Μοναστήρι στη ΒΔ Αττική κάνει μπίζνες σε βάρος του Δημοσίου

[Καταπατά χιλιάδες στρέμματα-και δασικά-για φωτοβολταϊκά & ανεμογεννήτριες-με την ανοχή των Aρχών]

Ο Μητροπολίτης Αδριανουπόλεως άγιος Αμφιλόχιος (εμπλεκόμενος ως μοναχός της κοντινής Μονής αγ.Παρασκευής Μεγάρων σε ένα οικονομικής φύσεως μικρό επεισόδιο-βλ.ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ α-που δεν εμπόδισε την  προαγωγή του σε δεσπότη), επισκεπτόμενος την καταγγελλόμενη Μονή του προφ. Ηλία Μεγάρων, όπου τον υποδέχονται ο ηγούμενος όσιος Δωρόθεος και σεβάσμιοι μοναχοί (9.12.2019). Αργότερα έπεσε στη δυσμένεια του πατριάρχη και παραιτήθηκε από διευθυντής του γραφείου εκπροσώπησης του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αθήνα. Ένα ερώτημα είναι αν τα κιτς αλουμινοπαράθυρα και η αναλόγως ύποπτης αισθητικής στέγη τους, συνάδουν με την πέτρα της μεσαιωνικής Μονής, η οποία ισχυρίζεται πως έχει χτιστεί στον 11ο αιώνα.

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Το έντυπο Documento (23.7), έχει ένα εξαιρετικά σημαντικό ρεπορτάζ το οποίο δεν έχει ακόμη ελευθερωθεί για δημοσίευση στο διαδίκτυο, που περιγράφει ιερές κομπίνες της Μονής του οσίου ηγούμενου Δωρόθεου των Ερυθρών (αρβανιτιστί, Κριεκούκι): «Aποκάλυψη: Μπίζνες αλά Βατοπέδι στη δυτική Αττική». «Μοναστήρι καταπατά χιλιάδες στρέμματα δημόσιας γης στους Δήμους Μάνδρας–Ειδυλλίας και Τανάγρας για να κάνει «ιερές μπίζνες» με ΑΠΕ έχοντας τη σιωπηρή ανοχή των αρχών. Το κόλπο της διπλής σύστασης της μονής για να αξιοποιηθεί νόμος του Σαμαρά και να μπορεί να δηλώσει εκτάσεις με απλή υπογραφή του ηγουμένου». Η Μονή ανήκει στη Μητρόπολη Μεγάρων και Σαλαμίνος».

Η ekklisiaonline, που για τους δικούς της λόγους αναμεταδίδει συχνότερα από οποιαδήποτε άλλη ιερή ενημερωτική ιστοσελίδα εκκλησιαστικά σκάνδαλα, αποφεύγοντας την ιερή λογοκρισία (το πιθανότερο για να οδηγηθούν οι πρωταγωνιστές τους σε μετάνοια), αναμετάδωσε μια περίληψη του ρεπορτάζ: «Κατηγορούν το Μοναστήρι Προφήτη Ηλία Ερυθρών. ΚΑΤΑΠΑΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΓΗΣ (23 Ιουλίου 2022 21:53). «Ανεμογεννήτριες και φωτοβολταικά με μέτοχο την Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία Ερυθρών. Πως με μια δήλωση σε συμβολαιογράφο απέκτησαν εις βάρος του ελληνικού δημοσίου 5.512,41 στρέμματα για να επενδύσουν σε ΑΠΕ. Ανάστατοι οι κάτοικοι περιοχών του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας αλλά και του Δήμου Τανάγρας καταγγέλλουν την κατασπάραξη δασικών εκτάσεων που βαπτίζονται εκκλησιαστική περιουσία για να μπορέσει να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα και ανεμογεννήτριες σε μια τεράστια έκταση μία μονή η οποία τα τελευταία 11 χρόνια έχει επαναλειτουργήσει δυο φορές. Ας δούμε τον κανονισμό διαχείρισης και αξιοποίησης της μοναστηριακής περιουσίας και εκτέλεσης έργων από το ΦΕΚ Β 1914/13.05.2021. Η Ιερά Μονή δύναται να επενδύει εις νομικά πρόσωπα τα οποία λειτουργούν εγκαταστάσεις επί αγροτεμαχίων της, με σκοπό κατόπιν επωφελών συμβάσεων τη χρήση της παραγόμενης ενέργειας υπό της Ιεράς Μονής ή την πώληση. Όπως λένε νομικοί κύκλοι και κάτοικοι, οι απώλειες εις βάρος της δημόσιας περιουσίας είναι τερατώδεις. Η Μονή προκειμένου να θεμελιώσει τα εμπράγματα δικαιώματά της επί των ακινήτων δηλώνει ανακριβώς ότι έχει αποκτήσει δημόσια δασική περιουσία με τακτική ή έκτακτη χρησικτησία.

φωτ. από Documento

Η Μονή φέρεται κατ’ αυτήν να έχει ιδρυθεί τον 11ο αιώνα. Πως όμως θεωρείται ως χρόνος ίδρυσης ο προαναφερόμενος αιώνας ενώ σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση έχει αξιολογηθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο λόγω της παλαιότητας του στη χρονική περίοδο 1453 έως και 1830; Πως είναι δυνατόν ένα ανύπαρκτο νομικό πρόσωπο να ασκεί πράξεις νομής και κατοχής από το 1833 έως το 2008. Ο Δήμος Μάνδρας τι έχει κάνει για να διαφυλάξει τις καταπατηθείσες δασικές εκτάσεις; Πως είναι δυνατόν η μονή να ισχυρίζεται πως νέμεται και κατέχει τα ακίνητα αυτά από την εποχή της οθωμανικής επικυριαρχίας ενώ δεν επικαλείται κανενός είδους οθωμανικό τίτλο;

ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΕΡΥΘΡΩΝ – ΔΑΦΝΗΣ: Δεν θα χαρίσουμε τον τόπο μας σε κανέναν επιτήδειο. «Εμείς καταλάβαμε ότι κάτι δεν πάει καλά από τη στιγμή που ήρθαν και κλείδωσαν την Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου που ανήκει στην κοινότητα Δάφνης, στο υποθηκοφυλακείο ανακαλύψαμε τέρατα. Ζητήσαμε τίτλους αλλά δεν μας τους έδωσαν ενώ μοναχοί ενοχλούν ιδιοκτήτες Γης, θέλουμε να διασωθούν οι εκτάσεις για το περιβάλλον και τα παιδιά μας».

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΑ

α. Από τις ιερές κομπίνες σε μονές της Μητρόπολης Μεγάρων: «Σε τι θεό πιστεύει ο Αρχιεπίσκοπος Λιάπης;». «Ο 37χρονος ιεροδιάκονος Ευπρέπιος Αποστολόπουλος ιατρός (συμβεβλημένος με το ΤΕΒΕ Μεγάρων), ανήκε περίπου δέκα χρόνια στο δυναμικό της Μονής Αγ.Παρασκευής Μεγάρων…κατέθετε όσα χρόνια εγκαταβιούσε στη μονή το μισθό του (περίπου 1.000 ευρώ το μήνα) στο μοναστήρι ως ενίσχυση καθώς και την επιστροφή φόρου που ελάμβανε κάθε χρόνο. Το 2008 όμως, αποφάσισε να πάρει ο ίδιος την επιστροφή του φόρου κι έτσι δεν υπέγραψε την εξουσιοδότηση προς τους μοναχούς για να εισπράξουν αυτοί την επιστροφή. Οταν πήγε στην τράπεζα για να ρωτήσει για την είσπραξη επιστροφής φόρου, πληροφορήθηκε έκπληκτος ότι ο αρχιμανδρίτης Αμφιλόχιος Στεργίου, ειδικός σύμβουλος της αρχιγραμματείας της Ι.Συνόδου (σημ.Λ.: τώρα μητροπολίτης Αδριανουπόλεως), είχε ήδη εισπράξει την επιταγή που είχε εκδοθεί από τη ΔΟΥ στο όνομα του Ευπρέπιου! Αναστατωμένος ζήτησε το φάκελο από την τράπεζα κι εκεί διαπίστωσε πως κάποιοι ή κάποιος αντέγραψαν την υπογραφή του και εισέπραξαν …..Ο ηγούμενος αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος (που όπως μας είπε ο Ευπρέπιος είναι και προσωπικός φίλος του Αρχιεπισκόπου) παρακάλεσε τον ιεροδιάκονο να μη δοθεί συνέχεια στο θέμα και του επέστρεψε το ποσό των 3.895 ευρώ. » («Του… πήραν την υπογραφή και 4.000 ευρώ»-‘Εspresso’, 15. 2.2009-Κ. Ζαφειρίου).

Η Μονή του προφήτη Ηλία είναι μια όαση αρετής, ένα καταφύγιο της εν Χριστώ ακτημοσύνης και πενίας.

β.Από τις ιερές επενδύσεις σε καταπατημένη γη: «Ελευθεροτυπία»: (10.8.2009-Αρ. Χατζηγεωργίου:  «Σκάνδαλο Βοιωτοπεδίου»: «Ιερός επενδυτής και ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος! Ως μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας, όχι μόνο θεώρησε δεδομένη την ιδιοκτησία της Εκκλησίας σε εκτάσεις τουλάχιστον 80.000 στρεμμάτων στον Παρνασσό και άλλα βοιωτικά βουνά και κάμπους, αλλά παραχώρησε κάποιες για εκμετάλλευση σε επιχείρηση της οικογένειάς του…. Ζητούμε να γνωρίσουμε τον κ. Καρούζο ….Μας δείχνει ψηλά πίσω από το βουνό για να καταλάβουμε πού είναι η Καμάρα, «εκεί που έβοσκα τα ζωντανά από τότε που γεννήθηκα». «Από το 2005 ταλαιπωρούμαι, αλλά δεν το βάζω κάτω. … Ο Λιάπης ήθελε να περιφράξει ακόμη και την ποτίστρα που είχε φτιάξει η κοινότητα. Ηρθε, είπε ότι θα με διώξει, θα με λιώσει. Μαλώσαμε. Ηρθε μετά ο δεσπότης, είπε ότι θα τα κανονίσουμε. Επειτα από 10 μέρες, ήρθαν και με τρέχανε στον εισαγγελέα»… Τον ρωτούμε αν είναι ο μόνος κτηνοτρόφος που θίγεται. «Υπάρχουν και άλλοι. Αλλά δεν μιλάνε. Περιμένουν από τον δεσπότη να τους διορίσει τα παιδιά. Φοβούνται»…».

This entry was posted in Ieres_Ependyseis, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, Γράμμα από το Ληξούρι, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

5 Responses to Μοναστήρι στη ΒΔ Αττική κάνει μπίζνες σε βάρος του Δημοσίου

  1. Ο/Η Left λέει:

    To πλήρες δημοσίευμα

    https://www.documentonews.gr/article/neo-vatopedi-sti-dytiki-attiki-me-anemogennitries-kai-fotovoltaika/

    Νέο Βατοπέδι στη δυτική Αττική με ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά
    ΕΛΛΑΔΑ
    Τζώρτζης Ρούσσος
    25.07.2022 | 06:00

    Ιερά μονή επικαλείται έωλη χρησικτησία και καταπατά δημόσια γη με νόμο-κλειδί της κυβέρνησης Σαμαρά

    «Ιερά» όρνεα πετούν πάνω από το όρος Πάστρα, τη φυσική προέκταση της Πάρνηθας, και προς χάριν των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) έχουν ήδη καταπατήσει δημόσια γη. Ανάστατοι οι κάτοικοι περιοχών του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας αλλά και του Δήμου Τανάγρας καταγγέλλουν την «κατασπάραξη» δασικών εκτάσεων που βαπτίζονται «εκκλησιαστική περιουσία» για να μπορέσει να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα και ανεμογεννήτριες σε μια τεράστια δασική έκταση μία μονή η οποία τα τελευταία έντεκα χρόνια έχει επαναλειτουργήσει δύο φορές! Πρόκειται για νέο Βατοπέδι, που αυτήν τη φορά στήνεται στη Μάνδρα Αττικής;

    Με αιχμή του δόρατος μια αμφιλεγόμενη ως προς την ίδρυση και λειτουργία της μονή, κάποιοι στα «ψηλά πατώματα» της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, με τη συνδρομή και τοπικών αρχόντων που σιωπούν προκλητικά –για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ούτε λόγος–, στρώνουν το «ιερό έδαφος» καταπατήσεων δημόσιας περιουσίας. Ολα αυτά προκειμένου να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά στη φυσική προέκταση της Πάρνηθας υπό την ιερά σκέπη της Ιεράς Μονής Προφήτη Ηλιού Ερυθρών. Η απάντηση όμως του ηγουμένου της μονής στον οποίο απευθύνθηκε το Documento εγείρει νέα ερωτήματα. «Εχουμε τίτλους ιδιοκτησίας» ανέφερε ο αρχιμανδρίτης Δωρόθεος, χωρίς να τους προσκομίζει επικαλούμενος έλλειψη νομιμότητας, ενώ το αληθές είναι ότι οι τίτλοι ιδιοκτησίας ακινήτων είναι στη διάθεση κάθε πολίτη μέσω των υποθηκοφυλακείων της χώρας. Αλλωστε ο ίδιος έχει δηλώσει ότι η μονή κατέχει τα ακίνητα αυτά δυνάμει τακτικής ή έκτακτης χρησικτησίας, κάτι που βέβαια δεν ισχύει.

    Για να καταλάβουμε τι συμβαίνει και να αρχίσουμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι της καταπάτησης δημόσιας περιουσίας, αρκεί να παραθέσουμε την αναφορά στον κανονισμό διαχείρισης και αξιοποίησης της μοναστηριακής περιουσίας και εκτέλεσης έργων, όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β 1914/13.05.2021. Στο άρθρο 21 του κανονισμού, που αποτελεί τη με αριθμό 1004/680/7.4.2021 απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, αναγράφεται: «Αρθρον 21. Επωφελείς συμβάσεις. Η Ιερά Μονή δύναται να επενδύει, κατόπιν αδειοδοτήσεως και σχεδιασμού, εις νομικά πρόσωπα, τα οποία λειτουργούν εγκαταστάσεις επί αγροτεμαχίων της, συστημάτων Ανανεωσίμων Πηγών Ενεργείας (φωτοβολταϊκά-ανεμογεννήτριαι), με σκοπόν, κατόπιν σχετικών επωφελών συμβάσεων, την χρήσιν της παραγομένης ηλεκτρικής ενεργείας υπό της Ιεράς Μο-νής ή την πώλησιν αυτής εις το δίκτυον. Η διαδικασία πραγματοποιείται και κατακυρώνεται δι’ αποφάσεως του Ηγουμενοσυμβουλίου, μη απαιτουμένης ετέρας εγκρίσεως».

    Ναι, καλά καταλάβατε. Η μονή έχει τη δυνατότητα να επενδύει σε εταιρείες που λειτουργούν φωτοβολταϊκά συστήματα και ανεμογεννήτριες. Μάλιστα δεν χρειάζονται εγκρίσεις και λοιπές γραφειοκρατικές διαδικασίες, αρκεί να το αποφασίσει το ηγουμενοσυμβούλιο.

    Ολα αυτά θα ήταν νόμιμα αν οι «ιερές» επενδύσεις γίνονταν σε περιουσία της μονής. Ομως για να υπάρξουν αυτές οι «ιερές επενδύσεις» σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ακολουθείται μια διαδικασία εκτεταμένων καταπατήσεων και σκοτει-νών μεθοδεύσεων. Ούτε λίγο ούτε πολύ, οι «ιερές επενδύσεις» γίνονται σε δημόσια περιουσία που με το έτσι θέλω (και την ύποπτη σιωπή τοπικών αρχόντων) ιδιοποιείται η Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία διά του ηγουμένου της αρχιμανδρίτη Δω-ρόθεου, κατά κόσμον Κωνσταντίνου Βουρλή.

    Το σκοτεινό σημείο με την επανασύσταση

    Η Μονή Προφήτη Ηλία της δημοτικής κοινότητας Ερυθρών του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας Αττικής φέρεται, σύμφωνα με την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, να έχει ιδρυθεί κατά τον 11ο αιώνα. Η εν λόγω μονή φέρεται να λειτουργεί καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της οθωμανικής κυριαρχίας.
    Ωστόσο στις 25.09.1833 εκδίδεται βασιλικό διάταγμα, βάσει του οποίου μονές οι οποίες διέθεταν στο δυναμικό τους λιγότερο από έξι μοναχούς διαλύονταν, η δε περιουσία τους, κινητή και ακίνητη, περιερχόταν στο ελληνικό δημόσιο και συγκεκριμένα στο Εκκλησιαστικό Ταμείο. Στις μονές οι οποίες διαλύονταν περιλαμβανόταν και η Μονή Προφήτη Ηλία. Τούτο προκύπτει από τον πίνακα διαχείρισης της επικαρπίας των «διαλυθέντων μοναστηριών» της Μεγαρίδος, που έχει συνταχτεί από τον υποδιοικητή των Μεγάρων. Σύμφωνα δε με την απογραφείσα ανακεφαλαίωση, η περιουσία της διαλυθείσης Μονής του Προφήτη Ηλία Ερυθρών κατά τον χρόνο της διάλυσής της ανερχόταν σε 640 ελαιόδεντρα. Παρ’ όλα αυτά, με νεότερες πράξεις της Ιεράς Συνόδου η μονή έχει ήδη ιδιοποιηθεί εκτάσεις που ξεπερνούν τα 5.000 στρέμματα με στόχο να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες.

    Ομως τα περίεργα δεν σταματούν εδώ. Η Μονή Προφήτη Ηλία που είχε διαλυθεί το 1837 επανιδρύεται με το ΦΕΚ Α΄ 91/21.05.2008. Ολως περιέργως και ενώ η μονή λειτουργεί ήδη από το 2008, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος στις 5.11.2019 αποφασίζει (ΦΕΚ Β 4952/31.12.2019) τη σύσταση της ίδιας μονής που είχε συσταθεί το 2008. Προφανώς δεν πρόκειται για λάθος. Προφανέστατα από το 2019 στήθηκε ο σχεδιασμός των καταπατήσεων της δημόσιας περιουσίας. Λίγους μήνες πριν είχε αναλάβει την πρωθυπουργία ο Κυριάκος Μητσοτάκης αλλά και νέος δήμαρχος στον Δήμο Μάνδρας – Ειδυλλίας και κάποιοι θεώρησαν ότι το έδαφος ήταν πρόσφορο για τέτοιες «ιερές επενδύσεις» εις βάρος δημόσιας γης.

    «Κλειδί» νόμος της κυβέρνησης Σαμαρά

    Ο λόγος της διπλής και αν μη τι άλλο σκοτεινής και παράτυπης επανασύστασης βρίσκεται στο άρθρο 25 του νόμου 4301/2014 (κυβέρνηση Σαμαρά). Εκεί ορίζεται σαφώς ότι έπρεπε, κατά τη σύσταση, να υφίστανται πράξεις τακτοποίησης και εκθέσεις απογραφής των δικαιωμάτων της. Στην πράξη με τον νόμο Σαμαρά δίνεται η δυνατότητα με μια απλή δήλωση του ηγουμένου και χωρίς να υπάρξει ουδείς έλεγχος –είτε με δικαστική απόφαση είτε με πράξη της πολιτείας– να ιδιοποιηθούν δημόσιες εκτάσεις.

    Αφού λοιπόν δεν είχαν γίνει τέτοιες πράξεις, όπως όριζε ο νόμος από τη σύσταση του 2008, απλώς εξέδωσαν νέα α-πόφαση σύστασης. Ο σκοτεινός σκοπός της παρατυπίας εμφαίνεται στη με αριθμό 19.010/4.12.2020 έκθεση απογραφής εκκλησιαστικών ακινήτων της συμβολαιογράφου Λιβαδειάς Αναστασίας Σταύρου. Στην έκθεση αυτή ο ηγούμενος Δωρόθεος επικαλούμενος το άρθρο 25 του ν. 4301/2014 –και «ξεχνώντας» να αναφέρει την προηγούμενη σύσταση της μονής το 2008– δηλώνει ότι η μονή δυνάμει τακτικής και έκτακτης χρησικτησίας κατέχει 23 ακίνητα συνολικού εμβα-δού 5.512,410 στρεμμάτων. Αυτή την πράξη μεταγράφει στα Υποθηκοφυλακεία Ερυθρών και Θηβών. Πρόκειται για ακίνητα τα οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος τους βρίσκονται εντός της κτηματικής περιφέρειας της Κοινότητας Ερυθ-ρών του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας και κατά το μικρότερο μέρος τους εντός της κτηματικής περιφέρειας της Κοινό-τητας Δάφνης του Δήμου Τανάγρας (Βοιωτία). Ωστόσο το μεγάλο ακίνητο στη θέση Λιβάδι Προφήτης Ηλίας, που ο ηγούμενος αρχιμανδρίτης Δωρόθεος έχει δηλώσει ότι η έκτασή του είναι 5.213,035 στρέμματα, δεν είναι άλλο παρά τμήμα του αγροτικού τμήματος (Λειβάδι) έκτασης 23.260 στρεμμάτων, το οποίο ανήκει στον Δήμο Μάνδρας – Ειδυλλίας.


    01, 02 Στο άρθρο 21 του κανονισμού που αφορά τη λειτουργία της Ιεράς Μονής Προφήτη Ηλία Ερυθρών, της Ιεράς Μητροπόλεως Μεγάρων και Σαλαμίνας και αποτελεί απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου φαίνεται ότι η μονή έχει τη δυνατότητα να επενδύει σε εταιρείες που λειτουργούν ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά συστήματα σε αγροτεμάχια που έχει στην κατοχή της ενώ η όλη διαδικασία κατακυρώνεται με απόφαση του ηγουμενοσυμβουλίου χωρίς να προβλέπεται άλλη έγκριση 03, 04, 05, 06 Ενα από τα περίεργα που συμβαίνουν είναι ότι ενώ η Μονή Προφήτου Ηλιού, που είχε διαλυθεί με βασιλικό διάταγμα από το 1833, επανιδρύεται το 2008 (ΦΕΚ Α΄ 91/21.05.2008), στις 5 Νοεμβρίου 2019 (ΦΕΚ Β΄ 4952/31.12.2019) η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφασίζει την επανασύστασή της. Είναι προφανές ότι τότε στήθηκε ο σχεδιασμός των καταπατήσεων της δημόσιας περιουσίας με «εύφορο» πολιτικά το έδαφος για «ιερές επενδύσεις»


    Μπορεί η περιουσία της Μονής Προφήτη Ηλία κατά τον χρόνο διάλυσής της (1833) να ανερχόταν σε 640 ελαιόδεντρα, το 2020, όμως, στην έκθεση απογραφής εκκλησιαστικών ακινήτων της συμβολαιογράφου Λιβαδειάς Αναστασίας Σταύρου ο ηγούμενος Δωρόθεος, επικαλούμενος το άρθρο 25 του νόμου 4301/2014, την εμφανίζει να κατέχει, δυνάμει τακτικής και έκτακτης χρησικτησίας, 23 ακίνητα συνολικού εμβαδού 5.512,410 στρεμμάτων, τα οποία κατά το μεγαλύτερο μέρος τους βρίσκονται εντός της κτηματικής περιφέρειας της Κοινότητας Ερυθρών του Δήμου Μάνδρας – Ειδυλλίας και κατά το μικρότερο εντός της κτηματικής περιφέρειας της Κοινότητας Δάφνης του Δήμου Τανάγρας Βοιωτίας

    Ουδείς γνωρίζει αν οι «ιερές επενδύσεις» σε ΑΠΕ θα θελήσουν στο μέλλον και το υπόλοιπο τμήμα του αγροτικού κτήματος.

    Δεν χωρά προϋπόθεση χρησικτησίας

    Οπως προκύπτει από την έκθεση απογραφής, η Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία ισχυρίζεται ότι έχει αποκτήσει την κυριότητα επί των προαναφερόμενων ακινήτων με τις προϋποθέσεις της τακτικής ή της έκτακτης χρησικτησίας, δεδομένου ότι τα ακίνητα αυτά είχαν περιέλθει στη μονή «από αμνημονεύτων ετών και από της εποχής της τουρκοκρατίας, έκτοτε δε και μέχρι σήμερα νέμεται και κατέχει αυτά συνεχώς, φανερώς και αδιαλείπτως, με καλή πίστη και διάνοια κυρίου, χωρίς να οχληθεί παρ’ ουδενός στην άσκηση των νομίμων δικαιωμάτων της…».

    Πώς όμως αυτή η μονή νέμεται και κατέχει συνεχώς και αδιαλείπτως τα εδάφη αυτά αφού είχε διαλυθεί ήδη από τη δεκαετία του 1830; Εδώ αρχίζει να γίνεται ευκρινής η σκοτεινή πτυχή της καταπάτησης δημόσιας περιουσίας. Συγκεκριμένα:

    • Ηδη με το βασιλικό διάταγμα 25.09.1833 η περιουσία της, κινητή και ακίνητη, περιήλθε στο ελληνικό δημόσιο και συγκεκριμένα στο Εκκλησιαστικό Ταμείο που ακόμη και σήμερα λειτουργεί. Μάλιστα με τη διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 1539/1938 «Περί προστασίας των δημοσίων κτημάτων» ορίζεται: «Ως ακίνητα του Δημοσίου, κατά τας διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων 1 και 2, νοούνται και τα ακίνητα κτήματα των διαλελυμένων Μονών, τα περιελθόντα και ανήκοντα εισέτι εις το Παλαιόν Εκκλησιαστικόν Ταμείον».

    • Δεν μπορεί να θεμελιωθεί υπέρ της μονής τακτική ή έκτακτη χρησικτησία καθότι δεν μπορεί να διεξάγει πράξεις νομής και κατοχής δεδομένου ότι καθ’ όλο το χρονικό διάστημα από το έτος 1833 έως και σήμερα η μονή είχε διαλυθεί κατ’ εφαρμογή του ΒΔ της 25ης. 09.1833 και ως εκ τούτου ήταν έκτοτε ανύπαρκτο νομικό πρόσωπο δεδομένης της διάλυσής της τόσο ως εκκλησιαστικής δομής όσο και ως νομικής προσωπικότητας. Ως προς αυτό ο ηγούμενος στην πράξη απογραφής κάνει λόγο για μεταγενέστερη συγχώνευση της Μονής Προφήτη Ηλία με τη Μονή Φανερωμένης Σαλαμίνας. Πέραν του παραλόγου να συγχωνεύονται δύο νομικά πρόσωπα εκ των οποίων το ένα είναι ανύπαρκτο, στα μνημονευόμενα έγγραφα δεν αναφέρεται αν η συγχώνευση αυτή έλαβε κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 21 του ν. 4684/1930 και με βάση ποια διοικητική πράξη.

    • Κατά το οθωμανικό δίκαιο επί δημόσιων γαιών, στις οποίες περιλαμβάνονταν και τα οριζόμενα σήμερα ως δάση, το οθωμανικό δημόσιο μπορούσε να παραχωρήσει σε ιδιώτες ή αναγνωρισμένες νομικές οντότητες, όπως και οι ιερές μονές, όχι κυριότητα υπό τη σημερινή έννοια, αλλά δικαίωμα διηνεκούς εξουσιάσεως (οιονεί επικαρπίας), με τη χορήγηση «ταπίου», δηλαδή επίσημου τίτλου παραχωρήσεως, που εξέδιδε κρατικός υπάλληλος, ενώ κτήση κυριότητας με χρησικτησία δεν αναγνωριζόταν.

    • Προκειμένου περί δημόσιων κτημάτων, όπως είναι και τα δημόσια δάση, έχει κρίνει η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου (ΟλΑΠ 75/1987) ότι είναι δυνατή η απόκτηση από άλλον κυριότητας σε αυτά με έκτακτη χρησικτησία, εφόσον όμως η τριακονταετής νομή αυτών με διανοία κυρίου και καλή πίστη είχε συμπληρωθεί μέχρι 11.09.1915. Ωστόσο με τις διατάξεις των άρθρων 1, 2 και 3 του ΒΔ/τος της 17-11/01.12.1836 «Περί ιδιωτικών δασών», που έχει ισχύ νόμου, αναγνωρίστηκε η κυριότητα του δημοσίου επί των εκτάσεων που αποτελούσαν δάση, εκτός από εκείνες οι οποίες πριν από την έναρξη τού περί ανεξαρτησίας απελευθερωτικού αγώνα ανήκαν σε ιδιώτες. Για την αναγνώριση των τελευταίων ως ιδιωτικών δασών όφειλαν οι ιδιοκτήτες των δασικών εκτάσεων, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός έτους από τη δημοσίευση του διατάγματος αυτού, να παρουσιάσουν στη Γραμματεία του υπουργείου Οικονομικών τους τίτλους ιδιοκτησίας, διαφορετικά θεωρούνται δημόσια δάση. Ετσι με τις διατάξεις αυτές θεσπίστηκε υπέρ του ελληνικού δημοσίου τεκμήριο κυριότητας σε όλα τα δάση που υπήρχαν πριν από την ισχύ του διατάγματος, τα οποία δεν αναγνωρίστηκαν νομίμως ότι ανήκουν σε ιδιώτες. Ωστόσο η Μονή Προφήτη Ηλία είχε διαλυθεί νωρίτερα (δηλαδή το 1833) και ως εκ τούτου δεν υφίσταται ζήτημα χρησικτησίας και μια τέτοια δήλωση σε πράξη απογραφής εκκλησιαστικών ακινήτων τυγχάνει ανακριβής ή όχι ψευδής.

    Δέκα ερωτήματα ζητούν απάντηση

    Η υπόθεσης της Μονής Προφήτη Ηλία αν μη τι άλλο βρομάει. Οι απώλειες εις βάρος της δημόσιας περιουσίας είναι τερατώδεις. Οπως τερατώδης, ένοχη και ποινικά κολάσιμη είναι η σιωπή της κυβέρνησης Μητσοτάκη αλλά και των οργάνων της αυτοδιοίκησης. Η μονή προκειμένου να θεμελιώσει τα εμπράγματα δικαιώματά της επί των ακινήτων, που περιγράφονται στις προαναφερόμενες εκθέσεις απογραφής, δηλώνει ανακριβώς ότι έχει αποκτήσει δημόσια δασική περιουσία με τακτική ή έκτακτη χρησικτησία. Από το ιστορικό όμως προκύπτουν αβίαστα διάφορα εύλογα ερωτήματα ή και ομάδες ερωτημάτων, που χρήζουν αιτιολογημένης απάντησης, τόσο από τους τοπικούς άρχοντες όσο και από την κυβέρνηση αλλά ακόμη και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, του Αρχιεπισκόπου συμπεριλαμβανομένου.

    Συγκεκριμένα:

    01

    Η μονή φέρεται, κατ’ αυτήν, να έχει ιδρυθεί κατά τον 11ο αιώνα μ.Χ. Πώς όμως θεωρείται ως χρόνος ίδρυσης ο προαναφερόμενος αιώνας, ενώ σύμφωνα με την υπουργική απόφαση (ΥΑ) Πολιτισμού και Επιστημών Β1/Φ26/8589/200/21.02.1985 έχει αξιολογηθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο λόγω της παλαιότητάς του, που ανάγεται χρονολογικά στους μεταβυζαντινούς χρόνους, δηλαδή στη χρονική περίοδο 1453 έως και 1830;

    02

    Ο Δήμος Μάνδρας – Ειδυλλίας γνωρίζει την υπόθεση; Αν γνωρίζει, τι έχει κάνει προκειμένου να διαφυλάξει τις καταπατηθείσες δασικές εκτάσεις που αποτελούν δημόσια κρατική περιουσία και κατά τη συντριπτική πλειονότητα αυτών ανήκουν με δικαστικές αποφάσεις στον Δήμο Μάνδρας – Ειδυλλίας;

    03

    Δεδομένου ότι η μονή φέρεται ως διαλυθείσα, σε εκτέλεση του από 25.09.1833 βασιλικού διατάγματος, για ποιο λόγο η όποια περιουσία της δήθεν παρέμεινε κατά κυριότητα σε αυτήν και δεν μεταβιβάστηκε στο Εκκλησιαστικό Ταμείο, που συστάθηκε για να αξιοποιεί τις περιουσίες των διαλυμένων μονών;

    04

    Αν δεχτούμε ως δεδομένο ότι η μονή διαλύθηκε σε εκτέλεση του προαναφερόμενου διατάγματος και ως εκ τούτου έπαυσε να διαθέτει νομική προσωπικότητα, πώς είναι δυνατόν να δηλώνεται από τους εκπροσώπους της ότι έχει αποκτήσει την κυριότητα επί των δηλούμενων ακινήτων με τις προϋποθέσεις της τακτικής, άλλως της έκτακτης χρησικτησίας, δεδομένου ότι –κατά τους σχετικούς ισχυρισμούς– τα ακίνητα αυτά είχαν περιέλθει στη μονή από την εποχή της οθωμανικής κυριαρχίας και από τότε έως και σήμερα τα νέμεται και τα κατέχει χωρίς να έχει ενοχληθεί από κανένα; Πώς είναι δυνατόν ένα ανύπαρκτο νομικό πρόσωπο να ασκεί πράξεις νομής και κατοχής, ειδικότερα για το χρονικό διάστημα από το έτος 1833 (φερόμενος χρόνος διάλυσης της μονής) έως και το έτος 2008 (πρώτος χρόνος ίδρυσης της μονής);

    05

    Με δεδομένη επίσης τη διάλυση της μονής, πώς είναι δυνατόν αυτή να φέρεται ως μετέπειτα συγχωνευθείσα με τη Μονή Φανερωμένης Σαλαμίνας; Είναι δυνατόν είτε κατά το προϊσχύσαν βυζαντινορωμαϊκό δίκαιο είτε κατά το πλέον σύγχρονο αστικό δίκαιο να συγχωνεύονται δύο νομικά πρόσωπα από τα οποία το ένα είναι ανύπαρκτο;

    06

    Πώς είναι δυνατόν η μονή να επικαλείται, προς θεμελίωση του δικαιώματος κυριότητας επί ακινήτων, χρησικτησία όταν αυτή είναι κατά τον νόμο ανεπίτρεπτη σε βάρος του νομικού προσώπου δημόσιου δικαίου με την επωνυμία Παλαιό Εκκλησιαστικό Ταμείο, το οποίο –σε περίπτωση διάλυσης– κατά τα προαναφερόμενα είναι ο νόμιμος δικαιούχος των ακινήτων αυτών;

    07

    Πώς είναι δυνατόν η μονή να ισχυρίζεται ότι νέμεται και κατέχει τα ακίνητα αυτά από την εποχή της οθωμανικής επικυριαρχίας, ενώ δεν επικαλείται κανενός είδους οθωμανικό τίτλο, όπως λ.χ. ταπί, χοτζέτι ή βουγιουρδί;

    08

    Πώς είναι δυνατόν να επικαλείται η μονή ότι ειδικότερα νέμεται και κατέχει τμήμα του ακινήτου με τη φερόμενη ονομασία Αγρόκτημα-Λιβάδι Προφήτης Ηλίας, το οποίο δεν είναι άλλο από το αγροτικό κτήμα (Λειβάδι) έκτασης 23.260 στρεμμάτων, το οποίο ανήκε αρχικά στην Κοινότητα Μάνδρας, μεταγενέστερα στον ομώνυμο δήμο και σήμερα πλέον στον Δήμο Μάνδρας – Ειδυλλίας;

    09

    Η επίκληση από τη μονή τής με αριθμό 4597/1934 απόφασης του «Εν Αθήναις Δικαστηρίου Πρωτοδικών» σημαίνει ότι αυτή (μονή) επιφυλάσσεται και για τη διεκδίκηση αγροτικής έκτασης 849,50 στρεμμάτων στη θέση Κουρμπάν Γεφύρι της κτηματικής περιφέρειας της Δημοτικής Κοινότητας Ερυθρών;

    10

    Η μονή τελικά πότε (επαν)ιδρύθηκε; Στις 21.05.2008 με το με αριθμό 63/2008 προεδρικό διάταγμα; Ή στις 31.12.2019 με τη με αριθμό 4798/2356/05.11.2019 πράξη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος; Για ποιο λόγο για την αυτή μονή υφίστανται οι δύο προαναφερόμενες συστατικές πράξεις;

    «Η μονή έχει τίτλους ιδιοκτησίας»

    «Η μονή κατέχει τίτλους ιδιοκτησίας». Λακωνική ήταν η απάντηση του αρχιμανδρίτη Δωρόθεου στον οποίο απευθύνθηκε το Documento προκειμένου να μας διαφωτίσει για πλευρές της υπόθεσης. «Η μοναδική απάντηση που μπορώ να σας δώσω τώρα είναι ότι η μονή τα διαψεύδει αυτά. Η μονή έχει τίτλους ιδιοκτησίας» είναι συγκεκριμένα η δήλωση του ηγουμένου που δεν θέλησε να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις. Στην ερώτησή μας αν μπορεί να μας δώσει αυτούς τους τίτλους, ο ηγούμενος επικαλέστηκε έλλειψη νομιμότητας. Ωστόσο μας πληροφόρησε ότι θα κινηθούν δικαστικά προς τα πρόσωπα που, όπως ανέφερε, «λένε όλα αυτά τα ψεύδη για τη μονή».

  2. Ο/Η Left λέει:

    https://www.ladylike.gr/opinions/o-iereas-sto-agrinio-einai-viastis-anilikon-kai-tha-meinei-sti-filaki-afto-simainei-dikaiosini/


    ΜΑΡΙΛΕΛΛΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
    19 ΙΟΥΛ 2022
    SHARE

    Κάθε φορά που η «Ελένη» μού έστελνε τις εξελίξεις της υπόθεσης, για λάπτοπ γεμάτα με βίντεο παιδικής πορνογραφίας που βρήκε η αστυνομία στο κοινόβιο του ιερέα, για τα υπόλοιπα παιδιά που «ακόμα φοβούνται να μιλήσουν γιατί η εκκλησία είναι αυτή που είναι και δεν θέλουν να μπλέξουν», θυμάμαι να της λέω πως αυτός ο άνθρωπος αποκλείεται να ξαναβγεί από τη φυλακή και πως η δικαιοσύνη θα κάνει τη δουλειά της. Ακουγόμουν καθησυχαστική, αλλά δεν ήμουν. Ειδικά τον τελευταίο καιρό.

    Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες που δεν μου ανήκουν, το μόνο που θα πω όμως είναι πως παρακολουθώντας από κοντά ό,τι πέρασε η «Ελένη» και η αδερφή της μέχρι να ακούσουν τη λέξη Ένοχος από την Έδρα και να ξεσπάσουν σε δάκρυα λύτρωσης, τίποτα δεν ήταν εύκολο. Δικηγόροι έκαναν πίσω, υπήρχε οικογένεια που δεν γνώριζε τι είχαν περάσει αυτά τα κορίτσια, μια μικρή, συντηρητική κοινωνία που πάντα ορίζει τα πράγματα με τους δικούς της ανασταλτικούς κανόνες, ένας θεσμός ισχυρός που λέγεται Εκκλησία και ένα μέλος της κατηγορούμενο για όσα παλεύει να αποτάξει ο κοινός νους, σε όποιον Θεό κι αν πιστεύει.

    https://www.enikos.gr/society/agrinio-den-echei-tethei-se-argia-o-iereas-pou-katadikastike-gia-viasmo-oi-apokalyptikoi-dialogoi-sti-diki-tou/1833150/

    Αγρίνιο: Δεν έχει τεθεί σε αργία ο ιερέας που καταδικάστηκε για βιασμό – Οι αποκαλυπτικοί διάλογοι στη δίκη του
    20:49, Τρίτη 19 Ιουλίου 2022

    η αγόρευση της Εισαγγελέως είναι ενδεικτική: « Αν κάποιο Επισκοπικό δικαστήριο πριν από εμάς , είπε, είχε δικάσει την υπόθεση τώρα ο κατηγορούμενος θα είχε «ξουριστεί» και δεν θα ήταν ενώπιον μας με ράσο . Στη συνείδηση της κοινωνίας τώρα δικάζεται και η εκκλησία όταν στο εδώλιο κάθεται ένας ρασοφόρος». Όχι μόνο δεν έχει δικαστεί από αρμόδιο επισκοπικό δικαστήριο αλλά δεν έχει τεθεί καν σε αργία. Δηλαδή ένα χρόνο προφυλακισμένος και η Μητρόπολη στην οποία ανήκει δεν τον είχε θέσει καν σε αργία μέχρι να αποδειχθεί αν είναι ένοχος ή αθώος.

    Είναι χαρακτηριστικοί οι διάλογοι του κατηγορούμενου o οποίος παραδέχτηκε όλα όσα τον κατηγορούσαν εκτός από τους βιασμούς, με τον πρόεδρο του δικαστηρίου ο οποίος, λόγω εκκλησιαστικού περιβάλλοντος, γνώριζε πολύ καλά τις ορολογίες και τα τεκταινόμενα στην εκκλησία.

  3. Ο/Η Παναγής από τα Μέγαρα λέει:

    Δίπλα στην πέτρα

    Φωτοβολταϊκά η Ιερή Παράδοση της Ορθοδοξίας

    https://ecosun.gr/portfolio-item/off-grid-hybrid-monastery/

    Αυτόνομο Υβριδικό Σύστημα – Μοναστήρι

    Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία – Δήμου Μάνδρας Αττικής

    Η εταιρία ECO//SUN ΕΠΕ ανακοινώνει την ολοκλήρωση Αυτόνομου Υβριδικού Συστήματος ισχύος 7,8 kWp στην Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία Ερυθρών του Δ. Μάνδρας, Περιφέρειας Αττικής τον Δεκέμβριο του 2019. Στο αυτόνομο υβριδικό σύστημα τοποθετήθηκαν 27 φωτοβολταϊκοί συλλέκτες πολυκρυσταλλικού πυριτίου ES-POLY 290, ονομαστικής ισχύος 290Wp της εταιρείας ECO//SUN. Επίσης τοποθετήθηκαν 3 inverters της εταιρείας Studer, τύπου XTM4000-48V, με 4000 VA ισχύ εξόδου ο καθένας, 2 Ρυθμιστές Φόρτισης Studer VarioTrack VT-80 MPPT με μέγιστη τάση εισόδου 150Vdc ο καθένας, 24 Συσσωρευτές 2V στοιχείων, 1580Ah τύπου GEL10 ECOPVV της εταιρείας ECO//SUN και 1 Ανεμογεννήτρια Whisper 1000W. Ενώ η στήριξη των πλαισίων έγινε σε βιομηχανικού τύπου στέγη με σύστημα στήριξης που ανέπτυξε η ECO//SUN. Τα περιβαλλοντικά οφέλη μιας τέτοιας εγκατάστασης συνεπάγονται σε αποφυγή έκλυσης 10,92 τόνων CO2 (1,4 τόνους CO2/kWp x 7,8kWp) τον χρόνο, όσο δηλαδή θα απορροφούσαν 15,6στρ. (2 στρ./kWp x 7,8kWp) δασικής έκτασης.

    Category:
    ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΚΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

    https://el.wikiloc.com/podelasia-bounou-diadromes/oros-pastra-22523059

    Όρος Πάστρα

    Ξεκινώντας από τις Ερυθρές, πέρασα από την Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία και ανηφορίζοντας έφτασα μέχρι τις ανεμογεννήτριες.

    https://permissos.gr/2019/03/11/voiotia/permissosgmail-com/%CE%AD%CE%BA%CF%81%CE%B7%CE%BE%CE%B7-%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%AC%CF%83/

    http://www.newspull.gr/2019/03/blog-post_52.html

    Έκρηξη σε ανεμογεννήτρια στο Όρος Πάστρα κοντά στις Ερυθρές Αττικής(ΦΩΤΟ)

    Author – newspull
    Μαρτίου 10, 2019

    Μετα απο ενημέρωση με φωτογραφικό υλικό απο το Όρος Παστρα και δίπλα στην ιστορική και διατηρητέα Μονή προφήτη Ηλία Ερυθρών «έκρηξη»σημειώθηκε σε ανεμογεννήτρια κοντά στο Σταυρό.
    Η έκρηξη μπορεί να σημειώθηκε απο βραχυκύκλωμα με αποτέλεσμα να καταστραφεί ολοσχερώς ο μηχανισμός όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες.Λίγα μέτρα μακρύτερα βρίσκεται το Μοναστήρι.
    Ανήσυχοι οι Καλόγεροι,οι κάτοικοι και οι προσκυνητές φοβούμενοι τι θα μπορούσε να είχε συμβεί κατα τους καλοκαιρινούς μήνες

    _> ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ :
    Τεράστια Χωματερή Στον Δήμο Μάνδρας Ειδυλλίας (Photos)

    Οι Γίγαντες του Αιόλου (Αιολικό Πάρκο όρους Πάστρα)-The Giants of Aeolos Drone video

    https://attikanea.info/%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B6%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CE%BF/

    Μπίζνες με ανεμογεννήτριες στον Οίκο Του Θεού
    23 Ιουλίου, 2022 0 Από ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΣΟΥΦΛΗ

    Η όλη ιστορία λοιπόν ξεκινά από το παλιό μοναστήρι του Προφήτη Ηλία στο όρος Πάστρα στην ευρύτερη περιοχή της Μάνδρας στη Δυτική Αττική που το 2008 επαναλειτούργησε και μετά από περίπου 10 χρόνια… ξανα-επαναλειτούργησε! Και λίγο μετά, δήλωσε δια του ηγουμένου ιδιοκτήτης μεγάλων δημόσιων εκτάσεων και ετοιμάζει μπίζνες με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

    Η απάντηση στο νέο Βατοπέδι, βρίσκεται στην ανάρτηση που έκαναν τα ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ, λίγες μέρες πριν εδώ …
    Πολιτικοί και ρασοφόροι σατανάδες, σ’ ένα βρώμικο παιχνίδι που κρατάει δεκαετίες και είναι σε βάρος της Πατρίδας μας και του ελληνικού λαού…
    Το φραγγέλιο Του Θεού δεν βλέπω…
    Καλλιόπη Σουφλή

    Πώς θα σας φαινόταν εάν ήσασταν μελισσοκόμος και πηγαίνοντας μια μέρα εκεί που έχετε βάλει τα μελίσσια σας όπως πέρυσι και πρόπερσι και όπως όλα τα χρόνια που κάνατε αυτή τη δουλειά, έρχονταν 2-3 καλόγεροι και σας έλεγαν ότι πρέπει να τα μαζέψετε και να φύγετε γιατί οι εκτάσεις ανήκουν στο μοναστήρι τους;

    Αντίστοιχα, πώς θα νιώθατε εάν πηγαίνατε σε ένα εκκλησάκι λίγο έξω από το χωριό σας να ανάψετε ένα κερί όπως κάνατε χρόνια τώρα και το βρίσκατε κλειδωμένο και μετά από έρευνα ανακαλύπτατε ότι το κλείδωσαν κάποιοι καλόγεροι γιατί, όπως δήλωσαν ‘ανήκει στο μοναστήρι» τους;

    Θα συμφωνήσετε ότι όλα αυτά είναι αρκούντως περίεργα, ώστε να αρχίσουν οι κάτοικοι της περιοχής να ψάχνουν τι τρέχει και μετά, όταν μας ενημέρωσαν σχετικά με τις ανακαλύψεις τους, να ψάξουμε και εμείς μαζί τους την υπόθεση!

    Η όλη ιστορία λοιπόν ξεκινά από το παλιό μοναστήρι του Προφήτη Ηλία στο όρος Πάστρα στην ευρύτερη περιοχή της Μάνδρας στη Δυτική Αττική που το 2008 επαναλειτούργησε και μετά από περίπου 10 χρόνια… ξανα-επαναλειτούργησε! Και λίγο μετά –ξαφνικά όπως λέγαμε και πριν- δήλωσε δια του ηγουμένου ιδιοκτήτης μεγάλων δημόσιων εκτάσεων και ετοιμάζει μπίζνες με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

    Από πού κι ως πού όμως μια ωραία ημέρα για το μοναστήρι αλλά μια διόλου καλή ημέρα για την ευρύτερη περιοχή καθώς τα δημόσια κτήματα έγιναν ιδιωτικά έστω και ράσα;

    Το κλειδί είναι ο Σαμαράς! Ή, για να είμαστε ακριβείς ένας νόμος που ψηφίστηκε επί της κυβέρνησής του και προβλέπει ότι όταν γίνεται σύσταση μονής μπορεί ο ηγούμενος να δηλώσει ότι… θέλει ως ιδιοκτησία της μονής χωρίς κανέναν έλεγχο αυτής της δήλωσής του.

    Προφανώς αυτό στην πράξη σημαίνει ότι αν οι καλόγεροι αποφύγουν τους γείτονες που έχουν χαρτιά –γιατί τότε οι άνθρωποι θα βγουν στα κεραμίδια- μπορούν να κάνουν σχεδόν ό,τι θέλουν. Και οι δημόσιες εκτάσεις εάν δεν υπάρξουν έγκαιρα αντιδράσεις μοιάζουν «εύκολες»!

    Όμως στον πολύ βολικό για τα μοναστήρια νόμο υπήρχε μια διόλου βολική για το μοναστήρι του Προφήτη Ηλία λεπτομέρεια: η δήλωση του ηγούμενου γίνεται ταυτόχρονα με τη σύσταση της μονής και όχι όποτε αποφασίσουν οι άγιοι πατέρες.

    Όπως αποκαλύπτουμε όμως ούτε αυτό τους εμπόδισε κι ας είχε γίνει η σύσταση του μοναστηριού το 2008! Απλά οι πολυπράγμονες καλόγεροι έκαναν μια νέα σύσταση και μπήκαν στο δρόμο της πράσινης ενέργειας…

    Αυτό είναι το βασικό μας θέμα αυτής της εβδομάδας, χωρίς βέβαια –όπως καλά γνωρίζετε- να είναι η μόνη αποκάλυψη της εφημερίδας ή το μόνο θέμα που ξετινάζουμε. Γιατί η δουλειά μας είναι να αποκαλύπτουμε αυτά που οι διάφοροι επιτήδειοι θέλουν να θαφτούν.

    Καλό σαββατοκύριακο και να προσέχετε

    Βαγγέλης Δεληπέτρος – Documento

    https://www.o-efialtis.com/neo-vatopedi-sti-dytiki-attiki-me-anemogennitries-kai-fotovoltaika/

    Νέο Βατοπέδι Στη Δυτική Αττική Με Ανεμογεννήτριες Και Φωτοβολταϊκά
    On Ιούλ 25, 2022

    Ιερά μονή επικαλείται έωλη χρησικτησία και καταπατά δημόσια γη με νόμο-κλειδί της κυβέρνησης Σαμαρά

    «Ιερά» όρνεα πετούν πάνω από το όρος Πάστρα,

  4. Ο/Η Gay monk λέει:


    Δωρόθεος Βουρλής ένας πνευματικός πατήρ με πολυσχιδή θεοφιλή δραστηριότητα

    Έχετε ξαναγράψει και το ξεχάσατε

    Οι Ρασοφόροι, τα Αραβικά Εμιράτα κι οι Εργολάβοι Σκουπιδιών

    Τα ράσα, οι κελεμπίες και οι εργολάβοι σκουπιδιών

    Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ στην «Ελευθεροτυπία»

    Οι μέρες που ακολουθούν, εκτός από χρονιάρες, θα είναι και γεμάτες αναπάντητα ερωτήματα – τουλάχιστον για τους αναγνώστες αυτής της εφημερίδας.

    Με αυτήν την πιθανόν αυθαίρετη παραδοχή στο νου, ο υπογράφων επιθυμεί να θέσει ένα ερώτημα προκειμένου να έχει τη χαρά να πιθανολογήσει την απάντηση: Ποιο είναι το… αόρατο νήμα που δένει μεταξύ τους την Ανδρώα Ιερά Κοινοβιακή Μονή Προφήτου Ηλιού Δήμου Ερυθρών, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τα συμφέροντα των εργολάβων και τα σκουπίδια που ρίχνουμε στον κάδο;

    Η απάντηση ξεκινά από μια υπουργική απόφαση που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Την υπογράφει ο υφυπουργός Εσωτερικών Πάρις Κουκουλόπουλος. Είναι εκείνος που στη διάρκεια της πολυήμερης απεργίας των εργαζομένων στην καθαριότητα το περασμένο φθινόπωρο έβγαινε στο Μέγκα και ματαίως ορκιζόταν στην Ολγα Τρέμη ότι με το που ανέλαβαν ιδιώτες την αποκομιδή θα καθαρίσει η πόλη σε τρεις μέρες. Είναι επίσης ο ίδιος που στα μέσα Νοεμβρίου, σε ημερίδα ενώπιον των εργολάβων-επενδυτών, έλεγε ότι δεν μπορεί να προχωρήσει η διαχείριση των απορριμμάτων με δημόσιους φορείς και θα αλλάξει ο Καλλικράτης προκειμένου ο φορέας διαχείρισης να είναι εταιρεία ιδιωτικού δικαίου. Είναι, τέλος, εκείνος που έπρεπε να είχε εκδώσει την υπουργική απόφαση στην οποία αναφερόμαστε από τότε που ανέλαβε τον περασμένο Ιούνιο, επειδή δεν είχε φροντίσει να το κάνει νωρίτερα ο Γιάννης Ραγκούσης.

    Ο χρόνος κύλησε νερό έκτοτε με πλήθος ερωτηματικών, θαυμαστικών και εισαγωγικών, αλλά η υπουργική απόφαση δεν γεννιόταν παρά τις διαμαρτυρίες των εργαζομένων και τις υποσχέσεις των πολιτικών. Μέχρι που ήρθε η χθεσινή μέρα και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, τεύχος Β, αριθμός 2854. Για να αποδειχθεί ότι ο κ. Κουκουλόπουλος άλλαξε γνώμη και με μια θεαματική πιρουέτα υπέγραψε απόφαση για να γίνει ο φορέας διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική και να είναι, τι άλλο, Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.

    Το θέαμα της πιρουέτας, όμως, δεν θα μπορούσε να μη συνοδεύεται και από κάτι σκαμπρόζικο. Ετσι, στα «έχοντας υπόψη» που προηγούνται της απόφασης, ο υφυπουργός επικαλείται και το Προεδρικό Διάταγμα 63 του έτους 2008, δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 98, Τόμ. Α’. Επειδή όμως «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες», κατά το τηλεοπτικό κλισέ της μνημονιακής εποχής, αυτά τα νομοθετικά κείμενα έπρεπε να αποκρυπτογραφηθούν. Τι να περιέχουν, άραγε, αυτά τα κείμενα και πώς συνδέονται με τη διαχείριση των απορριμμάτων από την οποία οι εθνικοί εργολάβοι ευελπιστούν να αποκομίσουν τζίρους 3-5 δισεκατομμυρίων ευρώ στην ερχόμενη 25ετία;

    Ω του θαύματος!… Το Π.Δ. 63 του 2008 είναι εκείνο μέσω του οποίου ιδρύθηκε η Ανδρώα Ιερά Κοινοβιακή Μονή Προφήτου Ηλιού στον Δήμο Ερυθρών. Και το ΦΕΚ 98 του ιδίου έτους περιλαμβάνει στα ελληνικά, τα αγγλικά και σε άπταιστα (;) αραβικά τη Συμφωνία Στρατιωτικής Συνεργασίας μεταξύ των κυβερνήσεων της Ελλάδας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Γιατί, άραγε, ενέταξε τα δύο κείμενα ο κ. Κουκουλόπουλος εάν στόχος του δεν ήταν να κάνει μια φάρσα στους (πρώην συναδέλφους του) δημάρχους; Μήπως διότι τίποτε μεγάλο δεν γίνεται στην Ελλάδα χωρίς την ευλογία της Εκκλησίας; Μήπως διότι στις μέρες μας κάθε σοβαρή επένδυση χρειάζεται τις υποσχέσεις που κρύβονται πίσω από μια «κελεμπία»; Οπως και εισαγωγικώς αναφέραμε, έρχονται μέρες αναπάντητων ερωτημάτων…

    https://www.in-agiounikolaoutouneou.gr/apps/gr/spag/3_1315853194.html

    Λίγο πιό έξω απο τις Ερυθρές Αττικής(Κριεκούκι) βρίσκεται η Ιερά Ανδρώα Μονή του Προφήτου Ηλιού Κτίτορας και Πρώτος Οικιστής της οποίας υπήρξε ο Όσιος Μελέτιος ο εν Κιθαιρώνι . Η Μονή μετα την διάλυσή της απο τον Όθωνα όπως και δεκάδες Μονές στον Ελλαδικό χώρο ερημώθηκε και εγκαταλήφθηκε απο τους Πατέρες και πρίν λίγα χρόνια ο δραστήριος Ιερομόναχος Δωρόθεος(Βουρλής) με την μικρή συνοδεία του κατέβαλαν και καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για την ανασύσταση της και για την ανάδειξή της σαν ένα Ιστορικό και Βυζαντινό Μνημείο όπου θα λατρεύεται ο Τριαδικός Θεός και θα τιμάται ο ‘Ενδοξος Προφήτης.

    Την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011 το απόγευμα φθάσαμε στο Μοναστήρι όπου υπό τους χαρμόσυνους ήχους των καμπανών τελέσθηκε στο φροντισμένο Καθολικό απο τον Καθηγούμενο π.Δωρόθεο ο Εσπερινός και στην συνέχεια έγινε το καλωσόρισμα και η ξενάγηση. Κατόπιν προσκυνήσαμε το τεμάχιο απο το Τίμιο Ξύλο που φυλάσσεται στην Μονή , τα λείψανα των ευσεβών Βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης καθώς και την Θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας της »Παραμυθίας». Αμέσως μετά στον αυλόγυρο της Μονής προσφέρθηκαν σε όλους πολλά και νόστιμα γλυκά και αλμυρά εδέσματα.

    Αναχωρήσαμε κατενθουσιασμένοι απο την Αβραμιαία φιλοξενία και συγκινηθήκαμε για τον κόπο και την θυσία που έκαναν ο Γέροντας Δωρόθεος και οι συνεργάτες του για να μας περιποιηθούν.

    Από τη Ρωσία με αγάπη

    Ζωή αγνή, ωραία (Жизнь чистая, прекрасная) π.Δωρόθεος Βουρλής
    479 προβολές 16 Ιαν 2021 «Ζωή αγνή, ωραία»
    ψάλλει ο αρχιμανδρίτης Δωρόθεος Βουρλής
    «Жизнь чистая, прекрасная»
    поет архим. Дорофеос Вурлис

  5. Παράθεμα: Μοναστήρι στη ΒΔ Αττική κάνει μπίζνες σε βάρος του Δημοσίου — Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | ΝΕΑ των ΦΙΛΙΑΤΩΝ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.