Η τριπλή σουρεάλ Πρωτομαγιά

[…στο ερώτημα γιατί αυτό δεν μπορούσε να γίνει την 4η Μαΐου, απάντηση δεν μπορεί να δοθεί. Αυτό που μένει είναι οι τσαλακωμένες αφίσες που καλούν τον κόσμο να συμμετάσχει στις συγκεντρώσεις της Πρωτομαγιάς]

Ο σουρεαλισμός, στις διάφορες εκδοχές του, παραμένει διαρκώς η απόλυτη σταθερά του εγχώριου πολιτικού συστήματος και συντελεί προφανώς στην αυτοϋπονόμευση του. Σε μια δεξιά αντιδραστική εκδοχή του, που είναι μεν κωμική αλλά επιτείνει την πολλαπλή δυστυχία των μεταναστών, είναι οι προϋποθέσεις που θέτει η τροποποίηση του κ. Βορίδη στον νόμο για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας. Οι προϋποθέσεις αυτές, εάν εφαρμόζονταν και στους έχοντες καθαρό ελληνικό αίμα, μάλλον θα άδειαζε η χώρα. Υπάρχει όμως και ο σοσιαλιστικός σουρεαλισμός, μετά τον αλήστου μνήμης σοσιαλιστικό ρεαλισμό. Αυτός εκδηλώνεται σε πολλές και διάφορες περιστάσεις και αποτυπώνει τους εγχώριους τρόπους της αντιπολιτευτικής πολιτικής και κοινωνικής διαμαρτυρίας που συχνά κατατείνουν στην αυτοπαρώδηση τους. Αίφνης, η ελληνική κοινωνία έδειξε πόσο αριστερών φρονημάτων είναι αφού κατόρθωσε φέτος, σε παγκόσμια πρωτοτυπία, να τιμήσει και να γιορτάσει την Πρωτομαγιά, όχι μία φορά αλλά ΤΡΕΙΣ (3). Η μία είναι βέβαια την Πρώτη του Μάη που από μόνη της δημιουργεί τους συνειρμούς και τις αναφορές στο εργατικό κίνημα και στους αγώνες του. Η 1η του Μάη, άλλωστε, σε όλον τον κόσμο τιμήθηκε και γιορτάστηκε με πορείες και διαδηλώσεις. Όχι όμως στον ελληνικό κόσμο, στον οποίο λόγω του Μεγάλου Σαββάτου, η εργατική πρωτομαγιά μετατέθηκε. Δεν τόλμησε όμως κανένας ριζοσπάστης αριστερός να πάει κόντρα στην κυρίαρχη εγχώρια θρησκευτική – κοινωνική κουλτούρα και να διεκδικήσει τη γιορτή της Πρωτομαγιάς την ίδια μέρα με την εργατική τάξη όλου του κόσμου. Σε ένα συμβολικό επίπεδο, άλλωστε, θα ήταν εξαιρετικά ωραίο, την ίδια ημέρα να γιορτάζονταν οι κορυφώσεις των δύο σωτηριολογικών προταγμάτων που καθόρισαν σημαντικά την ανθρώπινη ιστορία. Η Ανάσταση του Χριστού και διά αυτής η είσοδος του Ανθρώπου στη θρησκευτική ερμηνεία της Ιστορίας και η «ανάσταση» του προλεταριάτου διά της αυτοοργάνωσής του και της πολιτικής του εισόδου στην Ιστορία. Αυτά όμως δεν γίνονται. Αντίθετα γίνονται άλλα. Το κράτος μετέθεσε τον γιορτασμό της Πρωτομαγιάς και την αργία της βέβαια, παρόλο που δεν είναι αργία αλλά απεργία, με συμφωνία της ΓΣΕΕ, για την 4η Μαΐου, ημέρα Τρίτη, κατά την οποία και γιορτάστηκε, όπως γιορτάστηκε. Όμως η μειοψηφία της ΓΣΕΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η εξωκοινοβουλευτική αριστερά, για να δείξουν προφανώς την ηχηρή αντίθεση τους στην κυβερνητική πολιτική και στη συμβιβασμένη, κατ΄ αυτούς ΓΣΕΕ, όρισαν μια άλλη ημέρα, την 6η Μαΐου, ως ημέρα εορτασμού της Πρωτομαγιάς. Τα ελεγχόμενα δε από αυτές τις οργανώσεις σωματεία, κήρυξαν απεργία γι’ αυτήν την ημέρα και καλούν σε συγκεντρώσεις και πορείες. Τώρα στο ερώτημα γιατί αυτό δεν μπορούσε να γίνει την 4η Μαΐου, απάντηση δεν μπορεί να δοθεί. Αυτό που μένει είναι οι τσαλακωμένες αφίσες που καλούν τον κόσμο να συμμετάσχει στις συγκεντρώσεις της Πρωτομαγιάς 2021, την 4η Μαΐου οι μεν, την 6η Μαΐου οι δε. Έτσι, μπορεί να μην έγινε πράξη το παλιό αριστερίστικο σύνθημα «Ένα – δύο – τρία, πολλά Πολυτεχνεία», έγιναν όμως και μια, και δύο, και τρεις Πρωτομαγιές!!!

*

Του ©Κώστα Καρακώτια στην ATHENS Voice

*

Μας απέκλεισαν από το facebook (υπαίτιος το Ελληνικό ΥΠΕΞ επί σ. Κοτζιά) χωρίς καμία ειδοποίηση. Εσείς, οι χιλιάδες αναγνώστες μας, ξέρετε τι πρέπει να κάνετε: Μπορείτε να ανεβάσετε μέσω του ατομικού σας λογ/μού στο facebook, την κάθε ανάρτησή μας, ή κάντε ΚΛΙΚ στο εικονίδιο του facebook, κάτω από κάθε ανάρτησή μας. Ξέρουμε ότι το κάνετε ήδη, και σας Ευχαριστούμε

This entry was posted in τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

13 Responses to Η τριπλή σουρεάλ Πρωτομαγιά

  1. Ο/Η Ανέμελος Κούλης λέει:

    roidis για το άρθρο; Η τριπλή σουρεάλ Πρωτομαγιά
    Αυτά απασχολούν το μυαλό σας, και όχι οι 13 ώρες δουλειά τη μέρα, 78 ώρες τη βδομάδα, που θέλει η άθλια κυβέρνηση να καθιερώσει… αλλά αυτά είναι θέματα ήσσονος σημασίας για σας.
    Ή αυτά είναι θέματα που απασχολούν ανθρώπινες συνειδήσεις και όχι ανέμελων σχολιαστών, που νοηματοδοτούν την ύπαρξη τους σχολιάζοντας την εκκλησία και την αριστερά και αφήνοντας τα αρπαχτικά να λεηλατούν τη ζωή αυτών που προσπαθούν να ζήσουν με αξιοπρέπεια από την εργασία τους…
    Πόσο σούργελα ακόμα μπορείτε να γίνεται με τις επιλεκτικές σας ευαισθησίες;;;;;;;;;;;

  2. Ο/Η Παλαιοημερολογίτης λέει:

    https://www.rizospastis.gr/story.do?id=9318560


    Πασχαλινή κάρτα των κρατουμένων του Αη Στράτη
    Καλή Ανάσταση Λαών!
    Η φετινή Λαμπρή βρίσκει το λαό μας αντιμέτωπο ξανά με νέα αντιλαϊκή επίθεση και νέους κινδύνους.

    Για να αναστηθεί ο λαός μας χρειάζεται αγώνας, πίστη στις δυνάμεις του, αποφασιστικότητα να βγάλει από τη μέση καθετί που τον εμποδίζει να ζήσει με βάση τις σύγχρονες ανάγκες του.

    Μήνας σκληρός, πράγματι, ο Απρίλης, με μια «Παρασκευή το βράδυ μάς προδώσανε», μα και «Σαββάτο του λαού, ξεσηκωνόμαστε, σαν το άγριο ποτάμι να χυθούμε».

    Καλή Ανάσταση Λαών!

    • Ο/Η Ανέμελος Κούλης λέει:

      Παλαιοημερολογίτης
      ελπίζω οι οικοδεσπότες ιστιολόγοι να μην πάθουν κρίση υστερίας ή αλλεργικό σοκ ή χάσουν τις αισθήσεις τους μόλις αναγνώσουν την επωνυμία της εφημερίδας και δουν το σφυροδρέπανο. Θα σε κυνηγούν οι Ερινύες Παλαιοημερολογίτα μου!
      Σκέψου να χρειαστεί να νοσηλευθούν, δεν υπάρχει νοσοκομείο να τους δεχτεί αφού η άθλια κυβέρνηση τα βάπτισε όλα νοσοκομεία κόβιτ… Θα τους αναγκάσει να βάλουν λεφτά από την τσέπη τους για πάνε σε ιδιωτικές κλινικές…ρωτάς αν έχουν τα χρήματα;;
      Να είσαι λοιπόν πιο προσεκτικός με τις αναρτήσεις σου…

      • Ο/Η roidis λέει:

        αχ, και πού να ‘ξερες με ποιους έχεις να κάνεις…
        Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι
        και οι μη-γνωρίζοντες

  3. Ο/Η Γιάννης λέει:

    «Όμως η μειοψηφία της ΓΣΕΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η εξωκοινοβουλευτική αριστερά, για να δείξουν προφανώς την ηχηρή αντίθεση τους στην κυβερνητική πολιτική και στη συμβιβασμένη, κατ΄ αυτούς ΓΣΕΕ, όρισαν μια άλλη ημέρα, την 6η Μαΐου, ως ημέρα εορτασμού της Πρωτομαγιάς.»

    Η επιθυμία να δείξουν την αντίθεση τους στη κυβέρνηση, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, εξωκοινοβουλευτική αριστερά είναι η μια πλευρά που ερμηνεύει τον ξεχωριστό γιορτασμό της πρωτομαγιάς.΄
    Υπάρχει και η άλλη πλευρά που ώθησε τις παρατάξεις σε αυτήν την πράξη. Είναι αυτή που έχει να κάνει με την μιζέρια τους.
    Ο ΣΥΡΙΖΑ σαν κόμμα που θέλει να κυβερνήσει ξανά, θέλησε να δείξει την δύναμη του, την αποφασιστικότητα του να κηρύξει μόνος του πόλεμο, στον πόλεμο – χαρακτηρισμός του Τσίπρα – της κυβέρνησης «ενάντια στη πλειοψηφία της κοινωνίας». Ένας προς έναν.Απέτυχε. Εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ δεν μπόρεσαν να ρίξουν ούτε σφαίρα.

    Για το ΚΚΕ: είναι ένα τραγικά απομονωμένο κόμμα. Εκατό χρόνια μόνο του. Εκατό χρόνια μοναξιά..
    Η προσπάθειά του να παραστήσει τον μοναδικό κάτοχο της αλήθειας της ιστορίας, δεν του επιτρέπει να συνεργάζεται, να ανταλλάσσει απόψεις, να καλλιεργεί την εμπιστοσύνη, συχνά ακόμη ανάμεσα στο ίδιο το εσωτερικό του (παρεμπιπτόντως η στροφή προς τον «εαυτό» δεν είναι καθόλου απορριπτέα, με την προϋπόθεση πως είναι μια ενδελεχής προετοιμασία για μια επιστροφή προς τα έξω, προς την πραγματικότητα). Το εκλογικό ποσοστό του ΚΚΕ κυμαίνεται γύρω στο 5%. Έχει τον φόβο ότι αν στραφεί σε συνεργασίες με άλλα κόμματα, είναι πιθανόν να έχει μια διαρροή – έστω λίγο πάνω από το 2%. Κάτι τέτοιο σημαίνει «αντίο» στην είσοδο του στη βουλή, πιθανότατα για πάντα. Έτσι προτιμά την αποξένωση και τις γνωστές εμμονές του.
    Κάλλιο γαϊδουρόδενε, παρά γαϊδουρογύρευε.

    Τέλος, είναι και η εξωκοινοβουλευτική αριστερά, η οποία δεν παίζει κανέναν ρόλο. Τέτοιες πορείες και γιορτές, είναι ευκαιρία να μάς θυμήσουν ότι υπάρχουν – και μαζί, και στη μάνα τους.
    Αν συμμετέχουν σε πορείες που διοργανώνονται από πολλούς φορείς, κανείς δεν θα μάθει ότι υπάρχουν και αυτοί. Πιο καλή η μοναξιά μου. Όπως λέει και το γνωμικό: μοναχός σου χόρευε και όσο θέλεις πήδα.

    Υπάρχει ένας κοινός παρανομαστής και στις τρεις παρατάξεις της αριστεράς.
    Ο φόβος και η ανασφάλεια τους προς τον κοινοβουλευτισμό, την ελεύθερη έκφραση γνώμης και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών*. Και ο μακρόχρονος φόβος, γεννά το μίσος.

    *Ο ΣΥΡΙΖΑ, σαν κόμμα που φαντάζεται πως θα κυβερνήσει για δεύτερη φορά, προσέχει να κρύβει την απέχθεια του για την «αστική» δημοκρατία. Εντούτοις, κάποια στελέχη του ονειρεύονταν κοινωνίες τύπου Τσάβες και Μαδούρο.

    • Ο/Η roidis λέει:

      Γιάννη ευχαριστούμε, πές αν θες να το ανεβάσω κεντρικά.
      αξίζει τον κόπο.

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Ανεβάστετο αν θέλετε. Αλλά άραγε αξίζει τον κόπο; Η αριστερά είναι ανεπίδεικτη μαθήσεως.

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        «Ανεπίδεκτη μαθήσεως», έπρεπε να γράψω.. ( έγραψα «ανεπίδεικτη….)

    • Ο/Η Ανέμελος Κούλης λέει:

      Γιάννης
      μας έδωσες ανάγλυφα το ψυχογράφημα των πολιτικών κομμάτων της αριστεράς… Στο Κοινοβούλιο υπάρχει και η δεξιά παράταξη εδώ και 200 χρόνια. Περιμένουμε την ψυχολογική ανάλυση και των δικών της ηρώων και των κατορθωμάτων της…
      Υ.Γ. Αν η Δεξιά δεν είχε συνοδοιπόρο της την Εκκλησία και τους ψήφους των πιστών της, είναι ζήτημα αν θα έβλεπε ποτέ κυβέρνηση. Γι’ αυτό μη λοιδορείτε την Εκκλησία, να την έχετε στην πούδρα όπως κάθε δεξιά κυβέρνηση το πράττει εξόφθαλμα, γιατί αν γκρεμιστεί το οικοδόμημά της Εκκλησίας, οι κλυδωνισμοί που θα νιώσει η δεξιά θα είναι επικών διαστάσεων…και τότε δε θα μπορεί να σας παρηγορήσει ούτε ο Κούλης ο Ανέμελος.

      • Ο/Η roidis λέει:

        Ανέμελε, πες αλεύρι.

        Οταν ο Αλέξης Τσίπρας έμεινε σιωπηλός για δέκα λεπτά -Ζήτησε να μπει μόνος του σε Ιερό Ναού

        Δέκα λεπτά σιωπής πέρασε ο Αλέξης Τσίπρας την πρώτη ημέρα της επίσκεψής του στο Αγιον Ορος. Ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε μάλιστα να μείνει μόνος του μπαίνοντας σε Ιερό Ναού.

        Ο κ. Τσίπρας, που έτυχε θερμής υποδοχής στην πρώτη επίσκεψή του στο Αγιον Ορος, βρέθηκε στον ιστορικό Ναό του Πρωτάτου, με τις φημισμένες αγιογραφίες του Πανσέληνου, τις οποίες θαύμασε. Εκεί προκάλεσε αίσθηση στους Αγιορείτες, όταν- σύμφωνα με το amen.gr- ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζήτησε να μπει μόνος του στο Ιερό του Ναού, όπου φυλάσσεται η εφέστια εικόνα της Παναγίας «Άξιον Εστί».

        Η επιθυμία του έγινε σεβαστή και ο κ. Τσίπρας μπήκε μόνος του στο Ιερό, όπου παρέμεινε περίπου δέκα λεπτά σιωπηλός, ενώπιον του ιερότερου προσκυνήματος του Αγίου Όρους.

        iefimerida.gr

  4. Ο/Η Ανέμελος λέει:

    roidis
    θα σου κάνω μια εκ βαθέων εξομολόγηση που θα υστερεί βέβαια κατά πολύ από το De profundis, αυτό το αριστούργημα του Όσκαρ Ουάιλντ, αλλά έχει κάτι κοινό: εκφράζει μια βαθιά ανθρώπινη κατάσταση: πόσο θα ήθελα αντί για δυο φίδια που παλεύουν με το δηλητήριό τους, να ΄μασταν δυο μελισσούλες που ασταμάτητα και άοκνα με την υπέροχη εκείνη μελωδία (ζζζζζζζζζζζζ) να αντηχεί σε κάμπους και λιβάδια, θα γονιμοποιούσαμε τα άνθη, να φέρουν καρπό για να τραφούν όλης της γης οι πεινασμένοι… δεξιοί και αριστεροί.
    Υ.Γ. Αν έχεις κάποια άλλη προτίμηση από το ζωικό βασίλειο, δεκτή με την προ’υ’πόθεση ότι θα εξασφαλιστεί τροφή για όλους τους πεινασμένους.

  5. Παράθεμα: Η τριπλή σουρεάλ Πρωτομαγιά [2] ―μερικές ακόμα εκτιμήσεις | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  6. Ο/Η Ανέμελος λέει:

    roidis
    ο roidis κωφεύει, ακόμα και στην εκ βαθέων εξομολόγηση του Ανέμελου….. λυπηρό, αβάσταχτο και ανείπωτο πόνο προκαλεί μια τέτοια σιωπή…. ύποπτη εξ ορισμού!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.