Όταν η Μαργαρίτα Παπανδρέου σχεδίαζε απόβαση γυναικών στον Άθωνα

[Με αφορμή το αστρονομικό ρεκόρ 50% (!) κρουσμάτων κορωνοϊού στο αμαρτωλό βουνό]

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Γράφω το παρόν με την ευκαιρία του πανελληνίου ρεκόρ κρουσμάτων της πανδημίας που πέτυχε το ψευδόμενο (εικ.3) και κρυπτόμενο από τον σχετικό επίσημο χάρτη βουνό του μισογυνισμού: «Από την έναρξη της πανδημίας υπολογίζεται πως έχει νοσήσει ως και το 50% των μοναχών, δηλαδή περίπου 800….Σε πολλές από τις 20 Ιερές Μονές θεωρείται πως έχει εξασφαλιστεί ένα είδος τοπικής συλλογικής ανοσίας, καθώς έχει νοσήσει το σύνολο των εγκαταβιούντων μοναχών» («Τέταρτη απώλεια μοναχού στο Άγιο Όρος» iatronet.16.4-του ανταποκριτή στη Θεσσαλονίκη, Βασίλη Ιγνατιάδη). Αυτό που εξοργίζει είναι πως στη σχολή αγοριών 12-18 χρονών που λέγεται Αθωνιάδα και που πέρα από κάθε λογική λειτουργεί σε αυτήν την ανδρική κοινωνία, «είναι χαρακτηριστικό ότι ο ένας εκ των τριών μαθητών που βρέθηκαν θετικοί είχε αναλάβει… πνευματική εκστρατεία κατά της μάσκας, με τις… ευλογίες του γέροντά του, ισχυριζόμενος ότι “η μάσκα είναι του αντιχρίστου”» («Έκλεισε η Αθωνιάδα λόγω κρουσμάτων σε τρεις μαθητές-αρνητές της μάσκας»- romalewfronimati, 6.11.2020). Αφού θέσω το αυτονόητο ερώτημα πως γίνεται μια τόσο αραιοκατοικημένη περιοχή, σε καθεστώς καραντίνας, χωρίς κοινωνική και σεξουαλική ζωή (εννοώ με γυναίκες), χωρίς ανήσυχη νεολαία, χωρίς πόλεις, να έχει ποσοστό κρουσμάτων 50%, θέλω να αναφερθώ σε ένα άγνωστο στον πολύ κόσμο γεγονός, που αφορά τη χήρα ενός πρώην πρωθυπουργού.Η Μαργαρίτα Παπανδρέου υπήρξε τον καιρό που μπορούσε ένα ευτύχημα για την Ελλάδα. Έδωσε με τους αγώνες της στις Ελληνίδες  ένα πρωτοποριακό οικογενειακό δίκαιο, σε μια χώρα που στην επαρχία της οι γυναίκες αποκαλούνταν με το μικρό όνομα του συζύγου τους και δεν κρατούσαν το οικογενειακό τους επώνυμο. Η ίδια διηγείται τις προσπάθειές της μέχρι να επιτύχει τη νομιμοποίηση των αμβλώσεων (Ν.1609/86): Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, υπό τον φόβο της σύγκρουσης με την Εκκλησία και το πιο συντηρητικό τμήμα των ψηφοφόρων της, απέφευγε το πρόβλημα. Η Μαργαρίτα, όμως, επέμενε. Το 1985 ζήτησε ακρόαση από τον αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, ο οποίος αρχικά της είπε «γνωρίζετε πως η έκτρωση αποκλείεται από τους θρησκευτικούς κανόνες. Ως επικεφαλής της Εκκλησίας δεν μπορώ να πάρω διαφορετική θέση. Καταλαβαίνω, βέβαια, την ανθρώπινη πλευρά του θέματος. Όσο σας άκουγα αναρωτιόμουν τι θα έκανα, ως χωριατόπαιδο, αν ερχόταν η αδελφή μου και μου έλεγε πως ήταν έγκυος και πως ήταν αδύνατο να παντρευτεί τον πατέρα του παιδιού». Όπως γράφει η Μαργαρίτα Παπανδρέου, στο σημείο εκείνο συνειδητοποίησε πως είχε καταγάγει μια μικρή πρώτη νίκη…» (Μ.Παπανδρέου «Έρωτας και Εξουσία»-Πατάκης-2015).Ήταν αυτονόητο πως το ανώμαλο από κάθε πλευρά καθεστώς που επικρατούσε στο Άγιο Όρος, να ενοχλεί αυτήν την πρωτοπόρα ακτιβίστρια. Αντιγράφω ένα πολύ ενδιαφέρον παλιότερο ρεπορτάζ (Γ. Κ. Καρατζάς, ‘Πρώτο Θέμα’-21/12/2015), βασισμένο σε καταγεγραμμένη μαρτυρία του έγκριτου Βρετανού ιστορικού Μαρκ Μαζάουερ, που δείχνει την αναγκαιότητα να καταργηθεί μια κατάσταση που προσβάλει την ανθρωπότητα, η οποία διατηρείται και χάρις στην σκανδαλώδη και ύποπτη υποστήριξη («Το Σπίτι του Λαού στον Περισσό χτίστηκε εν μέρει με λεφτά που έδωσαν οι μοναχοί»-ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΕΞΑΚΗΣ: «Μία μαφία ντυμένη στα μαύρα» , περιοδικό «Ε»-Ελευθεροτυπία-14.09.2008), που της προσφέρει η Αριστερά, αφού ηγετικά στελέχη της όπως οι Χαρίλαος Φλωράκης, Αλέκος Αλαβάνος, Αλέξης Τσίπρας, Λιάνα Κανέλλη, Ειρήνη Δούρου, έχουν υμνήσει τη διαβόητη καλογερική κοινότητα με τρόπο κωμικοτραγικό, ανάξιο κάθε δικαιολόγησης, τόσο προκλητικό ενάντια στις αρχές που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί η Αριστερά, φτάνοντας μέχρι την αισχρή απαλλαγή από φόρους με 3 νομοσχέδια σε διαφορετικούς χρόνους στη Βουλή (λευκό ΚΚΕ-ΝΑΙ του ΣΥΡΙΖΑ), προνόμιο που με δεδομένη και την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία, αποτελεί ένα τεράστιο σκάνδαλο («Ου… φορολογηθείς»-Χάρης Ιωάννου-11.8.2017):

«Η παρ΄ ολίγον απόβαση της Μάργκαρετ Παπανδρέου στο Άγιον Όρος». «Ο ιστορικός Μάρκ Μαζάουερ αποκαλύπτει τα σχέδια της συζύγου του Ανδρέα Παπανδέου, και προέδρου της γυναικείας μαζικής οργάνωσης ΕΓΕ, τα πρώτα χρόνια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ».
«Η μικρή ταμπλέτα –όλες και όλες 80 σελίδες- του 57χρονου Βρετανού ιστορικού Μαρκ Μαζάουερ (Mark Mazower) «Τριάντα χρόνια ελληνικής ιστορίας: Μια προσωπική αναδρομή» κρύβει μια αποκάλυψη που θα συζητηθεί…Ο ιστορικός και πολυγραφότατος συγγραφέας, με ειδίκευση στη σύγχρονη ελληνική, βαλκανική και γενικότερα ευρωπαϊκή ιστορία του 20ου αιώνα, είναι σήμερα διευθυντής του Heyman Center για τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης. Ανακαλεί λοιπόν στη μνήμη του ένα περιστατικό από τα πρώτα χρόνια του ΠΑΣΟΚ στην κυβερνητική εξουσία: «Θυμάμαι σαν να ήταν χθες, ένα βράδυ στη βεράντα στην Αίγινα, την Μπουρδάρα και τη φίλη της τη Μάργκαρετ Παπανδρέου να συζητούν πολύ σοβαρά πως θα εισέβαλλαν στο Άγιον Όρος και θα άνοιγαν τα μοναστήρια επιβάλλοντας την ισότητα των φύλων στους μοναχούς».

Το πώς και το γιατί αποσοβήθηκε μια… απόβαση της συζύγου του τότε πρωθυπουργού, Ανδρέα Παπανδρέου, μαζί με τις συνεργάτιδες της στην Ένωση Γυναικών Ελλάδας (ΕΓΕ) δεν είναι του παρόντος και επιπλέον έχει πολλές -σχεδόν αναρίθμητες- εκδοχές που πάντα έχουν μια κοινή βάση: τη σχέση της Μάργκαρετ με τον Ανδρέα. Ο Μαζάουερ δεν δίνει περισσότερες πληροφορίες για το τι ειπώθηκε εκείνο το βράδυ στην Αίγινα αλλά είναι σίγουρο ότι ο Βρετανός ιστορικός εντυπωσιάσθηκε από τη φεμινιστική πρωτοβουλία της Μάργκαρετ Παπανδρέου να επιδιώξει τη γυναικεία εισπήδηση στο «περιβόλι της Παναγιάς»!

Η Μάργκαρετ Παπανδρέου ίδρυσε την Ένωση Γυναικών Ελλάδας–ένα μετωπικό σχήμα του ΠΑΣΟΚ στο γυναικείο κίνημα των χρόνων της μεταπολίτευσης και στη συνέχεια, μετά και την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, ένα όχημα που, παρά την προς τα έξω φεμινιστική-σοσιαλιστική ταυτότητα και φυσιογνωμία, είχε άμεση σχέση με την προσωπική ατζέντα της συζύγου του τότε πρωθυπουργού, Ανδρέα Παπανδρέου. Η φίλη της, η Καλλιόπη Μπουρδάρα –που στο δικό της μπαλκόνι στην Αίγινα καταστρωνόταν το επιχειρησιακό σχέδιο της…απόβασης- ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της ΕΓΕ και παρέμεινε μέλος του Δ.Σ. της Ενωσης έως τον θάνατο της το 1996. Η Μπουρδάρα ήταν και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ (Α΄ Αθηνών) την περίοδο 1985-1989.

Τα κείμενα που φιλοξενούνται στην ταμπλέτα «Τριάντα Χρόνια Ελληνικής Ιστορίας» -τόσο το κείμενο του Μαζάουερ (σε μετάφραση της Σώτης Τριανταφύλλου) όσο και το κείμενο του καθηγητή Κώστα Κωστή (πρόλογος στην έκδοση)- εκφωνήθηκαν την 3η Ιουνίου 2015 στη Μεγάλη Αίθουσα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) κατά την τελετή αναγόρευσης του Βρετανού ιστορικού και συγγραφέα ως επίτιμου διδάκτορα του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΕΚΠΑ».

This entry was posted in IERES_ATAXIES, Ieres_Ependyseis, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

12 Responses to Όταν η Μαργαρίτα Παπανδρέου σχεδίαζε απόβαση γυναικών στον Άθωνα

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Άβατο, ένα μεσαιωνικό κατάλοιπο στην Ευρ.Ένωση

    …ήθελε να μην παραιτήση κανένα αμάρτημα ανθρώπινον, ας ήθελεν υπάγει εις το Άγιον όρος, και ανίσως ήθελε εξετάσει τους εκεί κατοικούντας, ήθελε κάμει τον εντελέστερον κώδικα…».
    «Ελληνική Νομαρχία».

    16/01/2008

    Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

    Κύριε Ροϊδη,

    Πριν αναφερθώ στο «Άβατο» και στα κωμικοτραγικά του παραλειπόμενα, θα ήθελα με αφορμή και την πρόσφατη παραβίασή του από την βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κα Λίτσα Πασχαλίδου Αμανατίδου και 9 ακόμη γυναίκες που διαμαρτύρονταν για την καταπάτηση της γης τους από την μονή Κουτλουμουσίου, να επισημάνω πως το μεγαλύτερο σκάνδαλο με το Άγιο Όρος είναι οι τεράστιες γαίες του και γενικά η οικονομική διάσταση των προνομίων που απολαμβάνει με την συνενοχή των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ..
    Υπέρ της άρσης του «Άβατου» τάχθηκε το 2003 το Ευρωκοινοβούλιο με ψήφους 277 υπέρ έναντι 255 κατά και 15 λευκών. Μεταξύ των υπερασπιστών του Άβατου και μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη, ο κ.Αλαβάνος.
    ………………..

  2. Ο/Η Σατανικές γυναίκες λέει:

    https://www.ethnos.gr/istoria/78322_agio-oros-oi-gynaikes-poy-parabiasan-abato

    Αγιο Ορος: Οι γυναίκες που παραβίασαν το «άβατο»

    Ομως σε όλους τους κανόνες υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Γυναίκες κατά καιρούς παραβίασαν τον ιερό νόμο της μοναστικής πολιτείας. Οι περισσότερο γνωστές περιπτώσεις είναι οι παρακάτω:

    382: Η κόρη του αυτοκράτορα του Βυζαντίου Μεγάλου Θεοδοσίου, Πλακιδία.

    1346: Η σύζυγος του αυτοκράτορα των Σέρβων Στεφάνου Δουσάν, Ελένη, που επισκέφτηκε τη Μονή Χιλανδαρίου, όμως δεν εισήλθε εντός.

    1404: Η σύζυγος του Ι. Παλαιολόγου, που επισκέφθηκε τη Μονή της Μεγίστης Λαύρας.

    1453: Η παράδοση λέει πως η μητέρα του Μωάμεθ Β’ του Πορθητή, Μάρα Μπράνκοβιτς, χριστιανή στο θρήσκευμα, μετά την άλωση της Πόλης επισκέφτηκε τη Μονή Αγίου Παύλου για να προσφέρει τα δώρα των τριών Μάγων, που είχαν αρπάξει οι κατακτητές από την Αγια-Σοφιά. Κι εδώ η Παναγιά εμφανίστηκε και απαγόρευσε την είσοδο στην μητέρα του Σουλτάνου.

    1821: Περισσότερα από 5.000 γυναικόπαιδα ζήτησαν προστασία από τους Τούρκους. Ο Πασάς Αμπντούλαμπουτ καταδίωξε εντός του Αγίου Ορους τους προστρέξαντες για άσυλο και τους κατέφαξε.

    1850: Ο Βρετανός πρεσβευτής στην Κωνσταντινούπολη Στράτφορντ Κάνιγκ συνοδευόμενος από τη σύζυγό του επισκέφτηκαν το Αγιον Ορος. Αργότερα ο πατριάρχης Ανθιμος δικαιολόγησε την πράξη, αλλά ζήτησε να μην επαναληφθεί.

    1854: Ομάδα γυναικόπαιδων ζήτησαν προστασία μετά την εξέγερση του Τσάμη Καρατάσου, στη Χαλκιδική.


    Η Μεγάλη Δούκισσα Αλεξάνδρα Πετρόβνα
    1882: Η μεγάλη δούκισσα της Ρωσίας Αλεξάνδρα Πετρόβνα προσπάθησε να προσκυνήσει σε Μονή του Αγίου Ορους, αλλά μεταπείστηκε και επέστρεψε άπρακτη. Την εποχή εκείνη λένε οι φήμες ότι έφτασαν νύχτα Ρωσίδες προσκυνήτριες και με τη βοήθεια ομοεθνών τους μοναχών μπήκαν στη Μονή του Αγίου Παντελεήμονα.

    1905: Η νεαρή Ρωσίδα πριγκίπισσα Τατιάνα Νικήτα, φιλοξενήθηκε από φίλο της μοναχό στη Μονή Παντελεήμονος.

    1929: Η Γαλλίδα δημοσιογράφος Μαρίζ Σουαζί ισχυρίστηκε ότι μπήκε ντυμένη με ανδρικά ρούχα στο Αγιον Ορος και παρέμεινε εκεί επί έναν μήνα. Κατέγραψε τις εμπειρίες της στο βιβλίο «Ενας μήνας με τους άνδρες στο Αγιον Ορος».


    Η Αλίκη Διπλαράκου
    1930: Η Ελληνίδα «Μις Ευρώπη» Αλίκη Διπλαράκου. Η Μανιάτισα καλλονή λέγεται ότι μετά την ανόσια πράξη της ασθένησε βαριά και μπρος στο κατώφλι του θανάτου έγραψε επιστολή μετάνοιας στην ιερή κοινότητα με την οποία ζητούσε συγχώρηση. Η Αλίκη Διπλαράκου πέθανε το 2002 σε βαθύ γήρας.

    1942: Η σύζυγος του λαϊκού γραμματέα της Μονής Σίμωνος Πέτρας.

    1944. Ομάδα από γυναικόπαιδα ζήτησαν από τη Μονή Εσφιγμένου προστασία από τους Γερμανούς. Εκπρόσωποι της μονής τούς παρείχαν προστασία και τους οδήγησαν στην Ιερισσό.

    1948 Ομάδα ενόπλων ανδρών και γυναικών του Δημοκρατικού Στρατού εισέβαλλαν στο Αγιο Ορος για να προμηθευτούν τρόφιμα, ανάμεσα τους και η 17χρονη (τότε) Ευγενία Πέγιου, που πολλά χρόνια μετά θα εξομολογηθεί στον δημοσιογράφο Πάνο Μπαΐλη: «Εκανα αμαρτία. Φοβόμουν πολύ. Η διμοιρία μου έφτασε στη Μονή Ιβήρων. Οι μοναχοί δεν άνοιγαν την πόρτα. Ενας αντάρτης πήδηξε μέσα στη Μονή και την άνοιξε. Δεν μπήκα μέσα. Περίμενα με το όπλο στο χέρι…».

    1953: Η Μαρία Ποιμενίδου, νεαρή Πόντια, εκμεταλλευόμενη το Βυζαντινολογικό Συνέδριο, μπήκε ντυμένη με ανδρικά ρούχα στο Αγιον Ορος και παρέμεινε επί τριήμερον. Η πράξη της Ποιμενίδου οδήγησε στην ψήφιση του Ν.Δ 2623/1953, που προβλέπει φυλάκιση μέχρι ενός έτους για τους παραβάτες.

    1971: Η Γαλλίδα φιλόλογος Ζακλίν Μισελέ και οι Ιταλίδες Λουίζα Βαρβαρίτο και Μαρία Παστέρλα αψηφούν το άβατο.

    2008: Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσα Αμανατίδου και ομάδα πέντε γυναικών διαμαρτυρόμενες για εδαφικές διεκδικήσεις μοναστηριών παραβίασαν τα σύνορα της Αθωνικής Πολιτείας.

    Ανάμεσα στις γυναίκες που λέγεται ότι έσπασαν το άβατο ή εισέβαλαν ή προσπάθησαν να εισβάλουν στο Αγιον Ορος ήταν η Τζάκι Κένεντι Ωνάση και η δημοσιογράφος Μαλβίνα Κάραλη, η οποία και εκείνη ντυμένη σαν άνδρας μπήκε στο Αγιον Ορος. Για τη σύζυγο του Ελληνα μεγιστάνα λέγεται ότι μόλις άτησε το πόδι της στην προκυμαία της Μονής Μεγίστης Λαύρας συνοδεύοντας τον Ωνάση, γύρισε ο αστράγαλός της και επέστρεψε στη θαλαμηγό «Χριστίνα».

  3. Ο/Η Μαύρο Όρος λέει:

    Παρά τις θρησκευτικές παπαριές του άρθρου, βγαίνουν και αλήθειες: «η μοναστική κοινωνία μετράει τουλάχιστον τέσσερις μοναχούς νεκρούς, και μερικές εκατοντάδες που ασθένησαν»

    https://www.kathimerini.gr/society/561326599/systrateysi-pistis-kai-epistimis/

    Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
    Συστράτευση πίστης και επιστήμης
    Ο αγώνας στο Αγιον Ορος κατά της COVID-19, τα κρούσματα, οι εμβολιασμοί και ο… ιός της συνωμοσιολογίας

    12/04

    Από πέρυσι την άνοιξη που ο ιός της COVID-19 πέρασε τις «πύλες» της αθωνικής χερσονήσου, η μοναστική κοινωνία μετράει τουλάχιστον τέσσερις μοναχούς νεκρούς, και μερικές εκατοντάδες που ασθένησαν και χρειάστηκε να μεταφερθούν σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης ή έκαναν θεραπεία στους χώρους εγκαταβίωσής τους.

    «Υπάρχει τούτες τις ώρες σε εξέλιξη ένα κύμα, το τρίτο αυτή τη στιγμή, στη χερσόνησο του Αθω»,……….

    Εντός των «τειχών», η μάχη διεξάγεται σε όλα τα επίπεδα με την καθοριστική συμμετοχή του πολιτικού διοικητή Αθανάσιου Μαρτίνου, την οποία δεν παύουν να υπογραμμίζουν σε κάθε αναφορά τους οι συνήθως φειδωλοί μοναχοί, χωρίς να παραβιάζονται οι θεμελιώδεις πνευματικοί κανόνες της «Ιερής Δημοκρατίας». Ετσι, οι ακολουθίες γίνονται κανονικά, οι μοναχοί δεν υποχρεούνται να φοράνε μάσκα, λαμβάνουν με τον παραδοσιακό τρόπο τη Θεία Κοινωνία, τα μοναστήρια σχεδιάζουν να τελέσουν το Πάσχα τις προβλεπόμενες ακολουθίες με περιφορά επιταφίων και, κατόπιν συστάσεως της Ιεράς Κοινότητας, δεν γίνονται πανηγύρεις στις μονές, ενώ δεν επιτρέπονται οι μετακινήσεις από μοναστήρι σε μοναστήρι.

    ………………

    Και αν στις Καρυές συρρέουν στο Κέντρο Υγείας να εμβολιαστούν όλο και περισσότεροι ρασοφόροι, σε μια κοινωνία με κυρίαρχο το μεταφυσικό προφίλ η μάχη κατά ενός τέτοιου εχθρού δεν θα μπορούσε να μη διεξάγεται και στο θεολογικό επίπεδο, σε υψηλούς τόνους. Μια, όχι ευκαταφρόνητη, μερίδα μοναχών, φανατικών ζηλωτών κυρίως, έχει εξαπολύσει εκστρατεία εναντίον του εμβολιασμού ισχυριζόμενη ότι ο ιός είναι επινόηση του Πάπα, της Νέας Τάξης Πραγμάτων κ.λπ.

    Λάβρος εναντίον των «συνωμοσιολόγων» του Αθω, ο ηγούμενος της νέας, νόμιμης Μονής Εσφιγμένου, Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος, λέει: «Τον αγώνα κατά του κορωνοϊού εδώ δυσκολεύουν οι τάσεις για συνωμοσιολογία σε υπερθετικό βαθμό. Υπάρχουν αρκετοί ανεγκέφαλοι. Πολεμούν το εμβόλιο παραβλέποντας ότι κάνει καλό. Τρέφονται με αυτή την κατάσταση, τους αρέσει, πιστεύουν ότι κάνουν αγώνα για την Ορθοδοξία και κατά της νέας τάξης πραγμάτων και του Αντίχριστου. Υπονομεύουν με αυτόν τον ύπουλο τρόπο τη ζωή των ανθρώπων. Ενας μοναχός, εδώ στις Καρυές, περιφερόταν στα καταστήματα και καμάρωνε ότι έχει κορωνοϊό αλλά είναι καλά. Κάποιοι πατέρες φώναξαν την αστυνομία που τον μάζεψε στο κελί του. Διακινούνται γράμματα και συγκεντρώνονται υπογραφές για να καταργηθεί το ράπιντ τεστ στις εισόδους του Αγίου Ορους. Τουλάχιστον δύο μοναστήρια (σ.σ. τα κατονομάζει) αρνούνται το εμβόλιο παρότι είχαν κρούσματα. Σε ένα εξ αυτών οι πατέρες, αγνοώντας τον ηγούμενο που διακηρύσσει ότι δεν δίνει ευλογία, βγαίνουν και κάνουν το εμβόλιο. Και σε άλλα μοναστήρια καλόγεροι εμβολιάζονται κρυφά».

    …………………….

    • Ο/Η Spy λέει:

      η μοναστική κοινωνία μετράει τουλάχιστον τέσσερις μοναχούς νεκρούς, και μερικές εκατοντάδες που ασθένησαν

      Πράγματι κανείς δεν ξέρει πόσοι πέθαναν.
      Κανείς δεν ρωτάει, κόμμα, εφημερίδα, δημοσιογράφος, κανάλι.
      Ο Μαρτίνης θα ξέρει, αλλά ενημερώνει μόνο τη κυβέρνηση.
      Σβήσανε τον χάρτη για να μην έχουν νομικές συνέπειες για την απόκρυψη ή την παραπλάνηση ή για να μην κινήσουν την περιέργεια από τα κόκκινα χρώματα και έληξε το θέμα

      https://tvxs.gr/news/ellada/xoris-agio-oros-o-xartis-toy-koronaioy-tis-politikis-prostasias

      Χωρίς το Άγιο Όρος ο χάρτης του κοροναϊού της Πολιτικής Προστασίας

  4. Ο/Η Ένας λέει:

    https://www.ant1news.gr/eidiseis/article/601935/koronoios-kleisto-to-pasxa-to-agio-oros

    15 Απριλίου 2021 18:44
    Κορονοϊός: “Κλειστό” το Πάσχα το Άγιο Όρος

    Με απόφαση του Αναπληρωτή Διοικητή του Αγίου Όρους παρατείνεται μέχρι 10 Μαΐου 2021 η αναστολή όλων των προσκυνηματικών επισκέψεων και επιβάλλεται η διενέργεια προληπτικών ελέγχων στα λιμάνια εισόδου του Αγίου Όρους σε οποιονδήποτε επιθυμεί να εισέλθει στον Ιερό Τόπο.

    Το πλήρες κείμενο της απόφασης:

    Υπενθυμίζεται ότι η Α’ Οικουμενική σύνοδος της Νίκαιας (325) όρισε ως μέρα του Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου. Tο Άγιο Όρος ακολουθεί το παλαιό ημερόλογιο, αλλά καθώς για τον καθορισμό του ορθόδοξου Πάσχα η εαρινή ισημερία υπολογίζεται με βάση το παλαιό ημερολόγιο, οι παλαιοημερολογίτες και οι νεοημερολογίτες γιορτάζουν το Πάσχα την ίδια μέρα, ενδεικτικά το 2021 στις 2 Μαΐου.

  5. Ο/Η Ψεκασμένη Αριστερά λέει:

    Στάθης Δρογώσης
    @stathisdrogosis
    ·
    22 ώ
    προτιμώ να χάσω και τους τελευταίους που ακούνε τη μουσική μου παρά να γλείψω τους καραγκιοζηδες που κάνουν κορωνοπαρτυ .Οι ισαποστακηδες συνάδελφοι απλά ξαναταΐζουν το αυγό του φιδιού.
    LavrentisBeria
    @LavrentisBeria4
    ·
    18 Απρ
    Συντροφοι αν δεν «αντεχετε άλλο» τον εαυτό σας, ή το συντροφό σας ή την οικογένειά σας και τρέχετε με την πρώτη ευκαιρία σε πλατείες με άλλους κακομοίρηδες για να πιειτε μπυρες και να κατουρατε τα παρτέρια σας εχω νεα. Δεν ειστε επαναστάτες. Δυστυχισμένοι ειστε.
    DestroΣημαία της ΕλλάδαςΣημαία της ΕλλάδαςΣημαία της Ελλάδας
    @Vasilije1979
    ·
    18 Απρ
    Είμαστε ίσως η μοναδική χώρα του δυτικού κόσμου, όπου ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας πιστεύει οτι υπάρχουν μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να απαιτεί απ’το κράτος τον ουρανό με τ’ άστρα, χωρίς να είναι διατεθειμένο να συνεισφέρει το παραμικρό.
    KaterinaPanagopoulou
    @KatPanagopoulou
    ·
    4 ώ
    Όταν επειδή κάνεις υπαίθριο πάρτι απαγορεύεις σε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ να περάσει- όπως κατέγραψε ο φακός- δεν είσαι «νέος που δεν αντέχει κλεισμένος σπίτι». Είσαι επικίνδυνος κάφρος.
    Grigoris Psarianos
    @grpsarianos
    ·
    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/290621_hthes-brady-imoyn-stin-plateia-agioy-georgioy

    9.04.2021, 11:23
    Χθες το βράδυ ήμουν στην πλατεία Αγίου Γεωργίου
    Δημήτρης Κανελλόπουλος

    Το τηλέφωνο έπεσε γύρω στις 10 το βράδυ, ενώ κάναμε τη βραδινή σύσκεψη στην εφημερίδα και το έβαλα σε ανοιχτή ακρόαση να το ακούσουν όλοι.

    «Ελα Δημήτρη, είμαστε στη Φωκίωνος Νέγρη και πίνουμε ποτό, έλα, έχει κόσμο. Και θα πάμε μετά και στην πλατεία Αγίου Γεωργίου». Τι να κάνω κι εγώ, έκανα την καρδιά μου πέτρα και πήγα. Για… ρεπορτάζ. Και για να μη χάσω χρόνο άφησα τη σύσκεψη στη μέση – έδωσα οδηγίες στον Τάσο Παππά, δεν ανησυχούσα.

    Στις 10 και μισή που έφτασα στην Κυψέλη γινόταν ένας μικρός χαμός. Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση, έχει καταργηθεί εκ των πραγμάτων. Το είδα και το Σάββατο στην πλατεία Προσκόπων που επίσης είχε πολύ κόσμο. Το ίδιο γινόταν σε όλες τις πλατείες στην Αθήνα (και στη Νέα Σμύρνη και στο Περιστέρι και παντού) εκτός από μία: την πλατεία Βαρνάβα που τη φύλαγε η αστυνομία ώστε να την παρουσιάζουν, καμαρώνοντας, τα κανάλια.

    Στην πλατεία Αγίου Γεωργίου όλα τα μαγαζιά ήταν ανοιχτά. Ποτά κανονικά, νεαρός κόσμος, χωρίς ιδιαίτερο συνωστισμό ωστόσο, χωρίς μουσικές. Και χωρίς μάσκες οι περισσότεροι. Απλωμένοι όλοι στην πλατεία και τους γύρω δρόμους, σε παγκάκια και παρτέρια, να συζητούν ήρεμα και ωραία. Ούτε πάρτι, ούτε εξαλλοσύνες, τίποτε από αυτό που μας παρουσιάζουν κάθε βράδυ τα έξαλλα κανάλια. Και αν θέλεις να κρατήσεις απόσταση την κρατάς, δεν πλησίασα άνθρωπο πιο κοντά από τα δύο μέτρα.

    Τη λύση την έχουμε πει εδώ και εβδομάδες που έφτιαξε ο καιρός, αλλά η κυβέρνηση είναι ανίκανη ακόμα και να τη σκεφτεί: ανοιχτή εστίαση σε ανοιχτούς χώρους. «Χθες το βράδυ είχαμε 600 άτομα στην πλατεία, αν ήταν ανοιχτά τα μαγαζιά κανονικά με τραπεζοκαθίσματα θα ήταν 300 τα άτομα, όσο η δυναμική των καταστημάτων», μου είπε μία ιδιοκτήτρια ενός καφέ-μπαρ.

    Ανοιχτή εστίαση λοιπόν να απλωθεί ο κόσμος με ασφάλεια. Αλλά πού να το καταλάβει μία κυβέρνηση που χρειάστηκε δύο μήνες για να καταλάβει πως η επέκταση απαγόρευσης της κυκλοφορίας από τις 9 το βράδυ στις 6 το απόγευμα τα Σαββατοκύριακα δημιούργησε περισσότερα προβλήματα. Δύο μήνες για να βγει η (γνωστή) Αριστοτελία Πελώνη να παραδεχτεί το λάθος τους, όταν όλος ο κόσμος το κατάλαβε από το πρώτο Σάββατο που το έζησε.

    Πλατεία Αγίου Γεωργίου λοιπόν γεμάτη με νέους. Γεμάτη με όλους αυτούς που τους κατηγορούν, από τα τηλεοπτικά στούντιο, 60αρηδες καλοταϊσμένοι και καλοζωισμένοι δημοσιογράφοι.

    TAGS

  6. Ο/Η Red λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.com/2021/04/blog-post_491.html

    Θρησκευτικές ειδήσεις
    Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Δευτέρα, 19 Απριλίου 2021 | 1:28 π.μ.

    Δυο ενδιαφέρουσες ειδήσεις, θρησκευτικού περιεχομένου, συναντήσαμε στο twitter.
    Την πρώτη, η οποία μας λέει ότι η χώρα μας, αναλογικά με τον πληθυσμό της, έχεις τους περισσότερους παπάδες απ΄ τα 29 κράτη της Ευρώπης, μπορεί να την θεωρήσεις και αναμενόμενη, γνωρίζοντας τις πολύ καλές σχέσεις που έχουν διαχρονικά η πολιτική και θρησκευτική ηγεσία της χώρας μας.
    Η δεύτερη είδηση, που συνοδεύεται με ένα ερωτηματικό, αποτέλεσε και το έναυσμα γι’ αυτή την ανάρτησή μας.

    Αυτή, αφού μας πληροφορεί ότι οι μισοί .εγκαταβιούντων στο Άγιο Όρος, δηλαδή περίπου 800 μοναχοί έχουν προσβληθεί από τον κορονοϊό, προσθέτοντας ότι πέθανε και τέταρτος καλόγερος από την θανατηφόρα πανδημία, αναρωτιέται «τι κάμνει η Παναγία κι η Αγία Ζώνη».

    Για την Μεγαλόχαρη δεν μπορεί να πούμε τίποτα γιατί πιθανόν να έχει άλλες υποχρεώσεις στα επουράνια και να μην βρίσκει τώρα χρόνο να ασχοληθεί.
    Αλλωστε όπως μας έχει ενημερώσει ο διακινητής επιστολών του υιού της, είχε κάνει περατζάδα με το τέκνο της πριν κάποιο καιρό από την Αθωνική Πολιτεία και τώρα να έχει προγραμματισμένα άλλα ταξίδια.

    Με την Αγία Ζώνη όμως τι συμβαίνει; Ανατρέξαμε στα γραφάς και μάθαμε ότι την έφτιαξε η ίδια Παναγία από τρίχες καμήλας, ενώ στο βιβλίο που έχει εκδώσει ο άγιος Εφραίμ, ο οποίος έχει ιδιαίτερη σχέση με το θαυματουργό κειμήλιο,
    «ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΖΩΝΗΣ», αναφέρονται απίστευτα σύγχρονα θαύματα.

    Ο ηγούμενος με την βοήθεια του κατασκευάσματος της Μεγαλόχαρης έχει γιατρέψει οριστικά καρκινοπαθείς, στείρες γυναίκες έμειναν έγκυες, δαιμονισμένοι απαλλάχθηκαν από το «ακάθαρτο πνεύμα» και τόσα άλλα.
    Για να μην αναφέρουμε τα θαύματα που έκανε η αγία ζώνη προσωπικά σ’ αυτόν τον ιερωμένο στις χρυσοφόρες μπίζνες του, στην απαλλαγή από τις κατηγορίες που είχαν αποδοθεί σ’ αυτόν τον άγιο άνθρωπο κλπ.

    Αλλά επειδή είναι άγνωστες οι βουλές της Παναγίας, υπάρχει και το ενδεχόμενο να θέλησε να καλέσει δίπλα της, στην επουράνια ζωή, κάποιους απ’ τους πατέρες του αγίου όρους,

    Μετά απ’ αυτά νομίζουμε ότι δώσαμε πειστική απάντηση γιατί η Παναγία και η θαυματουργή της κατασκευή δεν εξορκίζει τον κορονοϊό απ΄ την Αθωνική πολιτεία.

  7. Ο/Η Χρυσόστομος λέει:

    Ο κανονικός Ηγούμενος της Μονής Εσφιγμένου

    https://romalewfronimati.blogspot.com/2020/10/blog-post_9.html

    Μια υγιής φωνή από το Άγιο Όρος. Ηγούμενος Ιεράς Μονής Εσφιγμένου: Χαιρετίζουμε την καταδίκη της «Χρυσής Αυγής», η οποία εκπαίδευε και ενίσχυε με ανθρώπους της νύχτας τους παράνομους καταληψίες της Εσφιγμένου!

    Οκτωβρίου 09, 2020

    Σε μια εποχή που δυστυχώς από το Άγιο Όρος ακούγονται κυρίως νοσηρές φωνές σχισματικών, «ζηλωτών», πλανεμένων, φασιστοειδών και ξενοκίνητων εγκαθέτων, η δημόσια παρέμβαση του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου Βαρθολομαίου, Καθηγουμένου της κανονικής Αδελφότητος της πολύπαθης Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, δημιουργεί ελπίδα και ευφορία ότι, συν Θεώ και συν τω χρόνω, το Περιβόλι της Παναγίας θα καθαρίσει από τα σαπρόφυτα του φανατισμού και της κακόδοξης μισαλλοδοξίας, από τους θλιβερούς κακόγερους που διαπλέκονται με τις ρωσόφιλες ακροδεξιές και φασιστικές οργανώσεις και τις συγκοινωνούσες παραεκκλησιαστικές φράξιες…

    Παραθέτουμε τη δημοσίευση του Καθηγουμένου Βαρθολομαίου:

    ΤΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

    Χαιρετίζουμε με ανακούφιση την σημερινή απόφαση της Δικαιοσύνης για την Χρυσή Αυγή.

    Αυτοί οι άνθρωποι στηρίζουν τους καταληψίες κτηρίων της Μονής μας, οικονομικά και δυναμικά.

    Αυτοί προπηλάκισαν τον μακαριστό Γέροντά μας, ρίχνοντάς του σπρέι στο πρόσωπο και θέτοντας σε κίνδυνο την ζωή του.

    Αυτοί όπλισαν τα χέρια των καταληψιών και τους εκπαίδευσαν, χρησιμοποιώντας βία στους πατέρες μας, εκτοξεύοντας βόμβες μολότωφ και εκρηκτικούς μηχανισμούς εναντίον αστυνομικών.

    Αυτοί οι άνθρωποι ενίσχυαν με μπράβους και ανθρώπους της νύχτας τους καταληψίες, φιλοξενώντας τους μέσα στο μοναστήρι μας, μετατρέποντάς το σε άντρο παρανόμων.

    Εύχομαι ο σεβασμός στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης να είναι καθολικός, ώστε να επανέλθει η έννοια της ασφάλειας και της δικαιοσύνης σε όλους τους Έλληνες πολίτες.

    Ελπίζουμε σύντομα να νιώσουμε κι εμείς, ως μονή Εσφιγμένου και ως Άγιο Όρος, την ίδια δικαίωση με την εκτέλεση των τελεσίδικων αποφάσεων της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

    + αρχ. Βαρθολομαίος

    Καθηγούμενος Ι. Μ. του Εσφιγμένου

  8. Ο/Η Ζωζώ Σαπουνάκη, μητρομανής κανδηλανάφθις λέει:



    Η σχιζοφρενής καλόγρια

    Πριγκίπισσα Αλίκη του Μπάττενμπεργκ

    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    Στις 20 Οκτωβρίου του 1928 η Αλίκη έγινε δεκτή στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η απόφασή της ήταν καθαρά προσωπική και επηρεασμένη απο τη ζωή της θείας της, Ελισάβετ. Ξαφνικά άρχισε να παρατηρείται μια ψυχική κούραση, η οποία σύμφωνα με την Βιργινία Σιμοπούλου[ii] πιθανόν να οφειλόταν στην αγάπη της για έναν Άγγλο, που τελικά έληξε άδοξα[5]. Σημασία έχει ότι η Αλίκη άρχισε να συμπεριφέρεται παράξενα εκθέτοντας την οικογένειά της με τις διάφορες περίεργες θρησκευτικές απόψεις. Ισχυριζόταν μάλιστα ότι λάμβανε μηνύματα από τον Θεό και ότι είχε θεραπευτικές ιδιότητες.

    Ο Ανδρέας απευθύνθηκε στη πεθερά του Βικτωρία προκειμένου να βρεθεί κάποια λύση. Τελικά αποτάθηκαν στον γυναικολόγο της Δόκτωρα Λούρο, ο οποίος συμφώνησε να εισαχθεί στο ίδρυμα του Δόκτωρα Σίμμελ, τον οποίο είχε προτείνει η γνωστή ψυχαναλύτρια Μαρία Βοναπάρτη, σύζυγος του Γεωργίου της Ελλάδας. Η διάγνωση του Σίμμελ ήταν ότι η Αλίκη έπασχε από παρανοϊκή σχιζοφρένεια, αφού πίστευε ότι ήταν παντρεμένη με τον Χριστό[6].

    Στις 2 Μαΐου του 1930 μεταφέρθηκε εκεί, αφού είχε πρώτα επισκεφθεί τους συγγενείς της στο σανατόριο του Λούντβιχ Μπίνσβανγκερ της κλινικής Μπελβύ στο Κροϊτσλίνγκεν της Ελβετίας. Η μεταφορά της πραγματοποιήθηκε χωρίς την θέλησή της. Από αυτό το σημείο και μετά η σχέση της με τον Ανδρέα έπαψε να υπάρχει, αφού μέχρι τον θάνατο του δεύτερου συναντήθηκαν περί τις δύο-τρεις φορές. Στο σανατόριο η κατάστασή της δεν ήταν σταθερή. Υπήρχαν ημέρες όπου πάθαινε κρίσεις και άλλες που απλώς καθόταν ήσυχη. Πάντα όμως υποστήριζε τις θρησκευτικές της απόψεις. Το 1932 προσπάθησε να αποδράσει χωρίς επιτυχία.

    Στις 23 Σεπτεμβρίου του 1932 μεταφέρθηκε στο σανατόριο Μάρτινσμπρουν στο Μεράνο της Ιταλίας. Μέχρι το 1936 διέμεινε στην Ιταλία, όχι όμως και στο σανατόριο, ζώντας μια ήρεμη ζωή χωρίς να έχει ξεπεράσει απόλυτα το πρόβλημά της. Το Νοέμβριο του 1936 μετακόμισε στο Μπράιμπαχ της Κολωνίας, όπου ζούσε με την οικογένεια Μάκβιτζ. Ήδη από το 1932 και μετά άρχισε να δείχνει σημάδια βελτίωσης, γι’ αυτό και οι κόρες της άρχισαν να την προσκαλούν να κάνουν διακοπές μαζί.

    Στις 16 Νοεμβρίου του 1937 συνέβη ένα τραγικό περιστατικό. Το αεροπλάνο, το οποίο μετέφερε την κόρη της Καικιλία με τον σύζυγό της και τα δύο τους παιδιά, συνετρίβη, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο. Η κηδεία πραγματοποιήθηκε στις 23 Νοεμβρίου και εκεί συνάντησε για πρώτη φορά από το 1931 τον σύζυγό της Ανδρέα καθώς και τον αδελφό της Λουδοβίκο, που είχε να τον δει από το 1929. Παρόλο που συνομίλησε με τον Ανδρέα, η σχέση τους είχε πια διαλυθεί, διαλέγοντας ο καθένας χωριστούς δρόμους.

    Στις 8 Απριλίου του 1938 απεβίωσε ο αδελφός της Γεώργιος. Μετά εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, όπου παρέμεινε μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, έχοντας ήδη αρχίσει να σκέπτεται την επιστροφή της στην Ελλάδα. Γι’ αυτό είχε συναντηθεί και με τον Μενέλαο Μεταξά, στρατιωτικό ακόλουθο του Ανδρέα.

    Επιστροφή στην Ελλάδα

    Το Νοέμβριο του 1938 η πριγκίπισσα Αλίκη επέστρεψε για πρώτη φορά μετά την φυγή της από την Ελλάδα το 1922. Σύντομα διάλεξε να εγκατασταθεί στην οδό Κουμπάρη 8, απέναντι από το Μουσείο Μπενάκη. Το καλοκαίρι ήρθε να μείνει για λίγες εβδομάδες και ο γιος της Φίλιππος, ο οποίος αργότερα απαρνήθηκε τον τίτλο του πρίγκιπα της Ελλάδας και της Δανίας προκειμένου να υπηρετήσει στο Αγγλικό Ναυτικό[7].

    Με το ξεκίνημα του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου η Αλίκη δυσκολευόταν να επικοινωνήσει με τις δύο κόρες της, που έμεναν στη Γερμανία. Εν τω μεταξύ η Ελλάδα είχε νικήσει τους Ιταλούς και υπήρχε θετικό κλίμα στους κύκλους της βασιλικής οικογένειας. Λίγους μήνες αργότερα όμως οι Γερμανοί, αφού εισέβαλαν στην Γιουγκοσλαβία, κατήλθαν έτσι ώστε να βοηθήσουν την Ιταλία. Τον Απρίλιο του 1941 εισήλθαν στην Αθήνα. Η βασιλική οικογένεια και η κυβέρνηση είχαν εγκαταλείψει την πρωτεύουσα στις 23 του μήνα. Ο Γεώργιος Β΄ και ο αδελφός του Παύλος μετέβησαν στο Λονδίνο, ενώ τα άλλα μέλη εγκαταστάθηκαν στην Αίγυπτο και τη Νότιο Αφρική.

    Η Αλίκη, με τη σκέψη να ενισχύσει τους Έλληνες στις δύσκολες στιγμές, έμεινε στην Αθήνα. Εκεί παρέμεινε και η Ελένη Βλαδιμήροβνα, σύζυγος του Νικολάου της Ελλάδας και της Δανίας. Τον Ιούλιο του 1942 μετακόμισε στο σπίτι τού Γεωργίου της Ελλάδας στην οδό Ακαδημίας.

    Η Αλίκη άρχισε να διοργανώνει συσσίτια και να συμμετέχει εθελοντικά στην διανομή τους. Ενδεικτικό της προσφοράς της ήταν ότι η Αλίκη, αν και προμηθευόταν τρόφιμα, είχε χάσει 26 κιλά. Τον Μάιο του 1942 ταξίδεψε στη Σουηδία και στο Βερολίνο, όπου συναντήθηκε με την αδελφή της και τα παιδιά της αντίστοιχα. Την περίοδο της Κατοχής η Αλίκη είχε αναλάβει την διαχείριση πολλών ορφανοτροφείων και συσσιτίων, προσφέροντας σημαντικό κοινωνικό έργο[8]. Όχι μόνο υποτιμούσε τους αξιωματικούς των Γερμανών, αλλά τόλμησε και να προστατέψει στο σπίτι της μια οικογένεια Ελλήνων Εβραίων, πράξη για την οποία τιμήθηκε αργότερα[9].

    Η οικογένεια Κοέν, εβραϊκής καταγωγής, είχε σχέσεις με την βασιλική οικογένεια και μάλιστα ένα μέλος της, ο Χαϊμακί, είχε εκλεγεί και βουλευτής. Τα παιδιά του αναγκάστηκαν με τον φόβο της σύλληψης να εγκατασταθούν στην Αθήνα. Μετά από μεσολάβηση της συζύγου του πρώην πρωθυπουργού Θεμιστοκλή Σοφούλη, και της Δεληγιάννη, η Ραχήλ Κοέν και η κόρη της Τίλδη, εγκαταστάθηκαν στο σπίτι της Αλίκης, χωρίς να βγαίνουν από αυτό. Τα άλλα μέλη της οικογένειας κατόρθωσαν να δραπετεύσουν. Η ίδια η Αλίκη δεν αναφέρθηκε ποτέ γι’ αυτό το γεγονός το οποίο μαθεύτηκε μετά τον θάνατό της. Στο διάστημα 1943-1944 απεβίωσαν ο σύζυγος της κόρης της Σοφίας, Χριστόφορος της Έσσης, καθώς και ο σύζυγός της, Ανδρέας, θάνατο που έμαθε καθυστερημένα.

    Μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου η Αλίκη ζούσε μεταξύ Αγγλίας και Ελλάδας. Η κόρη της Σοφία παντρεύτηκε σε δεύτερο γάμο τον Γεώργιο Γουλιέλμο του Αννοβέρου, ενώ ο γιος της Φίλιππος νυμφεύτηκε την διάδοχο, Ελισάβετ Β΄ του Ηνωμένου Βασιλείου. Αναμφίβολα ο δεύτερος γάμος ήταν και ο σημαντικότερος.

    Στις 20 Νοεμβρίου 1947 τελέστηκε η γαμήλια τελετή στο Αββαείο του Ουέστμινιστερ. Μετά από μερικούς μήνες επέστρεψε στην Ελλάδα. Το 1949 αγόρασε ένα διαμέρισμα στην Πατριάρχου Ιωακείμ 61 στο Κολωνάκι. Τον ίδιο χρόνο μετακόμισε στην Τήνο για να ιδρύσει μια μοναστηριακή αδελφότητα. Είχε ήδη αρχίσει να φοράει μοναστηριακή αμφίεση, αμφίεση που την διατήρησε μέχρι το τέλος της ζωής της.

    Πράγματι η Αλίκη εγκαταστάθηκε στην Τήνο και άρχισε να κατασκευάζει το μοναστήρι σε ιδιόκτητο χώρο της εκκλησίας της Παναγίας της Τήνου. Η Αλίκη όμως δεν ήταν πραγματική μοναχή, αφού δεν ακολουθούσε τους αυστηρούς κανόνες, που επέβαλε στο μοναστήρι[10]. Το καλοκαίρι του 1949 αποφάσισε τελικά να επιστρέψει στην Αθήνα και να ιδρύσει εκεί το μοναστήρι της. Προκειμένου να βρει χρηματικούς πόρους ταξίδεψε στην Αμερική.

    Τον Σεπτέμβριο του 1950 ταξίδεψε στην Αγγλία στην μητέρα της Βικτωρία, που ήταν άρρωστη, η οποία τελικά στις 23 του ίδιου μήνα απεβίωσε[11] και τάφηκε δίπλα στον σύζυγό της Λουδοβίκο στο κοιμητήριο του Ουίπιγχαμ. Το 1952 πραγματοποίησε και δεύτερη επίσκεψη στις Ηνωμένες Πολιτείες για συγκέντρωση χρημάτων για το μοναστήρι που σχεδίαζε.[11] Στις 2 Ιουνίου του 1953 πραγματοποιήθηκε η στέψη της Ελισάβετ Β΄ του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου και παρευρέθηκε η Αλίκη.[11] Παράλληλα συνέχιζε τη φιλανθρωπική της δραστηριότητα, οργανώνοντας στο μοναστήρι μικρό ιατρείο. Στα τέλη όμως της δεκαετίας του 1950 η αδελφότητα, λόγω περιορισμένης δραστηριότητας, σταμάτησε τη λειτουργία της[12]. Από το 1953 είχε ήδη εγκατασταθεί στο νέο της διαμέρισμα στην Πατριάρχου Ιωακείμ 7.

    Τον Ιανουάριο του 1955 η Αλίκη έχασε μια φίλη, η οποία την είχε στηρίξει σχεδόν σε όλη της τη ζωή: η Βιργινία Σιμοπούλου, κυρία επί των τιμών, απεβίωσε από εγκεφαλικό. Την θέση της κυρίας Σιμοπούλου πήρε μια γειτόνισσα της Αλίκης, η Κίττυ Βαλαωρίτη. Τον Ιανουάριο του 1960 ταξίδεψε στην Ινδία, κατόπιν προσκλήσεως της υπουργού Υγείας Αμρίτ Καούρ[12]. Στις 23 Φεβρουαρίου του 1965 η Αλίκη ταξίδεψε στην Σουηδία για να ενισχύσει ψυχολογικά την άρρωστη αδελφή της Λουίζα, σύζυγο του Γουσταύου ΣΤ΄ της Σουηδίας, η οποία τελικώς απεβίωσε στις 7 Μαρτίου του 1965 στο νοσοκομείο του Σαιντ Γκόαν της Στοκχόλμης της Σουηδίας και ενταφιάστηκε στο βασιλικό κοιμητήριο της Στοκχόλμης.

    Τελευταία χρόνια

    Ενδεδυμένη το μοναχικό ράσο, δίπλα στον γιο της, Φίλιππο, Δούκα του Εδιμβούργου
    Στις 21 Απριλίου του 1967 ξέσπασε στην Αθήνα το στρατιωτικό πραξικόπημα των Συνταγματαρχών. Η Αλίκη για ασφάλεια εγκαταστάθηκε στα βασιλικά ανάκτορα, αλλά λίγες ημέρες αργότερα επέστρεψε στο διαμέρισμά της. Τον Μάιο του ίδιου χρόνου η Αλίκη αναχώρησε μόνιμα για την Αγγλία. Αρχικά εγκαταστάθηκε στο Κάστρο του Ουίνδσορ και στη συνέχεια στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ. Τον Δεκέμβριο ο Κωνσταντίνος Β΄ της Ελλάδας, ύστερα από αποτυχημένο αντιπραξικόπημα, αναγκάστηκε να καταφύγει μαζί με την οικογένειά του στη Ρώμη. Παρ’ όλα αυτά η ελληνική πρεσβεία δεν αντιτίθετο σε ενδεχόμενη επιστροφή της Αλίκης στην Ελλάδα. Μέχρι το θάνατό της η ζωή της κύλησε ήσυχα ζώντας στα δωμάτια του Μπάκιγχαμ και φροντίζοντας τα εγγόνια της.

    Απεβίωσε την ώρα που κοιμόταν στα προσωπικά διαμερίσματά της στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ σε ηλικία 84 ετών στις 5 Δεκεμβρίου του 1969. Έπασχε από χρόνια βρογχίτιδα και ο θάνατός της δεν αιφνιδίασε τα μέλη της οικογένειας. Η κηδεία τελέστηκε στο παρεκκλήσιο του Αγίου Γεωργίου στο Ουίνδσορ παρουσία της Ελισάβετ Β΄ του Ηνωμένου Βασιλείου, του Φιλίππου του Εδιμβούργου, του Κωνσταντίνου Β΄ της Ελλάδας καθώς και άλλων μελών των βασιλικών οικογενειών της Ευρώπης. Ενταφιάστηκε στη βασιλική στοά του παρεκκλησίου του Αγίου Γεωργίου.

    Η επιθυμία της Αλίκης ήταν να ταφεί δίπλα στην θεία της, Ελισάβετ Φεοντόροβνα. Όμως λόγω τυπικών και διπλωματικών προβλημάτων δεν κατέστη δυνατή η ταφή της. Τελικά τον Αύγουστο του 1988, η σορός της μεταφέρθηκε στην Ιερουσαλήμ και ενταφιάστηκε στον κήπο της Γεσθημανής υπό την παρουσία συγγενών της και του Ορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων.

  9. Ο/Η του κώλου λέει:

    Υψηλή διανόηση

    Τι λέει για τον κορονοϊό ο Γέροντας Γαβριήλ από το Άγιο Όρος και οι ευχές του
    448.992 προβολές•24 Μαρ 2020

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.