1978: Ο παπάς που πάντρεψε τον Ωνάση, Δ/ντής Νεότητας, συλλαμβάνεται…

[Επί τη συναντήσει Κορυφής Αρχιεπισκόπου-Τσιάρτα]

του Αναγνώστη Λασκαράτου
Στα ΝΕΑ (6.9.’78), με πρωτοσέλιδη είδηση που επεκτείνεται και στη σελ.5,  διεκτραγωδείται η υπόθεση: «Παπάς σε δίκη για απρέπεια κατά νέου». Το ρεπορτάζ είναι εκτενές και εύγλωττο. Ο αρχιμανδρίτης του πανεπιστημιακού ναού της Καπνικαρέας, καθηγητής της Λεοντείου Σχολής και Διευθυντής της Διεύθυνσης Νεότητας της Αρχιεπισκοπής Π. Α. (σε όλες τις πηγές μου αναφέρεται το πλήρες όνομα), σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες «έβαλε χέρι» (η φράση από την εφημερίδα) δημόσια σε νεαρό στην πολυσύχναστη οδό Ερμού. Η καταστηματάρχις Χαρίκλεια Γκίκα που το είδε, σκανδαλίστηκε και του έκανε παρατήρηση. Ο παπάς την έβρισε «παλιογυναίκα» και «κλώσα». Ένα οργισμένο πλήθος από διαβάτες κυνήγησε τον ιερέα φωνάζοντας στους περαστικούς «πιάστε τον παπά», κι αυτός χώθηκε σε παρακείμενη στοά και τελικά κατέφυγε στα γραφεία του Προέδρου του ‘Εμπορικού Συλλόγου’, όπου και πολιορκήθηκε. Κλήθηκε και ιερέας εκπρόσωπος της Αρχιεπισκοπής και ειδοποιήθηκε η Αστυνομία που κατέφθασε με περιπολικό. Ο ιερωμένος είπε στην κυρία πως αποκλείεται ο συλληφθείς ρασοφόρος να είναι «δικός μας», αλλά μόλις τον είδε φώναξε: «Π. εσύ;». Η γυναίκα, που φαίνεται πως ήταν ευσεβής, του έβαλε τότε τις φωνές, πως οι παπάδες ξέρουν μόνο να βάζουν επιτίμια στις ενορίτισσες που συνευρίσκονται με τον σύζυγο εν καιρώ νηστείας. Στο ρεπορτάζ σημειώνεται πως στο αστυνομικό τμήμα οι αστυνομικοί είπαν πως ο παπάς είναι «πασίγνωστος», υποθέτω για την αρετή του ή ως γείτονας του τμήματος.

Στη «Μακεδονία» της επομένης (σελ.12), (http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=124&dc=7&db=9&da=1978 ),  η είδηση είναι περιληπτική και ουδέτερη, παρμένη μόνο από το αστυνομικό δελτίο, το οποίο φαίνεται πως ταχύτατα στρογγυλεύτηκε δεόντως. Η εφημερίδα μπλέκει και την ημερομηνία, η 6η του μηνός γίνεται 6ος μήνας και το 1978 γίνεται ένας χρόνος πριν, 1977: «Αναβλήθηκαν οι δίκες ενός ιερέα και μιας γυναίκας που αλληλοβρίστηκαν»: «ΑΘΗΝΑ 6. Στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών επρόκειτο να δικασθεί αλλά η δίκη του ανεβλήθη, ένας κληρικός που κατηγορείται για εξύβριση γυναικός. Πρόκειται για τον ιερέα του ιερού ναού  Καπνικαρέας Π. Α., 43 χρονών, ο οποίος σύμφωνα με την κατηγορία «φασκέλωσε» και εξύβρισε τον Ιούνιο του 1977 (η εφημερίδα κάνει προφανέστατα λάθος, η υπόθεση συνέβη την προηγουμένη, όπως εκτέθηκε στα ΝΕΑ) την κ. Χαρίκλεια Γκίκα ιδιοκτήτρια καταστήματος. Η φερομένη ως παθούσα καταγγέλλει στη μήνυσή της ότι ο κατηγορούμενος ιερωμένος  την εξύβρισε και την «φασκέλωσε», ύστερα από παρατήρησή της επειδή προηγουμένως τον είχε αντιληφθεί να «φασκελώνει» ένα νεαρό για άγνωστη αιτία. Παρόμοια μήνυση έχει υποβάλει και ο ιερέας που υποστηρίζει ότι χωρίς λόγο τον εξύβρισε και η κ. Γκίκα. Η εκδίκαση και των δυο μηνύσεων αναβλήθηκε λόγω σημαντικών αιτίων και συγκεκριμένα λόγω απουσίας ουσιωδών μαρτύρων καθώς και του ιερέα που είναι ασθενής και νοσηλεύεται σε νοσοκομείο».

Οι καχύποπτοι δύσκολα θα πιστέψουν πως σηκώθηκε τόσος σαματάς των περαστικών για ένα απλό φασκέλωμα και πως ακόμη δυσκολότερα θα παρατούσε το μαγαζί της μια γυναίκα για να προγκήξει τον παπά για τέτοιο λόγο. Επίσης κάθε λογικός άνθρωπος θα υποψιαστεί πως η «ασθένεια» του αρχιμανδρίτη που αναφέρει η «Μακεδονία», ήταν η κλασσική δικαιολογία αποφυγής του αυτόφωρου και αναβολής της δίκης, που την επιδιώκουν συχνά οι ένοχοι. Ο αθώος βιάζεται να αποδείξει πως συκοφαντήθηκε, ειδικά αν είναι κληρικός, που μια τέτοια κατηγορία έχει γι’αυτόν μεγάλη βαρύτητα. Η διεκδίκηση αναβολής υποψιάζει πως  ο υψηλός ιερωμένος θα μπορούσε αργότερα να κινητοποιήσει αποτελεσματικά τους γνωστούς ιερούς μηχανισμούς παραδικαστικού κουκουλώματος και ευγενών διευθετήσεων, ομολογημένους ακόμη και από έντιμους ανώτατους δικαστικούς (Ο πρώην Πρόεδρος του Αρείου Πάγου Στέφανος «Ματθίας για τη διαπλοκή Δικαιοσύνης και Εκκλησίας», 6.12.2008). Δεν μπορώ να ξέρω ούτε αν έγινε η δίκη, αλλά πιθανολογώ πως παρά το ότι το δημοσίευμα των ΝΕΩΝ δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφιβολιών ενοχής, τα πράγματα θα κατέληξαν είτε στην κλασσική απόσυρση των μηνύσεων, είτε σε κάποιου είδους αθώωση, κατά τα ειωθότα, όπως π.χ, συνέβη με την ευρηματική απαλλαγή σεβάσμιου επισκόπου, ηγούμενου πατριαρχικής μονής, που συνελήφθη (κάμποσα χρόνια αργότερα) με νεαρό στις τουαλέτες αθηναϊκού πορνοκινηματογράφου, κλπ. Ασφαλώς όμως η ταραχή που πέρασε μπορεί να δικαιολογεί την ασθένεια.

Η Καπνικαρέα ανήκει στη Θεολογική Σχολή Αθηνών από το 1932. Η Εφορεία της αποτελείται από Καθηγητές με πρόεδρο τον εκάστοτε Κοσμήτορα. Είναι πάντως περίεργο πως αυτός ο λόγιος και αξιωματούχος αρχιμανδρίτης δεν μνημονεύεται πουθενά ούτε στην ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής ούτε στα σχετικά ιστορικά σημειώματα του ναού της Καπνικαρέας. Τον μνημονεύει όμως αναπάντεχα το ΒΗmagazino (14/04/2014, 09:00), που σε πολύ μεταγενέστερο, ανυποψίαστο πια χρόνο, δίνει μια πληροφορία για άλλον, πολύ υψηλότερο, καθηγητή κι αυτόν στα νιάτα του της Λεοντείου, σε κάποια λιβανιστήρια συνέντευξη, από αυτές που τα βλέπουν όλα καλά και άγια: «Ιερώνυμος Β΄: Ο ανθρώπινος αρχιεπίσκοπος». «Ο πνευματικός ποιμένας που κατευνάζει τις εθνικοπατριωτικές εξάρσεις και ακραίες φωνές στους κόλπους της Ιεραρχίας  (sic) σε μια σπάνια συνέντευξή του…». «…Οι μαθητές του θυμούνται και τον ‘μέντορά’ του, τον καθηγητή των Θρησκευτικών Π. Α….». Δεδομένου πως ο αρχιμανδρίτης φέρεται από το ρεπορτάζ της ‘Μακεδονίας’ του 1978, 43 χρονών, γεννημένος δηλαδή στα 1935, ως ελάχιστα μεγαλύτερος του Λιάπη (γέννηση 1938), απορώ τι είδους μέντοράς του μπορεί να είναι. Επίσης επειδή συνήθως οι μαθητές έχουν γερή μνήμη από τα σχολικά τους χρόνια, απορώ πόσο ευγενικό είναι να αναφέρεται αυτός ο περίεργος συσχετισμός, ενός Αρχιεπισκόπου με έναν κάπως εκτεθειμένο ιερωμένο, ξυπνώντας μνήμες, αφού το ρεπορτάζ των ΝΕΩΝ θα είχε γίνει γνωστό στη σχολική κοινότητα και στους παλιούς απόφοιτους και θα είχε προκαλέσει σάλο. Μάλλον ο υμνητής του Αρχιεπισκόπου έκανε δημοσιογραφική γκάφα.

Οι τίτλοι διασημότητας όμως του  πανοσιολογιότατου, δεν σταματούν εδώ. Ο Π. είχε δει μια δεκαετία πρωτύτερα, τη φωτογραφία του στο εξώφυλλο του ‘Life’, από το γάμο της Τζάκυ (φωτ.1) με τον εκατομμυριούχο (πεθαμένο 3 χρόνια πριν το περιστατικό της Ερμού), Ρωμιό, στο στολισμένο με καμέλιες και λεβάντα παρεκκλήσιο της Μικράς Παρθένου στον Σκορπιό! Από το ‘ladylike’ (20.10.2015), αντιγράφω: «Όταν ο Ωνάσης παντρεύτηκε την Τζάκι»….Στις 5.15 το απόγευμα, ο Αρχιμανδρίτης Π. Α. ξεκίνησε την τελετή μεταφράζοντας τα κύρια σημεία της ακολουθίας στα αγγλικά, για χάρη της νύφης. Η Τζάκι επαναλάμβανε τις προσευχές με σταθερή φωνή. Λέγεται πως στο «Ησαϊα χόρευε», η εικόνα της Παναγίας έπεσε με πάταγο από το τέμπλο..» (!).

Αντλώ και από άλλο ρεπορτάζ: «Jacqueline Lee Bouvier. Πως μια Πρώτη Κυρία…» (epixirimatias/gr, 5 Μαΐου 2013). «Μεταφέρουμε αυτούσια την ανταπόκριση του Μανώλη Μαθιουδάκη από την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» την επομένη του μυστηρίου: «Η τελετή του γάμου άρχισε … Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, 62 ετών και η Ζακλίν Κένεντι, 39, …ο Ελληνορθόδοξος ιερεύς Π. Α., ετών 31, από τας Αθήνας, που έφτασε εκεί το μεσημέρι αεροπορικώς, …Στις 5.15 ο αρχιμανδρίτης έψαλε το ‘Ευλόγησον τους δούλους σου Αριστοτέλη και Ζακελίν’. Στις 5.23 είπε το ‘Χάρισον εις την δούλην σου καρπό της κοιλίας’…Στις 5.28 άρχισε ο ‘Χορός του Ησαΐα’. Στις 5.30 ο αρχιμανδρίτης κάλεσε το ζεύγος μπροστά στο Ιερό και το ευλόγησε..».

Το ιερό ορμητήριο των εξορμήσεων στην Ερμού

Ο αρχιμανδρίτης μνημονεύεται και στο γαμήλιο ρεπορτάζ της ‘New York Daily News’ το 1968, το οποίο αναδημοσιεύτηκε επετειακά, διασκευασμένο, το 2015. Εκεί ο αρχιμανδρίτης μνημονεύεται ως φίλος του γαμπρού, και σημειώνεται πως επανέλαβε και στα Αγγλικά κάποιες φράσεις της τελετής. Εκείνο που ίσως έχει κάποια σημασία, είναι πως ο ιερωμένος εμφανίζεται ως «στενός φίλος του Ωνάση» και η ηλικία του σημειώνεται κι εκεί 31, ενώ σύμφωνα με το αστυνομικό ρεπορτάζ του «φασκελώματος» (43, στα 1978), αν η ηλικία του αναχθεί τη χρονιά του γάμου, πρέπει να ήταν 33. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε κάπως βάσιμα πως ο παπάς όταν ρωτήθηκε από τον Αμερικανό ρεπόρτερ, ίσως έκρυψε δυο χρόνια, την είχε την ευχέρεια, χαρτιά δεν του ζήτησε κανείς όπως στο Α.Τ. της Αθήνας, γιατί άλλος τρόπος να μαθευτεί η ηλικία του δεν υπήρχε: «Jackie Kennedy marries Aristotle Onassis in 1968». «Originally published on October 21, 1968. This story was written by Peter Jonas October 19, 2015: «..as the marriage ritual was recited by 31-year-old Father P. A. of Athens, a close friend of Onassis…». Μια τρίτη αγγλόφωνη αναφορά στον παπά και στη στολή του αυτή τη φορά, γίνεται στο βιβλίο «Just Jacki: Her Private Years». Edward Klein, Random House Publishing Group (16 Δεκ 2009): «Λίγο μετά τις 5 το απόγευμα ο Αρχιμανδρίτης Π. Α. περίλαμπρος μέσα στη χρυσή μπροκάρ ρόμπα του, ξεκίνησε την τελετή ..».  Κι εκεί σημειώνεται πως ο παπάς μετέφραζε στα Αγγλικά για χάρη της Τζάκυ. Τέλος, αποκλειστικές σήμερα, φωτογραφίες της εποχής, δείχνουν έναν ευσταλή νεαρό κληρικό, να φτάνει στο νησί με ελικόπτερο. Ο Ωνάσης, που δεν θέλησε ντόπιο παπά, φρόντισε να μην ταλαιπωρηθεί ο φίλος του («P.A. Pictures-GettyImages»:«Archimandrite P. A. arriving by helicopter on island of Skorpios, to performmarriage of Jackie Kennedy & Aristotle Onasis, October 22, 1968»).

Ο πανοσιολογιότατος Π. λοιπόν, δεν ήταν τυχαίος παπάς. ‘Ηταν για κάποιο άγνωστο λόγο, στενός φίλος του Ωνάση, αγγλομαθής (προσόν για ιερέα εκείνης της εποχής, των ρασοφόρων απόφοιτων του Δημοτικού), με καλή σκηνική παρουσία, καθηγητής Θρησκευτικών σε εκλεκτό σχολείο και φερόμενος ως «μέντορας» του τότε συναδέλφου του καθηγητή στη Λεόντειο και μελλοντικού Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου Β΄, Διευθυντής Νεότητας της Αρχιεπισκοπής στα 1978, ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση και μην απορείτε γιατί και ο Παντελεήμων της Αττικής ήταν διευθυντής του Χριστιανικού Κέντρου Νεότητας Μυτιλήνης και ο Καλλίνικος του Πειραιά διήυθυνε το Οικοτροφείο νέων της Χρυσοπηγής στο Παγκράτι και ο μητροπολίτης Αλέξανδρος Σταυροπηγίου και ποτέ Αργυροκάστρου («Iστορίες από το Ελληνορθόδοξο εξομολογητήριο», https://roides.wordpress.com/2017/03/15/15mar17/) «…ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως…και την κατήχηση των νέων…»), κλπ κλπ. Η Ελληνορθοδοξία επιλέγει τους εκλεκτότερους ιερείς της ως Κουροτρόφους της Νεότητος. Μία από τις πολλές του ιδιότητες ήταν και του εφημέριου του πανεπιστημιακού ναού της Καπνικαρέας. Το τελευταίο  προϋποθέτει ότι ο εκάστοτε εφημέριος είναι ένας διακεκριμένος ιερωμένος, που τον εγκρίνει το καθηγητικό σώμα της Σχολής με τα δικά του γνωστά υψηλά κριτήρια: «Ξηλώνουν τη µισή Θεολογική Σχολή!», ΤΑ ΝΕΑ: «Ενα ολόκληρο πανεπιστηµιακό τµήµα ξηλώνει ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Πανάρετος, λόγω οικογενειοκρατίας, οι φοιτητές του οποίου θα µετεγγραφούν σε άλλο!»-Ν. Μάστορας (22/11/2010).

Τι απέγινε ο ατυχήσας ιερωμένος; Δεν υπάρχει απολύτως κανένα διαδικτυακό του ίχνος, ούτε σε αγγλόφωνες ελληνορθόδοξες σελίδες Εκκλησιών της Αμερικής ή αλλού, πέρα από τις αναφορές στο γάμο Ωνάση και στην πνευματική καθοδήγηση του Αρχιεπισκόπου Κυριακίδη και Λαυρεντιάδη. Η ύποπτη απουσία από τις ιερατικές σελίδες πιθανόν να σημαίνει, με βάση την ιστορία των εκκλησιαστικών δικαστηρίων και της ευσεβούς κοσμικής Δικαιοσύνης των ιερών παραδικαστικών κυκλωμάτων,  πως μετά την καταλλαγή του θορύβου, αθωομένος ή όχι, θα στράφηκε σεμνά, με ιεραποστολικό ζήλο, στο εξωτερικό, γιατί θα ήταν αδικία για το κοινωνικό του στάτους, να επιλέξει την άλλη κλασσική λύση, δηλαδή τη στέγαση στον σκουπιδοτενεκέ κάποιας ντόπιας παλαιοημερολογίτικης σέχτας. Για τον τρόπο που αποδίδει Δικαιοσύνη η Εκκλησία έχουν εκφραστεί με απαξιωτικό τρόπο κληρικοί και διακεκριμένοι πιστοί, όπως ο Στέλιος Παπαθεμελής, συμπτωματικά στο ίδιο ακριβώς φύλο της «Μακεδονίας», με αφορμή την τότε σε εξέλιξη τότε παρωδία της εκκλησιαστικής δίκης του έκφυλου φασίστα Στυλιανού Πρεβέζης: «Άρρηκτα συνδεδεμένο με την δυνατότητα κάθαρσης είναι το πρόβλημα της εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης. Τα χάλια της είναι απερίγραπτα και η ευθύνη γι’αυτήν την κατάσταση βαρύνει την πολιτεία…» (σελ.11). Για τον τρόπο που αποδίδει Δικαιοσύνη η Πολιτεία, υπάρχουν κι εκεί κάποια μικροζητήματα.

1962: Ένας πραγματικά καλός Αρχιεπίσκοπος εξαναγκάζεται να παραιτηθεί πολύ σύντομα καταγγελμένος από αντίπαλες φατρίες ως ομοφυλόφιλος. Η Ιεραρχία, που τον είχε ψηφίσει κατά πλειοψηφία, εν πλήρει επιγνώσει, αργότερα «αποκατέστησε» τη φήμη του, με τη γνωστή ευκολία της.

Δεν θέλω, με το παρόν, να στηλιτεύσω τις σεξουαλικές αδυναμίες (τις νόμιμες εννοώ) των ιερέων, τις οποίες κανείς μας δεν είναι ο «αναμάρτητος» που θα τις λιθοβολήσει, αν και η περίπτωση του πανοσιολογιότατου, όπως την περιέγραψε στην πρώτη της σελίδα η μεγαλύτερη και μία από τις εγκυρότερες εφημερίδες της εποχής,  εμπεριέχει την δημόσια σεξουαλική παρενόχληση, την προσβολή της δημόσιας αιδούς, την εξύβριση, κι αυτά μόνο αν καλόπιστα δεχθούμε πως ο νέος, που απουσιάζει από τα ρεπορτάζ, ήταν ενήλικος, γιατί το μένος της γυναίκας που ενδιαφέρθηκε και του πλήθους, μας υποψιάζουν για το χειρότερο. Δύσκολα θα έτρεχε να υπερασπιστεί έναν 18άρη ας πούμε, μια γυναίκα και οι διαβάτες, τόσο επίμονα και μαχητικά, επειδή κάποιος παπάς τον «χούφτωσε». Σε κανονικές συνθήκες θα τελείωνε η υπόθεση το πολύ με μια γροθιά του θιγμένου. Κρίνουμε λοιπόν την υποκρισία και τον ρατσισμό της κρατικής εθνικής Εκκλησίας, που βασίζεται σε απάνθρωπους, βυζαντινούς φαρισαϊκούς αντιευαγγελικούς Κανόνες. Δεν θέλω να θίξω κανέναν παραπάνω από όσο έχει ήδη εκτεθεί, πέρα από τα στενά όρια αυτού του μπλογκ και μόνο για όποιον επεκταθεί στους συνδέσμους, γι’αυτό και έγραψα μόνο τα αρχικά του ιερωμένου, ώστε οποιαδήποτε έρευνα στο Google με το όνομά του να μην καταλήγει εδώ. Θέλω μόνο να δείξω για χιλιοστή φορά πόσο προσποιητή και γελοία είναι η ρατσιστική «ομοφοβία» της κρατικής Εκκλησίας, που βυθισμένη κυριολεκτικά στο βούρκο τέτοιων και πολύ χειρότερων αναρίθμητων δημοσίων σκανδάλων, δηλητηριάζει την κοινωνία με ανορθολογισμό, με υποκρισία και με μίσος, στοχοποιώντας, από κοινού με τη ναζιστική εωσφορική συμμορία και με ακροδεξιά καθάρματα, αθώους και αδύναμους συνανθρώπους μας ως αποδιοπομπαίους τράγους και στέκεται εμπόδιο στην ηθική και πολιτισμική της εξέλιξη, επωφελούμενη από την τραγική ανεπάρκεια της πολιτικής ηγεσίας. Όταν o κρατικός Αρχιεπίσκοπος δηλώνει για επιθετικούς ποδοσφαιριστές που εύχονται «οι πρώτες αλλαγές φύλου να γίνουν στα παιδιά αυτών που ψήφισαν αυτό το αίσχος», «μου άρεσε αυτό που είπε αυτό το παλικάρι, ο αθλητής» και επιθυμεί να ανοίξει μαζί τους  ιερή Ακαδημία ποδοσφαίρου, υπάρχει μια ακόμη πολιτισμική απειλή για τη Νεολαία.

This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

21 Responses to 1978: Ο παπάς που πάντρεψε τον Ωνάση, Δ/ντής Νεότητας, συλλαμβάνεται…

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ορθοδοξία και Νεότης
    Εκκλησία και Οικογένεια
    Με την ευκαιρία του τωρινού Έπους της κατά των αμαρτωλών διεμφυλικών

    Πολλές φορές βιαστικές δικαστικές αποφάσεις, στέκονται προσωρινό εμπόδιο σε σχεδιασμούς υψίστης εθνικής και θρησκευτικής σημασίας. Κλασσικό παράδειγμα η προφυλάκιση του Γέροντος Αλεξίου Ξενοφωντινού. Όμως η Χάρις του οσίου Ξενοφώντος ηυδόκησεν αλλέως και το όραμα επάνδρωσης της Μονής με νέους υψηλής μορφώσεως υλοποιήθηκε.

    http://www.romfea.gr/afieromata/467-i-iera-moni-osiou-jenofontos-agiou-orous
    Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr – 02.25. Πέμπτη, 07 Μαΐου 2015

    Η Ιερά Μονή Οσίου Ξενοφώντος Αγίου Όρους

    Όμως, μια νέα λαμπρή περίοδος θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 1976, με την επάνδρωση της Μονής με νέα Αδελφότητα προερχομένη από τη Μονή του Μεγάλου Μετεώρου υπό τον νυν ηγούμενο Αρχιμανδρίτη Αλέξιο.
    Η νέα Αδελφότητα, η οποία από την εγκατάστασή της μέχρι σήμερα έχει εμπλουτιστεί από πολλά νέα μέλη, νεαρής ηλικίας και υψηλής μορφώσεως,
    ________________________________________

    Και ενώ η παραπάνω προσπάθεια επάνδρωσης της Μονής με νέους υψηλής μορφώσεως, που ξεκίνησε το 1976 και την οποία παρουσιάζει το ιστορικό σημείωμα της ευσεβούς Romfea του 2015, ευρίσκετο εν εξελίξει, ο Εξαπωδώ έβαλε το 1978 την ουρά του:
    Από την εφημερίδα «Μακεδονία», σελίδα 23, της 26ης 11. 1978
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=124&dc=26&db=11&da=1978

    Φρονώ ότι η Ρομφέα οφείλει να προσθέσει στην ιστορική της αναδρομή και την μικράν παραπάνω περιπέτειαν του σεπτού ηγουμένου Αλεξίου (κατά κόσμον Αλεξάνδρου Ματζίρη), για να δει ο κόσμος μέσα από ποιες Συμπληγάδες περνούν οι Αγιορείτες για να υπερασπιστούν τα ιερά και τα πάτρια.

  2. Ο/Η Θεολόγος. λέει:

    http://www.tanea.gr/news/greece/article/5481037/ierwnymos-den-ypoxwroyme-se-themata-opws-h-oikogeneia/

    ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ: Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΟΠΩΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

    Αναφερόμενος στον νόμο αλλαγής ταυτότητας φύλου, η Εκκλησία, είπε, έχει τις δικές της αρχές και θέσεις και δεν μπορεί να κάνει υποχωρήσεις σε σημαντικά θέματα όπως είναι η οικογένεια. «Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει οικογένεια» σημείωσε για να προσθέσει πως «ό,τι φεύγει από αυτόν τον χώρο είναι εκτροπή από τη φυσική ζωή».

    http://www.thetoc.gr/koinwnia/article/anthimos-allo-oi-omofulofiloi-tis-ekklisias

    Ανθιμος: «Αλλο οι ομοφυλόφιλοι της εκκλησίας…»

    «Θανάσιμο αμάρτημα» η ομοφυλοφιλία για τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, αλλά για την ομοφυλοφιλία εντός της εκκλησίας είπε: «Αυτό, είναι άλλο».

    http://www.tanea.gr/news/greece/article/5422131/serafeim-h-dhmosia-probolh-ths-omofylofilias-einai-aitia-psyxopathologikwn-diataraxwn-sta-paidia/

    ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ: ΑΝΩΜΑΛΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

    Προτρέπει τους γονείς να ζητήσουν απαλλαγή των παιδιών από πρόγραμμα του Υπ. Παιδείας που έχει θέμα και την ομοφυλοφιλία

    http://www.tanea.gr/news/greece/article/5317765/paralhrhma-ambrosioy-kata-omofylofilwn-ftyste-toys/

    ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ ΚΑΤΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

    http://www.protothema.gr/greece/article/538901/mitropolitis-madineias-oi-omofulofiloi-einai-anomaloi-kai-arrostoi-/

    «Τους λυπάμαι. Ας τους συγχωρήσει ο Θεός»
    Μητροπολίτης Μαντινείας: Οι ομοφυλόφιλοι είναι ανώμαλοι και άρρωστοι

    http://www.topontiki.gr/article/234957/agrio-xespasma-voyleyti-kata-mitropoliton-oi-perissoteroi-einai-omofylofiloi-pnigoyn
    26.8.2017 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB
    Άγριο ξέσπασμα βουλευτή κατά Μητροπολιτών: «Οι περισσότεροι είναι ομοφυλόφιλοι! Το πνίγουν το κουνέλι κανονικά»

    Ξέσπασε κατά κάποιων Μητροπολιτών που μιλούν άσχημα για τους ομοφυλόφιλους ο Γρηγόρης Ψαριανός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».

    http://www.news.gr/politikh/article/738891/exodiko-kata-ragkousi-apo-tin-ekklisia-gia-ta-peri-omofilofilon-mitropoliton.html

    Εξώδικο κατά Ραγκούση από την Εκκλησία για τα περί ομοφυλόφιλων Μητροπολιτών
    07/10/2017

    Για να σας απαλλάξουμε από τυχόν συνειδησιακό ή νομικό κώλυμα προκειμένης της συμβολής σας στην αποκάλυψη της αλήθειας, σας ενημερώνουμε ότι τα πειθαρχικά όργανα της Εκκλησίας της Ελλάδος ακολουθούν απαρέγκλιτα τις υποχρεώσεις απορρήτου, αλλά και ότι, ούτως ή άλλως, σε σχέση με τη δημοσιοποίηση τέτοιων υποθέσεων, το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει ότι «η προστασία του ιδιωτικού βίου των προσώπων που κατέχουν δημόσιο αξίωμα, όπως είναι οι Μητροπολίτες, δεν μπορεί να κατοχυρώνεται σε απόλυτο βαθμό, όπως ισχύει για τους ιδιώτες» (ΣτΕ 1337/2013, σκ. 13), όπως και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) είχε κρίνει ότι «η δημόσια γνώμη δικαιούται να γνωρίζει αν ένας μητροπολίτης που προβάλλει εαυτόν ως στερούμενο προσωπικής ζωής και ως παράδειγμα αρετής, αγνότητας, αγαμίας, πενίας κ.τ.λ. και ζητεί από το ποίμνιό του να μιμηθεί το παράδειγμά του, διάγει πράγματι βίο άκρως αντίθετο και σκανδαλώδη», καθ’ όσον είναι ανώτατοι θρησκευτικοί λειτουργοί, ασκούν δημόσιο λειτούργημα, και ως δημόσια πρόσωπα έχουν μειωμένη αξίωση προστασίας των προσωπικών δεδομένων τους .

    Αθήνα, 6 Οκτωβρίου 2017
    Μετά τιμής
    Ο πληρεξούσιος δικηγόρος».

  3. Ο/Η Θεολόγος. λέει:

    http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2010/11/blog-post_7685.html

    Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

    Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΔΙΚΑΣΕ «ΤΟ ΚΟΥΣΟΥΡΙ» ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΥ ΤΟ ΠΡΟΣΑΠΤΕΙ ΚΛΗΡΙΚΟΣ!

    Από το σημερινό αφιέρωμα της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ Ο Ιησούς Χριστός δεν μίλησε ποτέ για σεξ, δεν λείπει και ο μακαριστός Χριστόδουλος. Η αναφορά σ’ αυτόν έχει ως εξής:

    «Η ομοφυλοφιλία είναι κουσούρι»

    Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια να προσελκύσει τους νέους στην Εκκλησία, εμμένοντας παρ΄ όλα αυτά στα ζητήματα της αμαρτίας που συνδέονται με τον ερωτισμό. «Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν δικαιώνονται οι προγαμιαίες σχέσεις εφόσον επιτελούνται μεταξύ δύο προσώπων που “αγαπιούνται”. Και πουθενά δεν θα βρούμε αμνήστευση των σχέσεων αυτών επειδή απουσιάζει η πληρωμή και γίνεται επίκληση του ερωτικού αισθήματος» έγραψε στο βιβλίο «Το σώμα του Χριστού και ο κήπος των τέρψεων» (Εκδόσεις Εγρήγορση).
    Επίσης μεγάλη εντύπωση έχει προκαλέσει η δήλωσή του για την ομοφυλοφιλία: «Σε ποιο κατάντημα έχει φτάσει σήμερα η ανθρωπότητα,η οποία αυτό που είναι αμαρτία βοώσα και κράζουσα θέλει να το καλύψει. Να μη μιλάμε, γιατί ενοχλούνται αυτοί που έχουν το κουσούρι».

    Σχόλιο Ιδιωτικής Οδού:

    Και ενώ αυτά έλεγε ο μακαριστός Χριστόδουλος, τα ίδια και με πιο καταδικαστικό τρόπο έχει πει και ο Πάπας Βενέδικτος, για την ομοφυλοφιλία, παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτοί οι δύο εκκλησιαστικοί ηγέτες κατηγορήθηκαν …»ιδιωτικά» από τον αρχιμανδρίτη της Μητροπόλεως Πατρών Κύριλλο Κωστόπουλο ως «ομοφυλόφιλοι».
    Γράφουν κάποιοι σχολιαστές ότι κακώς δίνουμε σημασία σε μια «φυλλάδα», όπως η εφημερίδα Κόσμος της Πάτρας, που αποκάλυψε τις …ιδιωτικές συζητήσεις του αρχιμ. Κυρίλλου.
    Μα ακριβώς αυτό είναι το θέμα: Αν μια φυλλάδα συκοφάντησε ο αρχιμ. Κύριλλος θα μπορούσε να προβεί στα δέοντα εναντίον της ή έστω σε μια διάψευση ή σε μια δήλωση υπέρ της μνήμης του μακαριστού Χριστοδούλου.
    Βέβαια κάτι τέτοιο δεν έγινε ούτε από την Μητρόπολη Πατρών στην οποία υπάγεται…
    Οπότε τα όσα είχε πει ο μακαριστός εναντίον της ομοφυλοφιλίας δεν μπορούν ούτε ως επιχείρημα από τους …»δικούς του» ανθρώπους να χρησιμοποιηθούν για να μη σπιλώνεται μετά θάνατον;

    Δεν ήταν μόνο η εφημερίδα της Πάτρας, ήταν και η Αυγή 29/05/2007

    Πολιτισμός

  4. Ο/Η Κούλης λέει:

    Μα καλά για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει σήμερα άρθρο;;;

    • Ο/Η Επ-αναστάσιος λέει:

      Αγαπητέ Κούλη,
      Μα με τόσο ασφυκτικά «στενές επαφές» μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Εκκλησίας Α.Ε. Σκανδάλων, το άρθρο αφορά οπωσδήποτε και εκ των πραγμάτων και τον ευσεβή παπαδοτριμμένο ΣΥΡΙΖΑ (της Κληρικαλιστικής Ανανεωτικής Αριστεράς), ο οποίος στέκεται προσοχή μπροστά στο αισχρότατο και ρυπαρό ράσο…

      Ελπίζω να ικανοποιηθήκατε!…

      • Ο/Η Eλεωνόρα Μπαρμπαρόσσα, είδη γάμου λέει:

        Πήγαινε γυρεύοντας ο Κούλης που τον λεν Αλέκσι

  5. Ο/Η Κάποιος λέει:

    AΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΑΔΑΡΑ

  6. Ο/Η laskaratos λέει:

    H Xρυσή Αυγή για την Εκκλησία και για την Παιδεία
    Η απόκρυψη μιας κρίσιμης παραγράφου, όπως μας την επισήμανα ο αναγνώστης JanHuss:

    Το ναζιστικό καταστατικό που πνίγει τη Χρυσή Αυγή

    http://e-homoreligiosus.blogspot.gr/2013/05/find-differences-which-of-golden-age.html

    Thursday, May 2, 2013
    Βρείτε τις διαφορές:
    Ποια θέση της που υπάρχει στα Αγγλικά
    αποκρύπτει η Χρυσή Αυγή
    στην ελληνική έκδοση
    του πολιτικού της προγράμματος

    Find the differences:
    Which of the Golden Age
    positions in English
    is hidden in the Greek version
    of her political program


    Η πάντα διπρόσωπη εγκληματική οργάνωση έχει κρύψει το κομμάτι που είναι χρωματισμένο κίτρινο.
    Εκεί υπάρχει ο σχεδιασμός μιας καθαρά εθνικής (εθνικιστικής=ναζιστικής, καλύτερα) κρατικής Εκκλησίας και για τους σημερινούς Έλληνες μητροπολίτες και κληρικούς φίλους της μια σαφής απειλή.
    Η Εκκλησία θα μείνει μεν κρατική αλλά θα αποκατασταθεί το κύρος της και απομακρυνθούν όλοι οι «παρακμιακοί» (ομοφυλόφιλοι;) και «διεθνιστές» (οικουμενικοί;) μέλη του κλήρου.
    Και βέβαια ακολουθεί η διαβεβαίωση πως θρησκείες που αντιμάχονται την παράδοση και αδυνατίζουν τη δύναμη του Έθνους (Εβραίοι, Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά, Καθολικοί;) θα τεθούν εκτός Νόμου. Η Ελληνική Ορθοδοξία (!) θα είναι πρωτοπόρα στους αγώνες του Έθνους.

  7. Ο/Η O κόσμος είναι κακός λέει:

    Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι παραπάνω ενέργειες είχαν προκαλέσει στην Εκκλησία της Ελλάδος ζημία 570 εκατομμυρίων δραχμών, ενώ το ελληνικό Δημόσιο ζημιώθηκε με 2,7 δισεκατομμύρια δραχμές.

    τελικά δεν υπήρχε θέμα

    http://www.tanea.gr/news/greece/article/4114835/?iid=2

    ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΤΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΚΟΣΜΑΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΔΙΑΥΛΕΙΑΣ
    3 ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΙΟ
    ΣΙΛΑ ΑΛΕΞΙΟΥ | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/02/2000

    Για τρεις κακουργηματικές πράξεις ¬ απάτη, υπεξαίρεση στην υπηρεσία και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση ¬, τις οποίες φέρεται ότι τέλεσε με την ιδιότητα του διευθυντή της Οικονομικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, παραπέμπεται να δικαστεί ο Επίσκοπος Κερνίτσης Λεόντιος, σύμφωνα με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών.

    Επίσκοπος Κερνίτσης. Παραπέμπεται για τρεις κακουργηματικές πράξεις, σύμφωνα με βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών
    Το ίδιο βούλευμα απαλλάσσει από κάθε κατηγορία τον Μητροπολίτη Θηβών Ιερώνυμο, του οποίου το όνομα είχε εμπλακεί αρχικά στην υπόθεση και ιδιαίτερα προ της εκλογής για την ανάδειξη του νέου Αρχιεπισκόπου.
    Τα αδικήματα αφορούν κατ’ αρχήν την ανάθεση έργων αναστήλωσης και επέκτασης ελληνικών μονών και εκκλησιών στην εταιρεία Οδυσσέας Κοσμάτος και Σία Ε.Ε., με ειδικότερο όρο την υποχρέωση της εργολήπτριας εταιρείας να εξασφαλίσει με δικά της μέσα τη χρηματοδότηση των έργων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το γεγονός ότι η εταιρεία του κ. Κοσμάτου, όπως επισημαίνεται στο υπ’ αριθμ. 365/2000 βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για την ανάληψη του συγκεκριμένου έργου, αλλά και το ότι η ανάθεση δεν ήταν νόμιμη ¬ με συνέπεια την ακυρότητα των συμβάσεων ¬, δεν γνωστοποιήθηκε στους εκπροσώπους των εκκλησιαστικών ιδρυμάτων που συνήψαν τις επιμέρους συμβάσεις με την εταιρεία.
    Συγχρόνως, επειδή ακριβώς η εν λόγω εταιρεία δεν είχε τη δυνατότητα εξασφάλισης της χρηματοδότησης των έργων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κ. Λεόντιος ¬ σύμφωνα πάντα με το παραπεμπτικό βούλευμα ¬ παραπλανώντας τους αρμόδιους υπουργούς με έγγραφο που υπέγραφε ο ίδιος πέτυχε να ενταχθεί το έργο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με δαπάνη 4 δισ. δρχ. Από το ποσό αυτό, πιστώθηκε ο σχετικός λογαριασμός με 2,7 δισ. δρχ., που αφορά τη ζημία την οποία υπέστη το ελληνικό Δημόσιο.
    Η ζημία που υπέστη η Εκκλησία της Ελλάδος ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 570 εκατομμυρίων δραχμών περίπου, που διατέθηκαν στην εταιρεία του κ. Κοσμάτου, σε μελέτες και στην εκτέλεση άλλων έργων χωρίς νόμιμα παραστατικά, ενώ απειλήθηκε ζημία δισεκατομμυρίων δραχμών.
    Συγκατηγορούμενος του επισκόπου Κερνίτσης στο αδίκημα της απάτης κατ’ επάγγελμα, κατά συνήθεια και κατ’ εξακολούθηση είναι ο επιχειρηματίας Οδ. Κοσμάτος. Εξάλλου ο κ. Λεόντιος κατηγορείται παράλληλα για την υπεξαίρεση του ποσού των 570 εκατ. δραχμών, τα οποία σύμφωνα με το βούλευμα ιδιοποιήθηκε για την «εξυπηρέτηση δικών του ιδιοτελών σκοπών».
    Η κατηγορία της ψευδούς βεβαιώσεως σε βαθμό κακουργήματος που αντιμετωπίζει ο επίσκοπος Διαυλείας Δαμασκηνός Καρπαθάκης ¬ για ηθική αυτουργία στο οποίο παραπέμπεται ο κ. Λεόντιος ¬ αφορά τη σύνταξη αποσπάσματος πρακτικών της ΙΖ’ συνεδρίασης της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, όπου ανέφερε «εν γνώσει του ψευδώς» ότι αποφασίστηκε η σύσταση Επιτροπής Παρακολουθήσεως και Διαχειρίσεως Αναπτυξιακών Έργων της Εκκλησίας της Ελλάδος, με πρόεδρο τον επίσκοπο Κερνίτσης και μέλη τους αρχιμανδρίτες Βαρνάβα Τύρη, Αντώνιο Αβραμιώτη, Σεραφείμ Ρίβιο καθώς και τον επιχειρηματία Οδ. Κοσμάτο και τον φυσικοθεραπευτή Κων. Πασιαλή.
    Το αληθές, όπως τονίζεται στο βούλευμα, είναι ότι ουδέποτε ελήφθη παρόμοια απόφαση. Προστίθεται, εξάλλου, πως η πράξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα να αποκτήσει νομιμοφάνεια η επιτροπή και να τελεστούν και τα άλλα αδικήματα. Οι τρεις αρχιμανδρίτες και ο Κ. Πασιαλής παραπέμπονται να δικαστούν για άμεση συνέργεια στην απάτη και την υπεξαίρεση λόγω της συμμετοχής τους στην εν λόγω επιτροπή.
    Τέλος, το ίδιο βούλευμα, με το οποίο παραπέμπονται όλοι οι προαναφερόμενοι να δικαστούν στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, απαλλάσσει τους κατηγορουμένους από την κατηγορία της πλαστογραφίας, καθώς και τους Μητροπολίτες Θηβών Ιερώνυμο και Καισαριανής Γεώργιο από την κατηγορία της ηθικής αυτουργίας στην απάτη, την υπεξαίρεση και την πλαστογραφία.
    Κύκλοι προσκείμενοι στους κατηγορουμένους διερωτώνται πώς το δικαστικό συμβούλιο δεν έλαβε υπόψη έγγραφα της δικογραφίας που ανατρέπουν πλήρως όλες τις κατηγορίες, όπως την κατάθεση του τότε αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας κ. Γ. Ρωμαίου που ενέκρινε τη χρηματοδότηση του έργου, αλλά και πρακτικά της Ιεράς Συνόδου, με τα οποία αποδεικνύεται η νόμιμη σύσταση της επιτροπής.

    http://www.kathimerini.gr/166443/article/epikairothta/politikh/a8ww8hkan-pente-ierarxes

    31.10.2003

    Αθωώθηκαν πέντε ιεράρχες

    Εκδικάστηκε ύστερα από σειρά συνεχών αναβολών η υπόθεση με κατηγορούμενους πέντε αρχιεπισκόπους και αρχιμανδρίτες και δύο λαϊκούς, οι οποίοι κατηγορούνταν για κακοδιαχείριση εκκλησιαστικής περιουσίας ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων δραχμών.

    Χθες το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων έκρινε αθώους για τα αδικήματα της απάτης και της υπεξαίρεσης σε βάρος του Δημοσίου, αλλά και της Εκκλησίας, τον επίσκοπο Κερνίτσης Λεόντιο (ο οποίος έχει ήδη αποβιώσει), τους αρχιμανδρίτες Αντώνιο Αβραμιώτη, Σεραφείμ Ρίβιο και Βαρνάβα Τύρης, καθώς και τον επίσκοπο Διαυλίας κ. Δαμασκηνό.

    Επίσης αθώοι κρίθηκαν οι δύο λαϊκοί, που βαρύνονταν με κατηγορίες στην ίδια υπόθεση. Συγκεκριμένα πρόκειται για τον επιχειρηματία κ. Οδυσσέα Κοσμάτο, στην εταιρεία του οποίου ανατέθηκε απευθείας την περίοδο 1995-1996 η αναστήλωση και επέκταση ναών και μοναστηριών, και τον εργολάβο κ. Κωνσταντίνο Πασιαλή. Σύμφωνα με την κρίση του δικαστηρίου, από την ακροαματική διαδικασία δεν προέκυψαν αποδείξεις για την ενοχή των κατηγορουμένων και ως εκ τούτου όλοι τους απαλλάχθηκαν από τις κατηγορίες με τις οποίες εβαρύνοντο.

    Παραπεμπτικό βούλευμα

    Η υπόθεση αφορά, σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα, την παράνομη σύναψη σύμβασης με την εταιρεία Knowledge Trust Investment, ιδιοκτησίας Οδ. Κοσμάτου, με αντικείμενο την αναστήλωση ναών και μοναστηριών, παρ’ όλο που η εταιρεία δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις. Με τη σύμβαση διατέθηκαν γι’ αυτόν τον σκοπό 4 δισεκατομμύρια δραχμές στην εταιρεία, χωρίς ωστόσο να έχουν προχωρήσει οι σχετικές εργασίες.

    Παράνομη συγκρότηση

    Η κατηγορία αφορούσε επίσης και την παράνομη συγκρότηση της Επιτροπής Παρακολούθησης και Διαχείρισης Αναπτυξιακών Εργων χωρίς την απαιτούμενη έγκριση της Ιεράς Συνόδου. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, οι παραπάνω ενέργειες είχαν προκαλέσει στην Εκκλησία της Ελλάδος ζημία 570 εκατομμυρίων δραχμών, ενώ το ελληνικό Δημόσιο ζημιώθηκε με 2,7 δισεκατομμύρια δραχμές.

  8. Ο/Η Δεν υπάρχει θέμα λέει:

    http://www.tilegrafima.gr/ekklisia/ieronymos-amvrosios-i-schesi-zois/

    Ιερώνυμος – Αμβρόσιος: Η σχέση… «ζωής»

    Στροφή 180 μοιρών με άξονα τον εαυτό του πραγματοποιεί ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος. Από τις αρχές του 2016 ο Αρχιεπίσκοπος έδειχνε ότι αργά και σταθερά προχωράει σε μια ολομέτωπη σύγκρουση με όλους όσοι κατά την άποψή του προσπαθούν να «αποχριστιανοποιήσουν» την Ελλάδα και τους Ελληνες.

    Βίοι παράλληλοι

    Επί πολλούς μήνες ο Αρχιεπίσκοπος φαινόταν ότι είχε εναγκαλιστεί τις θέσεις των συντηρητικών της Εκκλησίας και η δήλωσή του στην τηλεοπτική εκπομπή, ότι «αυτά που επισημαίνει ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων δεν είναι λάθη, είναι ο τρόπος που τα λέει. Αν ψάξουμε τα κείμενά του και τα ψηλαφίσουμε, θα δούμε ότι για το θέμα το κεντρικό που θίγει δεν κάνει λάθος», αποτέλεσε την πλήρη επιβεβαίωση. Για όσους όμως γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στην Εκκλησία, ο κ. Ιερώνυμος ουδέποτε θα «άδειαζε» τον κ. Αμβρόσιο. Οι δύο άνδρες μεγάλωσαν μαζί, έζησαν μαζί, μοιράστηκαν το ίδιο αναγνωστήριο και τον ίδιο θάλαμο οικοτροφείου. Οι ζωές τους είναι σχεδόν παράλληλες. Τον Μάρτιο του 1938 στα Οινόφυτα γεννιέται ο Γιάννης Λιάπης και μόλις τέσσερις μήνες αργότερα στην Πάτρα ο Αθανάσιος Λενής. Και οι δύο ζουν φτωχικά παιδικά χρόνια και δουλεύουν από μικροί. Ο Γιάννης βοηθάει τους γονείς του στις αγροτικές δουλειές και στην εκτροφή των προβάτων. Ο Θανάσης ασχολείται με δουλειές του ποδαριού και στηρίζει τη μοδίστρα μητέρα του.
    Το 1956 και σε ηλικία 18 ετών συναντιούνται για πρώτη φορά στην οδό Βουρνάζου και στον αριθμό 4 στους Αμπελοκήπους, όπου η Αδελφότητα Θεολόγων «Η Ζωή» διατηρούσε οικοτροφείο στο οποίο ζούσαν περισσότεροι από 200 νέοι της ελληνικής επαρχίας που φοιτούν σε πανεπιστήμια της Αθήνας. Ο Γιάννης σπουδάζει Φιλολογία και ο Θανάσης Θεολογία. Ανάμεσά τους αναπτύσσεται από την πρώτη στιγμή ένας αμοιβαίος σεβασμός, μια φιλία που με την πάροδο των χρόνων ενισχύθηκε. Ετσι οι δυο τους βρέθηκαν να μένουν στον ίδιο θάλαμο, μαζί με άλλους έξι φοιτητές από το 1956 ως το 1960.

    Ο Γιάννης Λιάπης φεύγει στο εξωτερικό, επιστρέφει το 1967 και χειροτονείται λαμβάνοντας το όνομα Ιερώνυμος προς τιμήν του επίλεκτου κληρικού της «Ζωής», του τότε Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου Α’ Κοτσώνη.
    Οι δύο νέοι πάντα διατηρούσαν σχέσεις. Και όταν το 1978 ο κ. Αμβρόσιος εκλέγεται Μητροπολίτης Καλαβρύτων, στη θέση του αρχιγραμματέα που κατείχε από το 1976 ως Τιτουλάριος Μητροπολίτης Ταλαντίου τον διαδέχεται ο Αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Λιάπης ως το 1981, οπότε εκλέγεται Μητροπολίτης Θηβών στη θέση του πνευματικού του πατέρα. Οι δύο φίλοι ουδέποτε σταμάτησαν τις σχέσεις τους. Και η τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου γέμισε με χαρά το περιβάλλον του Μητροπολίτη Καλαβρύτων, διότι μπορεί στη θέση του οικοτροφείου της «Ζωής» σήμερα να βρίσκεται το Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά οι φιλίες εκείνης της εποχής ουδέποτε έσπασαν…
    ΕΞΗΚΟΝΤΑΕΤΗΣ ΦΙΛΙΑ
    Το 1956 και σε ηλικία 18 ετών συναντιούνται για πρώτη φορά, στην οδό Βουρνάζου και στον αριθμό 4 στους Αμπελοκήπους, όπου η Αδελφότητα Θεολόγων «Η Ζωή» διατηρούσε οικοτροφείο στο οποίο ζούσαν περισσότεροι από 200 νέοι της ελληνικής επαρχίας που φοιτούν σε πανεπιστήμια της Αθήνας. Οι δύο φίλοι ουδέποτε σταμάτησαν τις σχέσεις τους. Η εκλογή του Ιερωνύμου στη θέση του Αρχιεπισκόπου γέμισε με χαρά το περιβάλλον του Μητροπολίτη Καλαβρύτων διότι οι φιλίες εκείνης της εποχής ουδέποτε έσπασαν…

    http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=203998&catID=3

    Η απάντηση της Αρχιεπισκοπής για την «ιερή κολυμπήθρα»

    19/1/2013 7:11:00 μμ
    Η εξοχική κατοικία δεν ανοίκει στον Αρχιεπίσκοπο αλλά στον ανηψιό του απάντησε μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος τύπου της Αρχιεπισκοπής Χ. Κονιδάρης.

    Η απάντηση στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Παραπολιτικά» έχει ως εξής:

    «Ο συντάκτης σας, στην καλύτερη περίπτωση, διακρίνεται για την … αχαλίνωτη φαντασία του, καθώς εμφανίζει τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο ως ιδιοκτήτη «εντυπωσιακής θερινής εξοχικής κατοικίας με πισίνα σε σχήμα τρούλου…».

    Ο Αρχιεπίσκοπος ουδεμία εξοχική κατοικία διαθέτει, εκτός αν θεωρείται… μεμπτό ότι το ακίνητο, στο οποίο γίνεται αναφορά, είναι κυριότητας του κ. Αναστασίου Α. Λιάπη, επιχειρηματία στο χώρο των γαλακτοκομικών προϊόντων, ο οποίος τυγχάνει ανιψιός του. Όταν ο Αρχιεπίσκοπος επισκέπτεται την περιοχή της Ζάλτσας διαμένει στην Ι. Μονή Αγίων Θεοδώρων, η οποία φυσικά δεν αποτελεί κατά την έκφραση του ευφάνταστου κ. Νικολάου «μοναστηριακό συγκρότημα», το οποίο μάλιστα διαθέτει και «ελικοδρόμιο». Όλα, ακόμη και η προσπάθεια δημιουργίας στρεβλών εντυπώσεων, έχουν και ένα όριο.

    Για όποιον στοιχειωδώς ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει το πρόγραμμα και τις δραστηριότητες του Αρχιεπισκόπου, είναι εύκολο να γνωρίζει – εκτός αν ηθελημένα επιδιώκει να το αγνοεί – ότι ο Αρχιεπίσκοπος ουδέποτε χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του ελικόπτερο στις επίσημες ή ανεπίσημες επισκέψεις του ανά τη χώρα. Πολλώ δε μάλλον κατά τις μεταβάσεις του στην Ι. Μονή Αγίων Θεοδώρων, όπου η προσέγγιση ελικοπτέρου, πέραν της ανυπαρξίας ελικοδρομίου, είναι και τεχνικά αδύνατη.

    http://xairete.blogspot.gr/2009/10/blog-post_5442.html

    ΣΆΒΒΑΤΟ, 04 ΟΚΤΩΒΡΊΟΥ 2008
    Ιερώνυμος : ……..
    Σκάνδαλο …Βοιωτοπεδίου

    Ιερός επενδυτής και ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος! Ως μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας, όχι μόνο θεώρησε δεδομένη την ιδιοκτησία της Εκκλησίας σε εκτάσεις τουλάχιστον 80.000 στρεμμάτων στον Παρνασσό και άλλα βοιωτικά βουνά και κάμπους, αλλά παραχώρησε κάποιες για εκμετάλλευση σε επιχείρηση της οικογένειάς του.

    Πρόκειται για επιχείρηση στην οποία συμμετέχουν ο αδελφός του Αλέξανδρος Λιάπης, ο ανιψιός του Αναστάσιος μαζί με τη σύζυγό του και οι σύζυγοι άλλων δύο ανιψιών του. Ο Ιερώνυμος πάσχισε επί χρόνια να κατοχυρώσει εκτάσεις που θεωρεί μοναστηριακές σε ολόκληρη την ανατολική πλευρά του Παρνασσού έως την Αράχοβα, στο όρος των Μουσών Ελικώνα και άλλες περιοχές προς τη Δαύλεια, τη Χαιρώνεια, τη Λιβαδειά και το Δίστομο έως τη θάλασσα στην Αντίκυρα.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 04/10/2008

    http://www.megatv.com/megagegonota/article.asp?catid=27369&subid=2&pubid=11509752

    16/8
    Σκάνδαλο στη Σιβιτανίδειο

    Φέσι πάνω από 2,5 εκατομμύρια ευρώ έβαλε στα ταμεία των Δημοσίου η διοίκηση της Σιβιτανίδειου Σχολής, στην οποία -βάσει νομοθεσίας- πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος και μέλη ανώτατα στελέχη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

    http://www.dealnews.gr/oikonomia/item/14183#.Wgmd42i0OM8

    «Σφαγή» στην εκκλησία και στην Εκυο με θεατή ΤΟΝ Ιερώνυμο
    28. 03. 2011

    Φαίνεται πως πολλά μέλη της Ιεραρχίας θυμήθηκαν την υπόθεση των «οικοπέδων της Βουλιαγμένης» και ήταν μια καλή αφορμή για να ξαναβγούν τα μαχαίρια. Ο διευθυντής της ΕΚΥΟ και καλός συνεργάτης του κ. Θεόκλητου βρίσκεται στη δίνη του κυκλώνα από την αρχή της θητείας του λόγω της αγοραπωλησίας ενός οικοπέδου στην περιοχή Λιμανάκι Μαλτσινιώτη. Η υπόθεση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε Βατοπέδι Νο 2 – και αυτή τη φορά στον χώρο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

    Το 2008 η Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών πούλησε ένα οικόπεδο 4 στρεμμάτων στην περιοχή Λιμανάκι Μαλτσινιώτη, στη Βουλιαγμένη, σε ιδιώτη αντί περίπου 14 εκατομμυρίων ευρώ χωρίς να πραγματοποιηθεί δημόσιος διαγωνισμός όπως απαιτείται. Ο ιδιώτης ήταν ένας απλός οδοκαθαριστής του Δήμου Βουλιαγμένης και η αγοραπωλησία έγινε στα γραφεία της ΕΚΥΟ.

    Ο διευθυντής της Υπηρεσίας Αντ. Ζαμπέλης υποστήριξε ότι δεν ακολούθησαν τη διαδικασία του διαγωνισμού αλλά της συμβιβαστικής εκποίησης, καθώς ο ιδιώτης αγοραστής είχε καταπατήσει την έκταση και κρίθηκε ότι συνέφερε η πώληση αντί για συνέχιση της δικαστικής μάχης για την αποβολή του. Συνηθίζεται να καταφεύγουν σε αυτή τη λύση ώστε να αποφεύγονται μακροχρόνιοι διαγωνισμοί και δικαστικοί αγώνες.

    Όμως αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι υπήρχε δικαστική απόφαση για οριστική έξωση του ιδιώτη, άρα δεν χρειαζόταν να επισπεύσουν τις διαδικασίες. Όμως δεν είναι αυτό που παρακίνησε τα εκκλησιαστικά στελέχη να διερευνήσουν την υπόθεση. Αυτό που κίνησε την περιέργεια των μελών της Ιεραρχίας αλλά και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου είναι ότι ο υπάλληλος του δήμου αγόρασε μια έκταση 4 στρεμμάτων και έπειτα από μισή ώρα τη μεταπώλησε σε τρεις εταιρείες offshore εταιρείες που έχουν έδρα την Κύπρο.

    Μέσα σε 30 λεπτά όχι μόνο κατάφερε να τη «σπρώξει» σε άλλο ιδιοκτήτη, αλλά και να την πουλήσει στην τιμή των 16 εκατομμυρίων ευρώ κερδίζοντας τουλάχιστον 2 εκατομμύρια ευρώ. Ο νέος ιδιοκτήτης του οικοπέδου, ο οποίος έχει στο όνομά του της offshore εταιρείες, είναι γνωστός εφοπλιστής που τον περασμένο χειμώνα βρέθηκε στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ για οφειλές στο Δημόσιο. Στην ιστορία αναμείχθηκε και ο εισαγγελέας, ο οποίος άσκησε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου.

    Όμως, πριν γίνει αυτό ο κ. Ζαμπέλης δέχτηκε στο γραφείο του μια ευχαριστήρια επιστολή από τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Η επιστολή μεταξύ άλλων έγραφε ότι σωστά έπραξε, ενώ έδιναν συγχαρητήρια στον Αντ. Ζαμπέλη για τον άψογο χειρισμό της υπόθεσης.

  9. Ο/Η Ακοσμος Αιτωλος λέει:

    Περιποιθειτε τους, οπως κανετε, ειστε η αχτιδα στο σκοταδι του μεσαιωνα.!

  10. Ο/Η massilia λέει:

    Είχα τον ΠΑ καθηγητή θρησκευτικών σε μερικές τάξεις στο ΛΛΝΣ. Οι αναμνήσεις μου από αυτόν είναι μάλλον ευχάριστες, δεν ήταν ούτε ιδιαίτερα πιεστικός, ούτε ιδιαίτερα δογματικός, ούτε ιδιαίτερα δυσάρεστος (ειδικά σε σχέση με μερικούς από τους συναδέλφους του ή με μερικούς φρερ). Μιλάμε για τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης, όταν οι παρωχημένες νοοτροπίες που κουβαλούσαν οι περισσότεροι παλιοί καθηγητές κυριαρχούσαν μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο της Μαριανής παιδαγωγικής και του απάνθρωπου διαχωρισμού αγοριών κοριτσιών. Το δημοσίευμα των Νέων είχε γίνει αμέσως και ευρύτατα γνωστό στο σχολείο και για αρκετό καιρό αποτέλεσε ένα από τα διασκεδαστικά διαλείμματα της ρουτίνας. Αν θυμάμαι καλά, μετά τη δημοσιοποίηση της ιστορίας ο ΠΑ έφυγε από το σχολείο, πράγμα αναμενόμενο. Την εποχή εκείνη, το δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά (και τι καπνός!) μας αρκούσε, σε μένα και τους περισσότερους συμμαθητές μου, για να καταδικάσουμε τον ΠΑ, αλλά σήμερα – 40 χρόνια αργότερα – δεν είμαι σίγουρος ότι η δημόσια διαπόμπευση του ανδρός στην οδό Ερμού είναι επαρκής απόδειξη ενοχής. Στηρίζομαι μόνο στις αναμνήσεις μου, αλλά η εικόνα που διατηρώ από τον ΠΑ είναι ενός μάλλον συμπαθητικού εκκεντρικού, σίγουρα όχι ενός απειλητικού predator ή του μέντορα ενός μελλοντικού αρχιεπίσκοπου. Η φοίτησή μου στο συγκεκριμένο σχολείο μου άφησε πλήθος από δυσάρεστες αναμνήσεις αλλά ο Π δεν συμπεριλαμβάνεται σ’ αυτές.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Σας ευχαριστώ για την παρέμβαση.
      Όπως λέω και στο κείμενο, δεν έχουμε πρόβλημα με τους ανθρώπους, το θέμα είναι η υποκρισία και η βαρβαρότητα μιας φαρισαϊκής ηθικής της πλάκας, που συνθλίβει κληρικούς και πιστούς. Στις λουθηρανικές και Αγγλικανικές Εκκλησίες, στις δυτικές τουλάχιστον, το πρόβλημα έχει λυθεί με την ισοτιμία των ομοφυλόφιλων και των λεσβιών που δικαιούνται ανοιχτά να γίνονται ακόμη και επίσκοποι.
      Εδώ έχουμε κρυφοομοφυλόφιλους κληρικούς, γνωστούς στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ που παριστάνουν τους αρειμάνιους Ιαβέρηδες των σεξουαλικών ηθών εκβαρβαρίζοντας την κοινωνία και παρεμβαίνοντας άθεσμα και οπισθοδρομικά σε κάθε μεταρρυθμιστική απόπειρα, εκμεταλλευόμενοι τις τραγικές ανεπάρκειες του πολιτικού προσωπικού.

  11. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    Παπάδες μπουρλοτιέρηδες του 1821, που διακινδυνεύουν τη ζωή τους με ηρωισμό και αυταπάρνηση για να υπερασπιστούν Χριστό, Ελλάδα, Οικογένεια.
    Εκ της Εσπρέσσο
    Κάτωθι:
    http://www.espressonews.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF/32921/%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%AC%CF%82-%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%AF%CF%86%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1%CF%82

    Παπάς-σερίφης στο κέντρο της Αθήνας

    Παπάς-σερίφης στο κέντρο της Αθήνας

    Τρίτη, Οκτώβριος 6, 2009 – 20:20

    «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» από άγριες συμμορίες Τυνησίων και Μαροκινών, επικίνδυνους τοξικομανείς και αδίστακτους έμπορους ναρκωτικών και λευκής σαρκός βρίσκονται ο ιερός ναός του Αγίου Κωνσταντίνου στην Ομόνοια και ο ηρωικός της εφημέριος, πατέρας Σεραφείμ Ρίβιος, που έχει σηκώσει ψηλά το λάβαρο της επανάστασης, προκειμένου να υπερασπιστεί μέχρις εσχάτων τον οίκο του Θεού…

  12. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.koutipandoras.gr/article/paizoyn-mpala-ierwnymos-kai-tsiartas
    «Παίζουν μπάλα» Ιερώνυμος και Τσιάρτας

    Συνάντηση είχε σήμερα ο Βασίλης Τσιάρτας με τον Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος κατά την οποία ανακοινώθηκε ότι θα ιδρυθεί Ακαδημία Ποδοσφαίρου.

    http://aftodioikisi.gr/koinonia/apistefti-dilosi-tsiarta-gia-ns-peri-allagis-filou/
    Απίστευτη δήλωση Τσιάρτα για το ν/σ περί αλλαγής φύλου

    http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/44341488987-44341488987

    Η άγνοια και η τοξικότητα του Βασίλη Τσιάρτα

    Κάθε φορά που η κοινωνία επιχειρεί να προχωρήσει μπροστά, όπως γίνεται με τον νόμο για την ταυτότητα φύλου, κάποιοι αντιδρούν, όπως συνέβη με τις απίστευτες αναρτήσεις του βετεράνου της μπάλας. Οσο σφοδρή και αν είναι η αντίδραση όμως το κράτος οφείλει να κάνει αυτό που πρέπει

    http://www.mag24.gr/o-fysiologikos-tsiatras-kai-oi-gkei112/

    Ο φυσιολογικός Τσιάρτας και οι… γκέι
    Οκτ 4, 2017

    https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2904495/ieronimos-gia-tsiarta-mou-arese-afto-pou-ipe-afto-to-palikariieronimos-gia-tsiarta-mou-arese-afto-pou-afto-pou-ipe-afto-to-palikari

    Ιερώνυμος για Τσιάρτα: Μου άρεσε αυτό που είπε αυτό το παλικάρι

  13. Παράθεμα: Ο «κακουργών ατιμωρήτως», «χονδρός» «Αρχιερεύς πάσης Ξηροκαμπίας» | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  14. Ο/Η laskaratos λέει:

    Στο ναό, σεξουαλικό ορμητήριο κάποτε του αρχιμανδρίτη μέντορα του Ιερώνυμου Β΄ και καθηγητή της Λεοντείου Σχολής και Διευθυντή της Διεύθυνσης Νεότητας της Αρχιεπισκοπής Π. Α., άναψε κεράκι ο Μητσοτάκης, εν μέσω επιθέσεων από ακροδεξιά και από Αριστερά για μέτρα κατά της Εκκλησίας και λοιδωρήθηκε από τα διαδικτυακά όργανα του ΣΥΡΙΖΑ.
    Ασφαλώς έχουμε σκηνικό υποκρισίας, όμως το κύριο πρόβλημα δεν είναι τα κεράκια της ΝΔ το πρόβλημα είναι οι λαμπάδες της Αριστεράς και του Αλέκσι και επ’αυτού θα επανέλθω.

  15. Παράθεμα: Με αφορμή το βίντεο του ιερέα που χειρονομεί άσεμνα σε νεαρό (ανήλικο;) στο δρόμο! | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  16. Παράθεμα: Ο ΣΥΡΙΖΑ, τα ονόματα των 213, το τεκμήριο αθωότητας και η περιφρόνηση ανθρώπων, νόμων και δικαιωμάτων | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.