων. Το έχει πει αυτό η καΜπακογιάννη. Είναι δεξιότερος ο κ.Τσίπρας της κας Μπακογιάννη;
      Γιατί νομιμοποίησε με τη σιωπή του τα απαράδεκτα ψέματα του κ.Ιερώνυμου;
      Γιατί σωπαίνει πάνω από ένα χρόνο για το Βοιωτοπέδιο;
      Γιατί ύμνησε έναν άνθρωπο που βαρύνεται με πράξεις μισαλλοδοξίας κατά Μαρτύρων Ιεχωβά και Καθολικών ως μητροπολίτης Θηβών;
      Με λίγα λόγια πειράζει να λέει ο πρόεδρος του ΣΥΝ την αλήθεια;
      Και από που κι ως που αν το έκανε θα @έπαιζε το παιχνίδι των παπάδων@.
      Μην υποτιμάτε τη νοημοσύνη μας

      Τα αγενή και ανούσια περί κόμπλεξ σας τα επιστρέφω. Έχουμε υπερασπιστεί επανειλημμένα τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, τον κ.Αλαβάνο και τον κ.Τσίπρα, δεν έχουμε κανένα κόμπλεξ, πηγαίνεται στο σαιτ της Ανοιχτής Πόλης να δείτε ολόκληρο δικό μας ποστ όπου υπερασπιζόμαστε τον κ.Τσίπρα και το ΣΥΡΙΖΑ στο θέμα του Μαλ.
      αλλά θα κάνουμε και την κριτική μας κύριε, όπως έχουμε κάθε δικαίωμα και μη μας βρίζετε γι’αυτό.

      Δεν είμαστε τυφλοί υμνητές του πατερούλη ούτε θα γίνουμε ποτέ.
      Δεν θα κρύψουμε τα σκουπίδια της Αριστεράς κάτω από το χαλί.
      Αγαπάμε την Αριστερά και δεν θέλουμε να ντρεπόμαστε για αυτήν.

      3.Μας λέτε@Θέματα για τα οποία είναι αρμόδια η πολιτεία τα θέτεις στην πολιτεία@

      Ειλικρινά τα χάνω. Σαν να διαβάζω την Εστία. Όποιο θέμα υπάρχει το θέτεις ως Αριστερά στην Πολιτεία, στη Βουλή, στην Ευρωβουλή, στην Εκκλησία-την αφορά άλλωστε-στους πολίτες, στα ΜΜΕ, στα συνδικάτα, στα πεζοδρόμια.
      Να μην τρελλαθούμε εντελώς.

      4.Το κανελλικό κόμμα το έχουμε επικρίνει επανειλημμένα κύριε ιδιαίτερα δε προσωπικά την κα Κανέλλη με ολόκληρο ποστ, το οποίο διαβάστηκε πολύ και αναπαρήχθη και σε κάποιο βιβλίο. Αναζητείστε τα.

  19. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κάτι ακόμη κε ierwnyme,
    μας ειρωνεύεστε με το «αριστερόμετρο»

    «Διακριτοί ρόλοι» είναι η θέση της Εκκλησίας και του ΠΑΣΟΚ.

    Η θέση του Συν/Συριζα είναι «Χωρισμός».

    Γιατί ο κ.Τσίπρας άλλαξε θέση;
    Έχει τέτοια εξουσιοδότηση;
    Κάνει ζημιά ναι ή όχι;
    Γελοιοποιεί το κόμα του, ναι ή όχι;
    Δίνει παράδειγμα χαμαιλεοντισμού, ασυνέπειας, διγλωσσίας και υποκρισίας;
    Έτσι θα πορευθεί η Αριστερά;

    Γιατί αντί να τον ανακαλέσετε στην τάξη τον υπερασπίζεστε;
    Προσφέρετε έτσι υπηρεσίες στην Αριστερά;

    Φίλοι
    Sky και Σταύρο, espectador, Λεωνίδα Γ. περαστικέ, ένα, Ζητείτε Αριστερά, Γιώργο Ράλλη, Πρεζόνι, Raspoutin, Σαλονικιέ,
    σας ευχαριστώ.

  20. Ο/Η ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ λέει:

    Κύριε Λασκαράτε

    Δυστυχώς, ούτε ο ΣΥΝ τάσσεται πλέον υπέρ του χωρισμού της εκκλησίας από το κράτος, υποχώρησε φανερά. Αυτή τη στιγμή, το σύνολο των πέντε κοινοβουλευτικών κομμάτων της χώρας (οι οκολόγοι εκπροσωπούνται μόνο στην ευρωβουλή, ο εκτός ΣΥΝ ΣΥΡΙΖΑ είναι αμελητέα ποσότητα, οι φιλελεύθεροι ακόμα λιγότεροι) κυμαίνονται από τη βαθιά θησκευτικότητα μέχρι την ευμενή ανοχή απέναντι στην ορθόδοξη εκκλησία.

    Ο ΛΑΟΣ εξ ορισμού και τίτλου («Ορθόδοξος»). Η Νέα Δημοκρατία ως συντηρητικό ανατολίτικο κόμμα. Το ΚΚΕ ως (όπως προσφυώς Διάβασα πιο πάνω) Κανελλικό Κόμμα Ελλάδας και ως σταλινικό, δηλαδή κόμμα ένός παράλληλου μουστακαλή θεού. Το ΠΑΣΟΚ με τα πολλά παπαδοπαίδια του, την απεμπόληση της ευκαιρίας χωρισμού την εποχή της συνταγματικής αναθεώρησης και, πρόσφατα, την πρόσκληση του Ιερώνυμου στο υπουργικό συμβούλιο. Και τώρα ο ΣΥΝ, που -όπως ακριβώς το ΠΑΣΟΚ- μιλάει για «διακριτούς ρόλους», δηλαδή αέρα κοπανιστό (αφού αυατό ακριβώς είναι που ισχύει).

    Ευμενής ανοχή λοιπόν και από τον ΣΥΝ, πιο πίσω και από θέσεις απλών, μεμονωμένων φιλελεύθερων στοχαστών. Τον ΣΥΝ που δε σκέφτεται ότι σήμερα είναι ο Ιερώνυμος, αύριο θα είναι ένας ακόμα Χριστόδουλος. Που δε σκέφτεται καν πόση χείρα βοηθείας δίνει τώρα που ο Ιερώνυμος προσπαθεί ν΄αποφύγει τη φορολόγηση. Η αστεία ελληνική αριστερά βρίσκεται πολύ πίσω. Είδατε ποτέ έναν αριστερό δήμαρχο, οιασδήποτε απόχρωσης, να τα βάζει με τους παπάδες στο δήμο του;

    Η ελληνική αριστερά δεν υπάρχει ως αριστερά, γιατί δεν είναι αντιθρησκευτική. Η Ελλάδα ως χώρα, και με τη συμβολή της αριστεράς, βρίσκεται πιο πίσω από όσα ισχύουν στο τουρκικό κοσμικό καθεστώς, πιο πίσω από την Ισπανία του πάλαι ποτέ «Όπους ντέι» και του Φράνκο, πιο πίσω ακόμα κι από τη μπερλουσκονική Ιταλία, πολύ πιο πίσω από τις ΗΠΑ, έτη φωτός μακριά από τη Γαλλία, την Τσεχία ή την Αλβανία.

    Η Ελλάδα, όσον αφορά τις σχέσεις εκκλησίας – κράτους, κινείται στην τροχιά του βυζαντίου, της οθωμανικής αυτοκρατορίας (με τους ορθόδοξους παπάδες – κρατικούς υπαλλήλους του σουλτάνου), της πουτινικής Ρωσίας, της Πολωνίας, της Σαουδιήκς Αραβίας, του Ιράν, της Β. Κορέας (όπου η θρησκεία είναι το ΚΚ και θεός ή ο Κιμ Γιονγκ Ιλ). Αν μάλιστα λογαριάσουμε και την ύπαρξη του λεγόμενου «αγίου» όρους (μοναδικό φαινόμενο παγκοσμίως), τότε η Ελλάδα τους ξεπερνάει όλους. Αυτά ο κ. Τσίπρας ή δεν τα ξέρει ή τα ξέρει και τα κλοτσάει μακριά: και στις δυο περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

    Δικαιούται συνεπώς να θριαμβολογεί ο/η κ. Α.Γ.Μ.Θ.Τ.Ε., λίγο πιο πάνω: «μάλλον ο φανατισμός σας σας εμποδίζει να δείτε την Αλήθεια της Εκκλησίας.
    Όλοι θα προσκυνήσετε.
    Βασιλείς και κομμουνισταί.
    Η Εκκλησία πολεμουμένη ΝΙΚΑ», ασχέτως αν η θριαμβολογία του είναι η ίδια φανατική και-με χαρακτηριστικά ορθόδοξο τρόπο- ασυνάρτητη, λογίζοντας κύριο στοιχείο την υποταγή και την προσκύνηση.

    Πράγματι, καμία μείζων πολιτική δύναμη δεν πολιτεύεται αυτή τη στιγμή στη χώρα αντιεκκλησιαστικά, αντιορθόδοξα, αντιχριστιανικά, αντιθεϊστικά. Μεμονωμένα άτομα, ωστόσο, δεν είμαστε και λίγοι. Η σπορά του Ηλία Πετρόπουλου, που τον ανέφερε ένας φίλος πιο πάνω, συνεχίζει να καρπίζει. Και τουλάχιστον μεμονωμένα άτομα, αξιοπρεπείς μονάδες έστω, ο Λασκαράτος, η Μαρία, ο Γιάννης, ο Κώστας, η Ελένη,ο ένας, ο άλλος, δέκα, είκοαι, πενήντα άνθρωποι, όσοι είμαστε, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΟΥΜΕ τίποτα το ανύπαρκτο, το ψεύτικο, το ανορθολογικό, όπως είναι η ορθοδοξία και όλες οι θρησκείες. Γενικά η έννοια της προσκύνησης, η τόσο οικεία σε σας και στους πάσης φύσεως θρησκευόμενους ομοϊδεάτες σας, μάς είναι ξένη. Γι΄αυτό μπορεί να είσαι βέβαιος/η, κ. Α.Γ.Μ.Θ.Τ.Ε. Ότι θα προσκυνήσουμε, «βγάλ΄το απ΄το μυαλό σου», όπως είχε απαντήσει κι ο Κολοκοτρώνης στο Μπραϊμη.

    Αλλά θα ήθελα πολύ να σας δω εσάς τους παπαδοειδείς χωρίς κρατικά δεκανίκια: χωρίς κρατικούς μισθούς,χωρίς χριστούληδες στα σχολεία και στα δικαστήρια, χωρίς βατοπέδια, χωρίς σχολικές προσευχές,χωρίς προοίμια στο Σύνταγμα της χώρας, χωρίς χαριστικούς νόμους, χωρίς «επικρατούσα θρησκεία», χωρίς κράτος εν κράτει στο λεγόμενο «άγιο» όρος, χωρίς κρατικοποιημένες θρησκευτικές γιορτές, χωρίς ερχομό του «αγίου» φωτός με κρατικό αεροπλάνο και υποδοχή του σα να ήταν αρχηγός κράτους, χωρίς θρησκευτικά στα σχολεία και υποχρεωτικούς στην πράξη εκκλησιασμούς, χωρις πολεοδομίες που επιτρέπουν να γιγαντώνετε τους ναούς σας όσο, όπως και όποτε σας αρέσουν, χωρίς σταυρούς στις σημαίες, χωρίς αγιασμούς σε δημόσιες τελετές, χωρίς κρατικά αυτοκίνητα και, κυρίως, χωρίς τον υφέρποντα φόβο «μην τα βάζεις με την εκκλησία»- φόβο με τον οποίο σας εφοδιάζει ακριβώς η συνειδητή αι από αιώνων κρατικοπίησή σας. Για σκεφτείτε λίγο την εκκλησία σας έτσι. Κομμάτι δύσκολο θα σας ήταν, έτσι δεν είναι; Όμως, μόνο τότε θα βλέπαμε τι θα καταφέρνατε: αν θα μένατε ποτέ μόνοι σας, με τις δικές σας και μόνο δυνάμεις. Τότε θα φαινόταν πόσα απίδια βάζει ο σάκκος. Γιατί με τα ξένα κόλλυβα (του κράτους) ξέρω κι εγώ να κάνω κηδείες και να απειλώ εκ του ασφαλούς με προσκύνημα τους αντιφρονούντες.

    Δεν είστε παρά μια κρατική – κρατικοδίιτη συνιστώσα, όπως η τηλεόραση, ο συνδικαλισμός, η βουλή, οι επιχειρηματίες που κάνουν μπίζνες με το κράτος, η πλειονότητα των δημοσίων υπαλλήλων, τα κόμματα, οι στρατόκαυλοι, τα δικαστήρια, οι περισσότερες εφημερίδες, ο τζόγος. Κοινοί κρατιστές, άεργοι και πάλι άεργοι όπως όλοι οι κρατιστές, με επίφαση μεταφυσικής. Σιτίζεστε στο πρυτανείο ενώ, ως εκκλησίες, δεν παράγετε τίποτα. Είστε ανίκανοι να σταθείτε και να πολεμήσετε στον κόσμο των ιδεών- τα μυαλά σας μέχρι το προσκύνημα μπορούν να φτάσουν. Ούτε μπορείτε να φανταστείτε πόση ακεραιότητα μπορεί να νιώθει μέσα του ο απροσκύνητος, ο κομματικά άστεγος, ο μη στηριζόμενος στο κράτος, ο ανοιχτόμυαλος, ο εργαζομενος και, κυρίως, μη θρησκευόμενος άνθρωπος. Ενώ εσείς πουλάτε αέρα κοπανιστό και στηρίζεστε στην αδράνεια, στο ιστορικό ψεύδος (βλέπε δήθεν λάβαρο 25 Μαρτίου 1821 στην Αγ. Λαύρα, κρυφά σχολειά κλπ κλπ ) και την αμορφωσιά.

    Όσο ο Τσίπρας και ο κάθε Τσίπρας συναντάει τον κάθε Ιερώνυμο, όσο ο κάθε Α.Γ.Μ.Θ.Τ.Ε. απειλεί με προσκύνημα, τόσο ο καθένας από μας εμμένει στον ορθό λόγο της προσωπικής του ανθρωπιστικής και δημοκρατικής ηθικής. Μιας ηθικής μοναχικής, που δεν χωράει (σε) καμιάς απόχρωσης ράσα. Μιας ηθικής που δε φοβάται το θάνατο, και γι΄αυτό δεν της περνάνε μεταφυσικές μπαρούφες. Μιας ηθικής που δεν αναζητάει τη λύτρωση (από τι άραγε;), αλλά το λόγο, την αιτία των πραγμάτων, και δεν αρκείται στην εύκολη απάντηση «ο θεός». Μιας ηθικής που ζητάει να πείσει και δέχεται να πειστεί, αλλά με επιχειρήματα- όχι με προσκυνηματικές απειλές. Αυτά δεν περνάνε.

    Ο κ. Τσίπρας (πλέον μέρος του συστήματος «υπεύθυνος» πολιτικός και σώφρων ηγέτης» παχυλά αμειβόμενος βουλευτής και αντίδικος, πιθανώς, της κ. Κανέλλη) απέχει, προφανώς από τέτοιες σκέψεις. Εσείς όμως, κ. Λασκαράτε, ευτυχώς όχι. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας.

    Δημήτρης Φύσσας, συγγραφέας

  21. Ο/Η Τζερώνυμο λέει:

    Μπράβο Αλέξη, τα κατάφερες.
    Άξιος ο μισθός σου στους Ουρανούς και στη Γη.

    http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=19890&catid=3&la=1

    Η φορολόγηση των εσόδων της Εκκλησίας θα βρεθεί στο επίκεντρο της έκτακτης συνεδρίασης της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου την Παρασκευή.Η Σύνοδος της ΔΙΣ θεωρείται εξαιρετικά κρίσιμη, καθώς στο στόχαστρο θα μπουν και οι κινήσεις του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, τον οποίο οι «σκληροπυρηνικοί» ιερείς επικρίνουν για ήπια στάση.

    Πάντως, η πλειοψηφία των ιεραρχών θέλουν συμβιβαστική λύση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο προκαθήμενος της Καθολικής Εκκλησίας αναμένεται να παρουσιάσει σχέδιο συμφωνίας με την κυβέρνηση, που φέρεται να κάνει βήματα υποχώρησης.

    Σύμφωνα με πληροφορίες:

    – Θα υπάρξει μείωση 50% επί των δαπανών για μισθοδοσία προσωπικού των ιδρυμάτων
    – Μείωση του συντελεστή φορολόγηση για χρηματικές δωρεές από 10% σε 0,1%
    – Μείωση του συντελεστή φορολόγησης για δωρεές ακινήτων από 5% σε 0,5%

  22. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    Δεν εχω καμία αμφιβολία ότι όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα και οι ταγοί τους βλέπουν μόνο μέχρι την τσέπη του παντελονιού τους και όχι παραπέρα.
    Κάποιοι κι αν αδιαφορούν για την τσέπη, νοιάζονται για την προσωπική τους δόξα.
    Η πραγματική ευημερία του λαού είναι τρίτη επιλογή, έως και τελευταία.
    Το πραγματικό έλλειμμα στην Ελλάδα δεν είναι χρημάτων αλλά έλλειμμα χαρακτήρα, τιμιότητας, ήθους και αίσθησης δικαιοσύνης.
    Φαντάζομαι ότι αν ερχόταν ο Διάβολος στον ύπνο του κυρίου Τσίπρα, όπως στην ταινία με τον Χόρν, και του πρότεινε στις επόμενες εκλογές να τον έκανε π.χ. Πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, με αντάλλαγμα να αφαιρεθούν 500 ευρώ από κάθε φτωχό εργάτη, ο κύριος αυτός θα «έπαιρνε την απόφαση σε πέντε λεπτά» όπως η Τζούλια…
    Ανταποδίδω τα σέβη κύριε Λασκαράτε.

  23. Ο/Η Nίκος λέει:

    Μυστική συμφωνία κυβέρνησης-Εκκλησίας; (video)-ANT1

    http://www.xairete.blogspot.com/
    Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος φρόντισε με δηλώσεις του στη συνέλευση της εκκλησιαστικής ιεραρχίας σήμερα να βάλει τέλος στις όποιες προσδοκίες για κάποια σχετικά δίκαιη φορολόγηση της επιχείρησης που ονομάζεται εκκλησία, καθώς έκανε λόγο για συμφωνία με την κυβέρνηση για φορολόγηση του 20% των εσόδων, αλλά με φοροαπαλλαγή από 53-55% των εισοδημάτων.

    Παράλληλα, η φορολογία για τις δωρεές μειώνεται από 5-10% που προέβλεπε το νομοσχέδιο, σε μόλις 0,5%(!), και πλέον η εκκλησία διεκδικεί περαιτέρω μείωση του ΕΤΑΚ στο ένα τοις χιλίοις, και την κατοχύρωση υπέρ της πολλών δεσμευμένων από το κράτος εκτάσεων.

    Εν αναμονή κάποιας επίσημης επιβεβαίωσης ή διάψευσης από το υπουργείο οικονομικών, αναρωτιόμαστε αν θα υπάρξει, άραγε, ποτέ φορολογική δικαιοσύνη σε αυτή τη χώρα.

    Νικήτας Καραχάλιος
    28 Μαρ, 10:26
    http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=38127

  24. Ο/Η Λευτέρης Π. λέει:

    Θα μπορούσε κανείς να διαβάζει τις αφηγήσεις του Ευσέβιου για τους επισκόπους που μαγεύονταν από τη χλιδή του Κωνσταντίνου του αποκαλούμενου Μεγάλου. Θα μπορούσε κανείς να διαβάζει τις εφημερίδες για τους αριστερούς μας που μαγεύονται σήμερα από τη χλιδή του κράτους του Λιάπη του αποκαλούμενου Ιερώνυμου. Τουλάχιστον οι χριστιανοί επίσκοποι που τα έκαναν πλακάκια με τον Κωνσταντίνο έγιναν Κράτος. Οι αριστεροί μας τι ελπίζουν να γίνουν?

  25. Ο/Η Ν.Δ.ΣΤΕΦΑΝΗΣ(Απολλωνια) λέει:

    μα όταν έχεις τον Κυριτση @ΣΙΑ ..δίπλα του ..τι να περιμένεις

  26. Παράθεμα: Ομερτά για τον κ. Αρχιεπίσκοπο; « Ροΐδη Εμμονές

  27. Παράθεμα: Η «Αυγή» και ο Μιλτιάδης Έβερτ « Ροΐδη Εμμονές

  28. Παράθεμα: Αλέξιος (Τσίπρας), ο άνθρωπος του θεού « Ροΐδη Εμμονές

  29. Ο/Η Αδαμάντιος Κοραής λέει:

    Φίλοι μη χάνετε τα λόγια σας ο μικρός κάνει προσωπική πολιτική με την Εκκλησία και μας δουλεύει ψιλό γαζί.

    Στη διάρκεια της συνάντησής του με τον κ. Ιερώνυμο, ο κ. Τσίπρας συζήτησε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε η Εκκλησία να συνδράμει ακόμα περισσότερο τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.

    «Η εκκλησιαστική περιουσία είναι sui generis. Δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να αξιοποιηθεί ούτε fast track, ούτε real estate, αλλά να αξιοποιηθεί προκειμένου η Εκκλησία να μπορέσει να βρεθεί σήμερα δίπλα στους πολίτες, δίπλα στο λαό, που αντιμετωπίζουν οξυμένα προβλήματα φτώχειας και κοινωνικής περιθωριοποίησης» κατέληξε.

    Newsroom ΔΟΛ

    • Ο/Η Καρατζαφύρερ λέει:

      Νέα κωλοτούμπα του Τσίπρα

      http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4633379

      «Επιφοίτηση» Τσίπρα για την περιουσία της Εκκλησίας

      ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος ΧΆΡΆΛΆΜΠΆΚΗς

      ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 31 Μαΐου 2011

      ΣΕ… ΙΕΡΗ ΣΤΡΟΦΗ προχωρεί ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος πυκνώνει τις επαφές του µε τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυµο, αλλά αναδιαµορφώνει και τη θέση του για την εκκλησιαστική περιουσία. Η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας προς όφελος του λαού αλλά και οι συγκεντρώσεις των «Αγανακτισµένων» βρέθηκαν στο επίκεντρο της νέας συνάντησης που είχαν χθες, αυτή τη φορά στην αρχιεπισκοπική κατοικία, ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και ο Αρχιεπίσκοπος.

      Οι δύο άνδρες συζήτησαν επί περίπου µισή ώρα για όσα συµβαίνουν στην Ελλάδα το τελευταίο διάστηµα και την κουβέντα τους απασχόλησαν µεταξύ άλλων και οι ογκώδεις συγκεντρώσεις διαµαρτυρίας στις πλατείες. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ο Αλέξης Τσίπρας έκανε ένα βήµα πίσω από τις παλαιότερες θέσεις που διατύπωνε ο ΣΥΡΙΖΑ µε τις οποίες ζητούσε τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Φέρεται να µίλησε απλώς για αξιοποίηση της περιουσίας, πράγµα που επιβεβαίωσε αργότερα και στις δηλώσεις του προς τους δηµοσιογράφους.

  30. Ο/Η Mefisto λέει:

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1297973

    O ΣΥΝ ξέχασε την φορολόγηση των παπάδων

  31. Παράθεμα: Όταν η Αριστερά προσεγγίζει ακροδεξιούς και λαϊκιστές « Ροΐδη Εμμονές

  32. Ο/Η Nτένης ο τρομερός λέει:

    http://www.inews.gr/88/stis-fylakes-korydallou-kai-o-archiepiskopos-ieronymos-gia-na-dei-ton-efraim-tosi-agapi-se-afto-to-tragopapa.htm

    Κυριακή, Φεβρουάριος 05, 2012

    ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΚΑΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙ ΤΟΝ ΕΦΡΑΙΜ-ΤΟΣΗ ΑΓΑΠΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΠΑΠΑ;;;

    Στις φυλακές Κορυδαλλού βρέθηκε αργά το απόγευμα ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ο οποίος επισκέφθηκε τον ηγούμενο της Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ.
    Η επίσκεψη ήταν ολιγόλεπτη και έγινε «με στόχο να εκφράσει ο κ. Ιερώνυμος ανθρωπίνως την συμπαράστασή του προς τον προφυλακισμένο ηγούμενο», σύμφωνα με τους συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου.

    Υπενθυμίζεται, ωστόσο, πως την απόφαση να επισκεφθεί ο Αρχιεπίσκοπος τον ηγούμενο του Βατοπεδίου στις φυλακές είχε λάβει, στις 12 του περασμένου Ιανουαρίου, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία, σε ανακοίνωσή της, ανέφερε ότι «μαζί με το πλήθος των πιστών, εκφράζει την συμπάθεια απάντων των μελών» της προς τον «δοκιμαζόμενο» ηγούμενο, «εκφράζουσα άμα και την ευχή και την ελπίδα όπως σύντομα επανεξετασθεί ψυχραιμότερα το ενδεχόμενο αποφυλακίσεώς του».

  33. Παράθεμα: Το μποζόνιο, ο Αρχιεπίσκοπος, η Αριστερά… « Ροΐδη Εμμονές

  34. Παράθεμα: Το μποζόνιο, ο Αρχιεπίσκοπος, η Αριστερά… « eleutheriellada

  35. Παράθεμα: Η Αυγή η ΕΚΟΦ και ο Μιλτιάδης Έβερτ | Σίμος Κουταλιανός

  36. Παράθεμα: Η κα Δούρου και οι φίλοι της Χρυσής Αυγής | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  37. Παράθεμα: Από το αείζωον πυρ του Ηράκλειτου στην ενεργοβόρο πηγή του Αλέξη Τσίπρα | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s