Είναι ο Άθωνας το κατάλληλο καταφύγιο για σεξουαλικά κακοποιημένα αγόρια;

[Δεν υπάρχουν σύγχρονες κρατικές δομές ή το «Χαμόγελο του παιδιού»;]

Από την εφημερίδα «Μακεδονία» 26.11.1978, σελ.23

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Η εγκληματική τραγωδία καταγγέλθηκε το 2017 και χώθηκε σε βαθιά ανακριτικά συρτάρια της Δικαιοσύνης, όταν κυβερνούσε ο ευαίσθητος για το έγκλημα της παιδεραστίας (αν ο παιδεραστής φέρεται να έχει σχέση με τη ΝΔ) ΣΥΡΙΖΑ. Όποιος βρει τη δύναμη να διαβάσει το ρεπορτάζ της φρίκης, θα δει πως η μητέρα καταγγέλλεται από τα θύματα ως συνένοχη κι όμως με τη δική της συγκατάθεση, την οποία απέσπασε κάποιος καλών προθέσεων (προφανώς και πιστός) γείτονας, το παιδί οδηγήθηκε στο Όρος. H αδυναμία κινητοποίησης των επίσημων μηχανισμών προστασίας ανήλικων παιδιών, οδήγησε καλόπιστα σε αυτήν την όχι κατάλληλη επιλογή. Αυτός ο αμφιλεγόμενος και απαγορευμένος για τις γυναίκες τόπος, δεν διαθέτει τα ενδεδειγμένα για την περίσταση μέσα της σύγχρονης Ψυχιατρικής και Παιδαγωγικής. Διαθέτει όμως σε αφορολόγητη και ανεξέλεγκτη αφθονία θαυματουργές εικόνες, εμπόρους αποκρουστικών λειψάνων και μαγικών κειμηλίων, φίλους του Πούτιν και της Χ.Α., αντιεμβολιαστές Γέροντες, οραματιστές, προφήτες, συνωμοσιολόγους και ένα παρελθόν κάθε λογής σκανδάλων.

Ζούμε σε χώρα της Ε.Ε. ή στην εποχή της Οθωμανικής κυριαρχίας ή στο Βυζάντιο; Ο καλός γείτονας δικαιούται ως ιδιώτης να πιστεύει κατά την καλοπροαίρετη συνείδησή του, πως ο Άθωνας είναι ένα καλό καταφύγιο για το παιδί, όμως υπάρχουν δυο πολύ βάσιμα ερωτήματα για την υπεύθυνη Πολιτεία, τις οργανώσεις προστασίας των παιδιών και τον Συνήγορο του Παιδιού: Είναι ο Άθωνας κατάλληλο μέρος για ανήλικα αγόρια και από πότε οι καλόγεροι και η Αθωνιάδα είναι οι ειδικοί για την στήριξη και αποκατάσταση τόσο φρικτά τραυματισμένων αγοριών; Διενεργεί η Πολιτεία τακτικό έλεγχο στο μεσαιωνικό Κράτος εν Κράτει των (κατά τον προσκυνητή και φοροαπαλλάχτη του Άθωνα πρώην πρωθυπουργό κ.Τσίπρα) «Ζαπατίστας» επιχειρηματιών της Βιστωνίδας (Βλ. «Ένα μίνι Βατικανό «έχτιζε» ο Εφραίμ»-ΤΑ ΝΕΑ, Βραδέλης Στ, 27.10.2008 |07:00). Συζητά κάποιος ειδικός με τους απομονωμένους στη σχολική περίοδο (τουλάχιστον) από κορίτσια, μαθητές του Άθωνα; Για τους θρησκευτικού χαρακτήρα χώρους που φιλοξενούν ανήλικους νέους, έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις από αρμόδιους: “Με την κατάθεση Μόσχου ξεκίνησε η δίκη για το Παιδικό Σπίτι”-efsyn 21.05.2018, 15:33. «Με την κατάθεση του πρώην Συνηγόρου του Παιδιού…. η δίκη του Κ. Λαλαούνη…..που καταδικάστηκε πρωτόδικα σε 40 χρόνια κάθειρξη για κατάχρηση ανηλίκων σε ασέλγεια…..«Για μένα αυτά τα ιδρύματα θρησκευτικού τύπου θα έπρεπε να κλείσουν, δεν υπάρχουν μηχανισμοί εποπτείας και ελέγχου», είπε ο κ. Μόσχος». Δεν θέλω να επικαλεσθώ τον συγγραφέα της περίφημης «Ελληνικής Νομαρχίας», θεωρώντας καλοπροαίρετα, πως σήμερα η κατάσταση έχει βελτιωθεί δραστικά: «‘Οποιος ήθελε να συνθέση ένα κώδικα εις τα εγκλήματα, και ήθελε να μην παραιτήση κανένα αμάρτημα ανθρώπινον, ας ήθελεν υπάγει εις το ‘Αγιον ‘Ορος, και άνίσως ήθελε εξετάσει τους εκεί κατοικούντας, ήθελε κάμει τον εντελέστερον κώδικα απ’ όσους μέχρι της σήμερον εφάνησαν». Όμως θα επικαλεστώ τα λόγια του Αρχιεπισκόπου Κύπρου για τα βρωμερά άπλυτα του οσίου Ιωσήφ Βατοπεδινού, που κατέληξε με το κατάλληλο θαυματουργό μακιγιάζ, ως γελαστό ιερό πτώμα: «Σκληρές κουβέντες με φόντο επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στο Άγιον Όρος…»-Cyprus Times-10.07.2018, 12:31).

Ακολουθούν δυο ρεπορτάζ για το σκοτεινό οικογενειακό σπήλαιο των Πετραλώνων, που προκαλούν συν τοις άλλοις και εύλογα ερωτήματα για τις ταχύτητες της Δικαιοσύνης: «Πετράλωνα: Φρίκη με την υπόθεση βιασμών-Καταγγελίες ότι κακοποιούνταν κι άλλα παιδιά» (Π.Θ.- 01.11.2022, 21:00). «Φρίκη προκαλούν οι αποκαλύψεις για τη νέα υπόθεση βιασμού αδελφών από τον ίδιο τους τον πατέρα στα Πετράλωνα, καταγγέλλοντας παράλληλα, τη μητέρα τους για συγκάλυψη. Το 2017, ένα αγόρι μόλις 12 χρονών βρήκε για πρώτη φορά το θάρρος να αποκαλύψει τον εφιάλτη που ζούσε στο σπίτι του. Όπως έχει περιγράψει, ο πατέρας του όχι μόνο τον βίαζε επί χρόνια, αλλά διοργάνωνε και πάρτι στα οποία βίαζαν τον ανήλικο. «Έχω βιώσει τη σεξουαλική κακοποίηση από τον πατέρα μου, τον θείο μου, όπως και από άλλα 17 άτομα, Έλληνες και αλλοδαπούς που συμμετείχαν σε όργια τα οποία ο ίδιος ο πατέρας μου διοργάνωνε και στα οποία αφού με βίαζε πρώτα αυτός, εν συνεχεία με πέταγε στους άλλους συμμετέχοντες σε αυτά”. Ήταν μόλις 7 ετών όταν το 17χρονο- σήμερα- αγόρι ξεκίνησε να ζει την απόλυτη φρίκη μέσα στο σπίτι του. Τόσο ο ίδιος, όσο και η μεγαλύτερη αδελφή του μίλησαν για την κακοποίηση που βίωναν, την κατήγγειλαν, απευθύνθηκαν στους ειδικούς, όμως η φρικιαστική αυτή υπόθεση έχει «κολλήσει» εδώ και πέντε ολόκληρα χρόνια. «Δεν μπορεί να πηγαίνουν να καταγγέλλουν θύματα ανήλικα ότι κακοποιούνται από το οικογενειακό τους περιβάλλον και η Δικαιοσύνη να πηγαίνει με ρυθμούς χελώνας» σχολίασε η Δήμητρα Πλαστήρα, δικηγόρος 22χρονης, σύμφωνα με το Mega, προσθέτοντας πως «τα παιδιά έχουν καταγγείλει ότι έβλεπαν στους χώρους που κακοποιόντουσαν κι άλλα παιδιά να κακοποιούνται».  «Πρόκειται για μια ευκατάστατη οικογένεια με τρία παιδιά που διατηρούσε επιχείρηση στην περιοχή. Όλοι είχαν παρατηρήσει την περίεργη συμπεριφορά τόσο του 7χρονου αγοριού όσο και του 12χρονου κοριτσιού. Έδειχναν μονίμως φοβισμένα», λένε γείτονες ….Ένας γείτονας, συγγραφέας στο επάγγελμα- πρότεινε στη μητέρα του παιδιού να του κάνει αφιλοκερδώς μαθήματα, μια συνάντηση που έμελλε να ξετυλίξει το κουβάρι της φρικτής υπόθεσης. Σύμφωνα με το Mega, ο εκπαιδευτικός δεν έχασε άλλο χρόνο και έδωσε τελεσίγραφο στη μητέρα των παιδιών, εξωθώντας την τελικά να καταγγείλει τον σύζυγο της το 2017 και να υποβάλλει αίτηση διαζυγίου.…Σημειώνεται πως η 22χρονη- σήμερα-κατήγγειλε πως μαζί με τον πατέρα της, οικογενειακοί φίλοι και συγγενείς εκτόνωναν πάνω της αρρωστημένες ορέξεις. Αναφερόμενη σε φιλικό ζευγάρι είπε: «Με κακοποιούσαν για πάνω από έξι χρόνια. Η δε γυναίκα, έχει πολλές φορές ασελγήσει και στη μικρή μας αδελφή και έχει κακοποιήσει και βιντεοσκοπήσει….». Την ώρα που εκκρεμεί από το 2018 το βούλευμα για τον πατέρα, τα δύο παιδιά την άνοιξη του 2022 μήνυσαν και τη μητέρα τους για τη σιωπή και κυρίως για τη συγκάλυψη της συστηματικής σεξουαλικής τους κακοποίησης. «Με βίασε μπροστά της και εκείνη έκανε πως δεν είδε τίποτα» τόνισε ο 17χρονος. Γεγονός είναι ότι ως σήμερα οι καταγγελλόμενοι γονείς εξακολουθούν να έχουν την επιμέλεια της μικρότερης κόρης τους που ζει με τη μητέρα αλλά και του 17χρονου, ο οποίος πάντως μετά την καταγγελία φιλοξενείται στο σπίτι του συγγραφέα. Η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας που σήμερα είναι 22 ετών μόλις ενηλικιώθηκε, έφυγε από το σπίτι και ζει στην επαρχία.

«Πετράλωνα: Στο Άγιο Όρος για τρία χρόνια ο 17χρονος μετά την καταγγελία για τον βιασμό του από τον πατέρα του» (Π.Θ. 01.11.2022, 20:08). «Ο νεαρός κατέφυγε στο Άγιο Όρος προκειμένου να γλυτώσει από τον εφιάλτη που ζούσε στα χέρια του πατέρα του και των συγγενών του – Είχε βιαστεί ακόμα και μπροστά στη μητέρα του. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η μήνυση έγινε το 2017 και τότε ο συγγραφέας με τη σύμφωνη γνώμη της μητέρας αποφάσισε το παιδί να μεταφερθεί στο Άγ. Όρος. Εκεί φοίτησε στην Αθωνιάδα Σχολή, ενώ όσοι τον γνώρισαν και ήρθαν σε επαφή μαζί του ανέφεραν ότι επρόκειτο για ένα πολύ καλό παιδί και καλό μαθητή. Ο νεαρός παρέμεινε εκεί μέχρι το 2020 και επέστρεψε στην Αθήνα για τα διαδικαστικά με εισαγγελική εντολή προκειμένου να έρθει σε   κατ’ αντιπαράσταση εξέταση με τον πατέρα του. Μάλιστα μετά την μήνυση που υποβλήθηκε το 2017 δύο άτομα επικοινώνησαν ανώνυμα με το Χαμόγελο του Παιδιού προκειμένου να ενημερώσουν για τις στιγμές φρίκης που βίωνε ο 17χρονος και η αδερφή του. Ωστόσο η υπόθεση είχε προχωρήσει κι έτσι ήρθαν σε επαφή με την αρμόδια υπηρεσία της αστυνομίας».

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ

«Κορνάρος – Οι άγιοι χωρίς μάσκα» (5η συνέχεια-από sarantakos.com)

«Ο μοναχός Νικόδημος ξεσκεπάζει το Άγ.Όρος».

«Απαγορευμένοι καρποί στο περιβόλι της Παναγίας». «Διακριτικές μαρτυρίες ταξιδιωτών για την παιδεραστία στο Aγιο Oρος» (Τ.Κωστόπουλος-efsyn-05.03.2022, 11:04).

«ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ – ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ – ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΕ ΒΑΡΙΑ ΨΥΧΟΦΑΡΜΑΚΑ» (26 Ιαν. 2016)-«Στο Αγιο Όρος παίρνουν ψυχοφάρμακα!» (Συνέντευξη του μοναχού Μιχαήλ στην Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (ένθετο περιοδικό Εψιλον: Τεύχος 524, 22/4/2001).

«Απάντηση στην «Καθημερινή» για τους ανήλικους μαθητές του Άθωνα»

«Ο Βασίλης Αλεξάκης για τη «Μαφία» του Άθωνα-Τα οικονομικά κίνητρα της υποστήριξης του ΚΚΕ προς το αμαρτωλό Όρος». ««Δείτε το σχολείο στις Καρυές. Δεν είναι θρησκευτικό, είναι δήθεν κανονικό σχολείο, όπου είναι εγκλωβισμένα παιδιά 12-18 ετών, τα οποία μεγαλώνουν χωρίς να βλέπουν γυναίκα. Αυτό το τερατώδες πράγμα χρηματοδοτείται από το υπουργείο Παιδείας! Έχουμε κατάφωρη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πώς εγκλωβίζεις παιδιά σ’ έναν χώρο όπου δεν υπάρχει ούτε μία γυναίκα; Κανείς δεν τόλμησε να το σχολιάσει αυτό»

«Η πανδημία τράβηξε τη μάσκα της ιερότητας του Άθωνα Να προστατευτούν οι ανήλικοι ρασοφόροι μαθητές της Αθωνιάδας»

«Οργια στο Άγιον Όρος και σιωπή από τον Τύπο» (pasatempo.wordpress.com).

«Να κλείσει για πάντα η Αθωνιάδα των, χωρίς μάσκα, ανεμβολίαστων παιδιών«

This entry was posted in IERES_ATAXIES, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Δικαιοσύνη, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

5 Responses to Είναι ο Άθωνας το κατάλληλο καταφύγιο για σεξουαλικά κακοποιημένα αγόρια;

  1. Ο/Η AMMONAMMO λέει:

    Οι παπάδες,το βρώμικο Βυζάντιο,το χριστιανικό φασιστικό σύστημα των παπάδων διέλυσε τον Ελληνικό Πολιτισμό…είναι αυτοί που σφάξαν την Υπατία.Εμείς οι ΈΛΛΗΝΕΣ Πρέπει να τους πάμε σε Διεθνές δικαστήριο.

  2. Ο/Η AMMONAMMO λέει:

    ο Άθωνας είναι το ιερό άλσος της θεάς Άρτεμης και όχι οι μπίζνες των παπάδων,Δεσποτάδων και απολίτιστων Βαλκάνιων τουριστών. Στη Χαλκιδική πρέπει να αναγνωριστεί Παγκόσμια ο Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης,ο μέγας φιλόσοφος της ανθρωπότητας όλης, και όχι η επισκεψιμότητα των βυζαντινόπληκτων στο (Άγιον) όρος…το οποίο είναι το ιερό άλσος της θεάς Άρτεμης.

    Στις Πέμ 3 Νοε 2022 στις 3:04 π.μ., ο/η AMMONAMMO < aggelostoplikiotis@gmail.com> έγραψε:

    Οι παπάδες,το βρώμικο Βυζάντιο,το χριστιανικό φασιστικό σύστημα των > παπάδων διέλυσε τον Ελληνικό Πολιτισμό…είναι αυτοί που σφάξαν την > Υπατία.Εμείς οι ΈΛΛΗΝΕΣ Πρέπει να τους πάμε σε Διεθνές δικαστήριο. > > Στις Πέμ 3 Νοε 2022 στις 2:13 π.μ., ο/η Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές <

  3. Παράθεμα: Είναι ο Άθωνας το κατάλληλο καταφύγιο για σεξουαλικά κακοποιημένα αγόρια; — Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | ΝΕΑ των ΦΙΛΙΑΤΩΝ

  4. Ο/Η του κώλου λέει:

    Για τον Τσίπρα, ΝΑΙ. Το Άγιο Όρος ΑΞΙΖΕΙ

    https://www.vimaorthodoxias.gr/agioreitika-nea/%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B5%CF%85%CF%87%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CF%83%CE%AF%CF%80%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B8%CE%B1%CF%85%CE%BC%CE%B1/?print=print

    Η προσευχή του Αλέξη Τσίπρα στη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας ”Αξιον Εστί

    Στο πλαίσιο της επισκέψεως του στο Αγιο Ορος ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας προσκύνησε και την Εικόνα της Παναγίας ΄΄Αξιον Εστί΄΄ που φυλάσσεται στον Πάνσεπτο Ιερό Ναό του Πρωτάτου .Μετά την ξενάγηση του στο Ναό από τον πρωτεπιστάτη γέρων Συμεών τον Διονυσιάτη ο κ.Τσίπρας ζήτησε να μείνει για λίγο εντελώς μόνος μέσα στο Ιερό όπου φυλάσσεται η Αγία Εικόνα.Εμεινε για δέκα ολόκλήρα λεπτά τελικά!

    Προφανώς προσευχόμενος…

    https://www.kathimerini.gr/opinion/779694/oi-zapatistas-kai-oi-monachoi/

    ΑΠΟΨΕΙΣ
    Οι Ζαπατίστας και οι Μοναχοί

    Πάσχος Μανδραβέλης
    12.08.2014 • 12:46

    Δεν είναι κακό που ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επισκέφθηκε την Αθωνική Πολιτεία και είχε δίκιο όταν διαπίστωσε ότι «όποιος δεν έχει επισκεφθεί το Αγιον Ορος αδικεί τον εαυτό του». Το κακό είναι ότι είπε –και εκεί!– όλα όσα ήθελαν να ακούσουν οι συνομιλητές του.

    Θα συμφωνήσουμε ότι ο κ. Τσίπρας χρησιμοποίησε πιο αριστερή φρασεολογία από εκείνη που θα χρησιμοποιούσε λ.χ. ο κ. Αντώνης Σαμαράς. Είπε ότι «οι Αγιορείτες ενσαρκώνουν το σύνθημα των Ζαπατίστας “Ολα για όλους, τίποτε για μας”». Ομως πέρα από τα συνθήματα υπάρχει και η πραγματικότητα. Δηλαδή, ένα από τα αιτήματα της εικοσάχρονης πλέον εξέγερσης των Ζαπατίστας είναι η αναδιανομή γης προς όφελος των φτωχών αγροτών. Αντιθέτως, οι μονές του Αγίου Ορους με χρυσόβουλα άλλων εποχών είναι από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες γης της ελληνικής επικράτειας. Επομένως, το «Ολα για όλους, τίποτε για μας!» μπορεί να είναι αίτημα των Ζαπατίστας, αλλά όπως απέδειξε η υπόθεση της λίμνης Βιστωνίδας, τουλάχιστον το «όλα για όλους» δεν ισχύει. Και όπως δείχνει ο δικαστικός αγώνας της Μονής Βατοπεδίου (συνεχίζεται μέχρι σήμερα!), το «Τίποτε για εμάς» μοιάζει περισσότερο με μύθευμα.

    Καλοδεχούμενη η σταδιακή αλλά και ταχύτατη εκλογίκευση του ΣΥΡΙΖΑ. Το μόνο κακό είναι ότι αυτή γίνεται με όρους συντήρησης και όχι προόδου. Η επίσκεψη του κ. Τσίπρα και των στελεχών είναι το τελευταίο παράδειγμα. Να σημειώσουμε ότι αυτή έγινε σε ανταπόδοση της επίσκεψης που έκανε αντιπροσωπεία μοναχών στον κ. Τσίπρα τον περασμένο Δεκέμβριο. Είναι δε σίγουρο ότι σε εκείνη τη συνάντηση οι μοναχοί δεν αντάλλαξαν με τον κ. Τσίπρα απόψεις για «τον Νίτσε και τον Ηράκλειτο, για τον Θεό και τον άνθρωπο, για την κρίση και τον μοναχισμό, για την Ελλάδα και τον κόσμο», όπως έγινε στη Μονή Ιβήρων, σύμφωνα με όσα διέρρευσαν από την Κουμουνδούρου. Τα θέματα που προφανώς συζητήθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν πιο πεζά, όπως οι φοροαπαλλαγές και άλλα προβλήματα της μοναστικής κοινότητας.

    Συνεπώς, είναι θετικό που αντιπροσωπεία του κόμματος επισκέφθηκε η το Αγιον Ορος, μία από τις κιβωτούς της τεράστιας παράδοσης του τόπου μας που αξίζει τον σεβασμό όλων μας. Είναι κακό όμως που, απ’ όσα διαβάσαμε στον Τύπο (και στην «Αυγή»), δεν τέθηκαν στο τραπέζι τα μεγάλα ανοιχτά θέματα που έχει η Πολιτεία με την Εκκλησία. Και ειδικά το τεράστιο θέμα της μοναστικής περιουσίας, για την οποία –σημειωτέον– εκκλησία και μονές έχουν απαλλαχθεί από την υποχρέωση καταβολής του «Μη-Ενιαίου» (όπως αποδεικνύεται) Φόρου Ακινήτων (Μ-ΕΝΦΙΑ).

    Εχουμε ξαναγράψει ότι το βασικό πρόβλημα της χώρας είναι η συντήρηση· η επιμονή όλων των παραγόντων του τόπου και των κοινωνικών συσσωματώσεων στις λογικές που μας χρεοκόπησαν. Ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα. Εχει αγκαλιάσει και υποστήριξε κάθε αίτημα επαναφοράς πρακτικών του παρελθόντος, ακόμη και τους δεκαέξι μισθούς στη Βουλή. Πίσω από την επαναστατική ρητορεία δεν υπάρχει προοδευτική πολιτική, η οποία αφενός σέβεται την τεράστια συμβολή της Ορθοδοξίας στη διαμόρφωση του νεοελληνικού πολιτισμού και αφετέρου ξεκαθαρίζει ότι «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ». Δυστυχώς, η Πρόοδος σ’ αυτή τη χώρα παραμένει στα αζήτητα. Ακόμη και εκείνων των κομμάτων που την καμαρώνουν στην προμετωπίδα τους…

    https://www.efsyn.gr/politiki/120254_oy-forologitheis

    11.08.2017, 15:12
    «Ου… φορολογηθείς»
    Χάρης Ιωάννου


    Αγιον Ορος: Πώς καταλήγουν τα «ιερά» ρουσφέτια να γίνονται εν μιά νυκτί νόμος του κράτους και μάλιστα με διακομματική ανοχή, αν όχι «ομερτά» Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα
    EUROKINISSI/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

    Το μείζον ζήτημα με τις προκλητικές φοροαπαλλαγές στις ιερές μονές του Αγίου Ορους, που ψηφίστηκαν πρόσφατα στη Βουλή, εξακολουθεί να μη βρίσκει πειστικές εξηγήσεις, παρά τις αμήχανες προσπάθειες, π.χ. του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Πάνου Σκουρολιάκου. Πώς καταλήγουν όμως τα «ιερά» ρουσφέτια να γίνονται εν μιά νυκτί νόμος του κράτους και μάλιστα με διακομματική ανοχή, αν όχι «ομερτά»;

    Το κόλπο είναι σχετικά απλό. Ενας ή περισσότεροι βουλευτές καταθέτουν στη Βουλή μια βουλευτική τροπολογία, κατά προτίμηση την τελευταία στιγμή. Η διαφορά της με την υπουργική τροπολογία είναι ότι αποφεύγει τη «βάσανο» του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με απλά λόγια γλιτώνει την κοστολόγηση των συνεπειών της.

    Η διατύπωση είναι πάντοτε νομικά αριστοτεχνική και με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι δύσκολο με μια πρώτη ανάγνωση να γίνει πλήρως αντιληπτή. Αφού έχει ήδη γίνει η παρασκηνιακή συνεννόηση με την κυβέρνηση, ξαφνικά στην Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός, το νομοσχέδιο του οποίου συζητείται, λέει –συνήθως σε αδιάφορο τόνο– ότι γίνεται δεκτή η τροπολογία με τον αριθμό τάδε, χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.
    Στην ψηφοφορία αρκεί ένα απλό «ναι» από τον εισηγητή ή τους εισηγητές της πλειοψηφίας και το «κόλπο» ολοκληρώνεται νομότυπα και αθόρυβα.

    Ακολουθούν τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις με το Αγιον Ορος την τελευταία τριετία.

    ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2017

    Ρουσφέτι με τη… δεύτερη

    Η πιο πρόσφατη ρουσφετολογική τροπολογία (1220/14) ήταν μόλις την περασμένη Παρασκευή, στο τελευταίο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν από τη θερινή διακοπή των εργασιών της Βουλής και αποτελεί πλέον το άρθρο 57 στον νόμο Παππά για την πλατφόρμα διαφημιστικού χρόνου.

    Η ρύθμιση κατατέθηκε από τρεις βουλευτές (Πάνος Σκουρολιάκος από τον ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Λαζαρίδης από τους ΑΝ.ΕΛΛ., Γιάννης Σαρίδης από την Ενωση Κεντρώων) και προβλέπει την αναδρομική απαλλαγή των μονών του Αγίου Ορους από οφειλές σε ΕΤΑΚ και ΦΜΑΠ την περίοδο 2008-2013 ακόμη και για τα εκτός Αγίου Ορους ακίνητα.

    Η τροπολογία πέρασε με τη… δεύτερη, καθώς είχε κατατεθεί χωρίς επιτυχία και σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προ δύο εβδομάδων. ΣΥΡΙΖΑ, Ν.Δ., ΑΝ.ΕΛΛ., Χρυσή Αυγή υπερψήφισαν, Δημοκρατική Συμπαράταξη, ΚΚΕ και Ενωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών», ενώ μόνο το Ποτάμι καταψήφισε.

    ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016

    Ανεξέλεγκτοι λόγω… Μικρασιατικής Καταστροφής

    Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε προηγηθεί ακόμη ένα ρουσφέτι, πάλι πριν από το κλείσιμο της Βουλής για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Την τροπολογία (884/112), που σήμερα αποτελεί το άρθρο 52 του νόμου 4447/2016, κατέθεσαν στη Βουλή πέντε βουλευτές, εκ των οποίων οι τρεις είναι οι ίδιοι με αυτούς της τελευταίας τροπολογίας του 2017: Σκουρολιάκος, Λαζαρίδης, Σαρίδης μαζί με τους Ανδρέα Λοβέρδο (ΔΗΣΥ) και Θανάση Μπούρα (Ν.Δ.).

    Η προκλητική ρύθμιση, που αναιρούσε πρόσφατο νόμο του 2013 επί κυβέρνησης Σαμαρά, προέβλεπε ότι

    ❶ Πλέον οι μονές του Αγίου Ορους δεν υποχρεούνται να υποβάλλουν απολογισμό της οικονομικής τους δραστηριότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

    ➋ Οριζε -και μάλιστα αναδρομικά από τις αρχές του 2016- ότι το ποσό της κρατικής επιχορήγησης του Αγίου Ορους θα είναι ακατάσχετο και

    ❸ Απάλλασσε τις μονές από την υποβολή Ε9 για προγενέστερα έτη, όπως απαλλάσσονται και από τον ΕΝΦΙΑ.

    Ειδικά για το θέμα του απολογισμού, ο Γ. Λαζαρίδης είπε ως επιχείρημα στην Ολομέλεια ότι οι μονές του Αγίου Ορους παραχώρησαν το 1932 για την προσφυγική κρίση μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή αρκετές εκτάσεις στη Χαλκιδική και από τότε το κράτος τούς έδινε κάθε χρόνο ένα αντίτιμο.

    «Είναι αδικία για τα μοναστήρια που έχουν προσφέρει τόσα», είπε χαρακτηριστικά και ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης που την έκανε δεκτή στο χωροταξικό νομοσχέδιο.

    Η τροπολογία ψηφίστηκε με διακομματική συναίνεση από ΣΥΡΙΖΑ, Ν.Δ., Χρυσή Αυγή, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ανεξάρτητους Ελληνες, Ενωση Κεντρώων. Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» και το Ποτάμι απουσίαζε.

    ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

    Απαλλαγές και επισκέψεις

    Τον Σεπτέμβριο του 2014, πάλι σε θερινό τμήμα της Βουλής και έπειτα από μια πολύωρη συνεδρίαση 7,5 ωρών είχε περάσει άλλο ένα ρουσφέτι στο Αγιον Ορος, το οποίο αποτελεί πλέον το άρθρο 22 του νόμου 4283/2014.

    Σημειωτέον ότι τον Αύγουστο του ίδιου έτους ο τότε επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας είχε επισκεφθεί το Αγιον Ορος, ενώ τον Φεβρουάριο είχε προηγηθεί ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.

    Σε νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και με υπουργό τον Ανδρέα Λοβέρδο, 16 βουλευτές της Ν.Δ. κατέθεσαν μια τροπολογία της τελευταίας στιγμής, για την οποία δεν έγινε καν συζήτηση!

    Προέβλεπε μεταξύ άλλων:

    ❶ Απαλλαγή των μονών του Αγίου Ορους ως εργοδοτών από την υποχρέωση παρακράτησης και απόδοσης του φόρου μισθωτών υπηρεσιών, αλλά και από το τέλος χαρτοσήμου στα ακίνητα που νοικιάζουν, με τις σχετικές υποχρεώσεις να βαραίνουν τους αντισυμβαλλόμενους (υπαλλήλους και ενοικιαστές).

    ➋ Αφορολόγητο 9.500 ευρώ για συνταξιούχους μοναχούς, χωρίς προσκόμιση αποδείξεων και χωρίς υποχρεωτική υποβολή φορολογικής δήλωσης.

    ❸ Απαλλαγή από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης ακινήτων Ε9 λόγω… απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ.

    Την τροπολογία υπέγραφαν οι βουλευτές: Ευθ. Καρανάσιος, Γ. Ιωαννίδης, Γ. Πασχαλίδης, Δ. Σταμενίτης, Σ. Αναστασιάδης, Δ. Χριστογιάννης, Κ. Γκιουλέκας, Θ. Καράογλου, Εμμ. Κόνσολας, Μ. Αντωνίου, Στ. Κωνσταντινίδης, Τ. Κοψαχείλης, Δ. Κυριαζίδης, Στ. Καλαφάτης, Γ. Κωνσταντόπουλος.

    Η τότε συμπολίτευση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ υπερψήφισε, όπως και οι αντιπολιτευόμενοι Ανεξάρτητοι Ελληνες. ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ ψήφισαν «παρών», η Χρυσή Αυγή απουσίαζε και η ΔΗΜΑΡ αρνήθηκε να πάρει θέση φωνάζοντας «κατά πλειοψηφία».

    https://www.protagon.gr/apopseis/editorial/44341375311-44341375311

    Ελευθερία Κόλλια 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017, 12:32

    Πηγή: Protagon.gr

    Ο Εφραίμ είναι αθώος – η Δικαιοσύνη είναι τυφλή;


    Αθώοι όλοι οι κατηγορούμενοι για το Βατοπαίδι – Τι δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής

    Εξήντα – εξηνταπέντε συνεδριάσεις, δεκάδες μάρτυρες, δύο χρόνια δίκης, κι ούτε υποψία αδικήματος.

    Στην υπόθεση των ιερών ανταλλαγών της λίμνης Βιστωνίδας και παραλίμνιων εκτάσεων με ακίνητα-φιλέτα του Δημοσίου, το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων έκρινε ότι αρχιμανδρίτης Εφραίμ είναι αθώος.

    Οπως και ο μοναχός Αρσένιος. Και η συμβολαιογράφος Κατερίνα Πελέκη, ο πατέρας και ο αδελφός της, δικηγόροι και οι δυο, Διονύσης και Δημήτρης Πελέκης, τα εμπλεκόμενα στελέχη της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, υπουργείων και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

    Ολοι, αθώοι.

    Οπως είχε άλλωστε προτείνει και η εισαγγελέας της έδρας. Εννέα χρόνια μετά το σκάνδαλο που στοίχισε πολιτικά στον Κώστα Καραμανλή και «συντάραξε την κοινή γνώμη», το μέτωπο της Μονής Βατοπαιδίου είναι πλέον καθαρό.

    Οι δικαστές δεν πείστηκαν ότι Εφραίμ και Αρσένιος εξώθησαν κόσμο και κοσμάκη σε αξιόποινες πράξεις. Είναι η δεύτερη φορά, τα τελευταία χρόνια, μετά και την αθωωτική απόφαση για την υπόθεση του Χρηματιστηρίου, που η Δικαιοσύνη λέει σε απλά ελληνικά, ότι η υπόθεση διογκώθηκε τεχνητά, ότι η πολιτική σκοπιμότητα επηρέασε καθοριστικά την επικοινωνιακή της απόδοση. Και οι κατηγορούμενοι είναι αθώοι.

    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/104195_o-papaggelopoylos-apotheonei-karamanli-tsipra

    22.03.2017, 11:00
    Ο Παπαγγελόπουλος αποθεώνει Καραμανλή – Τσίπρα
    efsyn.gr

    Αποθεώνοντας τον Αλέξη Τσίπρα και τον Κώστα Καραμανλή σχολίασε την απόφαση του δικαστηρίου για την υπόθεση του Βατοπεδίου ο αναπλ. υπουργός Δικαιοσύνης.

    Ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος χαρακτήρισε (στην «Ελευθερία του Τύπου») «λαοπρόβλητους» τους δύο ηγέτες, τους οποίους «τα ντόπια και ξένα συμφέροντα, οι νταβατζήδες της διαπλοκής, οι λακέδες και τα γιουσουφάκια της ενημέρωσης προσπαθούν να εξουδετερώσουν με κάθε τρόπο».

    Διευκρινίζοντας ότι μιλάει ως απλός πολίτης και όχι ως υπουργός ή πολιτικός, ο κ. Παπαγγελόπουλος προσθέτει ότι «τα δημόσια πρόσωπα όσο περισσότερο τα αδικείς τόσο περισσότερο ισχυροποιούνται. Ο Αλέξης Τσίπρας και ο Κώστας Καραμανλής επειδή δεν είναι παιδιά του εργαστηριακού σωλήνα της διαπλοκής είναι απρόσβλητοι στους ιούς της».
    Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του στον άλλοτε στενό συνεργάτη του Κ. Καραμανλή, θανόντα Γιάννη Αγγέλου.

    «Θα ήθελα να βλέπω, καγχάζοντας, να συνωστίζονται στο γραφείο του (σ.σ. του Γιάννη Αγγέλου) όλα αυτά τα ανθρωπάκια και να εκλιπαρούν για την εύνοιά του, όπως παλιά. Όλους αυτούς που τον εγκατέλειψαν, τον πρόδωσαν και πρωταγωνίστησαν στη “δολοφονική” επίθεση εναντίον του, με απώτερο σκοπό να πλήξουν τον Κώστα Καραμανλή. Μερικοί από αυτούς τους δήθεν νεοδημοκράτες σχεδίασαν και την επίθεση εις βάρος μου, με παρακρατικές μεθόδους. Είμαι βέβαιος ότι θα το επαναλάβουν. Θα χάσουν και τον δεύτερο γύρο».

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ιδού οι Ζαπατίστας του Τσίπρα:


    https://www.sarantakos.com/kibwtos/mazi/kornaros_agioi5.html

    Από τα τρίγυρα μοναστήρια και κελιά, μαζευτήκανε σήμερα οι πατέρες, στις Καρυές.

    Χειροτονείται ένας νέος ρασοφόρος σε διάκο.

    Είναι μεγάλο μυστήριο η χειροτονία του Διάκου. Γι’ αυτό πανηγυρίζουνε οι πατέρες. Καμπάνες χτυπούνε γιορτάσιμα, λόγοι γίνουνται, τραπέζια στρώνουνται με πλούσια ποικιλία φαγητά.

    Χαρά στο γέροντα που θα μπορέσει να βγάλει ένα διάκο από τους υποταχτικούς, που θα περάσουνε απ΄τα χέρια του.

    Δεν είναι μικρό πράμα αυτό. Ο υποψήφιος ξεμολογιέται στον πνεματικό τού «Άξιον Εστί», έτσι λέγεται το κελί του πνεματικού.

    Και μια που τo ’φερε έτσι η σειρά, μάθετε, πως έχει το λόγο του που λέγεται Εστί το κελλί.

    Ο πνεματικός που κάθεται τώρα εκεί, λένε οι κακές γλώσσες, πως δολοφόνησε το γέροντα του, για να μη μείνει αιωνίως του υποταχτικός. Τον τρόπο του τον είχε ο γέροντας. Και φλουριά κρυμμένα είχε και λίρα στερλίνα με το καλημαύχι μετρούσε καθ’ αργά.

    Μα μ’ όλες τις ανασκαφές που γίνηκαν ύστερα απ’ το σκοτωμό του, δε βρέθηκε τίποτε απ’ το μεγάλο θησαυρό. Κι ο καλογεράκος σκεφτότανε τη φτώχια του ένα βράδυ, λυπημένος, κρατώντας βαρύ το κεφάλι του μέσα στις παλάμες.

    Κείνη τη στιγμή μια εικόνα, δεν ξέρω ποιανού αγίου, χτύπησε τρεις φορές στον τοίχο που κρεμότανε! Κι ύστερα μίλησε. Κι έπειτα το’ ριξε στην ψαλτική. Το κελί πλημμύρισε από μια πρωτάκουστη μελωδία. Ο καλόγερος – ο σημερινός πνεματικός – απόμεινε κόκκαλο! Η εικόνα έψαλλε το «Άξιον Εστί» τρεις φορές! Έτσι το ’μαθε καλά ο πνεματικός.

    Την επομένη κόσμος και κόσμος πλημμύρισε το κελί. Τη θαματουργή εικόνα την σκεπάσανε τ’ ασημικά και τα χρυσάφια.

    Αφιερώματα από παντού φτάνανε κάθε μέρα στο κελί τού «Άξιον εστί».

    Κι οι καλόγεροι κάμανε πνεματικό επίσημο του Όρους τον ιδιοχτήτη του κελιού.

    Και τι πνεματικός! Νικοδημήτης. Ο πρώτος Νικοδημήτης στο Άγιο Όρος. Δεν είναι μικρή δουλειά αυτό. Το εξομολογητάριο του αγιορείτη Νικόδημου είναι φωτιά, καταμόναχη φωτιά, για τον παραστρατημένο «Πατέρα».

    Τα τελευταία χρόνια κανένας πνεματικός του Όρους, δε χρησιμοποίησε αυτό το ξομολογητάρι ως οδηγό του. Μόνο ο γέρο Σοφρώνιος προσπάθησε, μα στο κεφάλαιο που πρόκειται για την εξομολόγηση του υποψήφιου διάκου τα μπέρδεψε. Τα βρήκε ζόρικα.

    Γι’ αυτό είναι τεράστιο πράμα το να ξομολογηθεί κανένας σήμερα στον αυστηρό Νικοδημήτη πνεματικό τού «Άξιον εστί».

    Δυο σελίδες από το ξομολογητάρι, που οι άλλοι τις καρφιτσώνανε μαζί-μαζί, τις απομονώσανε, αυτός τις άνοιξε, εφάρμοσε τις οδηγίες που ’ναι γραμμένες κι εκεί.

    Τιμή στο γέροντα που δεν τρομάζει, όταν θα στέκεται ο υποταχτικός του μπροστά στον πνεματικό που κρατά ανοιχτές αυτές τις σελίδες. Φαινόμενο, θάμα, είναι ο υποψήφιος διάκος που δε θα τρέμουνε τα ποδάρια του, όταν ακούει να διαβάζεται η σχετική περικοπή: «Ο υποψήφιος διάκονος πρέπει να ερωτηθεί παρά του πνευματικού εάν η ανθρωπίνη φύσις τριβήν εποιήσατο περί την οπισθίαν οπήν, ή εάν εισήλθεν εν αυτή και συνάμα ροήν εποιήσατο. Και εν μεν τη πρώτη περιπτώσει επιβάλλεται…κ.λ.π.».

    Λοιπόν, του διάκου που χειροτονείται σήμερα δεν τρεμουλιάσανε τα γόνατά του την ώρα της εξομολόγησης.

    Ο γέροντάς του έχει πεθάνει από χρόνια πολλά, δέκα μόνο μέρες ζήσανε μαζί. Μήτε «τριβές» μήτε «ροές» μήτε λυγίσματα και τρεμουλιάσματα τρομάρας εμποδίζανε τη χειροτονία.

    Πως πέθανε ο γέροντάς του νωρίς δε θα πει τίποτε. Εδώ πιστεύουνε και στην επέμβαση του νεκρού….όπως πιστεύουνε και στην άσπορη σύλληψη της Παναγιάς. Κι ο μακαρίτης, είναι γνωστό, πως δε σηκώθηκε από το μνήμα του.

    Τ’ άλλα καλογεροπαίδια με ζήλεια παρακολουθούνε το μυστήριο της χειροτονίας του καινούριου διάκου. Ποτέ δε θα μπορέσουνε αυτά να γίνουνε διάκοι. Κι αυτό που λένε συναμεταξύ τους κρυφά σιγανά, πως: «Έπρεπε να ρωτούνε το γιατρό πριν της χειροτονίας» το λένε από ζήλεια ασφαλώς και ποτέ δε θα θέλανε το γιατρό για δικό τους λογαριασμό.

    Πολλές φορές κατηγορήσανε τους αγιορείτες για «ντεμπελόσκυλα» που νοιάζονται μόνο για το στομάχι και το χουζούρι τους.

    Δεν είχανε δίκιο. Παραβλέψανε αυτό το αθάνατο εξομολογητάρι του δασκάλου Νικόδημου. Είναι ένα τρανό δείγμα της πνεματικής παραγωγής σε τούτο τον τόπο.

    Και μόνο αυτή η περικοπή, για τη χειροτονία του διάκου, αν είχε γραφτεί, θα ’ταν αρκετή για ν΄αντιπροσωπεύσει τη χώρα του Άθω στον κόσμο της σοβαρής πνευματικής δημιουργίας.

    Κι ο πάτερ Ανανίας το νοιώθει αυτό, το καταλαβαίνει καλά. Κι όταν εύχεται στο νεοφώτιστο: «ενάρετον και τον υπόλοιπον βίον και να θελήσει ο Κύριος να ομοιάσει τους μεγάλους διδασκάλους του Όρους» εννοεί το Νικόδημο και τους άλλους πνευματικούς δημιουργούς.

    Ο διάκος κοιτάζει χάμω από σεβασμό. Ασάλευτος ακούει τα λόγια του Ανανία, που γίνηκε, ζώντας ακόμα, άγιος.

    Και μια που το ’φερε η σειρά, όλος ο κόσμος ξέρει πως ο πάτερ Ανανίας ο Κουτλουμουσιανός, φεύγει από το μοναστήρι 4 βδομάδες το χρόνο. Εξαφανίζεται. Κανένας δε θα ’ξερε τι γινότανε όλον αυτό τον καιρό, αν κάποιοι κυνηγοί δεν τον βρίσκανε στην κορυφή του Άθω. Εκεί σε μια σπηλιά, γονατιστός, νηστικός, άγρυπνος, προσεύχεται όλες αυτές τις μέρες, για τη σωτηρία του κόσμου…

    Άλλο πράμα είναι το ότι τον έπιασε η αστυνομία – κατά διαβολική σύμπτωση – ακριβώς σε μια τέτοια περίοδο να ξεφορτώνει στις αχτές της Καλλιάγρας τσιγαρόχαρτο, καπνό και χασίς.

    Αυτά τα πράματα θα του τα πέταξε επίτηδες στο δρόμο του, ο μεγάλος πειρασμός. Κι αυτός τα πήρε, για πείσμα του Σατανά, να στείλει όξω από τον τόπο του Θεού, στη Χαλκιδική και στη Μακεδονία. Μα στην ώρα τον έπιασε η αστυνομία και του στοίχισε αυτή η υπόθεση 60 χιλιάδες δραχμές.

    Κι ο Θεός μόνο ξέρει, πώς το βρήκε ο άγιος Ανανίας αυτό το ποσό!

    Μα εδώ ίσα-ίσα φάνηκε η δύναμη και η αρετή αυτού του εκλεχτού του Θεού.

    Δεν απογοητεύτηκε. Δε βαρυγκόμιασε ενάντια στο φτωχό αμαρτωλό, που τον είπε και τον κατάγγειλε για λαθρέμπορα.

    Αντίθετα. Αμέσως ξαναγύρισε στη σπηλιά της προσευχής, για να επικοινωνήσει με το Θεό, να παρακαλέσει για τη σωτηρία του καταδότη.

    Μεγάλη ψυχή! Ανυπολόγιστα δυνατή κι ενάρετη ψυχή ο Ανανίας!!…

    Γι’ αυτό στον γυρισμό του, όταν του ξαναπέταξε στο δρόμο του ο Διάβολος πάλι πακέτα, γεμάτα σύνεργα του Σατανά, τα ξαναπήρε.

    Τον ξαναπιάσανε. Μα τι σχέση έχει; Σε κάθε τέτοια περιπέτεια νικούσε κι από μια φορά το Σατανά….

    Εκεί, στις αχτές της Καλλιάγρας, ανταμώσαμε ένα βράδυ, εγώ αυτός κι ο Σπύρος ο Κουμπής. Μας γιόμισε και τις τσέπες καπνό….

    Γι’ αυτό τώρα, τη στιγμή που συμβουλεύει τον καινούριο διάκο, με λοξοκοιτάζει. Όχι πονηρά, όχι εχθρικά. Έτσι σαν καταναλωτή των «αμαρτωλών πραγμάτων», που του πετούσε στο δρόμο του ο πειρασμός, για …πειρασμό και σκανδαλισμό…

    Αυτά τα πράματα, αυτοί οι συλλογισμοί με κάνανε ν’ αφαιρεθώ και να μη μπορώ να σας περιγράψω την τελετή της χειροτονίας.

    Μα και πως θα την περίγραφα τι θα ’βγαινε; Είναι ένα «μυστήριο», μια τελετή τέλος πάντων για…το θρίαμβο της αρετής και της εγκράτειας, μέσα σε τούτο τον τόπο με τα τάγματα των Εωσφόρων, των διαβόλων και των διαβολάκων.

    Την ώρα που διαλυότανε ο κόσμος, ύστερ’ από την τελετή, ένας μαυρογένης, ψηλός, ξερακιανός καλόγερος, άρπαξε τον «πάτερ-Παΐσιο» το δοντογιατρό από τα γένια. Τον αγριοκοίταξε, του τάνυσε δυο τρεις φορές πέρα δώθε τη γενειάδα, κι ύστερα τον τραβούσε έτσι και ακολουθούσανε την πομπή.

    Η αφορμή ήτανε ασήμαντη.

    Ο ασκητής είχε αφιερώσει στην εικόνα τ’ άγιου Παντελεήμονα, μια εγγλέζικη λίρα.

    Ο καλόγερος δοντογιατρός την πήρε και την έκαμε τόντια. Δυό δόντια, που τα πέρασε στην κάτω μασέλα του «πάτερ-Αβέρκιου» του Κελλιώτη. Αυτουνού που πέθανε αργότερα από παραφόρτωμα του στομαχιού.

    Τίποτε άλλο….

    Κανένας ασκητής δε σκέφτηκε να μπει στη μέση. Δεν χωνεύανε τον Παΐσιο για δυό λόγους: ήτανε δοντογιατρός, που πάει να πει «βάζω χέρι στα έργα του Θεού». Ύστερα ήτανε και πλούσιος.

    Μα δε φτάνει αυτό. Τα πλούτια του τα ’κανε σε βάρος τους. Κι αν δε κουραστήκατε, ακούσετε πώς τα κατάφερε, με ποιο τίμιο τρόπο τ’ απόχτησε.

    Οι καλόγεροι του Άγιου Όρους έχουνε ένα προνόμιο, σαν αγιασμένοι ανθρώποι που είναι: να ψωνίζουνε όλα τα είδη, από το ψωμί ως τη βελόνα, από την «Ελεύθερη ζώνη» της Θεσ/κης αφορολόγητα. «Τράνζιτο» όπως το λένε. Έτσι τη ζάχαρη την έχουνε με 4 δραχμές, το ρύζι τους με 3½, στο στάρι με τη σχετική αναλογία κτλ.

    Ο Παΐσιος λοιπόν, οικονόμος άνθρωπος, καλός νοικοκύρης, με τη λίρα που περίσσεψε από τα δόντια του Αβέρκιου, με το λαδάκι που έσταζε από τα καντήλια, με τη ρακή που πήγαινε στη Θεσ/κη για να μην υπάρχει στο Όρος αυτή η βρωμιά, κατάφερε να ’χει μερικά παραδάκια.

    Λίγα παραδάκια βέβαια μα την δουλειά του την έκανε. Τα τράνζιτα όλα μαζευόντουσαν στην πρώτη αποθήκη -στα υπόγεια του κελιού του. Αργότερα σιγά-σιγά, μεταφέρνονταν στη δεύτερη αποθήκη – στην Καβάλα. Αυτό το κανόνιζε η ζήτηση.

    Τώρα το ότι μεταφέρνουνται καθόλου στο Αγ. Όρος αυτά τα εμπορεύματα, δεν είναι στο παθητικό του καλού εμπόρου.

    Σε βλογημένο τόπο μπαίνουνε. Βλογημένα βγαίνουνε. Μέσα στα πακέτα με τα πανικά, τοποθετούνε και τις νταμιτζάνες της ρακής. Έτσι προφυλάγουνται….από το σπάσιμο. Μόνο από το σπάσιμο. Είναι το λοιπόν γιά δεν είναι έξυπνος και καλός εμποράκος ο πάτερ Παΐσιος, ο δοντογιατρός του Όρους;

    Πώς να μη τον φτονήσουνε λοιπόν οι ασκητές;

    Είναι να τους σιχαίνεται κανένας όπως βλέπει τη χαιρεκάκια τους, να ξεχειλά απ΄τα μάτια τους καθώς τον βλέπουνε να τον τραβούνε απ’ τα γένια και τον στραπατσέρνουνε σαν …αγιογδύτη, σαν κατεργάρη τοκογλύφο, αυτό το σεβάσμιο ασκητή, όξω στην αυλή της εκκλησίας του Πρωτάτου.

    Ωστόσο, το ξέρουνε καλά, πως θα του τα ξαναδώσουνε τα τράνζιτα μισοτιμής….

    «Όλον τον κόσμο τον τσάκισε η οικονομική κρίση. Γιατί το Αγ. Όρος δεν έπαθε τίποτε;»

    Είναι τα λόγια του Ανατόλιου του Οικονόμου του μοναστηριού Κουτλουμούση. Μας τα ’λεγε, όταν σκάβαμε τ΄αμπέλια στην Καλλιάγρα.

    Δεν ξέρω τι μου ’ρθε να τα θυμηθώ τούτη στη στιγμή.

    Μ’ αυτό δεν μ’ εμποδίζει να θυμούμαι και την απάντηση του Σπύρου:

    «Γέροντα, πόσο κάνουνε 4+5; Δηλαδής μια οκά ζάχαρη και μια οκά καφές; Εννιά δεν κάνουνε; Εν τάξει. Και 25+78; Πάλι μια οκά ζάχαρη και μια οκά καφές 103 δεν μας κάνουνε; Δε με κάνετε λέω γω και μένα τίποτις…πορτάρη γιά καμπανάρη στο μοναστήρι;»

    Ακόμη θυμάμαι πως ο πάτερ Ανατόλιος απάντησε έτσι: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με τον αμαρτ…Γιάννη δυό δικελιές να δίνεις. Όχι ψευτοδουλειές…»

    Α! αυτό ίσως μου ’ρθανε στο νου, γιατί ο Ανατόλιος μόνο προσπάθησε να συμβιβάσει αυτούς που μαλλιοτραβιόντουσαν. Κι άκουγα την επιχειρηματολογία του….

    ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ

    Αυτά όλα, δεν είναι παρά αμυδρή εικόνα, μιας πραγματικότητας. Κι η πραγματικότητα αυτή δεν είναι άλλο από το βρυκολακιασμένο ρασοκρατικό Μεσαίωνα. Κι εμείς κυβερνούμαστε από βρυκόλακες.

    Αδιάφοροι, δουλοπρεπείς, χαμοζωίτες, καραγκιοζοπαίχτες (στην καλύτερή μας εκδήλωση) καθόμαστε με σταυρωμένα τα χέρια κι αφήνουμε το βρωμερό βρυκόλακα να πιπιλάει το αίμα και την αθρωπιά μας.

    Δεν είμαι ο πρώτος που βλέπει αυτούς τους εξευτελισμούς, που γίνουνται σε βάρος μιας ολάκερης εποχής, μιας ακέριας εργαζόμενης ανθρωπότητας.

    Κι άλλοι, με χίλια μάτια πάρα πάνω από μένα, τα ’δανε τα αίσχη αυτά. Ποιητές, δημοσιογράφοι, λόγιοι, ανθρώποι του Νόμου, υπεύθυνοι άρχοντες, πατήσανε και ζήσανε στην αμαρτωλή αυτή γη.

    Κανένας δε μίλησε. Ο Νόμος κοιμήθηκε. Η πολιτεία, συστηματικά κι επίσημα σκέπασε πάντα αυτό τον κοπρόλακκο, στον οποίο φυτρώνουνε οι άγιοι λαθρέμποροι, οι όσιοι σαρκέμποροι, οι μεγαλόμαρτυρες παιδεραστές και δολοφόνοι.

    Γι’ αυτούς που και ο χαρακτηρισμός «χτήνη» θα ’τανε αλαφρός, αν δεν πρόσβαλλε τα εργατικά ζώα, θυσιάσαμε και θυσιάζουμε ζωές, πληθυσμούς ολάκερους, πολιτισμό, ηθική, ανθρώπινη υπόσταση.

    Μην ξεχνάει κανένας την τραγωδία της Χαλκιδικής. Και τότε δε θα ξεχάσει και τους χριστιανούς του Άθω.

    Φοβηθήκανε μη δώσουνε μια δεκάρα στους σεισμοπαθείς, που σταθήκανε οι σκλάβοι τους οι αλύτρωτοι, 10 συνεχόμενους αιώνες. Κλειστήκανε στο Κράτος τους. Βάλανε φύλακα, αμπελικό, το επίσημο ελληνικό Κράτος: διατάξανε τον πολιτικό γενικό διοικητή, να υπογράψει διαταγή, που ν’ απαγορεύει την είσοδο σε κάθε άνθρωπο και «προ πάντων στους δημοσιογράφους». Κι αυτό καταλαβαίνετε γιατί: για να κρύψουνε την ψευτιά που διαδώκανε πως είχε τάχα σοβαρές ζημιές και τ’ Άγιον Όρος. Που μεταφράζεται σε απλούστερη νεοελληνική γλώσσα: για να φυλάξουνε τα πλούτια τους και τα χρυσάφια τους. Για να εξασφαλίσουνε την οικοδομήσιμη ξυλεία, που σαπίζει στις παραλίες του Όρους, 3-4 χρόνια απούλητη κι αζήτητη.

    Και το Κράτος, δούλος υπάκουος και ταπεινός του μεσαιωνικού Κράτους, εσφράγισε αυτή την ψευτιά του καλόγερου, με τη σφραγίδα την επίσημη.

    Εφορολόγησε τον εργάτη και τον αγρότη, μάζεψε απ’ αυτούς 15 εκατομμύρια δραχμές (σταγόνες αίμα θα ’λεγα) για ν’ αγοράσει την οικοδομήσιμη ξυλεία, που χρειαζότανε για την πρόχειρη στέγαση των σεισμοπαθών.

    Η περισσότερη ξυλεία που χρησιμοποιήθηκε είναι ντόπια. Δηλαδή αγιορείτικη. Που θα πει: πλερώσαμε κι από πάνω, ακριβά-ακριβά, τη θηριωδία, την εγκληματικότητα των άγιων Μπαμπάνηδων και των όσιων Γιαγκούληδων της χριστιανικής πολιτείας του Άθω.

    Μα και κάτι άλλο έχω να πω: όσοι πατήσανε τον τόπο αυτό, θα παρατηρήσανε ένα πράμα: νερό να ζητήσεις ή ψωμί, μπορεί να μη σου δώσουνε οι θησαυροφύλακες του Θεού. Κρασί όμως με τη στάμνα σε ποτίζουνε. Κι αυτό έχει το λόγο του.

    Σκλάβοι χρειάζουνται να δουλέψουνε τη Γη, για να θρέψουνε τα γουρούνια του Όρους. Μα πρέπει να δουλέψουνε τσάμπα. Και για να γίνει αυτό, πρέπει να ξεριζωθεί απ’ τον άνθρωπο, η καρδιά κι η συνείδηση και να παραλύσουνε τα νεύρα. Ο αλκοολισμός είναι ο βοηθός για τη δημιουργία αυτών των ανθρώπινων ομοιωμάτων. Και τον καλλιεργούνε με μαστοριά μοναδική οι ρασοφόροι παραμορφωτές της «φύσης».

    Λίγοι εργάτες απ’ αυτούς που μπαίνουνε στο Άγιον Όρος, καταφέρνουνε να φύγουνε.

    Σ’ όλη τους τη ζωή γυρνούνε αλήτες στο περιβόλι της Παναγιάς παρακαλώντας να τους πάρουνε οι ασκητές στη δουλειά τους, μόνο για ένα ξεροκόμματο ψωμί.

    Κι αυτά όλα για να εξασφαλίσουνε την άνεση στους αγιορείτες, να επιδίδονται αποτελεσματικότερα στα λαθρεμπόρια, στη παραλυσία, στις δολοφονίες και στη συγγραφή Νικοδημήτικων πορνογραφημάτων.

    Να σκεφτεί κανένας ποια υπηρεσία προσφέρουνε στο σύνολο το κοινωνικό, αυτά τα αλητόσκυλα, απέναντι στ’ αγαθά που χαίρουνται είναι ν’ ανατριχιάσει και να σιχαθεί τον άνθρωπο με την εγκληματική ανεχτικότητά του.

    Δουλειά τους είναι η απάτη. Τίποτε άλλο. Απατούνε και τον ίδιο τους εαυτό. Απατούνε το Κράτος και ζούνε απ’ τα ταμεία του. Απατούνε το χωρικό και τον εργάτη και τους κλέβουνε.

    Απατούνε τη μάνα και της παίρνουνε το παιδί της.

    Αυτό το τελευταίο έχει ξεχωριστή σημασία: δεν περνά χρόνος – έχουμε ακούσει όλοι – που να μη χαθούνε κάμποσα παιδάκια από 6-8 χρονών. Οι Εβραίοι χρειάζονται τέτοιας ηλικίας χριστιανόπαιδα για το Πάσχα τους, μας έχουνε μάθει να πιστεύουμε. Κι όμως δεν τα χρειάζονται οι Εβραίοι παρά οι Άγιοι του Άθω, για το κρεβάτι τους, για μηχανές της ηδονής.

    Μάλιστα. Εκεί πρέπει ν’ αναζητηθούνε τα παιδιά, που χαθήκανε και που χάνονται ταχτικά.

    Υπάρχουνε σ΄αυτό το διαφθορείο παιδιά από 14 χρονώ και πάνω, που δεν ξέρουνε ούτε μάνα ούτε πατέρα. Τα ονόματά τους τα ’χουνε ξεχάσει. Την πατρίδα τους δεν την θυμούνται. Μόνο από κάτι μικροεπεισόδια, από κάποιες θαμπές αναμνήσεις σου δίνουνε να καταλάβεις από ποια ηλικία τα μαζέψανε οι τίμιοι αυτοί άνθρωποι με τις χίλιες μάσκες και τον βούρκο τον ψυχικό.

    Και το νόστιμο είναι πως η εισαγωγή των παιδιών που γίνεται με την απάτη, ή με τους ειδικούς πράχτορες, δεν είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες του Όρους. Γι’ αυτό όταν ο Βενιζέλος πήγε στο Βατοπέδι, το πρώτο παράπονο που του κάνανε οι καλόγεροι ήτανε πως «η αστυνομία απαγορεύει την είσοδο …παιδιών στο Όρος».

    Η απάντηση του πρωθυπουργού ήτανε, να καλέσει τον αστυνομικό διοικητή του ¨Ορους (τον ανθυπασπιστή Τσαπάκη) να του ζητήσει σχετικές εξηγήσεις. «Εκτελώ ανωτέρας διαταγάς». Έτσι του απάντησε ο αστυνομικός.

    «Εγώ καταργώ κάθε προηγούμενη διαταγή».

    Μ’ αυτά τα λόγια ο πρωθυπουργός εσφράγισε την ελεεινή διαταγή, που επιτρέπει στους ρασοσατύρους να εξασκούνε ελεύθερα το εμπόριο της παιδικής σάρκας.

    ΚΑΤΗΓΟΡΩ, μπροστά στο μεγάλο λαϊκό δικαστήριο, τη σπείρα των αγιορειτών και τους συνενόχους της.

    ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΩ, στον φορολογούμενο λαό, στον κόσμο των πεινασμένων και των απόκληρων της ζωής, τη διπλή εκμετάλλευση που τους γίνεται, για χάρη των 4 χιλιάδων παρασίτων του αμαρτωλού βουνού.

    ΔΕΙΧΝΩ με ονόματα πραγματικά, τους κακοποιούς.

    Καθόλου δεν απευθύνομαι προς τους υπεύθυνους άρχοντες κι ούτε ζητώ του κακού τη γιατρειά απ’ τις αρχές.

    Στους φθισικούς, στους άστεγους, στους πεινασμένους, στους άνεργους, στους λεπρούς της σπιναλογκίτικης κόλασης, στους φυλακισμένους στα υγρά μπουντρούμια του Ιτζεδίν, της Αίγινας, του Φίρκα κλπ., σ΄αυτούς μιλώ.

    Και για σανατόρια έχει μέρος και για λεπροκομείο της ανθρωπιάς και για φυλακές αγροτικές και για δασοκομικές σχολές ανεχτίμητο φυτικό πλούτο.

    Για τους σεισμοπαθείς της Χαλκιδικής έχει και ξυλεία οικοδομήσιμη 100 φορές παρά πάνω απ΄όση χρειάζονται και τρόφιμα και ρουχισμό για δεκάδες ολόκληρα χρόνια.

    Στο χέρι τους είναι να τα διαθέσουνε όπως νομίζουνε πιο καλά και τίμια, στο χέρι τους και να τα χαραμίσουνε στους φεουδάρχες, που κατοικούνε και λυμαίνονται 10 αιώνες τώρα τη χώρα του Άθω.

    Αυτό είναι το περίφημο, το θρυλοτυλιγμένο Άγιον Όρος, η κεφαλή της Ορθοδοξίας. Με την αυριανή ονομασία του: «Βουνό της υγειάς και της επιστήμης».

    Θ.ΚΟΡΝΑΡΟΣ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.