Ο Ιερώνυμος καλύπτει ΚΑΙ τον Γιοσάκη

Η «Απογευματινή», όταν τη διηύθυνε ο Πάσχος Μανδραβέλης είχε τα καλύτερα ρεπορτάζ στα εκκλησιαστικά σκάνδαλα. Στις 1.2. 2005, αναρωτιέται για τον αρχιμανδρίτη, αν είναι άνθρωπος του Χριστόδουλου ή του Ιερώνυμου; Όπως όλα έδειξαν, ήταν και  είναι και των δυο. Από ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής του Χριστόδουλου: «..όπως προκύπτει από έγγραφη
καταγγελία του ιεροδιακόνου Ιγκορ Χλοπόνιν, τον οποίο χειροτόνησε ο .
Μητροπολίτης Θηβών Ιερώνυμος, υπήρχαν πολύ στενές σχέσεις μεταξύ του κ. Ιερωνύμου και
του Γιοσάκη», (βλ. «Eμφύλιος πόλεμος για τον… Γιοσάκη-ΤΑ ΝΕΑ»-
Μπαΐλης Πάνος1 Φεβρουαρίου 2005 | 00:00 και «Ξαναμπλέκουν Xριστόδουλο-Γιοσάκη»-ΤΑ ΝΕΑ, Αλεξίου Σίλα, 23 Φεβρουαρίου 2005 | 00:00)Ο δικαστής κατέθεσε ότι ο Γιοσάκης μεσολάβησε για να συναντήσει δυο φορές τον Αρχιεπίσκοπο

[Η κρατική Εκκλησία δεν κρατά ούτε τα πιο στοιχειώδη προσχήματα]

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Το παρακάτω πολύ αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Πρώτου Θέματος», δεν καταφέρνει, το πράγματι πάρα πολύ δύσκολο έργο, να συμπεριλάβει όλες της πτυχές του περιπετειώδους βίου του πανοσιολογιότατου (τον οποίο αποκαλεί εκ παραδρομής «πανέξυπνο» αντί για παμπόνηρο) αρχιμανδρίτη του ευλαβούς παραδικαστικού κυκλώματος (που κατηγορήθηκε και για αρχαιοκαπηλία και συνοδεύτηκε από φήμες ροζ σκανδάλων), ο οποίος έδρασε στα Κύθηρα («Τα ιερά μυστήρια των Κυθήρων -Σεξ και αρχαιοκαπηλία»), στην Κύπρο («Δράση και στην Κύπρο», in.gr-10.2.2005), στις ΗΠΑ («Τα κατορθώματα του Γιοσάκη στο Σικάγο», ΤΟ ΒΗΜΑ, 15-7-2007), στη Λήμνο («Άρπαξε την περιουσία μητροπολίτη ο Γιοσάκης-ΤΑ ΝΕΑ», Μουστάκα Μίνα13 Μαΐου 2005 | 00:00) και στην Αθήνα, ειδικευόμενος σε θέματα Δικαιοσύνης, εκδρομές ευσεβών δικαστών κλπ («Δεν θα πάω σαν κότα σε σφαγή…»-ΤΑ ΝΕΑ, 7.1.2006), προκαλώντας παντού σκάνδαλα. Η ευσεβής Δικαιοσύνη τον αθώωσε σε κάποιες δίκες με διάφορα σκεπτικά, παραγραφές, κλπ και τον καταδίκασε με αναστολή σε φυλάκιση 12 ετών. Αυτά από το Κράτος Δικαίου, όσο για την προκλητική αρνησιδικία από την πλευρά της Εκκλησίας, αυτή δεν σημαίνει τίποτα άλλο από το προφανές, που όλοι αντιλαμβάνονται. Όσο γι’αυτό που γράφει η εφημερίδα πως αρμόδιος να τον παραπέμψει σε δίκη είναι ο μητροπολίτης Ιλίου, θέλω να το συμπληρώσω με δυο παρατηρήσεις. Πρώτον πως ο αμελής μητροπολίτης δεν είναι ανεξέλεγκτος, η Ι.Σύνοδος μπορεί να τον ελέγξει και δεύτερον αυτός ο ενάρετος μητροπολίτης που (πέφτω από τα σύννεφα) έχει συκοφαντηθεί ότι προστάτευε παιδεραστή ιερέα (βλ. «Αχαρνές»- 27.11. 2013 axarnea.gr), ανήκει συμπτωματικά στο περιβάλλον του Ιερώνυμου, αρχιεπισκόπου Λυκαβηττού και Βοιωτοπεδίου (https://archive.ph/ZHIQk).

Παραπέμπω στο ούτως ή άλλως πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ της εφημερίδας, από το οποίο ο καθένας μπορεί να βγάλει συμπέρασμα για την ποιότητα του ανώτατου κλήρου, την υποκρισία των «απλών παπάδων», που αν δεν συμπράττουν, κάνουν το κορόιδο και τη συνένοχη ανοχή του κοπαδιού (ποιμνίου) των πιστών. Το πρόβλημα δεν είναι ο πανοσιολογιότατος Γιοσάκης στον οποίο μπορώ να βρω ελαφρυντικά, αφού γαλουχήθηκε με γονική ευθύνη παιδιόθεν μέσα στην Εκκλησία, το πρόβλημα είναι η ηγεσία της Εκκλησίας και το ενωμένο με την Εκκλησία μισθοδοτικό Κράτος, που ασφαλώς δεν το περιορίζω στην εκάστοτε συγκαλύπτουσα κυβέρνηση, αλλά και στην αόμματη και κωφάλαλη Αντιπολίτευση.

Ακολουθεί το ρεπορτάζ με φωτογραφίες δικής μου επιλογής από άλλα δημοσιεύματα των Μ.Μ.Ε.:

«Ιάκωβος Γιοσάκης: Ο καταδικασμένος αρχιμανδρίτης λειτουργεί σε ναό της Βαρυμπόμπης», Διονύσης Θανάσουλας-22.01.2023, 08:02, 43 ΣΧΟΛΙΑ. «Κουβαλώντας ποινή 12 ετών (με αναστολή), ο ιερέας που έγινε γνωστός για την εμπλοκή του σε δύο παραδικαστικά κυκλώματα, λειτουργεί κάθε Κυριακή πρωί στον ιερό ναό Αποστόλων Πέτρου & Παύλου στη Βαρυμπόμπη, οι πιστοί παρακολουθούν τη θεία λειτουργία με την δέουσα κατάνυξη, σε ένα σχεδόν γεμάτο ναό. Ο ιερέας που τελεί την λειτουργία είναι πολύ γνωστός σε κάποιους, που αναγνωρίζουν στο πρόσωπο του τον αρχιμανδρίτη Ιάκωβο Γιοσάκη, γνωστό στο πανελλήνιο πριν από το 2005 για τα έργα και τις ημέρες του. Έργα και ημέρες που περιλαμβάνουν την εμπλοκή του σε υποθέσεις αρχαιοκαπηλίας για τις οποίες αθωώθηκε και φυσικά στο περίφημο παραδικαστικό κύκλωμα στο οποίο συμμετείχε και για το οποίο καταδικάστηκε.

Ο άνθρωπος που για πολλούς κοιτούσε με το ένα μάτι ψηλά για να δει το Θεό και με το άλλο την εξουσία, κρίθηκε ένοχος τον Φεβρουάριο του 2019 από το Εφετείο και εισέπραξε δώδεκα χρόνια φυλακή (με αναστολή) για τα αδικήματα της παθητικής και ενεργητικής δωροδοκίας, της διαμεσολάβησης σε δωροδοκία και της άμεσης συνέργειας σε νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα. Κι αν η ποινή από μόνη της φάνταζε ικανή για να μην ιερουργεί πλέον ο πανέξυπνος αρχιμανδρίτης, κάτι τέτοιο δεν συνέβη αφού μετά το Καματερό και τον ναό του Αγίου Γεωργίου, όπου υπηρετούσε από το 2018, τοποθετήθηκε ακολούθως στην Βαρυμπόμπη. Παρ’ όλες τις δικαστικές εκκρεμότητες και τις καταδίκες φαίνεται ότι δεν έχει κινηθεί καμία διαδικασία από την Εκκλησία για την απομάκρυνσή του. Σύμφωνα με εκκλησιαστικούς κύκλους ο μόνος που έχει τη δικαιοδοσία να τον παραπέμψει στα εκκλησιαστικά δικαστήρια και να τον θέσει σε παύση, είναι ο Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών, Πετρουπόλεως όπου ανήκει το Καματερό Αθηναγόρας. Ο Ιάκωβος Γιοσάκης ιερουργεί πλέον στον ιερό ναό Αποστόλων Πέτρου & Παύλου της Βαρυπόμπης και η τοποθέτηση του εκεί δείχνει αν μη τι άλλο ότι οι «αμαρτίες» του περιβόητου αρχιμανδρίτη έχουν πάρει άφεση. Αμφότεροι οι ενοριακοί ναοί υπάγονται στην Μητρόπολη Ιλίου, Αχαρνών & Πετρουπόλεως η οποία πήρε υπό τη σκέπη της τον Ιάκωβο Γιοσάκη τα τελευταία χρόνια. Χρόνια κατά τα οποία ο πανέξυπνος αρχιμανδρίτης κατάφερε να επανέλθει στους κόλπους της Εκκλησίας μετά τα πεπραγμένα του και μια διαδρομή που ξεκίνησε ταπεινά αλλά ξεχείλισε από ένα υπέρμετρο εγώ που σημάδεψε τόπους και ανθρώπους.

«Ντυμένος με τα χρυσά άμφια, ο Ιάκωβος Γιοσάκης ψέλνει και κοινωνεί παιδιά και μεγάλους στην εκκλησία της Βαρυμπόμπης όπου τοποθετήθηκε, αρκετά μακριά από τον Πειραιά και τον Άγιο Δημήτριο. Την περιοχή δηλαδή που γεννήθηκε και μεγάλωσε αυτός ο πανέξυπνος ιερέας, γιος ενός υδραυλικού και μιας νοικοκυράς, που ζούσαν σε έναν από τους δύο ορόφους μιας τυπικής κατοικίας. Οι γονείς του είχαν ήδη μια κόρη, όταν ήρθε στον κόσμο ο Παύλος-με αυτό το όνομα βαπτίσθηκε- ενώ ακολούθησε άλλο ένα κορίτσι, που απλά μεγάλωσε τις υποχρεώσεις για τον πατέρα του. Άνθρωποι θρήσκοι και συντηρητικοί, οι γονείς του φρόντισαν να «σπρώξουν» από μικρό το μοναχογιό τους στο δρόμο του Θεού και έτσι όταν ο έφηβος πλέον Παύλος φοίτησε στο 5ο Γυμνάσιο Αρρένων Πειραιά είχε άλλες ανησυχίες. Δεν έπαιζε μπάλα με φίλους του, δεν έμενε αργά έξω, δεν πήγαινε σινεμά και σε μια εποχή που έρχονταν κοσμογονικές αλλαγές και οι νέοι ονειρεύονταν να γίνουν ηθοποιοί, τραγουδιστές, πιλότοι ή καπετάνιοι, αυτός επέλεξε να γίνει ιερέας. Δεν ήταν και πολύ δύσκολο. Οι επιδόσεις του στο γυμνάσιο ήταν άριστες, όπως και οι καλές σχέσεις που είχε χτίσει με τους καθηγητές του, βγάζοντας προς τα έξω έναν συνεσταλμένο χαρακτήρα.

«Ομόφωνη αθώωση Κεχαγιόγλου, ελεύθερος ο Γιοσάκης» (capital.gr-Π. Στάθης, 09-Μαϊ-2012 18:06).«…ομόφωνη αθώωση του ποινικολόγου Σάκη Κεχαγιόγλου, την -με πλημμεληματική ποινή- απαλλαγή του αρχιμανδρίτη Ιάκωβου Γιοσάκη για το αποκαλούμενο «παραδικαστικό κύκλωμα», μετά από 7 ολόκληρα χρόνια… σε δεύτερο βαθμό ο δικηγόρος απηλλάγη από τις κατηγορίες του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος και της συνέργειας σε αυτό, για τις οποίες είχε καταδικαστεί πρωτόδικα σε ποινή κάθειρξης έξι ετών.…έκρινε ένοχο τον αρχιμανδρίτη Ιάκωβο Γιοσάκη μόνο για το πλημμέλημα της ηθικής αυτουργίας σε παράβαση καθήκοντος και τον καταδίκασε σε φυλάκιση 14 μηνών με αναστολή. Σε πρώτο βαθμό, ο Ιάκωβος Γιοσάκης είχε καταδικαστεί σε κάθειρξη εννέα ετών για το κακούργημα της απάτης αλλά και για την κατηγορία του ξεπλύματος «βρώμικου» χρήματος. Ωστόσο, το αδίκημα της απάτης, με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο, έγινε πλημμέλημα, το οποίο έχει πλέον παραγραφεί, καθώς έχουν παρέλθει ήδη πέντε έτη από την τέλεσή του«.

Ο δρόμος μετά το Γυμνάσιο ήταν η Θεολογική Σχολή Αθηνών, στην οποία εισήλθε έχοντας ένα και μόνο όνειρο, να γίνει μητροπολίτης όσο πιο γρήγορα θα ήταν αυτό δυνατό. Έχοντας μια πολύ καλή σχέση με τον τότε Μητροπολίτη Κυθήρων Ιάκωβο, τον οποίο είχε γνωρίσει σε εκκλησιαστικές γιορτές στον Πειραιά, τον πείθει να τον χειροτονήσει διάκονο. Παίρνει μάλιστα και το όνομα του-Ιάκωβος-ενώ παραμένει με απόσπαση στην Αθήνα και τοποθετείται στην εκκλησία της Αγίας Ειρήνης στην Αιόλου. Στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 ο Γιοσάκης αρχίζει να χτίζει δυνατές γνωριμίες μέσα στους κόλπους της Ιεραρχίας και μαθαίνει εύκολα τα όσα γίνονται στις Μητροπόλεις, ειδικά αυτές που τον ενδιαφέρουν. Όταν πληροφορείται ότι στα Κύθηρα, οι ντόπιοι έχουν έρθει σε κόντρα με τον Ιάκωβο, επιλέγει να αποδεχθεί την πρόσκληση του ηλικιωμένου μητροπολίτη Παντελεήμονος. Είναι 21 ετών όταν φτάνει στην Μύρινα και μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα γίνεται πρωτοσύγκελος και ο εξ απορρήτων του άρρωστου μητροπολίτη, βγάζοντας προς τα έξω έναν άλλο Γιοσάκη.

Όπως γράφτηκε τότε στα ΜΜΕ, στην Λήμνο δεν άργησαν να κυκλοφορήσουν οι φήμες για τον νεαρό πρωτοσύγκελο και τις εξόδους του σε μπαρ μαζί με αυτές που τον ήθελαν να διαχειρίζεται εν λευκώ τα χρήματα της Μητρόπολης. Όταν έρχονται οι ψίθυροι για παλιές εικόνες που εξαφανίστηκαν και μια Mercedes αντικαθιστά το παλιό Austin Morris του Παντελεήμονα, οι κάτοικοι ξεσηκώνονται. Εν μέσω οργισμένων διαδηλώσεων και μιας δημόσιας κατακραυγής, ο Γιοσάκης μαζί με τον υπέργηρο μητροπολίτη, θα φύγει από τη Λήμνο και θα επιστρέψει στην Αθήνα.


Το 1988 είναι 23 ετών όταν χάνει αρχικά τον πατέρα του και ακολούθως τον Παντελεήμονα, τον οποίο πρόσεχε και φρόντιζε μέχρι τέλους, ο οποίος τον χρίζει μοναδικό κληρονόμο της περιουσίας του. Μετακομίζει στην Κύπρο και εν συνεχεία στην Αγγλία, όπου υπηρέτησε στην Αρχιεπισκοπή Μ. Βρετανίας & Θυατείρων ενώ παράλληλα ολοκληρώνει ένα διδακτορικό πάνω στην Ποιμαντική Θεολογία. Θα ξαναδεί τα Κύθηρα το 1996, όταν τοποθετείται στη Μονή του Αγίου Θεοδώρου και αρχικά ο κόσμος τον αγκαλιάζει, βλέποντας στο πρόσωπό του έναν ιερωμένο που ενδιαφέρεται για τα ξωκλήσια και τους ναούς του νησιού. Γρήγορα όπως αναφέρει ο Τύπος της εποχής, θα έχουμε τα παρατράγουδα της Λήμνου, με φήμες για σεξουαλικά σκάνδαλα, παράνομες ανασκαφές και αρχαιοκαπηλία. Η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο, οι κάτοικοι σπάνε την πόρτα του Μοναστηριού και τον σέρνουν έξω, ενώ ο Γιοσάκης κάνει λόγο για κόσμο που βρίσκεται στο «σκοτάδι». Μέσα στην γενική κατακραυγή ο μητροπολίτης Ιάκωβος παραιτείται, η Εκκλησία διεξάγει ενδελεχείς ανακρίσεις και πανέξυπνος ιερωμένος ανοίγει μια βιομηχανία αγωγών, όπως είχε κάνει και στην Λήμνο. Η φυγή στην Αμερική και την Μητρόπολη του Παναμά από όπου αποσπάσθηκε στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής είναι μια διέξοδος για τον ιερωμένο που λάτρεψε την εξουσία και ήθελε να ανέλθει όσο πιο ψηλά μπορούσε. Στον γάμο της αδερφής του γνωρίζει την πρωτοδίκη Αντωνία Ηλία, με την οποία θα αναπτύξει στενή σχέση τα επόμενα χρόνια, αμφότεροι εκ των πρωταγωνιστών του παραδικαστικού κυκλώματος.

Αργότερα, όταν και οι δύο θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις ευθύνες τους, η πρώην ανακρίτρια ομολογεί ότι τον γνωρίζει τον Φεβρουάριο του 2001, στον γάμο της αδελφής του. «Δεν υπήρξε κολλητός μου φίλος, τον έχω συναντήσει περίπου 10 – 12 φορές στο σπίτι του στο Κερατσίνι, στην εκκλησία, στο δικό μου σπίτι, αλλά και σε μαγαζιά του Κολωνακίου με νομικούς και επιχειρηματίες. Ηταν ένας άνθρωπος που κυκλοφορούσε και με πάρα πολλούς δικαστές και με πολύ καλό κόσμο». Η Ηλία έχει προβλήματα οικογενειακά λόγω της κακής υγείας του πατέρα της, και ο Γιοσάκης τη βοηθάει να μεταβεί στην Αμερική. Φιλοξενείται στο Σικάγο από μία οικογένεια, την οποία της έχει γνωρίσει ο αρχιμανδρίτης, προκειμένου ο πατέρας της να υποβληθεί σε εξετάσεις. Μέσα στο 2003, στις 4 Μαρτίου και στις 13 Οκτωβρίου δικάζει δύο υποθέσεις του Γιοσάκη, ενώ στον ίδιο χρόνο πέφτει «τυχαία» στα χέρια της μια τρίτη υπόθεση, για την οποία ενδιαφέρεται ο αρχιμανδρίτης. Την αποζημίωση από ασφαλιστική εταιρεία για τροχαίο ατύχημα του μοναχού Ιγκόρ, στον οποίο και επιδικάζει το υψηλό ποσό αποζημίωσης 480.000 ευρώ. Στη δίκη για το παραδικαστικό ο Γιοσάκης μαζί με την Αντωνία Ηλία που είχε διαφύγει στο εξωτερικό και δικάστηκε ερήμην αλλά και άλλους κατηγορούμενους εισπράττει κάθειρξη εννέα ετών και έντεκα μηνών.


Ο αρχιμανδρίτης που είχε προφυλακισθεί αλλά αποφυλακίσθηκε, διατηρούσε μέχρι τότε φοβερές γνωριμίες στους δικαστικούς κύκλους, και τα όσα δημοσιοποιήθηκαν στα ΜΜΕ, έδειχναν έναν άνθρωπο πολύ έξυπνο που μιλούσε με άνεση για όλα. Επίσης αθωώθηκε για την υπόθεση αρχαιοκαπηλίας ενώ δικαιώθηκε όταν προσέφυγε κατά της της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με προσφυγές. Πάντως μετά το πρώτο παραδικαστικό, ακολούθησε και το δεύτερο με τον Γιοσάκη να είναι και πάλι εις εκ των πρωταγωνιστών σε υποθέσεις που δεν συνάδουν με τον βίο ενός ιερωμένου. Τον Φεβρουάριο του 2019 καταδικάστηκε σε 12 χρόνια φυλακή με αναστολή και εξακολούθησε να ασκεί τα ιερατικά του καθήκοντα, στην Μητρόπολη Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως. Τελικά, στην περίπτωσή του, όπως έλεγε παλιός του γνώριμος, τα ράσα όντως κάνουν τον παπά!».

This entry was posted in IERES_ATAXIES, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ο Ιερώνυμος καλύπτει ΚΑΙ τον Γιοσάκη

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Το Άγιο Πνεύμα προκαλεί καθυστερήσεις δικών και παραγραφές

    Εκκλησία Κυθήρων-1:

    https://www.in.gr/2006/02/10/greece/athwoi-gia-tin-ypothesi-arxaiokapilias-sta-kythira-oi-giosakis-kai-stayropoylos/

    Αθώοι για την υπόθεση αρχαιοκαπηλίας στα Κύθηρα οι Γιοσάκης και Σταυρόπουλος


    Δεν… πήδηξε απ το παράθυρο ο Κ.Σταυρόπουλος, αλλά τελικά έφυγε από την πόρτα (φωτ. αρχείου)

    10 Φεβρουαρίου 2006, 15:32
    Upd: 22:00

    Αθώοι, λόγω παραγραφής των αδικημάτων, για την υπόθεση της αρχαιοκαπηλίας στα Κύθηρα, κρίθηκαν από το τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά οι Ιάκωβος Γιοσάκης και Κύριλλος Σταυρόπουλος. Η παραγραφή οφείλεται στην μετατροπή των αδικημάτων σε πλημμελήματα.

    Αθώοι, λόγω παραγραφής των αδικημάτων, για την υπόθεση της αρχαιοκαπηλίας στα Κύθηρα, κρίθηκαν ομόφωνα από το τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά οι Ιάκωβος Γιοσάκης και Κύριλλος Σταυρόπουλος, την Παρασκευή.

    Το δικαστήριο έκανε δεκτή την πρόταση της εισαγγελέως Κ.Γκίκα, για μετατροπή του αδικήματος από κακούργημα σε πλημμέλημα, καθώς υποστήριξε ότι η κατηγορία είναι απόπειρα κλοπής των αρχαίων αντικειμένων από τη Μονή Κυθήρων.

    Η εισαγγελέας Κ.Γκίκα επισήμανε στην αγόρευσή της ότι δεν στοιχειοθετείται και για τους δύο το αδίκημα της υπεξαίρεσης, αν και πιστεύει ότι έκαναν παράνομες ανασκαφές. Προσέθεσε όμως ότι η κατηγορία για το αδίκημα αυτό έχει παραγραφεί, λόγω παρέλευσης πενταετίας.

    Έτσι, οι δύο κατηγορούμενοι αθωώθηκαν, λόγω παραγραφής του αδικήματος. Παρά ταύτα, ο Ιάκωβος Γιοσάκης θα παραμείνει στη φυλακή, καθώς έχει προφυλακιστεί και για την εμπλοκή του στο παραδικαστικό κύκλωμα. Αντίθετα, ο Κύριλλος Σταυρόπουλος θα αφεθεί ελεύθερος.

    Η «παράσταση» του Κύριλλου Σταυρόπουλου

    Νωρίτερα, ο Κύριλλος Σταυρόπουλος είχε προκαλέσει ένταση στη δικαστική αίθουσα, απειλώντας ότι θα αυτοκτονήσει.

    Ακούγοντας την εισαγγελέα να λέει ότι οι δύο ιερωμένοι εν γνώσει τους έκαναν τις παράνομες ανασκαφές και τα όσα κατέθεσαν ήταν υπερασπιστική τακτική, οι Ιάκωβος Γιοσάκης και Κύριλλος Σταυρόπουλος άρχισαν να εκτοξεύουν απειλές και κατάρες κατά της έδρας, ενώ ο δεύτερος κατευθύνθηκε προς το κλειστό παράθυρο, φωνάζοντας ότι θα πέσει στο κενό, κάτι που απεφεύχθη από τους αστυνομικούς.

    Η δίκη διακόπηκε προσωρινά και, όταν άρχισε εκ νέου, η εισαγγελέας τόνισε ότι «δυστυχώς η κακουργηματική κατηγορία δεν στοιχειοθετείται από τα υπάρχοντα στοιχεία», προτείνοντας τη μετατροπή της σε πλημμέλημα· πρόταση που το δικαστήριο έκανε δεκτή.

    Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ
    _______________________________________

    Εκκλησία Κυθήρων-2:

    Εκκλησία Κυθήρων-3:

    Εκκλησία Κυθήρων-4:

    Ηγούμενος Κλαύδιος, τ.ιερέας μητρόπολης Κυθήρων,

    χτενίζει την «πατριάρχισα Μαρίτσα», αδελφή Ειρηναίου Iεροσολύμων.

    «Υπάρχουν πολλοί που θεωρούν τη Μαρίτσα υπεύθυνη για όλα τα δεινά του Πατριαρχείου, καθώς τα ξέρει και τα ελέγχει όλα: Απ’ τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τα ενοίκια έως τις επιλογές μητροπολιτών και τις μυστικές συμφωνίες που μπορεί να κλείνει ο προκαθήμενος.

    Εχει και όλα τα κλειδιά: Απ’ τη βίλα του Πατριαρχείου στα Καμ.Βούρλα (όπου διορίζει κι απολύει το προσωπικό), την πατριαρχική έπαυλη στο Ψυχικό, τον ξενώνα της Εξαρχίας στην Αθήνα και το πολυτελέστατο διαμπερές ρετιρέ στη Γλυφάδα όπου φιλοξενείται τώρα η μία από τις 3 κόρες» (Ελευθεροτυπία, 3/4/2005).
    ________________________________

    Ένας ΕΝΤΙΜΟΣ ΑΝΩΤΑΤΟΣ ΔΙΚΑΣΤΗΣ:

    http://www.kentri.gr/index.php/dik/2787-2012-01-07-12-38-32

    Ο Ματθίας για τη διαπλοκή Δικαιοσύνης και Εκκλησίας
    Σάββατο, 06 Δεκεμβρίου 2008 13:35

    Ο πρώην Πρόεδρος του Αρείου Πάγου Στέφανος Ματθίας, υπήρξε ένας από τους πλέον διακεκριμένους δικαστές των τελευταίων δεκαετιών. Ως Προέδρος του Αρείου Πάγου από το 1996 μέχρι το 2002, υπήρξε υπόδειγμα ακεραιότητας και δικαιοκρισίας. Όταν παίρνει δημόσια θέση και αυτό το κάνει πολύ σπάνια, ο λόγος του έχει πάντα ιδιαίτερη βαρύτητα.

    Μιλώντας χθες σε εκδήλωση της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου με θέμα «Κράτος και Εκκλησία: Υπόγειες διαδρομές», μίλησε για τη διαπλοκή δικαστών Εκκλησίας και πολιτικής εξουσίας.

    Με ιδιαίτερη καυστικότητα ο κ Ματθίας είπε ότι οι Έλληνες δικαστές διαπλέκονται με την Εκκλησία από θρησκοληψία ή από ωφελιμισμό. Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο του Αρείου Πάγου, «οι θεοφοβούμενοι δικαστές συχνάζουν σε μονές και εκκλησίες, συναναστρέφονται κατά κανόνα κληρικούς, δεν παρακολουθούν τις κοινωνικές εξελίξεις, είναι αφελείς αλλά και τυπολάτρες, υπερβολικά αυστηροί σε ηθικοθρησκευτικά διλλήματα, στην αναγνώριση ελαφρυντικών υπέρ των κατηγορούμενων και στην επιμέτρηση των ποινών».

    Αλλοίμονο σε όποιον πέσει σε τέτοια σύνθεση.

    Ανέφερε ως παραδείγματα την περίπτωση Γιοσάκη, του οποίου κάποιοι δικαστές είχαν γίνει πειθήνια όργανα και στον οποίο είχαν αλλοτριώσει τη δικαστική τους συνείδηση.

    Αλλά και την περίπτωση της προέδρου Πρωτοδικών Ροδόπης που όπως είπε «ευνόησε συνειδητά τον ηγούμενο της Μονής Βατοπεδίου με τη σκέψη, όπως η ίδια παραδέχτηκε, ότι αυτός θα διέθετε την περιουσία που θα του αναγνωριζόταν σε αγαθοεργίες. Ξεχνώντας τη δικαστική της ιδιότητα, μερολήπτησε από θρησκοληψία».

    Αναφέρθηκε επίσης και την επιρροή της Εκκλησίας στην επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. «Κατά τις προαγωγές από υπουργικό συμβούλιο στις ηγετικές θέσεις της δικαστικής ιεραρχίας η Εκκλησία στηρίζει τους θεοφοβούμενους δικαστικούς λειτουργούς και ότι καμιά φορά εισακούεται. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η πεποίθηση ορισμένων διαδίκων και δικαστών ότι η Εκκλησία είναι σε θέση να ασκεί σε επίδικες υποθέσεις και στις προαγωγές των δικαστών ουσιαστική επιρροή…».


    Τα φαινόμενα αυτά ήταν γνωστά, αλλά κανένας δεν μιλούσε. Αποτελούσαν ταμπού. Το γεγονός όμως ότι αυτά λέγονται τώρα από έναν δικαστή και μάλιστα του διαμετρήματος του κ. Ματθία, που έχει εξαντλήσει τη δικαστική ιεραρχία, δικαιώνουν το kentri.gr, που συχνά πυκνά αναφέρεται στα φαινόμενα αυτά (πατήστε εδώ και εδώ ).

    Ούτε η θρησκοληψία ούτε ο ωφελιμισμός συνάδουν με το λειτούργημα του δικαστή. Η Δικαιοσύνη χρειάζεται δικαστές επαρκείς, με ανοιχτά μυαλά και καντιανή ηθική.

    https://www.kathimerini.gr/politics/207865/klydonizetai-i-ekklisia-apo-tis-apokalypseis/

    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    Κλυδωνίζεται η Εκκλησία από τις αποκαλύψεις
    Του Νικου Παπαχρηστου
    01.02.2005 • 08:00

    Σε ανοιχτή σύγκρουση στους κόλπους της Ιεραρχίας οδηγούν οι αποκαλύψεις για τον ρόλο του Αρχιμανδρίτη Ιάκωβου Γιοσάκη, τόσο στο παραδικαστικό κύκλωμα όσο και στο εσωτερικό της Εκκλησίας. Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας και συνδέουν τον συγκεκριμένο κληρικό με αρχιερείς του περιβάλλοντος του Αρχιεπισκόπου, αλλά και με τα όσα διαδραματίστηκαν κατά την περίοδο πριν από τις αρχιεπισκοπικές εκλογές, προκάλεσαν την αντίδραση της Αρχιεπισκοπής. Σήμερα ο κ. Χριστόδουλος θα κάνει δηλώσεις για την υπόθεση, που ήδη διερευνάται από τη δικαιοσύνη.

    Στη χθεσινή ανακοίνωσή της η Αρχιεπισκοπή υποστηρίζει ότι επιχειρείται η σπίλωση του Αρχιεπισκόπου και η αμαύρωση της εικόνας της Εκκλησίας. Στο μεγαλύτερο όμως μέρος της απαντά στις δηλώσεις του Μητροπολίτη Θηβών κ. Ιερωνύμου για τις «κινήσεις Γιοσάκη» πριν από την αρχιεπισκοπική εκλογή. Από την πλευρά του, ο Μητροπολίτης Θηβών σε δηλώσεις του στην «K» υποστηρίζει ότι γίνεται προσπάθεια μετατόπισης του θέματος. Την ίδια ώρα πληθαίνουν οι φωνές μέσα στην Εκκλησία που ζητούν «κάθαρση» και απομάκρυνση «όλων όσοι εμπλέκονται και διαπλέκονται με τον συγκεκριμένο κληρικό, όσο ψηλά και αν βρίσκονται».

    «Καταφαίνεται πλέον σαφώς η συνδυασμένη προσπάθεια, διά της υπόθεσης Γιοσάκη, να σπιλωθεί το πρόσωπο του Μακαριωτάτου και εν γένει να αμαυρωθεί η εικόνα της Εκκλησίας με τη διασπορά χαλκευμένων ειδήσεων με υπονοούμενα, που μόνο στη νοσηρή φαντασία των επινοητών τους υπάρχουν», σημειώνεται στην ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής.

    Στην ίδια ανακοίνωση η Αρχιεπισκοπή απαντά και στις πρόσφατες δηλώσεις του Μητροπολίτη Θηβών κ. Ιερωνύμου. O Μητροπολίτης αποκάλυψε ότι πριν από τις αρχιεπισκοπικές εκλογές του 1998 τον επισκέφθηκε ο Γιοσάκης μαζί με ανώτερο δικαστικό και του παρουσίασαν δύο έγγραφα, σύμφωνα με τα οποία αντιμετώπιζε το ενδεχόμενο προφυλάκισης μετά καταγγελίες για οικονομικό σκάνδαλο στην Εκκλησία. O κ. Ιερώνυμος, ο οποίος κατέθεσε χθες στον αντεισαγγελέα κ. Σανιδά για τη συνάντηση αυτή, αποκάλυψε και το όνομα του ανώτερου δικαστικού που τον συνόδευε. «Ηταν ο κ. Νίκος Αθανασόπουλος», δηλώνει στην «K» και προσθέτει: «Δεν ξέρω ποιος ήταν ο σκοπός της επίσκεψης τους. Δεν με εκβίασαν, αλλά μου είπαν ότι είναι τραγική η κατάστασή μου και σε λίγο μπαίνω στη φυλακή. Αυτό το στήριζαν σε δύο έγγραφα, που μου παρουσίασαν. Το ένα ήταν μια επιστολή, που υποτίθεται έγραψε ο Μητροπολίτης Λέρου και Καλύμνου προς τον τότε πρόεδρο του Αρείου Πάγου κ. Ματθία και ζητούσε να ασκηθεί ποινική δίωξη εναντίον μου. Αυτό το παρέδωσα μετά τις εκλογές στον Αρχιεπίσκοπο και αργότερα πληροφορήθηκα από κάποιον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιώς ότι ήταν πλαστό. Εκτοτε δεν ασχολήθηκα ξανά».

    Η Αρχιεπισκοπή σημειώνει ότι η επίσκεψη Γιοσάκη στον Μητροπολίτη Θηβών «είναι παντελώς άγνωστη» στον Αρχιεπίσκοπο «υπέρ του οποίου δήθεν ενήργησε ο Γιοσάκης, σύμφωνα με τους υπαινιγμούς που αφέθηκαν να αιωρούνται». «Είναι παντελώς ανεξήγητο το ενδιαφέρον του Γιοσάκη για την εκλογή του Μακαριωτάτου, ο οποίος ούτε είχε ούτε φυσικά έχει οιανδήποτε σχέση ή επικοινωνία μαζί του», προστίθεται στην ανακοίνωση. Αντιθέτως γίνεται επίκληση μιας έγγραφης καταγγελίας, που υπέβαλε πριν από δύο ημέρες ο Ρώσος ιεροδιάκονος Ιγκόρ Χλοπόνιν, ο οποίος φέρεται να συνδέεται με το παραδικαστικό κύκλωμα και που υποστηρίζει -σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής- «ότι υπήρχαν πολύ στενές σχέσεις μεταξύ του κ. Ιερωνύμου και του Γιοσάκη».

    «Ουδέν ψευδέστερον του ότι ο π. Γιοσάκης ήταν στο περιβάλλον μου ή ότι εγώ είχα κάποια σχέση στενή μαζί του ή ότι είχαμε κουβεντιάσει ότι θα γινόταν Αρχιγραμματέας. Αυτά είναι ψεύδη και φαντασίες. O π. Ιγκόρ είναι θύμα ενός άλλου κυκλώματος που πιστεύω πως σύντομα θα αποκαλυφθεί και πάλι τα ίδια πρόσωπα θα παίζουν τον ίδιο ρόλο», υποστηρίζει ο κ. Ιερώνυμος.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ρώσος ιεροδιάκονος απομακρύνθηκε από τη Μητρόπολη Θηβών και βρήκε φιλοξενία -σύμφωνα με πληροφορίες- από τον Μητροπολίτη Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητο, τον οποίο οι αποκαλύψεις των τελευταίων ημερών εμφανίζουν να συνδέεται με τον Ιάκωβο Γιοσάκη. O Μητροπολίτης Θηβών εκτιμά ότι επιχειρείται ένας αποπροσανατολισμός από την πραγματική υπόθεση του παραδικαστικού κυκλώματος και των εμπλεκομένων σε αυτό. «Διερωτώμαι τι θέλουν αυτήν τη στιγμή. Να διαλευκανθεί το θέμα πέρα για πέρα ή να δημιουργήσουμε δήθεν μια αντιδικία και αντιπαράθεση μεταξύ εμού και του Αρχιεπισκόπου; Αυτό είναι το θέμα και λυπάμαι που γίνεται προσπάθεια μετατόπισής του».

    Εκκλησιαστική δικαιοσύνη

    Την ίδια ώρα η υπόθεση Γιοσάκη παίρνει τον δρόμο και της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Μητρόπολης Αττικής, ο Αρειος Πάγος δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα του Μητροπολίτη κ. Παντελεήμονος να τον ενημερώσει για τα στοιχεία που αφορούν την εμπλοκή του αρχιμανδρίτη στο παραδικαστικό κύκλωμα. O κ. Παντελεήμων θα προχωρήσει τις επόμενες ημέρες στην παραπομπή του Γιοσάκη σε επισκοπικό δικαστήριο.

    Εν τω μεταξύ, η κατάσταση στους κόλπους της Ιεραρχίας θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί εκρηκτική. Ολοι περιμένουν τη μεθαυριανή συνεδρίαση της ΔΙΣ, όπου δεν αποκλείεται να αποφασιστεί η έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Πολλοί αρχιερείς εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τα όσα υποστήριξε την Κυριακή ο κ. Χριστόδουλος, που μίλησε για «σκοτεινές δυνάμεις» που στοχεύουν τους εκκλησιαστικούς ηγέτες. «Την ώρα που γίνονται συγκεκριμένες αποκαλύψεις που αγγίζουν το ευρύτερο περιβάλλον του αρχιεπισκόπου, δεν μπορούμε να μιλάμε αόριστα για σκοτεινές», υποστηρίζουν χαρακτηριστικά.
    ____________________________________________
    Εκκλησιαστική δικαιοσύνη

    «Την ίδια ώρα η υπόθεση Γιοσάκη παίρνει τον δρόμο και της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Μητρόπολης Αττικής, ο Αρειος Πάγος δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα του Μητροπολίτη κ. Παντελεήμονος να τον ενημερώσει για τα στοιχεία που αφορούν την εμπλοκή του αρχιμανδρίτη στο παραδικαστικό κύκλωμα. O κ. Παντελεήμων θα προχωρήσει τις επόμενες ημέρες στην παραπομπή του Γιοσάκη σε επισκοπικό δικαστήριο».

  2. Ο/Η Makis κατά Ιερώνυμου λέει:

    Στην… αυλή του Ιερώνυμου ο Γιοσάκης…

    February 10, 2008

    στις κατηγορίες ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ,

    Ακούσαμε τον νέο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο να λέει σε παλιά συνέντευξη, την οποία πρόβαλε ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος, για τις πιέσεις που είχε δεχθεί από τον γνωστό αρχιμανδρίτη Γιοσάκη τις μέρες της προηγούμενης αρχιεπισκοπικής εκλογής, όπου έχασε από τον Μακαριστό πλέον Χριστόδουλο. Όμως στην τωρινή αναμέτρηση ο Γιοσάκης άλλαξε πρόσωπο και έκανε ψήφους στον Ιερώνυμο! Έτσι δεν είναι, Μακαριώτατε;

    Πηγή: https://www.paron.gr/2008/02/10/%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%8E%CE%BD%CF%85%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82/

  3. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    Θαύματα της Αγίας Ζώνης

    ή όταν το Δημόσιο κάνει ότι μπορεί να σώσει έναν αντιεμβολιαστή επιχειρηματία
    Oι τίμιοι, οι συνεπείς κοινοί θνητοί στην απόξω
    και η αντιπολίτευση, μιλιά

    https://www.ekklisiaonline.gr/nea/i-51-imeres-sti-meth-pos-sothike-o-gerontas-efrem/

    ΟΙ 51 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗ ΜΕΘ – ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΕ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΦΡΑΙΜ
    Δευτέρα, 19 Ιουλίου 2021 10:28

    Πώς περιγράφει η διευθύντρια της ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού», Αναστασία Κοτανίδου, τις δραματικές στιγμές της νοσηλείας του – Η διασωλήνωση, οι επιπλοκές και η νεφρική ανεπάρκεια που απείλησαν τη ζωή του.

    Επειτα από 51 ημέρες νοσηλείας στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) COVID του «Ευαγγελισμού», ο ηγούμενος Εφραίμ νίκησε τον κορωνοϊό και τις βαρύτατες επιπλοκές του. Ο ηγούμενος της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου του Αγίου Ορους πήρε εξιτήριο από τη ΜΕΘ και από το νοσοκομείο, έχοντας περάσει διά πυρός και σιδήρου, όπως οι περισσότεροι νοσηλευόμενοι με σοβαρή λοίμωξη COVID-19.

    Για τους θεράποντες ιατρούς, η πορεία της υγείας του 65χρονου ασθενούς ήταν γεμάτη ανατροπές, καθώς χαρακτηρίστηκε από πολλές διακυμάνσεις και επιπλοκές. Ωστόσο, ήταν μια πορεία που την είχαν διανύσει πολλές φορές και με την ίδια πάντα προσοχή οι έμπειροι επαγγελματίες υγείας της Μονάδας με τους ασθενείς τους, γεγονός που δεν μπορεί να μη συσχετιστεί με την τελική εξέλιξη του Εφραίμ. Επί 16 μήνες οι επαγγελματίες υγείας της ΜΕΘ στον «Ευαγγελισμό» έχουν αφοσιωθεί στη νοσηλεία και την περίθαλψη των ασθενών με COVID-19, εξαντλώντας όλα τα διαθέσιμα θεραπευτικά μέσα και παλεύοντας μέχρι τέλους με τον κορωνοϊό και τα αλλεπάλληλα πολλές φορές χτυπήματά του στον οργανισμό τους.

    Καλή έκβαση

    «Ο ηγούμενος Εφραίμ είναι ένα ακόμη από τα περιστατικά της Μονάδας που πήγαν καλά – που ευτυχώς είναι αρκετά. Δεν είναι ούτε το πρώτο ούτε το τελευταίο με τέτοια καλή έκβαση. Σε αυτή δε τη χρονική φάση πληθαίνουν οι ασθενείς που βγαίνουν επιτυχώς από την εντατική νοσηλεία. Ο ηγούμενος αντιμετωπίστηκε όπως κάθε ασθενής στη Μονάδα. Ξέρουμε πλέον πως η ηλικία, τα συνοδά νοσήματα, η κράση του κάθε οργανισμού έχουν καθοριστικό -και διαφορετικής βαρύτητας στην τελική έκβαση- ρόλο. Ο δικός μας ρόλος είναι πάντα ο ίδιος, δεν αλλάζει. Ο,τι κάνουμε το κάναμε εξαρχής, δηλαδή παρέχουμε την καλύτερη δυνατή φροντίδα στους ασθενείς. Χαιρόμαστε με κάθε εξιτήριο και συνεχίζουμε τον αγώνα μας», λέει στο «ΘΕΜΑ» η καθηγήτρια Εντατικολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και διευθύντρια της ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού» Αναστασία Κοτανίδου.

    O ηγούμενος Εφραίμ ήταν ένα δύσκολο περιστατικό· τα συνοδά νοσήματα, δηλαδή σακχαρώδης διαβήτης και σοβαρό καρδιολογικό πρόβλημα, σε συνδυασμό με το ότι δεν είχε καμία εμβολιαστική κάλυψη, δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για την επέλαση του κορωνοϊού στον οργανισμό του. Από την Παρασκευή 28 Μαΐου που εισήχθη στο νοσοκομείο, έχοντας διακομιστεί από τη Μονή Βατοπαιδίου, η κατάστασή του προβλημάτισε τους ειδικούς. Eίχε διαγνωστεί θετικός στον κορωνοϊό μία εβδομάδα νωρίτερα, την Παρασκευή 21 Μαΐου. «Ο Γέροντας παρέμεινε αμέσως σε αυτοπεριορισμό, με συνεχή ιατρική παρακολούθηση και ήπια συμπτώματα. Η κατάσταση της υγείας του είναι σταθερή», ανέφερε τότε η ιατρική ανακοίνωση.

    Τα ήπια αρχικά συμπτώματα του αναπνευστικού συστήματος του Εφραίμ πολύ γρήγορα επιδεινώθηκαν μέσα στο νοσοκομείο δρομολογώντας τη θεραπευτική υποστήριξή του με παροχή οξυγόνου υψηλής ροής (High Flow Oxygen). Ωστόσο, δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα και η διασωλήνωσή του ήταν μονόδρομος για τους θεράποντες ιατρούς την Παρασκευή 4 Ιουνίου.
    Ο αγώνας που είχε ξεκινήσει για να καταπολεμηθεί η πολυμέτωπη επίθεση του κορωνοϊού συνεχίστηκε με αμείωτη ένταση και από τους γιατρούς και από τον ίδιο τον ασθενή, ο οποίος ταλαιπωρούνταν με τα βαριά συμπτώματα της λοίμωξης, δηλαδή υψηλό πυρετό και αναπνευστική ανεπάρκεια. Το κοκτέιλ των αντιβιοτικών άλλαζε συνεχώς για να αντιμετωπιστεί η λοίμωξη.
    Περί τα μέσα Ιουνίου η κατάστασή του επιδεινώθηκε περαιτέρω καθώς εμφάνισε και νεφρική ανεπάρκεια. Η θεραπευτική απάντηση ήταν η αιμοκάθαρση.

    Η ανηφορική διαδρομή του δικού του Γολγοθά συνεχίστηκε την τρίτη εβδομάδα του Ιουνίου, με τη διάγνωση και σηπτικού σοκ. Πρόκειται για μία από τις βαρύτερες επιπλοκές των λοιμώξεων, εν προκειμένω της λοίμωξης COVID-19, που μπορεί να οδηγήσει σε αναπνευστική, καρδιακή, ή πολυοργανική ανεπάρκεια και θάνατο.

    Μάλιστα, στις 16 Ιουνίου η εξέλιξη μόνο θετική δεν προοιωνιζόταν, με τους θεράποντες ιατρούς να διαπιστώνουν συνεχή επιδείνωση στην κατάσταση του 65χρονου ασθενούς και να εξαντλούν τις φαρμακευτικές δυνατότητές τους χορηγώντας του συνδυασμούς αντιβιοτικών και ενδοφλέβιους ορούς. Σημειωτέον ότι οι γιατροί είχαν ήδη προχωρήσει σε τραχειοστομία, μια ιατρική πράξη αναγκαία μετά την παρατεταμένη διασωλήνωση, προκειμένου να μειωθεί η έκθεση του ασθενούς σε ενδονοσοκομειακά μικρόβια και να εξασφαλιστεί η μηχανική υποστήριξη της αναπνοής. Επίσης, καθ’ όλο το διάστημα της νοσηλείας στη ΜΕΘ ο 65χρονος, όπως και οι δεκάδες άλλοι ασθενείς, δεχόταν καθημερινά ανακουφιστική φροντίδα σε ό,τι αφορούσε την υγιεινή του σώματός του και υποβαλλόταν σε κινησιοθεραπεία για τη διατήρηση της καλής λειτουργίας της σπονδυλικής στήλης, τη βελτίωση της σωματικής αντοχής, την ενδυνάμωση των μυών, αλλά και τον έλεγχο της απώλειας βάρους.

    Σταθεροποίηση

    Προς το τέλος της (τρίτης πια) εβδομάδας του Ιουνίου, η κατάσταση του ασθενούς άρχισε να σταθεροποιείται. Τα θετικά σημάδια ανταπόκρισης του οργανισμού του πλήθαιναν μέρα με τη μέρα. Ομως ο μακρύς δρόμος της αποκατάστασης συνεχίζεται, κάτι που γνωρίζουν καλά οι επαγγελματίες υγείας της ΜΕΘ. Χρειάζεται χρόνος για να μπορέσει ο οργανισμός του να ανταποκριθεί πλήρως στις θεραπείες τόσο για τον κορωνοϊό όσο και για το σηπτικό σοκ το οποίο υπέστη. Ενώ τα υποκείμενα νοσήματα εξακολουθούν να περιπλέκουν την κατάσταση. Ωστόσο, όπως λέει χαρακτηριστικά νοσηλευτής της ΜΕΘ, «δεν σηκώνουμε τα χέρια ψηλά, το παλεύουμε μέχρι τελευταία στιγμή, προσπαθούμε να κερδίσουμε και τον ελάχιστο χρόνο σε αυτή τη μάχη και να προστατεύσουμε κάθε ασθενή μας».

    Η διαδρομή του Εφραίμ μέσα στη ΜΕΘ του 3ου ορόφου του «Ευαγγελισμού» ήταν πιο ομαλή πλέον τις τελευταίες 15 ημέρες. Την περασμένη Τρίτη αφαιρέθηκε η τραχειοστομία, ενώ έχει αποκατασταθεί η νεφρική λειτουργία. Ο αποσωληνωμένος πλέον ασθενής υποστηρίχθηκε με συσκευή εξωτερικής παροχής οξυγόνου, έλαβε την ενδεδειγμένη σε αυτή τη φάση φαρμακευτική αγωγή, επικοινωνεί με το περιβάλλον και εξήλθε από το νοσοκομείο. Η υπομονή και η ηρεμία του είναι άλλωστε τα κύρια χαρακτηριστικά του, όπως διαβεβαιώνουν οι γιατροί που τον έχουν ζήσει από κοντά εδώ και σχεδόν δύο μήνες.

  4. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Ο Γιοσάκης μέσω διεφθαρμένων ευλαβών δικαστών κανόνιζε δίκες ειδικά αυτές που ενδιέφεραν τις λαμογιές του ίδιου, του Χουντόδουλο και του Τζερώνυμο.

    https://www.kathimerini.gr/politics/210064/katathesi-kata-archiepiskopoy/

    Κατάθεση κατά Αρχιεπισκόπου
    Του N. Παπαχρηστου
    23.02.2005 • 08:00

    Αναζωπυρώνονται τα σενάρια που εμφανίζουν τον Αρχιεπίσκοπο κ. Χριστόδουλο να είχε σχέσεις με τον Αρχιμανδρίτη Ιάκωβο Γιοσάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, εν ενεργεία δικαστικός λειτουργός, ανώτερης βαθμίδας, κατέθεσε αυτοβούλως στον Αρειο Πάγο ότι ο Γιοσάκης μεσολάβησε για να συναντηθεί δύο φορές με τον Αρχιεπίσκοπο. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στις συναντήσεις, που πραγματοποιήθηκαν πριν από έξι μήνες στην Αρχιεπισκοπή, ήταν παρών και ο Γιοσάκης. Συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου απέφυγαν να σχολιάσουν τις συγκεκριμένες πληροφορίες, σημειώνοντας ότι «θα πρέπει να γίνει γνωστό το όνομα του δικαστικού και το περιεχόμενο της κατάθεσής του» πριν απαντήσουν σε «απλές φήμες». Στο ερώτημα αν ο Αρχιεπίσκοπος συναντήθηκε κατά το παρελθόν με δικαστικό, παρουσία του Αρχιμανδρίτη, οι ίδιοι έλεγαν ότι «ο Αρχιεπίσκοπος έχει συναντηθεί με πολλούς δικαστικούς».

    Η Αρχιεπισκοπή, όμως, σε ανακοίνωσή της στις 31 Ιανουαρίου υπογράμμιζε ότι ο κ. Χριστόδουλος «ούτε είχε ούτε, φυσικά, έχει οιανδήποτε σχέση ή επικοινωνία» με τον Γιοσάκη. H ίδια ανακοίνωση κατέληγε ως εξής: «Καταφαίνεται πλέον σαφώς η συνδυασμένη προσπάθεια, διά της υποθέσεως Γιοσάκη, να σπιλωθεί το πρόσωπο του Μακαριωτάτου και εν γένει να αμαυρωθεί η εικόνα της Εκκλησίας με τη διασπορά χαλκευμένων ειδήσεων με υπονοούμενα που μόνον στη νοσηρή φαντασία των επινοητών τους υπάρχουν».

    Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος, ο οποίος πρώτος με δήλωσή του είχε αφήσει να εννοηθεί ότι ο Γιοσάκης «κατόρθωσε να διεισδύσει στον χώρο των «εκλεκτών» του Αρχιεπισκόπου», άφησε χθες νέες αιχμές κατά του κ. Χριστόδουλου. Σε συνέντευξη του στη NET, αναφερόμενος στις δικαιολογίες για τις σχέσεις του Αρχιεπισκόπου με τον Απόστολο Βαβύλη, είπε χαρακτηριστικά: «Το «δεν τον ξέρω, δεν τον είδα», δεν ήταν καλό πράγμα, τον εξέθεσε και αποδείχθηκε ότι κάπου είχαν συναντηθεί». O κ. Αμβρόσιος προέβλεψε ότι «έχουμε μπροστά μας δύσκολες ώρες και δεν ξεπεράσαμε την κρίση» και αμφισβήτησε τη διαδικασία αυτοκάθαρσης στους κόλπους της διοίκησης της Εκκλησίας. «Καθένας που άκουσε τα μέτρα δεν ικανοποιήθηκε. Το πρόβλημα ήταν τα άμφια των ιερέων; Αυτή είναι η κάθαρση; Δεν τα αμφισβητώ εγώ, η αποδοχή από τον κόσμο είναι αυτή που μας αμφισβητεί όλους» σημείωσε. Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Θηβών κ. Ιερώνυμος δήλωσε ότι «τα μέτρα είναι προς μία κατεύθυνση και αν δεν εφαρμοστούν, εμείς είμαστε εδώ».

    Στον εισαγγελέα κ. Σανιδά κατέθεσε χθες, τέλος, ο ιεροδιάκονος Ιγκόρ Χλοπόνιν. O Χλοπόνιν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με την υπόθεση του τροχαίου ατυχήματος, στο οποίο τραυματίστηκε, αλλά και για το εξαιρετικά υψηλό ποσό που του επιδικάσθηκε ως αποζημίωση από την πρωτοδίκη κ. Αντωνία Ηλία.

    https://www.tanea.gr/2005/02/16/greece/toy-zitoyn-na-kopsei-ta-dika-toy-paidia/

    Tου ζητούν να «κόψει» τα δικά του παιδιά

    Μπαΐλης Πάνος
    16 Φεβρουαρίου 2005 | 00:00

    Πριν από τέσσερα χρόνια, οι σχέσεις του – παντοδύναμου τότε – κ.
    Χριστόδουλου με τη Χρυσοπηγή, τη μοναστική αδελφότητα στην οποία ανήκει, είχαν
    ουσιαστικά διακοπεί.


    Μητροπολίτης Θεόκλητος. Από τα «παιδιά» του Χριστόδουλου. Οι εξηγήσεις του
    για τον Κουλουσούσα δεν έπεισαν

    Ο Αρχιεπίσκοπος αγνοούσε συστηματικά τη Χρυσοπηγή – και κυρίως τον πνευματικό
    του πατέρα, Μητροπολίτη Πειραιώς Καλλίνικο – όταν επέλεγε υποψηφίους
    μητροπολίτες ή άτομα του στενού του περιβάλλοντος.

    Σήμερα η Χρυσοπηγή επανέρχεται δυναμικά, προσφέροντας χείρα βοηθείας στον κ.
    Χριστόδουλο, σε μία περίοδο δοκιμασίας και για τον ίδιο με αφορμή τα σκάνδαλα
    Γιοσάκη – Βαβύλη. H στήριξη της «Χρυσοπηγής» ωστόσο, προϋποθέτει την εκπλήρωση
    ενός όρου οδυνηρού για τον Αρχιεπίσκοπο: Να απομακρύνει από την Ιεραρχία ακόμη
    και στενούς του συνεργάτες, όπως ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος,
    τον οποίον εμπλέκουν με τον Σεραφείμ Κουλουσούσα και το σκάνδαλο Γιοσάκη.

    Χθες η Χρυσοπηγή δικαιώθηκε εν μέρει, καθώς η Διαρκής Ιερά Σύνοδος – με αφορμή
    δημοσίευμα – κάλεσε τον κ. Θεόκλητο να διεξαγάγει έρευνες για το αν ο
    αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Κουλουσούσας, ο οποίος παραιτήθηκε πριν από λίγες
    ημέρες από το ιδιαίτερο γραφείο του κ. Χριστόδουλου, είχε κάνει παλιότερα
    απόπειρα αυτοκτονίας στην Καρδίτσα. H επαναφορά του θέματος, το οποίο είχε
    απασχολήσει παλαιότερα την αδελφότητα της Χρυσοπηγής, δημιουργεί νέα δεδομένα
    και μάλιστα εν όψει της κρίσιμης συνεδρίασης της Ιεραρχίας, την Παρασκευή.

    Σε αυτήν τη Σύνοδο, η στήριξη των μελών της Χρυσοπηγής θεωρείται δεδομένη προς
    το πρόσωπο του Χριστόδουλου και αυτό φάνηκε από τις προηγούμενες μέρες με τις
    δημόσιες τοποθετήσεις του Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Καλλίνικου, ο οποίος σε
    έντονο ύφος κάλεσε την κυβέρνηση να μην ανακατεύεται στα εσωτερικά της
    Εκκλησίας. Παράλληλα, έχει αναλάβει – όπως τον «παλιό καιρό» – εκστρατεία
    στήριξης του Αρχιεπισκόπου εν όψει της κρίσιμης συνεδρίασης, την Παρασκευή,
    της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, διαχωρίζοντας ωστόσο την θέση του για
    τον κ. Θεόκλητο από αυτήν του Αρχιεπισκόπου για την περίπτωση Κουλουσούσα.

    Σημειώνεται ότι για την απόπειρα αυτοκτονίας του αρχιμανδρίτη Κουλουσούσα, ο
    Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος έχει ήδη αναφερθεί στο απολογητικό υπομνημά του
    προς τη Σύνοδο, στο οποίο υποστηρίζει ότι «ο Κουλουσούσας δεν είχε κάνει καμία
    απόπειρα αυτοκτονίας». Ωστόσο, οι εξηγήσεις του δεν έχουν κριθεί πειστικές από
    τον κ. Καλλίνικο.

    Του τον «χρέωσαν»

    Άλλωστε, από την πρώτη στιγμή που ο Σεραφείμ Κουλουσούσας παραιτήθηκε από τη
    θέση του ιδιαίτερου γραφείου του κ. Χριστόδουλου πριν από περίπου έναν μήνα,
    έγινε προσπάθεια από το περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου να τον « χρεώσουν» στον
    κ. Θεόκλητο.

    Την ίδια άποψη είχαν διατυπώσει και μητροπολίτες προερχόμενοι από την
    αδελφότητα της Χρυσοπηγής, οι οποίοι θεωρούν τον Θεσσαλιώτιδος υπεύθυνο για
    όλα. Τα μέλη της είχαν δυσανασχετήσει με την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς
    Συνόδου να «ρίξει στα μαλακά τον κ. Θεόκλητο» για τις καταγγελίες περί
    ναρκωτικών και αυτό το μετέφεραν και στον Αρχιεπίσκοπο.

    ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΟΥΛΟΥΣΟΥΣΑΣ

    Δύο χρόνια ιδιαίτερος του Αρχιεπισκόπου

    Ο ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΟΥΛΟΥΣΟΥΣΑΣ είναι από τα πλέον πολυσυζητημένα πρόσωπα από τότε
    που ξέσπασε το σκάνδαλο Γιοσάκη. Τα δύο τελευταία χρόνια υπηρετούσε στο
    ιδιαίτερο γραφείο του Αρχιεπισκόπου. Στην Αρχιεπισκοπή υπηρετούσε και ως
    λαϊκός υπάλληλος. Χειροτονήθηκε μοναχός από τον Μητροπολίτη Αττικής και στη
    συνέχεια πήγε στην Καρδίτσα. Τον Φεβρουάριο του 2003 ανέλαβε το ιδιαίτερο
    γραφείο του κ. Χριστόδουλου, θέση την οποία μέχρι τότε κατείχε η κυρία Έφη
    Μυτώση. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο Σεραφείμ παραιτήθηκε ύστερα από έντονη
    λογομαχία του με μια Ρουμάνα μοναχή που έχει στην κατοικία του ο κ.
    Χριστόδουλος. Την καταγγελία αυτή είχε κάνει και ο Μητροπολίτης Ζακύνθου.

    http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2009/02/blog-post_26.html

    Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009
    Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΜΗΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΣΜΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ;

    http://4.bp.blogspot.com/_4mdOVsz4ccc/SZsZ7kEMocI/AAAAAAAAFWs/gotqc0KhatE/s320/peloponnisos+gia+diki+armatos+efraim.bmp
    Η υπόθεση του άρματος του Εφραίμ δεν με ενδιαφέρει ουσιαστικά. Είτε παρελάσει είτε όχι μού είναι ένα και το αυτό. Άλλωστε θα έχω αποδράσει και δεν θα …μιανθώ.

    Αυτό που με θλίβει, για άλλη μια φορά, είναι η τραγική ένδεια σοβαρών επιχειρημάτων από την πλευρά των εκκλησιαστικών διαμαρτυρομένων για την «προσβολή των ιερών και των οσίων της φυλής, του τιμημένου ράσου» και λοιπών αφελειών (τουλάχιστον…).

    Διαβάζοντας σήμερα στην εφημερίδα Πελοπόννησος την επιστολή του συναδέλφου θεολόγου κ. Παναγιώτη Ν. Γκουρβέλου για το πολυσυζητημένο θέμα, η παραπάνω άποψή μου δυστυχώς δικαιώνεται.

    Είναι δυνατόν να λέμε ότι ο Εφραίμ θα κριθεί αθώος ή ένοχος από τα πολιτικά δικαστήρια και άρα μέχρι τότε δεν μπορούμε να τον… σατιρίζουμε; Δηλ. η Εκκλησία περιμένει την κοσμική δικαιοσύνη για να σχηματίσει γνώμη για την υπόθεση Εφραίμ; Μια δικαιοσύνη η οποία, μάλιστα με …άνωθεν επιφοίτηση, δεν δημοσιοποίησε στο πρόσφατο παρελθόν απόφαση που δυσαρεστούσε τον «άγιο ηγούμενο». Και σήμερα σύρεται στα δικαστήρια γι’ αυτό ακριβώς το αδίκημα.

    Μια δικαιοσύνη που απορρίπτει τα ασφαλιστικά μέτρα για την απόσυρση του άρματος, με το αιτιολογικό ότι έγιναν εναντίον του Δήμου και όχι εναντίον της ΔΕΠΑΠ! Ούτε λέξη επί της ουσίας!

    Η Εκκλησία θα είναι «όμηρος» τέτοιων λογικών της κοσμικής δικαιοσύνης; Που αθωώνει πανηγυρικώς και τον περιβόητο Γιοσάκη; Άρα, η απώλεια εκκλησιαστικών κριτηρίων συνιστά τραγωδία! Κυριολεκτικώς!

Αφήστε απάντηση στον/στην Makis κατά Ιερώνυμου Ακύρωση απάντησης

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.