Το ΠολυΚατάστημα «Η Μεγαλόχαρη της Τήνου» [2]

Το «Ιερόν κατάστημα»: Η μεγαλόχαρη της Τήνου και η κατασκευή της λατρείας. (Μέρος Β’)

tinou15aug15b

 

Στο πρώτο μέρος αυτού του κειμένου είδαμε πώς ο νεοελληνικός εθνικισμός, δηλαδή η ιδεολογία του νεοελληνικού εθνικού κράτους, συγκροτείται ως αντίληψη μιας αδιάκοπης συνέχειας ενός «εθνικού ελληνικού πολιτισμού», όπου η Ορθόδοξη Εκκλησία επωμίζεται -καίτοι παράδοξα- το ρόλο του «εγγυητή» αυτής της συνέχειας.Είδαμε ακόμη πώς, μέσω της εύρεσης της ιερής εικόνας, αυτός ο ρόλος της Ορθοδοξίας εμβληματοποιείται στην Τήνο, η οποία παρουσιάζεται από τη μια ως «διάδοχος» της Δήλου, προσφέροντας έτσι την «απόδειξη» της συνέχειας, κι από την άλλη ως τόπος συνάντησης των όπου γης Ελλήνων, παρέχοντας έτσι το εργαλείο της ταύτισης των υπηκόων του ελληνικού κράτους με όσους ακόμη βρίσκονται εκτός της επικράτειας του.
Είδαμε, τέλος, πώς το Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας σχηματίζεται εξαρχής με τη σύμπραξη λαϊκών και θρησκευτικών αρχών -και μάλιστα με «θεϊκή» εντολή, εγγεγραμμένη ήδη στο όραμα της Μοναχής Πελαγίας-, γεγονός που μας δίνει μια ιδέα για τη βαθιά ριζωμένη θέση που κατέχει η σχέση Κράτους και Εκκλησίας στη νεοελληνική ιδεολογία.

Ίσως λοιπόν είναι σκόπιμο -ιδιαίτερα καθότι έννοιες όπως το «έθνος» η «πίστη» επανέρχονται εν μέσω κρίσης στη ρητορική των κυβερνώντων- να κάνουμε εδώ μια εκτενή παρέκβαση και να εξετάσουμε κάπως ειδικότερα τι είναι αυτό που ονομάζουμε «ιδεολογία».

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ

Ιδεολογία είναι ένας τρόπος να βλέπει κανείς τον κόσμο και τον εαυτό του στον κόσμο. Η συμβατική αντίληψη θέλει την ιδεολογία να αποτελείται από σειρά πεποιθήσεων ή αξιών, βάσει των οποίων κανείς πράττει, παίρνει δηλαδή αποφάσεις και κάνει επιλογές, δημιουργεί σχέσεις, κοινωνικοποιείται, ανήκει ή δεν ανήκει κάπου.

Τι σημαίνει όμως «ένας τρόπος να βλέπω τον κόσμο»; Με τα απλούστερα δυνατά λόγια, σημαίνει ότι ως άνθρωπος έχω την ανάγκη ο κόσμος -τα πάντα δηλαδή, όλη μου η εμπειρία με την οποία έρχομαι αντιμέτωπος- «βγάζει νόημα».
Κι επειδή το «νόημα» είναι κάτι εξ ορισμού συμβολικό, τρόπος να «βλέπω τον κόσμο» σημαίνει τελικά πως κατασκευάζω έναν τρόπο παράστασης, έναν τρόπο να βάλω «απέναντι» μου τον κόσμο και τον εαυτό μου μέσα σε αυτόν, αντικειμενοποιώ την εμπειρία μου -ασφαλώς και την εμπειρία μου από τον ίδιο μου τον εαυτό- λέω, δηλαδή: Εγώ είμαι αυτό, αυτό είναι εκείνο.

Τώρα, μια κλασική θεωρία της ιδεολογίας λέει πως η ιδεολογία δεν είναι ένα οποιοδήποτε συμβολικό σύστημα. Για την ακρίβεια, η συμβατική αντίληψη, αυτή που θέλει την ιδεολογία να αποτελείται από μια σειρά πεποιθήσεων ή αξιών, βάσει των οποίων κανείς πράττει, αντιστρέφεται πλήρως, σε βαθμό αντιδιαισθητικό: ιδεολογία είναι αυτό που «νομιμοποιεί»τις πράξεις εκ των υστέρων, όχι αυτό που τις καθορίζει εκ των προτέρων. Ακριβέστερο θα ήταν μάλιστα να πούμε ότι η ιδεολογία «αφηγείται» τις πράξεις, σου λέει δηλαδή μια «ιστορία» για όσα κάνεις, μια «ιστορία» βάσει της οποίας όσα κάνεις «βγάζουν νόημα».

Όμως κι εδώ τα πράγματα περιπλέκονται λίγο: το «εκ των υστέρων» και το «εκ των προτέρων» δεν πρέπει να τα δούμε κυριολεκτικά ως χρονικούς προσδιορισμούς, δηλαδή ότι τάχατες πράττεις δίχως να έχεις λόγο γι’ αυτό αλλά μετά βρίσκεις κάτι που να δικαιολογεί την πράξη σου, αλλά ως δύο «φάσεις» ταυτόχρονες, δυο «όψεις» που συνομιλούν αενάως, τροφοδοτώντας η μία την άλλη.

Ένας άλλος τρόπος να το πούμε αυτό θα ήταν πως η ιδεολογία είναι μια εκ των υστέρων αφήγηση που λειτουργεί ως εκ των προτέρων, είναι χαρακτηριστικό της να εμφανίζεται αιωνίως παρούσα.

Η μεγάλη παγίδα, ωστόσο, του κλασικού τρόπου να δει κανείς την ιδεολογία είναι ότι καταλήγει να τη βλέπει ως φενάκη. Αν δεχτούμε δηλαδή ότι η ιδεολογία «αφηγείται» κάτι, τότε αυτό το κάτι πρέπει να είναι πιο «πραγματικό», πρέπει να είναι ενός είδους «πρωτότυπο», το «πραγματικό κάτι» που «κρύβεται» πίσω από την αφήγηση. Με μια έννοια, αυτό είναι σωστό: στ’ αλήθεια πίσω από μια «εθνική ιδεολογία» «κρύβεται» η συγκρότηση ενός εθνικού κράτους, ο τρόπος με τον οποίο διεκδικεί τα σύνορα του και την ομοθυμία των πολιτών του, ο τρόπος με τον οποίο οργανώνει τη ζωή του πληθυσμού του κτλ.

Από την άλλη, όμως, είναι λάθος, όπως είπαμε και πριν, να θεωρήσουμε πως κάτι τέτοιο «προηγείται» της ιδεολογίας. Ακόμη περισσότερο, είναι λάθος να θεωρήσουμε πως κάτι τέτοιο είναι πιο «πραγματικό». Τουναντίον, η ιδεολογία είναι απολύτως «πραγματική» -κάποιοι θα έλεγαν πιο «πραγματική»-, αφήνει δηλαδή ίχνος σ’ αυτό το οποίο αφηγείται: όντως, πίσω από την εθνική ιδεολογία κρύβεται η συγκρότηση ενός εθνικού κράτους, το κράτος αυτό, όμως, συγκροτείται ακριβώς βάσει αυτής της ιδεολογίας• η ιδεολογία, μ’ άλλα λόγια, αφηγούμενη λόγου χάρη τη διεκδίκηση συνόρων παρέχει και τον ίδιο τον τρόπο διεκδίκησης τους.

Ο ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

Ας δούμε λοιπόν τώρα λίγο τη θρησκεία με ανάλογους όρους. Και μολονότι ως αυτό το σημείο αποφύγαμε την πλειάδα αναφορών που θα έκανε τούτη τη σύντομη εξέταση να ξεχειλώσει, είναι τώρα απαραίτητο να παραθέσουμε αυτολεξεί τον ορισμό της θρησκείας από τον Κλίφορντ Γκίερτς, έναν από τους σημαντικότερους ανθρωπολόγους και μελετητές του θρησκευτικού φαινομένου, καθότι ο ορισμός αυτός, που περιέχεται στο διάσημο δοκίμιο «Η θρησκεία ως πολιτιστικό σύστημα», θεωρείται ο πλέον κλασικός. Σύμφωνα με τον Γκίερτς, λοιπόν, η θρησκεία είναι: «Ένα σύστημα συμβόλων, το οποίο δρα για να εγκαταστήσει στους ανθρώπους ισχυρές, διεισδυτικές και μακρόπνοες διαθέσεις και κίνητρα, σχηματίζοντας αντιλήψεις μιας γενικής τάξης της ύπαρξης και ενδύοντας αυτές τις αντιλήψεις με έναν τέτοιο φωτοστέφανο αντικειμενικότητας, ώστε οι διαθέσεις και τα κίνητρα να μοιάζουν με μοναδικό τρόπο ρεαλιστικά».
Ένα σημείο που πρέπει να τονίσουμε συνεπώς ιδιαίτερα είναι ότι δεν αρκεί να έχουμε μια «αντίληψη γενικής τάξης της ύπαρξης» (μια «αφήγηση που να βγάζει νόημα»)• χρειάζεται αυτή να συμπορεύεται με εγκατεστημένες «διαθέσεις και κίνητρα», τα οποία καθίστανται μέρος του κόσμου επειδή ο κόσμος είναι έτσι φτιαγμένος («μοιάζουν με μοναδικό τρόπο ρεαλιστικά»).

Εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς πόσο μοιάζουν μεταξύ τους όλα τα προηγούμενα, στο σημείο να μπορούμε να δούμε τη θρησκεία ως ένα είδος ιδεολογίας. Αυτό που έχει, ωστόσο, σημασία για τους σκοπούς τούτου του κειμένου είναι το πώς συνεργάζονται, το πώς, για να το πούμε σχηματικά, η ελληνική εθνική ιδεολογία συγκροτεί το πεδίο κυριαρχίας της ορθόδοξης θρησκείας, την ίδια στιγμή που η θρησκεία αποτελεί τον εγγυητή της ιδεολογίας του εθνικού κράτους.

Η ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ ΕΛΛΑΔΑ

Αν και επηρεασμένος από το πολιτικό τοπίο της εποχής, ο Σπυρίδων Ζαμπέλιος δίνει μια πολύ ωραία περιγραφή του υποκειμένου -του «πολίτη»- που προκύπτει από αυτήν τη συνεργασία: Ο Έλληνας, γράφει ο Ζαμπέλιος στα 1852, «λατρεύει την ορθοδοξίαν μάλλον ως φρόνημα του γένους του, ως αποθήκην της παραδόσεως του, ως σύνδεσμον της εθνικής του κοινωνίας…».

Το 1883, ο Απόστολος Μακράκης πηγαίνει την ταύτιση μεταξύ λατρείας και εθνικής ταυτότητας, που συνιστά την πολιτική υπόσταση του Έλληνα, ακόμη πιο μακριά: «Πας Έλλην μη ων και χριστιανός είνε τι οθνείον και έκφυλον και τερατώδες»!

Και ο Σπύρος Μελάς, γράφοντας στο βιβλίο του Η δόξα του 40. Στα βουνά και στα πέλαγα για τον τορπιλισμό της Έλλης, δίνει ίσως την πληρέστερη περιγραφή της «συνέχειας του Έθνους» μέσω της εγγύησης που προσφέρει η ορθόδοξη λατρεία: «Ο σεπτός ναός της Παρθένου στάθηκε το ψυχικό στρατηγείο του έθνους. Μια θεία κόρη στρατηγεύει πάντα στους μεγάλους πολέμους των Ελλήνων. Η Αθηνά παράστεκε τους ήρωες στην Ιλιάδα. Τα στρατεύματα και τα καράβια μας, στον αγώνα τούτο της λευτεριάς, η Μεγαλόχαρη της Τήνου. […] Αγναντεύοντας τη Δήλο, από κάποια πλαγιά της Τήνου, βλέπεις ν’ ασπρίζουν τα ρημαγμένα μάρμαρα της θείας πολιτείας του Απόλλωνα. Ιερά πλοία έστελνε, την Πάραλο και την Σαλαμινία, στα πανηγύρια της ο πανάρχαιος Ελληνισμός, ένας λαός που μισούσε το σκοτάδι και την σκλαβιά. […] Απαραβίαστα ήταν αυτά τα καράβια. Κι έπρεπε να προσμένει τη θεία δίκη, όποιος τολμούσε να τα βλάψει. Ο ψευτοκαίσαρας της Ρώμης είχε ξεχάσει πόσο μικρή απόσταση χώριζε την Δήλο από την Τήνο. Είχε λησμονήσει κατά πόσο η Ελλάδα μένει αναλλοίωτη, κάτω από τα διάφορα πρόσωπα της. Αστόχησε ότι μένουν αθάνατες οι θεότητες της, ότι μια θεότητα λατρεύεται και σ’ αυτό το νησί, στη Λούρδη του Αιγαίου, και ότι το καράβι που στέλνουμε, κάθε χρόνο, στο πανηγύρι της Μεγαλόχαρης, όποιο και νάναι, ό,τι όνομα και νάχει στην πρύμνη του, είναι ιερό και λέγεται, για μας, Πάραλος και Σαλαμινία».

Το κείμενο του Μελά προσφέρει έναν πρώτης τάξεως καμβά όπου μπορούμε να αποτυπώσουμε συγκεκριμένα αυτά που λέγαμε θεωρητικά πιο πάνω: Πράττουμε ως πολίτες -και στρατιώτες- επειδή έτσι είναι φτιαγμένος ο κόσμος: Η Ελλάδα είναι μία, από τη θεία πολιτεία του Απόλλωνα ως τη Μεγαλόχαρη της Τήνου, και αναλλοίωτη, όποια θεότητα κι αν λατρεύουμε.

Και ποια «θεότητα» εγγυάται το «ρεαλισμό» αυτής της διακήρυξης; Η Παναγία, η θεότητα που λατρεύουμε τώρα, γεγονός που αντλεί την «αντικειμενικότητα» του από την ιερή εικόνα της, μια θεότητα την οποία προσέβαλε αυτός που βύθισε το πλοίο που είχε έρθει για να τιμήσει την εικόνα. Συνεπώς, βλέποντας τον εαυτό μας μέσα σε αυτόν τον κόσμο, που έτσι είναι, λέμε πως αξίζει τον εχθρό μας αυτόν να τον τιμωρήσει το Έθνος, η μία και αναλλοίωτη Ελλάδα. Ή, όπως το λέει ορθά-κοψτά η Κατερίνα Σεραϊδάρη στο βιβλίο της Μεγάλη η Χάρη της: «Η ίδια η ευσέβεια έχει πλέον ένα στόχο που δεν είναι ατομικός ή κοινωνικός, αλλά κρατικός: η πίστη δεν συμβάλλει στην δημιουργία καλών ανθρώπων ή μιας δίκαιης κοινωνίας, αλλά διαπλάθει πειθήνιους πολίτες για το κράτος».

Και κλείνοντας εδώ αυτήν τη θεωρητική παρέκβαση, στο επόμενο μέρος αυτού του κειμένου θα ασχοληθούμε με τη λατρεία της Ευαγγελιστρίας στις μέρες μας και το πώς αυτή εξακολουθεί όχι μόνο να οργανώνει την οικονομική και πολιτική ζωή της Τήνου, αλλά και να κατέχει κομβική θέση στην αντίληψη μας για το εθνικό κράτος.

©Του Αυγουστίνου Ζενάκου – «Unfollow» via Βαθύ Κόκκινο

Advertisements
This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

6 απαντήσεις στο Το ΠολυΚατάστημα «Η Μεγαλόχαρη της Τήνου» [2]

  1. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Σήμερα τελευταία μέρα τῶν Μεγάλων Παναθηναίων. Χρόνια Πολλὰ σὲ ὅλους τοὺς Ἕλληνες.

    http://www.numachi.com/~ccount/hmepa/calendars/698.3.Hekatombaion.html

  2. Ο/Η Ἀριστοκλῆς λέει:

    Ἡ προσπάθεια ἀπὸ τὸν Χριστιανισμὸ δημιουργίας ἐθνισμοῦ Νεορωμαϊκοῦ καὶ Νεοισραηλινοῦ συνάμα, ἀπέτυχε παντοῦ. Οἱ φυσικοὶ ἐθνισμοὶ πηρώθησαν καὶ πηροῦνται. Τὴν ἡμέρα τῶν Παναθηναίων πηγαίνουν οἱ Ἕλληνες σ’ἕναν ναὸ κτισμένο πάνω στὸ θέατρο τοῦ Διονύσσου γιὰ νὰ βοηθηθοῦν, ὅμως ἐβοηθοῦσε ὁ θεὸς Ποσειδῶν καὶ ἡ θεὰ Ἀμφιτρίτη. Ἡ Ὀρθοδοξία φυσικὰ δὲν εἶναι ἑλληνικὴ θρησκεία, ἀλλὰ προσπαθεῖ νὰ ὑφαρπάζει ὅτι μπορεῖ ἀπὸ κάποιες συνήθειες. Δὲν ὑπάρχει ἄλλη διέξοδος ἀπὸ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν λαῶν στοὺς πραγματικοὺς ἐθνισμούς των.

    http://scholeio.blogspot.co.uk/2014/05/blog-post_2625.html

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    http://directnews.gr/greece/6411–2.html
    +Εμπλέκουν τον Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο στο παραδικαστικό κύκλωμα Νο2 !

    Τον Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο, εμπλέκει ο διαβόητος αρχιμανδρίτης Ιάκωβος Γιοσάκης στο παραδικαστικό κύκλωμα Νο2!

    Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την «έκθεση ανάλυσης» των χιλιάδων τηλεφωνικών συνομιλιών που έχει καταγράψει ο “αρχικοριός” της ΕΥΠ, προκειμένου να εντοπίσει μια από τις μεγαλύτερες συμμορίες που λυμαινόταν το χώρο της Δικαιοσύνης.

    Η έκθεση αυτή υπογράφεται από δυο αξιωματικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Οργανωμένου Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής και βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα Εφετών, Ισίδωρου Ντογιάκου, που διερευνά την υπόθεση.

    Τον Μητροπολίτη Σύρου “ανακατεύει” σε συνομιλίες που είχε με το Γιοσάκη ο γνωστός επικοινωνιολόγος και από τους στενούς συνεργάτες του μακαριστού Αρχιεπίσκοπου Αθηνών Χριστόδουλου, Σωτήρης Τζούμας.

    TzoumasΣυγκεκριμένα και σύμφωνα πάντα με την «έκθεση ανάλυσης» – η οποία βρίσκεται στη διάθεση του directnews.gr – στο διάστημα 27 Απριλίου 2010 έως 14 Ιουνίου 2010, Γιοσάκης και Τζούμας είχαν διάφορες τηλεφωνικές συνομιλίες για μια δίκη που θα γινόταν στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λαμίας.

    Κατηγορούμενοι, ήταν ο πρωτοπρεσβύτερος του Μητροπολιτικού ναού Μυκόνου και ένας ιερομόναχος ονόματι «Χάρης» οι οποίοι είχαν γνωριμίες με celebrities στο νησί της Μυκόνου και υπεξαιρούσαν εικόνες μεγάλης αξίας για να τις πουλήσουν. στη Λαμία, όπου και συνελήφθησαν.

    Λίγο πριν την εκδίκαση της υπόθεσης από το Δικαστήριο, ο Γιοσάκης λέει στο Τζούμα ότι αναλαμβάνει να τους “καθαρίσει” αλλά χρειάζονταν 100.000 ευρώ για να δοθούν στους δικαστές της έδρας!!!

    «Είναι το alter ego του Δεσπότη»

    Ειδικότερα, στην τηλεφωνική επικοινωνία της 27-4-2010 ο Τζούμας, ζητά από το Γιοσάκη να του πει για την υπόθεση που ενδιαφέρει τον «Σύρου», τον οποίο πιθανόν να δει την επόμενη ημέρα και τι ακριβώς πρέπει να γίνει για να «αθωωθεί τελείως».

    Ο Γιοσάκης αναφέρει πως ο Δεσπότης δεν τον έχει θέσει σε αργία μέχρι τώρα, παρότι η αρχαιοκαπηλία ιερής εικόνας είναι αδίκημα ιδιαίτερης απαξίας.

    Προσθέτει μάλιστα πως αν καταδικαστεί ο ιερέας, ο Δεσπότης θα πληγεί βάναυσα, αφού, προφανώς ο κατηγορούμενος είναι χειροτονία του, είναι το άλτερ έγκο (ALTER EGO) του.

    Σε ερώτηση του Τζούμα, ο Γιοσάκης απαντά πως ο κατηγορούμενος στη δίκη της Λαμίας, λέγεται ΜΑΡΑΓΚΟΣ.

    Για την ίδια υπόθεση, ο επικοινωνιολόγος με τον αρχιμανδρίτη συνεχίζουν να μιλάνε και άλλες φορές το επόμενο χρονικό διάστημα.

    Μια από αυτές ήταν στις 10 Ιουνίου 2010, όπου ο Τζούμας στις 9 το βράδυ καλεί με το 697644**** κινητό τηλέφωνο που χρησιμοποιούσε, τον αρχιμανδρίτη Γιοσάκη, στο 697734**** κινητό τηλέφωνο.

    Σε κάποια στιγμή της μεταξύ τους συνομιλίας, ο Τζούμας αναφέρει «Α! σου είπα, με πήρε ο Σύρου. Και μου είπε αδελφέ μου σου είπανε πολλά, κάνει ο άνθρωπος, κάνει ότι μπορεί να τα μαζέψει. Αλλά μέχρι τώρα έχει μαζέψει μόνο σαράντα, πενήντα. Από οικονομίες του και τα λοιπά, να του δώσω και εγώ κάτι, είναι πάρα πολλά μου λέει».

    Ο Τζούμας στην ίδια συνομιλία συνεχίζει λέγοντας «Σήμερα με πήρε, τώρα, δεν είναι πολύ ώρα. Και του λέω, δικό σας θέμα, όπως λένε στην Αμερική».

    Giosakhs-Γιοσάκης: Ναι. Κοίταξε, του είπες τι κάνω;

    -Τζούμας: Θέλετε του λέω να καθαρίσετε; Αυτό είναι το θέμα του λέω, εξαρτάται σε ποιες περιπτώσεις, όταν είναι θέμα ζωής, πουλάς και τον εαυτό σου για να τα καταφέρεις. Εδώ του λέω είναι θέμα μην το «κάτσουνε» μέσα. Και μην αμαυρωθείς και εσύ. Από κει και πέρα ότι θέλετε κάνετε του λέω, δικό μου θέμα είναι; Το έπαιξα και εγώ αδιάφορος.

    Αμέσως μετά στη συνομιλία, ο Γιοσάκης επαινεί τον Τζούμα, για το χειρισμό του θέματος και τον ρωτάει: «Όχι του είπες και του είχες πει και το άλλο ότι εκατό…».

    Ο Τζούμας απάντησε θετικά…

    Οφείλει απαντήσεις

    Το directnews.gr θεωρεί ότι είναι πλέον καιρός ο Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος, να λύσει τη σιωπή του και να απαντήσει για όλα όσα του καταμαρτυρούν ο φίλος του επικοινωνιολόγος Σωτήρης Τζούμας και ο Ιάκωβος Γιοσάκης.

    Γνωρίζει τον ιερέα ΜΑΡΑΓΚΟ με τις κλεμμένες εικόνες;

    Τον έχει θέσει σε αργία και αν όχι, γιατί;

    Είναι αλήθεια, ότι ο ΜΑΡΑΓΚΟΣ έδινε εκκλησιαστικές εικόνες ανεκτίμητης αξίας, στις οικογένειες Αγγελόπουλου και Εμφιετζόγλου, όπως υποστηρίζει ο Γιοσάκης σε άλλες τηλεφωνικές του συνομιλίες που έχουν υποκλαπεί από την ΕΥΠ;

    Είναι κρίμα εάν δεν γνωρίζει τίποτε για τη «στημένη δίκη» να διασύρει το όνομά του ο κάθε Τζούμας και Γιοσάκης, αλλά είναι επίσης απαράδεκτο, εάν αληθεύουν έστω και κατ’ ελάχιστο τα όσα υποστηρίζουν στις συνομιλίες τους τα δυο αυτά πρόσωπα, να διατηρεί τη θέση του…

    Το τεκμήριο αθωότητας φυσικά ισχύει για όλους, μέχρις ότου αποφανθεί η Δικαιοσύνη.

    Ωστόσο, τα δημόσια πρόσωπα όπως και οι θρησκευτικοί ταγοί υποχρεούνται να μιλούν δημόσια και να ξεκαθαρίζουν τη θέση τους.

    ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 28-9-2011 από directNEWS.gr

    http://www.lamiareport.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2252:simera-i-diki-sti-lamia-toy-qkosmikoyq-kalogeroy-apo-ti-mykono&catid=38:2010-04-22-20-27-04&Itemid=3

    Σήμερα η δίκη στη Λαμία του «κοσμικού» καλόγερου από τη Μύκονο
    Δημοσιεύτηκε στις 16 Ιουνίου 2010

    Στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, θα καθίσει σε λίγη ώρα ο 24χρονος «κοσμικός» καλόγερος που «ψώνιζε» από gay site και πουλούσε εικόνες.

    Αν διαβάσετε, όσα γράφει η εφημερίδα VETO για τον βίο και την πολιτεία του 24χρονου μοναχού του Αγίου Όρους, που σήμερα δικάζεται στη Λαμία, θα κολαστείτε στην κυριολεξία.
    Ο 24χρονος «Χάρης» μαζί με φίλο του Αρχιμανδρίτη, ήταν δημοφιλείς στο νησί της Μυκόνου, με υψηλές γνωριμίες και μέσα στο κύκλωμα των celebrities του νησιού των ανέμων, αποσπώντας τους χρηματικά ποσά «για την εκκλησία φυσικά», κάνοντας παράλληλα ζωή, όχι απλά κοσμικού, αλλά φανταστείτε ότι έψαχνε μέσω ιστοσελίδας ομοφυλοφίλων να βρει το ιδανικό ταίρι.

    Γιατί κάθεται στο εδώλιο?
    Ο 24χρονος ιερομόναχος κατηγορείται ότι προσπάθησε να πουλήσει πολύτιμη εικόνα του Σωτήρος από ιστορικό μοναστήρι.
    Την 1η Σεπτεμβρίου του 2006, ο 20χρονος τότε κληρικός, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, παρέλαβε την πολύτιμη εικόνα από ιερέα, για να την πάει σε εργαστήριο συντηρήσεως. ‘Όμως ο καλόγερος «Χάρης» βρέθηκε στη Λαμία, όπου συλλαμβάνεται επ’ αυτοφώρω να προσπαθεί να πουλήσει την εικόνα σε αστυνομικούς της Ασφάλειας που προσποιήθηκαν του αγοραστές.

    Στο εδώλιο δίπλα στο βασικό κατηγορούμενο, θα καθίσει και ο Πρωτοπρεσβύτερος, σήμερα, της Μητρόπολης Μυκόνου, που ήταν ο τότε ιερέας που παρέδωσε την εικόνα στον 24χρονο ιερομόναχο.
    Σύμφωνα με τους καθ’ όλα βάσιμους ισχυρισμούς του συνηγόρου του Πρωτοπρεσβυτέρου, γνωστού Ποινικολόγου κ. Γιώργου Δούμα, ο ιερέας τότε «παρέδωσε την εικόνα στον μοναχό, προκειμένου να επιληφθεί της συντηρήσεώς της».

    Η ακροαματική διαδικασία ξεκινά σε λίγη ώρα και φανταστείτε τι θα ακουστεί στην αίθουσα του Δικαστηρίου.

    http://enas1983.blogspot.gr/2013/06/blog-post_16.html

    Ιερά «απειλητική επιστολή»

    ……….

    Η «Ιερά Μητρόπολη Σύρου» εξέδωσε στις 13 Ιουνίου 2013, δελτίο τύπου το οποίο φέρνει περισσότερο σε «απειλητική επιστολή» μπράβου της νύχτας παρά σε εκκλησιαστική ανακοίνωση. Τελικά οι εν λόγω κύριοι, μάλλον επιδιώκουν να εμφανίζονται ως μαφιόζοι. Το περιεχόμενο της ανακοίνωσης σε τρία σημεία, οι τίτλοι είναι προφανώς δικοί μου.

    1. Ο Μαυρέλης δεν τη γλίτωσε
    «Η Ιερά Μητρόπολη ανακοινώνει ότι την 12.06.2013, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Σύρου, κατεδίκασε ομόφωνα τον εκδότη, ιδιοκτήτη και διευθυντή της εφημερίδος «TIMES IN KOLONAKI» κ. Αθανάσιο ή Σάκη Μαυρέλη, σε ποινή φυλάκισης 15 μηνών και βαρύ χρηματικό πρόστιμο, για συκοφαντική δυσφήμιση διά του τύπου και εξύβριση του Πρωτοπρ. Γεωργίου Φανερού, Αρχιερατικού παρ’ ημίν Επιτρόπου στην Τήνο»
    2. Οι άλλοι δύο τη γλίτωσαν γιατί τους τη χαρίσαμε
    (αυτοί που) «υπό το πρόσχημα του δήθεν ενδιαφέροντος για την Εκκλησία έσπευσαν να αναπαραγάγουν και να σχολιάσουν, προσθέτοντας και προσωπικές τους κρίσεις, μερικοί, αυτοαναγορευόμενοι σε τιμητές των πάντων, οι οποίοι δεν αντιμετώπισαν τις ίδιες συνέπειες, λόγω της μεγαλοψυχίας του συγκεκριμένου Κληρικού μας»
    3. Στο εξής δεν θα δείξουμε έλεος, ακούτε;
    «Ας μη πλανώνται, λοιπόν, και ας μη υπεραίρονται όσοι θεωρούν τη μεγαθυμία και την υπομονή μας ως αδυναμία!
    Ακουέτωσαν ταύτα πάντες…»

    Αν παρατηρήσουμε και την σχέση που έχουν οι κύριοι της μητρόπολής μας με διάφορους μεγαλοεπιχειρηματίες της Ελλάδας, όπως φαίνεται από τις «φιλανθρωπίες» τους, κερδίζουν επάξια τον τίτλο που οι ίδιοι επιδιώκουν να κατέχουν.

    Η δύναμή τους όμως δεν πηγάζει τόσο από τις γνωριμίες και τις διασυνδέσεις τους όσο από τον κόσμο που τους ακολουθεί και τους προσκυνά. Αυτόν τον κόσμο τον ονομάζουν «ποίμνιό» τους, κοπάδι τους δηλαδή. Όμως, όπως το κοπάδι τους δίνει τη δύναμη, έτσι μπορεί και να τους την πάρει. Όσο περισσότεροι το καταλαβαίνουν αυτό, τόσο πιο αδύναμοι θα γίνονται. Αυτή τους η αδυναμία, δεν θα μπορεί τότε να παρουσιαστεί ως «μεγαθυμία» και «υπομονή».
    Αναρτήθηκε από Πέτρος Κουσουνάδης στις 3:11

    http://www.iefimerida.gr/news/181884/pistoi-mpoygelosan-ton-mitropoliti-dorotheo-stin-tino-vinteo#ixzz3ixXCzBrW
    Πιστοί μπουγέλωσαν τον Μητροπολίτη Δωρόθεο στην Τήνο

  4. Ο/Η του κώλου λέει:

    ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΑΘΛΗΤΕΣ & ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΟΧΑΡH

    Τα τάματα των διασήμων στην Παναγία της Τήνου: Το «ευχαριστώ» της Αλίκης που έγινε μάνα και η εικόνα του Μητσοτάκη

    Όπως αναφέρει η εφημερίδα το «Εθνος», τα τάματα που πλαισιώνουν την κατάφορτη από χρυσά τάματα εικόνα της Ευαγγελιστρίας στην Τήνο είναι άπειρα. Εντός του μαρμάρινου κουβούκλιου όπου βρίσκεται το προσκυνητάρι της Αγίας Εικόνας, πλείστα όσα αφιερώματα στη χάρη της, υπάρχουν εδώ και πολλές δεκαετίες. Από τους βασιλικούς σταυρούς και τις εικόνες τάματα πολιτικών, μέχρι τους χρυσούς δίσκους τραγουδιστών και τα μετάλλια Ολυμπιονικών. Ολοι τους, αναζήτησαν κάποια στιγμή βοήθεια ή θέλησαν να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους μπροστά στη θαυματουργή εικόνα.

    Ο μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος, μιλώντας στην εφημερίδα σχετικά με τα τάματα που έχουν κάνει διάσημοι Ελληνες, έχει να θυμηθεί δεκάδες περιπτώσεις προσωπικοτήτων από την ελληνική πολιτική και καλλιτεχνική σκηνή.

    Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα αφιερώματα έχουν τοποθετηθεί πριν από χρόνια, καθώς, όπως αναφέρει ο μητροπολίτης, πλέον οι… σύγχρονοι επιφανείς Ελληνες δεν αφιερώνουν πολύτιμα αντικείμενα. Οι περισσότεροι, όπως σημειώνει, «έρχονται για προσκύνημα, ανωνύμως και διακριτικά για να προσευχηθούν, και φεύγουν. Τάματα με τη μορφή των παλιών δεν έχουμε».

    Στους επώνυμους προσκυνητές της Μεγαλόχαρης στην Τήνο υπάρχουν και πολλοί πολιτικοί. Ο Ανδρέας Παπανδρέου επισκεπτόταν συχνά την Ευαγγελίστρια, ειδικά μετά την επιστροφή του από το Χέρφιλντ. Συχνά ήταν και τα προσκυνήματα του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή.

    Μεταξύ των πολιτικών που είχαν κάνει τάμα την Ευαγγελίστρια της Τήνου ήταν και ο Γιάννης Ιωαννίδης, ο οποίος βάφτισε εκεί το παιδί του, εκπληρώνοντας το προσωπικό του τάμα. Επίσης και η Φώφη Γεννηματά επισκέφθηκε τον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας μετά την περιπέτεια της υγείας της.

    Οι επιχειρηματικές οικογένειες Λάτση και τα αδέλφια Χόντου, της ομώνυμης αλυσίδας καλλυντικών, έχουν κάνει αρκετές δωρεές στην ιερά μονή. Ο αείμνηστος Γιάννης Λάτσης ήταν προσωπικός φίλος του πρώην μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου του Α΄ και επισκεπτόταν συνέχεια το νησί με τη θαλαμηγό του κάνοντας δωρεές στον ναό. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο μητροπολίτης Σύρου, η οικογένεια συνεχίζει το ετήσιο προσκύνημα στον ναό. Επίσης, τις ελπίδες τους στη Μεγαλόχαρη εναπόθεσαν η Μαριάννα Λάτση με τον Νίκο Κούρκουλο, το διάστημα που ο ηθοποιός ήταν άρρωστος. Ο αξέχαστος ηθοποιός δώρισε το τέμπλο στην Εκκλησία της Παναγίας της Μεγαλομάτας στο Κτικάδο της Τήνου, από όπου καταγόταν.

    Ο μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος ανατρέχει επίσης τη μνήμη του και σε ιστορικά κειμήλια που υπάρχουν στη Μεγαλόχαρη της Τήνου, όπως αγωνιστών του 1821 καθώς στο κειμηλιοφυλάκιο του ναού φυλάσσεται το δαχτυλίδι του Κολοκοτρώνη, αλλά και τα τάματα του Μιαούλη, του Κανάρη, του Νικηταρά, του Μακρυγιάννη κ.ά.

    Ιδιαίτερη σχέση με την Παναγία της Τήνου είχε επίσης η τέως βασιλική οικογένεια. Η Αννα Μαρία στα μέσα της δεκαετίας του ’60 ανέβηκε από το λιμάνι στον ναό με την κόρη της Αλεξία, αφήνοντας έναν χρυσό σταυρό στην εικόνα. Πριν από τέσσερα χρόνια κάτι ανάλογο έκανε και ο γιος της Νικόλαος.

    Στο μαρμάρινο κουβούκλιο βρίσκεται επίσης το χρυσό εγκόλπιο του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου Α’, καθώς και περιδέραιο της Φρειδερίκης.

    Επίσης αρκετά τάματα και δωρεές έχουν κάνει μεγάλες εφοπλιστικές οικογένειες, όπως των Ωνάση, Νιάρχου και Λιβανού, χωρίς να κάνουν σχεδόν ποτέ αισθητή την παρουσία τους. Το πέρασμά τους από τη Μεγαλόχαρη γίνεται γνωστό από τις ιδιόχειρες υπογραφές τους στο βιβλίο των ευχαριστηρίων των πιστών.

    Από τον χώρο του αθλητισμού, ο Στέλιος Μηγιάκης ευχαρίστησε την Παναγία για τη δύναμη που του έδωσε στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980, προσφέροντας το μετάλλιο που κέρδισε στην ελληνορωμαϊκή πάλη. Το ίδιο έκανε και η Αννα Βερούλη, η οποία άφησε στην εικόνα της Παναγίας το δικό της μετάλλιο από τους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες της Αθήνας του 1982.

    Οταν η Εθνική Ελλάδας ποδοσφαίρου έγινε πρωταθλήτρια Ευρώπης, ο Αγγελος Χαριστέας έδωσε υπόσχεση αφιέρωσης στην Παναγία της Τήνου, την οποία εκπλήρωσε μόλις ήρθε στην Ελλάδα.

    Η Ελένη Πετρουλάκη έφερε στον ναό δύο χρυσές εικόνες της Παναγίας για να την ευχαριστήσει που σώθηκε από θαύμα σε τροχαίο ατύχημα.

    Ο τραγουδιστής Γιώργος Λεμπέσης, όταν αντιμετώπισε ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, προσέφερε στην Παναγία ένα χρυσό δαχτυλίδι ως ένδειξη ευγνωμοσύνης.

    Επίσης, η αείμνηστη Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε τάξει τάμα στη Μεγαλόχαρη για τον γιο της Γιάννη. Ταξίδεψε στην Τήνο, όπου βάφτισε τον γιο της, και συγκινημένη στο μήνυμά της ευχαριστεί την Παναγία για το παιδί που απέκτησε. Τα ιδιόχειρα ευχαριστήρια σημειώματα της Αλίκης Βουγιουκλάκη και του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, με ημερομηνία 4 Ιουνίου 1970, στο βιβλίο της μονής έχουν αφήσει εποχή. «Θεέ μου, σ’ ευχαριστώ! Το παιδί μου, μου το χάρισε η Μεγαλόχαρη», γράφει η αείμνηστη Αλίκη και ακριβώς από κάτω ο σύζυγός της, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, συμπληρώνει: «Είναι η πιο ωραία μέρα της ζωής μου. Ευχαριστώ την Παναγία»

    Το χρυσό μετάλλιο που κέρδισε στους Μεσογειακούς Αγώνες του 1994 αφιέρωσε στη χάρη της Ευαγγελιστρίας Τήνου ο χρυσός Ολυμπιονίκης Πύρρος Δήμας. Είχε τάξει στους αγώνες να το χαρίσει για τη δύναμη που άντλησε από την Παναγία. Μόλις επέστρεψε, ταξίδεψε στην Τήνο εκπληρώνοντας την υπόσχεσή του και δωρίζοντας το χρυσό μετάλλιο που κέρδισε

    Μία επίχρυση εικόνα ρωσικής τεχνοτροπίας αφιέρωσε στην Παναγία της Τήνου ο επίτιμος πρόεδρος της ΝΔ Κωνσταντίνος Μητσοτάκης. Την είχε τάξει όταν συνελήφθη επί χούντας και εκπλήρωσε το τάμα του όταν αποφυλακίστηκε. Επίσης συχνά επισκεπτόταν το νησί για να παρακολουθήσει τη λιτανεία της εικόνας της Ευαγγελιστρίας.

    Πηγή: Τα τάματα των διασήμων στην Παναγία της Τήνου: Το «ευχαριστώ» της Αλίκης που έγινε μάνα και η εικόνα του Μητσοτάκη | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/166666/%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%AC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%AE%CE%BC%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%AE%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF-%C2%AB%CE%B5%CF%85%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%C2%BB-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B5-%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%BA#ixzz3j40avdfN

  5. Ο/Η του κώλου λέει:

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s