Δημόσιο χρέος και Εκκλησιαστική περιουσία

Να φορολογηθεί κι Εκκλησιαστική περιουσία

Πολύ φοβάμαι ότι αν οι κυβερνώντες δεν αποφασίσουν – και μάλιστα άμεσα- να φορολογηθούν ορισμένοι, όπως η Εκκλησία, τέτοιου είδους εκδηλώσεις θα πάρουν σύντομα τη μορφή χιονοστιβάδας, είναι άδικο να φορτώνονται τα βάρη στις πλάτες του κοσμάκη και από την άλλη να υπάρχουν κάστες συμφερόντων από επιχειρήσεις ιερού ή άλλου κερδοσκοπικού χαρακτήρα που δρουν ανενόχλητα.

Με την παρακάτω εκδήλωση καθώς και με την ανακοίνωσή της δεν συμφωνώ σε όλα, την αναρτώ όμως γιατί είναι ενδεικτικό της όλης κατάστασης που δημιουργεί η εμφανής κοινωνική αδικία.

Διαβάστε τα παρακάτω και βγάλετε τα συμπεράσματά σας.
……………………

Πυρήνας Ιωαννίνων on Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

Παρέμβαση πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής 12/3 στην πλατεία Πάργης από τον τοπικό πυρήνα της ΟΚΔΕ – Σπάρτακος και τους νέους|νέες ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την εκκλησιαστική περιουσία. Ανοίχθηκαν πανό και μοιράστηκαν φυλλάδια στους περαστικούς, ενώ η ανταπόκριση ήταν ιδιαίτερα θετική. Πιο συγκεκριμένα ο πυρήνας της ΟΚΔΕ – Σπάρτακος άνοιξε πανό που έλεγε: «Άμεση δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας» και μοίρασε το παρακάτω κείμενο:

Ενάντια στην οικονομική κρίση και το δημόσιο χρέος, άμεση δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας!

Το Πρόγραμμα Σταθερότητας και τα νέα μέτρα της κυβέρνησης Παπανδρέου δείχνουν ποιος θα πρέπει σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ να πληρώσει άλλη μια κρίση του καπιταλιστικού συστήματος: είναι η ελληνική εργατική τάξη, η μισθωτή, εργαζόμενη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, σήμερα στο δημόσιο τομέα, αύριο και στον ιδιωτικό. Μικρή εντύπωση προκαλεί που αυτήν την απόφαση της κυβέρνησης στηρίζουν ανεπιφύλακτα όχι μόνο η ΝΔ και το ΛΑΟΣ, όχι μόνο οι «διεθνείς αγορές», η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, αλλά και το σύνολο των Ελλήνων τραπεζιτών, βιομηχάνων και εφοπλιστών και τα ΜΜΕ που έχουν στην ιδιοκτησία τους. Την ίδια στιγμή, τα εντυπωσιακά κέρδη των τραπεζών που ενισχύθηκαν με 28 δις ευρώ τη δύσκολη ώρα, οι εξοπλιστικές δαπάνες, από τις μεγαλύτερες μέσα στις χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ, και τα μεγάλα εισοδήματα μένουν στο απυρόβλητο.

Απείραχτος μένει και ο μεγάλος Έλληνας καπιταλιστής που λέγεται Εκκλησία της Ελλάδος. Η χριστιανική ελληνορθόδοξη εκκλησία στην Ελλάδα με τις κατά τόπους μητροπόλεις της έχει στη διάθεσή της μια αμύθητη περιουσία. Περιλαμβάνει ακίνητα κάθε είδους και εκτάσεις σε όλη την επικράτεια, που συχνά νοικιάζονται ή πωλούνται αποφέροντας μεγάλα κέρδη. Στην ιδιοκτησία της, όμως, έχει και μεγάλο αριθμό μετοχών σε μια σειρά ελληνικές τράπεζες. Χαρακτηριστικά, η ελληνορθόδοξη Εκκλησία με διαχειριστή την πανίσχυρη Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών (Ε.Κ.Υ.Ο) είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος στην Εθνική Τράπεζα, κατέχοντας συνολικά 11,9 εκατομμύρια μετοχές. Η περιουσία αυτή έχει αποκτηθεί κυρίως επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όταν η Εκκλησία διοικούσε προς όφελος του Σουλτάνου το γένος των Ρωμιών, αλλά βασίζεται και στην εκμετάλλευση της ανθρώπινης ανασφάλειας και τις δημόσιες σχέσεις πλούσιων επιχειρηματιών που οδήγησαν σε γενναίες δωρεές. Η εκκλησιαστική περιουσία, έτσι αποκτημένη, αυξάνεται και εξελίσσεται με την εμπορική της εκμετάλλευση από τους σύγχρονους ρασοφόρους επιχειρηματίες.

Τα οικονομικά προνόμια της Εκκλησίας δε σταματούν στη σκανδαλωδώς αποκτημένη περιουσία της. Επεκτείνονται στην εκμετάλλευση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και στη διαχείριση «ανθρωπιστικής βοήθειας» από την εκκλησιαστική «ΜΚΟ Αλληλεγγύη». Ιδιαίτερα προσοδοφόρα έχει αποδειχτεί και η μεθόδευση «θαυμάτων», που αποτελούν πόλο έλξης για το θρησκευτικό τουρισμό. Πάνω από 10.000 είναι οι ιερείς διαφόρων βαθμίδων, οι αρχιμανδρίτες και μητροπολίτες, καθώς και μια πληθώρα άλλου βοηθητικού προσωπικού, που αμείβονται, ασφαλίζονται και συνταξιοδοτούνται από το κράτος χωρίς να συνεισφέρουν οικονομικά τίποτα σε αυτό. Οι παπάδες δεν παραλείπουν να συμπληρώνουν αυτούς τους μισθούς εκμεταλλευόμενοι συστηματικά τις χαρές και τις λύπες των ανθρώπων εισπράττοντας συχνά εντυπωσιακά ποσά για να τελέσουν από εγκαίνια, γάμους και βαφτίσια μέχρι κηδείες και τρισάγια. Η περιουσία και όλα αυτά τα υπόλοιπα έσοδα συνοδεύονται από τα προκλητικά προνόμια που απολαμβάνει η Εκκλησία ως επίσημη, κρατική θρησκεία στην Ελλάδα, καθεστώς που τις εξασφαλίζει όχι μόνο προσβάσεις στο δημόσιο ταμείο, τις επιχειρήσεις και την πολιτική εξουσία, αλλά μια εγγυημένη αναπαραγωγή του ποίμνιού της.

Ειδικά η Μητρόπολη Ιωαννίνων είναι από τις πιο πλούσιες μητροπόλεις στην Ελλάδα, με εκτεταμένη ακίνητη περιουσία, αλλά και με 2.300.000 μετοχές στην Εθνική Τράπεζα. Με τέτοια μετοχική ισχύ δεν είναι καθόλου περίεργο που ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος Σετάκης, μητροπολίτης από το 1975, έχει εξασφαλισμένη θέση εδώ και χρόνια στο Δ.Σ. της Εθνικής Τράπεζας και στην κεντρική διαχείριση των οικονομικών της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Μια σειρά από σκάνδαλα χαρακτηρίζουν τη διαχείριση της εκκλησιαστικής περιουσίας, από το πιο γνωστό Βατοπέδι μέχρι την πώληση εκτάσεων προστατευόμενων και αμφίβολης ιδιοκτησίας από τη Μονή Τοπλού στην Κρήτη και από τη Μητρόπολη Δημητριάδος (Μαγνησίας) με σκοπό την τουριστική τους εκμετάλλευση. Κι αυτές είναι λίγες από τις περιπτώσεις που έχουν έρθει στην επιφάνεια παρά την προστασία των κυβερνήσεων και των επιχειρηματιών-συνεταίρων της Εκκλησίας. Το όποιο «κοινωνικό έργο», με τα χρήματα που περισσεύουν από τα επιχειρηματικά πρότζεκτ, τον ατομικό πλουτισμό και την προώθηση της θεοκρατίας αλλά και τη χρηματοδότηση παρεκκλησιαστικών, ακροδεξιών και εθνικιστικών κύκλων, έρχεται βέβαια με αντάλλαγμα την πίστη και την υποταγή στην Εκκλησία και τους ανθρώπους της.

Ποιος θα πληρώσει λοιπόν την οικονομική κρίση; Πού θα βρεθούν τα χρήματα; Πέρα από τη φορολόγηση των επιχειρήσεων και τη μείωση των στρατιωτικών δαπανών, είναι τώρα η ώρα για την άμεση δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας, περιουσίας που αποκτήθηκε με τόσο σκανδαλώδη τρόπο και οι παπάδες τη διαχειρίζονται με κύριο σκοπό τη διαιώνιση των προνομίων τους και τον πλουτισμό τους. Όλη αυτή η περιουσία πρέπει να διατεθεί για τη χρηματοδότηση ενός αποτελεσματικού κοινωνικού κράτους που δε θα ζητάει ως αντάλλαγμα την πίστη και την υποταγή για τις υπηρεσίες που προσφέρει. Ήρθε η ώρα να αποφασίσουμε ότι 10.000 περισσότεροι εκπαιδευτικοί και ιατρικό προσωπικό είναι απείρως πιο χρήσιμοι από 10.000 παπάδες. Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το εκκλησιαστικό θησαυροφυλάκιο για να πάρουμε αυτά που έχει ιδιοποιηθεί εδώ και αιώνες η εκκλησιαστική γραφειοκρατία εκμεταλλευόμενη την ανθρώπινη αδυναμία και ανασφάλεια.

This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, Διακρίσεις (κάθε είδους), κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

13 Responses to Δημόσιο χρέος και Εκκλησιαστική περιουσία

  1. Επί τέλους, μια συλλογική προσπάθεια προς την ορθή κατεύθυνση.
    Ένα μεγάλο εύγε σ’ αυτούς τους πρωτοπόρους.
    Το ζήτημα δεν είναι τόσο αυτή καθ’ εαυτή δήμευση της εκκλησιαστική περιουσία. Πρόκειται για κάτι το απείρως θετικότερο. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε θ’ απαλλαγεί η χώρα απ’ όλον αυτό τον συρφετό των παρασίτων που λυμαίνεται την περιουσία αυτή και τα οποία αυτά παράσιτα κρατούν την παιδεία της χώρας στον θρησκευτικό σκοταδισμό, ώστε να ευκολύνονται στο ληστρικό τους έργο.
    Δίχως την εκκλησιαστική περιουσία, η συμμορία του ιερατείου και οι παρατρεχάμενοί του θα εκμηδενιστούν αυτομάτως, αφού είναι ηλίου φαεινότερο ότι γι’ αυτή καθ’ εαυτή τη θρησκεία και την πίστη τους δεν δίνουν ούτε τσακιστή δεκάρα, κι έτσι θα απαλλαγεί η χώρα από το δισχιλιετές της αυτό καρκίνωμα.
    Από τους πολιτικούς αγώνες είδαμε τα χαΐρια και τις προκοπές μας. Και πώς να μη τα βλέπαμε όταν καθ’ όλο αυτό το διάστημα η παιδεία μας βρίσκονταν στα χέρια αυτών των αδίστακτων ληστών.
    Αν δεν το πάρουμε απόφαση ότι δεν πρόκειται να προκόψουμε, εάν δεν απελευθερώσουμε την παιδεία μας από τον θρησκευτικό σκοταδισμό, δεν πρόκειται να λυθεί, έστω και μακροπρόθεσμα, κανένα πρόβλημα της χώρας μας.
    Ποια είναι η επιτυχία του αμαρτωλού παπαδαριού; Ότι η θρησκεία δεν ευθύνεται για τα χάλια της χώρας. Και το χειρότερο: ότι δίχως αυτήν τώρα θα είχαμε καταποντιστεί!

  2. Ο/Η Πάρης λέει:

    Φωνές για δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας καλό είναι να αποφεύγονται. Προσωπικά το θεωρώ εντελώς λανθασμένο αίτημα.

    Στα της εκκλησιαστικης περιουσίας το κράτος πρέπει να κάνει τα εξής:
    1) να κάνει σαφές ότι χρυσόβουλα και φιρμάνια δεν έχουν καμία νομική αξία σήμερα και εκτάσεις που διεκδικούνται από την Εκκλησία και από μοναστήρια με επίκληση τέτοιων εγγράφων περνάνε στην ιδιοκτησία του Δημοσίου.

    2) Να τη φορολογήσει ως ιδιοκτησία και ως επιχειρηματικη δραστηριότητα.

    Αλλά δήμευση είναι μια πράξη που δεν μπορεί να συμβεί σε δημοκρατία.
    Αν υποθέσουμε κάποιος έχει ένα οικόπεδο και θέλει μετά θάνατον να το αφήσει σε ένα μοναστήρι τι θα κάνει το κράτος; Θα πάει μετά τη μεταβίβαση στο μοναστηρι και θα το δημεύσει;
    Ή θα απαγορεύσει το κράτος μεταβίβαση ιδιοκτησίας από ιδιώτες στην Εκκλησία;

    Θα πει κάποιος «μα το μεγαλύτερο μέρος της εκκλησιαστιής περιούσίας προέρχεται από χρυσόβουλα και φιρμάνια». Αλλά και οι Εκκλησίες και τα μοναστήρια ως κτίρια είναι κατασκευασμένα πάνω σε έδαφος δε στέκονται στον αέρα. Οπότε και η γη πάνω στην οποία πατάνε τους έχει δοθεί κατά κύριο λόγο χαριστικά με χρυσόβουλα. Άρα θα ζητήσουμε να γκρεμιστούν και τα κτίρια ώστε να αποδοθεί το έδαφος από κάτω στο Δημόσιο;

    • Κύριε Πάρη , όταν ο χριστιανισμός κατέλαβε υποχθονίως την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, τι είδους στόχους επιδίωξε; Μινιμαλιστικούς ή μαξιμαλιστικούς;
      Και γιατί αναφέρετε το έδαφος πάνω στο οποίο είναι κτισμένα τα μοναστήρια; Υπήρξε ποτέ τέτοιο αίτημα από κάποιους;
      Την γη που διαθέτουν, εις βάρος της αγροτιάς, απαιτούμε και την κατάργηση των επιδοτήσεων που καρπώνονται αυτοί οι κηφήνες. Και τα μετρητά που τους είναι όχι μόνον άχρηστα αλλά και επιζήμια για την ψυχή τους.
      Όπως τότε που ο Ιουλιανός ο Παραβάτης, όπως τον αποκάλεσαν, ο οποίος δήμευσε τις περιουσίες των χριστιανών της Εδέσσης, οι οποίοι κατασφάχτηκαν μεταξύ τους, για την διαφορά του ομοούσιου ή του ομοιούσιου του Χριστού με τον πατέρα του τον Γιαχβέ!
      Και διακήρυξε ο αθεόφοβος ότι αυτό το έπραξε για το καλό τους, αφού η ίδια η θρησκεία τους δίδασκε και διδάσκει ότι είναι από δύσκολο έως αδύνατο πλούσιος να εισέλθει στην βασιλεία των Ουρανών.
      Αλλιώς να δώσουμε τα συγχαρητήρια στον ξουραφισμένο πρώην Μητροπολίτη Αττικής, ο οποίος όταν ρωτήθηκε τι στο διάολο είχε στις τράπεζες 1,5 εκατομμύρια ευρώ, όντας υπερήλιξ, απάντησε πως τα μάζεψε για τα γεράματά του!

  3. Ο/Η Po λέει:

    Πάρης…
    συμφωνώ απολύτως, στην εισαγωγή μου αναφέρω ότι δεν συμφωνώ με όλα της ανακοίνωσης, όμως οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να μεροληπτούν προκλητικά ως αναφορά το θέμα της δίκαιης φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας.

  4. Ο/Η TARZANAKOS λέει:

    1. Φίλοι Ρο και Σταύρο Βασδέκη, ΔΕΝ υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να γίνει κάτι πολύ ΔΡΑΣΤΙΚΟ με την ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ και ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ – πολύ περισσότερο ΤΩΡΑ που η έρμη χώρα μας είναι στα πρόθυρα τής ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ.

    2. ΔΕΝ είμαι σίγουρος, όμως, ότι η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ τής ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ τού «ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ-ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ Α.Ε.» αποτελεί την απάντηση στο πρόβλημα.
    Συγκεκριμένα, θα είχα κάποιους ενδοιασμούς, διότι η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ θα συνιστούσε «ΝΤΕ ΦΑΚΤΟ» ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ότι η συγκεκριμένη ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ τού ΑΝΗΚΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ και ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ.

    3. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και η ΔΗΜΕΥΣΗ αλλά και η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ της απαιτούν ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ από την κυβέρνηση τού ΠΑ.Σο.Κ., την οποία ΔΕΝ φαίνεται να διαθέτει.

    4. Είναι εμφανές, δηλαδή, ότι το ΠΑ.Σο.Κ. έχει «ΛΗΣΜΟΝΗΣΕΙ» την ΙΔΙΑ την «ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ» του (3-9-1974):

    «…8. Διαχωρίζεται οριστικά η εκκλησία από το κράτος και κοινωνικοποιείται η μοναστηριακή περιουσία…»
    (http://www.pasok.gr/portal/resource/section/idrutikiMenu)

    Αντίθετα, επιδεικνύει μια απαράδεκτη ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ και μάλιστα εν μέσω ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ:

    Η αδιαφορία του Γιωργάκη για την ιδρυτική διακήρυξη του κόμματός του

    5. Φίλε Πάρη, αν υλοποιηθεί η υπ’ αριθμ. 1 πρόταση τού σχολίου σου, ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ στρέμματα γης θα περιέλθουν στο ΔΗΜΟΣΙΟ.
    Όσον αφορά στη «ΔΗΜΕΥΣΗ», δεν ξέρω ΠΟΙΑ είναι η ΝΟΜΙΚΗ διαφορά της από την «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ» που επαγγελλόταν το ΠΑ.Σο.Κ. από το 1974, ή ΤΙ εννοούν τα κόμματα τής ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ όταν αναφέρονται σε κάτι αντίστοιχο…

  5. Ο/Η Πάρης λέει:

    Κύριε Βασδέκη αυτά που αναφέρετε δεν έχουν να κάνουν με τη δήμευση (η λέξη ηχεί έτσι και αλλίως άσχημα).

    Έχουν να κάνουν περισσότερο με το αφορολόγητο της εκκλησίας (ουσιαστικά ποτέ δε φορολογήθηκε), με την διαπλοκή κράτους-εκκλησιας που τις δίνει την δυνατότητα να βάζει χέρι σε δημόσιο χρήμα ή αυτό να της χαρίζεται, να διεκδικεί χρήματα από ευρωπαϊκά κονδύλια και με την πολιτική πίεση που μπορεί και ασκεί μέσω του κομματιού εκείνου του πληυθσμού που την ακολουθεί χωρίς πολύ σκέψη (ας το πούμε κόμμα της εκκλησίας όπως κάποτε υπηρχε το κόμμα του χρηματιστιρίου).

    Αλλά η οποιαδήποτε προσπάθεια δήμευσης με ότι σημαίνει νομικά ο όρος δήμευση νομίζω είναι καταδικασμένος σε αποτυχία.

    Υπάρχουν ακόμη στην Ευρώοπη άνθρωποι απόγονοι φεουδαρχικών οικογενειών με ιδιοκτησία σε πύργους και μεγάλες εκτάσεις. Δεν μπορώ εγώ να πάω σήμερα και να απαιτήσω μερίδιο ή να δημευθεί αυτή η περιουσία επιχειρηματολογώντας ότι πριν από μερικούς αιώνες έγιναν κοινωνικές επαναστάσεις και πολλές άλλες περιουσίες φεουδαρχών, βασιλιάδων και πριγκίπων δημεύτηκαν ή απαλλοτριώθηκαν. Το νομικό σύστημα σήμερα λειτουργεί διαφορετικά.

    Ανέφερα ότι το Δημόσιο πρέπει να σταματήσει τη γελοιότητα να αναγνωρίζει χρυσόβουλα και φιρμάνια και ιδιαίτερα σε σημερινές διεκδικήσιμες περιοχές. Και καταλαβαίνω ότι αυτό σημαίνει ότι μεγάλο μέρος της εκκλησιασικής περιουσίας θα πάψει να ανήκει στην εκκλησία. Αλλά η εκκλησία έχει και περιουσία που της έχει παραχωρηθεί από ιδιώτες (αν τους πουλάει παραμύθι για σωτηρία της ψυχής και αν αυτοί δεν έχουν μυαλό δεν είναι κάτι που μπορεί όμως να τιμωρηθεί νομικά) και δε καταλαβαίνω πώς μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε δήμευση σε μία τέτοια περίπτωση.

    • Πάρη, δήμευση πάει να πει επακριβώς «η εις το δημόσιον μεταβίβασις της περιουσίας τινός». Επειδή δε αναφέρεται για πρώτη φορά από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, φαίνεται ότι αποτελεί επίτευγμα της εποχής της δημοκρατίας, η οποία πρωτοεμφανίστηκε στον κόσμο αυτόν, κατά την εποχή εκείνη.
      Το «(η λέξη ηχεί έτσι και αλλιώς άσχημα)» νομίζω ότι έχει να κάνει με κάποια σύγχυση, ως προς την λέξη δήμιος, η οποία δηλώνει κάτι το διαφορετικό μεν, εκ πρώτης όψεως, αλλά εντελώς σχετικό δε με την περίσταση, διότι οι διασπαθίζοντες το δημόσιο χρήμα και την δημόσια περιουσία, σαφώς θα ήταν δίκαιο και τίμιο να παραδοθούν στα χέρια τέτοιου δημόσιου λειτουργού.
      Η λέξη λοιπόν δήμιος καθόλου τυχαία δεν ετυμολογείται, διότι αποτελεί δημοκρατικό επίτευγμα. Πρόσεξε τώρα τι σήμαινε:
      Για τον Όμηρο, ο κοινός, ο του δημοσίου, ο ανήκων εις τον λαόν, «αισυμνύται δήμιοι» = δικασταί εκλεγόμενοι υπό του δήμου.
      Στην δε εποχή του Αριστοφάνη και του Αριστοτέλη «ο δημόσιος των ποινών εκτελεστής».
      Επομένως, αγαπητέ Πάρη δεν νομίζεις ότι η χώρα μας πάσχει από έλλειψη δημίων;

  6. Ο/Η Άκις Παπανδονίου-Μήζας λέει:

    Περιζήτητα» τα αεροσκάφη
    Κούρσες εξοπλισμών και φτωχά κράτη πάνε μαζί, σύμφωνα με σουηδική έρευνα

    Associated Press
    Οι αγορές μαχητικών αεροσκαφών αντιστοιχούν στο 27% των εξοπλιστικών προγραμμάτων
    Στοκχόλμη

    Σε κούρσα εξοπλισμών επιδόθηκαν την τελευταία πενταετία πολλές φτωχές χώρες, όπου τα χρήματα που δόθηκαν για την αγορά όπλων (και κυρίως μαχητικών αεροσκαφών) θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για καλύτερους σκοπούς, υποστηρίζει το Διεθνές Ινστιτούτο Ερευνών για την Ειρήνη (SIPRI) που εδρεύει στη Στοκχόλμη.

    Στην ετήσια έκθεσή του για το εμπόριο όπλων, που αφορά την περίοδο 2005-9, το Ινστιτούτο σημειώνει ότι σε διεθνές επίπεδο οι πωλήσεις όπλων αυξήθηκαν κατά 22% σε σχέση με την πενταετία 2000-2004. Τα μαχητικά αεροσκάφη αντιπροσωπεύουν το 27% του συνόλου του εξοπλισμού που αγοράστηκε.

    «Οι παραγγελίες και οι παραδόσεις αυτών των εν δυνάμει αποσταθεροποιητικών όπλων οδήγησαν σε μια κούρσα εξοπλισμών σε περιοχές όπου βασιλεύει η ένταση: στη Μέση Ανατολή, τη βόρεια Αφρική, τη νότια Αμερική, τη νότια και τη νοτιοανατολική Ασία» τονίζει το SIPRI.

    Ο Πολ Χόλτομ, υπεύθυνος για την έρευνα, σχολιάζει ότι τα τελευταία πέντε χρόνια «κράτη πλούσια σε φυσικούς πόρους αγόρασαν σημαντικές ποσότητες μαχητικών αεροσκαφών σε υψηλές τιμές. Οι γειτονικές χώρες αντέδρασαν σε αυτές τις αγορές δίνοντας με τη σειρά τους δικές τους παραγγελίες».

    Στη Νότια Αμερική, σε σχέση με τις αρχές της χιλιετίας, οι πωλήσεις όπλων ήταν αυξημένες κατά 150%. Στη Νοτιοανατολική Ασία μετά το 2000 παρατηρείται εντυπωσιακή αύξηση στις εισαγωγές όπλων: +722% στη Μαλαισία, +146% στη Σιγκαπούρη και +84% στην Ινδονησία.

    Οι ΗΠΑ παραμένουν η χώρα με τις μεγαλύτερες εξαγωγές όπλων, αφού καλύπτουν το 30% του παγκοσμίου συνόλου. Τα αμερικανικά όπλα προορίζονται κυρίως για τη Μέση Ανατολή (36%) και για την περιοχή της Ασίας-Ωκεανίας (39%). Τα μαχητικά αεροσκάφη αποτέλεσαν το 40% των πωλήσεων ρωσικών συμβατικών όπλων και το 30% των αμερικανικών.
    Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

  7. Ο/Η bionick λέει:

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=141621

    Τι έγινε ρε παιδιά ;

    Μήπως είναι ένα δειλό πρώτο βήμα για τη φορολόγηση της εκκλησίας ;

  8. Ο/Η laskaratos λέει:

    Άκου bionick,
    είσαι επικίνδυνα καλόπιστος:
    διαβάζω στο λινκ σου για σχέδιο νόμου που ΘΑ:

    «Για την Εκκλησία, ξεκαθαρίζεται ότι:

    1. στις δωρεές ακινήτων προς την Εκκλησία, θα επιβάλλεται φόρος με συντελεστή 5%

    2. στις δωρεές μετρητών προς την Εκκλησία, θα επιβάλλεται φόρος με συντελεστή 10%

    3.Στα έσοδα της Εκκλησίας από την εκμετάλλευση ακινήτων, θα επιβάλλεται φόρος με συντελεστή 20%.»

    5% για δωρεά ακινήτου;
    Αυτό εγώ το λέω σκάνδαλο

    10% για δωρεά μετρητών;
    Αυτό κι αν είναι σκάνδαλο.

    20% ΓΙΑ εκμετάλευση ακινήτων;
    Πόσα πληρώνει ένας ιδιώτης επί των ενοικίων που εισπράττει;
    Μήπως διπλάσια;
    Και πρόκειται για νόμιμο ιδιοκτήτη, όχι για κλέφτη που τρομοκράτησε ετοιμοθάνατες γριές.

    Παραπέρα:
    Τι θα γίνει με το φόρο ακίνητης περιουσίας που είναι σήμερα συμβολικός και ούτε που πληρώνεται;
    Τι θα γίνει με την περιουσία του Ταμείου κληρικών που ενώ αυτό προσαρτήθηκε στο ταμείο δημοσίων υπαλλήλν δεν έφερε μαζί του και την περιουσία του; Μόνο τα χρέη του.
    Τι θα γίνει με το 35% του φόρου των παγκαριών που χάρισαν οι Σημίτης-ΓΑΠ;

    Ποιά εγγύηση υπάρχει πως η Εκκλησία θα πληρώνει;
    Σου θυμίζω πως όταν αποκαλύφθηκε πως οι ναοί κρατούσαν διπλά βιβλία, το ΠΑΣΟΚ αντί να βάλει ποινές και πρόστιμα κατάργησε το φόρο.
    Ποιός μου λέει πως αν αύριο η Εκκλησία δεν πληρώσει δραχμή, ο ΓΑΠ δεν θα την ανταμοίψει και τώρα με κατάργηση του φόρου;

    Σου θυμίζω πως η χώρα βουλιάζει και συ μας μιλάς για δειλό πρώτο βήμα.
    ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΜΕΣΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ.
    ΠΑΝΤΟΥ

  9. Ο/Η bionick λέει:

    Κύριε Λασκαράτε ,

    κακά τα ψέματα . Από αυτή την κυβέρνηση δεν περιμένω και πολλά πράγματα. Ακόμα και το ελάχιστο αυτό , πάλι μου φαίνεται περίεργο. Και ξέρω τις σχέσεις πολλών Πασόκων με τους δεσποτάδες , και τα χρήματα που χάρισε ο Σημίτης από τα παγκάρια , και ότι ρασοφόρος ήταν πριν λίγο καιρό σε υπουργικό συμβούλιο.

    Όμως το γεγονός ότι είναι ημίμετρα , που απέχουν παρασάγγες από αυτά που εσείς και εγώ ελπίζουμε , δεν τα κάνει αρνητικά μέτρα. Είναι σαν να λέμε ότι το νομοσχέδιο για τους μετανάστες καλύπτει μικρό μέρος των μεταναστών οπότε δεν το στηρίζουμε αφού είναι δειλό βήμα (που είναι μεν) αλλά περιμένουμε το Σαμαρά και τον Άδωνι να έρθουν να νομοθετήσουν.

    «Σου θυμίζω πως η χώρα βουλιάζει και συ μας μιλάς για δειλό πρώτο βήμα.
    ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΜΕΣΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ.
    ΠΑΝΤΟΥ»

    Πείτε με πεσιμιστή αλλά γενναίο βήμα στο διαχωρισμό κράτους-εξουσίας το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να κάνει . Η Αριστερά με τις αγκυλώσεις της δε φαίνεται να αποκτά ρεύμα να κυβερνήσει στο άμεσο τουλάχιστον μέλλον , για τη δεξιά και ακροδεξιά δε χρειάζεται να αναφερθώ. Οπότε η δική μου οπτική είναι , ας στηρίξουμε τα μικρά, δειλά βήματα και να πιέζουμε προς μεγαλύτερα βήματα , αντί να περιμένουμε ένα γιγάντιο άλμα ολυμπιακών διαστάσεων. Γιατί δυστυχώς , με πραγματική λύπη το λέω , ότι θα δούμε αντί για διαχωρισμό κράτους , τον Άνθιμο υπουργό Παιδείας και τον Πλεύρη Εσωτερικών .

    Ελπίζω δε το «επικίνδυνα καλόπιστος» να μην το εννοείτε με την έννοια του «προβοκατόρικα καλόπιστος» , ή κάτι παρεμφερές. Απλώς ελπίζω να δω κάτι καλό σε αυτή τη ρημαδοχώρα …

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Ασφαλώς και όχι προβοκατόρικα καλόπιστος.
      Σκέτα καλόπιστος.
      Αυτό είναι ξεκάθαρο από την αρχή.
      Μάλιστα μετά τις εξηγήσεις που ‘εδωσες, δεν βλέπω να διαφωνούμε.
      Κάθε λιθαράκι καλόδεχτο.
      Το ίδιο και το αναιμικό νομοσχέδιο για τους μετανάστες.
      Τρομερά τσιγκούνικο, αλλά είναι κάποιο βήμα.

  10. Ο/Η Διονυσης Μπρης λέει:

    Ο οθωνας και μετα ο βενιζελος δημευσαν μεγαλες εκτασεις της εκκλησιας και ο τελευταιος ανελαβε δια νομου την μισθοδοσια των κληρικων.Οι δημοσιοι υπαλληλοι απο 200 χιλιαδες το 74 εφτασαν το 1 εκατομυριο το 2010. Αυτα εριξαν εξω την οικονομια.Το κρατος στην ΕΕ εχει κοστος 8% του αεπ και στην ελλαδα ειχε 13%. Ζειτεβμε αυταπατες.Καθε χρονο εγκαταλειπονται 150 χιλιαδες στρεματα απο τους αγροτες.Μονο οι φοροαπαλλαγες κοστιζουν 15 δις τον χρονο.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.