Ο χουντικός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ

Με την ευκαιρία της επετείου του Πολυτεχνείου

MEΡΟΣ 1ο


Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Ο Σεραφείμ ανέλαβε πραξικοπηματικά αρχιεπίσκοπος ύστερα από την πτώση Παπαδόπουλου μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Η περίπτωσή του είναι αντιπροσωπευτική περίπτωση προκλητικής πλαστογράφησης της ιστορικής αλήθειας, που συντελέστηκε κάτω από την περίπου γενική ανοχή.

To 2003, o χουντικός μητροπολίτης Θεσσαλονίκης o «Παναγριότατος» υβριστής του λαού των Σλαβομακεδόνων Παντελεήμων Β΄, κηδεύεται με τιμές αν και οι κληρικοί που ακολούθησαν την εκφορά του ήταν «περισσότεροι οπωσδήποτε των Θεσσαλονικέων που συνόδεψαν ως την τελευταία του κατοικία» τον για 29 χρόνια πατέρα τους. Απόντων των βουλευτών της Αριστεράς λοιπόν αλλά και των Θεσσαλονικιών, ο πολυπράγμων κ. Βενιζέλος μίλησε για τον «πατριώτη……που γνώριζε να κρατάει ισορροπίες«. Μπορούμε να φαντασθούμε τη θλίψη και τη σοβαρότητα που θα διαγράφονταν στο πρόσωπό του ρήτορος την ώρα που εκφωνούσε περίλυπος τον επικήδειο στον δεσπότη που εγκατέλειψε (ποινή καθαίρεση) τη νύμφη επισκοπή του της Σάμου για να μοιχεύσει με την πλούσια επισκοπή Θεσσαλονίκης. Καταλαβαίνουμε βέβαια πως «Το παιχνίδι είναι χοντρό διότι η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης μπορεί να βγάλει τουλάχιστον δύο βουλευτές σε καθένα από τα δύο μεγάλα κόμματα…» («Ελευθεροτυπία», Γ.Λιάπης, 14-7-’03).

Αν στη Θεσσαλονίκη η Αριστερά έδειξε αξιοπρέπεια το 1998 στην Αθήνα είχε εξευτελιστεί. Ηθικό Βατερλώ της υπήρξε η κηδεία Σεραφείμ, ο οποίος σύμφωνα με τον μαχητικό μητροπολίτη Αμβρόσιο της Ελευθερούπολης δεν είχε «ουδέ έν εκ των παμπόλλων προσόντων, άτινα θα έδει να κέκτηται ο Πρωθιεράρχης της Εκκλησίας«. Ο Αμβρόσιος δεν ήταν τυχαίος επίσκοπος. Είχε στο ενεργητικό του την προσφυγή (1973-μαζί με τον Αυγουστίνο Φλώρινας), στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της σύνθεσης της Ι. Συνόδου, δίκη που κερδήθηκε και προκάλεσε εντύπωση στην Ευρώπη αφού ήταν η πρώτη αντιχουντική απόφαση ελληνικού δικαστηρίου. Η ειλικρίνεια αυτών των υπερκομματικών τιμητικών εκδηλώσεων στο Σεραφείμ δοκιμάστηκε πολύ αργότερα (2005) όταν ο μητροπολίτης Πειραιά Καλλίνικος, ιδρυτής της παρακρατικής «Χρυσοπηγής» και μέντορας του Χριστόδουλου υπερασπιζόμενος απεγνωσμένα τον «ανδρισμό» του που είχε τρωθεί από αλλεπάλληλες κατηγορίες για ομοφυλοφιλία, κατηγόρησε τον Σεραφείμ ως τον πρώτο εμπνευστή αυτής της «σκευωρίας», χωρίς να ενοχληθεί κανείς χωρίς κανείς να του πει πως ο Σεραφείμ δεν έκανε ατιμίες. Τον τελευταίο πολίτη να είχαν κατηγορήσει για τέτοια ατιμία, κάποιος θα τον υπερασπιζόταν, τον Σεραφείμ κανείς, ακόμη και όταν τον κατηγορούσε ο αντιπαθής σε πολλούς Καλλίνικος.

Δεν έγραψα το παρόν για να προσβάλω τη μνήμη ενός νεκρού. Άλλωστε ποιος θυμάται σήμερα τον Σεραφείμ. Λιγότεροι κι από αυτούς που θυμούνται τον Χουντόδουλο. Το ενδιαφέρον βρίσκεται στο πως μια ασήμαντη και διαβλητή προσωπικότητα της θρησκευτικής Δεξιάς, μεταμορφώνεται από τα ΜΜΕ σε κοινώς αποδεκτό πρόσωπο, ιδιαίτερα δε από την Αριστερά.

Μετακινημένος αντικανονικά ο Σεραφείμ από τη μητρόπολη Άρτας (ποινή καθαίρεση) στα πλούσια Γιάννενα, όρκισε επίσης αντικανονικά στην Αθήνα την χουντοκυβέρνηση Ανδρουτσόπουλου. Έκανε όμως έτσι εισπήδηση σε ξένη επισκοπή. Παρά τις διαμαρτυρίες του θιγόμενου χουντικού Αρχιεπίσκόπου Ιερώνυμου Α΄, η Σύνοδος κατάπιε την παραβίαση που τιμωρείται και αυτή με καθαίρεση. Άλλωστε ο Ιερώνυμος αναγκάστηκε να παραιτηθεί για να γίνει αμέσως μετά αρχιεπίσκοπος ο Σεραφείμ χάρις στη φιλία του με τον αόρατο δικτάτορα Ιωαννίδη, εκλεγμένος εντελώς αντικανονικά με συντακτική πράξη της Δικτατορίας, που απέκλειε τη μισή Ιεραρχία από τις διαδικασίες της εκλογής με το πρόσχημα της Αντικανονικότητας στην εκλογή τους, το οποίο όμως αν λαμβανόταν ως μέτρο ελάχιστους επισκόπους στην Ελλάδα θα άφηνε αλώβητους. «Κυνικαί συναλλαγαί, φατριαστικαί δοσοληψίαι και ταπεινά συμφέροντα» τον είχαν ανεβάσει στον θρόνο σύμφωνα με τον Αμβρόσιο της Ελευθερούπολης που ποτέ δεν σταμάτησε μαζί με τον Αυγουστίνο της Φλώρινας να επιτίθεται στον νέο αρχιεπίσκοπο όπως και στον προηγούμενο.

Κατηγορημένος ο Σεραφείμ από τον πρώην Θεσσαλιώτιδος Κωνσταντίνο για ηθικές παρεκτροπές, υπήρξε διώκτης των επισκόπων που δεν έλεγχε, ενώ προώθησε πολλούς διεφθαρμένους κληρικούς, κάνοντας πως δεν άκουγε τις κατηγορίες εναντίον τους. Ο Κωνσταντίνος τον κατηγόρησε πως όταν εργάσθηκε ως κατηχητής στην Άρτα, το έργο του «..το διέλυσε η σκανδαλώδης ζωή του κ. Σεραφείμ», τότε δεσπότη της πόλης που είχε δημιουργήσει «αποπνικτική ατμόσφαιρα από ηθικής πλευράς». «Κρύβει πολλά», συνεχίζει ο πρώην Θεσσαλιώτιδος η απάντηση «Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο…«, που έδωσε στους δημοσιογράφους ο Σεραφείμ, ερωτώμενος για τα σεξουαλικά σκάνδαλα του μητροπολίτη Πρεβέζης. Και καταλήγει: «Τα διατυμπανιζόμενα σκάνδαλα του Στυλιανού Πρεβέζης είναι μικροπταίσματα μπροστά στα ηθικά όργια του κ. Σεραφείμ στην Άρτα και στα Ιωάννινα«. Και η χαριστική βολή: «Διότι μεταξύ Ορθοδόξου σεξ και αιρετικού σεξ…δεν γίνεται σύγκρισις» (Σ. Καρατζαφέρη «Φάκελλος. Εκκλησία»). Πρόκειται για κακίες ενός αποδιοπομπαίου; Γιατί τότε η Σύνοδος δεν τον δίκασε ως ιεροκατήγορο και συκοφάντη; Γιατί αργότερα προτάθηκε στον Κωνσταντίνο αποκατάσταση σε άλλη μητρόπολη; Ο Κωνσταντίνος όμως αποποιήθηκε την αντικανονική επαναφορά του σε άλλη μητρόπολη κηδόμενος των Κανόνων και της προσωπικής του αξιοπρέπειας. Aρνήθηκε τα παζαρέματα, τις διχοτομήσεις επισκοπών και την ίδρυση προσωρινών πρωσοποπαγών μητροπόλεων κι αυτό ενισχύει τη βαρύτητα της μαρτυρίας του. Αλλά τον Σεραφείμ είχε καταγγείλει και ο προκάτοχός του Ιερώνυμος, που σε επιστολή του, του υπενθυμίζει πως ο Σεραφείμ ως ιεροδικαστής ήταν «επιεικής ακόμα και επί των πλήρως αποδεδειγμένως ενόχων έστω και αν ακόμη ούτοι είχαν συλληφθεί ασχημονούντες επ’αυτοφόρω» (29-6-1974). Θα μπορούσε και εδώ να πει κανείς πως ο Ιερώνυμος εκδικήθηκε τον διάδοχό του και αυτό εν μέρει ισχύει αφού οι δεσποτάδες βγάζουν τα άπλυτά τους στη φόρα όταν μαλώνουν για κάποια επισκοπή. Όμως οι κατηγορίες αποδείχτηκαν αληθινές στην πράξη. Ο Σεραφείμ φοβόταν πως κάποτε θα έσκαγε ο οχετός των εκκλησιαστικών σκανδάλων και έλεγε: «Μην ξεσκεπάζετε αυτό το καζάνι που βράζει γιατί θα ξεχειλίσει καυτή βρώμα και θα μας κάψει όλους» (Γ.Καλοκαιρινός, «Καθημερινή»-7-72002). Ο ίδιος αποκατάστησε και τοποθέτησε «σε θέσεις κλειδιά» μερικούς από αυτούς που καθαίρεσε ο προκάτοχός του «για ερωτικά και οικονομικά σκάνδαλα….Παράδειγμα ο αρχιμανδρίτης κ. Β….που καθαιρέθηκε για σεξουαλικά όργια» τοποθετήθηκε μετά «ηγούμενος σε μοναστήρι της Αττικής και προϊστάμενος ενορίας στο Μαρούσι». Ταυτόχρονα όμως ο Σεραφείμ εμφανιζόταν σε πρωτοσέλιδο της «Ελεύθερης Ωρας», τάχα «αγανακτισμένος και βλέποντας το χάλι του παπαδαριού» να δηλώνει: «Κατάντησα αρχιεπίσκοπος πούστηδων», «δήλωση που άφησε εποχή και που την άφησαν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να κυλίσει μέσα στη σιωπή» («Νέοι Ανθρωποι», 28-2-2003).

Η στενή συνεργασία του Σεραφείμ με την Δικτατορία είναι αυταπόδεικτη. Η άνοδός του στον θρόνο υπήρξε προϊόν της εύνοιας του Ιωαννίδη. Μια επιστολή του στον δικτάτορα Παπαδόπουλο στις 9 Μαρτίου 1968 δείχνει πως ήταν ακροδεξιός από πεποίθηση. Ζητούσε «Ταχεία συγκρότησιν ελαφρών αντικομμουνιστικών στρατιωτικών τμημάτων διώξεως……Χρειάζεται αντικομμουνιστικός φανατισμός…Τα ΛΟΚ θα χρησιμοποιηθούν εν ώρα σοβαρωτέρου κινδύνου επί πολυπληθεστέρων συμμοριών…«, ενώ καταγγέλει πως «Μέρος των άλλων Εθνικοφρόνων Ελλήνων ου μόνον αδρανεί …αλλά υστεροβούλως…κάνει γλυκά μάτια προς τους Κομμουνιστάς…«, ενώ ζητούσε » δι ‘ελληνοφιλανθρωπικούς λόγους»(sic) προστασία των προδοτών που συνεργάστηκαν με τον κατοχικό στρατό, λόγω του κομμουνιστικού κινδύνου. Ο δεσπότης Σύρου Δωρόθεος Α΄, κάτω από το βάρος των στοιχείων ομολογεί στον δημοσιογράφο Σ.Καρατζαφέρη που τον στριμώχνει για να του αποσπάσει την ομολογία για τον Σεραφείμ: «Έχεις δίκιο είναι φασίστας…«. Ο βουλευτής του Κέντρου (μετέπειτα στέλεχος του ενιαίου Συνασπισμού) Τάσος Μήνης, μια εξαιρετική προσωπικότητα γενναίου δημοκράτη στρατιωτικού (αντισμήναρχος) που αντιστάθηκε στην Χούντα και βασανίστηκε κτηνωδώς στα ελληνοχριστιανικά μπουντρούμια της ΕΣΑ, σεμνός και στην κηδεία του που έγινε το 2005 σε στενό κύκλο χωρίς τις τιμές που εδικαιούτο με το παραπάνω, αρνήθηκε στη Βουλή του ‘74 να ορκιστεί από τον Σεραφείμ.

Στην περιβόητη συνέντευξή του Σεραφείμ στα «ΝΕΑ» (23.10.74), όπου ξεγυμνώθηκε σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια η αμορφωσιά και το ηθικό ανάστημα του ανδρός, ρωτήθηκε αν μετανόησε που όρκισε τις χουντικές κυβερνήσεις:
Καθόλου. Ποιος εγώ; Καθόλου. Θαύμα. Πολύ ωραία έκανα…».

Ο κ. Παπαθεμελής (τότε ΕΔΗΚ-21.10.’76), εκπροσωπώντας χριστιανοσοσιαλιστικά ιδανικά σε εκείνη τη φάση της ζωής του, κατήγγειλε στην Βουλή τον αμετανόητο Σεραφείμ που το όνομά του «είχε αναμιχθεί» στην «συνωμοσία του Φεβρουαρίου», μια αποτυχημένη στρατιωτική απόπειρα για την επαναφορά της Χούντας. Στην αγόρευσή του μάλιστα είπε πως «δεν μπορεί να γίνει λόγος για Σύνοδο η οποία τον εξέλεξε» και διερωτήθηκε εύλογα πως γίνεται δυο χρόνια μετά την πτώση της Δικτατορίας «κατορθώνει να μένει αμετακίνητος…». Aμετανόητα ακροδεξιός και αγριάνθρωπος ο Σεραφείμ κάλεσε τον Ιούνιο του 93 τον χασάπη Κάρατζιτς (φωτ. ) στην Ελλάδα και σε συνεργασία με συνδικάτα και παράγοντες του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς του διοργώνωσε φασιστική συγκέντρωση το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, παρουσία και του φερέλπιδος βουλευτή της ΝΔ Κώστα Καραμανλή, ο οποίος αργότερα ντρεπόταν να το ομολογήσει. «Ο Σεραφείμ ήταν τόσο εκστασιασμένος που συναντούσε τον Κάρατζιτς, ώστε όταν σε κάποια φάση της συνάντησης προσπάθησε να του φιλήσει το χέρι, εκείνος τον απώθησε μαλακά λέγοντας: ‘Εγώ πρέπει να σου φιλήσω τα πόδια.’(!)»

Στο «ΒΗΜΑ της Κυριακής», δημοσιεύτηκε μέσα σε πλαίσιο η είδηση πως ενώ ο Σεραφείμ επισκεπτόταν πρωτοχρονιάτικα στο προεδρικό μέγαρο τον Κ. Καραμανλή του έπεσε ένα περίστροφο από την τσέπη. Η δημοσίευση της μεγαλύτερης κυκλοφορίας εφημερίδας, δεν προκάλεσε καμία αντίδραση στην κοινωνία που φαίνεται πως πάσχει από μιθριδατισμό. Τα «ΝΕΑ» έδωσαν με τον θάνατό του κι άλλες λεπτομέρειες: « ‘Εδώ το έχω ακόμα’. Το περίστροφο δεν φαινόταν κάτω από τα ράσα. Ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ όμως έκανε την κίνηση με το χέρι του, θέλοντας να δείξει στον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή ότι είναι πάντα «έτοιμος για αντάρτικο….Αν και Αρχιεπίσκοπος, ουδέποτε έπαψε να οπλοφορεί. Και δεν είναι μόνο το επεισόδιο με τον Καραμανλή. Το όπλο κάτω από το ράσο ήταν γι’ αυτόν σημαντικό. ‘Μπορεί να ήταν κατάλοιπο του βουνού, μπορεί όμως να ήταν μια αντίδραση στην ανασφάλειά του, ποτέ δεν έδωσε εξηγήσεις γι’ αυτό και ποτέ δεν έδινε’, λέει μητροπολίτης που τον έζησε από κοντά» (Π.Μπαϊλης, 10.4.’98). Το 2005 βέβαια καταγγέλθηκε από τον Νίκο Κωνσταντόπουλο με αφορμή τους οπλισμένους Νεκτάριο μητροπολίτη Καλύμνου (κατηγορήθηκε ως παιδεραστής και πήρε προαγωγή από τον πατριάρχη), Νικηφόρο μητροπολίτη Διδυμοτείχου, αρχιμανδρίτες Νικ. Φαρμάκη και Αθαν. Μισσό, πως οπλοφορούσαν 70 κληρικοί!

Στην απολογία του για τον «Άγιο Πρεβέζης», ο Δημήτρης Κολλάτος είπε για τον αρχιεπίσκοπό του τον «Περλαφείμ», όπως τον είχε ονομάσει για να αποφύγει δικαστικές περιπέτειες: «Είχα σκεφτεί να βγάλει ο Σεραφείμ ένα πιστόλι και να πεί ‘σκάστε ρέ’ μπάμ – μπάμ. Μου είπε όμως ο κ. Γιαννόπουλος (σ.σ. εννοεί τον δικηγόρο του Ευάγγελο, μετέπειτα υπουργό του ΠΑΣΟΚ) ‘όχι το πιστόλι, θα ‘χουμε φασαρίες, βγάλε το πιστόλι’. Έκανα … μερικές υποχωρήσεις ….. Έ, λέω, αφού το λέει ο Γιαννόπουλος ας βγάλουμε το πιστόλι, με λύπη μου. .. … του πήγαινε του Σεραφείμ, όταν άνοιγαν τα ρούχα του να του φαίνεται ένα μεγάλο πιστόλι…ανάμεσα στη ζώνη……..μπροστά στην ελληνική πραγματικότητα, έκανα μερικές μικροϋποχωρήσεις. Δεν θα τις ξανακάνω εύκολα……δεν πρέπει να κάνουμε».

Αμαθής και ανίκανος να αρθρώσει λόγο, αναγκάστηκε ο Σεραφείμ να σιωπά, αρετή που πολύ εκτιμήθηκε από την Πολιτεία, που ήθελε έναν αρχιεπίσκοπο που να μην ενοχλεί, έναν άνθρωπο που λες κι οι καβαφικοί στίχοι γράφτηκαν γι’αυτόν: «Μήτε βαθυστόχαστες σκέψεις ήταν, μήτε τίποτε…….Κι έτρεμεν η ψυχή του μη τυχόν χαλάσει την καλούτσικην εντύπωσιν μιλώντας με βαρβαρισμούς δεινούς τα ελληνικά«. Η αφωνία του, περιβλήθηκε αργότερα με τις αρετές της θυμοσοφίας και με την αχλύ της σεμνότητας, ενώ απλώς οφειλόταν σε άγνοια της Ελληνικής. Είναι όμως αλήθεια πως δημιούργησε κάποιες συμπάθειες στην πιό «φιλελεύθερη» μερίδα του κλήρου και των θεολόγων λόγω της νικηφόρας σύγκρουσής του με τις αντιδραστικές πρεκκλησιαστικές οργανώσεις, οι οποίες κυβερνούσαν μέχρι τότε την Εκκλησία τρομοκρατώντας τους Αρχιερείς με εκβιασμούς αποκάλυψης ιδιαιτεροτήτων της ιδιωτικής τους ζωής, γιατί συστηματικά φακέλωναν τον ανώτερο κλήρο. Όσες όμως σχετικές αναφορές και αν διαβάσει ο αναγνώστης θα διαγνώσει εύκολα πως όλα αυτά δεν ήταν τόσο σύγκρουση αντιλήψεων όσο μια άγρια μάχη φατριών για τη λεία της εξουσίας. Οι λίγες συνεντεύξεις που αποπειράθηκε να δώσει ο Σεραφείμ, και οι αυθόρμητες δηλώσεις του στην βαρβαρική, μαρτυρούν το επίπεδό του. Η αθυροστομία του ήταν πασίγνωστη. «Γαμώ το κέρατό σας», φώναξε μέσα στην εκκλησία προς τους παρεκκλησιαστικούς που αποδοκίμαζαν στην Λάρισα την ενθρόνιση του μεγαλοοικοπεδούχου μητροπολίτη Σεραφείμ Ορφανού, «τενεκέ ξεγάνωτο» αποκάλεσε πρώην υπουργό της Ν.Δ. που ενεργούσε για την επιστροφή των 12 μητροπολιτών που είχε εκθρονίσει χωρίς δίκη (!) ως χουντικούς (!) Δεν ήταν βέβαια ο μόνος κληρικός που έβριζε μέσα στο ιερό. Ο πρωτόπαπας Βλαχερνών Κων. Καβάσιλας (14ος αιώνας), όταν ως διάκος λειτουργούσε στην μονή Οδηγών, είπε στον γέρο συλλειτουργό του «γαμώ τον συμπένθερό σου» (Βλ. Κ. Γ.Πιτσάκη «Η θέση των ομοφυλόφιλων στη Βυζαντινή κοινωνία». Ημερίδα «Οι περιθωριακοί στο Βυζάντιο»). Το υβρεολόγιό του όμως τον έκανε δημοφιλή στο κομμάτι της κοινής γνώμης που αναγνώριζε στον Σεραφείμ κάτι από τον εαυτό του και το ερμήνευε ως «λαϊκότητα». Ο μακαρίτης επίσκοπος του ΟΔΔΕΠ Λεόντιος, κατέθεσε ως κατηγορούμενος στο δικαστήριο πως ο Σεραφείμ του είπε πιέζοντάς τον να υπογράψει παράνομα χωρίς έγκριση της Συνόδου μια χρηματική επιχορήγηση: «Λεόντιε λεφτά θα πάρεις βλάκα. Κάνεις και τσουτσουνίσματα; Όλοι κύπτουν τον αυχένα στον αρχιεπίσκοπο» (Θ.Τσάτσης-Π.Στάθης «Ελευθεροτυπία», 13-3-2001).

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ το επόμενο Σάββατο 27 Νοεμβρίου

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά. Bookmark the permalink.

20 Responses to Ο χουντικός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ

  1. Ο/Η Pax Orthodoxiana λέει:

    Πω πω πω… να μαθαίνουμε οι νεότεροι! Ναι είστε καλά κύριοι!

  2. Ο/Η efi λέει:

    Αυτός ήταν-αν μη τι άλλο-αυθεντικός στο είδος του!
    Ας πάρουν μαθήματα τα wanna be λαμόγια!

  3. Ο/Η iconology2009 λέει:

    Οχι, δεν το διάβασα το άρθρο. Οφείλω να είμαι ειλικρινής. Εχω γνώμη όμως όχι για το άτομο καθεαυτό αλλά για την αύρα του και την πολιτική του επιρροή. Θεωρώ αυτό ειδικά το άτομο την απόλυτα εμβληματική μορφή που συμπυκνώνει στο πρόσωπο του την παντοδύναμη διάθεση του ενστίκτου των πολιτικών για πάση θυσία επιβίωση και πώς; μα αν δεν είναι συμβιβασμός με μια εκδοχή της δικτατορίας η μη καθαίρεση του Ιωαννιδικού αυτού ευνοούμενου τί άλλο είναι. Και ο συμβιβασμός αυτός είναι διαχρονικός και διακομματικός αλλά και δια-μιντιακός(συγγνώμη για το νεολογισμό αλλά καταλαβαινόμαστε νομίζω):ποιά εφημερίδα ή τηλεόραση ή ραδιόφωνο τόλμησε ή έκανε θέμα της πρωτοσέλιδο το αιμοβόρο παρελθόν του Αρχιτράγου, παλιότερο και νεότερο; Ολα πέρναγαν διακριτικά, σε μικρά μισομονόστηλα στις μέσα και καμιά φορά στις πέρα σελίδες(δηλαδή άρθρα απορριμμένα).

  4. Ο/Η Eπιδαύριος λέει:

    Κάπου κει στην παραλία της Νέας Επιδαύρου μια σειρά ακίνητα, οικόπεδα, κοκ φημολογείται πως ανήκαν σε αυτόν και μετά πέρασαν σε κάποιον φημολογούμενο γιό. Ακούγεται από πολλούς ντόπιους με κρυφά χαμόγελα.

  5. Ο/Η bgf λέει:

    http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=19610

    Σεραφείμ-Κάρατζιτς-Ανδρουλάκης-Καραμανλής

  6. Ο/Η stavroula λέει:

    @Pax Orthodoxiana

    Den exeis idea…
    Ola mas a8wa xwris idea gia to ti ginetai k ginotan ston ekklhsiastiko kuklo.
    Arkei to poimnio n akolou8ei k as koimatai or8io.

  7. Ο/Η Κωλόγερας λέει:

    Ο Σεραφείμ σε σχέση με τον Χριστόδουλο, όπως ακριβώς η Ντόρα σε σχέση με τον Σαμαρά, ήταν ο αριστερότερα της δεξιάς. Δεν ξέρω αν ακριβώς γίνομαι κατανοητός. Ο κάλλος στον εγκέφαλό του ήταν μικρότερος σε σχέση με το διάδοχο.

    μπράβο για το άρθρο.

  8. Ο/Η Περιηγητής λέει:

    Ο Κολλάτος για τον Περλαφείμ κι άλλους ρασοφόρους

    http://kokkkorman.blogspot.com/2006_06_21_archive.html

    Τετάρτη, Ιούνιος 21, 2006
    ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ

    Με αφορμή τα προσφατα γεγονότα στους κόλπους της εκκλησίας, και την καταδίκη του Αγίου Παντελεήμονος, νομίζω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να παραθέσω, την απολογία του Δημήτρη Κολλάτου στο δικαστήριο όπου βρίσκονταν κατηγορούμενος για το θεατρικό του έργο «Ο Άγιος Πρεβέζης» στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Τα κάθε είδους εκκλησιαστικά σκάνδαλα δεν είναι σε καμιά περίπτωση δημιούργημα των ημερών μας. Η αδυναμία ή μάλλον η έλλειψη θέλησης των όποιων ιθυνόντων να καταπολεμήσουν τη διαφθορά στους κόλπους της εκκλησίας, έχουν δημιουργήσει ένα ιστορικό φαινόμενο το οποίο ανακυκλώνεται και αναδύεται κατά περιόδους στην κοινωνική ζωή της πατρίδας μας. Με βάση αυτά τα δεδομένα, τόσο η επικαιρότητα όσο και η διαχρονικότητα της απολογίας του Δημήτρη Κολλάτου, διατυπώνονται επάξια στο παρόν κείμενο. Πιστεύω ότι η ουσία αυτής της απολογίας, καίτοι τα ονόματα και οι τοποθεσίες θα αλλάζουν κατά περίπτωση, θα παραμένει διαρκώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Το κείμενο είναι παρμένο από το forum του Anime Planet , και το οποίο παρέθεσε ο χρήστης powerboy.

    …………………………………………………….

    Το σκάνδαλο του Πρεβέζης βγήκε επειδή έγινε ο εκβιασμός του Κασκάνη. Και επειδή δεν πλήρωσε ο Πρεβέζης. Οι άλλοι όλοι δεν μίλησαν. Ή έστειλαν υπηρεσιακά χαρτιά, όπως είπε άλλωστε ο Νομάρχης Πρεβέζης. Το ήξερα είπε «έστειλα ένα υπηρεσιακό χαρτί και έφυγα». Εγώ πιστεύω ότι δεν φτάνει μονάχα αυτό. Τέλος πάντων είναι μιά άποψη. Λοιπόν, όταν φεύγουν οι δύο προύχοντες μετά την συζήτηση που κάνανε με τον Πρεβέζης και του είπανε «Σε παρακαλούμε, πλήρωσε τώρα, θα σου δώσουμε κι εμείς ορισμένα λεφτά και μετά θα τον φάει ο χάρος αυτόν». Αυτό μπορεί να’ ναι και πραγματικό δηλαδή, ότι θα τον καθαρίσουνε ή μπορεί να’ναι και συμβολικό.

    Να τον αναγκάσουνε σε σιωπή ή σε μετάνοια όπως έγινε με τον ιερέα που έχει καταγγείλει τον Επίσκοπό του ότι ζήταγε σώμα και μετά ο ίδιος έκανε ύστερα (νομίζω από πίστη) «εγώ ξανάρχομαι σε σένα, μετάνιωσα». Λοιπόν αυτές οι μετάνοιες… είναι αδύνατοι άνθρωποι. Γιατί να υπάρχουν μόνο δυνατοί άνθρωποι. Όλοι αδύνατοι είμαστε. Αυτοί οι δυό προύχοντες κατεβαίνοντας κάτω από το σπίτι του Επισκόπου, ενώ ο Πρεβέζης δεν θέλει να πληρώσει, και δεν θέλει να πληρώσει γιατί φοβάται, και ξέρει κι έχει δίκιο ότι άν πληρώσεις μιά φορά θα πληρώσεις και δυό και τρείς και δεν θα σταματάει ο εκβιασμός. Κατεβαίνοντας κάτω λοιπόν λέει ο ένας στον άλλο. «Βρε κοίτα, ατυχία να μας τύχει παπάς που να μην είναι αδελφή». Με την έννοια ότι άν ήταν αδελφή, όπως ξέρουμε, ο λαός θεωρεί καλώς ή κακώς ότι οι αδελφές κινούνται πιό έξυπνα. Έχουνε μιά ικανότητα προσαρμογής μεγαλύτερη. Σου λένε, άν είχαμε μια αδελφή Επίσκοπο, θα τα είχαμε βολέψει,θα το είχαμε ξεπεράσει το πράγμα. Πρώτα – πρώτα δεν θάκανε την γκάφα να τον πιάσουνε επ’ αυτοφώρο,γιατί προσέχουνε, αλλά κι άν τον πιάνανε θα πλήρωνε, θα’ βρισκε τρόπο να το κλείσουμε το θέμα.

    Ενώ αυτός, που κάνει τον άνδρα και τον παλικαρά τώρα μας δημιουργεί προβλήματα. Δεν έχει την έννοια η φράση αυτή ότι όλοι οι ιερείς ή όλοι οι Αρχιερείς είναι αδελφές. Δεν θα μπορούσε, είναι πρακτικά αδύνατο. Σε καμιά ομάδα ανθρώπων δεν είναι όλοι ομοφυλόφιλοι. Μπορεί να υπάρχει ένα ποσοστό. Νομίζω ότι οι ίδιοι ιο ιερείς δίνουνε ένα ποσοστό. Ένας αρχιερέας έλεγε ότι το 70% είναι ομοφιλόφιλοι. Αλλά αυτά δεν είναι σίγουρα. Δεν μπορούμε να το ξέρουμε. Εγώ λοιπόν δεν μπορώ να πω ξαφνικά ότι όλοι οι παπάδες είναι…. Στεναχωρέθηκα που μου είπε ένας ιερέας ότι με το έργο μου θα βάλω αμφιβολίες στη γυναίκα του ύστερα από 25 χρόνια γάμου. Το θεωρώ λίγο περίεργο. Δεν θα ήθελα, πάντως…αν του δημιούργησα τέτοιο θέμα

  9. Ο/Η laskaratos λέει:

    efi, Κωλόγερα,
    πράγματι με αυτό το σκεπτικό, με μέτρο τον Χουντόδουλο και τους όμοιους του ο Σεραφείμ βγήκε λάδι, και κανείς δεν τον κατήγγειλε όπως σωστά επισημαίνει οι iconology.
    Όποιος ενδιαφέρεται για την εστία μόλυνσης της κοινωνίας που λέγεται Ορθόδοξη Εκκλησία, υπάρχει ένα άρθρο της Καθημερινής που αποκαλύπτει πως η Σύνοδος κουκουλώνει πολλά, με μια σπάνια ειλικρίνεια:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_07/07/2002_30633

    ΔIΣ: Aπελθέτω απ’ εμού το «ροζ» ποτήριον

    Oι ιεράρχες τρέμουν τις αποκαλύψεις και αναμένουν τις αποφάσεις της κοσμικής δικαιοσύνης

    Mεγάλο προβληματισμό προκαλούν στην Iερά Σύνοδο οι συνεχείς αποκαλύψεις για «ροζ δραστηριότητες», ακόμη και υψηλόβαθμων, της ιεραρχίας. Aν και έχει ήδη συσταθεί «Tμήμα Hθών», η ΔIΣ φοβούμενη ότι οι καταγγελίες για «σημεία και τέρατα» μπορεί να προκαλέσουν έντονους τριγμούς στα θεμέλια της Eκκλησίας, προτιμά να περιμένει τις σχετικές αποφάσεις της κοσμικής δικαιοσύνης για ορισμένες κραυγαλέες υποθέσεις και στη συνέχεια να παραπέμψει τις καταγγελίες στην εκκλησιαστική δικαιοσύνη.

    Tου Γρ. Kαλοκαιρινού

    «Mην ξεσκεπάσετε ποτέ αυτό το καζάνι που βράζει. Γιατί, θα ξεχειλίσει καυτή βρώμα και θα μας κάψει όλους». Aυτήν την απάντηση έδινε ο μακαριστός Aρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, σε όποιον δικό του έκανε λόγο για «ηθικά ζητήματα» στον εκκλησιαστικό χώρο. Kαι όταν μιλούσε για «όλους», εννοούσε όχι μόνον τους ηθικά ελεγχομένους κληρικούς, αλλά και όλους τους υπόλοιπους, που γνωρίζουν το τι συμβαίνει και δεν τολμούν να «ξεσκεπάσουν το καζάνι». Θεωρούσε λοιπόν όλους ενόχους και φυσικά και τον εαυτό του. Πίστευε όμως, ότι δεν ήταν θέμα ατολμίας ή έλλειψης βούλησης, αλλά τρόμου μπροστά σε μια πιθανή περιπέτεια, στην οποία θα εμπλέκετο η Eκκλησία εάν «ξεχείλιζε το καζάνι». Aυτό βεβαίως δεν ησύχαζε τη συνείδησή του, γι’ αυτό και μέχρι το τέλος της ζωής του κυριαρχούσε στη σκέψη του το δίλημμα: «Mήπως δεν έκανα καλά; Mήπως θα έπρεπε εγώ να ξεσκεπάσω το καζάνι;».

    Σημεία και τέρατα

    Oμως, τέσσερα χρόνια και κάτι μετά τον θάνατο του Σεραφείμ αυτό το καζάνι έχει αρχίσει και, από μόνο του πλέον, να κοχλάζει και ανασηκώνει το καπάκι, με αποτέλεσμα ελάχιστες, ακόμη, ποσότητες –σταλαματιές– από «καυτή βρώμα» να έχει αρχίσει να «ζεματάει» τον ελλαδικό εκκλησιαστικό χώρο. «Περιφερειακά», καταγγελίες από τηλεοπτικούς σταθμούς για κληρικούς που «κάνουν πιάτσες» και «καμακώνουν» νταλικιέρηδες, ή από τέως… κληρικούς, που αποσχηματίζονται οικειοθελώς και με τη σειρά τους αποκαλύπτουν σημεία και τέρατα. H Διαρκής Iερά Σύνοδος, απλώς τα παρακολουθεί, τα καταγγέλλει, αλλά και ζητεί «ντοκουμέντα». Συστήνει και Eιδική Eπιτροπή –ένα Tμήμα Hθών θα μπορούσε να χαρακτηριστεί– που δεν θα επεμβαίνει όμως «αυτεπάγγελτα», αλλά θα περιμένει τους καταγγέλλοντες στα γραφεία του. Mε άλλα λόγια, όπως είπε στην «K» με πολύ θλίψη –αισθανόμενος και αυτός συνένοχος για τη σιωπή του– γηραιός Mητροπολίτης υψηλού ήθους «ούτε τα σκόρπια θέματα που αφορούν τους απλούς παπάδες δεν τολμά να αγγίξει κανείς. Φανταστείτε τα σοβαρά…» και έκλεισε αργά, αργά το τηλέφωνο, αναστενάζοντας.

    Γιατί, πράγματι, η πιο σοβαρή καταγγελία έγινε πριν από λίγο καιρό εναντίον Iεράρχη της Θράκης και μια νέα πριν από λίγες ημέρες, κατά του νυν Mητροπολίτη Aττικής κ. Παντελεήμονος. Kαι στις δύο περιπτώσεις ακολουθήθηκε η ίδια «φιλοσοφία». «Nα περιμένουμε τα κοσμικά δικαστήρια και βάσει των αποφάσεών τους, να αποφασίσουμε κι εμείς στη συνέχεια». Δηλαδή, «κατάργηση πλήρης των Iερών Kανόνων και εκκοσμίκευση». Γιατί, όπως ανέλυσε το θέμα στην «K» καθηγητής του Kανονικού Δικαίου, «με άλλα κριτήρια κρίνει το κοσμικό δικαστήριο και με τελείως διαφορετικά η εκκλησιαστική δικαιοσύνη. Eάν δεν υπάρχει προσβολή της δημοσίας αιδούς ή παιδοπορνεία, το κοσμικό δικαστήριο δεν έχει κανένα δικαίωμα να κρίνει τι κάνει ένας κληρικός στην προσωπική του ζωή. Eάν έχει φίλο ή φίλη είναι προσωπικό του δεδομένο και απαγορεύεται από την αρμόδια αρχή προστασίας να ασχοληθεί ακόμη και η Δικαιοσύνη. Eξάλλου, τι ενδιαφέρει τον δικαστή, εάν ένας κληρικός βάζει αγόρια ή κορίτσια στην κρεβατοκάμαρά του, αφού δεν υποπίπτει σε κανένα νομικό παράπτωμα;

    Mακρά αναμονή

    Aντίθετα, όμως, την εκκλησιαστική δικαιοσύνη την αφορά άμεσα, γιατί, βάσει των ιερών κανόνων, οι… παρέες κληρικών και με αγοράκια και με κοριτσάκια, αποτελούν κώλυμα Iερωσύνης και αυτομάτως ο κληρικός αυτός εκπίπτει και εντάσσεται στον χώρο των λαϊκών». Kαι ο συγκεκριμένος καθηγητής, συμπλήρωσε: «Δεν δικαιολογείται ή μάλλον αφήνει τελείως εκτεθειμένη την Iερά Σύνοδο ή η απόφαση περί… αναμονής των αποφάσεων της κοσμικής δικαιοσύνης. Tο γεγονός αυτό και μόνον –κατέληξε– μας κάνει να πιστεύουμε πως φοβούνται όλοι στην Eκκλησία να σταθούν με τόλμη και να αντιμετωπίσουν τα λεγόμενα ηθικά ζητήματα». Oπως μάλιστα είχε πει προηγουμένως στην «K» ο γηραιός Mητροπολίτης στον οποίο αναφερθήκαμε «ούτε και η διαρκής Iερά Σύνοδος έχει το δικαίωμα να κρίνει εάν ένας φάκελος –ηθικού περιεχομένου– πρέπει να μπει στο αρχείο ή όχι. Aυτό το αποφασίζει ο ανακριτής που θα ορίσει η Σύνοδος οπωσδήποτε σε παρόμοιες περιπτώσεις, έπειτα από εξονυχιστικές ανακρίσεις. Oύτε και αυτό όμως τηρείται και τις υποθέσεις τις… κλείνει η ΔIΣ».

    Kαι συμπλήρωσε: «Nα γίνουν εκκλησιαστικές ανακρίσεις, να γίνουν συνοδικά δικαστήρια εάν χρειαστεί, όπως ορίζουν οι κανόνες και εμείς βεβαίως με χαρά ψυχής θα υποδεχθούμε την αθώωση συλλειτουργών μας, ενώ την ίδια ώρα θα κάθονται στο σκαμνί οι ψευτοκατήγοροί τους.

    Ή, στην αντίθετη περίπτωση, θα φεύγουν από τον κλήρο όσοι δεν είναι άξιοι. Eπειδή όμως σε όλα ακολουθείται αντικανονική διαδικασία, ο καθένας λέει ό,τι θέλει και έτσι εκτίθεται στα μάτια του κόσμου ολόκληρη η Eκκλησία

  10. Ο/Η Μητροπολίτης Ζωζώ ο Γάμα λέει:

    ο Χριστιανός Ορθόδοξος
    Συζήτησις δια Κουσούριον Χριστοδούλου (Επιπέδου!!!)
    20/11/2010
    Λίγο προτού λιποθυμήσω, με βαρεία καρδίαν σας προτρέπω να αναγνώσετε τα Κάτωθι (έΞΟΧΟΝ!!!)

    Συζήτησις δια Κουσούριον Χριστοδούλου (Επιπέδου!!!)

    Απο αιδώ

    http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2010/11/blog-post_5611.html

  11. Ο/Η Κωλοσούζας λέει:

  12. Ο/Η Ο σωφέρ του μητροπολίτη λέει:

    http://falsefaith.blogspot.com/2009/03/blog-post_17.html

    Ο «ιππαστί δεσπότης» Στυλιανός Πρεβέζης

    Το ποτήρι όμως ξεχείλισε όταν ο… πιπινοκυνηγός δεσπότης έστρεψε τις ορμές του στην ίδια τη γυναίκα του σοφέρ και φωτογράφου του, π. Κασκάνη! Μετά από όλες τις «εξυπηρετήσεις» που του είχε κάνει, ο ιερέας έβλεπε τον αχόρταγο ρασοφόρο σάτυρο να του κλέβει και την παπαδιά! Μάλιστα, η συγκεκριμένη παπαδιά δήλωσε στο δημοσιογράφο οτι συνευρέθηκε με τον Στυλιανό μετά από επανειλημμένες απειλές κατά της ίδιας και του άντρα της, οτι θα «τους καταστρέψει». Κι επειδή δεν μπορώ να αποφύγω να δώσω λίγο… κίτρινο χρώμα στο άρθρο, σας παρουσιάζω μερικές εκφράσεις που χρησιμοποίησε ο άγιος αυτός άνθρωπος στην τηλεφωνική του συνομιλία με τη σύζυγο του οδηγού του (ήταν καταγεγραμμένες στη μαγνητοταινία που πιθανότατα απέστειλε ο ίδιος ο απατημένος παπάς στον υπουργό):

    Εσύ έχεις χορτάσει γιατί τον έχεις και χορταίνεις. Πρώτα-πρώτα πρέπει να αισθάνεσαι τιμή που έχεις ανώτερό σου, αυτό είναι πολύ μεγάλο για σένα…

    Θα σου χαϊδέψω το μ… και θα σου φιλήσω τη ρόγα… και εσύ θα μου χαϊδέψεις τον π… Θες να μου τον χαϊδέψεις λίγο και να μου τον φιλήσεις;…

    Τι ήθελες να σου κάνω; Πολύ, πολύ, πολύ ήθελα τώρα να σε γ…, να στον χ… μέσα στο μ…, να σου πιάνω και τα στήθη, να τα χαϊδεύω πολύ και να τα γλείφω και να μου τον γλείφεις κι εσύ… Σ’ αρέσει στο στόμα, δεν πιστεύω να σε αηδιάζει!…

    -Θα είσαι η γλυκιά και φλογερή πουτάνα μου. Πες μου τι θα είσαι;

    -Θα είμαι η πουτάνα σας δέσποτα!

    @……………..@

    Μεγάλη βδομάδα. Από το βήμα ο Κορνάρος καλεί τους αμαρτωλούς να μετανοήσουν, να προσευχηθούν και να ακούσουν «για το καλό» τους τους Αλφαμίτες… Ήξεραν οι κρατούμενοι τις προεκτάσεις και συνέπειες από τις εξομολογήσεις που ζητούσε ο Στυλιανός. Όμως, υπάρχουν και αδύνατοι άνθρωποι. Ένας τέτοιος – δε γράφω το όνομά του για να μην τον πληγώσω αν είναι ακόμα στη ζωή – θέλει να εκτελέσει τα θρησκευτικά του καθήκοντα. Αποφάσισε να εξομολογηθεί. Αλλά κάτω από τις επίμονες ερωτήσεις του σημερινού δεσπότη της Πρέβεζας, υποχρεώθηκε να δώσει με ειλικρίνεια τα ονόματα των οργανωμένων στο χωριό του, αλλά και όσων ήξερε μέσα στο τάγμα.

    Ο Στυλιανός, μετά τη θρησκευτική ανάκριση, κατέθεσε την έκθεση της «εξομολόγησης» του θύματός του στο Α2. Αυτή ήταν η επίσημη δουλειά του (δηλαδή χαφιεδισμός), από αυτήν έπαιρνε το μισθό του. Το Α2 κάλεσε τον εξομολογηθέντα και του ζήτησε να πει όλη την αλήθεια – τη θεωρούσαν λειψή την εξομολόγηση – με το καλό. Τον βασάνισαν φριχτά, ενώ πάνω στο μαρτύριο ο Κορνάρος με το ευαγγέλιο στο χέρι διέκοπτε λέγοντας σαρκαστικά:

    -Τέκνον μου, μην κρύβεις τίποτα, πέστα όλα να ξαλαφρώσει η ψυχή σου. Πέστα και θα προσευχηθώ στον Κύριο για σένα…

    Δεν πρόφτασα να τελειώσω. Σηκώθηκε απότομα όρθιος, έβγαλε από την πίσω τσέπη του παντελονιού ένα πιστόλι και μ’ αυτό προτεταμένο μου ζητούσε να τον ακολουθήσω. Αδιαφόρησα και με σπουδή βγήκα από την πόρτα. Πίσω μου ο Στυλιανός φώναζε αλτ, αλτ! Χάθηκα ωστόσο στις σκηνές και το όνομά μου δεν μπόρεσε να το μάθει γιατί αρνήθηκαν όλοι να του το δώσουν…

  13. Ο/Η Pagan λέει:

    Αλλά και ο Ιερώνυμος τελικά θα «εκπαραθυρωθεί» μετά την αλλαγή φρουράς στην κορυφή της χούντας. Εκείνος, που θα ορκίσει (Νοέμβριος 1973) τους Γκιζίκη («πρόεδρο») και Ανδρουτσόπουλο («πρωθυπουργό») δεν θα είναι ο Αρχιεπίσκοπος, αλλά ο μητροπολίτης Ιωαννίνων Σεραφείμ (Τίκκας). Μάταια διαμαρτύρεται ο Ιερώνυμος (κατηγορεί τον Σεραφείμ για «εισπήδηση», πράγμα που επισύρει την τιμωρία της καθαίρεσης.). Ο Ιερώνυμος υποχρεώνεται από τη χούντα του Ιωαννίδη σε παραίτηση (Δεκέμβριος 1973) και εκδίδεται «συντακτική πράξη» του υπουργείου Παιδείας, με την οποία χαρακτηρίζεται αντικανονική η εκλογή του Αρχιεπισκόπου το 1967! Ηταν η σειρά του Σεραφείμ, που θ αναδειχτεί στον μακροβιότερο Αρχιεπίσκοπο…

    Ο Σεραφείμ με τον «πρόεδρο» Γκιζίκη αμέσως μετά την αναρρίχησή του στον θρόνο (Ιανουάριος 1973). Είκοσι πέντε χρόνια μετά, άρρωστος στο νοσοκομείο, θα πει για τους δελφίνους το περίφημο: «Τα κοράκια φωνάζουν και κράζουν επειδή περιμένουν τα πρόβατα και τα γελάδια να ψοφήσουν!». Μια διαχρονική διαπίστωση για τα εσωεκκλησιαστικά..

    http://www.dwdekatheon.org/orthodoksiekklisia/77-ieres-triklopodies-gia-ton-arxiepiskopiko-8rono.html

  14. Ο/Η Ιερομόναχος Αυνάν λέει:

    Ο Σεραφείμ ορθώς έγινεν γραμματόσημον (επί ΠΑΣΟΚ!!!)

    ο Χριστιανός Ορθόδοξος
    Ο Σεραφείμ ορθώς έγινεν γραμματόσημον (επί ΠΑΣΟΚ!!!)

  15. Ο/Η ινδιανος λέει:

    Πολυ καλο το αρθρο ………………..περμενω την συνεχεια …μια παρενθεση { «υιος» του Τικα ειναι ο Συνετος που τον ειχε στην πεντελη και πουλαγαν τα οικοπεδακια ….. και απο τοτε «έτσι» ο μικρος………………..}

    • Ο/Η Po λέει:

      ινδιανος…
      συγγνώμη που αντικατέστησα με το «έτσι» τη λέξη που έγραψες, αλλά θέλουμε το μπλογκ μας να μην έχει κανενός είδους προβλήματα, το θέλουμε καθαρό από κάθε άποψη ώστε να συνεχίσει η ύπαρξή του…

  16. Παράθεμα: Ο χουντικός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ [2] « Ροΐδη Εμμονές

  17. Ο/Η Χριστιανός λέει:

    Τα ντοκουμέντα στο Hot Doc που κυκλοφορεί

    http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2014/08/cia.html

    στην προκειμένη περίπτωση δεν μιλάμε για έναν οποιοδήποτε ρασοφόρο, αλλά για έναν αρχιεπίσκοπο που χρημάτισε μέλος της παραστρατιωτικής, αντικομουνιστικής, ελεγχόμενης από την CIA, οργάνωσης «Κόκκινη Προβιά».

    ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ HOT DOC φωτοτυπημένο εδώ:

    http://e-homoreligiosus.blogspot.gr/2014/08/archbishop-seraphim-of-athens-monastery.html

    Ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ,
    η Μονή Βελλάς
    & τα όπλα /
    HotDoc τεύχος/issue 58,
    31 Ιουλίου 2014,
    «Πριν ο λύκος φορέσει
    την «Κόκκινη Προβιά»»,
    σσ. 20, 24-26

  18. Ο/Η Φιλιώ Μ. λέει:

    http://www.eirinika.gr/article/29733/ena-airetiko-i-eilikrines-arthro-gia-ton-hoyntiko-arhiepiskopo-serafeim-pethane-10

    Ένα »αιρετικό» ή ειλικρινές άρθρο για τον χουντικό αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ – πέθανε 10 Απριλίου 1998! (φωτό)
    10 Απρίλιος 2014 – 12:00πμ

    Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

    Κύριε Ροΐδη,
    Ο Σεραφείμ ανέλαβε πραξικοπηματικά αρχιεπίσκοπος ύστερα από την πτώση Παπαδόπουλου μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Η περίπτωσή του είναι αντιπροσωπευτική περίπτωση προκλητικής πλαστογράφησης της ιστορικής αλήθειας, που συντελέστηκε κάτω από την περίπου γενική ανοχή.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.