Eίναι ο Άρειος Πάγος εκκλησιαστικό δικαστήριο;

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροϊδη,
Η πρόσφατη υπόθεση της ακύρωσης από τον Αρ.Πάγο, της υιοθεσίας ενός νέου από έναν ελληνορθόδοξο επίσκοπο των ΗΠΑ, είναι γνωστή αλλά δεν προκάλεσε την απαιτούμενη αντίδραση της κοινής γνώμης. Με εξαίρεση κάποιες σποραδικές αντιρρήσεις όπως ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του κ.Ν.Φ. στην «Αυγή», η περίεργη απόφαση του ανώτατου κοσμικού δικαστηρίου με βάση όχι τους νόμους του Κράτους και τα ανθρώπινα δικαιώματα όπως αυτά καθιερώνονται από Διεθνείς Συμβάσεις, αλλά τους Ιερούς Κανόνες, πέρασε απαρατήρητη.

Την απόφαση που ακύρωνε την πράξη της υιοθεσίας η οποία είχε γίνει μέσω αμερικανικού δικαστηρίου προκάλεσαν οι συγγενείς του επισκόπου που διεκδικούσαν από τον γιό του την κληρονομιά του. Αναρωτιέμαι πόσο ανίερη μπορεί να γίνει μια τέτοια απόφαση στην περίπτωση που ο υιοθετημένος είναι φυσικός γιός του επισκόπου, που για λόγους ευνόητους παρουσιάζεται ως θετός. Αναρωτιέμαι πόσο ανίερη μπορεί να είναι μια απόφαση που καταργεί τους δεσμούς της πατρικής αγάπης, έστω και ενός θετού πατέρα, που προσβάλλει την βούληση ενός νεκρού προς χάριν των οικονομικών συμφερόντων κάποιων ευσεβών (αφού επικαλούνται τους εκκλησιαστικούς κανόνες) συγγενών που καραδοκούν να κληρονομήσουν έναν άνθρωπο, και μάλιστα Αρχιερέα, παρά τη θέλησή του.

Ακόμη και από εκκλησιαστική σκοπιά να δει κάποιος το θέμα, η απόφαση που θεωρεί την επισκοπική υιοθεσία «αντίθετη σε πρωταρχικής και θεμελιώδους σημασίας θρησκευτικές και ηθικές αρχές και αντιλήψεις, που διέπουν στην παρούσα χρονική περίοδο τη ζωή και τον βιοτικό ρυθμό της Ελλάδος», είναι αμφιλεγόμενη. Ο επίσκοπος δικαιούται να έχει παιδί, πριν όμως χειροτονηθεί σε επίσκοπο μετά από χηρεία. Άρα η πατρική αγάπη δεν είναι απαγορευμένη στους επισκόπους a priori. Όπως παρατηρεί και ο κ.Ν.Φ, η πρώτη Εκκλησία δεν απαγόρευε τον γάμο των επισκόπων, θεσμό που ακύρωσε ο Αλβανός αυτοκράτορας και φονιάς Αγ.Ιουστινιανός, σύζυγος της αρχιπόρνης αγ.Θεοδώρας. Ο ίδιος ο μισογύνης Απ.Παύλος αναγνωρίζει το δικαίωμα του γάμου, άρα και της πατρότητας, του επισκόπου: «δει ουν τον επίσκοπον ανεπίληπτον είναι μιας γυναικός άνδρα» (Τιμ. 3,2). Θέλω να πω πως ακόμη κι αν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ είχαν απροκάλυπτα κηρύξει το πολίτευμά μας ως Θεοκρατικό και ο Α.Π. νομιμοποιούνταν να συνεδριάζει κάτω από την εικόνα του ορθόδοξου Θεού ως Συνοδικό Δικαστήριο, πάλι η απόφασή του θα ήταν ελέγξιμη.

Όπως σωστά επισημαίνει ο κ.Φίλης, οι Ιεροί Κανόνες θέλουν τον επίσκοπο ακτήμονα όμως ο Άρειος Πάγος δεν ευαισθητοποιήθηκε να προκαλέσει με κάποιο τρόπο την ακύρωση της εκλογής κανενός μεγαλοκτηματία επισκόπου, που έχει δώσει τους γνωστούς μοναχικούς όρκους. Οι Κανόνες θέλουν τον επίσκοπο παρθένο (επιτρέψτε μου να καγχάσω), αλλά ο ακοίμητος φρουρός των Ιερών Παραδόσεων Α.Π. κλείνει τα μάτια ακόμη και για επίσκοπο που κατηγορήθηκαν από τον ίδιο τον Γενικό Γραμματέα του συνδικάτου ιερέων κ.Ε.Κολλά πως είναι ιδιοκτήτης ανδρικού πορνείου.

Οι Κανόνες απαγορεύουν την ανάληψη κοσμικής εξουσίας από επισκόπους, αλλά μια σειρά ορθόδοξων αρχιερέων, μεταξύ τους σε ότι μας αφορά και ο Αντιβασιλιάς Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός το έκαναν χωρίς ο Α.Π. να παρέμβει. Οι Κανόνες θέλουν τον επίσκοπο άνδρα μιας νύμφης επισκοπής στην οποία παραμένει αμετάθετα πιστός, όμως η Σύνοδος μεταθέτει επισκόπους και πάντοτε σε πλουσιότερες επισκοπές. Η μοναδική περίπτωση επισκόπου από όσο γνωρίζω που αρνήθηκε να δεχτεί την αντικανονική του μετάθεση από την φτωχή επισκοπή του (Σελλασίας πρώην Βρεσθένης- την κοσμεί σήμερα το πνευματικόν τέκνον του αγίου Χριστόδουλου άγιος Θεόκλητος, φίλος του οσίου Γιοσάκη και δανειστής της Αντωνίας Ηλία), στην πλούσια έδρα της Αχαιοήλιδος, ήταν ο τιμημένος αγωνιστής του 1821 Θεοδώρητος, ο οποίος τιμωρήθηκε άμεσα από τη Σύνοδο με παύση γιατί χαλούσε την πιάτσα. Η Αυτού Θειοτάτη Πανιερότης ο Σεβασμιώτατος άγιος Παντελεήμων, τ.μητροπολίτης Αττικής, παραβίασε μεταξύ άλλων και τους όρκους ακτημοσύνης, αμετάθετου και παρθενίας που έδωσε και η Ιερά Σύνοδος είτε από αλληλεγγύη μεταξύ συναμαρτωλών, είτε από φόβο μην ανοίξει το στόμα του όπως έχει απειλήσει, είτε και για τους δυο λόγους το πιθανότερο, δεν τολμά να τον καθαιρέσει, χωρίς κάποιος πιστός να ζητά από τον θεματοφύλακα των Ιερών Κανόνων Άρειο Πάγο να παρέμβει για να αποκαταστήσει «πρωταρχικής και θεμελιώδους σημασίας….αρχές», που ποδοπατούνται δημόσια και προκλητικά από την εκκλησιαστική ηγεσία. Και «αν το άλας μωρανθεί, εν τίνι αλισθήσεται»; Όσο για τις «ηθικές αρχές» και «τον βιοτικό ρυθμό της Ελλάδος», αυτά δεν εμποδίζουν να προάγεται μητροπολίτης που έχει κατηγορηθεί από δυο δημοσιεύματα του μεγάλης κυκλοφορίας «Πρώτου Θέματος» ως παιδεραστής ορφανών, χωρίς να έχει απαντήσει ο ίδιος στις κατηγορίες ή το οικουμενικό πατριαρχείο στο οποίο υπάγεται, σκανδαλίζοντας έτσι την κοινή γνώμη. Πιστεύει ειλικρινά ο Άρειος Πάγος πως η ελληνική κοινή γνώμη που χωνεύει τον επίσκοπο που συζεί με την ανηψιά ή τον ανηψιό του, θα ενοχληθεί από τον επίσκοπο που υιοθετεί στις ΗΠΑ κάποιο απροστάτευτο ορφανό; Έλεος.

Το θέμα μας όμως δεν είναι η Εκκλησία, αλλά το κοσμικό (;) Κράτος που μετατρέπεται σε υπηρέτη Ιερών Κανόνων και Παραδόσεων. Τρέμω στην ιδέα, σε τι αποφάσεις μπορεί να οδηγηθεί ο Α.Π. αν κρίνει κάποια υπόθεση της μειονότητας της Θράκης με βάση την Σαρία. Τείνω να διαμορφώσω την πεποίθηση πως για λόγους ειλικρίνειας, πρέπει όχι απλά να αναγερθεί ναός στον Α.Π. όπως δήλωσε με την ανάληψη των καθηκόντων του ο έγκριτος πρόεδρός του, αλλά το σεβαστό Ανώτατο Δικαστήριο που είναι ταυτόχρονα και ναός της θεάς Θέμιδος, να τον αφιερώσει στην μνήμη των αγίων Ιουστινιανού και Θεοδώρας, θεμελιωτών της αγαμίας των επισκόπων.

This entry was posted in «Ιερές» Υποκρισίες, «Ιερή» Εξουσία, Γράμμα από το Ληξούρι, ανορθολογισμός. Bookmark the permalink.

17 Responses to Eίναι ο Άρειος Πάγος εκκλησιαστικό δικαστήριο;

  1. Ο/Η Διαγόρας λέει:

    Άπαιχτος όπως πάντα, κε Λασκαράτε.

    Θα απαντήσω στην ερώτησή σας περί μειονότητας της Θράκης, αν και νομίζω πως γνωρίζετε ήδη την απάντηση: μα προφανώς και δεν θα κρίνει ποτέ με βάση τη Σαρία ο Άρειος Πάγος, διότι προφανώς και είναι προστάτης μόνο των ελληνορθόδοξων παραδόσεων, πιστός στο γράμμα και στο πνεύμα του Συντάγματος της Ελλάδας περί επικρατούσης θρησκείας.

    Αυτό απαντά άλλωστε, νομίζω, και το γενικότερο ερώτημα του πως είναι δυνατόν το ανώτατο δικαστήριο μίας χώρας να εκδικάζει υποθέσεις όχι με βάση τους νόμους του κράτους, αλλά με βάση κάποιο βλακώδες εκκλησιαστικό δίκαιο, υπό το πρόσχημα της αντίθεσης “σε πρωταρχικής και θεμελιώδους σημασίας θρησκευτικές και ηθικές αρχές και αντιλήψεις, που διέπουν στην παρούσα χρονική περίοδο τη ζωή και τον βιοτικό ρυθμό της Ελλάδος”.

    Είναι σα να λέμε πως είμαστε ένα έθνος βλακώδες, ζούμε μέσα στη βλακεία, αναπνέουμε βλακεία, ως εκ τούτου έχουμε θεσμοθετήσει τη βλακεία γιατί αυτό μας βολεύει, και τα δικαστήρια είναι εδώ για να διευκολύνουν και να διαιωνίσουν τη βλακεία μας.

    Αυτά, και κάτι άλλα της επικαιρότητας περί εκκλησιαστικών φυλακών, για παράδειγμα, αποτελούν απαντήσεις σε όλους εκείνους τους θρησκόπληκτους που λένε ότι τα περί «επικρατούσης θρησκείας» στο σύνταγμα δεν βλάπτουν κανέναν γιατί δεν έχουν καμμία επίπτωση στην κοινωνία.

    Ελπίζω με όλη μου την ψυχή (τρόπος του λέγειν) ο θετός υιός να το πάει το θέμα στο Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ώστε να φάνε άλλη μία σφαλιάρα οι βλάκες.

  2. Ο/Η Ναυτίλος λέει:

    Επειδή μας έχεις πρήξει λίγο το συκώτι με το ζήτημα αυτό θέλεις να μας πεις και το ονοματάκι του επισκόπου που »διατηρούσε τον οίκο ανοχής». Τι φοβάσαι και δεν το λες? Μήπως σου κάνει μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση και μετά τρέχεις και δεν προλαβαίνεις?

  3. Ο/Η anlu λέει:

    Δύσκολοι καιροί για παπάδες; 😉

  4. Ο/Η undantag λέει:

    Ειδικότερα, το θέμα δεν είναι το κοσμικό κράτος – αλλά μια από τις λειτουργίες του, η δικαστική… και αυτό πονάει περισσότερο, γιατί αυτή οφείλει να μας προφυλάσσει από τις αυθαιρεσίες των άλλων δυό.
    Επί της ουσίας, δε με εκπλήσσει η απόφαση. Τι περιμένατε από ένα δικαστήριο η πλειοψηφία των μελών του οποίου ασπάζεται ότι: «πρωταρχικής και θεμελιώδους σημασίας θρησκευτικές και ηθικές αρχές και αντιλήψεις … διέπουν στην ΠΑΡΟΥΣΑ χρονική περίοδο τη ζωή και τον βιοτικό ρυθμό της Ελλάδος» (η έμφαση δική μου).

    Από νομικής απόψεως η «επιφύλαξη υπέρ της δημοσίας τάξεως» (ordre public) που χρησιμοποίησε ο ΑΠ είναι μία αόριστη νομική έννοια που χρήζει εξειδικεύσεως από το δικαστή. Αόριστες νομικές έννοιες βρίσκονται σε πολλά νομοθετήματα – και καθ’ εαυτές δεν είναι ούτε καλές ούτε κακές: στην χρήση τους είναι το κουμπί της Αλέξαινας. Προσπάθειες για κωδικοποίηση της χρήσης αυτής γίνονται – δειλά – σε ευρωπαϊκό επίπεδο (Rome I, Rome II).

    Ο δικαστής – υποτίθεται ότι – εκφράζει το «κοινό περί δικαίου αίσθημα». Ξέρω, ο όρος αυτός είναι αρνητικά φορτισμένος, αλλά στην ουσία, ο δικαστής καλείται, εξειδικεύοντας μια αόριστη έννοια, να αποφασίσει τι θα θεωρούσε δίκαιο ο μέσος πολίτης.

    Πόσο κοντά είναι οι ανώτατοι δικαστές μας στον μέσο πολίτη;
    – οι περισσότεροι υπηρετούντες σήμερα διορίσθηκαν επί επταετίας ή στην αρχή της μεταπολίτευσης
    – η επετηρίδα στις ανώτατες βαθμίδες είναι ελαστική ως ο υμήν γνωστής αειπαρθένου – κοινώς ο εκάστοτε ΥπΔ κάνει ό,τι θέλει
    – esprit de corps: τα δικαστικά τζάκια δε λείπουν, άγραφοι κανόνες συμπεριφοράς υπάρχουν (εκκλησιασμοί, ενδυμασία, συναναστροφές)

    Υπάρχει λύση;
    Θα είμαι κυνικός: ναι, όλοι τους να πεθάνουν/συμπληρώσουν το όριο ηλικίας σύντομα – στην καλύτερη των περιπτώσεων μετά την λήξη θητείας/πτώση της κυβέρνησης Κ. Καραμανλή του Β’.
    Η Σχολή Δικαστών δημοκρατικοποίησε κάπως την είσοδο στο σώμα – αλλά οι απόφοιτοί της είναι ακόμη χαμηλόβαθμοι. Αλλαγή, αλλά με γεωλογικούς ρυθμούς.

    Undantag

    ΥΓ: ανησυχείτε αδίκως, κε Λασκαράτο, ότι ο ΑΠ θα εφαρμόσει ποτέ τη Σαρία… το πιθανότερο είναι να πει ότι η Σαρία η ίδια αντίκειται στις «πρωταρχικής και θεμελιώδους σημασίας θρησκευτικές και ηθικές αρχές και αντιλήψεις που διέπουν στην παρούσα χρονική περίοδο τη ζωή και τον βιοτικό ρυθμό της Ελλάδος». Στην παρούσα Ελλάδα της (παρούσης; ) επικρατούσης θρησκείας, δύο μέτρα και δυό σταθμά, λογικό δεν είναι!;

  5. Ο/Η περιούσιος λέει:

    Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας, αγαπητέ μου! Αναφορικά με τη Σαρία, θα μου επιτρέψετε να πω ότι μια πρόσφατη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ροδόπης αποφάσισε ότι η Σαρία δεν μπορεί να υπερισχύσει των νόμων του κράτους για την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων(αναφερόταν η απόφαση σε κανόνες κληρονομικού δικαίου). Φυσικά, μέχρι να φτάσει η υπόθεση αυτή στον Άρειο Πάγο (αν, φυσικά, φτάσει μέχρι εκεί), πολλά μπορούν να αλλάξουν, αλλά η απόφαση αυτή είναι, νομίζω, μια πρώτη απόδειξη ότι το κοσμικό κράτος μπορεί να υπερισχύσει της θεοκρατικής Σαρίας και όσων πρεσβεύει η Ελληνική Εκκλησία. Αρκεί να βρεθούν λειτουργοί, που το θέλουν.

  6. Ο/Η Πάρης λέει:

    Το πρόσεξα και εγώ το γεγονός Λασκαράτε. Και με εντυπωσίασε.

    Πάντως νομίζω ότι δεν παίζει κανένα ρόλο αν ο Ιουστινιανός ήταν Αλβανός ή κάτι άλλο ή η Θεοδώρα αρχιπόρνη. Ως εκφράσεις περισσότερο φορτώνουν συναισθηματικά το κείμενο παρά δίνουν πληροφορίες για εμάς σημαντικές.

  7. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Ναυτίλε,
    προσπάθησε να είσαι πιό ευγενής, δείξε μας λίγη χριστιανική καλωσύνη. Για το όνομα του μητροπολίτη, (αφού σε απασχολεί τόσο πολύ) ιδιοκτήτη ανδρικού πορνείου, μπορείς να αποταθείς :
    1)Στον συνδικαλιστή ιερέα κ.Κολλά,εκλεγμένο εκπρόσωπο χιλιάδων ιερέων, που έκανε την καταγγελία.
    2)Στην αρχιεπισκοπή που θα έπρεπε να τον καλέσει να τον ρωτήσει
    3) Στην κρατική ΕΡΑ που πρώτη αναμετάδωσε την είδηση
    4)Στον ημερήσιο Τύπο που τη δημοσίευσε με πρώτη την ευσεβή Εσπρέσσο που την έκανε πρωτοσέλιδη
    5)Στον αρμόδιο εισαγγελέα που φαντάζομαι πως θα κάλεσε τον κ.Κολλά να καταθέσει όπως υποχρεούται αφού η ανδρική πορνεία είναι παράνομη και επι πλέον αφού οι Ιεροί Κανόνες αν κρίνω από την απόφαση του Α.Π. έχουν αποκτήσει ισχύ Νόμου.
    Βλέπω όμως πως δεν μας ρωτάς για το όνομα του μητροπολίτη που κατηγορήθηκε για παιδεραστία, παραιτήθηκε βιαστικά και όταν ή υπόθεση ξεχάστηκε ο πατριάρχης τον προήγαγε.

    Διαγόρα,
    ελπίζω κι εγώ ο νεαρός να καταφύγει στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο. Θα πληρώσουμε οι φορολογούμενοι, αλλά θα γελάσουμε.

    Αξίζει να σημειώσω πως ο Α.Π. δεν φαίνεται να γνωρίζει στοιχειώδη της εκκλησιαστικής Ιστορίας. Ο άγιος Σπυρίδων επίσκοπος Τριμυθούντος ήταν πατέρας μιας κόρης (Ειρήνης). Έγινε επίσκοπος και η ελληνική κοινωνία σήμερα όχι μόνο δεν έχει πρόβλημα αλλά τιμά υπερβαλλόντως και το φερόμενο ως πτώμα του, ένα φρικαλέο λείψανο. Ο ΑΠ θεωρεί πως ο επίσκοπος αφοσιωμένος στην πατρική φροντίδα θα παραμελήσει το ποίμνιο. Επικαλείται τους Ι.Κανόνες που «δεν επιτρέπουν στους μοναχούς ….την αποδοχή κοσμικών φροντίδων…».
    Ενώ οι διάφοροι επίσκοποι Μπέμπα Μπλανς, Ντωντώ, Σουλτάνα του Αιγαίου κλπ είναι απόλυτα αφοσιωμένοι στα πνευματικά τους τέκνα.

  8. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Ναυτίλε,
    για τον πανιερώτατο μητροπολίτη με το ανδρικό πορνείο, μπορείς να δεις και εδώ. Η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου, και η Αρχιεπισκοπή έκανε την πάπια:

    http://www.pokrov.org/resource.asp?ds=Article&id=141

    Revelations Continue: Metropolitan Bishop Owner of Male Brothel
    Author: Athina Saloustrou

    Date Published: 2/10/2005

    Publication: ERT.gr: The Voice of Greece………………………

    Περιούσιε,
    με την υπόθεση της Σαρίας στη Θράκη και την ιστορική απόφαση του ελληνικού δικαστήριου για τα οποία μας λες έχουμε ασχοληθεί:

    Το Ισλαμικόν Δίκαιον της ελληνικής Θεοκρατίας

  9. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Πάρη συμφωνώ απόλυτα με όσα λες που έχουν γενική ισχύ. Στην περίπτωση των Ιουστινιανού και Θεοδώρας έχω λόγο (προβοκατόρικο) που βάζω τα κοσμητικά επίθετα. Αλβανό τον λέω συνεχώς τον Ιουστινιανό, όχι για άλλο λόγο-όχι βέβαια από ρατσισμό-αλλά επειδή είναι ο κτήτωρας της Αγίας Σοφίας που ανοήτως θεωρείται από πολλούς ο δεύτερος Παρθενώνας του ελληνισμού. Φονιά γιατί με την συμβία του έχουν κηρυχθεί άγιοι. Την Θεοδώρα την λέω αρχιπόρνη-όπως την περιγράφει ο Προκόπιος στην «Απόκρυφη Ιστορία» του όχι αππό ρατσισμό κατά των εκδιδόμενων γυναικών που δικαιούνται το σεβασμό μας, αλλά γιατί αυτό το πορνικό ζεύγος καθιέρωσε την σεμνότυφη επισκοπική αγαμία.

  10. Ο/Η Πάρης λέει:

    «Στην περίπτωση των Ιουστινιανού και Θεοδώρας έχω λόγο (προβοκατόρικο) …»

    Το υποψιαζόμουνα 🙂 αλλά με τις διευκρινήσεις σου έγινε εντελώς σαφές :-).

  11. Ο/Η Ναυτίλος λέει:

    θα είχα αποταθεί σε όλους τους παραπάνω(π. Κολλάς ,Eσπρεσσο), να είσαι σίγουρος, αν είχαν blog προσωπικό όπως εσύ και αν ανακύκλωναν,όπως εσύ, επί 3,5 χρόνια μία είδηση(δεν αμφισβητώ ότι ειπώθηκε) που πρωτοβγήκε στη δημοσιότητα το Φεβρουάριο του 2005, στο αποκορύφωμα των σκανδάλων. Εσύ αφού επιμένεις να ανακυκλώνεις(έλλειψη συνταρακτικών ειδήσεων, ποιος ξέρει) τη συγκεκριμένη είδηση από το βλογκ σου, για τόσο μεγάλο διάστημα ,πες μας επιτέλους και το όνομα.Το γνωρίζεις άραγε ή απλά σε ευχαριστεί, σαν αντιχριστιανός που είσαι, να γίνεται δυσφήμιση εις βάρος εκκλησιαστικών προσώπων?

  12. Ο/Η Po λέει:

    Ναυτίλος,
    Ας μου επιτρέψει ο συνάδελφός μου κ. Λασκαράτος μια κάποια «απάντηση» στα λεγόμενά σας…

    1. Μπορείτε κι εσείς να φτιάξετε ένα προσωπικό blog, και…
    2. να «ανακυκλώνετε» τις ειδήσεις που σας αφορούν, σας ενδιαφέρουν, ή ότι άλλο επιθυμείτε. Κανείς δεν σας εμποδίζει.
    3. Να ορίζετε εσείς τις προτεραιότητές των αναρτήσεών σας, όπως κάνουμε κι εμείς, όπως κάνουν όλοι και «cosi fan tutte».

    Επίσης:
    Δεν διαφημίζουμε ούτε δυσφημίζουμε. Καταγράφουμε (βάσει των προτεραιοτήτων μας… ) και καταθέτουμε προς κρίση αυτά που μας ενοχλούν ή ακόμη και αυτά που μας ευχαριστούν. Σε κάθε περίπτωση προσπαθούμε να προσφέρουμε στους αναγνώστες μας τροφή για σκέψη, το αν το καταφέρνουμε…Τι να σας πω, ρωτήστε τη… πιάτσα!

    Όσο για το «θέμα» σας με τον εν λόγω αμαρτωλό επίσκοπο: Βρείτε τον τρόπο να μας διαψεύσετε και εμείς θα το δημοσιοποιήσουμε. Να είστε σίγουρος ότι ευχαρίστως θα το κάνουμε, έως τότε να είστε φρόνιμος.

  13. Ο/Η επίσποπος λέει:

    Cosi Fan tutte Ρο μας, εκ του fare. Λεπτομέρειες. Πότε θάρθει άραγε η μέρα που ο κόσμος θα αντιμετωπίζει τους παπάδες όπως αντιμετωπίζουμε εμείς τους ιερείς του Δωδεκάθεου;

  14. Ο/Η laskaratos λέει:

    Κύριε Ροϊδη
    ευχαριστώ.
    Θέλω να πω στον κ.Ναυτίλο πως δεν είναι ανάγκη να έχει μπλογκ για να αποταθεί στον κ.Κολλά ή στην Αρχιεπισκοπή και να ρωτήσει, τι γίνετε ρε παιδιά, πάνε κάποια χρόνια και δεν δώσατε κάποια εξήγηση κλπ κλπ.
    Η ανακύκλωσις των ειδήσεων, όπως και η επανάληψις, βοηθούν εις την εμπέδωσιν. Προσωπικώς όσο και όπου μπορώ θα ανακυκλώνω ειδήσεις που αποδεικνύουν πως «Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας».
    Επειδή όμως ζητάτε ονόματα και δεν θα ήθελα να φύγετε ολότελα παραπονεμένος, βολευτείτε προς το παρόν με τον ιερέα αιδεσιμώτατο Κωνσταντίνο Πνακά, καταδικασμένο για μαστρωπία. Αξιοσημείωτο είναι πως κι εδώ η Αγιότης του ο μητροπολίτης, καίτοι είχε στα χέρια του καταγγελλίες, ποιούσε την νήσσαν, όπως ακριβώς έπραττε και ο Άγιος Χριστόδουλος. Γιατί άραγες κύριε Ναυτίλε; Μήπως έχετε κάποιαν εξήγησιν;

    «…..Ακόμα και χθες όμως ο Μητροπολίτης Μηθύμνης Χρυσόστομος δήλωνε άγνοια. «Επί προφορικών καταγγελιών που όντως υπήρχαν είπε δεν μπορούσα να κάνω τίποτα». Τίποτα όμως ο Μητροπολίτης Μηθύμνης, δεν έπραξε και επί γραπτών καταγγελιών όπως αυτές που και πάλι ο δήμαρχος Πέτρας και πρόεδρος της ΤΕΔΚ Λέσβου έκανε πριν λίγο καιρό και αφορούσαν την εξαφάνιση εικόνων από το ναό -διατηρητέο βυζαντινό μνημείο της Πέτρας- του Αγίου Νικολάου…….».

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=15.10.2005,id=59081264

    Επίσης πληροφορίες-που έκαναν πάλι τον γύρω του κόσμου, προς δόξαν της ελλαδικής Ορθοδοξίας- θα βρείτε κι εδώ:

    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Convicted&id=481
    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=708
    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=707
    http://www.pokrov.org/display.asp?ds=Article&id=709

  15. Ο/Η Po λέει:

    επίσποπος,
    το διόρθωσα… 😉
    δυστυχώς για μένα το «v» είναι κάτω από το «f» και γράφοντας στα γρήγορα, ξέρετε…

  16. Ο/Η laskaratos λέει:

    Kύριε Ροϊδη,
    επιτρέψτε μου να ευλογήσω τα γένεια μου.

    1. Το ποστ είχε την τιμή να αναδημοσιευθεί από την προσωπική ιστοσελίδα του πρωθυπουργού. Επειδή είναι το δεύτερο που αναδημοσιεύεται αναρωτιέμαι αν οφείλεται σε πολύ υψηλό αίσθημα δημοκρατικότητας ή σε άγνοια του ποιοί είμαστε και τι έχουμε σούρει στον πρωθυπουργό.

    http://www.papandreou.gr/papandreou/content/Document.aspx?d=6&rd=7739474&f=1697&rf=-1543481919&m=11221&rm=14960788&l=2

    2. To «Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων» δικαίωσε τον υιοθετημένο, (στον οποίο είχε στερηθεί η κληρονομιά της τεράστιας περιουσίας του Απόστολου του Χριστού στην Πάρο), όπως είχαμε και εμείς υποστηρίξει αναγνωρίζοντας πως τα δικαστήρια πρέπει να δικάζουν σύμφωνα με τους νόμους και όχι με την ηθική του αρχιεπισκόπου Μπέμπα Μπλανς

    http://sim.law.uu.nl/SIM/CaseLaw/hof.nsf/233813e697620022c1256864005232b7/19e725a3d6f86b3ec125787f00467ae7?OpenDocument

    3.
    το Δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει, σε μεταγενέστερο χρόνο, απόφαση για τον καθορισμό αποζημίωσης στον ενάγοντα. Ο παθών ζητά από την Ελλάδα, 2.066.186,97 ευρώ αποζημίωση.
    Το μάρμαρο θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι, ενώ θα έπρεπε να το πληρώσουν οι Δικαστές που θεωρούν νόμο τους την Ηθική του μητροπολίτη Άνθιμου.

    4.Στα ελληνικά σαιτ που δημοσίευσαν την είδηση, υπάρχουν τρια σοβαρότατα λάθη:

    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63001286

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=272364

    http://www.ethemis.gr/edda-katadiki-tis-ellados-gia-paraviasi-tou-dikeomatos-stin-idiotiki-ke-ikogeniaki-zoi/

    http://www.inews.gr/147/Katadikastike-i-ellada-dikaiothike-thetos-gios-ierea.htm

    α. β. Ο επίσκοπος ο πρώην Ντητρόιτ Τιμόθεος (κατά κόσμον Μιχαήλ Νεγρεπόντης, + 11-12-1998) υποβιβάζεται σε ιερέα, και μάλιστα με το επώνυμο Νεγρεπόντης Γιαννίτσης ενώ το δεύτερο επώνυμο ανήκει μόνο στον υιοθετουμενο.
    γ. Ο Άρειος Πάγος αποενοχοποιείται και εμφανίζεται ότι δικαίωσε τον υιοθετημένο, ενώ συνέβη ακριβώς το αντίθετο.
    Γεννιέται άλλωστε το ερώτημα προς τι η προσφυγή στην Ευρώπη, αν ο προσφεύγων είχε δικαιωθεί από τον Α.Π. στην Ελλάδα.
    Άλλωστε η Ελευθεροτυπία ήταν την πρώτη φορά (2008) σαφής.
    Η γελοία απόφαση που ρεζιλεύει την Ελλάδα και τη Δικαιοσύνη της φέρεται από την εφημερίδα πως πάρθηκε από τον Άρειο Πάγο.

    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=25.07.2008,id=31551568

    5.Τα της απόφασης, σωστά, εδώ:

    http://sim.law.uu.nl/SIM/CaseLaw/hof.nsf/233813e697620022c1256864005232b7/19e725a3d6f86b3ec125787f00467ae7?OpenDocument

    Για το γελοίο του πράγματος:

    The Court observed that the texts on which the Court of Cassation, sitting as a full court, had relied were all ecclesiastical in nature and dated back to the seventh and ninth centuries. However, national legislation had been passed in 1982 recognising the right of monks to marry and there was no domestic legislation refusing them the right to adopt. In today’s case, the adoption order had been obtained in 1984, when the applicant was already of age. It was valid for 24 years, and the adoptive father had expressed his wish to have a legitimate son who would inherit his property

    Η ελληνική Δικαιοσύνη παρανόμησε, περιφρόνησε τους νόμους του κράτους και έβγαλε απόφαση με βάση εκκλησιαστικούς κανόνες των 7ου και 9ου αι.

  17. Παράθεμα: Είναι ο Άρειος Πάγος εκκλησιαστικό δικαστήριο; [2] « Ροΐδη Εμμονές

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.