Zήτημα Δημοκρατίας η περιφρούρηση της Δημόσιας Υγείας κ.α.

[Οι απόψεις που εκφράζονται για την πανδημία, για το εμβόλιο, ακόμα και για τη χρήση της μάσκας ενδυναμώνουν, δυστυχώς, τις φωνές κατά της ίδιας της Δημοκρατίας]

Πόλεμος για την ίδια μας την ύπαρξη

«Θα μπορούσε άραγε να γίνει σήμερα λόγος για μίσος προς τη δημοκρατία;» με αυτό το ερώτημα που ακολουθεί μια φράση του κορυφαίου συνταγματολόγου Αριστόβουλου Μάνεση, ξεκινάει το βιβλίο του «το μίσος για τη φιλελεύθερη δημοκρατία», ο καθηγητής της Νομικής Σχολής Αθηνών Φίλιππος Βασιλόγιαννης.

Ξεφυλλίζοντας πάλι προ ημερών το συγκεκριμένο βιβλίο οδηγήθηκα σε σκέψεις για το τι είναι πραγματικά μίσος για τη δημοκρατία. Ποιες είναι εκείνες οι εχθρικές ενέργειες μελών της κοινωνίας μας για το ίδιο το δημοκρατικό σύστημα;

Ο Φιλ. Βασιλόγιαννης στο ενδιαφέρον βιβλίο του (εκδόσεις Ευρασία) συνεχίζει, απαντώντας στο ερώτημα που ο ίδιος θέτει: «Αν ναι, όπως είναι μάλλον εύλογο να ισχυριστεί οποιοσδήποτε στοιχειωδώς ενημερωμένος ως προς την πολιτική επικαιρότητα και τις εκ πρώτης όψεως κοινωνικές διεργασίες, πώς, κατ’ αρχάς, εκδηλώνεται, γιατί και εναντίον ποίων συγκεκριμένα στρέφεται το μίσος;».

Ας αναλογιστούμε με βάση αυτό το ερώτημα τι είναι μίσος σήμερα για τη Δημοκρατία και από πού εκπέμπεται. Αυτό το μίσος το είδαμε πολύ έντονα τα προηγούμενα χρόνια της μνημονιακής Οδύσσειας.

Δεν τελείωσε όμως, υπάρχει και ενισχύεται, ιδιαίτερα σήμερα λόγω και της πανδημίας και αυτό είναι το ανησυχητικό. Το βλέπουμε με την σύγκρουση για τα εμβόλια, αν και υπάρχει εύλογη ανησυχία για τις παρενεργειέες τους. Είναι άλλο όμως ανησυχία για τυχόν παρενέργειες και άλλο συνωμοσιολογία και θεωρίες εξωπραγματικές.

Είναι ζήτημα Δημοκρατίας, εάν θέλουμε να προστατεύσουμε τη Δημοκρατία, να αντιμετωπίσουμε αυτό το μίσος. Το οποίο εν τέλει είναι και μίσος για την ίδια μας τη ζωή.

Κατά τον Πλάτωνα, όπως θυμίζει ο Φιλ. Βασιλόγιαννης, στη δημοκρατία «συνυπάρχει κάθε καρυδιάς καρύδι». Αυτό φαίνεται σε όλο το φάσμα της καθημερινότητας και ειδικά αυτή την εποχή του διαδικτύου που κάθε «καρυδιάς καρύδι» δίνει υποτίθεται τη δική του μάχη για τις ιδέες του, πολλές εκ των οποίων βάλλουν ευθέως κατά της Δημοκρατίας.

Πως να το εκλάβει κανείς, παρά μόνο ως πλήγμα στη Δημοκρατία, όταν το κίνημα των αντιεμβολιαστών ενισχύεται και στην Ελλάδα και το βλέπουμε και στις έρευνες. Όχι γιατί διαφωνούν αλλά με τα «μη επιχειρήματα», με την ακραία φρασεολογία και τους αφορισμούς συλλήβδην.

Οι απόψεις που εκφράζονται για την πανδημία, για το εμβόλιο, ακόμα και για τη χρήση της μάσκας ενδυναμώνουν, δυστυχώς, τις φωνές κατά της ίδιας της Δημοκρατίας.

Γιατί είναι ζήτημα Δημοκρατίας να περιφρουρήσουμε τη Δημόσια Υγεία και ουσιαστικά να προστατεύσουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς, τα αγαπημένα μας πρόσωπα.

Στο επίκεντρο της θεωρίας της ιδιοκτησίας του μεγάλου φιλοσόφου Kant, είναι η σφαιρικότητα της γης και όπως γράφει ο Φιλ. Βασιλόγιαννης, «τα πρόσωπα οφείλουν να συμβιώσουν επί της γης».

Πως όμως εάν επικρατεί το μίσος τους για αυτό που ονομάζουμε Δημοκρατία, η οποία και τους προστατεύει τα ατομικά τους δικαιώματα, ακόμα και αυτό της διαφορετικής άποψης; Πως θα συμβιώσουμε, όταν οι συνωμοσιολόγοι πάσης φύσεως βάλλουν κατά της ίδιας μας της ζωής;

Η συνωμοσιολογία που κυριαρχεί για τον κορωνοϊό και τα εμβόλια απλά μας υπενθυμίζει ότι η μάχη για την προάσπιση της Δημοκρατίας δεν έχει τελειώσει. Θα είναι διαρκής, έντονη και θα έχει πολλές αναμετρήσεις.

Είναι ένας πόλεμος πρωτίστως ιδεολογικός που αφορά όμως την ίδια μας την υπόσταση, τον τρόπο ζωής μας.

*
του ©Άρη Ραβανού ―»» in.gr »»

This entry was posted in σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Θεωρίες Συνωμοσίας, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

9 Responses to Zήτημα Δημοκρατίας η περιφρούρηση της Δημόσιας Υγείας κ.α.

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    «Η συνωμοσιολογία που κυριαρχεί για τον κορωνοϊό και τα εμβόλια απλά μας υπενθυμίζει ότι η μάχη για την προάσπιση της Δημοκρατίας δεν έχει τελειώσει. Θα είναι διαρκής, έντονη και θα έχει πολλές αναμετρήσεις».
    Αοριστολογίες. Όλα έχουν το όριο τους. Έτσι και η δημοκρατία. Όταν τίθεται θέμα όχι μόνο της δημοκρατίας – η οποία κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να υποστεί σοβαρή ζημιά από αυτούς τους φαντασιόπληκτους επαναστάτες και αντιστασιακούς – αλλά και της ομαλής λειτουργίας της κοινωνίας σε όλα τα μικρά και μεγάλα επίπεδα που χαρακτηρίζουν αυτή την ομαλή λειτουργία, τότε αναλαμβάνει ο νομοθέτης και τα θεσμικά όργανα της δικαιοσύνης.
    Δεν πολύ κάθεσαι να κουβεντιάσεις με αυτά τα επικίνδυνα για την κοινωνία ζωντόβολα.
    Νομοθετείς. Και νομοθετείς σκληρά. Τους απαγορεύεις να κάνουν δημόσια προπαγάνδα τις ανόητες θεωρίες τους, τις συμμετοχές τους σε πορείες και διαδηλώσεις.

    (Στα χωριά, όπως και στις πόλεις, περισσότερο από τους μισούς συνταξιούχους και νέους άνεργους είναι ανεμβολίαστοι.
    Ας κόψει ο Μητσοτάκης ένα μέρος από τις συντάξεις τους, πράγμα που πρέπει έτσι ή αλλιώς να γίνει, και να δούμε θα έχουν διάθεση να παριστάνουν τους αντιστασιακούς;)

    Δεν πρόκειται για διαφορετικές απόψεις. Πρόκειται για επικίνδυνες απόψεις. Άρα δεν είναι θέμα δημοκρατίας, είναι θέμα ενστίκτου επιβίωσης, αυτοσυντήρησης. Και εδώ τον πρώτο λόγο τον έχει ο νόμος. Σκληρός και εφαρμόσιμος.
    Εάν μπλέξουμε την δημοκρατία και τα παρόμοια, σε τέτοιες περιπτώσεις όπως με αυτούς τους αρνητές της πανδημίας, πολλοί εκ των οποίων είναι οπαδοί της ΧΑ που προσπαθούν να αναπροσαρμοστούν σε μια νέα ιδεολογία «λιγότερο» ναζιστική και περισσότερο συνωμοσιολογική, τότε θα μπλέξουμε σε μια ατέρμονη μπουρδελοσυζήτηση με ανθρώπους που ΔΕΝ θέλουν να καταλάβουν. Οπότε, με δική μας ευθύνη, είναι δυνατόν να κινδυνεύσει η δημοκρατία.
    Το κακό είναι πως γενικά η Αριστερά προσλβέπει σε αυτούς για πολιτικά οφέλη και σε μια προσπάθεια να επανακτήσει την εξουσία.
    Αλλά γιατί η Αριστερά καλοβλέπει σε ένα αξιόλογο ποσοτικά (περίπου το 20%) τμήμα που μαστίζεται από μπουρδολογίες και θεωρεί την όποια δημοκρατία μας σαν χούντα;
    Γιατί η Αριστερά ουδέποτε είχε σχέση με την δημοκρατία (η εξαιρέσεις του κανόνα, τον επιβεβαιώνουν).
    Ας σκεφτούμε πως η συντριπτική πλειοψηφία της, πιστεύει στη δικτατορία του προλεταριάτου. Δηλαδή στη δικτατορία, ωμά και σκέτα.

  2. Ο/Η Felix λέει:

    Το θέμα του αντιεμβολιασμου και γενικά όλων των αντιδράσεων για την αλλαγή στον τρόπο ζωής μας που έφερε η πανδημία δεν ήταν και δεν είναι ούτε θέμα δημοκρατικό, ούτε ιδεολογικό , ούτε πολιτικό.
    Είναι καθαρά ψυχολογικό.
    Στην χώρα μας το όλο κίνημα είναι και αριστερό και ακροδεξιό, δηλαδή αντιπολίτευτικο.
    Στην Αμερική είναι Ρεπουμπλικανικό , επίσης δηλαδή αντιπολίτευτικο. Επειδή δε η εξουσία άλλαξε χέρια στην Αμερική μέσα στην πανδημία μπορούμε να δούμε ότι οι Δημοκρατικοί ήταν αυτοί που στην αρχή ήταν αντίθετοι με τα μέτρα περιορισμού των πτήσεων γιατί όταν ήταν αντιπολίτευση …. έθιγαν τις ελευθερίες τους.
    Η πανδημία είναι πεδίο που ο κάθε πικραμένος για τους δικούς του ψυχολογικούς λόγους στέκεται αντίθετα από τους «αντιπάλους» του.

    Δεν έχει σχέση με λογική και αντικειμενικότητα, δεν είναι μάχη μεταξύ δικαίων και αδίκων όσο και να θέλει κάποιος να το παρουσιάσει έτσι.

    Σε αυτό εδώ το site υπήρξαν πολλές αναρτήσεις για συνωστισμό σε κηδείες ιερέων και ενα σωρό χαρακτηρισμοί για αυτούς που πήγαν σε αυτές. Επίσης πάμπολλες αναρτήσεις για αντίστοιχα φαινόμενα συνωστισμού σε διάφορες θρησκευτικές τελετές, που στηλίτευαν το φαινόμενο.
    Ο λόγος ήταν η λογική και η αντικειμενικότητα και η δημοκρατία και κουραφέξαλα?
    Όχι φυσικά , ο λόγος ήταν ότι οι συγκεκριμένοι αρθρογράφοι είναι στρατευμένοι αντικληρικαλιστές και ψυχολογικά ένιωθαν πως πρέπει να σταθούν απέναντι.
    Μετά όταν πέθανε ο Θεωδοράκης και έγινε τριήμερο προσκύνημα είπα θα αντιδράσουν το ίδιο όπως και με τους ιερείς.
    Δεν αντέδρασαν.
    Όταν στην κηδεία στην Κρήτη έγινε η μητέρα όλων των συνωστισμων ποτέ σε κηδεία είπα θα αντιδράσουν.
    Δεν αντέδρασαν.

    Η αντίδραση τους είναι βασισμένη στην λογική?
    Είναι, αν πιστεύει κανείς ότι στην κηδεία του Θεωδοράκη η κορονοιος δεν κολλάει…..

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Κύριε Φήλιξ,
      ο κ. Ρο απουσιάζει εξ όσων γνωρίζω σε σύσκεψη με τη Διεθνή των αντικληρικαλιστών κι εγώ έχω ραντεβού με τον Σόρος.
      Όταν επιστρέψω στη βάση μου θα απαντήσω στις αστήρικτες κατηγορίες σας.

      • Ο/Η Felix λέει:

        Και εγώ με τον Σόρος πέρασα το ΣΚ. Που ήσουν αγαπητέ?

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Kύριε Φήλιξ,
        κούρευα το γκαζόν.
        Πάνω στους ισχυρισμούς σας:
        Νομίζω πως αδικείτε τους Δημοκρατικούς των ΗΠΑ. Ο Τραμπ ως κυβένηση υπήρξε γενικά αρνητής, διακινητής ηλιθιοτήτων και οπαδός της λειτουργίας των επιχειρήσεων, όπως άλλωστε όλοι οι ακροδεξιοί όπου γης, οι Δημοκρατικοί σήκωσαν με συνέπεια το βάρος των αντιδημοφιλών μέτρων.
        Για την κηδεία του Θεοδωράκη.
        Έχετε δει να διαμαρτυρόμαστε μετά τον κύκλο των εμβολιασμών κατά ανοιχτών συγκεντρώσεων;
        Οι λογικοί έχουν εμβολιαστεί, έχουν κάποια ισχυρή δόση προστασίας, αν ανήκουν στις ομάδες που τα αντισώματα είναι λίγα, αυτοπροστατεύονται με δική τους πρωτοβουλία, οι παρανοϊκοί και οι παλιάνθρωποι αυτοκαταστρέφονται.
        Η κυβέρνηση δεν τολμά να εμβολιάσει υποχρεωτικά Στρατό και Αστυνομία, όπως οφείλει, δεν κυνηγά με όση αυστηρότητα όφειλε τους θρασείς σαμποτέρ, η Αντιπολίτευση (πλην του Κινάλ, γενικά, όχι παντού), έχει δείξει το αθλιότερο πρόσωπο που επιμελώς έκρυβε, σαμποτάροντας τα μέτρα, υποθάλποντας-αλλού απροκάλυπτα, αλλού συγκαλυμμένα- τους αντιεμβολιαστές και οι νόμοι του Δαρβίνου τιμωρούν τους πιο αδύναμους από τον αντιεμβολιαστικό συρφετό. παίρνοντας και λίγους αθώους ή απρόσεκτους ανθρώπους που εμβολιάστηκαν, στο λαιμό τους.
        Όσο για τον Θεοδωράκη και την κηδεία του (ή τις κηδείες του), μήπως καταγγείλαμε την κηδεία του τράπερ και δεν το πήρα είδηση;
        Ως συμπαθούντες του προσώπου του Θεοδωράκη λέτε.
        Πολύ άδικες κατηγορίες.
        Του έργου του ναι, είμαστε φανατικοί θαυμαστές.
        Των διώξεων που έχει υποστεί και των κοινωνικών του αγώνων, επίσης.
        Της αρνητικής πλευράς του όμως τιμητές (αν είστε οπαδός του Τσίπρα, ανοίξτε ένα λεξικό να δείτε τι σημαίνει τιμητές, γιατί ο Τσίπρας το μεταφράζει ανάποδα σε θαυμαστές).
        Για του λόγου το ασφαλές:

        Μίκη Θεοδωράκη, σε συγχωρούμε …

        Η Σπίθα του Μίκη θα κάψει τους Ανθέλληνες

        Θεοδωράκης και Γλέζος, το σκάνδαλο της αριστερής εικονολατρίας

  3. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Κάποτε, οι μισοί Έλληνες ήταν τραγουδιστές και οι άλλοι μισοί πρόεδροι.
    Σήμερα, οι μισοί έχουν γίνει γιατροί, επιστήμονες και αντιστασιακοί επαναστάτες (του κώλου).

  4. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    Είχα γράψει εκτεταμένο σχόλιο,τοποθετούμενος σε όσα έγραφε ο «Γιάννης» και επεκτείνοντας τα.Συμφωνούσα και υπερθεμάτιζα μαζί του αναφερόμενος στο περίφημο «πολιτικό κόστος’!! Τι έγινε,ενώ φάνηκε ότι αναρτήθηκε;;;

  5. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Η τρέλα πάει σύννεφο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.