Εθνική κρίση και Εκκλησία

«…για ευρύτερη κοινωνική κινητοποίηση και υπευθυνοποίηση της Εκκλησίας»

Κύριε διευθυντά,
Είναι ιστορικά επιβεβαιωμένο ότι, οσάκις η πολιτική εξουσία παρουσιάζει συμπτώματα εξασθένησης, η Εκκλησία επωφελείται της ευκαιρίας για να υψώσει τη φωνή και να αρθρώσει απρόσφορο νομιζόμενο πολιτικό λόγο. Χαρακτηριστικό πρόσφατο προηγούμενο έχει αποτελέσει η διέλευση του αοιδίμου αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου Παρασκευαΐδη από την ηγεσία της ελληνικής Εκκλησίας. Στα βήματά του έκρινε προφανώς σκόπιμο να κινηθεί προ ημερών η ελληνική ιεραρχία, με αμετροεπείς βολές κατά των προσπαθειών της Πολιτείας να αντιμετωπίσει με έκτακτα και επείγοντα μεταρρυθμιστικά μέτρα την εξελισσόμενη οικονομική κρίση. Το περιεχόμενο, η κατεύθυνση και το εθνικοπατερναλιστικό ήθος των δηλώσεων δεν χρήζουν, νομίζουμε, ουσιαστικού σχολιασμού. Επαναφέρουν, όμως, αυτομάτως στο προσκήνιο το από μακρού εκκρεμές μείζον ζήτημα των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας, σε περίοδο μάλιστα γενικότερης ανασυγκρότησης της Πολιτείας και ευρειών οικονομικών και κοινωνικών μεταρρυθμίσεων.

Το ζήτημα είχε με σοβαρότητα τεθεί και επί αρχιεπισκοπικής θητείας Χριστοδούλου. Η πολιτική ηγεσία έκρινε τότε, μετά την επικράτηση των κυβερνητικών απόψεων επί του ζητήματος των ταυτοτήτων, ότι η συνολική αντιμετώπιση του θέματος μπορούσε να αναβληθεί. Κατά την μεταρρυθμιστική όμως φάση που σήμερα διανύουμε, η αναθεώρηση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας εμφανίζεται κατ’ εξοχήν επίκαιρη. Χωρίς ειδικότερες αναφορές στο ελληνικό «κονκορδάτο» που ρυθμίζει το νομικό καθεστώς των σχέσεων, η ελληνική Εκκλησία αποτελεί μέχρι σήμερα ΝΠΔΔ, με πλείστα ως εκ τούτου διασφαλιζόμενα προνόμια, συμπεριλαμβανομένης και της μισθοδοσίας των κληρικών από τον δημόσιο προϋπολογισμό.

Δεν υπάρχει, νομίζουμε, καταλληλότερη στιγμή για την οριστική επίλυση του χρονίζοντος ζητήματος του διαχωρισμού της Εκκλησίας από το Κράτος, τη μετάπτωση του εκκλησιαστικού νομικού καθεστώτος σε καθεστώς ΝΠΙΔ, όπως είναι και σε άλλες χριστιανικές χώρες ο κανών, και την πλήρη ιδιωτικοποίηση των εκκλησιαστικών δράσεων. Συγκεκριμένα, ο προτεινόμενος διά του παρόντος χωρισμός Πολιτείας και Εκκλησίας επεκτείνεται, πέραν του τυπικού νομικού διαχωρισμού των σχέσεων, και στη διακοπή της μισθοδοσίας των κληρικών από τον δημόσιο προϋπολογισμό. Οι τρέχουσες, άλλωστε, δημοσιονομικές περιστάσεις παρέχουν επαρκή αιτιολογία και νομιμοποίηση. Σε αντιστάθμισμα όμως είναι σαφές ότι η Εκκλησία θα αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της εκκλησιαστικής ακίνητης περιουσίας, με οριστική εκκαθάριση υπέρ αυτής της φαιάς νομικά περιοχής των παρά πάσαν νομικήν δεοντολογίαν λεγομένων «διακατεχομένων» εκτάσεων ως και την πλήρη ευθύνη για την ελεύθερη αξιοποίησή τους.

Με τον τρόπο αυτόν παρέχεται, νομίζουμε, και ανανεωμένο κίνητρο για ευρύτερη κοινωνική κινητοποίηση και υπευθυνοποίηση της Εκκλησίας. Το δικαίωμα ελεύθερης ιδιωτικής δράσης ευλόγως θα επεκταθεί και στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης διά της συναφούς ανάληψης ευθύνης για τη λειτουργία θεολογικών και ιερατικών σχολών, των δημοσίων πανεπιστημίων απαλλασσομένων αντιστοίχως από την ευθύνη λειτουργίας θεολογικών τμημάτων. Αυτονόητο είναι ότι με το εύρος των συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων, η κοινωνία θα αναλάβει η ίδια το κόστος διατήρησης της θρησκείας και της πίστης της. Η χρηματοδότηση της Εκκλησίας στο σύνολό της θα ιδιωτικοποιηθεί, όπως συμβαίνει με τα κάθε είδους σωματεία. Με τον τρόπο αυτόν, θα συντελεστεί, για πρώτη φορά στην ιστορία της κρατικοδίαιτης ελληνικής ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η κοινωνική αξιολόγηση της πίστης. Επί πλέον, θα παρασχεθεί και σε άλλες χριστιανικές εκκλησίες και χριστιανικά δόγματα η δυνατότητα να συνεισφέρουν στην ικανοποίηση των θρησκευτικών και μεταφυσικών αναγκών του ελληνικού λαού.

Παναγιωτης Γεννηματας – Επίτιμος αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων

….

Δημοσιεύθηκε:
• «Καθημερινή 13.01.2011»
• και στου φίλου καθηγητή κ. Στέλιου Φραγκόπουλου

This entry was posted in «Ιερές» Επενδύσεις, «Ιερή» Εξουσία, σκέψεις, Ασμοδαίος, Διακρίσεις (κάθε είδους), θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

26 Responses to Εθνική κρίση και Εκκλησία

  1. Ο/Η Aριστερός λέει:

    Μπράβο του. Αυτόν, τον Μάνο, τον Ανδριανόπουλο, τον Μίχα, τον Δήμου, τον Γουσέτη, τον Μανδραβέλλη, τον Βασιλάκη, τη Γιαννάκου και άλλους αστούς φιλελεύθερους διανοούμενους και πολιτικούς τους σέβομαι. Ακόμη και τη Μπακογιάννη.

  2. Ο/Η Σωφρόνιος Κάπας λέει:

    Υπερθεματίζω στο άρθρο! Και βέβαια η εκκλησία να χωρισθεί!
    Τότε θα φανεί ποιοι κληρικοί είναι αφιερωμένοι στο Θεό και
    ΠΟΙΟΙ είναι ψυχροί επαγγελματίες!!Αν ακούγατε σήμερα το Λουλούδιμο ούτε λίγο ούτε πολύ ονόμασε ΛΕΠΡΟΥΣ όλους,
    όσοι εναντιώνονται στην Αγία μας εκκλησία, εννοώντας βέβαια
    τον ΕΑΥΤΟ του και την απανταχού της Ελλάδας ΚΛΙΚΑ ΤΟΥ!!!

  3. Ο/Η Στυλιανός λέει:

    Μόνο ο Θεός μπορεί να βοηθήσει τη χώρα μας, κανένας άλλος.

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      Στυλιανέ, γιατί δεν το κάνει, να τελειώνουμε μ΄αυτό το βάσανο;

    • Ο/Η Mastor λέει:

      Μπράβο… ΕΙΣΑΙ ΘΕΟΣ! Να σου δώσω το λογαριασμό μου για την κατάθεση, ομολογουμένως θέλω βοήθεια…

    • Ο/Η Σταύρος λέει:

      Κύριε Mastor, ανήκετε στην συμμορία του ιερατείου;
      Αν ναι, μάλλον θα ικανοποιηθεί το αίτημά σας.
      Ειδάλλως, να αναμένετε το αγελαδοκούρεμα, και πάλι αν.
      Αλλά να ελπίζετε και εις τας καλένδας.
      Ποιος ξέρει; Μεγάλος είναι ο θεός. Για όλους έχει!

    • Ο/Η Aριστερός λέει:

      Πράγματι Στυλιανέ μου. Τόσο κακός είναι αυτός ο θεός σου; Εγώ αν μπορουσα να σώσω έστω έναν από την αρρώστια θα το έκανα, ο θεός σου γιατί δεν το κάνει;

  4. Το λιγότερο που μπορώ να πω είναι η συμφωνία μου. Πιο εντυπωσιακό είναι πάντως το γεγονός ότι αυτό το άρθρο το φιλοξένησε η «Καθημερινή».

  5. Παράθεμα: Tweets that mention Εθνική κρίση και Εκκλησία « Ροΐδη Εμμονές -- Topsy.com

  6. Ο/Η Αντώνης λέει:

    «η κοινωνία θα αναλάβει η ίδια το κόστος διατήρησης της θρησκείας και της πίστης της. »
    Γιατί ρε παιδιά, τώρα ποιος την πληρώνει; ο καλός θεούλης; μάλλον θέλει να πει ότι θα την πληρώνουν κατευθείαν αλλά οκ…

  7. Ο/Η θεοφιλος θερμη λέει:

    Μας δοκιμαζει, Αριστερε μου, μας δοκιμαζει.
    Οπως δοκιμασε και τον Χριστοδουλο, αλλα εκεινος αντι να ευχαριτησει τον κυριο που τον ηθελε κοντα του, εγλειφε τους ανθρωπους για μια μεταμοσχευση, μπας και ζησει πεντε μερες παραπανω, στον ματαιο ετουτο κοσμο.

  8. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κύριε Ροϊδη,
    προβλεπω και νέους φόρους από τον ευσεβή ΓΑΠ προκειμένου να πληρώσει ο Βαρθολομαίος τις παιδεραστίες του οικουμενικού του πατριαρχείου, γιατί αυτές πράγματι είναι οικουμενικές.
    Άσχημα νέα για τον πράσινο πατριάρχη κε Ροϊδη μου, ανοίξανε στόματα στην υπόθεση της Οσίας Χρυσοβαλάντου της θαυματουργής απατεώνισσας και η Δικαιοσύνη στις ΗΠΑ δεν αστειεύεται με τις παπαδίστικες βρωμοδουλειές όπως κάνει π.χ. στη Σερβία και αλλαχού. Σημειώστε πως η παιδεραστία ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΕΤΑΙ (ΣΑΝ ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟ ΣΑΝΔΑΛΟ) ΣΤΙΣ ΗΠΑ.

    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=1557

    Η δικηγορική φίρμα Zalkin της Ν.Υόρκης τον κατηγορεί πως η επιχείρηση του του κ.Βαρθολομαίου πως ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕΙ ΤΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑ G. , Η ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ. O πελάτης ισχυρίζεται πως κακοποιήθηκε από τον Πανιερότατο μητροπολίτη Τυάνων Παισιο, ιδιοκτήτη του ιερού χεριού (μακριού) της Οσίας Χρυσοπορτοφολούς και της κλαψιάρας θαυματουργής για την τσέπη του πατριάρχη εικόνας της, κι έχει ενημερώσει με γράμμα του τον επιχειρηματία Βαρθολομαίο.
    Θυμίζω πως και ο συνέταιρος επίσκοπος Βικέντιος κατηγόρησε πρόσφατα το Παϊσιο για κακοποιήσεις παιδιών, μεταξύ αυτών και του αδελφού του Βικέντιου. Θυμίζω και τον αυτοαποσχηματισμό της μοναχής Χριστονύμφης και τις κατηγορίες για κακοποίηση δική της και του αδελφού της.

    1.BOSTON – A letter charging that the former Abbot of the Chrysovalantou Monastery in Astoria, N.Y., Metropolitan Paisios of Tyana, had sexually abused their client was sent to Ecumenical Patriarch Bartholomew and to the members of the Holy Synod by The Zalkin Law Firm New York, which also said Church officials did nothing to prevent alleged sexual misconduct or help the victims. “This letter is written on behalf of Andrew G., survivor of repeated acts of sexual abuse inflicted your brother and servant Metropolitan Paisios Loulourgas,” stated attorney Irwin M. Zalkin in his letter dated January 10, 2011. It also added that “Andrew has already shared the details of the abuse in a letter to Ecumenical Patriarch Bartholomew I. Andrew also met with the Patriarchal Exarchy team headed by Metropolitan Nikitas that was sent to New York to investigate allegations against Metropolitan Paisios.”

    2.

    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=1556

    Η καλόγρια Χρυσοβαλάντου Μύρου, κατηγορεί τον πανιερότατο Παϊσιο πως κακοποίησε την κόρη της.

    BOSTON – Nun Chrysovalantou Myrou, in an interview with The National Herald, has charged that Metropolitan Paisios of Tyana, caught up in a swirling scandal involving allegations of sexual conduct in an Astoria, N.Y. monastery he ran, sexually abused her daughter.

    Παίρνω το θάρρος να πω πως είχαμε μιλήσει για τις ιερές παιδεραστίες και το κουκούλωμά τους από την Εκκλησία πολύ καιρό πριν να ξεσπάσουν τα σκάνδαλα αυτά.

    Να πω πως ο επίσκοπος Τυάνων δεν έχει καθαιρεθεί ακόμη(ούτε ο Γιοσάκης κλπ) , το θεωρώ περιττό. Καθαιρούνται αυτόματα μόνο οι παπάδες που αντιμιλάνε στο δεσπότη.

    • Ο/Η Θεολόγος λέει:

      IEΡΕΣ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΕΣ

      http://www.ekirikas.com/article/75955

      Η Μοναχή Χρυσοβαλάντου αποκαλύπτει τον Παϊσιο

      Του Θεόδωρου Καλμούκου

      ΒΟΣΤΩΝΗ. Η Μοναχή Χρυσοβαλάντου Μύρου με συνέντευξή της στον «Εθνικό Κήρυκα», αποκάλυψε ότι ο Μητροπολίτης Τυάνων Παϊσιος κακοποίησε σεξουαλικά την κόρη της.

      Με δάκρυα στα μάτια και με τρεμάμενη φωνή είπε, πως «ποτέ δεν είχα σκεφθεί ότι θα έφτανε σ’ αυτό το σημείο να πειράξει το παιδί μου ο Παϊσιος» και συμπλήρωσε «της μίλησα τώρα που μαθεύτηκαν όλα αυτά και δεν μου αρνήθηκε τίποτε, δεν μου είπε όχι μαμά είναι ψέματα όλα αυτά».

      Τηλεφωνήσαμε στον Μητροπολίτη Τυάνων Παϊσιο στην οικία του στην Αθήνα, προκειμένου να του παράσχουμε την ευκαιρία να σχολιάσει τη συνέντευξη της Μοναχής Χρυσοβαλάντου Μύρου αλλά όταν του είπαμε το όνομά μας ο κ. Παϊσιος έκλεισε την τηλεφωνική γραμμή.

      ****

      Επίσης, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αρνήθηκε αίτημα του «Ε.Κ.» να παραχωρήσει συνέντευξη για το θέμα του Παϊσίου, το οποίο απασχολεί έντονα την Ομογένεια και που υπάγεται απευθείας στη δικαιοδοσία του.

      Στο αίτημά μας για συνέντευξη απάντησε μέσω του Αρχιγραμματέα του, λέγοντας ότι το αίτημά μας «δεν ευοδούται».

      ***

      Εδώ και δέκα σχεδόν χρόνια η Μοναχή Χρυσοβαλάντου έχει βρει καταφύγιο στη Μητρόπολη της Αγίας Μαρκέλλας των ΓΟΧ Αστόριας υπό τον Μητροπολίτη Παύλο (Στρατηγέα), όταν την έδιωξε ο Μητροπολίτης Παϊσιος από τη Μονή Χρυσοβαλάντου «επειδή, όπως είπε η ίδια, τον ήλεγχα και του έλεγα πως δεν ήταν σωστό να ανεβαίνουν κορίτσια στο δωμάτιό του».

      Αμφότερες, μητέρα και η εννέα χρονών τότε κόρη της, έμεναν στη Μονή. Η Μοναχή Χρυσοβαλάντου όταν εκάρη στο Μοναχικό σχήμα ήταν 45 ετών, ενώ είχε χωρίσει από τον άνδρα της λόγω του Παλαιού Ημερολογίου. Είπε, πως «τις πρώτες μέρες ήταν όλα καλά. Εμπιστεύτηκα το παιδί μου στα χέρια του Παϊσίου. Μου είπε ότι θα ήταν ο προστάτης του κι ότι θα το οδηγούσε κοντά στον Χριστό. Ηταν εννιά χρονών κορίτσι».

      Κάποια στιγμή με βαθύ αναστεναγμό είπε, ότι «ποτέ δεν πήγε το μυαλό μου ότι όλα αυτά που ακούγονταν με άλλα παιδιά ήταν και η κόρη μου μέσα. Δεν μου είπε τίποτε η κόρη μου. Τώρα βέβαια που μαθεύτηκαν όλα αυτά, ήταν και η κόρη μου μέσα. Χώρισε με τον αρραβωνιαστικό της και άλλαξε τελείως συμπεριφορά. Οταν τελείωνε το σχολείο πήγαινε κατευθείαν στο Μοναστήρι. Κάποια μέρα μαγείρευα κι ήλθε και η κόρη μου και κάποια στιγμή την έχασα. Ανέβηκα πάνω στον τρίτιο όροφο χτυπούσα τις πόρτες, είχα κάποια ανησυχία, κι αφού ήξερα πως ήταν μέσα, δεν μου άνοιξε κανείς. Κάποιος π. Καλλίνικος την είδε που κατέβαινε από πάνω. Οταν την είδα την ρώτησα πού ήσουν, τι έκανες; Κι κείνη μου απάντησε ήμουν επάνω με τον Δεσπότη, ενώ όταν της είπα ότι χτυπούσα την πόρτα, εκείνη μου είπε ότι δεν ακούγαμε».

      Τους έβαλε κι έκαναν μπάνιο

      Οταν το κορίτσι, (σσ: διατηρούμε την ανωνυμία του κοριτσιού), μας είπε η μητέρα της, η Μοναχή Χρυσοβαλάντου, «το κορίτσι μεγάλωσε κι όταν έγινε 16 ετών αρραβωνιάστηκε μ’ ένα παιδί Ελληνα το 1996 που έμενε απέναντι από την εκκλησία. Μετά την εκδήλωση που έγινε σε μία αίθουσα, πήρε (ο Παϊσιος) την μικρή και τον αρραβωνιαστικό της στο Μοναστήρι. Ηταν 12 η ώρα τα μεσάνυχτα, κι εγώ απόρησα και είπα μα καλά δεν θα ξημέρωνε η αυριανή μέρα να τους μιλήσει οτιδήποτε; Οταν επέστρεψαν κατά τις 2 η ώρα μετά τα μεσάνυχτα τους ρώτησα τι κάνατε τόση ώρα και μου είπαν επειδή χορεύαμε κι ήμασταν ιδρωμένοι μάς είπε να κάνουμε μπάνιο».

      Εν τω μεταξύ, ο αρραβώνας δεν διήρκεσε πολύ. «Η μικρή άλλαξε πάρα πολύ, αφού είχε χωρίσει με τον αρραβωνιαστικό της ερχόταν 2 η ώρα μετά τα μεσάνυχτα», είπε η μητέρα της.

      Πρόσθεσε πως «πήρε το παιδί μου στα Ιεροσόλυμα και στην Ελλάδα, κι εμένα δεν μου άρεσε αυτό και του το είπα, κι εκείνος με ρώτησε δεν μου έχεις εμπιστοσύνη και του απάντησα δυστυχώς όχι, και μου είπε δυστυχώς είσαι τρελή».

      Στην ερώτηση, «έχετε πεισθεί ότι το κακοποίησε το παιδί σας ο Παϊσιος;» απάντησε «δυστυχώς» και πρόσθεσε «μίλησε και στην Εξαρχία, εδώ ήλθαν, μίλησε κι ο άνδρας της, κατάλαβα ότι τα είπε όλα».

      Η Μοναχή Χρυσοβαλάντου τόνισε ακόμα πως «έβλεπα μία κοπέλα, δεν θέλω να πω ονόματα, που ερχόταν καθημερινά και ανέβαινε πάνω μαζί του, κι αυτό εμένα με πείραζε. Του έλεγα πάντοτε (του Παϊσίου) δεν επιτρέπετε μία κοπέλα να έρχεται πάνω, του έκανα πολλές παρατηρήσεις ότι αυτό με ενοχλεί, αυτό που κάνετε με σκανδαλίζει, κι εκείνος μου έλεγε την γνωρίζω από μικρή αυτή».

      Η Μοναχή Χρυσοβαλάντου πρόσθεσε πως «ανέβαιναν στον τρίτο όροφο και μερικά αγόρια, αλλά δεν θυμάμαι ποια» και συμπλήρωσε «είχε φέρει ο Παϊσιος και κάποια άλλα μικρά παιδάκια Ρωσάκια, τον Γιάννη και την Αναστασία, αλλά αυτά έφυγαν διότι μάλλον η μάνα τους κάτι μυρίστηκε. Ηταν μικρά 9 και 11 χρονών και τα έντυσε καλόγερο και καλογριά».

      Στην ερώτηση, «εσάς προσωπικά σας ενόχλησε ποτέ ο Παϊσιος;», είπε «όχι, διότι δεν είχα δώσει αυτό το θάρρος».

      Η Χριστονύμφη

      Για την αποσχηματισθείσα στις 6 Νοεμβρίου 2010 Μοναχή Χριστονύμφη, η οποία παρέδωσε στην Αστυνομία και τις εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε ρευστό είπε, πως «η Χριστονύμφη έμενε στον τρίτο όροφο, μ’ έκανε εντύπωση κι έλεγα γιατί όλες οι άλλες να είμαστε στο δεύτερο όροφο κι αυτή να είναι στον τρίτο;».

      Συμπλήρωσε ακόμα, πως «έβλεπα τη συμπεριφορά της Χριστονύμφης που ήταν πολύ συνδεδεμένη μαζί του και το έλεγα και στον ίδιον ότι δεν είναι σωστό ένα κορίτσι να είναι στενά συνδεδεμένο μαζί σου, να έρχεται στο δωμάτιό σου, κι εκείνος μου έλεγε, ε, είναι μικρή, πρέπει να της συμπαρασταθούμε, ενώ άλλες φορές μου έλεγε είσαι τρελή, έχεις δαιμόνια, δεν ξέρεις τι λες».

      Η Μοναχή Χρυσοβαλάντου αποκάλυψε ότι «είχαμε πάει στα Ιεροσόλυμα κι εγώ και η αδελφή Χριστονύμφη μέναμε στο ξενοδοχείο στο ίδιο δωμάτιο. Εκείνη πήγαινε στο δωμάτιό του. Οταν ερχόταν την ρωτούσα πού ήσουν και μου έλεγε στο δωμάτιο του Δεσπότη».

      Ανέφερε επίσης ότι «στις αρχές είχε έλθει στο Μοναστήρι κι ο αδελφός της Χριστονύμφης, ο Νεκτάριος, ντυνόταν καλογεράκι, αλλά έφυγε» και συμπλήρωσε «θα ήταν μέχρι επτά με οκτώ παιδιά αγόρια και κορίτσια που πήγαιναν στο Μοναστήρι» και πρόσθεσε «τα είπα στην Εξαρχία και αναστατώθηκαν οι άνθρωποι».

      Ο Βικέντιος

      «Ο εξομολόγος μου ήταν ο Δέσποτας ο Βικέντιος, τα έλεγα σ’ αυτόν κι ο Βικέντιος έλεγε στον Παϊσιο τις παρατηρήσεις που έκανα. Ελεγα στον Βικέντιο ότι με σκανδαλίζει αυτό που κάνει ο Παϊσιος, και μου έλεγε θα του μιλήσω και πήγαινε και του μιλούσε. Μια μέρα ήμουν κάτω στην κουζίνα, μου τηλεφώνησε ο Παϊσιος και μου είπε αυτή τη στιγμή να μαζέψεις τα πράγματά σου και να σηκωθείς να φύγεις», συνέχισε η Μοναχή Χρυσοβαλάντου.

      Αποκάλυψε επίσης ότι «πολλές φορές οι δυο τους, ο Παϊσιος και ο Βικέντιος, τσακώνονταν αλλά δεν ήξερα τους λόγους, αλλά από ό,τι ακούω ο Βικέντιος του έκανε παρατηρήσεις ότι αυτά που ακούγονταν δεν ήταν σωστά».

      Για τον π. Ιάκωβο Φιτζπάτρικ τον πατέρα της Χριστονύμφης είπε, ότι «δεν ήταν πονηρός άνθρωπος», ενώ στην ερώτηση πώς άφησε την κόρη του να πάει στο Μοναστήρι τόνισε πως «αυτό δεν ξέρω, την έκανε καλογριά 14 χρονών ο Παϊσιος».

      Ανέφερε ακόμα πως ο Παϊσιος «έκανε το παιδί μου να με μισήσει. Ενα πρωί έφυγε και πήγε στον πατέρα της στην Ελλάδα όταν ήταν 19 χρονών, πήγαινε στο Κολέγιο».

      Στην ερώτηση «τι αισθάνεστε για τον Παϊσιο;» απάντησε «λύπη, όχι μίσος, κι εύχομαι ο Κύριος να του δώσει μετάνοια», και τόνισε «πρέπει το Πατριαρχείο να τον καθαιρέσει» και συμπλήρωσε «για τον Βικέντιο δεν ξέρω».

      Στην ερώτηση «έχετε σήμερα καμιά αμφιβολία ότι κακοποιήθηκε το παιδί σας;», η Μοναχή Χρυσοβαλάντου απάντησε «δυστυχώς όχι».

      Αναφορικά με το αν θα καταθέσει η κόρη της στις αστυνομικές Αρχές, είπε ότι «την ρώτησα αν θα πάει να καταθέσει στην Αστυνομία και μου είπε αν με καλέσει η Αστυνομία θα πάω». Συμπλήρωσε δε, πως «κι ό,τι είπε στην Εξαρχία φαντάζομαι θα πει και στην Αστυνομία».

      Μίλησε για το γαμπρό της με θερμά λόγια, πως «αυτός πήρε το παιδί μου από την κόλαση, θα τον ευγνωμονώ».

      Στην ερώτηση «είστε σίγουρη μέσα στην ψυχή σας ότι ο Παϊσιος έκανε αυτά για τα οποία κατηγορείται;» είπε «δυστυχώς».

      Η Μοναχή Χρυσοβαλάντου, κατάγεται από τον Πύργο της Ηλείας και ήλθε στην Αμερική το 1977. Ο σύζυγός της βρισκόταν εδώ, πήγε στην Ελλάδα, γνωρίστηκαν, παντρεύτηκαν κι ήλθαν πίσω στην Αμερική.

      «Μέναμε στη Νέα Ιερσέη επί εννέα χρόνια. Ανοιξα το ραδιόφωνο το Σάββατο στο πρόγραμμα της Σαντοριναίου και άκουσα την εκπομπή της Αγίας Ειρήνης. Δεν ήξερε για το Παλαιό Ημερολόγιο. Από τις ομιλίες και τα κηρύγματά τους ενθουσιάστηκα και μια μέρα τηλεφώνησα για να λύσω τις απορίες μου όσον αφορά ποια είναι η διαφορά του Παλαιού και του Νέου Ημερολογίου. Μου εξήγησαν, μου έστειλαν βιβλία να διαβάσω για τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας. Πίστεψα ότι το Παλαιό είναι το σωστό εορτολόγιο και το πιστεύω και τους ακολούθησα», επεσήμανε.

      Αποκάλυψε, πως «χώρισα και αιτία ήταν το Παλιό Ημερολόγιο, τσακωνόμασταν με τον άντρα μου ο οποίος δεν ήθελε να ακολουθήσουμε το Παλαιό Ημερολόγιο και τελικά χωρίσαμε».

      Ο σύζυγός της προσπάθησε να σωθεί ο γάμος τους, αλλά εκείνη ήταν ανένδοτη. «Με πήρε ο άντρας μου και πήγαμε στην Ελλάδα για να με τραβήξει μακριά, αλλά εγώ είχα επικοινωνία μαζί τους, με Παϊσιο και Βικέντιο, κι ο Παϊσιος μου είπε αφού δεν συμφωνείς με τον άντρα σου, να τον χωρίσεις κι εμείς θα σε βοηθήσουμε να ξαναέλθεις. Κι εγώ δεν υπολόγισα τίποτε. Τα αδέλφια μου, η μάνα μου έπεσαν πάνω μου και μου έλεγαν σκέψου λογικά θα χαλάσεις το σπίτι σου μόνο και μόνο για το Παλιό Ημερολόγιο, αλλά δυστυχώς δεν άκουσα κανέναν», ενώ είπε «όχι δεν το μετάνιωσα που έγινα Μοναχή».

      Ηλθε στην Αμερική μαζί με την εννιά χρονών κόρη της, και έμεναν αμφότερες μητέρα και κόρη στη Μονή Χρυσοβαλάντου, από όπου «με έδιωξε ο Παϊσιος το 2001 επειδή τον ήλεγχα», τόνισε.

      Ανέφερε ακόμα, ότι «στις αρχές μου είχαν δώσει πολλά διακονήματα, να μαγειρέψω, να ψωνίσω, να καθαρίσω, έτρεχα παντού και κατά κάποιο τρόπο είχα παραμελήσει το παιδί μου, αλλά εμπιστευόμουν ότι ήταν σε καλά χέρια».

  9. Παράθεμα: Εθνική κρίση και Εκκλησία | The Net War

  10. Ο/Η Βιλελμίνη λέει:

    • Ο/Η gryphon λέει:

      Δηλαδή γιά τήν απίστευτη ξευτίλα αυτού του ατάλαντου τύπου τού Ρήγα καί γιά γιά τά χυδαία,κατωτάτης υποστάθμης «εργα» του (τύπου «Οί στάβλοι τής Εριεττα Ζαιμη» κλπ) νά υποθέσω ότι φταίει η κακή επιρροή τής Εκκλησίας στήν διαμόρφωση του?.
      Η καί γιά τήν λαμπερή ζωή τού κολλητού του Σεργιαννόπουλου τήν διανθισμέμη μέ κοκαίνη καί δασύτριχους μαυριδερούς Γεωργιανούς.
      Αλήθεια γιατί δέν έγραφε ένα θεατρικό έργο γιά τήν ζωή τού φίλου του (μήν ξεχνάμε «ηθοποιός σημαίνει φώς») αντί νά κάθεται νά ανεβάζει μαλακίες μέ χιλιοειπωμένα κλισέ γιά μοναχές μέ ζαρτιέρες κλπ ?.
      Καί όσο γιά τήν «τρομερή ανταπόκριση» καί «επιτυχία» πού δήθεν έχει τό φέσι πού ανέβασε όπως μάς διαβεβαιώνει ο Παυλόπουλος η αλήθεια είναι ότι πάει γιά φούντο μιάς καί ακόμα καί τό υψηλής ποιότητος κοινό τό όποίο ταίζει κι αυτός καί άλλοι όμοιοι του (Ρώμας π.χ) ΄χρόνια μέ σκουπίδια καί πολλή χολή κατά τού Χριστού μέ κάθε ευκαιρία φαίνεται νά τόν έχει πάρει είδηση.

      • Ο/Η Εωσφόρος λέει:

        Ο Μητροπολίτης πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος, ο οποίος παραιτήθηκε υπό το βάρος της αποκάλυψης ότι δάνεισε – όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε – 5.000 ευρώ στην ανακρίτρια κυρία Αντωνία Ηλία σχεδόν την ίδια περίοδο που βρισκόταν σε δικαστική διαμάχη με τους ιερωνυμικούς μητροπολίτες πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Κωνσταντίνο Σακελλαρόπουλο και πρώην Αττικής κ. Νικόδημο Μπεζενίτη, έλαβε πριν από 15 ημέρες τον τίτλο του Τιτουλάριου – χωρίς ποίμνιο – Μητροπολίτη Βρεσθένης και διαδέχθηκε τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Δημήτριο. H υπόθεσή του ετέθη στο αρχείο καθώς, όπως δήλωσε η Ιερά Σύνοδος, από τις ανακρίσεις που διεξήχθησαν διαψεύστηκαν οι καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες ο κ. Θεόκλητος συνελήφθη σε μπαρ της Θεσσαλίας μαζί με τον τότε Αρχιμανδρίτη κ. Σεραφείμ Κουλουσούσα. Υπέρ του κ. Θεοκλήτου κατέθεσαν 24 μάρτυρες και εναντίον του οκτώ, οι οποίοι όμως δεν παρουσίασαν αποδείξεις.

        Σήμερα ο κ. Θεόκλητος ζει στον Βόλο και αναμένει την ώρα που θα εκλεγεί από την Ιεραρχία ποιμενάρχης μιας περιοχής. Ο Αρχιμανδρίτης κ. Σεραφείμ Κουλουσούσας παραιτήθηκε και υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία στο Πολεμικό Ναυτικό. Ανεξάρτητα από την παραίτηση που υπέβαλε, η Σύνοδος τον καθαίρεσε.

        Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=75&artid=170942&dt=29/01/2006#ixzz1BMUfyPqx

  11. Παράθεμα: Εθνική κρίση και Εκκλησία

  12. Ο/Η Έγινα επιτέλους Υπουργός λέει:

    Αφήστε τις φιλοσοφίες και τρέξτε να γίνεται παπάδες όσο προλαβαίνεται….

    Σύνοδος Ιεραρχίας: Οχι στον περιορισμό της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις για τους Ιερείς

    Επιστολή στον υπουργό Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση αποφάσισε να αποστείλει η Σύνοδος της Ιεραρχίας, ζητώντας ουσιαστικά να μην ισχύσει για τους ιερείς, που μισθοδοτούνται από τον κρατικό προΰπολογισμό όπως και οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι, ο περιορισμός της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις.

    Η Σύνοδος της Ιεραρχίας θα δηλώνει ότι «κατανοεί τη θέση στην οποία βρίσκεται το ελληνικό κράτος εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης» και η Εκκλησία από την πλευρά της θα «περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό τις ανάγκες της».

    Στη συνέχεια, όμως, θα ζητάει σύμφωνα με πληροφορίες τη χειροτονία περίπου 300 κληρικών, οι οποίοι θα κατανεμηθούν σε 81 μητροπόλεις και στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών ανάλογα με τα πληθυσμιακά στοιχεία και τις ανάγκες.

    Η Εκκλησία επικαλείται αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις ιερέων μέσα στο 2011.
    Διπλάσιες οι χειροτονίες πέρυσι

    Εντωμεταξύ, επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες για τις διαρκείς χειροτονίες κληρικών απο μητροπολίτες το προήγουμενο διάστημα, στην προσπάθεια να προλάβουν την εφαρμογή και στην Εκκλησία της ρήτρας μια πρόσληψη για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις.

    Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έκανε στην Σύνοδο της Ιεραρχίας ο Μητροπολίτης Ύδρας κ. Εφραίμ κατά τη διάρκεια του 2010 χειροτονήθηκαν 423 κληρικοί. Οπως αποδείχθηκε απο την καταγραφή και την συγκέντρωση των στοιχείων που έκαναν οι συνοδικές υπηρεσίες και καταγράφηκαν απο τον μητροπολίτη κατά τη διάρκεια του 2009 είχαν συνταξιοδοτηθεί 161 κληρικοί και χειροτονηθεί 241.

    Το 2010 ο αριθμός εκτοξεύτηκε, αφού υπήρξαν 332 συνταξιοδοτήσεις και χειροτονήθηκαν 423 νέοι ιερείς.

    thenetwar/vima

  13. Ο/Η 666 λέει:

    http://www.abugidainfo.com/?p=11868

    The ongoing crimes of the dictator “Patriarch Abune” Paulos against the Ethiopian Orthodox Church

  14. Ο/Η gryphon λέει:

    Πρίν ασχοληθούμε μέ τόν διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας θά έπρεπε σάν λαός καί σάν Κράτος (καί όχι μόνο εμείς) νά ασχοληθούμε μέ τόν πλήρη καί ουσιαστικό διαχωρισμό Κράτους καί τραπεζών-τραπεζιτών.Νά πάψουν δηλαδή όλα αυτά τά παράσιτα τύπου Γεννηματά νά έχουν οποιαδήποτε λόγο γιά τήν οικονομική.κοινωνική κλπ πολιτική.
    Αμέσως μετά αφού γελάσουμε λίγο σκεπτόμενοι τό γνωστό ανέκδοτο «τι είναι 200 δικηγόροι στόν πάτο τής θάλασσας?Μιά καλή αρχή» θά έπρεπε νά αλλάξουμε τό «δικηγόροι» μέ τό «τραπεζίτες» καί νά τό κάνουμε αμέσως πράξη γιά τόν κ.Γεννηματα καί τούς ομοίους του.
    Από τήν επόμενη κιόλας μέρα ο κόσμος θά ήταν ένα καλύτερο μέρος γιά όλους

  15. Ο/Η Σατανάς λέει:

    Σπάστε πλάκα με βίντεο Μουλατσιώτη

    ΌΧΙ στην κάρτα του πολίτη.
    Ο Αντίχριστος έρχεται.
    Μπροστά στη Βουλή

  16. Ο/Η YEYES λέει:

    Το ίδιο κείμενο απεστάλη και ως επιστολή στην Ελεύθερη Έρευνα . Η οποία Ελεύθερη Έρευνα είναι δύσπιστη και δεν χειροκροτάει τόσο εύκολα. Ορίστε η απάντηση που έδωσε στον επίτιμο αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων:

    (από εδώ: http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1956)

    Εκτιμούμε, ότι η κριτική σας στην Εκκλησία χαρακτηρίζεται από οικονομίστικο (και όχι συνολικό φιλελεύθερο πολιτισμικό) πνεύμα. Στα σημερινά κοινωνικά πλαίσια, τα μέτρα τα οποία εισηγείστε το μόνο που θα επιτύχουν από μόνα τους, είναι το να καταστήσουν (και τυπικά) την Εκκλησία Α.Ε. -άλλον- έναν πανίσχυρο (απέναντι στούς αφαιμασσόμενους εργαζόμενους, άνεργους και συνταξιούχους) επιχειρηματικό «εταίρο» (και μάλιστα σε καθεστώς στυγνής νεοφιλελεύθερης οικονομίας).
    Μάλιστα, η άποψή μας ενισχύεται από το γεγονός, ότι δέχεστε να παραμείνει στο εκκλησιαστικό ιδιοκτησιακό απυρόβλητο όλη αυτή η περιουσία, που αποκτήθηκε με βυζαντινά χρυσόβουλα και οθωμανικούς αχτιναμέδες και φιρμάνια. Είναι σα να ζητάτε να κρατήσουν οι κλέφτες τα κλεμμένα, οι άρπαγες τα αρπαγμένα και οι παραγραφέντες τα παραγραμμένα. Αν επιδιώκατε αληθινό (και όχι τριτοκοσμικό νεοφιλελεύθερο) κοινωνικό εκσυγχρονισμό και εκκοσμίκευση, θα είχατε θέσει το εφ΄ όλης τής ύλης πόθεν έσχες τής Εκκλησίας Α.Ε., τη δήμευση μέρους, ή όλης τής «ιερής» περιουσίας και την αξιοποίησή της με κοινωνικά και όχι νεοφιλελεύθερα κριτήρια.
    Θεωρούμε επίσης, ότι η σύνδεση, που κάνετε μεταξύ των προσπαθειών τής κυβέρνησης «να αντιμετωπίσει με έκτακτα και επείγοντα μεταρρυθμιστικά μέτρα την εξελισσόμενη οικονομική κρίση» και τού ζητήματος των σχέσεων Εκκλησίας και πολιτείας, είναι τουλάχιστον καιροσκοπική (για να μην πούμε υποκριτική), αφού γίνεται με πρόσχημα τη σημερινή οικονομική συγκυρία: Όλοι όσοι κρατούσατε επί σειρά ετών νευραλγικές οικονομικές θέσεις, οφείλατε να έχετε επισημάνει τον παρασιτικό ρόλο τής Εκκλησίας Α.Ε. πολύ πρωτύτερα, από τη στιγμή μάλιστα, που είναι αδύνατον να μην γνωρίζατε το σοβαρότατο πρόβλημα (όπως επίσης μας φαίνεται αδύνατον να μην γνωρίζετε, ότι τα μέτρα τής κυβέρνησης δεν είναι ούτε «έκτακτα» ούτε «επείγοντα» ούτε «μεταρρυθμιστικά», όπως τα αποκαλείτε: είναι απλώς η νεοφιλελεύθερη συνταγή Σοκ και Δέους, όπως έχει εφαρμοστεί σε σειρά άλλων χωρών -και μάλιστα επί του ιδίου κατωτέρου κοινωνικού στρώματος).
    Στην «Ελεύθερη Έρευνα» έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, ότι το ζήτημα δεν έχει να κάνει με έναν απλοϊκό και συνθηματολογικό «διαχωρισμό» / παγίδα μεταξύ Εκκλησίας Α.Ε. και πολιτείας, αλλά με την πλήρη αποκρατικοποίηση τής Εκκλησίας Α.Ε. και την παράλληλη εκκοσμίκευση των θεσμών και τής κοινωνικής ζωής. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να ξεκινήσει πρωταρχικά από την απαλοιφή των διατάξεων τού Συντάγματος που προβλέπουν διάφορα σημαντικά προνομιακά καθεστώτα για την Εκκλησία Α.Ε. (βλ. άρθρα 3 παρ. 1 και 16 παρ. 2). Εν συνεχεία θα πρέπει να αναθεωρηθεί εκ βάθρων σύμπας ο οικονομικός ρόλος και η οικονομική θέση τής Εκκλησίας Α.Ε. στην κοινωνία (και όχι απλά το πώς ο ρόλος και η θέση αυτή θα μεταφερθούν αυτούσια σε συνθήκες αγοράς.) Υπό οποιεσδήποτε άλλες προϋποθέσεις, ο «διαχωρισμός» θα γίνει επ΄ ωφελεία τής Εκκλησίας Α.Ε.
    Γιατί, λειτουργώντας με όρους ιδιωτικού τομέα σε ένα νεοφιλελεύθερο καθεστώς, η Εκκλησία Α.Ε. θα σπεύσει αμέσως να καλύψει (κερδοσκοπικά) το κενό «αγοράς», που θα δημιουργηθεί με την επιχειρούμενη υπονόμευση και κατάρρευση τού όποιου κοινωνικού κράτους υπήρχε μέχρι σήμερα (και να «επενδύσει» στη γενικευμένη κοινωνική ένδεια τα άθικτα κεφάλαιά της – υπενθυμίζουμε, ότι και στην πλήρως ιδιωτικοποιημένη μεσαιωνική οικονομία, δηλαδή στην εποχή, που δημιουργήθηκε η σημερινή εκκλησιαστική περιουσία, η Εκκλησία λειτουργούσε εξ ίσου, αν όχι περισσότερο, κερδοφόρα). Κάτι, το οποίο, στα πλαίσια τής επιχειρούμενης στυγνής νεοφιλελευθεροποίησης τής νεοελληνικής οικονομίας, θα μεταβάλλει απλώς την Εκκλησία Α.Ε. σε πολύτιμο κορπορατικό δεκανίκι ενός τριτοκοσμικού νεοφιλελευθεροποιημένου κρατιδίου, το οποίο είναι ήδη καθ΄ οδόν να αγοραιοποιήσει την Παιδεία, την Κοινωνική Πρόνοια και τα άλλα κοινωνικά αγαθά, για τα οποία έχυσαν το αίμα τους οι ευρωπαϊκοί λαοί στη νεώτερη εποχή.

    31.1.2011

  17. Παράθεμα: Εθνική κρίση και Εκκλησία | Atheia.gr

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.