Αναγνώστης Λασκαράτος: Εκκλησίας επέλαση με «ξένα κόλλυβα»

Γράμμα από το Ληξούρι

 

310507roidis.jpgsigma1.jpgυγχωρείστε μου τις συνεχείς παρεμβάσεις επί παντός του επιστητού, αλλά φταίει η κοινωνική απομόνωση στην οποία διάγω αναγκαστικά λόγω του αφορισμού μου, αφού και μόνον η έξοδός μου από το σπίτι αποτελεί αιτία συγκέντρωσης των ευσεβών που με πέρνουν στο κατόπι φτύνοντας και βρίζοντας.

Αυτή η «Αλληλεγγύη» που ασχολείται ως φιλάνθρωπος κυρία με έργα ελεημοσύνης και παρουσιάζει την πρωτοτυπία να δρα όχι με λεφτά της πάμπλουτης Εκκλησίας αλλά εξόδοις των φορολογουμένων, χυδαϊστί «με ξένα κόλλυβα», έχει γίνει ευρύτατα γνωστή από τα σάπια κοτόπουλα του Ιράκ, από τα στριγκ και τις αποκριάτικες στολές του τσουνάμι και από μερικά ακόμη. Σας επισυνάπτω άρθρο του κ.Τ.Καμπύλη, στα ΝΕΑ (22/7/2006) για την ευαγή αυτή οργάνωση, η οποία ειρήσθω προχτές απείλησε τον Δ.Γουσέτη της ΑΥΓΗΣ με αγωγή, αλλά εισέπραξε πληρωμένη απάντηση (27/5). Σπεύδω πάντως να δηλώσω ότι αν το ελληνικό κράτος με χρηματοδοτήσει, δέχομαι κι εγώ να παριστάνω τον φιλάνθρωπο με τα λεφτά των άλλων. Επί τη ευκαιρία θέλω να ρωτήσω αν ο άγιος Παντελεήμων, συνταξιούχος μητροπολίτης Αττικής, αυθαιρέτου βίλλας Κερατέας με πισίνα και ροζ κασετών, ακόμη εν ενεργεία επίσκοπος, καταδικασμένος πρωτόδικα σε 8 χρόνια φυλακή-αλλά ελεύθερος μέχρι τελεσιδικίας-θα επιστρέψει ποτέ εκείνο το δις και κάτι τις που άρπαξε για να έχει στην πάντα για τα γηρατειά του και αν ο προστάτης του κ.Χριστόδουλος πρόκειται να τον καθαιρέσει ή θα συνεχίσει να του δείχνει “Αλληλεγγύη”.
H επέλαση της «Εκκλησία A.E.»
Στολή πιερότου από την «Αλληλεγγύη» στα θύματα του τσουνάμι στη Σρι Λάνκα
ΠΡΟΧΘΕΣ στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» οι πρόσφυγες από τον Λίβανο θαύμασαν τη συνεργασία Κράτους – Εκκλησίας. H Πολιτική Προστασία του υπουργείου Εσωτερικών έβαλε τα πούλμαν και η Εκκλησία τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Αλληλεγγύη. Τα πούλμαν μετέφεραν τους περίπου 80 πρόσφυγες στα ξενοδοχεία και τους ξενώνες που είχε επιλέξει η Αλληλεγγύη – τα σχετικά τιμολόγια οι ξενοδόχοι θα τα εκδώσουν στο όνομά της. Το κόστος για την οργάνωση – σύμφωνα με τον διευθυντή της – ανέρχεται σε 3.000 ευρώ την ημέρα. Αλλά – πάλι κατά δήλωση του ιδίου στη στήλη – δεν πρόκειται να εισπραχθούν από πουθενά. Άλλο στέλεχος της οργάνωσης έλεγε πως «θα τα βρούμε με το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο μας ειδοποίησε να αναλάβουμε το πρότζεκτ».

 

Δεν είναι η πρώτη φορά, το αντίθετο. Οι σχέσεις ΥΠΕΞ – Αλληλεγγύης περνούν τα τελευταία χρόνια – ιδίως μετά τις εκλογές του 2004 – τον μήνα του μέλιτος. H Αλληλεγγύη, αν και οργάνωση μιας κρατικής Εκκλησίας, απολαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στα χρήματα που διατίθενται για τις μη κυβερνητικές οργανώσεις στην Ελλάδα.

«Είναι η μόνη ερώτηση για την οποία δεν έχω πάρει απάντηση ως βουλευτής», λέει ο Γιάννης Δραγασάκης (ΣΥΝ), αναφερόμενος στο αίτημά του να γνωστοποιηθεί το σύνολο των κονδυλίων με τα οποία έχει ενισχυθεί από το κράτος η Αλληλεγγύη.
H συγκεκριμένη οργάνωση δεν είναι τυχαία. Ούτε τυχαία έχει προκαλέσει την αγανάκτηση, αφού η εύνοια από τους κυβερνητικούς φορείς προς την Αλληλεγγύη μετριέται με εκατομμύρια.
Τα τελευταία χρόνια, εκτός από την έκδοση εβδομαδιαίας εφημερίδας («Ο Πολίτης» που, με τιράζ 130.000 φύλλων, μοιράζεται δωρεάν, συγκεντρώνοντας χορηγίες – κυρίως κρατική διαφήμιση – άνω του 1,5 εκατ. ευρώ), έχει καταφέρει να γίνει η κυρίαρχη και στην πίτα των εθνικών προγραμμάτων που διατίθενται σε μη κυβερνητικές οργανώσεις από το ΥΠΕΞ (σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες στην Εκκλησία πηγαίνει το 65% του συνόλου, το οποίο εκτιμάται σε 15.000.000 ευρώ τον χρόνο).

Πρόσφατα εγκαινίασε και ξενώνα για κακοποιημένες γυναίκες, εισπράττοντας 1.000.000 ευρώ (πάλι) από το ΥΠΕΞ, παρά τις καταγγελίες άλλων μη κυβερνητικών οργανώσεων ότι η επιχορήγηση δεν είναι σύννομη και – το κυριότερο – πως η Εκκλησία δεν διαθέτει ούτε την εμπειρία ούτε το εξειδικευμένο προσωπικό για τέτοια ιδρύματα.

 

Το πρόγραμμα «Ψυχαργώς», η αποασυλοποίηση περίπου 3.000 τροφίμων ψυχιατρείων, περιλαμβάνει τη δημιουργία ξενώνων και κέντρων ημέρας. Το πρόγραμμα – το μεγαλύτερο στο είδος του στην Ευρώπη – καρκινοβατούσε, αλλά όχι για όλους τους φορείς. H Αλληλεγγύη πήρε την έγκριση για έναν ξενώνα σύμφωνα με τους ίδιους (για έξι, σύμφωνα με άλλες ΜΚΟ) και για πέντε κέντρα ημέρας. H επιχορήγηση είναι περίπου 700.000 ευρώ τον χρόνο για κάθε ξενώνα και περίπου 200.000 για κάθε κέντρο ημέρας.

Δύο χρόνια πριν, στο φονικό τσουνάμι…
… καταγράφηκαν οι πρώτες σοβαρές ενστάσεις (και) για την αποτελεσματικότητα της Αλληλεγγύης. Το μεγάλο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο μετέφερε τη βοήθεια της οργάνωσης, προσέγγισε στη Σρι Λάνκα. Μέχρι σήμερα μεγάλες ΜΚΟ αναζητούν όχι μόνο πού πήγαν περίπου 37,5 εκατ. ευρώ (στη συνέχεια έγιναν 27 εκατ., ενώ ο αρμόδιος υφυπουργός τελικά ανακοίνωσε 15 εκατ. – και επίσημα 2.000.000 στην Αλληλεγγύη), αλλά και πώς και πού έφθασε η βοήθεια. Το κρουαζιερόπλοιο της ιστορίας μας, σύμφωνα πάντα με καταγγελίες ΜΚΟ, έδεσε σε βάση του κυβερνητικού στρατού, αλλά σε περιοχή των Ταμίλ, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η επαφή με τους ντόπιους. Μετέφερε κυρίως ακατάλληλο ρουχισμό (χειμωνιάτικα ρούχα, ακόμη και αποκριάτικες στολές) και το σημαντικότερο: ο απολογισμός της ιατρικής περίθαλψης αποδείχθηκε ο ελάχιστος. Πενήντα εξειδικευμένοι γιατροί και νοσηλευτές εξέτασαν 1.952 ασθενείς σε 50 ημέρες, ήτοι κάθε μέλος της ομάδας εξέτασε λιγότερο από έναν ασθενή την ημέρα.

 

Τα τελευταία τρία χρόνια (και με όπλο τις ταυτότητες) η Ελληνική Εκκλησία μετέχει μέσω της «Αλληλεγγύης» στα κοινοτικά προγράμματα με προνομιακούς όρους, κυρίως στον ευαίσθητο τομέα της κοινωνικής πολιτικής.

Και δεν είναι μόνον αυτά. Το παγκάρι ξαναγέμισε…
και με δύο πρόσφατους νόμους.
Όταν εξηγεί ο Γιάννης Κτιστάκις (νομικός, Ελληνική Ένωση για τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη, πρωτοστάτησε με συγκεκριμένες προτάσεις στις πρωτοβουλίες για τον περίφημο χωρισμό Εκκλησίας – Κράτους) αποφασίστηκε (1945) να αναλάβει το Κράτος την «καυτή πατάτα», τη μισθοδοσία των κληρικών, αλλά επιβλήθηκε με τον ίδιο νόμο η υποχρεωτική είσπραξη υπέρ του Δημοσίου του 25% των τακτικών εσόδων των ενοριακών ναών και η υποχρεωτική ετήσια εισφορά όλων των ορθόδοξων οικογενειών στην ενορία τους. Το 1956 ο Καραμανλής επεκτείνει το 25% επί των πάσης φύσεως εσόδων των ναών, η οποία αυξήθηκε το 1968 σε 35% (στο μεταξύ είχε καταργηθεί η εισφορά των πιστών).

 

H λογική ήταν απλή, εξηγεί ο Γ. Κτιστάκις. H Πολιτεία ανέλαβε το κόστος της μισθοδοσίας, αλλά ουσιαστικά μέσω των εσόδων των ναών, ώστε τελικά οι ενορίες να πληρώνουν τους εφημέριους.

Παραμονές εκλογών του 2004 η κυβέρνηση Σημίτη καταργεί αυτό το 35% για δύο λόγους: ο ένας είναι προφανής (οι επερχόμενες εκλογές). Ο δεύτερος είναι ότι το Κράτος ουδέποτε εισέπραξε όσα προβλέπονταν. Πολλές εκκλησίες χρησιμοποιούσαν – για να ξεφύγουν από τα «του Καίσαρος» – διπλά βιβλία! Αυτό προκύπτει και από τη σχετική απόφαση τού Αιγιαλείας Αμβρόσιου, που έφερε στην επικαιρότητα η Ελληνική Ένωση (και στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΝ Γιάννης Δραγασάκης). Έγραφε λοιπόν στις 20-4-2004 ο άγιος Αιγιαλείας: «Στο πρακτικό καταμετρήσεως των εισπράξεων αναγράφεται μεν το σύνολο των εισπράξεων, αλλά το συνολικό χρηματικό ποσό διαχωρίζεται σε δύο κατηγορίες: ποσοστό 10% ως “τακτικά” έσοδα και ποσοστό 90% ως έσοδο “εκ δωρεών”».

Δηλαδή οι εισφορές στο Δημόσιο υπολογίζονταν μόνο επί του 10% των εσόδων. Με την κατάργηση αυτού του 35% από την κυβέρνηση Σημίτη δεν υπάρχει πλέον λόγος για τέτοιες αλχημείες, γι’ αυτό και – καταλήγει ο ιεράρχης δίνοντας την εντολή – «τα πάσης φύσεως ανεπίσημα δεύτερα και μυστικά λογιστικά βιβλία καταργούνται οριστικά και αμετάκλητα»… Χα!

Είναι χαρακτηριστικά τα χρηματικά μεγέθη που συγκέντρωσε ο Γιάννης Δραγασάκης: Τα ποσά που κατέβαλε η Εκκλησία στις ΔΟΥ ήταν το 2000 8.202.081 ευρώ και το 2004 μόλις 6.445.444,74 ευρώ. Την ίδια χρονιά πληρώσαμε (μόνο) για μισθοδοσία κληρικών 189.500.000 ευρώ, το 2005 161.300.000 ευρώ και για το 2006 έχουν προϋπολογιστεί 199.300.000 ευρώ. Ο «Καίσαρας» έχασε χρήματα. Πολλά χρήματα.

Τρώγοντας ανοίγει η όρεξη…

… και όταν μάλιστα έχεις να συνεργαστείς με τη «Δεξιά του Κυρίου» ακόμη περισσότερο. Έτσι στο φορολογικό νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης η Εκκλησία κερδίζει και άλλο ζεστό χρήμα. Καταργείται και ο φόρος 10% που επιβαρύνει τα μισθώματα από εκμίσθωση γαιών και οικοδομών – εννοείται (!) ότι ο φόρος αυτός δεν αφορούσε τα ακίνητα της Εκκλησίας που χρησιμοποιούνταν για θρησκευτικούς σκοπούς!

 

H κυβέρνηση της N.Δ. στάθηκε απλόχερη. Το 10% μειώθηκε στο 7% για το 2006 και σε 4% για το 2007. Υπενθυμίζεται δε ότι η Εκκλησία έχει ήδη απαλλαγεί από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.

 

H Ελλαδική Εκκλησία – σύμφωνα με τον Δ. Χριστόπουλο (επίκουρος καθηγητής στο Πάντειο) – αποδεικνύεται ένας «χαμαιλέοντας του φιλελευθερισμού». Κρατική όπου τη βολεύει, φιλελεύθερη για τη φορολογία της και τη μερίδα του λέοντος στην Κοινωνία Πολιτών με την Αλληλεγγύη.

 

Για την ιστορία και μόνο η Έφη Γαζή (επίκουρος καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) υπενθυμίζει ότι για παράδειγμα στη Δανία (αντίστοιχες οι σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας) ή τη Γερμανία, οι πολίτες φορολογούνται με τη θέλησή τους για την ενίσχυση της Εκκλησίας τους. Και όχι αδιακρίτως όλοι…

Αναγνώστης Λασκαράτος, ανάξιος εγγονός του άλλου, του Μεγάλου.

για την αντιγραφή: *ρο

This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, Γράμμα από το Ληξούρι. Bookmark the permalink.

20 Responses to Αναγνώστης Λασκαράτος: Εκκλησίας επέλαση με «ξένα κόλλυβα»

  1. Ο/Η pølsemannen λέει:

    Σχετικά με την κινητοποίηση της Παρασκευής για την Αμαλία, σας ενημερώνουμε ότι:

    α) Την Παρασκευή 1η Ιουνίου, όλοι οι bloggers θα ανεβάσουμε ένα post με τον κοινό τίτλο «Για την Αμαλία».
    β) Το τελικό κείμενο που θα αποσταλλεί με e-mail σε υπουργεία, αρμόδιους φορείς, κλπ έχει ήδη αναρτηθεί και όποιος θέλει μπορεί να το αντιγράψει και να το δημοσιεύσει (όχι πρίν την Παρασκευή). Επίσης θα βρείτε λίστες με links, μεταφρασμένα κείμενα και δελτία τύπου.
    γ) Έχει ανοίξει ένα προσωρινό blog για την τελική φάση του συντονισμού της όλης προσπάθειας, με τίτλο
    Για την Αμαλία – http://giatinamalia-blog.blogspot.com/
    Όσοι θέλετε να συνεισφέρετε ώστε να δικαιωθεί κάποτε ο αγώνας της Αμαλίας, μπορείτε να ενημερωθείτε από εκεί για όλες τις λεπτομέρειες της συλλογικής αυτής δράσης. Δηλώστε συμμετοχή για να γίνετε contributors και ενημερώστε όσους μπορείτε.

  2. Ο/Η L’Enfant de la Haute Mer λέει:

    Αποκελείτε τον εαυτόν σας «ανάξιον εγγονό», κύριε Λασκαράτε, παραβλέπετε όμως πως σας έχει ήδη απονεμηθεί ο τίτλος του «Αναγνώστου», πράγμα διόλου ασήμαντο.

  3. Ο/Η Πάνος λέει:

    Αξιότιμον
    Κύριον Λασκαράτον,
    Ληξούριον*

    Συμβάλλοντας το κατά δύναμιν, σας υποβάλλω ορισμένους συνδέσμους της ημετέρας καλύβης και των –πάλαι ποτέ- «μυστικών του Κόλπου», όπου παρουσιάζονται και σχολιάζονται θέματα απτόμενα του προβληματισμού των πολιτών, σχετικά με το κακό που μας έχει έβρει.** Εννοείται, έχοντας*** συνάφειαν με τα αναγραφόμενα εις το παρόν ανάρτημα**** της υμετέρας ελλογιμότητος.
    http://panosz.wordpress.com/2007/05/13/mko/
    http://panosz.wordpress.com/2007/03/20/rom/
    http://tamystikatoukolpou.blogspot.com/2006/10/blog-post.html

    Διατελών ευχέτης δια υγείαν και περαιτέρω (εξαιρετικήν) σχολιογραφίαν,

    +ο πάσης καλύβης

    Πάνος

    —-
    * πήγα πέρυσι το καλοκαίρι… Κάπως «ριγμένο» μου φάνηκε…
    * *εδώ και 1600 χρόνια, περίπου.
    ***οι σύνδεσμοι
    ****ποστ

  4. Ο/Η Ανέστης λέει:

    Γνωρίζετε εσείς κάποια άλλη εταιρία που να έχει επιτύχει καλύτερα και επικερδέστερα deals ώστε να επενδύσουμε;

  5. Ο/Η dirtyjazz λέει:

    απορία:
    το Ταμείο Κληρικών είχε επενδύσει στο γνωστό ομόλογο της jp morgan???

  6. Ο/Η Μάρκος λέει:

    Απαντώ στο εξής

    Για την ιστορία και μόνο η Έφη Γαζή (επίκουρος καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) υπενθυμίζει ότι για παράδειγμα στη Δανία (αντίστοιχες οι σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας) ή τη Γερμανία, οι πολίτες φορολογούνται με τη θέλησή τους για την ενίσχυση της Εκκλησίας τους. Και όχι αδιακρίτως όλοι…

    και λέω ότι δεν ξέρω για τη Δανία, αλλά στη Γερμανία φορολογούνται ΟΛΟΙ οι πολίτες. Δηλώνουν είτε το θρήσκευμά τους υποχρεωτικά, οπότε ο αντίστοιχος φόρος πηγαίνει στην Εκκλησία τους (και δηλώνονται ως μέλη της Εκκλησίας), είτε ότι είναι άθρησκοι και το αντίστοιχο ποσό πηγαίνει στο κράτος.

    Πώς είπατε;

  7. Ο/Η roidis λέει:

    Μάρκο αγαπητέ κάνεις λάθος, αυτό που λες ισχύει σε ορισμένες ομοσπονδίες στη Γερμανία…
    …αλλά και έτσι να ήταν. Εσύ θεωρείς σωστό να πληρώνουν αυτοί που δεν πιστεύουν στο δόγμα της ορθοδοξίας;

    ακούω.

  8. Ο/Η xBerliner λέει:

    Φίλε Μάρκο κάνεις λάθος.
    Στο Βερολίνο ΔΕΝ πληρώνεις το αντίστοιχο φόρο αν δηλώσεις (όχι άθεος) αλλά ότι δεν ανήκεις σε κάποια από τα 2 δόγματα (καθολικοί, ευαγγελιστές).
    Νομίζω το ίδιο ισχύει και στο NRW (βόρεια ρηνανία βεστφαλία). Για τα άλλα κρατίδια δεν ξέρω.
    Να πούμε όμως ότι η όλη ιστορία δεν τελειώνει στο φόρο. Σε κάποια κρατίδια αν δεν πληρώνεις φόρο τα παιδιά σου δεν παρακολουθούν το αντίστοιχο μάθημα θρησκευτικών. Επίσης νομίζω ότι δεν μπορείς να λάβεις μέρος στα μυστήρια (γάμος, βάπτιση). Προσωπικά δε με χαλάει και το θεωρώ λογικό: Δεν είμαι πιστός, δεν πληρώνω, δεν συμμετέχω.
    Αν πάτως αυτό που λες ισχύει σε κάποιο κρατίδιο, αυτό θα πρέπει σίγουρα να είναι η Βαυαρία. Αλλά όχι και να έχουμε τη Βαυαρία ως πρότυπο για το χωρισμό κράτους εκκλησίας;

  9. Ο/Η doctor λέει:

    Μπορώ να ανοίξω μια εκκλησία franchise?
    Θα δίνω royalties 6% επί του τζίρου στον Χριστόδουλα.
    Νομίζω ότι η απόσβεση θα έρθει μέσα σε 3 χρόνια άνετα.

    doctor

  10. Ο/Η Кроткая λέει:

    προσθήκη στα περί Γερμανίας:
    η μισθοδοσία των ιερέων καλύπτεται από τις νόμιμες εισφορές των πιστών που επιλέγουν να συνδράμουν. Και όχι από το κράτος.

    Αγαπητέ Λασκαράτε, εκτός από εξαίρετος λογοτέχνης εξελίσσεσθε και σε αξιόλογο δημοσιογράφο. Τα σέβη μου.

  11. Ο/Η π2 λέει:

    Λασκαράτε (και οικοδεσπότη του), τα σέβη μου. Μου θυμίζετε τη μόνιμη απορία μου. Γιατί δεν βρίσκεται ένας εκδότης εφημερίδας να έχει καθημερινά ένα μικρό πλαίσιο στην πρώτη σελίδα του με την ερώτηση «Γιατί δεν γίνονται οικονομικοί έλεγχοι στις μητροπόλεις;» μέχρι να λάβει απάντηση (λέμε τώρα).

  12. Ο/Η valsamon λέει:

    είχα γράψει κάποτε εδώ να συστήσουμε μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που θα κηνυγάει τις μαϊμουδιές της εκκλησίας και της ΜηΚΥΟ αυτής και (ειρωνικώς) να την εγγράψουμε ως ΜηΚΥΟ και στο Μητρώο των ΜηΚΥΟ της ΥΔΑΣ στο ΥπΕξ.

    Να μην συζητήσουμε και πάλι για τον απόντα έλεγχο νομιμότητας (είναι δικαιολογημένη λέει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους η εξαίρεση!) των δαπανών της Εκκλησίας, Μητροπόλεων και Μοναστηριών από Υπηρεσίες Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για νομιμότητα διαγωνισμών ανάθεσης κατασκευαστικών έργων (εφαρμόζουν καταργημένο νόμο του 1974 !) και για το ανυπόστατο Γραφείο Ναοδομίας της Συνόδου, που αν και έχει καταργηθεί, εξακολουθεί και υφαρπάζει κρατική αρμοδιότητα και εκδίδει οικοδομικές άδειες, όπου να ναι, σε δάση, χωρίς μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, χωρίς πράξεις χωροθέτησης (=αυτά είναι εκ των ουκ άνευ και κοτέτσι να θες να ανοίξεις εκτός σχεδίου πόλης). Έτσι και βρεθεί κάποιος (ωραίος) τρελός και προσβάλει (και πάλι, γιατί είχε εκδοθεί το 1994 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας) στο Διοικητικό Εφετείο Αθήνας καμμία τέτοια οικοδομική άδεια, θα γελάσει ο κάθε πικραμένος (ποιος ; ο εισαγγελέας ; αφήστε όχι τώρα, προσεύχεται εν ώρα υπηρεσίας ή έχει κάποιο πολύ σοβαρό «σουαρέ» για το βράδυ).

  13. Ο/Η chris λέει:

    Τις κρουαζιέρες στο Αιγαίο ξεχάσατε…

  14. Πάρα πολύ ωραία όλα αυτά, κε Λασκαράτε, αλλά χρειάζονται αναφορές στις πηγές σας. Εκτιμώ πρόχειρα πως το 1500 λέξεων άρθρο σας αναφέρει περί τις πενήντα διαφορετικές πληροφορίες, οι περισσότερες από τις οποίες είναι ανυπόστατες χωρίς κάποιου είδους τεκμηρίωση, δεν περιέχει όμως ούτε μία αναφορά προς τις πηγές από τις οποίες έχουν προκύψει αυτές οι πληροφορίες. Έχετε παραθέσει έναν μόνο σύνδεσμο προς τον έξω κόσμο, κι αυτός είναι προς ένα άρθρο εφημερίδας. (Άλλος ένας χώρος όπου ο κάθε γράφων θεωρεί τον εαυτό του υπεράνω «αναφορών σε πηγές». Μάλιστα, ο σύνδεσμος δεν λειτουργεί, γιατί παραπέμπει στην αρχική σελίδα του blog «Ενστάσεις» και όχι σε κάποιο άρθρο της εφημερίδας «Τα Νέα», και αν ο κος «Ρο» το διορθώσει αυτό, ας σβήσει και τούτη την πρόταση από το σχόλιό μου.)

    Βέβαια, το αν είναι αναγκαίες ή όχι οι αναφορές στις πηγές σας εξαρτάται από το ποιό θεωρείτε πως είναι το ακροατήριό σας. Για να δούμε: εγώ θα νόμιζα πως η έλλειψη αναφορών φανερώνει έναν δογματικό αυταρχισμό (για να το θέσω ευγενικά) εκ’μέρους του συγγραφέα, πράγμα που απαιτεί μία ανάλογη ευπιστία (για να το θέσω επίσης ευγενικά) εκ’μέρους των αναγνωστών. Αυτό, θα έλεγα, ταιριάζει περισσότερο στα άβουλα κοπάδια στα οποία αντιτίθεστε, παρά στους σκεπτόμενους ανθρώπους προς τους οποίους απευθύνεστε.

    Εκτός αν τρέφετε την αυταπάτη πως το άρθρο σας θα το διαβάσει η θεία μου η Πόπη απ’το χωριό και σαν αποτέλεσμα θα πάψει να πηγαίνει πιά στην εκκλησία, από αύριο κιόλας.

    Αν επιθυμούμε να αλλάξουμε κάποια κατάσταση, πρέπει πρώτα να αποδείξουμε πως έχουμε νοοτροπία διαφορετική από αυτήν που συντηρεί την κατάσταση.

    Με εκτίμηση,
    Διαγόρας ο Μήλιος.
    http://diagoras.wordpress.com

  15. Παράθεμα: Σχόλιο: Ροΐδη εμμονές - Εκκλησίας επέλαση με «ξένα κόλλυβα» « Διαγόρας

  16. Ο/Η Μακεδονία και ακροδεξιά λέει:

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Εκκλησία έχει σημαντικό ρόλο στην διασφάλιση της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, ιδίως για τους έλληνες της διασποράς. Ακολουθεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα:

    Ο Περίανδρος που έγινε Αντωνάκης ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ – 08/10/2006 ΙΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

    Φρόντισε, λοιπόν, ο κ. Ανδρουτσόπουλος από Περίανδρος να μεταβληθεί σε Αντωνάκη για τις ανάγκες της δίκης. Μοναδικοί μάρτυρες που επελέγησαν για την υπεράσπισή του ήταν δύο ηλικιωμένοι οικογενειακοί φίλοι, ο γιατρός των γονιών του και ο μητροπολίτης Νοτίου Αμερικής που τον είχε βαφτίσει στη Βενεζουέλα πριν από τέσσερις δεκαετίες. … Οσο για τον μητροπολίτη, αυτός θεώρησε ότι πρόκειται για ένα «λάθος» και επέμενε ότι «σε μια σύγκρουση είναι αμφοτεροβαρείς οι συνθήκες. Ξέρετε ότι σε μια σύγκρουση δεν φταίει μόνο ο ένας». Υποχρεώθηκε τότε να παρέμβει ένας δικαστής:
    Δικαστής: «Εχετε υπόψη σας στη συγκεκριμένη σύγκρουση τι συνέβη;»
    Μητροπολίτης: «Εχω ακούσει…»
    Δικαστής: «Η μια ομάδα κρατούσε ξύλα και ρόπαλα και η άλλη έπινε καφέ. Δεν είναι αμφοτεροβαρής σύγκρουση».
    Μητροπολίτης: [επιμένει στα δικά του] «Εγώ νομίζω ότι υπήρχε μία ομάδα νέων -τέτοια εικόνα έχω- και μια άλλη ομάδα, με διαφορετικές αντιλήψεις και συγκρουστήκανε».

    …. Αλλά ενδιαφέρον είχε και η περιγραφή της παιδικής ηλικίας του Περίανδρου από τον ρασοφόρο νονό του: «Ο Αντωνάκης ήταν ένα παιδί που το καμαρώναμε, όπως και τον αδελφό του. Ηταν μια μεγάλη οικογένεια, η οποία ήταν στην εκκλησία μέσα. Καμαρώναμε τον Αντώνη με τον αδελφό του το Νίκο. Θυμάμαι που είχε πέσει ο Νίκος και έβγαινε λίγο αίμα. Του λέω, μην κλαις. Κι αυτός απαντάει, δεν κλαίω θείε μου γιατί χτύπησα το γόνατο, κλαίω γιατί χάνεται ελληνικό αίμα».
    ….
    Μητροπολίτης: «Με εκπλήττει το γεγονός. Πώς είναι δυνατόν, εκ της οικογενείας αυτής, ένα παιδί με τέτοια προαγωγή πνευματική και μυϊκή, πώς μπλέχτηκε και βρέθηκε σε μια τέτοια σύγκρουση».

    Πρόεδρος: «Μυϊκή; Γιατί το λέτε;»

    Μητροπολίτης: «Ηταν πάντοτε δυνατό παιδί. Επαιζε, γυμναζόταν και λοιπά. Ηταν ένα παιδί με δύναμη».

  17. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Θα γράφω πιό τεκμηριωμένα για τους απαιτητικούς αναγνώστες. Για ότι αμφιβάλλετε παρακαλώ ζητείστε μου την πηγή και θα σας δοθεί. Ευχαριστώ.

  18. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Διαγόρα της Μήλου, τώρα κατάλαβα. Έγινε παρεξήγηση. Το άρθρο-ρεπορτάζ δεν είναι δικό μου, είναι παρμένο από τα ΝΕΑ της ημερομηνίας που αναφέρω. Ασφαλώς θα δέχεσαι πως η παραπομπή σε άρθρο μεγάλης έγκυρης εφημερίδας το οποίο κανένας δεν διέψευσε, είναι ικανή τεκμηρίωση.

  19. Ωχ, τώρα κατάλαβα κι εγώ τι συνέβη, και ζητώ συγγνώμη για το λάθος μου να ταυτίσω εσάς, αγαπητέ κύριε Λασκαράτε, με τον αρθρογράφο.

    Την παραπομπή σε άρθρο ελληνικής εφημερίδας την αναγνωρίζω ως επαρκή για τις περισσότερες περιπτώσεις, ή πιό σωστά, για τους περισσότερους σκοπούς. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, δεν την θεωρώ ως εντελώς σωστή, γιατί έχουμε να κάνουμε με ένα κατ’εξοχήν παράδειγμα άρθρου που το παρακάνει με έντεχνα υπονοούμενα, με αναφορές σε υποθέσεις που καλούμαστε να λάβουμε με καλή πίστη ως γεγονότα, με παραπομπές σε δήθεν πασίγνωστα δεδομένα που διστάζει κανείς να αμφισβητήσει από φόβο μην χαρακτηρισθεί άσχετος, ακόμα και με αναφορές σε ζητήματα που κάποιοι τρίτοι φέρονται να θεωρούν ως αληθή, κατά τρόπο εντελώς ανεξέλεγκτο.

    Το ζήτημα δεν είναι ότι αμφισβητώ την ικανότητα του αρθρογράφου να τεκμηριώσει έστω και τα μισά απ’οσα ξεφούρνισε αν αυτό του ζητηθεί, το ζήτημα είναι ότι αντιτίθεμαι επί της αρχής σε δημοσιογραφία σερβιρισμένη κατά τρόπο τέτοιο ώστε να απαιτεί πίστη (ή μήπως ευπιστία;) από τη μεριά του αναγνώστη.

    Ας μην ξεχνιόμαστε: άλλο γνώμη, και άλλο αναφορά σε γεγονότα.

    Έτσι κι αλλιώς, δεν έχω σε καμία υπόληψη τις ελληνικές εφημερίδες, μικρές ή μεγάλες, και δεν θεωρώ καμία τους έγκυρη.
    Μπορεί η παραπομπή σε αυτές να είναι δικαιολογήσιμη σε πολλές περιπτώσεις, δεν θεωρώ όμως πως ανταποκρίνεται στα δικά μου μέτρα, και γι’αυτό την αποφεύγω εγώ προσωπικά, και γι’αυτό συνιστώ επίσης την αποφυγή της σε όσους θέλουν να διατηρούν τα κριτήριά τους υψηλά.

    Για προβληματισμό, ένα ελαφρώς σχετικό ζήτημα θα βρείτε εδώ:
    http://elawyer.blogspot.com/2007/05/blog-post_31.html

  20. Ο/Η Μακεδονία και ακροδεξιά λέει:

    Για προβληματισμό, ένα ελαφρώς σχετικό ζήτημα θα βρείτε εδώ:
    http://elawyer.blogspot.com/2007/05/blog-post_31.html
    —–
    Μόνο που ο σύνδεσμος που προτείνετε αποδεικνύει το αντίθετο με το επιχείρημα σας «Το ζήτημα δεν είναι ότι αμφισβητώ την ικανότητα του αρθρογράφου να τεκμηριώσει έστω και τα μισά απ’οσα ξεφούρνισε αν αυτό του ζητηθεί, το ζήτημα είναι ότι αντιτίθεμαι επί της αρχής σε δημοσιογραφία σερβιρισμένη κατά τρόπο τέτοιο ώστε να απαιτεί πίστη (ή μήπως ευπιστία;) από τη μεριά του αναγνώστη.», η απόφαση το δικαστηρίου τεκμηριώνει ότι ο δημοσιογράφος πρέπει να προβεί σε δημοσιογραφική έρευνα και δεν πρέπει απλώς να αναπαράγει δελτία τύπου επιχειρήσεων ή οργανισμών. Το πρόβλημα θα ήταν εάν ο δημοσιογράφος απλώς αναπαρήγαγε την άποψη της εκκλησίας, όπως αυτή διατυπώνεται μέσω του γραφείου τύπου της (αλήθεια, τι δουλεία έχουν οι δημόσιες σχέσεις και τα δελτία τύπου με τον Χριστιανισμό δεν έχω καταλάβει, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία). Ο δημοσιογράφος των Νέων, προέβει σε έρευνα, εάν κάποιος διαφωνεί μπορεί να τα αντικρούσει με αποδείξεις που αποδεικνύουν. Οι αφορισμοί του στυλ «Έτσι κι αλλιώς, δεν έχω σε καμία υπόληψη τις ελληνικές εφημερίδες, μικρές ή μεγάλες, και δεν θεωρώ καμία τους έγκυρη.», μάλλον φανερώνουν αδυναμία τεκμηρίωσης των επιχειρημάτων σας.

Αφήστε απάντηση στον/στην Μάρκος Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.