Επικίνδυνοι αγιασμοί σε Πανεπιστήμια από θρασείς μητροπολίτες

[ΙΕΡΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΙΡΑΝ]

Σοβιετική γελοιογραφία

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Ν. Γ. Σακελλαρόπουλος, δημοσίευσε στις 23.10 στο grpost.blogspot.com, με αφορμή τη θρασύτατη παρέμβαση του δεσπότη Γρεβενών Κώστα Τζιουμάκα, ένα ιδιαίτερα εύστοχο άρθρο με πολλαπλές επισημάνσεις: «Ο Μητροπολίτης και τα ορφανά του αρνητή», ένα άρθρο που όμοιό του δυστυχώς δεν διαβάσαμε σε καμία εφημερίδα της Αριστεράς ή σε κάποιο φιλελεύθερο έντυπο ή ιστότοπο. Παρ’όλο που έχουμε ήδη αναφερθεί στο θέμα με δικό μας δημοσίευμα («Θράσος μητροπολίτη και ανοχή δημοσίων ανδρών»), το παραθέτω αυτούσιο υπογραμμίζοντας τα καίρια σημεία του, γιατί παρά την ετεροχρονισμένη υστερόβουλη στροφή πολλών μητροπολιτών υπέρ των εμβολίων (θα έλεγα με το αζημίωτο μετά τις γενναιόδωρες κυβερνητικές χορηγίες, αλλά και θέλοντας και μη μετά τη θανατηφόρα επέλαση του Ιού στις τάξεις των αλαζονικών ρασοφόρων), η συνολική στάση των απλών κληρικών και των μοναχών στη συντριπτική τους πλειοψηφία, στάση εχθρική προς την Επιστήμη και το κοινωνικό συμφέρον, υπηρετεί τον πιο άγριο ανορθολογισμό, θέτοντας σε διακινδύνευση ανθρώπινες ζωές, τη δημόσια υγεία και την Οικονομία, αφήνοντας (με τη συνενοχή όλων των κομμάτων) τους δράστες στο απυρόβλητο της Δικαιοσύνης:

«Φαντάζομαι να ακούσατε, να μάθατε ή και να είδατε το τι έκανε ένας Μητροπολίτης στα Γρεβενά. Ο Δαβίδ! Τον κάλεσαν να κάνει αγιασμό (γιατί άραγε;) στις νέες φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κι εκείνος κατέβαζε με το ζόρι και με τα χέρια του (!!!) τις μάσκες όσων πλησίαζαν τον σταυρό που κρατούσε για να προσκυνήσουν!

Ο ιερωμένος αυτός, προφανώς δεν έχει ακούσει το παραμικρό για τους σχεδόν 15 χιλιάδες νεκρούς που θρηνούμε στη χώρα μας από τον ιό. Δεν έχει ακούσει τίποτα για διασωληνωμένους συμπατριώτες μας που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ανεμβολίαστοι και δίνουν μάχη για τη ζωή τους. Δεν έχει ακούσει τίποτα για ουκ ολίγους πεθαμένους συναδέλφους του. Δεν έχει ακούσει τίποτα για τους νόμους της Πολιτείας ούτε για τα κελεύσματα της Ιεράς Συνόδου… Προφανώς όταν συνεδριάζει και συζητά το θέμα της πανδημίας, εκείνος βγαίνει για τσιγάρο. Έχει κι άλλο! Ο ίδιος όταν είδε ότι στο Πανεπιστήμιο υπάρχει χώρος διαλογισμού, φώναζε ότι είναι …. αίθουσα παραλογισμού! Απαίτησε μάλιστα να δημιουργηθεί και αίθουσα προσευχής. Ο πρύτανις, ο δήμαρχος κι οι άλλοι πολιτικοί απλώς παρακολουθούσαν! Απλώς  τον άκουγαν και του επέτρεπαν να δίνει παράσταση αμορφωσιάς και σκοταδισμού. Κρίμα! Δεν θα σταθώ στο γεγονός ότι για να λειτουργήσουν φοιτητικές εστίες χρειάζεται παπάς! Δεν θα σταθώ καν στο γεγονός ότι ένας παπάς προσβάλλει πανεπιστημιακούς και κορυφαία θεσμικά όργανα κι εκείνοι παρακολουθούν ατάραχοι. Θα σταθώ όμως στην αντικοινωνική στάση του Μητροπολίτη ή αυτοαποκαλούμενου Αγίου, όπως όλοι οι υψηλόβαθμοι συνάδελφοί του. Ποιος του έδωσε το δικαίωμα να κατεβάζει από τα πρόσωπα των πιστών με τα χέρια του τις μάσκες που φορούσαν; Ποιος; Ποιος είναι αυτός;  Από πού πήρε αυτή την εξουσία; Δεν μάθαμε κάτι περί παρέμβασης της Ιεράς Συνόδου, ούτε του Αρχιεπισκόπου. Θα ξυρίσουν τον παπά που αρνείται τους νόμους του Κράτους; Κι αν μας πούνε ότι η Εκκλησία έχει δικούς της νόμους (που δεν έχει) τότε γιατί αμείβεται από το Κράτος;  Δεν μάθαμε καν περί παρέμβασης της Δικαιοσύνης. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η Δικαιοσύνη είναι τυφλή. Πρέπει να προσθέσουν και το κουφή…

Προσέξτε: Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε προσφάτως ότι « όποιος, ιερωμένος, δεν αποδέχεται και δεν πειθαρχεί στις αποφάσεις της επίσημης εκκλησίας να πάει σπίτι του. Σεβόμαστε την ελευθερία καθενός αλλά θα πρέπει να έρθει και να πει «πατέρα μου εγώ αυτό είμαι» και να αφήσει τα καθήκοντά του και να αποσυρθεί στο σπίτι του, στο μοναστήρι του, στο κελί του και από εκεί να έχει τις θέσεις τις δικές του». Ας τελειώνουμε. Ας γίνει από κάπου η αρχή. Ας ξυρίσουν κάποιον, ας καθαιρέσουν κάποιον άλλον, ας κάνουν κάτι. Η εκκλησία, με όλες τις παραφυάδες και οργανώσεις της, έχει γίνει η μεγαλύτερη φωλιά αρνητών. Αρνητών της επιστήμης, των εμβολίων, των ιατρικών και φαρμακευτικών αγωγών. Κι ας μη τα ρίχνουν όλα στους μάρτυρες του Ιεχωβά ή στους παλαιοημερολογίτες. Εδώ πρωτοστατούν στην άρνηση ολόκληρα μοναστήρια της ορθόδοξης εκκλησίας, δεσποτάδες και λοιποί ιερωμένοι. Φτάνουν στο σημείο να ειρωνεύονται και να προσβάλλουν όσους πιστούς εμβολιάζονται ή απλά τηρούν τα μέτρα της Πολιτείας! Εκμεταλλεύονται αμόρφωτους πιστούς ή και μικρόνοες επιρρεπείς σε κάθε δοξασία, πρόληψη ή συνωμοσιολογία.  Όποιος δεν τα βλέπει όλα αυτά, απλώς εθελοτυφλεί.

Κάτι ακόμη περί τούτου: Η ιστορία έχει καταγράψει ότι οσάκις η εκκλησία αμφισβήτησε την επιστήμη ή επιχείρησε να αναμετρηθεί μαζί της, βρέθηκε ηττημένη. Από τον Γαλιλαίο και τον Διαφωτισμό μέχρι τα πρώτα εμβόλια και φάρμακα που ανακαλύφθηκαν.

Ταυτόσημο θέμα είναι κι αυτό με τον ανεμβολίαστο πατέρα τριών παιδιών στις Σέρρες.  Νόσησε, νοσηλεύθηκε, αρνήθηκε να δασωληνωθεί και πέθανε! Ήταν 45 ετών και άφησε πίσω του τρία ορφανά παιδιά. Δεν το χωράει ανθρώπου νους. Είναι ανατριχιαστικό το γεγονός ότι έμειναν τρία παιδιά χωρίς πατέρα επειδή κάποιοι αναλώνονται σε θεωρίες γελοιότητας. Προβληματίζει επίσης το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά θα μεγαλώσουν με μια μάνα που πίστευε τα ίδια με τον θανόντα! Ποιος θα τους πει όσα πρέπει για τη ζωή; Ποιος θα τους μάθει την κοινωνία; Ποιος θα προφυλάξει ή νουθετήσει αυτά τα παιδιά; Με ποιον θα πάνε μια βόλτα ή θα δούνε μια κινηματογραφική ταινία ή θα φάνε παρέα ένα κυριακάτικο μεσημέρι;

Ξέρετε κάτι; Η Πολιτεία είναι παρούσα. Η χώρα είναι γεμάτη εμβόλια. Το κακό είναι ότι είναι και γεμάτη παπάδες και ανόητους. Που μπροστά στα ορφανά παιδιά ασφαλώς και σφυρίζουν αδιάφορα«.

This entry was posted in IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Διακρίσεις (κάθε είδους), Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

10 Responses to Επικίνδυνοι αγιασμοί σε Πανεπιστήμια από θρασείς μητροπολίτες

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=72589

    Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Σπούδασε Οικονομικά, πήρε πτυχίο εκτελωνιστή και ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία. Είναι από τους πρωτεργάτες της «Ελεύθερης Ραδιοφωνίας», με την ενασχόλησή του από το 1987 στο «Κανάλι 1» του Πειραιά και, στη συνέχεια, σε άλλα ραδιόφωνα.
    Ασχολήθηκε πολλά χρόνια με την παραγωγή στη δισκογραφία, ενώ στη δημοσιογραφική του πορεία πέρασε πολλά χρόνια στο πολιτικό ρεπορτάζ.
    Διετέλεσε Γενικός Διευθυντής στην εφημερίδα «Sportime», εκδότης και διευθυντής στην «Αθλητική Ηχώ», διευθυντής στην «Πειραϊκή Πολιτεία» και διευθυντής στο περιοδικό «Match Ball».


    Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
    Hellas Special άφιλτρο
    Ιστορική-πολιτική σάτιρα: Οι πρωθυπουργοί, τα κινήματα, οι βασιλιάδες, οι προέδροι κι ο Κιτσάρας-λαός από το 1922 μέχρι σήμερα
    Συγγραφέας: Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
    Περίπλους
    Αθήνα, 2007


    Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
    Ο γέρος του Βοριά
    Πολιτική-σατιρική ιστορία διηγηθείσα εν Πειραιεί
    Συγγραφέας: Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
    Τσαμαντάκη
    Αθήνα, 2011


    Οι μύθοι και το παραμύθι
    Υπότιτλος
    Μια περιήγηση στις θρησκευτικές κι ιστορικές παραμυθίες των Ελλήνων και τους θλιβερούς πρωταγωνιστές που τιμάμε ως ήρωες
    Συγγραφέας
    Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
    Διόρθωση: Μαρία Ζιώγου
    Δεκέμβριος 2014

  2. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    https://www.tovima.gr/2020/10/27/society/koronoios-kai-ekklisia-i-pisti-mono-den-arkei-ti-deixnoun-ta-stoixeia-gia-tous-astheneis-klirikous/

    Koρωνοϊός και εκκλησία : Η πίστη μόνο δεν αρκεί – Τι δείχνουν τα στοιχεία για τους ασθενείς κληρικούς

    Μεγάλο το πρόβλημα των αρνητών της νόσου και της χρήσης μάσκας ανάμεσα στους πιστούς – Πώς το lockdown διέσωσε την Εκκλησία της Ελλάδος

    Αντωνιάδου Μαρία
    27.10.2020, 20:05

    | tovima.gr

    Στην Ορθόδοξη Εκκλησία όπου επιβλήθηκε lockdown τα προβλήματα ελαχιστοποιήθηκαν αλλά σήμερα επανέρχονται

    Εκατοντάδες αρχιερείς, κληρικοί, μοναχοί, ιεροψάλτες, φοιτητές θεολογικών σχολών και νεωκόροι αρρώστησαν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της ορθόδοξης γης και μερικές δεκάδες έχασαν ακόμη και τη ζωή τους. Τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται είναι ελάχιστα και σποραδικά και το πρόβλημα καλύπτεται κάτω από ένα πέπλο σιωπής…

    Στη Ρωσία, στη Βουλγαρία, ακόμη και στη Σερβία, η πανδημία αφήνει πίσω της νεκρούς. Ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος έμεινε για τουλάχιστον 15 ημέρες σε κατ’ οίκον περιορισμό, ενώ την Εκκλησία της Ελλάδος τη διέσωσε το lockdown που επέβαλε το κράτος και περιόρισε την ασθένεια στους ποιμένες της. Ωστόσο, τόσο ιερείς όσο και πιστοί νόσησαν, αφού ο φονικός ιός δεν κάνει διακρίσεις σε ηλικίες, αξιώματα και θρησκεία.

    Πρόσφατα, στις 20 Οκτωβρίου, θετικός βρέθηκε ιερέας που λειτουργεί σε κεντρικό ναό της Αμαλιάδας. Μόλις την περασμένη Πέμπτη ιερέας από χωριό της Ηλείας βρέθηκε θετικός στον ιό, όπως και ο 14χρονος γιος του και η σύζυγός του. Ο ίδιος είπε ότι οι πιστοί δεν φορούσαν τις μάσκες τους στον εκκλησιασμό τους.

    Οι υπερασπιστές της πίστης οι οποίοι αρνούνται ακόμη και τη χρήση της μάσκας στους ναούς είναι το άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Εκκλησία της Ελλάδος. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Εισαγγελία της Αθήνας έχουν φτάσει ακόμη και έγγραφες καταγγελίες εναντίον κληρικών και πιστών που δεν εφαρμόζουν τα μέτρα.

    Οι νεκροί και οι ασθενείς

    Η μόνη Ορθόδοξη Εκκλησία που έχει δημοσιοποιήσει στοιχεία είναι το Πατριαρχείο Μόσχας και πάσης Ρωσίας. Αν και πολλοί εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο τα στοιχεία αντικατοπτρίζουν την πλήρη πραγματικότητα, το Πατριαρχείο Μόσχας συνέστησε ειδική επιτροπή που καταγράφει και αντιμετωπίζει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

    Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, στη Ρωσία, στη Λευκορωσία και στο Καζακστάν νόσησαν από κορωνοϊό 1.106 κληρικοί και 587 μοναχοί. Οπως σημειώνεται, οι 971 ιερείς και 563 μοναχοί θεραπεύτηκαν, ενώ στον κατάλογο των νεκρών περιλαμβάνονται τα ονόματα 5 αρχιερέων, 29 κληρικών και 17 μοναχών.

    Xτυπήθηκαν ανελέητα οι θεολογικές σχολές

    Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι θεολογικές σχολές «χτυπήθηκαν» ανελέητα, καθώς μόνο τον μήνα Μάιο στη Θεολογική Ακαδημία της Μόσχας νόσησαν 78 άτομα: 47 φοιτητές, 17 εκπαιδευτικοί και 15 εργαζόμενοι. Σε καραντίνα εξαιτίας κρουσμάτων τέθηκε και η Θεολογική Ακαδημία της Αγίας Πετρούπολης.

    Το κυρίαρχο πρόβλημα στην Εκκλησία της Ρωσίας προκλήθηκε εξαιτίας του συνωστισμού και του γεγονότος ότι οι ναοί έμειναν ανοιχτοί παρά το lockdown που επέβαλε η κυβέρνηση σε σειρά συναθροίσεων.

    Νεκροί αρχιερείς έχουν δηλωθεί και στις Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Σερβίας, ενώ εκατοντάδες είναι τα κρούσματα σε ιερείς, ιεροψάλτες και νεωκόρους, κατηχητές και φοιτητές των θεολογικών σχολών, καθώς και σε πρεσβυτέρες, χωρίς όμως να δίνονται περαιτέρω στοιχεία. Εντονο είναι το πρόβλημα και στη Ρουμανία, γι’ αυτό τις τελευταίες ημέρες η κυβέρνηση αποφάσισε να σταματήσει τα μεγάλα προσκυνήματα με αφορμή τη εορτή του Αγίου Δημητρίου στο Βουκουρέστι και στο Ιάσιο, καθώς συρρέουν για να προσκυνήσουν χιλιάδες πιστοί. Ομως προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Εκκλησίας, η οποία έκανε λόγο ακόμη και για στέρηση της θρησκευτικής ελευθερίας.

    Κρούσματα σε κληρικούς, μοναχούς και ιεροψάλτες

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο κλήρος της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν δείχνει να αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα καθώς έχει γίνει γνωστός ο θάνατος μόνο ενός ιερέα και η νοσηλεία μοναχών κυρίως από το Αγιον Ορος. Στο Συνοδικό Μέγαρο, στη Μονή Πετράκη δεν φαίνεται να συγκεντρώνονται στοιχεία, όμως εκτιμάται ότι το «κλείσιμο» των ναών διέσωσε την κατάσταση. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες στην Αττική έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα COVID σε κληρικούς, μοναχούς και ιεροψάλτες, τα οποία σκεπάζονται από «πέπλο» μυστηρίου…

    Το κίνημα κατά της πανδημίας

    «Στον Αγιο … ο πρωτοπρεσβύτερος (…) έχει ξεσηκώσει τον κόσμο να μην φοράει μάσκες μέσα στον ναό, γιατί είναι ασέβεια… Ερχεται σε αντιπαράθεση με τους άλλους ιερείς, διαπληκτίζεται με πιστούς, οι οποίοι διαφωνούν μαζί του, και ξεσηκώνει τον κόσμο κατά του κράτους. Του είπαμε: “πάτερ, γιατί είστε εριστικός και ξεσηκώνετε τον κόσμο και τον διχάζετε;”». Αυτά αναφέρονται μεταξύ άλλων σε καταγγελία που απέστειλαν στον οικείο μητροπολίτη και στην Εισαγγελία κατά 70χρονου κληρικού που υπηρετεί σε ενορία της Αττικής. Ενώ άλλη ομάδα πιστών επισημαίνει για συγκεκριμένους κληρικούς ότι «είναι άκρως επικίνδυνοι για τη δημόσια υγεία, το κράτος και την ίδια την Εκκλησία. Το θράσος τους δεν έχει όρια. Δεν υπολογίζουν νόμους, αρχές, πιστούς…».

    Το κίνημα των αρνητών της πανδημίας ξεκινάει από την Αθήνα και έχει επεκταθεί σε όλη τη χώρα. Κάνοντας χρήση του κηρύγματος αλλά και των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας, χρεώνουν τον κορωνοϊό στη νέα τάξη πραγμάτων, στον Αντίχριστο και κατηγορούν τους αρχιερείς, τους οποίους χαρακτηρίζουν «προσκυνημένους». Πίσω από τη μάσκα, γι’ αυτούς τους κληρικούς, κρύβονται «οι παγκόσμιες τράπεζες, οι διεθνείς οργανισμοί, οι πολυεκατομμυριούχοι». Και όποιος «προπαγανδίζει τη μάσκα ως σωτηρία, τότε έχει αρνηθεί το όνομα του κληρικού».

    Η Θεία Κοινωνία το σοβαρό ζήτημα

    Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπόρεσε για μια ακόμη φορά να αντιμετωπίσει την πανδημία με ενιαίο τρόπο. Οπου το κράτος επέβαλε lockdown, τα προβλήματα ελαχιστοποιήθηκαν, αλλά σήμερα επανέρχονται. Οσα στελέχη ταξίδεψαν κινδύνευσαν να μεταφέρουν τον ιό, και είναι χαρακτηριστική η περίπτωση στελέχους του Οικουμενικού Πατριαρχείου που ταξίδεψε από την Κωνσταντινούπολη στη Ρουμανία και βρέθηκε με κορωνοϊό στην Ελλάδα.

    Οι ορθόδοξοι προκαθήμενοι πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι δεν είχαν τη δυνατότητα να ενοποιήσουν τις θέσεις τους, αλλά ούτε και να τις καταγράψουν. Η Θεία Κοινωνία ήταν και παραμένει το σοβαρότερο ζήτημα. Αρχικά ο Πατριάρχης Ρουμανίας Δανιήλ μίλησε για την ανάγκη πολλαπλών λαβίδων. Ανέκρουσε πρύμναν όμως λέγοντας ότι παρεξηγήθηκαν οι θέσεις του. Ακολούθησε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος.

    Για το ζήτημα της Θείας Κοινωνίας τις περισσότερες φορές αρνούνται οι κληρικοί ακόμη και να το συζητήσουν σε όλον τον ορθόδοξο κόσμο. Ομως η Εκκλησία της Ρωσίας, που φαίνεται ότι έχει χτυπηθεί πολλαπλά, επέλεξε αμέσως μετά τη λήψη της Θείας Κοινωνίας από κάθε πιστό η λαβίδα να σκουπίζεται με μαντίλι εμποτισμένο σε οινόπνευμα, το οποίο ενισχύεται διαρκώς. Το δε σκούπισμα των χειλιών των πιστών μετά τη λήψη της Θείας Κοινωνίας γίνεται με χάρτινο μαντίλι, το οποίο έπειτα από κάθε χρήση καίγεται. Πρόκειται για μια τακτική την οποία έχουν αρχίσει να ακολουθούν πολλές ενορίες δειλά-δειλά και στο εξωτερικό, όπου σποραδικά χρησιμοποιούνται κουταλάκια ξύλινα μίας χρήσης, τα οποία στη συνέχεια καίγονται.

    https://www.protothema.gr/greece/article/1142443/kurie-eleison/

    Αγώνας για να πειστούν ιεράρχες και κληρικοί υπέρ του εμβολίου

    Γιάννης Μακρυγιάννης
    12/07/2021, 16:04 30

    Προβληματισμός από την αναχρονιστική στάση ιερέων που υποσκάπτουν τη συλλογική προσπάθεια – Τα επιδημιολογικά δεδομένα θα παρουσιάσει στην ιεραρχία ο Σωτήρης Τσιόδρας – Αναμένεται στη συνέχεια εγκύκλιος με τις θέσεις της Εκκλησίας
    Τo πρόβλημα με τη στάση της Εκκλησίας, και για την ακρίβεια μέρους κυρίως του κατώτερου κλήρου, απέναντι στην πανδημία ήταν γνωστό εδώ και πολύ καιρό, σχεδόν από το Πάσχα του 2020. Κι αν η αποκήρυξη της μάσκας ή άλλων μέτρων είχε ελεγχόμενο αντίκτυπο στην εξάπλωση της πανδημίας (με κάποιες δυσάρεστες εξαιρέσεις, όπως με τον εορτασμό του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη ή σε επιμέρους περιοχές και εκδηλώσεις), με το εμβόλιο η «ιερή άρνηση» τείνει να επιδράσει πολύ σοβαρά στο εμβολιαστικό πρόγραμμα της χώρας. Εκτιμάται δε ότι τα απροσδόκητα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμών σε ορισμένους νομούς συνδέονται ευθέως με τον ρόλο των τοπικών εκκλησιών, ενώ σε άλλες περιοχές της χώρας με ξεχωριστή σημασία για τον τουρισμό, όπως η Κρήτη, η κατάσταση είναι εξόχως ανησυχητική πρωτίστως λόγω της αναχρονιστικής δράσης ιερέων.

    Τόσο ανησυχητική που αύριο σπεύδουν στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής της επιτροπής των επιστημόνων Σωτήρης Τσιόδρας, ο οποίος παρεμβαίνει πλέον έτσι ανοιχτά στη διαχείριση της πανδημίας μόνο σε εξαιρετικά δύσκολες περιπτώσεις.

    Νωρίτερα, στα τέλη Ιουνίου, είχε επισκεφτεί τον Αρχιεπίσκοπο ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και λίγες ημέρες μετά κατέβηκε στην Αγίας Φιλοθέης 21 ο υφυπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, μήπως καταφέρει να συντονίσει τους φορείς της Εκκλησίας με τους δήμους, μέσα από ένα πλέγμα δράσεων για την ενίσχυση του ρυθμού των εμβολιασμών. Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι με την ηγεσία της Εκκλησίας, ούτε με τους μητροπολίτες, η μεγάλη πλειονότητα των οποίων είτε ανοιχτά είτε με προσοχή υποστηρίζουν τα εμβόλια ή έστω δεν φέρουν κανένα πρόσκομμα στην όλη προσπάθεια. Ο πονοκέφαλος προέρχεται αφενός από ελάχιστους μητροπολίτες, όπως οι Κυθήρων Σεραφείμ και Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς, που ήδη παραπέμπονται στο πειθαρχικό όργανο, και αφετέρου από μια σειρά ιερέων που κάνουν μεγάλη ζημιά στις ενορίες τους, καθώς είναι εκείνοι που έρχονται σε στενή επαφή με το χριστεπώνυμο πλήθος.

    Mήνυμα στους ιερείς

    Πηγές κοντά στο αρχιεπισκοπικό περιβάλλον διαβεβαιώνουν ότι οι κύριοι Σεραφείμ και Κοσμάς θα τιμωρηθούν αναλογικά με παραδειγματικές ποινές -αν και δεν προβλέπεται κάτι αξιόποινο από το Εκκλησιαστικό Δίκαιο- ώστε να σταλεί μήνυμα στους απλούς ιερείς ότι θα υποστούν επίσης σοβαρές συνέπειες εάν συνεχίσουν να υποσκάπτουν την προσπάθεια της Πολιτείας και της επιστημονικής κοινότητας με έμμεση ή ευθεία αποκήρυξη του εμβολίου.

    Οι μητροπολίτες Κυθήρων και Αιτωλίας και Ακαρνανίας παραπέμπονται για απειθαρχία, ηθική αυτουργία για απειθαρχία των πιστών σε σχέση προς τις υποδείξεις της Πολιτείας και της Εκκλησίας σε θέματα υγείας, θεολογική πλάνη, καταφρόνηση της προϊσταμένης εκκλησιαστικής αρχής. Οι κατηγορίες αφορούν κυρίως τα όσα έκαναν (ή δεν έκαναν) την περίοδο του Πάσχα -η Αιτωλοακαρνανία, για παράδειγμα, πλήρωσε ακριβά την αγνόηση εκ μέρους του κ. Κοσμά κάθε είδους μέτρου για τον κορωνοϊό-, αλλά η συζήτηση σχετίζεται πλέον και με το θέμα των εμβολίων.

    Η προσοχή στρέφεται σε πιο ειδικές περιπτώσεις. Στην Κρήτη, για παράδειγμα, όπου υπάρχει Αυτοκέφαλη Εκκλησία, συμβαίνουν απίστευτα πράγματα – πρόσφατα βρέθηκε γι’ αυτό τον λόγο στην Κρήτη ο κ. Κικίλιας. Ο καθηγητής Νίκος Τζανάκης αποκάλυψε ότι δέχεται καταγγελίες πολιτών για κληρικούς που τους απειλούν ότι αν εμβολιαστούν θα αρνούνται τη μετάληψη και την εξομολόγηση! Στη Χαλκιδική άλλος ιερέας διακήρυξε ότι όποιος φοράει μάσκα ή έχει κάνει εμβόλιο δεν θα μπει στην εκκλησία, ενώ στη Θεσσαλονίκη ιερέας απομακρύνθηκε από την ενορία του επειδή δεν τηρούσε τα μέτρα προφύλαξης. Ανάλογες συμπεριφορές εντοπίζονται και σε πολλές άλλες περιοχές και γι’ αυτό όλη η κυβέρνηση έχει πέσει πάνω στην Εκκλησία, με την κυρία Αριστοτελία Πελώνη να καλεί τους ιεράρχες να παροτρύνουν το ποίμνιο να εμβολιαστεί και τον κ. Μάκη Βορίδη να ζητά από την Ιερά Σύνοδο να ενθαρρύνει τον εμβολιασμό και να περιορίσει όσους ιερείς έχουν αντίθεση άποψη και χρησιμοποιούν τη θέση τους για να επηρεάσουν αρνητικά τους πολίτες.

    (….)

    https://www.ethnos.gr/ekklisia/165901_iera-synodos-emboliasmos-eleytheri-epilogi-embolio-kai-apokleistiki-lysi-gia-tin

    Ιερά Σύνοδος – εμβολιασμός: Ελεύθερη επιλογή το εμβόλιο και αποκλειστική λύση για την πανδημίαΕΚΚΛΗΣΙΑ
    13.07.2021 18:18

    Ο άνθρωπος πρέπει να επιλέγει ελεύθερα για τον εμβολιασμό του ως την αποκλειστική λύση και επιστημονικά ελεγμένη λύση αναχαίτισης της εξάπλωσης της πανδημίας κορονοϊού, όπως επισημαίνει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος μέσα από ανακοίνωσή της.

    Παράλληλα τονίζει μόνη αρμόδια να εκφέρει τις απόψεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί όλων των ανακυπτόντων θεμάτων είναι η Δ.Ι.Σ. ως η διαρκής «συνοδική φωνή», ενώ προσθέτει πως θα ελέγξει και περιορίσει κάθε παράλογη και μεμονωμένη φωνή, προκειμένου να αποφευχθεί ο σκανδαλισμός των πιστών και η διακινδύνευση της υγείας όλων.

    Νωρίτερα, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μίλησε για κρίσιμη και χρήσιμη συνάντηση με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης και των λοιμωξιολόγων, μετά το τέλος της συνεργασίας της Ιεράς Συνόδου με τον υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, σχετικά με την πορεία της πανδημίας και την ανάγκη εμβολιασμού

  3. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ανεμβολίαστος

    https://thecaller.gr/ellada/koronoios-se-sovari-katastasi-o-mitropolitis-manis-chrisostomos/

    Κορονοϊός: Σε σοβαρή κατάσταση ο Μητροπολίτης Μάνης Χρυσόστομος
    24/10/2021 | 19:58
    Συντακτική Ομάδα

    Στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» νοσηλεύεται ο Μητροπολίτης Μάνης Χρυσόστομος, εξαιτίας της νόσησής του με κορονοϊό.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του ekklisiaonline.gr, η κατάσταση του Μητροπολίτη κρίνεται ιδιαιτέρως σοβαρή, με τους θεράποντες ιατρούς να προχωρούν στη διασωλήνωσή του.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μητροπολίτης Μάνης -σύμφωνα με πληροφορίες- δεν είχε εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού.

    __________________________


    Για τον μητροπολίτη Μάνης και τον παιδεραστή ιερέα που κάλυπτε το χωριό και όχι μόνο αυτό

    Το κοριτσάκι της Μάνης δείχνει τον μητροπολίτη και την Εκκλησία


    Ο φιλοχρυσαυγίτης και Αντισημίτης δεσπότης Σπάρτης, ο Μακεδονομάχος δεσπότης Μυκόνου και χρυσών ταμάτων Τήνου και ο ενθρονιζόμενος δεσπότης Μάνης (ερχόμενος «εν ονόματι Κυρίου», λέει το βλάσφημο και κιτς πανό αριστερά)

    …………………………..

    καταφεύγω στην εθνικόφρονα εφημερίδα «δημοκρατία», που μπορεί να μοιράζει cd με τον δικτάτορα Παπαδόπουλου, αλλά για την υπόθεση του κοριτσιού, είχε το καλύτερο ρεπορτάζ που οι φυλλάδες της Αριστεράς δεν θα δημοσίευαν ποτέ, ιδιαίτερα αυτή του ΚΚΕ, που το κόμμα της έχει πάρει και μεγάλη οικονομική ενίσχυση (φανερή όχι υπόγεια) από δυο φασίστες και διεφθαρμένους ανώτατους κληρικούς, τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ και τον Ιεροσολύμων Διόδωρο:

    https://www.dimokratia.gr/ellada/382195/oloi-gnorizan-gia-ton-papa-kaneis-den-milage/

    «Ολοι γνώριζαν για τον παπά, κανείς δεν μίλαγε (29|10|2019 | 13:27):

    Μνημείο αποποίησης της ηθικής ευθύνης η ανακοίνωση του μητροπολίτη Μάνης για τον μέθυσο και πάνω απ’ όλα σάτυρο ιερέα. Εύλογα ερωτήματα για τη Μητρόπολη Μάνης προκαλούν οι αποκαλύψεις και οι καταγγελίες του 12χρονου κοριτσιού ότι εδώ και μία τριετία συστηματικά έπεφτε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης από έναν 57χρονο ιερέα που ανήκει στο δυναμικό της μητρόπολης. Η μητρόπολη αλλά και ο ίδιος ο μητροπολίτης Χρυσόστομος φέρουν μερίδιο ευθύνης, τουλάχιστον ηθικής. Δεν μπορεί τώρα εκ των υστέρων η μητρόπολη να ισχυριστεί ότι «δεν γνώριζε, δεν άκουσε». Οι περίοικοι, κατόπιν εορτής, λένε ότι «όλοι το γνώριζαν». Αυτό παραδέχτηκε κάτοικος της ευρύτερης περιοχής στην τοπική ιστοσελίδα lakonikos.gr και στη συνέχεια υποστήριξε για τον κατηγορούμενο ιερέα: «Κυκλοφορούσε μεθυσμένος όλη μέρα. Γνωρίζαμε ότι παρενοχλούσε παιδιά και φροντίζαμε να φυλάμε τα δικά μας παιδιά μακριά του».

    Η Μητρόπολη Μάνης είναι μια ιδιαίτερα μικρή εκκλησιαστική επαρχία. Μόλις μετά βίας ξεπερνούν τους 50 οι κληρικοί της. Ο μητροπολίτης Χρυσόστομος ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια στη Μάνη έπρεπε να γνωρίζει ο ίδιος προσωπικά και ως πνευματικός ποιμενάρχης αλλά και ως επικεφαλής ΝΠΔΔ όλους τους ιερείς και να έχει ίδια άποψη για το προσωπικό του. Εν τέλει, όταν υπάρχουν φήμες περί ανάρμοστης εκκλησιαστικής και κοινωνικής συμπεριφοράς, η μητρόπολη ως Αρχή του ιερέα θα έπρεπε να ελέγξει τη βασιμότητα ή μη των φημών, προκειμένου να είναι και αυτή καλυμμένη σε κάθε περίπτωση. Επομένως, δεν χωρούν δικαιολογίες. Αξιοκατάκριτο είναι ότι ο μητροπολίτης Μάνης κρύφτηκε πίσω από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, όταν αποκαλύφθηκαν οι καταγγελίες. Ιδιαίτερα η ανακοίνωση που εξέδωσε είναι μνημείο αποποίησης της ηθικής ευθύνης του κ. Χρυσοστόμου, που περίμενε να παρέμβει δημόσια ο Αρχιεπίσκοπος και να ζητήσει συγγνώμη για όσα καταλογίζουν σε έναν ιερέα του, αντί να έχει ο ίδιος το θάρρος να βγει μπροστά ως ποιμενάρχης -πρώτα από όλα- και μετά ως μητροπολίτης. Η δικολαβίστικη ανακοίνωση -δυστυχώς- δεν αρμόζει σε έναν διαπρεπή νομικό, μα κυρίως ιερωμένο όπως ο μητροπολίτης Χρυσόστομος…».

    Η Μητρόπολη είναι ΕΝΟΧΗ. Αρκούσε η συγκατοίκηση του παπά με «συνοικούσαν» μη συγγενή «γυναίκα αλλοτρίαν» και λόγω ηλικίας καθόλου «ανύποπτον», για να τον καλέσει σύμφωνα με τους Ι.Κανόνες ο δεσπότης σε απολογία. Έκφράζω μια ελπίδα. Πως κάποιος δικηγόρος θα φιλοτιμηθεί να εκπροσωπήσει την καλαμιά στον κάμπο που λέγεται κοριτσάκι της Μάνης και να στραφεί κατά της εθνικής κρατικής Εκκλησίας, ζητώντας την τεράστια χρηματική αποζημίωση που χρωστά στο πολλαπλά αδικημένο και παντέρμο αυτό πλάσμα. Ναι εδώ δεν είναι οι καπιταλιστικές και ιμπεριαλιστικές ΗΠΑ όπου η Ελληνορθόδοξη Αρχιεπισκοπή έχει ξεπουπουλιαστεί να πληρώνει αποζημιώσεις στα ανήλικα θύματα των παπάδων της, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Υπάρχουν δικαστές στην Αθήνα.

    • Ο/Η Ανεμβολίαστος Μητροπολίτης διασωληνώθηκε λέει:

      https://pelop.gr/anemvoliastos-mitropolitis-diasolinothike-kai-dinei-machi-gia-ti-zoi-tou/

      Ανεμβολίαστος Μητροπολίτης διασωληνώθηκε και δίνει μάχη για τη ζωή του

      Η κατάσταση του Μητροπολίτη Μάνης κρίνεται ιδιαιτέρως σοβαρή, με τους θεράποντες ιατρούς να προχωρούν στη διασωλήνωσή του.

      24 Οκτ. 2021

      https://pelop.gr/wp-content/uploads/2021/10/4-4-770×432.jpg.webp

      Πελοπόννησος Newsroom

      Στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» νοσηλεύεται ο Μητροπολίτης Μάνης Χρυσόστομος, εξαιτίας της νόσησής του με κορονοϊό.
      Σύμφωνα με πληροφορίες του ekklisiaonline.gr, η κατάσταση του Μητροπολίτη κρίνεται ιδιαιτέρως σοβαρή, με τους θεράποντες ιατρούς να προχωρούν στη διασωλήνωσή του.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μητροπολίτης Μάνης -σύμφωνα με πληροφορίες- δεν είχε εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού.

      • Ο/Η Θεολόγος λέει:

        Πριν 6 ημέρες κυκλοφόρησε ένα δικό του βιβλίοπροσευχών.
        Να το αγοράσουμε όλοι και να προσευχηθούμε υπέρ της υγείας του

        https://www.orthodoxianewsagency.gr/mitropolitiko_ergo/%CE%B9-%CE%BC-%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CF%82/mitropolitis-manis-33-eidikes-eyxes-kai-proseyxes/

        18 Οκτωβρίου, 2021 – 18:16
        Τελευταία ενημέρωση: 18/10/2021 – 17:28
        Μητροπολίτης Μάνης: 33 ειδικές ευχές και προσευχές

        Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Σεβ. Μητροπολίτου Μάνης κ. Χρυσοστόμου με τίτλο «Προσευχητάριον» το οποίο περιλαμβάνει 33 ειδικές ευχές και προσευχές που συνέταξε ο Σεβασμιώτατος.

        Για πληροφορίες – παραγγελίες μπορείτε να καλείτε στο …… (εσωτ. 2), υπεύθυνος: Αρχιμ. π. Νήφων Καρολεμέας, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος.

      • Ο/Η Kάποιος λέει:

        Έλεγε πως δεν μεταδίδεται ο ιός με την θεια μεταλαβιά

        https://www.apela.gr/article/137637/mitropolitis-manis-o-hristos-oute-molunei-oute-molunetai

        Μητροπολίτης Μάνης: «Ο Χριστός ούτε μολύνει ούτε μολύνεται»

        18-09-2020
        Τι δήλωσε του για τη Θεία Κοινωνία ο Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος Γ΄

        Ειδικότερα, στην ιστοσελίδα της Ι.Μ. Μάνης αναφέρεται πως:

        Ο Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος διευκρίνισε ότι ποτέ κανείς ανά τους αιώνες δεν κόλλησε μικρόβιο από την Θεία Κοινωνία. Συνεχίζοντας ο Ιεράρχης της ιστορικής περιοχής της Πελοποννήσου υπογράμμισε:

        «Ο Χριστός ούτε μολύνει ούτε μολύνεται. Η Θεία μετάληψη είναι φάρμακο αθανασίας. Από τότε που ο Χριστός καθιέρωσε την Θεία κοινωνία και την θεία μετάληψη ποτέ κανένα κρούσμα μόλυνσης δεν παρουσιάστηκε ούτε καν θανάτου ιερέως μετά τη θεία μετάληψη. Η μεγαλύτερη απόδειξη είναι οι ιερείς στα νοσοκομεία. Ποτέ δεν μολύνθηκε κανείς ανά τους αιώνες. Η Θεία Κοινωνία δεν είναι ψωμί και κρασί αλλά είναι Σώμα και αίμα Χριστού. Αυτή είναι η ουσία. Βέβαια., είναι θέμα πίστεως Για αυτό λέμε «μετά φόβου θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε».

      • Ο/Η Gay monk λέει:

        Υποστηρικτής αρνητών

        https://www.kathimerini.gr/society/561361459/dis-sto-peitharchiko-odeyoyn-oi-antartes-mitropolites/

        Απόστολος Λακασάς
        13.05.2021 • 13:31

        Οξύνει τη στάση της η ηγεσία της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά των μητροπολιτών που δεν πειθαρχούν στα προληπτικά μέτρα της πολιτείας κατά του κορωνοϊού, στέλνοντας στρεβλά μηνύματα στην κοινωνία και ταυτόχρονα εκθέτοντας την Εκκλησία. Χθες, η ΔΙΣ αποφάσισε να λάβει μέτρα κατά των μητροπολιτών Κυθήρων κ. Σεραφείμ και Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά

        https://www.exapsalmos.gr/2021/10/07/sti-dis-i-protasi-mitropoliti-manis-gia-apallagi-ton-mitropoliton-aitolias-kai-kythiron/

        Στη ΔΙΣ η πρόταση Μητροπολίτη Μάνης για απαλλαγή των Μητροπολιτών Αιτωλίας και Κυθήρων

      • Ο/Η Μακεδονομάχος λέει:

        https://www.apela.gr/article/130315/mitropolitis-manis-i-makedonia-einai-mia-kai-einai-elliniki

        Μητροπολίτης Μάνης: «Η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική»

        22-06-2018
        «Η Μακεδονία είναι μια και είναι Ελληνική. Αυτό είναι η μόνη αλήθεια. Και τούτο αποδεικνύεται περίτρανα από την ιστορία».

  4. Ο/Η Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης λέει:

    Χαίρετε φίλτατοι συνέλληνες καί φίλτατες συνέλληνες. Αρχικώς, σας συγχαίρω περί της πολυτίμου ενημερώσεώς σας, περί τέτοιων θεμάτων. Εν συνεχεία θέλω να επισημάνω κάποια μείζονα θέματα, διότι πρέπει να συζητηθούν. Τα συγκεκριμένα θέματα, είναι τα εξής:
    (1) το γλωσσικό,
    (2) το θεσμικό.
    (1) Όσον αφορά το γλωσσικό, πρέπει να αγωνισθούμε για την εξάλειψη κάποιων ηλιθιωδεστάτων περιφράσεων καί να επαναφέρουμε τους μονολεκτικούς τύπους. Λόγου χάριν αντί «ήλθε στη ζωή» να λέμε «γεννήθηκε» καί αντί «έφυγε από την ζωή» να λέμε «πέθανε». Αυτό είναι πολύ ευκολότερο, από ό,τι φαίνεται. Επίσης, αντί «κοιμητήριο» να λέμε καί να γράφουμε «νεκροταφείο» κ.λ.π.
    (2) Τώρα, όσον αφορά το θεσμικόν θέμα, θέλω να επισημάνω κάποια βασικά στοιχεία.
    (α) Τυπικώς η Εκκλησία της Ελλάδος άρχισε θεσμικώς να λειτουργεί από της 25ης Ιουλίου/6ης Αυγούστου 1.833μ.α.χ.χ., ενώ ανεγνωρίσθη εκ του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως με σχετικό πατριαρχικό τόμο της 29ης Ιουνίου/11ης Ιουλίου 1.850μ.α.χ.χ. Μάλιστα, η Εκκλησία της Ελλάδος, ιδρύθηκε κατ’ απόφασιν των Ελλήνων εθνεγερτών, καθώς το πατριαρχείο υπεστήριξε κατά την Ελληνικήν εθνεγερσίαν τους Οθωμανούς. Έτσι, ως κρατικό παράρτημα, το κράτος μπορεί να καταργήσει όποτε το επιθυμεί την Εκκλησίαν της Ελλάδος, να διορίσει/μεταθέσει/απολύσει τους ιερείς καί τους αρχιερείς της επιμάχου εκκλησίας κ.λ.π. Αντί άλλων παραδειγμάτων, θα σας αναφέρω ένα εκ των ωραιοτέρων. Καθώς γνωρίζουμε, ο Ιωάννης Μεταξάς, με την σύμφωνη γνώμη του τότε βασιλέως Γεωργίου Β΄ επέβαλε δικτατορία εν Ελλάδι την 4ην Αυγούστου 1.936μ.α.χ.χ. Σχεδόν ένα έτος αργότερα, τον Ιούλιον – Αύγουστον του 1.937μ.α.χ.χ. πέθανε ο τότε αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος καί εξελέγη ο Δαμασκηνός. Όμως, ο Μεταξάς, καθήρεσε τον Δαμασκηνό καί διόρισε τον Χρύσανθον, λέγοντας το εξής αμίμητον: «Δεν θα αφήσω το Άγιον Πνεύμα να ανατρέψει τα σχέδιά μου». Επίσης, μετά τον Δεύτερον Παγκόσμιον Πόλεμον, η μεταβατική κυβέρνηση του Νικολάου Πλαστήρα, το 1.945μ.α.χ.χ., δέσμευσε αγροτικές εκτάσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, με σκοπό την αποκατάστασιν των δεινοπαθέντων εκ του πολέμου. Αντί αυτών, ανέλαβε την μισθοδοσίαν των περίπου 5.500-6.000 ιερέων που υπήρχαν τότε. Ακόμα, η Εκκλησία έπρεπε να πληρώνει καί έναν φόρο από τα κέρδη του «παγκαριού», περί το 10% ή 15%, εάν ενθυμούμαι καλώς. Αργότερα, οι δικτάτορες της 21ης Απριλίου 1.967μ.α.χ.χ., με σχετικό νόμο τους, εξετόξευσαν τον σχετικόν εκκλησιαστικόν φόρον στο 35% καί τέλος η κυβέρνηση του Καραμανλή του Νεωτέρου ή «Κωστάκη» ή κατά τον δημοσιογράφον Θεόδωρον Χατζηγώγον «μπουχέσα», κατήργησε πλήρως τον επίμαχον φόρον, ενώ σήμερα οι παπάδες κ.λ.π. είναι περί τις 12.500 . Αλλά πέραν αυτών, υπάρχει καί μία σχετική συνταγματική αναφορά, την οποίαν παραθέτω αυτούσιαν, χάριν κάποιων γονίμων προβληματισμών σας.

    Άρθρο 13

    1. H ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. H απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός.
    2. Κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων. H άσκηση της λατρείας δεν επιτρέπεται να προσβάλλει τη δημόσια τάξη ή τα χρηστά ήθη. Ο προσηλυτισμός απαγορεύεται.
    3. Οι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της Πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντί της, όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας.
    4. Κανένας δεν μπορεί, εξαιτίας των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς το Κράτος ή να αρνηθεί να συμμορφωθεί προς τους νόμους.
    5. Κανένας όρκος δεν επιβάλλεται χωρίς νόμο, που ορίζει και τον τύπο του.

    Εξ όλου του άρθρου 13Σ., παραθέτω εκ νέου το άρθρον 13.3-4Σ. εκ νέου, χάριν κάποιων γονίμων προβληματισμών σας.

    3. Οι λειτουργοί όλων των γνωστών θρησκειών υπόκεινται στην ίδια εποπτεία της Πολιτείας και στις ίδιες υποχρεώσεις απέναντί της, όπως και οι λειτουργοί της επικρατούσας θρησκείας.
    4. Κανένας δεν μπορεί, εξαιτίας των θρησκευτικών του πεποιθήσεων, να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς το Κράτος ή να αρνηθεί να συμμορφωθεί προς τους νόμους.

    Άρα, μπορούμε βάσει αυτού, να δράσουμε κατά της εκκλησίας καί να την στριμώξουμε, ώστε να υπακούει στους νόμους. Τα συμπεράσματα δικά σας.

    Με εξαίρετη τιμή

  5. Παράθεμα: Επικίνδυνοι αγιασμοί σε Πανεπιστήμια από θρασείς μητροπολίτες — Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | ΝΕΑ των ΦΙΛΙΑΤΩΝ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.