Μητρ. Σεραφείμ και Ορθόδοξος φονταμενταλισμός

Νέα αναθέματα, παλαιά ερωτήματα 

»Από τον ΣΤΑΥΡΟ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ στην ARB

 Την Α΄ Κυριακή των Νηστειών, που έχει καθιερωθεί από τον 9ο αιώνα ως Κυριακή της Ορθοδοξίας, εορτάζεται η αναστήλωση των εικόνων. Ένα από τα ιδιαίτερα γνωρίσματα του τυπικού της ημέρας αποτελεί η ανάγνωση ελάχιστων αποσπασμάτων του Συνοδικού της Ορθοδοξίας, ενός ιδιόμορφου και πολύ σημαντικού κειμένου, που θα βρει την τελική διαμόρφωσή του τον 14ο αιώνα.[i]

Ένα από τα στοιχεία που περιέχει το Συνοδικόν είναι τα αναθέματα κατά πατριαρχών, επισκόπων, μοναχών, βασιλέων και άλλων, που θεωρούνται εχθροί της ορθής πίστης. Επί δεκαετίες τώρα στους ναούς της Ελλάδος δεν διαβάζονται πια κατά την ημέρα αυτή τα αναθέματα, αλλά αναπέμπεται μόνο το «αιωνία η μνήμη» υπέρ των προμάχων της Ορθοδοξίας. Εξαίρεση αποτελούν οι παλαιοημερολογίτες και κάποιοι νεοφανείς φονταμενταλιστές. Ο μητροπολίτης Πειραιώς ανήκει σε αυτήν την κατηγορία και διάβασε –μόνος επίσκοπος, υποθέτω, της ελλαδικής Εκκλησίας– και μερικά αναθέματα, από τον Άρειο ώς τον Βαρλαάμ και τον Ακίνδυνο. Δεν αρκέστηκε όμως σε αυτά, που υπάρχουν εν πάση περιπτώσει και στο βιβλίο του Τριωδίου, αλλά πρόσθεσε και δικά του:

– Τω κανονικώς ανυποστάτω και εκπεσόντι αιρεσιάρχη Πάπα και Πατριάρχη Παλαιάς Ρώμης Βενεδίκτω τω 16ω και τοις αυτώ κοινωνούσι, ανάθεμα.

– Τοις Μαρτίνω Λουθήρω, Ιωάννη Καλβίνω, Ουρλίχω Σβιγλίω και Ερρίκω τω Ογδόω δυσεβεί βασιλεί και τοις συν αυτοίς συγκροτήσασι τας αιρετικάς παραφυάδας της Διαμαρτυρήσεως, ανάθεμα.

– Τοις αρνουμένοις και καθυβρίζουσι την Παναγίαν, Ομοούσιον, Αδιαίρετον και Ζωοποιόν Τριάδα, Ραββίνοις του Ιουδαϊσμού, Ισλαμισταίς και μέλεσι της ανωνύμου φυλλαδικής Εταιρίας Σκοπιά του Πύργου, των Μαρτύρων του Ιεχωβά, ανάθεμα.

– Τοις αρνουμένοις τας Αγίας τετάρτην, πέμπτην, έκτην και εβδόμην Οικουμενικάς Συνόδους Μονοφυσίταις, Μονοθελήταις και Μονοενεργήταις, ανάθεμα.

– Τοις κηρύσσουσι και διδάσκουσι την παναίρεσιν του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Συγκρητιστικού Οικουμενισμού, ανάθεμα.

Κάθε ανάθεμα που εκφωνούσε ο δεσπότης ο χορός κατά την τάξιν το επαναλάμβανε τρις.

Από πού να αρχίσει τώρα και πού να τελειώσει κανείς; Όποιος μάλιστα δει και το σχετικό βίντεο (http://tiny.cc/0x9rbw), το οποίο κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο, θα τα χάσει ακόμη περισσότερο –άλλο να σου λένε και άλλο να βλέπεις–, δεν θα ξέρει κυριολεκτικά πού βρίσκεται, αν δηλαδή βρίσκεται σε μια χώρα της Ευρώπης του 2012 ή μήπως στο Ιράν, τη Σαουδική Αραβία και, πιθανότερο, στο Πακιστάν.

Τι νόημα έχει να αναθεματίζεις και να αποκόπτεις από το σώμα της Εκκλησίας ανθρώπους, εκατομμύρια ανθρώπους, που ούτε ήταν ποτέ ούτε είναι σήμερα ούτε θέλουν να είναι μέλη της; Η γελοιότητα είναι πρόδηλη. Είναι σαν να διαγράφεις συλλήβδην από ένα δικηγορικό σύλλογο ανθρώπους που δεν είναι δικηγόροι ή να αποκλείεις από αθλητικές διοργανώσεις ανθρώπους που δεν είναι αθλητές. Την ίδια ακριβώς σημασία έχει ο αναθεματισμός, η καταδίκη και η αποκοπή από την Εκκλησία Εβραίων και μουσουλμάνων – γιατί όχι και ινδουιστών, βουδιστών, σιντοϊστών, ταοϊστών και άλλων ων ουκ έστιν αριθμός; Από την άλλη, αντιλαμβάνεται ο μητροπολίτης Πειραιώς τι σημαίνει η λέξη Συνοδικόν, στο πλαίσιο του οποίου ενέταξε τα δικά του αναθέματα; Ποια Σύνοδος, θέλω να πω, αναθεμάτισε τον πάπα Βενέδικτο ΙΣΤ΄ και δεν το πήραμε είδηση; Στην προκειμένη μάλιστα περίπτωση, ισχύει το αντίστροφο: τα ιστορικά αναθέματα μεταξύ Ορθόδοξης και Καθολικής Εκκλησίας έχουν αρθεί από τον Δεκέμβριο του 1965, με πρωτοβουλία του πατριάρχη Αθηναγόρα και του πάπα Παύλου ΣΤ΄.

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ο Σεραφείμ κηρύττει δημόσια τη μισαλλοδοξία, ούτε θα είναι ασφαλώς η τελευταία, όσο μένει ή τον αφήνουν στη θέση του. Όρεξη να ’χεις να ασχολείσαι. Ένα από τα τελευταία δείγματα, η μήνυση κατά του Καθολικού αρχιεπισκόπου Αθηνών, της διευθύντριας του σχολείου Ζαν ντ’ Αρκ και ενός καθολικού ιερέα, επειδή κατά την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους τελέστηκε αγιασμός στο σχολείο, γεγονός που «αμβλύνει την Ορθόδοξον αυτοσυνειδησίαν των μικρών ευπλάστων μαθητών», καθώς στο σχολείο φοιτούν και Ορθόδοξοι μαθητές – ενώ όταν συμβαίνει το αντίστροφο, δηλαδή τελείται αγιασμός στα σχολεία από Ορθόδοξο ιερέα δεν αμβλύνεται η αυτοσυνειδησία των καθολικών, μουσουλμάνων, Εβραίων ή άθεων μαθητών.

Το θέμα μας παρακάτω δεν θα είναι ο Σεραφείμ και ο φονταμενταλισμός του –ο οποίος βρίσκει υποστηρικτές και μέσα στα πανεπιστήμια (!), ιδίως στη Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης– αλλά η στάση της Εκκλησίας απέναντί του. Ο Σεραφείμ είναι αυτός που είναι και λέει αυτά που λέει. Σημασία έχει τι κάνει ο αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος, τι κάνει η Ιεραρχία, τι κάνουν οι ιερείς.

Μπορεί οι περισσότεροι να νιώθουμε ανακούφιση που έχουμε απαλλαγεί από τις εξαλλοσύνες του Χριστόδουλου, δεν μπορεί όμως να νιώθουμε ικανοποιημένοι από την πολιτική της ακινησίας του Ιερώνυμου. Ο νυν αρχιεπίσκοπος δεν έχει ιδέες, δεν έχει θεολογία, δεν έχει όραμα, δεν έχει πρόγραμμα, εξαρχής δεν γνώριζε τι ήθελε να κάνει αν εκλεγόταν αρχιεπίσκοπος, ήθελε απλώς να πάρει τη ρεβάνς για την εκλογή που έχασε το 1998 και την οποία πίστευε ότι δικαιούτο. Δεν έχει ιδέα τι γίνεται σήμερα στον κόσμο και τι κάνουν οι άλλες Εκκλησίες για να αντιμετωπίσουν τη νέα πραγματικότητα και τις προκλήσεις της. Φτάνει να ακούσει κανείς τα κηρύγματά του: απροετοίμαστος πάντα, λέει τα ίδια και τα ίδια, συμπαθείς κουβεντούλες αγαθού γέροντα. Δεν δίνει μάχες, δεν συγκρούεται, υπόσχεται σε όλους, αφήνει τα πράγματα να πηγαίνουν από μόνα τους, αρκεί αυτός να ελέγχει την εκλογή των νέων μητροπολιτών. Κινείται δηλαδή στη γραμμή του αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, του οποίου υπήρξε στενός συνεργάτης επί πολλά χρόνια: ένας ευγενής, αστικός σεραφειμισμός –κατ’ αντιδιαστολή προς το ορεσίβιο και λαϊκό στοιχείο του προκατόχου και δασκάλου του– είναι η αρχιεπισκοπική πολιτεία του. Με μια τέτοια πολιτική, είναι απολύτως αναμενόμενο να μην κάνει τίποτε ο αρχιεπίσκοπος έναντι του μητροπολίτη Πειραιώς, ακόμη και όταν αυτός διαπράττει κανονικά παραπτώματα, όπως η αναγνώριση (με επιστολή της 31.1.2011) ως κανονικού επισκόπου Ράσκας και Πριζρένης του Αρτεμίου, τον οποίο η Ιεραρχία της σερβικής Εκκλησίας –με την οποία η ελληνική διατηρεί κανονικές σχέσεις– έχει καθαιρέσει και επαναφέρει στην τάξη των μοναχών.[ii] Ας θυμίσω ακόμη ότι λίγες μέρες μετά τις τερατώδεις δηλώσεις του Σεραφείμ (Mega, 20.12.2010) ότι ο Χίτλερ ήταν όργανο του διεθνούς σιωνισμού και σκοπό είχε να πείσει τους Εβραίους να μεταβούν στην Παλαιστίνη και να συστήσουν εκεί τη νέα αυτοκρατορία, ο αρχιεπίσκοπος πήγε, κατά την εορτή των Θεοφανείων στον μητροπολιτικό ναό Πειραιώς και χοροστάτησε στη λειτουργία μαζί του. Όταν η εκκλησιαστική πολιτική είναι ισορροπίες και δοσοληψίες, ας μην περιμένει κανείς μια σαφή και σταθερή στάση απέναντι στον Σεραφείμ και σε ό,τι αυτός εκφράζει.

Παρόμοια και οι υπόλοιποι ιεράρχες δεν βγάζουν μιλιά, γιατί υπάρχει μια ιδιότυπη επισκοπική ομερτά και γιατί φοβούνται μην τους περιλάβουν τα φονταμενταλιστικά έντυπα και μπλογκς και αρχίζουν να τους βρίζουν και να τους συκοφαντούν. Πρυτανεύει δηλαδή η αρχή «ας μην μπλέκουμε». Η Δ.Ι.Σ. έστελνε στο αρχείο την υπόθεση του Αττικής Παντελεήμονος και δεν τον παρέπεμπε σε δίκη, παρά τις εις βάρος του αποφάσεις της ποινικής δικαιοσύνης, και θα καλέσει τώρα σε απολογία τον Σεραφείμ; Φαίνεται πιθανό;

Την ίδια και χειρότερη στάση τηρούν και οι πολιτικοί, ιδίως όσοι εκλέγονται στον Πειραιά, με πρώτο και καλύτερο ανάμεσά τους τον Κ. Αρβανιτόπουλο, βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος εκτός από βουλευτής, είναι επίσης και αναπληρωτής υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων και καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Φέτος, κατά την εορτή των Τριών Ιεραρχών, σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Μητρόπολη Πειραιώς σε αίθουσα του Πανεπιστημίου Πειραιώς, όχι μόνο ήταν παρών και άκουγε σαν μαθητούδι την ομιλία του Σεραφείμ, αλλά τον συνεχάρη κιόλας δημόσια για τις άοκνες προσπάθειες που καταβάλλει για την παιδεία. Μπορεί τάχα να φανταστεί κανείς άνθρωπο με τις ίδιες ιδιότητες (υπουργός Παιδείας και καθηγητής πανεπιστημίου), σε μια χώρα της Δυτικής Ευρώπης, που να πηγαίνει να ακούει και να συγχαίρει έναν αντίστοιχο εκεί Σεραφείμ (αν υποτεθεί ότι θα έβρισκε έναν παρόμοιο); Κάνει βέβαια λάθος εκτίμηση ο κ. Αρβανιτόπουλος, αν νομίζει ότι ο Σεραφείμ ρίχνει νερό στον δικό του μύλο. Ο Σεραφείμ ρίχνει νερό στο μύλο της ακροδεξιάς. Οι οπαδοί της ξέρουν καλά να αναγνωρίζουν τους δικούς τους – αλλιώς δεν θα του ζητούσε συνέντευξη το υπερακροδεξιό περιοδικό Patria (τχ. 31, Ιαν-Φεβρ. 2012, σ. 26-29). Τώρα που έχει διαμορφωθεί ένας αστερισμός ακροδεξιών κομμάτων, τρία εκ των οποίων, όπως όλα δείχνουν, θα μπουν στη Βουλή, ο Σεραφείμ μπορεί να γίνει ο εκκλησιαστικός εκφραστής τους.

Αν από τον αρχιεπίσκοπο και τους επισκόπους δεν περιμένω τίποτε, εξακολουθώ να περιμένω μια αντίδραση εκ μέρους κάποιων ιερέων για τις μισαλλόδοξες, φανατικές και βαθιά αντιχριστιανικές δηλώσεις του Σεραφείμ (και άλλων τινών). Περιμένω μια κάποια συλλογική αντίδραση, εκ μέρους λίγων έστω ιερέων, απέναντι σε έναν εκκλησιαστικό λόγο που τους εκθέτει ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Την περιμένω χρόνια, μα δεν την έχω δει ακόμη. Η σιωπή δεν είναι πάντοτε αρετή, τις περισσότερες φορές είναι δειλία. Γιατί να ακούγεται συλλογικά μόνο η φωνή των φονταμενταλιστών ιερέων; Ώς πότε θα τους αφήνουν όλο το χώρο;

Μπορεί όσοι, ιερείς και θεολόγοι, δεν αντιδρούν στον φονταμενταλισμό να το κάνουν επειδή κρίνουν πως δεν αξίζει τον κόπο, μιας και οι εκφραστές του είναι κατά κανόνα φαιδρά πρόσωπα. Ας μου επιτραπεί να πω ότι έχουν άδικο. Και ο Μουσολίνι γελοίος ήταν. Και ο Καρατζαφέρης ένας φαιδρός κωλοτούμπας είναι. Νομιμοποιώντας τον όμως ως ισόκυρο συνομιλητή και εταίρο στη συγκυβέρνηση εθνικής σωτηρίας, νομιμοποιήσαμε τις ιδέες του και βλέπουμε σήμερα, αφενός, την ανάπτυξη αυτού του ακροδεξιού τόξου που ανέφερα παραπάνω αλλά και τη διάχυση, αφετέρου, των ακροδεξιών ιδεών και σε κόμματα που βρίσκονται στα αριστερά του ακροδεξιού τόξου. Ανάλογα ισχύουν και για τον Ορθόδοξο φονταμενταλισμό. Είναι επικίνδυνος, ακόμη και όταν οι εκφραστές του είναι γελοία πρόσωπα.

● Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στην Athens Review of Books, τχ. 28, που κυκλοφόρησε στις 29 Μαρτίου 2012. Ο κ. Στ. Ζουμπουλάκης είναι διευθυντής του περιοδικού Νέα Εστία και πρόεδρος του Ιδρύματος βιβλικών μελετών «Άρτος Ζωής».


[i] Η πρώτη κριτική έκδοση του κειμένου έγινε από τον Jean Gouillard, “Le Synodikon de l’Orthodoxie, édition et commentaire”, στο Travaux et Mémoires, τόμ. 2, του Centre de recherche d’histoire et civilization byzantines, Παρίσι 1967, σ. 1-316. Βλ. μετάφραση του κειμένου, κατά την έκδοση Gouillard, από τον Η. Γ. Πετρόπουλο, στο βιβλίο Κυριακή της Ορθοδοξίας, Αρμός, Αθήνα 2006. Το κείμενο του Συνοδικού, σε συντομότερες εκδοχές, περιέχεται και στα λειτουργικά βιβλία και κυρίως στο Τριώδιο (σήμερα μάλιστα αποκλειστικά στο Τριώδιο).

[ii] Πώς γίνεται και ο ίδιος άνθρωπος, ο Σεραφείμ, συνυπέγραψε, λίγο αργότερα, ως μέλος της Δ.Ι. Συνόδου, την απόφασή της που αναγνώριζε την καθαίρεση του Αρτεμίου (εγκύκλιος 2913/6.4.2011) ανήκει στην αρμοδιότητα άλλων επιστημόνων.

This entry was posted in «Ιερές» Αταξίες, «Ιερή» Εξουσία, Ασμοδαίος, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

21 Responses to Μητρ. Σεραφείμ και Ορθόδοξος φονταμενταλισμός

  1. Ο/Η Panayote Dimitras λέει:

    στη φωτογραφία δίπλα στον Μπαμπινιώτη το πρώην νούμερο 2 του Βορίδη και τώρα νούμερο 4 του ΛΑΟΣ Χρήστος Χαρίτος

  2. Ο/Η Ιερέας Χ λέει:

    Σεραφείμ ούτος εστίν ο Αντίχριστος το πνεύμα της καταλαλίας

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    Nα καθαιρεθεί ο διάδοχος του Καλλίνικου, για επαφές με τους Σατανιστές-χιτλερικούς της Χρυσής Αυγής

    Συνάντησις Σεραφείμ Πειραιώς με Σατανιστή

    Συνάντησις Σεραφείμ Πειραιώς με Σατανιστήν

  4. Ο/Η ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ λέει:

    Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.

  5. Ο/Η asxetos λέει:

    Αναθέματα κατά του Πάπα Βενέδικτου του 16ου, του Λούθηρου, του Καλβίνου, όλων όσοι συμμετέχουν στους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς διάλογους, τους ραβίνους, τους μουφτήδες και τους ιμάμηδες, «εξαπωλήθηκαν» από τον Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ κατά τη διάρκεια της γιορτής της Ορθοδοξίας

    Σάλος έχει ξεσπάσει στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος από τα αναθέματα του Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ κατά του Πάπα Βενέδικτου του 16ου, του Λούθηρου, του Καλβίνου, όλων όσοι συμμετέχουν στους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς διάλογους, τους ραβίνους, τους μουφτήδες και τους ιμάμηδες.

    Τα αναθέματα «εξαπολύθηκαν» κατά τη διάρκεια της γιορτής της Ορθοδοξίας. Η στάση του Ιεράρχη προκάλεσε σάλο καθώς πριν από τουλάχιστον έναν αιώνα η Εκκλησία σταμάτησε την ανάγνωση των αναθεμάτων. Και ο θόρυβος έλαβε διάσταση από το γεγονός ότι στα αναθέματα του ο Μητροπολίτης Πειραιώς ενέταξε τον Πάπα, τον Μαρτίνο Λούθηρο, τους Ραβίνους και τους Ιμάμηδες οι οποίοι δεν συμπεριλαμβάνονται στις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων που συνέταξαν το λεγόμενο Συνοδικό που διαβάζεται την Κυριακή της Ορθοδοξίας και αναφέρεται στην νίκη της διδασκαλίας της Εκκλησίας για τις Εικόνες και την απόρρηψη όλων των αιρετικών δοξασιών του Αρείου, Νεστορίου και άλλων που αμφισβήτησαν την είτε την θεία είτε την ανθρώπινη φύση του Χριστού.

    Όμως από τα αναθέματα του κ. Σεραφείμ δεν γλύτωσαν ούτε οι διαχριστιανικοί και διαθρησκειακοί διάλογοι στους οποίους συμμετέχουν σχεδόν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες με πρώτες το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Εκκλησία της Ελλάδος.

    Η κίνηση του Μητροπολίτη, όπως εκτιμούν αρχιερείς, έρχεται να προστεθεί σε σειρά ενεργειών και δηλώσεων του κατά της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, των προτεσταντικών ομολογιών και των άλλων μονοθειστικών θρησκειών δημιουργώντας ακόμη περισσότερα προβλήματα στην παρουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος στο διεθνές γίγνεσθαι σε μια μάλιστα ιδιαίτερα κρίσιμη εποχή.

    Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=448193&h1=true

  6. Ο/Η asxetos λέει:

    μια λίαν ενδιαφέρουσα ένσταση από θεολόγο σχετικά με τα αναθέματα του άπαιχτου

    Τα «αναθέματα» του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ

    του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

    θεολόγου

    Το Συνοδικό της Ορθοδοξίας, περιλαμβάνεται στο λειτουργικό βιβλίο Τριώδιο και έχει τοποθετηθεί στο τέλος της ακολουθίας της Α’ Κυριακής των Νηστειών, γιατί την ημέρα αυτή (11 Μαρτίου του 843 μ.Χ.) θεσπίστηκε με πρωτοβουλία της αυτοκράτειρας Θεοδώρας, η εορτή της Ορθοδοξίας εις ανάμνησιν του θριάμβου της Ορθοδόξου πίστεως, με την οριστική αναστήλωση και την τιμητική προσκύνηση των ιερών εικόνων.

    Στο πρώτο και αρχικό κείμενο του Συνοδικού περιέχονται οι αποφάσεις της Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου (787 μ.Χ.), ονόματα της ενδημούσης Συνόδου του έτους 843 μ.Χ., και των μετέπειτα τοπικών συνόδων, αλλά και ονόματα των διαφόρων αιρετικών που είχαν προηγηθεί, όπως ο Άρειος, ο Νεστόριος, ο Σαβέλλιος, ο Ευτυχής κ.ά.

    Σε μεταγενέστερα τμήματα του κειμένου καταδικάζονται από τοπικές συνόδους οι αιρέσεις και οι αιρετικοί που εμφανίσθηκαν κατά τους μετέπειτα αιώνες (10ο-14ο). Προφανώς έχουν περιληφθεί και τα κατά την περίοδο του Ησυχασμού (14ος αι.) Σε κάθε περίπτωση, η οριστική και τελική διαμόρφωση και σύνταξη του σημερινού κειμένου τοποθετείται στο β’ μισό του 14ου αιώνος. Από τότε μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμμία προσθήκη. Λειτουργικά δε, πρέπει να σημειωθεί ότι δεν διαβάζεται ολόκληρο το Συνοδικό στους ναούς την Κυριακή της Ορθοδοξίας, αλλά ένα πολύ μικρό απόσπασμά του που είναι βέβαια η συμπερίληψη της Ορθοδόξου πίστεως. Πρέπει, επίσης, να υπογραμμίσουμε ότι δεν διαβάζονται στις μέρες μας τα «αναθέματα», τα οποία πρέπει να έχουν ατονίσει τουλάχιστον για ένα και πλέον αιώνα, μπορεί και παραπάνω (το θέμα χρήζει ειδικής έρευνας).

    Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ φαίνεται πως έχει ολωσδιόλου διαφορετική άποψη. Θεωρεί πως το Συνοδικό παραμένει «ανοιχτό» και άρα μπορεί να προσθέτει «αναθέματα», όπως έκανε πανηγυρικά κατά την φετινή Κυριακή της Ορθοδοξίας. Μπορεί να μη διάβασε όλα τα αναθέματα του Συνοδικού, αλλά εκφώνησε γεγονυία τη φωνή τα δικά του «αναθέματα», για να δώσει την κατ’ αυτόν «μαρτυρία της Ορθοδοξίας» σήμερα. Ας δούμε ποιούς αναθεμάτισε:

    – Τω κανονικώς ανυποστάτω και εκπεσόντι αιρεσιάρχη Πάπα και Πατριάρχη Παλαιάς Ρώμης Βενεδίκτω τω 16ω και τοις αυτώ κοινωνούσι, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.

    – Τοις Μαρτίνω Λουθήρω, Ιωάννη Καλβίνω, Ουρλίχω Σβιγλίω και Ερρίκω τω 8ω δυσσεβή βασιλεί και τοις συν αυτοίς συγκροτήσασι τας αιρετικάς παραφυάδας της Διαμαρτυρήσεως, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.

    – Τοις αρνουμένοις και καθυβρίζουσι την Παναγίαν, Ομοούσιον, Αδιαίρετον και Ζωοποιόν Τριάδαν, Ραβίνοις του Ιουδαϊσμού, Ισλαμισταίς και μέλεσι της ανωνύμου φυλλαδικής Εταιρίας Σκοπιά του Πύργου, των Μαρτύρων του Ιεχωβά, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.

    – Τοις αρνουμένοις τας Αγίας 4ην, 5ην, 6ην και 7ην Οικουμενικάς Συνόδους Μονοφυσίταις, Μονοθελήταις και Μονοενεργήταις, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.

    – Τοις κηρύσσουσι και διδάσκουσι την παναίρεσιν του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Συγκρητιστικού Οικουμενισμού, Ανάθεμα, Ανάθεμα, Ανάθεμα.

    Από τους παραπάνω «αναθεματισμούς» του Μητροπολίτου Πειραιώς προκύπτουν αβίαστα τα εξής συμπεράσματα:

    Η Εκκλησία αιώνες τώρα δεν προσέθεσε αναθέματα για τους Παπικούς ή τους Προτεστάντες. Τα «αναθέματα» για τους Ιουδαίους Ραβίνους και τους Ισλαμιστές είναι μάλλον τελείως άσχετα, αφού πρόκειται για αλλοθρήσκους και όχι για χριστιανούς που έπεσαν στην αίρεση. Άρα, ο Πειραιώς θα έπρεπε να αναθεματίσει και όλες τις άλλες θρησκείες και όχι μόνο τις μονοθεϊστικές, για να είναι συνεπής με την ιδεολογία του περί αναθεμάτων. Τα αναθέματα των μονοφυσιτών περιττεύουν, αφού οι αρχηγοί των μονοφυσιτών συμπεριλαμβάνονται στο Συνοδικό.

    Πάντως όλες οι προσθήκες του κ. Σεραφείμ δίνουν την εντύπωση του «διορθωτή» για να μην πούμε του παραχαράκτη του Συνοδικού της Κυριακής της Ορθοδοξίας.

    Ειδικότερα, όσον αφορά στον αναθεματισμό του Πάπα Βενέδικτου 16ου και των σύγχρονων «παναιρετικών οικουμενιστών» αξίζει να παρατηρήσουμε τα εξής:

    1. Η Εκκλησία της Ελλάδος, στην οποία ανήκει ο Μητροπολίτης Πειραιώς, ακολουθεί συνειδητά την Πανορθόδοξη γραμμή (έπειτα από σχετικές πανορθόδοξες αποφάσεις) και συμμετέχει στον Διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς. Ο αναθεματισμός του Πάπα από έναν ιεράρχη της Εκκλησίας της Ελλάδος δημιουργεί, έτσι κι αλλιώς, μείζον θέμα μεταξύ των δύο Εκκλησιών είτε τεθεί από τους Ρωμαιοκαθολικούς είτε όχι. Ο Μητροπολίτης Πειραιώς έχει, άραγε, εκφράσει το ανάθεμά του για τον Πάπα στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος; Δεν θα πρέπει να διαχωρίσει παντί τρόπω την θέση του από την «παναίρεση» του Διαλόγου;

    2. Τα ίδια ισχύουν και για τους Προτεστάντες, αφού η Εκκλησία της Ελλάδος βρίσκεται σε Διάλογο και με αυτούς.

    3. Για τους Ιουδαίους και τους Ισλαμιστές τα «αναθέματα» του Πειραιώς ισοδυναμούν με κήρυξη «ιερού πολέμου». Συνειδητοποιεί, άραγε, ο Σεβασμιώτατος σε τι περιπέτειες μπορεί να εμπλέξει την Εκκλησία της Ελλάδος;

    4. Ο αναθεματισμός, τέλος, των “Οικουμενιστών” και όσων μετέχουν σε διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς διαλόγους από τον Μητροπολίτη Πειραιώς εγείρει μείζον εκκλησιολογικό και κανονικό πρόβλημα. Ο Μητροπολίτης Πειραιώς, μόνος αυτός, αναθεματίζει ουσιαστικά το Οικουμενικό Πατριαρχείο (που έχει την πρωτοβουλία και τον συντονισμό των διαλόγων), την Εκκλησία της Ελλάδος στην οποία ανήκει (και η οποία με πρόσφατη συνοδική της απόφαση επαναβεβαίωσε τη συμμετοχή της στους διαλόγους), τα πρεσβυγενή πατριαρχεία και όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες που μετέχουν των διαλόγων και διδάσκουν, σύμφωνα με τον άγιο Πειραιώς, “την παναίρεσιν του Διαχριστιανικού και Διαθρησκειακού Συγκρητιστικού Οικουμενισμού”. Υπ’ αυτήν την έννοια ο Μητροπολίτης Πειραιώς βρίσκεται ουσιαστικά σε de facto σχίσμα με την καθ’ όλου Ορθοδοξία, στο μέτρο που την θεωρεί αιρετική και την αναθεματίζει με τον πιο επίσημο και πανηγυρικό τρόπο, και οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση του επ’ αυτού του ζητήματος.

    Αλλά υπάρχει κι ένα ακόμη θέμα με τον εορτασμό της Κυριακής της Ορθοδοξίας φέτος στον Πειραιά, όπου «εορτάσθη αυθεντικώς (!) η Κυριακή της Ορθοδοξίας» κατά τον βραβευθέντα υπό του Μητροπολίτου Πειραιώς π. Θεόδωρο Ζήση.

    Ο επίσης βραβευθείς κ. Ντε Τζιόρτζιο (της Ενώσεως «Κοσμάς Φλαμιάτος») στην αντιφώνησή του προς τον Μητροπολίτη Πειραιώς εκφράζει, μεταξύ άλλων, ευχαριστίες στον καθηρημένο από την Εκκλησία της Ελλάδος κληρικό Ευθύμιο Τρικαμηνά, βάλλει ανοιχτά εναντίον του συνεπισκόπου του Πειραιώς Μητροπολίτου Δημητριάδος Ιγνατίου και της «παναιρετικής Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών του Βόλου» και αναφέρει ευθαρσώς ότι πρέπει να γίνει διακοπή μνημόνευσης των Οικουμενιστών και Αποτείχιση!

    Και ο Μητροπολίτης Πειραιώς βράβευσε τον ούτως λαλήσαντα!

    Νομίζω ότι η Εκκλησία της Ελλάδος μπαίνει σε επικίνδυνες ατραπούς…, και προφανώς η σιωπή δεν μπορεί πλέον να αποτελεί την ενδεδειγμένη στάση. Τα πράγματα θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν πριν να είναι πολύ αργά…, πριν, με άλλα λόγια, μπει σε περιπέτειες με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, ή πριν εμπλακεί η πατρίδα μας σε περιπέτειες με τρίτες χώρες εξαιτίας αμετροεπών δηλώσεων και εκδηλώσεων ενός Μητροπολίτη έναντι του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ.

    Πηγή: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=8676

  7. Ο/Η asxetos λέει:

    τέλος η ανταπάντηση του άπαιχτου στον δύσμοιρο θεολόγο…
    έχει ενδιαφέρον να δείτε ότι περί την ταμπακιέρα, ουδέν

    + Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

    Σ Ε Ρ Α Φ Ε Ι Μ

    Ακτή Θεμιστοκλέους 190

    185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ

    Τηλ. 210 4514833

    Fax 210 4518476

    Εν Πειραιεί τη 14η Μαρτίου 2012

    Προς

    Τον Ελλογιμώτατον Κύριον

    Παναγιώτην Ανδριόπουλον

    Θεολόγον

    Αγαπητέ Παναγιώτη,

    Εις την ιστοσελίδα σου «Ιδιωτική Οδός» και σε σχετική ανάρτηση την Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012 υπό τον τίτλο «Τα αναθέματα του Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ» http://panagiotisandriopoulos. blogspot.com/2012/03/blog-post_10.html αναφέρεσαι επικριτικά στον εορτασμό της Κυριακής της Ορθοδοξίας στον Καθεδρικό Ι. Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς και ενώ ως Θεολόγος έχεις πλήρη γνώση των θεμάτων στο κείμενό σου προσπαθείς να καταδείξης οτι δήθεν κινούμαι εκτός των ορίων της κανονικότητος και εκτός των ορίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Χρεωστώ επομένως με πολλή αδελφική αγάπη να απαντήσω στις επικρίσεις σου κυρίως δια να βοηθήσω τους αγνοούντας αδελφούς που ο συγκρητισμός του συγχρόνου τρόπου σκέψεως και η έλλειψις ηρωϊκών προτύπων τους δημιουργεί υπνώττουσα συνείδηση. Ειδικώτερα:

    Όπως προκύπτει από την μαγνητοσκόπηση του εορτασμού που κοινοποιήθηκε και υφίσταται στο Διαδίκτυο η λιτάνευσις των Ι. Εικόνων και η ανάγνωσις του Συνοδικού της Ορθοδοξίας εγένετο στον Καθεδρικό Ναό Αγίας Τριάδος ως έχει διαμορφωθεί και περιέχεται εις τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό τον τίτλον «Η λιτανεία των ιερών εικόνων κατά την τάξιν των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων» και επερατώθη δια της αναγνώσεως της κατακλείδος του Συνοδικού: «Τούτοις τοις υπέρ ευσεβείας μέχρι θανάτου… των θεοειδών αγγέλων και πάντων των αγίων» και ακολούθως εκτός του Συνοδικού της Ορθοδοξίας εξεφωνήθησαν προς προστασίαν του ποιμνίου μου και λαού του Θεού τα αναθέματα που αναδημοσιεύεις. Συνεπώς ούτε διορθωτής διεννοήθην ποτέ να είμαι του Συνοδικού της Ορθοδοξίας ούτε ασφαλώς παραχαράκτης του.

    Ως θα γνωρίζεις τα αναθέματα εν τη Εκκλησία δεν αποτελούν εκφράσεις οργής η κατάρας η ύβρεως αλλά πανηγυρικάς διακηρύξεις ότι οι συγκεκριμένοι δεν ανήκουν στο Σώμα της Εκκλησίας και ο λαός του Θεού καλείται να επιτείνει την προσοχή του εις αυτό και να μην συμφύρεται μετά των αναθεματιζομένων δια να μην απολέση την υγιαίνουσα διδασκαλία άνευ της οποίας δεν υφίσταται σωτηρία. Επομένως τα αναθέματα αποτελούν ειδικώτερα στην σημερινή εποχή ομογενοποιήσεως και συγκρητισμού έξοχο αμυντικό μηχανισμό και παιδαγωγικό τρόπο δια την διασφάλιση της ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και αληθείας τας οποίας δια πολυειδών θαυμαστών γεγονότων, θεοσημειών και θαυμάτων επικυρώνει ο εν Τριάδι Πανάγιος Θεός.

    Όσον αφορά στον αναθεματισμό του αιρεσιάρχου Πάπα Ρώμης αυτός και οι μετ’ αυτού κοινωνούντες αποτελούν κατεγνωσμένους αιρετικούς οι οποίοι κατεδικάσθησαν υπό των Αγίων Ηης και Θης Οικουμενικών Συνόδων του 880 και 1351 αντιστοίχως δια τας φρικώδεις αιρέσεις του filioque που καταλύει τα υποστατικά ιδιώματα των Τριών προσώπων της Παναγίας Τριάδος, εισάγει ιεραρχία εις Αυτά και αποτελεί την σατανικωτέραν αίρεσιν ως ο άγιος ένδοξος ισαπόστολος και ομολογητής Μ. Φώτιος εις την Εγκύκλιον προς τους Πατριάρχας και Επισκόπους της Εκκλησίας αναφέρει λέγων χαρακτηριστικώς: «Έτι δε ει εκ του Πατρός ο Υιός γεγέννηται, το δε Πνεύμα εκ του Πατρός και εκ του Υιού εκπορεύεται, τις η καινοτομία του Πνεύματος μη έτερόν τι αυτού εκπορεύεσθαι; Ως συνάγεται κατά την εκείνων θεομάχον γνώμην μη τρεις, αλλά τέσσαρας υποστάσεις, μάλλον δε απείρους, της τετάρτης αυτής άλλην προβαλλούσης, κακείνης πάλιν ετέραν, μέχρις αν εις την Ελληνικήν πολυπληθίαν εκπέσωσι…» και της κτιστής χάριτος του Θωμά Ακινάτη και του Ανσέλμου Κανταουρίας οπαδών και διαδόχων του Βαρλαάμ και του Ακινδύνου που αποϊεροποιεί το Ευαγγέλιο και καθιστά αδύνατο την θέωσι του ανθρωπίνου προσώπου, την οποία όμως προτρέπει μεγαλειωδώς ο Αποστόλος Πέτρος εις την Β Καθολικήν Επιστολήν (1:4) «ίνα δια τούτων γένησθε θείας φύσεως κοινωνοί φύσεως αποφυγόντες της εν κόσμω εν επιθυμία φθοράς» και δια την οποίαν ενηνθρώπισεν ο Θεός Λόγος «ίνα Θεόν τον άνθρωπον απεργάσηται» (αγ. Γρηγόριος Θεολόγος) «Άνθρωπος γίνεται Θεός, ίνα Θεόν τον Αδάμ απεργάσηται» (τροπάριο Χριστουγέννων). «Αυτός ενηνθρώπησεν, ίνα ημείς θεοποιηθώμεν» (Μ. Αθανάσιος). «Άνθρωπος γαρ εγένετο ο Θεός και Θεός ο άνθρωπος» (Ι. Χρυσόστομος).

    Κατά ταύτα η πανηγυρική διακήρυξις ότι ο Παπισμός δεν είναι Εκκλησία Χριστού αλλά κακοδοξία και αίρεσις δεν αποτελεί ιδική μου έμπνευσι και μάλιστα «ψυχαπαθολογικής» ερμηνείας αλλά παγία θέσι της Αδιαιρέτου Ορθοδόξου Καθολικής του Χριστού Εκκλησίας και μάλιστα αλήθεια ποτισθείσα με ποταμούς αιμάτων αγίων και ηρώων της πίστεως, ως οι Οσίαθλοι Πατέρες οι επί Βέκκου εν Αγίω Όρει μαρτυρήσαντες, οι εν τη Μονή Καντάρας εν Κύπρω αναιρεθέντες, οι 800.000 των Αγίων ενδόξων Νεομαρτύρων οι υπό του ψευδοαγίου του Βατικανού Καρδιναλίου Στέπινατς και των φασιστών Ουστάσι δια πολυωδύνων βασάνων τελειωθέντες, οι άγιοι ένδοξοι ιερομάρτυρες Μάξιμος ο Καρπαθορώσσος ο υπό των Ουνιτών δια τυφεκισμού τελειωθείς και Αθανάσιος ο Λιθουανός ο υπό των Ουνιτών δια πελέκεως αποκεφαλισθείς και εις βόρθον ριφθείς και μετά δέκα επτά έτη ανασυρθείς έχων αδιαλώβητο, ευωδιάζον και θαυματουργούν το σκήνωμά του. Φυσικά η πραγματικότης αυτή δεν αντιστρατεύεται τον πανορθοδόξως διεξαγόμενον διάλογον μετά της ειρημένης αιρέσεως δια την μετάνοιαν και επιστροφήν αυτής εν τη Εκκλησία.

    Συνεπώς η χρήσις του όρου «παναίρεσις του διαλόγου» είναι καθαρά δικής σας αντιλήψεως και ερμηνείας και δεν προκύπτει από τα ανωτέρω. Άσχετο βέβαια είναι το ζήτημα ότι ο επί εικοσαετία διεξαγόμενος θεολογικός διάλογος μετά της Ρωμαιοκαθολικής παρασυναγωγής έχει αποβεί ευθύνη αυτής κατά την εκπληκτική ρήσι του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Στυλιανού πρ. συμπροέδρου του διαλόγου «ανούσιον παίγνιον».

    Εκπλήσσομαι ιδιαιτέρως αγαπητέ Παναγιώτη, διότι προδήλως η θεολογική σου εμβρίθεια δεν θα έπρεπε να σου επιτρέψη επικριτικό σχολιασμό του αναθεματισμού των Προτεσταντών διότι αυτοί κατ’ εξοχήν αποτελούν εικονοκλάστας με την εξόχως επιβαρυντική περίσταση της νεστοριανής εμπνεύσεως καθυβρίσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου, των ιερών Μυστηρίων και της αληθούς Εκκλησιολογίας, κατεγνωσμένους αιρετικούς υπό της Αγίας Ζ Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Όσον αφορά στον αναθεματισμό των εωσφοριστών Ραββίνων και των οπαδών του ψευδοπροφήτου Μωάμεθ και του ιρβιγκίτη «πάστορα» Κάρολου Ράσσελ και της Σκοπιάς του Πύργου, αυτοί ως αντιτριαδισταί και ως όργανα του βυθίου δράκοντος τυγχάνουν κατεγνωσμένοι υπό των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και επομένως αι μετ’ αυτών συμπροσευχαί δια την δήθεν ειρήνη και ο συναγελασμός η η είσοδος εις τους χώρους της δυσσεβούς λατρείας των αποτελούν προδοσία της αμωμήτου στον αληθή Τριαδικό Θεό πίστεως. Φαντάζεσαι ποτέ τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο η τον Μ. Αθανάσιο να συμπροσεύχονται μετά των Αρειανών της εποχής των; Εις τι διαφέρει η «Θάλεια» του Αρείου από το Ταλμούδ και την Καμπάλα των Ραββίνων του Ιουδαϊσμού και από το Κοράνιο των Μουσουλμάνων η την «Σκοπιά» της Ανώνυμης Μετοχικής Εταιρείας «Μαρτύρων του Ιεχωβά».

    Δυστυχώς παρερμηνεύεις, θέλω να πιστεύω χωρίς πρόθεση, τον αναθεματισμό των διδασκόντων την παναίρεση του διαχριστιανικού και διαθρησκειακού συγκρητιστικού οικουμενισμού, αποφαινόμενος μάλιστα ότι εγείρει «μείζον εκκλησιολογικό και κανονικό πρόβλημα» και ότι δήθεν ευρίσκομαι σε «de facto σχίσμα με την καθ’ όλου Ορθοδοξία». Ασφαλώς εκ παραδρομής πρέπει να συγχέεις τα πράγματα διότι ταυτίζεις τους διεξαγομένους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς διαλόγους με την παναίρεση του διαχριστιανικού και διαθρησκειακού συγκρητιστικού οικουμενισμού που καταλύει την αυτοσυνειδησία της Αδιαιρέτου και Ακαινοτομήτου Ορθοδόξου Καθολικής του Χριστού Εκκλησίας και κηρύσσει ότι όλες οι Χριστιανικές κοινότητες-εκκλησίες και οι διάφορες ανά τον κόσμο θρησκείες αποτελούν νομίμους οδούς για την επίγνωση και κοινωνία του ζώντος Θεού.

    Τέλος η βράβευσις του κ. Λαυρεντίου ντε Τζιόρτζιο, Προέδρου της Φιλορθοδόξου Ενώσεως «Κοσμάς Φλαμιάτος» εγένετο δια το εκδοτικό του έργο υπέρ των αγίων και θεοφόρων Πατέρων και δεν οδηγεί αναποδράστως στην αποδοχή όλων των απόψεων αυτού. Ασφαλώς η μνημόνευσις του ονόματος του οσιολογιωτάτου μοναχού π. Ευθυμίου Τρικαμηνά εμπίπτει στο δικαίωμα ελευθέρας εκφράσεως του ως είρηται, καθ’ όσον μάλιστα ο αναφερθείς δύναται να τιμάται ως μοναχός Αυτής.

    + ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

    ***

    ======================

    να μη σχολιάσω τη φράση του άπαιχτου »εις τι διαφέρουν απ την θάλεια του αρείου το ταλμούδ και η καμπαλά των ραββίνων…; »
    προφανώς και δεν διαφέρουν άπαιχτε, καθότι έχουν και τα τρία κοινό γράμμα το λάμδα
    όπως δεν διαφέρουν το έλεος με τον πολυέλαιο.
    είναι προφανές…

  8. Ο/Η Μαντάμ Μιμ λέει:

    ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟΣ και Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΜΕΛΗΣ και ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΕ ΣΤΗΝ… ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ…!!!

    Απριλίου 6, 2012

    ΤΟ ΙΔΙΟ και ο ΚΟΜΜΑΤΑΡΧΗΣ ΤΟΥ… ΠΛΕΥΡΗ, ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΑΣ , ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ…!!!
    Δύο ακόμη νέες αποχωρήσεις από το κόμμα του Καρατζαφέρη, γιά την Χρυσή Αυγή αυτή τη φορά. Ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Χρήστος Κουμέλης και ο οικονομολόγος Δημοσθένης Πατριαρχέας, στελέχη του ΛΑΟΣ και υπ. Βουλευτές του, προσχώρησαν στην Χρυσή Αυγή, και θά είναι Υπ. Βουλευτές στην Α! Αθήνας. Εντύπωση έχει προκαλέσει το γεγονός ότι ο Δημοσθένης Πατριαρχέας ήταν ανέκαθεν στέλεχος και κομματάρχης του Κ.Πλεύρη και αυτή τη φορά δεν έμεινε στο ΛΑΟΣ να στηρίξει τον γιό, αλλά αποχώρησε και θα είναι ο ίδιος Υπ με την Χρυσή Αυγή.
    http://citizengr.wordpress.com/2012/04/06/8628/

  9. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    αξίζουν ιδιαίτερα συγχαρητήρια σε έναν πιστό όπως ο κ.Ζουμπουλάκης γιατί υπερασπίζεται στοιχειώδεις αρχές και αξίες από τη σκοπιά του μέλους της Εκκλησίας. Το μόνο σημείο στο οποίο αισθάνομαι ότι έχω κάτι να προσθέσω είναι το εξής:
    @»φοβούνται (οι μητροπολίτες) μην τους περιλάβουν τα φονταμενταλιστικά έντυπα και μπλογκς και αρχίζουν να τους βρίζουν και να τους συκοφαντούν».

    Εδώ υπάρχει μια μεγάλη αλήθεια. Πράγματι υπάρχουν πολλοί επίσκοποι που δεν είναι ούτε φονταμενταλιστές, ούτε αντισημίτες, ούτε ρατσιστές, ούτε εθνικιστές. Καλοπερασάκηδες, τρυφηλοί, βολεψάκηδες, ελαστικής συνείδησης, ναι, φασίστες ή φανατικοί, όχι. Φοβούνται να διαφοροποιηθούν δημόσια γιατί ξέρουν ότι θα μπουν στο στόχαστρο των φανατικών οι οποίοι γνωρίζουν τον τρόπο να τους κουρελιάσουν. Όχι να τους «συκοφαντήσουν» όπως λέει ο κ.Ζουμπουλάκης, απλά να πουν την πραγματικότητα για την ιδιωτική τους ζωή, η οποία είναι ιδιαίτερα ευάλωτη.
    Αν βγήκαν στη φόρα στοιχεία για τους αγίους Θεόκλητο Θεσσαλιώτιδος και Παντελεήμονα Αττικής, δεν οφείλεται στο ότι ο βίος τους ήταν χειρότερος από των υπολοίπων. Οφείλεται στο ότι μπήκαν στο στόχαστρο των θησκευτικών οργανώσεων επειδή κατέλαβαν επισκοπές οι οποίες ανήκαν σε μητροπολίτες που εκθρονίστηκαν-χωρίς δίκη, με το έτσι θέλω-επειδή ανήκαν σε οργανώσεις. Και όταν οι οργανώσεις στοχοποιήσουν κάποιο επίσκοπο, δεν χρειάζεται να χαλκεύσουν στοιχεία. Αρκεί να ανασύρουν τα υπάρχοντα ή να ερευνήσουν (στην ανάγκη με τηλεφωνικές υποκλοπές).
    Κανείς επίσκοπος δεν θα φοβόταν αν ήταν καθαρός ο ουρανός του.

  10. Ο/Η eklag λέει:

    – Πες μας Λάζαρε τι είδες εις τον Άδη που επήγες;
    – Ένας ραβίνος έβγαλε γλώσσα στον Ομάρ Καγιάμ.
    – Και μετά;
    – Ο Ομάρ τον κοπάνισε ωραία ωραία με 1 Ταλμούδ.
    – Και μετά και μετά;
    – Ο Χόμπσμπομ φίμωσε το ραββίνο με 1 τσιρότο κι ησύχασε ο τόπος.

  11. Ο/Η Αντισεραφείμ λέει:

    Μετανάστες έδωσαν τη ζωή τους δίχως να σώσουν τελικά ζευγάρι Ελλήνων

    ΤΟ ΒΗΜΑ – Μετανάστες έδωσαν τη ζωή τους δίχως να σώσουν τελικά ζευγάρι Ελλήνων – κοινωνία.

    Σκοτώθηκαν γιατί δεν αδιαφόρησαν. Το τραγικό δυστύχημα, την Παρασκευή το μεσημέρι στο Κρυονέρι, με απολογισμό τέσσερις νεκρούς, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων και δύο αλλοδαπούς-υπήκοους Πακιστάν- που παρασύρθηκαν από διερχόμενη αμαξοστοιχία, αναδεικνύει μέσα από την τραγικότητά του το μεγαλείο της ανθρώπινης αυτοθυσίας που δεν γνωρίζει χρώμα, φυλή και καταγωγή. Οι δύο μετανάστες έσπευσαν να βοηθήσουν τους παγιδευμένους επιβάτες στο ΙΧ και το πλήρωσαν με τη ζωή τους.

  12. Ο/Η λέει:

    «ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ, ΙΣΛΑΜ»: ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ (4 Απριλίου «2012»)

    Δελτίο Τύπου 252/9.4.2012

    Στις 4 Απριλίου «2012» σε αίθουσα του ξενοδοχείου «Novus» έλαβε χώρα, παρουσία 200 περίπου θεατών, μία δημόσια αντιπαράθεση θέσεων μεταξύ Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας, Ορθόδοξου Χριστιανισμού και Ισλάμ με τίτλο «Ελληνισμός, Χριστιανισμός, Ισλάμ. Τι προσέφεραν και ποιες οι διαφορές τους». Τον εθνικό Ελληνισμό και την Ελληνική Εθνική Θρησκεία εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών Βλάσης Ρασσιάς, τον ορθόδοξο Χριστιανισμό ο Δημήτριος Αθανασίου, πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και μεταπτυχιακός φοιτητής του Ε.Α.Π. στο πρόγραμμα «Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία» και το Ισλάμ ο Άχμαντ Ελντίν, ιδρυτής, διαχειριστής και αρθρογράφος του islamforgreeks.org., στέλεχος του καλέσματος του Ισλάμ (Dai-Daee) στην Ελλάδα.

    Στην πρώτη φάση της αντιπαράθεσης, όπου ο κάθε ομιλητής παρουσίασε επί ημίωρο περίπου τα νομιζόμενα της δικής του Θρησκείας, όπως ήταν αναμενόμενο, ο ελληνικός Ορθός Λόγος συγκρίθηκε με την αποκαλυπτική ακαταληψία των μονοθεϊστών και έγινε για μία ακόμη φορά σαφές ότι πρόκειται περί δύο εντελώς διαφορετικών κόσμων, με αντιδιαμετρικές αντιλήψεις περί του Κόσμου, των Θεών, των αφηρημένων εννοιών και, εν τέλει, του ανθρώπου.

    Αντίθετα από τον εκπρόσωπο της Εθνικής Ελληνικής πλευράς που περιορίστηκε στο να παρουσιάσει την κοσμοαντίληψη και τα θρησκευτικά νομιζόμενα του Ελληνικού Εθνισμού, ο εκπρόσωπος του Ισλάμ αναλώθηκε στη γνωστή και άκαμπτη μονοπώληση της «Αλήθειας» από τον συγγραφέα του Κορανίου, ο δε εκπρόσωπος του Χριστιανισμού (που στο ιστολόγιό του μετά από λίγες ημέρες έκρινε και τις δύο ομιλίες των αντιπάλων του ως «εκτός θέματος»!) αναλώθηκε στην επίσης γνωστή (και όλως βαρετή) χριστιανική τσιτατολογία («λέει ο Παύλος», «λέει ο Μέγας Βασίλειος», κ.λπ.) με αλλεπάλληλες, έως εναγώνιες, ετεροαναφορές και συγκρίσεις με την Αρχαία Ελλάδα, που τον οδήγησαν μοιραία όχι μόνο στα χονδροειδή ψεύδη περί υποτιθεμένων «προαναγγελιών» του «ερχομού» του Τζεσούα – Ιησού από… Έλληνες τραγωδούς και φιλοσόφους, αλλά και στην ιστορικά γελοία καταγγελία των Ελλήνων για δήθεν… καταπίεση της γυναίκας, δουλεία, βρεφοκτονίες και έλλειψη σοβαρότητος στον θεσμό του γάμου, τα οποία δήθεν… διόρθωσε ο Χριστιανισμός!
    (το τελευταίο έγινε αφορμή να προσκληθεί ο εκπρόσωπος του Χριστιανισμού από τον εκπρόσωπο της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας σε άλλη δημόσια αντιπαράθεση, κοινωνικοπολιτικής φύσεως αυτή την φορά, την οποία ελπίζουμε να δούμε να πραγματοποιείται).

    Στην δεύτερη φάση της αντιπαράθεσης, όπου έγιναν ερωτήσεις από τον κάθε ομιλητή προς τους άλλους δύο, ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας υπέβαλε 3 ερωτήσεις, μία για το θεολογικό υπόβαθρο (εάν υπάρχει) των πρακτικών της περιτομής και της κλειτοριδεκτομής, ζήτησε έναν σαφή ορισμό των όρων «Αλήθεια» (που μονοπωλούν τόσο ο Χριστιανισμός όσο και το Ισλάμ) και «Αγάπη» (που μονοπωλεί ο Χριστιανισμός) και, τέλος, ρώτησε και τους δύο μονοθεϊστές εάν μπορούν να συνυπάρξουν με εκείνους που βρίζουν ως «ειδωλολάτρες». Η πρώτη ερώτηση απαντήθηκε με αόριστη απόδοση στην «παράδοση», η δεύτερη έμεινε ουσιαστικά αναπάντητη και η τρίτη απαντήθηκε καταφατικά παρ’ όλο που η ίδια η Ιστορία έχει αποδείξει ότι ούτε με άλλους, ούτε καν μεταξύ τους δεν μπορούν να ζήσουν αρμονικά οι διάφορες αιρέσεις («Θρησκείες») του Μονοθεϊσμού.

    Ο εκπρόσωπος της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας δέχθηκε δύο ερωτήσεις, μία από τον εκπρόσωπο του Χριστιανισμού για το τι αποδεικνύει η επικράτηση των χριστιανών (τίποτε απολύτως!) και μία από τον εκπρόσωπο του Ισλάμ για την θεολογική / οντολογική θέση ότι το «πρόσωπο» (επί μέρους ον) είναι αξιωματικώς μικρότερο του Όντως Όντος (του όλου όντος). Πολύ ενδιαφέρουσα άμεση εξέλιξη ήταν η χρήση από τον ερωτήσαντα της επεξήγησης της ως άνω οντολογικής και θεολογικής θέσεως της Ελληνικής Θρησκείας για να αποδείξει όχι μόνο το ανυπόστατο των «θεανθρωπικών» ισχυρισμών του Χριστιανισμού, αλλά και την γελοιότητα της γνωστής «διαδικτυακής» ομάδας του προπαγανδιστή Μεταλληνού που συστηματικά, αισχρά αλλά και όλο αγωνία, συκοφαντεί εδώ και χρόνια τους επίσημους φορείς της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας καθώς και τους θεωρητικούς της.

    Αυτή η χρήση, όπως και η θετική αποδοχή από μέρους των Ελλήνων Εθνικών του ακροατηρίου κάποιων ελάχιστων σημείων της ισλαμικής επιχειρηματολογίας που κινούντο εντός των πλαισίων της λογικότητος, έκαναν τον εκπρόσωπο του Χριστιανισμού να σημειώσει τις αμέσως επόμενες ημέρες στο ιστολόγιό του ότι… «ο διάβολος με ποιόν θα κάνει παρέα; Με τον διάβολο φυσικά! Μπορεί να ακούγεται βαρύ, αλλά έτσι είναι!». Από την άλλη, στην ιστοσελίδα των Ισλαμιστών, η Ελληνική πλευρά κρίθηκε ως υπερβολικά φιλοσοφίζουσα, κάτι που ωστόσο για εμάς τους Έλληνες Εθνικούς αποτελεί τιμή, αφού όντως η δική μας Θρησκεία δεν είναι παιδαριώδης, ούτε διαχειρίζεται την αγωνία των αδαών ανθρώπων εμπρός στον θάνατο, αλλ’ αντιθέτως απαιτεί από τα μέλη της μία στοιχειώδη καλλιέργεια και μία επίσης στοιχειώδη ύπαρξη πνευματικών και ψυχικών ποιοτήτων.

    Στην τρίτη φάση των ερωτήσεων του κοινού προς τους ομιλητές αδικήθηκε η Ελληνική πλευρά καθώς μίλησαν μόνον οι δύο μονοθεϊστές για τον λόγο ότι ερωτώντες ήσαν κυρίως Έλληνες Εθνικοί (που απηύθυναν ερωτήσεις προς τους δύο μονοθεϊστές) και μωαμεθανοί (που δεν είχαν άλλο ενδιαφέρον από το να εκθέσουν θεολογικά τον Χριστιανισμό). Χριστιανοί ερωτώντες δεν υπήρξαν και ούτως ή άλλως (είτε από δογματική πώρωση που τους κάνει ανίκανους να συζητήσουν, είτε από φόβο πανωλεθρίας) ήσαν μετρημένοι στα δάκτυλα μέσα στην αίθουσα.

    Από τις ερωτήσεις που έκαναν οι Έλληνες, ξεχώρισαν εκείνες για τα αναθέματα της Ορθοδοξίας κατά των Ελλήνων (για τα οποία ο χριστιανός θεολόγος ισχυρίστηκε άγνοια), για το εάν ο «Αλλάχ» είναι ο «Ιαχωβά» των Εβραίων (που μέσα σε αοριστολογία δεν απαντήθηκε) και για το εάν στα ιερά βιβλία και των δύο Θρησκειών υπάρχουν αναφορές σε «πατρίδα» και «Φύση». Η τελευταία ερώτηση απαντήθηκε ευθαρσώς αρνητικά στο πρώτο σκέλος της από τον εκπρόσωπο του Ισλάμ (με την σαφέστατη διατύπωση ότι το Ισλάμ δεν αναγνωρίζει πατρίδες και σημαίες) και διπλωματικά στο δεύτερο σκέλος της (με υποβιβασμό της «Φύσεως» σε περιβάλλον). Η χριστιανική πλευρά κινήθηκε ομοίως, αλλά με λιγότερο θάρρος και σαφήνεια στην άρνησή της για το σκέλος περί «πατρίδος».

    Η όλη εκδήλωση αποτιμάται θετικά από πλευράς της Ελληνικής Εθνικής Θρησκείας, καθώς εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια αυτή επιμένει να καλεί ανοικτά την τυραννεύουσα την πατρίδα μας Ορθόδοξη Εκκλησία σε δημόσια αντιπαράθεση θέσεων και αξιακού συστήματος. Η γενναιότης του Ορθόδοξου θεολόγου κ. Αθανασίου πρέπει συνεπώς ανενδοίαστα να επαινεθεί, ανανεώνουμε ωστόσο το κάλεσμά μας σε δημόσια αντιπαράθεση θέσεων και αξιακού συστήματος μεταξύ Ελληνισμού και Χριστιανισμού, με επισημότερη εκπροσώπηση αυτή τη φορά, από εκπρόσωπο της ίδιας της Εκκλησίας.

    ΥΠΑΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ

    http://www.ysee.gr

    Δείτε εκτενή αποσπάσματα από την εκδήλωση στο youtube

    • Ο/Η chretienorthodox λέει:

      Κυριε Ροίδη,

      Παρακαλω πολυ να μου επιτρεψετε να σας δωσω την απαντηση μου στη/η κυρια/ο ΚΔ, στο μηνυμα της /oυ στις 09/04/2012 – 11:22 μμ.
      Η Ορθοδοξια, οπως λεει το ονομα της, ειναι η σωστη γνωμη περι του Θεου. ΔΕΝ ειναι φιλοσοφικο συστημα, ειναι ΠΙΣΤΗ. Ο θεμελιωδης λιθος αυτης της Πιστης ειναι οτι ο Ιησους ο Ναζωραιος ο λεγομενος Χριστος ειναι Θεος, και μαλιστα, ο μονος ανθρωπος Θεος, ο μονος Θεανθρωπος. Συνεπως οι Χριστιανοι πιστευουμε οτι, ο,τι ειπε ο Χριστος ειναι σωστο επειδη το ειπε Αυτος, που ειναι Θεος. Βεβαια αυτο το θεμελιο, οποιος θελει το παραδεχεται και οποιος δεν θελει δεν το παραδεχεται. Ειναι δικαιωμα και του ενος και του αλλου.

      Με εκτιμηση και φιλία
      Γεωργιος Θεοδοσιου

  13. Ο/Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ λέει:

    Συγχαρητήρια στο ΥΣΕΕ. Πολιτισμός και ανωτερότητα. Τέτοιοι ήταν οι παλαιοί πραγματικοί Έλληνες και τέτοιοι οι σύγχρονοι Έλληνες που βαδίζουν στα βήματά τους. Τι μπορεί να σταθεί κόντρα στον Ελληνικό ανθρωπιστικό και διαυγή λόγο;

  14. Ο/Η chretienorthodox λέει:

    Κυριε Ροίδη

    Παρακαλω πολυ να μου επιτρεψετε να σας πω σχετικα με το κυριο Σεραφειμ Πειραιως οτι ειναι μελος του Διοικητικου Συμβουλιου του Ν.Π.Δ.Δ. «Εκκλησια της Ελλαδος» που ειναι στη κυριολεξια Εκκλησια της Ελλαδας, και οχι καποια τοπικη Εκκλησια του Χριστου, ειναι δηλαδη σαν την Εκκλησια του Δημου των αρχαιων Αθηναιων. Αυτο λοιοπον το Δ.Σ. το ετος 2001, ανεγνωρισε επισημα τον μεγα αιρεσιαρχη σαν μεγα Αρχιερεα, ενα τιτλο που μονο ο Χριστος εχει, συμφωνα με τον αγιο Αποστολο Παυλο. Η σχετικη αποφαση του Δ.Σ. δεν εχει ανακληθει, αρα ισχυει. Ο κυριος Σεραφειμ, λοιπον, σαν μελος αυτου του Δ.Σ. αναγνωριζει τον μεγα Αιρεσιαρχη ως μεγα Αρχιερεα, αλλα μπροστα στη καμερα, τον χαρακτηριζει αιρεσιαρχη οπως πραγματι ειναι. Δηλαδη ο κυριος Σεραφειμ Πειραιως μοιαζει με βουλευτη που στη Βουλη επισημα ψηφιζει καποιο νομο, και μετα βγαινει στο παραθυρο ενος καναλιου, και μας λεει οτι ο νομος ειναι αδικος, και αυτος τον καταδικαζει. Προκειται για τη γνωστη πολιτικη του συγχωρεμενου του Λαμπρακη: «εντος – εκτος και επι τα αυτα μερη». Για συγκριση θα σας αναφερω τον αγωνιστη της Ορθοδοξιας Μητροπολιτη Εφεσσου αγιο Μαρκο τον Ευγενικο. Στη συνοδο – παρωδια Φερραρας Φλωρεντιας ηταν ο μονος που δεν υπεγραψε τη προδοσια της Ορθοδοξιας, και μετα διεκοψε καθε κοινωνια με τους αλλους μητροπολιτες. Γι αυτο, ο Αυτοκρατορας – ο προτελευταιος του Βυζαντιου – δεν του ανεγνωριζε τα δικαιωματα του Μητροπολιτη, και αναγκαστηκε να φυγη για το «αγιο» Ορος. Στη Λημνο ομως, με εντολη του Αυτοκρατορα, τον συνελαβαν και τον εβαλλαν φυλακη. Ετσι ειναι οι αγωνιστες της Ορθοδοξιας, κυριε Ροίδη, και οχι «εντος – εκτος και επι τα αυτα μερη».

    Με εκτιμηση και φιλία
    Γεωργιος Θεοδοσιου

  15. Ο/Η pelekanos92 λέει:

    Δυστυχώς άνθρωποι σαν τον Σεραφείμ, που βρίσκονται επίσης δυστυχώς και σε υψηλές θέσεις, αμαυρώνουν και τον Χριστιανισμό γενικότερα και την Ορθοδοξία ειδικότερα, και δίνουν επειχηρήματα σε κάτι φονταμενταλιστικά καρκινώματα σαν τους ΓΟΧ και κάποιες παρεκκλησιαστικές οργανώσεις να επιτίθενται στην Εκκλησία του Χριστού. Καλό είναι να γνωρίζεται πως ο Σεραφείμ και οι ομοϊδεάτες του αποτελούν μια ισχυρή μειοψηφία, που αργά αλλά σταθερά (ελπίζω τουλάχιστον) μειώνεται. Η Ορθόδοξη θεολογία δεν έχει καμμία σχέση με τους παραπάνω ανθρώπους.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Αγαπητέ πελεκάνε,
      ασφαλώς ο κ.Χρήστος Μεντζελόπουλος (θα έπρεπε να είχε καθαιρεθεί και μόνο από το γεγονός πως δώρισε εικόνα της Παναγίας στον αρχηγό των Ελλήνων Σατανιστών) δεν εκπροσωπεί το πνεύμα του Χριστιανισμού, αλλά μην παραβλέπεις και τις ευθύνες των υπολοιπων επισκόπων που δεν τον αποδοκιμάζουν και δεν υπερασπιζονται την «ευπρέπεια του οίκου Του».

      • Ο/Η pelekanos92 λέει:

        Κοίταξε, για εμένα που είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος δεν είναι κ.Χρήστος Μεντζελόπουλος αλλά Σεραφείμ επίσκοπος Πειραιώς. Κατά τη γνώμη μου είναι κάκιστος ως επίσκοπος, αλλά είναι επίσκοπος, δηλαδή φορέας του Αγίου Πνεύματος και της Χάρης του Θεού. Όντως είναι εκκωφαντική η σιωπή των επισκόπων, αλλά η Ορθοδοξία έχει το χαρακτηριστικό τους τελευταίους αιώνες να θέλει να περνάει απαρατήρητη και να μην κάνει θόρυβο, ότι δηλαδή θέλει και η Ελλάδα για τον εαυτό της τους τελευταίους αιώνες. Όταν πάρει μπρος η Ιερά Σύνοδος, τότε βλέπουμε. Το μεγαλύτερο κακό που κάνουν ο Σεραφείμ και οι αγγέλοι αυτού είναι το ότι δίνουν ένα πολύ κακό όνομα στην Εκκλησία. Πολύ άνθρωποι ταυτίζουν τους Σεραφείμιδες με την Εκκλησία, κάτι που είναι άδικο. Υπάρχουν αυτοδικαιωμένες κομπλεξάρες με ιδεοψυχαναγκαστικές νευρώσεις, υπάρχουνε όμως πολύ περισσότεροι πιο νορμάλ που αναζητούν αγνά τη σχέση τους με τον Θεό.

  16. Παράθεμα: Όπου ο Τσε-Κατρούγκαλος επισκέπτεται τον Φιντέλ-Σεραφείμ Πειραιώς | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.