Oι επίσκοποι στην Κατοχή

Μια απάντηση στους Μανώλη Γλέζο-Χριστόδουλο

 

Αγαθάγγελος Κυδωνίας σε στιγμές εθνικής ανάτασης

ΜΕΡΟΣ 1ο

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Προς γαρ το τελευταίον εκβάν, έκαστον των προ αυτού υπαρξάντων κρίνεται”. Νομίζω ότι ο Μανώλης Γλέζος έχει απομυθοποιηθεί γιατί πέταξε “τα Άγια” της Αντίστασης “τοις κυσί”. Οφείλουμε σεβασμό στην ιστορική αυτή μορφή της Αριστεράς και της χώρας, αλλά δικαιούμαστε και να την κρίνουμε και να την επικρίνουμε. Τώρα πια ξέρουμε πως η Αριστερά δεν μπορεί να έχει ιερές αγελάδες και ο Μανώλης Γλέζος έχοντας τιμηθεί με το παραπάνω επαινούμενος (χωρίς να έχει αντιδράσει) ακόμη και από τον κ.Καρατζαφέρη ή τον Χουντόδουλο, πρέπει να κάνει την αυτοκριτική του προτού χύσει ολότελα την καρδάρα με το γάλα που τη γέμισε με τους αγώνες μιας ολόκληρης ζωής.

Με την ευκαιρία της 28ης Οκτώβρη, αντιγράφω αποσπάσματα από τη συνέντευξή του στο Ραδιόφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος που παραχώρησε στον κ. Κ. Μπλάθρα (16/11/2006), όπου έκανε μια πολύ στρογγυλεμένη αναφορά στην προσφορά της Εκκλησίας στην Κατοχή και στην Αντίσταση. Ποιός αριστερός ακούει το σταθμό της Εκκλησίας και κυρίως ποιός θα τολμήσει να αμφισβητήσει έναν θρύλο; Η κλασσική συνταγή «τα λέμε ανάλογα με το ακροατήριο» εφαρμόστηκε. Όμως η συνέντευξη κολυμπάει ακόμη στο Διαδίκτυο και εκτίθεται σε βέβηλα μάτια αμφισβητιών, που δεν μπορούν-δεν έχουν το δικαίωμα- να την καταπιούν. Φίλος μεν Πλάτων κλπ. Κύλησε άλλωστε τόσος χρόνος από τότε, αλλά επανόρθωση και κριτική από πουθενά δεν υπήρξε. Πως να ανεχτείς αυτήν τη συνένοχη σιωπή σε τέτοια λόγια που μάλιστα δεν είναι πλέον πτερόεντα. Είναι γραμμένα και βγάζουν γλώσσα στην Αλήθεια. Verba volant αλλά scripta manent:

«…… Έχουμε τρεις πράξεις του Αρχιεπισκόπου Xρυσάνθου που θέτει την Eκκλησία αντιμέτωπη στον κατακτητή. Δεν μπορεί κανείς να την μεταφράσει και να την εξηγήσει ως ατομική ενέργεια, έθεσε την Eκκλησία απέναντι στον εισβολέα, απέναντι στον κατακτητή, ως θεσμό την έθεσε απέναντι. Γι’ αυτό και τον έδιωξαν οι Nαζί. …Υπήρξαν πάρα πολλοί Mητροπολίτες, που πήραν ενεργό μέρος στην Aντίσταση. Δεν μιλάμε ως διάθεση αλλά ενεργό μέρος. Μπορώ να πω ως διάθεση ήταν το σύνολο, ως ενεργό αντίδραση πάρα πολλοί ανέβηκαν και στο βουνό και στη μία πλευρά και στην άλλη και στον EΛAΣ και στον EΔEΣ πήγαν Mητροπολίτες, στάθηκαν επικεφαλής του λαού στον αγώνα του. Δηλαδή και με το Σταυρό και με το όπλο στο χέρι πολέμησαν τον κατακτητή. …..O κλήρος στην καθολικότητά του συμμετείχε ενεργά στην Aντίσταση, σε όλα τα μέρη που υπήρχαν αγώνες άμεσοι, με το Aντάρτικο κ.λπ. …..Συμμετείχε ο κλήρος ολόψυχα. …………..Eίχε γίνει ένα Συνέδριο στο Παρίσι των Aντιστασιακών και μιλώντας εκεί και λέγοντας και για τη δική μας συμμετοχή και λέγοντας και για τον κλήρο, εζήτησε μια ειδική συνεργασία ο επικεφαλής των αντιστασιακών Γάλλων καθολικών. Aυτή τη στιγμή μου διαφεύγει το όνομα. Zήτησε μια συνεργασία μαζί μου. Kαι μου έλεγε, πώς εξηγείται αυτή η στάση του κλήρου του ελληνικού. Eγώ ευθαρσώς του είπα ότι εμάς ο κλήρος δεν είναι όπως σε σας. Σε σας ο κλήρος είναι φυτευτός, κατά την άποψή μου. Σε μας ο κλήρος προέρχεται μέσα από το λαό. Λοιπόν, όταν τα ίδια τα τέκνα του λαού γίνονται κληρικοί δεν παύουν να ’ναι λαός. Δεν είναι όπως εσάς στην Kαθολική Eκκλησία. Δεν με πίστευε…Όταν είχα καταδικαστεί σε θάνατο, στη διάρκεια του Eμφυλίου Πολέμου, έγινε μια κινητοποίηση διεθνής, είναι γνωστό, στην Eλλάδα και σ’ όλον τον κόσμο, αλλά δεν είναι γνωστό ότι όλο μου το χωριό, όλο το χωριό, χωρίς καμιά εξαίρεση, έχει υπογράψει για να μη γίνει η εκτέλεσή μου και μπροστά-μπροστά είναι τα ονόματα των παπάδων του χωριού μου. Aυτό δεν το πιστεύει κανείς αλλά είναι γεγονός».

 

Η “καθολικότητα της Αντίστασης του κλήρου”: Αγιορείτες με “θεόσταλτους” Ναζίδες

Τόσες σοβαρές ανακρίβειες (ή μήπως συνειδητά ψέματα), σε μια μικρή συνέντευξη; Ο Μανώλης Γλέζος δεν μπορεί να μην ξέρει πως η Ιεραρχία αποσχημάτισε 3 επισκόπους επειδή πήραν μέρος στην Εθνική Αντίσταση. Δεν μπορεί να μην ξέρει πως η σφηκοφωλιά του συνδικάτου των επισκόπων δεν καθαιρεί ποτέ επίσκοπο, ούτε κλέφτη, ούτε παιδεραστή όσο διαβόητος κι αν είναι, καθαίρεσε όμως αντιστασιακούς επισκόπους, πράγμα που δείχνει πόσο κόκκινο πανί είναι για την Εκκλησία η “Αντίσταση”, το βαρύτατο όλων των αμαρτημάτων. Αυτή είναι η ιστορικά και σε διάρκεια χρόνου επίσημη άποψη της Εκκλησίας, εκδηλωμένη έμπρακτα. Το ερώτημα είναι γιατί τα λέει αυτά ο κ. Γλέζος; Πολιτικό όφελος για την Αριστερά δεν προκύπτει βέβαια κανένα από αυτήν την παραχώρηση γης και ύδατος στο φασιστικό ιερατείο, ούτε χρειάζονται πολιτικές γέφυρες με το χείριστο κομμάτι της Εκκλησίας, την ακροδεξιά δεσποτοκρατία. Αν λοιπόν δεν είναι και ο Μ.Γλέζος μέρος του προβλήματος των ηγετικών στελεχών της Αριστεράς (Χ. Φλωράκης, Λ. Κανέλλη, Ν. Κωνσταντόπουλος, Αλ. Αλαβάνος, Αλ. Τσίπρας, Δ. Παπαδημούλης, Θ. Λεβέντης, Π. Τριγάζης), τα οποία ύμνησαν διεφθαρμένα πρόσωπα και καταστάσεις της Εκκλησίας, τότε το κίνητρό του είναι η κλασσική μωροφιλοδοξία να γίνει στα στερνά του πρόσωπο γενικής αποδοχής, ένας εθνικός ήρωας της ιστορικής μας μυθολογίας. Αλλά θα έπρεπε να ξέρει την προειδοποίηση του ιδρυτή της Εκκλησίας σε αυτούς που αναζητούν τον πάνδημο έπαινο: “Ουαί υμίν όταν καλώς υμάς είπωσιν πάντες οι άνθρωποι”. Κάτι τρέχει με λίγα λόγια όταν σε επαινούν ο Χριστόδουλος κι ο Καρατζαφέρης.

Παρευρέθηκε λοιπόν ο κ. Γλέζος σε εκδήλωση του υβριστή της Αριστεράς και της Δημοκρατίας, του δηλωμένου και μέχρι τέλους αμετανόητου εχθρού της Εθνικής Αντίστασης, του ρατσιστή, υβριστή, φαρισαίου, εθνικιστή και συνεργάτη της Χούντας Χριστόδουλου, του ανθρώπου που επαινούσε τους φονιάδες αθώων Αλβανών και απαιτούσε την ατιμωρησία τους, αυτού που πρότεινε λοβοτομή για τους αντιρρησίες συνείδησης, του σκανδαλοποιού που κατηγορήθηκε από την “Αυγή”-και δεν απάντησε-πως ως αρχιμανδρίτης ασελγούσε επί Δικτατορίας κατά νεαρών τροφίμων ιδρύματος, του πνευματικού τέκνου του χουντικού κλπ Καλλίνικου που παραιτήθηκε κάτω από το βάρος ατιμωτικών κατηγοριών χωρίς να έχει ακόμη καταδικάσει δικαστικά τους “συκοφάντες” του, του πνευματικού πατέρα των πρωταγωνιστών πολλών καταγγελιών κ.κ.Θεόκλητου, Βαβύλη, Κουλουσούσα Επιφάνειου, Γιοσάκη κλπ., του Αρχιερέα που έβριζε ρατσιστικά τους ομοφυλόφιλους την ίδια στιγμή που κάλυπτε ομοφυλόφιλους και κλέφτες μητροπολίτες όπως ο Αττικής Παντελεήμων, χάριν του οποίου έκανε ακόμη και πλαστογραφία ψηφοδελτίων (κακούργημα) για να τον μεταθέσει (αντικανονικά έτσι κι αλλιώς) στη μητρόπολη Αττικής.

Αν η ελληνική Αριστερά δεν έπασχε από μιθριδατισμό, θα είχε ελέγξει δημόσια τον κ.Γλέζο για την απίστευτη αυτή πράξη του, που αποτελεί ύβρη για την Αντίσταση αλλά και για τη Δημοκρατία. Αντί γι’αυτό, προκρίθηκε η συνήθης αριστερή σιωπή, αυτή που τόσο έντονα είχε καταγγείλει ο Ζοζέ Σαραμάγκου, η σιωπή που αφήνει τα ψεύδη να γιγαντώνονται και να αναπαράγονται και τους αυτουργούς τους να νομίζουν πως έπραξαν το σωστό..

Ας απαντήσω αρχικά στο: “… Έχουμε τρεις πράξεις του Αρχιεπισκόπου Xρυσάνθου που θέτει την Eκκλησία αντιμέτωπη στον κατακτητή. Δεν μπορεί κανείς να την μεταφράσει και να την εξηγήσει ως ατομική ενέργεια, έθεσε την Eκκλησία απέναντι στον εισβολέα, απέναντι στον κατακτητή, ως θεσμό την έθεσε απέναντι. Γι’ αυτό και τον έδιωξαν οι Nαζί..”.

 

Ένας εκπρόσωπος του Κλήρου “που στην καθολικότητά του συμμετείχε ενεργά στην Aντίσταση”

Εδώ έχουμε μια έντεχνη αποσιώπηση στοιχείων που ηρωοποιούν υπέρμετρα τον Χρύσανθο και την πράγματι γενναία αντίδρασή του την πιστώνουν σε όλο το ιερατείο, που όμως δεν μπορεί να διεκδικήσει μερίδιο τιμής. Η Εκκλησία ποτέ δεν τέθηκε απέναντι στον κατακτητή. Ο Χρύσανθος δεν ήταν η Εκλησία, ήταν απλά ο αντικανονικός ο με “βία και δυναστεία” εκλεγμένος Αρχιεπίσκοπός της, που η Εκκλησία τον πέταξε σαν στιμμένη λεμονόκουπα, βορά στον νέο δυνάστη. Κατ’αρχήν ο Χρύσανθος εκλέχτηκε το 1938 αρχιεπίσκοπος με τη βοήθεια του Δικτάτορα Μεταξά προσφεύγοντας στο Σ.τ.Επικρατείας και ακυρώνοντας την εκλογή του Δαμασκηνού, τον οποίο ο Χρύσανθος φυλάκισε με δεσμοφύλακες χωροφύλακες στη Μονή Φανερωμένης της Σαλαμίνας. Όταν οι Γερμανοί έδιωξαν με τη συναίνεση της Ιεραρχίας τον Χρύσανθο, ο Δαμασκηνός πήρε τη ρεβάνς ψηφιζόμενος από 22 μητροπολίτες. Τώρα γιατί αυτοί οι 22+1 αρχιερείς έχουν μερίδιο από την γενναία στάση του Χρύσανθου απέναντι στους Ναζίδες, τη στιγμή που έγιναν τυφλό τους όργανο αυτό θα πρέπει να μας το πει ο κ.Γλέζος. Επίσης θα πρέπει να μας εξηγήσει με ποιο ταχυδακτυλουργικό τρόπο ξεπλένεται η συνεργασία του Χρύσανθου με τη μεταξική Δικτατορία και με τα ανάκτορα που στην κηδεία του βασιλιά Γεωργίου, ζητήσαν να χοροστατήσει αυτός ο άνθρωπός τους, και όχι ο Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός! Επίσης, το πως η Ιεραρχία που μετά την απελευθέρωση αρνήθηκε να επαναφέρει τον Χρύσανθο (ο οποίος το απαιτούσε), αλλά προτίμησε να ψηφίσει ως διάδοχο του νεκρού Δαμασκηνού με διαδικασία-παρωδία τον ακροδεξιό και εχθρό του ΕΑΜ Σπυρίδωνα Ιωαννίνων, (που είχε βοηθήσει τον Τσολάκογλου να υπογράψει πραξικοπηματικά ανακωχή με τα Ες Ες,) βρέθηκε τάχα κι αυτή ως Εκκλησία απέναντι στους Ναζί;.

Ο “Ριζοσπάστης” σε ανύποπτο χρόνο, με άλλη αφορμή, έχει δώσει απάντηση στις ιστορικές αλχημείες του κ. Γλέζου, απαντώντας στον οικοδεσπότη του, τον Χριστόδουλο: “Ποιος «ευλόγησε» τους ναζί , κ. Χριστόδουλε; Ο Δαμασκηνός ήταν εκείνος που προσφωνούσε τον Τσολάκογλου λέγοντάς του: «… αποβλέπομεν μετά βαθείας εκτιμήσεως προς την τολμηράν πρωτοβουλίαν, την οποίαν ανελάβατε»! Ο Δαμασκηνός ήταν εκείνος που όρκισε τις κατοχικές «κυβερνήσεις» των Λογοθετόπουλου και Ράλλη. Για να βοηθήσουμε τη μνήμη του κ.Χριστόδουλου……να του θυμίσουμε το ρόλο του προηγούμενου από τον Δαμασκηνό. Του Χρύσανθου. Εκείνος δεν ήταν που χαρακτήριζε τα Τάγματα Ασφαλείας σαν «τελευταία εφεδρεία» (!) του Εθνους, κ.Χριστόδουλε;…..Η αθλιότητα της απόφασης της Ιεράς Συνόδου της 30/5/47, όταν η ιεραρχία τασσόταν παρά τω πλευρώ του μοναρχοφασιστικού εμφυλιοπολεμικού κράτους και «αφόριζε» σαν «εθνικώς εγκληματικόν κίνημα» (!) τον αγώνα των μαχητών του ΔΣΕ υπέρ της ελευθερίας και της δημοκρατίας στην Ελλάδα...”.

Για να κολακέψει το ευκαιριακό του ακροατήριο ο κ. Γλέζος αποδέχεται και τον μύθο πως τάχα ο κλήρος των ορθοδόξων προέρχεται από τον λαό και είναι κοντά στο λαό, ενώ οι κληρικοί των Καθολικών όχι. Νομίζω πως έτσι αυτοϋποβιβάζεται σε αυτάρεσκο θεολόγο επαρχιακού κατηχητικού. Η Καθολική Εκκλησία αντλεί κι αυτή από τα χωριατόπουλα, από τους προβληματικούς και από τα φτωχόπαιδα την πλειοψηφία του κλήρου της, όπως και την πελατεία των πιστών της. Έχει αναδείξει ακόμη και Ρομά καρδινάλιο, ακόμη και πάπες από ταπεινές οικογένειες. Ο Ιωάννης Παύλος ο Α΄ήταν γιός σοσιαλιστή εργάτη. Η μόνη διαφορά της από την Ορθόδοξη είναι πως ο κλήρος της δεν είναι αγράμματος. Αν λοιπόν η αγραμματωσύνη του ορθόδοξου κλήρου και το ανεπάγγελτό του (“Οι του βίου ναυαγοί του Υψίστου λειτουργοί”) τον φέρνουν πιο κοντά στον λαό, ας μας το πει ο κ.Γλέζος ευθέως.

Στις 3 συνέχειες που θα ακολουθήσουν, θα απαντήσω με στοιχεία σε 2 σημεία

Α. Στα 4 ψέματα του κ. Γλέζου στριμωγμένα σε 3 αράδες: “1. Υπήρξαν πάρα πολλοί Mητροπολίτες, που πήραν ενεργό μέρος στην Aντίσταση. Δεν μιλάμε ως διάθεση αλλά ενεργό μέρος. 2. Μπορώ να πω ως διάθεση ήταν το σύνολο, ως ενεργό αντίδραση 3. πάρα πολλοί ανέβηκαν και στο βουνό και στη μία πλευρά και στην άλλη και στον EΛAΣ 4. και στον EΔEΣ..”.

Β. Στην απαράδεκτη συνενοχή του κ. Γλέζου, (με τη μέθοδο της σιωπής), στην κατασυκοφάντηση, στον μέχρι σήμερα διασυρμό και στο πέταγμα στη λήθη της μνήμης δημοκρατικών και πατριωτών κληρικών τους οποίους η Εκκλησία και η Ακροδεξιά κατακρεούργησαν. Αυτό το τελευταίο το θεωρώ το χειρότερο και πιο ανήθικο από όλα.

Αυτή η σιωπή του κ.Γλέζου του εξασφάλισε τον έπαινο της αμαρτωλής μητρόπολης Δημητριάδας που στεγάζει τους δεσποτάδες της σε ερημικές παραλιακές βίλες αξίας 1 εκατ.ευρώ! που οργανώνει λιτανείες με μητροπολίτες που καταγγέλθηκαν για παιδεραστία ή για σκανδαλώδεις ιστορίες που είναι ιστορικό φυτώριο σκανδάλων από την εποχή που καταδίωκε τον δάσκαλο Δελμούζο και ιδιαίτερα την εποχή που επισκόπευσε ο Χουντόδουλος με την παρέα των ναρκωεμπόρων και των άλλων σκανδαλοποιών:

«Με μια σεμνή και ταυτόχρονα λαμπρή τελετή, … τίμησε η Ι.Σύνοδος όλους εκείνους τους εκκλησιαστικούς φορείς που συνέβαλλαν στην Εθνική Αντίσταση …στην αίθουσα .. του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών …. και παρευρέθηκαν σε αυτή, εκτός από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Χριστόδουλο, …..ήταν το τέρμα μιας ερευνητικής πορείας …. με προτροπή και ευλογία του Αρχιεπισκόπου και με σκοπό να έλθει στο φως η προσφορά του κλήρου …την περίοδο της Κατοχής. Αποτέλεσμα … ένας ογκώδης και πολυτελής τόμος … «ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ’40 ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ» ……. παρουσιάστηκε από τους π. Γεώργιο Μεταλληνό, Καθηγητή του Παν/μίου Αθηνών,….Μανώλη Γλέζο, πρ. Βουλευτή, …”Εκπληκτική ήταν η σχετική ομιλία του κ. Γλέζου, … τόνισε την ιστορική αξία αυτής της έκδοσης. «Σήμερα τελετουργούμε στα θυρανοίξια της ιστορικής μνήμης» είπε, και συνέχισε: «γιατί λήθη σημαίνει λάθος, και λάθος σημαίνει ότι είμαστε μακριά από την αλήθεια. Όποιος λοιπόν ξεχνά, αυτός κάνει μέγιστο λάθος. Έπρεπε κάποτε να λάμψει η αλήθεια, και αυτό ακριβώς γίνεται εδώ απόψε, έστω και καθυστερημένα!….Ο κ Πασσαλάρης ….. έκανε μια πετυχημένη αναγωγή στα γεγονότα …της μη αναγραφής του θρησκεύματος στις νέες ταυτότητες, καταρρίπτοντας όλα τα σαθρά επιχειρήματα ….εις βάρος της Εκκλησίας. Ο κ. Χριστόδουλος, μέσα από μια χειμαρρώδη ομιλία διάρκειας μίας ώρας, εξήρε την προσφορά της Εκκλησίας….”.

Αυτήν την κολοβωμένη αλήθεια του κ. Γλέζου, όπως ξεδιπλώθηκε σε χώρο και σε ακροατήριο πρόθυμο να πιστέψει τα απίστευτα, στο σοβαροφανές εκκλησίασμα του Μέγαρου Λαμπράκη, μπροστά στο οποίο θρηνούσαν, παρόντος του κ.Γλέζου, για το θρήσκευμα που χάθηκε από τις αστυνομικές ταυτότητες, αυτήν τη μαγειρεμένη αλήθεια που τη βλέπει ο κ.Γλέζος, αν και ακρωτηριασμένη στην προκρούστεια κλίνη της χριστοδουλικής σκοπιμότητας, να “λάμπει” κι από πάνω (!), θέλουμε να τη διορθώσουμε και να τη συμπληρώσουμε στις 3 συνέχειες που θα ακολουθήσουν, αφού οι συναγωνιστές του σωπαίνουν, αδιαφορώντας και για τον σύντροφό τους που αυτογελοιοποιήθηκε και για την τιμή της Αριστεράς και για την ιστορική αλήθεια που κατακρεουργείται βορά στις ιδεολογικές σκοπιμότητες του φασιστικού επισκοπάτου. Θα ήθελα να σημειώσω πως αυτή η τακτική της Αριστεράς, (δεν θίγουμε πρόσωπα, κλείνουμε τα μάτια κλπ), που ακολουθείται για εχθρούς και φίλους, δεν θα της βγει σε καλό. Ο Ανδρέας Λεντάκης έγινε βουλευτής του Τουρκοφάγου Μακεδονομάχου Μυστικοκονδυλιάρχη κ. Σαμαρά και δεν έπεσε μια τουφεκιά κριτικής, η κα Ρεπούση έθαψε τις εκατέρωθεν σφαγές στη Μ. Ασία και δεν τρέχει τίποτα. Η ιστορική μνήμη εκφυλίζεται σε ανώδυνες υβριδικές αφηγήσεις ανθρώπων που “θέλουνε το κεφάλι τους ήσυχο”, σε ένα χωνευτήριο που αναδεικνύει την πιο light εκδοχή των γεγονότων βγάζοντας γλώσσα στους αδικοχαμένους: «Τι να σας κάνουμε ώ θύματα αυτής της αφήγησης, ας προσέχατε!…. .».

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

29 Responses to Oι επίσκοποι στην Κατοχή

  1. Παράθεμα: Τρόμος στην Αϊτή: Κρούσματα χολέρας στην πρωτεύουσα … | Διαιτες

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    επειδή οι τελευταίοι σύνδεσμοι του άρθρου δεν ενεργοποιούνται, τους δίνω ξανά για κάθε ενδιαφερόμενο

    1. O Ριζοσπάστης για Χρύσανθο-Δαμασκηνό

    http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=409200&publDate=26/8/2000

    2. Η βιλάρα του δεσπότη του Βώλου

    http://zoornalistas.blogspot.com/2010/07/blog-post_1182.html

    3. Οι λιτανείες του Βώλου με τον Βράνιας Παχώμιο (συκοφαντήθηκε ως παιδεραστής) και τους αγίους Καλλίνικο και Θεόκλητο:

    Τρεις Ιεράρχαι εις λιτανείαν (του Βώλου) – [2]

    4. Έμποροι ναρκωτικών παρά τή ιερά μητροπόλει Βώλου επί Τρισμάκαρος Χριστοδούλου

    μοναχοί Βατοπεδίου: «Δεν ζητήσαμε ανταλλαγές, η πρωτοβουλία ήταν του κράτους…»

    5. Η Ιερά Μητρόπολις Βώλου, εξυμνεί την ομιλία Μανώλη Γλέζου στο κοινό του Χριστόδουλου και δίνει εκτενές ρεπορτάζ.
    Τα κατά Γλέζο «θυρανοίξια της μνήμης».

    http://www.imd.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id=1078%3A–〈=el_GR.UTF-8%2C+el_GR.U

    Update
    Ο κ.Ροϊδης αποκατάστησε τη λειτουργία των παραπομπών.
    Επομένως το σχόλιο αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία.
    Τον ευχαριστώ.

  3. Ο/Η Abravanel λέει:

    Καταρχήν αξίζει να παρατηρήσω οτι τόσο στην περίπτωση Θεοδωράκη, όσο και στην περίπτωση Γλέζου προηγήθηκαν επιθέσεις ενάντια στους «Εβραίους» που όταν καταγγέλθηκαν έμειναν αναπάντητες μήπως και προσβάλουμε τα ιερά και όσια του κόμματος, (αλλού αυτή την έκφραση την χρησιμοποιούν με διαφορετικό λεξιλόγιο: λένε ιερά και όσια της φυλής).

    Πάντως οφείλω να πω οτι στην συγκεκριμένη περίπτωση γενικεύετε. Η κατάσταση ήταν περισσότερο περίπλοκη, πχ ο Δημητριάδος κατά την διάρκεια της Κατοχής συνεργάστηκε με το ΕΛΑΣ για την διάσωση σημαντικού αριθμού Εβραίων, αλλά μετά τον πόλεμο απέκρυψε την πράξη του πιθανώς γιατί θέλησε να μην στιγματισθεί ως συνεργάτης του ΕΑΜ.

    Ταυτόχρονα οι Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων μητροπολίτες βαρύνονται με την συνεργασία με τους Γερμανούς στην λεηλασία των εβραϊκών περιουσιών. Χαρακτηριστικά αναφέρω οτι κάθε – κάθε εκκλησία της Θεσσαλονίκης – έχει χρησιμοποιήσει χιλιάδες κλεμμένες εβραϊκές ταφόπλακες που ακόμα μπορεί να δει κάποιος στον περίβολο της Αγ.Σοφίας, στην κρύπτη του Αγ.Δημητρίου κτλ κτλ

    Αλλά ακόμα και σε εκείνη την περίπτωση οφείλουμε να θέσουμε τις πράξεις των χριστιανών ηγετών στα πλαίσια της ευρύτερης κατάστασης – πιθανολογείται οτι οι οικονομικοί δοσίλογοι στην Θεσσαλονίκη να ξεπερνούν τους 12.000 που αντιστοιχεί στο 30/40% των χριστιανικών οικογενειακών πυρήνων.

    Ρίξτε μια ματιά στο άρθρο του Γ.Μαργαρίτη <a href="http://hcc.haifa.ac.il/Departments/greece/events/holocaust_greece/margaritis.pdf, που κατά ένα περίεργο τρόπο εμφανίζεται μόνο στο Πανεπιστήμιο της Χάϊφας.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Δεν έχω ολοκληρώσει το άρθρο μου. Έχει ακόμη 3 συνέχειες.
      Ελπίζω να σας καλύψω.

      Όσον φορά στον αντισημητισμό υπάρχει ο επίσημος αντισημητισμός του Αγίου Όρους-θα τον θίξω αργότερα, θα δείτε- υπάρχει και η καλή στάση μητροπολιτών όπως του φίλου του ΕΑΜ Χαλκίδος Γρηγόριου ή του Ζακύνθου Χρυσόστομου Δημητρίου (παλαιοημερολογίτης για κάποιο διάστημα) κλπ.

      Εκείνο που θέλω εγώ να επισημάνω είναι οι προκλητικές ανακρίβειες του κ.Γλέζου που ήθελε να αποσπάσει τον έπαινο της δεσποτοκρατίας. Μια φτηνιάρικη παραχάραξη της ιστορίας μια προσέγγιση με το πιο άθλιο κομμάτι της δεσποτοκτρατίας, με τον Χουντόδουλο, που αδικεί τον Γλέζο, όπως και ο όποιος αντισημητισμός αυτού και του Θεοδωράκη.

      Υπάρχει ποικιλία στάσεων των κληρικών στην Κατοχή, γενικά όμως η Εκκλησία είναι ένοχη.

      Η σιωπή των αριστερών διανοούμενων είναι δείγμα πως τίποτα δεν διδάχθηκαν από τις σύγχρονες εξελίξεις, οι περισσότεροι τουλάχιστον.
      Το πιο ωραίο ίσως ευαγγελικό απόσπασμα για μένα είναι:
      Γνωρίστε την Αλήθεια και η Αλήθεια θα σας ελευθερώσει.
      Ασφαλώς η Αλήθεια δεν είναι εύκολη υπόθεση.

      Το «Τι έστιν Αλήθεια;» αιωρείται πάντα μπροστά μας

  4. Ο/Η Σταύρος λέει:

    Υπάρχει μεγάλη προϊστορία και ανάλογες επιδόσεις
    από την πλευρά των ηγετών της αριστεράς, προς τέτοιου είδους συμπεριφορές.

    Ενα δείγμα:

  5. Ο/Η Μίμης ο σιδεράς λέει:

    Μήπως το παρακάνεις;
    Τώρα το θυμήθηκες;
    Ο Γλέζος έχει περάσει τα 80.

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      Οι Μαλάκες. Του Georges Brassens

      Σαν είναι νέοι και σκάνε μύτη,
      από τις φάκες, από το σπίτι
      βρίζουν, καπνίζουν και βλαστημάνε,
      στα καφενεία κωλοβαράνε

      Φρέσκοι μαλάκες, νέοι κι ωραίοι,
      ζητάνε δόξα, γυρεύουν κλέη
      γέροι μαλάκες, ανοίξτε δρόμο ,
      τώρα οι νέοι, έχουν το λόγο

      Όμως εγώ που ισορροπώ κι είμαι στη μέση
      έχω ένα μήνυμα λίγο σκληρό, που δεν θ’ αρέσει:

      Δεν παίζει ο χρόνος κανένα ρόλο,
      για τον μαλάκα που κάνει σόλο
      είτε 20άρης, είτε 80άρης,
      ένας μαλάκας είναι μαλάκας

      Νέοι αθώοι, γέροι με πείρα,
      μ’ άδειο κεφάλι, με σκέψη στείρα
      μη μου τσακώνεστε, μη μου λυπάστε ,
      όλοι με βούλα, μαλάκες θα ‘στε

      Όμως εγώ που ισορροπώ κι είμαι στη μέση
      έχω ένα μήνυμα πιο θετικό, θα σας αρέσει:

      Πάρτε τα πλοία, τ’ αεροπλάνα,
      διακοπές κάντε για πάντα
      τσάμπα κρασί, φαΐ και ξάπλες,
      τσάμπα γυναίκες που θέλουν βλάκες

      Πληρώνω εγώ και κάτι φίλοι,
      μ’ ό,τι λεφτά μας έχουν μείνει
      κι αν δεν μας βγαίνουν τα έξοδά μας ,
      θα δανειστούμε για τη χαρά μας

      Μόνοι στην πόλη, δίχως μαλάκες θα είναι ωραία
      καλό κρασί, πέντ’-έξι φίλοι και λίγη θέα

      Μα η χαρά μας, δεν πιάνει τόπο,
      γιατί οι μαλάκες έχουν τον τρόπο
      Από τη στάχτη ξαναγεννιούνται
      κι όλους εμάς δεν μας λυπούνται

      Δεν παίζει ο χρόνος κανένα ρόλο,
      για τον μαλάκα που κάνει σόλο,
      είτε 20άρης, είτε 80άρης,
      ένας μαλάκας, είναι μαλάκας

      Λίγο κι εγώ ανησυχώ μήπως τους μοιάσω
      αν το τραγούδι μου το συνεχίσω και σας κουράσω

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Είναι ενεργός πολιτικός.
      Κατεβαίνει υποψήφιος δήμαρχος στη φωλιά του Ραγκούση, στη Πάρο. Του εύχομαι να νικήσει, αλλά δεν είναι πάνω από κριτική.
      Αυτά τα σαλιαρίσματα της Αριστεράς με το Άγιο Όρος και τους ακροδεξιούς δεσποτάδες πρέπει να σταματήσουν.
      Ούτε μια γραμμή κριτικής δεν γράφτηκε για τα καμώματά του με τον Παρασκευαϊδη μέχρι σήμερα!
      Είναι υγιές αυτό;
      Ποιός τίμιος άνθρωπος θα καταδεχόταν να πάει σε σουαρέ του Χριστόδουλου για την Εθνική Αντίσταση στοΜεγαρολαμπράκη και να καταπιεί τις προσβολές του κατά των δημοκρατικών αγωνιστών κληρικών;

      Έλεος!

      Ο Γλέζος να σεβαστεί ο ίδιος πρώτα από όλα τους αγώνες του και τους συναγωνιστές του.

      • Ο/Η Σταύρος λέει:

        Καλέ μου Λασκαράτε, πώς το λες αυτό: «…Αυτά τα σαλιαρίσματα της Αριστεράς με το Άγιο Όρος…».

        Φαίνεται ότι δεν παρακολουθείς τα πράμματα και θάμματα που λαμβάνουν χώρα τελευταίως στο περιβόλι της Παναγιάς!

        Για κύτταξε ένα από τα πρόσφατα:

        ΚΑΤΕΡΡΙΦΘΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ Η ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΟΓΕΡΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΪΣΙΟ
        http://www.athriskos.gr/modules/news/article.php?storyid=1448

  6. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    Ο Γλέζος είχε ταχθεί κατά του βιβλίου της Ρεπούση.
    Όχι βέβαια γιατί είχε κρύψει τις κτηνωδίες του ελληνικού στρατού στην Μ.Ασία.
    Ψαρεύει και ο Γλέζος στην πατριωτική θολούρα

    Το Αντίβαρο

    Οι αντιδράσεις

    Παρουσιάζουμε έναν (ίσως ημιτελή) κατάλογο όσων αντέδρασαν και άσκησαν σφοδρή κριτική στο εγχειρίδιο Ιστορίας της Στ Δημοτικού, ζητώντας μέχρι και την οριστική απόσυρσή του, ο καθένας βέβαια από τη δική του σκοπιά:

    Ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Χρήστος Σαρτζετάκης

    Οι βουλευτές της Ν.Δ.: Μπεκίρης Μιχάηλ (Αχαΐας), Κοντογιάννης Γιώργος (Ηλείας), Κασαπίδης Γεώργιος (Κοζάνης), Καρπούζας Αντώνιος (Πιερίας), Γιαννάκης Μιχαήλ (Βοιωτίας), Καλογήρου Χριστιάνα (Λέσβου), Μπούγας Ιωάννης (Φωκίδας), Κώστας Γκιουλέκας (Θεσ/νίκης), Δημήτρης Κωνσταντάρας (Α Αθήνας), Μιλτιάδης Έβερτ, Γιώργος Σούρλας, Αδάμ Ρεγκούζας, Σοφία Βούλτεψη (Β Αθήνας), Αντώνης Σαμαράς (ευρωβουλευτής)

    Τα στελέχη του ΠαΣοΚ: Γιάννης Καψής, Παναγιώτης Κρητικός, Ελευθέριος Βερυβάκης, Δημήτρης Βουνάτσος, Κώστας Λαλιώτης.

    Επισήμως το ΚΚΕ και ο ΛαΟΣ

    Ο ανεξάρτητος βουλευτής Στέλιος Παπαθεμελής (Δημοκρατική Αναγέννηση)

    /……/

    Η Εκκλησία της Ελλάδος

    Η Εκκλησία της Κύπρου

    /……./

    Η Ακαδημία Αθηνών (υπέρτατος πνευματικός θεσμός της χώρας)

    εδώ θα κράξω
    Ουουουουουου

    /…./

    Πλήθος προσωπικοτήτων (ενδεικτικά: Χρήστος Γιανναράς, Μίκης Θεοδωράκης Κώστας Ζουράρις, π. Γεώργιος Μεταλληνός, Νίκος Κούνδουρος, Μανόλης Γλέζος), και δημοσιογράφων (ενδεικτικά: Στάθης Σταυρόπουλος, Γιάννης Τριάντης, Παπαδόπουλος-Τετράδης, Σταύρος Λυγερός), περιοδικών από αριστερούς πολιτικούς χώρους (Ρεσάλτο, Άρδην, Ρήξη) και πλειάδα άλλων…

    Αχταρμάς δηλαδή εξόν του ΚΚΕ που είχε βάλει σαφώς ταξικά κριτήρια όλοι οι άλλοι σκέτες θολούρες

    Ουστ ρε…..

  7. Ο/Η Ραμπί Τζακόμπ λέει:

    O Λένιν έλεγε
    «όταν οι εχθροί σου σε επαινούν, γύρνα πίσω και κοίταξε που έχεις κάνει λάθος».

    Στον ιστότοπο των Ελληνικών Γραμμών ο Θ.Μυλωνόπουλος εκδότης της εφημερίδας του Κρατζαφέρη εγκωμιάζει τον Γλέζο.
    Εντάξει το κάνει γιατί δεν μπορεί να τα βάλει μενα σύμβολο αλλά χρησιμοποιεί και τις δηλώσειες του Γλέζου. Αυτό σημαίνει πως οι δηλώσεις αυτές κάπου είναι λάθος. Όχι και τις ίδιες μεθόδους με τον Χίτλερ.
    Χρειάζεται προσοχή.

    http://www.e-grammes.gr/article.php?id=2203

    του Θανάση Μυλωνόπουλου
    εκδότη της εφημερίδας Α1

    Επίσης με «κατηγορούν», οι παρατηρητές ότι στο πρωτοσέλιδο της «Α1» παρουσιάζονται «οι Εβραίοι σε ρόλο SS». Βέβαια εάν είχαν την δυνατότητα απόδοσης και διαχωρισμού των νοημάτων ή δεν ήσαν κακόπιστοι, ευθέως θα αντιλαμβάνοντο ότι διαφορετικό αποτέλεσμα παράγει αν ανεγράφετο «οι Εβραίοι SS» και διαφορετικό το αναγραφόμενο «οι Εβραίοι σε ρόλο SS». Όμως καταλυτική απάντηση δίνει εν προκειμένω ο μεγάλος αγωνιστής κατά του φασισμού-ναζισμού Μανώλης Γλέζος δηλώνοντας: «Λυπάμαι βαθιά που η κυβέρνηση του Ισραήλ αγνοεί τα όσα υπέστησαν οι σημερινοί συμπολίτες τους και εφαρμόζει τις ίδιες ναζιστικές μεθόδους εναντίον του λαού της Παλαιστίνης και του Λιβάνου που είχε εφαρμόσει ο Χίτλερ εναντίον τους».

  8. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Ποιός ήταν ο Χρύσανθος;
    Το μαρτυράει ο Ελεύθερος Τύπος

    Μετά το θάνατο του Χρυσόστομου Παπαδόπουλου, τον Οκτώβριο του 1938 και επί δικτατορίας Μεταξά, έγινε η αρχιεπισκοπική εκλογή, κατά την οποία ο Δαμασκηνός πήρε 31 ψήφους και 30 ο Χρύσανθος. Ο Μεταξάς ήθελε τον Χρύσανθο και ευνόησε την προσφυγή μητροπολιτών στο ΣτΕ που ακύρωσε την εκλογή. Και επειδή η Ιεραρχία φαινόταν ότι ήθελε τον Δαμασκηνό, η δικτατορία του Μεταξά συγκρότησε αριστίνδην Σύνοδο, η οποία εξέλεξε τον Χρύσανθο.
    ——————————–
    Πηγή:Ελεύθερος Τύπος

  9. Ο/Η laskaratos λέει:

    Φίλοι οι περισσότεροι ξέρετε Αγγλικά.
    Διαβάστε όσοι έχετε χρόνο για την Ναζιστική δράση των ορθόδοξων Σέρβων Τσέτνικ και της Εκκλησίας ενάντια σε Τσιγγάνους και Εβραίους

    http://srebrenica-genocide.blogspot.com/2007/12/forgotten-1943-genocide-by-nazi-chetnik.html

    1943 GENOCIDE BY NAZI CHETNIK FASCISTS

    FORGOTTEN GENOCIDE OF BOSNIAK MUSLIMS AROUND SREBRENICA REGION IN 1943; SERBIAN CHETNIK COLLABORATION WITH NAZI FASCISTS 1941-45 & SERBIAN GENOCIDE AGAINST JEWS AND ROMA

    In just a few days of February 1943, the Serbian Chetniks under the leadership of Draza Mihailovich committed genocide of close to 20,000 Bosniak Muslims in the Podrinje area (around Srebrenica region) – mostly women, children and elderly. Serbian Chetniks themselves admitted killing over 9,000 people in this genocidal campaign alone.

    Serbs portray themselves as the major Balkan victims of the Second World War, but conceal the Chetnik collaboration with Nazi fascists, including systematic genocide that they had committed against several peoples, including the Bosniaks and Jews. Although Serbian historians contend that the persecution of the Jews of Serbia was entirely the responsibility of Germans and began only with the German occupation, this is self- serving fiction. Fully six months before the Nazi invasion of Yugoslavia, Serbia had issued legislation restricting Jewish participation in the economy and university enrolment. 94 percent of Serbia’s 16,000 Jews were exterminated, with the considerable cooperation of the Serbian government, the Serbian Orthodox Church, the Serbian State Guard, the Serbian police and the Serbian public.

  10. Ο/Η argosholos λέει:

    Πως να γράψεις για ανθρώπους που κυριολεκτικά βάλαν το κεφάλι τους στον ντορβά; Για σκεφτείτε: Αν σε πιάναν, θα σε εκτελούσαν! Και καλά, πες πως η σημαία ήταν μια νεανική τρέλα, που τη σκαπούλαρε. Μετά όμως ο Γλέζος δεν πήγε σπίτι του. Μια ζωή στρατοδικεία και εξορίες…
    Διερωτιέμαι μήπως στα γεράματά του θέλει και αυτός να ακούσει κάποια καλά λόγια, έστω και από τους χριστόδουλους. Ανθρώπινο δεν είναι;

    Από την άλλη θυμάμαι ότι είχε πάει σε μια γιορτή του Αβραμόπουλου για έναν φανταστικό ήρωα τάχα μου-τάχα μου, τον Κικίδη (ή κάπως έτσι), που δήθεν έπεσε από την Ακρόπολη, χωρίς κανείς ποτέ να μπορέσει να τον εντοπίσει, πέρα από τον σχετικό αστικο μύθο που ήταν κοινός στην κατέχόμενη Ευρώπη. Τότε ο αντεθνικός Ιός είχε γράψει πως ένας πραγματικός ήρωας πήγε στη γιορτή ενός φανταστικού!

    Δεν ξέρω… Διστάζω να κρίνω έναν ¨Ηρωα!

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      1. Ειδικά οι Ήρωες υπόκεινται στην κριτική μας.
      Τους φουκαράδες δεν αξίζει να κρίνουμε, οι ημίθεοι κι οι υπεράνθρωποι αντέχουν την κριτική μας.

      Aνθρώπινο μπορεί να είναι το να θέλεις να σε επαινούν, δεν του λείψανε όμως του Γλέζου οι ύμνοι.
      Τι να πει τότε ο Λάκης Σάντας. Αξιοπρεπές σίγουρα δεν είναι και πολιτικά είναι απαράδεκτο και επιλήψιμο να ζητάς τις κολακείες των δεσποτάδων.
      Το να πηγαίνεις στη γιορτή που οργανώνει ένας φασίστας και δηλωμένος εχθρός της Εθνικής Αντίστσης, ο οποίος βρίζει ακόμη και κληρικούς που πήραν μέρος στην Αντίσταση και δηλώνει πως τους συγχωρεί (!!!) ενώ αρνείται να αποκαταστήσει κληρικούς διαμάντια, αυτός ο ηθικά διάτρητος, και να παριστάνεις πως τάχα δεν ξέρεις ούτε που πήγες ούτε τι παίζεται εκεί μέσα, μόνο και μόνο για να αυξήσεις τη δημοφιλία σου στο χώρο της ακροδεξιάς και να μην υπερασπίζεσαι τους συνγωνιστές σου που αδικούνται τόσο κατάφωρα είναι ΑΝΗΘΙΚΟ.

      Αν τώρα η Αριστερά κάνει την πάπια κι ο Γλέζος δεν κάνει την αυτοκριτική του αυτό δείχνει την ποιότητα των ανθρώπων και μας είναι αφόρητα λυπηρό. Αυτό όμως εξηγεί και την ευκολία με την οποία οι άνθρωποι αυτοί προδίδουν, μεταπηδούν σε άλλα κόμματα, διασπούν το κόμμα τους και στήνουν προσωπικά καπετανάτα.

      2. Μιλάτε για τον Κουκίδη, μια επινόηση της Ακροδεξιάς και του Αρχιεπισκόπου Χρύσανθου:
      http://www.iospress.gr/ios2000/ios20001022a.htm
      http://www.iospress.gr/ios2000/ios20001022b.htm

  11. Ο/Η Στεργιος λέει:

    Μπορώ να δώσω συγχαρητήρια για το άρθρο.

    Ως μαρξιστής έμαθα τη φιλοσοφική πλευρά των θρησκειών, του ρόλου τους και του ειδικού ρόλου που παίζουν τα ιερατεία ως βασικού πυλώνα κάθε ταξικής και απολυταρχικής εξουσίας.

    Ως κομμουνιστής έμαθα ότι από το ιερατείο είναι απ τους πλέον σκληρούς εχθρούς μας αλλά από το λαϊκό πλήρωμά του κάπου – κάπου υπάρχουν και «μαύρα πρόβατα» που αρνούνται να παίξουν το ρόλο των εθελόδουλων και μάχονται με το λαό ενστερνιζόμενοι τα δίκαιά του και αρνούμενοι τον ρόλο που τους έταξε το ιερατείο. Αυτοί εξαφανίζονται από το προσκήνιο της ιστορίας όταν το ιερατείο επανέρχεται. Ωστόσο οι κομμουνιστές τους εντάσσουν στου συνεπείς αγωνιστές, μόνο αυτούς και όχι την εκκλησία, το ιερατείο και τους σκοπούς του, τα οποία οι λαϊκοί αυτοί αγωνιστές τα αρνήθηκαν στη πράξη. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για παιδιά της αστικής τάξης που αρνήθηκαν τη τάξη τους και τάχθηκαν μέχρι θανάτου με τον λαό. Αρκετά τα παραδείγματα και στην Ελλάδα.

    Οι αποκαλύψεις για τον Γλέζο είναι εύγλωττες. Ανήκει στην μερίδα αριστερών αγωνιστών που κατά διαστήματα εξαργυρώνουν μέρος από το ηρωικό παρελθόν τους με μικροανταλλάγματα, τσαλαπατώντας θεωρία, ιστορία και πολιτική θέση και ηθική υποχρέωση.

    Τα ξέρει όλα ο Γλέζος. Τα ήξερα πάντα. Αν βρισκόταν σε κομμουνιστικό ακροατήριο θα έλεγε άλλα. Το άρθρο σωστά το λέει. Ξεπούλημα ανάλογα με τη στιγμή και το μέρος δηλαδή! Θα έλεγα ότι μοιάζει πολύ τον Μίκη και πολλών άλλων που δεν δίστασαν να εξαργυρώσουν τις δάφνες τους, άλλοι με δόσεις και άλλοι εφάπαξ, οι οποίες βέβαια δεν τους ανήκαν ολοκληρωτικά γιατί δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα κίνημα που συμμετείχαν εκατομμύρια αφανείς ήρωες.

    Γενικά μου προκαλούν ντροπή ως αριστερό τέτοια λόγια του Γλέζου έναντι του ιερατείου. Τι να ξέχασε άραγε; Ότι όταν ήμασταν στην εξορία και στα υπόγεια, οι παπάδες ευλογούσαν την «Ελλάδα των Ελλήνων χριστιανών»; Τους παπάδες βασανιστές της Μακρονήσου και της Γυάρου; Τους προδότες κάθε ιερού και οσίου που το άρθρο περιγράφει καλύτερα από μένα; Τους συγχαίροντες τον Χίτλερ για τη κατατρόπωση τη σοβιετικών άθεων όταν αυτός κατέβαζε τη σβάστικα; Τι;;

    Ντροπή και πάλι ντροπή.

    Στέργιος

  12. Ο/Η ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΜΙΧΑΗΛ λέει:

    ερώτηση για Σταύρο

    στα γαλλικά ο τίτλος του τραγουδιου?

  13. Παράθεμα: Οι επίσκοποι στην Κατοχή [2] « Ροΐδη Εμμονές

  14. Ο/Η katabran λέει:

    το διάβασα με ενδιαφέρον…
    ξέρω κάποιον ζητοκραυγαστή του κκπου από σκακιστής έγινε ταβλαδόρος, και κλεισοπόρτης, με αποτέλεσμα να μη βρίσκει συμπαίκτη ούτε στο σκάκι αλλά ούτε και στο τάβλι!
    μου λεγε, εσύ μετράς τον κόσμο με δολάρια, εγώ μικρή μου τον μετρώ με ρούβλια!
    you Tarzan, me Jane! του απάντησα…
    καλησπέρα σας…από τη ζούγκλα των ιδεών ή μήπως δεν είναι ζούγκλα και είναι νεκροταφείο και μάλιστα σκουληκιασμένο;

  15. Ο/Η axinosp λέει:

    Έκανα ανάρτηση το ωραίο σου άρθρο και φυσικά μου τη πέσανε τα γνωστά φασιστρόνια, φυσικά πήραν την απάντηση που τους άρμοζε

  16. Παράθεμα: Οι επίσκοποι στην Κατοχή [3] « Ροΐδη Εμμονές

  17. Ο/Η Τάλως λέει:

    Προσθέστε αν θέλετε στο αφιέρωμά σας άλλη μια φωτογραφία ντοκουμέντο.
    Ο μητροπολίτης Αγαθάγγελος της 1ης σας φωτογραφίας, μεταξύ δυο Ναζίδων αξιωματικών.

    http://asset.tovima.gr/assetservice/Image.ashx?c=15952308&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=1000

  18. Παράθεμα: Oι επίσκοποι στην Κατοχή | Ασμοδαιος

  19. Ο/Η laskaratos λέει:

    Στο facebook μας τέθηκε η εξής ερώτηση:

    Δημήτρης Β….

    Επειδή στο κείμενο αναφέρεται και ο Τσολάκογλου θα ήθελα να θέσω τα εξής;
    1. Γιατί η συνθηκολόγηση Τσολάκογλου αντιμετωπίζεται ως προδοσία και όχι ως κίνηση που έσωσε χιλιάδες στρατιώτες από το θάνατο; Εξάλλου, η ήττα ήταν βέβαιη καθώς ο αγώνας θα ήταν πλέον διμέτωπος-η στρατιά της Πίνδου είχε φτάσει στα όριά της και οι Ιταλοί είχαν ενισχυθεί εκ νέου ενώ από την Ανατολή κατέβαιναν οι Γερμανοί που είχαν ήδη καταπιεί τη μισή Ευρώπη. Έπρεπε λοιπόν οι στρατιώτες να θυσιαστούν επειδή οι εχθροί ήταν φασίστες και ναζί; 2. Γιατί ο σχηματισμός κυβέρνησης (Τσολάκογλου) υπό τους κατακτητές θεωρείται αυθωρεί προδοσία; Η ζωή συνεχίζεται και μετά την υποδούλωση-οπότε είναι αναγκαία η ύπαρξη διαχειριστών για τις δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, σχολεία κλπ . Ποιος άλλος εκτός από τους ντόπιους θα μπορούσε να το κάνει ή καλύτερα θα ήταν να αφεθεί στους κατακτητές (επειδή απαγορεύεται οποιαδήποτε συνεννόηση με τους ναζί -εκτός βέβαια αν γίνεται από κομμουνιστές); Φυσικά τέτοια κυβέρνηση α) δεν θα μπορούσε να ανεμίζει λάβαρα αντίστασης, οπότε ο συμβιβασμός είναι οδυνηρός αλλά αναγκαίος και β) είναι αναπόφευκτο ότι σε μία κατοχική κυβέρνηση βρίσκουν έδαφος οι προδότες και ντόπιοι συνεργάτες και εκμεταλλευτές (και σε καμία περίπτωση δεν τους δίνουμε συγχωροχάρτι αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία). Και για να επιστρέψουμε στον Τσολάκογλου: αποσύρεται οικειοθελώς το καλοκαίρι του 1942, ενώ η Γερμανία παρέμενε αήττητη, και ζει στο σπίτι του χωρίς να έχει πλουτίσει. Γιατί λοιπόν προδότης; Δυστυχώς, οι πηγές μου είναι ελάχιστες-αν έχετε κάτι σχετικό μπορείτε παρακαλώ να την παραθέσετε; Με εκτίμηση Δ.Β.
    __________________

    Να σας πω την προσωπική μου γνώμη ευχαρίστως, με την υποσημείωση πως δεν διεκδικεί το αλάθητο, γιατί για να απαντήσω σωστά πρέπει να ξέρω την προσωπικότητα του στρατηγού και τα κίνητρά του, τα οποία αγνοώ.
    Ξέρω ότι ενήργησε με υπόδειξη του δεσπότη Ιωαννίνων Σπυρίδωνα,ενός ανάξιου αρχιερέα που όμως μετά αυτόν τον έκαναν Αρχιεπίσκοπο. Ξέρω πως την ενέργειά του καταδίκασαν οι Σύμμαχοι, και ο πολιτικός κόσμος της Ελλάδας και πως καταδικάστηκε σε θάνατο, όμως πήρε χάρη, φυλακίστηκε και πράγματι πέθανε πάμπτωχος από λευχαιμία. Αυτός έκανε Αρχιεπίσκοπο τον Δαμασκηνό, ο οποίος μετά έγινε Αντιβασιλιάς. Οι δυο συνένοχοί του δηλαδή αρχιερείς, Σπυρίδων και Δαμασκηνός, δεν θεωρήθηκα δωσίλογοι, αλλά τιμήθηκαν μετά με ανώτατα αξιώματα. Προφανέστατα αυτός κρίθηκε με αυστηρότητα.
    Κατά τη δική μου γνώμη, αν η συνθηκολόγηση έχει το εύλογο ελαφρυντικό της διάσωσης της ζωής Ελλήνων στρατιωτών, που βεβαίως θέλει κι αυτό συζήτηση, η πρωθυπουργία του, δεν ήταν σωστή επιλογή. Όταν η χώρα βρίσκεται σε ξένη Κατοχή και μάλιστα τόσο σκληρή και απάνθρωπη, κανείς δεν συνεργάζεται μαζί της και μάλιστα σε τόσο ψηλό επίπεδο, γιατί δεν νομίζω πως μπορεί να σώσει κάτι και αν ακόμη το μπορεί, το ηθικό, το εθνικό και το πολιτικό τίμημα είναι πολύ βαριά.

  20. Παράθεμα: Oι επίσκοποι στην Κατοχή  – Σημειώσεις για τον Εμφύλιο

  21. Παράθεμα: Oι επίσκοποι στην Κατοχή [1] | Ασμοδαιος

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.