Αγωγή Πειραιώς Σεραφείμ κατά ακτιβιστήν διότι… αντιμίλησεν!

(Δεν είναι χριστιανικώς ορθόν να αντιμιλάμε εις τους πνευματικώς ανωτέρους μας, Αμήν)

SerafeimPeiraiws

Η «δευτερολογία» κατά την άποψη Αγίου Πειραιώς Σεραφείμ δεν γίνεται αποδεκτή, εδώ ο Άγιος εν πλήρη λαμπρότηταν, προκαλεί πανάξια δέος εις μυριάδες ταπεινά αμνοερίφια που προσκυνούν, δεν αντιμιλούν

Προσπαθείτε τελευταία να μισήσετε τους γκέι και δεν τα καταφέρνετε; Θα οφείλεται στο ότι έχει καβατζώσει όλο το μίσος ο μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ, ο οποίος όχι μόνο χυδαιολογεί εναντίον των γκέι, αλλά και προσβάλλεται όταν αυτοί αντιμιλάνε.

Γιατί προσβλήθηκε; Επειδή τον αναφέρει ο κ. Καλοβυρνάς στο εντιτόριαλ του 22 τεύχους, όπου δίνει οδηγίες πώς ξεχωρίζονται οι παπάδες από τους παπάρες, τόσο απλά. Έτσι λοιπόν ο Άγιος Πειραιώς Σεραφείμ αποφάσισε να κάνει αγωγή στον υπογράφοντα και τη Σύνθεση, που εκδίδει το 10%, ζητώντας ένα εκατομμύριο ευρώ ως ηθική αποζημίωση.

Ο κ. Καλοβυρνάς συγκεκριμένα αναφέρει:
«Ο κύριος Σεραφείμ κρίνει ότι τον προσβάλλω επειδή τον κατηγορώ για το υστερικό ξέσπασμα μισαλλοδοξίας για τους συνανθρώπους του – τουλάχιστον για μια μεγάλη μερίδα αυτών. Χμ… δίκιο έχει, μωρέ. Όταν κάποιος αποκαλεί τους γκέι ηθικά απονευρωμένους, πλήρως χωματοποιημένους, με ψυχοπαθολογικές εκτροπές και ψυχασθένειες, ψυχικά άρρωστους επειδή χρησιμοποιούν λάθος τον κώλο τους είναι ένας άνθρωπος τίγκα στην αγάπη για το πλησίον του. Πώς μπόρεσα και τον παρεξήγησα; Μάλλον επειδή είμαι ηθικά απονευρωμένος και πλήρως χωματοποιημένος.

Η αγωγή θα εκδικαστεί την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009, μετά από την αναβολή που πήρε τον περασμένο Φεβρουάριο. Αυτή τη φορά η δίκη θα γίνει στα σίγουρα.

Φυσικά ο κάθε κύριος Σεραφείμ έχει δικαίωμα να λέει όποια βρωμιά θέλει για τους γκέι• σε δημοκρατία ζούμε. Μόνο που οφείλει να ξέρει ότι αφού επιλέγει τον δρόμο της λάσπης και του μίσους, θα εισπράττει τις αντιδράσεις που του αξίζουν από αυτούς που προσβάλλει τόσο βάναυσα. Το μίσος και η εμπάθεια εναντίον των γκέι, λεσβιών και διαφυλικών συμπολιτών μας είναι σαν αρρώστια. Αν δεν το σταματήσεις, μεταδίδεται σε άλλους. Οι απάνθρωπες και αντιεπιστημονικές ασχήμιες σαν αυτές που σπέρνει ο μητροπολίτης Πειραιώς είναι επικίνδυνες. Κάνουν νέους γκέι άντρες και γυναίκες, παιδιά που παλεύουν να πιστέψουν ότι έχουν μέλλον, να νομίζουν ότι πράγματι είναι άρρωστοι• ότι είναι κάτι λιγότερο από άνθρωποι –ψυχανώμαλοι, ψυχασθενείς.

Να γιατί πρέπει ν’ ασχολούμαστε μαζί του και με τον καθένα σαν κι αυτόν. Ο ίδιος μας είναι αδιάφορος. Αν όμως αφήνουμε αναπάντητα αυτά που λέει, συμπράττουμε σε ένα έγκλημα.

Ας σημειωθεί ότι ο Σεραφείμ Πειραιώς έχει επίσης ασκήσει αγωγή κατά του δημοσιογράφου Γιάννη Χάρη και της εφημερίδας Τα Νέα, λόγω ενός άρθρου στο οποίο ο Γιάννης Χάρης στηλίτευε τον ρατσιστικό λόγο του μητροπολίτη. Η εκδίκαση της αγωγής ήταν προγραμματισμένη για τον Μάιο 2009 αλλά αναβλήθηκε για τον Δεκέμβριο. Διαβάστε το άρθρο του Γιάννη Χάρη εδώ.

(είχαμε γράψει σχετικά για την αγωγή κατά κ. Γιάννη Χάρη)

Υπογράψτε την επιστολή διαμαρτυρίας και ζητήστε από την ελληνική κυβέρνηση να προστατέψει τους έλληνες και ελληνίδες ομοφυλόφιλους επεκτείνοντας τον νόμο 927/1979, ώστε αυτός να περιλαμβάνει και να προστατεύει τους γκέι, τις λεσβίες, τους αμφισεξουαλικούς/ές και τα τρανς άτομα της Ελλάδας από κηρύγματα μίσους, προπαγάνδα περιθωριοποίησης, προσβολές, άμεσες ή έμμεσες προτροπές χρήσης βίας εναντίον μας.

Για να υπογράψετε την επιστολή διαμαρτυρίας κάντε κλικ εδώ »

.


Να θυμίσω παλαιότερες αναρτήσεις μας: Μέρος 1ο και 2ο

ρο

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Ασμοδαίος, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

25 Responses to Αγωγή Πειραιώς Σεραφείμ κατά ακτιβιστήν διότι… αντιμίλησεν!

  1. Ο/Η Tραβεστί Λώλα του λιμανιού λέει:

    Πολύ πρώτη η στολή του Σεραφείμ.
    Ποιά μοδίστρα τον ντύνει;
    Με τρελλένει το μοντελάκι.

  2. Ο/Η Ξενοδόχος λέει:

    Χορηγία φίλου το ταξίδι Χριστόδουλου στο Παρίσι
    Tου Νικου Παπαχρηστου

    Διέψευσε η Αρχιεπισκοπή τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες, κατά τις οποίες ο κ. Χριστόδουλος πραγματοποίησε -στις αρχές του περασμένου μήνα- ολιγοήμερες διακοπές στο Παρίσι, συνοδευόμενος από τον Μητροπολίτη πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητο και τον πρώην κληρικό και τ. διευθυντή του ιδιαιτέρου γραφείου του Νικόλαο Κουλουσούσα. Ωστόσο, η ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής, που επιβεβαίωσε το ταξίδι στο εξωτερικό, ανέδειξε ένα ζήτημα ηθικής τάξεως για τον Αρχιεπίσκοπο. Συγκεκριμένα, σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις ως προς το κόστος των διακοπών, το Γραφείο Τύπου του κ. Χριστόδουλου αποκαλύπτει ότι «τα έξοδα του ταξιδιού δεν επιβάρυναν ούτε τον ίδιο αλλά ούτε και την Αρχιεπισκοπή». Συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου διευκρίνιζαν ότι το κόστος της μετάβασης στη γαλλική πρωτεύουσα αλλά και της διαμονής του «χρηματοδότησε κάποιος φίλος». Σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες πληροφορίες ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας διέμεινε στο ξενοδοχείο «Γεώργιος Ε΄» της πολυεθνικής αλυσίδας Four Seasons, ένα από τα ακριβότερα του Παρισιού.

    Οι «επιχορηγούμενες» διακοπές του Αρχιεπισκόπου -που έρχονται σε αντίθεση με τις παραινέσεις του για λιτή ζωή των επισκόπων- προκαλούν μια σειρά από ερωτήματα. Για παράδειγμα γιατί αποδέχθηκε μία τέτοια προσφορά και γιατί, ως πνευματικός άνθρωπος που μάχεται υπέρ των αδυνάμων, δεν προέτρεψε τον καλοπροαίρετο δωρητή να προσφέρει το ποσό σε κάποιο φιλανθρωπικό ίδρυμα ή για κάποιο ανάλογο σκοπό της Εκκλησίας;

    Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της διαδικασίας «αυτοκάθαρσης» της Εκκλησίας, ο κ. Χριστόδουλος είχε εισηγηθεί την κατάργηση των «τυχερών» των επισκόπων, των χρημάτων δηλαδή που προσφέρουν ή ζητούνται από τους πιστούς για την τέλεση μιας Ιεροπραξίας. O ίδιος σήμερα εμφανίζεται να έχει αποδεχθεί -σύμφωνα με το ανακοινωθέν της Αρχιεπισκοπής- κάποιος τρίτος να καλύψει τα έξοδα των ολιγοήμερων διακοπών που πραγματοποίησε «μακριά από κάθε δημοσιότητα και επισημότητα». Προφανώς, όπως κάθε πολίτης αυτής της χώρας, έτσι και ο Αρχιεπίσκοπος έχει δικαίωμα να ξεκουραστεί επιλέγοντας τους συνοδούς του αλλά και τον προορισμό των διακοπών του. Aλλο όμως είναι η «επιχορήγηση» ενός ιδιωτικού ταξιδιού τη στιγμή μάλιστα, που ο ίδιος δήλωνε ότι οι κληρικοί θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στη σχέση τους με το χρήμα. «Oπως αποδεικνύεται, υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες κάποιοι κληρικοί που έχουν προδώσει την ιερή αποστολή των, ή έχουν συμπεριφερθεί κατ’ επιταγήν των επιλήψιμων αδυναμιών των. Δύο είναι τα βασικά αδικήματα των κληρικών αυτών: η φιληδονία και η φιλαργυρία. Και θα πρέπει να παραδεχθούμε πως σε κάποιο βαθμό είμαστε όλοι ένοχοι γιατί, από ό,τι φαίνεται, ανεχθήκαμε αυτές τις καταστάσεις, όπου υπάρχουν, εφ’ όσον τις γνωρίζαμε, που έχουν διαβουκολήσει τις συνειδήσεις και έχουν εκθέσει πρόσωπα και τον ιερό θεσμό, που υπηρετούμε» υπογράμμιζε ο κ. Χριστόδουλος κατά την έκτακτη Συνοδο της Ιεραρχίας τον περασμένο Φεβρουάριο.

  3. Ο/Η Mπαρόβιος λέει:

    Kαλέ κ Σεραφείμ
    Κου κου
    πες αλεύρι
    ο Κωλοσούζας σε γυρεύει
    http://archive.enet.gr/online/online_text?c=112&id=7611968

    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΑ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ ΓΙΑ «ΚΙΝΑΙΔΙΣΜΟ»!

    Βόμβα του πρώην Θεσσαλιώτιδος για τον νυν

    ΛΙΒΑΔΕΙΑ
    Του Γ. ΜΠΑΡΔΩΣΑ

    Για κιναιδισμό κατηγορεί ο πρώην μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος, πατήρ Κωνσταντίνος, τον νυν μητροπολίτη Θεόκλητο Κουμαριανό, τον πρωτοσύγκελό του και τον μέχρι πρότινος αρχιμανδρίτη στο ιδιαίτερο γραφείο του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, Σεραφείμ Κουλουσούσα.

    Χθες, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό STAR Κεντρικής Ελλάδας, ο πατήρ Κωνσταντίνος αναφέρθηκε στα όσα ακούστηκαν για τη σύλληψη σε νυχτερινό κέντρο, στο δρόμο Τρικάλων-Καρδίτσας, του μητροπολίτη Θεόκλητου και του Σεραφείμ Κουλουσούσα. «Για τον Θεόκλητο Κουμαριανό -επισήμανε- πληροφορήθηκα και βεβαιώθηκα ότι είχε στη Μητρόπολη έναν συνεργάτη, έναν διάκονο στο όνομα Σεραφείμ Κουλουσούσα». Τόνισε ότι τον Κουλουσούσα δεν τον έχει δει ποτέ αλλά από «πληροφορίες μαθαίνω ότι αυτός ήταν ομοιοπαθής με τον προϊστάμενό του».

    «Και οι δυο τους -υποστήριξε- βαρύνονται με το πάθος του κιναιδισμού. Και για να ικανοποιήσουν το πάθος, μια νύχτα πριν από περίπου ένα χρόνο, ο μητροπολίτης και ο διάκονος έφυγαν από τη μητρόπολη με το αυτοκίνητό τους και πήγαν σε νυχτερινό κέντρο. Εκεί αστυνομικοί που ερευνούσαν για ναρκωτικά τους ζήτησαν τις ταυτότητες. Δεν τις έδειξαν και οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα. Εκεί, στο πορτ μπαγκάζ, ανακάλυψαν τα ράσα και ότι ήταν κληρικοί…».

    Ακολούθως, ο πατήρ Κωνσταντίνος αποκάλυψε και απόπειρα αυτοκτονίας του Σ. Κουλουσούσα: «Αυτά τα οποία γίνονταν τον έφεραν σε αδιέξοδο και πήρε πολλά φάρμακα να αυτοκτονήσει. Σε κωματώδη κατάσταση τον πήγαν στο νοσοκομείο και τον πρόλαβαν». Εντύπωση προκάλεσε, όπως είπε, ότι «όταν συνήλθε πήρε προαγωγή και από διάκονος έγινε αρχιμανδρίτης και πήγε στην Αθήνα. Οχι σε κάποια ενορία ή σε οποιαδήποτε υπηρεσία, αλλά στο ιδιαίτερο γραφείο του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου».

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 29/01/2005

  4. Ο/Η Mπαρόβιος λέει:

    Ξανά
    κύριε Σεραφείμ
    κου κου
    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=18.08.2005,id=23954520

    Μήνυσε τον Καλλίνικο ο ψάλτης

    Μήνυση σε βάρος του μητροπολίτη Πειραιώς Καλλίνικου υπέβαλε χθες στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ο καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής Ηλίας Ρεδιάδης-Τούμπας. Ο ψάλτης, που είχε καταγγείλει το 1992 με επιστολή του στον μακαριστό Σεραφείμ τον κ. Καλλίνικο για «σεξουαλική παρενόχληση», κατηγορεί σήμερα τον μητροπολίτη Πειραιώς και για «συκοφαντική δυσφήμηση».

    Βάση για τη μήνυση, την οποία υπέβαλε χθες ο δικηγόρος Βασ. Καπερνάρος, αποτελεί η αγωγή την οποία είχε κάνει ο Πειραιώς στον κ. Τούμπα, με την οποία αξιώνει αποζημίωση ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ. Το συγκεκριμένο δικόγραφο ο ψάλτης το χαρακτηρίζει «ψευδές και συκοφαντικό», καθώς τον εμφανίζει -πέραν των άλλων- να έχει ανακαλέσει το περιεχόμενο των καταγγελιών: «Ο κ. Τούμπας εμμένει στα όσα είχε αναφέρει σε επιστολή του την 1/9/92 στον μακαριστό Σεραφείμ, περί ασελγών πράξεων του μητροπολίτη Πειραιά σε βάρος του, δηλώνει δε ρητά, ότι ουδέποτε ανακάλεσε το περιεχόμενο της επιστολής αυτής.

    Η επίκληση εκ μέρους του μητροπολίτη, εξώδικης δήλωσης, διά της οποίας εμφανίζεται ο κ. Τούμπας να ανακαλεί τις καταγγελίες του, συνιστά αξιόποινη πράξη (σ.σ. πλαστογραφία) διότι τόσο ο γραφικός χαρακτήρας όσο και η μονογραφή δεν είναι του κ. Τούμπα».

    Γι’ αυτό ζητεί να οριστούν δύο πραγματογνώμονες γραφολόγοι ώστε να διαπιστωθεί η «πλαστογραφία», ενώ εγκαλεί εμμέσως τον μητροπολίτη και για «απάτη επί δικαστηρίω», αφού «αξιώνει αποζημίωση κάνοντας χρήση πλαστού εγγράφου».

    Πάντως, ο μητροπολίτης Καλλίνικος είχε απαλλαγεί από την Ιερά Σύνοδο, η οποία διερεύνησε τις καταγγελίες του καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής. Η μήνυση μελετάται από τον αρμόδιο εισαγγελέα.

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 18/08/2005

  5. Ο/Η Farisaioi λέει:

    «Προσβάλλει τα ιερά και όσια»
    Διαμαρτυρία της Εκκλησίας για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Τζίμη Πανούση

    Διαμαρτυρία μελών χριστιανικών οργανώσεων αλλά και της επίσημης Εκκλησίας προκάλεσε διαφημιστική αφίσα για το πρόγραμμα του Τζίμη Πανούση, το οποίο ο καλλιτέχνης παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη. «Όταν είναι κάτι που ειρωνεύεται τα ιερά και τα όσια είναι καταδικαστέο» δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος.

    Οι διαμαρτυρίες ξεκίνησαν το βράδυ του Σαββάτου έξω από νυχτερινό κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάζει το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα ο Τζίμης Πανούσης.

    Μέλη χριστιανικών οργανώσεων θέλησαν -όπως είπαν- να εκφράσουν τον «αποτροπιασμό» τους για τις θρησκευτικές αναφορές του καλλιτέχνη στο πρόγραμμά του, καθώς και για τη διαφημιστική αφίσα, που έχει αναρτηθεί σε διάφορα σημεία της πόλης, μέσω της οποίας -όπως υποστηρίζουν- «προσβάλλεται το σύμβολο της ελληνικής πίστης».

    Στη διαφημιστική αφίσα, ο Τζίμης Πανούσης εμφανίζεται ντυμένος με ράσα, στο λαιμό του κρέμεται μενταγιόν, όπου απεικονίζεται η Παναγία με τη μορφή πτηνού, ενώ γύρω από το κεφάλι του υπάρχει φωτοστέφανο.

    Στο ζήτημα αναφέρθηκε, την Κυριακή, ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος, λέγοντας: «Όταν είναι κάτι που ειρωνεύεται τα ιερά και τα όσια αυτό είναι καταδικαστέο».

    Στο ίδιο μήκος κύματος, ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος, τόνισε: «Δεν μπορούμε ό,τι είναι ιερό να το θίξουμε κατά τρόπο που θέλουμε να το προσβάλλουμε και να το καταργήσουμε».

    Επίσης, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης σημείωσε: «Σε μία δημοκρατία τα πάντα είναι επιτρεπτά, μέχρι όμως το σημείο εκείνο που δε θα προσβάλλεις την προσωπικότητα του άλλου και ιδιαίτερα να ξεπερνάς τα όρια της προσβολής των ιερών και όσιων της φυλής μας».

    Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

  6. Ο/Η Ένας λέει:

    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΣΙΝΚΙ (ΕΠΣΕ)
    Τ.Θ. 60820, 15304 Γλυκά Νερά, Tηλ. 2103472259 Fax: 2106018760
    e-mail: office@greekhelsinki.gr ιστοσελίδα: http://www.greekhelsinki.gr/

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    8 Νοεμβρίου 2009

    ΕΠΣΕ ζητάει αύριο απομάκρυνση θρησκευτικών συμβόλων από Εφετείο Αθηνών

    Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) γνωστοποιεί πως αύριο 9 Νοεμβρίου 2009, στα πλαίσια προγραμματισμένης δίκης στο Γ’ Τριμελές Εφετείο Αθηνών (αίθουσα Δ80Γ, 2ος όροφος, ώρα 9πμ, αριθμός πινακίου 2Α) για διόρθωση παλαιότερης απόφασης, τα στελέχη του ΕΠΣΕ Andrea Gilbert και Παναγιώτης Δημητράς και ο νομικός σύμβουλος του ΕΠΣΕ Βασίλης Σωτηρόπουλος θα ζητήσουν από το δικαστήριο την απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων (εικόνα Χριστού και Ευαγγέλιο) σε εφαρμογή και της πρόσφατης καταδίκης της Ιταλίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) αλλά και των γενικών αρχών δικαίου, όπως έχουν αναπτυχθεί ειδικά για το θέμα αυτό (υποχρέωση ουδετερότητας της πολιτείας στα θέματα θρησκείας) από τον Καθηγητή Νομικής Μιχάλη Σταθόπουλο.

    Όπως είναι γνωστό, το ΕΔΔΑ, στις 3 Νοεμβρίου 2009, δημοσιοποίησε την απόφαση στην υπόθεση Lautsi κατά Ιταλίας (προσφυγή 30814/06) με την οποία διαπίστωσε παραβίαση του άρθρου 2 του πρώτου προσθέτου Πρωτοκόλλου σε συνδυασμό με το άρθρο 9 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), λόγω της ανάρτησης του «εσταυρωμένου» (crucifix) στα δημόσια ιταλικά σχολεία. Το ΕΠΣΕ έκανε παρέμβαση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) ως τρίτος στην υπόθεση την οποία το ΕΔΔΑ αναφέρει σε περίληψη στις παραγράφους 45 και 46 της απόφασης. Το πλήρες κείμενο της περίληψης αυτής στα γαλλικά καθώς και δύο άρθρα που αναφέρονται στην απόφαση και στη συμβολή του ΕΠΣΕ ακολουθούν.

    Lex and the city

    5.11.09

    Στον σταυρό, στον σταυρό! (quiz: από ποια ταινία είναι η ατάκα;)

    Ανάρτηση θρησκευτικού συμβόλου σε σχολική αίθουσα
    ΕΔΔΑ, Lautsi v. Italy (απόφαση 3.11.2009, προσφυγή n° 30814/06)

    Μετά την καλοκαιρινή Opuz, απόφαση που αφορούσε το εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα της ενδοοικογενειακής βίας στη Νοτιανατολική Τουρκία, το ΕΔΔΑ εκδίδει άλλη μία απόφαση που κάνει ντόρο και ξεσηκώνει τα στίφη των πιστών στην καθολική Ιταλία. Στη Lautsi, λοιπόν, το ΕΔΔΑ θεώρησε ότι η ανάρτηση του θρησκευτικού συμβόλου του σταυρού σε σημείο της σχολικής τάξης, το οποίο δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τα τέκνα της προσφεύγουσας, προσέκρουε στο δικαίωμα της τελευταίας στη μόρφωση των παιδιών της σύμφωνα με τις θρησκευτικές και φιλοσοφικές της πεποιθήσεις. Κατέληξε έτσι σε παραβίαση του άρθρου 2 του πρώτου προσθέτου Πρωτοκόλλου σε συνδυασμό με το άρθρο 9 της Σύμβασης.

    Το δικαστήριο του Στρασβούργου υπογράμμισε ότι τα τέκνα της προσφεύγουσας θα μπορούσαν εύλογα να θεωρήσουν ότι η εκπαίδευσή τους λάμβανε χώρα σε περιβάλλον το οποίο χαρακτηριζόταν από την ιδιαίτερη παρουσία μιας συγκεκριμένης θρησκείας. Η ύπαρξη του σταυρού μπορεί να αποτελεί, από τη μία πλευρά, ενθαρρυντικό και θετικό στοιχείο για τους χριστιανούς μαθητές, από την άλλη πλευρά όμως είναι δυνατόν να ενοχλεί τους μαθητές οι οποίοι είτε ανήκουν σε άλλο δόγμα ή θρησκεία είτε είναι άθεοι. Το δικαίωμα να μην πιστεύει κάποιος σε οιαδήποτε θρησκεία (εγγενές στοιχείο της θρησκευτικής ελευθερίας) αφορά και την εφαρμογή πρακτικών ή τη χρήση συμβόλων με θρησκευτικό περιεχόμενο. Το δε κράτος οφείλει να απέχει από την επιβολή ενός συγκεκριμένου θρησκευτικού δόγματος σε χώρους όπου το άτομο βρίσκεται σε σχέση εξάρτησης από το πρώτο. Στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης, το κράτος έχει την ειδικότερη υποχρέωση τήρησης ουδέτερης στάσης ως προς τα θρησκευτικά ζητήματα. Η δε διεξαγωγή των μαθημάτων, που έχει ως σκοπό την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης του μαθητή, πρέπει να διεξάγεται χωρίς να παρεισφρέει το στοιχείο της θρησκείας.

    Με βάση τα ανωτέρω, το ΕΔΔΑ δήλωσε ότι αδυνατούσε να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η υποχρεωτική ανάρτηση του σταυρού, ενός συμβόλου που συνδέεται άρρηκτα με τον καθολικισμό, την κυριαρχούσα θρησκεία στην Ιταλία, θα συμβιβαζόταν με την ιδέα του εκπαιδευτικού πλουραλισμού. Η έννοια αυτή είναι εξάλλου απαραίτητη κατά το ΕΔΔΑ για τη διατήρηση μιας «δημοκρατικής κοινωνίας», όπως η έννοια αυτή απορρέει από την Ευρωπαϊκή σύμβαση για τα δικαιώματα του ανθρώπου.

    Να σημειώσω την παρέμβαση του Greek Helsinki Monitor στη διαδικασία ενώπιον του ΕΔΔΑ, με χρήσιμες αναφορές στις αρχές που απορρέουν σχετικά με το εξετασθέν ζήτημα από τις δραστηριότητες άλλων διεθνών οργανισμών. Θα ήταν ευκταίο να είχε ήδη κληθεί το ΕΔΔΑ να αποφανθεί πριν από τη Lautsi και σχετικά με ελληνική υπόθεση που θα αφορούσε την ανάρτηση εικόνων είτε σε σχολικές αίθουσες είτε στα ακροατήρια δικαστηρίων. Ας ελπίσουμε ότι αυτό θα γίνει στο μέλλον. Όπως και με τις ταυτότητες, το πρόβλημα, παρά τον συμβολικό του χαρακτήρα, δεν είναι έλασσον. Και αυτό διότι ακριβώς λόγω του συμβολισμού του, αναδεικνύει όλο το πρόβλημα της διαπλοκής του κοσμικού με το θρησκευτικό κράτος στη χώρα μας. Όλοι αυτοί που απαντούν καταφατικά στο ερώτημα εάν πρέπει να αναρτώνται θρησκευτικές εικόνες στις σχολικές τάξεις και στα δικαστήρια, υπερασπίζοντας τις πολιτισμικές παραδόσεις της χώρας μας, είναι απλώς υποκριτές. Διότι το πρόβλημα εδώ φυσικά και δεν είναι οι παραδόσεις, η ταυτότητα του Έθνους και άλλα τέτοια κουραφέξαλα. Είναι, αντιθέτως, η αντιμετώπιση που επιφυλάσσει το κράτος στα μέλη θρησκευτικών μειονοτήτων ή στους άθεους που επίσης διαβιώνουν σε αυτήν τη χώρα μαζί με τη συντριπτική πλειοψηφία των ορθοδόξων, βοήθειά μας. Εάν μας φαίνεται υπερβολική η υποχρέωση εξάλειψης των ορθόδοξων θρησκευτικών συμβόλων από τα σχολεία και τα δικαστήρια, ας αναλογισθούμε πώς πιθανόν θα αισθανόταν ένας χριστιανός ορθόδοξος που θα δικαζόταν για κάποιο πλημμέλημα στο Ιράν με ισλαμικά σύμβολα να κοσμούν την αίθουσα. Πώς θα αισθανόταν ο ίδιος χριστιανός ορθόδοξος, εάν στο Ιράκ η Τροχαία σταματούσε το αυτοκίνητό του σε κάποιο απόμερο σημείο και ο αστυνομικός μπορούσε να γνωρίζει από την ταυτότητά του ελεγχόμενου, το θρήσκευμά του. Φαντάζομαι ο χριστιανούλης θα είχε αρκετές πιθανότητες να γνωρίσει μία άλλη πιο περιπετειώδη πλευρά της ζωής. Τέλος πάντων, το ζήτημα της ανάρτησης των θρησκευτικών συμβόλων της επικρατούσας θρησκείας και γενικότερα κάθε τέτοιου συμβόλου, στα σχολεία, στα δικαστήρια και γενικά στις δημόσιες υπηρεσίες, δεν άπτεται αποκλειστικά της θρησκευτικής ελευθερίας. Αφορά το θεμελιώδες πρόβλημα της ίσης μεταχείρισης των πολιτών από το κράτος.

    E-Lawyer

    Τρίτη, Νοέμβριος 03, 2009

    Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου: όχι σταυροί στις σχολικές αίθουσες

    Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου εξέδωσε σήμερα μια από τις αποφάσεις που αλλάζουν τον κόσμο. Στην υπόθεση Lautsi κατά Ιταλίας, κρίθηκε ότι η ύπαρξη του θρησκευτικού συμβόλου του σταυρού σε σχολικές αίθουσες διδασκαλίας αποτελεί παραβίαση δύο ανθρώπινων δικαιωμάτων: του δικαιώματος στην εκπαίδευση και του δικαιώματος στην ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Στην δίκη άσκησε εκ τρίτου παρέμβαση με υπόμνημά του και το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι, υπέρ της προσφεύγουσας.

    Το πλήρες κείμενο της απόφασης διατίθεται στα γαλλικά, ενώ υπάρχει αναρτημένο κι ένα αναλυτικό δελτίο τύπου στα αγγλικά.

    Η προσφεύγουσα κυρία Lautsi είναι ιταλίδα και το 2001-2002 τα δύο παιδιά της παρακολουθούσαν μαθήματα σ’ ένα δημόσιο σχολείο της Ιταλίας. Σε όλες τις τάξεις υπήρχε στον τοίχο ο σταυρός. Η προσφεύγουσα θεώρησε ότι αυτό ήταν αντίθετο με την αρχή της ουδετερότητας με την οποία επιθυμούσε να μεγαλώσει τα παιδιά της. Ενημέρωσε το σχολείο για την θέση της, αναφερόμενη σε μια αρεοπαγιτική απόφαση του 200 κατά την οποία κρίθηκε ότι η ύπαρξη του σταυρού στα εκλογικά κέντρα ήταν αντίθετη στην αρχή της θρησκευτικής ουδετερότητας του Κράτους. Τον Μάη του 2002 το διοικητικό συμβούλιο του σχολείου αποφάσισε ότι οι σταυροί θα παραμείνουν στις αίθουσες διδασκαλίας. Στη συνέχεια το Υπουργείο Κρατικής Παιδείας έστειλε μια σχετική εγκύκλιο σε όλους τους διευθυντές σχολείων.

    Τον Ιούλιο του 2002 η προσφεύγουσα προσέβαλε την απόφαση του σχολείου στο Διοικητικό Δικαστήριο, ισχυριζόμενη ότι παραβίαζε τις συνταγματικές αρχές της ουδετερότητας και ανεξαρτησίας των κρατικών αρχών σε θρησκευτικά θέματα. Το Υπουργείο Κρατικής Παιδείας που προσήλθε ως διάδικος υπογράμμισε ότι η υπάρχουσα κατάσταση ήταν υποχρεωτική λόγω βασιλικών διαταγμάτων του 1924 και 1928. Το 2004 το Διοικητικό Δικαστήριο εξέδωσε μια απόφαση για την παραπομπή της υπόθεσης στο Συνταγματικό Δικαστήριο, ώστε να εξεταστεί η συνταγματικότητα της παρουσίας των σταυρών στις σχολικές αίθουσες. Στο Συνταγματικό Δικαστήριο, η Κυβέρνηση είπε ότι αυτή η απεικόνιση (του σταυρού) είναι φυσιολογική, καθώς ο σταυρός δεν είναι μόνο ένα θρησκευτικό σύμβολο αλλά επίσης η “σημαία” της μόνης Εκκλησίας που μνημονεύεται στο Σύνταγμα (δηλ. της Καθολικής Εκκλησίας), ένα σύμβολο του Ιταλικού Κράτους. Το Δεκέμβρη του 2004 το Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε ότι δεν είχε δικαιοδοσία για την υπόθεση με τη λογική ότι η προσβαλλόμενη πράξη ήταν κανονιστική κι όχι νομοθετική. Η υπόθεση επανήλθε στο διοικητικό δικαστήριο, το οποίο τελικά απέρριψε την προσφυγή της αιτούσας. Έκρινε ότι ο σταυρός ήταν σύμβολο της Ιταλικής ιστορίας και πολιτισμού, άρα και της ιταλικής ταυτότητας και ότι συμβολίζει τις αρχές της ισότητας, ελευθερίας και ανεκτικότητας, όπως επίσης και την ουδετερότητα του Κράτους. Το 2006 η προσφυγή απορρίφθηκε κι από το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την αιτιολογία ότι ο σταυρός αποτελεί μια από τις αρχές της ουδετερότητας του Ιταλικού Συντάγματος και αντιπροσωπεύει τις αξίες της αστικής ζωής. Στη συνέχεια η προσφεύγουσα κατέθεσε την προσφυγή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ατόμου.

    Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι κατέθεσε παρατηρήσεις ως εκ τρίτου παρεμβαίνον. Το ΕΠΣΕ υπογραμμίζει ότι ο σταυρός δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο παρά ένα θρησκευτικό σύμβολο κι ότι η έκθεσή του στις σχολικές αίθουσες επιβάλλει τον θεσμικό σεβασμό αυτού του συμβόλου. Επικαλούμενο τις κατευθυντήριες αρχές του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων του ΟΑΣΕ για το θέμα, το ΕΠΣΕ υποστηρίζει ότι ο σταυρός στις σχολικές αίθουσες συνιστά επιλεκτική προβολή μιας θρησκείας, εις βάρος όλων των άλλων.

    Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι η παρουσία του σταυρού στις σχολικές αίθουσες εύκολα εκλαμβάνεται από τους μαθητές όλων των ηλικιών ως ένα θρησκευτικό σύμβολο το οποίο τους επιβάλλεται μέσα από την επίσημη εκπαίδευση. Αυτό θα μπορούσε να ενισχύει τους θρησκευόμενους μαθητές, αλλά και να προκαλεί απέχθεια στους μαθητές που ακολουθούν άλλες θρησκείες ή είναι άθεοι, ιδιαίτερα εκείνοι που ανήκουν σε θρησκευτικές μειονότητες. Η ελευθερία του να μην ακολουθείς κάποια θρησκεία (περιλαμβανόμενη στην θρησκευτική ελευθερία που κατοχυρώνεται από την ΕΣΔΑ) δεν αφορά μόνο την θρησκευτική εκπαίδευση, αλλά περιλαμβάνει όλες τις πρακτικές και τα σύμβολα που εκφράζουν μία πίστη, μια θρησκεία ή την αθεΐα. Αυτή η ελευθερία αξίζει ιδιαίτερης προστασίας, όταν το ίδιο το Κράτος προωθεί μια συγκεκριμένη θρησκεία σε μέρη και διαδικασίες που οι πολίτες δεν μπορούν να αποφύγουν ή δεν θα μπορούσαν να το κάνουν χωρίς υπέρμετρο κόπο και θυσία.

    Σε αυτές τις τελευταίες γραμμές βρίσκεται το πνεύμα αλλαγής που φέρνει αυτή η απόφαση: έξω τα θρησκευτικά σύμβολα που χρησιμοποιεί το κράτος από όλες τις διαδικασίες που οι πολίτες δεν μπορούν να αποφύγουν.

    Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ουσιαστικά καλεί τα κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπη να αφαιρέσουν τα θρησκευτικά σύμβολα όχι μόνο από τα σχολεία, αλλά και από τα δικαστήρια, τις δημόσιες υπηρεσίες, τον στρατό, τις ορκωμοσίες δημόσιων λειτουργών και όλες τις περιστάσεις της δημόσιας ζωής στις οποίες οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν.

    Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ουσιαστικά ενθαρρύνει τους πολίτες ατομικά αλλά και με τη δράση τους στο πλαίσιο μη κυβερνητικών οργανώσεων, να διεκδικήσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα που από την δεκαετία του 1950 θεσπίστηκαν στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

  7. Κύριε Ρο,
    Παρακολουθώ τη φρασεολογία σας και ιδιαιτέρως σήμερα ο τίτλος του άρθρου σας δείχνει φανερά ότι είστε ορθόδοξος χριστιανός, γιατί λοιπόν χτυπάτε συνεχώς και με μανία την πίστη σας;

    Συγνώμη αν ενοχλώ

  8. Ο/Η Ιωάννα της Λωρραίνης λέει:

    Ο αποθανών δεδικαίωται – παρότι διέθετε εταιρία real estate με τον γνωστό σύμβουλο τέως σύμβουλο άλφα-άλφα σταθμού. Η ακτημοσύνη είναι pasee’…
    Όσο για τον εν λόγω…ας μας εξηγήσει γιατί έχει μωβ ανταύγειες στο μαλλί και μετά μιλάμε και για τα λοιπά καταπιεσμένα του ένστικτα…

  9. Όταν ο Θεός του τραγόπαπα (έτσι τους αποκαλεί ακόμα και το χριστεπώνυμο πλήρωμα) του διδάσκει «να ευλογεί αυτούς που τον καταριούνται», αυτούς που τον αποκαλούν παπάρα, και που στο κάτω-κάτω της γραφής είναι και παραείναι τοιούτος, δεν θα έπρεπε πλην της ευλογίας να του αποδώσουν και κάτι τι περισσότερο;
    Αυτή του η συμπεριφορά δεν αποδεικνύει ότι είναι αντί-Χριστος; Και το «αγαπάτε τους εχθρούς ημών» τι έγινε; Πού πήγε; Γιατί δεν ισχύει για το ιερατείο αλλά μόνο για τους «φτωχούς τω πνεύματι»;
    Αλλά καλώς έπραξε ο αμαρτωλός αυτός Αρχιερεύς. Μόνο που εσύ κ. Κολοβυρνά θα επωμισθείς το τίμημα της αγγαρείας. Διότι αναγκαστικά θα λάβει χώρα μια σπουδαία επαλήθευση. Δηλαδή περί της ποιότητας απόδοσης δικαίου από την πλευρά της ελληνικής δικαιοσύνης. Διότι είτε κοσμικώς, είτε χριστιανικώς αποδοθεί το δίκαιο είναι ολοφάνερο προς τα πού γέρνει η ζυγαριά του.
    Και να γνωρίζεις κ. Κολοβυρνά ότι οι άνθρωποι αυτοί διακατέχονται από άμετρη έπαρση κι αλαζονεία διότι ο αρχιαπατεώνας προπάτοράς τους Παύλος αναφέρει, σε επιστολή του, ότι οι πιστοί θα κληθούν να κρίνουν μέχρι και Αγγέλους. Πόσο μάλλον ένα «αμαρτωλό» σαν και του λόγου σου!
    Κάνε υπομονή κ. Κολοβυρνά, και αναλογίσου ότι η ταλαιπωρία σου δεν θα πάει χαμένη, όποια κι αν είναι η απόφαση της δικαιοσύνης, παρ΄ όλ΄ αυτά που αναφέρει ο πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου Στ. Ματθίας:

    Μιλώντας σε εκδήλωση της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, περιέγραψε ένα «τοπίο αφύσικου εναγκαλισμού» δικαστών, κληρικών και πολιτικής εξουσίας, που ευνοεί τις υποθέσεις που ενδιαφέρουν την Εκκλησία και προωθεί στην ιεραρχία «θεοσεβούμενα πρόσωπα», θίγοντας κατάφωρα με τον τρόπο αυτό την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης στη χώρα.
    Εξίσου καυστικός ήταν και ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Ν. Αλιβιζάτος, ο οποίος τόνισε ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δημιουργεί αδικαιολόγητα προνόμια για την Εκκλησία, προσβάλλει βάναυσα το αίσθημα δικαιοσύνης και ευνοεί την αδιαφάνεια.
    Βαθύς γνώστης όσων συμβαίνουν στο δικαστικό χώρο, ο κ. Ματθίας ήταν ιδιαίτερα καυστικός. Όπως είπε, οι Έλληνες δικαστές διαπλέκονται με την Εκκλησία είτε γιατί είναι επιρρεπείς σε αναχρονιστικές φυλετικές και θρησκευτικές εμμονές είτε από απλό ωφελιμιστικό υπολογισμό.
    Σύμφωνα με τον κ. Ματθία, που ξέρει καλά πρόσωπα και πράγματα στο δικαστικό χώρο, «οι θεοφοβούμενοι δικαστές συχνάζουν σε μονές και εκκλησίες, συναναστρέφονται κατά κανόνα κληρικούς, δεν παρακολουθούν τις κοινωνικές εξελίξεις, είναι αφελείς αλλά και τυπολάτρες, υπερβολικά αυστηροί σε ηθικοθρησκευτικά διλήμματα, στην αναγνώριση ελαφρυντικών υπέρ των κατηγορουμένων και στην επιμέτρηση των ποινών».
    Ως παραδείγματα έφερε την ευπιστία κάποιων απέναντι στον Γιοσάκη, τον Αττικής Παντελεήμονα, ηγούμενους και μοναχούς, που τους έκαναν όργανά τους.
    «Η τέως πρόεδρος Πρωτοδικών Ροδόπης ευνόησε συνειδητά τον ηγούμενο της Μονής Βατοπεδίου με τη σκέψη, όπως η ίδια παραδέχθηκε, ότι αυτός θα διέθετε την περιουσία που θα του αναγνωριζόταν σε αγαθοεργίες. Ξεχνώντας τη δικαστική της ιδιότητα, μερολήπτησε συνειδητά από θρησκοληψία», είπε χαρακτηριστικά.
    Ενδιαφέρον έχει όμως η αναφορά του κ. Ματθία στην ωφελιμιστική προσκόλληση δικαστών στην Εκκλησία. Να πώς περιγράφει την κατάσταση: «Βλέπουν (οι δικαστές) ότι τα θρησκευτικά σύμβολα βρίσκονται σχεδόν σε όλους τους χώρους άσκησης κρατικής εξουσίας, ότι ιερωμένοι τελούν τις επίσημες κρατικές τελετές, ότι λατρευτικές εικόνες είναι αναρτημένες πάνω από την έδρα σε όλα τα ακροατήρια, ότι κάθε χρόνο γίνεται “αγιασμός” στα δικαστήρια, ότι ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης έχει οριστεί “προστάτης των δικαστών”, ότι επισκέψεις ιερωμένων σε δικαστικά γραφεία είναι συχνές και πυκνώνουν παραμονές διάσκεψης επί υποθέσεων που “ενδιαφέρουν” την Εκκλησία».
    «Βλέπουν επίσης» συνεχίζει ο κ. Ματθίας, «ότι κατά τις προαγωγές από το υπουργικό συμβούλιο στις ηγετικές θέσεις της δικαστικής ιεραρχίας η Εκκλησία στηρίζει τους θεοφοβούμενους δικαστικούς λειτουργούς και ότι καμιά φορά εισακούεται. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η πεποίθηση ορισμένων διαδίκων και δικαστών ότι η Εκκλησία είναι σε θέση να ασκεί σε επίδικες υποθέσεις και στις προαγωγές των δικαστών ουσιαστική επιρροή. Γι’ αυτό και κάποιοι διάδικοι επιζητούν και επιτυγχάνουν τη μεσολάβηση κληρικών σε εκκρεμείς δίκες και κάποιοι δικαστές γίνονται τακτικοί “συνομιλητές” μητροπολιτών με την προσδοκία ότι αυτοί θα τους υποστηρίξουν», τονίζει χαρακτηριστικά.
    Αποκορύφωμα της αφύσικης αυτής διαπλοκής είναι, κατά τον κ. Ματθία, η από ετών σχεδιαζόμενη οικοδόμηση ναού μέσα στον Άρειο Πάγο. Κατά τον ίδιο, αυτό γίνεται για να υπάρχει ευχερής και τακτική επαφή της Εκκλησίας με μέλη του δικαστηρίου, της Εισαγγελίας και του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου, ώστε να μπορεί να ασκείται επιρροή στο δικαιοδοτικό έργο και στη διοίκηση της Δικαιοσύνης».
    Όπως λέει, με τις επεμβάσεις στις προαγωγές ελπίζεται ότι θα προωθούνται οι προσκείμενοι στην Εκκλησία δικαστές και εισαγγελείς που ακολούθως θα κατευθύνουν τη Δικαιοσύνη!
    Από την πλευρά του ο κ. Αλιβιζάτος, ζήτησε να υπάρξει η βήμα προς βήμα προσέγγιση των εκκρεμοτήτων στις σχέσεις πολιτείας και εκκλησίας. «Μπορεί ο θάνατος του προηγούμενου Αρχιεπισκόπου να αποδυνάμωσε τις φονταμενταλιστικές φωνές στην Εκκλησία, κάθε άλλο όμως παρά τις εξαφάνισε. Η παρουσία των τελευταίων, ας μην το ξεχνάμε, λειτουργεί ως άλλοθι για να μην αλλάξει τίποτα, προς μεγάλη ικανοποίηση των συντηρητικών αλλά και των καιροσκόπων παλαιάς και νέα κοπής στα δύο μεγάλα κόμματα», κατέληξε.

  10. Ο/Η sfrang λέει:

    Γιατί αντιμίλησε ή απλά γιατί μίλησε;; Πρέπει να τους κόβει από νωρίς τον βήχα ο πανάγιος, αλλιώς θα πάρουν φόρα και θα μιλάνε όλοι!

  11. Ο/Η sarant λέει:

    Αγαπητέ, επειδή αυτά τα πράγματα θέλουν δημοσιότητα σας αντέγραψα ασύστολα:

    Ο άγιος ένα εκατομμύριο θέλει (μόνο)

  12. Μία αγαπημένη τακτική της Εκκηλσίας ήταν η οδός των μηνύσεων. Είναι ένας τροπος να τρομάξουν τους «αντιφρονούντες», όσο τολμούν και σκέφτονται, όσους τολμούν και μακριά από τις δικε΄ς του προσταγές ηθικής και ιδεολογικής υποταγής.

  13. Ο/Η Θρασύβουλος Νεάρχου λέει:

    Κε Ροϊδη αυτές οι αιτιατικές με εμβάζουν σε υποψίες.
    Ο ορθόδοξος και ελληνικός εαυτός σας βγαίνει στην επιφάνεια.
    Προσεύχεσθε και μετανοείτε.
    Σκληρόν προς κέντρα λακτίζειν.

  14. Ο/Η Μάγκας Πειραιώτης λέει:

    Ουστ ρε Σεραφείμ
    Σε τα μας;

    Ξεχνιέται ρε ο Καλλίνικος;

    Το ομοφυλοφιλόμετρο του Μητροπολίτη Πειραιώς Καλλίνικου
    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    18 Μαρτίου 2005
    Με ανάμικτα συναισθήματα θυμού και θυμηδίας πληροφορηθήκαμε σήμερα ότι ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Καλλίνικος, επιστράτευσε δυο σοβαρότατους – κατά τα άλλα – πανεπιστημιακούς σε μια αντι-επιστημονική και απαράδεκτη «διάγνωση» σεξουαλικής προτίμησης!
    Η Ελληνική Ομοφυλοφιλική Κοινότητα προτίθεται να ζητήσει εξηγήσεις από τον Ιατρικό Σύλλογο στον οποίο ανήκουν οι εν λόγω γιατροί, με ποια μέθοδο και ποια διαγνωστική διαδικασία αποφάνθηκαν περί της ομοφυλοφιλίας ή μη του κ. Καλλίνικου. Από όσο εμείς γνωρίζουμε, δεν υπάρχει στα παγκόσμια ιατρικά χρονικά προηγούμενο τέτοιας διάγνωσης και μάλιστα από … καρδιολόγους !!!
    Το γελοίον του πράγματος θυμίζει ένα ανέκδοτο στο οποίο ο κρυπτο-ομοφυλόφιλος φαντάρος ρωτάει τον εραστή του με τις πόσες φορές γίνεσαι ομοφυλόφιλος. Ας μας το πούνε οι εν λόγω γιατροί κι ο κ. Καλλίνικος, που φαίνεται να έχουν απαντήσει στο ερώτημα!
    Πέραν όμως της γελοιότητας, η πρακτική αυτή αναπαράγει στερεότυπα και αντιλήψεις που προσβάλλουν βαρύτατα τους ομοφυλόφιλους άνδρες και γυναίκες. Δεν μπορεί να επιτρέπεται σε επιστήμονες να εκμεταλλεύονται την δημόσια άδεια που δίνει το κράτος για την υγεία των πολιτών, και να αποφαίνονται με την ιατρική τους ιδιότητα σε αντι-επιστημονικές και προφανώς διαπλεκόμενες διαγνώσεις.
    Αν δηλαδή η «διάγνωση» της σεξουαλικότητας του κ. Καλλίνικου αποτελεί ιατρική διαδικασία, τότε πώς γίνεται να δημοσιοποιήθηκε με δελτίο τύπου από τους εν λόγω γιατρούς; Δεν τους δεσμεύει το ιατρικό απόρρητο; Αλλιώς γιατί χρησιμοποιείται πονηρά η ιατρική τους ιδιότητα; Μήπως για να συνάγεται έμμεσα το συμπέρασμα ότι πρόκειται για επιστημονική γνωμάτευση ενώ στην ουσία δεν είναι παρά μια δήλωση υποστήριξης μεταξύ φίλων η οποία δεν έχει καμιά επιστημονική αξία;
    Σημειώνουμε ότι σ’ αυτά τα φαιδρά και απαράδεκτα φαινόμενα καταλήγουμε εξ αιτίας του απρόκλητου μίσους και των διωγμών της εκκλησίας εναντίον μας. Τους δύο τελευταίους μήνες είδαμε να επιβεβαιώνεται μπροστά στα μάτια μας το παλιό, γνωστό ρητό: «ο χειρότερος εχθρός του ομοφυλόφιλου είναι ο κρυπτο-ομοφυλόφιλος».
    Ελληνική Ομοφυλοφιλική Κοινότητα

    Click to access 4131873538peiraiws%20_18-03-05.pdf

  15. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    να θυμίσω και 2 παλιότερα δημοσιεύματά μας για το θέμα.

    Αγωγή μητροπολίτη κατά ομοφυλόφιλου ακτιβιστή

    Μέρος 1ο, δικό μου

    Αγωγή μητροπολίτη σε ομοφυλόφιλο ακτιβιστή

    Μέρος 2ο δικό σας

    Αγωγή μητροπολίτη σε ομοφυλόφιλο ακτιβιστή (2)

  16. Ο/Η Πάτερ Κωλοσούζας λέει:

    http://www.10percent.gr/old/issues/200602/14.html

    Γνώμη
    Ουαί υμίν!
    του Νίκου Μελά

    [………..]
    Η Μπέμπα Μπλάνς, η Κάλας, η Σούλα, η Λέλα, η Ρίτα, η Βίκυ, η Μπούλα δίνουν πάτημα στον Υπουργό Δικαιοσύνης ώστε να αρνείται κατηγορηματικά να νομοθετήσει υπέρ της συμβιώσεως ατόμων ίδιου φύλου επικαλούμενος διάφορες αρλούμπες [To Βήμα, 31/12/2005], γιατί τρέμει την αντίδραση των θρησκόληπτων ψηφοφόρων του!

    Πρόσφατα μάλιστα (5/1/2006) ο μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος ζήτησε από την Ιερά Σύνοδο να βγάλει διάγγελμα που θα καταδικάζει την ομοφυλοφιλία! [in.gr, 4/1/2006] Αυτό και αν είναι! Είχε να γίνει από το 390 μ.Χ. με τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο. Καλά πάμε, σε λίγο έρχονται οι απαγχονισμοί, ε, κύριε Παπαληγούρα;

    Πώς το είχε πει ο πρώτος (και τελευταίος) Χριστιανός επί της γης; Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί;

  17. Ο/Η Έχω νεύρα λέει:

    ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΧΑΡΙΖΕΙ ΤΖΙΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

    Φραστικό επεισόδιο Πειραιώς με τον υφυπουργό Εσωτερικών
    Τελευταία Ενημέρωση: Sep 18, 2009
    Hits: 614 Share | | Εκτύπωση Αποστολή

    Ελασσόνα,του Νίκου Παπαχρήστου

    Έντονο φραστικό επεισόδιο ανάμεσα στο μητροπολίτη Πειραιώς και τον υφυπουργό Εσωτερικών Χρήστο Ζώη με αντικείμενο ένα τετρακίνητο εννεαθέσιο όχημα Cherokee συνέβη νωρίτερα σήμερα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Λάρισας.

    Περιμένοντας να αφιχθεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στην Ελασσόνα, ο κ. Σεραφείμ θυμήθηκε ότι ο κ. Ζώης δεν ενέκρινε τη χορήγηση από τον ΟΔΔΥ μικρού οχήματος για την εξυπηρέτηση των αναγκών των ηλικιωμένων που φιλοξενούνται στη στέγη γερόντων Άγιος Σπυρίδων. “Το υπουργείο Εσωτερικών δεν χορηγεί οχήματα hummer παρά μόνο στο στρατό” ήταν η απάντηση του υφυπουργού Εσωτερικών. “Αυτό είναι ψέμα δεν λέτε την αλήθεια” ανταπάντησε ο μητροπολίτης Πειραιώς και πρόσθεσε “Εγώ είμαι άντρας και δεν έχω πρόβλημα να σας το πω. Λέτε ψέματα”.

    Εμφανώς ενοχλημένος ο μητροπολίτης Πειραιώς συνέχισε “Δεν κάνατε τίποτα και με αυτά που λέτε θα φάτε “μαύρο” δαγκωτό στις εκλογές θα σας δώσουμε μαύρο δαγκωτό”. ο υφυπουργός Εσωτερικών ξαφνιασμένος από την αντίδραση του μητροπολίτη το μόνο που επαναλάμβανε μπροστά στον Αρχιεπίσκοπο στους έκπληκτους ιεράρχες, τους βουλευτές, τους πολιτευτές και τους τοπικούς παράγοντες που παρακολουθούσαν τη συζήτηση “Δεν μπορούσε το υπουργείο να διαθέσει Hummer”.

    O δυναμικός μητροπολίτης σηκώθηκε να αποχωρήσει από την αίθουσα όταν o δήμαρχος Λάρισας κ.Κώστας Τζανακούλης αντέδρασε και του είπε πως μιλάει έτσι στον υπουργό, για να λάβει την απάντηση: “Δέκα ημέρες σας έμειναν ακόμα, δέκα ημέρες σας έμειναν”.

    Αργότερα συνεργάτες του μητροπολίτη διευκρίνισαν πως η αντίδραση του κ. Σεραφείμ αφορούσε ένα εννεαθέσιο αυτοκίνητο τύπου van που ζητούσε η μητρόπολη για τους ηλικιωμένους και όχι jeep τύπου hummer όπως ανέφερε ο υφυπουργός Εσωτερικών. Άφηναν δε να εννοηθεί πως το εν λόγω όχημα κατέληξε σε πρόσωπο που συνδέεται με το περιβάλλον του υφυπουργού.

  18. Ο/Η Greek emigrants with Australian citizenship λέει:

    Agapitoi filoi o despotis Serafeim Pirea itan prota edo san despotis Xristianoupoleos. Malose me diko mas arxiepiskopo kai efyge piso patrida.

    Reed from Vima

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=46&ct=75&artId=127121&dt=21/07/2002

    o Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και οι 12 μητροπολίτες -μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος απέστειλαν επιστολή στον Οικουμενικό Πατριάρχη και χαρακτηρίζουν απαράδεκτες τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Στυλιανού, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ είπε σε συνέντευξη που παρεχώρησε σε εφημερίδα των Αθηνών ότι ο κ. Χριστόδουλος «λικνίζεται σαν μεθυσμένη οδαλίσκη».

    Οι αρχιερείς του Θρόνου είναι χολωμένοι όμως και γιατί στην ίδια συνέντευξη ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας δηλώνει εμμέσως πλην σαφώς ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι άνανδρος.
    #######

    Επιπλέον, πληροφορίες φέρουν τον κ. Στυλιανό να βρίσκεται σε μόνιμη σύγκρουση με ορισμένους από τους βοηθούς επισκόπους του. Αλλωστε αυτοί που πήγαν και ήλθαν από την Ελλάδα προς την Αυστραλία ξεπερνούν τους τρεις. Με μια υπόθεση αυτού του είδους ασχολήθηκαν στη διάρκεια της συνεδρίασης που είχαν πριν δέκα ημέρες οι μητροπολίτες της Συνόδου υπό την προεδρία του κ.κ. Βαρθολομαίου. Με επιστολή του ο κ. Στυλιανός ζητεί την επιβολή ετήσιας αργίας στον βοηθό Επίσκοπο Χριστιανουπόλεως κ. Σεραφείμ επειδή έφυγε από την Αδελαΐδα.

    Στις αρχές του 2001 ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας ζήτησε από το Φανάρι να εκλεγεί ο Αρχιμανδρίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Σεραφείμ Μετζελόπουλος Επίσκοπος Χριστιανουπόλεως. Οπερ εγένετο. Πρόκειται άλλωστε για έναν κληρικό με πλήθος συστατικών επιστολών. Γραμματέας των Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων της Εκκλησίας της Ελλάδος, απόφοιτος της Νομικής και της Θεολογικής Σχολής και εφημέριος του Μητροπολιτικού Ναού της Αθήνας ο κ. Σεραφείμ Μετζελόπουλος ήταν ο άνθρωπος που πριν από πέντε χρόνια πήγε στα Κύθηρα ως εκπρόσωπος του τότε Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ και διερεύνησε την υπόθεση ηθικών παρεκτροπών κληρικών που οδήγησαν ακόμη και σε παραίτηση τον τότε μητροπολίτη της περιοχής.

  19. Ο/Η Καλλινίκη μητροπολίτις Μουνιχίας λέει:

    To Laos στηρίζει Σεραφείμ

    Ο ΣΥΝ ζητά την ποινική δίωξη του κ. Σεραφείμ!
    του Χρήστου Χαρίτου
    μέλους της Κεντρικής Επιτροπής του ΛΑ.Ο.Σ.

    Την δίωξη του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ επειδή «προσέβαλλε αγωνιστή για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων» ζητά ο ΣΥΝ.
    Στις 26 Νοεμβρίου το «τμήμα δικαιωμάτων» του ΣΥΝ με επίσημη ανακοίνωσή του ζητά την ποινική δίωξη του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ, με βάση τον «αντιρατσιστικό» νόμο 927, του 1979! Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, είναι πραγματικότητα. Είναι τέτοιο το θράσος των νεοταξικών αριστερών της Κουμουνδούρου εναντίον οποιασδήποτε εθνικής φωνής, κατά των χριστιανικών παραδόσεων και βιωμάτων του Ελληνισμού, που πλέον δεν λογαριάζουν τίποτα.

    Ας δούμε τι λέει η απίστευτη ανακοίνωση του ΣΥΝ: «Η κατάντια της Μητρόπολης Πειραιά δεν έχει όρια. Ύστερα από ένα απίστευτο κήρυγμα μίσους εναντίον των γκέι και των λεσβιών, ο Μητροπολίτης Πειραιά κ. Σεραφείμ προχώρησε ένα βήμα παραπέρα: κατέθεσε αγωγή ύψους 1 εκατ. ευρώ στον αγωνιστή για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων Λύο Καλοβυρνά».

    Συνεχίζει το Συνασπισμένο παραλήρημα: «Η ευθύνη για το περιστατικό δεν αφορά μόνο τον μισαλλόδοξο Μητροπολίτη Πειραιά. Η ρητορική μίσους, οι προσβολές και η στοχοποίηση των ομοφυλόφιλων, αμφισεξουαλικών και των τρανσεξουαλικών ατόμων γίνονται ανεκτές από το κράτος, τους εισαγγελείς και την Εκκλησία. Ο ΣΥΝ καταγγέλλει τις ρατσιστικές και μισαλλόδοξες απόψεις του Μητροπολίτη Πειραιά … και καλούμε την κυβέρνηση να παρέμβει ενάντια στα κηρύγματα μίσους … ώστε να προβλέπονται ρητά ποινικά μέτρα για όσους κηρύττουν το μίσος ενάντια στους ομοφυλόφιλους ή τελούν ρατσιστικά εγκλήματα». Και εκεί ζητά την ενεργοποίηση του «αντιρατσιστικού» νόμου που ανέφερα!

    Θέλω να πω τα εξής προς πάσα κατεύθυνση. Είναι δικαίωμα κάποιων ανθρώπων να μην νιώθουν Έλληνες ή και να είναι άθεοι. Όλα αυτά να τα δεχτώ σε ένα επίπεδο «ατομικών δικαιωμάτων». Αυτό όμως σημαίνει ότι επειδή ο ΣΥΝ έχει αναλάβει εργολαβικώς την αποεθνοποίηση της Ελληνικής κοινωνίας, τον αποχριστιανισμό του Ελληνικού λαού, φθάνει σήμερα σε τέτοιο βαθμό ηθικής εξαχρειώσεως ώστε να ζητά την ποινική δίωξη του Μητροπολίτη Πειραιώς, επειδή ο τελευταίος δεν συναινεί στην πνευματική λοβοτομή που επιχειρείται; Δηλαδή, τι θέλει ο ΣΥΝ, την φυλάκιση του κ. Σεραφείμ, επειδή δεν δέχεται τον γάμο των ομοφυλοφίλων; Τι να κάνουμε τώρα, να επαναφέρουμε τα γκούλαγκ ή να γκρεμίσουμε τις εκκλησίες, όπως έκαναν οι ιδεολογικοί προπάτορες των ανθρώπων του ΣΥΝ;

    Για άλλη μία φορά ο ΣΥΝ ξεπέρασε κάθε ανθρώπινο μέτρο. Μετά την κάλυψη των κουκουλοφόρων και το κάψιμο των Αθηνών, που ο κ. Αλαβάνος το συνέκρινε με απλό «σπάσιμο βιτρινών», τώρα ξεκίνησε και τις ιδεολογικές προγραφές. Όποιος δεν συμφωνεί με τις παρακμιακές θέσεις του ΣΥΝ θα πρέπει να δικάζεται, αφού πρώτα θα έχει διαπομπευθεί ηθικώς. Και έτσι οι νεοταξικοί αριστεροί νομίζουν ότι θα αμβλύνουν το φρόνημα του Ελληνικού λαού, προκειμένου να νομιμοποιήσουν τις πολιτικές τους.

    Ο Μητροπολίτης Πειραιώς έχει την παρρησία να αντιταχθεί δημοσίως σε αυτές τις πολιτικές. Για αυτό τον λόγο έχει στοχοποιηθεί από τον ΣΥΝ. Ο ίδιος επιτελεί το πνευματικό του καθήκον στον μέγιστο βαθμό, πολεμώντας πολλές φορές μόνος του. Εμείς οι υπόλοιποι όμως τι κάνουμε; Εξακολουθούμε να φοβόμαστε τα δισέγγονα του Στάλιν, μην μας μαλώσουν, συναινώντας στον εκμαυλισμό της κοινωνίας μας; Όπως λέει και ένα ωραίο τραγούδι του Μαρκόπουλου «και εκείνος, και εκείνος που σωπαίνει, θα χαθεί, θα χαθεί». Ας φωνάξουμε τώρα, γιατί αύριο δεν θα υπάρχει κανείς να μας ακούσει, μόνο οι δεσμοφύλακες του ΣΥΝ.

    Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο φύλλο της 21ης Δεκεμβρίου 2008 της εφημερίδας Ελεύθερη Ώρα.

  20. Ο/Η εξαδάκτυλος λέει:

    Βλέπω τα οοδε-troll ξανάρθαν… καλώς τους δεχτήκατε, αγαπητέ

  21. Ο/Η Pygoskelis Rationalis λέει:

    Ε, εξαδάχτυλε, όταν πέφτουν οι βροχές, τότε βγαίνουν οι γυμνοσάλιαγκες…

  22. Παράθεμα: Μητροπολίτης Σεραφείμ: κατω οι εωσφοροσιωνιστές εβραίοι/ Greek antisemitic Metropolite: down with the satanozionist Jews « Abravanel

  23. Παράθεμα: Παρθένος άνδρας ντυμένος με φόρεμα… « Διαγόρας ο Μήλιος

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.