Όχι άλλους αγιασμούς στα σχολεία

[οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι σαν τις αγελάδες στην Ινδία. Ιεροί. Κι αν είναι παπάδες, ακομα ιερότεροι]

Σε περίπτωση που κάποιοι νεαροί συμπολίτες πιστεύουν πως όντως μια ευλογία ενός ιερέα μπορεί να τους βοηθήσει, μπορούν κάλλιστα να την αναζητήσουν σε έναν ναό

Σχόλιο του ©Μάνου Βουλαρίνου (από τους ελαχιστους με ορθολογική σκέψη) για τον αγιασμό στα σχολεία με αφορμή τον Ιερέα στο Γενικό Λύκειο Αμυνταίου και την άρνησή του να φορέσει μάσκα για τον κορωνοϊό.

Το περιστατικό πιθανόν να το ξέρετε ήδη. Ιερέας που κάνει τον αγιασμό στο Γενικό Λύκειο Αμυνταίου ενοχλείται από την προτροπή μιας καθηγήτριας προς τους μαθητές να τηρήσουν τους κανόνες και να μην βγάλουν τη μάσκα τους για να φιλήσουν τον σταυρό. Και όχι μόνο ενοχλείται αλλά την επιπλήττει με την αλαζονεία των ανθρώπων που ξέρουν ότι παντού να κάνουν κουμάντο. Κι αφού την επιπλήττει, διαμαρτύρεται που δεν του επιτρέπουν να μπει χωρίς μάσκα στις τάξεις (για κάποιον λόγο που δεν είμαι ειδικός να τον ξέρω, πιστεύει ότι επειδή κρατάει σταυρό προστατεύεται και προστατεύει από τον κορωνοϊό).

Σε περίπτωση που η περιγραφή δεν σας φτάνει ιδού και το βίντεο στο οποίο θα παρατηρήσετε και τους ατάραχους στο επεισόδιο εκπροσώπους της πολιτείας (που δεν ξέρω ποιοι είναι αλλά θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε) να κατεβάζουν τη μάσκα τους για να φιλήσουν το σταυρό και τον έναν από αυτούς να την κατεβάζει και για να μιλήσει.

Αυτό το θλιβερό περιστατικό θα μπορούσε να είναι το τελευταίο αν κάποια στιγμή ένας πρωθυπουργός κοίταζε στο ημερολόγιο, έβλεπε πως κοντεύουμε να μπούμε στο δεύτερο τέταρτο του 21ου αιώνα και καταλάβαινε πως αυτό το τελετουργικό με τον μάγο της φυλής να κραδαίνει ένα μάτσο βασιλικό και να ραντίζει μαθητές που σπεύδουν να φιλήσουν ένα θρησκευτικό σύμβολο, πρέπει επιτέλους να σταματήσει ή να γίνεται στο πλαίσιο λαογραφικών εκδηλώσεων.

Η Εκκλησία είναι ένας οργανισμός που φύσει και θέσει είναι στην αντίθετη πλευρά της επιστήμης, είναι ένας οργανισμός που υπηρετεί το παράλογο, που διαχρονικά αντιστέκεται στην έρευνα, την εξέλιξη και τη γνώση, ένας οργανισμός που αντιστέκεται ακόμα και στην ισότητα των φύλων, ένας οργανισμός που καταδικάζει τη διαφορετικότητα, ένας οργανισμός τόσο υποκριτικός ώστε η ηγεσία του να κηρύττει την εγκράτεια ζώντας μέσα στη χλιδή, ένας οργανισμός βουτηγμένος στη μισαλλοδοξία και το ψέμα, μάλλον δεν είναι κατάλληλος για τον ρόλο του αφέτη της διαδρομής κάθε σχολικής χρονιάς (ενώ αντιθέτως είναι μάλλον ο καταλληλότερος για τις ορκωμοσίες κυβερνήσεων).

Το σχολείο είναι (ή τουλάχιστον θα πρέπει να είναι) ο χώρος που εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στην έρευνα (την κανονική όχι του γκουγκλαρίσματος), την επιστήμη (το αυτό) και τη λογική. Ο χώρος που επιδιώκεται η γνώση. Ο χώρος που τα παιδιά και οι έφηβοι πρέπει να μαθαίνουν την ισότητα των φύλων, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την απέχθεια για την υποκρισία. Τι δουλειά έχει η Εκκλησία σε έναν τέτοιο χώρο;

Η πεποίθηση ότι η σχολική χρονιά μπορεί να γίνει καλύτερη επειδή ένας ιερέας θα κάνει μια τελετή δεν διαφέρει από την πεποίθηση κάποιων φυλών ότι υπάρχει χορός που φέρνει βροχή, από την πεποίθηση των προληπτικών ότι μια μαύρη γάτα φέρνει γρουσουζιά ή την πεποίθηση των ψεκασμένων ότι τα εμβόλια κουβαλάνε το «χάραγμα»*.

Σε περίπτωση που κάποιοι νεαροί συμπολίτες πιστεύουν πως όντως μια ευλογία (ή κάποιου άλλου τύπου μαγικό) ενός ιερέα μπορεί να τους βοηθήσει, μπορούν κάλλιστα να την αναζητήσουν σε έναν ναό. Δεν βλέπω γιατί να πρέπει να υφίστανται μια θρησκευτική τελετή το σχολείο και οι υπόλοιποι, ανεξαρτήτως πίστης ή ανάγκης για πίστη.

Φίλες, φίλοι και οι υπόλοιποι, η συμπεριφορά του ιερέα στο βίντεο δεν είναι απλώς η συμπεριφορά ενός κακότροπου ανθρώπου που η ιδεοληψία του δεν του επιτρέπει να αποδεχτεί κανόνες που ισχύουν για όλους. Είναι η συμπεριφορά του εκπροσώπου μιας αχαλίνωτης θρησκευτικής εξουσίας πάνω στους εκπροσώπους ενός κράτους το οποίο ισχυρίζεται ότι είναι, αλλά τελικά δεν είναι και εντελώς, κοσμικό. Είναι η επίθεση του ανορθολογισμού μέσα σε έναν χώρο που θα έπρεπε να είναι ο ναός του ορθολογισμού. Ας τα χωρίσουμε επιτέλους τα δύο κι ας κάνει ο καθένας κουμάντο στους ναούς του. Ο ανορθολογισμός στους ναούς και ο ορθολογισμός στα σχολεία. Και μπράβο τους.

*Όταν έγραψα κάτι αντίστοιχο στο twitter κάποιοι συμπολίτες μού απάντησαν πως πρόκειται απλώς για ένα έθιμο. Δυστυχώς μια υποχρεωτική και επιβαλλόμενη από το κράτος πρακτική δεν μπορεί εύκολα να μπει στην κατηγορία του εθίμου.

Υ.Γ. Η, θεούσα κατά την αντιπολίτευση, Κεραμέως καταδίκασε τη συμπεριφορά του ιερέα χωρίς ναι μεν αλλά. Φυσικά η καταδίκη από μόνη της δεν είναι αρκετή και κανονικά ο ιερέας που προέτρεψε στην παραβίαση των μέτρων για τον κορωνοϊό θα έπρεπε ήδη να ψάχνει για δουλειά. Μόνο που για την ελληνική νομοθεσία και τις ελληνικές κυβερνήσεις (και αυτή του Μητσοτάκη δεν είναι η εξαίρεση) οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι σαν τις αγελάδες στην Ινδία. Ιεροί. Κι αν είναι παπάδες, ακομα ιερότεροι.

athensvoice.gr

This entry was posted in IERES_ATAXIES, Ieres_Ependyseis, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

4 Responses to Όχι άλλους αγιασμούς στα σχολεία

  1. Ο/Η Liberal λέει:

    Ευτυχώς που υπάρχει ο Βουλαρίνος, γιατί αν περιμέναμε από την Αριστερά….

    • Ο/Η kpap01 λέει:

      Ευτυχώς που υπάρχουν ταλιμπανοπαπάδες, όπως αυτό τό γομάρι που έβριζε θρασύτατα τήν δ/ντρια,καβαλημένος στό καλάμι πως, δήθεν, εκπροσωπεί το Χριστό. Τόν περισσότερο κόσμο συγκρατούν κάποιοι ιερωμένοι, αρκετοί, που έχουν φόβο Θεού.

  2. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ο Ηράκλειτος περιφρονούσε την παράδοση. Την θεωρούσε τροχοπέδη στην αέναη αλλαγή των πραγμάτων.
    Οι νεοέλληνες που βολεύονται στη παρούσα κατάσταση, μάλιστα πολλοί πιστεύουν πως αυτή η παράδοση και τα έθιμα τους (όπου εννοείται ότι η Ορθοδοξία έχει προεξέχουσα θέση), είναι που κρατάν ζωντανό την έθνος τους, είναι έντονα απρόθυμοι να εγκαταλείψουν τέτοια ηλίθια έθιμα.
    Οι αγιασμοί στα σχολεία και τις δημόσιες υπηρεσίες, είναι έμμεση και σαφής δήλωση του κράτους και τις Ορθοδοξίας, πως προτιμά την μεταφυσική και την δεισιδαιμονία της Ανατολής έναντι του λόγου, της λογικής, της γνώσης, της τέχνης και του πολιτισμού, της ελεύθερης σκέψης, τα οποία αποτελούν την βάση της παιδείας και όλα τους προερχόμενα από την ευρωπαϊκή σκέψη.
    Αυτή η παράνοια είναι στείρα και δεν καρποφόρησε ποτέ, ούτε θα καρποφορήσει.
    Κατάργηση των αγιασμών στα σχολεία σήμερα! Φτάνει πια με αυτή την ηλίθια τακτική του στρουθοκαμηλισμού.

  3. Ο/Η Ακραίος Κεντρώος λέει:

    https://www.kathimerini.gr/opinion/561501145/oi-xereis-poios-eimai-ego/

    Οι «ξέρεις ποιος είμαι εγώ»
    Τάκης Θεοδωρόπουλος
    16.09.2021 • 21:00

    Ο άνθρωπος ήταν εκνευρισμένος. Και με το δίκιο του. Του ζήτησαν να κάνει κάτι το οποίο ο ίδιος αρνείται να κάνει. Κάτι απάνθρωπο, φοβερό, από αυτά που τραυματίζουν την αξιοπρέπεια και περιορίζουν την ελευθερία σου. Του ζήτησαν να φορέσει μάσκα. Να κάνει δηλαδή ό,τι κάνουν όλοι οι άλλοι γύρω του. Μα, δεν βλέπουν ότι αυτός δεν είναι σαν τους άλλους; Δεν βλέπουν ότι αυτός είναι ξεχωριστός; Δεν βλέπουν ότι αυτός δεν υπόκειται στους νόμους των κοινών θνητών; Τι να κάνει; Αναγκάστηκε να τους το υπενθυμίσει.

    «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ, κυρία μου; Εγώ κρατάω τον σταυρό του Χριστού». Ενώ εσύ τι είσαι; Μια απλή δασκάλα είσαι. «Με ποιο δικαίωμα με διακόπτεις και μου μιλάς;». Με το δικαίωμα που έχουν τα παιδιά στο σχολείο να μην κολλήσουν. Και ξέρετε, άγιε πατέρα, αν κολλήσουν τα παιδιά, θα κλείσει το σχολείο. «Ναι, αλλά ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Εχει αγριέψει ο άνθρωπος με το θράσος της κυρα-δασκάλας. «Εδώ οι άρχοντες του τόπου δέχτηκαν να φιλήσουν τον σταυρό χωρίς μάσκα». Αλλοι «ξέρεις ποιος είμαι εγώ» κι αυτοί. Θα έλεγα πως ο αρχιμανδρίτης του Αμυνταίου είναι ένας δύστροπος χαρακτήρας. Eνας στριμμένος άνθρωπος. Δεν έχει σημασία αν φοράει ράσο ή στολή αξιωματικού, αν είναι χειρουργός ή οδηγεί Μαζεράτι. Θα το έλεγα αν δεν πίστευα πως στην πραγματικότητα είναι ένας ανθρωπολογικός τύπος. Ο τύπος του «ξέρεις ποιος είμαι εγώ».

    Και αυτό θα πρέπει να το λάβουν υπόψη όσοι προσπαθούν να εκμεταλλευθούν πολιτικά τους αντιεμβολιαστές. Οσοι πιστεύουν ότι μπορούν να επαναλάβουν το κίνημα των «αγανακτισμένων». Οι «αγανακτισμένοι» φώναζαν για το συμφέρον τους. Οπως λέει ο Κ. Τασούλας, ζητούσαν να καεί το «μπ… η Βουλή» μέχρι να μπουν οι ίδιοι στη Βουλή. Και όσοι τους εκμεταλλεύθηκαν, ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Καμμένος, η Χρυσή Αυγή, τα κατάφεραν επειδή τους υποσχέθηκαν ότι αυτοί μπορούν να τους εξασφαλίσουν το συμφέρον τους. Οταν δεν τα κατάφεραν, ξεφούσκωσαν σαν τα μπαλόνια μετά το πάρτι. Καμία σχέση με τους αντιεμβολιαστές. Αυτοί δεν έχουν κανένα συμφέρον να υπερασπιστούν – εξαιρούνται κάτι πονηρούτσικοι δικηγόροι και νοσηλευτές που τους βοηθούν με το αζημίωτο. Αυτοί υπερασπίζονται το «ξέρεις ποιος είμαι εγώ», που κυκλοφορεί σαν ζωτική ανάγκη στο ασυνείδητο του καθενός από μας. Η αντίδραση του αρχιμανδρίτη δεν είχε σχέση ούτε με τη θρησκεία ούτε με την Εκκλησία. Το «εγώ» του εθίγη, όπως θίγεται το «εγώ» τού καθενός που εξεγείρεται όταν ακούει τη λέξη «υποχρέωση» και τα παράγωγά της.

    Είναι μια άμορφη μάζα που δεν ξέρει τι ζητάει. Απλώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σαν υγρό. Κοινωνικά ετερόκλητη, χωρίς πολιτικά αιτήματα ονειρεύεται διχασμούς και καταστροφές. Και ψάχνει την πολιτική της έκφραση στα αζήτητα. Καμία σχέση με όσα ζήσαμε το 2011.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.