«Ridicule»

«…η παρακμιακή αδυναμία της κατανόησης και του μετριασμού του κατακλυσμού που έρχεται, το γελοίο και η διαφθορά σε όλες τους τις μορφές…»

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Στα 1996 ο Patrice Leconte γύρισε μια θαυμάσια ταινία τη «Ridicule», η οποία στα ελληνικά μεταφέρθηκε ως «Ο περίγελως της Αυλής». Ένας μορφωμένος επαρχιακός μικρομαρκήσιος, διαποτισμένος από το πνεύμα του Διαφωτισμού, θέλει να βοηθήσει τους χωρικούς της επαρχίας του να αποξηράνουν το έλος που τους καταστρέφει τη ζωή.  Επιδιώκει να ζητήσει ακρόαση από το βασιλιά (Λουδοβίκο ΙΣΤ) για να τον πείσει να χρηματοδοτήσει το μηχανικό σχέδιο που έχει εκπονήσει. Η έλευσή του στην αμαρτωλή αυλή όπου βασιλεύει η υποκρισία, οι συγκρούσεις συμφερόντων, oι φιλοδοξίες, τα πάθη, η γελοιότητα των χαρακτήρων, η αλλοτρίωση των συνειδήσεων, όλα κρυμμένα κάτω από το πέπλο ενός τάχα εκλεπτυσμένου πνεύματος, που εκφράζεται κι αυτό ανταγωνιστικά μέσω ανταλλαγής περίτεχνων ειρωνιών μεταξύ των αυλικών, κινεί την περιέργεια και δημιουργεί αντιδράσεις που κορυφώνονται με την απόπειρα γελοιοποίησής του σε ένα χορό μασκέ,  όπου του βάζουν τρικλοποδιά για να απολαύσουν την πτώση του στο πάτωμα. Ο συρφετός των γελοίων δηλαδή, επιχειρεί τη γελοιοποίηση του μόνου σοβαρού μεταξύ τους, αυτού που διαθέτει ανθρωπιστικό όραμα, ευθύτητα χαρακτήρα και ικανότητα να προκαλέσει αμοιβαία ειλικρινή ερωτικά αισθήματα. Ο νεαρός αντιδρά με θάρρος, βγάζοντας ένα φιλιππικό σε βάρος της αυλικής υποκρισίας, λέγοντάς τους πως παριστάνουν τους πνευματώδεις ενώ δεν έχουν τίποτα από το πνεύμα του Βολταίρου.  Φεύγει παίρνοντας μαζί του τη Ματθίλδη  μια ευγενική καλλονή, κόρη ενός φωτισμένου  ελάσσονα αριστοκράτη, που επιδίδεται κι αυτή σε επιστημονικές έρευνες.  Το έργο ξετυλίγεται μέσα από έρωτες, συγκρούσεις, ματαιόδοξες αλλά ερωτευμένες μαρκησίες (εξαιρετική από κάθε πλευρά η Φανί Αρντάν),  εγωκεντρικούς αριστοκράτες,  έναν υποκριτή αρχιεπίσκοπο, έναν κουτό βασιλιά κλπ, με κυρίαρχη τη φιγούρα του φαρισαίου ξερόλα κοσμικού αββά της Αυλής, μιας Αυλής τόσο αισχρής που (με την εξαίρεση του  ήρωά μας που αντιδρά δυναμικά, αποσπώντας έτσι τον πρώτο θαυμασμό της Ματθίλδης)  γελάει σε βάρος των κουφών παιδιών τα οποία διαπαιδαγωγεί και προστατεύει ο αγαθός αββάς Charles-Michel de l’Épée,  που έχει περάσει στην Ιστορία ως ο «πατέρας των κωφάλαλων».  Ξεσπάει η γαλλική Επανάσταση, ο ήρωάς μας μαζί με την καλή του,  πολίτες ενός ελπιδοφόρου νέου καθεστώτος, αποξηραίνουν τα έλη, ο πρώτος με την ιδιότητα του κρατικού μηχανικού.

Αν έχει κάτι κοινό η σημερινή χρεοκοπημένη Ελλάδα με τη γαλλική Αυλή είναι η υποκρισία, η παρακμιακή αδυναμία της αντίληψης και του μετριασμού του κατακλυσμού που έρχεται, το γελοίο και η διαφθορά σε όλες τους τις μορφές. Το τραγικό είναι ότι δεν υπάρχει καμία αντίρροπη κίνηση για να αναστρέψει την πορεία της παρακμής, να εμπνεύσει υγιή αισθήματα, προθέσεις και σχέδια για να αναχαιτιστεί το κακό. Υπάρχουν μόνο αδίστακτοι πολιτικοί, λαϊκίστικα κόμματα, επαγγελματίες πατριώτες, διαπλεκόμενοι κομπιναδόροι, που λυσσομανούν για λεηλασία στα ερείπια. Η φωτογραφία που πήρα από την “Athens Review of  Books” και από σχετικό άρθρο του καθηγητή Ν.Μαραντζίδη για τη συμβολή του «αριστερόστροφου εθνολαϊκισμού»  στο κατάντημα της χώρας (11/2011),  αναδεικνύει προφητικά θα έλεγα όσο και εμβληματικά τη μακρόχρονη ηθική και πολιτική χρεοκοπία που είχαν προηγηθεί της οικονομικής. Η τελευταία ήλθε σαν νομοτέλεια, με επιταχυντή καταλύτη την παγκόσμια καπιταλιστική κρίση της αποθρασυμένης από την κατάρρευση του σοβιετικού αντίπαλου δέους αρπακτικής και αυτοκαταστροφικής Κεφαλαιοκρατίας, που ενεργούσε χωρίς κοινωνικό έλεγχο κάτω από την αδύναμη πολιτική διακυβέρνηση των νάνων που έχουν αναδείξει με την ψήφο τους οι λαοί της Δύσης.

Τι προσπαθούσε από το 1999 να μας πει η φωτογραφία που δημοσιεύτηκε σε πολλές εφημερίδες χωρίς να προκαλέσει τα επιβαλλόμενα σχόλια; Ένας φιλόδοξος αριστερός ηγέτης επιρρεπής στους πειρασμούς της αυτοπροβολής και στις δημόσιες σχέσεις με τις Εξουσίες, ένας υπόδικος υπουργός εξοπλισμών (η δίκη του δεν θα γίνει ποτέ),  ένας Πρόεδρος της Βουλής που συγκέντρωνε στις αποθήκες της τα κουρελόχαρτα των βουλευτικών «Πόθεν Έσχες» της συμφοράς,  ένας υπουργός Οικονομικών, «παιδί του λαού»,  καταδικασμένος σε φυλάκιση με αναστολή και σε στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων στην ευγενή του προσπάθεια να κουκουλώσει τα γεροντικά καμώματα του αχάριστου αρχηγού του και ένας λαϊκιστής πολιτικός που έχοντας δώσει βροντερό παρόν σε κάθε εθνικοθρησκευτικό καραγκιοζιλίκι της πόλης του, ξέπεσε από το αξίωμά του  (και)  λόγω της σκανδαλώδους του προσπάθειας να συγκαλύψει απατεώνα (σε βάρος του δημόσιου Ταμείου και συμφέροντος),  περιφέρουν ομονοούντες «επί το αυτό» με προσποιητή ευλάβεια το τοτέμ της Μεγάλης Θεάς σε λιτανεία, σαν φύλαρχοι κάποιας αρχαϊκής κοινότητας της αφρικανικής ζούγκλας. Η ομιλούσα φωτογραφία δεν χώρεσε το βεζύρη Ιζνογκούντ (Μ.Χρυσοχοϊδη), τον ειδικό περί τις λιτανείες κ.Παπαθεμελή και κάμποσους ακόμη.

Όποιος αντέχει να διαβάσει το ρεπορτάζ  («Ελευθεροτυπία» -16.8: «…ο κ. Κακλαμάνης αναφέρθηκε στη σημασία των παραδόσεων του έθνους…. εξ ονόματος του Κ. Καραμανλή, ο βουλευτής Παν. Ψωμιάδης τόνισε ότι ο ποντιακός Eλληνισμός  … μεγαλούργησε χάρη στην πίστη του στην Παναγία Σουμελά….» κλπ), θα βρει εκεί και τη σαφέστατη απειλή Ψωμιάδη: «Έχουμε πολλά να κάνουμε ακόμη γι’ αυτόν τον υπέροχο λαό» (των βενζινάδων που νοθεύουν τα καύσιμα και των πανηγυρικά εκλεγόμενων Νομαρχών που τους απαλλάσσουν από την υποχρέωση να πληρώσουν το πρόστιμο στο άδειο δημόσιο ταμείο;), θα βρει επίσης την απίστευτη είδηση πως ο κ.Τσοχατζόπουλος «στη διάρκεια των βομβαρδισμών του ΝΑΤΟ είχε καταγγείλει ανοιχτά τον Μιλόσεβιτς για τις εθνικές εκκαθαρίσεις σε βάρος των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου».

Πότε συνέβη αυτό; Ουρανοί απορώ! Γιατί εγώ θυμάμαι τα αντίθετα; « ‘Η σερβική και η ελληνική Εκκλησία είναι βαθύτατα πατριωτικές’, δήλωσε ο Κάρατζιτς στον Αρχιεπίσκοπο όταν αντάμωσαν στο Στάδιο. Ο τελευταίος με τη σειρά του, απάντησε ότι ο ελληνικός λαός παρακολουθεί τον αγώνα των Σέρβων με μεγάλο ενδιαφέρον και βρίσκεται στο πλευρό του. «Η Εκκλησία της Ελλάδας δεν μπορεί παρά να είναι και αυτή μαζί με τον ελληνικό λαό στο πλευρό του και να συμπαρίσταται με όλες της τις δυνάμεις στον αγώνα αυτό’. Ο Σεραφείμ ήταν τόσο εκστασιασμένος που συναντούσε τον Κάρατζιτς, ώστε όταν σε κάποια φάση της συνάντησης προσπάθησε να του φιλήσει το χέρι, εκείνος τον απώθησε μαλακά λέγοντας: «Εγώ πρέπει να σου φιλήσω τα πόδια.»(!) … παρόντες ήταν επίσης εκπρόσωποι όλου του πολιτικού φάσματος, όπως ο Κ.Καραμανλής, ο Άκης Τσοχατζόπουλος, ο Ορ.Κολοζώφ, ο Μ.Ανδρουλάκης και, φυσικά, οι ηγεσίες των συνδικαλιστικών φορέων….».

Κύριε Ροΐδη,
Μέσα στο ψέμα πορεύεται ακόμη η Ελλάδα. Δεν τσουβαλιάζω παρ’όλα αυτά τους κυρίους της φωτογραφίας Ο πρώτος υπήρξε αγωνιστής της Δημοκρατίας και υπερασπιστής των ατομικών δικαιωμάτων, ο τρίτος, χωρίς δικά του σκάνδαλα αλλά χωμένος μέχρι το λαιμό στα καμώματα της Εξουσίας, αγωνίστηκε κι αυτός στα νιάτα του. Όμως  ισχύει και γι’ αυτούς το «Αχ, πού ‘σαι νιότη που ‘δειχνες πως θα γινόμουν άλλος». Αρκεί και μόνο η συγκεκριμένη φωτογραφία της συμμετοχής τους σε μια σκοτεινή μεσαιωνική τελετή ομαδικής αποβλάκωσης και ηθικού εκμαυλισμού, για να στεγάσει αυτούς τους δυο κάτω από τον τίτλο μας, γιατί για τους υπόλοιπους μπορεί να υπάρξουν και χειρότεροι χαρακτηρισμοί, για κάποιους από αυτούς και πολύ βαρύτεροι. Έχει μωρανθεί το άλας της Αριστεράς και πουθενά δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάποιος να το αλατίσει.  Μιας Αριστεράς που, μέσα στη γενική στραβομάρα της, κάνει και πως δεν ξέρει τίποτα π.χ. για τους εφοριακούς της μίζας του 40% (ο εργαζόμενος έχει πάντα δίκιο), λιποτακτεί από τη μάχη κατά της διαφθοράς με άσφαιρες ομοβροντίες κατά του Κεφαλαίου και του Καπιταλισμού, ένα κομμάτι της προτείνει την τεράστια σοβιετική διαφθορά ως αντίδοτο στην πρωτόγονη και ιδιότυπη καπιταλιστική διαφθορά της χερσονήσου του Αίμου, ένα άλλο οραματίζεται συμμαχίες με πολιτικούς σαν τους κ.κ. Ν.Κοτζιά,  Γ.Ραυτόπουλο, Αντ.Κοτσακά και με τον πατριωτικό συρφετό της Σπίθας ενώ παράλληλα ψαρεύει στα θολά νερά των ακροδεξιών μπλογκς, της ληστρικής βυζαντινής Εκκλησίας και της λαϊκής Δεξιάς και ένα τρίτο, αυτό που στεγάζει στοργικά τον κ.Πασβαντίδη της «Αυριανής» (και φιλοδοξεί να φιλοξενήσει και τους «Ελεύθερους Πολίτες» των κ.κ Β.Οικονόμου και Μάκη Γιομπαζολιά), απευθύνει εναγώνια έκκληση στον πατριώτη Μακεδονομάχο των ρουσφετιών και των Μυστικών Κονδυλίων, να μην υπογράψει τα χαρτιά της ΕΕ και του ΔΝΤ .


ΥΓ
Στο απόσπασμα του φιλμ που ακολουθεί ο προοδευτικός μαρκήσιος ξεσκεπάζει την υποκρισία της βασιλικής αυλής των μασκαράδων.

This entry was posted in Γράμμα από το Ληξούρι, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

20 Responses to «Ridicule»

  1. Ο/Η Left liberal λέει:

    Έχει γράψει και ο Νοσφεράτος
    http://nosferatos.blogspot.com/2011/11/ridicule.html

  2. Ο/Η Σινεφίλ λέει:

    http://veryaware.com/2011/07/rid/ridicule-logo-2/
    Ο πρωταγωνιστής, η μαρκησία και ο κακός αββάς

    Στο ακόλουθο και η ωραία Μathild
    http://www.oeff.jp/article50.html

  3. Ο/Η Mιθριδάτης λέει:

    γιορτή Σουμελά, στην Τουρκία Ψωμιάδης, Παπαθεμελής, ο λαικιστής βουλευτής της ρωσικής Δούμας Ιβαν Σαβίδης.
    Αλαλούμ ο Ψωμιάδης λέει πως οι Τούρκοι είναι οι καλύτεροι φίλοι των Ελλήνων. Η αποθέωση του κιτς, θέατρο του παράλόγου

  4. Ο/Η Syn34 λέει:

    Περί εκλογών και άλλων δαιμονίων..
    του Άγγελου Μανταδάκη

    Γιατί ανησυχεί ο κ. Αντώνης Σαμαράς κάθε φορά που ακούει να κάνουν λόγο για την παράταση του βίου της σημερινής κυβέρνησης «εθνικής σωτηρίας» ; Ο αρχηγός της ΝΔ ή είναι πράγματι αφελής – μάλλον δύσκολο – ή υποκρίνεται και μάλιστα ως πολύ κακός υποκριτής.

    Ο κ. Σαμαράς σαν συνέταιρος στην στήριξη της κυβέρνησης Λ. Παπαδήμου, γνώριζε εξ αρχής τι στηρίζει και για ποιον λόγο. Ούτε υπηρεσιακή, ούτε μεταβατική. Μια «νέα» – με νέο πρωθυπουργό – κυβέρνηση που ήλθε μετά την πτώση του Γ. Α. Παπανδρέου, την πρωτοφανή παρέμβαση του λαϊκού παράγοντα και την αδυναμία του πολιτικού συστήματος να δώσει λύση.

    Τώρα και με την βούλα του εκπροσώπου της τρόικας, όλοι παραδέχονται ότι το μνημόνιο απέτυχε παταγωδώς. Και ο κ. Παπαδήμος δηλώνει ευθαρσώς ότι θα γίνει ότι χρειάζεται για να διορθωθούν τα πράγματα. Νέα μέτρα επομένως και στο βάθος η 7η δόση ένεκα της οποίας θα ξαναδούμε το ίδιο έργο.

    Όσοι και όσες αναρωτιούνται «τι τις θέλουμε τις εκλογές;» και προτείνουν μέχρι και την εξάντληση της τετραετίας, κάτι ξέρουν. Ο κ. Σαμαράς επίσης το ξέρει αλλά ενδιαφέρεται να γίνει και πρωθυπουργός.

    Τι θα έβγαζαν εν τέλει οι βουλευτικές εκλογές; Μια συντριπτική ήττα του ΠΑΣΟΚ, καθήλωση ή και μείωση της ΝΔ, συνολική αποσταθεροποίηση του δικομματισμού με ταυτόχρονη την στροφή του εκλογικού σώματος προς τα αριστερά. Και φυσικά την ανάδειξη του ΣΥΡΙΖΑ σε ισχυρό παράγοντα της δημόσιας ζωής. Μια συσπείρωση της αριστεράς σε αντιμνημονιακή βάση – όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ΣΥΝ – θα έφερνε πιθανόν το πάνω κάτω.

    Το πειραματόζωο «η Ελλάς» θα μπορούσε να μετατραπεί σε αναφλεκτήρα ολόκληρης της Ευρωζώνης. Γιατί όχι; Δεν μπορείς να εφαρμόζεις τις πιο σκληρές και θανατηφόρες συνταγές σε μια κοινωνία και αυτή να μην έχει όριο αντοχής και ανοχής.

    Τα δαιμόνια λοιπόν των εκλογών είναι πολλά και τρομάζουν σαν εφιάλτες τους υποστηρικτές του συστήματος. Έτσι εξηγείται η δραματική ανησυχία για το δήθεν καταστροφικό αποτέλεσμα των εκλογών αν γίνουν τώρα. Ποιον θα καταστρέψουν οι εκλογές και γιατί;

    Οι «ανησυχούντες» μας καλούν να αποδεχτούμε την λογική της εκτροπής. Στο όνομα των εθνικών κινδύνων, να συνεχίσει ο τόπος να κυβερνιέται από μια κυβέρνηση που δεν διαθέτει την δημοκρατική νομιμοποίηση. Μια κυβέρνηση που διορίστηκε και δεν εκλέχτηκε. Που πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από μια Βουλή ευρισκόμενη σε πλήρη δυσαρμονία με τις διαθέσεις του εκλογικού σώματος.

    Εκείνοι που ανά πάσα στιγμή, διακηρύσσουν την πίστη τους στη νομιμότητα τώρα θέλουν να επιβάλλουν μια κυβέρνηση ουσιαστικά παράνομη, που θα δεσμεύσει την χώρα με επιλογές δεκαετιών.

    Πως απαντά η Αριστερά; διαμορφώνοντας έναν ισχυρό πόλο σε αντινεοφιλεύθερη αντιμνημονιακή κατεύθυνση που θα επιβάλλει την μόνη νόμιμη λύση στο πολιτικό μας πρόβλημα: την προσφυγή εδώ και τώρα στην λαϊκή ετυμηγορία.

  5. Ο/Η Syn34 λέει:

    Η χημική αντίδραση που γεννά τον φασισμό
    θερμότητα
    Φόβος+Άγνοια —————–> Μίσος
    Δείτε το σχήμα

  6. Ο/Η Εco λέει:

    Αντώνης Καφετζόπουλος

    ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ

    http://www.lifo.gr

    •Γεννήθηκα στην Κωνσταντινούπολη στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και ήρθαμε στην Ελλάδα το ’64, μετά τα γεγονότα με τις απελάσεις. Ως πρόσφυγες. Τότε δεν το καταλάβαινα αυτό, νόμιζα ότι ήταν ένα ευχάριστο ταξίδι – μετά συνειδητοποίησα ότι ήμασταν ακριβώς ο ορισμός των προσφύγων.

    ======================================

    •Δεν έχω μετανιώσει για την εμπλοκή μου στην πολιτική. Καθόλου. Απλώς πια δεν εμφανίζομαι τόσο στην τηλεόραση, σε talk shows με τσακωμούς. Ρωτάω πάντα ποιοι θα είναι οι καλεσμένοι πριν πάω κάπου – δεν υπάρχει νόημα να είσαι με ανθρώπους που ουρλιάζουν «Ανθέλληνα» και τέτοια. Φυσικά, τα κανάλια σπάνια μου λένε την αλήθεια. Με το που θα φτάσω στο στούντιο, θα δω μέσα τον τάδε ή τον δείνα που με είχαν διαβεβαιώσει ότι δεν θα είναι εκεί.
    •Το περίφημο δημοψήφισμα δεν ήταν κακή ιδέα. Όλοι έβριζαν το μνημόνιο, τα δάνεια κ.λπ. Αντιδρούσαν, όμως, μόνο στα λόγια. Ενδόμυχα, φυσικά και δεν ήθελαν τη χρεοκοπία ή την κατάργηση του μνημονίου. Με το που χρειάστηκε ν’ αντιδράσουν και με πράξεις, ξαφνικά όλοι εξοργίστηκαν. Τα δε κόμματα βραχυκύκλωσαν, γιατί κατάλαβαν ότι έτσι δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης.
    •Σε κάποιο βαθμό απογοητεύτηκα με τους Οικολόγους Πράσινους. Δεν έπεσα απ’ τα σύννεφα, αλλά πίστευα πως οι σωστές κατά βάση ιδέες του κόμματος θα βελτίωναν τη νοοτροπία των στελεχών. Κάποιοι, όμως, δεν έγιναν καλύτεροι, έγιναν χειρότεροι. Και σ’ αυτό έπαιξε ρόλο η ένταξη στο πολιτικό σκηνικό κι η αρκετά σημαντική επιχορήγηση απ’ το κράτος. Ξεκίνησαν οι ομαδοποιήσεις και τα μίση. Για τις εκλογές που θα γίνουν δεν βλέπω κάποιο καλό σενάριο. Κάπως να βάλουμε σε τάξη το κράτος, τι να πω… Με ανησυχεί πάρα πολύ η στροφή της ΝΔ προς την εθνικιστική Δεξιά. Ιστορικά, η εθνικιστική ρητορική έχει χρησιμοποιηθεί με καταστροφικό τρόπο. Και τώρα, αντί να δεχτούμε τους γείτονές μας ως Μακεδόνες και να θέσουμε άλλα σημαντικότερα ζητήματα, διασφαλίζοντας τη χώρα μας, καθόμαστε και γκρινιάζουμε για πράγματα που έχουν τελειώσει.
    •Όταν πήγα στην Καστοριά, μοίραζαν φέιγ βολάν που με έλεγαν προδότη. Αισθάνθηκα άσχημα γιατί δεν ήμουν μόνος μου, ταλαιπωρήθηκαν οι συνάδελφοί μου. Πιο ανατριχιαστική ήταν σίγουρα η προκήρυξη της Σέχτας των Επαναστατών που με ανέφερε στην ίδια σελίδα που έγραφε: «Σήμερα εκτελέσαμε με 28 σφαίρες τον τάδε». Λίγες γραμμές πιο κάτω με αποκαλούσε «ξεφτιλισμένο μέλος ουράς του συστήματος» ή κάτι τέτοιο. Ήταν λίγο τρομακτικό.
    •Τα τελευταία 20 χρόνια ζω στον Άλιμο. Πηγαίνω στο κέντρο, την αγαπάω την πόλη. Όταν περπατάς στους δρόμους το βράδυ και δεν έχει μποτιλιάρισμα και είναι συμπαθητικός ο καιρός -που συνήθως είναι-, είναι όμορφη. Υπάρχει όμως το γνωστό πρόβλημα: η καχυποψία μεταξύ μεταναστών και Ελλήνων. Καταλαβαίνω και τους Έλληνες που ζουν σε γειτονιές που άλλαξαν ραγδαία, όπου τίποτα δεν τους θυμίζει τη ζωή τους και πλέον έχουν γείτονες ανθρώπους με άλλα ήθη κι έθιμα. Καταλαβαίνω και τους ξένους που αισθάνονται λαθραίοι, γιατί εμείς ποτέ δεν τηρήσαμε τους κανόνες υποδοχής προσφύγων, εξετάζοντας ποιοι πρέπει να πάρουν άσυλο και μη επιτρέποντας να μπαινοβγαίνει όποιος θέλει ό,τι ώρα θέλει.
    •O λαϊκισμός είναι σήμερα η εύκολη λύση. Εγώ συχνά λέω πράγματα που δεν αρέσουν στην πλειονότητα. Προσπαθώ, πάντως, να μην είμαι αγενής και να μην προσβάλλω. Το να έχεις το θάρρος της γνώμης σου είναι πραγματικά δύσκολο σήμερα. Ο Λαζόπουλος π.χ. λέει αυτά που θέλει ν’ ακούσει ο κόσμος με τρόπο έξυπνο και χιουμοριστικό. Τον θαυμάζω γιατί μπορεί και κάνει το κοινό να πάλλεται. Είναι εξαιρετικά ταλαντούχος και μην ξεχνάμε ότι και από μόνη της η επιθεώρηση είναι αναγκαστικά και λίγο «λαϊκίστικη». Δεν είναι, βέβαια, ακριβώς επιθεώρηση όταν παίρνεις το μικρόφωνο και κάνεις μακροσκελή πολιτικά κηρύγματα σαν τηλε-ευαγγελιστής!

  7. Ο/Η Μαρκήσιος Ντε Σαντ λέει:

    Eπίθεση στον Απόστολο Κακλαμάνη.
    Η Σουμελά να τον ελεήσει

  8. Ο/Η Εωσφόρος λέει:

    Στη Σουμελά ξευτελίζονται οι πολιτικοί που παριστάνουνε τις θεούσς.
    Στην Τήνο όμως από την οποία κατάγεται η μάνα μου, διαδραματίζεται ο απόλυτος εξευτελισμός των δυστυχισμένων, η ανθρώπινη τραγωδία η δουλοφροσύνη και η έιδωλολατρεία στο απόγειο τους.

  9. Ο/Η Αθεϊστής λέει:

    Kύριοι του μπλογκ το μόνο φάρμακο στον παραλογισμό που προωθούν οι παπάδες και οι πολιτικοί που κυνηγάνε τις ψήφους των γελοίων, είναι ο ορθολογισμός. Αν θέλετε δημοσιεύετε το βίντεο αυτό

  10. Ο/Η Πατρινός λέει:

    Η Παναγία Σουμελά γιατί δεν ακούει το πόνο των απεργών εργατών της Χαλυβουργικής γιατί δεν βοηθάει τον αγώνα τους; Οι δεσποτάδες κυκλοφορούν με λιμουζίνες και ντυμένοι στο χρυσάφι, τα πολιτικά λαμόγια τους γλείφουν αλλά τα παιδιά των εργατών πως θα κάνουν Πρωτοχρονιά;

    ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑΣ

    Ενιαίο Μέτωπο Αντίστασης Καθηγητών Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας

    ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑΣ

    Ζουν στις πιο υποβαθμισμένες συνοικίες της Δυτικής Αττικής: στο Πέραμα, τον Ασπρόπυργο, τη Μάνδρα, την Ελευσίνα, τα Άνω Λιόσια. Τα παιδιά τους γεννιούνται, μεγαλώνουν και παίζουν δίπλα σε βιομηχανίες, χωματερές και αποθήκες. Δουλεύουν στις πιο σκληρές και ανθυγιεινές συνθήκες, με 40 βαθμούς Κελσίου το χειμώνα, 60 το καλοκαίρι. Κατάστικτο το πρόσωπο και τα χέρια τους απ’ τα καψίματα. Η φωνή τους έχει μια μόνιμη βραχνάδα από τη σκόνη που εισπνέουν και τις αναθυμιάσεις ενώ οι περισσότεροι είναι βαρήκοοι απ’ τα πολλά ντεσιμπέλ. Οι δεκάδες εργαζόμενοι στη γραμμή παραγωγής γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους το …ατσάλι. Το έμαθαν με τα καθημερινά μεροκάματα του τρόμου και του θανάτου. Με τους επτά νεκρούς και τους δεκάδες τραυματίες συναδέλφους τους, τα τελευταία χρόνια.

    Οι 379 εργαζόμενοι της «Χαλυβουργίας Ελλάδος» (συμφερόντων Μάνεση), στη Βιομηχανική Ζώνη Ασπροπύργου, από τις 31 Οκτωβρίου βρίσκονται σε ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ. Αρνήθηκαν τον εκβιασμό της ιδιοκτησίας που ζήτησε τη μετατροπή των συμβάσεων εργασίας από πλήρους απασχόλησης σε μερικής, από 8ωρο σε 5ωρο. Η εργοδοσία ανταπάντησε απολύοντας άμεσα 50 εργαζόμενους ενώ επισείει την απειλή αναστολής λειτουργίας της βιομηχανίας προκειμένου να κάμψει τη σθεναρή τους αντίσταση.

    Ο ανυποχώρητος αγώνας των χαλυβουργών συμπλήρωσε ήδη πενήντα ημέρες δυναμικών κινητοποιήσεων προκαλώντας το πανελλαδικό και παγκόσμιο ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και αφυπνίζοντας τα κοινωνικά αντανακλαστικά αλληλεγγύης φορέων, οργανώσεων και προσώπων που σπεύδουν να συμπαρασταθούν στους απεργούς, προσφέροντας ηθική και υλική στήριξη. Γεμίζει καθημερινά η αποθήκη του σωματείου τρόφιμα, είδη ρουχισμού, … παιδικά παιχνίδια!

    Στην Ελλάδα του Μνημονίου και της Κατοχής για κάποιους η «κρίση είναι ευκαιρία»: για τη συμπίεση του κόστους εργασίας, την ελαστικοποίηση και την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, την εμπέδωση κλίματος υποταγής και ηττοπάθειας στον κόσμο της εργασίας. «Δε γυρίζουμε στο ‘‘θάνατο’’ για 500 ευρώ!» λένε με μια φωνή οι εργαζόμενοι στη Χαλυβουργία. Να η ευκαιρία!

    Γιατί, ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΩΝ:
    – Είναι νησίδα ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ στην επικράτεια του φόβου και της τρομοκρατίας που απλώνεται στην πατρίδα συνθλίβοντας το σώμα και την ψυχή του λαού μας.
    – Είναι μάθημα υποδειγματικής ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και ΕΝΟΤΗΤΑΣ για μας και τα παιδιά μας.
    – Πρέπει να ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ άμεσα και δυναμικά από το σύνολο των εργαζομένων, να γίνει η προμετωπίδα της αμφισβήτησης και της απόρριψης του επαίσχυντου και επαχθούς Μνημονίου.
    – Μας αφορά ΟΛΟΥΣ, αφού η ΝΙΚΗ τους θα αποτελέσει ισχυρό ΑΝΑΧΩΜΑ στη βαρβαρότητα που επιβάλλει η Τρόικα, η δοτή κυβέρνηση Παπαδήμου και τα υποζύγιά της.

    Το ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ αναλαμβάνοντας σχετική πρωτοβουλία καλεί κάθε συνάδελφο που αντιλαμβάνεται την κοινωνική, ταξική και ανθρωπιστική σημασία του αγώνα των χαλυβουργών να συμβάλει στην ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ των απεργών. Κατόπιν σχετικών συνεννοήσεων, αντί της συλλογής ειδών πρώτης ανάγκης (όπου υπάρχει ήδη ικανοποιητική προσφορά) προκρίθηκε ως προσφορότερη επιλογή η συγκέντρωση χρημάτων αφού το οικονομικό πρόβλημα των απεργών είναι οξύτατο. Κάθε συνάδελφος (ατομικά) και κάθε σύλλογος διδασκόντων (ομαδικά) μπορεί να καταθέσει οποιοδήποτε χρηματικό ποσό στα γραφεία της ΕΛΜΕ (Μανιακίου & Κορίνθου) την προσεχή ΤΕΤΑΡΤΗ 21/12, ώρα 8-10 μμ. προκειμένου αντιπροσωπεία του Μετώπου να παραδώσει το ποσό που θα συγκεντρωθεί στο Συνδικάτο Εργαζομένων σε επίσκεψη που θα γίνει στο εργοστάσιο πριν από τα Χριστούγεννα. Για την παραλαβή και την παράδοση των χρημάτων θα εκδοθούν οι σχετικές αποδείξεις.

    Υ.Γ.: Όσοι, τούτες τις μέρες, πάμε στην Αθήνα για …ψώνια ή διασκέδαση, εκεί κοντά στον Ασπρόπυργο, που κλείνουμε τα τζάμια του αυτοκινήτου από την ανυπόφορη δυσοσμία, ας κάνουμε μια στάση στη Χαλυβουργία. Θα δούμε σκηνές από το μέλλον.

    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
    Πάτρα, 19 Δεκέμβρη 2011

  11. Ο/Η chretienorthodox λέει:

    Κυριε Ροϊδη

    Παρακαλω πολυ επιτρεψτε μου να σας διηγηθω μια προσωπικη μου εμπειρια.
    Εχω μεινει πολλα χρονια στο Ρεντη, μια λαϊκη συνοικια του Πειραια γνωστη για τη Λαχαναγορα που υπαρχει εκει. Ειμαι ακομη δημοτης Ρεντη παρ’ οτι μενω στη Γαλλια. Ενας νεος τοτε – εχουν περασει πανω απο 20 χρονια – καποιος Σταματιου, ηθελε να γινη παππας, εβγαλε και την ανωτερα εκκλησιαστικη σχολη Αθηνων. Ημουνα στη χειροτονια του σαν διακος, αργοτερα εγινε παππας. Οταν μετα τη χειροτονια – τον χειροτονησε ο πρωην Πειραιως Καλλινικος – εκφωνησε τον καθιερωμενο λογο, τον πηρανε οι λυγμοι. Επειδη γνωριζα προσωπα και πραγματα ειμαι βεβαιος οτι ειχε συμβει το εξης:
    Κατα την εκπαιδευση του, ο ιερεας εκπαιδευτης, καποιος Νικολας, του εδινε να διαβαση το λογο που θα εκφωνουσε στη χειροτονια του, και οταν τον διαβαζε, αυτος τον χτυπαγε μεχρι να του ερθουν λυγμοι. Ετσι του δημιουργησε εξηρτημενο ανακλαστικο, και οταν ο διακος κατα τη χειροτονια του, διαβαζε το λογο, λειτουργησε το εξηρτημενο ανακλαστικο και του ηρθανε λυγμοι, και ετσι φανηκε οτι συγκινηθηκε που εγινε διακος. Μαρτυς μου ο Θεος οτι εγινε ετσι. Τετοιοι σκηνοθετες ειναι οι παππαδες.

    Με εκτιμηση και φιλία
    Γεωργιος Θεοδοσιου

  12. Ο/Η Μισίρκωφ λέει:

    Αυτό επιδιώκει η συμμορία της δραχμής (!;)

    Δεκεμβρίου 18, 2011 in σχολιαστής | by sxoliasths

    Ενδιαφέρον άρθρο!

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_97_18/12/2011_466552

    Η «δουλειά» να μείνει στους «επαγγελματίες»

    Tου Κωστα Καλλιτση / kostas.kallitsis@yahoo.com

    Αν δεν τα καταφέρουμε, διολισθαίνουμε σε εθνικό νόμισμα.

    Αυτό επιδιώκουν όσοι πλούτισαν κλέβοντας τις επιχειρήσεις τους, κρατικά και ασφαλιστικά ταμεία, όσοι δεν τίμησαν την εμπιστοσύνη που τους έδειξαν οι καταθέτες. Αυτό επιδιώκει η συμμορία της δραχμής – όψιμοι εποικιστές του Λονδίνου, μαυραγορίτες με offshore, «αεράτοι» πελάτες ελβετικών τραπεζών, τρανοί διαμορφωτές της πολιτικής σκηνής και της κοινής γνώμης, επιχειρηματίες και τραπεζίτες που δεν σώζονται αν δεν επαναλειτουργήσει ο Χολαργός. Αν αποτύχουμε, θα επαναγοράσουν τη χώρα έναντι πινακίου φακής και η νέα γενιά δημοκρατικών αγώνων φοβούμαι ότι θα διεξαχθεί με μέτωπο στον αυταρχισμό και τις συμμορίες της εξουσίας τους.

    Είναι εθνικός στόχος να παραμείνουμε στο ευρώ.

    Κρίσιμο σκαλοπάτι, η ευόδωση της συμφωνίας της 27ης Οκτωβρίου. Πρόκειται για λεπτή και σύνθετη διαδικασία, με δύο σκέλη. Την οριστικοποίηση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, προκειμένου να προχωρήσει η συμμετοχή των ιδιωτών (PSI) στο «κούρεμα» των 206 δισ. Και την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης με τους ιδιώτες ώστε, ανάλογα με τη συμμετοχή τους, να αποτιμηθούν επιπλέον απαιτήσεις και μέτρα για την προσεχή 3ετία. Αν πάμε καλά, θα έχουμε την ευκαιρία συνέχισης της μεταρρύθμισης της χώρας, με τις κοινωνικές και πολιτικές συγκρούσεις να διεξάγονται στο δημοκρατικό πεδίο της ευρωπαϊκής Ελλάδας. Αν όχι, πτώχευση – και συμμορίες.

    Ενώ το διακύβευμα είναι τεράστιο, το πολιτικό κατεστημένο παραμένει αυτιστικό.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι, αντί να επιταχυνθούν οι διαδικασίες κατάρτισης του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, το οποίο καθυστερεί απελπιστικά, πληθαίνουν οι ένθεν κακείθεν επαναλαμβανόμενοι (συντονισμένοι…) ισχυρισμοί ότι δεν πρέπει να αποφασίσει μέτρα η σημερινή κυβέρνηση, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι δεν θα γίνει το PSI! Ας γίνει, λέγεται, μετά τις εκλογές! Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, αντί συστράτευσης, φοβούμενοι ορισμένοι πως θα μείνουν άνεργοι αν πάει καλά η κυβέρνηση Παπαδήμου, κάνουν ό,τι μπορούν για να τη φθείρουν. Και αν μαζί με την κυβέρνηση αποτύχει και η χώρα, τόσο το χειρότερο για την Ελλάδα…

    Για τον ίδιο λόγο υψώνεται και το λάβαρο των άμεσων εκλογών – με ψηφοθηρικές γενικολογίες αντί για –κάποια…– πολιτική πρόταση.

    Στην κοινή συνείδηση το πολιτικό κατεστημένο έχει κονιορτοποιηθεί. Μόνο 15% θεωρούν κατάλληλο για πρωθυπουργό τον αρχηγό της Ν.Δ., 5% τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, 64% κανέναν από τους δύο. Μόνο 12% θεωρούν ότι η Ν.Δ. μπορεί να διαχειριστεί την οικονομική κρίση, μόνο 5% ότι μπορεί το ΠΑΣΟΚ, 70% πιστεύουν ότι κανένα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τη διαφθορά, 70% ότι κανένα δεν μπορεί να φτιάξει το κράτος. Η απαξίωσή τους είναι πλήρης. Γι’ αυτό, μόνο 20% θα ψήφιζαν σήμερα Ν.Δ. και 11% ΠΑΣΟΚ. Στην Αθήνα, μάλιστα, αυτά τα ποσοστά πέφτουν κάτω από 15% και 9% αντίστοιχα. Παράλληλα, λιγοστεύουν αισθητά εκείνοι που τους συγκινεί ο εκσυγχρονισμός των παλιών κομμάτων και πληθαίνουν όσοι επιθυμούν νέα πολιτικά σχήματα.

    Γι’ αυτό, ακριβώς, το πολιτικό κατεστημένο θέλει εκλογές άμεσα, ακόμα κι αν με αυτές τιναχτεί στον αέρα το PSI. Οχι για να μιλήσει ο λαός. Αντιθέτως, για να τον προλάβει. Να «μιλήσει» το εκλογικό σύστημα και να παραμείνει η εξουσία σε κάποιον δικό τους – έστω κι αν τον εμπιστεύεται μόνο το 20% των πολιτών. Αυτό, βεβαίως, δεν είναι και τόσο δημοκρατικό. Αλλά για το πολιτικό κατεστημένο προέχει το μείζον: Η «δουλειά» να μείνει στους «επαγγελματίες». Το θέμα είναι υπαρξιακό…

  13. Ο/Η Left G700 λέει:

    Φίλε Λασκαράτε,

    Ο Κωνσταντόπουλος α ρ ι σ τ ε ρ ό ς ηγέτης;;; Ridicule! 😉

    Τα λέμε

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      H συμπεριφορά των προέδρων του ΣΥΝ, δεν είχε (έχει) κατά τη γνώμη μου να κάνει με την (ανύπαρκτη έτσι κι αλλιώς κατά τη γνώμη μου) αριστερωσύνη τους, αλλά με την πολιτική ηθική τους και με τον χαρακτήρα τους. Όλοι τους ανεξαίρετα ήταν και είναι πρόσωπα εμφανώς εγωκεντρικά, πρόθυμα για ηθικούς συμβιβασμούς.

  14. Ο/Η Stoxastis λέει:

    http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/373/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CF%89%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C

    Για ένα νέο Διαφωτισμό

    Ο Γιώργος Σιακαντάρης επιχειρεί μια σύντομη περιήγηση στις ιδεολογικές διαμάχες

    (—–)
    Τελικά, η αντιπροσωπευτική δημοκρατία δεν σημαίνει μείωση αλλά αύξηση της δημοκρατίας. Εκείνοι οι οποίοι την αμφισβητούν σήμερα δεν κατανοούν ότι ουσιαστικά αυτή η αμφισβήτηση θα μας γυρίσει πίσω σε εποχές «αριστοκρατικής άμεσης δημοκρατίας», όπου θα συμμετέχουν μόνο εκείνοι οι οποίοι θα μπορούν να φωνάζουν, μόνο εκείνοι οι οποίοι θα μπορούν να βρίζουν, μόνο εκείνοι οι οποίοι δεν θα επιθυμούν να διαλέγονται. Αντιπροσωπευτική δημοκρατία είναι ένας τρόπος συμμετοχής όλων των πολιτών, τουλάχιστον σε κάποιες φάσεις του δημοκρατικού γίγνεσθαι, μέσω των εκλογών, αλλά και μέσω της τήρησης των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών και της προστασίας των αδυνάμων. Στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία ο κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει μια θέση στην κοινωνία.

    Η έντονη αμφισβήτηση, οι προπηλακισμοί, οι βρισιές εναντίον πολιτικών, ακόμα και η αδυναμία τους να βγουν έξω, δημιουργεί θέμα νομιμοποίησης της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας;
    Στο βιβλίο προσπαθώ ακριβώς να υπερασπιστώ την αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Επειδή άμεση δημοκρατία, παρόλα τα αιτήματα, δεν μπορούμε να έχουμε -10.000.000 πολίτες δεν μπορούν να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούσαν οι 10.000 Αθηναίοι πολίτες-, ο φόβος μου είναι μήπως αυτό το αίτημα γενικευτεί σε τέτοιο μεγάλο βαθμό, που, αν δεν έχουμε αντιπροσωπευτική, μάλλον δεν θα έχουμε καθόλου δημοκρατία. Άρα, πού θα φτάσουμε; Θα φτάσουμε στο σημείο να εμφανιστεί ένας λαϊκιστής ηγέτης (δεν μιλάω για στρατιωτικά πραξικοπήματα, δεν ξέρω κιόλας, αλλά νομίζω ότι δεν θα φτάσουμε εκεί), ο οποίος χρησιμοποιώντας ένα αυταρχικό τρόπο διοίκησης-διακυβέρνησης θα συγκεντρώσει όλες τις εξουσίες και θα διαχειρίζεται το πολιτικό γίγνεσθαι μέσα από ένα δικό του, πλέον, αυτονομιμοποιούμενο πολιτικό σύστημα, χωρίς ελέγχους και χωρίς δυνατότητα αλλαγής του. Αυτό μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα. Γι’ αυτό άλλωστε φοβάμαι πάρα πολύ και τη συμμετοχή της Ακροδεξιάς στην κυβέρνηση.

  15. Ο/Η Stoxastis λέει:

    http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/373/%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%BC%CE%AE%CF%82-0

    Οι μύθοι της δραχμής

    Βαγγέλης Κορωνάκης

    Η Ελλάδα έζησε με τη δραχμή για πολλές δεκαετίες, το ίδιο καλά θα μπορέσει να ζήσει και πάλι.
    Είναι πολύ διαφορετικό να έχεις μάθει να λειτουργείς με ένα αδύναμο νόμισμα, από το να επιστρέφεις σ’ αυτό έχοντας χρησιμοποιήσει ένα από τα πιο σκληρά νομίσματα του πλανήτη. Η εμπιστοσύνη, βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία κάθε νομίσματος, θα είναι ανύπαρκτη προς τη νέα δραχμή για πάρα πολλά χρόνια. Σαν προϊόν αποτυχίας και όχι επιλογής, θα θεωρείται από Έλληνες και ξένους νόμισμα δεύτερης κατηγορίας που κανείς δεν θα θέλει να κατέχει. Αντίθετα, το ευρώ θα παραμείνει σαν ένα δεύτερο παράλληλο νόμισμα δημιουργώντας τεράστιες στρεβλώσεις, ανισότητες και δυσλειτουργίες, όπως συμβαίνει σε κάθε τριτοκοσμική χώρα με παράλληλη κυκλοφορία δύο ή περισσοτέρων νομισμάτων.

    • Ο/Η Po λέει:

      το ίδιο καλά θα μπορέσει να ζήσει και πάλι.
      … αμφισβητώ σοβαρά το «ίδιο καλά»
      πότε ζούσε η Ελλάδα, ουσιαστικά «Καλά» και δεν το είχα καταλάβει;…

  16. Ο/Η Stoxastis λέει:

    http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/373/%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%AD%CE%BA%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%AC

    Γκρέκο Μασκαρά

    Νίκος Γεωργιάδης

    Η πατριωτική απάντηση των μικρο-ελλήνων

    Στη δική μας χώρα, που μπαίνει αισίως στον πέμπτο χρόνο ύφεσης και με την κοινωνία και το πολιτικό σύστημα σμπαραλιασμένα από την οικονομική και κοινωνική κρίση, αναδείχτηκε ένα μόνο κοινωνικό κίνημα. Το «Δεν πληρώνω». Από τους συλλέκτες χρυσών δοντιών στους «Δεν πληρώνω» η απόσταση μπορεί και να είναι μηδαμινή. Εκφράζουν σε επίπεδο ομάδων παρέμβασης το ίδιο διαχρονικό ένστικτο που χαρακτηρίζει την κοινωνική παράδοση αυτού του τόπου. Στα δύσκολα αναδεικνύονται λίγοι άριστοι και πολλοί μαυραγορίτες. Συνήθως κερδίζει η απληστία των μαυραγοριτών και η βουλιμία των δοσίλογων. Κατά παράδοση αυτή η συνομοταξία τρωκτικών εκφράζεται από πολιτικά σχήματα που αναδεικνύουν ως σύνθημα την Πατρίδα, την Οικογένεια και βεβαίως την Εκκλησία.

    Θύμωσαν οι ρεμπεσκέδες της πατριδοκαπηλίας επειδή στη Βρετανία μεταδίδεται ένα reality με θέμα τη ζωή των νεοελλήνων, το οποίο αναδεικνύει τη λαμογιά ως εθνικό σπορ. Θύμωσαν διότι αντίκρισαν την δική τους Αφροδίτη να τους δείχνει τον μέσο της παλάμης αλλά αντεστραμμένο. Δεν σκέφτηκαν ούτε στιγμή πως την κατάπτωση επέφεραν οι συλλογικές συμπεριφορές των πολιτών αυτής της χώρας επιλέγοντας πολιτικά σχήματα που διευκόλυναν τη μαζική φαντασίωση της κοινωνίας, εκείνης του επιθετικού νεοπλουτισμού.

  17. Ο/Η Iχνηλάτης λέει:

    Έχει την ίδια φωτογραφία με το άρθρο σας!

    Καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφελήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν•

    Καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφελήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν•
    http://www.tovima.gr

    του Κώστα Ζαχαριάδη

    Όποιος τόλμησε από τις αρχές του 2010, πριν την υπογραφή του μνημονίου 1 να μιλήσει για την συμμετοχή της Εκκλησίας της Ελλάδας στην προσπάθεια διεξόδου από την οικονομική κρίση το πολιτικό και θρησκευτικό κατεστημένο της χώρας έσπευσε να τον κεραυνοβολήσει. Εκατοντάδες δικαιολογίες για το πώς «δικαιολογούνται» τα φορολογικά προνόμια εκκλησιών και μοναστηριών.

    Στην Ιταλία του διορισμένου και τεχνοκράτη Μάριο Μόντι προωθείται η φορολόγηση στα ακίνητα της καθολικής εκκλησίας που προορίζονται για εμπορική χρήση. Στην Ελλάδα γιατί δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο; Τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνουν στην χώρα μας μονές και ναοί για την αμιγώς εμπορική τους δραστηριότητα, τα τελευταία χρόνια όχι μόνο δεν καταργήθηκαν αλλά διατηρήθηκαν και ενισχύθηκαν με ευθύνη των κυβερνήσεων τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ.

    Σε καιρό λιτότητας, δημοσιονομικού εκτροχιασμού και υστέρησης δημοσίων εσόδων, την ώρα που περικόπτονται μισθοί συντάξεις κοινωνικό κράτος είναι επείγουσα η ανάγκη συνολικού ελέγχου των εμπορικών δραστηριοτήτων των Μονών και των εκκλησιών. Το Βατικανό, βάσει συμφωνιών με το ιταλικό κράτος, δεν καταβάλλει τον φόρο ακινήτων, έστω και αν τα κτίρια ιδιοκτησίας του βρίσκονται στην ιταλική επικράτεια. Η εκκλησία της Ιταλίας κατέχει 110.000 ακίνητα αξίας περίπου 9 δις ευρώ (το 1/5 των ιταλικών ακινήτων) και περιλαμβάνει εμπορικά κέντρα και μια σειρά οικημάτων, περιλαμβάνονται περίπου 9.000 σχολεία, 2.300 μουσεία και βιβλιοθήκες, 4.700 κλινικές και νοσοκομεία, πολλά ξενοδοχεία, καταστήματα και ταξιδιωτικά πρακτορεία». Η περιουσία της ιταλικής εκκλησίας αυξάνεται διαρκώς, κάθε χρόνο τουλάχιστον 10.000 Ιταλοί συμπεριλαμβάνουν στις διαθήκες τους την εκκλησία, κάτι που γίνεται και στη χώρα μας.

    Η εξαίρεση της εκκλησιαστικής περιουσίας από τη φορολογία ακινήτων είχε γίνει επί διακυβέρνησης Μπερλουσκόνι. Την ίδια ώρα που στην Ιταλία ο κ. Μόντι ανακοινώνει ότι για θα φορολογηθούν τα ακίνητα της καθολικής εκκλησίας η χρήση των οποίων είναι εμπορική, στην Ελλάδα της δημοσιονομικής ένδειας και της κοινωνικής εξαθλίωσης το κράτος επιφυλάσσει φορολογικά προνόμια και απαλλαγές σε μονές και ναούς. Η κρίση που βιώνουμε δεν έπεσε από τον ουρανό! Είναι αποτέλεσμα της συνισταμένης πολλών παθογενειών σε πολλά επίπεδα.

    Η υπερβολική εμπλοκή της εκκλησίας στον πολιτικό βίο της χώρας, η διαπλοκή των πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων με τη θρησκευτική ελίτ, η αίσθηση της ατιμωρησίας των εκκλησιαστικών σκανδάλων πχ συγκάλυψη υπόθεσης Βατοπεδίου και άλλα πολλά μας οδήγησαν ως εδώ.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Όχι, είναι κι αυτή από τη Σουμελά, αλλά δεν είναι η ίδια.
      Έχει Σαμαρά, Μπουτάρη κλπ

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.