Ο «ιερός» και μισογυνικός σκοταδισμός της Εκκλησίας

[Η χριστιανική κατήχηση, οι αμβλώσεις και οι αναχρονιστικές αντιλήψεις της Εκκλησίας]

Φωτο: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Γράφει ο ©Γιάννης Πανταζόπουλος στη Lifo »»»

Τα θρησκευτικά ιερατεία ξαναμίλησαν. Εγκύκλιος «περί της προστασίας της ανθρώπινης ζωής και αποφυγής των αμβλώσεων» θα αναγνωσθεί στις εκκλησίες κατά τη γιορτή του Γενεθλίου της Θεοτόκου, σήμερα 8 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με δελτίο Τύπου της Ιεράς Συνόδου.

Αυτός είναι και ο λόγος που η Ενωτική Πρωτοβουλία Γυναικείων και Φεμινιστικών Οργανώσεων και Συλλογικοτήτων απηύθυνε κάλεσμα για διαδήλωση έξω από τη Μητρόπολη, ενάντια στην Ιερά Σύνοδο που «θεωρεί πως μπορεί να έχει άποψη για τα σώματα και τις ζωές μας».

Στην εγκύκλιο που μοιράστηκε σε όλους τους ναούς διαβάζουμε: «Μεταξύ λοιπόν των άλλων Θεολογικών αληθειών, η εορτή φέρνει στην επιφάνεια και μεγάλες αλήθειες για την ανθρώπινη ταυτότητα και ύπαρξη. Η ζωή του ανθρώπου ως ψυχοσωματικής οντότητας αρχίζει με το θαύμα της γονιμοποίησης, με τη σύλληψη –«εξ άκρας συλλήψεως», όπως λέμε στη θεολογική γλώσσα–, δηλαδή από τη στιγμή που αρχίζει και η ανάπτυξη τον υλικού σώματος. Το έμβρυο είναι τέλειος άνθρωπος κατά την ταυτότητα, ο οποίος εξελίσσεται και αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης στα μητρικά σπλάγχνα, προσδοκώντας τη γέννηση, για να συνεχίσει την ανάπτυξη κατά τη βιολογική πορεία του, μετά δε και τον βιολογικό Θάνατο, να μεταβεί στην αιώνια Όντως Ζωή, αναμένοντας την κοινή Ανάσταση. Ο άνθρωπος δεν πεθαίνει όταν σταματά ή αναπνοή τον ούτε όταν παύει να χτυπά η καρδιά τον. Ο άνθρωπος συνεχίζει. Ούτε πάλι γεννιέται όταν αρχίζει η πρώτη τον αναπνοή με τον τοκετό».

Αυτή η ξεπερασμένης λογικής διδαχή, λίγες μέρες αφότου οι εμπρηστικές δηλώσεις του μητροπολίτη Δωδώνης Χρυσόστομου προκάλεσαν τον αποτροπιασμό και καταδικάστηκαν σε αυστηρό τόνο.

Να θυμίσουμε ότι ο γνωστός μητροπολίτης τάχθηκε κατά των αμβλώσεων, ακόμα και όταν υπάρχει βιασμός, ενώ σημείωσε ότι δεν υπάρχει βιασμός χωρίς συναίνεση. «Δεν κάθεται μία γυναίκα να βιαστεί χωρίς να το θέλει», είπε χαρακτηριστικά προκαλώντας την οργή. Μάλιστα, είναι απορίας άξιον ότι τις σχετικές δηλώσεις καταδίκασε και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, επισημαίνοντας ότι οι απόψεις του μητροπολίτη είναι προσβλητικές για τον άνθρωπο και ειδικά για τις γυναίκες και τα θύματα βιασμών.

Φυσικά, αυτό δεν στάθηκε αρκετό ώστε να αποφασίσει να μην προχωρήσει στην ανάγνωση του κηρύγματος κατά των αμβλώσεων σε όλες τις Εκκλησίες. Ο μητροπολίτης Δωδώνης αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα ανθρώπων που ζουν στον δικό τους κόσμο καθώς και σε μια πλαστή πραγματικότητα, υπηρετώντας ιδέες που είναι αρεστές μόνο σε ένα αντιεπιστημονικό, οπισθοδρομικό ακροατήριο.

Προφανώς, οι μισογυνικές αντιλήψεις της Εκκλησίας δεν είναι ένα φαινόμενο που συναντάμε μόνο στην εποχή μας αλλά έχουν τις ρίζες τους στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Για την οικονομία του χρόνου ας μην αναλύσουμε τη διάκριση του Θεού έναντι της γυναίκας, αφού πρώτα δημιούργησε τον άνδρα εκ του μηδενός ενώ τη γυναίκα από κομμάτι της μιας πλευράς του.

Ας ανατρέξουμε, όμως, στον Απόστολο Παύλο και στις Προς Εφεσίους και Κορινθίους Επιστολές του. Εκεί διαβάζουμε: «… να υποτάσσεσθε εις τους ιδίους σας άνδρας, σαν να κάνετε την υποταγήν σας αυτήν προς τον Κύριον, ο οποίος παραγγέλλει και ζητεί να υποτάσσονται αι γυναίκες εις τους άνδρας των» και σε άλλο εδάφιο «… ο μεν άνδρας… επλάσθη εξ αρχής ως ο κύριος εκπρόσωπος της κυριαρχίας του Θεού επί της Γης και είναι διά τούτο περισσότερον από την γυναίκα εικών και δόξα του Θεού. Η γυναίκα δε ως το εξαιρετικότερον από τα άλλα κτίσματα, που έχει υπό την εξουσίαν ο άνδρας, είναι δόξα του ανδρός. Πράγματι δε ο άνδρας είναι υπεροχότερος από την γυναίκα, διότι δεν έγινε ο άνδρας από την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα έγινεν από τον άνδρα. Και επί πλέον δεν εκτίσθη ο άνδρας διά να βοηθή την γυναίκα, αλλ’ η γυναίκα επλάσθη προς χάριν και βοήθειαν του ανδρός».

Όλοι όσοι έχουν βρεθεί σε ορθόδοξες εκκλησίες έχουν κατά καιρούς δει ότι ως και σήμερα, σε μια προοδευτική εποχή, θέλω να πιστεύω, και όχι δηλαδή την περίοδο του Μεσαίωνα, η Εκκλησία εφαρμόζει ευλαβικά τις διακρίσεις εναντίον των γυναικών.

Αρχικά, δεν τους αναγνωρίζει τη δυνατότητα να ιερουργούν αλλά ούτε φυσικά να εισέρχονται στο Ιερό του ναού. Επιπρόσθετα, σε καμία γυναίκα δεν δίνεται η επιλογή να επισκεφθεί το Άγιον Όρος. Το άβατο θεωρείται αδιαπραγμάτευτο και, αναμφίβολα, η απαγόρευση εισόδου των γυναικών στην Αθωνική Πολιτεία θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα ακόμη κατάλοιπο της μεσαιωνικής περιόδου, αφού η απόφαση αυτή είχε παρθεί πριν 1000 χρόνια. Συγχρόνως, κανένας από τους αρχιερείς δεν μπορεί να παντρευτεί, ενώ στους ναούς οι άνδρες τοποθετούνται στα δεξιά και οι γυναίκες στα αριστερά, με ό,τι υποδηλώνει αυτό.

Τώρα, όσον αφορά τις αμβλώσεις, ας υπενθυμίσουμε ότι είναι νόμιμες. Και όπως έχει επισημάνει ο καθηγητής Νομικής του ΕΚΠΑ Σπύρος Βλαχόπουλος: «Ο νομοθέτης από τη δεκαετία του 1980 εξισορρόπησε την αναπαραγωγική ελευθερία της γυναίκας με την προστασία του εμβρύου έπειτα από ένα στάδιο εξέλιξής του, επιτρέποντας ουσιαστικά την άμβλωση τις δώδεκα πρώτες εβδομάδες της κύησης, σε ορισμένες δε σοβαρές περιπτώσεις (εγκυμοσύνη ως αποτέλεσμα βιασμού, κίνδυνος υγείας για την έγκυο γυναίκα) και μετά το χρονικό αυτό σημείο. Το θέμα δεν είναι, βέβαια, μόνο νομικό. Είναι προεχόντως ζήτημα υπεύθυνης σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και ενίσχυσης των κοινωνικών δομών».

Δεν προκαλεί εντύπωση το ότι είχε προηγηθεί και άλλη παλαιολιθικής αντίληψης εγκύκλιος, το 2018, με την οποία η ηγεσία της ελληνικής Εκκλησίας είχε ανακηρύξει την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα ως «Ημέραν αφιερωμένην εις την προστασίαν της ζωής του Αγεννήτου Παιδιού», πάγιο αίτημα της υπερσυντηρητικής ομάδας «Αφήστε με να ζήσω».

Τέλος, ας μην εστιάσουμε και στη στάση της Εκκλησίας για το θέμα της πανδημίας η οποία προκάλεσε αλγεινές εντυπώσεις.

Επιστροφή στο σήμερα. Σεπτέμβριος 2022. Η ελληνική ορθόδοξη Εκκλησία δείχνει ότι εναρμονίζεται πλήρως με τις αντινεωτερικές επιταγές, τις σκοταδιστικές απόψεις και τα συντηρητικά πρότυπα που ασπάζεται η σύγχρονη ακροδεξιά. Το δεσποτικό χριστεπώνυμο πλήθος απέναντι στη λογική και το αυτονόητο.

Advertisement
This entry was posted in IERES_ATAXIES, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, φασισμός, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ο «ιερός» και μισογυνικός σκοταδισμός της Εκκλησίας

  1. Παράθεμα: Ο «ιερός» και μισογυνικός σκοταδισμός της Εκκλησίας — Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | ΝΕΑ των ΦΙΛΙΑΤΩΝ

    • Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

      https://www.athensvoice.gr/epikairotita/ellada/719787/xerei-kanenas-ti-ehoyn-pathei-oi-papades/

      Ξέρει κανένας τι έχουν πάθει οι παπάδες;
      Σε σκάνδαλα παπάδων τελευταία, κοντεύουμε να πλησιάσουμε τους Καθολικούς…

      28.06.2021, 19:10

      Μανίνα Ζουμπουλάκη

      Η Μανίνα Ζουμπουλάκη αναρωτιέται τι έχουν πάθει οι παπάδες και είναι όλο πιο συχνά αρνητικοί πρωταγωνιστές της επικαιρότητες.

      Τον τελευταίο καιρό κάθε τρεις και λίγο σκάει ένας παπάς που βίασε, παρενόχλησε σεξουαλικά, ασέλγησε, κακοποίησε ή ακόμα και βιτριόλισε κόσμο – μια ματιά στις ειδήσεις θα σας υποδείξει τον Παλιο-Παπά Της Ημέρας.

      Παρόλο που το επάγγελμα θεωρείται λειτούργημα, παρόλο που ο ιερέας «ασκεί λειτουργικά, ποιμεντικά και διοικητικά καθήκοντα τα οποία αντιστοιχούν στο βαθμό της ιεροσύνης που φέρει», σύμφωνα με την Βικιπίντια…κάποιοι ιερείς είναι λιγότερο λειτουργημα-τικοί από άλλους, ή κάποιοι έχουν ξεφύγει εντελώς.

  2. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    https://www.inewsgr.com/199/proin-parousiastis–paidiki-pornografia-synelifthi-62chronos.htm

    Πρώην παρουσιαστής – παιδική πορνογραφία: Συνελήφθη 62χρονος
    19:38 9/9/2022 – Πηγή: Attiki Press

    Συνελήφθη 62χρονος άντρας στα Πατήσια, ο οποίος αντιμετωπίζει τις κατηγορίες για πορνογραφία και γενετήσιες πράξεις με ανηλίκους. Πρόκειται για συνταξιούχο εκπαιδευτικό που ήταν και γνωστός παρουσιαστής στη Σπάρτη, ο οποίος αναζητούνταν από τις αστυνομικές Αρχές της Καλαμάτας, μετά από καταγγελία 22χρονης. Ο άνδρας φέρεται να είχε αποπλανήσει τρεις ανήλικες αδερφές και εις βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για πορνογραφία ανηλίκων, γενετήσιες πράξεις με ανήλικους, κατάχρηση ανηλίκων και παράβαση της νομοθεσίας για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 62χρονος παρουσίαζε εκπομπή σε ΜΜΕ της Πελοποννήσου και είχε δική του εκπομπή στο YouTube, στην οποία έπαιρνε συνεντεύξεις από τοπικούς φορείς, προωθώντας τοπικά προϊόντα. «Θα προσπαθήσουμε να βρούμε διέξοδα στα αδιέξοδα της κοινωνίας που βασανίζουν όχι μόνο τα παιδιά μας αλλά και την ελληνική οικογένεια γενικότερα», έλεγε σε μία εκπομπή του και συμπλήρωνε: «σαν οικογενειάρχης, σαν εκπαιδευτικός, προσπαθώ όπως και εσείς, να δώσω από το περίσσευμα των δυνάμεών μας να δώσουμε στους ανθρώπους μας και να αισιοδοξήσουμε».

    Ο 62χρονος κατηγορούμενος ήταν αναγνωρίσιμος στην Πελοπόννησο και είχε αναπτύξει έντονη δραστηριότητα στην περιοχή όπου διέμενε, γράφοντας βιβλίο ενώ συνεργαζόταν και με την τοπική Ιερά Μητρόπολη, όπως αναφέρουν πληροφορίες του Reader.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.