68 πανεπιστημιακοί υπέρ του Κουφοντίνα

[Σχολιάστε-καταναλώστε ελεύθερα]

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ

Το κείμενό τους:

Η διακριτική και εκδικητική αντιμετώπιση του Δημήτρη Κουφοντίνα από την πολιτεία καταπατά τα δικαιώματα του κρατούμενου και προσβάλλει τη Δημοκρατία. Παρότι, όπως σημειώνει σε παλαιότερη παρέμβασή του ο πρόεδρος της Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων κ. Χριστόφορος Σεβαστίδης, «η επιβληθείσα ποινή εξαντλεί τις αξιώσεις της Πολιτείας έχοντας προσμετρήσει το είδος των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν και την προσωπικότητα του δράστη», ο Δ. Κουφοντίνας βρίσκεται συχνά -κατά παράβαση του σωφρονιστικού κώδικα- αντιμέτωπος με πρόσθετες ποικιλόμορφες ποινές εντός της φυλακής.

Τελευταίο περιστατικό παράβασης των διατάξεων του σωφρονιστικού κώδικα αποτελεί η μεταγωγή του από τις αγροτικές φυλακές Κασσαβέτειας στις φυλακές Δομοκού. Ο σωφρονιστικός κώδικας προβλέπει ότι ο τόπος φυλάκισης του κρατουμένου πρέπει να επιλέγεται «με προτεραιότητα το πλησιέστερο προς τον τόπο της κατοικίας του ή των μελών της οικογένειάς του ή τον τόπο κοινωνικής ένταξής του». Επιπρόσθετα, ο νόμος 4760/2020, άρθρο 3, προβλέπει για κρατούμενο που δεν πληροί πλέον τις προϋποθέσεις παραμονής του σε αγροτική φυλακή ότι «επαναμετάγεται στο κατάστημα κράτησης από το οποίο αρχικά μετήχθη» δηλ. στις φυλακές Κορυδαλλού. Από την Παρασκευή 8/1/2020 ο Δ. Κουφοντίνας βρίσκεται σε απεργία πείνας με αίτημα τη μεταγωγή του στις φυλακές Κορυδαλλού.

Η κατάσταση της υγείας του -ιδιαίτερα επιβαρυμένη από προηγούμενες απεργίες, αλλά και από την ηλικία του- σημειώνει καθημερινή επιδείνωση. Ο ευρωπαϊκός νομικός πολιτισμός δεν συνάδει με την απώλεια ζωής οποιουδήποτε απεργού πείνας. Τελευταία φορά ήταν το 1981 όταν η γηραιά ήπειρος βίωσε τον θάνατο απεργών πείνας. Υπό το πρίσμα πανανθρώπινων αξιών, μια παρόμοια δραματική εξέλιξη δεν θα πρέπει να αντικρίσει η κοινωνία μας.

Εμείς, οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι που υπογράφουμε αυτό το κείμενο θεωρούμε ότι το κράτος δικαίου δεν μπορεί να ισχύει κατά περίπτωση. Επισημαίνουμε ότι η δικαιοσύνη οφείλει να είναι απρόσωπη και οι νόμοι να εφαρμόζονται για όλους, ανεξαρτήτως των αδικημάτων που έχουν διαπράξει. Προασπιζόμαστε τα δικαιώματα των κρατουμένων και υπενθυμίζουμε ότι στόχος του σωφρονιστικού συστήματος δεν είναι η εξόντωση του κρατούμενου. Ζητάμε την άμεση ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος του Δ. Κουφοντίνα για μεταγωγή του στις φυλακές Κορυδαλλού.

This entry was posted in τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Για την Αριστερά, Επάναστἀτες του Κώλου, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

20 Responses to 68 πανεπιστημιακοί υπέρ του Κουφοντίνα

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ο Κουφοντίνας είναι εγκληματίας, και μάλιστα ανυπόφορα δειλός εγκληματίας. Δεν σκότωνε με το μίσος στην καρδιά και το μαχαίρι στο χέρι και καταπρόσωπο.
    Κρυμμένος σε σκοτεινές γωνιές με μια ψυχή- γκέτο επιτιθόταν σε ανθρώπους που δεν τον γνώριζαν καν και χωρίς προειδοποίηση.
    Δείτε το πρόσωπο του καθώς γερνάει. Μας μιλάει ευθέως για την ψυχή του. Πρόσωπο δειλό, ψυχή δειλή.
    Όμως πρέπει να δούμε την αλήθεια κατά πρόσωπο. Ο εγκληματίας είναι είτε μας αρέσει είτε όχι, μέρος της κοινωνίας. Σ’ ένα «απρόσωπο» επίπεδο μας δείχνει μέχρι πού μπορεί να φθάσει η κοινωνία. Όσο πιο παρακμιακή είναι αυτή, τόσο πιο παρακμιακό μπορεί να είναι το έγκλημα.
    Αυτό που κάνει τον Κουφοντίνα ιδιαίτερα αντιπαθητικό, είναι ότι τα εγκλήματα του εκλήφθηκαν από εμάς όχι μόνο σαν πράξεις που στρέφονται εναντίον μας – σχεδόν ο καθένας θα μπορούσε να ήταν θύμα του – αλλά ξεπέρασαν ακόμη κι αυτή την ασύνειδη παραδοχή μας για το αναπόφευκτο της ύπαρξης του ειδεχθούς εγκλήματος. Μέσα στην ψυχή του δεν υπήρχαν ούτε οι πιο στοιχειώδης κανόνες που μπορούν να διέπουν κάποιον δολοφόνο.
    Νομίζω πως η τιμωρία ενός παραβάτη ή ενός εγκληματία, δεν απευθύνεται μόνο προς τον παραβάτη και την συμμόρφωση του – στην περίπτωση του Κουφοντίνα η συμμόρφωση δεν έχει κανένα νόημα – όσο στην ίδια την κοινωνία: «κοίτα τι σε περιμένει αν πράξεις ανάλογα», είναι το μήνυμα.
    Τώρα, σ’ ότι αφορά την συμπεριφορά του κράτους, της δικαιοσύνης και της κοινωνίας απέναντι στο στέλεχος της απεχθούς 17 Νοέμβρη δεν μπορεί να είναι αυτονόητη.
    Εξαρτάται από το πώς το αντιλαμβανόμαστε εμείς οι ίδιο. Αν θέλουμε, μπορούμε να είμαστε ανυποχώρητοι ή γενναιόψυχοι.
    Εξαρτάται το πώς νιώθουμε ασφαλείς. Αν νιώθουμε ότι δεν αξίζει οποιασδήποτε επιείκειας, οποιασδήποτε κατανόησης ή αν θεωρούμε ότι οι ποινές που του επιβλήθηκαν ικανοποιούν το αίσθημα της «ανταπόδοσης» και υπάρχει χώρος πια για επιείκεια. Δεν δαιμονοποιώ ούτε αυτούς που του συμπαραστέκονται ούτε αυτούς που θέλουν να είναι αυστηροί μαζί του. Τα πάντα είναι υπό συζήτηση.
    Όμως αναρωτιέμαι, αυτοί που τον συμπαραστέκονται έδειξαν και το ανάλογο ενδιαφέρον και για τα αθώα θύματα της 17 Νοέμβρη; Ρητορική ερώτηση.
    Βέβαια, το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Επειδή αν ικανοποιηθεί το αίτημα του, τότε θα πρέπει να ισχύει και για άλλους κρατούμενους αυτό το προηγούμενο.
    Και σε όσους λένε πως ο Κουφοντίνας είναι ένας κρατούμενος όπως οι υπόλοιποι, να θυμίσω πως ο Γιωτόπουλος δεν αντιμετωπίζεται με την ίδια «κατανόηση».
    Ποια είναι η προσωπική μου άποψη; Ειλικρινά, τον περιφρονώ τόσο που δεν ενδιαφέρομαι να συμμετέχω στον προβληματισμό της ικανοποίησης ή όχι του αιτήματος του.
    Τελειώνοντας, να πω κάτι μόνο και μόνο να ενισχύσω την άποψη μου για την χαρακτηριστικά δειλή ψυχή του: ο ίδιος δεν έδειξε ποτέ επιείκεια για τα θύματα του, αλλά την επικαλείται και την απαιτεί από το κράτος για το δικό του συμφέρον.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Ο Κουφοντίνας έχει καταδικαστεί για τα εγκλήματά του σε ισόβια. Αυτή είναι μια πολύ αυστηρή τιμωρία, η αυστηρότερη και είναι αρκετή. Ο νόμος για τις άδειες και για τις αγροτικές φυλακές δεν έχει γίνει για αγγελούδια, για γενναίους ή για συμπαθείς. Έχει γίνει με βάση τις αξίες του δυτικού πολιτισμού για εγκληματίες, τους οποίους η Πολιτεία ούτε εκδικείται ούτε θέλει να εξοντώσει, τους τιμωρεί, τους νουθετεί-αν το μπορεί-και τους εμποδίζει να επαναλάβουν το κακό.
      Η σκληρότητα δεν κάνει την κοινωνία καλύτερη.

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Πάντως σύμφωνα με την γενική γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής, Σοφίας Νικολάου, αυτές τις ημέρες δεν γίνονται μεταγωγές στο σωφρονιστικό κατάστημα Κορυδαλλού λόγω του υψηλού ιικού φορτίου που υπάρχει στη Δυτική Αττική και για να διασφαλιστεί -όσο γίνεται περισσότερο- να μην υπάρξει διασπορά κορωνοϊού ανάμεσα τους κρατουμένους των φυλακών.
        Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται το επίσημο κράτος.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Αγαπητέ Γιάννη.
        Πέρα από την υποκρισία του Συριζα ή πολλών, όχι όλων όσων υπογράφουν πιστεύω, πανεπιστημιακών και πέρα από τις λεπτομέρειες όπως αυτή, που δεν έχω λόγο να μην την δεχθώ, θα σου επισημάνω μια από τις πάρα πολλές πτυχές της υπόθεσης, μέσω ενός ερωτήματος.
        Ο Κουφοντίνας, είναι υπεύθυνος και για τη δολοφονία του Παύλου Μπακογιάννη, ενός κεντρώου Δημοκράτη και αγωνιστή κατά της Δικτατορίας, που συμβαίνει να είναι και πατέρας των ανιψιών του πρωθυπουργού.
        Πιστεύεις πως η Δημοκρατία μας, με όλα τα στραβά που έχει και είναι πολλά, θα έβγαινε χαμένη ή κερδισμένη από την επίδειξη πρωθυπουργικής γενναιοφροσύνης;
        Η κοινωνία θα έβλεπε ή όχι ένα ζωντανό παράδειγμα ανθρωπιστικής εφαρμογής των νόμων και θα έπαιρνε ένα ηθικό μάθημα;
        Τα στόματα των υποκριτών της πολιτικής αληταρίας, που ενδιαφέρεται επιλεκτικά για όσους εγκληματίες θεωρεί δικούς της, θα βούλωναν ή όχι;
        Η Δημοκρατία και οι ανθρωπιστικές αρχές της, θα έβγαιναν ενισχυμένες ή όχι;
        Αυτά, πέρα από το γεγονός πως ένας ισοβίτης δεν επιτρέπεται να σπρώχνεται στην απόγνωση και στην καταστροφή,από τους ισχυρούς της εξουσίας.

      • Ο/Η roidis λέει:

        Ο Γιωτοπουλος είναι 80 ετών, δεν έχει πάρει άδειες, ούτε γκρίνιαξε ποτέ για την φυλάκιση.
        Γι αυτόν οι σύντροφοι δεν εβγαλαν ούτε άχνα.

        Κι εγώ περιφρονώ τον σήριαλ κίλερ και δεν με νοιάζει καθόλου για την τύχη του, ακόμα κι αν φταίει το κράτος που ίσως δεν εφαρμόζει τους ίδιους τους νόμους τους.

        Ξέρω ότι η άποψη αυτή δεν είναι ορθολογική, αλλά ο Κουφοντίνας (λόγω συμπεριφοράς του ιδίου και το ποιόν των συμπαραστατών του) για μένα αποτελεί εξαίρεση.

  2. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Αγαπητέ Λασκαράτο,
    εκτιμώ πως το ερώτημα δεν είναι τόσο αν θα θα βγει κερδισμένη ή όχι η δημοκρατία, αλλά είναι μάλλον ψυχολογικό ζήτημα.
    Αλλά μια και έθεσες θέμα πρωθυπουργικής γενναιοφροσύνης – αν έχει δικαίωμα να παρέμβει ο πρωθυπουργός – εκτιμώ πως πάντα η γενναιοψυχία έχει μια θετική «αύρα», για να το πω έτσι.
    Όχι τόσο προς όφελος της δημοκρατίας, όσο του κάθε πολίτη ξεχωριστά σαν πρόσωπο.
    Αλλά σε κάθε περίπτωση το κέρδος θα είναι ελάχιστο. Επειδή η άλλη πλευρά – Κουφοντίνας – παραμένει αμετάπειστα ο ίδιος. Αποκαλεί τον εαυτό του «πολιτικό κρατούμενο», μιλάει για την οικογένεια Μπακογιάννη με μια καλυμμένη περιφρόνηση, δεν δείχνει καμία αναθεώρηση των πράξεων του, θεωρεί τον εαυτό του – μάλλον – ήρωα.
    Απέναντι σε μια ψυχρή ακαμψία, δεν έχει και πολύ νόημα η γενναιοψυχία. Ακόμη κι αν υπάρξει τέτοια, εγώ τουλάχιστον θα την εκλάβω περισσότερο σαν εκδήλωση περιφρόνησης.
    Πόσο διαφορετικά θα ήταν αν είχε δείξει σημάδια αναθεώρησης των πεπραγμένων της τρομοκρατικής οργάνωσης και του ιδίου.

    Σε κάθε περίπτωση όπως είπα και στο πρώτο σχόλιο όλα είναι υπό συζήτηση, τίποτα δεν είναι αυτονόητο και καθόλου δεν βρίσκω άτοπες τις παρατηρήσεις σου, αλλά μάλλον ενδιαφέρουσες.
    Ιδιαίτερα αν τις δούμε μέσα σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο αντιμετώπισης όλων των εγκληματιών.

    Τέλος, να πω πως ο δικτάτορας Παπαδόπουλος μπορεί να μη μεταμέλησε ποτέ, αλλά – εξ όσων ξέρω – ανέλαβε τις ευθύνες των πράξεων του και απεβίωσε στις φυλακές.

    Δήλωση του Κουφοντίνα:
    «Το έγγραφο του υπουργείου που μου γνωστοποιήθηκε χθες, αποκαλύπτει την πρωτοφανή του μεθόδευση απέναντί μου, καθώς ,σύμφωνα με αυτό, στην μιάμιση ώρα που διήρκεσε η μεταγωγή μου από την Κασσαβέτεια στο Δομοκό, όπου και όπως απαιτούσε η εγχώρια Φαμίλια, φαίνεται ότι μετάχθηκα και στον Κορυδαλλό, για να φαίνεται ότι τηρήθηκε αυτό που απαιτούσε ο φωτογραφικός νόμος για τις αγροτικές, που έφτιαξαν για να με εκτοπίσουν από αυτές».

    Πλήρης εξευτελισμός του κράτους δικαίου, για το οποίο φλυαρούν, πλήρες κουρέλιασμα των ίδιων τους των νόμων. Όμως, δεν πρόκειται μόνο για μεθόδευση εξόντωσης ενός πολιτικού κρατούμενου. Ούτε απλά για το χάιδεμα της πιο ακροδεξιάς της τάσης, από μια ολοένα και πιο ακροδεξιά κυβέρνηση. Πρόκειται για την προσπάθεια να συντρίψουν ένα πρόσωπο, όχι γι αυτό που είναι, αλλά για αυτό που σηματοδοτεί , με την άρνηση του να υποκύψει στις αφόρητες πιέσεις που το σύστημα του ασκεί , όπως ζητούσαν επίμονα και πρόσφατα στη Βουλή οι εκπρόσωποι της οικογένειας και ο εκλεκτός της Πρεσβείας.

    Μετά τα όσα απροκάλυπτα γίνονται και όσα κυνικά αποκαλύπτονται στον πόλεμο εναντίον μου, η απεργία πείνας αποτελεί πια ζήτημα προσωπικής συνέπειας και ατομικής αξιοπρέπειας. Αφού επιμένουν στο νόμο που τόσο προκλητικά μηχανεύτηκαν, οφείλουν να τον εφαρμόσουν, τουλάχιστον αυτόν , και να με ξαναφέρουν στο υπόγειο του Κορυδαλλού, στην ειδική πτέρυγα που έκτισε ο ίδιος ο υπουργός της καταστολής, ο Μ.Χρυσοχοίδης, για να θάψει την 17Ν, και όπου πέρασα τα 16 από τα 18 χρόνια που είμαι στη φυλακή».

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      O πρωθυπουργός ασφαλώς και δεν έχει δικαίωμα να παρέμβει, όπως δεν είχε και ο προηγούμενος.
      Όμως στην Ελλάδα βρισκόμαστε και όπως όλοι ξέρουν-εκτός από όσους δεν θέλουν να ξέρουν ή κάνουν πως δεν ξέρουν, δυστυχώς μεγάλη μερίδα των δικαστών, όπως αποδεικνύεται και από τα γεγονότα, από πολύ παλιότερα μέχρι και το εγγύς (ή το απώτατο) μέλλον αποφασίζουν σύμφωνα με το κυβερνητικό κλίμα είτε λόγω άμεσης επικοινωνίας είτε, για να το πω κομψότερα, λόγω διαίσθησης.

    • Ο/Η roidis λέει:

      Γιάννης,
      τόσες αθλιότητες γίνονται στο καθυστερημένο σωφρονιστικό μας σύστημα εις βάρος πολλών κρατουμένων. Ποτέ κανείς δεν μάζεψε υπογραφές γι’ αυτούς αλλά και το ίδιο το σωφρ. σύστημα. Μόνο στου αυτόκλητου θύτη/δήμιου τα γόνατα σφάζονται τα ευαίσθητα συνδροφικά παλληκάρια.

      Συμφωνώ ότι η δημοκρατία δεν εκδικείται, αλλά και δεν εκβιάζεται.

      • Ο/Η Καλαμποκορκονέας λέει:

        Η δημοκρατία δεν εκδικείται, αλλά και δεν εκβιάζεται, με την προϋπόθεση ότι κυβερνούν άριστοι!

  3. Ο/Η Αρης Τερρός λέει:

    Ετούτοι εδώ δεν ζητάνε «ανθρώπινη μεταχείριση» για τον αμετανόητο αρχιδολοφόνο. Ζητάνε ι δ ι α ί τ ε ρ η μ ε τ α χ ε ί ρ ι σ η , Όπως εκείνη που είχε επί Τσιπροκαμμένων, όταν τον έβγαζαν από τη φυλακή και τον ε π ι δ ε ί κ ν υ α ν θρασύτατα στην Πλατεία Συντάγματος.

    • Ο/Η roidis λέει:

      Αρης Τερρός
      είστε στη σκέψη μου

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Άρης Τερρός,
      από όσα γνωρίζω το αίτημα του να επιστρέψει στον Κορυδαλλό, προβλέπεται από τον νόμο.
      Η μη ικανοποίηση του, σύμφωνα με την γενική γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής, οφείλεται στα μέτρα για τη μη διασπορά του κορωνοϊού.
      Αυτό, ο Κουφοντίνας πρέπει να το λάβει υπόψιν του και να μη κάνει επίδειξη του ναρκισσισμού του.
      Στο δε, πλαίσιο του διαλόγου – που για μένα έχει νόημα μόνο αν ξεπερνάει την περίπτωση του τρομοκράτη και άπτεται στην αντιμετώπιση των φυλακισμένων και ιδίως τους ισοβίτες – και επειδή σκέφτηκα την πρόταση του Λασκαράτου, θυμήθηκα την τραγωδία του Αισχύλου «Ευμενίδες» που την διάβασα προ αμνημονεύτων ετών. Σ’ αυτήν ο κυνηγημένος από τις εκδικητικές Ερινύες Ορέστης καταφεύγει στην Αθήνα υπό την προστασία της Αθηνάς (σοφία), όπου πραγματοποιείται η δίκη του στην οποία προεδρεύει η Αθηνά. Οι Ερινύες βρίσκονται σε σύγκρουση με τον Απόλλωνα, που συμβολίζει το φως, τον λόγο, τον πολιτισμό. Οι ένορκοι ψηφίζουν υπέρ της αθωότητας του Ορέστη (σκότωσε την μάνα του και υποφέρει τρομερά από τύψεις – Ερινύες) και έτσι ο Αισχύλος μετατρέπει τις Ερινύες σε Ευμενίδες, πνεύματα συγχώρεσης και ευμένειας.
      Τι λείπει στην δική μας περίπτωση; Η ένδειξη, έστω μια ένδειξη, πως ο Κουφοντίνας αναθεωρεί τις πράξεις της τρομοκρατικής οργάνωσης. Διέπραξε 11 φόνους..
      Μπορούμε εμείς, παρ’ όλα αυτά, να είμαστε ευμενείς μαζί του; Ο κ. Λασκαράτος λέει: Ναι!
      Όσο για τις άδειες που έλαβε, αν είναι νόμιμες, τότε κανένα πρόβλημα.
      Στην πλατεία Συντάγματος; Ναι, γιατί όχι; Έτσι είμαστε εμείς! Ή τουλάχιστον έτσι πρέπει να είμαστε εμείς.
      Έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε και το πιο τρομερό, κάτι που πριν φαινόταν αδιανόητο.
      Και μάλιστα, την ίδια στιγμή να νιώθουμε σαν είμαστε στο σπίτι μας.

      «Μόνο η περίσσεια δύναμη αποδεικνύει την ύπαρξη δύναμης»

  4. Ο/Η atheofobos λέει:

    Είμαι περίεργος αν ο Μιχαλολιάκος έκανε απεργία πείνας για να τον πάνε σε φυλακή της προτίμησης του οι 17 του ΣΥΡΙΖΑ και οι 68, στην πλειονότητα άγνωστοι, Πανεπιστημιακοί θα επεδείκνυαν την ίδια ευαισθησία;

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Προφανέστατα, κρίνοντας από το παρελθόν και οι 17 ή έστω οι 16, όχι.
      Όμως αν ο Μιχαλολιάκος ήταν ισοβίτης και μετά 15 χρόνια φυλάκισης ζητούσε να πάει στις αγροτικές φυλακές, έχοντας επιδείξει άψογη συμπεριφορά στην φυλακή του, κάποιοι άνθρωποι θα υποστήριζαν το αίτημα του κι ας είναι αντιφασίστες.

      Ακόμη και ένας κροκόδειλος δεν πρέπει να είναι σε συνθήκες ασφυκτικού αποκλεισμού:

      https://roides.wordpress.com/2017/07/06/6jul17/

      • Ο/Η roidis λέει:

        κ. laskaratos
        συμφωνώ απολύτως, ας μαζέψουν λοιπόν υπογραφές να τηρούνται οι νόμοι ΙΣΑΞΙΑ για ΟΛΟΥΣ τους κρατούμενους στις φυλακές.

        Ενοχλούν μόνο οι εξαιρέσει κι οι επιλεκτικές ευαισθησίες.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Σύμπτωση:

        https://www.902.gr/eidisi/politismos/248505/efyge-apo-ti-zoi-i-ithopoios-titika-sarigkoyli

        ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
        Παρασκευή 22/01/2021 – 19:39 – Ενημέρωση: Παρασκευή 22/01/2021 – 19:57
        «Έφυγε» από τη ζωή η ηθοποιός Τιτίκα Σαριγκούλη (ΦΩΤΟ)
        Η συντρόφισσα Τιτίκα Σαριγκούλη στάθηκε σταθερά στο πλευρό του ΚΚΕ

        «Έφυγε» από τη ζωή η αγαπημένη ηθοποιός και συγγραφέας, συντρόφισσα Τιτίκα Σαριγκούλη. Η κηδεία της θα γίνει τη Δευτέρα στις 11 π.μ. στο 3ο Νεκροταφείο.

        Γεννήθηκε το 1934 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσε.

        Σε νεαρή ηλικία σπούδασε ηθοποιός, ξεκινώντας την πορεία της στο χώρο του κινηματογράφου και του θεάτρου στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Το 1960 έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία «Το μυστικό του κόκκινου μανδύα». Ακολούθησαν δύο ακόμη συμμετοχές στον κινηματογράφο τα επόμενα χρόνια στις ταινίες «Φαίδρα» και «Πρώτο καρδιοχτύπι».

        Την ίδια δεκαετία ξεκίνησε να ασχολείται πιο ενεργά με τη συγγραφή, γράφοντας περισσότερα από 60 βιβλία με πιο πρόσφατα τα «Κίλωνας ο Αθηναίος» και «Βασιλιάς Κωνσταντίνος ο Μέγας: Τραγωδία σε πέντε πράξεις», ενώ διετέλεσε μέλος της Ένωσης Νέων Ελλήνων Λογοτεχνών.

        Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 συνέχισε την κινηματογραφική της πορεία, («Τεστοστερόνη» (ταινία), στην κωμωδία «Η χορωδία του Χαρίτωνα» και στη διεθνή παραγωγή «Opa!» κ.ά.), όπως και τη συμμετοχή της σε μια σειρά, κωμικές κυρίως τηλεοπτικές σειρές («Μαρία η άσχημη», «Οι ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα», «Αν μ’ αγαπάς», «Singles 2,1/2», «Μπαμπά μην τρέχεις», «Λάκης ο γλυκούλης» κ.ά.), ενσαρκώνοντας ρόλους μιας ενίοτε αθυρόστομης και δυναμικής γιαγιάς, που λάτρεψε το κοινό, ενώ η πιο πρόσφατη τηλεοπτική της συμμετοχή ήταν το 2018 στην ταινία «Οι απαχήδες των Αθηνών».

        Το 2015 ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απένειμε τιμητικό έπαινο στην Τιτίκα Σαριγκούλη μετά την παράσταση «Βάκχες» του Ευριπίδη που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβρη του 2015 στο Θέατρο της Πετρούπολης, μια παράσταση που παρουσιάστηκε και στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ.

        Η Τιτίκα Σαριγκούλη έγραψε και σκηνοθέτησε θέατρο, ενώ πρωταγωνίστησε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις με τελευταία το κλασικό έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα», παράσταση που παρουσιάστηκε τον περασμένο Γενάρη και στην έδρα της ΚΕ του ΚΚΕ, το 2019.

        Η συντρόφισσα Τιτίκα Σαριγκούλη στάθηκε σταθερά στο πλευρό του ΚΚΕ, συμμετέχοντας στις μάχες που έδωσε το Κόμμα, υπερασπιζόμενη την Ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος, το πρώτο εργατικό κράτος στον κόσμο, τη Σοβιετική Ενωση.

        Όπως χαρακτηριστικά δήλωνε στον «Ριζοσπάστη» παραμονές των τελευταίων εκλογών: «Σωτήρες για τον λαό δεν υπάρχουν. Οι σωτήρες ανήκουν στο κεφάλαιο και είναι μόνο για τα μονοπώλια. Ο μόνος «σωτήρας» για τον λαό είναι οι αγώνες του και η πάλη του ενάντια στα μονοπώλια που του ρουφούν το αίμα. Και η συνισταμένη όλων αυτών των αγώνων είναι το λαϊκό κίνημα που πάντα εκφράζουν τα Εργατικά και Κομμουνιστικά Κόμματα. Επομένως, άλλος δρόμος και «σωτήρας» από το ΚΚΕ για τις λαϊκές τάξεις δεν υπάρχει αν θέλουμε να κρατήσουμε την ψυχή μας εμείς οι απλοί άνθρωποι ακόμα»

  5. Ο/Η roidis λέει:

    Απο τους 68 πανεπιστημιακούς που τάχθηκαν υπέρ Κουφοντίνα :
    – 15 αρθρογραφούν σε αυγή και ριζοσπάστη
    -17 έχουν κατηγορηθεί με ΕΔΕ και Πειθαρχικό
    -29 ηταν υποψήφιοι με ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ σε βουλευτικές και δημοτικές εκλογές

    Τυχαίον.

  6. Ο/Η Καλαμποκορκονέας λέει:

    Στην προσπάθειά μου να βρω αν είναι τυχαίο ή όχι σκόνταψα σε άλλο φλέγον ερώτημα: η χούντα αντέγραψε την Ν.Δ. ή η Ν.Δ. την χούντα;

  7. Ο/Η ρεμαλι αλητης λέει:

    Η δημοκρατία δεν εκδικείται, αλλά και δεν εκβιάζεται, με την προϋπόθεση ότι κυβερνούν άριστοι!
    ——————————————————————————————————————————-
    γι αυτο ποτε δεν εφαρμοστηκε η δημοκρατια . Ο οχλος που (ταχα και εαν ) ψηφιζει δεν ειναι οι αριστοι απλα καπελωνει τους αρίστους .

  8. Ο/Η roidis λέει:

    Υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ο γιατρός του Κουφοντίνα

    Eπισκέφθηκε τον Δημήτρη Κουφοντίνα την περασμένη Κυριακή στη φυλακή του Δομοκού.

    Υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του 2012 και του Ιανουαρίου του 2015 ήταν ο ιατρός – διευθυντής του ΕΣΥ Θοδωρής Σδούκος ή Ζδούκος ο οποίος επισκέφθηκε τον Δημήτρη Κουφοντίνα την περασμένη Κυριακή στη φυλακή του Δομοκού.

    Όπως αποκαλύπτουν τα parapolitika.gr, ο συγκεκριμένος επιστήμονας συμμετείχε στο ψηφοδέλτιο της Β΄ Θεσσαλονίκης και μάλιστα είχε καταταγεί σε καλή σειρά λόγω της έντονης κοινωνικής του δραστηριότητας στην περιοχή ως γενικός ιατρός στο Κέντρο Υγείας της Μηχανιώνας. Μαζί δε με τη συνάδελφο του Κ. Ντουζέπη έχουν συντάξει γνωματεύσεις για την κατάσταση της υγείας του αμετανόητου τρομοκράτη που από την αρχή του έτους πραγματοποιεί απεργία πείνας με μοναδικό αίτημα τη μεταφορά του στις φυλακές Κορυδαλλού.

    Όπως στο παρελθόν είχε αποκαλύψει τα «Παραπολιτικά» κι επαληθεύθηκε αργότερα, τον Μάρτιο του 2015 – επί των πρώτων ημερών της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ – η τότε βουλευτής του κόμματος του κ. Τσίπρα, Β. Λέβα είχε επισκεφθεί στο νοσοκομείο της Λαμίας «τους απεργούς πείνας Δ. Κουφοντίνα και Κ. Γουρνά (Επαναστατικός Αγώνας)» για να τους διαβεβαιώσει –όπως και έγινε– ότι «η κυβέρνηση θα καταργήσει τις φυλακές τύπου Γ’ και γενικώς θα φτιάξει πιο ανθρώπινες συνθήκες στα σωφρονιστικά καταστήματα» (Star Fm, Μάρτιος 2015).

    Τέλος, προ ημερών (21 Ιανουαρίου), 15 στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ συνέταξαν και δημοσιοποίησαν κείμενο υπέρ των δικαιωμάτων του Κουφοντίνα της 17 Ν ο οποίος – εξαιτίας των αλλαγών στον Ποινικό Κώδικα λίγο πριν τις εκλογές του 2019- δύναται να υποβάλλει αίτηση αποφυλάκισης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όταν θα έχει συμπληρώσει 19 χρόνια φυλάκισης για τις 11 δολοφονίες για τις οποίες καταδικάστηκε.

    https://timeline.gr/ellada/ypopsifios-voyleytis-toy-syriza-o-giatros-toy-koyfontina/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.