Λειτουργία Κυριακής: Μάθημα Θρησκευτικών με το ζόρι

πλάι στις ελλείψεις υποδομών, κονδυλίων, καθηγητών ακόμα και πετρελαίου θέρμανσης, προστίθεται η με το ζόρι χριστιανική κατήχηση. Ακόμα και σε πείσμα του νόμου

mathima-orthodoxias

Θρησκευτικά Σύμβολα σε σχολεία, δικαστήρια, νοσοκομεία, στο στρατό και στην αστυνομία. (Εικόνες στην Αθήνα, εικόνες στα Τρίκαλα, εικόνες στο Παρίσι…)

Θρησκευτικά με το ζόρι

Της Αφροδίτης Τζιαντζή
Ο Ο.Γ. είναι 16 χρόνων, μαθητής της Α” Λυκείου στο 17ο Λύκειο Αθηνών. Από την πέμπτη Δημοτικού απαλλάσσεται από το μάθημα των Θρησκευτικών, με υπεύθυνη δήλωση του γονέα του, όπως ορίζει ο νόμος. Το ίδιο ζήτησε φέτος, με τη διαφορά ότι ο διευθυντής του σχολείου, που τυγχάνει θεολόγος, δεν υπογράφει την απαλλαγή και παραπέμπει τον φάκελο του μαθητή στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Eκτοτε η τύχη της αίτησης αγνοείται, παρά τα επανειλημμένα διαβήματα του γονέα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Εδώ και τρεις μήνες ο μαθητής συμμετέχει αναγκαστικά στο μάθημα των Θρησκευτικών, κόντρα στη θέλησή του. Κι όμως από το 2008 υπάρχει υπουργική εγκύκλιος (91109/Γ2/10-07-08) στην οποία δηλώνεται ρητά ότι «για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών απαιτείται υπεύθυνη δήλωση από τον κηδεμόνα του μαθητή αν είναι ανήλικος ή από τον ίδιο αν είναι ενήλικος, στην οποία αναφέρεται η επιθυμία απαλλαγής χωρίς να δηλώνεται ο λόγος της συγκεκριμένης επιλογής». Η συγκεκριμένη εγκύκλιος εναρμονιζόταν με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σεβόμενη τα προσωπικά δεδομένα.
—-Το θέμα έφτασε δύο φορές στη Βουλή από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Ο υπ. Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος απάντησε υπενθυμίζοντας τη σχετική εγκύκλιο, όμως λύση δεν δόθηκε.
«Αντί να έχουν ξεκαθαρίσει τα πράγματα, υπάρχουν προϊστάμενοι διευθύνσεων εκπαίδευσης και διευθυντές σχολικών μονάδων που εννοούν να κάνουν καψόνι σε Ελληνες γονείς και μαθητές που για δικούς τους λόγους επιθυμούν την εξαίρεση από τα Θρησκευτικά», καταγγέλλει στην «Εφ.Συν.» ο γονέας του 16άχρονου, Ηλίας Γεωργακόπουλος.
«Ως γονιός έχω χρέος να βοηθήσω τον γιο μου να γίνει ένας ελευθερόφρων πολίτης, με αυτονομία βούλησης, ανεξάρτητος και ακηδεμόνευτος. Και όταν παιδιόθεν τού επιβάλλεται διά ροπάλου μια θρησκευτική πίστη, τότε δεν προετοιμάζεται για πολίτης, αλλά για άνθρωπος πρόθυμος να προσκυνά λογής αφέντες».
«Μέχρι τώρα έπαιρνα απαλλαγή από τον διευθυντή του σχολείου, χωρίς να στείλουν την αίτησή μου στις διευθύνσεις, τηρώντας βεβαίως τη νόμιμη διαδικασία. Ο κύριος αυτός μάλλον θέλει να το τραβήξει παραπάνω», μας είπε ο μαθητής Ο.Γ. «Μου ζητάνε να δηλώσω ότι είμαι αλλόρθησκος.
Δεν πρόκειται όμως γι” αυτό. Πιστεύω ότι η διδασκαλία των θρησκευτικών είναι μονόπλευρη και εκτός των δικών μου πεποιθήσεων, που διαμορφώνονται ακόμα. Η προσέγγιση των άλλων θρησκειών είναι ελάχιστη. Η γνώση θα έπρεπε να φωτίζει και άλλα πράγματα». Μέχρι πέρυσι, μας λέει, 6 συμμαθητές του απαλλάσσονταν από τα θρησκευτικά, φέτος όμως αποθαρρύνθηκαν με τη στάση του διευθυντή.
Στα επανειλημμένα τηλεφωνήματα της «Εφ.Συν» στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι αρμόδιοι δήλωναν απόντες επί δύο ημέρες. Το γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας δήλωσε άγνοια. Πίσω ολοταχώς φαίνεται πως πηγαίνει το ελληνικό σχολείο, καθώς πλάι στις ελλείψεις υποδομών, κονδυλίων, καθηγητών ακόμα και πετρελαίου θέρμανσης, προστίθεται η με το ζόρι χριστιανική κατήχηση. Ακόμα και σε πείσμα του νόμου.

[Εφημερίδα των Συντακτών]

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, σκέψεις, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Λειτουργία Κυριακής, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

35 Responses to Λειτουργία Κυριακής: Μάθημα Θρησκευτικών με το ζόρι

  1. Ο/Η athriskos λέει:

    «…πλάι στις ελλείψεις υποδομών, κονδυλίων, καθηγητών ακόμα και πετρελαίου θέρμανσης…».

    Ναι, αλλά η κατήχηση θερμαίνει τις ψυχές των παιδιών με τον ένθερμο λόγο του θεού. Κι όταν η ψυχή είναι θερμή το σώμα τι θα είναι; Κρύο; Η ψυχή δηλαδή δεν κάνει κουμάντο στο σώμα; Το αθάνατον εις το θνητόν;

  2. Ο/Η Red λέει:

    17ο Λύκειο Αθηνών

    http://17lyk-athin.att.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=11

    Διευθυντής: Θεολόγος Μ.Th. ΠΕ01

  3. Ο/Η Toυ κώλου λέει:

    Αρχιμανδρίτης Ιωαννίκιος Κοτσώνης, Σχόλιο – απάντηση στην απάντηση – πρόταση για το μάθημα των Θρησκευτικών

    Μελετήσαμε ἐπισταμένως τό νέο Πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά, τό ἄρθρο τοῦ Πανοσιολογιωτάτου Ηγουμένου της Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου Άγίου Όρους π. Γεωργίου Καψάνη «Ὁδηγός πρός τήν Πανθρησκεία τό νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν», τό Ὑπόμνημα τοῦ Καθηγητοῦ κ. Ἠρ. Ρεράκη πρός τήν Ἱερά Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, καί τήν ἀπάντηση τῶν κ. Δ. Μόσχου – Γ. Παπαδόπουλου, θεολόγων καθηγητῶν.

    Τά θεολογικά, παιδαγωγικά ἐπιχειρήματα τοῦ κ. Ρεράκη ἀποτελοῦν μία ἔγκυρη κριτική τοῦ Προγράμματος μέ στόχο τήν ἀποφυγή ἀλλοίωσης τοῦ μαθήματος καί μετατροπῆς σέ θρησκειολογικό μάθημα. Τό ἄρθρο τοῦ σεβαστοῦ π. Γεωργίου Καψάνη ἔχει θεωρητική θεμελίωση. Ὁμιλεῖ για τόν ἄκρατον ἐκδυτικισμόν τῆς δημόσιας ἐκπαιδεύσεως, ἀπό τήν ἐποχή τῶν Βαυαρῶν στήν Ἑλλάδα, γιά τόν ἰδιότυπον νεοβαρλααμιτισμόν, γιά τόν σύγχρονον νεοελληνικόν οὐμανισμόν, γιά τόν αποπροσανατολισμόν τοῦ μαθήματος πρός τό περιεχόμενο τῆς Ὀρθοδόξου Χριστιανικῆς ἀγωγῆς.

    Διαβάστε περισσότερα

    Διαβάστε περισσότερα »

    Αναρτήθηκε από ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ στις 10.12.12 3 σχόλια

  4. Ο/Η eklag λέει:

    -Tι σου λείπει Κασιδιάρη;
    -Σκούφια με μαργαριτάρι.
    -Εδώ καράβια πνίγονται βαρκούλες αρμενίζουν!
    -As if I care!

    • Ο/Η athriskos λέει:

      Αγαπητή μου eklag, ας μην έχεις την απαίτηση να ασχολούνται όλοι με σοβαρά ζητήματα, διότι η σοβαρότητα είναι και θέμα ταλάντου.
      Φαντάσου ότι κάποιοι, όπως και η αφεντιά μου, θεωρούμε το θρησκευτικό ζήτημα πρωτεύον! Ότι για όλα τα κακά μιας κοινωνίας ευθύνεται η θρησκεία περισσότερο από κάθε άλλον παράγοντα.

      Συγκεκριμένα εγώ, πιστεύω ότι όλα τα κακά της θρησκείας προέρχονται από την απέχθεια και την αποστροφή της απέναντι στα σεξουαλικά.
      Φαντάσου τι κακό μας έκανε αυτή η χριστιανική θρησκεία. Από έναν θεό που ξεθεώνονταν στα ερωτικά μας φόρτωσε έναν άλλον θεό, ο οποίος μια φορά, όλο κι όλο, συνομίλησε ερωτικά κι εκείνη με έναν κρίνο!!!

      • Ο/Η Po λέει:

        Δεν ξεύρω τι λέγειν η επιστήμη, αλλά εμένανε η μαμά μου με συνέλαβε με κρίνον (γι αυτό κατάντησα έτσι) και κανονικά θα έπρεπε να θεωρείται αγία!

      • Ο/Η Mίμης ο σιδεράς λέει:

        μια ξαδέλφη μου εδώ στον Πύργο Ηλείας, έμεινε έγκυος όταν ένας νέος καλόγερος που περιποιόταν τους άλλους καλόγερους του μοναστηριού, τους έτριβε τη μέση όταν αρρώσταιναν και άλλα πολλά καλά τους έκανε όταν ήσαντε σε ανάγκη, κλείστηκε μαζί της στο ιερό και προσευχήθηκαν.
        Μην νομίζετε πως η Βιολογία τα ξέρει όλα.

      • Ο/Η athriskos λέει:

        Μίμη, αν το παιδί της ξαδέλφη σου γεννήθηκε με γένια, τότε να ξέρεις ότι ανήκει στην περίπτωση: «Να φοβάσαι από τα πισινά του μουλαριού και τα μπροστινά νεαρού καλόγερου».

      • Ο/Η Σοφία λέει:

        Πάντως ο κρίνος, τουλάχιστον ο Γαλατικός, είναι, κατά Φρόυντ, φαλλικότατο σύμβολο. (Sigmund Freud, Εισαγωγή στην Ψυχανάλυση, μτφ. Α. Πάγκαλος, Αθήνα:Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκης, 2010, Α’ Τόμος, σ. 158

  5. Ο/Η papoylis λέει:

    Το πρώτο που έπρεπε να ζητήσει ο Η.Γ. από τον διευθυντή ήταν γραπτή απάντηση όπου να του ζητείται αυτό που του είπαν : να δηλώσει δηλαδή αλλόθρησκος για να έχει δηλαδή τη δυνατότητα να απαλλάξει το τέκνο του. Αυτό είναι και το κολπέτο που χρησιμοποιούν οι αγιατολλάχοι με βάση την εγκύκλιο της 24/ 08 / 2008 περί «απασχολήσεως μαθητών» που τους έκανε δωράκι ο ανεκδιήγητος ευρυπήδης και η οποία με κανένα τρόπο δεν αναιρεί τις δύο προηγούμενες Ιουλίου και αρχών Αυγούστου του ιδίου έτους.

    Αν ο καλός διευθυντής ( πράγμα χλωμό ) τολμούσε να απαντήσει στο γονέα γραπτώς ότι πρέπει να δηλώσει δηλαδή προσωπικά δεδομένα για να έχει τη δυνατότητα να ασκήσει αστικό του δικαίωμα ( γιατί ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ και περί αυτού αναγκάστηκε τότε ο ευρυπήδης να εκδώσει τις 2 αρχικές εγκυκλίους υπό τη πίεση αποφάσεων και γνωμοδοτήσεων ισχυρότατων θεσμών ) τότε ο γονεύς θα μπορούσε να το τυλίξει σε μια κόλα χαρτί .

    σε όλες τις περιπτώσεις αντίστασης των αγιατολλάχων αυτή είναι η ενδεδειγμένη τεχνική και πιάνει ΠΑΝΤΑ 🙂

    • Ο/Η athriskos λέει:

      papoyli, έχεις δίκιο. Σε τρεις ανάλογες περιπτώσεις, που τυχαίνει να γνωρίζω από κοντά, με τον τρόπο αυτόν οι γονείς έλυσαν το πρόβλημά τους.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Προσωπικά εφαρμόζω πάντα προς το δημόσιο την απαίτηση: Δώστε το μου γραπτώς, θα υποβάλλω τη σχετική αίτηση, και βλέπω πάντα τον πανικό και την άτακτη υποχώρηση στο βλέμμα των θρασύδειλων ανθρωπαρίων.

  6. Ο/Η eklag λέει:

    Σταύρο,
    οι Εμμονές συνδέονται άρρηκτα με τη Σοβαρότητα,
    γιατί απλούστατα είναι…Σοβαρές.
    Κατά τα άλλα συμφωνώ:
    Γ****ται ο Δίας και Γεννά Υπερπληθυσμό.
    Με τα κρίνα included,οδηγούμεθα τρόπον τινα στο…μη παρέκει!

    • Ο/Η athriskos λέει:

      eklag, πες μου σε παρακαλώ τι το θετικό βρίσκεις στα θρησκευτικά; Μα είναι τόσο φανερό ότι πρόκειται για ζήτημα καθυστερημένων και κακόψυχων ανθρώπων.
      Δεν ακούσαμε τα μαθήματα αυτά όλοι μας στα μαθητικά θρανία; Τι μάθαμε λοιπόν απ’ αυτά, εκτός από χοντρομαλακίες;
      Αν δεν κατάλαβα κάτι σπουδαίο από το μάθημα αυτό, ε, τότε κάνε σε παρακαλώ τον κόπο να μου το υποδείξεις.

  7. Ο/Η eklag λέει:

    Σταύρο,
    μου έχουν φανεί χρήσιμες ακόμη και οι βίδες
    που πέτυχα χάμω στη γειτονιά.
    Μαθήματα λοιπόν περί σεξ και θείου
    -συ πρώτος τα συνδέεις-
    μπορούν να αποδειχτούν ιδιαιτέρως ωφέλιμα.
    Όταν με ρωτήσουν ΠΏΣ πρέπει να γίνονται,
    με χαρά θα τους συντρέξω!

  8. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Ὅτι μαθαίνει κάποιος καλὸ εἶναι. Γιὰ παράδειγμα καὶ μεσαιωνικὰ βασκικὰ νὰ μάθῃ κάποιος κάπου θὰ τὰ χρησιμεύσουν. Ὑπάρχουν ὅμως χρησιμότερες γλῶσσες.

  9. Ο/Η eklag λέει:

    Η »χρησιμότητα» ορίζεται από συγκεκριμένο υποκείμενο
    σε συγκεκριμένη περίσταση.
    Δεν αφορά πραγματικά σε-υπεραπλουστευμένες συνήθως-γενικολογίες.

  10. Ο/Η Αόρατη Μελάνη λέει:

    Σχετική είδηση:

    «Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων ξεκαθαρίζει ότι δικαίωμα στην απαλλαγή από τα Θρησκευτικά έχουν μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές καθώς και ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να έχει ορθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα.»

    http://www.agioritikovima.gr/2011-07-14-22-28-56/13588-dikatiki-apofa

  11. Ο/Η eklag λέει:

    Μεσιέ,
    μερσί μποκού πουρ βοτρ κοπλιμόν!

  12. Ο/Η Φυσικός λέει:

    Δεν ξανάγινε, διώκεται η ανθρωπιά προς άρρωστα παιδιά

    http://www.efsyn.gr/?p=8923

    Καθεστώς αυθαιρεσίας και τρομοκρατίας για 170.000 εκπαιδευτικούς

    Του Χρήστου Κάτσικα

    Είναι πια φανερό, ακόμη και στους πιο δύσπιστους, ακόμη και σ” αυτούς που χρόνια πολλά βάσιζαν τη γραμματική και το συντακτικό των αναγνώσεών τους για το «πού πάει η εκπαίδευση» στις περίτεχνες διακηρύξεις των εκάστοτε υπουργών Παιδείας, ότι η δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται μπροστά σε μια «επιχείρηση» συνολικής αλλαγής του τοπίου από την πρώτη μικρή του Δημοτικού μέχρι και το Πανεπιστήμιο και τα μεταπτυχιακά προγράμματα.

    Μια βασική παράμετρος αυτής της «επιχείρησης» αφορά και τις εργασιακές σχέσεις των περίπου 170.000 μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Οργανική θέση, ωράριο, δικαίωμα μετάθεσης – απόσπασης, μονιμότητα, προσλήψεις και διορισμοί προβάλλονται και από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών μας γκουβερνάντων, σαν αναχρονισμός, σαν παλιομοδίτικες αντιλήψεις, που πρέπει όχι μόνο να εξαφανιστούν από το εκπαιδευτικό τοπίο αλλά να σβήσουν και από τη συλλογική μνήμη.

    Με την «αρωγή» της «αξιολόγησης» και του «καταλόγου» των πειθαρχικών παραπτωμάτων, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να διαμορφώσει ένα εργασιακό τοπίο που θα κρατά τους εκπαιδευτικούς όμηρους του διοικητικού μηχανισμού, βορά σε κάθε επίδοξο διώκτη τους, από τις προϊστάμενες εκπαιδευτικές αρχές ώς και κάθε «αγανακτισμένο» ή παραπονούμενο γονέα ή τοπικό «άρχοντα» και ανά πάσα στιγμή θα είναι προς «τύλιγμα σε μια κόλλα χαρτί»!

    Ηδη τέθηκε σε αργία ο Παναγιώτης Μόσχος, διευθυντής σχολείου στα Γιαννιτσά (στο σχολείο του δικαιολογήθηκαν εκπρόθεσμα απουσίες μαθητών) και ενεργοποιήθηκε η δίωξη του εκπαιδευτικού και αιρετού στην Κεφαλονιά Νικόλα Γαλιατσάτου (δεν ψήφισε απόλυση συναδέλφου του).

    Την ίδια ώρα, η εξαφάνιση από το εκπαιδευτικό τοπίο άνω των 10.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα οδηγήσει στην αναγκαστική μετακίνηση μόνιμων εκπαιδευτικών στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα καθώς και σε όλες εκείνες τις περιοχές της νησιωτικής, ορεινής και δυσπρόσιτης Ελλάδας που μέχρι τώρα καλύπτονταν με τις προσλήψεις συμβασιούχων.

    Οι εκπαιδευτικοί ως… περιπλανώμενοι Ιουδαίοι

    Τρεις νέες ρυθμίσεις που επιχειρούνται από την κυβέρνηση και αφορούν ευθέως την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στον χώρο της εκπαίδευσης «χρωματίζουν» το τοπίο των αλλαγών.

    Η πρώτη ρύθμιση αφορά τις μετακινήσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σύμφωνα με αυτή, προωθείται η υποχρεωτική μετακίνηση των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας και σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από οργανική θέση και μόνο με απόφαση υπουργού!

    Κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί πλέον να είναι σίγουρος ότι θα συνεχίσει να υπηρετεί στην οργανική του θέση, αν «το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος» τον βγάλει… υπεράριθμο, καθώς μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να τον μετακινήσουν από τον μόνιμο τόπο καταγωγής του εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Το Μνημόνιο 3 μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε «τιραμόλα», σε μια σύγχρονη μορφή περιπλανώμενου Ιουδαίου με μια απλή υπουργική απόφαση.

    Η διαδικασία και τα κριτήρια των αναγκαστικών μεταθέσεων θα οριστούν με προεδρικό διάταγμα, όμως το Μνημόνιο δίνει μια σαφέστατη πρόγευση. Το πρώτο κριτήριο είναι η υπεραριθμία στο σχολείο ή στον δήμο. Με τις νέες συγχωνεύσεις σχολείων που περιλαμβάνονται στο «μενού» των περικοπών για τη νέα σχολική χρονιά, αλλά και με τη μέθοδο «σαρδελοποίησης» των μαθητών στα τμήματα, ένα μεγάλο τμήμα του εκπαιδευτικού προσωπικού μπορεί ανά πάσα στιγμή να κληθεί να μετακομίσει υποχρεωτικά σε άλλη πόλη.

    Παράλληλα είναι φανερό ότι τέτοιες διατάξεις συνδέονται αρμονικά με την αξιολόγηση – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση. Τα αποτελέσματά της θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποιήσεις και κατατάξεις, με αποτέλεσμα την ανασφάλεια και τον κίνδυνο περιπλάνησης, ομηρίας και ανασφάλειας για το σύνολο των εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από ειδικότητα και χρόνια υπηρεσίας. Με άλλα λόγια, οι δυσμενείς μεταθέσεις βρίσκονται ήδη στις αυλές των σχολείων για όποιον «δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις» και όχι μόνο.

    Εξαφάνιση 13.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών

    Η δεύτερη ρύθμιση αφορά τη μείωση του αριθμού των αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά σε ποσοστό 85% περίπου. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι θα «εκδοθεί απόφαση για τη μείωση του μη μόνιμου διδακτικού προσωπικού σε ετήσια βάση από 15.226 σε 2.000».

    Αυτό σημαίνει ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εξαφανίσει από το εκπαιδευτικό τοπίο περισσότερους από 13.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που τα τελευταία χρόνια έχουν καλύψει, ουσιαστικά με έξοδα δικά τους, λειτουργικές ανάγκες των σχολείων από τον Εβρο έως την Κρήτη, με την ελπίδα να διοριστούν κάποια στιγμή ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

    Σαν κακό όνειρο επεμβαίνει στις ζωές του πιο αδύναμου κρίκου, σαν σεισμός από τα έγκατα της γης που αίφνης κόβει το σπίτι στα δυο και θάβει τους ενοίκους και τις μνήμες τους. Γιατί αυτή ακριβώς την αίσθηση προκάλεσε στους εκπαιδευτικούς που σαν μετανάστες χρόνια και χρόνια έλιωσαν τα ρούχα τους σε όλη την Ελλάδα για μια χούφτα μόρια, τα οποία τώρα σκόρπισαν στους 5 ανέμους.

    Αύξηση του ωραρίου και συγχωνεύσεις σχολείων

    Η τρίτη ρύθμιση αφορά την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και ένα νέο γύρο συγχωνεύσεων σχολείων. Ο πρώτος γύρος συγχωνεύσεων την περίοδο 2010/2011 εξαφάνισε από προσώπου γης 1.050 σχολικές μονάδες και μαζί τους τίναξε στον αέρα εκατοντάδες θέσεις εκπαιδευτικών. Ηδη το υπουργείο Παιδείας, μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αυτή την περίοδο συγχωνεύει εκατοντάδες τμήματα σχολικών μονάδων, ενώ βρισκόμαστε στο μέσον περίπου της σχολικής χρονιάς.

    Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι με ένα δεύτερο γύρο συγχωνεύσεων να μειώσει ακόμη περισσότερο τον αριθμό των εκπαιδευτικών που απαιτούνται για τη λειτουργία των σχολείων έτσι ώστε να μηδενίσει τον αριθμό νέων προσλήψεων. Παράλληλα, για να εξυπηρετήσει καλύτερα τη γραμμή των μηδενικών προσλήψεων σχεδιάζει την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών.

    Το σχέδιο αυτό βρίσκεται καιρό στα συρτάρια του υπουργείου Παιδείας και φαίνεται ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για υλοποίηση. Στα σχέδια υπάρχει αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά 2-3 ώρες ενώ ήδη έχει επιβάλει εξωδιδακτικά, γραφειοκρατικού χαρακτήρα, καθήκοντα στους εκπαιδευτικούς τα οποία έχουν δυσκολέψει σημαντικά τη ζωή τους μέσα και έξω από το σχολείο.

    19/12/2012

    • Ο/Η Aδαμάντιος Κοραής λέει:

      Συνάδελφε Φυσικέ αυτό θα εννοείς.
      Πρωτάκουστη κακότητα εναντίο μιας παιδαγωγικά ορθής ανθρωπιστικής πράξης

      http://www.efsyn.gr/?p=8986

      Πλήρωσε τις απουσίες

      Του Ιάσονα Παναγιωτόπουλου

      Σε αργία τέθηκε ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών για την εκπρόθεσμη δικαιολόγηση απουσιών τριών μαθητών πριν από 3,5 χρόνια ύστερα από μια πρωτοφανή απόφαση σε εφαρμογή του νέου αυταρχικού δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα.

      Η ιστορία ξεκινά τον Μάιο του 2008 και αφορά μια πράξη κοινωνικής ευαισθησίας των περισσότερων καθηγητών και διευθυντών της χώρας: τη δικαιολόγηση απουσιών σε μαθητές που αντιμετωπίζουν προβλήματα και κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά.

      Ο τότε προϊστάμενος του γραφείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γιαννιτσών Παναγιώτης Μόσχος μαζί με ακόμη 40 καθηγητές του 2ου Λυκείου Γιαννιτσών συνεδρίασαν μία ημέρα πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2008 και αποφάσισαν ομόφωνα να δικαιολογήσουν τις απουσίες 3 μαθητών που αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα (υγείας, οικονομικά κ.λπ.) ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να λάβουν μέρος στις εξετάσεις.

      Ωστόσο, ο τότε διευθυντής του Λυκείου, ο οποίος απουσίαζε από τη συγκεκριμένη συνεδρίαση του συλλόγου, μετά τη λήξη των εξετάσεων του 2008, κατέθεσε μήνυση κατά του συλλόγου καθηγητών για παράβαση καθήκοντος και παραποίηση εγγράφων και κατά του Παν. Μόσχου για συνέργεια.

      Η υπόθεση παραπέμφθηκε στο Πρωτοδικείο Γιαννιτσών, το οποίο τον Ιανουάριο του 2010 επέβαλε τρομακτικές ποινές 17μηνης φυλάκισης με αναστολή στους 40 καθηγητές του σχολείου, τους 6 γιατρούς που είχαν χορηγήσει τα δικαιολογητικά των απουσιών των μαθητών, 2 γονείς και στον Π. Μόσχο για συνέργεια στις κατηγορίες.

      Η εισαγγελέας αυτόματα απέστειλε την απόφαση στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας για τον κ. Μόσχο και στο τοπικό συμβούλιο για τους 40 καθηγητές με σκοπό να κινηθούν οι ανάλογες πειθαρχικές διαδικασίες.

      Οι καθηγητές αθωώθηκαν από το υπηρεσιακό συμβούλιο Πέλλας ενώ τα παραπτώματα του κ. Μόσχου χαρακτηρίστηκαν «αναξιοπρεπής συμπεριφορά εντός υπηρεσίας». Ενα παράπτωμα που, σύμφωνα με τον νέο μνημονιακό νόμο, αυτομάτως θέτει τον εργαζόμενο του Δημοσίου σε αργία.

      «Στη στοά του φόβου εγώ δεν πρόκειται να μπω. Κάθε μέρα μιλούσα με τα παιδιά στο ΕΠΑΛ, παιδιά με προβλήματα και δυσκολίες. Τους έλεγα ότι αφού διαλέξατε επάγγελμα, να φροντίσετε να έχετε γνώσεις, σωστή συμπεριφορά με προγραμματισμό και συνέπεια. Το έχουν καταλάβει αυτό τα παιδιά και για αυτό με αγαπάνε. Αυτό για μένα είναι η δικαίωση», είπε στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο Παναγιώτης Μόσχος.

      Οι καθηγητές της πόλης στις 4 Δεκεμβρίου πραγματοποίησαν στάση εργασίας και μαζί με τους μαθητές τους έκαναν πορεία αλληλεγγύης στα Γιαννιτσά υπέρ του Παν. Μόσχου. Την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανακοίνωσε προφορικά στον Παν. Μόσχο πως βρίσκεται πλέον σε αργία γιατί υποστήριξε τους καθηγητές που δικαιολόγησαν εκπρόθεσμα τις απουσίες 3 μαθητών.

      Η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της ζητά από το υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει άμεσα την κατάσταση αργίας και να καταργήσει το «αντιδραστικό και αντιδημοκρατικό πειθαρχικό δίκαιο που μεταβάλλει τα σχολεία σε ζούγκλα».

  13. Ο/Η eklag λέει:

    Τα παραπάνω ισχύουν απολύτως.
    Η »κοινή γνώμη»
    -ως μη έχουσα ποτέ και κοινή λογική-
    επιχαίρει ή αδιαφορεί.
    Τα 1000 ευρώ μετά 20 χρόνια υπηρεσίας,
    είναι η αρχή μόνο του παγόβουνου Βουλγαροποίησης.
    »Αυτοί» ξέρουν τι κάνουν.
    Οι πολίτες ας ρουφήξουν 1 αβγό
    (αν το βρίσκουν σε λίγο)
    κι ας αφήσουν τους Νονούς να αλωνίζουν ανενόχλητοι
    ή ας αναλάβουν δράση.
    ps
    Δεν αναφερόμαστε σε πορείες πουλημένων
    -και πάντα σε αγαστή με τα καθεστώτα συνεργασία-
    Συνδικαλιστών.
    Νον πασαράν!
    Βίβα λα ρεβολουθιόν!

  14. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Ἡ δὲ εὐφυΐα στὴν σαφήνεια καὶ ὄχι στὶς τετριμμένες ἀοριστολογίες.

  15. Ο/Η athriskos λέει:

    Τα θρησκευτικά ένζυμα αποκόπτουν τις συνάφειες – ακόμη και καλοσχηματισμένες φαιές ουσίες – στους εγκεφαλικούς νευρώνες. Για τον λόγο αυτόν καθίσταται αόριστος η συνοχή των σκέψεων, σε τέτοιου είδους περιπτώσεις.

    Αυτός είναι ο σκοπός του μαθήματος των θρησκευτικών.

  16. Ο/Η eklag λέει:

    Η Πεφωτισμένη Τυραννίδα φαντάζει στις μέρες μας εξαιρετική εναλλακτική!
    Το θέμα είναι ποιοι Πεφωτισμένοι θα κινηθούν πρώτοι!
    Σοφόν το Σαφές yeah!

  17. Ο/Η EmilofCrete λέει:

    KAI EXOYME AYTO TO NEO:
    =======================

    «ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ-ΒΟΜΒΑ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ!
    Δευτέρα, 17 Δεκέμβριος 2012 15:13 ksipnistere.blogspot.gr

    1 Επιτέλους, μια ευχάριστη είδηση! Πρόκειται για απόφαση – σταθμό που ανατρέπει όλα τα μέχρι σήμερα δεδομένα που αφορούσαν το μάθημα των Θρησκευτικών, αφού πλέον καθίσταται σαφές με δικαστική απόφαση ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ για κάθε Ορθόδοξο μαθητή και απαλλάσσονται μόνο οι ετερόδοξοι / αλλόθρησκοι!

    Επίσης, ο χαρακτήρας του μαθήματος οφείλει να είναι ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ και όχι ο… γνωστός «διαθρησκειακός αχταρμάς» των βιβλίων του «Υπουργείου Παιδείας»!

    Αναλυτικά:

    Βαρυσήμαντη Απόφαση έλαβε το Διοικητικό Εφετείο Χανίων σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και γενικότερα το χαρακτήρα που θα πρέπει να έχει το μάθημα βάσει των επιταγών του Συντάγματος και των Νόμων της Ελληνικής Πολιτείας.

    Η Απόφαση ελήφθη μετά από Αίτηση εννέα Θεολόγων καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων που αφορούσε στη σιωπηρή απόρριψη από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Χανίων Αίτησής τους με την οποία ζητούνταν παρέμβαση του για να μην χορηγηθεί απαλλαγή από τα Θρησκευτικά σε Ορθόδοξους μαθητές.

    Η Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων ξεκαθαρίζει ότι δικαίωμα στην απαλλαγή από τα Θρησκευτικά έχουν μόνο οι αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές καθώς και ότι το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να έχει ορθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα.

    Η Απόφαση αυτή πάντως του Διοικητικού Εφετείου έχει μεγάλη σημασία επειδή υποδεικνύει τον ορθό τρόπο αντιμετώπισης του ζητήματος των απαλλαγών, ερμηνεύει ορθά τις εγκυκλίους για τις απαλλαγές, στρέφεται εναντίον και του Υπ. Παιδείας, το οποίο εμμέσως υποχρεώνει να προχωρήσει σε ξεκαθάρισμα της υπόθεσης με χορήγηση δικαιώματος απαλλαγής μόνο σε αλλόθρησκους και ετερόδοξους αλλά και στην με κάθε τρόπο διατήρηση του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών (τουτέστιν και στην απόσυρση του νέου πιλοτικού Προγράμματος Σπουδών που μεταλλάσσει το μάθημα σε θρησκειολογία).»

    http://www.agioritikovima.gr/2011-07-14-22-28-56/13588-dikatiki-apofa

  18. Ο/Η EmilofCrete λέει:

    Βέβαια, μόνο το Αγιορείτικο Βήμα θα το έλεγε ευχάριστο, αλλά και οι πιστοί λαϊκοί οι παρωπιδιασμένοι…
    Μόνο εκεί θα διαβάζαμε για »διαθρησκειακό αχταρμά» με την χαιρεκακία των κεφαλαίων που αναφέρονται στον «οφειλόμενο ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ», αλλά και την απουσία ειλικρίνειας που θα υποχρέωνε τον γράφοντα να αναφερθεί σε ένα μάθημα ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ αντί ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.

    Και, φυσικά, ερχόμαστε στο επίμαχο -κατ’ εμέ’- θέμα, των μαθητών που είναι (ή, θεωρούνται) Ορθόδοξοι. Είναι επιλογή τους; Ή μήπως είναι επιβεβλημένο από κάποιους άλλους (ακόμα και αν αυτοί είναι γονείς) από τα …γεννοφάσκια τους;
    Θα μπορούσαμε να μιλάμε για βαφτισμένους Πασόκους ή Παναθηναϊκούς σ΄αυτή τη χώρα; Μάλλον ναι.
    Εξ άλλου ο φανατισμός και στα πολιτικά και στα ποδοσφαιρικά (μικρή πλέον η ποιοτική διαφορά τους, μάλλον κάνουν κόντρες στη διαφθορά και τη ρεμούλα) είναι εδώ και χρόνια έκδηλος.
    Όλα αυτά δεν δείχνουν τίποτ’ άλλο από το χαμηλό επίπεδο και την έλλειψη ουσιαστικής παιδείας τόσο από το Κράτος όσο και από την οικογένεια.
    Οι ευθύνες είναι διάσπαρτες παντού σαν νέφος και μάλιστα από τα νέφη εκείνα που είναι επικίνδυνα για την υγεία, πλέον της μειωμένης ορατότητας…
    Πάμε ολοταχώς για ορατότητα μηδενική αφού όπως και στην ομώνυμη ταινία ισχύει το «είναι πολλά τα λεφτά Άρη…».
    Γιατί εκεί είναι τελικά το πρόβλημα. Στα λεφτά.
    ΚΙ όπως λένε οι ειδικοί στην εξιχνίαση εγκλημάτων «follow the money!».

  19. Παράθεμα: Άρχοντες των πατριαρχείων-έμποροι όπλων, στο μάτι του κυκλώνα « Ροΐδη Εμμονές

  20. Παράθεμα: Κύκλος της Πάρου -3: «Τα χρήματα που αφειδώς προσέφεραν ποικίλες μορφές της πολιτείας…» « Ροΐδη Εμμονές

  21. Ο/Η Δάσκαλος λέει:

    http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CF%85%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CF%85%CE%B3%CE%AC%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%85%CE%BD%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82

    Ο σκυλοκαυγάς για την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης

    Σχόλια(3)

    Πέμ, 03/01/2013 – 19:34 —

    Στον καιρό των Μνημονίων, των εντολών ΕΕ – ΔΝΤ και της τρικομματικής αντιλαϊκής συγκυβέρνησης οι διαδικασίες αυτές απλουστεύτηκαν από μια «μίνι-τρόικα» (Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) που κατάρτισε τον τελικό αξιολογικό(!) πίνακα, μοιράζοντας τις θέσεις με αυστηρά κομματικά κριτήρια (μέχρι και μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της ΔΗΜΑΡ έγινε περιφερειάρχης…), 7 ΝΔ – 4 ΠΑΣΟΚ – 2 ΔΗΜΑΡ.

    6. Καραβασίλης Ιωάννης του Ιορδάνη, ΠΕ70, Ιονίων Νήσων.

    Αποσπασμένος στην Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης. Πρώην Πρόεδρος Συλλόγου ΠΕ Σερρών «ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΠΑΣ», Πρώην Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών. ΔΑΚΕ.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.