Έχει νοσήσει ως και το 50% των μοναχών του Αγ. Όρους ―Τι κάμνει η Παναγία κι η Αγία Ζώνη;;;

[...δηλαδή περίπου 800(!). Οι συγκεκριμένοι δεν συμμετέχουν στον εμβολιασμό. Από τους υπόλοιπους 800 οι 300 θα έχουν εμβολιαστεί μέχρι το Πάσχα και άλλοι 100 την αμέσως επόμενη περίοδο»]

Τέταρτη απώλεια μοναχού στο Άγιο Όρος – Πώς εξελίσσεται ο εμβολιασμός

Σε ύφεση το τρίτο κύμα, μετά την πρόσφατη έξαρση που σήμανε συναγερμό στην Αθωνική Πολιτεία. Τι λέει στο iatronet ο πολιτικός διοικητής, Αθανάσιος Μαρτίνος.

Θλίψη στην κοινότητα των εγκαταβιούντων στο Άγιο Όρος σκόρπισε η απώλεια ενός ακόμη μοναχού από κορωνοϊό, του τέταρτου από την έναρξη της πανδημίας στην Αθωνική Πολιτεία. Ο ιερομόναχος Χρύσανθος Αγιαννανίτης (φωτογραφία πάνω), από το Ιερό Κελλί Τιμίου Προδρόμου έφυγε από τη ζωή το πρωί της Πέμπτης, σε ηλικία 62 ετών, στη μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου Άγιος Δημήτριος της Θεσσαλονίκης, όπου νοσηλευόταν τις τελευταίες εβδομάδες δίνοντας τη μάχη με τον κορωνοϊό. Ο μακαριστός μοναχός, που καταγόταν από τη Μύκονο και είχε φοιτήσει στην Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ήταν ιδιαίτερα αγαπητός μεταξύ των αδελφών του στο Άγιο Όρος, αλλά και στην ιδιαίτερη πατρίδα του.

Στο μεταξύ, από αρμόδιες πηγές διαψεύδεται η πληροφορία που είχε μεταδοθεί αρχικά ότι ο ιός είχε εισαχθεί στο Κελί του Τιμίου Προδρόμου μέσω ενός μοναχού που είχε βγει από το Άγιο Όρος για να παραστεί στην κηδεία της μητέρας του, καθώς ο συγκεκριμένος μοναχός βρέθηκε αρνητικός στο μοριακό τεστ στο οποίο υποβλήθηκε.

Το συγκεκριμένο Κελλί αποτέλεσε το επίκεντρο της νέας έξαρσης κορωνοϊού, η οποία ξέσπασε στα τέλη Μαρτίου στην Αθωνική Πολιτεία με τουλάχιστον 40 καταγεγραμμένες νέες μολύνσεις σε τρεις εστίες – Κελλιά και Σκήτες, που σήμαναν συναγερμό.

Όπως δήλωσε στο iatronet ο πολιτικός διοικητής του Αγίου Όρους, Αθανάσιος Μαρτίνος (φωτογραφία κάτω), σήμερα, τρεις εβδομάδες μετά, το τρίτο κύμα της πανδημίας έχει ελεγχθεί και βρίσκεται σε ύφεση. «Έχουμε δέκα ενεργά κρούσματα εντός Αγίου Όρους Μοναχών που βρίσκονται σε καραντίνα σε απομονωμένα Κελλιά. Πέντε Μοναχοί νοσηλεύονται σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, από τους οποίους ο ένας είναι διασωληνωμένος», είπε.

Διαβάστε τη συνέχεια »»»

(Ευχαριστούμε τον σχολιαστή Γιατρός στον Άθωνα για την επισήμανση)

This entry was posted in IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

15 Responses to Έχει νοσήσει ως και το 50% των μοναχών του Αγ. Όρους ―Τι κάμνει η Παναγία κι η Αγία Ζώνη;;;

  1. Ο/Η Psycho λέει:

    Μην τα πιστέβεται αφτά κε Ρωϊδη

    Ιδέτε πλιζ τον αιπίσημον χάρτιν της αιπιδημύας

    ΔΕΝ ΙΠΑΡΧΟΥΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΟΥΤΕ ΑΙΝΑ

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Δυστυχώς στον Άθωνα υπάρχει άβατο ή δύσβατο και για τον κ.Εισαγγελλέα

    Οι Γέροντες που δασκαλεύουν αθώα αγοράκια, κλεισμένα εκεί μακριά από τον κόσμο, να μην φοράνε «τη μάσκα του Αντίχριστου», έχουν δικαστική ασυλία με τη βούλα ΚΑΙ της Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ-ΚΚΕ κώμα Μπαρουφάκη), που παριστάνει, ΚΑΙ αυτή, την κουφή.

    https://romalewfronimati.blogspot.com/2020/11/blog-post_6.html

    Έκλεισε η Αθωνιάδα λόγω κρουσμάτων σε τρεις μαθητές-αρνητές της μάσκας…
    Νοεμβρίου 06, 2020

    Ο «γέροντας» δεν τους επέτρεπε να φορέσουν τη «μάσκα του αντιχρίστου»…

    Πηγές από το Άγιο Όρος μας ενημερώνουν ότι έκλεισε η Αθωνιάδα, λόγω κρουσμάτων σε τρεις μαθητές, οι οποίοι -παρά τα υποχρεωτικά μέτρα που ισχύουν στα σχολεία της Ελλάδος- ήταν επίμονοι αρνητές της μάσκας, επικαλούμενοι «λόγους συνείδησης» και «εντολές» κάποιων γνωστών «γερόντων» του Αγίου Όρους, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα έχουν εξαπολύσει πόλεμο κατά των μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας.

    Δυστυχώς, αυτοί οι «φωτισμένοι» γεροντάδες -που δεν φαίνεται να συνετίστηκαν ούτε μετά την πρόσφατη επίσκεψη κλιμακίου του ΕΟΔΥ στον Άθωνα και την προσωπική τους επαφή με τους ειδικούς επιστήμονες- δεν περιορίζονται μόνο στο να απαγορεύουν στα «πνευματικοπαίδια» τους τη μάσκα εντός των ναών, αλλά και οπουδήποτε, ακόμη και στο σχολείο! Και η τραγική συνέπεια δεν άργησε να επέλθει, με αποτέλεσμα να κλείσει η Σχολή. Οι εξ Ελλάδος μαθητές, που ήταν αρνητικοί στα τεστ, στάλθηκαν στα σπίτια τους. Ενώ οι του εξωτερικού και όσοι βρέθηκαν θετικοί παραμένουν σε 14ήμερη καραντίνα εντός του Όρους και μετά θα φιλοξενηθούν σε διάφορα μοναστήρια και κελλιά…

    Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ένας εκ των τριών μαθητών που βρέθηκαν θετικοί είχε αναλάβει… πνευματική εκστρατεία κατά της μάσκας, με τις… ευλογίες του γέροντά του, ισχυριζόμενος ότι «η μάσκα είναι του αντιχρίστου»..

    • Ο/Η Παρθενία η υψίστη αρετή (ή ανωμαλία) λέει:

      https://www.documentonews.gr/article/oayma-sto-agio-oros-anakoinwsan-epidhmia-griphs-ki-as-htan-kroysmata-koronoioy-ti-dhlwne-ton-aprilio-o-hgoymenos-photovideo/

      «ΘΑΥΜΑ» ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΑΝ… ΕΠΙΔΗΜΙΑ ΓΡΙΠΗΣ ΚΙ ΑΣ ΗΤΑΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ – ΤΙ ΔΗΛΩΝΕ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ (PHOTO+VIDEO )

      20.09.2020 | 12:00

      Σε καραντίνα βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες, η Ιερά Μονή Αγίου Παύλου του Αγίου Όρους.

      https://thepressproject.gr/diachorismos-agiou-orous-kratous-ston-charti-tis-politikis-prostasias/

      «Διαχωρισμός» Αγίου Όρους – Κράτους στον χάρτη της Πολιτικής Προστασίας

      Χωρίς το τρίτο πόδι της Χαλκιδικής και το Άγιο Όρος δημοσιεύτηκε από την Πολιτική Προστασία ο χάρτης υγειονομικής ασφάλειας της χώρας την Παρασκευή, προκαλώντας ερωτήματα αλλά και ειρωνικά σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα. Άλλωστε, μόλις πριν λίγες εβδομάδες έγινε γνωστό πως παρά τις σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης, τελικά το Άγιο Όρος αρνήθηκε την επιβολή lockdown, παρά την έξαρση των κρουσμάτων.

      The Press Project

      Σάββατο 17 Οκτώβριος 2020 Αναρτήθηκε: 14:56:00

      6 Σχόλια

  3. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Πλανάσθε πλάνην οικτράν αν νομίζεται πως με τέτοιες ασήμαντες προβοκάτσιες θα αμφισβητήσετε τις θαυματουργές ικανότητες της Θεοτόκου.
    Η Αγία Ζώνη της προορίζεται για να θεραπεύει ζευγάρια που αδυνατούν να τεκνοποιήσουν φυσιολογικά. Τα παραδείγματα για πολυπόθητες εγκυμοσύνες Χάριν της επέμβασης της Υπεραγίας Υπερζώνης αναρίθμητα. Δεν θέλω να αναφερθώ ονομαστικά. Το έχετε κάνει στο μπλογκ σας ουκ ολίγες φορές, έστω υπό μορφής ειρωνείας..
    Παραθέτω τους Αγίους, που είναι υπεύθυνοι για την αντιμετώπιση των πανδημιών:
    Όσιος Αλέξιος, Άγιος Βησσαρίων (πανούκλα), Άγιος Δημήτριος, Άγιος Ρηγίνος (ελονοσία), Άγιος Σπυρίδων (χολέρα), Άγιος Χαράλαμπος (πανούκλα).
    Όπως είναι εύκολο να δείτε, κανείς από αυτούς δεν είναι ειδικός για τον Κορωνοϊό. Δεν υπήρχε όταν αυτοί θεράπευαν κατά την διάρκεια του περάσματος τους από αυτήν την αμαρτωλή ζωή (αμαρτωλή για τους θνητούς, σαν και εσάς, όχι για τους Αγίους μας).
    Συνεπώς, επειδή η αρρώστια είναι καινούργια, και ο Άγιος, θέλει κι αυτός τον χρόνο του. Να δείτε πως όταν εμβολιαστεί ο μισός πληθυσμός των ανθρώπων και περισσότερο, πως θα επέμβουν και θα αρχίσουν να θεραπεύουν το Ιό..
    Έπειτα, τι να σου κάνουν και οι Άγιοι, όταν βαριά ψυχοφάρμακα δίνουν και παίρνουν στο Άγιο όρος. Και όπως ξέρουμε αυτά τα φάρμακα καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα και έχουν γενικά πολλές παρενέργειες.

    Τώρα γιατί δεν επεμβαίνει η ίδια η Παναγία να βοηθήσει το περιβόλι της;
    Έχει κι αυτή τα δικά της προβλήματα. Βρίσκεται υπό θεραπεία με Gyno-Daktarin vag. Cream

  4. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    https://www.kathimerini.gr/society/561088735/synagermos-kai-agonia-gia-agion-oros/
    Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
    ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
    Συναγερμός και αγωνία για Άγιον Όρος

    Σταύρος Τζίμας
    23.09.2020 • 12:41

    Με ενδιαφέρον αναμένονται τα σημερινά αποτελέσματα των τεστ που πραγματοποιεί από χθες το κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, όχι πάντως χωρίς δυσκολίες, καθώς δεν ήταν λίγοι οι μοναχοί που έδειχναν απρόθυμοι να υποβληθούν σε έλεγχο, έχοντας εκ διαμέτρου αντίθετη προσέγγιση για την COVID-19, με μια ισχυρή πτέρυγα της «ιερής δημοκρατίας» να πιστεύει ότι πρόκειται περί παγκόσμιας συνωμοσίας.

    Μάλιστα, όπως ανέφεραν στην «Κ» πηγές στις Καρυές, όταν ο κ. Τσιόδρας και οι εκπρόσωποι της πολιτείας επισκέφθηκαν τους μαθητές στην Αθωνιάδα Σχολή, ήταν αρκετοί εκείνοι που τους είπαν ότι, κατόπιν σύστασης των πνευματικών τους (μοναχών), δεν προτίθενται να φορέσουν μάσκα.

  5. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    https://www.exapsalmos.gr/2021/04/18/reportaz-efimeridas-stochopoiei-adikos-tous-astynomikous-prostasias-tou-archiepiskopou/

    Ρεπορτάζ εφημερίδας στοχοποιεί αδίκως τους αστυνομικούς προστασίας του Αρχιεπισκόπου
    Post published:18 Απρίλιος 2021

    🔺Σχόλιο του Σωτήρη Μ. Τζούμα

    Αφορμή για τις σκέψεις αυτές, έδωσε ένα πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ στην προμετωπίδα της εφημερίδας «Μακελειό»,της περασμένης Τρίτης, με τον τίτλο «ΑΓΡΙΟ ΞΥΛΟ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ», το οποίο ανέφερε ότι οι αστυνομικοί ασφαλείας του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου ήλθαν στα χέρια με άλλους πολίτες και ότι αυτό έχει περάσει και στο βιβλίο συμβάντων της Αστυνομίας!

    Ωστόσο από την έρευνα που κάναμε προκύπτει ότι πρόκειται για fake news. Και είναι κρίμα να αναπαράγονται τέτοιου είδους ειδήσεις οι οποίες αν πράγματι συνέβαιναν θα άξιζαν να προβληθούν και να στηλιτευτούν!

    Γνωρίζω τους ανθρώπους αυτούς- όπως οι περισσότεροι που βρισκόμαστε κοντά στην Εκκλησία. Κορυφαίος της ομάδας ο επικεφαλής κ. Δημήτρης Καρανάσιος, άνθρωπος αξιοπρεπής, με σωστή ανατροφή από τους γονείς του και τον ελληνόψυχο πατέρα του και με πλήρη συναίσθηση της αποστολής του, ο οποίος από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός, με όλη την ομάδα,προσέχει τον Αρχιεπίσκοπο όχι μόνο στις μετακινήσεις του αλλά και κατά τις πολύωρες ακροάσεις του στην Αρχιεπισκοπή.

  6. Ο/Η Ιωάννα λέει:

    https://omegalive.com.cy/astynomika/2021/04/17/%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AC%CE%B4%CF%89%CE%BD-%CF%87%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7/

    Αγωγές εκατοντάδων χιλιάδων εναντίον του Μητροπολίτη

    17/04/21 09:37

    Σε καταχώρηση αστικής αγωγής, προχώρησε η μία εκ των δύο γυναικών που κατήγγειλαν στην Αστυνομία τον μητροπολίτη τέως Κιτίου Χρυσόστομο για σεξουαλική παρενόχληση, απαιτώντας αποζημιώσεις ποσού πέραν του μισού εκατομμυρίου ευρώ τόσο από τον Κιτίου Χρυσόστομο όσο και από την Ιερά Μητρόπολη Κιτίου.

    Σύμφωνα με την εφημερίδα «Φιλελεύθερος» πρόκειται για την γυναίκα που είχε καταγγείλει στην αστυνομία βιασμό από τον μητροπολίτη το 2011, υπόθεση για την οποία ο πρώην ιεράρχης είναι κατηγορούμενος ενώπιον Κακουργιοδικείου στο οποίο κλήθηκε να εμφανιστεί τη Μεγάλη Δευτέρα.

    Όσο αφορά τη δεύτερη γυναίκα που είχε καταγγείλει ότι παρενοχλήθηκε σεξουαλικά από τον Μητροπολίτη Κιτίου όταν ήταν 16 χρονών, ετοιμάζεται και αυτή να κινηθεί νομικά εναντίον του ζητώντας αποζημιώσεις.

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Ουδέν πρόβλημα! Λεφτά υπάρχουν (ας είναι καλά το χριστεπώνυμο ποίμνιο, καθώς και αι ιεραί εμπορικαί επιχειρήσεις – μπίζνες).

  7. Ο/Η Nikolaos λέει:

    Με 800 κρούσματα δεν γίνεται να έχουν πεθάνει μόνο.4. Εκτός και αν προσπαθούν να περάσουν το μήνυμα ότι η Παναγία προστατεύει το περιβόλι της και πέθαναν 4 ανάξιοι μοναχοί ως τιμωρία. Στην Βόρεια Ιταλία κατά το πρώτο κύμα ερήμωσαν ολόκληρα μοναστήρια των κακοδοξων Λατίνων με μοναχούς και μοναχές να κείτονται επί μέρες νεκροί στα κελιά τους μέχρι να έρθει ασθενοφόρο/νεκροφόρα ν τους μαζέψει. Κάτι δεν πάει καλά

  8. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Μητροπολίτης Αργολίδος: «Το σύνδρομο του πρωτόπαπα Αββακούμ»
    Διαδώστε:

    Του Σεβ. Μητροπολίτου Αργολίδος κ. Νεκταρίου

    Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο «Ο βίος του πρωτόπαπα Αββακούμ», από τις εκδόσεις “Kέδρος”. Το είχα διαβάσει πριν χρόνια, όταν πρωτοεκδόθηκε και θέλησα να το ξαναδιαβάσω. Έχω την αίσθηση ότι υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία με την κατάσταση που ζούμε στον εκκλησιαστικό χώρο και ιδιαίτερα με την αναστάτωση που έφερε ο COVID 19.

    Ο πρωτόπαπας Αββακούμ γεννήθηκε το 1620 και πέθανε το 1682. Καταδικάστηκε σε θάνατο δια πυρός. Ήταν γόνος λευιτικής οικογένειας. Ο πατέρας του ιερέας, αλλά εξαρτημένος από το πάθος του αλκοολισμού. Το πρώτο που μπορούμε αβίαστα να σημειώσουμε είναι πως το τραύμα που υπέστη απ’ τον μέθυσο ιερέα- πατέρα του, τον οδήγησε αργότερα σε μία ακραία ασκητική πρακτική. Χειροτονήθηκε διάκονος 19 χρονών και πρεσβύτερος 21 χρονών, παρά τους κανόνες, που είναι ιδιαίτερα αυστηροί στο θέμα της ηλικίας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος θα γίνει σύντομα ο αυστηρός τηρητής των κανόνων. Και το έχουμε δει πολλές φορές το ίδιο έργο. Οι παραβάτες των ιερών κανόνων να γίνονται «κανονολόγοι» και να χρησιμοποιούν τους ιερούς κανόνες ως «κανόνια» κατά πως έλεγε και ο Άγιος Παϊσιος.

    Στην πρώτη του ενορία, νέος, άπειρος και ακραίος προσπάθησε να επιβάλει τις ακραίες ασκητικές πρακτικές του, αλλά οι χωρικοί αντέδρασαν και τον έδιωξαν. Το ίδιο επαναλήφθηκε και στις άλλες ενορίες που ανέλαβε. Είναι αλήθεια ότι η ηθική κατάπτωση κλήρου και λαού την εποχή εκείνη ήταν έκδηλη. Και όλη αυτή η θλιβερή κατάσταση συνδυαζόταν με έναν πρωτογονισμό, δεισιδαιμονίες και στην καλύτερη περίπτωση με την τυπολατρία. Ο Αββακούμ έγινε μέλος της αδελφότητας των «ζηλωτών της ευσεβείας», που είχε επικεφαλής τον πρωτόπαπα Στέφανο Βονιφάτιεφ.

    Τα προβλήματα άρχισαν όταν χήρεψε ο Πατριαρχικός θρόνος. Ο Αββακούμ και η αδελφότητα ήθελαν να γίνει Πατριάρχης ο Στέφανος. Τελικά Πατριάρχης έγινε ο Νίκων. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση των ζηλωτών και του Αββακούμ, η οποία με αφορμή τις μεταρρυθμίσεις έφτασε σε ακραίες καταστάσεις. Ο Νίκων επιχείρησε μια λειτουργική μεταρρύθμιση της ρωσικής εκκλησίας, στρεφόμενη προς την Βυζαντινή παράδοση και τα Ελληνορθόδοξα Πατριαρχεία. Προέβη στη διόρθωση των λειτουργικών κειμένων που είχαν πολλά λάθη π.χ. το όνομα Χριστού προφερόταν Ισούς και προτάθηκε το σωστό Ιησούς. Το αλληλούια να ψάλλεται τρείς φορές και όχι δύο. Και το σημείο του σταυρού να γίνεται με τα τρία δάχτυλα και όχι με τα δύο.

    Όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις θεωρήθηκαν από τους ζηλωτές ως αποστασία από την πατρώα πίστη. Ο Αββακούμ αποκάλεσε τον Νίκωνα «ενσαρκωμένο Αντίχριστο» και άρχισε την αντίσταση. Την εκκλησία την περιφρόνησε ονομάζοντας την «λησταρχείο» και υποστήριζε ότι «καλύτερο είναι ένα αχούρι παρά μία εκκλησία».

    Ο Αββακούμ μπήκε πλέον σε μία περιπέτεια απίστευτη. Συνεχείς διώξεις, εξορίες, βασανιστήρια. Παντού κήρυττε την εμμονή κατ’ αυτόν στην “πατρώα πίστη” και ξεσήκωνε τον κόσμο εναντίον του αντίχριστου Πατριάρχη, εναντίον της αιρετικής Εκκλησίας.(Κάθε ομοιότητα με τα καθ’ ημάς είναι απλώς συμπτωματική…) Διακρινόμενος από έναν φανατισμό και θρησκευτικό πρωτογονισμό, έβλεπε τον Θεό μόνον ως τιμωρό και ευχόταν αν ήταν δυνατόν «να πάρει το χάρισμα του προφήτη Ηλία και να κατακαύσει όλους τους αιρετικούς». «Δεν φοβάμαι ότι θα μαγάριζα τα χέρια μου, θα τα αγίαζα» γράφει στην αυτοβιογραφία του. Πιστεύει ότι αν πεθάνει θα πάει δίπλα στο Θεό και θα γίνει “αταμάνος” του Θεού, να τιμωρεί ανελέητα τους αιρετικούς. Έτσι γεννήθηκε το κίνημα των παλαιόπιστων, μία θρησκευτική κοινότητα που στερείται ιεραρχίας και μυστηριακής ζωής και ανακήρυξε άγιο τον Αββακούμ.

    Όλη η όντως μαρτυρική ζωή του δαπανήθηκε για να μείνει πιστός στην “πατρώα” πίστη. Το κυριότερο που τόνιζε ήταν το σημείο του σταυρού να γίνεται με τα δύο δάχτυλα. Αυτό ήταν δείγμα της Ορθοδοξίας. Γράφει π. χ. για τον μοναχό Ιβάν Νερόνωφ, που είχε ξεσηκωθεί πρώτος εναντίον του Νίκωνα και στο τέλος δήλωσε μετάνοια:

    «Από τα πολλά βάσανα δεν άντεξε ο φτωχός, ασπάστηκε τα τρία δάχτυλα και πέθανε».

    Είναι λοιπόν, να λυπάται κανείς, γιατί ένας κληρικός δημιούργησε τόσα προβλήματα στην εκκλησία, έγινε υπαίτιος σχίσματος, υπέφερε ο ίδιος και υπέστη το μαρτύριο για θέματα επουσιώδη και δευτερεύοντα. Και να έχει την πεποίθηση ότι έτσι προστατεύει την παράδοση, την πατρώα πίστη.

    Το σύμπτωμα του πρωτόπαπα Αββακούμ δεν είναι μοναδικό στην πορεία της εκκλησίας. Ειδικά τους τελευταίους αιώνες επανεμφανίζεται με ποικίλες μορφές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ημερολογιακή μεταρρύθμιση του 1924, θεωρήθηκε αιρετική παρέκκλιση και δημιούργησε το γνωστό παλαιοημερολογιτικό σχίσμα. Αν οι μεγάλοι πατέρες αγωνίστηκαν σκληρά και έφτασαν μέχρι το μαρτύριο για θέματα πίστεως ουσιώδη, που είχαν καίρια σημασία για τη σωτηρία του ανθρώπου, οι κατά καιρούς αναφαινόμενοι «ζηλωτές των πατρώων παραδόσεων» εμμένουν και αγωνίζονται για δευτερεύοντα θέματα που δεν θίγουν την ουσία της πίστεως της εκκλησίας.

    Δεν θέλω να πλατειάσω αναφέροντας συγκεκριμένα γεγονότα των τελευταίων χρόνων. Τα γνωρίζουμε όλοι. Θα σταθώ μόνον στο θέμα της πανδημίας, που πήρε για μερικούς διαστάσεις θεολογικές και δογματικές. Είναι αλήθεια ότι ο COVID 19 έφερε στην επιφάνεια πολλές παθογένειες, πολλά υποκείμενα νοσήματα, τόσο στον κοινωνικό, όσο και στον εκκλησιαστικό χώρο.

    Η πανδημία που τόσο ξαφνικά μπήκε στη ζωή μας, δημιούργησε μεγάλη αμηχανία. Ούτε η πολιτεία, ούτε η επιστημονική κοινότητα, ούτε η εκκλησία, πολύ περισσότερο ο λαός, ήταν έτοιμοι να το διαχειριστούν. Αυτό που φάνηκε εξ αρχής ήταν η φοβερή μεταδοτικότητα του ιού και κύρια αιτία μετάδοσης ο συγχρωτισμός. Έτσι η πολιτεία αναγκάστηκε να πάρει σκληρά μέτρα και μεταξύ αυτών το κλείσιμο των ναών. Κάτι τέτοιο είχε συμβεί στο παρελθόν μόνο στις περιόδους των διωγμών. Επόμενο ήταν να δημιουργήσει διχασμό και σύγχυση στο σώμα των πιστών και την διάθεση αντίδρασης, ιδιαίτερα στους “ζηλωτές των πατρώων παραδόσεων”. Σε μεγάλο βαθμό έλειψε η νηφαλιότητα, η ψυχραιμία και είχαμε έναν καταιγισμό διάφορων αντιδράσεων.

    Το πρώτο ήταν η αναζωπύρωση της αίσθησης ότι όλοι έχουν βάλει στόχο την εκκλησία και με αφορμή τον κορωνοϊο, επιχειρούν να την διαλύσουν. Γι’ αυτό κλείνουν τις εκκλησίες, γι’ αυτό αμφισβητούν την Θεία Κοινωνία κ. λ. π . Γνωστό σύμπτωμα, συνδυαζόμενο με τις θεωρίες καταστροφολογίας, συνομωσιολογίας, σιωνισμού, αντιχριστολογίας, προφητολογίας κ. λ .π.

    Μία δεύτερη αντίδραση ήταν η άρνηση της αρρώστιας και του κινδύνου. Η άρνηση είναι μια ανθρώπινη άμυνα απέναντι σ’ έναν μικρό ή μεγάλο κίνδυνο και σ’ αυτό έχει πολλά να πει η ψυχιατρική.(Είναι γνωστό ότι οι καρκινοπαθείς ακόμη και σε τελικό στάδιο δεν μπορούν να δεχτούν ότι έχουν καρκίνο). «Όλα αυτά είναι ένα ψέμα, μια απάτη που σκοπό έχει την χειραγώγηση των λαών και την επιβολή μιας παγκόσμιας υπερκυβέρνησης». «Πρόκειται για μια απλή γριπούλα, που την χρησιμοποιούν οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρίες για να πλουτίσουν». Όταν τους αντιπαρατάσσεις στατιστικές και νούμερα κρουσμάτων, διασωληνώμενων ή νεκρών, διατείνονται ότι όλα αυτά είναι ψεύτικα στοιχεία, μια καλοστημένη απάτη.

    Η ιατρική κοινότητα έδωσε κάποιες οδηγίες για την προστασία μας. Αποφυγή συγχρωτισμού, απολύμανση χεριών και χρήση μάσκας. Αν και για κάποιους από τους πολίτες η χρήση των υγειονομικών μέτρων θεωρήθηκε υπερβολική και για αρκετούς αντιμετωπίστηκε με αδιαφορία, για μεγάλη μερίδα των πιστών θεωρήθηκαν ένα ύπουλο χτύπημα. Αναπτύχθηκαν θεωρίες “θεολογικές”, ότι ο ναός είναι αντιμικροβιακός κλωβός και δεν χρειάζονται μέτρα προστασίας. «Τα μικρόβια και οι ιοί, καίγονται από την άκτιστη χάρη του Θεού» κ. λπ. κ.λπ. Στην εκκλησία μπορείς να κρυολογήσεις, μπορείς να λιποθυμήσεις, να πάθεις έμφραγμα ή εγκεφαλικό, να γλιστρήσεις και να σπάσεις το πόδι σου ή το χέρι σου, όμως δεν μπορείς να κολλήσεις κορωνοϊό. Η μάσκα, το κυριότερο μέχρι στιγμής μέτρο προστασίας, θεωρήθηκε προδοσία πίστεως. Ένα καθαρά τεχνικό, ιατρικό θέμα, έγινε θεολογικό θέμα. Για τους σύγχρονους Αββακούμ αποτελεί βλασφημία του Αγίου Πνεύματος.

    Με θλίψη διάβασα πρόσφατα για ένα περιστατικό που συνέβη σε ενορία της Αττικής. Κάποιος super ορθόδοξος μπήκε στο ναό χωρίς μάσκα. Ο ιερέας τον παρακάλεσε να σεβαστεί τις υγειονομικές διατάξεις και τις αποφάσεις της Ι. Συνόδου. Ο εν λόγω κύριος ούτε να ακούσει. Δημιουργήθηκε αναστάτωση. Ο ιερέας αναγκάστηκε να ειδοποιήσει την αστυνομία. Ο άνθρωπος αυτός πλήρωσε το πρόστιμο και ξαναμπήκε στην εκκλησία με προκλητικότατα και με την έπαρση του Φαρισαίου: «Ὁ Θεός εὐχαριστῶ σοι οὐκ εἰμί ὥσπερ οἱ λοιποί τῶν ἀνθρώπων». Την «ομολογία» του αυτή βέβαια δεν θέλησε να την κρατήσει για τον εαυτό του, αλλά την δημοσιοποίησε στα εκκλησιαστικά sites, εμφανίζοντας μάλιστα και την απόδειξη επιβολής προστίμου…

    Προ ημερών μου τηλεφώνησε μία κυρία, άνθρωπος σοβαρός και με ενσυνείδητη πνευματική ζωή. Είναι πεπεισμένη για την αναγκαιότητα των μέτρων και τα τηρεί. Όμως στην εκκλησία όλοι την κοιτάζουν με περιφρόνηση γιατί φοράει μάσκα. Και ο πνευματικός της στην εξομολόγηση της απαγόρευσε να κοινωνήσει. Όχι γιατί έπεσε σε κάποια θανάσιμη αμαρτία, αλλά γιατί φοράει μάσκα…

    Το εμβόλιο έγινε και αυτό ο στόχος των αρνητών. Ειδικά στον εκκλησιαστικό χώρο. Εμβόλιο κατά της ιλαράς, της μηνιγγίτιδας, της ηπατίτιδας, της φυματίωσης κ. λπ. επιτρέπεται να κάνεις. Όχι όμως το εμβόλιο για τον κορωνοϊό. Κυκλοφόρησαν μύριες θεωρίες, για τσιπάκια, για χρήση εκτρωμάτων, για τον επηρεασμό του DNA. Επιστρατεύτηκαν σεβάσμιοι γεροντάδες, παραπληροφορημένοι βέβαια και εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα μιλώντας για ιατρικά θέματα που δεν γνώριζαν. Πολύ σοφά η Ιερά Σύνοδος πήρε θετική στάση, αλλά οι αρνητές και σύγχρονοι Αββακούμ είδαν και εδώ αιρετική απόκλιση και προδοσία της πίστεως. Παρακοή λοιπόν και απείθεια στην εκκλησία που πρόδωσε την πίστη! Κάποιοι μάλιστα αποφάνθηκαν ότι όσοι εμβολιάζονται «θέτουν εαυτούς εκτός εκκλησίας» και για να επανέλθουν θα πρέπει να γίνουν δεκτοί δια χρίσματος!

    Μάταια σοβαροί επιστήμονες γράφουν και ξαναγράφουν κείμενα που υποδεικνύουν ότι όλες αυτές οι θεωρίες για χρήση εκτρωμάτων δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Οι αρνητές επιμένουν και θα επιμένουν. Δεν επιθυμώ να κάνω τον ειδικό, απλώς εμπιστεύομαι σοβαρούς και μάλιστα πιστούς επιστήμονες για θέματα που ξεφεύγουν από το γνωστικό μου αντικείμενο. Όμως θα ήθελα να απευθύνω ένα ερώτημα που με βασανίζει: Έχουμε σκεφτεί, όπως λένε οι στατιστικές, ότι όλοι εμείς οι «πολιτισμένοι» ζούμε εις βάρος των ανθρώπων του τρίτου κόσμου; Έχουμε σκεφτεί ότι καθένας από μας «τους πολιτισμένους» για να ζήσουμε με τις στοιχειώδεις ανέσεις (αυτοκίνητο, ψυγείο, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ) θα πρέπει να πεθάνουν τέσσερις άνθρωποι του τρίτου κόσμου; Και καλά ένας κοσμικός. Αλλά ένας χριστιανός και μάλιστα super ορθόδοξος πώς μπορεί να κοιμάται το βράδυ χωρίς τύψεις;

    Πρόσφατα διάβαζα το εξής ανατριχιαστικό.

    «Σήμερα ένα στα πέντε κινητά τηλέφωνα λειτουργεί χάρη σε κάποιο ορυκτό κομματάκι (ταντάλιο) που έχει προέλθει από το Κονγκό. Σε πολλές περιπτώσεις η εξόρυξη γίνεται από δεκάδες χιλιάδες ανήλικα παιδιά, φυσικά κάτω από άθλιες συνθήκες. Το ίδιο συμβαίνει και με τα playstation, τα laptop, ακόμα και με τους βηματοδότες. Δεν μιλάμε για τον 19ο αιώνα και τον περίφημο Λεοπόλδο Β’. Βρισκόμαστε στο 2021 και ακόμα κλέβουμε τους Αφρικανούς για να αγοράζουμε φθηνότερα κινητά τηλέφωνα».

    Το έχουμε σκεφθεί αυτό όλοι εμείς που κατέχουμε και ένα και δύο κινητά και μπορούμε να στέλνουμε εμπρηστικά μηνύματα κατά των προδοτών της πίστεως; Δεν βλέπω καμία ανησυχία, ούτε διαμαρτυρία από τους ζηλωτές των πατρώων παραδόσεων ούτε καν από τους υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

    Όταν πρωτοξεκίνησε η πανδημία ακόμη και η ιατρική κοινότητα βρέθηκε σε αμηχανία. Ίσως και κάποιες διαπιστώσεις να φάνηκαν ανεπαρκείς και αντιφατικές. Είναι ένα από τα επιχειρήματα των αρνητών: Άλλα έλεγαν τότε, άλλα λένε τώρα. Με τον καιρό και τη συνεχή σε παγκόσμιο επίπεδο έρευνα, σήμερα υπάρχει μια τεράστια εμπειρία. Ο ιός είναι πράγματι επικίνδυνος, δεν λογαριάζει πλούσιους-φτωχούς, υψηλά ισταμένους και μη, μορφωμένους-αμόρφωτους, πιστούς και άπιστους. Έδειξε ότι και σε ιερούς τόπους, εκκλησίες, μοναστήρια, Άγ. Όρος, δεν κάνει διακρίσεις. Πολλοί επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί, ολόκληρες μοναστικές αδελφότητες νόσησαν, άλλοι ελαφρά, άλλοι σοβαρά, άλλοι έχασαν την ζωή τους. Κυρίως κτυπήθηκαν οι αρνητές. Κάποιοι προς τιμήν τους έχοντας περάσει τη φρικτή εμπειρία της νόσου, αναγνώρισαν το λάθος τους. Άλλοι αδυνατούν να δουν την πραγματικότητα. Και πάλι προβάλλουν άμυνες και δικαιολογίες ή δικές τους ερμηνείες. «Ο τάδε δεν πέθανε από τον κορονοϊό αλλά από ενδονοσοκομειακή λοίμωξη ή είχε υποκείμενο νόσημα». Μου κάνει εντύπωση ότι κάποιες μοναστικές αδελφότητες ως αιτία θανάτου κάποιου μέλους τους, δεν αναφέρουν τον κορονοϊό, αλλά γενικά και αόριστα κάποια ασθένεια. Κατά βάθος δεν θέλουν να παραδεχθούν την πραγματική αιτία, γιατί νομίζουν ότι θα καταρρεύσει το….. οικοδόμημα της πίστεως! Αυτή όμως η στάση είναι άκρως επικίνδυνη για την υγεία και τις ζωές των άλλων. Γνωρίζω τέτοια παραδείγματα, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν δημιουργήσει κρίση πίστεως σε παθόντες ή συγγενείς νεκρών εκ του κορονωϊού.

    Κάποτε πρέπει να το καταλάβουμε. Οι χριστιανοί δεν είναι άτρωτοι. Όπως όλοι οι άνθρωποι αρρωσταίνουμε, υποφέρουμε, πεθαίνουμε. Η σχέση μας με τον Θεό δεν είναι «ασφάλεια ζωής». Με τη βάπτισή μας δεν υπογράψαμε κανένα «ασφαλιστήριο» με κάποια υπερφυσική allianz. Είμαι μέλος της Εκκλησίας σημαίνει ότι μπορώ να πονάω, αλλά μπορώ όμως και να ελπίζω. Χρέος όλων μας και ειδικά των κληρικών είναι να δείξουμε αυτή τη διάσταση στους πιστούς και να μην τους οδηγούμε σε μια εμπορική σχέση με τον Θεό. Να μην δίνουμε ψεύτικες εγκόσμιες ελπίδες, αλλά την πραγματική ελπίδα.

    Για μια ακόμα φορά, θα αναφερθώ στο φαινόμενο της προφητολογίας και θαυματολογίας. Είναι ένα μέσο που το χρησιμοποίησε κατά κόρον ο πρωτόπαπας Αββακούμ, διακηρύσσοντας ψεύτικες προφητείες, όνειρα, οράματα ακόμη και θαύματα. Είναι κάτι που πουλάει πολύ στον κόσμο, ιδιαίτερα σε δύσκολες ιστορικές περιόδους. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον κάποιος ερευνητής να συλλέξει όλες τις προφητείες που κυκλοφόρησαν αυτό τον χρόνο και να βγάλει τα συμπεράσματά του. Θυμάμαι πέρσυ τέτοιο καιρό, όταν ο κόσμος βρισκόταν σε αμηχανία και αγωνία, κυκλοφόρησε η φήμη ότι εμφανίστηκε σεβαστός γέροντας –κεκοιμημένος- και είπε σε λίγες μέρες ο ιός θα εξαφανιστεί. Δεν φταίει βέβαια ο γέροντας, αλλά τα άρρωστα μυαλά αυτών που το κυκλοφόρησαν, επιτείνοντας την αγωνία αλλά και την απογοήτευση των ανθρώπων.

    Το σύνδρομο του πρωτόπαπα Αββακούμ, συγχωρέστε με, υπήρχε, υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει. Προσωπικά είμαι πιο αισιόδοξος για την εξαφάνιση του COVID-19, παρά για την αλλαγή της νοοτροπίας ενίων μελών της Εκκλησίας. Η Εκκλησία θα συνεχίσει να ταλαιπωρείται από τους κατά καιρούς αναφυόμενους Αββακούμ, που εκκολάπτονται σε νοσηρά εκκλησιαστικά περιβάλλοντα.

    Κουβέντιαζα το θέμα με έναν αγαπητό συνεπίσκοπο. Είχε και αυτός παρόμοιες αγωνίες. Έχει φθάσει σε σημεία οριακά από την στάση κάποιων κληρικών και λαϊκών. Μεταφέρω τα λόγια του:

    «Θα μου πεις τι κάνουμε; Κατά πρώτον θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι και οι άνθρωποι αυτοί είναι παιδιά του Θεού, είναι ποίμνιο μας. Ό, τι και να κάνουν, όσο και να αντιδρούν, όσο και αν μας κατηγορούν, δεν μπορούμε ως ποιμένες να τους απορρίψουμε, αλλά να τους οικονομήσουμε όσο μπορούμε».

    Συμφώνησα. Όμως οφείλω να ομολογήσω ότι η ποιμαντική των ανθρώπων αυτών είναι ένας τομέας πολύ δύσκολος και χρειάζεται πολύ διάκριση. Με την εμμονή τους σε κάποια σχήματα, θα έλεγα ότι έχουν βρει μία ισορροπία. Μια απότομη διαταραχή αυτής της ισορροπίας, μπορεί να προκαλέσει μια αποδιοργάνωση και να φέρει τον άνθρωπο στην κατάρρευση. Να χάσει την πίστη του, αυτή την λίγη και στρεβλή και να βρεθεί μετέωρος. Όταν έχεις μυθοποιήσει κάποια πρόσωπα και καταστάσεις και δεις ότι διαψεύδονται, ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός, αυτό μπορεί να οδηγήσει στην απόγνωση.

    Στη Σοβιετική Ένωση, πριν μερικές δεκαετίες, όλη η προπαγάνδα στρεφόταν υπέρ του μεγάλου ηγέτη, του «θεού Στάλιν». Ακόμη και άνθρωποι που είχαν ταλαιπωρηθεί αφάνταστα, πίστευαν στην παντοδυναμία του Στάλιν, στην μεσσιανικότητα του. Το πρώτο σοκ ήταν ο θάνατος του. Ο Θεός πέθανε! Ήταν η πρώτη ρωγμή. Το δεύτερο μεγαλύτερο σοκ ήταν το 20ο συνέδριο όταν ο Χρουστσώφ απομυθοποίησε το μεγάλο ηγέτη και αποκάλυψε τα εγκλήματα του. Τόσο ήταν το σοκ που υπέστησαν οι σύνεδροι, που μετά το τέλος του συνεδρίου, κάποιοι αυτοκτόνησαν. Και όπως έλεγε ο Άρθουρ Καίστλερ «τίποτα δεν είναι πιο οδυνηρό, από το γκρέμισμα ενός μύθου».

    Θα αναφερθώ σ’ ένα φαινόμενο των τελευταίων δεκαετιών, του γεροντισμού και της γεροντολαγνείας. Για να μην παρεξηγηθώ, θεωρώ την παρουσία των συγχρόνων αγίων γερόντων ως μια μεγάλη ευλογία του Θεού, που πλούτισε πνευματικά το σώμα της Εκκλησίας. Δυστυχώς όμως, επειδή η λέξη «γέροντας» πουλάει, εμφανίστηκαν και πολλοί άλλοι κατ’ όνομα «γέροντες». Και οι άνθρωποι διψασμένοι τρέχουν κοντά τους, με κριτήρια κάθε άλλο γνήσια και ορθόδοξα. Βλέπετε κάθε γνήσιο νόμισμα κινδυνεύει να νοθευτεί και να παραχαραχτεί και να αποδειχτεί χωρίς αντίκρυσμα. Έτσι συνέβη κι εδώ. Αυτοί λοιπόν οι «κάλπικοι γέροντες», πιστεύω ότι έχουν κάνει πολύ κακό στις ψυχές των ανθρώπων. Δημιουργούν μία κλίκα γύρω τους, περιχαρακώνονται και απομονώνονται από το σώμα της Εκκλησίας. Κι εδώ συμβαίνει το εξής. Όταν π.χ ένα κόμμα πάει να διαλυθεί, δημιουργείται ένας εξωτερικός κίνδυνος για να συγκρατήσει τους οπαδούς. Το ίδιο συμβαίνει και στις σέκτες. Οι οπαδοί κρατούνται με την τρομοκρατία, την αίσθηση ότι όλοι μας επιβουλεύονται. Ακριβώς τα ίδια συμβαίνουν και σε μας. Οι «γέροντες» για να κρατήσουν τους οπαδούς δημιουργούν ή ανακαλύπτουν νέους εχθρούς της Εκκλησίας, που επιβουλεύονται την ύπαρξή της. Νεοποχίτες, νεοταξίτες, σιωνιστές, παπικοί, οικουμενιστές, Βααρλαμίτες, πουλημένοι πατριάρχες και δεσποτάδες κ.λπ κ.λπ. Έτσι η ομάδα νιώθει την ανάγκη να αμυνθεί και να περιχαρακωθεί.

    Σήμερα, λένε, ο μεγάλος κίνδυνος είναι ο COVID-19 που χρησιμοποιείται από όλες τις νεοποχίτικες οργανώσεις για να υποτάξουν τον κόσμο και να εξαφανίσουν την Εκκλησία. Η μάσκα και το εμβόλιο είναι τα μέσα για την επίτευξη του σκοπού. Επομένως η άρνησή τους είναι ομολογία Χριστού! Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι αρνητές «γέροντες» έπεσαν θύματα του κορονοϊού. Κάποιοι πέθαναν, άλλοι ταλαιπωρήθηκαν. Το κακό είναι ότι πήραν στο λαιμό τους και πνευματικά τους παιδιά. Ένας παθών μου εξομολογήθηκε ότι πλέον περνάει κρίση πίστεως. Είχε πιστέψει στον «γέροντα» και τώρα, πού είναι οι βεβαιότητες και οι επαγγελίες του; Να επαναλάβω τα λόγια του Καίστλερ: «Τίποτα δεν είναι πιο οδυνηρό από το γκρέμισμα ενός μύθου».

    Θα τελειώσω με ένα πρόσφατο γεγονός. Όλων μας η αγωνία κληρικών και λαϊκών, εδώ και καιρό, ήταν αν θα παραμείνουν ανοιχτές εκκλησίες τη Μ. Εβδομάδα. Κυκλοφορούσαν διάφορα σενάρια, τα οποία επιτείνονταν από τα κρούσματα που παραμένουν υψηλά. Η Ιερά Σύνοδος σε συνεννόηση με την πολιτεία έφτασαν σε μία συμβιβαστική λύση. Και να πάλι το σύνδρομο του Αββακούμ. Η μετάθεση κατά τρείς ώρες νωρίτερα της Ανάστασης έγινε και αυτό θέμα δογματικό και κανονικό. Το διαδίκτυο άναψε και πάλι. Θυμάμαι την πρώτη χρονιά που άλλαξε η θερινή ώρα οι «ζηλωτές των πατρώων παραδόσεων» δεν δέχτηκαν να αλλάξουν την ώρα. Τέλεσαν την Ανάσταση στη 1 μμ. Έτσι από παλαιοημερολογίτες έγιναν και παλαιοωρίτες!

    Αναρωτιέμαι πάλι: Ο άχρονος Θεός κρατάει ρολόι για να κατακεραυνώσει όσους ξεφεύγουν από την ώρα; Οι κάτοικοι της Άπω Ανατολής, της Σιβηρίας κ.λπ που τελούν την Ανάσταση μερικές ώρες πριν, προδίδουν την πίστη τους; Είναι τόσο σοβαρό θέμα η αλλαγή της ώρας ώστε να προκαλέσει άλλον ένα διχασμό; Πότε θα καταλάβουμε ότι για τον Θεό δεν παίζει ρόλο ούτε η ώρα, ούτε τα κοσμικά έθιμα, αλλά το πώς θα γιορτάσουμε το Πάσχα. Κάτι λένε τα τροπάρια για μετάνοια, για συντριβή, για συσταύρωση με τον Χριστό. Ψιλά γράμματα…

    Ελπίζω και εύχομαι οι φετινοί γιορτασμοί του Πάσχα να μην γίνουν μπούμεραγκ. Η χαρά της Ανάστασης να μην μεταστραφεί εις λύπην από τους ανεύθυνους αρνητές, που νομίζουν ότι ο κορωνοϊός θα εξαφανιστεί για λίγες ώρες. Είτε μας αρέσει είτε όχι, στον συγχρωτισμό ο κορωνοϊός θα κάνει πάρτι, αν εμείς δεν πάρουμε τα μέτρα μας. Μου έλεγε μία ασθενής που ταλαιπωρήθηκε δύο ολόκληρους μήνες στο νοσοκομείο και δεν ξέρω πόσο καιρό ακόμη στο φυσιοθεραπευτήριο.

    «Η ευθύνη είναι δική μου. Δεν πρόσεχα ιδιαίτερα και πρόσεχα τι θα πουν οι άλλοι. Ντρεπόμουν να φοράω τη μάσκα για να μην με ειρωνευτούν. Καθαρός εγωισμός. Και έλεγα: Θα φυλάξει ο Θεός. Κατάλαβα ότι δεν είναι έτσι. Όταν ο Χριστός βρέθηκε στο τάφο του Λαζάρου, δεν διέταξε το λίθο να κυλίσει. Αυτό μπορούσαν να το κάνουν οι άνθρωποι. Έκανε αυτό που δεν μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι. Να αναστήσει τον Λάζαρο!»

    Γνώριζα από παλιά έναν υπέροχο άνθρωπο, συμφοιτητή στο πανεπιστήμιο. Πάντα τον θαύμαζα για την καλοσύνη, την ευγένεια, το μόνιμο χαμόγελο του. Πολύ νέος έφυγε για το Άγιον Όρος. Υπόδειγμα μοναχού. Πριν μερικές μέρες προσβλήθηκε από κορωνοϊό. Απ’ ό, τι έμαθα, ταλαιπωρήθηκε αφάνταστα. Ο θάνατός του μας προξένησε σ’ όσους τον γνωρίσαμε και τον αγαπήσαμε, πολύ θλίψη. Χθες ήρθε από κάποιον κοινό φίλο το τελευταίο του μήνυμα.

    «Χαράλαμπε, στο λέω εγώ που ήμουν αρνητής του κορωνοϊού και της μάσκας. Στο λέω εγώ που έλεγα ότι είναι μία γρίπη και τώρα είμαι στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου με κορωνοϊό και δεν ξέρω τι θα γίνει. Ό, τι πει η Παναγιά. Τώρα κατάλαβα ότι δυστυχώς άθελα μου έπαιζα το παιχνίδι αυτών που θέλουν το κακό μας. Άθελα μου τον διέδοσα γιατί αντιστεκόμουν, όπως πίστευα. Νόμιζα ότι είμαι άτρωτος. Κι όμως για τις αρρώστιες είναι οι γιατροί ειδικοί. Εμείς οι χριστιανοί μόνο για την ψυχή μας μπορούμε να μιλάμε. Να προσέχεις και να προσεύχεσαι για μένα».

    «Αυτή την ώρα στο Καθολικό της Σκήτης της Αγίας Άννης στο Άγιον Όρος γίνεται η εξόδιος ακολουθία. Τα λόγια του κεράκι μου στην μνήμη του».

    Ας είναι αυτή η σπαρακτική κραυγή του ένα μήνυμα για όλους μας, αρνητές και μη.

    Καλή Ανάσταση!

    Ο Αργολίδος Νεκτάριος

  9. Ο/Η Φιλόθεος λέει:

  10. Ο/Η Αγιορείτης λέει:

    Και λίγα που γράφεται

    Εδώ στο όρος έχουν πεθάνει τουλάχιστον δέκα.
    Μην ακούτε που λένε μόνο τέσσερης
    Τα κρύβουνε
    Διαβάστε το αυτό που σας στέλνω και θα το δείτε

    https://www.vimaorthodoxias.gr/agio-oros/ta-sygklonistika-teleytaia-logia-enos-agioreiti-geronta-arniti-toy-koronoioy/

    Τα συγκλονιστικά τελευταία λόγια ενός Αγιορείτη Γέροντα αρνητή του κορονοϊού
    Newsroom από Newsroom 23/04/2021 | 12:20
    Ενημερώθηκε: 25/04/2021 14:18:35
    σε ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    image_printΕκτύπωση

    4k
    SHARES
    14.7k
    VIEWS
    Share on Facebook
    Share on Twitter

    Του Νίκου Σγουρίδη – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

    ΣχετικάΆρθρα

    Τρισάγιο για τα θύματα της πανδημίας από τον Αρχιεπίσκοπο παρουσία της ΠτΔ και του Κώστα Μπακογιάννη
    30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2021

    Νέας Ιωνίας Γαβριήλ σε ιατρούς και νοσηλευτές: Υποκλίνομαι στην ανθρωπιά και στο μεγαλείο της ψυχής σας.
    29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2021

    1888 δωρεάν self tests στη Μητρόπολη Φθιώτιδας
    29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2021

    «Στο λέω εγώ που ήμουν αρνητής του κορωνοϊού και της μάσκας. Στο λέω εγώ που έλεγα ότι είναι μία γρίπη και τώρα είμαι στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου με κορωνοϊό και δεν ξέρω τι θα γίνει.

    Ιερομόναχος Χρύσανθος Αγιαννανίτης

    Ό, τι πει η Παναγιά. Τώρα κατάλαβα ότι δυστυχώς άθελα μου έπαιζα το παιχνίδι αυτών που θέλουν το κακό μας. Άθελα μου τον διέδοσα γιατί αντιστεκόμουν, όπως πίστευα. Νόμιζα ότι είμαι άτρωτος. Κι όμως για τις αρρώστιες είναι οι γιατροί ειδικοί. Εμείς οι χριστιανοί μόνο για την ψυχή μας μπορούμε να μιλάμε. Να προσέχεις και να προσεύχεσαι για μένα».
    Αυτά ήταν τα τελευταία συγκλονιστικά λόγια του Αγιορείτη Γέροντα Χρύσανθου, ενός εξαιρετικού ιερομόναχου της Σκήτης Αγίας Άννας, ο οποίος εκοιμήθη την Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021, λόγω επιπλοκών του κορονοϊού, σε κάποιον γνωστό του.

    Tα λόγια αυτά κάνουν τις τελευταίες ώρες τον γύρο του διαδικτύου.
    Παράλληλα σοβαρός προβληματισμός υπάρχει στο Άγιο Όρος το τελευταίο διάστημα, καθώς η έλλειψη υπεύθυνης αντιμετώπισης της πανδημίας από -ευτυχώς μικρή- μερίδα Αγιορειτών, οι οποίοι αρνούνται τον κορονοϊό και τα μέτρα προστασίας και ασπάζονται διάφορες συνωμοσιολογίας, έχουν προκαλέσει διασπορά της πανδημίας.

    Ήδη το Άγιο Όρος μετρά περίπου 10 θύματα της πανδημίας, από τότε που ξεκίνησε, πριν ένα περίπου χρόνο.

    Πολλοί από αυτούς τους πατέρες θα μπορούσαν ακόμη να βρίσκονται στην ζωή εάν υπήρχε από όλους του Αγιορείτες μία υπεύθυνη και προσεκτική αντιμετώπιση, τονίζουν στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ πηγές, που γνωρίζουν καλά την αγιορειτική πραγματικότητα.

    Ο Γέροντας Χρύσανθος, με τους τελευταίους αυτούς λόγους του, αφήνει στο Άγιο Όρος μία πολύτιμη παρακαταθήκη, την οποία καλό θα ήταν να ακολουθήσουν οι Αγιορείτες πατέρες, εάν δεν θέλουν να θρηνήσουν και άλλα άδικα θύματα της πανδημίας.
    Ας κλείσουν τα αυτιά τους στις σειρήνες της συνωμοσιολογίας, στην παραπληροφόρηση, σε Πονεμένες Ρωμιοσύνες, σε περιθωριακά sites θρησκευικής e-βλάβειας και ας εφαρμόσουν τα μέτρα με σύνεση, περίσκεψη και υπευθυνότητα.
    Αυτή θα είναι η καλύτερη υπηρεσία που μπορούν να προσφέρουν στο περιβόλι της Παναγίας.

    Έτσι θα αναπαυτεί και η ψυχή του Γέροντα Χρύσανθου, που δυστυχώς κατάλαβε την αλήθεια όταν πλέον ήταν αργά.

  11. Ο/Η Αγιορείτης λέει:

    https://www.vimaorthodoxias.gr/agio-oros/koimithike-o-p-meletios-o-kritikos-apo-to-i-k-eyaggelismoy-theotokoy-karyon/?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery

    Κοιμήθηκε ο Π. Μελέτιος ο Κρητικός από το Ι.Κ. Ευαγγελισμού Θεοτόκου Καρυών
    Newsroom από Newsroom 12/04/2021 | 15:31
    Ενημερώθηκε: 12/04/2021 15:41:14
    σε ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ

    ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΝΕΑ: Κοιμήθηκε ο Π. Μελέτιος ο Κρητικός, από το Ι.Κ. Ευαγγελισμού Θεοτόκου Καρυών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.