Άτακτη υποχώρηση του πατριάρχη Ιεροσολύμων για τη βλάσφημη απάτη του Αγίου Φωτός

[Ματαιώθηκε η αγωγή του κατά του συγγραφέα Δημήτρη Αλικάκου

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Φωνάζει ο κλέφτης για να τρομάξει ο νοικοκύρης. Πριν δυο χρόνια τον Αύγουστο του 2019, «Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων (ση.Λ.: φωτ.2 με ευσεβή άθεο αριστεροακροδεξιό ηγέτη) κυνηγά» τον Αλικάκο γιατί αποκάλυψε πώς ανάβει το Άγιο Φως».  «Τρεις αγωγές από αρχιερείς του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Εκ των οποίων η μία από τον ίδιο τον Πατριάρχη Θεόφιλο Γ’.  Αίσθηση προκαλεί ότι στις 110 σελίδες αγωγών δεν υπάρχει ούτε μια λέξη-φράση για το ποια είναι η αλήθεια την οποία υποτίθεται αλλοίωσε ο ερευνητής….Ο συγγραφέας του βιβλίου Δημήτρης Αλικάκος συγκέντρωσε μαρτυρίες ανθρώπων που έχουν εμπλακεί στη διαδικασία της αφής του φωτός, όπως σκευοφύλακες του Πανάγιου Τάφου και Πατριάρχες και οι οποίες οδηγούν στο συμπέρασμα (κάποιοι από αυτούς το ομολογούν ξεκάθαρα) ότι δεν πρόκειται για θαύμα, αλλά η αφή γίνεται με τη βοήθεια ανθρώπινου χεριού.» (lifo-Mύρος Ζέκα).

Σήμερα ο κ.Αλικάκος ανακοίνωσε στο facebook:  «Υπόθεση Αγίου Φωτός/βιβλίο. Σήμερα, 30/9/2021, στην αίθουσα του Πρωτοδικείου Αθηνών ακούστηκε η λέξη «ματαιούται» από τον πρόεδρο του δικαστηρίου. Αφορά την αγωγή του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων (και του ιδίου του Πατριάρχη) κατά εμού, του εκδοτικού οίκου που εξέδωσε το βιβλίο μου «Λύτρωση – Περί του Αγίου Φωτός», και του Προέδρου του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, Σταύρου Ζουμπουλάκη, που έγραψε τον πρόλογο του βιβλίου. Η απόφαση του πατριαρχείου Ιεροσολύμων να μην υποστηρίξει την αγωγή (υποβολή Προτάσεων, όπως προβλέπεται) την οποία κατέθεσε στις 2/7/2019, οδήγησε στη ματαίωσή της. Οι άλλες δυο αγωγές, από ισάριθμα μέλη της αγιοταφικής αδελφότητας, εκδικάστηκαν και αναμένονται οι αποφάσεις. Επίσης, αναμένεται η άσκηση, ή όχι, ποινικής δίωξης εις βάρος μου έπειτα από μηνύσεις των ιδίων μελών. Ως γνωστόν έχω ζητήσει εγγράφως να ασκηθεί ποινική δίωξη, έτσι ώστε η υπόθεση να πάει στο ακροατήριο.Έχουμε δρόμο μπροστά μας. Πάντα το τίμημα για την αποκάλυψη της αλήθειας ήταν βαρύ, αλλά έχουμε χρέος να αγωνιστούμε να λάμψει. Η σημερινή εξέλιξη μας γεμίζει αισιοδοξία. Όλα θα πάνε καλά».

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ

Ο Καπιτωλιάδος Ησύχιος με την trans κα Κωνσταντίνου να φέρουν το Άγιο Φως

Ο πρέσβυς Άγγελος Βλάχος για το Άγιο Φως

Ο κ.Κουράκης (ΣΥΡΙΖΑ) οι Παλαιστίνιοι και η Εκκλησία

This entry was posted in IERES_ATAXIES, Ieres_Ependyseis, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

6 Responses to Άτακτη υποχώρηση του πατριάρχη Ιεροσολύμων για τη βλάσφημη απάτη του Αγίου Φωτός

  1. Ο/Η Red λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.com/2019/03/blog-post_877.html

    Tο παπαδαριό για πρώτη φορά αναγνωρίζει την απάτη με το «θαύμα» του «αγίου φωτός» (Βίντεο)
    Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τρίτη, 19 Μαρτίου 2019 | 4:08 π.μ.

    Χρειάστηκαν κάποιοι αιώνες, μέχρι να βρεθεί ένας δημοσιογράφος – ερευνητής και ένας παπάς για να του ομολογήσει ότι αυτός είναι που ανάβει με τον αναπτήρα του το καντήλι το Μεγάλο Σάββατο στον «Πανάγιο» Τάφο στα Ιεροσόλυμα -αυτό που ονομάζουν «άγιος φως»- για να αναγκαστεί το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων να παραδεχθεί ότι όλο αυτό το σκηνικό που μέχρι τώρα το παπαδαριό το παρουσίαζε σαν «θαύμα» δεν είναι παρά μια απάτη.

    Μετά την αναστάτωση που προκάλεσε στους Χριστέμπορους το βιβλίο του Δημήτρη Αλικάκου «ΛΥΤΡΩΣΗ – Περί του Αγίου Φωτός», στο οποίο ο συγγραφέας με αδιάσειστα στοιχεία, γκρεμίζει το «θαύμα» δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά το Πατριαρχείο στα Ιεροσόλυμα και έτσι αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση και να μιλήσει για «τελετή» και όχι για «θαύμα».

    Πέρα απ’ τις υπόλοιπες μαρτυρίες για το κατασκευασμένο «θαύμα» που γίνεται κάθε χρόνο την ίδια ώρα και μέρα, αυτή που είναι η πιο χαρακτηριστική στο βιβλίο -υπάρχει και σε βίντεο- είναι του σκευοφύλακα του «Παναγίου» Τάφου, Ισίδωρου, ο οποίος παραδέχεται πως ο ίδιος ανάβει το φως στο καντήλι.
    «Ακούστε. Το καντήλι μπαίνει σβηστό από μένα, όλος ο κόσμος το βλέπει μέσα από την τηλεόρασή του. Όμως όταν ο Πατριάρχης εισέρχεται στον Πανάγιο Τάφο το βρίσκει αναμμένο…» «Εγώ το ανάβω…» «Με έναν αναπτήρα, τι άλλο»… μας λέει.

  2. Ο/Η Mάγος Μέρλιν λέει:


    Το άγιο φως ανάβει με αναπτήρα, λένε στο πατριαρχείο Ιεροσολύμων
    53.793 προβολές=20 Μαρ 2019

  3. Ο/Η Psycho λέει:

    https://ylikonet.gr/2021/05/08/%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CF%89%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%86%CF%89%CF%82/

    Υλικό Φυσικής – Χημείας

    Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…

    ο Διαφωτισμός και το Άγιο Φως

    08/05/2021

    Α. Παπάζογλου & Γ. Φασουλόπουλος

    Πρόκειται για μια άσκηση του Ελληνικού Διαφωτισμού σε ολισθηρό πεδίο που επιχειρεί ο Αδαμάντιος Κοραής, το 1826, με τον διάλογο «Περί του εν Ιεροσολύμοις Αγίου Φωτός». Δημοσιοποιήθηκε στον τρίτο τόμο των «Ατάκτων», το 1930.

    Τα πρόσωπα του διαλόγου, είναι ο ίδιος ο Κοραής, που δίνει “την καλή μάχη” ως Καλλίμαχος και ο “διαφωτιζόμενος” Φώτιος.

    Η γλώσσα του διαλόγου δεν αποτελεί εμπόδιο για τον σημερινό αναγνώστη, ενώ το περιεχόμενό του, 200 χρόνια μετά, φαντάζει ενοχλητικά επίκαιρο.

    Στην αρχή του διαλόγου ο Φώτιος απευθύνει άνευρα ερωτήματα ολικής άγνοιας που διευκολύνουν τον Καλλίμαχο να αναπτύξει τα κυρίως ιστορικά επιχειρήματα περί «ψευδοκατεβαίνοντος φωτός». Στη συνέχεια ο Φώτιος, πιο διερευνητικός, επιδιώκει να αντιληφθεί τις αιτίες των ιστορικών γεγονότων και στο τέλος, ήδη «διαφωτισμένος», προτρέπει τον Καλλίμαχο – Κοραή να ξεπεράσει τις επιφυλλάξεις του για τις επιπτώσεις της δημοσιοποίησης των απόψεων που αναπτύχθηκαν.

    Και οι δύο συζητούν θεωρώντας ότι υπερασπίζονται την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση.

    Απ’ την ίδια προοπτική έχει γνωμοδοτήσει ήδη απ’ το 1775, ο αυθεντικότερος εισηγητής της νευτώνιας φυσικής στα ελληνικά, Νικηφόρος Θεοτόκης, επίσκοπος Σλαβονίου και Χερσώνος, στην Ουκρανία:

    «Ουκ απ’ ουρανού κατέρχεται, ουδ’ από του τάφου αναβλύζει, αλλ’ ο επί την διακονίαν ταύτην ταχθείς αρχιερεύς εν τω λεγομένω εισελθών Κουβουκλίω, τον πυρίτην παίων πυρ εξάγει επάνω του ζωοδόχου τάφου …»

    αποδίδοντας το Άγιο Φως σε σπίθες από χτύπημα του πυρίτη πάνω στον τάφο.

    Στην αρχή της συζήτησης καθορίζεται ως θαύμα μια «αταξία της φύσεως» που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει παρά μόνο αν συνέτρεχε θεία ανάγκη, αλλά τότε θα έπρεπε τα θαύματα να γίνονται σπανιότατα και πάντως όχι σε ετήσια προβλεπόμενες ημέρες.

    παγανιστική προέλευση

    Στη συνέχεια παρατίθενται απ’ τον Καλλίμαχο αναφορές φωτοδοσίας απ’ τον Αριστοτέλη, τον Παυσανία, τον Οράτιο και τον βυζαντινό ιστορικό Ζώσιμο (490 – 510 μ.Χ) που γράφει για «τον άπειρο χρυσό και άργυρο» που θησαύριζαν οι σύγχρονοί του ιερείς,

    στο ναό της Αφροδίτης, στην Ηλιούπολη της Συρίας, το σημερινό Μπαλμπέκ στο Λίβανο.

    εκ Δυσμών τα “φώτα”

    Στη Δύση, λέει ο Καλλίμαχος, καταγράφεται για πρώτη φορά στη χριστιανική παράδοση μια τελετή λήψης φωτός, απ’ το 569 μ.Χ. στο γυναικείο μοναστήρι Saint Radegonde, στο Πουατιέ.

    Η μονή ιδρύθηκε απ’ την βασίλισσα των Φράγκων, Radegonde, και ήταν γνωστή και για τη συλλογή αντικειμένων απ’ τους Αγίους Τόπους, όπως ένα ξύλινο θραύσμα που θρυλείται ότι προέρχεται απ’ απ’ τον Τίμιο Σταυρό.

    Το 800 μ.Χ. αντιπρόσωποι του Καρλομάγνου εξασφαλίζουν απ’ τον πιο σημαντικό χαλίφη της Βαγδάτης, τον Χαρούν αλ-Ρασίντ, την επιστασία των Αγίων Τόπων. Αυτή την περίοδο η περιοχή εξελίσσεται σε πανευρωπαϊκό προσκύνημα που οδήγησε στην εμπορευματοποίηση των Αγίων Τόπων, όχι μόνο υπέρ των καθολικών διαχειριστών του προσκυνήματος αλλά εξίσου και υπέρ των παροικούντων αράβων.

    Με τον θάνατο του Χαρούν αλ-Ρασίντ, το 809 μ.Χ., και του Καρλομάγνου, το 814 μ.Χ., στην περιοχή επικρατεί αστάθεια, οπότε οι δυτικοί μοναχοί κατασκευάζουν την δοξασία περί Αγίου Φωτός για να εξάψουν το πεσμένο ενδιαφέρον των καθολικών προσκυνητών.

    Η πρώτη αναφορά για το Άγιο Φως στα Ιεροσόλυμα γίνεται, σύμφωνα με τον Καλλίμαχο, το 870 μ.Χ., απ’ τον βενεδικτίνο μοναχό Βερνάρδο, του τάγματος του όρους του Αγίου Μιχαήλ στη Νορμανδία, που αποτελεί και σήμερα τόπο δημοφιλούς καθολικού προσκυνήματος.

    Η κυριαρχία των Σαρακηνών στην ευρύτερη περιοχή από το 1007, δυσκολεύει την μετάβαση δυτικών προσκυνητών και υποβαθμίζει τις τελετές αφής του Αγίου Φωτός.

    Οι σταυροφορίες που ξεκινούν το 1095 μ.Χ. με πρόσχημα την ανακατάληψη των Αγίων Τόπων, κορυφώνουν τη φήμη και την εμβέλεια του “θαύματος”.

    Το 1187 μ.Χ., ο Σαλαντίν διώκει τους σταυροφόρους απ’ την Ιερουσαλήμ και αποδίδει το προσκύνημα στους ορθοδόξους.

    Ο Φώτιος, εξοικειωμένος πλέον στη συζήτηση, διερωτάται γιατί οι ορθόδοξοι αγιοταφίτες δεν απορρίπτουν τον κατασκευασμένο δυτικό θρύλο και ο Καλλίνικος τον αποτρέπει από το να τους χαρακτηρίζει «λαοπλάνους», αφού οι άραβες της περιοχής αντιλαμβάνονται το Άγιο Φως ως χρυσοφόρο μηχανή και αναγκάζουν και τους «Γραικούς» διαχειριστές του Τάφου να υποταχθούν σ’ αυτή τη συνθήκη.

    ποιος μπορεί να αποδομήσει τον θρύλο;

    Αυτό είναι το επιτακτικό ερώτημα του Φώτιου. Ο Καλλίμαχος θεωρεί ότι οι αγιοταφίτες ορθόδοξοι τελούν υπό τυραννική εποπτεία και η πολιτική αλλά και η εκκλησιαστική εξουσία της Κωνσταντινούπολης θα έπρεπε να ρισκάρουν πολύ περισσότερα στους ταραγμένους καιρούς που διαβίωναν.

    Ο Καλλίμαχος-Κοραής πιστεύει ότι χρέος και ευθύνη είχαν οι λόγιοι αυτών των περιόδων, που δυστυχώς με τη στάση τους συμπεριφέρθηκαν σαν «σκοτιστήρες».

    Στην ανασυγκρότηση που επιχειρούμε, επιλέγουμε να αναφερθούμε σε δυο χαρακτηριστικές κατά τη γνώμη μας περιπτώσεις, απ’ όσες πολλές αναφέρει ο Καλλίνικος με τις οποίες φέρεται να είναι εξοικειωμένος και ο Φώτιος.

    Στον διανοούμενο αυτοκράτορα Ιωάννη Καντακουζηνό (1292 – 1383) που επικαλείται το Άγιο Φως ως στοιχείο υπεροχής της χριστιανικής θρησκείας έναντι του μουσουλμανισμού.

    Η περίπτωση του Καντακουζηνού σχηματοποιεί τις δυσκολίες χειρισμού των πολιτικών και εκκλησιαστικών ζητημάτων από έναν διανοούμενο ηγέτη που επέλεξε να διευθύνει ένα κράτος που παρακμάζει. Αντιμετώπισε εμφύλιους με διαμεσολαβητές τους οθωμανούς, την εκκλησιαστική διαμάχη μεταξύ των ησυχαστών και των ενάντιων, τη σύγκρουση βενετών και γενοβέζων με θέατρο την Πόλη και την πανούκλα του 1347.

    Παραιτήθηκε το 1354 υπέρ του Ιωάννη Ε’ Παλαιολόγου και έγινε μοναχός. Στην αγιογραφία εικονίζεται με τους δύο ρόλους, ως αυτοκράτωρ και ως μοναχός.

    Η δεύτερη περίπτωση, που απασχολεί ιδιαίτερα τον διάλογο Καλλίμαχου – Φώτιου είναι ο Πατριάρχης Χρύσανθος Νοταράς (1655/1660 – 1731). Είναι λόγιος και μαθητής του σπουδαίου αστρονόμου Κασίνι στο Παρίσι. Σημαντικότερη συνεισφορά του θεωρείται η σύνταξη του πρώτου μεταβυζαντινού παγκόσμιου γεωγραφικού χάρτη στα ελληνικά.

    Ο Καλλίμαχος-Κοραής αναφέρεται στο κείμενο του Χρύσανθου «Εγχειρίδιον περί της κατ’ εξοχήν υπεροχής της αγίας πόλης της Ιερουσαλήμ» όπου αντιλαμβάνεται ως χρέος των πιστών την επίσκεψη στον Άγιο Τάφο, ενισχύοντας την διαχρονική υπερβολικά εμπορευματοποιημένη ατμόσφαιρα που αντιβαίνει το αυθεντικό θρησκευτικό αίσθημα, χωρίς όμως να κάνει ρητή αναφορά στο «θαύμα».

    Εμείς επισημαίνουμε ότι οι δυο περιπτώσεις, αυτές των Καντακουζηνού και Χρύσανθου, περιγράφουν την επιλογή των διανοουμένων να επιμένουν στη διαχείριση μυθικών αφηγήσεων, ιδιαίτερα όταν ασκούν εξουσία.

    όταν οι θρύλοι απλωθούν, μέχρι που μπορούν να φτάσουν;

    Το Άγιο Φως ενεπλάκη στη διαμάχη αποδοχής του Γρηγοριανού Ημερολόγιου έναντι του παλαιότερου Ιουλιανού.

    Ο ισχυρισμός ότι το Ιουλιανό Ημερολόγιο είναι το ευλογημένο, προκύπτει απ’ το ότι το Άγιο Φως εμφανίζεται κατά την Ορθόδοξη Ανάσταση και όχι σ’ αυτήν που προσδιορίζει από Γρηγοριανό.

    «Αθλία απόδειξις! διότι και ημείς και οι Ρώσοι μετ’ ολίγους χρόνους την αυτήν ανάγκην μέλλομεν να πάθομεν», αναφωνεί ο Φώτιος.

    Και ο Καλλίμαχος: «… και αυτοί οι Λουθηροκαλβίνοι δεν το εδέχθησαν πλην μετά πολλούς χρόνους μετά την διόρθωσιν, δια μόνην την κατάρατον πρόληψιν ότι ο διορθωτής του μηνολογίου ήτο Πάπας. Και όλως οι Λουθηροκαλβίνοι, κατ’ εκείνην του χρόνου την περίοδον δεν ήσαν εις την δυστυχή κατάσταση της βαρβαρωθίσης Ελλάδος, αλλ’ είχαν επιστήμας, είχαν αστρονόμους, ικανούς να κρίνωσιν, αν η διόρθωσις του Πάπα ήτον αναγκαία ή όχι».

    Το Γρηγοριανό Ημερολόγιο καθιερώθηκε το 1582, άρχισε να γίνεται αποδεκτό απ’ τους Διαμαρτυρόμενους απ’ το 1700, το κείμενο του Κοραή γράφεται το 1826 και το Γρηγοριανό έγινε αποδεκτό στην Ελλάδα το 1923.

    πόσο επίκαιρος είναι ο διαφωτισμός σήμερα;

    η συζήτηση συνεχίζεται

    Ο Σταύρος Ζουμπουλάκης, φιλόλογος καθηγητής στη Μέση, επικεφαλής του βιβλικού ιδρύματος Άρτος Ζωής και της Εθνικής Βιβλιοθήκης, συγγραφέας, με σημαντικό μελετητικό, λογοτεχνικό και δοκιμιακό έργο, εκτιμά ότι το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων είναι παγιδευμένο στον μύθο του Αγίου Φωτός.

    «πώς να πει την αλήθεια στον κόσμο όταν επί αιώνες τον κοροϊδεύει»

    και θεωρεί, όπως και ο Καλλίμαχος του Κοραή, ότι η απομυθοποίηση είναι έργο των διανοουμένων.

    Ο Ζουμπουλάκης αντιμετωπίζει αγωγή απ’ το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για τις απόψεις που διατύπωσε προλογίζοντας το βιβλίο του Δημήτρη Αλικάκου «Λύτρωση περί του Αγίου Φωτός».

    Αντίθετα ο επιφυλλιδογράφος Τάκης Θεοδωρόπουλος αντιλαμβάνεται το θέμα διαφορετικά:

    «έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία για όλους μας να βρούμε τους δρόμους που αυτές οι εορτές, τα “ήθη και τα έθιμα”, μπορούν να εξευμενίσουν τον αγριάνθρωπο που κρύβουμε μέσα μας, έστω και υποκριτικά, από το να ψάχνουμε να τα απομυθοποιήσουμε για να αποδειχθούμε ανώτεροι ή ευφυέστεροι αυτών» (περί αγίου φωτός).

    Το ίδιο και η ιστορικός με διεθνή ακτινοβολία, Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ, για την πρέπουσα ανάγνωση του 1821:

    «οι λαοί πρέπει να διδάσκονται μια ιστορία αυτοεκτίμησης που να καταγράφεται σε μνημεία, που να γίνεται παρέλαση και εθνική επέτειος. Είτε είναι “αλήθεια” είτε δεν είναι αλήθεια: η ιστορική αλήθεια είναι έτσι κι αλλιώς φευγαλέα. Το να προσπαθούμε να αναθεωρήσουμε το αφήγημα του ’21 είναι παράλογο και επιβλαβές … Δεν χρειάζεται να επιμένουμε στις σκοτεινές πλευρές, στα λάθη και τις προδοσίες, αναζητώντας δήθεν τη μεγάλη ιστορική αλήθεια. Η μεγάλη ιστορική αλήθεια δεν υπάρχει» (τι ήταν το 21).

    Επίκαιρη είναι και η αποστροφή που απέδωσε ο Ιάκωβος Πολυλάς στον Σολωμό:

    «το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές»

    που αποτέλεσε προμετωπίδα για τις πλέον αντιθετικές απόψεις.

    Παρά την κατάχρηση που έχει υποστεί αυτό το «ό,τι είναι αληθές»,

    πάντα θα επιστρέφει πεισματάρικα και θα ζητάει τα ρέστα.

    14 ΣΧΟΛΙΑ

  4. Παράθεμα: Άτακτη υποχώρηση του πατριάρχη Ιεροσολύμων για τη βλάσφημη απάτη του Αγίου Φωτός — Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | ΝΕΑ των ΦΙΛΙΑΤΩΝ

  5. Ο/Η Gay monk λέει:

    https://www.cretapost.gr/655521/pethane-apo-koronoio-o-igoumenos-tis-kroustallenias-se-ilikia-54-eton/

    Πέθανε από κορωνοϊό ο ηγούμενος της Κρουσταλλένιας- Σε ηλικία 54 ετών
    «Το 70% των ιερέων και έως το 90% των μοναχών είναι ανεμβολίαστοι»

    01.10.21 | 09:21

    «Μόλις την περασμένη εβδομάδα, πέθανε ο μοναχός ηγούμενος της Ιεράς Μονής Κρουσταλλένιας, Δαμιανός -μόλις 54 ετών από κορωνοϊο, εδώ στη μονάδα της Κρήτης», αποκάλυψε ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης , μιλώντας σε τηλεοπτικό μέσο της πρωτεύουσας και πρόσθεσε ότι ο ΕΟΔΥ θα πρέπει να ενημερώσει για τον ακριβή αριθμό των εμβολιασμένων ιερέων, όπως γνωρίζουμε για τους γιατρούς ή για τα παιδιά.

    Ο μοναχός Δαμιανός που νοσηλευόταν στην ΜΕΘ covid του ΠΑΓΝΗ ήταν ανεμβολίαστος, αφήνοντας την τελευταία του πνοή σε ηλικία 54 ετών, την ώρα που ο καθηγητής πνευμονολογίας, εκτιμά ότι το 60%, 70%, «ίσως και παραπάνω» των ιερέων είναι ανεμβολίαστοι με βάση τοπικές μετρήσεις που ο ίδιος πραγματοποιεί.

    Στους μοναχούς και τις μοναχές στα μοναστήρια, υπολογίζει το ποσοστό των ανεμβολίαστων στο 80% με 90%.

  6. Ο/Η του κώλου λέει:

    Σεπτεμβρίου, 2021 – 15:33

    Στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων διάσημος body builder

    Τον Μακαριώτατο Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλο επισκέφθηκε σήμερα, Παρασκευή, 11η/24η Σεπτεμβρίου 2021, ο εκ Αζώτου (Ashdod) ορμώμενος κ. Κύριλλος Radetsky, συνοδευόμενος υπό των γονέων αυτού και του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπ. Μαδάβων κ. Αριστοβούλου, Προέδρου της Επιτροπής για τη μέριμνα του Ρωσοφώνου Ποιμνίου.

    Ο κ. Κύριλλος Radetsky τυγχάνει τετράκις πρωταθλητής του Ισραήλ στο αγώνισμα της σωματικής διαπλάσεως (Body-building), με αργυρό μετάλλιο στους Πανευρωπαϊκούς αγώνες.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.