Μετά τον κ.Σαμαρά και η Ι.Σύνοδος κατά ΔΝΤ

Οι συνένοχοι δημαγωγούν ασύστολα

Η Ι.Σύνοδος με τη Μεγάλη της Στολή, αναπαύεται μελετά και νηστεύει στο «Φορ Σίζονς» Hotel (Παρίσι-Μιλάνο) – έργο του F.Botero

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
Η Ι. Σύνοδος των καλοζωισμένων χρυσοκάνθαρων κηφήνων, νιώθοντας πως τελειώνουν τα ψέματα και πως πλησιάζει η ώρα να ψαλιδιστούν κάποια ιερά εισοδήματα αλλά και πιεζόμενη από την πιο εκλεκτή μερίδας του ποιμνίου της, τους πολύτεκνους που θα πρέπει από εδώ και πέρα να τρέφουν αυτοί, και όχι η κοινωνία, τα παιδιά τους, επιτέθηκε στον πολιτικό κόσμο, που σύσσωμος την προστατεύει στον ένα ή στον άλλο βαθμό, μπουκώνοντας την με προνόμια οι κυβερνώντες και κάνοντας τα στραβά μάτια στα αίσχη της η Αριστερά. Έτσι με ανακοίνωσή της μίλησε για «πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας που είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια» που κυβερνούσαν «γνωρίζοντας οτι οδηγούν τη χώρα στη καταστροφή». Ενοχλείται τάχα η Σύνοδος του Παλατιού και της Χούντας: «Δηλώνουμε, δηλαδή, ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων – δανειστών μας» και κάνει και ανέξοδη, μέσα στην αοριστία της, αυτοκριτική: «Στην Σύνοδο της Ιεραρχίας εμείς, οι πνευματικοί σας πατέρες, κάναμε την αυτοκριτική μας, θελήσαμε να αναμετρηθούμε με τις ευθύνες μας και να αναζητήσουμε με τόλμη το μερίδιο της ενδεχόμενης δική μας υπαιτιότητας στην παρούσα κρίση. Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν. ……». Τέλος η προκλητική ανακοίνωση καταλήγει με ένα θρασύτατο ψέμα: «η Εκκλησία «είναι ο μόνος οργανισμός που μπορεί να σταθεί άμεσα δίπλα στον άνθρωπο και να τον στηρίξει»

Από πότε η Σύνοδος ενοχλείται από την όποια ξένη Κατοχή; Μίσθαρνο όργανο διαδοχικών ξένων Κατοχών, η ελλαδική φορομπηχτική Ιεραρχία προϊόν των σουλτανικών Αλλαξοπατριαχιών, με εργαλείο της δουλειάς της την πιο ωμή βία, με τα πογκρόμ του Νίκωνα, με τους βανδαλισμούς των «τα φαιά φερόντων» του Αλάριχου, σπέρνοντας το σκοτάδι του Ιουστινιανού, του Κοσμά του Αιτωλού και του Γεννάδιου, κραδαίνοντας το αιματοβαμμένο σπαθί των Μεγάλων Κωνσταντίνου και Θεοδόσιου, όταν δεν καρτερούσε τις στρατιές του «Ξανθού Γένους» των Ρως, ήταν πάντα εντολοδόχος και στήριγμα του Ισπανού, Δαλματού, Ιλλυριού, Αρμένη, Παφλαγόνα ή και Χάζαρου αυτοκράτορα της Νέας Ρώμης, του Οθωμανού Σουλτάνου της Ισταμπούλ, του κάθε ξενόφερτου βασιλιά Γλύξμπουργκ, του φασίστα και ναζιστή κατακτητή και του Νεοέλληνα Δικτάτορα.

Από πότε νοιάζεται για το ψωμί, για τη δουλειά, για την υγεία, για τις ελευθερίες ή για την Παιδεία του λαού; Μιλούν οι σεσημασμένοι φοροκλέφτες, οι λήσταρχοι και οι ιεροπώλες αγύρτες έμποροι του Ναού για «ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗ» (!) δική τους υπαιτιότητα, μιλούν οι αρχισκανδαλοποιοί για «ΙΣΩΣ» σκανδαλισμό; Η Εκκλησία που καταλήστεψε το Δημόσιο με χίλιους τρόπους όπως με τα ατιμώρητα καμώματα της «Αλληλεγγύης», αυτή που ακονίζει τις μασέλες της για να φάει ότι απόμεινε τολμά να δηλώνει πως είναι η μόνη που μπορεί να στηρίξει το άνθρωπο;

Δεν μας έφτανε η υποκρισία του δήθεν αντιμνημονιακού κ.Σαμαρά, προστέθηκε τώρα και το σούργελο της «πονόψυχης» και «πατριωτικής» «Ιεράς» Συνόδου, που έρχεται να συμπληρώσει την αποκρυφιστική δημαγωγική πραμάτεια των Εφραίμ Βατοπεδινού, Σεραφείμ Πειραιώς κλπ, για χάραγμα του Αντίχριστου, για 666, για σιωνιστικές συνωμοσίες, για μασονικές επιβουλές, για Δυτικές μηχανορραφίες. Πρόκειται για απύθμενο θράσος.

Όσο γίνεται ξεκάθαρο πως ο Στοχαστής ΓΑΠ θα ρίξει το καράβι της Οικονομίας στις ξέρες, κάποια ποντίκια ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν το σκάφος. Ενώ η «Δη.Αρ.» και η Ντόρα επιμένουν με συγκινητική συνέπεια να ελπίζουν σε μια ευπρόσωπη συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ που θα τους εξασφαλίσει παρουσία και στην επόμενη Βουλή, ενώ ακόμη κι ο δίγλωσσος Σαμαράς βάζει νερό στη δήθεν αντιμνημονιακή του πολιτική, οι πιό ανεύθυνοι συνέταιροι, δηλαδή ο Καρατζαφέρης, και η Εκκλησία, κάνουν στροφή 180 μοιρών και στρέφονται κατά του Μνημονίου. Η Εκκλησία μέχρι τώρα είναι η μόνη ΔΕΚΟ, η οποία όχι μόνο δεν κλήθηκε να κάνει την παραμικρή οικονομική θυσία, αλλά πριμοδοτείται προκλητικά από την Κυβέρνηση και με συγκάλυψη οικονομικών σκανδάλων και με αδικαιολόγητη χρηματοδότηση και με φορολογική ασυδοσία, και με ενέσεις κύρους όπως η συγκάλυψη πολυάριθμων ηθικής φύσεως σκανδάλων και η τιμητική συμμετοχή του προέδρου του Δ.Σ. της κ. Γιάννη Λιάπη στο υπουργικό συμβούλιο (!). Κι όμως η Σύνοδος ρίχνει το σύνθημα «Ο σώζων εαυτόν σωθήτω» και κατεβάζει τη ναυαγοσωστική βάρκα της λιποταξίας και της αχαριστίας στο φουρτουνιασμένο πέλαγος, τη στιγμή που ο ανάξιος καπετάνιος του πλοίου προσπαθεί με συγκινητική προθυμία να ολοκληρώσει το καταστροφικό έργο εφ ώ ετάχθη, και δεν έχει ακόμη ανάψει τις μηχανές του ελικόπτερου.

Ας καταλάβει επιτέλους ο άχρηστος καραβοκύρης πως η Εκκλησία ΑΕ δε δίστασε να προδώσει ακόμη και τον μέγιστο των ευεργετών της το Σουλτάνο της Ισταμπούλ, όταν η Ελλάδα έγινε Κράτος και πως διαχρονικά μοναδικό της κριτήριο είναι το οικονομικό συμφέρον των μεγαλομετόχων της. Ας κάνει λοιπόν πριν τη νυκτερινή του απόδραση ο Μαραθωνοδρόμος Στοχαστής, μερικές ώριμες φιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις (Χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, ανεξιθρησκεία, κατάργηση προσηλυτισμού στα σχολεία, κατάργηση μαθητικών παρελάσεων, συμβίωση ομοφυλόφιλων, κατάργηση όρκου, καύση νεκρών, ευθανασία κλπ), ώστε να μη μείνει στην πολιτική ιστορία μόνο ως ο δεξιός καταστροφέας της Οικονομίας, αλλά και ως Μεταρρυθμιστής. Τις κρύες νύχτες του ελβετικού χειμώνα και τα καλοκαιρινά πρωϊνά στη Φλώριδα θα είναι αυτό η μόνη πολιτική του παρηγοριά την ώρα που θα μπαίνει στο face book και θα αλείφει το energy κέϊκ του με power butter.

ΥΓ
Η γελοιογραφία του Γιάννη Καλαιτζή είναι από τη «Γαλέρα» αναδημοσιευμένη και στην «Αυγή».

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

29 Responses to Μετά τον κ.Σαμαρά και η Ι.Σύνοδος κατά ΔΝΤ

  1. Ο/Η Mετοικος στην Νισυρο λέει:

    Kαλημερα, πηρα το θαρρος να παραθεσω ολο την σημερινη αναρτηση σαν σχολιο στο http://skakistiko.blogspot.com/2010/12/1953.html σαν απαντηση σε αλλο σχολιο ανωνυμου, που σε ασχετο thread θεωρησε καλο να κανει εκτεταμενη αναφορα στο φυλλαδιο της Ι. Συνοδου.

    Αναζωογονητικη η οργη σας που καταφερνει να μεινει μεσα σε ευπρεπη ορια..

  2. Ο/Η antrikos λέει:

    Ρε παιδιά, έπεσαν οι εισπράξεις λόγω κρίσης γι’ αυτό και τόσος πόνος.

  3. Ο/Η Vera λέει:

    Εύγε κύριε Λασκαράτε. Άψογο το άρθρο και οι τοποθετήσεις σας.

  4. Ο/Η Του κώλου τα 9μερα λέει:

    Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από τον Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιο, ότι, το απόγευμα της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου ε.ε., συμμετείχαν σε κοινή Συνεδρίαση στο Συνοδικό Μέγαρο η Συνοδική Επιτροπή Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων, η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Στελέχη της Ελληνικής Κυβερνήσεως και ειδικοί Επιστήμονες και Εμπειρογνώμονες, τόσο από τον χώρο της Νομικής, όσον και της Πληροφορικής, με αντικείμενο την μελέτη της εκδόσεως της «Κάρτας του Πολίτη».

    Από την Σύσκεψη προέκυψαν τα κάτωθι συμπεράσματα :

    1. Η Κυβέρνηση προχωρεί στην αντικατάσταση της Αστυνομικής Ταυτότητος με την «Κάρτα του Πολίτη», η τεχνολογία της οποίας θα την καθιστά απαραχάρακτη και θα προστατεύονται τα δικαιώματα των πολιτών από την δράση του κοινού εγκλήματος. Σε αυτή θα περιέχονται μόνο τα στοιχεία ταυτότητος του κατόχου.

    2. Αναμένεται από τις αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες να δοθεί προς δημόσια διαβούλευση στις αρχές του νέου έτους 2011, και επομένως και προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, σχέδιο κειμένου με τις τεχνικές και νομικές προϋποθέσεις για την έκδοση της «Κάρτας».

    3. Από την πλευρά των Μελών των Συνοδικών Επιτροπών τονίσθηκε, ότι η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να διαφυλάττει την ελευθερία του προσώπου και να υπερασπίζεται την ακεραιότητα της πίστεως. Γι’ αυτό :

    α) Η «Κάρτα του Πολίτη» δεν πρέπει να περιέχει κατ’ ουδένα τρόπο εμφανή η αφανή τον αριθμό «666».

    β) Επίσης κατ’ ουδένα τρόπο πρέπει με αυτή να παραβιάζονται οι προσωπικές ελευθερίες.

    4. Τα στελέχη της Ελληνικής Κυβερνήσεως εδήλωσαν, ότι συμφωνούν με τις παρατηρήσεις των Μελών των αρμοδίων Επιτροπών της Εκκλησίας και θα τις λάβουν υπ’ όψιν τους.

    Τούτων δοθέντων η Ιερά Σύνοδος αναμένει το καταρτιζόμενο σχέδιο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες για την έκδοση της «Κάρτας» για να τοποθετηθεί υπευθύνως.

    Γι’ αυτό συνιστά στον ευαγή Ιερό Κλήρο, στους Μοναχούς και στους πιστούς να αναμένουν την τελική θέση Της.

  5. Ο/Η Πουκ λέει:

    Ένα όμορφο ποίημα για παιδάκια (δια ΒΑΤΟΠΑίΔΙΟΝ!!!)

    Ένα όμορφο ποίημα για παιδάκια (δια ΒΑΤΟΠΑίΔΙΟΝ!!!)
    Posted in Άγιοι Προστάτες, Βίοι Αγίων, Πράξεις Ιερέων by orthodoxos on 22/12/2010

    Α Θ ώ Ο Σ (ΕύΣΤΟΧΟΝ!!!)
    ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΛΗ

    Χριστέ μου, ήσουνα και σύ μικρούλης σαν και μένα
    και σε κρατούσε αγκαλιά η Παναγιά Παρθένα.
    Εκείνη σε πρωτόμαθε, Χριστέ, να περπατήσης,
    τα πρώτα λόγια να ειπής, σαν βρέφος να μιλήσεις.

    Εκείνη σε εστήριξε στα πρώτα βήματά σου
    και σού ‘ραψε τα άγια μικρά φορέματά σου
    και την αγάπησες και σύ, ωσάν καλή μητέρα,
    Χριστέ, μού είπεν η μαμά, πώς τα μικρά παιδιά
    τα αγαπάς πολύ – πολύ… Θέλω, λοιπόν και μένα
    να μ’ αγαπάς πούμαι μικρός, με όλη την καρδιά,
    όπως και γώ σε αγαπώ πολύ, Χριστέ, εσένα.

    του μακαριστού γέροντος π. Χαραλάμπη Βασιλόπουλου

    το έχουν γραμμένο Αιδώ:

    http://vatopaidi.wordpress

  6. Ο/Η Νίκος Βασιλείου λέει:

    «And I don’t know how you feel about it but I am getting pretty sick and tired of these fucking church people. I have just about had it with these fucking church people, all of them.

    You know what I say we ought to do with these churches?

    ΤΑX THEM!
    TAX these motherfuckers.
    If they’re so interested in politics and government policy and public policy, let them pay their admission price like everybody else.»

    -George Carlin 1988

  7. Ο/Η Δικηγόρος λέει:

    έξι δικηγόροι ποινικολόγοι και καθηγητές παν/μίου ως υπεράσπιση στη δίκη του Εφρέμ που ξεκίνησε στις 21-12, σύμφωνα με την εφημερίδα Χρόνος της Κομοτηνής.
    Το χρήμα δεν κρύβεται.

  8. Παράθεμα: Όταν οι συνένοχοι δημαγωγούν ασύστολα… | The Net War

  9. Ο/Η ακάκιος λέει:

    Η άποψη ενός αγρότη (ΕΡΜΟΣ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗΣ) από την Βοιωτία για το Φαρισαϊκό «Το Πρός Λαόν»:

    «Στον εκκλησιασμό της Κυριακής, στην μάνα μου έδιναν ένα φυλλάδιο με την ανάλυση της περικοπής του Ευαγγελίου και άλλα σχόλια σχετικά με το νόημα της ημέρας. Η μάνα μου δεν συνήθιζε να το φυλάει το φυλλάδιο αυτό και κάποτε είπε σε μια γειτόνισσα που την ρώτησε σχετικά, ότι το πετάει. Η γειτόνισσα, που ήταν θρησκευόμενη, εξανέστη: ‘να το καις σε πιάτο και να πετάς τα αποκαΐδια σε μέρος απάτητο’ υπέδειξε με αυστηρό ύφος αλλά δεν έπεισε την μάνα μου που συνέχισε να χρησιμοποιεί το φυλλάδιο ως προσάναμμα.

    Πρόσφατα μοιράστηκε στους ναούς ένα φυλλάδιο απο την Ιερά Σύνοδο. Αναλυτικά μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό πόνημα των ιεραρχών μας εδώ. (με πλάγια στοιχεία είναι τα αποσπάσματα απο το συγκεκριμένο κείμενο).

    Αν ζούσε η μάνα μου, θα έπαιρνε το φυλλάδιο που μοιράστηκε ήδη σε άλλες εκκλησιές αλλά στην δική μας όχι ακόμα, θα το μελετούσε εμβριθώς αλλά τελικά θα έμενε με την απορία ‘τελικά για ποιόν γράφηκε και τι θέλει να πει;’. Και αφού δεν θα καταλάβαινε τις βαθυστόχαστες οικονομολογικίζουσες θεολογίες, μάλλον κι αυτό θα κατέληγε στα τζάκι. Αδίκως, διότι ο τίτλος ‘προς το Λαό’ είναι από μόνος του επιβλητικός, πολύ περισσότερο που προέρχεται από την Ιερά Σύνοδο της Ελλάδος. Παραπέμπει σε ανάλογου ύφους και αποστολή κείμενα κρίσιμων για τους λαούς στιγμών είτε την περίοδο της Γαλλικής Επανάστασης είτε την περίοδο της Επανάστασης των Μπολσεβίκων.

    Η Ορθόδοξη Εκκλησία εκ των πραγμάτων παίζει κεντρικό ιδεολογικό ρόλο στην ζωή των πολιτών της χώρας μας. Προφανώς κι έχει το δικαίωμα να διατυπώνει την άποψη της για την πολιτική και οικονομική κατάσταση της κοινωνίας μας αλλά πρέπει να είναι έτοιμη να δεχτεί την κριτική των πολιτών. Αλλά όπως συμβαίνει συχνά, όταν οι ιεράρχες ασχολούνται με θέματα του κόσμου τούτου που δεν κατέχουν, το πιο πιθανόν είναι να διατυπώσουν επιπόλαιες κρίσεις που προκαλούν θυμηδία κι ενίοτε την αγανάκτηση των κοσμικών. Στο παρελθόν έχω αναφερθεί σε ανάλογες πολιτικές παρεμβάσεις Ιεραρχών εδώ αλλά και σχολιάζοντας αναρτήσεις γειτονικών δικτυότοπων.

    Στις πρώτες φράσεις της τωρινής προκήρυξης, υπάρχει η σκληρή διαπίστωση ότι ‘. . . είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυριάρχων – δανειστών μας’ που σαφώς θα ενοχλήσει την Κυβέρνηση αλλά είναι μάλλον αληθής.

    Ενδιαφέρον είναι επίσης και το ερώτημα που διατυπώνεται στη συνέχεια για το ‘. . . εάν οι απαιτήσεις τους (των δανειστών) αφορούν μόνον σε οικονομικά και ασφαλιστικά θέματα ή αφορούν και στην πνευματική και πολιτιστική φυσιογνωμία της Πατρίδος μας’. Δύσκολα μπορεί να διαφωνήσει κάποιος, παρόλο που μπορεί να δίνει στους όρους ‘πνευματική’ και ‘πολιτιστική’ διαφορετικό περιεχόμενο από τους ιεράρχες. Για εμένα, στοιχεία της πολιτισμικής ταυτότητας της πατρίδας είναι πολλά από όσα η Ιεραρχία καταφρονεί ως παγανιστικά ή υλιστικά ενώ η πνευματική δημιουργία που εγώ απολαμβάνω μάλλον θεωρείται από τους ιερωμένους δημιούργημα αθεϊσμού.

    Δεν είναι μόνο η Ορθόδοξη Χριστιανική θεώρηση του κόσμου το μοναδικό στοιχείο πνευματικής δημιουργίας που χαρακτηρίζει τον Ελληνισμό. Υπάρχουν επίσης στιγμές και απόψεις της σύγχρονης Ορθοδοξίας έτσι όπως εκφράζονται από ορισμένους ιεράρχες που επίσης θεωρώ ότι αλλοιώνουν την πολιτιστική μας φυσιογνωμία.

    Από το υπόλοιπο κείμενο, επιθυμώ να σχολιάσω μερικά σημεία στη συνέχεια.

    Το πρώτο είναι ο ισχυρισμός ότι ‘η οικονομική μας κρίση . . . οφείλεται στη διαφορά μεταξύ παραγωγής και κατανάλωσης. Στον αργό ρυθμό της παραγωγής πού επιτυγχάνουμε απέναντι στο υψηλό βιοτικό επίπεδο πού μάθαμε να ζούμε. Όταν όσα καταναλώνουμε είναι πολύ περισσότερα από όσα παράγουμε, τότε το οικονομικό ισοζύγιο γέρνει προς την πλευρά των εξόδων’

    Προφανώς και στους γέροντες και τις γερόντισσες που θα διαβάσουν το απόσπασμα αυτό, θα προκληθεί (αν το αντιληφθούν και δεν έχουν στο μεταξύ αποκοιμηθεί) μεγάλη απορία και αγανάκτηση. Διότι όλη τους η ζωή στα χωράφια ήταν μια συνεχής, εργώδης και αγωνιώδης προσπάθεια να προφτάσουν τις ανάγκες της οικογένειας που έτρεχαν με μεγαλύτερους ρυθμούς από την αξία που έδιναν οι έμποροι στην παραγωγή τους. Ο ρυθμός της αύξησης των αναγκών δεν οφειλόταν σε δική τους έξαρση καταναλωτισμού αλλά τους επιβαλλόταν. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα στους αγρότες του Δήμου μας, οπότε όλο αυτό το απόσπασμα μάλλον απευθύνεται σε κάποιους άλλους και όχι στους πιστούς του χωριού μας. Διότι εδώ. η ζωή χαρακτηρίστηκε από την στέρηση και όχι από την απόλαυση ενός υψηλού επιπέδου έστω και κάλπικου. Τέλος, το ότι οι δυνάμεις που αυξάνουν με τρομερούς ρυθμούς τις ανάγκες των ανθρώπων μπορεί να είναι δαιμονικές, είναι ένα ενδεχόμενο αλλά το ευχέλαιο μάλλον δεν θα μας βοηθήσει.

    Η πρόταση της Ιεραρχίας, να καταναλώνουμε όσα παράγουμε, είναι μεν σωστή αλλά δεν απαντάει στο ερώτημα της ανάπτυξης. Πρόκειται για μια πρόταση συρρίκνωσης της οικονομίας και της ζωής. Μπορεί για τον καλόγερο αυτό να είναι θεμιτό αλλά για τους πολίτες κάτι τέτοιο είναι καταστροφικό.
    Ο παραλογισμός της οικονομικής λειτουργίας του συστήματος, που η παραγωγή των κρεμμυδιών δεν μπορεί να απορροφηθεί από ην αγορά και έτσι τα κρεμμύδια σαπίζουν και πετιούνται, δεν εξηγείται με ομφαλοσκοπισμό, προσευχή και συμβουλές άνωθεν. Πάντως οι αγρότες δεν πείθονται ότι είναι θέλημα Θεού.

    Το ίδιο προκλητική και άδικη για τους πολίτες, είναι και η επόμενη διαπίστωση για την δημιουργία του χρέους ‘η χώρα μας για να αντεπεξέλθει, αναγκάζεται να δανείζεται με την ελπίδα ότι το διαταραγμένο ισοζύγιο θα ανακάμψει. Όταν αυτό δεν γίνεται και οι δανειστές απαιτούν την επιστροφή των δανεισθέντων συν τόκω, τότε φθάνουμε για κρίση και στην χρεωκοπία’.

    Εδώ ο φωτισμένος ιεράρχης θα έπρεπε να εξηγήσει με απλά λόγια για το πως δεν επαληθεύτηκαν τόσες φόρες τόσα χρόνια τώρα οι ελπίδες για ανάκαμψη. Γιατί ο Θεός της Ελλάδας δεν μας βοήθησε; Αφού κάποιοι, οι κρατούντες κέθε φορά προφανώς, πήραν λάθος αποφάσεις που οδήγησαν στην διόγκωση του χρέους, είναι αυτοί που ευθύνονται και όχι ‘η χώρα’ γενικώς και αορίστως.

    ‘Ή οικονομική κρίση, ή οποία ταλαιπωρεί και δυναστεύει τη χώρα μας είναι ή κορυφή του παγόβουνου. Είναι συνέπεια και καρπός μιας άλλης κρίσης, της πνευματικής’, αναφέρεται στην συνέχεια. Μα πως μετριέται η πνευματική κρίση και κυρίως πως μετριέται η χειροτέρευσή της; Πνευματικώς τίποτα δεν έχει αλλάξει στα μυαλά των πιστών τα τελευταία χρόνια. Εξακολουθούν να εκκλησιάζονται (όσοι εκκλησιάζονται) όπως πριν και να τηρούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα σταθερά. Οι Ιεράρχες μάλιστα πριν λίγα χρόνια, επί Χριστόδουλου, δήλωναν με ευχαρίστηση πως αυξάνεται ο ρυθμός προσέλευσης των νέων στις εκκλησίες.

    Κι αφού ο συγγραφέας της προκήρυξης κρίνει μετά, τους πολιτικούς ηγέτες ως απαράδεκτους, έρχεται και η σειρά μας αφού ‘εμείς, ο λαός, λειτουργήσαμε ανεύθυνα. Παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματισθήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων . . . Αντί λοιπόν για νόημα ζωής κυνηγήσαμε την ευμάρεια, την καλοπέραση, την οικονομική ισχύ. Όταν όμως δεν υπάρχει άλλο όραμα ζωής πέρα από την κατανάλωση, όταν ή οικονομική δύναμη και ή επίδειξη της γίνεται ό μόνος τρόπος κοινωνικής καταξίωσης, τότε ή διαφθορά είναι ό μόνος δρόμος ζωής, διότι διαφορετικά, αν δεν είσαι διεφθαρμένος, είσαι ανόητος’.

    Μόνον ως εντυπωσιακή αυτοκριτική των Ιεραρχών μπορεί να σταθεί το απόσπασμα αυτό και κακώς εντάσσουν εαυτούς στον ‘λαό’. Ορισμένες επαγγελματικές και κοινωνικές ομάδες έχουν σχέση με την ευμάρεια, την καλοπέραση, το κέρδος και την εξαπάτηση αλλά ο λαός, οι πολίτες, ως σύνολο όχι.

    Και αφού φύγει από τον λαό ο συντάκτης του κειμένου , προχωρά στην διατύπωση-καταγγελία, στο τρίτο πρόσωπο, πως ‘η αυθαίρετη απαίτηση δικαιωμάτων από συντεχνίες και κοινωνικές ομάδες, με πλήρη αδιαφορία για την κοινωνική συνοχή συνετέλεσαν κατά ένα μεγάλο μέρος στην σημερινή κατάσταση’. Υποπτεύομαι ότι αντί για ‘δικαιωμάτων’ θα έπρεπε ο Ιεράρχης να γράψει ‘προνομίων’ αλλά το σφάλμα αυτό είναι αποκαλυπτικό της στρατευμένης -υπέρ της ‘νομιμότητας’- ιεραρχικής γλώσσας. Ακόμα και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων των πολιτών που ενοχλεί την εξουσία, ενοχλεί και καταδικάζεται και από την Ιεραρχία, την στιγμή που θα έπρεπε να συμπαραστέκεται στην προσπάθεια των πολιτών! Όσο για τις διευκολύνσεις και τις ρουσφετολογικές προσλήψεις, οι ιεράρχες συμμετείχαν ενεργά και θεωρούσαν καθήκον τους να ‘βολέψουν’ κάποιον ενορίτη τους σε ποθητή θέση στο δημόσιο ή σε κάποια ΔΕΚΟ.

    Σε αντίθεση με αυτό που γράφεται στο κείμενο (κι ευτυχώς, προσθέτω) η Εκκλησία δεν είναι ό μόνος οργανισμός πού μπορεί να σταθεί άμεσα δίπλα στον άνθρωπο και να τον στηρίξει. Το σημαντικό είναι οι πολίτες να ενισχύσουν τις συλλογικότητες που δραστηριοποιούνται στις κοινωνίες μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους. Η Εκκλησία στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την πολιτική θεολογία της Λατινικής Αμερικής, ήταν πάντα ‘νομοταγής’ και όταν εμφανιζόταν δίπλα στον αγωνιζόμενο πολίτη ήταν για να τον συμβουλέψει να ηρεμήσει και να γίνει πάλι καλός και υπάκουος στις διάτες της κάθε εξουσίας.

    Προς το τέλος του κειμένου εκφράζεται η πραγματική αγωνία και το ενδιαφέρον του συντάκτη της προκήρυξης αυτής: ‘την ενότητα μεταξύ των ποιμένων και του λαού έχουν στόχο οι έμποροι των λαών γι’ αυτό προσπαθούν να την ναρκοθετήσουν. Ξέρουν ότι άμα θα «πατάξουν» τον ποιμένα, εύκολα θα σκορπίσουν τα πρόβατα και θα τα υποτάξουν’. Το άλλο με τον Τοτό δεν ήταν τελικά καλύτερο.

    Μπορεί οι πιστοί χριστιανοί να πρέπει θεολογικώς να γίνουν αμνοί αλλά οι πολίτες δεν είναι πρόβατα. Μέσα στην σύναξη των μαυροφορεμένων ποιμένων είναι συχνά οι έμποροι των λαών και οι λύκοι!

  10. Παράθεμα: Όταν οι συνένοχοι δημαγωγούν ασύστολα…

  11. Ο/Η Theoprovlitos λέει:

    Η Αυγη δεν ειναι η φυλλαδα που προπερσι ορεγοταν συγκυβερνηση με τον Παπανδρεου, που μεχρι προσφατα αρχηγος της ηταν ενας εκ των πλουσιωτερων βουλευτων και που οι δημοκρατικες δυναμεις που στηριζε άλλες συνεργαστηκαν στις τελευταιες εκλογες με ΠΑΣΟΚ-ΔΝΤ αλλες δε διεμερισαν τα ιματια της αριστερας τωρα που επρπεπε να ειναι πιο ενωμενη από ποτε;

    Την υποκρισία των δεσποταδων την εχω στηλιτευσει και εγω αλλα να που το blog ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ με το πρωτοσελιδο των Νεων του ΔΟΛ, που ως γνωστον απολύει τους δημοσιογραφους των 400 ευρω δεκα-δεκα.

    Τελια η ιδεολογικη αστνομια και η αυθόρμητη Ανθιερά Εξεταση που εχετε στησει ποτε θα ειναι ακριβως ευχαριστημενη,. Οταν η Εκκλησια μιλαει ή οταν η Εκκλησια δεν μιλαει. Η τριτη επιλογη θα ηταν ο θαλαμος αεριων που σας ταιριάζει πληρως ως επαγγελματικη ιδιοτητα με τον χαρακτηρα πουχετε – που έλεγε και η αείμνηστος Μαλβινα.

    ΥΓ. Αμ το αλλο, την στηλιτευση του παρόντος blog του ξυλοδαρμου του Χατζηδακη (εις την οποια ήμουν παρων ως θεατης) τι να πει κανεις. ΠΛΗΡΗΣ ταυτιση με τον Παπουτση που έπνιξε τον κοσμακη στο Σαμίνα.

    Καποια στιγμη θα το βρω από ποιον τα παίρνετε…

    • Ο/Η Po λέει:

      η στάση μας κ. Θεοπρόβλητε,
      στον ξυλοδαρμό του κ. Χατζηδάκη ήταν και παραμένει κρυστάλλινη, καταδικάσαμε την πράξη όπως κάνουμε για όλες τις μορφές βίας και -πολύ σωστά κατά την άποψή μου- θέσαμε και θέτουμε το ζήτημα του Ουσιαστικού Πολιτικού Λόγου από τα κόμματα που «πετάνε» εδώ κι εκεί μια ξερή ανακοίνωση και θεωρούν ότι με αυτή εκπληρώνουν το καθήκον τους έναντι την κοινωνίας. Είστε ελεύθερος -και το γνωρίζετε καλά- να γράφετε ότι επιθυμείτε σ΄αυτό εδώ τον χώρο και, για ορισμένα μάλιστα τελευταία σας σχόλια ειλικρινά σας συγχαίρω -καμία η σημασία της διαφωνίας μου με αυτά, όμως θα σας παρακαλούσα να μην διαστρεβλώνετε τις απόψεις που καταθέτουμε.

      Το από που «τα παίρνουμε» δεν το έχουμε κρύψει ποτέ: Σόρος is his name, και μάλιστα στη τελευταία μισθοδοτική αύξησή μας συμπεριλήφθηκε και η νόμιμη τιμαριθμική αναπροσαρμογή!

      Έλεος.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Τheoprovlite,
      άκου:
      Το να μιλαει κατά του ΔΝΤ η Σύνοδος είναι σαν να κάνει κήρυγμα η μακαρίτισσα η πόρνη Γαβριέλλα υπέρ της παρθενίας.

      Με την ευκαιρία. Μπήκα στο μπλογκ σου και είδα πως ο Αντισημητισμός σου αγγίζει τα όρια της παράκρουσης. Συναγωνίζεσαι τον απατεώνα Κοσμά τον Αιτωλό που συκοφαντούσε τους Εβραίους ο αλήτης πως έπιναν αίμα παιδιών.

      Είδα πως επικαλείσαι τη μαρτυρία του ψυχανώμαλου εξ Εβραίων νεοναζί ορθόδοξου καλόγερου Ναθαναήλ Kapner που προέρχεται απο τη σέχτα του μητροπολίτη Γρηγόριου του Κολοράντο της Αυτόνομης ρωσικής Εκκλησίας.

      Θα μου επιτρέψες για να διασκεδάσω το κοινό μας να αντιγράψω το βίντεο που έχεις βάλει.
      Σε ευχαριστώ γιατί ο καλόγερος αυτός είναι πραγματικό περιβόλι.
      Αλλά και το συνοδευτικό σου κείμενο είναι απολαυστικό. (Διατηρώ την ορθογραφία σου):

      @Ο μονασχος Ναθαναήλ προέρχεται από Εβραϊκή Αμερικανική οικογενεια. Ηταν αρκετά θρησκος μεν, αλλά αντιδουσε στον επιθετικό εβραϊσμό και την συγκεντρωση του παγκοσμιου χρηματος σε μια κάστα η οποία θα επιβάλλει παγκοσμια διακυβερνηση, παγκοσμιο οικονομικό έλεγχο, παγκόσμια Ταξη και Ασφάλεια και φυσικά θα ορίσει εναν πραγματικό πλανητάρχη (πήραμε μια προγευση με τον Ομπάμα) ως Μεσσία που θα επιβληθεί σε όλα τα έθνη της γης.

      Ο Ναθαναήλ έγινε Χριστιανός Ορθόδοξος και τώρα κανει εναν αγωνα ξεμπροστιάσματος των σχεδίων της Σιωνιστικής Νέας Ταξης@.

      Το βίντεο:

      http://theoprovlitos.blogspot.com/2010/12/jewish-money-at-forbes-400.html

  12. Ο/Η stavroula λέει:

    Ean alh8euei, ekei ston dialogo stou MtB oti «sunthritikoi poluteknoi rwtan thn Aleka na travh3ei ton kosmo…» tote pia isxuei h sofh paroimia,
    twra pou h 8allassa egine meli (h Aristera) den exei koutali na faei.

    Kales Giortes, me poio aisiodo3o 2011 se sullogikothta kai kritikh skepsh:)

  13. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ρε Θεοπρόβλητε,
    έλεος που τον βρήκες τον τρελλοκαλόγερο.

    http://theoprovlitos.blogspot.com/2010/12/jewish-money-at-forbes-400.html

    Βρίζει τον Ομπάμα κομμουνιστή κλπ Είναι εντελώς για δέσιμο.
    Νομίζω πως το κοινό του κ.Ροϊδη αξίζει λιγη ακόμη διασκέδαση

  14. Ο/Η Θεοπίστη Γαρδούμπα λέει:

  15. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Δεν έχει σημασία ποια είναι τα σημεία της Εγκυκλίου που βρίσκω ενδιαφέροντα ή που διαφωνώ.Ούτε σε ποια σημεία της ανάρτησης σας συμφωνώ και σε ποια όχι.Απλώς επισημαίνω ότι παραθέτοντας εντός εισαγωγικών συγκεκριμένα κομμάτια και παραλείποντας τις αμέσως προηγούμενες ή επόμενες φράσεις αλλάζετε το νόημα
    1Από κοινωνικής πλευράς επιχειρείται μια ανατροπή δεδομένων και δικαιωμάτων και μάλιστα με ένα πρωτοφανές επιχείρημα. Τα απαιτούν τα μέτρα αυτά οι δανειστές μας……{ Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυριάρχων – δανειστών μας.}….
    2.»… ο κάθε λογικός άνθρωπος διερωτάται: Γιατί δεν πήραμε νωρίτερα όλα αυτά τα δύσκολα μέτρα, που σήμερα χαρακτηρίζονται αναγκαία. Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και τής οικονομίας πού σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα….. {πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια}……. Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στη καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι;
    ΟΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΓΚΥΛΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΜΟΝΩΣΑΤΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΒΑΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ
    Πεδίο κριττικής υπάρχει. Αν υποκύπτετε στον πειρασμό να φορτώσετε στον άλλο πράγματα που δεν είπε υπονομεύετε και τα υπόλοιπα επιχειρήματα σας.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Νομίζω πως με αδικείς κατάφωρα.
      Αν έκρυβα σημεία της εγκυκλίου της Συνόδου τα οποία δεν με συνέφεραν, θα ήμουνα άτιμος. Τέτοιο πράγμα δεν θα το έκανα ποτέ.
      Άκου σε παρακαλώ:
      Όλη η κριτική μου εστιάστηκε σε δυο σημεία.

      1. Η Σύνοδος δεν δικαιούται δια να ομιλεί που θάλεγε κι ο Μένιος.
      Για τον πολύ απλό λόγο πως φοροκλέβει, κάνει αγυρτίες, καταπατεί, ληστεύει και εξαπατά τον κοσμάκη, χρηματοδοτείται από το κράτος, έχει προδώσει επανειλημμένα τη χώρα συνεργαζόμενη με δικτάτορες και κατακτητές, εκπροσωπεί μια Εκκλησία βίας και καταστολής.
      Μου είναι ολότελα αδιάφορα τα όποια επιχειρήματά της, τα καλύτερα κι αν ήταν, τα πιο προοδευτικά και εύστοχα τη στιγμή που ξέρω πως όχι μόνο δεν τα πιστεύει, αλλά τα αντιπαλεύει στην πράξη.

      2. Η κριτική της θα είχε κάποιο νόημα αν συνοδευόταν από ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ.
      Όχι μόνο αυτό δεν έγινε, αλλά έγινε και μια απόπειρα πασοκικού τύπου αυτοκριτικής, της πλάκας, «μπορεί και μεις να φταίξαμε κάπου» κλπ που είναι προκλητική μέσα στη χυδαία αοριστία και προσχηματικότητά της.

      • Ο/Η firiki2010 λέει:

        Nομίζω ότι η νη απάντηση για τα συγκεκριμένα αποσπάσματα κάπου με δικαιώνει.

        «Μου είναι ολότελα αδιάφορα τα όποια επιχειρήματά της, τα καλύτερα κι αν ήταν…» Δεν το βρίσκω πολύ διαλεκτικό, αλλά το έχω αντιληφθεί.
        ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

  16. Ο/Η theoprovlitos λέει:

    Λασκαρατε

    Οι κομμουνιστες εβραιοι που μιλουσαν κατα του κεφαλαίου ήταν και αυτοι σαλταρισμενοι; Δεν υπαρχουν αντισιωνιστες εβραιοι χιλιαδες. Και οχι οργανωμενοι. Εσυ δηλαδη πως αν και ελλην δεν εισαι ορθοδοξος ουτε ανηκεις – ελπιζω – στο περιβαλλον των μεγαλοκαρχαριων. ( Ο ροιδης ισχυριζεται πως οχι)

    Σαφως και ο καλογερος ειναι σαλταρισμενος όπως και εσυ, ενδεχομενως και εγω – το ψαχνω ακόμα – αλλα πιστευω να συμφωνεις οτι δεν πρεπει να κρινουμε τον αλλον από το τι ειναι αλλα απο αυτο που λεει. Αλλα εγω τους σαλταρισμενοιυς τους παω. Το ερωτημα ειναι αυτα που ΛΕΕΙ ο καλογερος ειναι ψεμματα, παρανοικα ή ΑΛΗΘΕΙΕΣ. Γιατι εγω αυτα που λεει μαλλον αληθειες μου φαινονται και ως εβραιος το κατεχει το θεμα καλυτερα.

    Και το οτι υπαρχουν και νεοναζι που μπορει να χρησιμοποιουν καποια επιχειρηματα για να κατηγορησουν τους εβραιους εν συνολω δεν σημαινει τιποτα. Διοτι εν τοιαυτη περιπτωσει με την ιδια λογικη οποιος ειναι εναντιος με το ΔΝΤ ταυτιζεται με την… Χρυση Αυγη. Ωρες να μας το πεις και αυτό τωρα…

    Αυτα περι αντισημιτισμου να τα αφησεις. Αν μπηκες στο blog θα ειδες τι λεει και η ιδια η υπουργος του Ισραηλ σε μια κριση ειλικρινειας για τον «Αντισημιτισμο». Όποιος τα βαζει με μια καστα να μην πως σεχτα η οποια καταπίνει λαους και εθνη και μας εχει κηρυξει τον πόλεμο δεν ειναι αντισημιτης. Αντισιμιτης ειναι αν αντιπαθει ολους τους εβραιους γενικως και αοριστως ή τους Ισραηλινους. Ουτε αντιεβραιος είμαι ουτε αντιισραηλινος. Αντισιωνιστης σαφεστατα ειμαι και θεωρω τον μεγαλυτερο εχθρο της ανθρωπότητας το εβραϊκο κεφαλαιο πολυ απλα γιατι ειναι και συγκροτημενο και αποτελει και το 50-60% του παγκοσμιου κεφαλαιου συμφωνα με ΕΒΡΑϊΚΑ site εβραϊκης υπερηφανειας.

    Δεν ειναι φαντασιωση μου οτι το ΔΝΤ, η ΠΑγκοσμια Τραπεζα, και σιγα σιγα όλη η πολιτικη ηγεσια της Ευρωπης ειναι Εβραιοι κεφαλαιοκρατες οι οποιοι σαφως και δεν εφτασαν εκει επειδη ειναι πιο εξυπνοι ή πιο όμορφοι από άλλους. Επειδη ειναι πιο αδιστακτοι εφτασαν. Και δεν εφτασαν ολοι οι εβραιοι αλλα αυτοι που ανηκουν στην συγκεκριμενη παστα ανθρωπων.

    Θα επικαλομουν και εσχατολογικα επιχειρηματα αλλα αφου δεν πιστευεις στην Αγια Γραφη δεν εχει νοημα. Αλλα το θεμα δεν ειανι το τι πιστευεις εσυ αλλα το τι πιστευουν αυτοί ως εσχατολογικη λυση και αν την επιδιωκουν πασει θυσία ακι την μεθοδευουν.

    Αφου όμως τα βαζεις με το ιερατειο των χριστιανων γιατι δεν τα βαζεις ΠΟΤΕ με το ιερατειο των εβραιων. Δεν ειναι φιλοχρηματοι? Δεν ασκουν εξουσια? Δεν επιρρεάζουν κυβερνησεις? Δεν εκβιαζουν συνειδησεις? Δεν εχουν παιδεραστες στις ταξεις τους?

    Αλλα εγω δεν τους κατηγορω ως παιδεραστες -όπως κανεις εσυ με τους παπαδες – για να αμαυρωσω τον Ιουδαισμο εν συνολω. Γιατι αντιλαμβανομαι οτι τα ανθρωπινα παθη δεν πηγαινουν επιλεκτικα και ουτε αμαυρωνει μια συμπεριφορα μερικων το συνολο. Αλλα τους εβραιους κεφαλαιοκρατες και τις μηχανορραφιες τους βεβαιως τις κτυπω ανελεητα. Εχεις καποια αντιρηση σε καποια συγκεκριμενη δημοσιευση μου επί της ουσιας?

    Αυτη την παραμυθα περι υποτιθεμενου αντισημιτισμου σε οποιον πει κακη κουβεντα κατα του Σορος, του Μερντοχ ή του Σαρκοζι και του Κοεν που ξεπουλησε την Ιρλανδια στον Στρως Καν ευχαριστω αλλα δεν θα παρω.

  17. Ο/Η theoprovlitos λέει:

    @Ροιδη

    Αν δεν σας προβοκαρω δεν απαντατε. Και εκτος αυτου επειδη αυτο το blog αν δεν γραψει και κανενας αντιφρονων καμμια βλακεια καταντα να ειναι το ιδιο μονοτονα βαρετο σαν την εκκλησιαστικη χορωδια του Σωτηρα ή σαν τα δημοκρατικα δημοψηφισματα του άθεου Τσαουσεσκου, χρειαζεστε επειγοντως κριτικη. Στην αναγκη να με πληρωνετε από τα κερδη σας.

    Χωρις πλακα ομως, δεν ειναι ατυχεστατος ο παραλληλισμος της ΝΔ με την Συνοδο και το Σκιτσο της Αυγης δεν βριθει εμπαθειας εφ ολης της υλης. Καταπτυστο ειναι και συκοφαντικο. Και εγω εχω συνειδητα στοχοποιησει τον παπανδρεου και τον Ιερωνυμο αλλα δεν φτανω μεχρις εκει.

    Και μετα η ΝΔ σας ενοχλησε που εφαγε και το ξυλο. Εδω βγηκε ο Παπουτσης και τα εριξε στο Συριζα και εσεις ασχολειστε με την ΝΔ. Ενω το ξυλο το υπογραφω ως παρων ο Χατζηδακης το εφαγε έιτε από ασχετους εκτος πορειας ή από τους ξεμπαρκους προβοκατορες που αρχισαν να πετουν πετρες εκει που ειχαν στηθει εκ των προτερων οι μπατσοι ωστε ΝΑ πεταξουν μετα τα δακρυγονα δηθεν «ευρισκομενοι εν αμυνη».

    Στο ξαναγραφω για πολλοστη φορα. Αλλο η κριτικη κι αλλο η κακοηθεια και η εμπαθεια. Γιατι τοση εμπαθεια και προκαταληψη που σιγουρα διολισθαινει στην ανακριβεια και την αναληθεια για ενα θεσμο αν δεν ειναι προϊον εμμονης που ανηκει στην σφαιρα της ψυχαναλυσης ( και δεν το λεω προσβλητικα) ειναι προιον φοβου για λανθανουσα και υποσυνειδητη πίστη που την χτυπαμε ανελεητα σε σημειο υπερβολης για να την καταπνιξουμε. Εχεις εσυ τριτη εξηγηση; Ή δεν το εχεις αντιληφθει ακομα πως οι κριτικες σας δεν ειναι αντικειμενικες;

  18. Ο/Η everythingispolitics λέει:

    χε χε λες ρε θεοπρόβλητε? πάντα υποψιάζουνα τους Λασκαράτο και Ροίδη ως λανθάνοντες πιστούς στο ψυχολογικό μοτίβο «μισώ αυτό που κάποτε αγαπούσα επειδή με απογοήτευσε». Στον ύστερο Μεσαίωνα με τέτοιο πάθος γνώσεις και ικανότητες πιστεύω θα ήταν μεγάλοι θρησκευτικοί μεταρρυθμιστές.

    Πάντως θεωρώ το μπλόγκ πολύ ενδιαφέρον, παρουσιάζει πολλά ιστορικά στοιχεία που αγνοούνται ή σκόπιμα αποκρύπτονται από τις επίσημες ιστορίες των θεσμών.

    Η αλήθεια είναι πάντως ότι ένας θεσμός δεν μπορεί να είναι το απόλυτο κακό πάνω στη γη ακόμα και αν το θέλει. Δηλαδή όσοι και υποκριτές, άρπαγες, φαρισαίοι, παράφρονες και εγκληματίες να υπάρχουν στην Εκκλησία σίγουρα υπάρχουν και κάποιοι καλοπροαίρετοι, πραγματικοί πιστοί, φιλάνθρωποι και αγαθοί. Οι γράφοντες εδώ μοιάζουν να το αγνούν συστηματικά αυτό αλλά νομίζω ότι καταλαβαίνω την αιτία και μάλλον δεν είναι κάποια προκατάληψη.

    Είναι ότι τελικά το σημαντικό είναι η ιστορία και η πραγματική κοινωνική δράση και σημασία ενός θεσμού και δυστυχώς ο απολογισμός της Εκκλησίας είναι νομίζω και εγώ πολύ κοντά σε αυτά που περιγράφονται πιο πάνω

  19. Ο/Η theoprovlitos λέει:

    everythingispolitics

    Αυτο που σωστα αναφερεις το τελος ειναι δυστυχως αξιωμα, αλλα ισχυει για τα παντα. Για καθε ανθρωπινο θεσμό. Ειναι η διεφθαρμενη φυση του ανθρωπου που καταστρεφει κατι ενιοτε και πριν ξεκινησει. Δες που κατηντησε η γενια του πολυτεχνειου. Κανει την χουντα του Παπαδοπουλου να μοιαζει σοσιαλιστικη.

    Αυτοι που ονειρευονται παραδεισους επι της γης ας το παρουν χαμπαρι οτι δεν προεκειται να υπαρξει ποτε τετοιο πραγμα. Και δυστυχως για αυτον που ειναι αθεος δεν θα υπαρξει και στην αλλη ζωη – κατ αυτον- αφου ολα μηδενιζονται με τον θανατο.

    Και ακριβως εκει ιεναι το προβλημα με μερικους αθεους. Αφ ενος η αθεϊα τους ειναι ετεροπροσδιοριζομενη (για αυτο και τοσο μισος με την πιστη) και στηριζεται στο τι ειναι και τι δεν ειναι οι ΑΛΛΟΙ και το δευτερο προβλημα ειναι οτι επειδη για εναν αθεο συνηθως τα παντα αρχιζουν και τελειωνουν εδω βλεπουν την εκκλησια μονοδιαστατα και την κρινουν με αυτο που υπαρχει επι της γης και το οποιον ειναι ενα ακομα ανθρωπινο τερατουργημα – και διατι να το κρυψωμεν άλωστε (απλα η Ορθοδοξια εχει ενα ανωτερο πολτιστισμικο επιπεδο που ελκει πολλους διανοουμενους ευρωπαίους.)

    Δεν βλεπουν τα πραγματα με την προοπτικη του μετά ή του παράλληλου. Αν καποιος καψει το φαί ή το κανει χαλια δεν φταει η συνταγη. Το ζητουμενο ειναι το μετα και το άνω. Και αυτό όσο και να κτυπιεται κανεις δεν μπορει να αποδειξει οτι δεν υπαρχει -ουτε και οτι υπαρχει. Γι αυτο και λεμε ΠΙΣΤΕΥΩ και δεν λεμε ΓΝΩΡΙΖΩ.

    Από εκει και περα για εναν ανθρωπο έχοντα σωας τα φρενας ειναι και θεμα εμπειριων και προκαταληψης το να γυρει η ζυγαρια του προς την Α ή την Β μερια. Εγω ως εντελως κυνικος και ορθολογιστης τελικως κλεινω προς την πιστη για διαφορους λογους που εχουν να κανουν και με βιωματα, φιλοσοφια, κοσμοθεωρια, ηθικη, δικαιοσυνη, κοσμογονια κλπ. Ακομα ακομα και η επιστημη αλλη διασταση παιρνει ειδωμενη μεσα από την πιστη και αλλη μεσα από μια αθειστικη προσεγγιση.

    Καλα χριστουγεννα

    • Ο/Η everythingispolitics λέει:

      @theoprovlitos

      ρε θεοπρόβλητε όταν λες ότι είναι νόμος όλα τα εγκόσμια να καταλήγουν στη διαφθορά και στη πτώση και μόνο στην επόμενη ζωή υπάρχει η ελπίδα και το καλό, δεν είναι σαν να υποστηρίζεις το χειρότερο είδος μηδενισμού επί της γης. Αυτόματα η μόνη λύση για κάποιον που θέλει να επιδιώξει το αγαθό στη ζωή, σε αυτή τη ζωή που ζούμε, είναι ο αναχωρητισμός και να περιμένει να πεθάνει.

      Και τελικά στην ουσία εμμέσως πλην σαφώς με όσα λες αποδέχεσαι ότι λένε την αλήθεια οι Ροιδης- Λασκαράτος για τη διαφθορά στην Εκκλησία και άρα γιατί τους κακίζεις? Νομίζω ούτε εναντίον των προθέσεων τους μπορείς να μιλήσεις γιατί κατακρίνουν την ιστορική διαφθορά και υποκρισία των ανθρώπων στο θεσμό της Εκκλησίας που αποδέχεσαι ότι είναι υπαρκτή και δεν χλευάζουν ουτε επιτίθενται στη πίστη, στο Χριστό και στα δόγματα, εκτός αν κάνω κάποιο λάθος και δεν έχω διαβάσει τα κατάλληλα κείμενα.

      Ούτε ψέματα λένε νομίζω στα πιο πολλά αφού παραθέτουν στοιχεία και πάντα οι κριτικές εναντίον τους που διαβάζω στα σχόλια είναι σε ένα επίπεδο φιλοσοφικό, θεολογικό ή ψυχολογικό αλλά ποτέ πάνω στο θέμα του μπλογκ που είναι η Εκκλησία ως ιστορικός θεσμός. Εκτός αν και εδώ κάνω λάθος

      • Ο/Η Stelios λέει:

        εγώ βρίσκω πιο χριστιανό τον ροιδη και τον λασκαράτο από τον Theoprobklhto

  20. Ο/Η νήπιος γέρων λέει:

    @Θεοπρόβλητος:

    «για εναν ανθρωπο έχοντα σωας τα φρενας»:

    Δυστυχώς, φίλε, αν μιλήσουμε αυστηρά και κάθετα, δεν υπάρχει άνθρωπος με «σώας τας φρένας» που να είναι ΚΑΙ Μονοθεϊστής (Εβραίος, Χριστιανός, Μουσουλμάνος). Γιατί αυτοί πιστεύουν στα ΘΑΥΜΑΤΑ, και, μάλιστα, τα θεωρούν …ιστορικά γεγονότα.

    «Το να πιστεύει κάποιος στα «ΘΑΥΜΑΤΑ», δεν είναι ένδειξη, -όχι συγκροτημένου, αλλά, απλά-, σοβαρού ανθρώπου∙ τουλάχιστον, τον 21ο αι. Οι άνθρωποι που πιστεύουν σε «θαύματα», είναι άρρωστοι διανοητικά! Δυστυχώς, δεν είναι καλά! Το δυστυχέστερο είναι, ότι δεν το ξέρουν, και το δυστυ-χέστα!-το, ότι η Κοινωνία επιτείνει την τρέλλα τους, …επιβραβεύοντάς την με επαίνους, θέσεις κι αξιώματα. Γιατί, σε μια χριστιανική Κοινωνία ανελίξιμος είναι, …φυσιο-λογικά και με τον νόμο, ο καλός Χριστιανός. Και για να ’ναι κάποιος, απλώς, Χριστιανός, κι όχι και «καλός», οφείλει, πρέπει, απαιτείται κι επιβάλλεται να παραδέχεται ως Αλήθεια τα «ΘΑΥΜΑΤΑ», γενικώς∙

    ειδικώς, δε, τις αυτοπρόσωπες εμφανίσεις- επεμβάσεις του Θεού Γιαχβέ στον Αβραάμ, στον Μωυσή, στον Παύλο, συν τα εκατοντάδες άλλα «ΘΑΥΜΑΤΑ» υπέρ του Ισραήλ και κατά όλων των άλλων λαών. Αν, όμως, είσαι απ’ αυτούς που δεν πιστεύουν στα «θαύματα», αφ’ ενός, γιατί ποτέ δεν είδες εσύ ένα και, αφ’ ετέρου, διότι ούτε κ-α-ν-ε-ί-ς απ’ ό,σους ξέρεις είδε ποτέ κ-α-ν-έ-ν-α, ε, τότε, «την έβαψες»! Θα …τιμωρηθείς παραδειγματικά. Γιατί, χαλάς την πιάτσα! Θα κατασυκοφαντηθείς, θα υβρισθείς και θα διαπομπευθείς, επειδή, λέει!, …«έχεις τον Διάολο μέσα σου»! Θ’ αποκλεισθείς, και πάλι …φυσιο-λογικά, από κάθε θέση αξιώματος ή λειτουργήματος δημοσίου και θα σε δείχνει το δάκτυλο του «μαύρου χεριού» τού γαντοφορεμένου: «ΚΑΤΑΖΗΤΕΙΤΑΙ – WANTED, dead or alive – ζωντανός ή νεκρός, ο δαιμονισμένος εθνικός ειδωλολάτρης, ο επικίνδυνος για την δημόσια τάξη κι ασφάλεια, και …αφορίζεται τρις»!!!

    Αυτά για τους …τυχερούς, απ’ ό,σους δεν πιστεύουν στα «ΘΑΥΜΑΤΑ». Αν τύχει και τα επαγγελματικά, κοινωνικά, συναισθηματικά ή όποια άλλα συμφέροντά σου είναι σε αντίθεση με κάποιου σοβαρού, ευλαβούς και καλού (Υπαρκτο-) Χριστιανού, …ατύχησες! Ανασκολοπισμοί και φετάρες …εσκαλόπ, για τα «μαντρόσκυλα» της Αυλής, που φυλάνε το μαντρωμένο ποίμνιο της «Δικτατορίας των Βλακών», στο μαντρί της στάνης που βγάζει το τυρί για τις ψυχο-φάκες της Εκκλησίας = Θρησκείας = Εξ-ουσίας.

    Ό,σοι δεν γίνουν μπριτζόλες των μαντρόσκυλων, ε, τότε, …«τροφή για τα θηρία», τις Κυριακές, μετά την Λειτουργία! Συν, βεβαίως βεβαίως, σφόδρα σφοδρώς ψυχαγωγικά φουρκίσματα, ένδοξα σφαξίματα, περικλεείς αγχόνες, ειδυλλιακές κατακρεουργήσεις, ενατενίσεων διαμελισμοί! Σε τέτοια περίπτωση, «ποιός είδε τον Θεό και τους γλυκυτάτους οπαδούς του, ή ‘φοβουμένους τον Θεό’, και δεν τους φοβήθηκε»!..

    Οι ΜΟΝΟΘΕΪΣΤΕΣ Ιουδαίοι και οι αιρέσεις τους, Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι, κάνουν μια απλή ερώτηση σε όλους: «Πιστεύεις στα ΘΑΥΜΑΤΑ; Πιστεύεις στα λεγόμενα της Αγίας Γραφής, ότι ο Θεός Ιαχβέ εμφανίσθηκε στον Αβραάμ, τον Μωυσή, τον Παύλο, τον Μωάμεθ; Πιστεύεις, ότι ο … «Ακράτητος» Άνω – Κάτω Καπερναούμ θα κατακτήσει το Champions League», του χρόνου; Αν ναι, συγχαρητήρια! Κέρδισες θέση στην λίστα αναμονής για την «άλλη», την «αιώνια ζωή», και βίζα για την «Γη της Επαγγελίας» σ’ αυτήν την ζωή, με δωράκι, μάλιστα, «visa» επιτοκίου 1-2+3ν-4/5×6%+7/8X9 %, τις ημέρες των γιορτών, και -ουάου, Α-ΤΟ-ΚΑ!, των …νηστειών!!! Καλώς ήλθες, αδελφέ, στις τάξεις του περιούσιου λαού του Θεού! Οι υπόλοιποι, οι άθεοι, οι άπιστοι και, με μια κουβέντα, οι Έλληνες τω πνεύματι, ή εθνικοί, στο πυρ το εξώτερον!

    Guantanamo, αληταράδες, διασαλευτές της έννομης του Θεού Δημόσιας Τάξης, στην Αγία και Θεία Αυτού “ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΛΑΚΩΝ” => των χαζοζαρούμενα «αγαθών» μακάριων τω πνεύματι προβάτων! Σατανάδες, «Φωτο-κουβαλητές», Εως-φόροι! Με τα μαντήλια των «γνωστών άγνωστων» λύκων στο πρόσωπο και τις έτυμες μολότωφ τής αμφισβήτησης, κατά των συνειδήσεων και των περιουσιών τού περιούσιου λαού των πιστών και υπάκουων δούλων της στάνης των…«νοικοκυραίων του Θεού»!..

    Προβάτων προβοκάτορες- του αυθυπεύθυνου «Πολυτεχνείου», του άξιον εστί το γνώθι σαυτόν, και θεράποντες του κατά «Λουκάν» φρονήματος «ΟΥΧ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΕΙΝ»! Καταραμένοι αθεόφοβοι, τώρα, θα δείτε τι θα πει κοντο-πούτ.νος αχάιδευτος, ανύπαντρος, αγάμ.τος κι άκληρος, ή «Κοντο-λύσσα Ρύζη», στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στο Ελλαδιστάν και σ’ όλη την αυτοκρατορο-πλανηταρχία! Και θα μάθετε έμπρακτα, το «τι» εννοούσε, επ-α-κρι-βώς!, ο γλυκύτατα μειλίχιος Άγιος Προπάτορας Προφήτης Ζαχαρίας, όταν έλεγε, απ’ τον 5ο αι. προ Χριστού, ρε, αδιόρθωτοι!, ότι έτσι και πέσετε στα χέρια της …«Αντιθαυματικής», θα σας πιούμε το αίμα με το καλαμάκι! Εσάς, καταραμένα παιδιά των Ελλήνων, όταν ξεσηκωμένα, εμείς, τα ευλογημένα παιδιά της Σιών,από τον πανάγαθο, πάνστοργο, φιλεύσπλαχνο Θεό μας, «Μπλιάχ!βε», -που θα μας κρατάει το χέρι με το μαχαίρι!-, θα σας σφάξουμε στεγνά – στυγνά “στο γόνατο”», (Ζαχαρίας, Θ΄, 1- 13, -παράφραση)».

    ΥΓ1. «Έλληνας τω πνεύματι» = «όποιος, (α), δεν παραδέχεται ΤΙΠΟΤΑ, αν, πρώτα, δεν το ερευνήσει και, (β), δεν προσκυνάει ανθρώπους- δεσπότες». Η φυλή, η εθνότητα και το έθνος ΔΕΝ αποκλείουν ή εντάσσουν κάποιον, αυτόματα, στην κατηγορία του «Έλληνα τω πνεύματι», του Έλληνα στο ΦΡΟΝΗΜΑ, (: «σώας τας ΦΡΕΝΑΣ»). Θέλει πολύ, ανηλεές και καθημερινό «τράβηγμα» η κατάκτηση αυτής της «πνευματικής στάσης/θέσης»- state of mind. Και σε φυσικό (ΤΟΛΜΗ) και σε πνευματικό (ΑΡΕΤΗ) επίπεδο. Γι’ αυτό και …βολεύονται όλοι με τις «αποκαλυπτικές»- μαγικές- αποκρυφιστικές- «τρέχα-γύρευε» κοσμοθεωρείες και Κοσμοείδωλα εξήγησης Σύμπαντος Κόσμου, όπου, όποιος γουστάρει, ό,τι θέλει λέει και …»όσοι πιστοί, προσέλθετε», άμα η ιδέα ψιλο- «λέει».

    ΥΓ2. «Καλά Χριστούγεννα», σε όσους πιστεύουν, πάντως! Το θρησκευτικό συναίσθημα είναι ΙΕΡΟ, άσχετα με την κρίση μας περί ιερότητας ή μη της εκάστοτε θρησκείας.

  21. Ο/Η Nτιντής λέει:

  22. Ο/Η Comte de Toulouse λέει:

    Είναι σαφέστατο ότι έφτασε στα αυτιά της εκκλησίας ότι η τρόϊκα θέλει να κόψει την μισθοδοσία των ιερέων, και για αυτό βγήκε να προγγήξει.
    Και αυρίο θα λέει «μας κόβουν τα λεφτά επειδή φωνάξαμε και είπαμε αλήθειες», κλπ. κλπ.

    …πουτανιές στην πουτάνα;

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.