O κορωνοϊός της Εκκλησίας απειλεί το κοσμικό Κράτος

[Η παράνοια της δήθεν μικροβιοκτονίας της αρχέγονης τελετουργίας της θεοφαγίας]

Του Αναγνώστη Λασκαράτου

Αναδημοσιεύω με αλλαγή του τίτλου, λόγω της στο μεταξύ (με αδικαιολόγητη καθυστέρηση) απαγόρευσης των εκκλησιασμών, το άρθρο μου. που δημοσίευσε την περασμένη Κυριακή το shades magazine O κορονοϊός ξεγυμνώνει το υποτιθέμενο κοσμικό Κράτος») και που από εκεί ο αναδημοσίευσε το «I for Interview». Ευχαριστώ και τα δυο μπλογκς για την φιλοξενία του το πρώτο και για το ενδιαφέρον του το δεύτερο:

Όταν οι πολιτικοί υποκλίνονται στο ιερατείο «καθώς οι Τατάροι προ του μεγάλου των Λάμα»

Οι μεγάλες συμφορές στην Ιστορία καθώς και στις ζωές των ανθρώπων, μπορούν να λειτουργήσουν με πολλούς τρόπους, είτε πισωγυρίζοντας  τη μηχανή του χρόνου ή επιταχύνοντάς την ή κρατώντας την στον ίδιο ρυθμό. Θα ήταν πολυτέλεια για μια χώρα σαν την Ελλάδα, ειδικά αυτή τη στιγμή που τρέχει η τραγωδία, να ασχοληθεί κάποιος αναλυτικά με τα παρεπόμενα συμπεράσματα που αυτή παράγει, αλλά μπορεί κάποιος να αποπειραθεί μια πρόχειρη ανάλυση.

Η Ορθοδοξία δεν είναι ούτε Καθολικισμός ούτε Προτεσταντισμός. Δεν έχει υποστεί την καταλυτική επέλαση και τον δημόσιο έλεγχο του Διαφωτισμού που σάρωσε τη Δύση, γι’αυτό και παραμένει αναλλοίωτη, πιστή στη σκοτεινή βυζαντινή της Παράδοση, σαν τις μούμιες των αγίων της, που ενώ σε έναν λογικό άνθρωπο προκαλούν αποστροφή, γεννούν πρωτόγονο δέος στους πιστούς της. Αν θελήσει κανείς να οριοθετήσει την Ορθοδοξία από τις μεγάλες δυτικές ομολογίες του Καθολικισμού και του Προτεσταντισμού, οι λέξεις και έννοιες κλειδιά, είναι δυο. Ο ανορθολογισμός και ο μυστικισμός, που αγγίζει και ξεπερνά ακόμη και την κόκκινη γραμμή του αποκρυφισμού. Αρκεί να παρακολουθήσει κανείς τα πρωτοσέλιδα της ακροδεξιάς «Ελεύθερης ‘Ωρας», του καταδικασμένου για εκβιασμούς Γρηγόρη Μιχαλόπουλου, εφημερίδας που συνοργάνωσε μπαζάρ τα Χριστούγεννα του 2015 με την «Αποστολική Διακονία» της κρατικής Εκκλησίας, («Γνωρίζει η Εκκλησία της Ελλάδας;»), για να αντιληφθεί το πνευματικό περιβάλλον στο οποίο κινείται μια μερίδα των πιστών, κάτω από την καθοδήγηση της θρησκευτικής ηγεσίας.

Για να κατανοήσει κάποιος τη φύση της Ορθοδοξίας μπορεί να ρίξει μια ματιά στο μέγιστο κομμάτι της που βρίσκεται στη Ρωσία. Το 1725 ο Βολταίρος αναγκάστηκε να φύγει στην Αγγλία για να μην εγκλειστεί στη Βαστίλη χωρίς δίκη, ύστερα από το τόλμημά του να συγκρουστεί με νεαρό ευγενή της πανίσχυρης οικογένειας ντε Ροάν. Εκεί συνέγραψε μια βιογραφία που θεωρείται κλασική και  που στην Ελλάδα μεταφράστηκε αργότερα και παρουσιάστηκε ως: «Ιστορία Καρόλου του ΙΒ´. Βασιλέως τῆς Σουεδίας Μεταφρασθείσα από του Γαλλικού εις την καθομιλουμένην των Γραικών γλώσσαν παρά Κωνσταντίνου του Τζιγαρά». Στη μετάφραση μπορούμε να διαβάσουμε για τη Ρωσία: «Ο Θεός και ο άγιος Νικόλαος ήταν τα αίτια της λατρείας των και αμέσως μετά ο Κζαρ (σημ.Λ.: τσάρος) και ο πατριάρχης. Η  πληρεξουσιότης τούτου του εσχάτου (σημ. του πατριάρχη) ήταν απεριόριστος καθώς και η αμάθειά των. Έδιδεν αποφάσεις θανάτου, διώριζεν τας πλέον ωμάς καταδίκας χωρίς να ημπορή να μεταφέρη  τις  την κρίσιν  του από το κριτήριόν του εις άλλο (σημ.: μη εφέσιμες). Επεριδιάβαζεν έφιππος δις του ενιαυτού (δυο φορές το χρόνο) συνεπόμενος από όλον τον κλήρον μετά πομπής μεγάλης και ο λαός έπιπτεν γονυκλιτώς εις τας αγυιάς (στους δρόμους), καθώς οι Τατάροι προ του μεγάλου των Λάμα».

Έτσι λοιπόν, λες και ζούμε στην Αγία Ρωσία, ενώ ολόκληρη η Χριστιανοσύνη σταμάτησε τη δημόσια τέλεση της Μετάληψης, τις λειτουργίες και ο ίδιος ο Πάπας κλείστηκε στο Βατικανό, το Ισραήλ έκλεισε τον Ναό της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ, η Μέκκα σφραγίστηκε για τους προσκυνητές, όμως στην Ορθόδοξη Ρουμανία ο πατριάρχης που αποπειράθηκε να προτείνει ατομικό πλαστικό κουταλάκι αναγκάστηκε να κάνει πίσω, φοβούμενος πιθανόν την τύχη του Αρχιεπισκόπου της Μόσχας που στην μεγάλη πανώλη του 1771 κατακρεουργήθηκε από τους πιστούς, όταν έδωσε εντολή να μαζέψουν την εικόνα της Θεοτόκου του Μπογκολούμποβο, η οποία έσπερνε το θάνατο στους χιλιάδες που κατέφευγαν στο έλεός της. Στην Ελλάδα, αν και ο ιός ενισχύθηκε από εκδρομείς των Αγίων Τόπων,  η κρατική Εκκλησία κρατήθηκε στο ύψος των βυζαντινών και ακροδεξιών παραδόσεών της, συνεπικουρούμενη όχι μόνο από τον Άδωνη αλλά και από τη χλιαρότητα των αντιδράσεων της Αριστεράς (με εξαίρεση τον Πολάκη), απέναντι στην εγκληματική στάση της Ιεραρχίας. Το εθελότυφλο επιχείρημα της ατομικής ευθύνης των εκκλησιαζόμενων και των κοινωνούντων του θείου σώματος και αίματος, τινάζεται στον αέρα από το γεγονός πως δεν αυτοκτονούν μόνοι τους, αλλά παίρνουν στο λαιμό τους πολύ κόσμο. ελληνική ιδιαιτερότητα υπογραμμίστηκε και από το Reuters (“In era of coronavirus, Greek church says Ηoly Communion will carry on”, 9/3/2020. «Στην εποχή του κορονοϊού, η ελληνική Εκκλησία λέει πως η Θεία Κοινωνία θα συνεχιστεί»).

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, επιθετικός στην αρχή, αποκλειστικά κατά της κυβέρνησης και όχι και κατά της φιλικής του ηγεσίας της Εκκλησίας, οπισθοχώρησε μετά και διαπίστωσε με χαρακτηριστική ηπιότητα, πως  «όλοι έχουμε ευθύνη, τα κόμματα, η Εκκλησία, οι συλλογικοί φορείς της κοινωνίας μας», ενώ το ΚΚΕ (που ψηφίζει σταθερά λευκό στις φοροαπαλλαγές του Άθωνα, τις οποίες χάρισαν η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ), δήλωσε μετριοπαθώς, πως «η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο πρέπει να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγεία του λαού, από τα οποία δεν μπορούν να εξαιρούνται οι -κατά τα άλλα σεβαστές- εκκλησιαστικές λειτουργίες», για να μην αναφερθούμε στις αναπάντητες γελοιότητες του Μιχελογιαννάκη και να μην  σταθούμε στη σιωπή των δεκάδων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, κάποιοι  από τους οποίους έχουν στενές σχέσεις με τον τοπικό αντιδραστικό δεσπότη. Αλλά για να είμαστε δίκαιοι, ο γ.γ. του Κ.Κ. Ρωσίας Ζουγκάνοφ, είχε προσκυνήσει, ζητώντας τη βοήθεια της Παναγίας, «προστάτιδος της Ρωσίας, για να σώσει τη χώρα από τον κύκλο της ματαιότητος», τον Οκτώβρη του 2011, την αποκαλούμενη Αγία Ζώνη, που λανσάρει η Μονή Βατοπεδίου και ο γνωστός Εφραίμ (Θ.Αυγερινός-‘Ελευθεροτυπία’, 28.11.2011).

Αν θελήσουμε να ξεπεράσουμε τις παπαδίστικες ανοησίες πως η λεγόμενη θεία κοινωνία δεν μεταδίδει μικρόβια και το αναπάντητο ερώτημα γιατί αυτή η αποστειρωτική ιδιότητα μεταφέρεται και στο κουταλάκι κι αν μεταφέρεται και στο κουταλάκι γιατί τότε δεν μεταφέρεται και στο σώμα του λήπτη ώστε να του προσδώσει ανοσία, αξίζει να  δούμε λίγο αυτό το «μυστήριο», που πηγάζει από πανάρχαιες παγανιστικές αντιλήψεις πολλών λαών, όπως η πεποίθηση πως η βρώση ενός ιερού, γενναίου ή δυνατού  ζώου ή και ενός ανθρώπου, από έναν άνθρωπο, μεταφέρουν τις ιδιότητες του φαγώσιμου σε αυτόν. Παραθέτω τα αμέσως παρακάτω, για να αντιληφθούν όσοι στην Αριστερά αποφεύγουν να το κάνουν, πως η κρατική και εθνική μας Εκκλησία δεν είναι απλά ένας αναχρονιστικός θεσμός του καπιταλιστικού Κράτους, δεν είναι ένα κατάλοιπο της μεσαιωνικής φεουδαρχίας, είναι κάτι πολύ χειρότερο, ένας οργανισμός που κουβαλά τις πιο αρχέγονες προκαταλήψεις του ανθρώπινου είδους.

Αφού μιλήσαμε στην αρχή για τον «Μεγάλο Λάμα» του Βολταίρου, καταφεύγω στον Πορτογάλο Ιησουίτη Antonio de Andrade, που γράφει στα 1626 πως «ο μέγας Λάμα» στο Ουτσάνγκ (Κεντρικό Θιβέτ) πραγματοποιεί ένα είδος θυσίας, με ψωμί και κρασί, κατά την οποία, αφού φάει και πιεί μικρή ποσότητα ο ίδιος, τα μοιράζει στους υπόλοιπους λάμα που παρευρίσκονται στην τελετή, και πως αναπνέει και φυσάει πάνω σε αυτά, κάτι που κανείς άλλος λάμα δεν δικαιούται να κάνει [Sweet, Michael J. and Leonard Zwilling (ed.). 2017 «…Letters and Relations from Tibet by the Jesuit Missionary António de Andrade (1580-1634)». Boston: Institute of Jesuit Sources/Boston College].

Ανάλογα περιγράφει και ο Γερμανός Ιησουϊτης Ιωάννης Grueber  που έφτασε στη Λάσα το 1661 («Prisoners of Shangri-La: Tibetan Buddhism and the West», Donald S.Lopez-University of Chicago Press, 27 Φεβ 2018, σελ.25). Στην ελληνική  θρησκεία του θεού του κρασιού και της αμπέλου Διονύσου, βρίσκουμε την ιδέα της «θεοφαγίας» στην κατασπάραξη ένα ζωντανού ταύρου που συμβόλιζε τον ίδιο το θεό επειδή, είχε μεταμορφωθεί σε ταύρο και φαγώθηκε από τους Τιτάνες. Οι πιστοί του Μίθρα θυσίαζαν επίσης έναν ταύρο και έπιναν το αίμα του τελώντας και ιερό γεύμα με ψωμί και νερό. 

Θορυβημένος από τις αναλογίες αυτών των τελετών με τη χριστιανική Ευχαριστία τον 2ο μ.Χ. αιώνα, ο άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και Μάρτυς, ισχυρίστηκε  ότι αυτή η ομοιότητα ήταν έμπνευση που την μετέδωσαν οι δαίμονες στους παγανιστές για να δυσφημιστεί η επερχόμενη χριστιανική τελετουργία (στο 66-4, της «Α΄ Απολογίας υπέρ Χριστιανών»): «Όπερ και εν τοις του Μίθρα μυστηρίοις παρέδωκαν γίνεσθαι μιμησάμενοι οι πονηροί δαίμονες». Οι Χριστιανοί ερμηνευτές, για να μην προσδώσουν στους τραγοπόδαρους προφητικές ιδιότητες, εξηγούν στα σοβαρά, πως οι δαίμονες γνώριζαν τα έθιμα της μελλοντικής θρησκείας, μελετώντας τις προφητείες της Π.Διαθήκης.

Τέλος να σημειώσω, για να κλείσω αυτή τη μικρή παρένθεση θρησκευτικού συγκρητισμού, που δεν κολακεύει ιδιαίτερα το χριστιανικό μυστήριο, όσο κι αν είναι πολύ πιο εξευγενισμένο από τις προδρομικές παγανιστικές του μορφές, πως οι Αζτέκοι, δυο φορές τον χρόνο, τον Μάη και τον Δεκέμβρη, έφτιαχναν από ζύμη ένα είδωλο του θεού Χουϊτζιλοπόκτλι, το έκοβαν κομμάτια και το έτρωγαν τελετουργικά (Έντουαρντ Κάρπεντερ, «Παγανισμός και χριστιανική θρησκεία», 1920).

Αυτά δεν τα γράφω για να μειώσω τα εκκλησιαστικά δόγματα που στο κάτω-κάτω ελάχιστα θα μας αφορούσαν αν δεν τα πληρώναμε ως φορολογούμενοι και αν δεν δεχόμασταν ως κοινωνία τις πολιτισμικές και υγειονομικές τους συνέπειες, αλλά για να δείξω πως στον πυρήνα της τωρινής εκκλησιαστικής άμυνας και αντεπίθεσης, δεν βρίσκεται η ουσία της χριστιανικής διδασκαλίας, που καθόλου δεν θίγεται από την προσωρινή διακοπή τελετουργιών και η οποία ουσία αν εφαρμοζόταν και αν ήταν σεβαστή από την Εκκλησία της Ελλάδας στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, θα απαιτούσε χειροπιαστή αλληλεγγύη στους πρόσφυγες, αλλά ο μυστικιστικός και αποκρυφιστικός πυρήνας που πυροδοτεί την αθέμιτη, αντιδημοκρατική και κοινωνικά επικίνδυνη εξουσία του Κλήρου.

Αν η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ σωπαίνει ή μιλάει τυχοδιωκτικά  με μοναδικό σκοπό να εκθέσει την στάση του πρωθυπουργού και όχι να διαφωτίσει τους πολίτες, ευχάριστη έκπληξη ήταν το άρθρο του βιοφυσικού & επιστημονικού συνεργάτη της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Στέργιου Νταή («Θεία κοινωνία» και κορονοϊός: ανοσία ή ανοησία;». ‘Εφ.τ.Συντακτών-11 3 2020), όπου πέρα από τα καραγκιοζιλίκια του Άδωνη και των ομοίων του καθώς και ευλαβών επιστημόνων, επισημαίνεται και η μεσοβέζικη στάση του τ.Υπουργού κ.Μόσιαλου, καθηγητή πολιτικής της υγείας του LSE. Αν καλόπιστα αρνηθούμε να δούμε τις κραυγαλέες ψηφοθηρικές σκοπιμότητες που δεν τιμούν καθόλου ούτε τον «σοσιαλιστή» πολιτευτή ούτε τον επιστήμονα, καταφεύγουμε στο καίριο ερώτημα του αρθρογράφου, που αφού επισημάνει την απουσία σχετικών σοβαρών επιδημιολογικών μελετών, επισημαίνει το αυτονόητο:

«Εύλογο ερώτημα αποτελεί γιατί χρειάζεται ειδική μελέτη για τη μετάδοση μικροβίων μέσω της «θείας κοινωνίας». Γιατί εξαιρείται η κοινή χρήση των σκευών του τελετουργικού, όταν αποφεύγεται με αυστηρότητα η επαφή με αντικείμενα που φέρουν μολυσματικές εκκρίσεις άλλων; Γιατί όταν υπάρχει έξαρση αποφεύγονται οι χώροι συγχρωτισμού, αλλά από τον κανόνα εξαιρούνται οι εκκλησίες;».

Καταλήγω επισημαίνοντας με θλίψη πως η επιδρομή του κορονοϊού, πέρα από τις τραγικές της συνέπειες, αποκάλυψε την φτώχια του πολιτικού προσωπικού, τις υποκρισίες και την καθυστέρηση της κοινωνίας, τον εγκληματικό ρόλο των εξουσιαστών της Ιεραρχίας της Εκκλησίας, τον πρόθυμο αναχρονισμό Επιστημόνων και την επιρροή της ακροδεξιάς αντίληψης στη δημόσια ζωή. Αν υπάρχει κάτι ευχάριστο στην όλη ιστορία, είναι η ανάδειξη του στρατηγικού και αναντικατάστατου ρόλου των δημόσιων Νοσοκομείων, ο ηρωισμός και η αυταπάρνηση μεγάλου μέρους του προσωπικού τους και η εγγενής και αθεράπευτη αδυναμία των κερδοσκοπικών δομών της Υγείας να ανταποκριθούν στις μεγάλες προκλήσεις.

This entry was posted in Ieres_Ependyseis, IERI_Exoussia, σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

14 Responses to O κορωνοϊός της Εκκλησίας απειλεί το κοσμικό Κράτος

  1. Ο/Η Mimi metallurgico λέει:

    https://www.andro.gr/apopsi/coronavirus-church/

    Άγιος Κορονοϊός: η Εκκλησία ως Πόντιος Πιλάτος 09.03.2020

    Andro.gr

    Σαν να ακούω τις υλακές του χριστεπώνυμου πλήθους: οι νεοταξικοί βρήκαν τρόπο να χτυπήσουν την άμωμη εκκλησία του Χριστού και την Ορθοδοξία (βεβαίως, βεβαίως) με αφορμή την έξαρση του κορονοϊού.

    Ποια συνωμοσία εξυφαίνεται γύρω από την στέρεη πίστη των Ελλήνων; Τη στιγμή που η διεθνής κοινότητα, τα χρηματιστήρια και η κοινωνική ζωή έχουν υποχωρήσει υπό το κράτος του φόβου και η εξάπλωση του ιού εμφανίζει σημάδια γεωμετρικής προόδου, στην προνεωτερική Ελλάδα το μείζον θέμα είναι αν θα πάει ο χριστιανός στην εκκλησία να κοινωνήσει ή όχι. Σαν να λέμε: πού πας χριστιανέ μου με τέτοιο καιρό;

    Η σημερινή (9/3) απόφαση-προτροπή της Ιεράς Συνόδου είναι πιο νεφελώδης και από το υπαρξιακό ερώτημα αν υπάρχει μετά θάνατον ζωή. Ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, ο Ιερώνυμος και τα λοιπά μέλη του ιερατείου μας λένε πως όσοι είναι χριστιανοί θα είναι αθάνατοι αφού κοινωνούν το σώμα και το αίμα του Σωτήρα Χριστού, αλλά από την άλλη οι ευπαθείς ομάδες ας μείνουν στα σπίτια τους.

    Τι από όλα ισχύει, άραγε; Αν οι ευπαθείς ομάδες είναι αμιγώς χριστιανικές ποιος ο λόγος να φοβηθούν έναν ιό; Δεν έχουν λόγο να ορρωδούν προ ουδενός. Αντιθέτως, θα έπρεπε να συρρέουν στις εκκλησίες για να είναι οι μόνες που θα σωθούν από την «διαβολική» αρρώστια. Ο ουσιαστικός χριστιανός ενδιαφέρεται για τον συνάνθρωπό του και σίγουρα δεν επιθυμεί με τίποτα να του προκαλέσει βλάβη. Πέρα από το αστείο του πράγματος: η επίσημη Εκκλησία θα έπρεπε, έστω αυτή τη φορά, υπό το πρίσμα του κοινωνικού ρόλου που παίζει, να αρθεί πάνω από τις αγκυλώσεις της και να προτρέψει τον κόσμο να μείνει στο σπίτι του.

    Αντ’ αυτού: με τη διφορούμενη ερμηνεία που δίνει στο φαινόμενο επιτρέπει σε διάφορους να προσέλθουν κανονικά στην Εκκλησία και να κοινωνήσουν. Είναι χριστιανικό αυτό; Όχι, είναι κατάφωρα εγωιστικό, άρα μη χριστιανικό. Ο ουσιαστικός χριστιανός ενδιαφέρεται για τον συνάνθρωπό του και σίγουρα δεν επιθυμεί με τίποτα να του προκαλέσει βλάβη.

    Τις τελευταίες ημέρες έχουμε γίνει κοινωνοί μιας απίστευτης ελαφρότητας που έχει καταλάβει ακόμη και δημόσια πρόσωπα ως προς αυτό το θέμα. Κάποιοι προσπαθούν να υπερθεματίσουν στη χριστιανοσύνη τους λες και πρόκειται να κολλήσουν επιπλέον… ένσημα. Η βουλευτής Έλενα Ράπτη, η επιδημιολόγος Ελένη Γιαμαρέλλου και κάμποσοι άλλοι βάζουν το χέρι τους στη… φωτιά ότι δεν θα κολλήσουν. Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Αμβρόσιος έχει βρει τη γιατρειά για τον ιό. Όλα αυτά είναι άκρως επικίνδυνα και αποπροσανατολιστικά.

    (…)

  2. Ο/Η Red λέει:

    https://www.rizospastis.gr/story.do?id=6003239

    26 Δεκέμβρη 2010
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: «7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ»


    Ο ΜΙΘΡΑΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΤΑΥΡΟ. ΟΨΗ ΡΩΜΑΪΚΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΟΥ ΣΕ ΜΑΡΜΑΡΟ, 2ΟΣ- 3ΟΣ ΑΙ. Μ.Χ. (ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΟΥΒΡΟΥ)

    «Αντιγνώση – τα δεκανίκια του καπιταλισμού

    Επειδή η γνώση είναι η κινητήριος δύναμη για να παλέψουν οι άνθρωποι και να πάνε την κοινωνία προς τα μπρος, διαλέξαμε αποσπάσματα από το επίκαιρο βιβλίο της Λιλής Ζωγράφου «Αντιγνώση – τα δεκανίκια του καπιταλισμού» (εκδ. «ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ») που θα διαφωτίσουν τη σκέψη μας. Η συγγραφέας αναφέρει σε ένα σημείο, προλογίζοντας το βιβλίο: «Με το δοκίμιο τούτο θα πληγώσω σίγουρα μια μερίδα ανθρώπων που, γεμάτοι καλή πίστη, είναι δεμένοι με το χριστιανισμό. Και λυπούμαι ειλικρινά γι’ αυτό.

    (……)

    Τα σπήλαια και τα βρέφη

    Η γέννηση του θείου Βρέφους σ’ ένα Σπήλαιο είναι σταθερό στοιχείο και του μύθου και της λατρείας του… Αν το θείο Βρέφος γεννιέται σταθερά σ’ ένα Σπήλαιο, είναι γιατί στα σπήλαια γεννιόνταν αλλοτινά και τ’ ανθρώπινα βρέφη… Τα Σπήλαια συνδέονται και με τα όργια της μαιναδικής λατρείας. Η μνήμη του ανακρατιέται από τη μυητική λειτουργία του Σπηλαίου, τόπου των παλιγγενεσιακών Μυητικών Τελετών, κι από τη σχέση του με τη Μητέρα θεά, που ‘ναι μορφή της σαν Πύλης, καθώς κι εκείνο των Δύο Κόσμων. Προβολή των παιδιών που ξαναγεννιούνται από το Σπήλαιο της θεάς, το θείο Βρέφος γεννιέται από τη θεά σ’ ένα Σπήλαιο μέσα.

    Η «συνταγή» γέννησης Σωτήρων

    Κατά την πρώτην, εγεννήθη ο Οσιρις και μόλις εγεννήθη ταυτόχρονα ακούστηκε άνωθεν ισχυρά φωνή ότι ο κυρίαρχος των όλων έρχεται στο φως… Ο Παμύλης, που έβγαζε νερό από το ναό του Δία, άκουσε φωνή να τον διατάσσει ν’ αναγγείλει μεγαλόφωνα, ότι ο Οσιρις εγεννήθη, ο μέγας βασιλεύς, ο ευεργέτης.

    Και ο Μίθρας γεννιέται χωρίς άλλους μάρτυρες παρά βοσκούς. Ετσι εξηγείται γιατί προτιμήθηκαν οι βοσκοί στο χριστιανικό μύθο, μια και ξέρουμε ότι ο Μίθρας ήταν σύγχρονος και επικίνδυνος ανταγωνιστής του Εβραίου Σωτήρα μας!

    Ολες οι Μυστηριακές θρησκείες που επαγγέλλουνται τη Σωτηριακή αθανασία είναι θρησκείες του θνήσκοντος θεού, ή, αλλιώς, όλες οι θρησκείες των θνησκόντων θεών, επαγγέλλουνται τη σωτηριακή αθανασία. Τα Ελευσινιακά Μυστήρια (όπου η Κάθοδος και Ανοδος της Περσεφόνης παράλληλο της Καθόδου και Ανόδου της Δήμητρας, αντικατασταίνει το θάνατο και την ανάσταση του Πλούτου του ύστερα Πλούτωνα), τα Διονυσιακά Μυστήρια, τα Ορφικά και Οσιρικά Μυστήρια, τα Κυβελικά Μυστήρια και, όμοια, τα Μιθραϊκά Μυστήρια (όπου ο ηλιακός Μίθρας σφετερίζεται τη δραματική λατρεία ενός θvήσκοντος Θεού), επαγγέλλουνται όλα τους, τη μετά θάνατο σωτηρία του μύστη τους, κι έχουν στο κέντρο τους το Δράμα ενός θνήσκοντος θεού που ανασταίνεται θανάτω θάνατον πατήσας.

    Το άστρο της Βηθλεέμ

    Τελικά, το άστρο που παρουσιάζεται στη Βηθλεέμ για να οδηγήσει τους Μάγους, είναι το τελευταίο από αμέτρητες φεγγοβολές και άστρα που επισήμαναν τη γέννηση θεών, πριν χιλιετίες. Από τη λαμποκοπή του σπηλαίου της Κρήτης που δίνει μια μεγάλη φωτιά, μια φορά το χρόνο, από το λόχιο αίμα της Ρέας που γεννάει τον Δία, ως τον Διόνυσο «που η φωτιά σημαδεύει τη Θεία Γέννηση όσο και η λαμποκοπή που αναδίνεται από τον τόπο της κι απ’ το κορμί του Θείου βρέφους» στον Ολυμπο.

    Από ιερό του Διόνυσου στην Κραστωνία ξεπηδά την ώρα της νυχτερινής χρονιάτικης θυσίας μεγάλη φωτιά. Η γέννηση του Θείου Βρέφους στα Ελευσίνια μηνιέται «υπό πολλώ πυρί» κάτου από τη φλόγα την πολλή των λαμπάδων. Τον Διόνυσο ο Ερμής τον ανεβάζει «ημιτέλεστον βρέφος» στον Ολυμπο, «ουρανίω πυρί γυΐα λελουμένον».

    Ο βοσκός που βρήκε βρέφος τον Ασκληπιό, είδε ν’ αστράφτει από το κορμί του λαμποκοπή, που γύρισε το πρόσωπό του.

    Ενα αστέρι πέφτοντας σ’ ένα σπήλαιο οδηγεί τους Μάγους εκεί για να βρούνε, σ’ ένα νιογέννητο, το σωτήρα βασιλιά, την ενσάρκωση του Μίθρα. Είναι το ίδιο αστέρι – θα μας πει ο Λεκατσάς – που μεταφέρεται στον ουρανό της Ιουδαίας κι οδηγεί τους Μάγους ξανά στο Βηθλεεμικό θείο Βρέφος. Για να καταλήξει στην άποψη ότι «Σύστοιχος χαρακτήρας του Θείου Βρέφους, είναι να φεγγοκοπά από μόνο του, διάφεγγο από τη φλόγα της φεγγαρικής του ουσίας… Η φεγγαρική λαμποκοπή του θείου Βρέφους μεταφέρεται σε λογής κοσμοβόητα βρέφη. Ο Κάιν ήταν παιδί φωτεινό… που ξηγιέται από το φεγγαρικό χαρακτήρα της Εύας. Από το μύθο βέβαια δεν μπορεί να υστερήσει ο Μωυσής που, για τους ραβινικούς θρύλους, το σπίτι πλημμύρισε με φως την ώρα της γέννησής του».
    Οι Ρωμαίοι που, στην αφύπνισή τους, βρίσκουν έτοιμες κοσμογονικές ανακαλύψεις (όπως τη συμβολή του σερνικού στη γονιμοποίηση) «βλέπουν τον Σέρβιο Τύλλιο να γεννιέται από ‘να φλόγινο φαλλό που βγαίνει από την εστία». Οταν ο Σέρβιος ήταν παιδί φεγγοκοπούσε το κεφάλι του σαν κοιμόταν, θα πει ακόμα ο Πλούταρχος.

    Και ο Βούδας, φώτιζε ολόγυρα τον τόπο μέσα από τα σπλάχνα της μάνας του.

    Τα κάλαντα

    (……)

    Ολο το διήμερο των γιορτών της Πρωτοχρονιάς, που λεγόταν Κάλαντα, και τον ενθουσιασμό που προκαλούσαν στο σύνολο του ειδωλολατρικού κόσμου, οι ειδωλολάτρες το μεταφέρουν στη βυζαντινή εποχή μετά μανίας διόλου χριστιανικής. Πράγμα που προκαλεί την αγανάκτηση του Χρυσόστομου, στο τέλος του 4ου προς τον 5ο αιώνα, που είναι πατριάρχης στην Αντιόχεια.

    Παρ’ ολ’ αυτά, «οι προθύμως ασπασθέντες τον χριστιανισμόν» δεν το βάζανε κάτω. Οπότε πλέον η 6η Οικουμενική Σύνοδος στα 692, καταδίκασε και απαγόρευσε διά του 62ου κανόνος «τας εορτάς και πανηγύρεις ευωχίας των Εθνικών κατά την 1ην Ιανουαρίου, τας καλουμένας Καλένδας Ιανουαρίου».

    Η Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια έχει τέτοιο σεβασμό στην αλήθεια και στο κοινό που δεν αναφέρει τις ρίζες των Καλάντων και προσπαθεί να μας πείσει πως πρόκειται για έθιμο βυζαντινής προέλευσης. Και το έθιμο μπορεί να το ‘πνιξε ο μαϊμουδισμός μας και η νεοπλουτιστική τάση μας να υιοθετούμε τόσο δουλικά έθιμα, απαρνούμενοι δικά μας, που δεν κατάφερε να τα ξεριζώσει όλη η αιματοβαμμένη βία του Βυζαντίου και της Τουρκοκρατίας.

    Ετσι δίδεται και μια εξήγηση στο γιατί η Καθολική Δύση ρίχνει όλο της το γιορταστικό βάρος στα Χριστούγεννα, ενώ η πρωτοχρονιά περνά τελείως απαρατήρητη. Η Δύση και το φράγκικο κράτος ειδικά, που συγκροτείται στο έβγα του 9ου αιώνα (στις 25/12 του 800 ο Πάπας στέφει στον Αγιο Πέτρο της Ρώμης τον πρώτο Γάλλο αυτοκράτορα, τον Καρλομάγνο) καταπίνει, παρθένο καθώς είναι από παλιότερες ρίζες, όλο το αντιελληνικό πνεύμα του παπισμού, που ταυτιζόταν σε νοοτροπία με τον ιουδαϊκό φανατισμό.

    …..
    Επιμέλεια:
    Ελένη ΑΡΓΥΡΙΟΥ

  3. Ο/Η Επ-αναστάσιος λέει:

    Αφού ευχαριστήσω τον κ. Λασκαράτο για ένα ακόμα εξαίρετο κείμενο, θα ήθελα να αναφέρω ότι αυτή η διπλολαλιά της αισχρής Εκκλησίας είναι κάθε άλλο παρά πρωτοφανής, και έχει σημαντικό λόγο ύπαρξης (για τα συμφέροντα της αδίστακτης ιεραρχίας).
    Όταν στα ρωμέικα σχολεία τα παιδιά υποχρεώνονται απορρίπτοντας τη λογική τους να δεχθούν ταυτόχρονα ως ισότιμες και έγκυρες εξηγήσεις για τον κόσμο την ιστοριούλα του Αδάμ και της Εύας μαζί με την (μισοδιδασκόμενη) Εξελικτική Θεωρία, γίνεται ένα σημαντικό βήμα για όλα τα υπόλοιπα φαινόμενα που παρατηρούνται στην τραγικώς παρδαλή κοινωνία αυτού του τόπου.
    Αυτή η τρέλα και νοσηρή επίκτητη ικανότητα, να δεχόμαστε δύο εντελώς ασύμβατα και αμοιβαίως αποκλειόμενα πράγματα ως ταυτοχρόνως ισχύοντα, έχει διαποτίσει νηπιόθεν όλη μας την ύπαρξη. Παρόμοια απίθανα δίπολα παρατηρούνται σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής ζωής των δυστυχισμένων, αποβλακωμένων, μισότρελων ρωμιών, με την πολιτική να έχει μπει αναμενόμενα στο χορό και να εκμεταλλεύεται την ικανότητα των ρωμιών να χωνεύουν χωρίς να ρεύονται τα πιο αχώνευτα πράγματα (π.χ. όλη η λαμπρή πορεία του ΣΥΡΙΖΑ, με το ΟΧΙ να γίνεται ΝΑΙ και άλλα πάμπολλα τέτοια).
    Αδάμ αλλά και Εξέλιξη, Παρθένος αλλά και Μητέρα, ένθερμος πατριώτης αλλά και εξαίσιος φοροφυγάς, ευαίσθητος άνθρωπος αλλά και σκληρός ρατσιστής, φυσιολάτρης αλλά και «κυνηγός», επιστήμονας αλλά και ευσεβής χριστιανός, κοινωνικά υπεύθυνος αλλά και «ραλίστας» στην Εθνική Οδό, κομμουνιστής αλλά και χριστιανός, ο καημένος ο ρωμιός έχει μέσα στο κεφάλι του συμβιβάσει τα πιο ασυμβίβαστα πράγματα και ζει τη ζωή του σαν αυτή η διαστρέβλωση και ακύρωση της πραγματικότητας να είναι κάτι εύλογο και πρέπον.
    Το υποσυνείδητο βγαίνει βέβαια κάπου-κάπου στην επιφάνεια, και τότε ακούς πολύ θαρραλέες δηλώσεις του τύπου «άλλο οι παπάδες και άλλο η θρησκεία». Και μετά τρέχει ο δυστυχής ποιμνιορωμιός τυφλά όπου του πουν οι ρασοφόροι (και άλλοι) τσομπάνηδές του, π.χ. να εκκλησιαστεί και να κοινωνήσει ενώ μαίνεται η θανατηφόρος επιδημία, ή να δεχθεί ότι το «ΟΧΙ» που βροντοφώναξε ο σοφός λαός είναι ταυτόχρονα ΝΑΙ χωρίς να ανοίξει καμία Συριζομύτη… Λογικό δεν είναι;

  4. Ο/Η Nτένης ο τρομερός λέει:

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αυτός είναι ιερέας του Θεού του Ευαγγελίου
    Η ζώσα καταισχύνη για τους υποκριτές της Ορθοδοξίας

    https://www.thetoc.gr/diethni/article/sugklonizei-i-thusia-italou-ierea-pethane-giati-edose-ton-anapneustira-tou-se-neotero-astheni-koronoiou/

    Συγκλονίζει η «θυσία» Ιταλού ιερέα: Πέθανε γιατί έδωσε τον αναπνευστήρα του σε νεότερο ασθενή κορoνοϊού
    Ο πατέρας Τζουζέπε Μπεραρντέλι αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει τον αναπνευστήρα που οι ενορίτες του είχαν αγοράσει για τον ίδιο – Επέλεξε να τον δώσει σε ένα ασθενή πολύ πιο νέο

    THETOC TEAM

    24 ΜΑΡ. 20 (17:40)

    Δεν κέρδισε τη μάχη με τον νέο κορονοϊό ο ιερέας από την Ιταλία, Τζουζέπε Μπεραρντέλι, ο οποίος είναι πλέον εθνικός ήρωας, ένας άνθρωπος που θυσίασε τη ζωή του για να επιζήσει από τον θανατηφόρο ιό ένας άλλος άνθρωπος, πιο νέος που έχει ακόμα πολλά να ζήσει και να δει στη ζωή.

    Σε ηλικία 72 ετών ο πατέρας Μπεραρντέλι πέθανε στο νοσοκομείο του Λοβέρε στο Μπέργκαμο, μία από τις πόλεις της Ιταλίας με τα περισσότερα θύματα του νέου κορονοϊού. Ο ιερέας από το Κασίνιο θυσίασε τη ζωή του δίνοντας τη δική του αναπνευστική μάσκα σε έναν νεότερο ασθενή του Covid-19.

    Σύμφωνα με το νοσοκομείο ο πατέρας Τζουζέπε Μπεραρντέλι αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει τον αναπνευστήρα που οι ενορίτες του είχαν αγοράσει για τον ίδιο. Επέλεξε να τον δώσει σε ένα ασθενή πολύ πιο νέο. Ο Ιταλός ιερέας απεβίωσε την περασμένη εβδομάδα.

    Την ημέρα της ταφής του όλοι οι πολίτες του Κασίνιο συνόδευσαν τον πατέρα Τζουζέπε στην τελευταία του οικία από τα μπαλκόνια με ένα ακατάπαυστο χειροκρότημα. Κηδεία δεν έγινε ποτέ γιατί δεν επιτρέπεται.

    Σήμερα Τρίτη ο προκαθήμενος της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, πάπας Φραγκίσκος Α΄, τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση για τους γιατρούς και τους ιερείς που έχασαν τη ζωή τους από τον νέο κορωνοϊό και «ευχαρίστησε τον Θεό για την ηρωική στάση αυτών των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους βοηθώντας όσους νοσούν».

    Στην Ιταλία εκτιμάται ότι τουλάχιστον 50 ιερείς έχουν πεθάνει από τον νέο κορωνοϊό. Συνολικά η γείτονα χώρα καταγράφει 6.077 θανάτους και 63.927 επιβεβαιωμένα περιστατικά του Covid-19.

  6. Ο/Η laskaratos λέει:

    Η φάμπρικα των ανώνυμων ευσεβών δικηγόρων, δεν έχει ακούσει ποτέ για τη «νόμω κρατούσα Πολιτεία»;

    ΣΥΝΤΑΓΜΑ
    ‘Αρθρο 13
    1. ……..

    2. ….. H άσκηση της λατρείας δεν επιτρέπεται να προσβάλλει τη δημόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη. ……..

    3. Oι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της Πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντί της, όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας.

    4. Kανένας δεν μπορεί, εξαιτίας των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς το Kράτος ή να αρνηθεί να συμμορφωθεί προς τους νόμους.

    5……….

    https://www.lifo.gr/now/greece/275601/prosfygi-sto-ste-kata-tis-apagoreysis-leitoyrgion-stis-ekklisies-apo-4-dikigoroys

    Προσφυγή στο ΣτΕ κατά της απαγόρευσης λειτουργιών στις εκκλησίες – Από 4 δικηγόρους

    Ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση ως αντισυνταγματική και παράνομη

    26.3.2020 | 13:44

    …………………………..

    13 σχόλιαΤ

    konstas 26.3.2020 | 14:08
    Εγώ είμαι της απόψεως να τους αφήσουμε… Από εκεί και έπειτα θα αναλάβει η δαρβινικη φυσική επιλογή.

    Μαύρος Γάτος 26.3.2020 | 17:14
    Αν μπορούσε να καταστεί δυνατόν ότι δεν θα μολύνουν απολύτως κανέναν άλλον, το δικαίωμα στην αυτοκτονία ή στο παιχνίδι της ρώσικης ρουλέτας θα έπρεπε να είναι όντως απολύτως σεβαστό. Δυστυχώς γι’ αυτούς, στην προκειμένη περίπτωση, η απαγόρευση γίνεται για την προστασία της δημόσιας υγείας.

    cooluser 26.3.2020 | 14:32 σε προηγούμενες προσφυγές πολιτών και δικηγόρων στο ΣτΕ αναφέρονται τα ονομ/μα των προσφυγέντων. θα ήταν καλό να κοινοποιηθούν τα ονόματα των τεσσάρων δικηγόρων, ώστε να γνωρίζουμε το ποιόν τους αν τυχόν κάποιος από εμάς χρειαστεί δικηγόρο μελλοντικά

    Μαύρος Γάτος 26.3.2020 | 17:19
    να είσαι σίγουρος ότι στους κύκλους των θεούσων και των χριστιανοταλιμπάν, τα ονόματά τους είναι ήδη πασίγνωστα και πιθανότατα τιμώνται ήδη ως ήρωες. Από αυτήν ακριβώς τη δεξαμενή θα αυγατίσουν σίγουρα την πελατεία τους. Και μάλλον θα είναι πολλά τα λεφτά!

    βλαχάκι (το) 26.3.2020 | 20:46
    …αυτοί θα νομίζουν ότι μάχονται ως κρυφοί κυνηγημένοι χριστιανοί την τουρκιά, την Ν.Τ.Π. (που επίτηδες ξαμολάει κορονοϊους) τους αθέους και ό,τι άλλο έχει μέσα το κομπλεξικό μυαλουδάκι τους. Επιτέλους, εκτός απο επικίνδυνο καταντάει και εντελώς βαρετό.

    Styli 26.3.2020 | 14:33
    Εκτός τόπου και χρόνου. Οι λειτουργίες είναι το πρόβλημα την ώρα που δισεκατομμύρια άνθρωποι είναι locked down; Γιατί δεν κάνουν προσφυγή κατά της καθολικής απαγόρευσης εάν είναι τόσο ευαίσθητοι στο θέμα της ελευθερίας;

    annibas 26.3.2020 | 14:53
    Τι αστέρια βγάζει η νομική.

    AlexF 26.3.2020 | 15:02
    Το χαβά τους αυτοί… Είπαμε. Η βλακεία δεν κάνει διακρίσεις. Είναι παντού!!

    Mister Long 26.3.2020 | 15:21
    Αυτοι οι δικηγόροι για αποτυχημένοι είναι πολύ πετυχημένοι. Κριμα τα λεφτα των πελατων. Ομόφωνο οχι απο το ΣΤΕ. 1

    ΕΛΠΟ 26.3.2020 | 16:46
    Ο απλός πολίτης δεν έχει εξειδικευμένες νομικές γνώσεις, ώστε να κρίνει αν η άποψη των 4 δικηγόρων είναι έγκυρη ή έστω δυνητικά ορθή. Αυτό άλλωστε θα το κρίνει το ΣτΕ. Όμως, ο απλός πολίτης έχει κατά τεκμήριο τον κοινό νου. Και ΚΡΙΝΕΙ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ή ΟΧΙ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ. Επί της ουσίας λοιπόν, ακόμη και αν η Απόφαση είναι αντισυνταγματική, εφόσον προστατεύει την ασφάλεια της ζωής του απλού πολίτη, των οικείων του και του συνόλου της κοινωνίας τελικά, ΚΑΛΩΣ ΕΛΗΦΘΗ. Και σε αυτό συντείνουν οι ανάλογες εισηγήσεις ή αποφάσεις των θρησκευτικών ηγεσιών σχεδόν όλων των δογμάτων ΔΙΕΘΝΩΣ, αλλά και των ιατρικών επιστημονικών φορέων, διεθνώς επίσης. Συμπερασματικά, οι 4 κ.κ. δικηγόροι με την ενέργειά τους θέτουν σε κίνδυνο την προστασία της ζωής ΟΛΩΝ των Ελλήνων πολιτών (όχι κατ΄ανάγκη στο σύνολό τους Χριστιανών Ορθόδοξων), κάτι που επίσης είναι αντισυνταγματικό. ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΟΤΙ ΝΟΜΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ, Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΗ. Και θα έπρεπε οι ίδιοι / ες, να δημοσιοποιήσουν τα ονόματά τους για να κριθούν από το σύνολο της Κοινωνίας και όχι από τους θρησκευτικά ομόδοξούς τους.

    0023
    26.3.2020 | 17:27
    https://makeagif.com/i/8N65Gc 2

    purecult 26.3.2020 | 21:37
    Το Σύνταγμα ορίζει επίσης ότι κανένας δεν μπορεί, εξαιτίας των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, να αρνηθεί να συμμορφωθεί προς τους νόμους. Δεν μπορεί δηλαδή να διεκδικήσει ένα ειδικό status σε σχέση με τους υπολοίπους. Η λεγόμενη γενική επιφύλαξη νόμου. Διότι δεν μπορούν να αγνοηθούν νόμοι του κράτους οποιασδήποτε μορφής (είτε πράξεις του Κοινοβουλίου, είτε υπουργικές αποφάσεις με γενικούς και αφηρημένους κανόνες δικαίου, είτε πράξεις νομοθετικού περιεχομένου), εφόσον, όμως, οι νόμοι αυτοί με τη σειρά τους πληρούν κάποιες

    Ηροστρατος 27.3.2020 | 01:17
    Πούσαι Αγιατολάχ Χομεϊνί να μας δεις!

  7. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://www.themoscowtimes.com/2020/04/29/popular-russian-theologian-banned-for-insulting-priest-who-died-from-coronavirus-a70144

    Popular Russian Theologian Banned for Insulting Priest Who Died From Coronavirus
    14 hours ago

    Δημοφιλής Ρώσος θεολόγος πρωτοδιάκος, σε αργία για προσβολή ιερέα που πέθανε από τον Κορωνοϊό

    Πριν από 14 ώρες


    Protodeacon Kurayev has been described as an informal spokesman for the church’s liberal wing.
    Άτυπος εκπρόσωπος των φιλελεύθερων της Εκκλησίας

    Ο Kurayev έχει χαρακτηριστεί ως άτυπος εκπρόσωπος της φιλελεύθερης πτέρυγας της εκκλησίας. Pavel Smertin / TASS

    Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία έθεσε την Τετάρτη τον δημοφιλή θεολόγο Αντρέα Κουράγιεφ σε αργία για την κριτική του σε έναν αξιωματούχο της εκκλησίας που πέθανε από κοροναϊό την περασμένη εβδομάδα.

    Ο Kurayev αναφέρθηκε στον Alexander Ageykin, τον επικεφαλής του καθεδρικού ναού της Μόσχας που πέθανε από τον Covid-19 στις 21 Απριλίου, ως «ανόητο καρριερίστα». Ο θάνατος του Ageykin σηματοδότησε τον υψηλότερο επίπεδο θανάτου που σχετίζεται με τον κοροναϊό στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία.

    «Επειδή προσβάλλατε δημοσίως τη μνήμη του πρωθιερέα Ageykin… και με δεδομένες τις προηγούμενες πράξεις σας για τις οποίες έχω λάβει καταγγελίες, απαγορεύεται να λειτουργείτε», είπε ο ηγέτης της Εκκλησίας Πατριάρχης Κύριλλος

    Ο Κουραγιέφ θα παραμείνει σε αργία μέχρις ότου ένα εκκλησιαστικό δικαστήριο αποφασίσει αν θα τον καθαιρέσει δήλωσε ο Πατριάρχης

    ………………………….

    Ο Κουράγιεφ, ο οποίος έχει ανοιχτά επικρίνει την Εκκλησία στο παρελθόν, έχει χαρακτηριστεί ως άτυπος εκπρόσωπος της φιλελεύθερης πτέρυγής της.

    Ο διάδοχος του Ageykin νοσηλεύτηκε την Τρίτη με μια άγνωστη ασθένεια.

    • Ο/Η Lawyer λέει:

      Δεν υπάρχουν μπελάδες. Το εκκλησιαστικό site αυτοδιαφημίζεται με μηνύσεις χωρίς κανένα απολύτως νομικό έρεισμα και καμία πραγματική αιτία.
      Η Ελλάδα είναι χώρα της Ε.Ε. δεν είναι Ιράν ούτε Σαουδική Αραβία, όπως θα ήθελαν οι Τάλιμπαν και οι Μουτζαχεντίν της Ορθοδοξίας.

  8. Παράθεμα: Κι άλλος Ρώσος υποκριτής παπάς προσβλήθηκε από κορωνοϊό | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  9. Ο/Η laskaratos λέει:

    Η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να διακοπεί η Ορθόδοξη Μετάληψη

    Αποκλεισμός των πιστών από την Θεία Κοινωνία στην Ι.Μ. Γερμανίας


    Φωτ. από το πατριωτικό μπλογκ Ενωμένη Ρωμηοσύνη

    Αγαπητοί μου ΧριστιανοΙ Όρθόδοξοι τής Γερμανίας, Χριστός άνέστη!

    Ή Α. Θ. Παναγιότης, ό Οίκουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, άπαντώντας σέ έπίκαιρο έρώτημα γράφει τά έξής.

    «Ή Έκκλησία του Χριστού, ύπακούοντας στήν προτροπή τοΰ Ίδρυτή της «άπόδοτε ουν τά Καίσαρος Καίσαρι καί τά τοΰ Θεού τω Θεώ» (Ματθ. κβ’, 21), άναγνώριζε άνέκαθεν τήν ύψηλή εύθύνη τού Κράτους νά διαχειρίζεται τά του οίκου του, διατηρούσε δέ και γιά τόν έαυτό της τό ίερό καί άπαράγραπτο δικαίωμα νά διαφυλάσσει άμετακίνητα όσα παρέλαβε, νά όργανώνει τήν έκκλησιαστική ζωή καί νά τελεί τά άγια μυστήρια σύμφωνα μέ τήν κανονική καί έκκλησιολογική της παράδοση και αύτοσυνειδησία.

    Στό πνεύμα αύτό, ή Έκκλησία δέχθηκε πρός καιρόν τά περιοριστικά μέτρα, τά όποία έπιβλήθηκαν άπό τά έπι μέρους κράτη λόγω τής σοβούσης πανδημίας του νέου κορωνοϊοΰ COVID – 19.

    Τό γεγονός όμως ότι ή Έκκλησία μας άποδέχθηκε τήν προσωρινή άπαγόρευση τής τελέσεως τών ίερών άκολουθιών στούς ναούς μέ τή συμμετοχή τών πιστών, δέν σημαίνει ότι μπορεί καί έπιθυμεϊ νά διαπραγματεύεται γιά τήν Όρθόδοξη εύσέβεια καί ίδίως γιά τό μυστήριο τών μυστηρίων τής ζωής της, τήν Θεία Εύχαριστία, καί γιά τόν τρόπο μεταδόσεώς της.

    Ή Άγία τού Χριστού Μεγάλη Έκκλησία έμμένει άκλόνητα στήν θεόσδοτη Όρθόδοξη διδασκαλία γιά τήν Θεία Εύχαριστία».

    Ό λόγος του Πατριάρχου μας είναι ξεκάθαρος και έκφράζει τήν αύτοσυνειδησία τής Όρθόδοξης Έκκλησίας καί όλων τών μελών της άπανταχου τής γής.

    Παρ’ όλα αύτά, έν όψει του άνοίγματος τών ίερών ναών στήν γερμανική έπικράτεια, έκδόθηκαν Νομοθετικά Διατάγματα, τά όποία, έκτός τών ύπολοίπων μέτρων άσφαλείας πού αύτονοήτως ήδη υίοθετήσαμε, φθάνουν μέχρι του σημείου νά ρυθμίζουν καί τόν τρόπο τής Θείας Μεταλήψεως, νά άπαγορεύουν δηλαδή τήν Θεία Κοινωνία άπό τό άγιο Ποτήριο μέ τήν χρήση τής άγίας Λαβίδος.

    ‘Ως έκ τούτου, μέ βαθύ πόνο σάς ένημερώνω ότι, μέχρι τήν παύση τής ίσχύος τών άνωτέρω Νομοθετικών Διαταγμάτων, ένώ μπορούμε όλοι νά έκκλησιαζόμαστε, δέν μπορούμε όμως όλοι νά μεταλαμβάνουμε, παρά μόνον οί λειτουργοί ίερείς.

    Έξυπακούεται ότι ίσχύουν στό άκέραιο καί μέχρι νεωτέρας άποφάσεως τά Μέτρα γιά τήν Άποφυγή Διαδόσεως τοΰ Κορωνοϊοϋ τής 30ής Απριλίου 2020, οί πρακτικές οδηγίες πρός τούς Πιστούς μας τής 1ης Μαίου 2020 καί τά συμπληρωματικά μέτρα γιά τήν αποφυγή διαδόσεως τοϋ Κορωνοϊοΰ τής 13ης Μαΐου 2020.

    Ό άναγκαστικός άποκλεισμός τών πιστών μας άπό τήν Θεία Κοινωνία είναι τό πιό θλιβερό καί όδυνηρό μέτρο πού άναγκάστηκα ποτέ νά λάβω στήν σαραντάχρονη έκκλησιαστική διακονία μου ώς Μητροπολίτης Γερμανίας.

    Προσεύχομαι θερμά στόν Κύριο τής δόξης νά άνακαλέσω τήν άπόφαση αύτή τό συντομώτερο δυνατό.

    Μέ πατρική άγάπη
    ο Γερμανίας Αυγουστίνος

    • Ο/Η Κάποιος λέει:

      https://www.kathimerini.gr/1078245/article/epikairothta/kosmos/germania-oxi-sth-8eia-koinwnia

      15.05.2020 : 10:44
      Γερμανία: «Οχι» στη Θεία Κοινωνία
      ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΖΙΜΑΣ

      Ολα ξεκίνησαν όταν παραμονές της χαλάρωσης των μέτρων από τη γερμανική κυβέρνηση, σε εφημερίδα του ομόσπονδου κρατιδίου Reinpflas εμφανίστηκε φωτογραφία ορθόδοξου ιερέα να μεταλαμβάνει πιστό στην Ελλάδα, με λεζάντα «Ελληνας παπάς βουτάει ψωμί στο κρασί και το δίνει σε χριστιανό που το καταπίνει…». Η αντίδραση της τοπικής κυβέρνησης ήταν άμεση και με επιστολή της προς τον ελληνορθόδοξο ιερέα διαμήνυσε πως μια τέτοια πράξη δεν θα ήταν αποδεκτή για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Ως ώφειλε ο ιερωμένος, ενημέρωσε τον μητροπολίτη Γερμανίας που είχε ήδη και από την κυβέρνηση της Βάδης-Βυρτεμβέργης ανάλογο διάβημα ενώ στη συνέχεια, το ένα μετά το άλλο τα ομόσπονδα κράτη με νομοθετικά διατάγματα απαγόρευσαν τη μετάληψη με τη μέθοδο της Αγίας Λαβίδας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.