Αυτοκράτορες και τσάροι φορολογούσαν την Εκκλησία

Να τους μιμηθούν τα κόμματα

church-not-taxed1Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Η χώρα μας και ο λαός της δοκιμάζονται σκληρά, η Εκκλησία όμως του θεού Μαμωνά (εικ.1, George Frederick Watts, 1884) έχει εξασφαλίσει ασυδοσία με συνενοχή όλων των κομμάτων της Βουλής. Είναι πρωτοφανές αυτή η αμαρτωλή οργάνωση να απολαμβάνει στις αρχές του 21ου αιώνα προνόμια και ατιμωρησία, που ούτε οι Οθωμανοί Σουλτάνοι δεν της παραχώρησαν. Ακόμη και στην εποχή της ρωμαϊκής κατάκτησης της χώρας μας η Εκκλησία δεν ήταν τόσο προνομιούχα.  Οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες δεν ήταν πάντα τόσο φιλικοί μαζί της όσο τα σημερινά πολιτικά κόμματα.

Το 740 ένας μεγάλος μεταρρυθμιστής, ο εικονομάχος Λέων Γ΄ο Ίσαυρος   εξέδωσε την «Εκλογή των νόμων», μια ριζικά προοδευτική μεταβολή της παλιότερης νομοθεσίας, «εις το φιλανθρωπότερον εκτεθείσα», ένα νομικό κώδικα που για πρώτη φορά διατυπώθηκε όχι στα λατινικα αλλά στα ελληνικά. Τερματίστηκε η παλλακεία θεσπίστηκαν με ακρίβεια οι αιτίες του διαζυγίου, δόθηκαν δικαιώματα στη γυναίκα και προστασία στα ορφανά, επιτράπηκαν οι γάμοι με ετερόδοξους, περιορίστηκε δραστικά η θανατική ποινή, καταργήθηκε η δουλοπαροικία, θεσπίστηκε ισονομία πλουσίων και φτωχών. Παράλληλα η ειδωλολατρεία απαγορεύτηκε, οι εικόνες αποσύρθηκαν και δημεύτηκε όλη η περιουσία της παπικής Εκκλησίας στην οποία υπαγόταν τότε και η Ελλλάδα, ύστερα από τη στρατιωτική αντίδραση του πάπα στην εικονομαχία.

Με δυο νόμους του  («Νεαρές» του 996 και του 1002) ο Βασίλειος Β΄ (Βουλγαροκτόνος),  έδωσε γερό χτύπημα στον κλήρο, όπως και σε όλους τους γαιοκτήμονες, δημιουργώντας κίνημα επιστροφής των γαιών των μικροκαλλιεργητών, που είχαν αρπαχτεί από τη μεγάλη ιδιοκτησία και επιβάλλοντας παράλληλα στους μεγαλογαιοκτήμονες να καταβάλουν τους φόρους που οι άποροι αδυνατούσαν να πληρώσουν. Παράλληλα ο Βασίλειος αύξησε τους φόρους των αριστοκρατών και του κλήρου περιορίζοντας έτσι τον πλούτο και την ισχύ τους. Μένεα έπνεε η Ιεραρχία και η πλουτοκρατία κατά του αυτοκράτορα όμως όσο κι αν δολοπλοκούσαν δεν μπορούσαν να τα βάλουν με το στρατό που τον έλεγχε σχεδόν απόλυτα: «… έδωσε διαταγή οι εισφορές των φτωχών που είχαν καταστραφεί να πληρώνονται από τους δυνατούς. Ονομάστηκε δε αυτή η είσπραξη ‘αλληλέγγυον’. Όταν μάλιστα ο πατριάρχης και πολλοί από τους αρχιερείς και αρκετοί ασκητές τον παρακάλεσαν να σταματήσει αυτό το παράλογο βάρος, ο βασιλιάς δεν έστερξε…» (Ι.Σκυλίτζης, «Σύνοψις Ιστοριών»).

Ακόμη και ένας υπηρέτης της Ορθοδοξίας, ο αχρείος αυτοκράτορας Αλέξιος ο Α΄, που έκαψε στον Ιππόδρομο ζωντανούς, σε συνεργασία με τον πατριάρχη, «αιρετικούς» (Βογόμιλους), άπλωσε το χέρι του στο χρυσάφι της Εκκλησίας. Εισήγαγε το νέο «Χαριστίκιον», δηλαδή την παραχώρηση μοναστηριακών κτημάτων σε γαιοκτήμονες λαϊκούς οι οποίοι τα εκμεταλλεύονταν μέχρι τρεις γενεές. Ο θεσμός διατηρούσε τα αντιδραστικά του χαρακτηριστικά, αφού ο πλούσιος ιδιώτης έπαιρνε προίκα και τους δουλοπάροικους της Μονής, χωριά ολόκληρα, αλλά δεν έπαυε να θίγει καίρια την Εκκλησία (A. Kazhdan-A. W. Epstein, ‘Αλλαγές στο Βσζαντινό πολιτισμό κατά τον 11ο και 12ο αιώνα’, 1997). Όταν ο πατριάρχης Κοσμάς ο Ιεροσολυμίτης απαίτησε να του καταβάλει πρόστιμο εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο είχε σφετεριστεί το θρόνο (στάση), συμμορφώθηκε με την αξίωση, όμως  αργότερα (1081)  εξανάγκασε τον πατριάρχη σε παραίτηση, αντικαθιστώντας τον με τον αγράμματο Ευστράτιο Γαριδά. Την ίδια χρονιά ξέσπασε η μακροχρόνια «έρις των ιερών σκευών», αφορμή της οποίας ήταν η εντολή του βασιλιά  να πουληθεί ένα τμήμα των εκκλησιαστικών σκευών για να αντιμετωπιστεί η εισβολή των Νορμανδών για τη στρατολόγηση οπλιτών και για τον εξοπλισμό και τη συντήρησή τους. Ο κλήρος αντέδρασε με επικεφαλής τον Χαλκηδόνος Λέοντα, που κατηγόρησε τον πατριάρχη ως καταχραστή χρυσών κειμηλίων εξωθώντας τον σε παραίτηση (1084).

church-not-taxed2Αυτά δεν συνέβαιναν μόνο στην ανατολική ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Ένας φιλοευρωπαίος μεταρρυθμιστής τσάρος, που κατάργησε, μετά το θάνατο του πατριάρχη Αδριανού, το αξίωμα του πατριάρχη της Μόσχας και απαγόρευσε τη μοναχική κουρά των νέων ανδρών, που μπορούσαν να πολεμήσουν, ήταν ο Μέγας Πέτρος, που προσπάθησε να βγάλει τη Ρωσία από τον ορθόδοξο Μεσαίωνα, και να την φέρει κοντά στο δυτικό πολιτισμό. Στα 1700, μετά την ήττα της μάχης της Νάρβα (Σουηδοί, ‘Μεγάλος Βόρειος πόλεμος’), οπότε ο στρατός του έμεινε σχεδόν χωρίς πυροβολικό, έλιωσε το ένα τέταρτο των καμπανών των ναών κατασκευάζοντας με το μέταλλό τους εκατοντάδες κανονιών (εικ.2), παρά τις μεγάλες αντιδράσεις κληρικών και λαϊκών.

Αυτά, τα επαναστατικά, γινόντουσαν σε άλλες εποχές και σε ένα ποσοστό μπορούν να αποδοθούν πέρα από την αναγκαιότητά τους και από την τόλμη αυτών που τις επέβαλαν και στην τεράστια εξουσία τους, που όμως δεν έπαυε να τις κάνει ριψοκίνδυνες. Σήμερα, το ελάχιστο που θα περίμενε κανείς από την Εκκλησία των αδικαιολόγητα ατιμώρητων οικονομικών σκανδάλων της αμαρτωλής «Αλληλεγγύης», θα ήταν να ψηφιστεί ένας μεγάλος φόρος, κάτι σαν το «Αλληλέγγυον» του αυτοκράτορα Βασιλείου Β΄. Έτσι κι αλλιώς ότι περιουσία έχει η Εκκλησία είναι προϊόν κοσμικής τυραννίας, αγυρτιών και ψυχολογικού εκφοβισμού. Μια σοβαρή κυβέρνηση θα επιδίωκε την κατάσχεσή της, ως προϊόντος εγκλήματος. Αντί γι’ αυτό όμως η Εκκλησία εξακολουθεί ακόμη και τώρα που η Οικονομία βουλιάζει, να φοροδιαφεύγει, να εμπλέκεται σε ακαταδίωκτα σκάνδαλα, να δίνει εκκλησιαστικούς τίτλους σε λαϊκούς μεγαλοαπατεώνες ευεργέτες της και να απομυζά τεράστια ποσά από το Κράτος για τη μισθοδοσία του κλήρου της και για τη διεκπεραίωση, με ξένα κόλλυβα, του υποτιθέμενου φιλανθρωπικού της έργου. Με το τελευταίο αυξάνει τα κέρδη της και εκμεταλλεύεται την ανθρώπινη δυστυχία, στη δημιουργία της οποίας έχει δραστικά συνεισφέρει, στηρίζοντας κάθε αντιδραστική, παράνομη, άδικη και αυταρχική εξουσία στη χώρα μας.

Ιδού η Ρόδος για το ΣΥΡΙΖΑ, ένα κόμμα που πριν ακόμη να κυβερνήσει, έχει κάνει μεγάλη συντηρητική στροφή, τέτοια που προκαλεί εύλογες απορίες για το ηθικό της περιεχόμενο, την αποτελεσματικότητά της και για τις σκοπιμότητες που αυτή κρύβει.

***

Διαβάστε όλα τα άρθρα της κατηγορίας “Λόγος

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Ασμοδαίος, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική, Logos. Bookmark the permalink.

13 Responses to Αυτοκράτορες και τσάροι φορολογούσαν την Εκκλησία

  1. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Eκκλησία του Μαμωνά του Καίσαρα και του Ιανού

    http://panayiotistelevantos.blogspot.gr/

    O ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΜΠΛΟΚΑΡΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ

    March 6, 2014

    Του κ. Ανδρέα Λουδάρου

    Σκληρή διαπραγμάτευση, έντονες διαφωνίες και υψηλοί τόνοι σε αρκετές περιπτώσεις «σημάδεψαν» την χθεσινή πρώτη μέρα των εργασιών της Συνάξεως των Προκαθημένων με τον Πατριάρχη της Ρωσίας να ξεχωρίζει λόγω της επιμονής στις θέσεις του.

    Ενδεικτική του πως αντιμετωπίζει την κατάσταση η Εκκλησία της Ρωσίας ήταν η φράση του Πατριάρχη κ. Κυρίλλου ο οποίος αφού ζήτησε από τους υπόλοιπους Προκαθημένους να μην τον παρεξηγήσουν, σημείωσε πως στην Εκκλησία της Ρωσίας «πρώτα είμαστε για το Έθνος» ξεκαθαρίζοντας με τον πλέον σαφή τρόπο πως η Μόσχα κινείται με καθαρά εθνικά κριτήρια.

    Η πρώτη διαφωνία καταγράφηκε με το «καλημέρα». Ο μητροπολίτης Μπουένος Άιρες του Πατριαρχείου Αντιοχείας κ. Σιλουανός, ζήτησε από τον Πατριάρχη να διορθωθεί ο τίτλος του.

    Ο κ. Σιλουανός είχε αναγραφεί ως «μητροπολίτης εν Μπουένος Άιρες», αφού το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν αναγνωρίζει τους τίτλους των μητροπολιτών που λειτουργούν σε περιοχές της δικαιοδοσίας του. Η επιμονή του Αντιοχειανού αρχιερέα ενόχλησε ιδιαίτερα τον Οικουμενικό Πατριάρχη που σε έντονο ύφος του σημείωσε πως θα πρέπει να παύσει η κατάσταση που επικρατεί τελευταία με την ύπαρξη μητροπολιτών άλλων Εκκλησιών σε περιοχές δικαιοδοσίας του Οικουμενικού Θρόνου.

    Ο μητροπολίτης σε επίσης έντονο ύφος είπε στον Πατριάρχη πως είναι Μητροπολίτης Μπουένος Άιρες αρνούμενος να υποχωρήσει. Ο Πατριάρχης του απάντησε πως το θέμα δεν ήταν της παρούσης στιγμής και δεν πήρε άλλη έκταση.

    ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ «ΑΓΚΑΘΙΑ»

    (….)

    http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/themata.asp?cat=hist&main=rosia&file=5.1.htm

    Υπό το πνεύμα αυτό, κατανοείται πλήρως το γεγονός, ότι η λεγόμενη θεωρία της Τρίτης Ρώμης είχε πάντοτε ως πυρήνα κυρίως τον τσάρο και όχι την Εκκλησία της Ρωσίας, ενώ η Πρεσβυτέρα και η Νέα Ρώμη συνδύαζαν την απόλυτη έκφραση όχι μόνο της πολιτικής αλλά και της εκκλησιαστικής εξουσίας. Εντούτοις η θεωρία αυτή καλλιεργήθηκε σε ορισμένους μοναστικούς κύκλους. Το ρωσικό Χρονικό, το οποίο εμφανίσθηκε το 1512 και είχε ως πηγή τον βυζαντινό χρονογράφο Κωνσταντίνο Μανασσή, τόνιζε χαρακτηριστικά ότι μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως (1453):« Ἐπειδή ὅλαι αἱ εὐσεβεῖς αὐτοκρατορίες τῆς Σερβίας, τῆς Βοσνίας, τῆς Ἀλβανίας και πολλῶν ἄλλων κατακτήθηκαν γιά τίς ἁμαρτίες μας καί κατά παραχώρηση τοῦ Θεοῦ ἐρημώθηκαν καί ἐδουλώθηκαν στούς ἀπίστους Τούρκους, ἡ δική μας ὅμως γῆ τῆς Ρωσίας μέ τό θεῖο ἔλεος καί μέ τίς προσευχές τῆς Πανάγνου Θεομήτορος καί πάντων τῶν θαυματουργῶν ἁγίων αὐξάνει, νεάζει και ἀναπτύσσεται . Εἴθε ὁ φιλεύσπλαχνος Χριστός νά τῆς ἐπιτρέψη νά αὐξάνη, νά ἀναπτύσσεται καί νά ἐκτείνεται αἰωνίως ».

    Ο μοναχός του Πσκωφ Φιλόθεος συνδέθηκε αμεσώτερα με την ανάπτυξη της θεωρίας της Τρίτης Ρώμης: «Είμαι ένας χωρικός, εξέμαθα ανάγνωση και γραφή, αλλά δεν μελέτησα τις λεπτολογίες των Ελλήνων. Δεν ανέγνωσα τους ρήτορες ή τους αστρονόμους, δεν γεννήθηκα και στην Αθήνα και δεν συζήτησα με τους σοφούς φιλοσόφους, αλλ’ ανέγνωσα τα βιβλία της αγίας πίστεως». Εν τούτοις ο μοναχός Φιλόθεος, μιλώντας περί του ρωσικού κράτους και του τσάρου, τόνιζε ότι αυτός «είναι ο μόνος χριστιανός τσάρος σε όλη την Οικουμένη. Αυτός κρατεί τα ηνία όλων των ιερών Θρόνων (των πρεσβυγενών Πατριαρχείων)» της αγίας Οικουμενικής Εκκλησίας, η οποία αντί να ευρίσκεται στη Ρώμη ή στην Κωνσταντινούπολη, ευρίσκεται στην θεοφρούρητη πόλη της Μόσχας…». Συνεπώς, ο τσάρος και όχι η Εκκλησία της Μόσχας προβάλλεται ως το κύριο και αποκλειστικό έρεισμα της θεωρίας, αφού «…η ψυχή των Ρωμαίων είναι αιχμάλωτη του διαβόλου ένεκα των αζύμων, ενώ, καίτοι οι Αγαρηνοί κατέλαβαν την Ελληνική αυτοκρατορία, δεν διέφθειραν την πίστη και δεν ανάγκασαν τους Έλληνες να αποστατήσουν. Έτσι, η ρωμαϊκή αυτοκρατορία είναι ακατάλυτη, διότι η ρωμαϊκή εξουσία είναι σύμβολο του Κυρίου». Πράγματι, ο μοναχός Φιλόθεος, σε επιστολή του προς τον τσάρο Βασίλειο Ιβάνοβιτς, τονίζει ότι «η αρχαία Ρώμη εξέπεσε στην αίρεση του Απολιναρισμού . Οι Αγαρηνοί έσπασαν τις θύρες της δευτέρας Ρώμης με τους πελέκεις τους, αλλ’ η Τρίτη Ρώμη, η σύγχρονη…λάμπει ως ο ήλιος». Στη συνέχεια ο ηγεμόνας τονίζει ότι «δύο Ρώμαι έπεσαν, η Τρίτη ίσταται ορθή και δεν θα υπάρξη τετάρτη».

  2. Ο/Η Αδαμάντιος Κοραής λέει:

  3. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    Έ όχι και του Μαμωνά η Εκκλησία μας!

    http://www.inewsgr.com/96/mitropolites-agorazoun-akriva-spitia-sto-londino.htm

    Μητροπολίτες αγοράζουν ακριβά σπίτια στο Λονδίνο!

    13:06 25/10/2011

    Μητροπολίτες, που συγκαταλέγονται στους πλούσιους Έλληνες, αγοράζουν σπίτια στο Λονδίνο. Και μάλιστα ακριβά.
    Μάλιστα θεωρούνται από τους καλύτερους πελάτες μεσιτικών γραφείων, αφού με τις αγορές τους ωθούν τις τιμές προς τα πάνω. Μάλιστα φέρονται να επένδυσαν έως έως και 3 εκατομμύρια λίρες στη στεγαστική αγορά του Λονδίνου.
    Το θέμα σχολιάστηκε από αγγλικές εφημερίδες, αφού δημιούργησε εντύπωση. Τραβούν τα χρήματά τους από τις ελληνικές τράπεζες για να αποφύγουν την οικονομική αβεβαιότητα και τα αυστηρά φορολογικά μέτρα της κυβέρνησης. Το γεγονός αυτό αποτελεί πρόκληση. Δεν μπορεί ο λαός να στενάζει και κληρικοί να αγοράζουν πολυτελή διαμερίσματα στο Λονδίνο.

    http://www.tanea.gr/news/economy/article/5018577/kypros-monasthria-sthn-ellada-phran-xaristika-daneia-apo-thn-laikh-trapeza/
    Κύπρος: «Μοναστήρια στην Ελλάδα πήραν χαριστικά δάνεια από την Λαϊκή Τράπεζα»

    20/05/2013

    http://www.newsbomb.gr/prionokordela/oikonomia/story/226087/to–agio-oros-zita-na-exairethei-apo-ti-forologia-akiniton#ixzz2vMFSOjzk

    14 Αυγούστου 2012

    Το Αγιο Ορος ζητά να εξαιρεθεί από τη φορολογία ακινήτων

    http://www.onsports.gr/Under-Sports/item/370852-Timithike-apo-ton-Patriarhi-o-Melissanidis-photo
    Τιμήθηκε από τον Πατριάρχη ο Μελισσανίδης
    07 Ιανουαρίου 2014

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63746963
    ΜΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΑΝΩ ΤΟΥ 1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

    Στο εξομολογητήριο του ΣΔΟΕ δέκα Μητροπολίτες

    Νέες αποκαλύψεις για «μαύρο χρήμα» αναμένεται να συγκλονίσουν τον χώρο της Εκκλησίας καθώς, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, δέκα μητροπολίτες ελέγχονται από το ΣΔΟΕ για την εισοδηματική και περιουσιακή τους κατάσταση αφού στους λογαριασμούς τους βρέθηκαν ποσά καταθέσεων που ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ.

  4. Ο/Η Red λέει:

    http://www.anasyntaxi.gr/index.php/pressmenu-33/75–238/249-151
    Δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας

    27 Νοεμβρίου 2012

    Το σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου με την αναγνώριση της κυριότητας της μονής επί της λίμνης Βιστωνίδας και την ανταλλαγή των εκτάσεων της λίμνης με πολλαπλάσιας αξίας εκτάσεις σε προνομιούχες περιοχές, έστρεψε την προσοχή στην πλούσια επιχειρηματική δραστηριότητα της εκκλησίας και στην τεράστια εκκλησιαστική περιουσία.

    Η περιουσία αυτή είναι η επιβράβευση του εκκλησιαστικού μηχανισμού για την αμέριστη στήριξη που πάντα παρείχε στην εξουσία και ιδιαίτερα τις πιο αντιδραστικές εκδοχές της. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της περιουσίας προέρχεται από την περίοδο της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Τα οθωμανικά φιρμάνια επικαλείται το παπαδαριό για να διεκδικεί ακόμα και συνοικίες σε κατοικημένες περιοχές (π.χ. Περιστέρι, Νέα Μάκρη).

    Στο εκκλησιαστικό καρκίνωμα υποκλίνονται όλες οι κυβερνήσεις, αναγνωρίζοντας τον αναντικατάστατο ρόλο του στη στερέωση της αστικής εξουσίας με την αποβλάκωση των πιστών, στους οποίους κηρύττει την εγκαρτέρηση και την προσμονή μιας καλύτερης ζωής μετά θάνατον. Σαν αναπόσπαστο τμήμα της αστικής εξουσίας, η εκκλησία κάνει ακόμα και «κοινωνική πολιτική» δίνοντας για φιλανθρωπικούς σκοπούς κάποια ψίχουλα, ενισχύοντας την επιρροή της στις λαϊκές μάζες.

    Τη στιγμή που η κατάσταση της εργατικής τάξης δυσκολεύει όλο και περισσότερο, η κατοχή αυτού του δυσθεώρητου πλούτου, γίνεται ακόμα πιο προκλητική.

    Το αίτημα του χωρισμού κράτους – εκκλησίας πρέπει να επανέλθει στο προσκήνιο, μαζί με την απαίτηση για δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας.

    Κατηγορία: Φύλλο 23ο.

  5. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/33095

    FLASHBACK: Ο -παρα τρίχα- διαχωρισμός Κράτους και Εκκλησίας που θα μας έδινε την εκκλησιαστική περιουσία. .

    Φοβερό αρχειακό βιντεάκι που δείχνει ότι και να πεθαίνουμε της πείνας μερικά πράγματα δεν αλλάζουν με τίποτα. Τουλάχιστον μέχρι τώρα…

    ΣΧΟΛΙΑ (16)

    Τρίτσης-Άνθιμος-Χριστόδουλος

    Ήταν 13 Φεβρουαρίου 1987 όταν Αντώνης Τρίτσης δήλωνε ότι η συζήτηση για την εκκλησιαστική περιουσία δεν μπορούσε να συνεχιστεί επ’ αόριστον και για το λόγο αυτόν προχωρούσε σε λύση του προβλήματος μονομερώς, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι τόσα χρόνια μετά δεν θα έχει αλλάξει τίποτα….

    Η πρόταση Τρίτση έφερε θύελλα αντιδράσεων από τους εκπροσώπους της εκκλησίας, καθώς ο νόμος προέβλεπε ότι η μοναστηριακή περιουσία περνούσε στην κατοχή της πολιτείας με λαϊκή συμμετοχή στην λειτουργία της.

    Ντοκουμέντο αποτελεί το παρακάτω βίντεο με τον Αντώνη Τρίτση, τον τότε μητροπολίτης Δημητριάδος και μετέπειτα Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο να συζητούν το θέμα που τελικά δεν οδήγησε πουθενά….

    Ο Ανδρέας Παπανδρέου (ο σοσιαλιστής και αντισυμβατικός επαναστάτης) δεν ήθελε να δυσαρεστήσει την εκκλησία με την οποία σχετιζόταν για άγνωστους (υπόγειους;) λόγους, κι ο Τρίτσης παραιτήθηκε ταπεινωμένος και άπρακτος…

  6. Ο/Η Εx Greek Catholic λέει:

    400 παπάδες εξαναγκάστηκε να διώξει ο Βενέδικτος για παιδεραστία.
    Χιλιάδες αυτοί που τη γλύτωσαν

  7. Ο/Η Mίμης ο σιδεράς λέει:

    http://athriskos.gr/20740/

    Η εξόντωση των Βογομίλων

    Οι Βογόμιλοι διδάσκανε, μεταξύ άλλων, ότι αυτοί ήτανε οι αληθινοί μαθητές του Χριστού, ενώ οι υπόλοιποι χριστιανοί ήτανε μαθητές του Σατανιήλ, που είχανε για κέντρο τους την Αγιά Σοφιά της Κων/πολης. Και μου φαίνεται ότι σ” αυτό δεν είχαν πολύ άδικο! Προφανώς οι ορθόδοξοι που βρίσκονταν (πάντα) στην πλευρά της εξουσίας θεωρούσαν τους Βογόμιλους αιρετικούς και, εννοείται, οι Βογόμιλοι θεωρούσαν όλους τους άλλους αιρετικούς…

    Ο αυτοκράτορας (1081-1118) Αλέξιος Α” Κομνηνός ξεκίνησε διωγμό κατά των Βογομίλων, θεωρώντας ότι αποτελούν απειλή για την Αυτοκρατορία. Ο Πατριάρχης Νικόλαος Γ΄ καταδίκασε ως αιρεσιάρχη τον αρχηγό τους, Βασίλειο τον Ιατρό, ο οποίος, μαζί με μαθητές του, βασανίστηκε και τελικά κάηκε δημοσίως στην πυρά στο Ιπποδρόμιο της Κων/πολης από τα χέρια του Αυτοκράτορα Αλεξίου το 1118. Άλλη μια έκφραση της συναλληλίας κράτους και εκκλησίας: οι κρατιστές παπάδες αφόριζαν και ο στρατός έκανε τη βρωμοδουλειά των δολοφονιών.

    Στην Κων/πολη εκδηλώθηκε τότε κύμα συλλήψεων εναντίων των Βογομίλων. Όσοι αποκήρυσσαν την πίστη τους (υπέγραφαν δήλωση μετανοίας, θα λέγαμε σήμερα) απελευθερώνονταν ενώ οι υπόλοιποι καταδικάζονταν σε ισόβια φυλάκιση. Υποψιάζομαι ότι «αποκήρυσσαν» αυτοί που δεν είχαν σχέση με τους Βογόμιλους και, απλά, είχαν συκοφαντηθεί από γείτονες και επαγγελματικούς αντιπάλους. Οι πραγματικοί, πιστοί Βογόμιλοι ήταν φανατικοί και προτιμούσαν να πεθάνουν, όπως έκαναν επί Ρωμαίων οι πρώτοι χριστιανοί. Τίποτα καινούργιο λοιπόν!

    Ο Αλέξιος διόρισε κήρυκες για να εκφωνήσουν ομιλίες στον ναό της Αγία Σοφίας και να προειδοποιήσουν το λαό για τους κινδύνους που προέρχονταν από τους Βογόμιλους και για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να εντοπίζουν τους αιρετικούς. Δεν ξέρω αν έχουν διασωθεί αυτοί οι λόγοι, θα μαθαίναμε το φιλάνθρωπο πνεύμα, με το οποίο μιλούσαν στους ναούς οι παπάδες εκείνης της εποχής. Πάντως, από τις οδηγίες που έδιναν για εντοπισμό «αιρετικών», μπορώ να φανταστώ τί συκοφαντίες και αλληλοκαρφώματα θα προέκυψαν, για να εισπράξει ο αλητόβιος όχλος την αμοιβή.

    Όλα αυτά τα περιγράφει η Άννα Κομνηνή, κόρη του Αλέξιου. Αν δεν υπήρχαν γραπτά από έγκυρο πρόσωπο, θα έλεγαν σήμερα οι απολογητές αυτών των δολοφονιών ότι δεν συνέβησαν, πρόκειται για συκοφαντίες σε βάρος της ορθοδοξίας, φαντασίες των αθέων είναι. Ας δούμε λοιπόν, πώς περιγράφουν οι λαμπροί χριστιανοί του ΟΟΔΕ τα δολοφονικά αυτά γεγονότα εναντίον των Βογομίλων που είναι μερικούς αιώνες προγενέστερα των αντίστοιχων εγκλημάτων της «Ιεράς Εξέτασης» των καθολικών:

    «Τον Βασίλειο τον καταδίκασε ο βασιλιάς να καή, αν δεν αρνηθή την πλάνη του.» Εγώ πιστεύω ότι με ακριβώς τον ίδιο τρόπο απαλλάσσονται οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες, από τον Νέρωνα, μέχρι τον Διοκλητιανό, οι οποίοι επίσης καλούσαν τους χριστιανούς να απαρνηθούν την πλάνη τους! «Πρόσταξε λοιπόν ο Αλέξιος να στήσουν μέσα στον ιππόδρομο από μια μεριά έναν σταυρό, κι” από την άλλη ν” ανάψουνε μια φωτιά, ώστε ο κατάδικος να φοβηθή τη φωτιά και να βαδίση προς τον σταυρό κι έτσι να γλυτώση.»

    Η Άννα Κομνηνή γράφει ότι είχαν ανάψει στον ιππόδρομο μια τεράστια φωτιά, μια πυρκαγιά ολόκληρη. Είχαν σκάψει μια πολύ μεγάλη τάφρο και είχαν συσσωρεύσει πλήθος ξύλα, κορμούς από πανύψηλα δέντρα, που έτσι τοποθετημένα δημιουργούσαν την εντύπωση όρους. Όταν ανάφτηκε η πυρά ένα μεγάλο πλήθος άρχισε σιγά σιγά να συρρέει στον επίπεδο χώρο του Iπποδρόμου αλλά και στις κερκίδες, περιμένοντας να δει τι θα συμβεί.

    Αποφεύγοντας ο Βασίλειος, όπως κάθε φυσιολογικός άνθρωπος, τη φωτιά, θα υπήρχε δημόσια απόδειξη ότι κατέφυγε στο σταυρό… ματανόησε, πίστεψε στην αλήθεια! Αλλά αυτός τίποτα, αγύριστο κεφάλι! Συνεχίζει ο απολογητής: «Ο Βασίλειος πίστευε πως θα τον αρπάξουν οι Άγγελοι, και τράβηξε προς τη φωτιά.» Ήταν κανονικά ιδεοληπτικός χριστιανός, πίστευε σε θεούς και φαντάσματα…

    «Όταν όμως πήγε κοντά στη φωτιά, δείλιασε κι’ άρχισε να γυρίζη το πρόσωπό του από δώ κι’ από κει και να χτυπά τα χέρια του και τα μεριά του. Στο τέλος στάθηκε ακίνητος.»

    Στόχος των ασήμαντων ενδιάμεσων περιγραφών (κτύπαγε τα χέρια του!) είναι να μετριαστεί η βαρύτητα της δολοφονίας ενός «πιστού» στη θρησκεία του. «Τότε οι δήμιοι (οι δήμιοι ήταν ορθόδοξοι χριστιανοί, όχι κάποιοι άγνωστοι περαστικοί!) πετάξανε στη φωτιά τον μανδύα του για να δη πως κάηκε και να μην πέση μέσα.

    Μα ο Βασίλειος μ” όλο που κάηκε ο μανδύας του, φώναζε πως τον βλέπει να ανεβαίνη ψηλά στον ουρανό, κ” έτσι έπεσε κι” ο ίδιος μέσα στις φλόγες, και κάηκε.»

    Δηλαδή δεν τον κάψανε οι ορθόδοξοι χριστιανοί, μόνος του έπεσε στις φλόγες και κάηκε, ίσως και να παραπάτησε… Στη χριστιανικότατη αγιογραφία που παριστάνεται η πυρπόληση αιρετικών, έχουν αναλάβει το δολοφονικό έργο άγγελοι (που είναι βαβυλωνικής προελεύσεως) και επιβάλλουν με ακόντια τη χριστιανικοί αγάπη.

    Στην περιγραφή της Κομνηνής υπάρχει και μια ενδιαφέρουσα αναφορά στο σημείο που πέταξαν οι δήμιοι τον μανδύα στη φωτιά: «Καθώς πολλά λέγονταν από το πλήθος ότι θα μπορούσε να συμβούν, οι δήμιοι, επειδή φοβήθηκαν μήπως οι δαίμονες του Βασιλείου, με την άδεια βέβαια του Θεού, τερατουργούσαν διάφορα άτοπα, και μήπως αρπάζοντάς τον αλώβητο μέσα από την πυρά τον άφηναν σε ένα πολυσύχναστο χώρο και έτσι γινόταν η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης, αποφάσισαν να δοκιμάσουν το πράγμα.» Δεν ήταν και απόλυτα σίγουροι γι” αυτό που γινόταν, ούτε ήξεραν αν ο θεός είναι μαζί τους ή με τους δαίμονες! Λες να έχει ο «αιρετικός» το θεό μαζί του, θα σκέφτηκαν, ας δοκιμάσουμε κανένα κόλπο να βεβαιωθούμε…

    Δεν αμφιβάλλω ότι ήταν σαλταρισμένος ο Βασίλειος, όπως είναι και οι σημερινοί του ΟΟΔΕ, αλλά δεν ήταν άτοπο να πληροφορηθούμε πώς προσπαθούν οι σύγχρονοι υπηρέτες της αγάπης να παρακάμψουν το γεγονός της καθαρής δολοφονίας κάποιου ηγέτη για τη θρησκευτική του πίστη, ακριβώς ό,τι έκαναν παλαιότερα οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες και αργότερα οι καθολικοί με τη βοήθεια της «Ιεράς εξέτασης». Μάλλον από τους ορθοδόξους θα πήραν τη συνταγή!

    Υπάρχει μάλιστα και η περιγραφή από ένθερμους χριστιανούς ότι, όταν οι δήμιοι έριξαν τον Βασίλειο στη φωτιά, αυτός… εξατμίστηκε χωρίς καπνό ή μυρωδιά καμμένης σάρκας! Οι μεν θεόπληκτοι ορθόδοξοι της εξουσίας έλεγαν ότι αυτό αποτελεί φανερό σημείο οτι και ο ίδιος ο θεός (που δεν έχει αγάπη αλλά είναι αγάπη!) επιθυμούσε να εξοντωθεί το γρηγορότερο δυνατόν το θύμα, οι δε άλλοι θεόπληκτοι, επίσης ορθόδοξοι αλλά ενάντια στην εξουσία, έλεγαν ότι ο Βασίλειος ήταν άγιος και ο θεός (που δεν κούνησε το δακτυλάκι του για να τον σώσει!) τον πήρε δίπλα στο θρόνο του, χωρίς να αφήσει υπολείμματά του στην αμαρτωλή Γη. Όλοι δικαιωμένοι τελικά!

    Το αποκορύφωμα της αθλιότητας του απολογητή έρχεται αμέσως μετά. Γράφει ο θρησκόληπτος υπηρεσίας του ΟΟΔΕ: «Ύστερα κάψανε και τους « δώδεκα μαθητές » του Βασίλειου καθώς κι’ όλους τους κορυφαίους Βογόμιλους». Παρεμπιπτόντως έκαψαν λοιπόν οι ορθόδοξοι κρατικοδίαιτοι δήμιοι και μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες ακόμα και ούτε που ντρέπονται να το αναφέρουν! Όπως δεν ντρέπονταν οι μαυροντυμένοι στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως της Μακρονήσου και της Γυάρου. Το ίδιο έργο επιτελούσαν! Κατά τα άλλα έχουν γεμίσει τη σελίδα με πληροφορίες του τύπου: «Οι Βογόμιλοι λέγανε εφτά φορές την ημέρα το « Πάτερ ημών ».» Φοβερή πληροφορία κι αυτή…

    Για το ίδιο θέμα και κάτι παραπάνω (Παυλικανοί κ.ά., περίπου 100.000 εξοντωθέντες, σύμφωνα με τον επίσημο αυτοκρατορικό ιστορικό!) έχει γράψει παλαιότερα και ο φίλος Ανορθόδοξος, αξίζει να διαβαστεί η σχετική ανάρτησή του.
    http://falsefaith.blogspot.gr/2008/11/blog-post_14.html

    (βλέπε επίσης >>>)
    http://sfrang.blogspot.gr/2009/02/blog-post_10.html
    Από: http://sfrang.blogspot.gr/2009/03/blog-post.html

    ***********************

    Περισσότερα από: http://leonjes.blogspot.gr/

  8. Ο/Η Русский в Греции λέει:

    ΕΣΣΔ
    Στο βίντεο , μια σπάνια γιορτή επικαίρων στη Μόσχα το 1968 , την 50ή επέτειο της αποκατάστασης του Πατριαρχείου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας με τη συμμετοχή των αρχηγών και εκπροσώπων των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Αντιπροσωπείες έφτασαν από την Κωνσταντινούπολη , την Αλεξάνδρεια, την Αντιόχεια, την Ιερουσαλήμ, τη Γεωργία, τη Σερβία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Ελλάδα, την Πολωνία, την Τσεχοσλοβακία, τη Φινλανδία, την Αρμενία και από τις αρχαίες Εκκλησίες της Αιθιοπίας, Συρίας, Αιγύπτου, Ινδίας.

  9. Παράθεμα: Όταν ο υπαρκτός «σοσιαλισμός» πούλησε οριστικά (1968), έναντι πινακίου φακής, στην Ορθοδοξία το «Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού» του Μαρξ |

  10. Ο/Η Boλταίρος λέει:

    07.03.2014
    Δημοκρατία

    Με τον τέως βασιλιά Κωνσταντίνο να μην κρύβει τη συγκίνησή του και να δακρύζει, τα παιδιά και τα εγγόνια του να κρατούν δάφνινα στεφάνια και τους μητροπολίτες Μεσογαίας Νικόλαο, Κηφισίας Κύριλλο και Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως Αθηναγόρα να χοροστατούν στην τελετή, πραγματοποιήθηκε χθες το μνημόσυνο για τη συμπλήρωση 50 ετών από τον θάνατο του βασιλιά Παύλου.

    Στην επιμνημόσυνη δέηση, που εψάλη σε φορτισμένη ατμόσφαιρα στο βασιλικό κοιμητήριο Τατοΐου, έδωσε το «παρών» σύσσωμη η βασιλική οικογένεια, που συγκεντρώθηκε για πρώτη φορά στα άλλοτε εξοχικά ανάκτορα, μπροστά στους τάφους του βασιλιά Παύλου και της βασίλισσας Φρειδερίκης.

  11. Ο/Η Όφη Σόφη λέει:

    http://tvxs.gr/news/ellada/epistrofi-ston-mesaiona-zitoyn-oi-theologoi
    Επιστροφή στον Μεσαίωνα ζητούν οι θεολόγοι

    09:51, 09 Μαρ 2014 | tvxsteam tvxs.gr

    Για «σχεδιαζόμενη από πολλούς πορεία αποχριστιανοποίησης του ελληνικού σχολείου και της κοινωνίας» κάνει λόγο η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων σε επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Ο λόγος είναι, σύμφωνα με τους θεολόγους, η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της εορτής των Τριών Ιεραρχών. Με άλλη επιστολή τους προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο, βάλλουν κατά της «άγνωστης στην ορθόδοξη πίστη “πολυθρησκευτικής θεολογίας”» στο νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά, που εφαρμόζεται πιλοτικά σε μικρό αριθμό σχολείων. Ζητούν μάλιστα την άμεση συζήτηση του θέματος στην Ιερά Σύνοδο των Ιεραρχών.

    Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με την επιστολή της στον υπουργό Παιδείας στις 7 Φεβρουαρίου 2014, αναφέρει επίσης ότι «φημολογείται ότι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ετοιμάζει πλήρη κατάργηση των αργιών των Τριών Ιεραρχών, της Σύναξης του αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (7 Ιανουαρίου), των εορτών των πολιούχων αγίων κ.α. στο πλαίσιο σχεδιασμού επιμήκυνσης του σχολικού έτους». Κάτι τέτοιο, σημειώνει, αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην «πορεία αποχριστιανοποίησης του ελληνικού σχολείου και της κοινωνίας».

    Απευθυνόμενοι στον υπουργό Παιδείας οι θεολόγοι ζητούν την παρέμβασή του για «την καθιέρωση της μνήμης των Τριών Ιεραρχών ως σχολικής εορτής αλλά και τη διάψευση των παραπάνω φημών».

    Σε προηγούμενη επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων προς τον υπουργό Παιδείας, με ημερομηνία, 20 Δεκεμβρίου 2013, γινόταν πάλι αναφορά στον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών, κι ζητούταν «να καθοριστεί: α) η ημέρα ως εορτή και όχι ως αργία και β) το πλαίσιο του εορτασμού της, το οποίο να προβλέπει εκκλησιασμό για όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, ομιλίες και άλλες εκδηλώσεις».

    Η επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο εστάλη στις 14 Φεβρουαρίου 2014. Μεταξύ άλλων αναφέρεται:

    «Ὡς γνωστόν, ἐφέτος γιὰ τρίτη χρονιά, ἐφαρμόζεται πιλοτικὰ σὲ μικρὸ ἀριθμὸ σχολείων τὸ περίφημο νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν γιὰ τὰ Θρησκευτικὰ Δημοτικοῦ καὶ Γυμνασίου. Τὸ Πρόγραμμα αὐτὸ ἀλλοιώνει ριζικὰ τὸν Ὀρθόδοξο θεολογικὸ χαρακτήρα τοῦ Μαθήματος, διότι τὸ μετατρέπει σὲ ἕνα Μάθημα ποὺ διδάσκει σὲ κάθε τάξη ἀπὸ τὴν Γ΄ Δημοτικοῦ ἕως τὴν Γ΄ Γυμνασίου καὶ σχεδὸν σὲ κάθε ἑνότητά του ἐννέα (9) θρησκεῖες, μία ἀπὸ τὶς ὁποῖες εἶναι καὶ ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη. Μεταβάλλει ἀκόμη, τοὺς θεολογικοὺς καὶ παιδαγωγικοὺς στόχους τοῦ Μαθήματός μας, σὲ στόχους πολιτικοὺς καὶ κοινωνικούς, μὲ τὴν ἐπιβολὴ μίας νέας ἐκκοσμικευμένης καὶ ἄγνωστης στὴν ὀρθόδοξη πίστη “πολυθρησκευτικὴς θεολογίας”, τὴ θεολογία, τῆς πολυπολιτισμικότητας».

    Οι θεολόγοι ζητούν από τον Αρχιεπίσκοπο «ἄμεση συζήτησή του στὴν Ἱερὰ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας, προκειμένου μὲ Συνοδικὴ ἀπόφαση νὰ ἀπαιτηθεῖ ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας ἡ ἀπόσυρση τοῦ ἐν λόγῳ Προγράμματος γιὰ σοβαροὺς θεολογικοὺς καὶ παιδαγωγικοὺς λόγους καὶ ταυτόχρονα ἡ συγκρότηση νέας ἐπιτροπῆς ποὺ θὰ ἐκφράζει ὅλες τὶς τάσεις τοῦ θεολογικοῦ καὶἐκκλησιαστικοῦ κόσμου, ἡ ὁποία θὰ σχεδιάσει ἕνα κοινὰ ἀποδεκτὸ νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν γιὰ τὸ Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν».

    Όπως αναφέρουν, εάν δεν συζητηθεί το θέμα στη Σύνοδο, τότε θα αποφασίσουν την κλίμακωση «του αγώνα για τη διαφύλαξη του Ορδόξοξου εκκλησιαστικού περιεχομένου της θρησκευτικής αγωγής»:

    «Ἐὰν τελικὰ Μακαριώτατε, Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς καὶ σὲ αὐτὴ τὴ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας δὲν προγραμματισθεῖ, ἐκτάκτως, νὰ συζητηθεῖ τὸ θέμα τοῦ Μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καὶ νὰ ληφθεῖ ἀπόφαση ἐπ΄ αὐτοῦ, ἡ Πανελλήνιος Ἕνωσις Θεολόγων, με λύπη της, ἔχει ἀποφασίσει τὴν κλιμάκωση τοῦ ἀγώνα γιὰ τὴ διαφύλαξη τοῦ Ὀρθόδοξου ἐκκλησιαστικοῦ περιεχομένου τῆς θρησκευτικῆς ἀγωγῆς, μὲ εὐρεία δημοσιοποίηση ὅλων τῶν πτυχῶν τοῦ θέματος».

  12. Ο/Η Όφη Σόφη λέει:

    Ποια θρησκευτικά; Ποιοι θεολόγοι; Του Βασίλη Ξυδιά

    10 Μαρ 2014

    Φοβάμαι ότι ο τίτλος του ενημερωτικού άρθρου του tvxs «Επιστροφή στον Μεσαίωνα ζητούν οι θεολόγοι» είναι παραπλανητικός – όχι, υποθέτω, από πρόθεση, αλλά από έλλειψη πληροφόρησης. Το «παραπλανητικό» συνίσταται στο εξής. Φαίνεται σαν να υπάρχει σύγκρουση όλων των θεολόγων γενικώς με κάποιους άλλους αντίθετους και ενδεχομένως αντίθεους, ενώ η αλήθεια είναι άλλη. Πως το νέο πρόγραμμα σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ) που καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων είναι δημιούργημα επίσης θεολόγων. Κι όχι ενός και δύο, αλλά ενός μεγάλου αριθμού· που εκπροσωπούν αν όχι το μεγαλύτερο, πάντως ένα πολύ μεγάλο μέρος του κλάδου. Κι είναι εναντίον αυτών που βάλλει κατά κύριο λόγο η ΠΕΘ.

    Προφανώς δεν είναι ευρύτερα γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια ο θεολογικός χώρος βρίσκεται σε έντονη εσωτερική διαμάχη για το περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών. Χαρακτηριστική από την άποψη αυτή είναι η σύσταση το 2010 του Πανελληνίου Θεολογικού Συνδέσμου «ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης», που, σε σαφή αντίθεση προς την ΠΕΘ, υποστήριξε την ανάγκη ριζικής αλλαγής του μαθήματος· όχι σαν έξωθεν ή άνωθεν επιβουλή, αλλά σαν αυτοκριτική επανατοποθέτηση των ίδιων των ελλήνων θεολόγων έναντι των πραγματικών δεδομένων της ελληνικής κοινωνίας και των πνευματικών και διδακτικών αναγκών των μαθητών του σημερινού ελληνικού σχολείου. Ο ΚΑΙΡΟΣ ήταν ο πρώτος θεσμικός φορέας που μίλησε με πολύ σαφή και συστηματικό τρόπο για ένα ΜτΘ που θα ξεπεράσει τον παλιότερο ομολογιακό και κατηχητικό χαρακτήρα και θα αφορά όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκευτικών ή άλλων εθνικών, πολιτιστικών κλπ καταβολών και αντιλήψεων. (Βλ. Διακήρυξη Αρχών). (…..)
    http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/poia-thriskeytika-poioi-theologoi-toy-basili-ksydia

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.