Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών (επιστολή)

Η Ένωση Άθεων κατέθεσε στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων την παρακάτω επιστολή όπου εκθέτει την τρέχουσα κατάσταση και ζητά να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο που επικρατεί στο θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών.

Ανώτατη ασέβεια: Άθεος και Τσαρλατάνος, του Γάλλου ποιητή και ουμανιστή Barthélémy Aneau (c.1510-1561)

ΠΟ: Ένωση Άθεων
Τ.Θ. 67609, 15103 Πεύκη
contact@atheia.gr

ΠΡΟΣ: Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Προς την Υπουργό κυρία Άννα Διαμαντοπούλου

ΘΕΜΑ: Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών

Αθήνα, 8-11-2010 – Πρωτόκολλο του Γραφείου Υπουργού Α.Π.11262/9-11-10.

Αξιότιμη κύρια Διαμαντοπούλου,

Όπως αναμφίβολα γνωρίζετε, στο θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στην μέση εκπαίδευση επικρατεί σύγχυση. Οι αντιφατικές εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές και οι κηδεμόνες τους να μην γνωρίζουν πλέον ποια είναι τα δικαιώματά τους. Ενώ οι εγκύκλιοι 91109/Γ2/10-7-2008 και 104071/Γ2/4-8-2008 δηλώνουν σαφώς ότι για την απαλλαγή αρκεί μια απλή υπεύθυνη δήλωση όπου θα αναφέρεται μόνο η επιθυμία απαλλαγής και δεν απαιτείται αιτιολόγηση της επιθυμίας, όπως απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, η μεταγενέστερη εγκύκλιος Φ12/977/109744/Γ1/26-8-2008, ενώ υποτίθεται ότι ρυθμίζει μόνο τον τρόπο απασχόλησης των μαθητών που έχουν πάρει απαλλαγή, δηλώνει εμμέσως ότι την απαλλαγή δικαιούνται μόνο οι μαθητές που δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, και κατά συνέπεια αφήνει επιπλέον να εννοηθεί ότι θα πρέπει να δηλωθεί η αιτία της επιθυμίας απαλλαγής και να αποκαλυφθεί το θρήσκευμα του μαθητή. Αν εφαρμοστεί αυτό που αφήνει να διαφανεί η δεύτερη εγκύκλιος (κάτι που ήδη συμβαίνει σε πολλά σχολεία, επειδή η εγκύκλιος αυτή είναι μεταγενέστερη των άλλων δύο και επειδή αφήνει περιθώρια παρερμηνείας), παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα των μαθητών, διότι υφίστανται διακριτική μεταχείριση ανάλογα με το θρήσκευμα και διότι εξαναγκάζονται σε αποκάλυψη των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων που είναι ευαίσθητο δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα.

Εκτός από τις ανωτέρω εγκυκλίους, κατά καιρούς το Υπουργείο σας έχει δημοσιοποιήσει αντιφατικές δηλώσεις σχετικά με το θέμα της απαλλαγής. Συγκεκριμένα:

Α) Στην Έκθεση της ΕΕΔΑ για το 2009 και στη σελίδα 299, διαβάζουμε κείμενο του ΥπΠΔΒΜΘ: «… Σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τις υπ’ αριθμ. 91109/Γ2/10.07.2008 και 104071/Γ2/04.08.2008 Εγκυκλίους, κάθε μαθητής έχει δικαίωμα να απέχει από το μάθημα των θρησκευτικών, τους εκκλησιασμούς και τη σχολική προσευχή με δήλωση του κηδεμόνα, στην περίπτωση που ο μαθητής είναι ανήλικος, ή του ιδίου, εάν είναι ενήλικος, στην οποία δεν απαιτείται εξήγηση ή διευκρίνιση των λόγων αποχής. Το δικαίωμα ισχύει για όλους τους μαθητές, όχι μόνο τους μη-ορθόδοξους.» Δυστυχώς η ως άνω έκθεση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, γιατί αποσιωπά τη σύγχυση που δημιουργήθηκε με την έκδοση της εγκυκλίου Φ12/977/109744/Γ1/26-8-2008. Το Υπουργείο σας ενώ φρόντισε να παρουσιάσει την κατάσταση ξεκάθαρη κατάσταση στην έκθεση της ΕΕΔΑ, δεν έχει φροντίσει να κάνει τις αναγκαίες διευκρινίσεις στους καθ’ ύλην αρμόδιους, δηλαδή στους διευθυντές των κατά τόπους σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που καλούνται να εφαρμόσουν το μέτρο της απαλλαγής.

Β) Στην απάντησή της με Α.Π. 56664/ΙΗ/25-6-2010 προς την ερώτηση αρ. 10189/14-5-2010 του κ. Κουβέλη η υφυπουργός παιδείας κα. Χριστοφιλοπούλου αναφέρει: «Το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό μάθημα και διδάσκεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα επίσημα υποχρεωτικά αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, τα οποία καθορίζονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Δίνεται όμως η δυνατότητα απαλλαγής στους αλλόθρησκους ή ετερόδοξους μαθητές, οι οποίοι για λόγους συνείδησης δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το εν λόγω μάθημα. Επειδή όμως έχει παρατηρηθεί κατάχρηση της δυνατότητας απαλλαγής από μη ετερόδοξους ή αλλόθρησκους μαθητές, ιδιαίτερα της Γ τάξης Γενικού Λυκείου λόγω φόρτου εργασίας, αραβιάζεται η αρχή της ίδης αντιμετώπισης των μαθητών και η αρχή της ίσης προσπάθειας για την απόκτηση απολυτηρίου. Επομένως οι μαθητές που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των αλλόθρησκων ή ετερόδοξων δεν μπορούν να απαλλάσσονται από οποιοδήποτε μάθημα είναι υποχρεωτικό, βάσει του αναλυτικού προγράμματος, εκτός κι αν εμπίπτουν στην κατηγορία που περιγράφεται στο άρθρο 22 του Π.Δ. 104/79.» Αυτή η απάντηση της υφυπουργού προς τον κύριο Κουβέλη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την έκθεση του Υπουργείου προς την ΕΕΔΑ.

Είναι φανερό ότι η αρχή της ίσης αντιμετώπισης των μαθητών και της ίσης προσπάθειας για την απόκτηση απολυτηρίου παραβιάζονται από τη διακριτική μεταχείριση που τους επιφυλάσσει το Υπουργείο σας, και όχι με την ελεύθερη επιλογή των μαθητών και των γονέων για παρακολούθηση ή μη του μαθήματος των θρησκευτικών, η οποία σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί «κατάχρηση», ούτε μπορούν να αμφισβητηθούν τα κίνητρά της. Δεν είναι αρμοδιότητα της πολιτείας να αξιολογεί τις πεποιθήσεις των πολιτών παρά μόνο να δέχεται την υπεύθυνη δήλωσή τους ως προς τις επιλογές που η ίδια η πολιτεία τους παρέχει.

Η διακριτική μεταχείριση των μαθητών ως προς το δικαίωμα της απαλλαγής από τα θρησκευτικά συνιστά παραβίαση του άρθρου 13 του Συντάγματος: «13.1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.»

Σύμφωνα με την ΟλΣτΕ 2281/2000 (υπόθεση των ταυτοτήτων), ο πολίτης δεν υποχρεούται να αποκαλύψει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις σε δημόσιο έγγραφο, διότι αυτό θα αντέβαινε στην αρνητική όψη της ως άνω συνταγματικώς προστατευόμενης θρησκευτικής του ελευθερίας. Ειδικότερα και σύμφωνα με την ως άνω απόφαση της Ολομελείας, «Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, με την οποία προστατεύεται προεχόντως το ενδιάθετο φρόνημα του ατόμου αναφορικά με το θείο από κάθε κρατική επέμβαση, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και το δικαίωμα του ατόμου να μην αποκαλύπτει το θρήσκευμα που ακολουθεί ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του. Κανένας δεν μπορεί να εξαναγκασθεί με οποιονδήποτε τρόπο, να αποκαλύψει είτε αμέσως είτε εμμέσως, το θρήσκευμα ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του, υποχρεούμενος σε πράξεις ή παραλείψεις από τις οποίες θα τεκμαίρεται η ύπαρξη ή η ανυπαρξία τους. Και καμία κρατική αρχή ή κρατικό όργανο δεν επιτρέπεται να επεμβαίνουν στον απαραβίαστο, κατά το Σύνταγμα, χώρο αυτό της συνείδησης του ατόμου και να αναζητούν το θρησκευτικό του φρόνημα, πολύ δε περισσότερο να επιβάλλουν την εξωτερίκευση των όποιων πεποιθήσεων του ατόμου αναφορικά με το θείο».

Η δεσμευτική για τη διοίκηση απόφαση υπ’ αρ. 77Α/25.6.2002 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δηλώνει ρητώς: «Η αρχή απευθύνει σύσταση, προειδοποιεί και καλεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μέσα σε εύλογο χρόνο – και πάντως όχι περισσότερο απ’ όσο είναι αναγκαίος για την τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων και την προσαρμογή των σχετικών πρακτικών – να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο της παρούσας απόφασης και, ειδικότερα:[…] 2. Να εκδώσει κάθε αναγκαία οδηγία προς τις οικείες εκπαιδευτικές αρχές και τους διευθυντές των σχολείων ώστε, εφεξής, από τους γονείς ή κηδεμόνες που επιθυμούν τα παιδιά τους να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών να μην ζητείται να δηλώνουν, αν είναι άθρησκοι, ετερόδοξοι, αλλά να ασκούν το δικαίωμά τους αυτό, κατ’ επίκληση των πεποιθήσεών τους και χωρίς να προβαίνουν σε καμία περαιτέρω διευκρίνιση. «

Είναι φανερό ότι δεν υπάρχει έννομος τρόπος να διαπιστωθούν οι θρησκευτικές πεποιθήσεις των μαθητών και των γονέων τους, καθώς και ότι η διακριτική μεταχείριση με βάση το θρήσκευμα παραβιάζει τα δικαιώματα των πολιτών, και ως εκ τούτου δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται διάκριση μεταξύ χριστιανών ορθόδοξων και μη χριστιανών ορθόδοξων στο δικαίωμα της απαλλαγής από τα θρησκευτικά. Οι πολίτες πρέπει να έχουν δικαίωμα απαλλαγής με βάση τη δήλωση της επιθυμίας τους, χωρίς να εξαναγκάζονται σε δήλωση πεποιθήσεως.

Ως πολίτες του ελληνικού κράτους, ως γονείς παιδιών σχολικής ηλικίας και ως μέλη μιας Ένωσης που έχει σαν στόχο μεταξύ άλλων την προάσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας, σας ζητάμε να λάβετε ξεκάθαρη θέση ως προς αυτό το ζήτημα και να κάνετε κάθε αναγκαία ενέργεια για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Προκειμένου να διευκρινίσετε τι ακριβώς ισχύει σε σχέση με τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στην μέση εκπαίδευση,

ΖΗΤΑΜΕ

Α) Να εκδοθεί από το Υπουργείο σας άμεσα μια νέα εγκύκλιος, η οποία να απευθύνεται προς όλους τους αρμόδιους για τη ρύθμιση του θέματος της απαλλαγής, ιδιαίτερα δε προς τις διευθύνσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προς τις κατά τόπους σχολικές μονάδες, να αναιρεί την ασάφεια των προηγούμενων εγκυκλίων, και να διευκρινίζει όλα και κάθε ένα από τα παρακάτω σημεία:

1. Έχουν δικαίωμα όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ιδεολογίας και θρησκευτικών πεποιθήσεων, να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών;

2. Οι μαθητές που θεωρούνται χριστιανοί ορθόδοξοι (αναλυτικά και όχι περιοριστικά: οι μαθητές που έχουν βαπτιστεί χριστιανοί ορθόδοξοι, οι μαθητές που είναι καταγεγραμμένοι στα ληξιαρχεία ως χριστιανοί ορθόδοξοι, οι μαθητές που μεγαλώνουν σε οικογένειες όπου ο ένας ή και οι δύο γονείς είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, καθώς και κάθε άλλη περίπτωση μαθητού που θεωρείται χριστιανός ορθόδοξος) έχουν δικαίωμα να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών;

3. Ποιοι μαθητές θεωρούνται επισήμως χριστιανοί ορθόδοξοι; Εκτός από τις περιπτώσεις μαθητών που αναφέρθηκαν μέσα σε παρένθεση στο σημείο (2), υπάρχουν άλλες περιπτώσεις μαθητών που θεωρούνται χριστιανοί ορθόδοξοι;

4. Προκειμένου να απαλλαγεί ένας μαθητής από το μάθημα των θρησκευτικών χρειάζεται να δηλώσει το θρήσκευμά του; Αν ναι, πώς διαπιστώνεται το θρήσκευμα των μαθητών επισήμως και χωρίς να παραβιαστεί το δικαίωμά τους να μην το αποκαλύψουν;

5. Προκειμένου να απαλλαγεί από το μάθημα των θρησκευτικών ένας μαθητής που θεωρείται χριστιανός ορθόδοξος (υπό την ίδια έννοια που αναφέρθηκε στο σημείο 2) χρειάζεται να δηλώσει το θρήσκευμά του;

6. Οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα θρησκευτικά παρακολουθούν υποχρεωτικά κάποιο άλλο μάθημα την ώρα που η τάξη τους έχει μάθημα θρησκευτικών; Αν ναι, με ποιον τρόπο επιλέγεται το μάθημα αυτό; Ισχύει το ίδιο για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ιδεολογίας και θρησκευτικών πεποιθήσεων;

7. Οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα θρησκευτικά δικαιούνται να μην παρακολουθήσουν άλλο μάθημα την ώρα που η τάξη τους έχει μάθημα θρησκευτικών; Αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποια διαδικασία πρέπει να το ζητήσουν; Ισχύουν οι ίδιες προϋποθέσεις για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ιδεολογίας και θρησκευτικών πεποιθήσεων;

8. Οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα θρησκευτικά δικαιούνται να ζητήσουν να προγραμματιστεί το μάθημα των θρησκευτικών την πρώτη ή την τελευταία ώρα διδασκαλίας, ούτως ώστε να μπορούν να προσέρχονται αργότερα ή να αποχωρούν νωρίτερα; Αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποια διαδικασία πρέπει να το ζητήσουν;

Β) Σε κάθε περίπτωση, είτε εκδοθεί τέτοια εγκύκλιος είτε όχι, ζητάμε να μας διευκρινίσετε γραπτώς και σαφώς όλα τα προαναφερθέντα σημεία σε απάντησή σας προς την παρούσα επιστολή.

Γ) Να μας γνωστοποιήσετε ποιες εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας ή/και ποια άλλα έγγραφα ή/και ποιοι νόμοι του ελληνικού ή/και διεθνούς δικαίου καθορίζουν :

(α) το ποιοι έχουν δικαίωμα να απαλλαγούν από τα θρησκευτικά
(β) τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η αίτηση για την απαλλαγή από τα θρησκευτικά
(γ) τις προϋποθέσεις σύμφωνα με τις οποίες χορηγείται η απαλλαγή από τα θρησκευτικά
(δ) το πώς θα απασχολούνται κατά την ώρα διδασκαλίας των θρησκευτικών οι μαθητές που έχουν πάρει απαλλαγή από τα θρησκευτικά

Παρακαλούμε τα σημεία που κάνουν ιδιαίτερη μνεία τους χριστιανούς ορθόδοξους να συμπεριληφθούν αναλυτικά σε τυχόν μελλοντική εγκύκλιό σας καθώς και στην απάντησή σας προς εμάς, διότι γνωρίζουμε από προσωπικές επικοινωνίες με πολλούς γονείς ότι έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο διευθυντών που μεταχειρίζονται διαφορετικά τους μαθητές ανάλογα με το θρήσκευμά τους και θέλουμε να συμβάλλουμε στη σωστή εξυπηρέτηση ενημέρωση των πολιτών.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.

[από το Φόρουμ της Αθεΐας]

This entry was posted in «Ιερή» Εξουσία, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

23 Responses to Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών (επιστολή)

  1. Ο/Η Kώστας Κοροβίλας λέει:

    Διαβάζοντας αυτή τήν επιστολή, νιώθει κάποιος, εγώ τουλάχιστον, πως τό κουβάρι θρησκεία περιπλέκεται σέ έναν άλυτο κόμπο καί νά οδηγήται κάποιος σέ έναν σκοτεινό λαβύρινθο εκνευρισμού καί αγανάκτησης, νά σέ πνίγει η μικρότητα τής εξουσίας, υπουργοί, υφυπουργοί καί άλλοι παρόμοιοι, χωρίς όραμα καί μεγαλοσύνη γιά έναν άνθρωπο απελευθερομένο, ΑΠΕλευθέρωση είναι που χρειαζόμαστε περισότερο, τώρα, παρά ελευθερία. Ως πότε πιά, θά πρέπει νά κουβαλάμε καί ιδιαίτερα οί νέοι μαθητές, τό κουσούρι τής θρησκείας-θρήσκευμα στόν ώμο (κουσούρι=κούτσουρο, βαρύ κι ασήκωτο) που μάς εμποδίζει τήν ελεύθερη καί άνετη κίνηση ?
    Η έξοδος από τόν λαβύρινθο αυτό είναι η κατάργηση τού «μαθήματος» αυτού. Υπάρχουν τόσα άλλα ωφέλημα πράγματα που μπορούν νά διδαχτούν οί μαθητές. Γιατί νά καλλιεργείται συνειδητά ή ασυνείδητα καί ιδιαίτερα στά παιδιά η φοβιστική έννοια τής θρησκείας?
    Πρεπιπτόντως, υπό αυτή τήν έννοια τής μή θρησκείας, προσβλέποντας σέ έναν άνθρωπο απελευθερομένο από αυτά τά δεσμά, είμαι αντίθετος μέ τήν δημιουργία τζαμιού στήν Αθήνα ή όπου αλλού. Αντ’ αυτού επιθυμώ τήν καθοδήγηση τών μουσουλμάνων πρός τήν θρησκευτική απελευθέρωση. Μόνο έτσι καί οί μέν καί οί δέ θά γνωριστούμε καί θά αγαπηθούμε καλύτερα.
    ΑΠΟ ΕΝΩΣΗ ΑΘΕΩΝ

    η Ένωση Άθεων σας προσκαλεί στην πρώτη μηνιαία συνάντηση στις 20
    Νοεμβρίου 2010, στις 6 το απόγευμα στην Καφετέρια Όστρια. Η Όστρια
    βρίσκεται στα Εξάρχεια, Θεμιστοκλέους 65, Αθήνα.

    Η συνάντηση είναι ανοικτή σε όλους. Δεν χρειάζεται να είστε μέλος ή
    υποστηρικτής για να έρθετε. Προσκαλούμε όλους όσους ενδιαφέρονται να
    έρθουν, να πιούμε καφέ και να συζητήσουμε για θέματα που ενδιαφέρουν
    όλους μας.

    Ελπίζουμε να σας δούμε εκεί.

    Ευχαριστούμε,
    Για την Ομάδα Εργασίας Ανοικτών Μηνιαίων Συναντήσεων

  2. Ο/Η Νομίζω λέει:

    Συγνώμη αν το πηγαίνω πιο πέρα αλλά φαντάζομαι πως ένα από τα επόμενα ερωτήματα που θα μας απασχολήσει στο μέλλον είναι:

    Γιατί οι γονείς να αποφασίζουν για τα παιδιά τους, για το σε ποια θρησκεία πιστεύουν στα χαρτιά, επειδή έτυχε να γεννηθούν σε μια οικογένεια οπαδών μίας θρησκείας;

    Μήπως οι θρησκευτικοί νόμοι, χρειάζονται άλλους νόμους για ν’ αντιμετωπιστούν ή απλά στην πορεία θα διαμορφωθούν ηθικοί κώδικες, που ομοίως θα τους εξαλείψουν;

    Κρίνοντας από την εξέλιξη σε άλλες κοινωνίες της Ευρώπης, πιο ανεκτικές, μάλλον οι νόμοι «εκπαιδεύουν» τον άνθρωπο για ν’ αλλάξει αντίληψη και συμπεριφορά, αρκεί και μία μερίδα ανθρώπων να έχει και την προδιάθεση. Και τούμπαλιν.

  3. Ο/Η ZardoZ λέει:

    Πιστεύω ότι η ένωση άθεων είναι περισσότερο δογματική από την άρχουσα δογματική θρησκευτική εξουσία. Το να καταναλώνεις τόση ενέργεια και χρόνο στο να «πολεμάς» κάτι που δεν σου αρέσει και περισσότερο να συσπειρώνεις και κόσμο από πάνω , μου θυμίζει το όνειδος των σταυροφοριών. Ένας πραγματικός άθρησκος απλά δεν ασχολείται. Η όλη υπόθεση μου θυμίζει το σοφό ρητό «άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς», ποιος ξέρει τι νέοι εξουσιολάγνοι κρύβονται πίσω τέτοιου είδους new age κινημάτα. Τέλος το να ισχυριστεί κανείς ότι «υπάρχει» (άρχω υπό—ατυχής έκφραση, είναι ο ΑΡΧΩΝ κανονικά) θεός (θέω Ιωνικό = τρέχω), είναι το ίδιο λάθος με το να ισχυριστεί ότι δεν υπάρχει, αφού και για τα δυο δεν υπάρχουν ικανοποιητικές αποδείξεις, άσχετα αν μέχρι τώρα οι επιστήμονες δεν έχουν βρει κάποιο δείγμα εσκεμμένης και αιτιατής βούλησης κάποιου «ανώτερου» όντος.

    • Ο/Η κΓ λέει:

      η εκκλησία δεν μας αφήνει να αδιαφορήσουμε.
      Προκαλεί συνέχεια.

      • Ο/Η ZardoZ λέει:

        Οι θρησκείες είναι ένα κοινωνικοπολιτικό φαινόμενο και στηρίζονται στο σοκ και δέος από απειλές φυσικής εξόντωσης. Γιαυτό δεν μπορούμε να κατηγορούμε μόνο την εκκλησία αλλά και τους πιστούς που της δίνουν τέτοια δύναμη (πιστεύω ακράδαντα δε ότι Χριστιανισμός και εκκλησία είναι δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα, άσχετα αν ταυτίζονται), η αυτογνωσία και η έρευνα είναι έμφυτα και έχουν να κάνουν με τις κλίσεις του ατόμου. Η μάζα δυστυχώς ακόμη και να της αποκαλυφθεί όλη η αλήθεια, δεν θέλει να ξεφύγει από το κοπάδι. Γιαυτό λοιπόν αυτοί που ξεφεύγουν από το βασίλειο των σκιών , τον κόσμο μας δηλαδή, είναι οι άνθρωπο με κριτικό και ερευνητικό πνεύμα.

  4. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    ZardoZ,
    «Ένας πραγματικός άθρησκος απλά δεν θα ασχολείτο», αν:
    – Η Εκκλησία δεν επέβαλε να πιστεύουμε όλοι μας, κυνηγώντας με νύχια και με δόντια να είναι υποχρεωτικός ο προσυλιτισμός και η κατήχηση στα σχολεία.
    – Η Εκκλησία δεν προσανατόλιζε το ποίμνιο (sic) να εχθρεύεται τους άθεους και τους αλλόθρησκους.
    – Η Εκκλησία συμμετείχε ισοβαρώς στα κοινωνικά βάρη, αφού υπάρχει ένα κατεβατό με διατάξεις-φοροαπαλλαγές για δαύτους.

    Αν ίσχυαν αυτά, θα φώναζα μαζί σου:
    «Ζήσε άθεος και άσε τους άλλους να πιστεύουν»

  5. Ο/Η ZardoZ λέει:

    Αγαπητέ Comte de Toulouse,
    αν και διδάχτηκα θρησκευτικά στο σχολείο θα ήθελα να σε πληροφορήσω το ότι είμαι άθρησκος και ότι έχω να πατήσω πολλά χρόνια στην εκκλησία. Η ώρα αυτή ήταν πραγματικά διασκεδαστική με τις τερατολογίες που ακούγαμε περί θαυμάτων κτλ σε ένα σύγχρονο κόσμο, αφήστε που μας ανέβαζε εύκολα και τον βαθμό επιδόσεων . Αν αυτοί όπως λέτε κυνηγούν τον κόσμο να γίνει «θρήσκος» εσείς οι «οργανωμένοι» (ναι υπάρχουν και αυτοί, όπως λέμε καρέτα-καρέτα , μονάχους μονάχους» κτλ) είναι πολύ χειρότεροι, γιατί και εσείς ενώ πολεμάτε τον σκοταδισμό και την αμάθεια στην ουσία θέλετε να φέρετε κάτι άλλο που μοιάζει με θρησκεία. Αλήθεια το έμβλημα που χρησιμοποιείτε στο εικονίδιο σας τι είναι (έχω μια υπόνοια ότι ανήκει σε κάποια «θρησκεία», μοιάζει με τεκτονικό έμβλημα) αλλά αν θέλετε ξεκαθαρίστε το, θα ήθελα πολύ να μάθω.

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      ΟΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΕΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟΥ

      Το φρικτό και απάνθρωπο έγκλημα, το οποίο περιράφεται παρακάτω, δηλαδή ο θάνατος μαθητή από καρκίνο των όρχεων, συντελέστηκε, έτσι ακριβώς όπως περιγράφεται, σε σχολείο των Σερρών, στις αρχές της τρίτης χιλιετία.

      Η κοινωνική αναλγησία που θάλλει, απ’ άκρου εις άκρον της χώρας αυτής, επέτρεψε στους ηθικούς αυτουργούς, τον παπά και την θρησκεία του, να μην δεχτούν καν την παραμικρή παρατήρηση. Έτσι συνεχίζουν απτόητοι το θεάρεστο έργο τους.

      http://www.athriskos.gr/modules/news/article.php?storyid=48

    • Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

      Μια περιληψούλα για τα μπλαζόν:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Blason

      Ο προ….προπάπους μου:
      http://his.nicolas.free.fr/Personnes/PagePersonne.php?mnemo=RaymondIV

      http://his.nicolas.free.fr/Personnes/PageDynastie.php?mnemo=ComtesToulouse#ComtesToulouseHeraldique

      Κολλάτε στα ιντερνετικά ψευδώνυμα και τις φιοριτούρες. Η ουσία είναι ότι ανυπόστατα μέμφεστε κάποια κίνηση των αθέων, λέγοντας ότι «πάμε να φέρουμε κάτι άλλο».
      Θα σας απαντήσω με το τετριμμένο:
      «Η αθεΐα δεν είναι θρησκεία, όπως η φαλάκρα δεν είναι χρώμα μαλλιών»
      Η οποιαδήποτε κινητικότητα παρατηρείτε σε αυτό το θέμα, είναι η διεκδίκηση των στοιχειωδών δικαιωμάτων εντός μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας (λέμε τώρα…), με ένα απλό αίτημα: «Δεν πιστεύω, και δεν θέλω να με κατηχήσεις».
      Γιατί το ιερατείο παλεύει λυσσαλέα ώστε να διαιωνιστεί το αξίωμα «Κάτοικος Ελλάδας => Χριστιανός Ορθόδοξος»; Σας αρέσει αυτό;

  6. Ο/Η Evan T λέει:

    Μα αγαπητέ μου ZardoZ, αυτά που λες θα ίσχυαν σε ένα κόσμο που η θρησκευτική πίστη δεν έχει καμία επίπτωση στην καθημερινή ζωή των πολιτών. Δεν είμαστε ΗΠΑ εδώ να λέμε «ο διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους είναι στο Σύνταγμα, οπότε βγάλτε το σκασμό, φανατίλες Χριστιανοί».

    Αν διάβασες πάντως προσεκτικά την επιστολή θα είδες πως βασικός στόχος της είναι να διευκρινιστεί αν ένας άθεος μαθητής που είναι γραμμένος ως ΧΟ μπορεί να απαλλαγεί από τα θρησκευτικά χωρίς να αποκαλύψει ότι είναι άθεος (όχι να καταργηθούν τα θρησκευτικά από το σχολείο).

    Σ’αυτά που γράφει ο Κόμης εγώ θα προσθέσω:
    – Ότι πληρώνω μισθούς και συντάξεις ιερωμένων
    – Ότι κόσμος χάνει τη δουλειά του επειδή ακούει παπάδες ότι η νέα ταυτότητα έχει το 666
    – Ότι στην ίδια μου την πόλη βγήκε μητροπολίτης να πει ότι αυτός ελέγχει ποιος θα γίνει δήμαρχος (Άνθιμος)
    – Στην γενέτειρά μου όταν μεγάλωνα είχα μάθει να παίζω dodgeball με αυγά και κατάρες (Θεολόγος-Ιγνάτιος)
    -Ότι επειδή οι γονείς μου είχαν τη φαεινή ιδέα να με βαφτίσουν μικρό, τώρα η εκκλησία χρησιμοποιεί τα σκιώδη αυτά στατιστικά για να μιλάει εκ μέρους μου;
    – Και ότι άμα πάω να ξεγραφτώ από το club και να διαγράψω το ΧΟ από το ληξιαρχείο με κοιτάνε σαν τον Αντίχριστο τον ίδιο;

    Ερώτηση: Άμα κάτσω σπίτι μου να γελάω με τα «τέρατα» που λες κι εσύ, θα αλλάξει τίποτα από αυτά; Να περιμένω μήπως να τύχει να βγει ένας πρωθυπουργός που δε θα φιλάει τις κατουρημένες ποδιές των παπάδων; Εδώ κοτζάμ Ανδρέας Παπανδρέου και δεν μπόρεσε να αντιπαρατεθεί επιτυχώς με τους παπάδες (κι έχουμε την παγκόσμια πρωτοτυπία του ισόκυρου πολιτικού και θρησκευτικού γάμου) κι ένας Σημίτης (με τις ταυτότητες, που θεωρώ πως απλά δεν τον ένοιαζαν πολιτικά οι αντιδράσεις.) Θα περιμένω νέο Παπανδρέου δηλαδή για να γίνει άλλο ένα ακόμα μικροσκοπικό βηματάκι μπροστά;

    Και όταν πάω να εξασκήσω το συνταγματικό μου δικαίωμα να οργανωθώ με ομοϊδεάτες, ξαφνικά γίνομαι «οργανωμένος» που πάω να «επιβάλω θρησκεία» (ποια άραγε;) Γίνεται ομελέτα χωρίς σπασμένα αυγα;

    Δε θα συνεχίσω, γιατί η συζήτηση θα αρχίσει να μοιάζει πολύ με συζήτηση περί αποχής από τις εκλογές και περί απεργοσπαστών. Έλα από το φόρουμ Αθεΐα, ZardoZ, να τα συζητήσουμε πιο διεξοδικά τα πράγματα. Μην καταχραστούμε και τη φιλοξενία του Ροΐδη. 😀

    Την καλημέρα μου.

  7. Ο/Η Μητροπολίτης Ντώντω λέει:

  8. Ο/Η xoris theo λέει:

    Νομίζω ότι παρά ασχολείσθε με ένα θέμα που σίγουρα δεν θα πάψει να υφίσταται ποτέ. Ο αληθινός άθεος στην πράξη δεν ασχολείται με την πίστη των άλλων και φυσικά δεν ενοχλείτε και από το περιβάλλον του, είναι απλά αδιάφορος. Νομίζω ότι και αυτή η επιστολή θα πάει στο κάδο των αχρήστων.

    • Ο/Η Po λέει:

      xoris theo…
      θα ήταν κυρίως προς όφελός σας, να σκέφτεστε πριν ξεστομίζετε.
      Νομίζετε ειλικρινά ότι ανάρτησα τη επιστολή των άθεων, λόγω του ότι είναι Άθεοι, και ασχολούνται με το αν υφίσταται θεός ή όχι;

      Αγαπητέ, ανέβασα το θέμα μόνον λόγω -αν έχετε ακουστά- ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

      καλή νύχτα Κεμάλ…

    • Ο/Η Evan T λέει:

      Όποτε διαβάζω περί «αληθινών αθέων» θυμάμαι τους «πραγματικούς σκωτσέζους» που δε βάζουνε ζάχαρη στο πρωινό κουρκούτι τους, για ένα μυστήριο λόγο.

  9. Ο/Η Αγνωστικιστής λέει:

    Έξω το παπαδαριό από τα σχολειά μας

  10. Ο/Η papoylis λέει:

    ορέ Ρο’ί’δα

    δεν θα έπρεπε να επισημανθεί στους εδώ σχολιαστές το γεγονός ότι η επιστολή των Αθέων δεν καταφέρεται κατά της Εκκλησίας , του Χριστιανισμού ή του Σιντοϊσμού… ;;
    Δεν πρέπει να αντιληφθούν επιτέλους οι σχολιάζοντες και περί άλλων τυρβάζοντες ότι το ζήτημα που ανακινεί πάλι αυτή η επιστολή δεν έχει να κάνει με το τι κουμάσια είναι οι παπάδες , αν πρέπει να πληρώσουν φόρους , αν εκπέμπουν σκοταδισμό κτλ…;

    Ας τους υπενθυμιστεί λοιπόν ότι το ζήτημα αφορά ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ , άσκηση πολιτικών και αστικών δικαιωμάτων σε μια , υποτίθεται , αστική δημοκρατία. Όσοι ασχολούνται με τα «καλά ή τα κακά» της θρησκείας και της εκκλησίας αποπροσανατολίζουν από το πράγματι ζητούμενο :
    Και ποιό είναι επιτέλους αυτό το ζητούμενο για το οποίο θα έπρεπε να ενδιαφέρεται κάθε συνειδητός πολίτης άθεος η θρησκευόμενος ;;;

    Απλά η δυνατότητα ενός πολίτη να απαλλάξει το βλαστάρι του από το μάθημα των θρησκευτικών ΧΩΡΙΣ να υποχρεωθεί να δηλώσει προσωπικά του στοιχεία και πεποιθήσεις στο κρατικό υπάλληλο. Και τούτο γιατί θρησκευτικές πεποιθήσεις και στάσεις αποτελούν ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ σε κάθε ευνομούμενη αστική δημοκρατία.

    Για το πρόβλημα αυτό έχουν εκδοθεί πράγματι οι παραπάνω αναφερόμενες εγκύκλιοι. Ειδικά η πρώτη εξ αυτών ( δυσεύρετη και θαμμένη ) ήταν η «πέτρα του σκανδάλου» και προέκυψε κατόπιν εντόνων πιέσεων από το Συνήγορο του Πολίτη. Η δεύτερη έρχεται απλά να επιβεβαιώσει τη πρώτη , ενώ η τελευταία , έργο του καλού Ευρυπήδη και αυτή είναι εν πολλοίς άσχετη , αφού δεν καταργεί τις δύο προηγούμενες και ασχολείται μόνο με την «απασχόληση των απαλλασσομένων μαθητών. Πρόκειται για παραχώρηση του κράτους προς τη τότε φωνασκούσα εκκλησία και το σκανδαλισθέν χριστεπώνυμο πλήρωμα. Η νέα κυβέρνηση της κας Δια Βίου βεβαίως , έχει αφήσει το ζήτημα κυριολεκτικά στον αέρα , αφού δεν υπάρχει νεώτερη ( έστω ερμηνευτική ) σχετική εγκύκλιος. Οπότε η εφαρμογή των υπαρχουσών εγκυκλίων επαφίεται στη «συνείδηση» του κάθε Διευθυντάκου σε συνδυασμό με τη διάθεση των γονέων να το παλαίψουν παρά την ( ελλιπή ) ενημέρωση που έχουν.

    Το ζήτημα το γνωρίζω καλά και ασχολούμαι με αυτό επί διετία , οπότε αν μου αρχίσετε πάλι τη συζήτηση για τα παράπλευρα και στην ουσία άσχετα , στη πραγματικότητα οδηγείτε το ζήτημα σε αδιέξοδο και την επίλυση του στις καλένδες.

    Κα Δια Βίου , σας ζητούν ….

    • Ο/Η Po λέει:

      Αγαπητέ μου papoylis…
      Σας είμαι ευγνώμων όπως κι άλλοι (όσοι) σκεπτόμενοι επισκέπτες.
      βάλατε το ζήτημα στις σωστές του διαστάσεις.

  11. Ο/Η Kώστας Κοροβίλας λέει:

    Eνδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορική αναδρομή τού χριστιανισμού στό βίντεο τού Μιχάλη Καλόπουλου.

  12. Ο/Η Ιωάννα της Λωραίνης λέει:

    Ο Γιώργος είναι πονηρός…
    Ας ξεκινήσουμε με ένα δηλητηριώδες, αλλά τόσο καίριο, σχόλιο του Η. Πετρόπουλου*: Ο Ανδρέας Παπανδρέου, μετά τις αντι- εκκλησιαστικές του μπουρμπουλήθρες, που αμόλαγε εκεί γύρο στα 1980, κατέληξε να συμφιλιωθεί με τον χουντικό αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, κατέληξε να κάνει προσκύνημα στη μονή Σουμελά, κατέληξε να επισκέπτεται τον σχιζοφρενή δεσπότη της Φλώρινας. Αυτά παθαίνει όποιος πολιτικάντης ξεκινάει σαν τροτσκιστής για να καταντήσει, στο τέλος, πρωθυπουργός

    http://tamystikatoukolpou.blogspot.com/2005/11/blog-post_06.html

  13. Ο/Η laskaratos λέει:

    Θρησκευτικά στα σχολεία λοιπόν!

    Επιτρέψτε μου κύριε Ροϊδη να μεταφέρω και εδώ από το μπλογκ του επώνυμου και φωτογραφιζόμενου Theoprovlitos, τα όσα σέρνει στην Ιεραρχία και στο παπαδαριό σε συζήτηση με αναγνώστες του μεταξύ των οποίων και ιερέας.

    Δείτε τον οχετό της Εκκλησίαςόπως ομολογείται εκ των ένδον, επώνυμα, χωρίς να τολμά κανείς από τους θιγόμενους ΄δεσποτάδες που αναφέρονται εκεί με πλήρεις τίτλους και ονοματεπώνυμα να έχει απαντήσει ή να μηνύσει:

    http://theoprovlitos.blogspot.com/2009/03/blog-post_13.html

    “Στην Μητροπολη Βρανιας που οι ντοπιοι ιερεις ΗΞΕΡΑΝ αλλα δεν μιλουσαν για το δεσποτη, κανενας δεν εστελνε το αγορακι του για παπαδακι του δεσποτη. Την πατησαν κατι αλλοι φουκαραδες που από ευλαβεια εστελναν το παιδι τους να βοηθαει στο ιερό και στην Μητροπολη για να τους την πεσει ο δεσποτης ο οποιος σημειωτέον αθωωθηκε αλά Μπεζενίτη, από την συντεχνια των ομοφυλοφιλων και των Βοσνιων Μητροπολιτων οι οποίοι θα εκλεξουν μαλλον από οτι μαθαινω και τον επόμενο Πατριαρχη Σερβίας.

    Η συγκεκριμενη φαρα δεν γινονται ιερεις από αγαπη στο Χριστό ή απο ευσυνηδεισία ή ύστερα από ωριμη σκεψη. Μπλεκονται στα πλοκαμια του κυκλωματος ευνουχων, “βολευονται” οι μεγαλυτεροι ρασοφοροι, τους κανουν εν συνεχεια παρατρεχαμενους, διακονους, αρχιμανδριτες, δεσποταδες κλπ. Και επειδη ακριβως αποτελουν κυκλωμα γι αυτο και αλληλοπροωθουνται και στα ύψιστα αξιωματα.

    Ειχα παραστει στην κηδεια του Χριστοδουλου να πω και ενα Θεος σχωρεστον γιατι του ειχα και πολλα μαζεμένα, και επειδη ηταν μαζεμενοι ολοι οι Μητροπολιτες με τους παρατρεχαμενους, απο την ξεφτιλα γελαγε ο κοσμος στα μαγαζια στα περιξ: Ειχε γεμισει το κεντρο των Αθηνων με γυναικωτα παπαδάκια που μιλαγαν στα κινητά και μεταξυ τους σαν ξανθιες γλαστρες του Πρωϊνου Καφέ.

    Βεβαιως η ομοφυλοφιλοκρατία δεν αφορα μονο την Εκκλησια.

    Και κατι ακομα: οι ανθρωποι αυτοι ειναι και ΕΝΤΕΛΩΣ ακαταλληλοι να διαποιμανουν, ακομα και εαν ηταν ηθικα άμεπτοι, διοτι εχοντας γαλουχηθει σε ένα παρα φυσει κλειστο περιβαλλον είναι ανικανοι στο να καταλαβουν τι σημαινει μεροκαματο, χρεη, παιδια στην εφηβεια, πατερας να γηροκομησουν κλπ. Ουτε καν τους παπαδες τους δεν καταλαβαινουν που τους αλλαζουν τον αδοξαστο, είτε ειναι εγγαμοι οικογενειαρχες είτε άγαμοι φιλομοναχοι και φιλοασκητικοι. Συνηθως έχουν και από έναν ευνούχο ή καμμια μοναχή για δούλα. Ειναι παντελως αναξιοι και ζουν ως παρασιτα της κοινωνιας.

    Ο τεως Α…. Κ….., μπορει να ηταν φαινομενικα κοσμικος άνθρωπος και ενίοτε ματαιοδοξος πλην όμως επειδη εβιωσα απο κοντα το δραμα του, όταν δεν εξελεγη ως Ν…Ι….. για να εκλεγει ο κιναιδος Κ……και οταν δεν εξελεγη Αττικης για να εκλεγει ο κιναιδος Παντελεημων, γυρισε και μου ειπε οταν τον βρηκα σπιτι του σε τραγικη ψυχολογικη κατασταση (του ειχαν κανει και πολλα αλλα στα παρασκηνια): “Δυστυχως” είμαι άντρας. Αν δεν ήμουν θα ειχα εκλεγει…
    Όπως και το άλλο: Μοναδική μου έννοια ειναι να κανω κάτι, να αφησω κάτι, να μην βαραίνω το χωμα που πατάω σε αυτη τη γη…

    Η ειρωνία είναι πως όταν το Χριστοδουλικο περιβάλλον τον εξαναγκασε σε παραιτηση επειδη προσπαθησε να φερει καποια καθαρση στην Συνοδο ως Μητροπολιτης Κ….., την θεση του στην Κ….. και πάλι κιναιδος την κατέλαβε μετά από σπρωξιμο της Τρόϊκας, του επίσης κιναιδου Κ…. Π….. και του Α…..Αι….. στου οποίου την Μητροπολη ο νυν Κ…..είχε ξεκινησει την καρριερα του και δραπετευσε στην Αμερικη μεχρι να ξεχαστει σκάνδαλο στο Αι….αλά Θ….. Θ….., επίσης κιναιδου.

    Κιναιδοκρατία και Πάσης Ελλάδος. ΑΥΤΟΙ στελεχωνουν την Συνοδο, αναπαραγομενοι και διαφθειροντες….”.

    14 Μαρτίου 2009 1:49 μ.μ.
    Γεράσιμος είπε…
    theoprovlite,συγγνώμη αν κάνω λάθος αλλά μας λες ότι ο Α…. εξαναγκάστηκε σε παραίτηση από τον Χριστόδουλο. Εγώ διάβασα κάπου ότι πέταξε τα ράσα για να παντρευτεί γυναίκα στην Αγγλία. Συγγνώμη αν κάνω λάθος και θα ανακαλέσω αν χρειαστεί αλλά πες μου αν έχω άδικο.

    Theoprovlitos είπε…
    Γερασιμε

    ο Α….. (σημ.Λασκ. τον επαινεί για το πράγματι αξιόλογο έργο του, αυτόν τον πολύ καλλιεργημένο και δημοκράτη μητροπολίτη που απήυδησε τα παράτησε και λέγεται πως έφυγε με την καλή του-γυναίκα βέβαια- και μπράβο του αν το έκανε)……

    ……Υπηρξε 2-3 φορες υποψηφιος και τουλαχιστον τις δυο υπερψηφισαν άτομα αμφιβολου ηθικης και κινητρων όπως αποδειχτηκε αργοτερα.

    Ψυχολογικο ρακος από αυτα που του ειχαν κανει διαφοροι (ονοματα διαθεσιμα) κλειστηκε στον εαυτο του, αλλα η φιλοδοξια του και η επιζητουμενη δικαιωση του τον εστειλε στο πολιτιστικο γουπατο της Κ…… το οποιο δεν ειχε καμμια σχεση με τα οραματα του.

    Για τον Χριστοδουλο στην αρχη προσπάθησε να τον ελεγξει διακριτικα. Μαλιστα ειχε περιγραψει προφητικα την πορεια του: Έχετε δει κατι χαρταετους που πανε ψηλα και ξαφνικα κοβεται το σχοινι και αρχιζουν να πεφτουν διαγραφοντας τρελλους κυκλους; Ετσι θα εξελιχθει.

  14. Ο/Η laskaratos λέει:

    Mάθημα Θρησκευτικών

    Ένοχους έκρινε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων τους έξι από τους 17 κατηγορούμενους στην υπόθεση του παραδικαστικού κυκλώματος, δείχνοντας και πάλι στον αρχιμανδρίτη Ιάκωβο Γιοσάκη το δρόμο της φυλακής.

    Σύμφωνα με την απόφαση ο αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης κρίθηκε ένοχος για συνέργεια σε κακουργηματική απάτη, που φέρεται να διέπραξε η Αντωνία Ηλία, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, τετελεσμένη και σε απόπειρα, και ηθική αυτουργία σε παράβαση καθήκοντος και καταδικάστηκε σε κάθειρξη εννέα ετών και 11 μηνών.

    Ο δικηγόρος Σάκης Κεχαγιόγλου καταδικάστηκε σε κάθειρξη έξι ετών για τις κατηγορίες της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, τετελεσμένη και σε απόπειρα. Το δικαστήριο του αναγνώρισε το ελαφρυντικό της μετά την πράξη καλής συμπεριφοράς.

    Σημ. Λασκαράτου:
    Μόνο 6 λοιπόν ήταν ένοχοι, ευτυχώς. Μάλιστα δεν είχαν φτιάξει συμμορία. Ενεργούσαν κατ’ιδίαν ο καθείς. Έλαμψε πάλι η Δικαιοσύνη. Ακούω τον κ.Βορίνα να διαμαρτύρεται στο Alter. Κακώς, η Δικαιοσύνη γνωρίζει.

    Ασφαλώς ο κ.Κεχαγιόγλου έδειξε καλή συμπεριφορά μετά την πράξη του. Έχει σχέσεις με το Άγιο όρος και είναι ανηψιός παλιού μητροπολίτη (του Ζιχνών Αγαθάγγγελου Τσαούση, που άφησε πίσω του μεγάλη περιουσία ως κληρονομιά) και επομένως έχει πάρει χριστιανική αγωγή.

    Από συνέντευξή του:

    Ποια ήταν η πιο συγκινητική στιγμή της περιπέτειάς σας;
    Σ.Κ.- Το πρωί της 4ης Μάιου 2006 όταν ανακοινώθηκε η αποφυλάκισή μου και λαμβάνοντας αργότερα τα μηνύματα που είχαν αποθηκευτεί στο κινητό μου, άκουσα τον Αγιορείτη μοναχό και αγαπητό μου φίλο π. Φίλιππο να χτυπά τις καμπάνες του κελίου των Θωμάδων στη Μικρά Αγία Άννα στο Άγιο Όρος. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ.

    Β.Σ.- Που θα κάνετε Πάσχα;
    Σ.Κ.- Πρώτα στο Αγιο Όρος και μετά στη Βέροια.

    http://www.tvreporters.org/site/article.php?epik_category=4&ArticleID=1276

    Απλή ερώτηση. Ο κ.Ιερώνυμος πότε θα παραπέμψει επιτέλους τον Γιοσάκη σε εκκλησιαστικό δικαστήριο;
    Αυτός δεν είχε καταγγείλει πως ο αρχιμανδρίτης τον εκβίαζε να παραιτηθεί από υποψήφιος Αρχιεπίσκοπος;
    Τι περιμένει και δεν τον δικάζει;
    Φοβάται μήπως ο αρχιμανδρίτης μιλήσει;

  15. Ο/Η papoylis λέει:

    Ορέ Λασκαράτε

    συνεχώς αποπροσανατολίζεις με τα σχόλια σου. Φταίνε μετά οι παπάδες που σε αφόρισαν παλιοληξουριώτη ;;;; 🙂 🙂

  16. Ο/Η Βέρα λέει:

    ZardoZ και xoris theo έχετε άδικο. Σ’ αυτά που λένε ο Comte de Toulouse και ο EvanT, έχω να προσθέσω πως όσοι υπήρξαμε αδιάφοροι στο παρελθόν, κάπου στη διαδρομή το μετανιώσαμε πικρά, ανασκουμπωθήκαμε και τρέχουμε τώρα να αναπληρώσουμε το χαμένο χρόνο.
    papoyli είχες γράψει ποτέ σε κάποια από τις δύο «καλύβες»;
    Ρο, τα σέβη μου

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.