Γιατί ένας Αγιορείτης ηγούμενος κατήγγειλε Αγιορείτες αντιεμβολιαστές

[Το παρασκήνιο πίσω από μια φαινομενικά θαρραλέα και έντιμη κίνηση]

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Στις 10 Νοεμβρίου ο κανονικός ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου πανοσιολογιότατος Βαρθολομαίος  έκανε μια σοβαρή καταγγελία μιας ήδη γνωστής πραγματικότητας. «Να παρέμβει η Δικαιοσύνη στο Άγιο Όρος και να γίνει έρευνα από εισαγγελέα για τους μοναχούς που αρνούνται να εμβολιαστούν και επηρεάζουν ανθρώπους από όλη τη χώρα να μη δέχονται τα εμβόλια…Γιατί, εμείς οι μοναχοί είμαστε υπεράνω των νόμων; Μπορούμε ανεξέλεγκτοι να κινούμαστε και να κάνουμε ό,τι θέλουμε;  Όταν μυρίζει θάνατος γύρω μας, όχι μόνο στο Άγιο Όρος αλλά και σε όλο τον κόσμο, δεν μπορεί κανείς να κωφεύει». Ο Εισαγγελέας επιτέλους παρενέβη και ο ηγούμενος δήλωσε, κάνοντας και έναν υπαινιγμό για την πάντα βραδυφλεγή πλην ευλαβική Δικαιοσύνη: «είναι παρήγορο που έγινε η παρέμβαση εισαγγελέα για τα fake news μοναχών, θα ήταν ακόμα πιο παρήγορο να είχε παρέμβει και νωρίτερα, εμείς έχουμε κάνει προ μηνών την καταγγελία που έκανα δημόσια».

Η μονή Εσφιγμένου, εκεί που εξομολογείται ο Πάνος Καμμένος («Κρυφά» στο Αγιον Ορος ο κ. Π. Καμμένος»), η οποία ιδρύθηκε από την άγρια αυτοκράτειρα αγία ΠουλχερίαΑγία Πουλχερία, η μέγαιρα, έγγαμη «παρθένα» αυτοκράτειρα»), έχει αυτονομηθεί από το 1965 μετά την ιστορική συνάντηση του πάπα της Ρώμης με τον πατριάρχη της Πόλης, ξεπέφτοντας βαθμιαία σε έναν φοβερό πρωτογονισμό, που έφτασε μέχρι τη φιλοναζιστική τοποθέτηση και τις βόμβες μολότωφ. Όπως γράφαμε στις 9.2.2018  («Το κουρελοκράτος των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ-Η ασυλία του Ναζιστή Μακεδονομάχου ηγούμενου Μεθοδίου»): «Εκεί ηγουμενεύει ο σχισματικός Ναζιστής Αντισημίτης ηγούμενος Μεθόδιος («Χιτλερικοί αντισημίτες παπάδες»), που έχει καταδικαστεί («20 χρόνια φυλάκιση σε ηγούμενο και μοναχό της Μονής Εσφιγμένου», 18.1.2017). Ο αντιμνημονιακός Ηγούμενος όχι μόνο δεν συλλαμβάνεται από την Αστυνομία του κ.Τόσκα (της ομάδας «Πράττω» του κ. Κοτζιά), αλλά μίλησε στο συλλαλητήριο της 28ης 1. 2018 στο Σύνταγμα. Τόση προκλητική ασυλία δεν απόλαυσε ούτε ο Εφραίμ Βατοπεδινός». Το Νοέμβρη του 2019 του δόθηκε αναστολή και τον Μάϊο του 2021 η ποινή μειώθηκε δραστικά στο Εφετείο σε πέντε έτη και έξι μήνες εξαγοράσιμη με πέντε ευρώ την ημέρα.

Ο διορισμένος από τον πατριάρχη ηγούμενος Βαρθολομαίος παραμένει προς το παρόν εκτός Μονής, ηγούμενος χωρίς μοναστήρι και δεν βλέπει την ώρα να σοβαρευτεί το ελληνικό Κράτος και να εκδιώξει από το μοναστήρι του τους καταδικασμένους από την ελληνική Δικαιοσύνη βομβιστές και αντισημίτες φιλοχρυσαυγίτες («Τι γύρευαν οι χρυσαυγίτες στη μονή Εσφιγμένου»-Καθημερινή, Στ.Τζίμας-2.11.2020) σφετεριστές που το κατοικούν. Αυτή είναι και η μοναδική αιτία της ευαισθητοποίησής του, χτυπώντας τους καταπατητές της Μονής του σε μια ακόμη αχίλλειο πτέρνα τους τον αντιεμβολιασμό, που όμως δεν αφορά μόνο αυτούς αλλά περίπου συνολικά το Άγιο Όρος, με πρώτον τον οσιότατο ηγούμενο Παρθένιο τον οποίο ο κ.Βαρθολομαίος αποφεύγει να καταγγείλει ή τον προκλητικά ανεμβολίαστο ηγούμενο Εφραίμ που επιβάρυνε τους φορολογούμενους με αερομεταφορά και νοσηλεία πολυτελείας, χωρίς να φιλοτιμηθεί να πληρώσει από το μεγάλο πουγκί του.

Ένα ακόμη ερώτημα είναι γιατί ο όσιος ηγούμενος Βαρθολομαίος δεν καταγγέλλει τους Γέροντες, που συμβουλεύουν τα ανήλικα αγόρια της Αθωνιάδας Σχολής να μην φορούν μάσκα: «Έκλεισε η Αθωνιάδα λόγω κρουσμάτων σε τρεις μαθητές οι οποίοι -παρά τα υποχρεωτικά μέτρα που ισχύουν στα σχολεία της Ελλάδος- ήταν επίμονοι αρνητές της μάσκας, επικαλούμενοι «λόγους συνείδησης» και «εντολές» κάποιων γνωστών «γερόντων» του Αγίου Όρους, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα έχουν εξαπολύσει πόλεμο κατά των μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας. Δυστυχώς, αυτοί οι «φωτισμένοι» γεροντάδες -που δεν φαίνεται να συνετίστηκαν ούτε μετά την πρόσφατη επίσκεψη κλιμακίου του ΕΟΔΥ στον Άθωνα και την προσωπική τους επαφή με τους ειδικούς επιστήμονες- δεν περιορίζονται μόνο στο να απαγορεύουν στα «πνευματικοπαίδια» τους τη μάσκα εντός των ναών, αλλά και οπουδήποτε, ακόμη και στο σχολείο! Και η τραγική συνέπεια δεν άργησε να επέλθει, με αποτέλεσμα να κλείσει η Σχολή. Οι εξ Ελλάδος μαθητές, που ήταν αρνητικοί στα τεστ, στάλθηκαν στα σπίτια τους. Ενώ οι του εξωτερικού και όσοι βρέθηκαν θετικοί παραμένουν σε 14ήμερη καραντίνα εντός του Όρους και μετά θα φιλοξενηθούν σε διάφορα μοναστήρια και κελλιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ένας εκ των τριών μαθητών που βρέθηκαν θετικοί είχε αναλάβει… πνευματική εκστρατεία κατά της μάσκας, με τις… ευλογίες του γέροντά του, ισχυριζόμενος ότι «η μάσκα είναι του Αντιχρίστου»» (romalewfronimati-6.11.2020).

This entry was posted in IERES_ATAXIES, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Δικαιοσύνη, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

8 Responses to Γιατί ένας Αγιορείτης ηγούμενος κατήγγειλε Αγιορείτες αντιεμβολιαστές

  1. Ο/Η Θεολόγος λέει:


    Χρυσαυγίτες ακούνε τον Μεθόδιο σε παλιότερη συγκέντρωση στα Προπύλαια


    Ο γέροντας Μεθόδιος απειλεί με Έλληνα Χίτλερ! (7/2/2016)


    Συγκέντρωση για την Ι.Μ. Εσφιγμένου – Δήλωση Η. Παναγιώταρου



    Μεθόδιος για τη Μακεδονια


    Κασιδιάρης και Ηλιόπουλος με «λάβαρο» της Χρυσής Αυγής και φόντο την Ιερά Μονή Εσφιγμένου.
    Σταύρος Τζίμας-Καθημερινή
    02.11.2020 • 14:43





    Μονή Εσφιγμένου Συλλαλητήριο Θεσσαλονίκη

    http://1.bp.blogspot.com/-0IIPdSE2H-I/VO5XeYzggOI/AAAAAAAAASY/yo1ZzrL9B5Q/s1600/%CE%95%CE%A3%CE%A6%CE%99%CE%93%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A5%2B%CE%A8%CE%95%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91%2B3.bmp
    http://1.bp.blogspot.com/-eskKPit9e1s/VO5XEWmlNBI/AAAAAAAAASI/xhypj-0S77c/w1200-h630-p-k-no-nu/%CE%95%CE%A3%CE%A6%CE%99%CE%93%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A5%2B%CE%A8%CE%95%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91%2B1.bmp

  2. Ο/Η Gay monk λέει:


    Μητροπολίτης ΚΙνσάσας Νικηφόρος
    Πέθανε από κορωνοίό
    Θάφτηκε στο Άγιο Όρος από το οποίο προερχόταν

    Δεν κολλάει με την Μετάληψη
    https://www.orthodoxianewsagency.gr/epikairotita/i-synenteyksi-tou-makaristou-kinsasas-sto-praktoreio-orthodoksia/

    28 Ιουλίου, 2021 – 7:38
    Τελευταία ενημέρωση: 28/07/2021 – 9:04
    Η συνέντευξη του μακαριστού Κινσάσας στο Πρακτορείο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

    “Για να είμαι ειλικρινής πάντα με διάφορους τρόπους, υπάρχει διωγμός εναντίον της πίστεώς μας και της Εκκλησίας. Τώρα έχουν επικεντρωθεί στον ίδιο τον Χριστό, στη Θεία Κοινωνία στο προσκύνημα των εικόνων, στον ασπασμό προς τον Ιερέα. Ουσιαστικά δεν πιστεύουν ότι υπάρχει αληθινή εκκλησία ότι είναι η Θεία Χάρις, ποια είναι η δύναμη της Θείας Χάριτος του Θεού. Πιστεύουν έναν Θεό νεκρό γι αυτό και πολεμάνε την Εκκλησία. Βρήκαν ευκαιρία να την πολεμήσουν. Έχει ξεφυτρώσει ένας σύγχρονος διωγμός στα Ιερά και τα Όσια”.

    https://www.kathimerini.gr/society/561448540/koronoios-ekoimithi-o-mitropolitis-kinsasas-nikiforos/

    Κορωνοϊός: Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Κινσάσας Νικηφόρος

    https://orthodoxia.info/news/to-teleytaio-proskynima-agio-oros/

    Το τελευταίο προσκύνημα στο Άγιο όρος για τον μητροπολίτη Κινσάσας

  3. Ο/Η John D. λέει:

    https://www.greatlie.com/~greatlie/index.php/el/xristianismos/ekklisia-a-e/2570-agio-oros-omofylofilia-kai-ethismos-se-varia-psyxofarmaka-tou-petrou-papavasileiou

    «Στο Αγιο Όρος παίρνουν Ψυχοφάρμακα!» Συνέντευξη του μοναχού Μιχαήλ στην Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (ένθετο περιοδικό Εψιλον: Τεύχος 524, 22/4/2001)

    Ο πατήρ Μιχαήλ, ένας παλιός αγιορείτης μοναχός, ζει σε ένα κελί στην ορεινή Κορινθία. Και από εκεί καταγγέλλει «πράγματα και θαύματα» για την αθωνική πολιτεία: από ομοφυλοφιλία μέχρι εθισμό σε βαριά ψυχοφάρμακα!

    Υπάρχουν δύο είδη υπακοής: α) η υγιής και β) η νοσηρή υπακοή.

    Μοναχός Μιχαήλ Χατζηαντωνίου. Η φωνή του, αντίλαλος στην έρημο όπου έζησε στο Σινά για έντεκα ολόκληρα χρόνια, ίσως αποδεσμεύσει τους… εγκλωβισμένους του μοναστικού συστήματος. Ο αγιορείτης καλόγερος, μετά από δεκατέσσερα χρόνια στη Μονή Σίμωνος Πέτρα, υψώνει φωνή διαμαρτυρίας για όσα συμβαίνουν στην αθωνική πολιτεία. Ο μοναχός Μιχαήλ ζει σήμερα στα ορεινά της Κορινθίας μόνος και ήσυχος, σε ένα κελί που του έχουν διαθέσει κάποιοι ευλαβείς άνθρωποι. Εκεί συγγράφει τα βιβλία του: έχει εκδώσει δώδεκα έως σήμερα και πολλές από τις καταγγελίες του βρίσκονται και εκεί, καταγραμμένες και στοιχειοθετημένες.

    [Ο μοναχός Μιχαήλ γεννήθηκε στην Πέλλα της Μακεδονίας (του Μεγάλου Αλεξάνδρου) το 1955. Από το 1973 μέχρι τις αρχές του 1988 έζησε στην Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας στο Άγιον Όρος. Από τότε ως το καλοκαίρι του 1988 έμεινε στο Σινά. Από τον Οκτώβριο δε του 1998 και μετά, ζει μόνος και ήσυχος.]

    Επιδεικνύουν απολυταρχική συμπεριφορά οι ηγούμενοι στα μοναστήρια του Αγίου Όρους

    Ο Αντίχριστος: Τι είπε ο γέρων Παΐσιος στον μοναχό Μιχαήλ και σχόλια
    «Στην αρχή, όταν εμφανίστηκαν, προέβαλαν εαυτούς ως χαρισματικές προσωπικότητες, οι οποίες κατά κάποιο τρόπο είχαν πάρει από το Θεό την αποστολή να δημιουργήσουν ένα καινούργιο μοντέλο μοναχισμού. Έτσι, γι’ αρκετό κόσμο οι προσωπικότητες αυτές εξέφραζαν ελπίδες και όνειρα. Προσπάθησαν, δημιούργησαν, οικοδόμησαν αδελφότητες, μοναστήρια, δραστηριοποιήθηκαν πάρα πολύ. Σημασία όμως έχει τι απέδωσε αυτή η δραστηριότητα. Και πάνω σ’ αυτό μπορώ να αναφέρω μία συζήτηση που είχαμε με το γερο-Παΐσιο. Το βασικό ερώτημα που με απασχολούσε ήταν το εξής: Γιατί η γενιά μου, σε επίπεδο μοναχών, ενώ παρουσίασε καλλιέργεια, κουλτούρα, ευαισθησία -σημεία πολύ θετικά για το γερο-Παΐσιο- δεν απέδωσε πνευματική καρποφορία;»

    Χρησιμοποιούν «ειδικές» μεθόδους οι ηγούμενοι για να συνετίσουν ή να συμμορφώσουν το σύνολο των μοναχών;

    «Νομίζω ότι πολλοί γέροντες ηγούμενοι αλλιώς ξεκίνησαν και αλλιώς κατέληξαν. Ήταν τελείως διαφορετικά όταν η αδελφότητα αριθμούσε έξι-εφτά μοναχούς και διαφορετικά όταν ο ίδιος γέροντας είχε περισσότερους μοναχούς. Το οργάνωσαν στην αρχή πατερικά, μοναχικά, είχαν βρει και μια παράδοση στο Άγιο Όρος…. Αργότερα όμως, όσο μεγάλωνε η αδελφότητα, άρχισαν να τη “στρατιωτικοποιούν”, να την αντιμετωπίζουν ως στρατόπεδο.

    Έπρεπε να μείνει η συνοχή, η τάξη· κι ένα καινούργιο στοιχείο που εμφανίστηκε, το οποίο ήταν καθοριστικό στη νοοτροπία αυτής της οργάνωσης: η βιτρίνα. Ήταν πάρα πολύ προσεκτικοί στο πώς θα εκφραζόμασταν, άσχετα πώς ζούσαμε και τι λέγαμε μεταξύ μας. Πώς θα φανούμε, πώς δεν θα “γρατσουνιστεί” η βιτρίνα μας, πώς δεν θα ακουστούν τα προβλήματά μας μέχρι τη Θεσσαλονίκη… Ήμουν παρόν σε διάλογο στη Σύναξη όταν τηλεφώνησε κάποιος Ηγούμενος και είπε ότι βρέθηκε ένας Ιβηρίτης (σ.σ.: μοναχός από τη Μονή Ιβήρων) νεκρός στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος ήταν ομοφυλόφιλος και είχε σχέση με δύο Ρουμάνους. Δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα, διότι μέσα σ’ ένα μεγάλο αριθμό μοναχών μπορεί να συμβαίνουν και τέτοια γεγονότα. Ο Ηγούμενος όμως που το έθιξε, ζήτησε απ’ την Ιερά Κοινότητα να εκδώσει χαρτί το οποίο θα ’λεγε, ότι ο συγκεκριμένος μοναχός δεν έχει καμιά σχέση με το Άγιο Όρος. Και ο παθών ήταν αγιορείτης πολλών δεκαετιών. Συζητιόταν τότε το θέμα και έλεγαν: “Πώς θα το πούμε αυτό, ο καθένας θα μπορεί να μας ανατρέψει, αφού δεν έχει διαγραφεί από τη Μονή… είναι κανονικός αγιορείτης”. Το πρόβλημα αυτό δείχνει ότι αρκετοί γέροντες σήμερα έχουν μεταφέρει το ενδιαφέρον τους στη βιτρίνα».

    Ποια είναι τα προβλήματα πίσω από τη βιτρίνα; Στα βιβλία σας υποστηρίζετε ότι ποσοστό μοναχών παίρνει βαριά ψυχοφάρμακα, κατ’ εντολή μάλιστα του ηγουμένου.

    «Ήταν και για μένα αυτό μια πάρα πολύ μεγάλη και λυπηρή διαπίστωση. Ήταν οδυνηρή η απόφαση ν’ αρχίσω να τα δημοσιοποιώ και να γράφω γι’ αυτά τα πράγματα. Το έκανα μετά από 25 χρόνια στο μοναχισμό, ενώ οι διαπιστώσεις μου είχαν γίνει πολλά χρόνια πριν. Μετά δε απ’ την έκδοση των συγκεκριμένων βιβλίων που αναφέρονται στα ψυχοφάρμακα, ήρθαν πολλοί μοναχοί και με διαβεβαίωσαν ότι αυτά που γράφω είναι πάρα πολύ ήπια σε σχέση με την πραγματικότητα που ισχύει στο Άγιο Όρος».

    Αναφέρετε σ’ ένα από τα βιβλία σας ότι φαρμακοποιός από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος συνδεόταν πνευματικά με κάποιο μοναστήρι του Αγίου Όρους, ήρθε σε δυσχερέστατη θέση όταν ο ηγούμενος του ζήτησε με τις…κούτες, βαριά ψυχοφάρμακα.

    «Να πούμε ότι αυτό το μοναστήρι είναι ο κατεξοχήν εκπρόσωπος της “νοεράς” προσευχής (σ.σ.: η συνεχής επανάληψη της φράσης “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με τον αμαρτωλό”, η οποία οδηγεί σε φώτιση), που σημαίνει αυτό ότι εκπροσωπεί ό,τι πνευματικότερο μπορεί αυτή τη στιγμή να διαθέσει η Ορθοδοξία απέναντι στον σύγχρονο προβληματισμό».

    Ποιο είναι αυτό το μοναστήρι, πατέρα Μιχαήλ; Και το περιστατικό με τις δύο κούτες ψυχοφάρμακα σε ποια Μονή συνέβη;

    «Το περιστατικό αφορά τη Μονή Φιλοθέου και ο ηγούμενος που ήθελε τα ψυχοφάρμακα ήταν ο γέροντας Εφραίμ».


    ο γέροντας Εφραίμ

    Μπορεί κάποιος να αντειπεί ότι η μισή Ελλάδα παίρνει ψυχοφάρμακα, αγχολυτικά ή οτιδήποτε άλλο.

    «Δεν ανέχομαι αυτή την κατάσταση. Θα ήθελα ο καθένας να μπορεί να βελτιώσει με προσπάθεια την ψυχολογική και πνευματική του κατάσταση και να εξισορροπήσει την καθημερινότητά του. Αλλά ακόμη περισσότερο δεν μπορώ να το ανεχθώ από ανθρώπους που ήρθαν να ασχοληθούν με υψηλότερο τρόπο ζωής, επομένως να ξεπεράσουν ανθρώπινα στοιχεία και αδυναμίες και ν’ αποκτήσουν, όπως λέμε, αγγελικό βίο».

    Το νηφάλιο και μειλίχιο ύφος, δηλαδή, πολλών μοναχών στο Άγιο Όρος, οφείλεται στην επίδραση των ηρεμιστικών μιλιγκράμ;

    «Μπορώ να κάνω μια σύγκριση με τους βεδουίνους που έζησα στο Σινά 11 χρόνια. Εκεί ήμουν υπεύθυνος για κάποια ερημητήρια σε αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα μακριά, και τους έβλεπα να λιάζονται μ’ ένα υπέροχο χαμόγελο, διότι χρησιμοποιούσαν χασίς. Ιερά φυτά τα λέγανε εκεί. Τα είχαν μέσα στην καθημερινή τους ζωή, σαν ντομάτες. Ήταν και αυτοί πάρα πολύ πράοι, ήπιοι, χαμογελαστοί, γλυκείς. Επομένως, δεν μου αρκούν οι εξωτερικές συμπεριφορές».

    Επανερχόμαστε στα του Αγίου Όρους. Γράφετε στα βιβλία σας ότι ο ηγούμενος, προκειμένου ν’ ασκήσει ψυχοσωματικό έλεγχο, επιβάλει στους «αντιδραστικούς» μοναχούς και σε όσους αμφισβητούν τα λεγόμενά του, να λαμβάνουν κάθε βράδυ ισχυρή δόση ηρεμιστικού. Αληθεύει αυτό;

    «Δεν είναι κανόνας αυτό που περιγράφετε, αλλά συμβαίνει. Ρώτησα μοναχό, που ήρθε προσκύνημα στο Σινά και συζητούσαμε: “Πώς πήρες ψυχοφάρμακο την πρώτη φορά;”. Εκείνος μου απάντησε: “Ήρθε ο επίτροπος (σ.σ.: επίτροπος είναι ο αντικαταστάτης του ηγουμένου), έβαλε πάνω στο τραπέζι ένα μπουκαλάκι και μου είπε: «Θα παίρνεις ένα χάπι το πρωί και ένα το βράδυ. Αυτό το στέλνει ο Γέροντας και πρέπει να το πιεις…»”. Όπως μου είπε ο νεαρός μοναχός, εκείνο το βράδυ έκανε “υπακοή” και ήπιε το φάρμακο. Συνεχίζοντας τη συζήτηση μαζί του, τον ρώτησα σε τι ποσοστό στο μοναστήρι του οι μοναχοί λαμβάνουν ψυχοφάρμακα. Και μου απάντησε: “Είναι πολύ μεγάλο…”».

    Ο νεαρός μοναχός σας μίλησε για μεγάλα ποσοστά. Αναφερόταν στο μοναστήρι του ή γενικότερα;

    «Αυτός μου είπε για το μοναστήρι του. Ποτέ δεν φανταζόμουν βέβαια ότι τα ψυχοφάρμακα θα έβρισκαν εφαρμογή σε τόσο μεγάλη κλίμακα. Υπήρχε γιατρός, που είχε διατελέσει στις Καρυές και είχε αναλάβει να τακτοποιήσει το φαρμακείο σε ένα μοναστήρι, ο οποίος είχε δει τις κούτες με τα ψυχοφάρμακα. Αυτός ο γιατρός αργότερα αποφάσισε να γίνει μοναχός».

    Αφού είδε τις κούτες με τα ψυχοφάρμακα;

    «Ναι, και μάλιστα σε αυτό το μοναστήρι που είχε τακτοποιήσει το φαρμακείο».

    Ποιο είναι αυτό το μοναστήρι;

    «Είναι γνωστή μονή, η οποία έχει στις τάξεις της πάνω από πενήντα μοναχούς».

    Μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος;

    «Όχι, γιατί νομίζω ότι καταντάει πλέον προσωπική εμπάθεια. Είναι αδύνατο, δηλαδή, να μην το χαρακτηρίσουν έτσι, γιατί αυτούς τους μοναχούς τους ξέρω. Θα πουν ότι ο Μιχαήλ επιτέθηκε εναντίον μας προσωπικά. Δεν θέλω, αλλά εάν για κάποιο λόγο χρειαστεί, εάν π.χ. η Κοινότητα του Αγίου Όρους με καλέσει, τότε θα πω τα στοιχεία. Εκεί θα μπορώ. Δεν θέλω να γίνω τόσο πολύ συγκεκριμένος, ή ίσως δεν ήλθε ακόμη η ώρα… Η ευθύνη όμως γι’ αυτά μεταφέρεται στον Ηγούμενο και σε δυο-τρία πρόσωπα του περιβάλλοντός του, τα οποία επιβάλλουν όχι μόνο τον απολυταρχισμό, αλλά και τη ρουφιανιά και μεθόδους ταπεινές, χαμηλού πνευματικού επιπέδου. Υπάρχει κάποια ευθύνη, θα έλεγα ακόμη και νομική. Διότι το να μπει κάποιος χωρίς να παίρνει ψυχοφάρμακα και μετά από δέκα ή δεκαπέντε χρόνια να παίρνει ψυχοφάρμακα και να είναι μεγάλο το ποσοστό, ε, τότε, εάν η κοινωνία μας ήταν υγιής, δεν θα το ανεχόταν απλά και ήπια».

    ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

    Υπάρχουν, δηλαδή, και τέτοια περιστατικά; Μπαίνει στο Άγιο Όρος κανείς υγιής και βγαίνει εθισμένος σε… καταπραϋντικές ουσίες;

    «Ναι, πολλά… (χαμηλόφωνα και με αίσθηση ντροπής). Πρόσφατα μίλησε μαζί μου ένας πρώην μοναχός του Αγίου Όρους, ο οποίος μου είπε: “Θέλω να ψάξω για ένα κανάλι για να το πω. Δοκίμασαν τριάντα ψυχολογικά φάρμακα πάνω μου. Έζησα δεκαπέντε χρόνια απλά και φυσιολογικά. Πώς κατέληξα να γίνω πειραματόζωο;”».

    Εσείς βλέπατε να διακινούνται κούτες στο Άγιο Όρος τα χρόνια που μονάζατε εκεί;

    «Όχι, δεν τα ήξερα. Έβλεπα κουτιά αλλά δεν ήξερα τι περιείχαν ακριβώς».

    Νομίζατε ότι ήταν απλά φάρμακα…

    «Ναι. Με είχε στείλει, για παράδειγμα, μια φορά να αγοράσω φάρμακα ένας μοναχός όταν ήμασταν έξω. Μου είχε δώσει μια λίστα. Στο φαρμακείο, ο φαρμακοποιός με κοίταζε καλά καλά».

    Σε φαρμακείο της Θεσσαλονίκης;

    «Ναι. Με ρώτησε: “Για ποιόν τα θες τα φάρμακα αυτά;” και του είπα ότι τα ’θελα για έναν μοναχό. “Το ξέρετε, πάτερ”, μου είπε, “ότι τα φάρμακα αυτά είναι πολύ βαριά και δεν τα δίνουμε χωρίς συνταγή;”. Σκέφτηκα τότε ότι δεν θα είχε τα φάρμακα που ζητούσα και πήγα σ’ άλλο φαρμακείο, όπου μου είπαν ακριβώς τα ίδια. Όταν ρώτησα τι φάρμακα είναι επιτέλους αυτά που δεν μου τα δίνει κανείς, μου απάντησε ο φαρμακοποιός: “Πάτερ μου, αυτά δεν στα δίνω χωρίς συνταγή και χωρίς να γνωρίζω για ποιον προορίζονται γιατί είναι βαριά ψυχοφάρμακα…”. Εκνευρίστηκα λοιπόν πολύ με τον μοναχό που με είχε στείλει».

    Σε άλλη κουβέντα, πατέρα Μιχαήλ, μου έχετε αποκαλύψει ότι πολλοί αγιορείτες επισκέπτονται συχνά ψυχίατρο. Είναι γεγονός;

    «Στη Θεσσαλονίκη είναι ο πρώτος. Ασκεί θεραπευτική, γνωρίζει πολύ καλά τη νοοτροπία των μοναχών κι είναι πολύ οικείος μαζί τους. Πηγαίνουν σ’ αυτόν πολλοί μοναχοί και τους αρχίζει πάντοτε μιλώντας τους περί ακτίστου φωτός (σ.σ.: ένδειξη της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος που περιβάλλει τους πνευματικούς μοναχούς με μια λάμψη) και νοεράς προσευχής».

    y176057987848386

    Ο ψυχίατρος επισκέπτεται ο ίδιος το Άγιο Όρος ως θεράπων ιατρός;

    «Ναι, θεραπεύει και στο Άγιον Όρος, αλλά τον επισκέπτονται οι μοναχοί και στη Θεσσαλονίκη για πιο ολοκληρωμένη αγωγή. Υπήρξε περιστατικό όπου μοναχός πήδηξε από το μπαλκόνι του και τον ανέσυραν εκεί, σ’ ένα παραλιακό μοναστήρι. Ευτυχώς έζησε…».

    Εφόσον το περιστατικό ανήκει στο παρελθόν, μπορούμε να το γνωστοποιήσουμε;

    «Κι όμως δεν έγινε ποτέ γνωστό».

    Σε ποιο μοναστήρι είχε γίνει αυτό;

    «Στα πρώτα, όπως πάει το καραβάκι… Εμένα, όμως, με απασχολούν κάποια συγκεκριμένα ερωτήματα: 1ον. Γιατί ένας μοναχός να μην έχει τη δυνατότητα να φύγει από ένα χώρο όπου φθάνει σε αδιέξοδο – γιατί μιλήσαμε πριν για απολυταρχισμό. 2ον. Εάν ένας μοναχός κάνει απόπειρα αυτοκτονίας, έχει δικαίωμα ο ηγούμενος να τον κρατήσει κοντά του; Δεν νομίζω. Ξέρουμε ότι όλοι γινόμαστε μοναχοί για να διεκδικήσουμε ένα δικαίωμα, ν’ αναπαύσουμε την καρδούλα μας, να ικανοποιήσουμε μια πνευματική λαχτάρα, μια δίψα που έχουμε στη ζωή. Πώς φθάνουν αυτά τα παιδιά σ’ αυτό το τραγικό σημείο και πώς δεν γίνεται θέμα;».

    Υπάρχουν πολλές απόπειρες αυτοκτονιών στο Άγιο Όρος;

    «Γνωρίζω ένα περιστατικό. Μοναχός έχει αυτοπυρποληθεί».

    Ποια χρονιά έγινε αυτό;

    «Το 1994 περίπου».

    Συνέβη σε μοναστήρι ή σε σκήτη;

    «Σε μοναστήρι. Στις σκήτες είναι πιο ήπια τα πράγματα. Αν και βλέπουμε ότι και αυτά τώρα, τα μεγάλα παραδοσιακά καλιά στις Σκήτες, επειδή είχαν λειψανδρία, απέκτησαν και αυτά γέροντα, αυστηρή ζωή, πρόγραμμα και τάξη… κι έλυσαν το πρόβλημα».

    Ποιος ευθύνεται τελικά για όλα αυτά που συμβαίνουν στο Περιβόλι της Παναγίας;

    «Ευθύνονται και οι δύο πλευρές (σ.σ.: εννοεί και τους ηγουμένους και τους μοναχούς). Περισσότερο, όμως, νομίζω ενοχοποιείται η κεφαλή, αφού έχει τη δυνατότητα να εξυγιάνει τον προσερχόμενο, διότι ο προσερχόμενος έρχεται και παραδίδεται σ’ αυτόν με μια εμπιστοσύνη σχεδόν απόλυτη. Θα ήθελα να δω και περιπτώσεις κάποιων προσωπικοτήτων υγιών, ανοιχτόμυαλων, ελεύθερων, να δραστηριοποιούνται χωρίς κόμπλεξ, καταπιέσεις κτλ. Αυτό δεν το έχουμε δει ακόμα…».

    Το θέμα των ψυχοφαρμάκων έχει τεθεί ποτέ στη σύναξη της Ιεράς Κοινότητας;

    «Απ’ ό,τι ξέρω, όχι».

    Μόνο το θέμα των ομοφυλοφιλικών σχέσεων τέθηκε, όποτε και εάν προέκυψε κάποιο κρούσμα…

    «Πολλά κρούσματα – και μάλιστα, πριν από λίγο καιρό, ένας παλιός μοναχός αγιορείτης με αποκάλεσε UFO και ότι με περίμενε λίγο πιο έξυπνο. Γιατί υπήρχαν παρέες στις Καρυές, ή σε κάποιο κελί, όπου συναντιόμασταν γνωστοί μοναχοί και περίμεναν πότε θα φύγω για να εκδηλωθούν πιο ελεύθερα οι άνθρωποι. Τους αντιμετώπιζα όλους τόσο φυσικά που τους μπέρδευα. Με ρώτησε λοιπόν ο μοναχός: “Καλά, δεν καταλάβαινες τίποτε από αυτά που γινόντουσαν;”. Και συνέχισε στο ίδιο ύφος: “Τον τάδε μοναχό τον υποψιάστηκες ποτέ σου; Να σου πω ότι υπάρχει και κασέτα η οποία έχει καταγεγραμμένες συνομιλίες”. Απάντησα: “Μα ήμασταν φίλοι μ’ αυτόν που μου λες τόσα χρόνια. Πότε έγιναν αυτά;” Και μου αποκρίθηκε: “Γι’ αυτό σε αποκαλώ UFO”. Ναι, ζητήματα ομοφυλοφιλίας τέθηκαν στη Σύναξη, αλλά δεν πιστεύω πλέον σ’ αυτό το θεσμό, ότι μπορεί να μιλήσει έντιμα, ειλικρινά, με κόστος, διότι είδα πολλά χρόνια, δεκαετίες, η προτεραιότητά τους να είναι η βιτρίνα τους και -μπορώ να πω- κάποια στιγμή και η οικονομία τους. Όχι οικονομία με τον εκκλησιαστικό όρο, αλλά οικονομία “πρακτική”, δηλαδή κουκούλωμα των πάντων».

    Πατέρα Μιχαήλ, θέλετε να συμπληρώσετε κάτι;

    «Θέλω να υπογραμμίσω ότι τα παιδιά σήμερα στο Άγιο Όρος (σ.σ.: εννοεί τους μοναχούς) είναι πολύ καλά παιδιά. Τα αγαπάς, σε κοιτάζουν με καθαρή ματιά. Μιλάω για την πλειοψηφία, γιατί οπωσδήποτε υπάρχει κι ένας πολύ μικρός αριθμός μοναχών που δεν έχουν καθαρή καρδιά. Είπαμε, το μεγάλο μερίδιο ευθύνης το φέρουν οι κεφαλές…».

    ΠΗΓΗ: Κυριακάτικη (ένθετο περιοδικό έψιλον: Τεύχος 524)

    http://greekjungle.blogspot.com.tr/2008/02/blog-post.html

  4. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ποιος εισαγγελέας θα χώσει στην φυλακή αυτόν τον τυχοδιώκτη παπά;

    • Ο/Η Όφη Σόφη λέει:

      https://www.stonisi.gr/post/21259/eisaggeleas-gia-ton-antemvoliasth-papa-toy-eyergetoyla

      Εισαγγελέας για τον αντεμβολιαστή παπά του Ευεργέτουλα
      Διερευνάται αν γνώριζε ότι νοσεί όταν συμμετείχε στις θρησκευτικές τελετές της γιορτής του Αγίου Δημητρίου

      5/11/2021

      Την παρέμβαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Μυτιλήνης προκάλεσε σύμφωνα με το Σταθμό Αιγαίου της ΕΡΤ σειρά δημοσιευμάτων σχετικά με την μετάδοση του κορονοϊού σε μεγάλο αριθμό κατοίκων της περιοχής και επισκεπτών του εορτάζοντος Ναού του Αγίου Δημητρίου σε χωριό του Ευεργέτουλα.

      Συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες του «Ν» η Εισαγγελία διέταξε τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να ελεγχθεί αν ο ιερέας του Ναού, γνωστός εδώ και καιρό για τα αντεμβολιαστικά του κηρύγματα και γενικότερα τον αντιεμβολιαστικό του αγώνα, λειτούργησε την παραμονή της γιορτής τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου και ανήμερα της γιορτής του Αγίου Δημητρίου άρρωστος όντας από κορονοϊό. Μάλιστα κοινώνησε κατά τη Θεία Λειτουργία εκείνη την ημέρα και τις επόμενες μέρες μεγάλο αριθμό πιστών. Ας σημειωθεί ότι επικουρικό ρόλο στη γιορτή έπαιξε μεγάλος αριθμός μελών της οικογένειας του οι οποίοι ασθενούσαν.

  5. Ο/Η Όφη Σόφη λέει:

    Ο Covid θερίζει τα ανεμβολίαστα μοναστήρια

    https://www.exapsalmos.gr/2021/11/13/vary-penthos-stin-i-mitropoli-paronaksias-apo-tin-ekdimia-tis-agias-igoumenis-nektarias/

    Βαρύ πένθος στην Ι. Μητρόπολη Παροναξίας από την εκδημία της Αγίας ηγουμένης Νεκταρίας
    Post published:13 Νοεμβρίου 2021

    Eκοιμήθη τα ξημερώματα της Παρασκευής 12 Νοεμβρίου 2021 (προσβληθεῖσα ἀπό τήν σύγχρονη θανατηφόρο νόσο τοῦ κορωνοϊοῦ) η Ηγουμένη του Ιερού Ησυχαστηρίου Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Θαψανών Πάρου μακαριστή Γερόντισσα Νεκταρία.

    Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος λόγω απεργίας των πλοίων δεν κατέστη δυνατόν να μεταβεί στην Πάρο αλλά εκ των πραγμάτων λόγω αυστηράς συστάσεως των ειδικών οι οποίοι διαπίστωσαν αυξημένο ιικό φορτίο στο Ιερό Ησυχαστήριο εξ’ αιτίας του γεγονότος ότι νόσησαν όλες οι Αδελφές η Εξόδιος Ακολουθία πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών και μόνο με την παρουσία των αδελφών του Ιερού Ησυχαστηρίου από τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Λογγοβάρδας πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Νικόδημο Σαραντόπουλο ο οποίος και εκείνος προσφάτως είχε νοσήσει και ως εκ τούτου βρίσκεται σε περίοδο φυσικής ανοσίας.

  6. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://www.lamiafm1.gr/%CE%B5%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%B5-%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%BD-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CE%BB/

    “Εφυγε” ο Γιώργος Χατζής από το Ν.Κρίκελλο!
    13/11/2021
    10:04 πμ

    Χτυπημένος από τον Κορωναϊό “έφυγε” σε ηλικία 51 χρόνων ο Γιώργος Χατζής.
    Ειχε διατελέσει πρόεδρος της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας και στις αρχές Νοεμβρίου προσβλήθηκε από τον Κορωναιό ανεμβολίαστος.
    Διακομίσθηκε αρχικά στο Νοσοκομείο Λαμίας σε βαρια κατάσταση και επειδή δεν υπήρχε άδειο κρεββάτι στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Τρικάλων.
    Παρά τις προσπάθειες των γιατρών χθες άφησε την τελευταία του πνοή!

    Δυστυχώς ήταν αρνητής του Κορωναϊού και πίστευε ότι είναι μια μορφή γρίππης κι όταν προσβλήθηκε ο ίδιος δεν ήθελε να πάει στο Νοσοκομείο, είχε την πεποίθηση ότι θα καταπολεμήσει την ίωση με τον τρόπο που αντιμετωπίζει κάποιος την συνηθισμένη γρίππη.
    Ο άτυχος Γιώργος Χατζής είχε διατελέσει πολλά χρόνια πρόεδρος της τοπικής ομάδας που είχε διακριθεί στο πρωτάθλημα και το κύπελλο της ΕΠΣ Φθιώτιδας.
    Ηταν αδελφός του προέδρου της κοινότητας Δημήτρη Χατζή.
    Στην οικογένεια του εκλιπόντος εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια!

    Ο εξάδελφος του Νώντας Χατζής σε ανάρτησή του στο fb έγραψε:

    Σήμερα το Ν.Κρίκελλο θρηνεί την απώλεια ενός νέου ανθρώπου,φίλου,συγγενή και προέδρου της ομώνυμης ομάδας.Ένας εξαίρετος οικογενειάρχης, που διετέλεσε πρόεδρος της τοπικής ομάδας με ήθος και αξιοπρέπεια, δυστυχώς από σήμερα βρίσκεται στην γειτονιά των Αγγέλων.Όποιος είχε την τύχη να γνωρίσει τον Γιώργο Χαντζή του Ελευθερίου είχε να πει τα καλύτερα.Αυτοδημιούργητος ελεύθερος επαγγελματίας,αγαπούσε πολύ την οικογένειά του και ήταν πάντα εκεί σε όποιον τον είχε ανάγκη.Φιλότιμος και με πάθος για το ποδόσφαιρο. Κρίκελλο και Ολυμπιακός οι δυο του αγάπες. Ανέλαβε τα ηνία της ομάδας μας την πιο δύσκολη περίοδο φτάνοντας μέχρι τους τελικούς πρωταθλήματος και κυπέλλου ! Τα θερμά μας συλληπητήρια στους οικείους του.Λευτεράκη και Άγγελε να είστε περήφανοι για τον μπαμπά σας!!Ο “Μαρινάκης”της καρδιάς μας έφυγε νωρίς! Μόλις 51…. απ αυτόν τον ύπουλο κορονοϊό. Καλό παράδεισο Γιώργο!!

    Με ανακοίνωση της η Ενωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Φθιώτιδας αποχαιρετά τον Γ.Χαντζή:

    Το Φθιωτικό Ποδόσφαιρο θρηνεί από χθες για το χαμό του Γιώργου Χαντζή.
    Του Ανθρώπου, του Οικογενειάρχη, του Φίλου, του Παράγοντα, του Προέδρου της Ομάδος του Ν. Κρικέλλου.
    Υπηρέτησε την ομάδα του Χωριού του και το Φθιωτικό Ποδόσφαιρο με ήθος και συνέπεια αφήνοντας πίσω μόνο φίλους.
    Η Ε.Ε. της Ε.Π.Σ.Φ. εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια του Γιώργου και ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.
    Στα σημερινά και αυριανά παιχνίδια που θα διεξαχθούν στα Φθιωτικά Γήπεδα θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Γιώργου.

    ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ & ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΦΙΛΕ ΓΙΩΡΓΟ

  7. Ο/Η laskaratos λέει:


    Αθανάσιος Μαρτίνος ευσεβής και φιλάνθρωπος εφοπλιστής διοικητής Άθωνα (φωτ επιβραβεύεται από τον ενάρετο και αγιότατο μητροπολίτη Δωδώνης, πρώην Ζακύνθου, πρώην Δωδώνης):
    «είναι λίγο οξύμωρο να κάνουν το εμβόλιο, λόγω της βαθιάς πίστης που έχουν στον Θεό» (!!!;;;).

    Ανακοινώνει μικτό ποσοστό (τσουβάλιασμα) νοσησάντων (πόσοι;) και εμβολιασθέντων (πόσοι;)

    Κρύβεται το Άγιο Όρος από τον χάρτη της πανδημίας

    https://parallaximag.gr/epikairotita/pano-apo-30-krousmata-sto-agion-oros-ilikiomenos-evgaze-ti-maska-kai-eftyne-se-leoforeio

    Πάνω από 30 κρούσματα στο Άγιον Όρος…..

    Από parallaxi – November 13, 2021

    «Η εικόνα που έχω για το Άγιο Όρος, από τις επαφές με όλους τους φορείς και από την συνεργασία με το Κέντρο Υγείας, είναι πως η εικόνα δεν είναι δύσκολη», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους.

    Σύμφωνα με τον Θανάση Μαρτίνο, «αυτήν την ώρα έχουμε 30-40 κρούσματα, κυρίως σε απομονωμένους μοναχούς, που ζουν μόνοι τους και έχουμε και 5-6 μοναχούς που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, όπου γνωρίζουμε πως είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση».

    «Αυτήν την στιγμή, το 75% των μοναχών και πλέον έχουν εμβολιαστεί ή έχουν νοσήσει.

    Στα μοναστήρια υπάρχει ανοσία και είναι ασφαλή για τους μοναχούς και τους επισκέπτες», συνέχισε. «Εκεί που υπάρχει το πρόβλημα είναι σε σκήτες και σε κελιά στο νότιο Άγιο Όρος, όπου ζουν μόνοι τους οι μοναχοί ή σε ομάδες έως 3-5 μοναχών και όπου δεν υπάρχει ιατρική φροντίδα, καθώς στα μοναστήρια συμβαίνει κάποιος μοναχός να είναι και γιατρός», είπε μεταξύ άλλων προσθέτοντας «πώς κολλούν αυτοί; Είτε πηγαίνοντας για προμήθειες εκτός Αγίου ‘Όρους ή πηγαίνοντας να επισκεφθούν την οικογένεια τους».

    «Αυτοί οι «κελιώτες» οι λεγόμενοι, διάγουν ασκητικό βίο, ζουν μόνοι τους μέσα στην φύση, κάνουν νηστεία και είναι λίγο οξύμωρο να κάνουν το εμβόλιο, λόγω της βαθιάς πίστης που έχουν στον Θεό, αλλά δεν μπορούμε να λέμε ότι προπαγανδίζουν υπέρ του αντιεμβολιασμού», κατέληξε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.