To θέατρο είναι μέσα στη ζωή

(Με αφορμή μια διαμαρτυρία)

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Κύριε Ροΐδη,
theatro2 Θα διαβάσατε πως 60 νέοι με ακάλυπτα πρόσωπα εισέβαλαν στη «Ν. Σκηνή» του Εθνικού Θεάτρου φώναξαν «σταματήστε» και ανάρτησαν πανό στη σκηνή που έγραφε «Όλοι στους δρόμους. Άμεση απελευθέρωση των συλληφθέντων». Στη συνέχεια μια κοπέλα διάβασε μία από τις προκηρύξεις που είχαν πετάξει: «… ενεργοποιήστε τη συνείδησή σας. Η βία του Ρομπέρτο Τσούκο δεν αναπαρίσταται, τη ζούμε κάθε μέρα…». Κατόπιν έφυγαν προτρέποντας το κοινό να βγει στους δρόμους. Η παράσταση δεν συνεχίστηκε.

Αυτά είναι τα ακριβή γεγονότα. Η παράσταση σταμάτησε από επιλογή των παραγόντων της. Μπορούσε να συνεχιστεί. Προσωπικά είμαι υπέρ της επιλογής να συνεχιζόταν για πολλούς και προφανείς λόγους. Η απόφαση όμως να διακοπεί, έχει τους συμβολισμούς της και αφού δεν επιβλήθηκε με τη βία, είναι σεβαστή. Βρίσκω την ενέργεια των νέων θαυμάσια. Ο κόσμος του θεάτρου έδωσε το μήνυμά του. Η τέχνη είναι πάντα βαθιά πολιτική, παρακολουθεί το κοινωνικό γίγνεσθαι και προσπαθεί να το επηρεάσει ακόμη και μόνο μέσω της υψηλής αισθητικής της. «Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».

Είχα τη χαρά να ακούσω στο θέατρο του Ν. Κόσμου ως θεατής την ανάγνωση ενός κειμένου στο τέλος της παράστασης από τους ηθοποιούς σχετικά με τα γεγονότα. Κατέληγε με έκκληση κατά της γελοιότητας της πολιτικής ζωής. Το κοινό καταχειροκρότησε. Νομίζω πως οι σκεπτόμενοι άνθρωποι αναγνωρίζουν τη φαρσοκωμωδία και την ασχήμια της σημερινής Εξουσίας, όσο και της προηγούμενης και ταυτόχρονα διάδοχης κατάστασης που η επιστροφή της μαγειρεύεται απροκάλυπτα στα τηλεπαράθυρα και στα οικονομικά παρασκήνια. Από τη Σκύλα στη Χάρυβδη. Το έργο έχει παιχτεί ξανά και ξανά σαν την «Ποντικοπαγίδα» της Αγκάθα Κρίστι.

Τρεις γνωστοί κύριοι (Απ. Δοξιάδης, Π. Μάρκαρης, Τ. Θεοδωρόπουλος) έχουν διαφορετική άποψη:

http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=23827372,29554988

«…Θέλουμε όμως σήμερα να σχολιάσουμε ειδικότερα τη βίαιη διακοπή της πρεμιέρας της Νέας Σκηνής, καθώς και άλλες αντίστοιχες αυτοαποκαλούμενες ‘παρεμβάσεις’ με αποτέλεσμα τη ματαίωση πολλών θεατρικών παραστάσεων. ……… αμφισβητώντας ανενδοίαστα την ουσία της ίδιας της δημοκρατίας, με την επίθεση στην καρδιά της, που είναι η ελευθερία της σκέψης, του λόγου και της έκφρασης, που αντιπροσωπεύει η τέχνη. Αν εμείς οι άνθρωποί της ανεχόμαστε αγόγγυστα την κάθε ομάδα «επαναστατημένων» νεαρών να μαγαρίζει ανενόχλητη την Ακρόπολη ή να διακόπτει μια θεατρική παράσταση βρίζοντας το κοινό και γράφοντας με σπρέι στο καινούργιο, καθαρό φουαγιέ του Εθνικού το ναζιστικής υφής σύνθημα «σκατά στους κουλτουριάρηδες» (!), τι μας λέει ότι δεν θα δούμε μεθαύριο τους ίδιους ή άλλους να καίνε βιβλία ή να επιχειρούν να ορίσουν το τι θα λέμε και τι θα σκεφτόμαστε; Πού μπαίνει το όριο σε αυτή την κωμικοτραγική «πολιτιστική επανάσταση» των απολίτιστων; (Παρεμπιπτόντως, τους οργισμένους νεαρούς τους προσέβαλαν αποκλειστικά οι θεατρικές παραστάσεις ποιότητας που παίζονται στα αφύλακτα, ταλαίπωρα θέατρά μας. Ούτε στα μπουζουκτζίδικα με τους μπράβους τους προσπάθησαν να «παρέμβουν», ούτε στα ποδοσφαιρικά ματς, προφανώς επειδή αυτά είναι υπεράνω κάθε υποψίας «κουλτούρας».)

Βαριές κουβέντες, που υποψιάζομαι πως μυρίζουν συντηρητική μούχλα, εμπάθεια, εχθρότητα προς τους νέους, υποκρισία.
1) Ενοχλήθηκαν οι κύριοι, αντί να χαρούν, που οι νέοι δεν πήγαν να φωνάξουν σε ένα μπουζουξίδικο. Προσποιούνται πως αγνοούν πως εκεί η Φωνή τους θα ήταν «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω».

2) Ονομάζουν «απολίτιστους» τους «‘επαναστατημένους’ νεαρούς». Η πράξη τους όμως δείχνει ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τα κοινά, που ευαισθητοποιούνται, που δρουν στο φως της ημέρας στον κατάλληλο χώρο, το χώρο του πολιτισμού.

3) Αναμεταδίδουν χαιρέκακα οι 3, ένα χυδαίο σύνθημα που γράφτηκε σε τοίχο του θεάτρου. Αν αυτό συνέβη, είναι αρνητικό αλλά είναι προφανές πως δεν αφορά και τους 60, και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το έγραψαν νέοι που

Δημοσιογράφος μιας υψηλής αισθητικής και δημοκρατικού ήθους T.V., λάτρης της Τ�χνης, ενθουσιώδης φίλαθλος που πετά πλαστικά μπουκαλάκια στα γήπεδα, ενώ διαμαρτύρεται για τη μόλυνση της Ακρόπολης από το πανό «Resistance».

Δημοσιογράφος μιας υψηλής αισθητικής και δημοκρατικού ήθους T.V., λάτρης της Τέχνης, ενθουσιώδης φίλαθλος που πετά πλαστικά μπουκαλάκια στα γήπεδα, ενώ διαμαρτύρεται για τη μόλυνση της Ακρόπολης από το πανό «Resistance».

τώρα ωριμάζουν. Θέλω να ρωτήσω πότε ο κ. Δοξιάδης και οι 2 κύριοι, διαμαρτυρήθηκαν για τη χυδαιότητα με την οποία ο ενήλιξ αρχιεπίσκοπος επιτίθετο στους «κουλτουριαρηδες», πότε διαμαρτυρήθηκαν για τη χυδαιότητα του Βατοπεδίου. Το λέω γιατί αν θυμάμαι καλά για τον κ.Δοξιάδη είχα διαβάσει πως ήταν-δεν ξέρω αν συνεχίζει να είναι-φίλος και προσκυνητής του Όρους, ενός χώρου όπου περισσεύουν ο Ναζισμός, η υποκρισία, η αρπακτικότητα ο φανατισμός, η αμάθεια και η διαφθορά. Ασφαλώς θα υπάρχουν εκεί και καλοί καλόγεροι, αλλά ο κ. Δοξιάδης αρπάχτηκε από ένα σύνθημα που έγραψε ένας από τους 60 για να γενικεύσει. Δικαίωμά του, και δικαίωμά μας από τη στιγμή που κρίνει δημόσια να τον κρίνουμε δημόσια.

4) Τα περί επίθεσης στη Δημοκρατία, στην ελευθερία του λόγου κλπ από τους νεαρούς τα βρίσκω αστεία, αρνούμαι να τα σχολιάσω παραπέρα και τα παραδίδω στην κρίση και ελπίζω και στη χλεύη τω νοήμονος κοινού. Τα περί επαπειλούμενης καύσης βιβλίων, είναι φαιδρά. Βιβλία έκαψαν οι μιλιταριστικοί ολοκληρωτισμοί και η Εκκλησία. Η πράξη έχει ονοματεπώνυμο και δεν αφορά με κανένα τρόπο τους νέους μας που χωρίς κουκούλες διαμαρτύρονται για τη σήψη και τη βία της Εξουσίας.

5) Τα περί «μαγαρισμού» της Ακρόπολης από τους νέους του ΣΥΡΙΖΑ αποτελούν κλασσικό παράδειγμα υποκριτικής μεγαλοστομίας και αντιστροφής της πραγματικότητας. Η φαρισαϊκή ιεροποίηση της Ακρόπολης, από μια συγκεκριμένη σχολή σκέψης που αγιοποιεί την πατρίδα, τη σημαία, τη θρησκεία, την οικογένεια, το ιστορικό μας παρελθόν, αλλά όχι και την ανθρώπινη ζωή (εκτός αν πρόκειται για έμβρυα ή για ασθενείς που ικετεύουν για ευθανασία), την αξιοπρέπεια, τα δικαιώματα, είναι κλασσική τακτική του συντηρητισμού. Η Ακρόπολη, ένα υπέροχο μνημείο που δέχεται επίθεση από τη μόλυνση της ατμόσφαιρας που προκαλείται από μια αλόγιστη πολιτική ανάπτυξης και αστυφιλίας, που δέχεται επίθεση από το κιτς. της εξουσίας των εργολάβων και από την αμάθεια των πολλών.

6) Εκείνο το «αφύλακτα θέατρά μας», σαν έκκληση για αστυνομική φρούρηση μου ακούγεται; Ακριβολογώ ή υπερβάλλω;

Η ανάρτηση του πανό με τη λέξη «Αντίσταση» σε 4 γλώσσες, ήταν μια φωνή διαμαρτυρίας που εκπορεύτηκε από ένα εμβληματικό χώρο υψηλών συμβολισμών. Την Ακρόπολη προσβάλλει καθημερινά η περιρρέουσα περιβαλλοντική ασχήμια και η αγραμματωσύνη που υπάρχει στη χώρα που είναι 4η στις πολεμικές δαπάνες και 83η στις δαπάνες για την παιδεία, πράγματα για τα οποία δεν είδα να διαμαρτύρονται ποτέ κάποιοι «πνευματικοί» άνθρωποι.

Για τη βεβήλωση της Ακρόπολης, διαμαρτυρήθηκαν πολλοί και διάφοροι. Επισκεφθείτε το μπλογκ του εθνικού και πατριωτικού «Στόχου»:

(ΒΕΒΗΛΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΟΙ ΚΑΦΡΟΙ. «ΤΟ ΠΡΩΪ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΡΝΗ» Η ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ).

This entry was posted in Γράμμα από το Ληξούρι, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

35 Responses to To θέατρο είναι μέσα στη ζωή

  1. Ο/Η πετρούλα λέει:

    Κυριοι Λασκαρατε και Ροΐδη,
    πολύ χαίρομαι που διάβασα αυτή σας την ανάρτηση μιας κι εγώ σκεφτόμουν να γράψω κάτι ανάλογο. Έτυχε να βρίσκομαι στην παράσταση της Μήδειας 2 του Δ. Παπαϊωάννου την προηγούμενη Κυριακή. Στη διάρκεια της παράστασης μπήκε μια ομάδα νέων η οποία με πανό παρότρυνε τον κόσμο να κατεβει στους δρόμους. Τα παιδιά διάβασαν όσα ήθελαν να πουν και όσα δεν αφήνει κανένα από τα μέσα να ακουστούν. Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου έδωσε το μικρόφωνο να μιλήσουν και ματαίωσε την παράσταση μιας και έπειτα από αυτή την παρέμβαση ήταν δύσκολο για τους ερμηνευτές να συνεχίσουν. Οι θεατές διχάστηκαν. Υπήρχαν άνθρωποι που έδειξαν κατανόηση, υπήρχαν και άλλοι που απλά τους άφησε ασυγκίνητους η δράση, που κοίταξαν από την πρώτη στιγμή πώς θα εξαργυρώσουν το εισιτήριό τους.

    Η τέχνη οφείλει να δείχνει κατανόηση. Και η τέχνη ισχυροποιείται μέσα από την κοινωνική αναταραχή. Αλλιώς μένει στάσιμη και βαλτώνει. Η τέχνη οφείλει να αφουγκράζεται την κοινωνία γιατί προέρχεται από αυτήν, δεν είναι ξένο σώμα. Αν λειτουργεί διαφορετικά δεν είναι τέχνη, είναι κάποιο κακέκτυπό της, ένα φτηνό σόου.

    Προσωπικά, ο λόγος που πήγα σε αυτήν την παράσταση είναι γιατί είχα κλείσει το εισιτήριο ένα μήνα πριν. Σε καμία άλλη περίπτωση δε νομίζω να το είχα επιλέξει.

    Η δράση αυτή είχε σα στόχο όσους αγνοούν επιδεικτικά όσα συμβαίνουν. Όσους προσπαθούν να κλείσουν τα μάτια και απλά να ξεχαστούν μέσα σε μια αίθουσα θεάτρου. Αυτούς που περνουν δίπλα από τις πορείες λες και οι ίδιοι ή τα παιδιά τους δε θα μπορούσαν να είναι αμυνόμενοι.

    Καθόλου δε στεναχωρέθηκα που ματαιώθηκε η παράσταση. Θα στεναχωριόμουν αν συνεχιζόταν.

  2. Ο/Η περιστρεφόμενος δερβίσης λέει:

    «Θέλω να ρωτήσω πότε ο κ. Δοξιάδης και οι 2 κύριοι, διαμαρτυρήθηκαν για τη χυδαιότητα με την οποία ο ενήλιξ αρχιεπίσκοπος επιτίθετο στους «κουλτουριαρηδες», πότε διαμαρτυρήθηκαν για τη χυδαιότητα του Βατοπεδίου.»

    Και εσείς γιατί δεν διαμαρτυρηθήκατε ποτέ για τις καθυστερήσεις πληρωμών του Δημοσίου στους εργολάβους και τους γιατρούς; Ο καθένας διαμαρτύρεται για αυτό που θέλει. Λέγεται ελευθερία του λόγου. Όχι και τόσο δημοφιλής στην ελληνική αριστερά, όπως αποδεικνύεται.

  3. Ο/Η servitoros λέει:

    Η κάψα των τριών για την παράσταση στη Νέα Σκηνή του Εθνικού έχει να κάνει με το εξής γεγονός που αναφέρει η «Ε»: «Πιο περιπετειώδης υπήρξε η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Ρομπέρτο Τσούκο», στα σαββατιάτικα επίσημα θυρανοίξια της Νέας Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, όπου αναμενόταν να παραστούν ο υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης, ο Γιώργος Παπανδρέου, ο Κώστας Σημίτης και η Μαριάννα Λάτση.» (22/12/08). Το γεγονός ακύρωσης της φιέστας μάλλον τους έκατσε βαρύ.

    Ανοησίες του ίδιου κύματος αναπαράγοντε εδώ:http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%F1%EF%EC%F0%E5%F1%F4%EF&a=&id=96209988

    Τελικά μάλλον οι διανοούμενοι αυτής της χώρας πρέπει να δημιουργήσουν ένα χάρτη που να αποτυπώνει τις περιοχές όπου απαγορεύοντε οι διαμαρτυρίες και ο ακτιβισμός (για να βοηθήσω μέχρι στιγμής έχουμε: κέντρο της Αθήνας, ΕΡΤ, θέατρα, εκκλησίες, Ακρόπολη)

  4. Ο/Η περιούσιος λέει:

    Οι θεατρικές παραστάσεις, όπως αυτή, που αναφέρετε, ότι διεκόπη, χρησιμεύουν ακριβώς για να ξυπνούν τις συνειδήσεις όσων τις παρακολουθούν. Η διακοπή τους, λοιπόν, μπορεί να εκληφθεί ως μη ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας. Υπερβολικό; Όχι περισσότερο από τη διακοπή μιας παράστασης!
    Δεν επιβλήθηκε με τη βία η διακοπή της παράστασης; Δηλαδή ποια θα ήταν η βία κατά την άποψή σας; Να κατέβαζαν την αυλαία πριν το τέλος της; Βίαιη ήταν η διακοπή, έστω και αν οι 60 νέοι θέλησαν να περάσουν το σεβαστό μήνυμά τους.
    Αναφορικά με τα σχόλια, που κάνετε για τα 3 πρόσωπα, που αναφέρετε, δε θεωρώ καθόλου υποκριτική, εμπαθή και οπισθοδρομική την άποψή τους. Και πολύ φοβάμαι, ότι ταυτίζετε τους τρεις αυτούς κυρίους με πρόσωπα, που ανήκουν σε εκκλησιαστικούς ή ακροδεξιούς κύκλους (διότι δεν μπορώ να εκλάβω αλλιώς την κρίση σας για την τάση του κ. Δοξιάδη να επισκέπτεται το Άγιον Όρος, άλλωστε δέχεστε, ότι και εκεί υπάρχουν άξιοι άνθρωποι) ακριβώς επειδή τυγχάνει να συμπίπτουν οι απόψεις τους για περιστατικά, όπως η ανάρτηση πανό στην Ακρόπολη (για το περιβάλλον της οποίας και τη μόλυνση, που την ταλαιπωρεί, παρεμπιπτόντως, ούτε οι αναρτήσαντες τα πανό νέοι έχουν διαμαρτυρηθεί). Και το σύνθημα, με το οποίο ασχολήθηκαν οι 3 αυτοί κύριοι γράφτηκε με την ανοχή 60 προσώπων, που μάλλον είχαν κατά νου να διακόψουν την παράσταση αυτή παρά να ηρεμήσουν τους περισσότερο άτακτους από αυτούς. Και, δυστυχώς, λένε την αλήθεια, ότι οι νέοι μας είναι απολίτιστοι, τουλάχιστον ένα μεγάλο κομμάτι των νέων μας και το αποδεικνύει και το παραπάνω σύνθημα. Τώρα, προσωπικά δεν έχω κάποιο περιστατικό πρόχειρο, που να αποδεικνύει, ότι οι κύριοι αυτοί αντιτάχτηκαν στα λόγια του μακαρίτη Χριστόδουλου αλλά ούτε και πήραν το μέρος του, όπως δεν επαίνεσαν και τις υπέρογκες δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα. Επομένως, ας μην τους κρίνουμε ως υποκριτές. Άλλωστε, αρκετοί από τους εξεγερμένους νέους μας χειροκρότησαν στο παρελθόν τον επισκέπτη τότε σε σχολεία και πανεπιστήμια Χριστόδουλο, αν θυμάστε.
    Αρκετοί από τους νέους αυτούς φοιτούν σε πανεπιστήμιά μας. Ασχολήθηκαν ποτέ με την ασχήμια των χώρων τους; Τους ένοιαξε ποτέ, πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις στους φοιτητικούς συλλόγους τους, με αποκορύφωμα τις αποφάσεις για τις καταλήψεις των σχολών (φαντάζομαι, ότι υπέπεσε στην αντίληψή σας η πρόσφατη συνέντευξη του κ. Περικλή Κοροβέση, ο οποίος αφήνει υπαινιγμούς για τη νομιμότητα των καταλήψεων αυτών); Φρόντισαν ποτέ, ώστε να μη γίνονται βανδαλισμοί εντός των πανεπιστημιακών χώρων; Προστάτευσαν όσους καθηγητές αρνήθηκαν να συμφωνήσουνε με τις καταλήψεις (περίπτωση κ. Βασσάλου); Δε νομίζω και μακάρι να κάνω λάθος. Δεν είναι κακό ένας νέος να είναι βίαιος αλλά πολύ φοβάμαι, ότι η βία αυτή κάποια στιγμή εκτονώνεται σε φθορές και συμβάντα (δεν μου αρέσει η λέξη happening) και αρκείται εκεί. Και αυτή τη βία ακριβώς θεωρώ, ότι στηλίτευσαν οι εν λόγω κύριοι.
    Σας ευχαριστώ, κύριοι!

  5. Ο/Η kossak λέει:

    Κ. Λασκαράτε,

    Έχετε λάθος όταν γράφετε:
    “Η απόφαση όμως να διακοπεί, έχει τους συμβολισμούς της και αφού δεν επιβλήθηκε με τη βία, είναι σεβαστή.”

    Η μη συνέχιση των παραστάσεων αποφασίσθηκε από τους ηθοποιούς, η διακοπή τους όμως επιβλήθηκε με βίαιο τρόπο από τους διαμαρτυρόμενους.

    Συμφωνείτε με τη χρήση βίας για τη διακοπή των παραστάσεων; Μήπως με το ανεδαφικό αίτημα: «Όλοι στους δρόμους. Άμεση απελευθέρωση των συλληφθέντων»; ‘Η μήπως με τα προσβλητικά λόγια προς θεατές και ηθοποιούς;

    Άλλο το να διαμαρτυρηθεί κάποιος μετά ή πριν την παράσταση και άλλο να τη διακόψει και εκ του αποτελέσματος να τη ματαιώσει.

    «Πρεμιέρα εξέγερσης» στις αθηναϊκές σκηνές

  6. Λασκαράτε, σχολιάζω τρία σημεία:

    «Βιβλία έκαψαν οι μιλιταριστικοί ολοκληρωτισμοί και η Εκκλησία»

    Ανακριβές. Η τελευταία καύση βιβλίων είναι έργο των «παιδιών» και έγινε Ακαδημίας και Σίνα γωνία, στο πρώην Σπουδαστήριο Ευρωπαϊκού Δικαίου. Αλλά ίσως «τώρα ωριμάζουν» και αυτοί οι νέοι.

    Ως προς το περιβόητο πια μαγάρισμα:

    Ας υποθέσουμε. Τον Ιανουάριο μέλη της ΦΣ αναρτάνε πανό στην Ακρόπολη με το σύνθημα «Προστατέψτε τα ατομικά δικαιώματα». Τον Μάρτιο μέλη της ΝΕΟΣ αναρτάνε το δικό τους πανό με σύνθημα «Αγάπα την πατρίδα σου». Τον Απρίλιο Οικολόγοι Πράσινοι αναρτάνε άλλο πανό με το σύνθημα «Σεβασμός στην φύση». Τον Μάιο μέλη σωματείων παραπληγικών αναρτάνε πανό με το σύνθημα «Ανθρώπινες πόλεις για όλους». Τον Ιούνιο μέλη του ΠΑΣΟΚ αναρτάνε άλλο πανό με σύνθημα «Αποτελεσματικό κοινωνικό κράτος τώρα». Τον Σεπτέμβριο αναρτώ εγώ πανό με το σύνθημα «Μου πρήξατε τα συκώτια με τις κλάψες σας». Εκτός από την «επίθεση από τη μόλυνση της ατμόσφαιρας που προκαλείται από μια αλόγιστη πολιτική ανάπτυξης και αστυφιλίας, που δέχεται επίθεση από το κιτς. της εξουσίας των εργολάβων και από την αμάθεια των πολλών» διακρίνεις καμία άλλη επίθεση στο όντως υπέροχο μνημείο;

    Τέλος, ένα ερώτημα: η σύνδεση του Πρετεντέρη με τους τρεις με ποιο κριτήριο ακριβώς έγινε;

  7. Παράθεμα: Τέχνη και επανάσταση « Nassos K.

  8. Ο/Η Ανορθόδοξος λέει:

    Όλοι αυτοί οι γερασμένοι ψευτο-επαναστάτες του παρελθόντος με αηδιάζουν. Επειδή δηλαδή ήταν στο πολυτεχνείο το 73 (αν ήταν) σημαίνει οτι μέχρι σήμερα θα έχουν δικαίωμα να κρίνουν τους πάντες και να το παίζουν Θεοί, έχοντας το αλάθητο; Όπως και η «επαναστάτρια» κυρία Δαμανάκη (το φετίχ μου αυτές τις ημέρες)…

    Χαίρομαι που υπάρχουν άνθρωποι που το πέρασμα του χρόνου δεν τους γέρασε ή τους μούχλιασε, απλά τους έκανε σοφότερους και πιο έμπειρους. Πολλοί από αυτούς γράφουν και σχολιάζουν σε αυτό εδώ το βλογ…

  9. Ο/Η atheofobos λέει:

    Η απόφαση όμως να διακοπεί, έχει τους συμβολισμούς της και αφού δεν επιβλήθηκε με τη βία, είναι σεβαστή. Βρίσκω την ενέργεια των νέων θαυμάσια.

    Εάν δεν είχαν εισβάλλει θα είχε διακοπεί η παράσταση;
    Βέβαια όχι.
    Διακόπηκε με αυτή την βίαια ενέργεια και και προφανώς η διακοπή της παράστασης από τους παράγοντες του θεάτρου έγινε από σκοπιμότητα.
    Σαφώς έχουν τον φόβο να μην έχουν στο μέλλον ξανά τέτοιες διαμαρτυρίες ή και καταστροφές στο θέατρο τους.
    Εάν οι ηθοποιοί θέλουν να συμπαρασταθούν σε οτιδήποτε μπορεί να το δηλώσουν και να αναβάλλουν οι ίδιοι μια παράσταση.
    Τελικά κάθε τέτοια ενέργεια ενώ φαινομενικά φαντάζει δημοκρατική στην ουσία της είναι τελείως φασιστική.
    Ενώ εσύ έχεις κάνει μια επιλογή όπως το να πας στο θέατρο εγώ για τους δικούς μου λόγους σου επιβάλλω με το έτσι θέλω την δική μου άποψη.
    Κανένας δεν θα έιχε αντίρρηση να διαβάσουν το κείμενο τους πρίν ή μετά το τέλος της παράστασης.

  10. Ο/Η glam λέει:

    Θα συμφωνήσω απολύτως , αυτή τη φορά, με τον Λασκαράτο, με μια μικρή λεπτομέρεια!
    Να δηλώσει ότι τα ίδια ακριβώς θα έγραφε και στην περίπτωση που «οι νέοι» που προκάλεσαν τα παραπάνω γεγονότα, θα ήταν, για παράδειγμα, από την Χρυσή Αυγή , και το πανό στην Ακρόπολη θα έγραφε «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» ή του ΛΑΟΣ , με αντίστοιχα μηνύματα……

    Δεν πιστεύω να έχει δυο μέτρα και δυο σταθμά ……….

    Τι δημοκράτες θα είμαστε άλλωστε…

    Αναμένω λοιπόν την …… λεπτομέρεια

  11. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Δεν βρίσκομαι στο σπίτι μου, απαντώ βιαστικά
    1)Αθ.Αναγνωστόπουλε, ατυχήσατε. Αν αναζητήσετε ένα προηούμενο ποστ μου σχετικά με τη δολοφονία του μαθητή, θα δείτε πως καταγγέλω μετά βδελυγμίας που θα λέγατε κι εσείς την καύση της Βιβλιοθήκης. Απορώ όμως πως δεν βλέπετε τη διαφορά. Είναι άλλο ζήτημα να καίνε συνειδητά βιβλία όπως έκαναν οι Ναζί ή η Εκκλησία, βιβλία λόγω του περιεχομένου τους, και άλλο πράγμα να καίγεται μια βιβλιοθήκη, το πιθανότερο από άγνοια, ελάχιστοι γνώριζαν τι ήταν το κτίριο Σίνα και Ακαδημίας. Το πιθανότερο είναι πως οι μυστικοί Αστυνομικοί, οι προβοκάτορες, οι χούλιγκανς οι μασκοφόροι τέλος πάντων που κάψανε τη βιβλιοθήκη να μην ξέρανε τι κάνανε. Αλλά φασίστες είναι κι αυτοί, μήπως διαφωνείτε; Διαβάστε το ποστ μου, βιαστήκατε να θεωρήσετε πως συμφωνώ μαζί τους.
    Η σύνδεση του Πρετεντέρη με τους 3 έγινε προφανώς λόγω τουκοινού θρήνου τους για το πανό. Αν τώρα εσείς με την αντίρρηση 2, προσπαθείτε να μας πείτε πως η ανάρτηση ενός πανό στην Ακρόπολη όταν δολοφονείται ένας μαθητής και ξεσηκώνονται γι αυτό σε 10 ευρωπαϊκές πόλεις και γράφει ο διεθνής Τύπος, είναι της ίδιας τάξης γεγονός με το να αναρτήσει η νεολαία Λάος (υπάρχει κι αυτό το είδος;) πανό «κινδυνεύει η πατρίς» κλπ τι να σας πω, λυπάμαι

    2) περιστρεφόμενε δερβίση,
    @Και εσείς γιατί δεν διαμαρτυρηθήκατε ποτέ για τις καθυστερήσεις πληρωμών του Δημοσίου στους εργολάβους και τους γιατρούς;@
    έχω διαμαρτυρηθεί για εκατοντάδες πράγματα. Οι 3,γενικά σιωπηλοί, κύριοι ενοχλήθηκαν από το σύνθημα για τους κουλτουριάρηδες, χαρακτηρισμό που χρησιμοποιούσε καιο πολύς Χριστόδουλος χωρίς να τους ενοχλήσει. Γενικεύσανε στους 60, το σύνθημα το έγραψε 1 ή 2. Εγώ δεν γενίκευσα για το Όρος, παρ’όλο που θα είχα τα δίκια μου

    3) Όσοι βρίσκουν τη διακοπή της παράστασης βίαιη και θεωρούν πως οι ηθοποιοί υποχρεώθηκαν μετά να μη συνεχίσουν φοβούμενοι μήπως και μπουν στο στόχαστρο, νομίζω πως υποτιμούν τους ηθοποιούς ή μας κοροϊδεύουν. Ένα χάπενιγκ με φανερά πρόσωπα ήταν. Ζωντανή παράσταση, σύνδεση του θεάτρου με τη ζωή. Συνέβησαν αυτά πολλές φορές στην Ιστορία του θεάτρου. Πολύς γεροντοκορισμός μαζεύτηκε σ’αυτή τη χώρα. Σιγά τον πολυέλαιο.

    4)Σερβιτόρε,
    έχεις δίκιο. Εμποδίστηκαν ο ΓΑΠ, ο κ.Λιάπης και η κΛάτση να δώσουν τη δική τους κοσμική παράσταση κι αυτό ενόχλησε πολλούς.

    Προχτές κάποιοι εγκάθετοι της εργοδοσίας τύφλωσαν μια εργαζόμενημητέρα μετανάστρια, μια Βουλγάρα καθαρίστρια που έχει σπουδάσει ιστορικός. Εκεί να δείτε βία, ιεροσυλία και φασισμό κε Δοξιάδη μου και λοποί κύριοι με τις επιλεκτικές πολυτελείς σας ευαισθησίες, αλλά έπεσε πέπλος σιωπής στην τηλεόραση και σχεδόν παντού. Στη χθεσινή Αυγή διάβασα πως ο κ.εισαγγελεύς και η Αστυνομία δεν έχουν επιληφθεί ακόμη.

  12. Ο/Η Πάρης λέει:

    Δεν το βρίσκω απαραίτητα φασιστικό ή κρυφοφασιστικό ή επικίνδυνο ή επίθεση στη δημοκρατία να διακοπεί μια θεατρική παράσταση.
    Καταρχήν δεν νομίζω ότι έχουμε καμιά δημοκρατία επιπέδου στην Ελλάδα. Και υπάρχουν πράγματι πολύ περισσότερα που την προσβάλλουν, την μειώνουν και την αδυνατίζουν.
    Αυτό όμως που δεν κατάλαβα είναι η απόφαση για διακοπή της παράστασης. Θεωρώ ότι ο φόβος ότι θα μπουν στο στόχαστρο οι ηθοποιοί είναι περισσότερο από υπερβολικός.

  13. Για το «Μανιφέστο των Τριών» έχει γράψει και ο Γιάννης Χάρης:
    http://yannisharis.blogspot.com/2008/12/blog-post_26.html

  14. Όσο κάποιοι θέλουν να απομονώνουν την Τέχνη από την κοινωνία, τόσο περισσότερο θα ακούμε τέτοιες φωνές διαμαρτυρίας. Στον πόλεμο κατά της νέας γενιάς έχουν ριχτεί όλοι οι γνωστοί δοσίλογοι και οι δημοκράτες απολογητές. Φοβούνται πολύ από ό,τι φαίνεται.

  15. Ο/Η περιστρεφόμενος δερβίσης λέει:

    Το κάψιμο βιβλίων το καταδικάζουμε όλοι, φαντάζομαι. Πρέπει να αποφασίσετε αν η βίαιη διακοπή μιας παράστασης ή μιας βιβλιοπαρουσίασης (όπως αυτής της μαύρης βίβλου του κομμουνισμού) είναι δημοκρατική πράξη ή όχι. Αν αρχίσουν να μπαίνουν δικαιολογίες, ελαφρυντικά και ανώτεροι σκοποί στην εξίσωση, τότε ανοίγουμε τον ασκό του Αιόλου.

  16. Ο/Η goas λέει:

    Γνωρίζετε την φράσιν: «It is so 10th of September»….;
    Την εφηύραν αμερικάνοι νεανίες περιγράφοντες το ξεπερασμένον.

    Θαρρώ πως τέτοιαν αίσθησιν κάμνουν τούτα τα γεγονότα του ταραχώδους Δεκεμβρίου εις τους βαθείς συλλογισμούς των – κάποιων – ευαισθήτων δημιουργών….

    Τόσο ξεπερασμέντα έργα των… Τόσο ταχεία η ζωή που επροσπέρασεν αυτούς…

    Εις τους καιρούς των κραυγών αι υπόνοιαι ομοιάζουν αργοσχολίαι…..

  17. Ο/Η atheofobos λέει:

    Γράφεις:
    Όσοι βρίσκουν τη διακοπή της παράστασης βίαιη..
    Προφανώς λοιπόν η διακοπή της παράστασης ήταν ομαλή!!!

    Γράφεις:
    ..θεωρούν πως οι ηθοποιοί υποχρεώθηκαν μετά να μη συνεχίσουν φοβούμενοι μήπως και μπουν στο στόχαστρο, νομίζω πως υποτιμούν τους ηθοποιούς ή μας κοροϊδεύουν
    Προφανώς λοιπόν ξεκίνησαν μια παράσταση για να την σταματήσουν!!
    Άλλωστε μήπως υπήρχε ποτέ φόβος να πετάξουν οι γνωστοί -άγνωστοι καμιά μολότωφ στο θέατρο;
    Δεν το πιστεύω!

    Γράφεις:
    Ένα χάπενιγκ με φανερά πρόσωπα ήταν. Ζωντανή παράσταση, σύνδεση του θεάτρου με τη ζωή
    Όλοι μας,ακόμα και οι γεροντοκόροι όπως μας χαρακτηρίζεις , απολαμβάνουμε ένα χάπενιγκ και το χειροκροτούμε ιθερμά ,ιδίως όταν προβάλλει ένα τόσο φλέγον θέμα .
    Φτάνει μετά το χάπενιγκ η παράσταση να συνεχιστεί.

    Γράφεις:
    Είχα τη χαρά να ακούσω στο θέατρο του Ν. Κόσμου ως θεατής την ανάγνωση ενός κειμένου στο τέλος της παράστασης από τους ηθοποιούς σχετικά με τα γεγονότα. Κατέληγε με έκκληση κατά της γελοιότητας της πολιτικής ζωής. Το κοινό καταχειροκρότησε.
    Οπως και και εσύ και εγώ σε αυτή την περίπτωση θα καταχειροκροτούσα.
    Δεν ξέρω όμως αν θα χειροκροτούσαμε αν η παράσταση είχε διακοπεί.

    Τέλος γράφεις:
    Ενοχλήθηκαν οι κύριοι, αντί να χαρούν, που οι νέοι δεν πήγαν να φωνάξουν σε ένα μπουζουξίδικο. Προσποιούνται πως αγνοούν πως εκεί η Φωνή τους θα ήταν «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω».
    Αντιθέτως όμως εκεί το σύνθημα που έγραψαν «σκατά στους κουλτουριάρηδες » θα είχε ουσιαστική απήχηση στο κοινό αυτών των κέντρων!

  18. Ο/Η tyxeros λέει:

    Πότε η διανόηση(χαχα!) αυτού του είδους έπαιξε κάποιο ρόλο στην ελλάδα;Παλια συχνάζανε με τον Δαμασκηνό στο Μεγ.Βρετάνια και τώρα στο Λαμπράκειον Μέγαρο. Πρόκειται για μια ασύμφορη τάση του πνεύματος που όλο μιλάει για αλλαγή της ταυτότητας μας όταν μιλάει για γήπεδα, μπουζουξίδικα κλπ που αναφέρουν και από την άλλη το πρώτο που κάνει είναι να βάλει ταυτότητα σε όποια αλλαγή πρίν καν αρχίσει να συντελείται. Οι πολλοί πάντως που δεν καταλαβαίνουν και τίποτα (σύμφωνα με αυτούς) αποτελούν καλύτερο συλλογικό κριτήριο από αυτούς που είναι μονίμως και ιστορικά αναιρέσιμοι.
    Επίσης το να καίγονται βιβλία είναι όντως φασιστικό αλλά και αυτές οι γενικέυσεις που επιχείρούν οι κύριοι από το ίδιο πιάτο τρώνε.Υπερβολές, Παραβολές καί όλα αυτά είναι ένας μαθηματικός κόσμος συναρτήσεων που έχει πεδίο ορισμού σε κλειστά δωμάτια κάποιων φυλλάδων και πεδίο τιμών στους φραγμένους κήπους έξω από αυτά. Κατα κόσμο είναι αυναρτησίες….Πολύ ωραίο το Blog…Καλή συνέχεια

  19. Ο/Η kossak λέει:

    Συμφωνώ στα περί υποκρισίας εμπάθειας κ.λ.π. πολλών εκ των οποίων καταδικάζουν την ενέργεια. Δεν δικαιώνει όμως αυτό την ίδια την ενέργεια. Η βία δεν μπαίνει σε συμψηφισμό.

    “H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο”, “Ο κόσμος του θεάτρου έδωσε το μήνυμά του” λέτε.

    Όχι απλώς όμορφη, εκπληκτική, συγκλονιστική η Μήδεια. Μα βιασμός όχι ομορφιά η αυθαίρετη διακοπή της.

    Είχα κλείσει εισιτήρια τρεις μήνες πριν, προγραμμάτισα τις δουλειές μου για να μπορέσω να ταξιδέψω Αθήνα, έκανα το κουραστικό ταξίδι από και προς τα Ιωάννινα με την έγκυο γυναίκα μου οδικώς με αρκετές στάσεις, μπήκα σε αρκετό κόπο και έξοδα για να παρακολουθήσω την παράσταση.

    Αν είχα την ατυχία να βρίσκομαι στην διακοπείσα παράσταση δεν μπορώ να κατανοήσω που είναι το θαυμάσιο στην ενέργεια των νέων. 😦

    Βλέπω μόνο βία που η κοινωνία μας γεννά και αναπαράγει ακόμη και στους πιο ευαίσθητους χώρους.

    Που είναι η καλοσύνη, που είναι ο σεβασμός των συνανθρώπων μας, που είναι η δημιουργία, που είναι η ομορφιά, που είναι η αγάπη…

  20. Ο/Η monsieur cannibale λέει:

    «Όλοι μας,ακόμα και οι γεροντοκόροι όπως μας χαρακτηρίζεις , απολαμβάνουμε ένα χάπενιγκ και το χειροκροτούμε ιθερμά ,ιδίως όταν προβάλλει ένα τόσο φλέγον θέμα .
    Φτάνει μετά το χάπενιγκ η παράσταση να συνεχιστεί.»

    Το οποίο μπορεί να διαβαστεί και ως:
    Όλοι μας απολαμβάνουμε κατιτίς το απρόβλεπτο.
    Φτάνει μετά το απρόβλεπτο, το προβλέψιμο να συνεχιστεί.
    Από τον πολιτιστικό «γεροντοκορισμό» μέχρι την αλαζονεία του να εκλαμβάνεις τους Χ εξεγερμένους (μην αντιπροτείνετε «εξεγερμένους», λίγη φαντασία έστω κι εδώ) ως εναλλακτικούς σαλτιμπάγκους που ρίχνουν λίγο (τόσο δα όμως, ε;) προβληματισμένο ταμπάσκο στο συσσίτιο σου, η απόσταση είναι μάλλον μικρή. Μικρότερη, ίσως, ακόμα και από την απόσταση μέχρι το ταμείο και το αγανακτισμένο «Τα λεφτά μου πίσω».

  21. Ο/Η glam λέει:

    Γιατί όλα αυτά (πχ πανό Ακρόπολης, κατάληψη ΓΣΣΕ, εισβολή ΕΡΤ, θέατρα κλπ) εντελώς τυχαία ….. όλα “θεαματικά”!! “Γράφουν” δλδ στο γυαλί , μου θυμίζουν έντονα την Κα Θώδη , που κάνει οτιδήποτε , αρκεί να την “παίξει” το STAR, μάλλον θα οφείλετε στον “γεροντοκορισμό” ….
    Ευτυχώς , πάλι καλά , μπορεί να θεραπευτεί, φαντάσου να ήταν “μαλάκυνση”…..

  22. Ο/Η elias λέει:

    Το να μπεις σε ένα ιδιωτικό χώρο και να επιβάλεις τη θέληση σου στους παρεβρισκόμενους είναι μια πράξη βίας.

    Είναι μια μικρή βία, δεν αντιλέγω, δεν μπορεί να συγκριθεί με την άπειρη βια της αφαίρεσης ζωής, δεν μπορεί να συκριθεί με την άδικη βία που ασκούμε στους νέους υποθηκεύοντας το μέλον τους με τη δικιά μας ανικανότητα. Είναι μια βία που μπορώ να ανιχνεύσω τα αίτια της, μπορώ ακόμα και να τη δω με κάποια μεροληπτική συμπάθεια μια και προέρχεται από τους αδικημένους.

    Όμως είναι από κάθε άποψη μια βία και πιστός στην παλαιομοδίτικη και συντηριτική άποψη μου για την ιερότητα του ιδιωτικού χώρου του κάθε ανθρώπου, δεν μπορώ να τη δικαιολογήσω.

    Δεν ζητώ την τιμωρία των παιδιών, αλλά θέλω η βία να σταματήσει. Τα παιδιά πρέπει να ακουστούν αλλά με άλλο τρόπο.

  23. Ο/Η ΓΙΑΝΝΑ λέει:

    Απίθμενε cannibale πολύ σε γουστάρω.

  24. Ο/Η Λασκαράτος λέει:

    Αρκετοί φίλοι θεωρούν την διακοπή της παράστασης μορφή βίας.
    Αντιγράφω από το ποστ μου

    Λασκ:@Η παράσταση σταμάτησε από επιλογή των παραγόντων της. Μπορούσε να συνεχιστεί. Προσωπικά είμαι υπέρ της επιλογής να συνεχιζόταν για πολλούς και προφανείς λόγους.@

    Όπως βλέπετε τάχτηκα υπέρ της συνέχισης της παράστασης. Θεώρησα περιττό να απαριθμήσω τους προφανείς λόγους.
    Σεβασμός στο κοινό
    Σεβασμός στη δουλειά και στο μεροκάματο των παραγόντων της παράστασης (ειδικά αν δεν είναι κρατικό θέατρο)
    Σεβασμός στο μύνημα του έργου που πρέπει να εκπεμφθεί.

    Οι παράγοντες του θεάτρου επέλεξαν διακοπή. Δεν δέχομαι πως τρομοκρατήθηκαν. Αν οι νέοι είχαν μπει με κουκούλες, ναι θα ήταν τρομοκρατία. Έδειξαν τα πρόσωπα τους. 40 κινητά τηλέφωνα θα μπορούσαν να τους έχουν απαθανατίσει. Κάποιος θεατής να έχει αναγνωρίσει κάποιον εισβολέα. Δεν θα τολμούσαν να κάνουν κακό σε κανένα. Μην υπερβάλλετε, νομίζω πως καταλαβαινόμαστε εδώ μέσα.
    Αλλού Δ.Παπαιωάνου διέκοψε την παράσταση. Πήρε το κόστος, οικονομικό, ενόχληση μερίδας των θεατών. Δεν το επικρίνω, επΙλογές της στιγμής είναι γίνονται κάτω από συναισθηματική φόρτιση. Μπράβο του.
    Γεροντοκορισμός είναι να διυλίζεις τον κώνωπα και να καταπίνεις (δεν εννοώ όλους τους διαφωνούντες με εμένα) την κάμηλο. Λυπάμαι αλλά πολλοί «πνευματικοί» άνθρωποι έχουν καταπιεί διμοιρίες από καμήλες. Σωπαίνουν συστηματικά και εξεγείρονται τάχα μου για το πανό της Ακρόπολης κλπ. Αφγανάκια ζουν μια Κόλαση στην Πάτρα. Μιλιά από τους 3. Θυμάμαι πως κάποιος από τους 3 κυρίους είχε θιχτεί ξανά επειδή η υπέροχη Φρίντα Λιάππα, χρησιμοποίησε κάποιο μωρό σε κάποια ταινία. Τον έβαλε στη θέση του ο μακαρίτης ο Βασίλης Ραφαηλίδης. Οι σοβαροφανείς κύριοι που σιωπούν συστηματικά στα φοβερά αίσχη που γίνονται ενώ έχουν δημόσιο λόγο που τον χρησιμοποιούν όταν κάποιο χαμίνι σκίζει το καλτσόν της κοσμικής μεγαλοκυρίας ΔΕΝ ΜΕ ΠΕΙΘΟΥΝ.

  25. Ο/Η omadeon λέει:

    Ο Δοξιάδης είναι ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. Κάποτε τόσο εκείνος όσο κι εγώ συμμετείχαμε (ως έφηβοι) σε Διαγωνισμό Επιστημονικής Επιδόσως Νέων (επί χούντας), οργανωμένο απο τη Μαθηματική Εταιρεία και την εταιρεία Philips.
    Δεν θα σας πω ΤΙ βραβεία κέρδισα εγώ (επανειλλημένα) διότι θα… ήταν ναρκισσισμός. Θα σας πω όμως το παράπονο που μου έμεινε βαθειά χαραγμένο στη μνήμη μου, από τότε. Ηταν το γεγονός ότι ο Δοξιάδης, γράφοντας μια ΒΑΡΥΓΔΟΥΠΗ ΠΑΤΑΤΑ «κέρδισε» το πρώτο βραβείο, και… όλα τα υπόλοιπα βραβεία (2ο, 3ο… έπαινοι κλπ) δόθηκαν ΟΛΑ ανεξαιρέτως σε εργασίες ΠΟΛΥ καλύτερες της δικής του. Το δεχτήκαμε όμως τότε όλοι (οι υπόλοιποι βραβευθέντες) ΑΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΤΑ, θεωρώντας τον επίσης (???) «αγαπημένο παιδί της ΧΟΥΝΤΑΣ».

  26. Ο/Η omadeon λέει:

    Υ.Γ. Δεν νομίζω ότι πρόκειται για… άλλον Δοξιάδη. Θα ελέγξω σε λίγο τα ντοκουμέντα που έχω κρατήσει από εκείνη τη μακρυνή εποχή, αλλά δεν νομίζω να θυμάμαι λάθος. Αν έκανα λάθος (με πιθανότητα… 1%) θα το διορθώσω στη συνέχεια, μόνο που… η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ είναι γνωστή για την εύνοια που απολάμβανε τότε. Το γεγονός ότι ΕΙΧΕ κάποιο ταλέντο, π.χ. στην εκλαΪκευμένη επιστημονική φαντασία, δεν αφορά τα βραβεία που «κέρδισε» εκείνη την εποχή της εφηβείας του, αλλά την μετέπειτα εξέλιξή του, διαθέτοντας βέβαια και ΟΛΑ τα αναγκαία μέσα για την επίτευξη των σκοπών του. Ακόμη κι έτσι, θα ονόμαζα τις μετέπειτα δουλειές του αξιοπρεπείς ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΕΣ.

  27. Ο/Η omadeon λέει:

    @Elias

    Είναι μια μικρή βία, δεν αντιλέγω, δεν μπορεί να συγκριθεί με την άπειρη βια της αφαίρεσης ζωής, δεν μπορεί να συκριθεί με την άδικη βία που ασκούμε στους νέους υποθηκεύοντας το μέλον τους με τη δικιά μας ανικανότητα. Είναι μια βία που μπορώ να ανιχνεύσω τα αίτια της, μπορώ ακόμα και να τη δω με κάποια μεροληπτική συμπάθεια μια και προέρχεται από τους αδικημένους.

    Μια αναίμακτη διαμαρτυρία τέτοιου είδους που μάλιστα… ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΘΗΚΕ από το ίδιο το κοινό, ενώ αναφέρθηκε με πολιτισμένο και έξυπνο τρόπο ΚΑΙ στο ίδιο το θεατρικό έργο ΔΕΝ μπορεί να χαρακτηριστεί «βία». Αν το κοινό γιουχάϊζε, βέβαια, θα ήταν κακογουστιά και παρενόχλησή του. Ομως γιουχάϊσμα από όσα διαβάσαμε ΔΕΝ συνέβη.

  28. Ο/Η omadeon λέει:

    Κύριε Λασκαράτο
    ξεχάσατε να αναφέρετε και το εκπληκτικό γεγονός ότι… όσον αφορά το πανώ στην Ακρόπολη, που μερικοί έσπευσαν να το καταδικάσουν μέσω σύγκρισης με το κατέβασμα της Γερμανικής σημαίας από τον Γλέζο… στην πραγματικότητα ΕΠΑΙΝΕΘΗΚΕ από τον ίδιο τον Γλέζο. Κάλυψη της δήλωσης Γλέζου (που δήλωσε «ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ») για το πανώ έκανε και η tvxs-Κούλογλου:

    «Είμαι περήφανος για το πανό στην Ακρόπολη» – Γλέζος
    http://www.tvxs.gr/v2027
    «Ο Μανόλης Γλέζος μιλά στο TVXS για το κλίμα των ημερών, το oποίο χαρακτηρίζει εξέγερση. Αναρωτιέται πόσα δάκρυα έχουν χύσει για τα χαμένα σπίτια των πλειστηριασμών αυτοί που σήμερα κλαίνε για τα καμένα καταστήματα, επικαλείται τον ποιητή που λέει ότι είμαστε στο τελευταίο σκαλί του κακού, δηλώνει περήφανος για το πανό που ανέβηκε στην Ακρόπολη με το σύνθημα “Αντίσταση” και αναρωτιέται: «Αν ήταν όντως εξοστρακισμός, τότε είναι λιγότερο θάνατος αυτός του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου»;

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε εσάς κ. Λασκαράτο, στον κ. Ροίδη και στους φίλους αυτού του ποιοτικού μπλογκ, του καλύτερου όλων στον τομέα της θεματολογίας του (νομίζω).

  29. Ο/Η Po λέει:

    φίλε omadeon,
    ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά και για τα σχόλια.

    Όμως, θα προτιμούσα να μην αναφέρεις προσωπικά δεδομένα για τον οποιοδήποτε, είτε για τον κ. Δοξιάδη είτε για άλλον, γιατί εδώ δεν αμφισβητούμε την προσφορά και την αξία κανενός, δεν είναι άλλωστε αυτή η πρόθεσή μας.

    Κρίνουμε αποκλειστικά και μόνο μία συγκεκριμένη στάση μέσω της συγκεκριμένης ανάρτησης που αφορά συγκεκριμένο γεγονός. Τίποτε άλλο.

    Ο σεβασμός σε ορισμένα δεδομένα είναι για μας εδώ, τρόπος ζωής και έκφρασης.

  30. Ο/Η Κωνσταντινος Κοροβιλας λέει:

    Με μεγαλη μου χαρα βλεπω πως το θεμα αυτο εχει αναψει φωτιες. Αγγιξε πολλες ενδομυχες χορδες και ξεπεταχτηκαν πολλοι τονοι, παρατονιες και ημιτονια. Καποιοι φανηκε πως ενοχληθησαν. Ανα ρωτιεμαι , ποιοι? Οι κουλτουριαρηδες ? Οι επιμονοι χαρακτηριστες ορισμενων χωρων, ως χωροι ιεροι? Οι καθωσπρεπει θεατροφιλοι που δεν ανεχονται να διακοπει η απολαυση τους και η παρασταση για την οποια στο κατω κατω, εχουν πληρωσει και απαιτουν «τα λεφτα μου πισω?» Ομολογω, πραγματι, πως εδω τιθενται καποια ηθικα και κοινωνικα ερωτηματα. Ποιος , ομως , δεν θα υποκλινοταν μπροστα στην αξιοθαυμαστη πραξη των εξεγερμενων , νεων, που την ωρα της μαχης » εισβαλουν» μεσα στο θεατρο, καταλαμβανουν την σκηνη, και με τον γνωστο τους τροπο ζητουν απο τους εφησυχασμενους θεατες που απολαμβανουν ησυχα και ηρεμα, μια παρασταση, να ξεσηκωθουν, να αντισταθουν, ζητωντας τους να αφυπνηστουν και να συμμετασχουν ενεργα στο μεγαλο εργο που λεγεται ζωη? Η παρασταση μπορει να περιμενει. Ο κωδων του κινδυνου κρουει. Εχετε αντιληφθει (καποιοι), σε τι καθεστως ζουμε? Σε τι οικονομικη εξαθλιωση, σε τι παρακμη αξιων,πολιτισμου,παιδειας και ιδιαιτερα, τι αρρωστημενοι και αναχρονιστικοι θεσμοι κυβερνουν την ζωη μας? Η παρασταση, το ξαναλεω, η καθε παρασταση, μπορει να περιμενει. Θεωρω, την ενεργεια αυτη των εξεγερμενων νεων, οχι μονο αξιοθαυμαστη, αλλα τολμηρη, γνησια και ευφυη. Οσο για το συνθημα, «ΣΚΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ» ας αναρωτηθουμε πρωτα σε ποιους απευθυνεται. Εγω, προσωπικα, δεν θα διανοουμουν να αποκαλεσω κουλτουριαρη, εναν διανοουμενο, εναν καλλιτεχνη, εναν σοβαρο σκεπτομενο ανθρωπο, η εναν σοβαρο θεατροφιλο η εναν φιλοτεχνο, εκτος πια, κι αν ηθελα να τον βρισω, για καποιο λογο. Η λεξη αυτη, μονο σαν βρισια μου ηχει, και μου περιγραφει ανθρωπο με ψευτικες πολιτιστικες αξιες. Και τετοιοι υπαρχουν πολλοι, συχναζοντες σε θεατρα, γκαλερυ εικαστικων , κατι Λαμπρακεια Μεγαρα Μουσικης κ.λ.π. Ε, δεν εχει και αδικο, το συνθημα αυτο! Προτεινω στο Εθνικο Θεατρο, εαν δεν το εχουν σβησει, –ειμαι σιγουρος θα το εχουν κανει προ πολλου– να το διατηρησουν ως εργο υψηλης τεχνης. Εαν υπηρχε η δυνατοτητα, θα το αποκοπουσα και θα το επαιρνα να το προσθεσω στην προσωπικη μου συλλογη. Επισης , προτεινω στο Εθνικο Θεατρο, να φροντισουν να αφιερωσουν μια σκηνη οπου η εισοδος θα ειναι ελευθερη, χωρις λεφτα.Ευχαριστως, θα δεχομουν να επιβαρινθω φορολογικα, οτι θα μου αναλογουσε, ωστα να συντηρηθει ενα τετοιο θεατρο. Θα ευχομουν, παρομοιες,τετοιες, «εισβολες» να γινονταν και σε αλλους χωρους,π.χ, σε μια εκκλησια, την ωρα της λειτουργιας, προτρεποντας το εκκλησιαζομενο κοινο να αποτοξινωθει και να απεξαρτηκοποιηθει απο την τακτικη του δοση θρησκευτικου ναρκωτικου και να βγει στους δρομους. Επισης, θα ευχομουν τετοιες «εισβολες» να γινονταν και μεσα στα εφησυχασμενα νοικοκυρια, την ωρα που οι εφησυχασμενοι νοικοκυρεοι αποχαυνονωνται απο την παραπλανητικη , δολια, Κιρκη, τηλεοραση , την καθημερινη ρουτινα και τον καθωσπρεπεισμο. που τους εχουν μετατρεψει σε αβουλα ανενεργα οντα. Ειναι καιρος, καποιοι, να αποτιναξουν απο πανω τους πολυ σκονη και πολλα κατακαθια που τους εναπωθεσε στο διαβα του ο χρονος, προκαλοντας τους ετσι , χρονια γεροντοκοριαση.

  31. Ο/Η Πελοπίδας λέει:

    Όποιος διαμαρτύρεται για κάτι κρίνεται. Όταν δεν μιλάς για τίποτα και βγαίνεις να πεις βια την ολιγόλεπτη διακοπή μιας παράστασης…κάτι τρέχει με σένα. Ο ΓΑΠ και η Λάτση ας περιμένουν.

  32. Ο/Η Iωάννης ο βίαιος λέει:

    Διακόφτηκε η παράσταση, τι βία θεέ μου, σκίστηκε το καλτσόν κάποιων, τσ τσ τσ.

  33. Ο/Η ΝΑΝΑ λέει:

    Αυτή η υποκρισία του «όμως»…
    Ορθώνεται σχεδόν απειλητικό θέλοντας να μας επαναφέρει στην «τάξη»:
    «Καταλαβαίνουμε οτι έχουν δίκιο τα παιδιά, οτι αποτελούν περιφρονημένο κομάτι της κοινωνίας, οτι δεν έχουν ούτε παρόν ούτε μέλλον, οτι είναι λογικό να αντιδρούν,
    ΟΜΩΣ!!!
    Όχι και να διαδηλώνουν στους δρόμους…
    Όχι και να ανοίγουν πανώ στην Ακρόπολη…
    Όχι και να καταλαμβάνουν τηλεοπτικά πλατώ…
    Όχι και να διαμαρτύρονται στις θεατρικές αίθουσες…
    Όχι και να μας χαλάνε το πρόγραμμά μας…
    Μπορούν ωραιότατα να φορούν περιβραχιόνιο που θα γράφει «ΕΞΑΓΡΙΩΘΗΚΑ» και να μην ενοχλούν και τον συνπολίτη τους!»

    (Κι επειδή πάντα υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος να βρει την ιδέα μου καταπληκτική, να το χοντρύνω λίγο ακόμη. Η πρόταση για τα περιβραχιόνια θα μπορούσε να μεταφερθεί και στην Γάζα κι εκεί τα παιδιά να γράφουν «ΠΕΘΑΝΑ». Έτσι θα μπορούμε να παρακολουθούμε τις ανταποκρίσεις στην TV χωρίς τίποτε να χαλάει το εορταστικό μας κλίμα).

  34. Ο/Η elladara λέει:

    Αφού είδαμε και τον περιβόητης όσο και απύθμενης βλακείας omadeon, έναν αποτυχημένο 50αρη χαραμοφάη που μέχρι trance remix σε Θεοδωράκη έχει κάνει (!!!), να προσπαθεί (επί ματαίω) να ακυρώσει την επιστημοσύνη του Δοξιάδη, είναι πια καιρός να πάμε να πνιγούμε…

  35. Παράθεμα: To θέατρο είναι μέσα στη ζωή | Condensation Cube

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.