Ο Χριστός καταράστηκε μια συκιά να ξεραθεί;

[Ήταν τόσο  άδικος και νευρικός όσο ισχυρίζεται η Εκκλησία;]

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Αυτή η διήγηση του Ματθαίου δεν ταιριάζει με το γενικό ευαγγελικό προφίλ του Χριστού. Από εκεί και πέρα η Εκκλησία καταφεύγει στο κόλπο των συμβολισμών που κάτι θέλουν να πουν, παραβλέποντας πως αυτό δεν μπορεί να γίνεται με λόγια ανοιχτά σε επικίνδυνες ερμηνείες. Εδώ, όσο κι αν τραβηχτεί η υπόθεση από τα μαλλιά, δεν έχει να πει κάτι καλό ή χρήσιμο. Ειδικά σήμερα την εποχή της οικολογικής κρίσης και του πολέμου στη Γάζα, δυο πραγματικότητες που απαιτούν σεβασμό στα δένδρα και ψυχραιμία στις αντιδράσεις. Αν «παν δένδρον μη ποιούν καρπόν καλόν εκκόπτεται και εις πυρ βάλλεται» (Ματθ 7:19-21), ανοίγει ο δρόμος για πολλή βία και πολλές καταστροφές αν δεχθούμε τις ερμηνείες εκκλησιαστικών πατέρων («Το Ευαγγέλιο σκιαγραφεί τη γενιά που θα δει το τέλος του … κόσμου», vimaortodoxias.gr- 12/03/2013 | 10:49).  Τα Ευαγγέλια γράφτηκαν από ανθρώπους και έχουν πολλές διαφορές στις διηγήσεις τους. Δεν είναι ούτε αλάνθαστα ούτε υπεράνω ελέγχου και κριτικής, όπως βολεύει την Εκκλησία.

Ακολουθεί ένα εμπεριστατωμένο άρθρο του Άκη Γαβριηλίδη:  «Ο Ιησούς και η συκιά: μια ιστορία βλακείας, μνησικακίας και … αντισημιτισμού (13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023, NOMADICUNIVERSALITY):

«Βάδιζε λέει κάποιος, Απρίλιο μήνα, να πάει στην πόλη, και στο δρόμο πείνασε. Είδε μία συκιά και πήγε να κόψει σύκα. Δεν βρήκε όμως, και γι’ αυτό καταράστηκε τη συκιά να ξεραθεί. Αν άκουγε κανείς την ιστορία αυτή πρώτη φορά χωρίς να γνωρίζει ποιος ήταν ο πρωταγωνιστής της, σίγουρα θα σκεφτόταν ότι είναι κάποιος με νοητική και συναισθηματική συγκρότηση ενός τρίχρονου παιδιού και με μηδενική ικανότητα διαχείρισης της ματαίωσης και της επιθετικότητας. Όμως, σύμφωνα τουλάχιστον με το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (21:19), ο πρωταγωνιστής αυτός ήταν, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο Ιησούς Χριστός. Δηλαδή, σύμφωνα πάντα με την ίδια αφήγηση, ο υιός του Θεού, που είναι πάνσοφος και πανάγαθος και ήρθε στη γη για να μας διδάξει να αγαπάμε τους εχθρούς ημών και να υπερβούμε επιτέλους το «οφθαλμόν αντί οφθαλμού». Κι όμως, ο (θε)άνθρωπος αυτός, στη συγκεκριμένη αφήγηση, εμφανίζεται να αγνοεί αυτό που και ένα παιδί γνωρίζει, δηλαδή ότι τον Απρίλιο δεν βγαίνουν σύκα, και να μην καταφέρνει να αγαπήσει και να συγχωρήσει ένα … φυτό που δεν στάθηκε ικανό να ικανοποιήσει άμεσα τις ορέξεις του, αλλά αντιθέτως να το τιμωρεί όχι με αφαίρεση ενός οφθαλμού, αλλά με ολοκαύτωμα.

Ίσως σκεφτεί κανείς ότι η επιλογή της συγκεκριμένης λέξης είναι υπερβολική. Όμως, ακριβώς, αυτόν τον όρο υποβάλλει η κυρίαρχη ερμηνεία του χωρίου αυτού στο πλαίσιο της ορθόδοξης παράδοσης. Στο σημείο αυτό, ακολουθώ όσα υποστηρίζονται σε ένα βιβλίο με τον τίτλο Κόκκινο Χαλί για τον Αντίχριστο, Τα Γεγονότα που Ξεδιπλώνουν [1], και ειδικότερα σε ένα απόσπασμά του που βρίσκεται δημοσιευμένο στο διαδίκτυο:

Στα Ευαγγελικά κείμενα ο Χριστός αναφέρει τη σχετική παραβολή της «ξηρανθείσης συκής». (Ματθ. ΚΑ΄18-19). Η συκιά που την καταράσθηκε ο Κύριος και ξεράθηκε αμέσως, συμβολίζει σύμφωνα με τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας μας το γένος των Εβραίων (Αγ. Κύριλλος Ιεροσολύμων, Ισίδωρος Πηλουσιώτης κ.ά.). Ο Κύριος καταράσθηκε το λαό Του γιατί δεν βρήκε καρπούς (έργα πίστης) αλλά μόνο φύλλα (το γράμμα του νόμου).

Στο σημείο αυτό, καλό είναι να παρατηρήσουμε ότι ο αρχιμανδρίτης εδώ λέει κοτσάνες από θεολογικής απόψεως. Η ξηρανθείσα συκή δεν είναι καθόλου κάποια «παραβολή που αναφέρει ο Χριστός». Οι παραβολές, αν θυμάμαι καλά από τα δώδεκα χρόνια θρησκευτικά που έφαγα στη μάπα στο ελληνικό σχολείο, ήταν φανταστικές ιστορίες με αλληγορικό νόημα που αφηγούνταν ο ίδιος ο Χριστός στους μαθητές και στους πιστούς του (π.χ. «ήταν ένας πατέρας που είχε δυο γιους», «ήταν ένας που αγόρασε έναν αγρό» κ.ο.κ.). Εδώ, όμως, ο Ιησούς δεν αφηγείται καμία ιστορία· ο Ματθαίος –ή πάντως το κείμενο το οποίο αποδίδεται σε αυτόν- μας αφηγείται μια σειρά από υπαρκτές και όχι μυθοπλαστικές πράξεις που φέρεται να έκανε ο Ιησούς.

Πέρα από την φιλολογική ακρίβεια, η ερμηνεία αυτή του ευαγγελικού κειμένου είναι ένα τυπικό παράδειγμα απόπειρας να δικαιολογηθεί ένα κακό με ένα χειρότερο. Χωρίς τον παραλληλισμό με το «γένος των Εβραίων», στις λίγες αυτές γραμμές θα είχαμε απλώς μία αφήγηση παιδαριώδη, εκδικητική και ανόητη, χωρίς κανένα θετικό δίδαγμα, βγαλμένη λες από τη Ζωή του Μπράιαν και όχι του Ιησού. Οι απόπειρες να προσδοθεί κάποιο βαθύτερο νόημα σε αυτή την απολύτως παράλογη και μικροπρεπή πράξη αρχίζουν ήδη από το κείμενο του Ματθαίου, κατά το οποίο, όταν οι μαθητές, εμβρόντητοι μπροστά στη σκηνή που παρακολούθησαν, ρώτησαν τον δάσκαλο «γιατί ρε μάστορα ξέρανες τη συκιά;», έλαβαν την απάντηση ότι η πράξη αυτή είναι … σύμβολο της ισχύος της προσευχής (!) και προοριζόταν να τους δείξει ότι, αν έχουν πίστη, θα μπορούν και οι ίδιοι να κάνουν ακόμα καλύτερα (;) πράγματα από το να ξεράνουν ένα δέντρο: π.χ. θα μπορούν να διατάξουν ένα βουνό να σηκωθεί και να πάει μόνο του να ριχτεί στη θάλασσα (!) και αυτό να υπακούσει.

Η ερμηνεία αυτή που αποδίδεται στον Ιησού είναι εμφανώς γελοία και τραβηγμένη από τα μαλλιά –για να μην αναφέρουμε ότι είναι τελείως ασεβής προς την οικολογική ισορροπία και προς όλα τα δημιουργήματα του θεού εκτός των ανθρώπων, τα οποία αντιμετωπίζει με αποκλειστικά εργαλειακό τρόπο. Αυτό άλλωστε ισχύει και για την ίδια η πράξη την οποία υποτίθεται ότι ερμηνεύει. Το ότι η ερμηνεία αυτή δεν είναι ικανοποιητική, λοιπόν, αποδεικνύεται ακριβώς από αυτό που αναφέρει ανωτέρω ο αρχιμανδρίτης, δηλ. ότι η διδασκαλία των πατέρων της εκκλησίας τους την παρέκαμψε και οδηγήθηκε να επινοήσει μία άλλη, τελείως διαφορετική: ότι η συκιά «συμβολίζει το γένος των Εβραίων». Με άλλα λόγια: σε αυτή την αφήγηση, σύμφωνα με τους εν λόγω «πατέρες», ο Ιησούς αποφάνθηκε ότι το γένος των Εβραίων είναι τελείως άγονο και άχρηστο, τίποτε καλό δεν έχει βγει και δεν αναμένεται να βγει απ’ αυτό, οπότε … του αξίζει να πέσει φωτιά να το κάψει.

The Holocaust is a state of mind. Φαίνεται ότι το Άουσβιτς, αιώνες πριν γίνει υλικό ιστορικό γεγονός, υπήρχε ήδη στα μυαλά ορισμένων.

[1] Συγγραφέας: Αρχιμανδρίτης Δαβίδ Τσέλικας, εκδότης Ιερά Μονή Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ του Σαρώφ».

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ

«Η σφαγή των νηπίων: Μια συκοφαντία του Ευαγγελιστή ΜατθαίουΒόλευε την Εκκλησία που θέλει μάρτυρες αλλά δεν συνέβη ποτέ»

«Υπήρχε η Ναζαρέτ την εποχή του Ιησού;»

«Ο Χριστιανισμός ως θρησκεία ασύδοτης πνευματικής κλοπήςΝα κινηθεί εναντίον της Ορθόδοξης Εκκλησίας ο Νόμος για προσβολές δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας».

This entry was posted in IERES_ATAXIES, Ieres_Ependyseis, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

3 Responses to Ο Χριστός καταράστηκε μια συκιά να ξεραθεί;

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Αρχιεπίσκοπος Ασκάλωνος Νικηφόρος: Μια από τις πολλές δημόσιες ομολογίες της απάτης, από Αρχιερείς του πατριαρχείου Ιεροσολύμων:

    Τι κάνουν οι Ευρωεκλογές!

    Ιερή ψηφοθηρία ΝΔ και Νικης μεσω μιας απάτης, που τώρα αποφευγει να προκαλέσει επικαλούμενη θαύμα και μιλάει αόριστα για το Άγιο Φως της Γης των θρησκευτικών παραμυθιών, μετά τη δικαστική απόφαση υπέρ των αποκαλύψεων του Δημήτρη Αλικάκου,

    https://www.tovima.gr/2024/05/01/stiles/vimatodotis/eidiki-epixeirisi-agio-fos/

    Ειδική επιχείρηση: Άγιο Φως.

    Ειδική επιχείρηση: Άγιο Φως

    01.05.202405:00

    ΒΗΜΑτοδότης

    Τούτες τις άγιες ημέρες στο γυάλινο κτίριο του υπουργείου Εξωτερικών γίνονται συνεχείς συσκέψεις για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός από τον Πανάγιο Τάφο στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στο Ισραήλ με τον πόλεμο στη Γάζα, οι συσκέψεις γίνονται με κάθε μυστικότητα και πάντα σε συνεννόηση με τον πρέσβη μας στο Τελ Αβίβ και με τον πρόξενό μας στα Ιεροσόλυμα.

    Θα είναι μια ειδική επιχείρηση που θα γίνει με τη μέγιστη προσοχή. Το Άγιο Φως θα μεταφερθεί με κυβερνητικό αεροπλάνο, στο οποίο θα επιβαίνουν ο υφυπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κώτσηρας υπεύθυνος για την αποστολή, ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου και ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων εκ μέρους του Αρχιεπισκόπου.

    Στο αεροσκάφος θα επιβαίνουν επίσης και τέσσερις βουλευτές, τρεις από τη ΝΔ και ένας από τη Νίκη.

    Δεν ξέρω εάν τα άλλα κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠαΣοΚ έδειξαν ενδιαφέρον, αλλά όπως μου είπαν, η κυβέρνηση φρόντισε να μεταβούν με το κυβερνητικό αεροσκάφος και αστυνομικοί για ευνόητους λόγους.

    Η υποδοχή θα γίνει στο Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά όχι υποδοχή με τιμές αρχηγού κράτους (αυτό αποτελεί πλέον παρελθόν). Αμέσως μετά την άφιξη του Αγίου Φωτός αεροσκάφη της Aegean και της Sky Express θα το μεταφέρουν σε όλη την Ελλάδα.

    Θυμίζουμε ότι τον ακριβή αριθμό προσκυνητών στους οποίους θα επιτραπεί η είσοδος στο Ναό της Αναστάσεως ανακοίνωσε προ ημερών το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για την τελετή του Αγίου Φωτός.

    https://www.lifo.gr/podcasts/wraia-pragmata/i-skliri-alitheia-gia-agio-fos-update-i-dikaiosi-alikakoy

    Η σκληρή αλήθεια για το Άγιο Φως: Update – Η δικαίωση Αλικάκου

    Η ιστορική δικαστική εξέλιξη που ενταφίασε την πλάνη 11 αιώνων περί «θαύματος» – Μιλά ο πρωταγωνιστής / Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη

  2. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ο «προφήτης» Ιεζεκήλ, Ησαϊας κλπ διαβεβαιώνουν τον Λαό του Ισραήλ πως επειδή δεν πίστεψαν όσο έπρεπε τον Κύριο θα υποστούν διάφορα δεινά, ο Κύριος θα τους σκορπίσει σε ανάμεσα σε ξένα έθνη κλπ και όταν ο Κύριος θα ικανοποιηθεί από τα βάσανά τους, θα τους συγκεντρώσει στη Μ. Ανατολή όπου θα τους χαρίσει χώρες άλλων εθνών και θα τους κάνει το μόνο ισχυρό κράτος ανάμεσα στα άλλα. Θέλω να πω, πως οι πατέρες της εκκλησίας παραβιάζουν ανοικτές θύρες. Πριν απ’ αυτούς, Εβραίοι προφήτες επιτίθενται απειλητικά προς το γένος των Εβραίων, το οποίο αφού πληρώσει για τις αμαρτίες του, υπό την προστασία του θεού θα μεγαλουργήσει. Απλώς, πάτησαν πάνω στη Π. Διαθήκη.

    Άλλωστε, οι πατέρες τις εκκλησίας δεν εκδηλώνουν πάντα μίσος προς τους Εβραίους. Συχνά, δεν μπορούν να κρύψουν τον θαυμασμό τους προς τους προφήτες τους και την Αγία γραφή. Εναντίον ποιων είναι απόλυτα εχθρικοί οι πατέρες της εκκλησίας; Μα φυσικά εναντίον των Ελλήνων και δεν μπορούν, ούτε θέλουν να κρύψουν αυτό το μίσος. Μόνο που δύσκολα θα βρεις κάποιον να ασχοληθεί μ’ αυτό το θέμα. Μπροστά στο μίσος των Εβραίων προφητών – Ησαϊας, Ζαχαρίας, Σοφονίας – και των πατέρων της εκκλησίας απέναντι στους Έλληνες.. σιωπή, άκρα του τάφου σιωπή.

    Ακόμη και ο ανύπαρκτος Εβραίος (Ιησούς), δείχνει ακραία περιφρόνηση προς τους Έλληνες και μια στοργική αγάπη προς τους Εβραίους, πράγμα που δείχνει ότι οι πατέρες της εκκλησίας, δεν έχουν πρόβλημα γενικά με το Ισραήλ και την Σιών- οι εκκλησίες της Ελλάδος και τα τροπάρια που διαβάζονται βρίθουν από ύμνους προς τον Ισραήλ και θαυμασμό, ενώ ανελλιπώς ψάλλονται υβριστικοί και ανθελληνικοί ύμνοι σε σημείο που να λες: μπας και βρίσκομαι στην Ιερουσαλήμ;»..Αλλά είπαμε, ποιος θα ασχοληθεί με ένα έθνος που υβρίζεται – μόνο; – επί 1700 χρόνια συστηματικά μέσα στις εκκλησίες κάθε Κυριακή.

    Και για να τελειώνω: κάποτε, μια Ελληνίδα πλησίασε τον Ιησού και του ζήτησε να θεραπεύσει την άρρωστη κόρη της. Ο Ιησούς δεν καταδέχθηκε καν να της απαντήσει. Αυτή συνέχισε να τον παρακαλεί, και οι μαθητές του τον ρώτησαν τι να κάνουν μ’ αυτή την γυναίκα.Ο Ιησούς απαντά: «Δεν είμαι σταλμένος παρά μόνο για τα χαμένα πρόβατα του οίκου του Ισραήλ. Δεν είναι σωστό να παίρνεις το ψωμί από τα παιδιά ( του οίκου του Ισραήλ) και να τα δίνεις στα κυνάρια» ( μικρά σκυλιά) – εννοεί τους Έλληνες ( Ματθαίος ιε’ 26 και Μάρκος ζ’27-28).

    Η Ελληνίδα γυναίκα του είπε: «Ναι, Κύριε, αλλά και τα σκυλιά τρώνε από τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι των κυρίων τους».Τότε, ο Ιησούς ικανοποιήθηκε από τα λόγια της και θεράπευσε την κόρη της (και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλλίτερα).

    Οπως βλέπουμε ο Ιησούς, ο.. θεάνθρωπος, κάνει διακρίσεις και ενδιαφέρεται μόνο για τα τέκνα του οίκου του Ισραήλ. Μιλάμε για στοχευμένη αγάπη και μπόλικο ανθελληνισμό.Αλλά δεν μαμείς, με τους Έλληνες θα ασχολούμαστε.

    Η Π. Διαθήκη, δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή από τον ελληνορωμαϊκό κόσμο. Βρίθει από μίσος, ρατσισμό, ωμό φασισμό, αδυσώπητη εκδίκηση, αιματοχυσία, δόλιες επιθέσεις σε ανυποψίαστους λαούς μέχρι τελικής εξαφάνισης του κλπ κλπ. Έτσι, γράφτηκαν τα ευαγγέλια που είναι μια πιο λάιτ εκδοχή της.Βέβαια, η εκκλησία την αποδέχεται πλήρως (Π. Διαθήκη), μιας και δεν υπάρχει καμία ακολουθία της εκκλησίας, χωρίς να διαβάζονται κείμενά της.

  3. Παράθεμα: Ο Χριστός καταράστηκε μια συκιά να ξεραθεί; | ΝΕΑ των ΦΙΛΙΑΤΩΝ

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.