To Υπουργείο Παιδείας (;) προπαγανδίζει την πτωματολατρεία στους μαθητές;

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,

Ο όσιος σε τρυφερ�ς στιγμ�ς με μια φίλη του

Ο όσιος σε τρυφερές στιγμές με μια φίλη του

Το Υπουργείο Θρησκευμάτων επέτρεψε στον κ. Νίκο Χατζηνικολάου, δεσπότη σε Σπάτα, Χαρβάτι, Πικέρμι, Κορωπί, Λούτσα, Λιόπεσι και τοποτηρητή σε Κακοσάλεσι, Μαυροσουβάλα, Αυλώνα, Καπανδρίτι, Κιούρκα, Χασιά, Μενίδι Λιόσια κλπ. να απευθυνθεί στους μαθητές της περιοχής του και να επέμβει σε μια διδακτική ώρα. Συνεχίζεται δηλαδή η λαϊκοθρησκευτική πασοκική παράδοση της επέμβασης της Εκκλησίας στα της Παιδείας:

«Προς Τους μαθητές τών Γυμνασίων και Λυκείων τής Ανατολικής Αττικής …..Σε λίγες μέρες, η Μητρόπολή μας θα έχει τη μεγάλη χαρά να φιλοξενήσει για ένα περίπου μήνα το σημαντικότερο ίσως κειμήλιο της Ρωσικής συνείδησης και παράδοσης, τα λείψανα του …αγίου Σεραφείμ τού Σάρωφ.………. Το δώρο που μας κάνουν οι Ρώσοι αδελφοί μας είναι ανεκτίμητο. Είναι η πρώτη φορά που το σώμα του βγαίνει από τη Ρωσία. Γι’ αυτό και θα τον συνοδεύσει έως τη χώρα μας μια ολόκληρη αποστολή από 30 άτομα. …… Γι’ αυτό και ζήτησα από τους Θεολόγους σας, με την άδεια των Διευθυντών, να αφιερώσουν μία ώρα μαθήματος στο πρόσωπό του. … Όσοι μπορείτε, την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου στις 6 το απόγευμα, να έλθετε στην υποδοχή του στον Ιερό Ναό τού Αγίου Τρύφωνα Παλλήνης, θα ωφεληθείτε αφάνταστα. Όσοι πάλι δεν μπορείτε εκείνη την ώρα, ελάτε στο Ναό, όποτε θέλετε, μέχρι το απόγευμα της Τετάρτης 8 Οκτωβρίου. Από την ώρα εκείνη μέχρι και την Κυριακή 2 Νοεμβρίου, το Λείψανό του θα βρίσκεται στο Ναό τής Παναγίας Σουμελά, στο Μενίδι. …. Απορρίψτε με όλη τη δύναμή σας τους ψεύτικους θεούς, τις υποκριτικές θρησκείες, τα χωρίς αλήθεια θρησκευτικά λόγια. ……Ο Επίσκοπός σας».

Ο κ. Χατζηνικολάου δεν φαίνεται να πιστεύει στις θρησκευτικές ελευθερίες. Ζητούσε 40 στρέμματα και οικονομική βοήθεια από την κυβέρνηση για την ανέγερση «Κέντρου Ορθόδοξου Πολιτισμού» στα Σπάτα. Επικαλείτο το καλό παράδειγμα της σαουδαραβικής τυραννίας που χρηματοδοτεί ισλαμικά κέντρα. Παράλληλα αρνιόταν «να γίνει ένα μουσουλμανικό καθίδρυμα» στην περιοχή του «που δεν έχει μουσουλμανικό στοιχείο» (1-8-’04), ανάλογο προφανώς με τον τεράστιο ορθόδοξο πληθυσμό του πατριαρχικού κέντρου του Σαμπεζύ στην Ελβετία, ή με τους πολυπληθείς ορθόδοξους της κομμουνιστικής Κούβας. Ευτυχώς οι ιμάμηδες είναι πιο ανεκτικοί από τον κ. Χατζηνικολάου και εκατοντάδες ορθόδοξων ναών, επισκοπών, μονών, πατριαρχείων, λειτουργούν ελεύθερα σε δεκάδες μουσουλμανικές χώρες, και αλλού. Ακόμη και στην Τύνιδα με αριθμό ορθόδοξων πιστών μικρότερο από 40, χωρίς ούτε ένας από αυτούς να είναι αυτόχθων, λειτουργεί μεγάλος ναός της μητρόπολης Καρθαγέννης και πρεσβυτέριο στο κέντρο της πόλης, ενώ στο Σφαξ και στη Τζέρμπα παραμένουν στην ιδιοκτησία της μητρόπολης δυό ναοί των παλιών Ελλήνων σφουγγαράδων χωρίς ούτε έναν πιστό σήμερα και χωρίς κάποιος χότζας να έχει ζητήσει την κατεδάφισή τους, όπως έγινε με τα ωραία τζαμιά που λειτουργούσαν κάποτε στην Σατραπεία του κ. Χατζηνικολάου.

Ο Σεβασμιώτατος ντήλερ του πτώματος με τον Πανιερώτατο τ. Αττικής Παντελεήμονα (όπισθεν), η μητρόπολη του οποίου διατηρείται από την Σύνοδον κενή, με Τοποτηρητή τον πρώτο, μ�χρι να αθωωθεί και να επιστρ�ψει.

Ο Σεβασμιότατος ντήλερ του πτώματος με τον Πανιερώτατο τ. Αττικής Παντελεήμονα (όπισθεν), η μητρόπολη του οποίου διατηρείται από την Σύνοδον κενή, με Τοποτηρητή τον πρώτο, μέχρι να αθωωθεί και να επιστρέψει.

Ποιος ήταν ο Σεραφείμ του Σαρόβου; Λίγο πριν την Οκτωβριανή Επανάσταση, το ανακτορικό χοιροστάσιο των Αγίων και φονιάδων τυράννων Νικόλαου και Αλεξάνδρας φιλοξενούσε ελεεινούς θαυματοποιούς, πιστό στην Ορθόδοξη παράδοση που θεωρεί άγιο κάθε βρωμερό σταυροφόρο μανιοκαταθλιπτικό που περιφέρεται στους δρόμους και μιλά ακατάληπτα, και τον ονομάζει «δια Χριστόν σαλό». Ένας πρώην χασάπης, ο Γάλλος θαυματοποιός υπνωτιστής Φιλίππ Βασό, και μια απερίγραπτη ομάδα από ιθαγενείς σακάτηδες προφήτες ανάμικτoυς με το ρασοφόρο σκυλολόϊ το οποίο τους προώθησε στα ανάκτορα σε (αντιπερισπασμό του Φράγκου, ο επιληπτικός «ιερός αθώος» φωκομελής προφήτης Μίτια Κολιάμπα που στρίγγλιζε και ο ψάλτης Γιεγκόροβ που ερμήνευε τα μουγκρητά του, ο μάγος «δόκτωρ Θιβετιανής Ιατρικής» Μπαντμάγιεβ, η υστερική επιληπτική Οσίποβα, ήταν σύμβουλοι του ψυχωσικού βασιλικού ζεύγους. Από κοντά η σφηκοφωλιά των παλατιανών ρασοφόρων, ο πρωθιερέας Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, ο επίσκοπος Σαρώφ άγιος Ερμογένης (Κυνηγός αιρετικών συγγραφέων. Ξεσήκωσε την πλέμπα του Τομπόλσκ σε λιτανεία υπέρ του φυλακισμένου Τσάρου του οποίου οργάνωνε την απόδραση. Πετάχτηκε από τους κομμουνιστές με μια πέτρα στον λαιμό στον ποταμό Τούρα) και ο «Ιππότης του Επουρανίου Βασιλείου», ο τρομερός μοναχός του Τσαρίτσιν Ηλιόδωρος (Τόσκασε στη Σουηδία). Κορυφαία επιτυχία της αυλής των θαυμάτων υπήρξε η εγκυμοσύνη της τσαρίνας που

Το άγιο τσαρικό ζεύγος με τον τσάρεβιτς που γεννήθηκε χάρις στον όσιο

Το άγιο τσαρικό ζεύγος με τον τσάρεβιτς που γεννήθηκε χάρις στον όσιο

μανιασμένα ήθελε αγόρι αφού δεν μπορούσε πιά να καταλάβει τον θρόνο γυναίκα. Το λουτρό της βασίλισσας στην ιερή πηγή του Σεραφείμ, ενός μοναχού που ζούσε στην έρημο του του Σάροβου, την άφησε έγκυο, κι ο τσάρος που δεν είχε καταφέρει αυτό που κατάφεραν τα νερά του καλόγερου, του ανταπέδωσε το καλό ζητώντας το 1903 από την Σύνοδο (που άλλο που δεν ήθελε), να τον αγιοποιήσει. Οι κακές γλώσσες πάντως απέδωσαν τη σύλληψη του διαδόχου στον στον πρίγκηπα Ορλώφ. Από τότε το πνεύμα του οσίου καθοδηγούσε τα εγκλήματα του Νικόλαου. Ο Έντβαρντ Ρατζίνσκυ, βιογράφος του «Τελευταίου Τσάρου» (Εκδ.Νάρκισσος-2006), αποκαλύπτει πως η μυστική αστυνομία καθοδηγούσε τις κινήσεις του γελοίου μονάρχη με αυθεντικές ή και κατασκευασμένες προφητείες του Σεραφείμ. Ο καλόγερος πρέπει να ήταν σχιζοφρενής αφού oι πιστοί του ισχυρίζονται πως έζησε για μεγάλο διάστημα αρνούμενος να μιλήσει, έβλεπε οράματα και προμάντευε τα μελλούμενα, έκανε παρέα με μια αρκούδα Ο ίδιος εκσφενδονίστηκε από δαιμόνια αλλά δεν έπαθε τίποτα («Όσιος Σεραφείμ», Μ. Παρακλήτου Ωρωπού, 1998) αντίθετα με τον μωροφιλόδοξο μοναχό Κουννάβιο που όπως περιγράφεται στον βίο του οσίου Σέρβιου, γκρεμοτσακίστηκε από τους δαίμονες. Ίσως όμως αυτή η απότομη πτώση να του προξένησε κάποια βλάβη, αφού το παιδί που χάρισε στην αγία Αλεξάνδρα στάθηκε αφορμή με την αιμοφιλία του να πέσει η χώρα στα νύχια του αγύρτη Ρασπούτιν. Ίσως πάλι ο Σεραφείμ να απορρυθμίστηκε μεγαλώνοντας ορφανός από πατέρα κάτω από την καθοδήγηση της μάνας του. Σαν να μην έφτανε το σοκ της απότομης προσγείωσης και τα παιδικά του τραύματα ο όσιος μπήκε σε νέες περιπέτειες. Οι άθεοι κομμουνιστές το 1920 κατάσχεσαν το λείψανό του και το τοποθέτησαν στο Μουσείο Αθεϊας. Εβδομήντα χρόνια μετά «ανακαλύφθηκαν» εκεί (το είπαν κι αυτό θαύμα) και παραδόθηκε ξανά στη λατρεία των πτωματολάγνων. Στην Ελλάδα ο Σεραφείμ έγινε γνωστός από το μοναστήρι του ρόκερ κ. Μουλατσιώτη που τιμά την μνήμη του και τον Ιούνιο του 2001 ο τρισμάκαρ αρχιεπίσκοπος Χρήστος (Χριστόδουλος) Παρασκευαΐδης έσπευσε με τυμπανοκρουσίες στην Νεάπολη Θεσσαλονίκης να εναποθέσει σε ναό κόκαλα του ιαματικού αγίου που του χάρισε ο Ρώσος πατριάρχης,. Άρα δεν λέει αλήθεια ο δεσπότης των Σπάτων, πως ο γκαστρωτής όσιος πρωτοέρχεται στη χώρα μας, αφού κομματάκια από το πτώμα του βρίσκονται ήδη εδώ, πριονισμένα κατάλληλα από ρασοφόρους χασάπηδες.

Μαύρη ήταν η ώρα για την αγία Ρωσία που ο σαλός Σεραφείμ έκανε τα μαγικά του. Ο τσάρεβιτς γεννήθηκε αιμοροφιλικός. Η Κερκόπορτα του ιερού παλατιού άνοιξε για να την διαβεί ο μοιραίος ρασοφόρος υπνωτιστής Ρασπούτιν, που είχε θητεύσει στις οργιαστικές χορευτικές τελετές των Χλιστί. Ο στάρετς που κατάφερε να κάνει διεθνώς το όνομά του συνώνυμο της παπαδίστικης αγυρτείας και ακολασίας, έγινε ο πνευματικός καθοδηγητής της οικογένειας, έπεισε την αγία Αλεξάνδρα πως μπορεί να σώσει τον τσάρεβιτς και συμμετείχε από την κρεβατοκάμαρά του στην διακυβέρνηση της απέραντης χώρας παραμονές του 1917. Με τον τρόπο του συνέβαλε να σαπίσει μια ώρα αρχύτερα η Ορθόδοξη Θεοκρατία και να έλθουν οι άθεοι Μπολσεβίκοι.

Αυτοί οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που μοιράζουν χιλιάδες στρέμματα στους ιπτάμενους (με ελικόπτερα) καλόγερους και στέλνουν αθώους μαθητές να προσκυνήσουν τις φρικαλέες μούμιες παλαβών αγίων, πρέπει να πάνε σπίτι τους το ταχύτερο.

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός. Bookmark the permalink.

84 Responses to To Υπουργείο Παιδείας (;) προπαγανδίζει την πτωματολατρεία στους μαθητές;

  1. Ο/Η ange-ta λέει:

    τα λείψανα του …αγίου Σεραφείμ τού Σάρωφ:
    Δεν τα έστειλαν για την ανατομική διδασκαλία;;; Ξέρουν ότι εμείς οι ορθόδοξοι αγοράζουμε πτώματα απο την αλλοδαπή, οπότε είπαν να τους απαλλάξουμε απο το κόστος!!

  2. Ο/Η ellinaki λέει:

    Όσο υφίσταται το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Αστρολογίας με αυτή την ονομασία, λογικό είναι και να δίνει τέτοιες άδειες και να αφήνει θρησκευτικούς παράγοντες να δυεισδύουν στο έργο της παιδείας.

    Ακόμα και για την αυτονόητη άρνηση παρακολούθησης του μαθήματος των θρησκευτικών, ο Υπουργός Παιδείας προσπαθούσε να γλυκάνει τα αυτιά του Κλήρου. Αντί η θέση του να είναι απόλυτη, πέρασε τελικά το νόημα ότι «χίλια συγνώμη, αλλά μας πιέζει η Ε.Ε.».

    Επίσης δεν είδα ποτέ σε καμία κατάληψη ή σε μαθητικά και φοιτητικά αιτήματα, την αποδέσμευση των θρησκευμάτων από το Υπουργείο Παιδείας. Εάν η νέα γενιά δεν απαιτεί το αυτονόητο, και μάλιστα από το Υπουργείο που την «εκπροσωπεί», ποιος θα το απαιτήσει;

    Είναι μακρύς ο δρόμος ακόμα…

  3. Ο/Η ΜΑΡΙΑΝΝΑ λέει:

    Ζήτωσαν τα βαμπίρ!!!….κι ούτε μια φωνή αμφισβήτησης και έλλογης διαμαρτυρίας από τους εκπαιδευτικούς…Το μόνο που σκεφτήκαμε (γιατι βάζω και τον εαυτό μου μέσα) είναι «Χααα! Θα χάσουμε καμιά ωρίτσα μάθημα»….Πτωματολατρεία και πτωματολαγνεία η πεφωτισμένη εκπαίδευση….για Παιδεία δεν κανω καν λόγο.Την καλημέρα μου.

  4. Ο/Η ΜΑΡΙΑΝΝΑ λέει:

    δεν ξέρω κατά πόσο ο φιλόξενος ιδιοκτήτης τούτου του ιστολογίου επιτρέπει το διάλογο των σχολιαστών…αλλά θα ήθελα να επισημάνω στο ellinaki ότι οι μαθητές και γενικότερα οι νέοι μπορούν να αμφισβητούν και να απαιτούν αφού πρώτα έχουν μάθει σε διάλογο και σε υγιή αμφισβήτηση…δείξτε μου κι εμένα σας παρακαλώ πού γίνεται διαλογος στην εκπαιδευση, ποιος τολμάει να αμφισβητήσει τα ανθρωποκατασκευασμένα «θεία» και τότε θα κρίνω τους μαθητές…Γιατί όταν στο δικό μου το σύλλογο ειπώθηκε αντί για προσευχή το πρωί ( μια και οι μαθητές σπάνια προσέρχονται) να διαβάζουμε το ρητό ή τη σκέψη της ημέρας σηκώθηκε επανάσταση από τους «φωτισμένους» συναδέλφους μου…οι οποίοι ούτε και αυτοί βρίσκονται στην προσευχή!!! (για οποιαδήποτε μαθητομητρική στάση αν κατηγορηθώ, πληροφορώ ότι είμαι εναντίον των καταλήψεων χωρίς αρθρωμένο λόγο από τους ίδιους τους μαθητές).Και πάλι ευχαριστώ και καλημέρα

  5. Ο/Η espectador λέει:

    Αληθεια οι ενωσεις εκπαιδευτικων τι κανουν?

  6. Ο/Η Pygoskelis luciferis λέει:

    Μήπως τελικά όντως ο Σεραφείμ έκανε το θαύμα του,και προσπάθησε να απαλλάξει τους Ρώσσους απο το άγος του Τσαρισμού; Όλα θα ήταν καλύτερα και ο τσαρικός ολοκληρωτισμός θα έσβηνε απο θανατηφόρο εκφυλισμό όπως του άξιζε. Αλλά έλα που τα κάνανε μούτι οι κομμουνιστές, σφάζοντας τη σκυλοοικογένεια και χαρίζοντάς της έτσι το φωτοστέφανο του μάρτυρα… Βλέπεις δεν ξέρανε τη σοφή ελληνική παροιμία που λέει «και τον κασίδη αν τον σκοτώσουνε, χρυσομάλλη θα τον πούνε»…
    Μήπως να τον φέρουνε, μπας και κάνει κανα θάυμα και απαλλαγούμε απο τους τωρινούς τσάρεβιτς;
    Αλλά και πάλι, ποιός μας εγγυάται ότι δεν θα την πατήσουμε όπως την πάτησαν οι ρώσσοι τότε και δε θα μας έρθουν χειρότερα;
    😛 😛 😛 😀

  7. Ο/Η kapetanios λέει:

    «…Αυ­τός εί­ναι ο λό­γος που τα άγια λεί­ψανα τα τι­μούμε, χω­ρίς βέ­βαια να τα λα­τρεύ­ουμε……Γι’ αυτό και σας προ­σκαλώ όλους να βρείτε μία ευ­και­ρία να τον προ­σκυ­νή­σετε…»

    Φαίνεται ότι η απόδοση τιμών είναι συνυφασμένη με το προσκύνημα!
    Στα τέσσερα και γρήγορα αγαπητά μου παιδιά …
    Και μην ξεχνάτε το υποτακτικό χειροφίλημα (που στην προκειμένη γίνεται πτωματοφίλημα )

  8. Ο/Η ellinaki λέει:

    @ ΜΑΡΙΑΝΑ

    Έχεις δίκιο σε αυτά που επισημαίνεις, ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο δικαιολογείται το φοιτητικό κίνημα όταν υποτιθεται ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανοίγουν και λιγάκι τα στραβά.

    Προσωπικά μου φαίνεται αδιανόητο ένας νέος 20-25 ετών να έχει πολιτική άποψη, αλλά ταυτόχρονα να δηλώνει και παγερή αδιαφορία όσον αφορά τη δυείσδυση της θρησκείας στην εκπαίδευση. Εκτός αν το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει κάποιον κομματικό «καθοδηγητή» να του υποδείξει τα αρνητικά της δυσειδαιμονίας μέσα στο χώρο της εκπαίδευσης, οπότε δεν μπορεί να πάρει πρωτοβουλίες. Μπαίνουμε όμως μάλλον σε άλλο θέμα, εξίσου σοβαρό βέβαια, αλλά εκτός θέματος από το παρόν 🙂

  9. Ο/Η ΜΑΡΙΑΝΝΑ λέει:

    Καλησπέρα
    Θα πρέπει λοιπόν να αναρωτηθούμε κατά πόσον η πολιτικοποίηση των νέων σήμερα είναι υγιής ή είναι κομματικοποίηση ή θέμα γούστου…δηλαδή αν πρόκειται για συνειδητοποίηση της πολιτικής (με την έννοια τους μέλους μιας πολιτείας) ευθύνης του ατόμου ή πρόκειται για καθοδηγούμενο κίνημα που όταν χρειαστεί να πάρει το λόγο και να γίνει αυτοκινούμενο θα εξαφανιστεί..Υπάρχει ιδεολογία και πολιτικοποίηση στους νέους? έστω ένας προβληματισμός? ή χωρίς να το αισθάνονται γίνονται φερέφωνα της προηγούμενης γενιάς και των ματαιωμένων ελπιδονείρων της?
    Ας ελπίσουμε ότι η μαχητικότητά τους δεν θα σταματήσει στον πρώτο μισθό ούτε στην απαγόρευση του καθοδηγητή-ινστρούχτορα…
    Καλό ΣΚ….ευχαριστώ για την φιλοξενία

  10. Ο/Η Red Ghost λέει:

    Οι ίδιοι διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων, που διαβάζουν με συγκίνηση την εγκύκλιο του Μητροπολίτη, το πρωί, μετά τη σχολική προσευχή, είναι αυτοί που δεν επιτρέπουν τη διακίνηση Οδηγητή ή άλλων πολιτικών εντύπων στα σχολεία. Διότι ένας 16χρονος είναι πολύ μικρός για να ασχολείται με τα κοινά… Μπορεί όμως κάλλιστα να δουλεύει από πιο μικρός, όπως και να του γίνεται μάθημα θρησκευτικών (ορθοδοξίας) από την 3η Δημοτικού!

  11. Ο/Η argosholos λέει:

    Πολύ ωραίο κείμενο του Λασκαράτου! Είναι γραμμένο στη σωστή γλώσσα: αφού δεν μπορούμε να κράξουμε τους αγύρτες προσωπικά, επειδή μπορεί να μπλέξουμε νομικά με κανένα δικαστή φίλο του Γιοσάκη ή από αυτούς που χτίζουν εκκλησάκια μέσα στον Άρειο Πάγο και το ΣΕ, τουλάχιστον ας κράξουμε τα πτώματά τους…Μάλιστα αυτή η περίπτωση προσφέρεται, αφού πρόκειται για πρόσφατο άγιο και μπορεί άνετα να ελεγχτεί το ποιόν του. Ας γεμίσουμε λοιπόν τα Μεσόγεια με αφίσες και κείμενα γελοιοποιώντας τα πτώματά τους!
    Από την άλλη μεριά, τόσο λαμάκας είναι ο λαός μας; Πόσα χρόνια έχουν περάσει από την έξοχη περιγραφή του Ροϊδη στη Πάπισσα Ιωάννα για το εμπόριο κοκκάλων από τους καλογέρους και τίποτε δεν έχει αλλάξει…Θα μου πεις και η Μαντόνα (!) ονόμασε τη κόρη της Λούρδη!!!! (το αντίστοιχο του (Χρυσο)Βαλάντη, στα ελληνικά).
    Μόνο μερικές ενστάσεις στη γραφή: οι εκφράσεις σακάτηδες, φωκομελής, σαλός κλπ θα έπρεπε να λείπουν, τουλάχιστον όσο δίνουν μια αρνητική χροιά στα πρόσωπα. Χαρακτηρίζουν κατηγορίες ανθρώπων που δεν είναι απαραίτητα λαμόγια, άσχετα αν χρυσοποίκιλτοι δεσποτάδες τους χρησιμοποιούν για να κονομήσουν.

  12. Ο/Η Xalandraios λέει:

    Πολύ ωραίο ποστ. Μπράβο

  13. Ο/Η Elikas λέει:

    Και μην πάνε οι μαθητές με άδεια χέρια, ε; Να κάνουν πράξη το γνωστό ρητό «μούμια, σου φερα λουκούμια».

  14. Ο/Η ΜΑΡΙΑΝΝΑ λέει:

    το ρητό το αγνοώ…αλλά όπως πάμε άλλη μια γενιά θα έχει μουμιοποιημένα μυαλά και στην καλύτερη περίπτωση θα τα έχουν φυλαγμένα στη χριστιανική φορμόλη…
    Καλό σαββατόβραδο:)

  15. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    Εγώ γιατί έχω την αίσθηση ότι αποτελούμε πια μια διαιρεμένη κοινωνία; Και πραγματικά πιστεύετε ότι τα παιδιά (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων..) θα ασχοληθούν με τον κάθε ψυχωτικό ή όχι Ρώσο άγιο; Και θα έπρεπε να κάνουν και επανάσταση εναντίον της «εισβολής» της θρησκείας στην εκπαίδευση;
    Μυ θυμίζετε τους συνταξιούχους ….»πω πω που πάει αυτός ο κόσμος!!» «νεολαία είναι αυτή που έχουμε;» κ.α.
    Ωραίο αλλά περιθωριακό το θεματάκι. Ακόμα και στην σχέση κράτους εκκλησίας υπάρχουν πιο σημαντικά θέματα προς συζήτηση…

  16. Ο/Η laskaratos λέει:

    argosholos,
    έχεις δίκιο. Η έκφραση σακάτηδες είναι πολύ ατυχής. Πάνω στη βιασύνη μου μου ξέφυγε. Βέβαια τα συγκεκριμένα πρόσωπα, οι προφήτες της τσαρικής αυλής, ήταν όλα αγύρτες, που η αναπηρία τους τους προσέδιδε στα μάτια του θρησκόληπτου διαστροφικού βασιλικού ζεύγους κάποια δαιμονική ιερότητα. Γι’αυτούς τους σαλτιμπάγκους ήταν η απαξιωτική έκφραση σακάτηδες που υπαινισσόταν ανάπηροι σε όλα τους.
    Ο όρος φωκομελής όμως δεν είναι υβριστικός. Είναι ιατρικός.
    Σε καμμιά περίπτωση πάντως, δεν ήθελα να προσβάλλω ανάπηρους συνανθρώπους μας. Αν στενοχώρησα κάποιον ζητώ συγγνώμη.

  17. Ο/Η Νικος Καζαντζακης λέει:

    Aγαπητε Ροιδη και Λασκαρατε
    δεν ειδα να κανετε κανενα
    σχολιο για την επιστολη
    που υποτιθεται οτι εστειλαν
    ασκητές του Αγίου Όρους προς
    την Βουλη και τα ΜΜΕ.

    Αν δεν υπεπεσε στην αντιληψη
    σας εδω:

    Click to access vatopedi.pdf

    Και λεω «υποτιθεται» γιατι
    δεν ξερω αν ειναι γνησια ή
    πλαστη και τι να πιστεψει κανεις
    απο τα φοβερα και τρομερα που
    περιεχει.

    Μεχρι και για δολοφονια μοναχου με τσεκουρι μιλαει!

    ΥΓ)Ενα αλλο μου σχολιο για τον
    …αστροφυσικο πτωματολατρη τι
    απεγινε; Κοπηκε;

  18. Ο/Η Po λέει:

    Sotiris Koukios,
    λέτε: «Ωραίο αλλά περιθωριακό το θεματάκι. Ακόμα και στην σχέση κράτους εκκλησίας υπάρχουν πιο σημαντικά θέματα προς συζήτηση…»

    Αγαπητέ Sotiris,
    Συμφωνώ. Σας έχω εμπιστοσύνη. Συνεχίστε να γράφετε για τα σημαντικά εσείς και αφήστε σε εμάς τα ασήμαντα.

    Η διεισδυτική σας ματιά είναι ολοφάνερη στο ιστολόγιό σας.

    Σας υπόσχομαι πάντως ότι θα προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε.

    Grazie.

  19. Ο/Η Po λέει:

    Νικος Καζαντζακης,
    Γράφουμε με το δικό μας ρυθμό, δεν νιώθουμε καμία πίεση για τις π.χ. επιστολές, είμαι ενήμερος. Επαγγελματική όμως δημοσιογραφία δεν θα κάνουμε ποτέ. Όλα στην ώρα τους.

    Για το σχόλιο σας, δεν ξέρω, πάντως δεν έχω σβήσει ποτέ κάτι δικό σας.

  20. Ο/Η olympiada λέει:

    Οι ταγοί των ολοκληρωτικών καθεστώτων έχουν έφεση στο να προσκυνούν και να περιφέρουν λείψανα, μούμιες κλπ. Από την ευωδία του Βησσαρίωνα στη φορμόλη του Λένιν με την απαραίτητη στάση στο μαυσωλείο του Κεμάλ. Όταν ο άνθρωπος σταματήσει να προσκυνά πτώματα, ίσως αρχίσει να λατρεύει τη ζωή.

  21. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    @Ρο
    θα παρακολουθώ ανελλιπώς τις προσπάθειες βελτίωσης. Εξ άλλου και η δική σας διευσδυτικότητα είναι απαράμιλλη.

  22. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    προφανώς υπάρχει και διαγραφή σχολιών;

  23. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    διορθώνω το τελευταίο ερώτημα..προφανώς πρόβλημα της wordpress…

  24. Ο/Η Ανορθόδοξος λέει:

    Το μόνο που νιώθω για όλους αυτούς τους πτωματολάγνους εμπόρους της πίστεως είναι αηδία και ένας κόμπος στο στομάχι…

  25. Ο/Η Po λέει:

    Sotiris Koukios,

    1. Δεν ήρθα εγώ ποτέ στο ιστολόγιό σας να σας θίξω είτε σε «ασήμαντο» ή και σε «σημαντικό» σας ποστ. Ενώ εσείς το κάνατε.

    Υπάρχει διαφορά, έτσι δεν είναι;

    2. Δεν διαγράφω ποτέ σχόλια οποιασδήποτε άποψης, μόνο προσωπικές ύβρεις.

    Προφανώς λοιπόν, στο «Ροΐδη Εμμονές» δεν διαγράφουν ΠΟΤΕ σχόλια.

    grazie

  26. Ο/Η Po λέει:

    moderation ναι, υπάρχει, και θα συνεχίσει. Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι’ αυτό, ένας είναι ότι θέλω την ησυχία μου.

  27. Ο/Η Sotiris Koukios λέει:

    @Po
    για να μην υπάρξει παρεξήγηση και επειδή υπάρχει εκτίμηση νομίζω αδιαμφισβήτητη αφού στο παρελθόν έχω επιδοκιμάσει πλείστες όσες αναρτήσεις σας και σας παρακολουθώ ανελλιπώς. Πραγματικά θα στενοχωρηθώ αν προκάλεσα διαφορετική εντύπωση. Αντίθετα εκτιμώ και το ιστολόγιο σας και το περιεχόμενό του. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν διαφωνώ με μια συγκεκριμένη ανάρτηση.

    Moderation έχω κι εγώ, όχι για λόγους ησυχίας αλλά για να «κόβω» σχόλια που έχουμε δει σε άλλα ιστολόγια και θίγουν άλλους ανθρώπους πλην εμού. Όποτε σας κατανοώ. Απλώς είχα την εντύπωση ότι δεν έχετε moderation.

    με εκτίμηση και διάθεση χιούμορ

  28. Ο/Η Po λέει:

    Εντάξει Σωτήρη, συμφωνώ,
    Όλα καλά. 🙂

    Η ζωή συνεχίζεται.

  29. Ο/Η δερβίσης λέει:

    Μπορούμε παρακαλώ να έχουμε το post χωρίς τα επίθετα και τους επιθετικούς και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για να το δώσουμε να το διαβάσουν σε ανθρώπους με εκκλησιαστικό background που αρχίζουν να αμφιβάλλουν χωρίς να τους προσβάλλουμε;

  30. Ο/Η Κλείτωρ λέει:

    μεγένθυνες την φρίκη μου με το ιστορικό του πτώματος.

    http://kleitor.blogspot.com/2008/09/blog-post_23.html

  31. Ο/Η laskaratos λέει:

    δερβίση,
    μπορείς σε παρακαλώ να μου υποδείξεις τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, για να αντιληφθώ τι εννοείς; Ενδεχομένως να έχεις δίκιο, οπότε θα επανορθώσω ευχαρίστως, ενδεχομένως όμως, αυτοί που θεωρείς απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, να αποδειχθούν προκλητικά επιεικείς εκφράσεις, γιατί όσο κι αν ένα καλό κείμενο οφείλει να μην παραθέτει απαξιωτικά επίθετα-εδώ συμφωνώ απόλυτα-πολλές φορές η ατιμία που περιγράφεις είναι τόσο ελεεινή, που η αποφυγή χαρακτηρισμών σε καθιστά νερόβραστο ή συνένοχο.
    Σε κάθε περίπτωση παρακαλώ για τις υποδείξεις σου και ευχαριστώ.
    Πιστεύω πάντως πως οι πιστοί στους οποίους αναφέρεσαι, έπρεπε να είναι πιό επιεικείς με τους χαρακτηρισμούς μου γιατί τα θρησκευτικά κείμενα βρίθουν από βρισιές και η Εκκλησία τους είναι πρωταθλήτρια σε κατάρες, αφορισμούς, ύβρεις, διώξεις, μισαλλοδοξία, φωτιές της Κόλασης. Μην τα θέλουν όλα δικά τους οι καλοί χριστιανοί.

  32. Ο/Η δερβίσης λέει:

    Εγώ μαζί σας είμαι. Και στον προφορικό λόγο λέω τα ίδια, και μάλιστα ούτε τόσο γλαφυρά ούτε τόσο τεκμηριωμένα. Αλλά δεν κερδίζεις τον άλλο έτσι. Η άμυνα και το κλείσιμο είναι φυσιολογικές αντιδράσεις. Και τώρα είναι ευκαιρία να ξυπνήσουν πολλοί.

  33. Ο/Η ΦΕΡΝΟΣ ΕΜΜ λέει:

    Πάντως εδώ δεν πρόκειται για απαξιωτικούς ή επιθετικούς χαρακτηρισμούς που κάποιος από το blog προς τιμήν του ανακαλύπτει,αλλά γιά το τραγικό αδιέξοδο του δυτικοθρεμένου ανθρώπου που αδυνατεί να αναγνωρίσει άλλον πολιτισμό εκτός απο τον δικό του.(βλέπε τι πάθανε οι άραβες)
    Από την εποχή της Φραγκίας, μετά με τον διαφωτισμό και το εγγόνι του από τον εθνικισμό τον φασισμό, κάθε τι που δεν περιέχεται στον δικό μας τρόπο σκέψης δεν είναι μόνο ελεινό αλλά πρέπει και να το μισούμε όσο μπορούμε με όλη μας την δύναμη.Μου κάνει εντύπωση πως τα ιερά λείψανα των ηρώων της ορθοδοξίας γιατί ήρωες είναι οι άγιοι. Είναι αυτοί που είπαν όχι σε αυτοκράτορες που είχαν την δυνατότητα να εξαφανίσουν ολόκληρες πόλεις αν ήθελαν.Τα ονομάζουν συλήβδην πτωματολατρεία.
    Τόσο στις εικόνες όσο και στα λείψανα η προσκύνηση και η τιμή αφορά το πρόσωπο του αγίου και όχι το αντικείμενο (ΙΩΑΝΝ. ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ).Πάντως ελαφρά την καρδία ακολουθούνται και αναμασούνται οι διδαχές ημιμαθών του περιοδικού ΔΑΥΛΟΣ που επανειλημμένα έχει μιλήσει για πτωματολατρεία.Περιοδικό και ιδεολογία των αρχαιημερολογητών αποπνέει την βρομερή οσμή της κάπνας των κρεματορίων του φασισμού,ακόμη και το σύμβολο τους ο δαυλός ήταν από τα σύμβολα τησ 4ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.Γραπτά ιστορικών από πανεπιστήμια δικά μας η του εξωτερικού ούτε καν πέρνονται υπόψην η γνώση προέρχεται από αναγνώσματα τύπου ΈριχΦονΝταίνικεν.Ο ΝΑΖΙΣΜΟΣ ΘΑ ΩΧΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΦΑΣΙΣΜΟ ΠΟΥ ΑΝΑΤΈΛΕΙ.Δυστυχώς αυτά αρχίζουν να γίνονται πιστευτά και από κάποιους ας τους πούμε διανοούμενους.

  34. Ο/Η PARMENAS λέει:

    Για ονομα του Θεου τι φασισμος ειναι αυτος!

    Επιτρεπεται το 2008 ανθρωποι να γραφουν με τετοιο νηπιακο επιπεδο?

    Ειναι αυτα λογια προς εναν εξαιρετικο ιεραρχη πρωην κορυφαιο ερευνητη της ΝΑΣΑ!

    Ειναι αυτα λογια για την προσωπικοτητα του Σεραφειμ του Σαρωφ!

    Τι ανοησιες και φρικτα ψεματα ειναι αυτα που γραφονται!

    Στον χριατιανισμο δεν υπαρχει θανατος. Οι νεκροι ζουν, και η παρουσια τους ιδιαιτερα των αγιων ειναι αισθητη.

    Οι χριστιανοι ειμαστε αδερφια. Οπως θα ασπαζομουν τα λειψανα της νεκρης μανας μου ή αδερφου μου, ετσι ασπαζομαι και τα λειψανα ενος κατεξοχην αδελφου μου, του Σεραφειμ του Σαρωφ.

    Οι αγιοι ειναι κατεξοχην φιλοι του Θεου και με την τιμιτιικη προσκυνηση των λειψανων ζω το μυστηριο της Εκκλησιας, την υπερβατικοτητα, τη νικη επι του θανατου.

    Το αν υπαρχουν καμια δεκαρια θρησκοληπτοι, αυτο ειναι αλλο θεμα, δεν εχει σχεση με την υγιη πιστη στην Εκκλησια.

    Όσο για το Νικολαο δειτε αυτην την εκπληκτικη συνεντευξη.
    http://www.dailygreece.com/efrem/panagiwtarea-patir-nikolaos.wmv

    Ποιο δημοσιο προσωπο εχει τη σοβαροτητα και την αγαπη αυτου του ανθρωπου? Ο ανθρωπος αυτος ζει με απολυτη φτωχεια και 15 χρονια τωρα διακονει τους ανθρωπους ολο το 24ωρο. Για ονομα του Θεου!
    Εδω το βιογραφικο του
    http://www.phys.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/tributes/nikolaos/curriculumvitae.htm

    Παιδια ξανασκεφτητε αυτα που γραφετε. Για ονομα του Θεου

  35. Ο/Η Po λέει:

    PARMENAS,
    Θα τα ξανασκεφτούμε, σας το υπόσχομαι.

  36. Παράθεμα: Αι ένδοξαι Ένοπλαι Δυνάμεις και ΥΠΕΞ εις λείψανα Οσίου Σαρώφ « Ροΐδη Εμμονές

  37. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Πάντοτε ο τρόπος γραφής γίνεται δηλωτικός του επιπέδου μας.
    Μού φαίνεται απίστευτο όχι ο χυδαίος και υβριστικός τρόπος αλλά το πώς μπορούμε να γράφουμε τόσες ανακρίβειες, τις οποίες ο καθένας μπορεί πολύ εύκολα να ελέγξει και να διαπιστώσει το ψεύδος τους.
    Άραγε στηριζόμαστε στο ότι ελάχιστοι ή και κανένας θα επιχειρήσουν τέτοιο έλεγχο; Αν αυτό είναι το σκεπτικό, τότε πώς μπορούμε να στεκόμαστε μπροστά στον ίδιο τον εαυτό μας;
    Γράφετε επί παραδείγματι ότι στη σφηκοφωλιά των παλατιανών ρασοφόρων ήταν και ο άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης. Δέστε, παρακαλώ, εδώ:
    http://www.phys.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/agiologion/agios_iwannhs_ths_kronstandhs.htm
    Ο άγιος ήρθε σε σύγκρουση με την εξουσία της εποχής υπηρετώντας τον λαό του Θεού. Πού είδατε τον παλατιανό ρασοφόρο;
    Αφήνω τις απίστευτες ανακρίβειες για τον άγιο Σεραφείμ του Σάρωφ. Γράφετε:»Μαύρη ήταν η ώρα για την αγία Ρωσία που ο σαλός Σεραφείμ έκανε τα μαγικά του. Ο τσάρεβιτς γεννήθηκε αιμοροφιλικός». Αλλά ο άγιος Σεραφείμ είχε ζήσει έναν αιώνα πριν, τί μαγικά έκανε στους τσάρους του 1900 τόσο;
    Κανένας δεν αρνείται την αναξιότητα πολλών ιερέων και αρχιερέων σήμερα. Όμως το θαυμαστό με την Εκκλησία, αγαπητοί, είναι ακριβώς αυτό: η αναξιότητα των τέτοιων λειτουργών της. Αυτό αποδεικνύει τη γνησιότητα και την αλήθεια της! Διότι, παρά όλα αυτά και παρά τους τόσους διωγμούς της, μένει ζωντανή μέχρι σήμερα και θα μένει στους αιώνες.
    Κρίμα δε που μια τόσο θαυμαστή μορφή σαν τον άγιο Σεραφείμ του Σάρωφ τη βρίζετε με τόσο απροκάλυπτο τρόπο.Σίγουρα ο άγιος απ᾿ αυτό το υβρεολόγιο δεν παθαίνει τίποτε. Εσείς όμως δεν καταλαβαίνετε πόσο κακό κάνετε στον ίδιο τον εαυτό σας;

  38. Ο/Η laskaratos λέει:

    Kύριε Μποζοβίτη,
    1)κατηγόρησα τον κ.Νίκο Χατζηνικολάου για μισαλλοδοξία σχετικά με το τζαμί της Παιανίας. Παρέθεσα τα αστεία επιχειρήματά του. Έχετε κάτι να πείτε επ’αυτού; Γιατί αποφεύγετε;
    2)σχετικά με το κομματιασμένο πτώμα κλπ περιτεύει κάθε συζήτηση. Οι θαυματουργές μούμιες σας, τα όκκαλα γαιδάρων, τα δάκρυα της Παναγίας, η φτερούγα του Γαβριήλ, το σώβρακο του αγίου Γρύφωνος, η νεκροκεφαλή του δικέφαλου Χρυσόστομου, το ζωνάρι της Παναγίας κλπ κλπ που περιφέρονται σε λατρεία χαρακτηρίζουν την Εκκλησία σας και τους πιστούς της
    3)Από το γελοίο θαυματολογικό ανάγνωσμα κατάλληλο για μια 90χρονη Ρωσίδα χωρική στο οποίο με παραπέμπετε δεν προκύπτει κάποια αντίσταση του αγίου Ιωάννη κατά του αιματοβαμμενου φονιά και τύραννου αγίου Νικόλαου Ρωμανώφ. Ο Ιωάννης της Κροστάνδης ήταν από τους κληρικούς που συνέστησαν στην αγία Αλεξάνδρα τον ιαματικό απατεώνα Ρασπούτιν. Οι υπόλοιποι κληρικοί που απεφάνθησαν πως ο Ρασπούτιν ήταν σταλμένος του Θεού, ήταν ο διευθυντής της Ακαδημίας του Κίεβου αρχιμανδρίτης Θεοφάνης, ο άγιος Ερμογένης επίσκοπος Σάρωφ και ο αντισημίτης δολοφόνος καλόγερος πανοσιώτατος Ηλιόδωρος.
    4)Μην καταφεύγετε σε φτηνιάρικες ταχυδακτυλουργίες και μην βλασφημείτε τον άγιο Σεραφείμ του Σαρώφ. Επίσημα η γέννηση του διαδόχου αποδόθηκε σε θαύμα του Σεραφείμ ο οποίος όπως εξηγώ αγιοποιήθηκε ακριβώς γι αυτό. Ήταν δηλαδή πεθαμένος για να αγιοποιηθεί. Εξηγώ στο κείμενο πως η αγία φόνισσα Αλεξάνδρα λούστηκε στην θαυματουργή ιερή πηγή του. Οι κουτοπονηριές σας επομένως:
    @Αλλά ο άγιος Σεραφείμ είχε ζήσει έναν αιώνα πριν, τί μαγικά έκανε στους τσάρους του 1900 τόσο;@,
    είναι αστείες. Ξέρετε πολύ καλά πως σύνφωνα με τη πίστη σας οι άγιοι κάνουν μαγικά εκατοντάδες χρόνια μετά το θάνατό τους. Γκαστρώνουν αγελάδες, κατσίκες, χωρικές και τσαρίνες. Μην βλασφημείτε.

  39. Ο/Η Po λέει:

    Κύριε Στ. Μποζοβίτη,
    Αυτό δεν το περίμενα, ειδικά από εσάς.

  40. Ο/Η Rodia λέει:

    Ενα ποστ από άλλη σκοπιά, εδώ: https://roides.wordpress.com/2008/09/27/corpusmania/
    …εξωραΐζει με διαφορετική ματιά (είναι ένα «βλέμμα» άλλωστε!) την ιστορία, αφήνοντας τον αναγνώστη στην πλάνη του ή, μάλλον, ενισχύοντας την πλάνη αυτή…

  41. Ο/Η vlats λέει:

    Η απάντηση στο άρθρο σας (συμφωνώ με τον parmena) δίνεται από το εξαιρετικό άρθρο του ΝΙΚΟΥ ΞΥΔΑΚΗ στο χθεσινό φύλλο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ στον παρακατω σύνδεσμο:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_12/10/2008_287727

  42. Ο/Η Po λέει:

    vlats,
    Πολύ σοφά πράττετε και συμφωνείτε με τον κ. PARMENAS, πρέπει να συμφωνεί και εκείνος με το καλογραμμένο κείμενο του κ. Ξυδάκη.

    Για να απαντά πάντως, κατ’ εσάς, σε εμάς τους άσημους, χωρίς ιδιαίτερες περγαμηνές, ο κ. Ξυδάκης….κάτι θα αξίζουμε κι εμείς εδώ, έτσι δεν είναι.

    μόλις το ομολογήσατε.

  43. Ο/Η Λυδία λέει:

    Παρακολουθώ καιρό τώρα το ιστολόγιό σου και λυπάμαι γιατί σήμερα διάβασα την πιο άθλια, σρεβλή και κακόβουλη ανάρτηση που έχω διαβάσει ποτέ! Αναρωτιέμαι, από τι πληγές και τι αθεράπευτα τραύματα μπορεί να αναδύεται όλος αυτός ο απύθμενος οχετός…
    Δεν έχω άλλη εξήγηση. Βασανισμένη ψυχούλα, ποιος αλήθεια σε βασάνισε κάποτε (εν ονόματι του Χριστού!) για να εκτονώνεις τόση εμπάθεια;
    Πιστεύω ότι ο Άγιος Σεραφείμ, τη μνήμη του οποίου αποπειράθηκες με σωρεία ψευδών να σπιλώσεις, θα σε αγαπά από τώρα και στο εξής περισσότερο από όλους εμάς που πονέσαμε πολύ για την προσβολή που του επεφύλαξες.
    Εύχομαι, κάποτε να ξανασκεφτείς με ησυχία τα όσα σήμερα αβασάνιστα έγραψες και να αντιληφθείς τους βαθύτερους λόγους της επίθεσής σου σε αυτά ακόμη τα … ακίνδυνα και «άψυχα» λείψανα!

    Υ.Γ.: Εννοείται πως για μένα παρέλκει οποιαδήποτε προσπάθεια ανασκευής των γραφομένων σου. Το ύφος και το επίπεδο της ανάρτησης είναι τραγικά απαγορευτικό! Ξαναλέω με παράπονο … λυπάμαι.

  44. Ο/Η laskaratos λέει:

    Λυδία,
    το γράμμα σου περιέχει δυο τουλάχιστον στοιχεία που καθόλου δεν σε τιμούν
    1)Προσωπική επίθεση με ψυχαναλυτικό περιεχόμενο. Καλασσική γκεμπελίστικη τακτική απαξίωσης του γράφοντος, χωρίς κανένα στοιχείο, όταν δεν μπορούμε να ανασκευάσουμε τα γραφόμενα. Όσο για την γυναικουλίστικη και παπαδίστικη τάχα τρυφερή προσφώνηση «βασανισμένη ψυχούλα», είναι τόσο υποκριτική αν συσχετισθεί με τον υπόλοιπο οχετό της επιστολής σου.
    2)Μιλάς αόριστα για σωρεία ψευδών μου. Σε προκαλώ να μου τα απαριθμήσεις ώστε να απαντήσω. Όσα αναφέρω, και είναι ελάχιστα, θα τα βρεις σε οποιαδήποτε βιογραφία του αιματοβαμμένου ζεύγους των αγίων Νικολάου και Αλεξάνδρας. Ακόμη και οι συναξαριστές τους αναφέρονται στο θαύμα του Αγίου Σεραφείμ να της χαρίσει διάδοχο, του αγράμματου καλόγερου Σεραφείμ που πετούσε στον αέρα, έβλεπε οράματα, συνομιλούσε με τις αρκούδες και ζούσε στο δάσος Για το πως η τσαρική αστυνομία αξιοποίησε τοις πάλαβομάρες του Αγίου, παραπέμπω όπως είδες σε εγκυρότατη, βιογραφία που κανείς δεν τόλμησε να αμφισβητήσει. Εκεί θα βρεις πολύ χειρότερα για τον Άγιο Νικόλαο, αποδέκτη της χάριτος του αγίου Σεραφείμ.
    Με βρισιές και κατάρες δεν αντικρούεις κανέναν Λυδία. Δείχνεις μόνο την άγνοιά σου και την ποιότητά σου. Η απουσία επιχειρημάτων και τεκμηρίων δείχνει πως δεν μπορείς να ανασκευάσεις τίποτα.

  45. Ο/Η Λυδία λέει:

    Το ύφος σας, λυπάμαι και πάλι, είναι αποκαλυπτικό των διαθέσεών σας! Όσο για τις ανύπαρκτες «βρισιές και κατάρες » τις αποσύρω πάραυτα… Καλή συνέχεια.

    Με «γυναικουλίστικη» (!) συμπάθεια
    Λυδία

  46. Ο/Η pilotos91 λέει:

    Χαιρόμαστε που έχεις βαλθεί να σώσεις την Ελλάδα από την θρησκευτική «καταστροφή» !

    Δεν καταλαβαίνεις, όμως, ότι μιλώντας συνεχώς κατά της Εκκλησίας ( και μάλιστα με τόσο μένος ) αποδεικνύεις την προσωπική σου εμπάθεια.

    Αλλά γιατί φοβάσαι τα «πτώματα» ; Σε ενοχλούν ; Σε πείραξε κανένα από αυτά ; Αν είναι ψέματα, τότε θα σβήσουν, θα εξαφανιστούν !

    Ποιος σε ανακήρυξε «πτωματομάχο» ; Γιατί δεν σέβεσαι τα πιστεύω των άλλων, όποια κι αν είναι αυτά ;

    Πάντως πολύ περίεργα «πτώματα» ! Μαζεύουν χιλιάδες, εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, ενώ τα «ζωντανά» αδυνατούν να μαζέψουν , πια, μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες για να τους προσφέρουν «καθοδήγηση» !

    Φυσικά υπάρχουν προσωπικά απωθημένα και συμπλέγματα! Οποία γενναιότης να πολεμάς «πτώματα» και να χλευάζεις ( παραβιάζοντας τις αρχές του αλληλοσεβασμού και της ελεύθερης διακίνησης ιδεών ) όσους δεν έχουν αυτό το φοβερό αντιεκκλησιαστικό μένος.

    Όπως αναφέρει και ο Περικλής στον Επιτάφιο, οι άνθρωποι ζηλεύουν αυτούς που δεν μπορούν να φτάσουν. Και ζηλεύουν ακόμα περισσότερο όταν κάποιοι αποκτούν υστεροφημία ( αιώνες μετά το θάνατό τους ) , ενώ αυτοί ( όντας ζωντανοί ) προσπαθούν να επιβιώσουν κρίνοντας και κατακρίνοντας, χωρίς την ανάλογη απήχηση.

    Είναι αυτό που λέμε στα σχολεία : Κάποιοι μαθητές προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή , κάνοντας φασαρία. Και ο τενεκές κάνει θόρυβο, αλλά είναι … άδειος, πολύ άδειος…

    Καλή συνέχεια, λοιπόν, στο … θεοφιλές έργο σου !

  47. Ο/Η Po λέει:

    pilotos91,
    Σας καταλαβαίνω, πιστέψτε με. Στη θέση σας θα είχα την ίδια άποψη. Κάθε τεκμηριωμένο κείμενο που ξεσκεπάζει την υποκρισία και το παράλογο, μειώνει έστω και λίγο τον αριθμό των αμνοεριφίων στο κοπάδι.

    Όσο για την ευγένεια ψυχής που τόσο επιτυχώς πλασάρεται αποκλειστικά από τους ανώτερους και μή ευσεβείς σας, και αυτή η υποκρισία σας έχει αποκαλυφθεί από τη ζωή. Περισσότεροι άνθρωποι πια σταμάτησαν να «τσιμπούν» το δόλωμα σας.

    Όσο για λέξεις «μένος», μίσος» κ.α. κατά περίεργη σύμπτωση χρησιμοποιούνται από ευσεβείς χριστιανούς, ξέρετε εμείς δεν έχουμε την ίδια με εσάς ηθική. Σας την χαρίζουμε.

  48. Ο/Η nomikos λέει:

    Αγαπητέ Κε Ροίδη καλησπέρα,
    η περιήγησή μου στο ιστολόγιό σου, συνεχίζεται καθημερινά σε παλαιότερα post, τα οποία διαβάζω στο μικρό μου διάλειμα από την εργασία μου.Έχω καταφέρει έως τώρα να διαβάσω, γύρω στο 50% των περιεχομένων και εκτός των πραγματικά έξοχων θεμάτων που διαλέγεται για σχολιασμό, βρήκα και πραγματικά διαμάντια σχολιαστών, εκπομπών πραγματικής χριστιανικής αγάπης και τετράγωνης λογικής.Παραδείγματα; ΘΒ, ΕΞΆΚΤΙΝΟΣ, ΛΥΔΙΑ,PILOTOS91,ΔΗΔΡ THEOPROVLITOS κλπ κλπ.Πόσες σελίδες άραγε, θα προσέθετε ο καλός καθηγητής Ernst Mayr, στο βιβλίο του την ύπαρξη του οποίου, μου έκανες γνωστή σήμερα, εάν του έστελνα μέρος αυτών των σχολίων;Πάντως έχεις δίκιο όταν λες ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι τσιμπούν το δόλωμα.Σε διαβεβαιώ το διαπιστώνω καθημερινά.Συνέχισε την καλή δουλειά.

    ΥΓ
    ΠΡΟΣ PILOTOS 91
    Αγαπητέ έκανες ένα μικρό λάθος στο σχόλιό σου.
    Τα πτώματα δεν προσελκύουν ανθρώπους αλλά πτώματα.
    Είναι αυτό που λένε οι νεκροί με τους νεκρούς και οι ζωντανοί με τους ζωντανούς

  49. Ο/Η Undantag λέει:

    @ Pilotos91
    Μας δουλεύετε αγαπητέ;
    Για ποιά παραβίαση των «αρχ[ών] του αλληλοσεβασμού και της ελεύθερης διακίνησης ιδεών» δικαιούσθε (δια) να ομιλείτε;

    ΔΕ θα ρωτήσω το αυτονόητο, δηλάδή πότε η εκκλησία σεβάστηκε το διαφορετικό (Ιερά Εξέταση; Πογκρόμ; κυνήγι μαγισσών; διωγμοί εθνικών; διωγμοί Καϊρη, Ροϊδη, Λασκαράτου, Καζαντζάκη κτλ).

    Θα καγχάσω όμως διότι θεωρείτε τα θρησκευτικά φλυναφήματα σας ΙΔΕΕΣ.
    – Η ιδέα, κύριε, είναι προϊόν λογικής σκέψης, και όχι λήρων των βεδουϊνων της ιουδαικής ερήμου που λούζονταν με τα ούρα της καμήλας τους (αν δεν τα έπιναν κιόλας). Ο Einstein δεν διατύπωσε τη θεωρία της σχετικότητας τελών εσπερινό μετ’ αρτοκλασίας, έλεος!

    – Η ιδέα, κύριε, συμμετέχει στον στίβο των ιδεών, και, αγωνιζόμενη των αγώνα τον καλόν, ενίοτε χάνει, από μια καλύτερα θεμελιωμένη ιδέα, υπό το κράτος της πειθούς δι’ επιχειρημάτων. Χυδαιστί, εγώ εγκαταλείπω την θεωρία της εξέλιξης αύριο, αν συντριβεί από επιστημονικά στοιχεία. Είστε ΕΣΕΙΣ το ίδιο πνευματικά έτοιμος να απορρίψετε την άσπιλο σύλληψη του γκουρού σας;
    – Αντιθέτως, το δόγμα και οι δογματίζοντες, κύριε, απ’ τη μία αξιώνουν το σεβασμό της ελεύθερης διακίνησής τους – και απ’ την άλλη χαστουκίζουν ως ασεβείς όσους τολμούν να επιχειρηματολογήσουν εναντίον τους.

    Αυτά περνούσαν στο μεσαίωνα. Τώρα, δυοίν θάτερον – ή το ένα ή το άλλο 🙂

    Αλλ’ έσσεται ήμαρ, όταν ο πιστός θα θεωρείται κατ’ ελάχιστον θύμα μαλάκυνσης και κατά το ορθότερον ο επικίνδυνος νευρωτικός που πραγματικά είναι – και εδώ θάμαστε.
    Τα σέβη μου,
    Undantag

  50. Ο/Η laskaratos λέει:

    Εντεταλμένοι της Εταιρείας Πτωμάτων,
    ούτε μια ανακρίβεια δεν μπορέσατε να εντοπίσετε στα όσα γράφω για τον βίο του Σεραφείμ, το κουφάρι του οποίου κατά τον θρασύτατο ντήλερ του κ.Νίκο Χατζηνικολάου αποτελεί:»το σημαντικότερο ίσως κειμήλιο της Ρωσικής συνείδησης». Είναι ντροπή ένα περιφερόμενο από αδίστακτους κερδοσκόπους καλόγερους πτώμα, να αποκαλείται το σημαντικότερο κειμήλιο της συνείδησης ενός ολόκληρου λαού, που σίγουρα έχει απείρως σοβαρότερα κειμήλια μιας απείρως ανωτερης συνείδησης. Στη χώρα του αφορισμένου Τολστόϊ, του Ντοστογιέφσκι, του Τσέχωφ, υπάρχουν πολύ καλύτερα πράγματα από τα κομματάκια του κουφαριού ενός μισοπάλαβου ερημίτη.
    «Άφες τους νεκρούς θάπτειν τους εαυτών νεκρούς» . (Β΄ Κορ. Γ΄6).

  51. Ο/Η Po λέει:

    Undantag.
    chapeau!
    Δεν μπορούσαν να λεχθούν καλύτερα.

  52. Παράθεμα: المسيحي للجمهورية كريت « grep Alt

  53. Ο/Η pilotos91 λέει:

    Δυστυχώς, οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν ότι η τιμή στο λείψανο ενός Αγίου αποδεικνύει την πίστη των Χριστιανών στη μεταθάνατο ζωή και την Ανάσταση.

    Ακριβώς, επειδή δεν κατέχετε ( και η ευθύνη εδώ δεν είναι μόνο δική σας ) την Ορθόδοξη Θεολογία, η τιμή στον Άγιο είναι μαρτυρία της πίστης ότι ο Άγιος είναι ζωντανός, είναι η ελπίδα του Χριστιανού ότι ο θάνατος είναι κοίμηση, δηλαδή μετάβαση σε μια άλλη διάσταση.Είναι μια ζωντανή πίστη ότι ο άνθρωπος δεν χάνεται, δεν εξαφανίζεται, δεν μετενσαρκώνεται, αλλά είναι μια αυτούσια οντότητα, πριν και μετά τον θάνατο.

    Έτσι αληθινά ζωντανός είναι εκείνος που σπάει το φράγμα του θανάτου και περνάει στην αιωνιότητα, εκείνος , δηλαδή, που ενώνεται με τον Χριστό, αγιάζεται σωματικά και ψυχικά. Αντίθετα «πτώμα» είναι εκείνος που είναι καθηλωμένος στην ύλη και στις ιδέες ενός κόσμου φθαρτού.

    Η μεγαλύτερη επιτυχία του Αγίου δεν είναι οι χιλιάδες που τρέχουν να τιμήσουν το άγιο λείψανο του και να δοξολογήσουν τον Θεό που τιμάει τους Αγίους Του. Η μεγαλύτερη επιτυχία είναι που κατάφερε να σας υποχρεώσει να ασχοληθείτε με ένα «πτώμα» και με μια «νεκρή θρησκεία», η οποία ( παραδόξως ) αντέχει 21 αιώνες τώρα, τη στιγμή που αυτοκρατορίες, ανθρώπινα συστήματα, ιδεολογίες καταρρέουν παντού. ‘

    Βασικά δεν είναι θρησκεία , αλλά Εκκλησία, που κατάφερε να διατηρηθεί, παρόλο που είχε και έχει τεράστιες υπονομεύσεις ( εσωτερικά από ανάξιους εκπροσώπους της ) και μακροχρόνιους διωγμούς . Επιπλέον δε, το πνευματικό της έργο υπονομεύτηκε όταν χρησιμοποιήθηκε ( πολιτικά ) από κάθε είδους εξουσία.

    Η μεγαλύτερη «ήττα» σας είναι ότι δίνεται ΤΟΣΗ ΣΗΜΑΣΙΑ σε κάτι που θεωρείτε «πτώμα», «νεκρό» ! Έτσι, με τη στάση σας αυτή, ουσιαστικά δείχνετε αδυναμία και φόβο απέναντι σε μια απλή λαϊκή εκδήλωση θρησκευτικής τιμής. Δεν καταλαβαίνω, γιατί τόσο άγχος και τόσο πανικός, λες και δεν είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ότι θέλει και να τρέχει όπου θέλει.

    Αντιθέτως, θα έλεγα, ότι καθημερινά η χρεοκοπία των πολιτικών και οικονομικών συστημάτων, η εξαχρείωση των ΜΜΕ και η κίτρινη δημοσιογραφία, η απάνθρωπη ζωή στις μεγαλουπόλεις, η κατάπτωση των ηθών, η αποκτήνωση του ανθρώπου, η απώλεια των πνευματικών και ηθικών αξιών, θα οδηγεί ΟΛΟ και περισσότερους ανθρώπους στο ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ, στο ΑΙΩΝΙΟ, στο ΑΓΙΟ.

    Φυσικά δεν θα σας πείραζε προσωπικά ( υποθέτω ) όταν βλέπετε ανθρώπους να τιμούν άλλα «πτώματα» ( ίσως αυτοί τη φορά αληθινά ), πχ όταν χιλιάδες άνθρωποι «προσκυνούσαν» τα μαυσωλεία του Λένιν, του Στάλιν, του Μάο ( και δεν μιλάω πολιτικά, απλά σε αυτούς υπήρξε η μεγαλύτερη τιμή ), όταν απλοί άνθρωποι τρέχουν σε τάφους ηθοποιών, τραγουδιστών ή άλλων ειδώλων της σύγχρονης ζωής.

    Το πρόβλημα, λοιπόν, είναι φανερό. Επιλεκτική κρίση, αντιθρησκευτικό μένος ανεξήγητο. Σας πείραξε ο Άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ ; Σας έκανε κανένα κακό ; Σας έκλεψε ; Σας ατίμασε ; Σας ενόχλησε ; Δεν σας ενοχλεί που η κοινωνία μας έχει γεμίσει με ναρκωτικά, ψυχικά και σωματικά ερείπεια και σας ενοχλεί μια απλή θρησκευτική εκδήλωση ευσέβειας ;

    Αφού θεωρείτε τον εαυτό σας υπερασπιστή των δικαιωμάτων και της ελευθερίας , του σεβασμού της προσωπικότητας του άλλου, τότε έρχεστε σε αντίφαση με αυτά που διακηρύσσετε ότι είστε, μη σεβόμενοι την ελευθερία του άλλου.

    Κι αυτή είναι η δεύτερη «ήττα» σας. Και βάζω τη λέξη «ήττα» σε εισαγωγικά, γιατί στην Εκκλησία πραγματικά «ηττημένος» είναι ο πνευματικά νεκρός, εκείνος , δηλαδή, που δεν έχει αφήσει να κυριαρχήσει στη καρδιά του ο Χριστός και η Αγάπη Του. Με αυτή την έννοια δεν είμαστε » αντίπαλοι», αλλά παιδιά του Θεού, αδέλφια. Και σε αδέλφια, παιδιά του Θεού, αξίζει μόνο προσευχή και αγάπη και αγάπη και ακόμα μεγαλύτερη προσευχή.

  54. Ο/Η omadeon λέει:

    Να προσθέσω και κάτι που ξεχνάνε… κομήτες και πιλότοι.

    Στην πραγματικότητα, οι κ.κ. Ροίδης και Λασκαράτος προσφέρουν σημαντικό έργο για την καταπολέμηση ΟΛΩΝ των κατακριτέων φαινομένων στον Εκκλησιαστικό και θρησκευτικό χώρο, αλλά χωρίς να προσβάλλουν το δόγμα ή την πίστη κανενός (εκτός αν το θέμα αφορά επί μέρους θέματα παραλόγων δογμάτων).

    Δηλαδή, ένας πραγματικά υγιής και μη-προκατειλλημένος χριστιανός, αντί να δυσανασχετεί και να συκοφαντεί θα ερχόταν εδώ να μάθει πολλά για να ασκήσει κριτική στα κακώς κείμενα Εκκλησίας και πολιτείας, και τίποτε άλλο. Γνωρίζω τουλάχιστον έναν τέτοιο χριστιανό που συμμετέχει κόσμια στους διαλόγους εδώ στο blog και ποτέ δεν έβρισε ούτε συκοφάντησε κανέναν, ούτε και βρίστηκε. Και αυτοί οι υγιείς σπάνιοι άνθρωποι είναι ικανοί για ποιοτικό διάλογο σε θέματα πνευματικά όσο δεν φανταζόμαστε. Ομως… ΠΟΥΝΤΟΙ, οι άλλοι; Ενας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη.

    Συχνά-πυκνά, βλέπω να μπαίνει εδώ άααλλος ένας υβριστής ή συκοφάντης ή φανατικός και να προσφέρει χείριστες υπηρεσίες στην ίδια του την πίστη, με τη στάση του. Γιατί (αν μη τι άλλο) δεν δείχνει να λυπάται τη ΣΚΛΗΡΗ και υπομονετική δουλειά σας, που δείχνει… ΟΧΙ μένος, αλλά αφοσίωση. Αφοσίωση σε τι; Φυσικά στην εξυγίανση του χριστιανικού χώρου. ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ.

  55. Ο/Η nomikos λέει:

    Διόρθωση στο σχόλιό μου Νο 49.Όλο και λιγότεροι άνθρωποι τσιμπούν το δόλωμα και όχι όλο και περισσότεροι.

  56. Ο/Η sxoliastis λέει:

    Παίδες χαλαρώστε!
    Τέτοιο και τόσο αντιεκκλησιαστικό μένος δεν πείθει κανέναν, ανεξαρτήτως του αν και πόσο πιστεύει ή όχι.
    Τα απωθημένα μας μπορούμε να τα εκτονώσουμε και με άλλον τρόπο…

  57. Ο/Η Po λέει:

    άλλο ένα σχόλιο (sxoliastis) υψηλού επιπέδου που υπογραμμίζει τη χαλάρωση, ενώ κουβέντα για τις «ανακρίβειές» μας.

  58. Παράθεμα: “Πάει” και ο Νίκος Ξυδάκης.. « SOFISTIS

  59. Ο/Η omadeon λέει:

    Καλά, πιο ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ σχόλιο από το σχόλιο 54 δεν υπάρχει.

    Λέει (σαν να μην έχει ΚΑΝ διαβάσει του ποστ)

    Η μεγαλύτερη επιτυχία του Αγίου δεν είναι οι χιλιάδες που τρέχουν να τιμήσουν το άγιο λείψανο του και να δοξολογήσουν τον Θεό που τιμάει τους Αγίους Του. Η μεγαλύτερη επιτυχία είναι που κατάφερε να σας υποχρεώσει να ασχοληθείτε με ένα “πτώμα” και με μια “νεκρή θρησκεία”, η οποία ( παραδόξως ) αντέχει 21 αιώνες τώρα, τη στιγμή που αυτοκρατορίες, ανθρώπινα συστήματα, ιδεολογίες καταρρέουν παντού. ‘

    Ε, καλά κρασιά πιλότε μου.
    Ορίστε λοιπόν η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ επιτυχία του Αγίου (πέηστ από το ποστ, όπου η «επιτυχία του Αγίου» τονίστηκε με bold):

    Από κοντά η σφηκοφωλιά των παλατιανών ρασοφόρων, ο πρωθιερέας Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, ο επίσκοπος Σαρώφ άγιος Ερμογένης (Κυνηγός αιρετικών συγγραφέων. Ξεσήκωσε την πλέμπα του Τομπόλσκ σε λιτανεία υπέρ του φυλακισμένου Τσάρου του οποίου οργάνωνε την απόδραση. Πετάχτηκε από τους κομμουνιστές με μια πέτρα στον λαιμό στον ποταμό Τούρα) και ο «Ιππότης του Επουρανίου Βασιλείου», ο τρομερός μοναχός του Τσαρίτσιν Ηλιόδωρος (Τόσκασε στη Σουηδία). Κορυφαία επιτυχία της αυλής των θαυμάτων υπήρξε η εγκυμοσύνη της τσαρίνας γεννήθηκε χάρις στον όσιο μανιασμένα ήθελε αγόρι αφού δεν μπορούσε πιά να καταλάβει τον θρόνο γυναίκα. Το λουτρό της βασίλισσας στην ιερή πηγή του Σεραφείμ, ενός μοναχού που ζούσε στην έρημο του του Σάροβου, την άφησε έγκυο, κι ο τσάρος που δεν είχε καταφέρει αυτό που κατάφεραν τα νερά του καλόγερου, του ανταπέδωσε το καλό ζητώντας το 1903 από την Σύνοδο (που άλλο που δεν ήθελε), να τον αγιοποιήσει. Οι κακές γλώσσες πάντως απέδωσαν τη σύλληψη του διαδόχου στον στον πρίγκηπα Ορλώφ.

    Εεε… μας ΓΚΑΣΤΡΩΣΑΤΕ κι εσείς, πιλότε91! 🙂

    Ως εκ τούτου,
    προτείνω να ανακηρυχθείτε άγιος ΚΑΙ εσείς…

    (Μααα… τη μούμια του Μάο που χεσμένη την έχομεν κι αυτή).

  60. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Κύριε Λασκαράτο,
    Καθυστερημένα διάβασα το σχόλιό σας (39) στην τοποθέτησή μου (αρ. 38).
    Απαντώ με συντομία.
    Το θέμα των θέσεων του Μητροπολίτη Μεσογαίας για τζαμί στην Παιανία με αφήνει αδιάφορο, παρόλο που με τον Σεβασμιότατο μας συνδέει φιλία 30 ετών. Το θέμα που με παρακίνησε να γράψω δεν είναι ούτε το απίστευτο υβρεολόγιο εναντίον ενός μεγάλου αγίου της Εκκλησίας μας.

    Αυτό που κυρίως με ανάγκασε να παρέμβω είναι οι ανακρίβειες του κειμένου σας, τις οποίες και απαριθμώ:
    1. Θεωρείτε τον άγιο Ιωάννη της Κρονστάνδης μέλος της σφηκοφωλιάς των παλατιανών ρασοφόρων, πράγμα τελείως ανακριβές. Ο άγιος Ιωάννης ποτέ δεν έμεινε στο παλάτι του τσάρου, αφού άλλωστε ήταν έγγαμος ιερέας. Παραστάθηκε μόνον στις τελευταίες ώρες του τσάρου Αλεξάνδρου του Ευγνώμονος. Και βέβαια μού είναι ανερμήνευτο το γεγονός ότι εκφράζεστε με τέτοιο τρόπο για έναν άγιο, που υπήρξε ο κατεξοχήν υπηρέτης του φτωχού λαού, δημιουργώντας ένα πρωτοποριακό έργο στην Κρονστάνδη με την ίδρυση της Εργατικής Εστίας, στα εργαστήρια της οποίας εργάζονταν πάνω από 7.000 εργάτες, ενώ στα ιδρύματά της περιθάλπονταν πλήθη αναξιοπαθούντων ανθρώπων.
    Σας παρέπεμψα στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, διότι αυτή βρήκα πρόχειρη στο Δίκτυο. Όλοι όμως οι μελετητές συμφωνούν στο ότι ο άγιος μισήθηκε από 2 ομάδες ανθρώπων, τους κομμουνιστές και τους αριστοκράτες που είχαν και την εξουσία. Αυτοί διέδωσαν πλήθος συκοφαντιών κατά του αγίου, για να εξουδετερώσουν τη μεγάλη επίδρασή του στο λαό.
    Λυπάμαι αλλά θα πω ότι οι πηγές σας απηχούν αυτές ακριβώς τις ελεινές συκοφαντίες.

    2. Στην απάντησή σας λέτε ότι ο άγιος Ιωάννης συνέστησε τον Ρασπούτιν στην αυτοκράτειρα Αλεξάνδρα. Είναι και αυτό ένα από τα αναρίθμητα ψεύδη που διέδωσαν οι εχθροί του αγίου για να τον συκοφαντήσουν. Εκείνο όμως που αποτελεί πραγματική πρόκληση είναι ότι παρουσιάζετε τον Επίσκοπο Ερμογένη ως έναν από τους κληρικούς «που απεφάνθησαν πως ο Ρασπούτιν ήταν σταλμένος του Θεού». Ανακριβέστερο από αυτό το στοιχείο είναι ζήτημα αν υπάρχει, δεδομένου ότι ο άγιος Επίσκοπος Ερμογένης υπήρξε ο κατεξοχήν κατήγορος του Ρασπούτιν και εκείνος που επιμόνως επιδίωξε την καταδίκη του απατεώνα. Μάλιστα για τον λόγο αυτό ο άγιος Ερμογένης έγινε αντιπαθής για αρκετό διάστημα στο λαό που θεωρούσε τον Ρασπούτιν μεγάλο άγιο (Εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» 12 Ιανουαρίου 1917).

    3. Όπως είναι γραμμένο τεχνηέντως το κείμενό σας αφήνει την εντύπωση στον αναγνώστη ότι ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ όντας εν ζωή με λουτρό της βασίλισας στη θαυματουργή πηγή του την βοήθησε να συλλάβει. Γράφετε: «Το λουτρό της βασίλισσας στην ιερή πηγή του Σεραφείμ, ενός μοναχού που ζούσε στην έρημο του Σάροβου, την άφησε έγκυο». Αλήθεια διαβάζοντας αυτό το κείμενο και τις εκφράσεις σας «γκαστρωτής όσιος» καταλαβαίνει κανείς κάτι άλλο από αυτό που σημείωσα;
    Αν αμφιβάλλετε, δέστε το κείμενο που δημοσίευσε στην «ATHENS voice», αντλώντας από το δικό σας, ο Δημ. Φύσσας:
    «Ως προς το τι ήταν πραγματικά ο Σεραφείμ του Σάροφ, ο κ. δέσποτας δεν τα ξέρει καλά: ο «Λασκαράτος» μάς ενημερώνει ότι ο πολυαναμενόμενος μούμιας ήταν ένα απερίγραπτο υποκείμενο της τσαρικής αυλής: καλόγερος αμόρφωτος, προκάτοχος του Ρασπούτιν, θαυματοποιός, κυνηγός αιρέσων, διά Χριστόν σαλός (=τρελός!), προφήτης φυσικά, κυνηγός δαιμόνων και ιδίως γονιμοποιητής μιας τσαρίνας μέσω της προσωπικής ιερής πηγής του: η κυρία κολύμπησε στα νερά της, έμεινε έγκυος κι έκανε επιτέλους αγόρι – διάδοχο του θρόνου!».
    Εδώ ο άγιος σεραφείμ έγινε απερίγραπτο υποκείμενο της τσαρικής αυλής! Κάπου δεν έπρεπε να υπάρχει και ένα όριο στα ωμά ψεύδη, τις αδίστακτες συκοφαντίες και την ανερμήνευτη δολιότητα; Κατόπιν όλων αυτών μπορείτε να μιλάτε για «κουτοπονηριές» εκ μέρους μου; Αν νομίζετε ότι μπορείτε, κάντε το… θα επαναλάβω μόνο το λόγο του Πιραντέλλο: » Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε».

    Τελειώνοντας έχω να σημειώσω ότι για μένα κάθε άθεος ή αντίθεος ή πολέμιος της πίστης μας είναι δικαιολογημένος να υβρίζει, να χυδαιολογεί, να χλευάζει, να ειρωνεύεται την Εκκλησία και τους πιστούς της. Ο κλήρος των πιστών, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, πάντοτε ήταν αυτός: να διώκονται, να υβρίζονται, να συκοφαντούνται, να χλευάζονται.
    Αυτοί που έχουν άδικο και τώρα και πάντοτε είναι (ή είμαστε) οι ίδιοι οι πιστοί! Διότι εξαιτίας μας, εξαιτίας της ασυνεπούς ζωής μας, βλασφημείται το όνομα του Θεού. «Το γαρ όνομα του Θεού δι ὑμάς βλασφημείται εν τοις έθνεσι» (Ρωμ. β΄ 24), είπε ο Θεός· εξαιτίας σας το όνομά μου βλασφημείται μεταξύ των ειδωλολατρών.
    Αυτά, τίποτε άλλο!
    Στ. Μποζοβίτης

  61. Ο/Η laskaratos λέει:

    Kύριε Μποζοβίτη,
    μας λέτε:
    1)@Το θέμα των θέσεων του Μητροπολίτη Μεσογαίας για τζαμί στην Παιανία με αφήνει αδιάφορο@,
    ωραίος τρόπος να αποφεύγετε να καταδικάσετε την μισαλλοδοξία του φίλου σας. Με τον ίδιο τρόπο θα μοπρούσε να απαντήσει και ένας Μουτζαχεντίν. «Το θέμα της ανέγερσης ορθόπδοξου ναού στη Σαουδαραβία με αφήνει αδιάφορο».

    2)@Ο άγιος Ιωάννης ποτέ δεν έμεινε στο παλάτι του τσάρου, αφού άλλωστε ήταν έγγαμος ιερέας. Παραστάθηκε μόνον στις τελευταίες ώρες του τσάρου Αλεξάνδρου του Ευγνώμονος@
    Προφανώς είδε φως και μπήκε. Αφού λοιπόν ο Άγιος Ιωάννης σας ήταν ένας δίκαιος άνθρωπος που δεν συνεργάστηκε στενά με τον άγιο τσάρο Νικόλαο, κι αυτά είναι ψέμματα των κομμουνιστών, τότε βρείτε μου παρακαλώ μια δήλωσή του υπέρ της απελευθέρωσης των πολιτικών κρατούμενων, κατά της Οχράνα, κατά των βασανιστηρίων, κατά των εκτελέσεων, κατά του Ρασπούτιν, υπέρ της δίκαιης μοιρασιάς του πλούτου, κάτι τέλος πάντων που να δείχνει πως ο άνθρωπος αυτός μισούσε την αδικία. Οι φιλανθρωπίες, κλασσικό παπαδίστικο άλλοθι, με αφήνουν αδιάφορο. Ο κόσμος δεν θέλει ζητιανιά, θέλει αξιοπρεπή ζωή.

    3)Οποιαδήποτε βιογραφία του Ρασπούτιν να ανοίξετε, θα επιβεβαιώσετε τα λεγόμενά μου. Σας παραπέμπω στο λινκ
    http://www.geocities.com/jesusib/Rasputin.html
    Ελπίζω να ξέρετε Αγγλικά. Δείτε λοιπόν για την υποδοχή του Ρασπούτιν από τους αγίους Ερμογένη και Ιωάννη της Κροστάνδης:

    «..Rasputin first appeared in St. petersburg in 1903, a year before Alexis’ birth. He was received by several important Orthodox priests like Father John of Kronstand, the old archmandrite Teophan, who was Alexandra’s conffesor, and Bishop Hermoguen of Saratov; all them were amezed by Rasputin religious fervour and his ability of preacher. They blessed them and considred him a starets….».

    Ο άγιος Ερμογένης και ο πανοσιώτατος Ηλιόδωρος μετεστράφησαν όταν είδαν πως το τσαρικό ζεύγος τους απομάκρυνε προσκολλημένο στον Ρασπόυτιν. Τότε μόνοι στράφηκαν εναντίον του. Μάλιστα ο όσιος Ηλιόδωρος προσπάθησε να οργανώσει τη δολοφονία του Ραπούτιν βάζοντας μια ευσεβή χριστιανή να τον μαχαιρώσει. Ο Ερμογένης μετατέθηκε από τον τσάρο δυσμενώς από το Σαρώφ (Σαράτωφ) στο Τομπόλσκ, όπου προσπάθησε όταν ξέσπασε η Επανάστασηνα οργανώσει απόδραση του τσάρου στον οποίο έμεινε πιστός.
    Μην λέτε ψέμματα εδώ, δεν είναι το κατηχητικό της ενορίας σας.

  62. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Προς Ροΐδη:
    Γράψατε: «Κύριε Στ. Μποζοβίτη,
    Αυτό δεν το περίμενα, ειδικά από εσάς».
    Συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω. Γιατί ειδικά από μένα;

    ΥΓ. Υποβάλλοντας το προηγούμενο κείμενο της απάντησής μου στον κ. Λασκαράτο, έπεσα σε κενό, έδειξε να μην το δέχεται η σελίδα σας. Γι᾿ αυτό αναγκάστηκα να το υποβάλλω δεύτερη φορά. Αν γι᾿ αυτό το λόγο κάποια στιγμή εμφανιστεί δύο φορές, παρακαλώ διαγράψτε το ένα.
    Στ. Μποζοβίτης

  63. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Κύριε Λασκαράτο,
    Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.

    1. Είναι κρίμα που ερμηνεύετε την αποφυγή σχολιασμού περί του τζαμιού στην Παιανία ως υπεκφυγή. Εξήγησα το λόγο. Αφού όμως το θέμα το επαναφέρετε, θα το σχολιάσω.
    Η ίδρυση ενός τζαμιού για λατρευτικές ανάγκες είναι άλλο και άλλο είναι αυτό που σχεδίαζε να κτίσει με τα αμύθητα πετροδολλάριά της η Σαουδαραβική κυβέρνηση· ένα δηλαδή κέντρο προβολής του Ισλαμισμού (ή και κέντρο προπαγάνδας) που θα δέσποζε εντυπωσιακά στην περιοχή και θα έδινε την εντύπωση ότι βρίσκεται κανείς σε μουσουλμανική χώρα. Τελείως ξένο προς τον τόπο, αφού εκεί δεν υπάρχουν μουσουλμάνοι και άρα δεν επρόκειτο να εξυπηρετήσει θρησκευτική ανάγκη κατοίκων της περιοχής. Και μόνο το γεγονός ότι το «τζαμί» θα το έκτιζε ξένη κυβέρνηση είναι ενδεικτικό του σκοπού του. Η δε Σαουδαραβία είναι η μόνη χώρα που δεν δικαιούται να ιδρύει τζαμιά σε άλλους τόπους, δεδομένου ότι σε όλη την επικράτειά της απαγορεύει το κτίσιμο έστω και ενός ναΐσκου. Επομένως, πού είναι η μισαλλοδοξία του Μητροπολίτη Μεσογαίας;

    2. Με αφήνει άναυδο η τόσο μεγάλη αδικαιολόγητη άγνοιά σας (δεν θα ήθελα να κάνω λόγο για εμπάθεια, παρόλο που κάτι τέτοιο είναι εμφανές) για το πρόσωπο και τη διδασκαλία του αγίου Ιωάννη της Κρονστάνδης. Ο άγιος αναλώθηκε στην υπηρεσία των ποικίλων αναξιοπαθούντων και μάλιστα έκανε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που λέτε ότι σας αφήνει αδιάφορο, τις παπαδίστικες φιλανθρωπίες. Ίδρυσε την Εργατική Εστία, αρχικά με δύο εργαστήρια επεξεργασίας ξύλου και χαρτιού, όπου έβρισκαν εργασία χιλιάδες άνεργοι, ώστε να έχουν, όπως λέτε, «αξιοπρεπή ζωή». Στην Εστία δημιουργήθηκαν στη συνέχεια πλήθος Σχολών, Εργαστηρίων, Τεχνών, Βιβλιοθηκών, Αθλητικών χώρων και άλλων. Επίσης λειτούργησε Πτωχοκομείο, Ορφανοτροφείο, Ξενώνας, Παιδική Εξοχή, Ιατρείο, Τραπεζαρία φτωχών με καθημερινή προσφορά μέχρι και 800 μερίδων φαγητού… εκπληκτικό και μοναδικό έργο.
    Ο άγιος Ιωάννης όχι μόνο ήλεγξε την αδικία, γεγονός που, όπως έγραψα, τον κατέστησε αντιπαθή στις τάξεις των αριστοκρατών, αλλά και απηύθυνε Προκηρύξεις προς τους κατοίκους της Κρονστάνδης μέσα από την Εφημερίδα «Κρονστάντσκυ βέστνικ» παρακινώντας τους να κινητοποιηθούν για την ουσιαστική λύση του προβλήματος της ανεργίας, της φτώχειας και του αναλφαβητισμού. Και οι επανειλειμμένες εκκλήσεις του έφεραν τελικά αυτά τα θαυμαστά αποτελέσματα που ανέφερα, σε σημείο ώστε η Κρονστάνδη να θεωρείται πρότυπο πόλεως σε όλη την Ευρώπη.
    Ο άγιος δεν ζητούσε απλώς χρήματα για φιλανθρωπία, αλλά τη δημιουργία υποδομής που να λύνει ουσιαστικά το πρόβλημα.
    Αντιγράφω από την πρώτη του Προκήρυξη: «Μὴ τρομάζετε, κύριοι για το μέγεθος τού έργου. Το καλό έργο θα το βοηθήσει ο καλός Θεός. Και όπου βοηθεί ο Θεός, εκεί γρήγορα γίνονται όλα. Εάν η πόλη μας δέχτηκε τόσο πλήθος φτωχών πολιτών είναι υποχρεωμένη να αναλάβει και την ευθύνη της απασχολήσεως αυτών των ανέργων ανθρώπων».
    Από τη δεύτερη Προκήρυξη: «Πάλι απευθύνομαι προς το κοινό με τη θερμή παράκληση να στρέψει το ενδιαφέρον του προς τους φτωχούς μικροαστούς της Κρονστάνδης… Να φροντίσει να κτιστεί γι᾿ αυτούς κοινή κατοικία και να δοθεί στον καθένα σύμφωνα με τις δυνάμεις του εργασία με την οποία θα μπορεί να συντηρηθεί και να ντυθεί. Εν ονόματι του Χριστιανισμού, εν ονόματι του ανθρωπισμού, κάνω έκκληση: Να βοηθήσουμε τις άστεγες ταλαιπωρημένες υπάρξεις… ας αποδείξουμε ότι το αίσθημα της φιλανθρωπίας ζει ακόμα μέσα μας και ότι ο εγωκεντρισμός δεν μας κυρίευσε. Τί σωτήριο έργο θα ήταν μια Εργατική Εστία!… Και αν κάποιος, ενώ είναι υγιής, δεν θα ήθελε να εργαστεί, θα τον διώχναμε από την πόλη. Η Κρονστάνδη δεν είναι φυτώριο παρασίτων».
    Το 1882 η Εργατική Εστία ήταν έτοιμη και, όπως σημείωσα, πάνω από 7.000 άνθρωποι βρήκαν δουλειά στα εργαστήριά της. Έργο μοναδικό!
    Τα κηρύγματα του αγίου ήσαν πύρινα προκειμένου να συγκινήσει τις σκληρές ψυχές. Γι᾿ αυτό και τον παραλλήλισαν με τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Έλεγε: «Η σπατάλη είναι κλοπή της ιδιοκτησίαςτων φτωχών». «Ήμουν στα χωριά και είδα την αγροτική ζωή. Τι στέρηση παντού! Τι κουρελιασμένα ρούχα!Τί εξασθενημένα κορμιά από την ανεπαρκή τροφή! Τι θλιμμένα πρόσωπα!… Οι πλούσιοι ούτε να τους κοιτάξουν δεν θέλουν. Τι ψυχή έχουν αυτοί οι αριστοκράτες! Πόσο βδελυκτοί είναι ενώπιον τού φιλανθρώπου Θεού».
    Θα μπορούσα να παραθέσω πλήθος κειμένων ακόμη αλλά νομίζω είναι ολοφάνερο το πνεύμα του αγίου. Ο οποίος μέσα στο πλήθος των αναρίθμητων κηρυγμάτων του δεν έχει ούτε μία φράση φιλοφρόνησης προς τα μέλη της τσαρικής οικογένειας. Σε μια εποχή μάλιστα που αυτό όλοι το θεωρούσαν σχεδόν επιβεβλημένο.
    Ποια ήταν η σχέση του και η σχέση του επισκόπου Ερμογένη με τον Ρασπούτιν; Το κείμενο στο οποίο με παραπέμψατε λέει μόνο ότι όταν ο Ρασπούτιν εμφανίστηκε ως Αγιορείτης ιερομόναχος, τον δέχτηκαν και τον ευλόγησαν. Ποιος δεν θα δεχόταν έναν αγιορείτη ιερομόναχο με σεβασμό και με τιμές; Όταν όμως έγινε αντιληπτή η ποιότητα του Ρασπούτιν, ο μεν άγιος Ιωάννης είχε ήδη πεθάνει, ο δε επίσκοπος Ερμογένης αντέδρασε με όλες του τις δυνάμεις και απαιτούσε επιτακτικά την τιμωρία του Ρασπούτιν. Αυτή ήταν και η αιτία για την οποία έπεσε στη δυσμένεια του Τσάρου και όχι ότι αντέδρασε κατά του Ρασπούτιν επειδή τον απομάκρυνε ο Τσάρος, όπως γράψατε. Ο επίσκοπος Ερμογένης αποτελεί εξαίρετο παράδειγμα ασυμβίβαστου και θαρραλέου κληρικού.

    Προσωπικά στενοχωρούμαι που τόσο πολύ και τόσο βάναυσα αδικείτε τον εαυτό σας υιοθετώντας ψευδή, συκοφαντικά και ανυπόστατα πράγματα για δύο εξαίρετες μορφές της Εκκλησίας μας, τον άγιο Σεραφείμ και τον άγιο Ιωάννη. Φυσικά ελεύθερος είστε, αλλά τόσο πολύ πια κλείνετε τα μάτια σας μπροστά στην αλήθεια…
    Όμως ξεχάστηκα… σίγουρα εδώ δεν είναι το Κατηχητικό της Ενορίας μου!
    Ευχαριστώ για τον διάλογο πάντως. Και ο Θεός να σας έχει πάντα καλά.
    Σταύρος Μποζοβίτης

  64. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Αγαπητέ pilotos91,

    Γράψατε: «Η μεγαλύτερη “ήττα” σας είναι ότι δίνετε ΤΟΣΗ ΣΗΜΑΣΙΑ σε κάτι που θεωρείτε “πτώμα”, “νεκρό”! Έτσι, με τη στάση σας αυτή, ουσιαστικά δείχνετε αδυναμία και φόβο απέναντι σε μια απλή λαϊκή εκδήλωση θρησκευτικής τιμής. Δεν καταλαβαίνω, γιατί τόσο άγχος και τόσος πανικός, λες και δεν είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ό,τι θέλει και να τρέχει όπου θέλει».

    Η απορία σας για την ενόχληση των συκοφαντών του αγίου δίνεται από το παρακάτω αριστουργηματικό ποίημα του Καβάφη:

    Εις τα περίχωρα της Αντιόχειας

    Σαστίσαμε στην Aντιόχειαν όταν μάθαμε
    τα νέα καμώματα του Ιουλιανού.

    Ο Aπόλλων εξηγήθηκε με λόγου του, στην Δάφνη!
    Χρησμό δεν ήθελε να δώσει (σκοτισθήκαμε!),
    σκοπό δεν τόχε να μιλήσει μαντικώς, αν πρώτα
    δεν καθαρίζονταν το εν Δάφνη τέμενός του.
    Τον ενοχλούσαν, δήλωσεν, οι γειτονεύοντες νεκροί.

    Στην Δάφνη βρίσκονταν τάφοι πολλοί.—
    Ένας απ’ τους εκεί ενταφιασμένους
    ήταν ο θαυμαστός, της εκκλησίας μας δόξα,
    ο άγιος, ο καλλίνικος μάρτυς Βαβύλας.

    Aυτόν αινίττονταν, αυτόν φοβούνταν ο ψευτοθεός.
    Όσο τον ένοιωθε κοντά δεν κόταε
    να βγάλει τους χρησμούς του· τσιμουδιά.
    (Τους τρέμουνε τους μάρτυράς μας οι ψευτοθεοί.)

    Aνασκουμπώθηκεν ο ανόσιος Ιουλιανός,
    νεύριασε και ξεφώνιζε: «Σηκώστε, μεταφέρτε τον,
    βγάλτε τον τούτον τον Βαβύλα αμέσως.
    Aκούς εκεί; Ο Aπόλλων ενοχλείται.
    Σηκώστε τον, αρπάξτε τον ευθύς.
    Ξεθάψτε τον, πάρτε τον όπου θέτε.
    Βγάλτε τον, διώξτε τον. Παίζουμε τώρα;
    Ο Aπόλλων είπε να καθαρισθεί το τέμενος.»

    Το πήραμε, το πήγαμε το άγιο λείψανον αλλού·
    το πήραμε, το πήγαμε εν αγάπη κ’ εν τιμή.

    Κι ωραία τωόντι πρόκοψε το τέμενος.
    Δεν άργησε καθόλου, και φωτιά
    μεγάλη κόρωσε: μια φοβερή φωτιά:
    και κάηκε και το τέμενος κι ο Aπόλλων.

    Στάχτη το είδωλο· για σάρωμα, με τα σκουπίδια.

    Έσκασε ο Ιουλιανός και διέδοσε—
    τι άλλο θα έκαμνε— πως η φωτιά ήταν βαλτή
    από τους Χριστιανούς εμάς. Aς πάει να λέει.
    Δεν αποδείχθηκε· ας πάει να λέει.
    Το ουσιώδες είναι που έσκασε.

    (Από τα Ποιήματα 1897-1933, Ίκαρος 1984)

    Στ. Μποζοβίτης

  65. Ο/Η Undantag λέει:

    Το ποίημα του Καβάφη – σαν κάθε ποίημα του Καβάφη – είναι όντως αριστουργηματικό (αν εξαιρέσει κανείς την ανορθογραφία του ονόματος του Καλίνικου μάρτυρα ΒαβύλΗ). Αλλά δεν ξέρω πως ένα ποίημα του Καβάφη μπορεί να εξηγήσει τη στάση λογικών ανθρώπων έναντι του σεσηπότος πτώματος! Υπότιτλοι δεν έχει;

    FYI, o Καβάφης μάλλον δεν τους πήγαινε μία τους παπάδες («τους τα φαιά φορούντας, περί ηθικής λαλούντας»).

    Α, και ξαναδιαβάστε την τελευταία στροφή!
    – Οι χυδευλαβείς χριστιανοί της Αντιόχειας βάλαν -φυσικά – τη φωτιά (τόσα τεμένη κατέστρεψαν, σε έναν εμπρησμό θα κολλούσαν; ).
    -Απλά τίποτε «δεν αποδείχθηκε» -όπως σε τόσες και τόσες σύγχρονες περιπτώσεις εκκλησιαστικής διαφθοράς, ων ουκ έστιν αριθμός.
    -Πάντως, στη σημερινή πραγματικότητα (δυστυχώς) ΔΕΝ υπάρχει Ιουλιανός στο τιμόνι της Ψωροκώσταινας να σκάσει. Ο Κωνσταντίνος ο Μικρός μας κυβερνά – και δεν ιδρώνει ο κ…ς του. Αυτός που θα αρχίσει να σκάει σε λίγο θα είναι ο απλός λαός – και τότε, αγαπητέ κε Μποζοβίτα «πάρε τα ΟΣΤΑ (και τα λεφτά! ) και τρέχα».
    Με τιμή,
    Undantag

  66. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Ο Καβάφης τους παπάδες δεν τους πήγαινε, την πίστη όμως την πήγαινε.
    Γιατί, φίλτατε, να μην τον μιμηθούμε;
    Μην πάς τους παπάδες…
    Τίμησε όμως τους αγίους τού Θεού, που είναι ευεργέτες του κόσμου και όλων μας.
    Και γιατί δεν στέκεσαι στην ουσία του ποιήματος; Οι δαίμονες δεν αντέχουν την παρουσία των ιερών λειψάνων των αγίων. Γι᾿ αὐτό και ξεσηκώνουν και τους ανθρώπους με μανία, ανεξήγητη διαφορετικά, εναντίον τους.
    Αυτοί είναι οι υπότιτλοι…
    Αλλά είναι άραγε το καλύτερο για μας να παρασυρόμαστε από το δαιμονικό μίσος και να καταφερόμαστε με τόσο πάθος κατά των αγίων του Θεού;
    Κάποια μέρα, φίλε Undantag, θα βρεθούμε πρόσωπο προς πρόσωπο με τους υβρισμένους αγίους· πώς θα μπορέσουμε να τους αντικρύσουμε;
    Θα επαναλάβω τον λόγο που σημείωσα στην τελευταία απάντησή μου προς τον κ. Λασκαράτο: Γιατί αδικούμε τόσο πολύ και τόσο βάναυσα τον εαυτό μας;
    Στ. Μποζοβίτης

  67. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Το πήραμε, το πήγαμε το άγιο λείψανον αλλού·
    το πήραμε, το πήγαμε εν αγάπη κ’ εν τιμή.

    Ω! Καβάφη!

  68. Ο/Η laskaratos λέει:

    Kύριε Μποζοβίτη,
    1)Σας έβαλα φωτογραφία του αγίου τσαρικού Ερμογένη, δίπλα στον φίλο του τον Ρασπούτιν. Κάνετε πως δεν την είδατε. Αποδεικνύει τον ισχυρισμό μου πως αρχικά ο Ερμογένης ήταν φίλος του.Ασφαλώς μετά σύσωμμη η αριστοκρατία και ο επιφανής κλήρος που είδανε το ζεύγος τον αγίων Ρωμανώφ να τους παραγκωνίζει και να τους τραβά στον όλεθρο χάριν του Ραπούτιν, πολεμήσανε τον Ρασπούτιν
    2)Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης ήταν φανατικός τσαρικός. Ήταν αυτός που πρώτος υποδέχθηκε τον Ρασπούτιν στον ναό του.Διέκοψε την λειτουργία την ώρα της Θείας Κοινωνίας και είπε στο εκκλησίασμα: Υποδεχώμαστε έναν άγιο». Τον κοινώνησε πρώτον, σοκάροντας την αριστοκρατία που είδε να τις παίρνει την πρωτοκαθεδρία ένας βρωμερός ρασοφόρος. Επιμένω: Βρείτε μου ένα κείμενο του αγίου σας με το οποίο να καταδικάζει τον διεστραμμένο δολοφόνο άγιο Νικόλαο Ρωμανώφ και την κτηνώδη διακυβέρνησή του
    3)Μας καλείτε να απορρρίψουμε τους παπάδες, αλλά να σεβαστούμε τους Αγίους που το παπαδαριό λανσάρησε. Αγίους που πολλοί ήταν αμετανόητοι φονιάδες, άνθρωποι του σκοινιού και του παλουκιού, όπως οι Κωνσταντίνος, Νίκων, Όλγα, Πουλχερία, Ειρήνη Αθηναία, Βλαδίμηρος, Νικόλαος και Αλεξάνδρα Ρωμανώφ, Βόρις, Ιουστινιανός, Θεοδώρα Α, Θεοδώρα Β΄, πατριάρχης Φώτιος, πατριάρχης Πολύευκτος, πατριάρχης Νικηφόρος κλπ κλπ κλπ
    Κύριε Μποζοβίτη, ντραπείτε μας λίγο, ντραπείτε τους ανθρώπους που σας γνωρίζουν. Να ζητάτε από εμάς να σεβαστούμε τον Κωνσταντίνο που σκότωσε τον γιό του και την Ειρήνη την Αθηναία που τύφλωσε το παιδί της. Επιτέλους, δεν βρισκόσαστε στο μπλογκ του Τζακ του Αντεροβγάλτη.
    Έλεος.

  69. Ο/Η Undantag λέει:

    Ε άντε λοιπόν, πάντε το αλλού το πτώμα, να τελειώνουμε! Αποχαιρετίστε τη την Αλεξάνδρεια που χάνεται(ε)! Σοβαρά τώρα, κε. Μποζοβίτη, αν τα μόνα σας επιχειρήματα είναι:
    – οι δαίμονες δεν αντέχουν την παρουσία των ιερών λειψάνων των αγίων. Γι᾿ αὐτό και ξεσηκώνουν και τους ανθρώπους με μανία, ανεξήγητη διαφορετικά, εναντίον τους και
    – Κάποια μέρα, φίλε Undantag, θα βρεθούμε πρόσωπο προς πρόσωπο με τους υβρισμένους αγίους· πώς θα μπορέσουμε να τους αντικρύσουμε;

    Θα σας απαντούσα ότι οι μόνοι δαίμονες που ξέρω είναι μια ροκ όπερα του Καρβέλα με τη Βίσση.. Φρικτό θέαμα, είναι αλήθεια, αλλά ανίκανο να ξεσηκώσει ακόμη και τον πιο φανατισμένο οπαδό των κληρονόμων αυτών του Wagner και του Puccini!
    Όσο για το δεύτερο επιχείρημα σας θα πρότεινα, όπως και προηγούμενος σχολιαστής, να το προβάλετε στο κατηχητικό της ενορίας σας.

    Μπορώ να μιλώ μόνο για τον εαυτό μου, φαντάζομαι όμως ότι ελάχιστους ακροατές θα βρείτε εδώ πρόθυμος να υπακούσουν σ’ΑΥΤΗ τη ζωή (τη μόνη που είναι μια και στο χέρι) τα κελεύσματα μιας διεφθαρμένης κλίκας που αντλεί τη νομιμοποίησή της από παραλληρήματα καμηλιέρηδων της ερήμου, με το αμφίβολο αντάλλαγμα μιας ανταμοιβής σε έναν αλλο κόσμο, στο επεκείνα 🙂
    Έρρωσθε,
    Undantag

  70. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Κύριε Λασκαράτο,
    Αυτό που πραγματικά χαίρομαι (και το λέω αυτό ειλικρινά, χωρίς την ελάχιστη διάθεση ειρωνίας ή οτιδήποτε άλλο) στις απαντήσεις σας προς το πρόσωπό μου είναι το τέλος τους. Εκεί όντως βάζετε τρίποντο! Στην πρώτη (39) ήταν εκείνο το απίθανο «Μην βλασφημείτε»! Στη δεύτερη (62) το επίσης πολύ επιτυχημένο «Μην λέτε ψέμματα εδώ, δεν είναι το κατηχητικό της ενορίας σας». Στην τρίτη το κορυφαίο με τον Τζακ τον αντεροβγάλτη!
    (Επαναλαμβάνω, προς αποφυγή οποιασδήποτε παρεξήγησης, ότι το εννοώ αυτό, τα χαίρομαι πραγματικά).
    Επί της ουσίας τώρα:
    1. Απορώ, γιατί γράφετε ότι έκανα πως δεν είδα τη «φωτογραφία», όπως λέτε, Ρασπούτιν – Ερμογένη, αφού απάντησα ξεκάθαρα σ᾿αυτό. Όταν ο επίσκοπος Ερμογένης και ο άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης και πολλοί άλλοι σπουδαίοι κληρικοί τον υποδέχτηκαν, ο Ρασπούτιν δεν ήταν ο μετέπειτα διεφθαρμένος κληρικός, αλλά ένας πρωτοεμφανιζόμενος αγιορείτης ασκητής που ενέπνεε σεβασμό και εκτίμηση. Παράξενο θα ήταν αν δεν τιμούσαν έναν τέτοιο κληρικό. Εξήγησα επίσης ότι ο επίσκοπος Ερμογένης, όταν αντελήφθη το ποιόν του ανδρός, τον κατήγγειλε και ζητούσε επιμόνως την καταδίκη του. Σημείωσα δε ότι αυτό δεν οφείλεται στον παραμερισμό του από τον τσάρο, όπως δέχεστε εσείς. Αλλά φυσικά αυτό το σημείο είναι θέμα ερμηνείας. Εσείς υποστηρίζετε ως αιτία τον παραμερισμό. Εγώ δέχομαι ως αιτία την βεβαιωμένη ακεραιότητα και το γενναίο φρόνημα του επισκόπου Ερμογένη. Κρατείστε την αντίληψή σας, τι άλλο να πω; Σίγουρα όμως δεν είναι σωστό να λέτε ότι παρέβλεψα το θέμα.
    2. Αγνοώ το περιστατικό που περιγράφετε με τον άγιο Ιωάννη της Κρονστάνδης. Αλλά και αν πράγματι έγινε έτσι, δεν περιέχει κάτι το μεμπτό, όχι μόνο για τον λόγο που εξέθεσα πριν, αλλά και διότι αυτή είναι η εκκλησιαστική τάξη: Πρώτα κοινωνούν οι κληρικοί και κατόπιν οι λαϊκοί. Θα ήταν σοβαρό λάθος του αγίου Ιωάννη, αν δεν το τηρούσε αυτό. Σοκαρίστηκε η αριστοκρατία; Άλλα πείραζαν την αριστοκρατία στον άγιο Ιωάννη, το έχω εξηγήσει αυτό, κύριε Λασκαράτο. Και πάντως διαλέξατε λάθος άγιο να επικρίνετε. Ο άγιος Ιωάννης ήταν ένας άνθρωπος που αγαπούσε τον λαό, αγωνίστηκε για τον λαό, τον υπηρέτησε ταπεινά και γι᾿ αυτό αγαπήθηκε από τον λαό ειλικρινά, ώστε να αποτελεί φαινόμενο παγκοσμίως! Παρέθεσα κείμενά του συγκλονιστικά. Περιέγραψα τα μοναδικά πρότυπα έργα του, την ακέραιη συμπεριφορά του. Έγραψα και μία φράση στο δεύτερο σημείωμά μου, που εξηγεί τις λανθασμένες αντιλήψεις σας, ότι οι πηγές σας προέρχονται από τον χώρο των εχθρών του (κομμουνιστών και αριστοκρατών) που μισούσαν και συκοφαντούσαν τον άγιο.
    3. Κάθε φορά που συζητώ παρόμοια θέματα, η τελευταία κίνηση των συνομιλητών μου (είτε αυτοί είναι «μάρτυρες του Ιεχωβά» είτε δωδεκαθεϊστές είτε αποκρυφιστές είτε άλλο τι) είναι η αλλαγή θέματος και το αράδιασμα των ονομάτων που σημειώσατε και εσείς, αν και όχι όλων…Άγιος Κωνσταντίνος, Ιουστινιανός, Θεοδόσιος (εσείς αυτόν τον λησμονήσατε) κ.τ.λ. Νομίζουν ότι έτσι θα ξεφύγουν από το αδιέξοδο της αναιρέσεως όλων των συκοφαντιών και ψευδών τους. Κρίμα που τους μιμηθήκατε. Αυτό πραγματικά δεν σας πάει, πιστέψτε με. Και βέβαια δεν πρόκειται τώρα να αρχίσω συζήτηση επί όλων αυτών, διότι θα χρειαστώ όχι το Μπλογκ του Αντεροβγάλτη αλλά τα χρόνια του Μαθουσάλα…
    4. Εγώ σας ευχαριστώ για τον διάλογο αυτόν. Και σας ευχαριστώ ειλικρινά. Οι αναγνώστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να διαβάσουν και τον αντίλογο. Αυτό για μένα είναι υπεραρκετό, ανεξαρτήτως αν εμείς οι δύο εμμένουμε στις απόψεις μας. Άλλωστε σε μπλογκ «εμμονών» γράφουμε!
    5. Αν υποβληθείτε στον κόπο να με τιμήσετε με μία νέα απάντησή σας, παρακαλώ (και το λέω αυτό ειλικρινά, όπως επιμόνως σημείωσα παραπάνω)μην παραλείψετε το τρίποντο στο τέλος, που λέγαμε!
    Φιλικά και με εκτίμηση
    Σταύρος Μποζοβίτης,
    τάχα και «θεολόγος»

  71. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Φίλε Undantag,
    Γράφετε: «Μπορώ να μιλώ μόνο για τον εαυτό μου, φαντάζομαι όμως ότι ελάχιστους ακροατές θα βρείτε εδώ πρόθυμος να υπακούσουν σ’ΑΥΤΗ τη ζωή (τη μόνη που είναι μια και στο χέρι) τα κελεύσματα μιας διεφθαρμένης κλίκας που αντλεί τη νομιμοποίησή της από παραλληρήματα καμηλιέρηδων της ερήμου, με το αμφίβολο αντάλλαγμα μιας ανταμοιβής σε έναν αλλο κόσμο, στο επεκείνα».
    Έχετε ίσως δίκαιο. Δεν ελπίζω και πολύ να βρω εδώ τέτοιους ακροατές, όπως λέτε.
    Πάντως για την ουσία του θέματος έχετε υπόψη σας ότι αυτό είναι παλιά ιστορία. Και στην εποχή του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου τα ίδια λόγια έλεγαν αυτοί που αντιδρούσαν στα φλογερά κηρύγματά του:
    -Φτάνει πια με την άλλη ζωή, του έλεγαν. Ποιος ξέρει, αν υπάρχει άλλη ζωή; Εμείς αυτήν εδώ έχουμε στο χέρι μας και αυτήν θα απολαύσουμε. Και στο κάτω-κάτω της γραφής, και να υπάρχει, τι έγινε; Θα χάσουμε εκείνη, θα έχουμε όμως απολαύσει αυτήν εδώ. Οπότε «εν-εν γέγονε»· θα είμαστε ισοπαλία ένα- ένα!
    -Ώ ανόητοι, τους απαντούσε ο άγιος. Υπάρχει καμμιά σύγκριση ανάμεσα στα λίγα και μίζερα χρόνια αυτής εδώ της ζωής με την ατέλειωτη αιωνιότητα και την απερίγραπτη χαρά, ευτυχία και δόξα της θείας Βασιλείας; Αλλά και αυτήν εδώ τη ζωή, μήπως μπορείτε πραγματικά να την απολαύσετε; Όλο άγχος, αγωνία και ταραχή είστε. Οπότε όχι μόνο ισοπαλία δεν έχουμε, αλλά τα χάνετε όλα, «ουχ εν-εν γέγονεν, αλλά δύο γέγονεν ουδέν»! Χάνετε με δύο μηδέν, ανόητοι! Τα χάνετε όλα!
    Φιλικά
    Στ. Μποζοβίτης

  72. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Προς Ροΐδη:
    Αν μπορείτε να υποβληθείτε στον κόπο, περιμένω μια εξήγηση (#63)…

  73. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κύριε Μποζοβίτη,
    σας απαντώ ευχαρίστως γιατί διαθέτετε χιούμορ. Ομολογώ πως μου διέφυγε το επιχείρημά σας για τον άγιο Ερμογένη, αλλά δεν αλλάζει τίποτα. Ακούστε με όμως. Κατ’αρχήν ο Ρασπούτιν δεν ήταν κληρικός. Αν προσέξατε παρ’όλο που θα μπορούσα να τον χρεώσω στον κλήρο, αφού ακόμη και άνθρωποι όπως εσείς, γνώστες των εκκλησιαστικών τον θεωρούν κληρικό, εγώ τον αποκαλώ προσκυνητή, γιατί αυτό και μόνον ήταν. Επομένως η κίνηση του Ιωάννη της Κροστάνδης να τον καλέσει να κοινωνήσει πρώτος δεν επιβαλλόταν από την εκκλησιαστική τάξη. Τέλος πάντων, λέτε πως θεωρήθηκε αρχικά αγιορείτης καλός κλπ.
    Ακούστε. Ο Ρασπούτιν ανήκε πιθανότατα στην οργιαστική αίρεση των Χλίστι. Ήταν ένας άγαρμπος αγράμματος χωριάτης, που από μια ώρα μακριά φώναζε πως ήταν απατεώνας. Οι άγιοί σας το είδαν αυτό, δεν ήταν ηλίθιοι, αλλοίμονο αν δεν μπορούν οι άγιοι να ξεχωρίσουν αυτόν δι ου το σκάνδαλον έρχεται. Τον χρησιμοποίησαν όμως για να τυλίξουν το άρρωστο τσαρικό ζεύγος στα πλοκάμια τους. Πίστεψαν πως ο Ρασπούτιν θα γινόταν όργανο της αντισημητικής ακροδεξιάς, αλλά διαψεύστηκαν. Τέλος πάντων δεν πρόκειται να σας πείσω. Ο άγιος Ερμογένης ήταν μεγάλο κάθαρμα και συνωμοτούσε να αποφυλακίσει τον τσάρο. Οργάνωσε μάλιστα και λιτανεία στο Τομπόλσκ, όπου είχε φυλακιστεί αρχικά ο κακούργος άγιος με την οικογένειά του.
    Το αγιολόγιο της ναζιστικής Ρωσικής Εκκλησίας της Υπερορίας (ενώθηκε πλέον όπως ξέρετε με την Κανονική Εκκλησία) βρίθει από τέτοια καθάρματα. Ένας από αυτούς είναι ο επίσκοπος Αντρεας της Ούφα, που ο Στέφαν Τσβάϊχ απαθανάτισε ως μεγάλο λαμόγιο, πριν αγιοποιηθεί στις «Αναμνήσεις από την Ρωσία».
    Κλείνω τώρα κλασσικά:
    Κύριε Μποζοβίτη,
    διαβάσατε το ποστ για τις ανατριχιαστικές βαρβαρότητες της ρωσικής Εκκλησίας κατά των αιρετικών. Αυτούς τους ανθρώπους υπερασπιζόσαστε; Ντραπείτε λίγο, σας βλέπουν.

  74. Ο/Η Po λέει:

    Κύριε Μποζοβίτη,
    για την εισαγωγή του σχολίου σας που λέτε:
    Πάντοτε ο τρόπος γραφής γίνεται δηλωτικός του επιπέδου μας.
    Μού φαίνεται απίστευτο όχι ο χυδαίος και υβριστικός τρόπος αλλά το πώς μπορούμε να γράφουμε τόσες ανακρίβειες, τις οποίες ο καθένας μπορεί πολύ εύκολα να ελέγξει και να διαπιστώσει το ψεύδος τους.
    Άραγε στηριζόμαστε στο ότι ελάχιστοι ή και κανένας θα επιχειρήσουν τέτοιο έλεγχο; Αν αυτό είναι το σκεπτικό, τότε πώς μπορούμε να στεκόμαστε μπροστά στον ίδιο τον εαυτό μας;

    Τα παραπάνω δεν έχουν σχέση με αυτό το ιστολόγιο, αλλά δεν ένιωσα κάποια επιθυμία να σας το εξηγήσω, έχω εμπιστοσύνη στον χρόνο. πάντα είχα.

    και γι αυτό χαριτολογώ λέγοντας:
    Αυτό δεν το περίμενα, ειδικά από εσάς.

    …και καθότι ο τρόπος που εκφράζεστε δείχνει ότι δεν είστε αγροίκος, ίσως όμως από υπερβολικό ζήλο υπεράσπισης ιερών και οσίων, να…

    αυτά.
    🙂

  75. Ο/Η Ανδρέας λέει:

    Αλήθεια τι σας χαλάει τόοοσο πολύ με τα λείψανα του Αγίου; Μήπως σας υποχρέωσε κάποιος να τα προσκυνήσετε; Μήπως σας υποχρέωσε κάποιος να πάτε να τα δείτε; Μήπως κάποιος σας ανάγκασε να πιστέψετε σε κάτι που δεν θέλετε; Μήπως πιστεύετε πως ακόμα και αν με το ζόρι στείλουν τα παιδιά να τα προσκυνήσουν ή ενδεχομένως να τα στέλνουν και στην εκκλησία δια της βίας θα γίνουν περισσότερο χριστιανοί αν δεν το θελήσουν; Βγάλτε συμπεράσμα απ τον εαυτό σας. Όσο και αν σας πήγαιναν στην Εκκλησία μικρούς αντι-χριστιανοί γίνατε! Όποιος θέλει γίνεται λοιπόν χριστιανός όποιος θέλει δεν γίνεται. Απλά τα πράγματα κυρίες μου και κύριοι.
    Εκτός και εάν σας ενοχλεί το ότι κάποιοι δεν έχουν τις ίδιες ιδέες με σάς. Εκτός και εάν σας ενοχλεί το ότι κάποιοι αρέσκονται στο να προσκυνούν τα Άγια Λείψανα ή να πιστεύουν στον Θεό. Αν δικαίωμά σας είναι να μην πιστεύετε – και σαφώς και είναι δικαίωμά σας και απόλυτα σεβαστό – άλλο τόσο δικαίωμά μας είναι να πιστεύουμε και να προσκυνούμε τα άγια λείψαμα ή κατ’ εσάς πτώματα, και να κάνουμε τον σταυρό μας και να πιστεύουμε στον Θεό μας. Και εν πάσει περιπτώσει ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ δεν έστειλε κανέναν στην εξορία, δεν σκότωσε κανέναν άνθρωπο, δεν έβλαψε κανέναν σε όλη την διάρκεια της ζωής του ούτε βεβαίως και ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης ούτε οι λοιποί Άγιοι εν αντιθέσει βεβαίως με άλλα πρόσωπα της Ρωσικής ιστορίας των τελευταίων 200 χρόνων πολλούς απ τους οποίους πολλοί από εσάς θαυμάζετα για τις εκατοντάδες χιλιάδες φόνων που διέπραξαν. Αν λοιπόν έχετε δικαίωμα εσείς να προσκυνάτε τους κοινωνικούς επαναστάτες σας με τις τόσες χιλιάδες ανθρώπων που σκότωσαν – βλέπε Στάλιν π.χ. – έχουμε και εμείς το δικαίωμα να προσκυνούμε τους Αγίους μας. Είναι σαφώς και δικαίωμά σας να βριζετε με χυδαιότητα την πίστη μας και αυτό αποτελεί τιμή μας. Προσωπικά θα με ενοχλούσε αφάνταστα άνθρωποι του επιπέδου που διαφαίνεται απ το ύφος που γράφετε να συμφωνούσαν μαζί μου και πολύ περισσότερο να με δικαίωναν. Θα ντρεπόμουν για την κατάντια μου.

    Ζούμε σε μια χώρα όπου ένας μεγάλος αριθμος ανθρώπων πιστεύει στον Θεό. Και όσο και να σας χαλάει ένα μεγάλο ποσοστό νέων ανθρώπων συνεχίζει να πιστεύει στον Θεό. Μήπως τελικά αυτό που σας χαλάει είναι ότι η πίστη των ανθρώπων δεν πεθαίνει; Μήπως τελικά αυτό που σας ενοχλεί είναι ότι εδώ και 2.000 χρόνια πολλές θεωρίες και απόψεις πέρασαν απ τον πλανήτη αλλά πέθαναν εν αντιθέσει με τον λόγο του Χριστού; Και μήπως τελικά σας ενοχλεί πως εσείς θάχετε φύγει απ αυτήν την ζωή αλλά ο Λόγος του Χριστού θα παραμένει εδώ για όσο θα υπαρχει άνθρωπος επάνω στον πλανήτη;
    Για ψαχτείτε λίγο κυρίες μου και κύριοι! Τι τελικά σας ενοχλεί πραγματικά; Το «αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν»; Σας ενοχλεί η αγάπη; Επιλέγετε το μίσος; Τουλάχιστον απ τα γραφόμενά σας διαφαίνεται ότι -δυστυχώς για σάς – έχετε επιλέξει το μίσος έναντι της αγάπης. Έχετε επιλέξει την κατάκριση έναντι της αποδοχής του διαφορετικού. Έχετε επιλέξε την σύγκρουση έναντι της συνύπαρξης. Μόνο που σε αυτόν τον κόσμο για να συνυπάρχουμε πρέπει να αποδεχόμαστε το κάθε διαφορετικό και ακόμα και αν είναι εντελώς αντίθετο με τις δικές μας απόψεις. Ιδιαίτερα δε όταν αυτό δεν παραβιάζει την δική μας ελευθερία. Και η προσκύνησις των Αγίων Λειψάνων εκ μέρους των πιστών σε τίποτε δεν παραβιάζει την ελευθερία κανενός άθεου ή οποιουδήποτε άλλης πολιτικής ή θρησκευτικής αντίληψης πολίτη. Ως εξελιγμένα δημοκρατικά όντα σεβαστείτε αυτό το οποίο ισχυρίζεστε ότι αγωνίζεστε να προστατεύσετε: το δικαίωμα του καθενός να ενεργεί, να ζεί, να πιστεύει, όπως και ότι αυτός θέλει. Ιδιαίτερα εάν αυτό δεν παραβιάζει τις δικές σας ελευθερίες στο να ενεργείτε με τον ίδιο ελεύθερο τρόπο. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι σέβονταν τους νεκρούς ακόμα και των εχθρών τους και ποτέ δεν ασεβούσαν επι των πτωμάτων. Ας μην γυρίσουμε τον άνθρωπο περισσότερο από 3.000 χρόνια πίσω χλευάζοντας τα λείψανα ενός – ανθρώπου για σάς – ενός Αγίου για μένα και για όλους τους πιστούς.

  76. Ο/Η βασίλης λέει:

    φίλοι μου,
    θα πρέπει πρώτα απ’όλα να ενημερωθούμε προσωπικώς και όχι από σχόλια άλλων . Θέλω να πω ότι το τι ήταν ο Σεραφείμ του Σάρωφ θα πρέπει να το ψάξουμε μόνοι μας, γιατί όλη η Ρωσία έτρεχε να ακούσει ένα λόγο , να γιατρέψει τον πόνο του, σε μία εποχή που όντως η δυναστεία Ρομανώφ και δη η προηγούμενη είχε αποκλίνει από την ορθή πνευματικότητα (το μόνο σωστό που ειπώθηκε ). Προφανώς στην επίσημη σελίδα του ιντιμίντια τα σχόλια που υπάρχουν (για τον Σεραφείμ του Σαροφ) αντανακλούν προσωπικές απόψεις , αλλα καλό είναι ξαναλέω να κυνηγάμε την αλήθεια προσωπικώς και να μην την φοβόμαστε. Να δειτε τι γράφει ο Φώτης Κόντογλου για τον Άγιο Σεραφείμ του Σάρωφ. Ψάξτε από περιέργεια στο ιντερνετ. Να είστε καλά, ευχαριστώ για τον χρόνο σας και συγνώμη αν προσέβαλα κάποιους. Δεν ήταν αυτή η πρόθεση μου.

  77. Ο/Η Prince Miskin λέει:

    Καλησπέρα σε όλους.Παρεμβάλλομαι στη συζήτηση σας όχι για να εκθέσω την προσωπική μου θέση στα προς συζήτηση, αλλά για να παρατηρήσω κάτι που ως απλός αναγνώστης των δημοσιεύσεων που παρατίθονται μ’ ενοχλεί πολύ.
    Οι περισσότεροι εξ’ υμών είστε άνθρωποι ιδιαίτερα μορφωμένοι(σε αντίθεση με εμένα και αρκετούς εκ των αναγνωστών σας) και αυτό είναι εύκολα αντιληπτό από τον τρόπο γραφής σας.Όμως ενώ ακριβώς εξαιτίας αυτής σας της καλλιέργειας θα ανέμενε ο αναγνώστης ένα γόνιμο διάλογο,το αποτέλεσμα απογοητεύει.
    Φανατική υπεράσπιση των προσωπικών πεποιθήσεων με ψεύτικη ευγένεια και αποδοχή των απόψεων που έρχονται σε αντίθεση με τα πιστεύω μας και ενοχλητικά έντονη ειρωνική διάθεση.
    Λιγότερο ενοχλητικό αλλά εξίσου αντιφατικό με βάση τα όσα πρεσβεύετε (κυριότερο εκ των οποίων η αντικειμενική αλήθεια όπως αποδεικνύεται από αδιάσειστα ντοκουμέντα) είναι οι αποδεικτικές πηγές.
    Ο κύριος Λασκαράτος απαντώντας στον κύριο Μποζοβίτη, παραθέτει ένα link,μιας προσωπικής ιστοσελίδας ενός χρήστη του διαδικτύου.Μια σελίδα σαν κι αυτή μπορεί να δημιουργηθεί σε 30 λεπτά από οποιονδήποτε με βασικές γνώσεις στους υπολογιστές και να περιέχει ότι εμείς επιθυμούμε.Μην ξεχνάμε ότι κορυφαία διαδικτυακά project οπως η wikipedia.org αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό από την ακαδημαϊκή κοινότητα,ως προς την εγκυρότητα των πληροφοριών.
    Ο κύριος Μποζοβίτης με τη σειρά του παραθέτει το φύλλο μιας εφημερίδας (Εμπρός 1917),λες και ο καθένας από εμάς δεν έχει γνώση της υποκειμενικότητας στα γραφόμενα των εφημερίδων.Προμηθευτείτε αύριο μια γαλάζια,μια πράσινη και μία κόκκινη εφημερίδα και θα εκπλαγείτε με τις τρεις διαφορετικές πραγματικότητες που θα αντικρύσετε στα γραφόμενα τους.
    Επίσης, ένα ποιήμα όσο υπέροχο κι αν είναι δεν κατανοώ πως αποτελεί επιχείρημα για την απόδειξη της ορθότητας ενός συλλογισμού.
    Αυτά τα ολίγα.
    Καλό σας απόγευμα.

  78. Ο/Η Στ. Μποζοβίτης λέει:

    Προς Ροΐδη:
    Κατανοητό τώρα.
    Βλέπετε και εγώ χρειάζομαι «Υπότιτλοι», όπως λέει και ο φίλος μου ο Undantag (66).

    Προς Λασκαράτο:
    Νομίζω ότι το θέμα μας έχει πλέον εξαντληθεί. Απαντώ μόνο στην παρατήρησή σας ότι ο Ρασππούτιν:
    «Ήταν ένας άγαρμπος αγράμματος χωριάτης, που από μια ώρα μακριά φώναζε πως ήταν απατεώνας. Οι άγιοί σας το είδαν αυτό, δεν ήταν ηλίθιοι, αλλοίμονο αν δεν μπορούν οι άγιοι να ξεχωρίσουν αυτόν δι ου το σκάνδαλον έρχεται».

    Σας έχω καταλογίσει αρκετά λάθη μέχρι τώρα. Αυτό εδώ όμως δεν έπρεπε να το κάνετε. Φωνάζει «από μια ώρα μακριά» ότι κάνετε λάθος!

    Αν ήταν τόσο οφθαλμοφανή τα πράγματα με τον Ρασπούτιν και με κάθε Ρασπούτιν, θα ήταν διαφορετική η ζωή μας. Αλλά βέβαια δεν είναι.
    Ο άνθρωπος ήταν ΥΠΟΚΡΙΤΗΣ! Τέλειος υποκριτής.
    Μόνο ο Θεός γνωρίζει τα βάθη της ανθρώπινης καρδιάς. Γι᾿ αυτό και ο Χριστός μας περισσότερο από οτιδήποτε άλλο καταδίκασε την υποκρισία. Και τόνισε πως αυτοί οι άνθρωποι, ενώ είναι λύκοι άρπαγες, έρχονται κοντά μας με ένδυμα προβάτου. Γι᾿ αυτό συνέστησε ως μόνο ασφαλές κριτήριο τα έργα τους: «από των καρπών αυτών επιγνώσεσθε αυτούς», είπε. Πράγμα ακριβώς που έπραξε και ο επίσκοπος Ερμογένης. Όταν φάνηκαν οι πρώτοι καρποί του Ρασπούτιν, αμέσως ζήτησε επιμόνως την καταδίκη του.

    Πολύ πάθος εναντίον του κακούργου τσάρου… Εντάξει! Αλλά για τα τέρατα που ακολούθησαν και έφαγαν δεκάδες εκατομμύρια αθώο κόσμο και έκλεισαν σε ψυχιατρεία και σε στρατόπεδα συγκέντρωσης… τίποτε;
    Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

    Κάνω τέλος και λέω: Διαλέξατε, αγαπητοί, δρόμο πολύ δύσκολο και άχαρο. Όλο το Ιστολόγιο δεν είναι παρά μια άρνηση σε κάθε τι το Χριστιανικό. Να γκρεμίσουμε την πίστη του Χριστού… Και στη θέση της τί βάζουμε; Τίποτε. Ένα κενό.
    Αλλά είναι και ωραίος ο δρόμος σας. Γιατί είναι ένας πολύ σύντομος και ασφαλής δρόμος για να πλησιάσει κανείς τον Χριστό! Ο Οποίος ακριβώς αυτό τόνισε στην αυστηρή σύστασή του προς τον επίσκοπο της Λαοδίκειας στην Αποκάλυψη· έπρεπε να είσαι, του είπε, ή ψυχρός ή ζεστός. Έτσι όμως που είσαι χλιαρός, θα σε ξεράσω από το στόμα μου!
    Το πρόβλημα συνεπώς δεν το έχετε εσείς, φίλτατοι. Το πρόβλημα το έχουμε εμείς οι θεωρούμενοι της Εκκλησίας, και μάλιστα οι ψευτοθεολόγοι σαν και μένα, που είμαστε βολεμένοι χριστιανούληδες μικροαστοί και θέλουμε να απολαύσουμε τα αγαθά του κόσμου τούτου πλούσια και να πάμε και στον Παράδεισο πρώτοι! Αυτή είναι η αληθινή τραγωδία!
    Εσείς ακολουθείστε το δύσκολο δρόμο σας. Κάποια στιγμή, είμαι βέβαιος, θα Τον συναντήσετε. Αυτόν που τώρα αποφεύγετε. Αυτόν που είναι ο Κύριος του κόσμου και της ιστορίας. Διότι, ο Ντοστογιέφσκη το λέει, νομίζω: «με όση ταχύτητα κι αν απομακρύνεται κανείς από τον Χριστό, αν πηγαίνει προς αυτό που θεωρεί αληθινό, σύντομα θα πέσει στην αγκαλιά Του!
    Εγώ για μια ακόμα φορά ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
    Φιλικά πάντα
    Στ. Μποζοβίτης

    ΥΓ. Η τελευταία προσπάθεια, φίλε, για τρίποντο ήταν αποτυχημένη. Φταίω μάλλον εγώ που το προκάλεσα. Όταν έβγαινε αυθόρμητα, έμπαινε κατευθείαν, χωρίς καν να αγγίξει στεφάνι!
    Ας είναι, κρατώ τα προηγούμενα…
    Στ.

  79. Ο/Η expaganus λέει:

    @Λασκαράτε (69), γράφεις: «2)Ο άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης ήταν φανατικός τσαρικός. Ήταν αυτός που πρώτος υποδέχθηκε τον Ρασπούτιν στον ναό του.Διέκοψε την λειτουργία την ώρα της Θείας Κοινωνίας και είπε στο εκκλησίασμα: Υποδεχώμαστε έναν άγιο”. Τον κοινώνησε πρώτον, σοκάροντας την αριστοκρατία που είδε να τις παίρνει την πρωτοκαθεδρία ένας βρωμερός ρασοφόρος.»
    Και αλλού, αναφέρεσαι στον άγιο Ιωάννη της Κροστάνδης ως εξής: «Από κοντά η σφηκοφωλιά των παλατιανών ρασοφόρων, ο πρωθιερέας Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης,»

    Βρε Λασκαράτε πονάει η καρδιά μου που σε πιάνω αδιάβαστο για ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ (μα την αλήθεια έχω χάσει το μέτρημα).

    Όμως οφείλω να το πω, ότι ΠΑΛΙ γράφεις ανακρίβειες. Αρχίζοντας από το δεύτερο, ο άγιος Ιωάννης όχι μόνο δεν ήταν «παλατιανός», αλλά κατοικούσε σε άλλη πόλη – φυσικά στην Κροστάνδη – και είχε συναντήσει το αυτοκρατορικό ζεύγος μόνο μια φορά, λόγω κάποιας ασθένειάς τους. Τον Ρασπούτιν του τον έστειλε ο επίσκοπος Θεοφάνης με συστατική επιστολή, και από το περιβάλλον του αγίου Ιωάννη γνώρισε κάποια πρόσωπα που είχαν πρόσβαση στο παλάτι. (Βλ. «Rasputin and the Russian Revolution», Των Princess Catherine Radziwill, Catherine Radziwill, Princess Radziwill).
    Όσο για την ιστορία με τη δήθεν διακοπή της θείας λειτουργίας, είναι πέρα για πέρα φανταστική. Ποτέ, και για κανέναν και καμιά δεν διέκοψε τη λειτουργία ο άγιος Ιωάννης, ο οποίος όταν λειτουργούσε βρισκόταν σε ιδιαίτερη ψυχική κατάσταση κι έκλαιγε ασταμάτητα. Η ιστορία αυτή όχι μόνο δεν είναι καταγεγραμμένη πουθενά, ούτε στο λεπτομερειακό ημερολόγιο που κρατούσε ο άγιος Ιωάννης, ούτε στα αρχεία των αιρετικών Ιωαννιτών που τον λάτρευαν σαν θεότητα, ούτε σε καμιά εφημερίδα της εποχής κ.τ.λ. αλλά θεωρείται προϊόν μεταγενέστερων συγγραφέων που μπέρδεψαν τον άγιο Ιωάννη της Κροστάνδης με κάποιον άλλο ιερέα ονόματι Ιωάννη. Βλ. «A Prodigal Saint: Father John of Kronstadt and the Russian People», της Nadieszda Kizenko. Η συγγραφέας έχει κάνει καταπληκτική έρευνα, και μόνο η καταγραφή των αρχείων και βιβλιοθηκών που χρησιμοποίησε πιάνει δυο σελίδες του προλόγου…

  80. Ο/Η Δηδρ λέει:

    Μια σύντομη, μα πολύ ουσιαστική παρατήρηση, σύμφωνη με το μήνυμα αρ. 78 του χρήστη «Prince Miskin»:

    «αντιφατικό με βάση τα όσα πρεσβεύετε…είναι οι αποδεικτικές πηγές…παραθέτει ένα link,μιας προσωπικής ιστοσελίδας ενός χρήστη του διαδικτύου. Μια σελίδα σαν κι αυτή μπορεί να δημιουργηθεί σε 30 λεπτά από οποιονδήποτε με βασικές γνώσεις στους υπολογιστές και να περιέχει ότι εμείς επιθυμούμε.»

    Εδώ βρίσκεται η ουσία της υπόθεσης. Τι είδους αρθρογραφία είναι αυτή; Σε τι επάνω στηρίζεται; Γιατί όλα τα άρθρα με τα οποία έχω προσωπικά ασχοληθεί έχουν τόσα κενά; Τόσες ανακρίβειες; Τόσες αναλήθειες;
    Τι είδους απαντήσεις είναι αυτές που στηρίζονται σε τεράστια κομμάτια της Βιβκιπαίδειας, ή καμμιά φορά ούτε καν σε αυτά;

    Κοιτάξτε το άρθρο αυτό:

    Τα Χρυσόβουλα του πατριάρχη στάζουν αίμα

    Έχει τίτλο: «Τα Χρυσόβουλα του πατριάρχη στάζουν αίμα»

    Λέει από κάτω:

    «Βυζάντιο σημαίνει αποθηρίωση του ανθρώπου»: που είναι η πηγή;

    «ο αποκτηνωμένος όχλος να ηδονίζεται με το μαρτύριο των συνανθρώπων του»: που είναι η πηγή;

    «Οι πιο άγριες φυλές ανθρωποφάγων δεν έχουν να επιδείξουν τέτοιες θηριωδίες»: που είναι η πηγή;

    «Οι αυτοκράτορες και πατριάρχες, άνθρωποι του σχοινιού και του παλουκιού, επέβαλαν και ευλογούσαν»…»εκτυφλώσεις, ακρωτηριασμοί, στραγγαλισμοί, μαστιγώσεις, λιθοβολισμοί, πέταγμα στα θηρία, κατακρημνίσεις, νευροκοπίες, καυλοκοπίες, ευνουχισμοί παιδιών, πνιγμοί σε σάκους μέσα στην θάλασσα, παλουκώματα, βρασμοί σε καζάνια, αργό καψάλισμα, εκτελέσεις, γδάρσιμο, σκύλευση νεκρών, αιματοχυσίες, διαπομπεύσεις, εξορία, μεταλλισμός στην ημερήσια διάταξη.»: που είναι η πηγή;

    Στο σύνολο των λεγομένων περί των διαφόρων γεγονότων αυτοκρατόρων: που είναι η πηγή;

    «Το ήδη σκληρό ρωμαϊκό δίκαιο έγινε ακόμη πιο απάνθρωπο κάτω από την επιρροή της Εκκλησίας»: που είναι η πηγή;

    «Η Ορθοδοξία έχει ξεδιάντροπα ως έμβλημά της το δικέφαλο αρπακτικό τέρας του ρωμαϊκού ιμπεριαλισμού και διεκδικεί χωρίς αιδώ την κληρονομιά της μεγαλύτερης βαρβαρότητας που ίσως έζησε ποτέ η ανθρωπότητα.»: που είναι η πηγή;

    Που είναι οι πηγές και η βιβλιογραφία των ειδικών και αναγνωρισμένων στη Βυζαντινή Ιστορία επιστημόνων που γράφουν όλα αυτά;

    Ακόμα και το θέμα είναι εντελώς άσχετο με το περιεχόμενο. Αν υποθέσουμε ότι η βουλή υπογράφει νόμο, ή ένα δικαστήριο εκδίδει απόφαση, με την οποία δικαιούμαι ένα κτήμα που μου χάρισαν. Σε ποια ακριβώς λογική εμπίπτει ότι αν ο δικαστής είναι δολοφόνος ή παιδεραστής, εγώ θα πρέπει να αρνηθώ το κτήμα που δικαιούμαι από τη νομοθεσία; Σε ποια ακριβώς λογική βρίσκουμε, ότι θα έπρεπε οι άνθρωποι της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας να αρνηθούν τα τεράστια ποσά που δαπανούσε η πολιτεία στην άσκηση της κρατικής φιλανθρωπίας εξαιτίας της παθογενούς προσωπικότητας του αυτοκράτορα; Μιλάμε για παιδική χαρά και φυσικά, όχι για επιχειρήματα.

    Η ουσία όμως είναι ότι ΟΥΔΕΙΣ γνωρίζει τι κείμενα είναι αυτά. Ποιανού έμπνευση; Σε ποια επιστημονικά έργα είναι γραμμένα και σε ποιον αριθμό σελίδας ώστε να μπορούν να ελεχθούν; Μήπως είναι από χύμα ιστοσελίδες όπου ο καθένας γράφει ό, τι του κατέβει; Όπως τα υπόλοιπα θέματα του παρόντος blog τα οποία διαψεύστηκαν;

    Αυτά τα κείμενα καταπατούν κάθε έννοια σοβαρότητας. Χύμα λέξεις, χωρίς προέλευση, με χοντράδες, εκφράσεις ισοπεδωτικές στα όρια της αστειότητας.

    Ποιος τα λέει όλα αυτά αγαπητέ; Εσύ; Κι εσύ ως τι τα γράφεις; Τουλάχιστον αν είσαι αναγνωρισμένος ιστορικός, φέρε τη δική σου βιβλιογραφία ώστε να ξέρουμε:

    1ον: Ποιος ακριβώς τα έγραψε;

    2ον: Σε ποιο επιστημονικό συνέδριο τα δημοσίευσε;

    3ον: Ποιοι άλλοι ειδικοί στο αντικείμενο επιστήμονες συμφώνησαν με αυτά;

    4ον: Τι θέση κατέχουν τα βιβλία του στη διεθνή ή έστω στην εγχώρια επιστημονική βιβλιογραφία επάνω στα ζητήματα του Βυζαντίου;

    Θα περιμένουμε με επιμονή τις σαφείς απαντήσεις σου και κυρίως τις ΠΗΓΕΣ σου όπου θα μας δείξεις να γράφονται ΟΛΑ αυτά, και ΦΥΣΙΚΑ να μας δείξεις ότι ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ -ΑΚΡΙΒΩΣ- ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΣ ΕΣΥ ΕΚΕΙ!. Ελπίζω πράγματι οι πηγές σου να μην είναι τίποτε ιστοσελίδες, γιατί θα γελάσει ο κάθε πικραμένος.

    Περιμένουμε.

  81. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Ανταλλαγαί πτωμάτων.
    Εισαγωγαί-Εξαγωγαί.
    Εκκλησία ΑΕ
    Προτιμείστε μας.
    Χρησιμοποιούμε αρωματική φορμόλη

    http://orthodox-world.pblogs.gr/2008/05/odoiporiko-se-monasthri-me-800-monahes-agios-serafeim-sarwf.html

    Ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος επισκέφθηκε πρόσφατα το μοναστήρι του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ, μεταφέροντας εικόνα των Αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης, στην οποία υπήρχαν τοποθετημένα τεμάχια από τα λείψανα των αγίων. Ως αντάλλαγμα δέχθηκε εικόνα του Αγίου Σεραφείμ, με ανάλογο τεμάχιο του αγίου. Η Εικόνα θα τοποθετηθεί σε Εκκλησία που θα ανεγερθεί στο ασκητήριο της Μητρόπολης Μόρφου στο δάσος της Σκουριώτισσας. Εκεί ασκείται σήμερα ο ρώσος Αρχιμανδρίτης Αμβρόσιος.

    Μιλώντας στο εκκλησίασμα ο Πανιερώτατος ανέφερε ότι μέσα από τη Θεία Λειτουργία όλοι βιώνουμε το κοινό σώμα του Χριστού και όλοι ξεπερνούμε φυλετικές, εθνικές και άλλες διαφορές γινόμαστε αδέλφια. Οι άγιοι Κυπριανός και Ιουστίνη θα πλουτίζουν με την ενέργεια τους, την Ρωσία και αντιστρόφως ο Άγιος Σεραφείμ την Κύπρο. Ευχήθηκε σύντομα να εγκαινιάσει στην Μητρόπολη του, Εκκλησία του Αγίου Σεραφείμ.

    Ο Μητροπολίτης της περιοχής Γεώργιος ανέφερε ότι όταν οι κομμουνιστές χαλούσαν τους ναούς, χαλούσαν και πολλές ψυχές ανθρώπων. Οι έλευση των αγίων Κυπριανού και Ιουστίνης και οι προσευχές των πιστών θα γιατρέψουν τις αδυναμίες μας.

  82. Παράθεμα: Αλέξιος (Τσίπρας), ο άνθρωπος του θεού « Ροΐδη Εμμονές

  83. Παράθεμα: Να ερωτηθεί ο δεσπότης της NASA για την ερευνήτρια της Κεραμέως | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.