ΜΚΟ Αλληλεγγύη, τα «Ιερά Κοτέτσια» και οι… Πρόσφυγες

(επιβάλλεται η αναπαραγωγή αυτού το ποστ από ενδιαφερόμενους blogger)

 

Στη Μονή Πεντέλης προσπάθησαν να νομιμοποιήσουν (και μάλλον τις… Νομιμοποίησαν!) αυθαίρετες κατοικίες, κατήγγειλαν ο αρχιμανδρίτης Τιμόθεος Κιλίφης και φορείς της κοινότητας και στις 18/06/07 μαθαίνουμε (Καθημερινή) ότι:
Πολυτελείς μονοκατοικίες «ξεφύτρωσαν» εσχάτως δίπλα στην ιστορική Ιερά Μονή Πεντέλης. Επισήμως πρόκειται για… ορνιθώνες που ανακατασκευάστηκαν, στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για πέντε αυθαίρετα κτίσματα, τα οποία φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν για να στεγάσουν τη φιλοδοξία εκκλησιαστικών στελεχών. Σύμφωνα με καταγγελίες του αρχιμανδρίτη της Μονής και κατοίκων της περιοχής, οι οικίες έχουν ανεγερθεί σε αναδασωτέα περιοχή, επιχείρημα που απορρίπτει το οικείο δασαρχείο. Παντελώς απούσα είναι φυσικά η Πολεοδομία Ανατολικής Αττικής.

«Η ΜΚΟ “Αλληλεγγύη” της Εκκλησίας της Ελλάδος, που –κακώς, κάκιστα– εδρεύει στο Διορθόδοξο Κέντρο που βρίσκεται, επίσης, στον χώρο της Ιεράς Μονής Πεντέλης και ο διευθυντής της, κ. Δημ. Φουρλεμάδης, ανήγειραν παρανόμως πέντε μπανγκαλόους, τα οποία προσπαθούν τώρα και εκ των υστέρων να νομιμοποιήσουν συνεχίζοντας, έτσι, τη φρικτή μεθόδευση για αλλοτρίωση της Μονής», σημειώνει στην «Καθημερινή» ο πατέρας Κιλίφης. «Τα κτίρια ανεγέρθησαν χωρίς άδειες σε δασική έκταση ενώ οι αρμόδιοι δεν μίλησαν υπό το κράτος του φόβου».

Κινητοποιήθηκαν οι κάτοικοι της Πεντέλης απέναντι στα διαφαινόμενα σχέδια «αξιοποίησης» των εκτάσεων της Μονής στην Πεντέλη. Πριν από περίπου ένα μήνα (στις 16 Μαΐου) ο Πολιτιστικός Ομιλος Πεντέλης κατέθεσε αναφορά στο δασαρχείο Πεντέλης «Επισκεφθήκαμε τη Μονή και είδαμε τις πέντε μονοκατοικίες. Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε πάρει απάντηση».

Η «Καθημερινή» απευθύνθηκε στο δασαρχείο Πεντέλης. «Επειτα από αυτοψία διαπιστώσαμε πέντε πέτρινα κτίσματα», απάντησε ο δασολόγος κ. Αλεξ. Ρήγας. «Από τον προσωρινό κτηματικό χάρτη και πίνακα διαπιστώσαμε ότι δεν έχουν χτιστεί σε δασική αλλά σε αγροτική έκταση, εκεί όπου παλαιότερα υπήρχαν κοτέτσια». Πώς πρόκειται λοιπόν να χρησιμοποιηθούν οι πέντε πέτρινες κατοικίες, η πολυτέλεια των οποίων μόνο… σε κοτέτσια δεν παραπέμπει; Σύμφωνα με τον γραμματέα της Ιεράς Μονής Πεντέλης, πατέρα Χρυσόστομο, οι οικίες δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες φιλοξενίας γυναικών επισκεπτριών του Διορθόδοξου Κέντρου. Επιχείρημα που απορρίπτει ο πατέρας Τιμόθεος Κιλίφης, καθώς «το παρακείμενο μεγάλο κτίριο του Διορθόδοξου Κέντρου έχει εξήντα κελιά και όλους τους απαραίτητους χώρους». Επί της ουσίας, όμως, οι πέντε κατοικίες δημιουργήθηκαν χωρίς να έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες άδειες δόμησης. Το επιχείρημα, σύμφωνα με τον γραμματέα της Μονής, είναι ότι δεν πρόκειται για δόμηση νέων κτισμάτων, αλλά για μετατροπή… των ορνιθώνων. Επιχείρημα που φυσικά και δεν ευσταθεί, εκτός βέβαια αν οι επισκέπτριες του Διορθόδοξου Κέντρου είναι όρνιθες.

Συμφωνεί ο δήμος
Με την άποψη των επικεφαλής της Μονής συντάσσεται με θέρμη η τοπική δημοτική αρχή (που προσφάτως αναβαθμίστηκε από κοινότητα σε δήμο), θεωρώντας ότι ο σκοπός… αγιάζει τα μέσα. «Οι καταγγελίες είναι ψεύτικες και ανακριβείς», λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Πεντέλης, κ. Στεργίου. «Κακώς εστιάζουμε σε αυτό το σημείο, τη στιγμή που στην Πεντέλη έχουν βιαστεί τα πάντα. Η συγκεκριμένη περιοχή δεν είναι δασική, ενώ στο σημείο προϋπήρχαν άλλα κτίσματα (σ.σ. τα γνωστά κοτέτσια). Τα κτίρια αυτά είναι στολίδι για την περιοχή και δημιουργήθηκαν για ιερό σκοπό». Ο πατέρας Τιμόθεος Κιλίφης όμως έχει διαφορετική γνώμη: «Μετά τις διαμαρτυρίες μας ματαιώθηκε η εγκατάσταση των 72 περιπτέρων και η εκχώρηση στην Εκκλησία της Ελλάδος χώρου πολλών στρεμμάτων της Μονής, από τα καμένα, για εκμετάλλευση από την “Αλληλεγγύη”», σημειώνει. «Θέλω, όμως, να πιστεύω ότι ο μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπός μας, κ. Χριστόδουλος, που τόσο ενδιαφέρεται για το δασικό περιβάλλον, ουδέποτε θα επιτρέψει, αλλά θα αποτρέψει αυτή τη βεβήλωση και θα πρωτοστατήσει στην αναδάσωση των 140 στρεμμάτων της Μονής που κάηκαν». (τι να πει ο συμπαθής ιερέας…)

arkas16b.jpg

Ο Τάκης Καμπύλης (http: //enstaseis.blogspot.com) ο αγαπητός γνωστός μας Blogger, γράφει στα «Νέα» 22/07/2006 , Σελ.: N13, Με τίτλο: H επέλαση της «Εκκλησία A.E.»
[…]80 πρόσφυγες στα ξενοδοχεία και τους ξενώνες που είχε επιλέξει η Αλληλεγγύη – τα σχετικά τιμολόγια οι ξενοδόχοι θα τα εκδώσουν στο όνομά της. Το κόστος για την οργάνωση – σύμφωνα με τον διευθυντή της – ανέρχεται σε 3.000 ευρώ την ημέρα. Αλλά – πάλι κατά δήλωση του ιδίου στη στήλη – δεν πρόκειται να εισπραχθούν από πουθενά. Άλλο στέλεχος της οργάνωσης έλεγε πως «θα τα βρούμε με το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο μας ειδοποίησε να αναλάβουμε το πρότζεκτ».

[…] Τα τελευταία χρόνια, εκτός από την έκδοση εβδομαδιαίας εφημερίδας («Ο Πολίτης» που, με τιράζ 130.000 φύλλων, μοιράζεται δωρεάν, συγκεντρώνοντας χορηγίες – κυρίως κρατική διαφήμιση – άνω του 1,5 εκατ. ευρώ), έχει καταφέρει να γίνει η κυρίαρχη και στην πίτα των εθνικών προγραμμάτων που διατίθενται σε μη κυβερνητικές οργανώσεις από το ΥΠΕΞ (σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες στην Εκκλησία πηγαίνει το 65% του συνόλου, το οποίο εκτιμάται σε 15.000.000 ευρώ τον χρόνο).

Πρόσφατα εγκαινίασε και ξενώνα για κακοποιημένες γυναίκες, εισπράττοντας 1.000.000 ευρώ (πάλι) από το ΥΠΕΞ, παρά τις καταγγελίες άλλων μη κυβερνητικών οργανώσεων ότι η επιχορήγηση δεν είναι σύννομη και – το κυριότερο – πως η Εκκλησία δεν διαθέτει ούτε την εμπειρία ούτε το εξειδικευμένο προσωπικό για τέτοια ιδρύματα.

Το πρόγραμμα «Ψυχαργώς», η αποασυλοποίηση περίπου 3.000 τροφίμων ψυχιατρείων, περιλαμβάνει τη δημιουργία ξενώνων και κέντρων ημέρας. Το πρόγραμμα – το μεγαλύτερο στο είδος του στην Ευρώπη – καρκινοβατούσε, αλλά όχι για όλους τους φορείς. H Αλληλεγγύη πήρε την έγκριση για έναν ξενώνα σύμφωνα με τους ίδιους (για έξι, σύμφωνα με άλλες ΜΚΟ) και για πέντε κέντρα ημέρας. H επιχορήγηση είναι περίπου 700.000 ευρώ τον χρόνο για κάθε ξενώνα και περίπου 200.000 για κάθε κέντρο ημέρας.


Δύο χρόνια πριν, στο φονικό τσουνάμι…

… καταγράφηκαν οι πρώτες σοβαρές ενστάσεις (και) για την αποτελεσματικότητα της Αλληλεγγύης. Το μεγάλο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο μετέφερε τη βοήθεια της οργάνωσης, προσέγγισε στη Σρι Λάνκα. Μέχρι σήμερα μεγάλες ΜΚΟ αναζητούν όχι μόνο πού πήγαν περίπου 37,5 εκατ. ευρώ (στη συνέχεια έγιναν 27 εκατ., ενώ ο αρμόδιος υφυπουργός τελικά ανακοίνωσε 15 εκατ. – και επίσημα 2.000.000 στην Αλληλεγγύη), αλλά και πώς και πού έφθασε η βοήθεια. Το κρουαζιερόπλοιο της ιστορίας μας, σύμφωνα πάντα με καταγγελίες ΜΚΟ, έδεσε σε βάση του κυβερνητικού στρατού, αλλά σε περιοχή των Ταμίλ, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η επαφή με τους ντόπιους. Μετέφερε κυρίως ακατάλληλο ρουχισμό (χειμωνιάτικα ρούχα, ακόμη και αποκριάτικες στολές) και το σημαντικότερο: ο απολογισμός της ιατρικής περίθαλψης αποδείχθηκε ο ελάχιστος. Πενήντα εξειδικευμένοι γιατροί και νοσηλευτές εξέτασαν 1.952 ασθενείς σε 50 ημέρες, ήτοι κάθε μέλος της ομάδας εξέτασε λιγότερο από έναν ασθενή την ημέρα.

Τα τελευταία τρία χρόνια (και με όπλο τις ταυτότητες) η Ελληνική Εκκλησία μετέχει μέσω της Αλληλεγγύης στα κοινοτικά προγράμματα με προνομιακούς όρους, κυρίως στον ευαίσθητο τομέα της κοινωνικής πολιτικής.

Και δεν είναι μόνον αυτά. Το παγκάρι ξαναγέμισε…
… και με δύο πρόσφατους νόμους.
Όταν εξηγεί ο Γιάννης Κτιστάκις (νομικός, Ελληνική Ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη, πρωτοστάτησε με συγκεκριμένες προτάσεις στις πρωτοβουλίες για τον περίφημο χωρισμό Εκκλησίας – Κράτους) αποφασίστηκε (1945) να αναλάβει το Κράτος την «καυτή πατάτα», τη μισθοδοσία των κληρικών, αλλά επιβλήθηκε με τον ίδιο νόμο η υποχρεωτική είσπραξη υπέρ του Δημοσίου του 25% των τακτικών εσόδων των ενοριακών ναών και η υποχρεωτική ετήσια εισφορά όλων των ορθόδοξων οικογενειών στην ενορία τους. Το 1956 ο Καραμανλής επεκτείνει το 25% επί των πάσης φύσεως εσόδων των ναών, η οποία αυξήθηκε το 1968 σε 35% (στο μεταξύ είχε καταργηθεί η εισφορά των πιστών).

H λογική ήταν απλή, εξηγεί ο Γ. Κτιστάκις. H Πολιτεία ανέλαβε το κόστος της μισθοδοσίας, αλλά ουσιαστικά μέσω των εσόδων των ναών, ώστε τελικά οι ενορίες να πληρώνουν τους εφημέριους.

Παραμονές εκλογών του 2004 η κυβέρνηση Σημίτη καταργεί αυτό το 35% για δύο λόγους: ο ένας είναι προφανής (οι επερχόμενες εκλογές). Ο δεύτερος είναι ότι το Κράτος ουδέποτε εισέπραξε όσα προβλέπονταν. Πολλές εκκλησίες χρησιμοποιούσαν – για να ξεφύγουν από τα «του Καίσαρος» – διπλά βιβλία! Αυτό προκύπτει και από τη σχετική απόφαση τού Αιγιαλείας Αμβρόσιου, που έφερε στην επικαιρότητα η Ελληνική Ένωση (και στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΝ Γιάννης Δραγασάκης). Έγραφε λοιπόν στις 20-4-2004 ο άγιος Αιγιαλείας: «Στο πρακτικό καταμετρήσεως των εισπράξεων αναγράφεται μεν το σύνολο των εισπράξεων, αλλά το συνολικό χρηματικό ποσό διαχωρίζεται σε δύο κατηγορίες: ποσοστό 10% ως «τακτικά» έσοδα και ποσοστό 90% ως έσοδο «εκ δωρεών»».

Δηλαδή οι εισφορές στο Δημόσιο υπολογίζονταν μόνο επί του 10% των εσόδων. Με την κατάργηση αυτού του 35% από την κυβέρνηση Σημίτη δεν υπάρχει πλέον λόγος για τέτοιες αλχημείες, γι’ αυτό και – καταλήγει ο ιεράρχης δίνοντας την εντολή – «τα πάσης φύσεως ανεπίσημα δεύτερα και μυστικά λογιστικά βιβλία καταργούνται οριστικά και αμετάκλητα»… Χα!

Είναι χαρακτηριστικά τα χρηματικά μεγέθη που συγκέντρωσε ο Γιάννης Δραγασάκης: Τα ποσά που κατέβαλε η Εκκλησία στις ΔΟΥ ήταν το 2000 8.202.081 ευρώ και το 2004 μόλις 6.445.444,74 ευρώ. Την ίδια χρονιά πληρώσαμε (μόνο) για μισθοδοσία κληρικών 189.500.000 ευρώ, το 2005 161.300.000 ευρώ και για το 2006 έχουν προϋπολογιστεί 199.300.000 ευρώ. Ο «Καίσαρας» έχασε χρήματα. Πολλά χρήματα.

Τρώγοντας ανοίγει η όρεξη…
… και όταν μάλιστα έχεις να συνεργαστείς με τη «Δεξιά του Κυρίου» ακόμη περισσότερο. Έτσι στο φορολογικό νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης η Εκκλησία κερδίζει και άλλο ζεστό χρήμα. Καταργείται και ο φόρος 10% που επιβαρύνει τα μισθώματα από εκμίσθωση γαιών και οικοδομών – εννοείται (!) ότι ο φόρος αυτός δεν αφορούσε τα ακίνητα της Εκκλησίας που χρησιμοποιούνταν για θρησκευτικούς σκοπούς!

H κυβέρνηση της N.Δ. στάθηκε απλόχερη. Το 10% μειώθηκε στο 7% για το 2006 και σε 4% για το 2007. Υπενθυμίζεται δε ότι η Εκκλησία έχει ήδη απαλλαγεί από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.

H Ελλαδική Εκκλησία – σύμφωνα με τον Δ. Χριστόπουλο (επίκουρος καθηγητής στο Πάντειο) – αποδεικνύεται ένας «χαμαιλέοντας του φιλελευθερισμού». Κρατική όπου τη βολεύει, φιλελεύθερη για τη φορολογία της και τη μερίδα του λέοντος στην Κοινωνία Πολιτών με την Αλληλεγγύη.

Σημ: Ο τίτλος του ποστ είναι εμπνευσμένος από αυτόν της Καθημερινή, όπως και ένα μέρος του 1ου μέρους του κειμένου.

This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερές» Υποκρισίες, ιστοΕπιφυλλίδες. Bookmark the permalink.

34 Responses to ΜΚΟ Αλληλεγγύη, τα «Ιερά Κοτέτσια» και οι… Πρόσφυγες

  1. Ο/Η penguin_witch λέει:

    Ωπα, ανασπίτωση η Πεντέλη!
    Η σύμπλευση πάντως των Χριστιανικών εκκλησιών με τον κοινωνικό νεοφιλελευθερισμό είναι οικουμενική. Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται σε κρυφές συμφωνίες απο πάνω ή στα γονίδια της χριστιανικής εκκλησίας («ου φιμώσεις βουν αλόωντα» ακόμα κι αν δε σου μείνει καθόλου σοδεια…)
    Ποιός θα διερευνήσει τον βρωμερό ρόλο της «Αλληλεγγύης»;
    Και μια συνωμοσιολογική ερώτηση – αν υπάρχει κανένας δημοσιογράφος με μεταφορικά ατσαλένια @@: Έχει η «Αλληλεγγύη» κανενός τύπου αλισβερίσι με την παγκόσμια χριστιανική μαφία;

  2. Ο/Η Πάρης λέει:

    Όλα ξαναγυρνάνε στο ίδιο θεμελιώδες αξίωμα: η Εκκλησία ως θρησκευτική κάστα (και μάλιστα ανατολικής προέλευσης) δεν έχει άλλο σκοπό παρά τον πλουτισμό των ανθρώπων της. Μήπως το ίδιο δεν κάνουν και διάφορες άλλες θρησκευτικές ή παραθρησκευτικές οργανώσεις που το πρώτο πράγμα που ζητούνε να μάθουν από τα νέα μέλη τους είναι τα περιουσιακά τους στοιχεία;
    Η ορθόδοξη Εκκλησία υποκριτικά διατείνεται ότι αρνείται τον καισαροπαπισμό αλλά φαντάζομαι ότι ισχύει ό,τι υποστηρίζει και για την αρχαία ελληνική φιλοσοφία (εξίσου υποκριτικά): τα καλά της φιλοσοφίας έχουν ήδη ενσωματωθεί στη διδασκαλία του χριστιανισμού. Ανάλογα και η ορθοδοξία έχει ενσωματώσει στη λειτουργία της τα «καλά» του καισαροπαπισμού (πλουτισμό, επιχειρήσεις, μετακινήσεις με ακριβά αυτοκίνητα κ.α). Αλλά εμφανή ανάμιξη στην πολιτική ζωή είναι ανεπίτρεπτη! Μόνο παρασκηνιακά δέχεται ο Θεός.
    Το πρόβλημα φυσικά είναι όπως έχει ήδη ειπωθεί και από άλλους όχι τόσο ή μόνο η Εκκλησία αλλά το κράτος και η κοινωνία που τα ανέχεται. Στην Ευρώπη η κοινωνία άλλαξε την Εκκλησία και την αναγκάζει να αλλάζει. Στην Ελλάδα η κοινωνία είναι αδιάφορη και εν πολλοίς θρησκόληπτη.

  3. Ο/Η N.Ago λέει:

    Αύριο αναπαράγεται στη Κλειδαρότρυπα.
    Καλημέρα!

  4. Ο/Η greek history x λέει:

    Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα με τέτοια θέματα, εξάλλου είναι λίγο πολύ γνωστά. Η έκταση όμως της ασυδοσίας της εκκλησίας μου ήταν άγνωστη. Λειτουργεί σαν μεγαλοβιομήχανος με μόνο σκοπό το κέρδος και δυσανάλογο έργο προς την κοινωνία. Πολύ υποκρισία βρε παιδί μου, πάρα πολύ.

  5. Ο/Η Helix Nebulae λέει:

    Πίστευε και μη ερεύνα. Εκτός αν είσαι εβραιομασόνος αντίχριστος κουλτουριαραίος, οπότε τα γράφεις όλα αυτά γιατί αδυνατείς να καταλάβεις πως ο Κύριος είναι στην πραγματικότητα Ν.Π.Ι.Δ και το πλήρες όνομα Του είναι «Κύριος Μέτοχος».

    Οι (άστεγες πλέον) όρνιθες του Χουντόδουλα θα πέσουν να σε φάνε σατανά!

  6. Μερικά τα γνώριζα, αλλά σκένδαλο σε τέτοια έκταση δεν είχα συνειδητοποιήσει. Θα επανέλθω, αφού μελετήσω καλύτερα το κείμενο και τα στοιχεία σου. Μοιρίζομαι χοντράδα. See you later.

  7. Ο/Η Mantalena Parianos λέει:

    η πΡΟΜΗΘΈΑ ΤΟΥς ΜΆΡΑΝΕ ΜΕΡΙΚΟΎς ΜΕΡΙΚΟΎς…

    Η ιστορία επαναλαμβάνεται / συνεχίζεται.

    Εκείνος ό άγιος άνθρωπος , ο Αττικής, τι κάνει;
    Κι εκείνος όσα καταχράστηκε, «για μια ώρα ανάγκης» ήταν βρε αδελφέ…

    Κι εγώ θα το κάνω λυνκ.

    Καλημέρα Ροϊδη
    και καλό μήνα

  8. Ο/Η roidis λέει:

    @penguin_witch, ναι. η αλήθεια είναι ότι παρ’ όλο που υπάρχουν δημοσιεύματα για το θέμα, είναι σχετικά ελάχιστα αυτά με ρεπορτάζ-έρευνα, ούτε Τριανταφυλλόπουλος ούτε τίποτα.

    @Πάρης, εδώ και καιρό, τι λέω. αιώνες τώρα κερδοσκοπεί η εκκλησία εφέντιμ…

    @N.Ago, σε ευχαριστεί πολύ το δίκαιο και η αλήθεια αγαπητέ.

    @greek history x, η έκταση που παρουσιάζεται είναι μικρή προς την πραγματικότητα!

    @Helix Nebulae, έλα Ντε! μάλιστα, Κύριος Μέτοχος!

    @ο δείμος του πολίτη, ευχαριστώ αλλά δεν χρειάζεται και πολλή μελέτη, ηλίου φαεινότερον όλα. και οι όρνιθες τα πιάνουν αυτά.

    @Mantalena Parianos, σε ευχαριστώ βρε Μανταλένα, περισσότερο όμως ισχύει αυτό που είπα στον Agonek… η Αλήθεια σ’ ευχαριστεί.

  9. Ο/Η 8848m λέει:

    Το θέμα της θρησκείας είναι λιγάκι περίεργο και θα έλεγα καθαρά προσωπικό.Αλλος δεχεται και άλλος όχι άλλος είναι βουδιστής άλλος χριστιανός κ.ο.κ.Το ότι γίνεται προσπάθεια να αποκτίσει παπικό δηλαδή κοσμικό χαρακτήρα η εκκλησία είναι οφθαλμοφανές.Το ότι έχει περιουσία κιαυτό είναι γνωστό.Το ότι κατα καιρούς εμφανίζονται διάφορα δημοσιεύματα τεκμιριωμένα γύρω απο διάφορα γεγονότα που συνδέουν τα γήινα με την εκκλησία κιαυτό είναι γνωστό.Αλλά όμως συχνά πέφτουμε στην παγίδα απο πράξεις ορισμένων να χαρακτηρίζουμε ένα σύνολο.Δε διάβασα πουθενά για το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν ιερείς οι οποίοι κάνουν σωστά τη δουλειά τους ,καθοδηγούν (με τη μεγάλη σημασία της έννοιας)κόσμο και γενικότερα δίνουν και προσφέρουν.Αρα δε μπορούμε όλα (λεγοντας εκκλησία) να τα βάλουμε σενα τσουβάλι.Μέλος της εκκλησίας άλλωστε δεν ήταν και ο Παπαφλέσσας ,ο Διάκος ,ο Χρυσοστομος Σμύρνης αλλά και ορισμένα εντός και εκτός ελλάδος (σημερινά) φωτεινά μυαλά;

  10. Ο/Η MD λέει:

    Φίλε 8848m,

    Συμφωνώ μαζί σου για την ύπαρξη εξαιρέσεων , αλλά εδώ μιλάμε για την διοίκηση ή τέλος πάντων για πολύ υψηλά στελέχη της Εκκλησίας. Εξαιρέσεις φυσικά και υπάρχουν, αλλά γιατί να χαρακτηρίζεται η Εκκλησία από αυτές και όχι από την ίδια την ηγεσία της?

  11. Ο/Η 8848m λέει:

    Το γεγονός ότι οριμένα άτομα έχουν εκλεχτεί (αυτο ισχύει και στην πολιτική) με καλή πίστη απο το ποιμνιο (γενικά το λαό) για να το υπηρετήσουν (όπως πρέπει) και στην πορεία την έκανα γυριστή (για να υπηρετήσουν σύμφωνα με αυτούς τον υπέρτατο άρχοντα δηλαδή το χρήμα) δε σημαίνει ότι και το ποιμνιο (ο λαός) είναι του ιδίου διαμετρήματος.Ούτε είναι θεώρημα πως όποιος βρεθεί κοντά στο χρήμα το υπηρετεί.Αρα δε μπορείς να χαρακτηρίσεις ένα ολόκληρο κόσμο απο ένα ηγέτη .

  12. Ο/Η roidis λέει:

    @88848 & MD,
    1. για του καλούς ιερείς όπως λέτε: Στο συγκεκριμένο κείμενο που διαβάσατε αναφέρω και με bold γράμματα «ο πατέρας Τιμόθεος Κιλίφης» όπως τον αναφέρω και πάλι που κινητοποιήθηκε μαζί με τους κατοίκους (και προς τιμή του που αντέδρασε στην ανομία). Επομένως μάλλον δεν διαβάσατε καλά το κείμενό μου. Συμβαίνουν αυτά, το καταλαβαίνω ότι διαβάζουμε οθόνη και όχι σύγγραμμα ή βιβλίο.

    2. Άρα δεν χαρακτηρίζω το σύνολο, όπως εξ’ άλλου μπορείτε να το διαπιστώσετε διαβάζοντας και άλλα μου κείμενα εδώ.

    3. Δεν χαρακτηρίζεται τώρα η Εκκλησία (επομένως και οι κεφαλές του Χριστιανισμού όλων των τάσεων) από ατασθαλίες, χρηματισμό κλπ. Ούτε το ταπεινό αυτό ιστολόγιο ανακάλυψε την Αμερική. Η Ιστορική της πορεία ανά τους αιώνες την χαρακτηρίζουν, μέσα από την εγκληματική της διαδρομή, πάντα κατά τη γνώμη μου, και κατά την γνώμη χιλιάδων επιστημόνων και ιστορικών.

    σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.

  13. Ο/Η roidis λέει:

    @8848 🙂 το παραπάνω το έγραψα μη προλαβαίνοντας να διαβάσω το επόμενο σχόλιό σου.
    λές: δε σημαίνει ότι και το ποιμνιο (ο λαός) είναι του ιδίου διαμετρήματος.… αυτό σου το σχόλιο αγαπητέ μου δεν πρέπει να αφορά εμένα ούτε και το ιστολόγιο αυτό.

    Αν βρεις κάτι από τα κείμενά μου όπου προσβάλω τον πιστό απλό άνθρωπο, τότε έχεις το δικαίωμα να το πεις.

    Αυτοί που με διαβάζουν από παλιά, ξέρουν τι και ποιους σέβομαι.

  14. Ο/Η roidis λέει:

    @8848 + ΜD : μια απαραίτητη διευκρίνηση, αν δείτε τον υπότιτλο του βλογ μου θα διαβάσετε τα εξής: «κατά ιθυνόντων σκοταδισμού και ηλιθιότητας»

    Σας Ευχαριστώ και πάλι.

  15. Ο/Η MD λέει:

    Για το συγκεκριμένο θέμα, δεν χαρακτήρισε κανείς ολόκληρο τον κόσμο αλλά την ηγεσία της Ελληνικής Εκκλησίας (εκτός και αν θεωρείς ότι αυτά ταυτίζονται).

    Για το ποίμνιο που τα ανέχεται όλα αυτά, τι να πω;

  16. Ο/Η roidis λέει:

    Αγαπητέ MD, στον 8848 απάντησα που ανέφερε τα εξής:δε σημαίνει ότι και το ποιμνιο (ο λαός) είναι του ιδίου διαμετρήματος…φυσικά και δεν ταυτίζονται, όλα αυτά ταυτίζονται μόνο με την παίδευση και την παιδεία.

  17. Ο/Η MD λέει:

    Στον 8848m αναφερόμουν και εγώ. Απλός έγινε μπέρδεμα γιατί δεν είχα δει τα μηνύματά σου όταν απαντούσα. Είδες που κάπου συμφωνούμε;

    Ευχαριστώ

  18. Ο/Η ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ λέει:

    Mία δυνατότητα βλέπω εγώ σε αυτού του είδους τα άρθρα στα μπλογκς. Kοινοποίηση και σε άλλα με αναφορά της πηγής – όπως αυτό που κάνει ο N.Αgο – και ε-μαιλ σε δημοσιογράφους στα MME. Mη γελάτε. Eίπαμε – να σπάσουμε το απόστημα πια.

    Mπράβο αγαπητέ Ροίδη. Kαταπληκτική δουλειά. Oι εμμονές σου είναι από μένα απόλυτα δικαιολογημένες. Eίναι οι εμμονές που πρέπει να αποκτήσει ο κάθε πολίτης.

  19. Ο/Η Nikolakis λέει:

    Είναι προφανές νομίζω ότι ο φίλτατος Ροΐδης ομιλεί για συγκεκριμένα μεγαλοστελέχη της Εκκλησίας της Ελλάδος που καπηλεύονται την πνευματική τους θέση για να επιδοθούν σε δραστηριότητες (παράνομου) πλουτισμού, οικοπεδοποίησης, δημιουργίας ξενοδοχείων, γηπέδων γκολφ κλπ. Κανείς μας δεν κατηγορεί τους φωτεινούς ιερείς – πατέρες που αντιστέκονται σε όλη αυτή την κατάφωρη εμπορευματοποίηση των πάντων. Είναι κρίμα δυστυχώς να έχουμε να κάνουμε με την «Εκκλησία της Ελλάδος Α.Ε.» που αντί να ασχολείται με τα ουράνια, δρα ως μεγαλομέτοχος της ΕΤΕ, ως κτηματίας, ως επιχείρηση με αποκλειστική αντιπροσώπευση επί των ψυχών ημών…

  20. Ο/Η o erwtas pernaei ap' to stomaxi λέει:

    σημεία και τέρατα!
    το υπερπολυτελές κατάστημα γιορτάζει τα 2000 χρόνια ζωής του και σας περιμένει για κέρασμα, κρασάκι και ψωμάκι να φαν κι οι κότες!

  21. Ο/Η Espectador λέει:

    Στα πλαισια της οθωμανικης αυτοκρατοριας οι επικεφαλης της εκκλησιας ηταν , εκτος των αλλων, και φοροεισπρακτορες, Συνηθεια αιωνων δεν τους επιτρεπει ασφαλως σημερα να πληρωνουν οι ιδιοι φορους. Ο Σημιτης ερμηνευσε σωστα την ιστορια!

  22. Ο/Η N.Ago λέει:

    «Η Κλειδαρότρυπα», έκανε το χρέος.
    Καλημέρα!

  23. Ο/Η coolplatanos λέει:

    Το δημοσίευμα στην Καθημερινή είναι 18-6-06, μάλλον σου ξέφυγε και έγραψες 18/06/07

  24. Ο/Η kelsos λέει:

    Όσο την εκκλησία συνεχίζουν να την κυβερνούν οι χειρότεροι των χειροτέρων τόσο τέτοια φαινόμενα θα είναι συχνά… όσο επίσης το κράτος θα πηγαίνει χέρι-χέρι με την εκκλησία τόσο τέτοια φαινόμενα θα επαναλαμβάνονται..

    Είναι κρίμα να είναι τόσο υποκριτές (αλήθεια αυτό με ενοχλεί περισσότερο από κάθε τι) και να προσπαθούν για να ωφεληθούν οι ίδιοι. Ενώ πολλοί τομείς στην Ελλάδα πάσχουν, και έχουν ανάγκη από χρήματα για την βελτίωση τους, τεράστια ποσά διαφεύγουν για να ικανοποιούν την άπληστη φύση μερίδας ιεραρχών…

  25. Παράθεμα: ΜΚΟ “Αλληλεγγύη”, “Ιερά Κοτέτσια” και “Πρόσφυγες” « Blatt im Winde

  26. Ο/Η zaphod λέει:

    Έχω βριστεί με διάφορους για το θέμα. Πέστα φίλε Ρο. Η απατεωνιά με ράσο είναι ευλογία:-)

  27. Ο/Η roidis λέει:

    Κατ’ αρχήν να ευχαριστήσω τους N.Ago, Coolplatanos & Blattimwinde για την αναδημοσίευση του ποστ με όλη μου την καρδιά!

    Ευχαριστώ φυσικά και τους υπόλοιπους που συνέβαλαν στον γόνιμο αυτό διάλογο αντιφρονούντες ή μη.

    Καλή σας Κυριακή!

  28. Ο/Η Valsamon λέει:

    Κάποια στιγμή θα ανασύρω από το αρχείο μου μερικά από τα ΦΕΚ που συγκέντρωσα να σας παραθέσω μια (όλως) ενδεικτική απαρίθμηση των ανωνύμων εταιρειών (καμία τριανταριά μεταξύ 2000 – 2006) που έχουν συστήσει η Εκκλησία Ελλάδος και διάφορες Μητροπόλεις (από την ΜΕΤΟΧΙ Α.Ε. και την ανώνυμη εταιρεία με σκοπό την ίδρυση τηλεοπτικού σταθμού μέχρι ανώνυμες εταιρείες εκμετάλλευσης χώρων πάρκιγκ)

    Οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν την «άσκηση εμπορείας» σε κληρικούς. Κάποτε λοιπόν τιμωρήθηκε ένα μοναστήρι επειδή είχε συστήσει μια εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας με καταστατικό σκοπό την δωρεάν παροχή ψαριών σε ορφανοτροφεία, σε νοσοκομεία, σε ιδρύματα κλπ.. Η εταιρεία για να μπορεί να επιδοτείται ήταν Ε.Π.Ε. και το μοναστήρι τιμωρήθηκε αυστηρά από την Εκκλησία Ελλάδος για τον τυπικό λόγο ότι η εταιρεία είχε εμπορική μορφή (ε.π.ε.) παρότι δεν είχε σκοπό το κέρδος. ΟΚ μέχρι εκεί. Ενας μητροπολίτης που του έθεσα το ζήτημα ότι υπάρχουν όμως εμπορικές, εμπορικότατες εταιρείες που μετέχουν στο Δ.Σ. Μητροπολίτες μου απάντησε με ύφος πραγματικά τελειωτικό «Η Εκκλησία μπορεί να κάνει ό,τι θέλει…», δηλ. η Εκκλησία Α.Ε. που εδρεύει στην Μονή Πετράκη, οδός Ιασίου 1 και Ιω. Γενναδίου 15 γωνία. Αυτό αντιλαμβάνονται ως Εκκλησία.

    Πέρα από την απολύτως ηθική πλευρά των ερωτημάτων υπάρχει και μια άλλη πολιτική, επομένως και αυτή ηθική : πώς είναι δυνατόν να απαιτούν μανιωδώς οι ιθύνοντες αυτού του οργανισμού να διατηρείται η κρατική υπόστασή του και παράλληλα να μην υπόκειται σε κανέναν από τους κανόνες που το Σύνταγμα και η νομοθεσία επιφυλάσσει για τον έλεγχο του κράτους ;

    1) μέχρι σήμερα το Γραφείο Ναοδομίας της Εκκκλησίας της Ελλάδος εξακαλουθεί παρανόμως να εκδίδει οικοδομικές άδειες για μοναστήρια, ναούς, εκκλησιαστικά κτίρια κλπ. ακόμα και για τα λεγόμενα πανηγυρόσπιτα (τα συνοδευτικά δηλ. δωμάτια που εξυπηρετούν ένα παρεκκλήσι) και που αίφνης γίνονται βίλες στην Μύκονο, όπου βίλα και παρεκκλήσι, αν παρατηρήσετε, παρότι την αρμοδιότητα αυτή την έχει χάσει από τότε που καταργήθηκε ο Οργανισμός Διοίκησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας και ανήκει στα Πολεοδομικά Γραφεία των Νομαρχιών,όπως και για κάθε κτίριο που οικοδομείται στην ελληνική επικράτεια. Πρόκειται για σκαστό ποινικό αδίκημα που δισυκολεύομαι να πιστέψω ότι δεν είναι εν γνώσει του ΥΠΕΧΩΔΕ και κανείς μα κανείς δεν μιλάει.

    2) οι δαπάνες των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων είναι ίσως οι μόνες κρατικές δαπάνες που δεν ελέγχονται από τους Επιτρόπους του Ελεγκτικού Συνεδρίου (όπως συμβαίνει με τις δαπάνες των Υπουργείων, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Δημόσιων Νομικών Προσώπων),

    3) η επιλογή έμμισθου υπαλληλικού προσωπικού (λαϊκού και μη) των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων δεν γίνεται μέσα από τις διαδικασίες που ισχύουν για όλο δημόσιο τομέα. Και εάν αυτό σοκάρει π.χ. ο εφημέριος παπάς να επιλέγεται μέσω … ΑΣΕΠ σας παραπέμπω στο φοβερό άρθρο του Καθηγητή Ι.Μ.Κονιδάρη στο Βήμα «Το παπαδαριό :μια διαφορετική ανάγνωση» http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14761&m=B67&aa=1. Κατά την νομοθεσία του 1910 και 1923 ο κατάλληλος υποψήφιος για παπάς επιλεγόταν με ψηφοφορία των ενοριτών της περιοχής, με δημοψήφισμα ! Το προνόμιο στον Μητροπολίτη να επιλέγει αυτός τον καταλληλότερο το έδωσε η μεταξική Δικατορία και από τούτου του προνομίου «μη κινούντες» συνεχίζουν να φυλάγουν Θερμοπύλες.

    4) αρκετές από τις αποφάσεις που εκδίδει η Εκκλησία εις βάρος του κατώτερου κλήρου δεν ελέγχονται από τα διοικητικά δικαστήρια, με το νομολογιακό επιχείρημα ότι δεν είναι απολύτως λέει κρατικές πράξεις, αλλά αφορούν «πνευματικά» ζητήματα… Έτσι μπορούν να επιβάλλονται και επιβάλλονται εξοντωτικές ποινές (π.χ. ακοινωνησία) σε κληρικούς, οι οποίοι δεν μπορούν να έχουν τη δικαστική προστασία που δικαιούται κατά το Σύνταγμα κάθε κάτοικος αυτού του κράτους.

    Εάν λοιπόν θέλουν κράτος, θα είναι κράτος με όλους τους περιορισμούς του κράτους. Ή παπάς -παπάς ή ζευγάς -ζευγάς.

  29. Ο/Η ioannisk λέει:

    Είναι γνωστό πως η μονή Πεντέλης (όπου ο ηγούμενος της ήταν, είναι;, από τους πλέον συνηθισμένους τηλε-καλεσμένους και ειδικεύεται στο κυρήγματα μίσους), διεκδικεί τη μίση Πεντέλη.

    Η μονή αμέσως μετά τις φωτιές του 1998 έκανε τα πάντα για να αποχαρακτηρίσει πολλές χιλιάδες στρέματα. Ευτυχώς απέτυχε.

    Υ.Γ. ένα λαθάκι «18/06/07», μάλλον όχι 2007 εκτός αν σου ήρθε επισκέπτης με κρίνο άλλωστε είναι και μεγάλη εβδομάδα 🙂

  30. Παράθεμα: Νέα Καταγγελία Αρχιμανδρίτη: Η «Αλληλεγγύη» καταστρέφει την Ι.Μ. Πεντέλης « Ροΐδη Εμμονες

  31. Για ρίξε μια ματιά εδώ.Συγχαρητήρια για τις ιδέες σου…και νόμιζα ότι ήμασταν λίγοι!

    http://vavatsiklis.blogspot.com/2007/07/blog-post_4928.html

  32. Παράθεμα: Προσωπεία Εξουσίας: οι κ.κ. Υπουργοί- Αρχ. Ιερώνυμος « Ροΐδη Εμμονές

  33. Παράθεμα: fast track για «ιερά» (παράνομα) ακίνητα; « Ροΐδη Εμμονές

  34. Παράθεμα: Το σκάνδαλο «Αλληλεγγύη» (τώρα «Αποστολή») και η «φιλάνθρωπη» εκκλησία | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.