Στην Ουκρανία γράφεται η εποποιία της παλλαϊκής συμμετοχής ενός αντιστεκόμενου λαού ―καμιά σχέση με κακόψυχους ιδεοληπτικούς που «νοιάζονται για τον άνθρωπο»

[Ο Πούτιν έχασε ολοσχερώς]

Ακόμη και να τους ισοπεδώσει ο Πούτιν, δεν θα τους κατακτήσει. Αντιθέτως, θα βρεθεί απομονωμένος από την Οικουμένη για πολλά χρόνια. Ο στόχος του χάθηκε στα ερείπια των αντιστεκόμενων πόλεων της Ουκρανίας.

Ξεχωρίσαμε το άρθρο του ©Γιάννη Σιδέρη στο liberal.gr

Η Μαριούπολη δεν είναι η πρώτη Γκουέρνικα του 21ου αιώνα. Προϋπήρξε το Χαλέπι, ενώ στον καιρό της αλλαγής του αιώνα που με τόσες ελπίδες ερχόταν, έγινε ερειπιώνας το Γκρόζνι. Όλα δια της θανατηφόρας χειρός Πούτιν.

Το μέγεθος της καταστροφής που επιχειρεί στα κτήρια και τις υποδομές της Ουκρανίας, ξεπερνάει τις δικαιολογημένες (και κατά τον γράφοντα) ανησυχίες για την περικύκλωσή του από το ΝΑΤΟ. Αφ’ ης στιγμής ο Ζελένσκι δήλωσε ότι δεν θα μπει στη Συμμαχία, οι βομβαρδισμοί θα είχαν κοπάσει έστω. Αντί αυτού έγιναν ισχυρότεροι και με σύγχρονα πλέον όπλα, υπερηχητικούς πυραύλους.

Ναι, δεν περίμενε αυτή την εποποιία αντίστασης των Ουκρανών, που θα γραφεί στην ιστορία, κυρίως για την παλλαϊκή της άμυνα: Άντρες και γυναίκες, νέοι και νέες, εκπαιδεύονται στα όπλα για να συμμετάσχουν σε οδομαχίες κατά των εισβολέων! Πολίτες κατασκευάζουν σιδηρές «αράχνες» στους δρόμους ή γεμίζουν σακιά με άμμο να τα κάνουν οδοφράγματα. Άλλοι παρασκευάζουν αρχαϊκά όπλα όπως οι μολότοφ για να πολεμήσουν τον εχθρό, ενώ στα πανεπιστήμια κατασκευάζουν δίκτυα παραλλαγής για τους στρατιώτες της πρώτης γραμμής, φαρμακευτικούς επιδέσμους, κ.α.

Στην Ουκρανία γράφεται η εποποιία της παλλαϊκής συμμετοχής ενός αντιστεκόμενου λαού – και που δεν έχει καμιά σχέση με τους κακόψυχους ιδεοληπτικούς που «νοιάζονται για τον άνθρωπο», σηκώνοντας αδιάφορα τους ώμους για το ποιος είναι ο φονιάς και ποιο το θύμα.

Και η άγρια και απάνθρωπη μορφή που έχει πάρει η επίθεση, μοιάζει να μην έχει σχέση με τρέχουσες διευθετήσεις, αλλά να αποβλέπει σε κάτι «οραματικό», γεωπολιτικά μακροπρόθεσμο. Και αυτό δικαιολογεί τη μεγαλύτερη σημασία που δείχνουν τα παγκόσμια Media. Όχι μόνο τα δυτικά, που λόγω ευρωπαϊκής εγγύτητας θα ήταν φυσικό. Πρώτη είδηση είναι και στις χώρες της απώτατης ανατολής, στην Πολυνησία ή στα νησιά της Ινδονησίας.

Και αυτό συμβαίνει γιατί «ψυχανεμίζονται» ότι ο Πούτιν δεν θέλει απλώς την ανατολική Ουκρανία, αλλά ενδεχομένως στοχεύει σε μια παγκόσμια γεωπολιτική ανακατάταξη. Πίσω από τον Πόλεμο υπάρχει μακρόχρονη ιδεολογική επεξεργασία εγκαθίδρυσης του «Ευρασιατισμού», την οποία κηρύσσει ο Αλεξάντερ Ντούγκιν , αγαπημένος προφήτης του Πούτιν και του πατριάρχη Κύριλλου.

Ενημερωτικά και τηλεγραφικά να πούμε ότι ο Ντούγκιν είχε κληθεί για ομιλία στο πανεπιστήμιο Πειραιώς από τον πρώην ΥΠΕΞ Νίκο Κοτζιά. Ο υπουργός το αρνήθηκε εδώ, αλλά στο γερμανικό Der Spiegel το παραδέχτηκε. Να εξηγήσουμε βεβαίως ότι δεν αφήνουμε αιχμές για τον Κοτζιά ως προς αυτό. Όπως σωστά είπε ο ίδιος στο Spiegel «ήταν ένας από τους συμβούλους του Πούτιν και κατείχε μία από τις σπουδαίες έδρες στο Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας». Σωστά. Και θα συμπληρώναμε, έπρεπε να ακουστεί, καθώς όλες οι ιδέες πρέπει να ακούγονται. Το κακό είναι πως αυτό συμβαίνει μόνο στη Δύση.

Πολύ περιεκτικά η θεωρία του Ντούγκιν θεωρεί ότι τα πολιτικά συστήματα της σύγχρονης εποχής προέρχονται από τρεις ιδεολογίες: Τη φιλελεύθερη δημοκρατία, τον μαρξισμό και τον φασισμό. Για τις δύο τελευταίες «έγραψε η ιστορία ότι ξοφλήσανε», ενώ η Τρίτη, η φιλελεύθερη δημοκρατία, δεν λειτουργεί, παράγοντας έναν ομοιόμορφο παγκοσμιοποιημένο και παρηκμασμένο κόσμο. Η φιλελεύθερη δημοκρατία παράγει ναρκομανείς ηγέτες, όπως θα έλεγε ο Πούτιν, ή gay parade όπως θα έλεγε ο πατριάρχης Κύριλλος.

Έτσι προβάλει η ανάγκη μιας τέταρτης υγιούς ιδεολογίας, η οποία: Γεωστρατηγικά οριοθετεί τη ρωσική κυριαρχία σε ευρύτερα εδάφη της Ευρώπης και της Ασίας. Και αυτό θα γίνει μέσω της χερσαίας ρωσικής ισχύος που θα αντιταχθεί στις «ναυτικές δυνάμεις», δηλαδή τις Αγγλοσαξωνικές, οι οποίες βρίσκονται σε παρακμή, και εξ αυτού θα πρέπει να εκπαραθυρωθούν από την περιοχή.

Έτσι θα ενωθούν οι λαοί της Ευρασίας, από την Πολωνία (που δεν την πρόλαβε γιατί μπήκε στο ΝΑΤΟ) ως τα διάφορα κράτη «σταν» που ανεξαρτητοποιήθηκαν μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, υπό την ηγεμονία της Ρωσίας. Θα συνδυαστεί με τον άξονα Ιράν και Ινδίας, ώστε να δημιουργήσουν το νέο γεωστρατηγικό πόλο, σε αντίθεση με τον Κινεζικό και τον Δυτικό.

Λες και ήθελε να επιβεβαιώσει την ανωτέρω θεωρία, μόλις προχθές ο Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε πως η Ρωσία δεν πρόκειται να αποδεχθεί έναν μονοπολικό κόσμο, όπου θα κυριαρχούν οι ΗΠΑ και θα συμπεριφέρονται ως «παγκόσμιος σερίφης». Δεν θα το επιτρέψουν οι Ρώσοι, οι Κινέζοι, οι Ινδοί, οι Μεξικανοί, είπε!

Και θα είναι ο υγιής, με τις αρχές της ανόθευτης ορθοδοξίας. Γιατί θεωρητικώς συνδυάζονται στοιχεία της ορθόδοξης θρησκείας (πολύ αρχαϊκά και άκρως συντηρητικά), θεωρώντας τη Μόσχα ως την Τρίτη Ρώμη!. Αυτά μπολιάζονται με στοιχεία ατόφιου εθνικισμού και ασιατικού δεσποτισμού (ξέρει η Ρωσία από δεσποτισμό. Από τον Μεγάλο Πέτρο και τη Μεγάλη Αικατερίνη έπεσε στον Λένιν και τον Στάλιν, και στην συνέχεια στον Πούτιν. Δημοκρατία δεν έχει ζήσει. Γι’ αυτό και θεωρούμε ότι οι όποιες αντιδράσεις στο εσωτερικό της είναι ήδη πολλές).

Σαφώς η ανωτέρω τηλεγραφική περίληψη αδικεί το έργο του Ντούγκιν. Απλώς έδωσε μια πολύ γενική εικόνα.

Και είναι πάντως ειρωνεία της ιστορίας, ότι αυτός ο πλανητικών επιπτώσεων γεωστρατηγικός σχεδιασμός, θα σταματήσει από τη θυσία ενός αποφασισμένου λαού, που αναπτύσσει με βίαιο θυσιαστικό τρόπο εθνική συνείδηση, στο λίκνο της ιστορίας των Ρώσων. Στα μέρη του Κιέβου, που ήταν η πρωτεύουσα του κράτους των Ρως – του πρώτου σλαβικού κράτους!

Ακόμη και να τους ισοπεδώσει ο Πούτιν, δεν θα τους κατακτήσει. Αντιθέτως, θα βρεθεί απομονωμένος από την Οικουμένη για πολλά χρόνια. Ο στόχος του χάθηκε στα ερείπια των αντιστεκόμενων πόλεων της Ουκρανίας.

This entry was posted in σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, ιστοΕπιφυλλίδες, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

2 Responses to Στην Ουκρανία γράφεται η εποποιία της παλλαϊκής συμμετοχής ενός αντιστεκόμενου λαού ―καμιά σχέση με κακόψυχους ιδεοληπτικούς που «νοιάζονται για τον άνθρωπο»

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Η ιδεολογία του «Ευρασιατισμού», του Ντούγκιν είναι ξεπερασμένες μακακίες.
    Είναι απορίας άξιο ότι υπάρχουν ηγέτες που παίρνουν στα σοβαρά τέτοιες ανοησίες. Για τον πατριάρχη Κύριλλο το καταλαβαίνω. Συνάδει με τον φασισμό της Ορθοδοξίας που βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου (συμβαίνει όταν πιστεύεις για χιλιάδες χρόνια ότι υπάρχει ένα εξώκοσμο πλάσμα, να ζείς πλέον στην κοσμάρα σου), αλλά για τον Πούτιν είναι διαφορετικά.
    Το ότι είναι ο αγαπημένος προφήτης του, δείχνει άσφαλτα πως ο Πούτιν είναι ένας ηγέτης μέτριας νοημοσύνης – στην καλλίτερη περίπτωση. Διότι πώς αλλιώς μπορούμε να εξηγήσουμε το γεγονός ότι στον 21ο αιώνα υπάρχει κάποιος ηγέτης που όχι μόνο παίρνει στα σοβαρά απολυταρχικές ιδέες που εκτός από το ότι είναι ξεπερασμένες, αποτύγχαναν πάντα στο παρελθόν να γίνουν πραγματικότητα; Και όχι μόνον αυτό, αλλά στοίχισαν αμέτρητο πόνο και αίμα.
    Ο Ντούγκιν απορρίπτει τον μαρξισμό και τον φασισμό με στόχο να μας ξεγελάσει, ώστε να πιστέψουμε πως οι ιδέες του δεν έχουν σχέση με όλα αυτά.
    Βέβαια οι εξελίξεις μας δείχνουν άλλα. Δεν είναι τυχαίο πως μια μερίδα Ορθόδοξων, μαζί με ακροδεξιοούς και μαρξιστές συντάσσονται άλλοτε έμμεσα και άλλοτε άμεσα μαζί με τον Πούτιν και το όραμα του.
    Αυτή η «τέταρτη υγιής ιδεολογία» είναι μια από τα ίδια. Είναι χαρακτηριστικό των αποτυχημένων ανθρώπων να φαντασιώνονται πως έχουν στο τσεπάκι τους την αλήθεια, την ακμή, την δικαιοσύνη – ιδίως την δικαιοσύνη! – την αρετή. Φαντάζονται πως έχουν μια μέγα ιστορική αποστολή.
    Να συντρίψουν πάση θυσία τον παρικμασμένο κόσμο ( συνήθως της Δύσης) και να εγκαταστήσουν την δική τους αλήθεια, σαν την μόνη Αλήθεια.
    Έτσι συμπεριφέρονται οι αποτυχημένοι και οι άρρωστοι άνθρωποι. Δεν έχουν το θάρρος και την τόλμη να θέσουν τις ιδέες τους στο επίπεδο του ελεύθερου διαλόγου, επειδή γνωρίζουν ότι θα καταλήξουν στο καλάθι των αχρήστων της ιστορίας. Έτσι επιλέγουν αυτόν τον ελεύθερο διάλογο να τον ονομάζουν αναρχία, παρακμή, ξιπασμό, και επεμβαίνουν σαν αυτόκλητοι θεραπευτές της παρακμής, αντιπαραβάλλοντας την δική τους μηδενιστική παρακμή σαν την μοναδική διέξοδο. Και είναι πάντα αδίστακτοι και συνάμα πανέτοιμοι να κάνουν πράξη το γνωστό «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα».
    Μόνο που αυτή την φορά τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τέτοιες ιδεολογίες σαν του Ντούγκιν θεωρούνται από την πλειονότητα των ανθρώπων σαν ανόητες, «πρωτόγονες» και εκτός εποχής.
    Εκτιμώ ότι η προσπάθεια του Πούτιν να τις κάνει πράξη είναι η τελευταία, και δεν θα υπάρξει άλλη προσπάθεια. Βέβαια, με την προϋπόθεση ότι ο Πούτιν θα συντριβεί τελικά σε όλα τα επίπεδα. Διότι αλλιώς, αν «την βγάλει καθαρή» από τα εγκλήματα που διαπράττει, τότε είναι πιθανόν να υπάρξουν και άλλοι μιμητές.. (βλέπε Κίνα).
    Είναι πολύ λυπηρό και θλιβερό πως το καταδικασμένο εγχείρημα ( «Ευρασιατισμού» ) συνοδεύεται από τόσο πόνο, αίμα και καταστροφές. Και δεν καταστρέφεται μόνο η Ουκρανία, αλλά και η Ρωσία. Από κοντά και οι πολίτες της Δύσης, οι οποίοι οφείλουν να δείξουν αυτοσυγκράτηση και ωριμότητα μπροστά στα οικονομικά προβλήματα που προκύπτουν στην προσπάθεια αντιμετώπισης τέτοιων ιδεολογιών, και είναι μια ευκαιρία για την Δύση να εμβαθύνει την επιδερμική αυτογνωσία της.
    Δεν έχω καμία αμφιβολία πως η θέση της Ρωσίας είναι στην δυτική πλευρά. Η μεταξύ τους προσέγγιση, θα μπορούσε να γίνει πολιτισμένα.
    Δυστυχώς με ευθύνη πρωτίστως του Πούτιν, αλλά και των ΗΠΑ, που ενδιαφέρονται πριν από όλα για τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα στην Ευρώπη, επιχειρείται να λάβει χώρα παρά την θέληση των πρωταγωνιστών με βίαιο τρόπο.

    Ας ελπίσουμε πως η Δύση μέσα από αυτά τα οδυνηρά συμβάντα θα εξέλθει περισσότερο ώριμη, δημοκρατικότερη, αναβαθμισμένη πολιτιστικά – εδώ, εννοώ κυρίως την «κόρη» τη Ευρώπης, τις ΗΠΑ, που δεν παρουσιάζουν ανάλογες ικανότητες με την ΕΕ για αυτό ίαση και έχουν μια ομιχλώδη αντίληψη για τις ευρωπαϊκές αξίες, προσβλέποντας στην κυριαρχία επάνω στην «μητέρα» της, την Ευρώπη – και σύσσωμη, η Δύση, θα επιχειρήσει να συνδιαλλαγεί με την Κίνα, αναγνωρίζοντας η μία πλευρά τον αναντικατάστατο ρόλο της άλλης πλευράς.
    Ας μου επιτραπεί να.. φιλοσοφήσω για λίγο:
    Σκεφτείτε πως χάρη της Άπω Ανατολής, ο χριστιανισμός δεν κατόρθωσε να γίνει ποτέ πραγματικά παγκόσμια θρησκεία, πράγμα που θα επέφερε ακόμη μεγαλύτερες καταστροφές, και επίσης έβαλε ένα φρένο στις ουρανομήκεις αποικιοκρατικές επιδιώξεις των λευκών.
    Και πως χάρη της Δύσης ο κινεζισμός – παραίτηση από την ουσία της δράσης, μια ήσυχη μοιρολατρία, ένας ατέρμονος ισοπεδωτισμός – δεν μπόρεσε να επικρατήσει παγκόσμια.
    Δηλαδή, κάτι σαν το κινέζικο Γιν – Γιανγκ (που κατά την γνώμη μου είναι η «θηλυκή» πλευρά της φιλοσοφίας), και σαν τον Ηρακλείτιο λόγο: τὸ ἀντίξουν συμφέρον καὶ ἐκ τῶν διαφερόντων καλλίστην ἁρμονίαν – καὶ πάντα κατ’ ἔριν γίνεσθαι (ας το πούμε «αρσενική» πλευρά της φιλοσοφίας).

  2. Ο/Η Konstantinos Floridis λέει:

    Reblogged στις ΗΜΙΤΕΛΕΣ ΠΕΙΡΑΜΑ και σχολίασε
    Να πληρώσει τα εγκλήματά του ο Πούτιν.
    Το δικαστήριο της Ιστορίας τον καταδίκασε οριστικά κι αμετάκλητα✌🌹

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.