Οι επίσκοποι στην Κατοχή [3]

Απάντηση στους Μ. Γλέζο-Χριστόδουλο

ΜΕΡΟΣ 3ο

(ΚΛΙΚ για μεγαλύτερη απόλαυση) Θεοφιλέστατου Μελετίου επισκόπου Πατάρων προς Χίτλερ Α΄ επιστολή

(Μέρη 1ο2ο)

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Ο επίσκοπος Πατάρων Μελέτιος του Οικουμενικού πατριαρχείου, εκπροσωπόντας τον ασθενή δεσπότη Αλεξανδρούπολης προέστη στην υποδοχή «των ενδόξων Γερμανικών Στρατευμάτων», με την φωτογραφία του να κάνει τον γύρο της κατεχόμενης Ευρώπης μέσω του γερμανικού προπαγανδιστικού περιοδικού «Signal». Εκ μέρους δήθεν του λαού της Αλεξανδρούπολης, υπέγραψε κείμενο, «Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Φύρερ…» (Γ.Μουστάκης, «Δαυλός», Απρίλιος 2003), εκφράζοντας «τας ολοψύχους ευχαριστίας και την εις το διηνεκές αναλλοίωτον ευγνωμοσύνην…διά την άκραν ευγένειαν και τον ιπποτισμόν τον οποίον επεδείξαντο απέναντί του τα ηρωικά στρατεύματα της κατοχής» (10/4/41). Το 1961 προήχθη τιμής ένεκεν σε μητροπολίτη. Δεκάδες πατριώτες παπάδες που εντάχθηκαν στις γραμμές του Ε.Α.Μ. καθαιρέθηκαν ενώ κανείς μητροπολίτης που συνεργάστηκε με τον κατακτητή δεν τιμωρήθηκε, με εξαίρεση τον Αγιορείτη και μετέπειτα μητροπολίτη Βασίλειο, ο οποίος όμως καταδικάστηκε (σε δυο χρόνια φυλακή), όχι επειδή το κράτος και η Εκκλησία ήθελν να αποδώσουν Δικαιοσύνη, αλλά επειδή ήταν Ρώσος και επεδίωκε τη Διεθνοποίηση του Αγ.Όρους. Αναγκάστηκε έτσι να φύγει από την Ελλάδα. Στην καταδικαστική απόφαση αναφέρεται πως “ικανοποίει κατά συρροήν…όλας τας ορέξεις των κατακτητών” χαρίζοντάς τους λειτουργικά κειμήλια (Γ.Μουστάκης, «Δαυλός» Απριλίου ‘03). Η καταδίκη αυτή δεν εμπόδισε την προαγωγή του σε μητροπολίτη Βρυξελλών από την εξόριστη ρωσική Εκκλησία, ούτε τις τιμητικές αναφορές στο θεολογικό συγγραφικό του έργο από Έλληνες κληρικούς σήμερα. Επρόκειτο όμως για έναν άθλιο άνθρωπο ο οποίος ειδοποίησε τους Ναζί να διώξουν κυνηγημένα από τους Ταγματασφαλίτες γυναικόπαιδα της Ιερισσού, επειδή παραβίασαν το Άβατο και ζήτησαν το καλοκαίρι του ’44 καταφύγιο στη Μονή Εσφιγμένου. Δείγμα της κατά τον κ. Γλέζο “καθολικότητας” της αντίθεσης του Κλήρου προς τους Ναζί, είναι και η δουλική επιστολή των 20 Αγιορειτών ηγούμενων προς τον Χίτλερ:

Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Αρχικαγκελλάριον του ενδόξου Γερμανικού Κράτους Κύριον Αδόλφον Χίτλερ

 

Βρυξελών Βασίλειος ο Αγιορείτης. Επειδή ήταν Ρώσος δεν κουκουλώθηκε ο δωσιλογισμός του και καταδικάστηκε ως αρχιμανδρίτης από το δικαστήριο δωσιλόγων στην Ελλάδα.

Εξοχότατε,
Οι βαθυσεβάστως υποσημειούμενοι Αντιπρόσωποι των Είκοσιν Ιερών Βασιλικών Πατριαρχικών καί Σταυροπηγιακών Μονών του Αγίου Όρους Άθω, λαμβάνομεν την εξαιρετικήν τιμήν ν’ απευθυνθώμεν προς την Υμετέραν Εξοχότητα καί παρακαλέσωμεν Αυτήν θερμώς, όπως, ευαρεστημένη, αναλάβη υπό την Υψηλήν προσωπικήν Αυτής προστασίαν καί κηδεμονίαν τον Ιερόν τούτον Τόπον, του οποίου Ηγούμενοι καί αντιπρόσωποι τυγχάνομεν, διαδεχομένη εν τούτω τους ιδρυτάς καί Ευεργέτας του Ιερού τούτου Τόπου Βυζαντινούς Αυτοκράτορας καί διαδόχους τούτων. …. Το Αυτονομιακόν τούτο πολίτευμα περιεθριγκώθη δι’ αλλεπαλλήλων τυπικών καί Χρυσοβούλων των ιδρυτών καί ευεργετών των Ιερών μονών Βυζαντινών Αυτοκρατόρων Βασιλείου του Μακεδόνος(882), Ιωάννου Τσιμισκή(972), Κωνσταντίνου Μονομάχου(1046), Στεφάνου Δουσάν(1346) καί άλλων Σλαύων, Ουγγροβλάχων Ηγεμόνων καί των μετέπειτα Σουλτανικών Φιρμανίων ….περιεθριγκώθη τέλος, διά του 62ουάρθρου της Βερολινείου συνθήκης του έτους 1878, έχοντος ούτω, οι μοναχοί του Όρους Άθω οθενδήποτε καί αν κατάγωνται θα διατηρήσωσι τά κτήματα καί τα πρότερα αυτών δικαιώματα καί θ’ απολαύωσιν, άνευ ουδεμιάς εξαιρέσεως, πλήρους ισότητος δικαιωμάτων καί προνομίων. ……… παρακαλούμεν καί ικετεύομεν θερμώς την Υμετέραν Εξοχότητα όπως αναλάβη υπό την υψηλήν προστασίαν καί κηδεμονίαν Αυτής. Τον Βασιλέα των Βασιλευόντων καί Κύριον των Κυριευόντων εξ όλης ψυχής καί καρδίας ικετεύοντες, όπως επιδαψιλεύση τη Υμετέρα Εξοχότητι υγείαν καί μακροημέρευσιν επ’ αγαθώ του ενδόξου Γερμανικού Έθνους. Υποσημειούμεθα βαθυσεβάστως…».

Το Άγιο Όρος είχε δυο λόγους να λατρέψει τον Χίτλερ. Ήταν βαθιά αντικομμουνιστικό, γιατί το τέλος του τσαρισμού στη Ρωσία σήμανε το τέλος των βαρύτιμων βασιλικών δωρεών στους καλόγερους που παραδοσιακά αποσπούσαν από τους Ρώσους και Βλάχους ηγεμόνες και γιατί ήταν βαθιά αντισημητικό ακολουθώντας την εκκλησιαστική παράδοση του Νίκωνα του Μετανοείτε και του μέντιουμ Κοσμά Αιτωλού. Στις 7.6.’44 δημοσιεύτηκε στο λογοκριμένο «Ελεύθερον Βήμα» είδηση στην οποία εξαίρεται η άριστη συνεργασία που είχαν με τους αγιορείτες ηγουμένους οι γερμανικές αρχές και αναφέρεται πως οι μονές δεν πείνασαν «χάρις εις τας μεγάλας εισαγωγάς τροφίμων εκ μέρους

Υπό το βλέμμα του Αδόλφου

του Γερμανικού στρατού εις το Όρος…». Σήμερα ο πολυγραφότατος αγιορείτης Μιχήλ Χατζηαντωνίου που έφυγε από τον Άθω ξεμπροστιάζοντάς τον ως χώρο ψυχοφαρμάκων και κρυφής ομοφυλοφιλίας , εξηγεί: «Από την επίσημη αρχή του Αγίου Όρους, ο Χίτλερ θεωρήθηκε φιλόθεος, αφού κατέτρεχε κι εξόντωνε τους Εβραίους». Ο ίδιος αποκαλύπτει: «Επί πολλά χρόνια στην πανήγυρη μοναστηριού δημιουργείτο μεγάλο πρόβλημα διότι στο αρχονταρίκι υπήρχε τεράστια φωτογραφία του Μεταξά. Στις ενστάσεις πολλών επισκεπτών, ότι πρέπει να τον βγάλουν από εκεί οι μοναχοί απαντούσαν: “Αυτός έσωσε την Ελλάδα και ξάφρισε (sic) τους κομμουνιστές!…υπηρέτησε τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό!”.Mε γράμμα του στον «Δαυλό» (τ. 251, 11.’02), ο τ. δημοτικός σύμβουλος της Αθήνας γνωστός συγγραφέας και θεολόγος Γ.Μουστάκης αποκαλύπτει συγχαρητήρια επιστολή προς τον Χίτλερ της Ι.Επιστασίας των 20 εκλεγμένων αντιπροσώπων των αγιορείτικων μονών, με αφορμή την πτώση του Ζιτομίρ, σοβιετικού οχυρού στην Ουκρανία, στα χέρια των Ναζίστών: «…..αγαλλόμενοι κραυγάζομεν εν θαυμασμώ: Έπεσεν το Ζιτομίρ καί εσώθη η Χριστιανοσύνη…..Κύριος ο Θεός κρατύνη την υμετέραν εξουσίαν εις έτη πλείστα…..». Ο κατοχικός υπουργός Ν. Λούβαρις, καταδικασμένος από το δικαστήριο δωσιλόγων, διαπιστώνει στην “Πύλη του Ουρανού” του, πως “Ο Άθως είναι ίσως το μόνο τμήμα της Χώρaς, όπου εξaκολουθεί να ζή….το εθνικόν ιδεώδες…“.

Πράγματι, ο Μιχαήλ καταθέτει και την μαρτυρία γιατρού του όρους πως αν ψήφιζαν οι αγιορείτες θα έπαιρνε 50% η Ν.Δ. και 50% η Ακροδεξιά. προσθέτοντας για την τελευταία “και λίγο έβαλα“.

Ο αντισημητισμός, ήταν πάντα διάχυτος στη Β. Ελλάδα. Τα μάρμαρα του εβραϊκού νεκροταφείου Θεσσαλονίκης λεηλατήθηκαν την Κατοχή από την Εκκλησία που τα χρησιμοποίσε για πλακόστρωση ναών. Ο φιλομοναρχισμός, ο αντικομμουνισμός, η σύμπλευση με το Ναζισμό (ειδικά πριν εισβάλει ο γερμανικός στρατός στις ορθόδοξες χώρες), υπήρξαν κλασσικά χαρακτηριστικά του βαλκανικού και του ρωσικού ανώτερου ορθόδοξου κλήρου, που έβλεπε στον Χίτλερ τον εχθρό των Εβραίων και των κομμουνιστών και την ελπίδα για την παλινόρθωση του διαδόχου του Βυζαντινού Αυτοκράτορα, του Ρώσου Τσάρου. Σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά ιδιαίτερα (2003) ως Άγιο μια μαύρη φιγούρα, τον αντισημίτη Σέρβο επίσκοπο Νικόλαο Βελιμίροβιτς, τον “Νέο Χρυσόστομο”, ιδιαίτερα αγαπητό και στην Ελλάδα, που είχε παρασημοφορηθεί στα 1935 από τον Χίτλερ τον οποίο επαίνεσε ως συνδυάζοντα εθνικισμό με χριστιανική πίστη και τον οποίο παρομοίασε με τον εθνικό Άγιο των Σέρβων πρίγκηπα και Αρχιεπίσκοπο Σάββα. Αργότερα συνέγραψε στο Νταχάου όπου είχε φυλακιστεί ως Σέρβος πατριώτης (σε προνομιακή πτέρυγα) το αντισημητικό σύγγραμμα: “Μεσα από το παράθυρο της φυλακής”, στο οποίο διαπίστωνε πως η Ευρώπη ήταν το πεδίο της μάχης μεταξύ των Εβραίων και του πατέρα τους του Διαβόλου από τη μία και του Θεού από την άλλη. Αμετανόητος υποστήριζε ακόμη και το 1953 τον Σέρβο φασίστα και εγκληματία συνεργάτη του Χίτλερ Δημήτρη Ljotic. Στη φωτογραφία βλέπουμε τον Άγιο με τον καταδικασμένο ως εγκληματία πολέμου ορθόδοξο ιερέα Momcilo Dujic των Σέρβων ορθόδοξων ναζιστών Τσέτνικ. Ο Βελιμίροβιτς πέθανε στις ΗΠΑ όπου είχε καταφύγει γι ανα γλυτώσει από το καθεστώς Τίτο.

Το Άγιο όρος ανέδειξε και τον αντιφατικό ορθόδοξο παπά λόρδο Δημήτριο (Δαυϊδ) Μπάλφουρ, τον γνωστό επί Κατοχής πράκτορα της Ιντέλιντζεντ Σέρβις, που αν και είχε συνείδηση ορθόδοξου ιερωμένου και βαθιά θεολογική κατάρτιση, δρούσε όμως ως κατάσκοπος των Βρεττανών στη χώρα μας προδίδοντας μεταξύ των άλλων και το μυστήριο της εξομολόγησης. Ο αυτοαποσχηματισμός του δεν έλυσε ποτέ το αίνιγμα αυτού του ανθρώπου που τέλεσε πολιτικό γάμο γεγονός που τον εμπόδιζε να επιστρέψει στην ιερωσύνη όπως το επιθυμούσε και που εμπλούτισε τον μακρύ κατάλογο των ορθόδοξων κληρικών, πρακτόρων του Καίσαρα.

Το Άγιο Όρος δεν αποτελούσε όμως μια εξαίρεση, μια παθολογική ομάδα κηφήνων, ψυχοπαθών, και διαστροφικών καλόγερων, χωρίς ίχνος κοινωνικής και πατριωτικής ευθύνης, που μαθημένοι να κολακεύουν και να επωφελούνται από κάθε Ρωμαίο, Σέρβο, Οθωμανό ή Ρώσο δυνάστη έσπευσαν να υμνήσουν και τον Χίτλερ για να σώσουν προνόμια και θησαυρούς. Τέσσερεις τουλάχιστον βορειοελλαδίτες ιεράρχες εκφώνησαν πανηγυρικές ομιλίες κατά την περιφορά της προπαγανδιστικής έκθεσης των κατοχικών στρατευμάτων «ο σοβιετικός παράδεισος», η οποία προσπαθούσε να πείσει τον πληθυσμό για την αναγκαιότητα του αντικομμουνιστικού αγώνα. Ο Σερρών Κωνσταντίνος μίλησε για την «παλαιά ευτυχία των Ρώσων» επί τσάρου διατυπώνοντας την άποψη ότι «ο μπολσεβικισμός δέον να θεωρηθή μία κίνησις παρά κατωτέρω λαώ”. Από κοντά οι Εδέσσης Παντελεήμων: «Ο Ελλην, … τάσσεται παρά το πλευρόν των δυνάμεων αίτινες καταπολεμούν το υλιστικόν τούτο σύστημα και ελπίζει ότι ούτω θα επιτύχη να εξασφαλίση έν ελεύθερον και ευτυχές μέλλον εν τω πλαισίω της νέας Ευρώπης», Φλωρίνης Βασίλειος “Καθώς … η Θεία Πρόνοια, εν τω προσώπω του Μεγάλου Κωνσταντίνου, εθριάμβευσε κατά των διωγμών της ειδωλολατρείας, τοιουτοτρόπως σήμερον, εν τω προσώπω του Μεγάλου Ηγέτου του ενδόξου Γερμανικού έθνους, θα θριαμβεύση … η δόξα του μεγάλου Γερμανικού Έθνους και η προς αυτό ευγνωμοσύνη απάντων των λαών, και ιδιαιτέρως του ελληνικού, θα είναι αιωνία» και Κασσανδρείας Ειρηναίος, που καταγγέλλει τον διεθνή κομμουνισμό σαν «σιωνιστικό προϊόν»: «Ευνόητος η χαρά και ανακούφισις ήν ησθάνθην…όταν ο Μέγας Φύρερ του Γερμανικού Ράιχ εκήρυξε τον κατά των Μπολσεβίκων πόλεμον, προς απαλλαγήν της Αγίας Ορθοδόξου Ρωσίας από των σκληρών και αφορήτων αυτών τυράννων και βασανιστών. Ο κατ’ αυτών πόλεμος είνε φιλάνθρωπος, ευγενής και σωτήριος. … ιλιγγιώμεν…διότι αναντιρρήτως το ήμισυ του…υπάρχοντος παντοδυνάμου χρυσού ευρίσκεται εν ταις χερσί των Εβραίων”.(“Ελευθεροτυπία”- Iός, 9-4-2000)

Ο προειρημένος μάλιστα Μητροπολίτης Σερρών Κωνσταντίνος, μόλις μπήκαν οι Βούλγαροι στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, κάλεσε τον πληθυσμό να συμμορφωθεί με τις διαταγές τους, παρέχοντάς τους «πάσαν ευκολίαν και περιποίησιν» και ο μητροπολίτης Φθιώτιδος Αμβρόσιος, που θα τον ξαναβρούμε μπροστά μας αργότερα: “με δυο εγκυκλίους του (το 1941 και 1942) προέτρεψε τους κληρικούς της Μητροπόλεώς του να συστήσουν στους πιστούς να παραδώσουν τα όπλα στους Ιταλούς, υποσχόμενος ότι οι εισβολείς θα ανταμείψουν τους εφημέριους – τους εφημέριους, ούτε καν το λαό – με τρόφιμα!”.

Είδαμε τον Σέρβο ναζιστή άγιο Νικόλαο που φυλακίστηκε στο Νταχάου, στα οπλαίσια των αναπόφευκτων παρεξηγήσεων και συγκρούσεων μεταξύ βαλκάνιων και Γερμανών εθνικιστών, όπως μεταξύ Χίτλερ, Μουσολίνι και Μεταξά κλπ. Υπήρξαν και δυο Έλληνες μητροπολίτες που ως απλοί κληρικοί φυλακίστηκαν στο Νταχάου, μάλλον κατά λάθος χωρίς κάποιον εμφανή λόγο, όπως απέδειξε και η μετέπειτα ζωή τους. Ο Κυθήρων Μελέτιος, τότε εφημέριος στο Μόναχο, αργότερα υμνητής της Δικτατορίας και ο Δημητριάδος Δαμασκηνός, που εξαναγκάστηκε εκβιαζόμενος σε παραίτηση το 1968 από τη Χούντα για λόγους “ηθικής”. Ο ίδιος απέδωσε τις κατηγορίες εναντίον του σε πλεκτάνη των ορθόδοξων παρεκκλησιαστικών οργανώσεων και κληροδότησε τη μεγάλη του περιουσία στην οικονόμο του.

Η “ευσεβεστάτη” αιμομίκτρια Φρ.Μπραουνσβάιχ σύζυγος του θείου της Paul Γλύξμπουργκ, μητέρα του άνεργου σήμερα Κώστα Ντεγκρέτσια (στη φωτ.προσεύχονται στην ενθρόνιση του αρχ.Ιερώνυμου Κοτσώνη), μέλος της χιτλερικής Νεολαίας, που υποχρεώθηκε να βαπτιστεί ορθόδοξη για να γίνει βασίλισσα, πρωτοστάτησε μαζί με την Εκκλησία στο παιδομάζωμα, δηλαδή στο μάντρωμα σε στρατόπεδα και στη μύηση στα ελληνοχριστιανικά ιδεώδη, από στρατιωτικούς παπάδες, ανυπεράσπιστων παιδιών μολυσμένων οικογενειακά με τον “κομμουνιστικό ιό”. Πολλά πουλήθηκαν για υιοθεσία σε αμερικανικές οικογένειες. Το έγκλημα αυτό το ευλόγησε ο αρχιεπίσκοπος Σπύρος Βλάχος, παρομοιάζοντας τον ΕΛΑΣ «ως… άλλον Ηρώδη». Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χ.Θέμελης, που άφησε εποχή ως χωρεπίσκοπος Θαυμακού στην επί χρήμασι τέλεση των θρησκευτικών μυστηρίων (απέκτησε το παρατσούκλι “Γρηγόρης” γιατί έτρεχε φορώντας τα άμφιά του μέσα σε ταξί από γάμο σε κηδεία κλπ), απεφάνθη στη Σύνοδο του Χριστόδουλου (10/2000): «… Το παιδομάζωμα των Ελληνοπαίδων έγινε από τους σύγχρονους εγκληματίες του ξενόδουλου συμμοριτισμού κατά την διάρκειαν του εν Ελλάδι συμμοριτοπολέμου…».

Όμως σε αυτά τα άντρα του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού τα παιδάκια υφίσταντο ακόμη και βιασμούς.

ΥΓ1:

Οι επίσκοποι τίμησαν τη Μπραουνσβάϊχ πιο πολύ και από την ευλαβική και ενάρετη συγγραφέα Δήμητρα Παπανδρέου. Της έψελναν ειδικό Πολυχρόνιο ακόμη και όταν δεν ήταν βασίλισσα αλλά απλή βασιλομήτωρ. Ο πολυχρονισμός σταμάτησε ύστερα από προδοσία του πρώην αυλικού της αρχιμανδρίτη Ι.Κοτσώνη, ο οποίος εκτέλεσε πειθήνια ως διορισμένος Αρχιεπίσκοπος διαταγή της Δικτατορίας να τον διακόψει. Η μέγαιρα είχε στο μεταξύ ασπαστεί το Βουδισμό.

YΓ2.
Ο Θεολόγος δρ.Γ.Μουστάκης για το Άγιο Όρος και τον Χίτλερ:

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

16 Responses to Οι επίσκοποι στην Κατοχή [3]

  1. Ο/Η ΧΑΪΝΤ λέει:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nikolaj_Velimirovi%C4%87

    Nikolaj_Velimirovits

    Anti-semitism
    Some of Velimirović’s writings are viewed as anti-semitic.[7][8] He has been criticized for his writings in the book «Through the Prison Window» written while he was a prisoner in the Dachau concentration camp:

    “[Europe] is presently the main battlefield of the Jew and his father, the devil, against the heavenly Father and his only begotten Son. […] [Jews] first need to become legally equal with Christians in order to repress Christianity next, turn Christians into faithless, and step on their necks. All the modern European slogans have been made up by Jews, the crucifiers of Christ: democracy, strikes, socialism, atheism, tolerance of all faiths, pacifism, universal revolution, capitalism and communism… All of these are invention of the Jews and their father , the Devil.[9]

    According to the social psychologist Jovan Byford, similar and although less violent remarks can be found in New Speeches under the Mountain, The Ohrid Prologue or Indian Letters[10]

    In his «Through the Prison Window», he was puzzled why the Europeans showed so much tolerance to the Jews and could not see through their «ploys». He also criticized European scientific achievements in the field of particle physics for being anti-Christian and possibly introduced by Jews. Further, he criticized the «mania for cleanliness» as being introduced by the Jews.[11]

    Despite the Anti-Semitism accusations, it is recorded that he protected and helped escape from Nazi-occupied Serbia one Jewish family. Ela Trifunović, born Neuheus, wrote to the Serbian Orthodox Church in 2001, claiming that she had spent 18 months hiding in Ljubostinja monastery where she was smuggled by Velimirović, guarded and later helped move on with false papers.[12]

    [edit] Velimirović and Hitler
    Adolf Hitler decorated Nikolaj Velimirović in 1935 for his contributions to the restoration of German military cemetery in Bitola in 1926.[13] Contrary to some claims that the order was returned in protest at German aggression in 1941,[14] some of Velimirović’s supporters mentioned it as a way of pacifying Germans after Velimirović’s arrest.

    In a treatise on Saint Sava in 1935, he supported Hitler’s treatment of German national church[15] and is quoted as saying:

    However, a due respect is to be to the current German Leader, who being a simple craftsman and a man from the people, realized that nationalism without faith is an anomaly, a cold and insecure mechanism. And so, in the XX century, he came to the idea of Saint Sava, and as a layman undertook among his people that most important work, befitting a saint, a genius and a hero. And for us that work has been accomplished by Saint Sava, the first among the saints, the first among the geniuses and the first among the heroes in our history. He accomplished it perfectly, he accomplished it without fight and without blood, and he accomplished it not yesterday or the day before, but 700 years ago. [16]

    [edit] Velimirović and Ljotić
    Velimirović had high opinion of Dimitrije Ljotić, a Serbian right-wing politician and German collaborationist.[17] In an interview given in the United States in 1953, Velimirović claimed that he was the spiritual gray eminence behind the nationalist and collaborating extreme-right ZBOR organization.[18] The military arm of that organization (SDK – Srpski Dobrovoljački Korpus – Serbian Volunteer Corps) was fighting against both Partisans and Chetniks in WWII and was responsible for numerous civilian executions in Serbia of both Serbs and other nationals (Jews, Roma, etc.) When the leader of ZBOR, Dimitrije Ljotić, was arrested in 1940 by the Yugoslav government, Velimirović protested in a letter to the PM, Dragiša Cvetković.[19] Velimirović attended Ljotić’s funeral in 1945 and spoke very positively of him even though it was already known that Ljotić was collaborating with the Germans. He spoke of Ljotić as of «ideologue of Serbian nationalism».[20]

    [edit] Velimirović and Germans
    In spite of accusations of collaboration leveled during Communist times, some of Velimirović’s actions and writings were directed against the Germans who got suspicious of him when he supported the coup in April 1941.[21] They suspected him of collaborating with the Chetniks and formally arrested him and kept him first in Ljubostinja Monastery in 1941 and then in 1944 in Dachau concentration camp. In Dachau, he was imprisoned in Ehrenbunker, together with other clergy and high-ranking Nazi enemy officers, and was allowed to wear his own religious clothes, having access to officer’s canteen. It is claimed that he was never tortured and had access to officer’s medical services. Contrary to the reports that Velimirović was liberated when American 36th American division reached Dachau, both he and Patriarch Dožić were actually released in December 1944, having spent three months in the camp.[22]

  2. Ο/Η ΧΑΪΝΤ λέει:

    Momčilo Đujić
    From Wikipedia, the free encyclopedia

    Momčilo R. Đujić was a Serbian Chetnik commander and collaborator.

    Đujić started secondary school in Šibenik, but left school and went to the Serbian Orthodox seminary in Sremski Karlovci. He was ordained as a priest in 1933, whereupon his passionate sermons won him the nickname of Pop vatra, or «Father Fire
    Priest and anti-Yugoslavianism

    As an Orthodox priest, Đujić’s first congregation was in the town of Strmica near Knin where his two sons and his daughter were born.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mom%C4%8Dilo_%C4%90uji%C4%87

  3. Ο/Η kimonbel λέει:

    ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΛΦΟΥΡ ΥΠΗΡΞΕ ΠΡΩΘΙΕΡΕΑΣ ΣΤΑ ΑΝΑΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΣ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΦΡ. ΤΟ ΠΡΩΪ , ΚΑΙ ΔΕΙΝΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ.
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ Ο ΛΟΡΔΟΣ ΜΠΑΛΦΟΥΡ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 1985 ΣΕ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΖΗΤΗΣΕ ΑΔΕΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΣΤΟ «ΑΓΙΟ» ΟΡΟΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΛΑΒΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΤΕ ΚΑΘΕΣΤΩΣ.

  4. Ο/Η Bosančica λέει:

    Shocking… Serb Orthodox Priest blessing the paramilitary soldiers just before genocide

    Photo: A Screen shot from recently released video footage showing a Serb Orthodox priest blessing the paramilitary soldiers on June 25, 1995 just a few days before the soldiers were to be transferred to the Srebrenica area.

    Photos: Serbs Ratko Mladic and Radovan Karadzic accused of war crimes and genocide with Patriarch Pavle.

    http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://i47.tinypic.com/11awco8.jpg&imgrefurl=http://sarajevskaprinceza.blogger.ba/arhiva/%3Fstart%3D33&usg=__jOKzwDZJeblBbyi25-gRU6dYigQ=&h=471&w=360&sz=31&hl=el&start=8&sig2=3TUeiRYmLzB7zlR4yinvfw&zoom=1&tbnid=XXYWFToGCIx46M:&tbnh=129&tbnw=99&ei=saXJTJ6lI4vMswbP9fyODg&prev=/images%3Fq%3DYouTube%2BChetniks%2BOrthodox%2Bpriest%26um%3D1%26hl%3Del%26sa%3DN%26rlz%3D1G1GGLQ_ELGR375%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1

  5. Ο/Η katabran λέει:

    καλησπέρα σας…
    αν κατάλαβα καλά η χριστιανική θρησκεία, θεωρεί ότι δεν πρέπει να αφαιρεθεί η ζωή κανενός, ακόμα και του χειρότερου εχθρού της (μας)…άρα οι επίσκοποι στην κατοχή ενεργούσαν με αλτρουισμό!
    σωστά;

  6. Ο/Η atheofobos λέει:

    Όποιος έχει την υπομονή να διαβάσει ένα πολύλογο κείμενο στο

    http://www.greekamericannewsagency.com/main/index.php?option=com_content&view=article&id=9519:2010-10-28-21-29-40&catid=20:editorial&Itemid=146

    θα διαβάσει πως η ορθοδοξία διαπρέπει και στις ΗΠΑ και πως μετά από ένα μαλλιοτράβηγμα μεταξύ σεβαστών ιεραρχών πιθανώς να αρχίσουν να βγαίνουν αρκετά άπλυτα στην φόρα.
    Ενδεικτικά διαβάζουμε:

    Ο ένας, ο Μητροπολίτης Παϊσιος καταγγέλλεται για βαρύτατα ποινικά αδικήματα, όπως αυτό της παιδεραστίας και του βιασμού ανηλίκων.

    Πρόκειται για την περίπτωση του ανήλικου τότε Ανδρέα Γ. στο Green Port που φέρεται να βιάστηκε συστηματικά από τον Μητρ. Παϊσιο την 10ετια του 1980…

    Δεν συνάδουν με τους κανόνες της Εκκλησίας μας σε μοναστήρι να διαμένουν μαζί άνδρες και γυναίκες, πολύ περισσότερο δεν είναι νόμιμο να διαμένουν μαζί και μόνιμα μοναχοί και μοναχές!

    αφού, είναι γνωστό, ότι ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος στο «δισάκι» του έχει ουκ ολίγα αληθινα σεξουαλικά σκάνδαλα και όχι κατασευασμένα όπως του Αρχ. Σπυρίδωνα να του καταμαρτυρήσει κάποιος, αν ανοίξει ο αληθινά μεγάλος μαύρος φάκελος με τους βιασμούς ανηλίκων από κληρικούς της ιεράς Αρχ. Αμερικής τότε ουέ και αλίμονο!

  7. Ο/Η APOLLONIOS λέει:

    Συνέλληνα Ροϊδη δεν φταίνε οι Επίσκοποι εκτελούσαν εντολές της Μαριάμ!!Και για του λόγου το αληθές:«Είμαι η Παναγία. Μη φοβείσαι παιδί μου, είπε! Εγώ ενεφανίσθην να σου είπω τρεις λόγους, τους οποίους να μη λησμονήσης:

    1) Ο παρών πόλεμος εκηρύχθη απροκαλύπτως και αναιτίως υπό της Ιταλίας εναντίον της Ελλάδος. Θελήματί μου η Ελλάς θα εξέλθη τούτου νικηφόρως.

    2) Ο πόλεμος ούτος εκηρύχθη εναντίον της Ελλάδος, ί να γνωρίση ο κόσμος, ότι αφορμή τούτου είναι η απομάκρυνσίς του εκ της Χριστιανικής θρησκείας, καθ’ ην ύβρι ζεν, εβλασφήμει τα θεία της και έρρεπε προς τον εκφυλισμόν και την ακολασίαν και ούτως συμμορφωθή, ίνα μάθη ότι υπάρχει και προΐσταται ο Θεός. Τρανώτατα δε τεκμήρια της υπάρξεως ταύτης είναι τα συχνά θαύματα των Αγίων της Εκκλησίας του Χριστού.

    3) Έπρεπε να μάθη ο κόσμος, ότι ο δίκαιος πάντοτε υπερισχύει της βίας.

    Ανάφερε, λοιπόν, ταύτα και εγγράφως εις τον Διοικη τήν σου, ίνα μη πτοηθή προ ουδενός κωλύματος, καθότι υπό την προστασίαν Μου ο Ελληνικός Στρατός θα νικήση!».

    Η ιστορία επαναλαμβάνεται!!Μετά τον Κοσμά τον Αιτωλό που υποστήριζε ότι τους Τούρκους μας στους έστειλε ο «καλός» Χριστούλης για το δικό μας καλό, τώρα αυτοπροσώπως η μανα του Ναζωραίου αποκαλύπτει ότι μας έστειλε τους Ιταλούς γιατί απομακρυνθήκαμε από την χριστιανική ….θρησκεία!!Καταγγέλω την τότε πολεμική ηγεσία της Ελλάδας ότι ενώ γνώριζαν ότι με την βοήθεια της Παναγίας θα νικούσαν, έστειλαν χωρίς λόγο τους Έλληνες στρατιώτες να πολεμήσουν!!! Απίστευτη γελοιότητα!!! Όταν λέω ότι ο χριστιανικός ιός βλάπτει σοβαρά τον εγκέφαλο, κάποιοι με λένε υπερβολικό!!Απολλώνιος

    Μεθ’ ο εν τη εξαφανίσει Της οι οφθαλμοί μου εθαμβώθησαν.

    Εν τέλει συνήλθον εν μέρει και κατηυθύνθην αμέσως εις την σκηνήν υμών, όπου έξωθι ταύτης ανέφερον υμίν το συμβάν προφορικώς.

    Νικόλαος Γκάτζαρος

    Μετά από την εμφάνισι αυτή, όλοι μας οι στρατιώτες εδώσαμε τον φτωχό όβολό μας και με προθυμία κτίσθηκε στο μέρος αυτό ο ναός της Παναγίας.(Αυτό είναι το θέμα ΙΟΥΔΑΙΟχριστιανοί ο οβολός των προβάτων !!)

  8. Ο/Η Boλταίρος λέει:

  9. Ο/Η Ανώνυμος Καφεπότης λέει:

    Ό, τι έκανε ανέκαθεν:
    Δηλαδή, τα πάντα.*

    ———–
    *για να διαφυλάξει τη περιουσία της

  10. Ο/Η Φιλόλογος λέει:

    Ακούσατε του πατρός Ζήση
    καθηγητού πανεπιστήμιου
    Η Επανάσταση του 1821
    Θα καραφλιάσετε

  11. Ο/Η ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ λέει:

    Ίσως το πιο γερά ερευνημένο και βιβλιογραφημένο σας κείμενο, κύριε Λασκαράτε, καρπός μεγάλης προσπάθειας. Επίσης καλογραμμένο. Ένα μεγάλο -πιθανώς το μεγαλύτερο- μέρος όσων γράφετε δεν το είχα ξαναδιαβάσει ποτέ. Εξαιρετικά τα βιντεάκια και οι σύνδεσμοί σας (οπως άλλωστε και τα των συνεισφερόντων αναγνωστών – συνεισφερουσών ανγνωστριών).

    Δε βλέπω αντιδράσεις παπαδοειδών- κατάπιαν τη γλώσσα τους; Αλλά και τι να πει κανείς, απέναντι στις ευχές κα τα γλειψίματα προς το Χίτλερ.

    Ελπίζω στην τέταρτη συνέχεια να επανέλθετε στον κ. Γλέζο και στον κ. Χριστόδουλο (το βίο και την πολιτεία του οποίου καλώς συνεχίζετε να σκαλίζετε- νομίζω μόνο εσείς).

    Συγχαρητήρια και σε σας, αλλά και στον κ. Ροϊδη για το μπλογκ – όαση στο γουέμπ. Η εναντίωση προς το εκκλησισαστικό κατεστημένο θα έπρεπε να αποτελεί κεντρικό πολιτικό αγώνα στην ταλαίπωρη Ελλάδα.

    Δημήτρης Φύσσας
    συγγραφέας

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Ευχαριστώ πολύ.
      Ασφαλώς και επανέρχομαι στους Γλέζο-Χριστόδουλο, σε αυτήν την αφύσικη συνάντηση, και κάνω μια πρόταση στον κ.Γλέζο να επανορθώσει.
      Νομίζω πως όσοι αγαπούν ή εκτιμούν τον Μανώλη Γλέζο και γενικά όσοι αγαπούν ή εκτιμούν κάποιον, οφείλουν να του επισημαίνουν τα λάθη του. Οι κόλακες δεν προσφέρουν ποτέ καλές υπηρεσίες στον κολακευόμενο.

      Με την ευκαιρία είδα πως το πολύ καλό βιβλίο σας «Πλατεία Λένιν πρώην Συντάγματος», βρήκε μιμητές, χωρίς με αυτό να θέλω να πω πως αποκλείω κάποιος να είχε μια ανάλογη ιδέα με εσάς, μετά από εσάς, από καθαρή σύμπτωση.
      Ούτε βέβαια είναι κακό μια ωραία έμπνευση να αναπαράγει παράλληλες εμπνεύσεις. Αντίθετα έτσι δικαιώνεται η αρχική ιδέα.
      Είναι καλό άλλωστε να γράφονται βιβλία που κάνουν, αν επιτρέπεται η έφραση, ιστορικές υποθέσεοις εργασίας.

  12. Ο/Η laskaratos λέει:

    Eξεραιτικά ενδιαφέρον άρθρο για την υποδοχή των Ναζίδων απο τον Πατάρων Μελέτιο [εκ των πρωταγωνιστών της ίδρυσης της Τουρκικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Ευτύμ Ι: Το καλοκαίρι του 1922 με πρωτοβουλία του κεμαλιστή παπα-Ευτύμ Καραχισαρίδη Ερενερόλ, μετέπειτα πατριάρχη Ευθυμιου του Ι των Τουρκοορθοδόξων, συγκαλείται στην Καισάρεια το Τουρκορθόδοξο Εκκλησιαστικό Συνέδριο στο Μοναστήρι του Ιωάννου του Προδρόμου στο Ζιντζίντερε με πρόεδρο τον επίσκοπο Πατάρων Μελέτιο.

    Το συνέδριο αποφασίζει τη διακοπή των εκκλησιαστικών σχέσεων με το Φανάρι και ψηφίζει και εγκρίνει τον καταστατικό χάρτη της νέας Εκκλησίας. Ξεκινά και η έκδοση μιας εβδομαδιαίας εφημερίδας, της Anadoluda Ortodoksluk Sadası. (Βλ. Αλεξανδρής, Α., «Η απόπειρα δημιουργίας τουρκορθόδοξης Εκκλησίας στην Καππαδοκία 1921-1923», Δελτίο Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών 4 (1983), σελ. 183-192)]

    Το αρθρο:

    http://ordoumpozanis-teo.blogspot.com/2009/03/blog-post_18.html

    «Ως ευπαρέστητε στην Αλεξανδρούπολη Φύρερ»

    Το βρήκα από σχόλιο της κυρίας Βασιλικής Μετατρούλου

    Επιστολή προς Χίτλερ και τον «ευκλεή ηρωικό στρατό του», 10 Απριλίου 1941, από τον Επίσκοπο Πατάρων Μελέτιο και τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Αναστάσιο Πίντζο

  13. Παράθεμα: Προδότες Ορθοδόξοι επισκόποι και καλόγεροι στην γερμανική κατοχή

  14. Παράθεμα: Προδότες Ορθοδόξοι επισκόποι και καλόγεροι στην γερμανική κατοχή | ΑΘΡΗΣΚΟΣ

  15. Παράθεμα: Oι επίσκοποι στην Κατοχή  – Σημειώσεις για τον Εμφύλιο

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.