Η θεία Πρόνοια έστειλε τους Ναζιστές στη σκέπη της αγαπημένης τους Μητρόπολης Φθιώτιδος

[Ο Δομοκός θα γίνει πνευματική κυψέλη της Ορθοδοξίας]

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Ήμασταν οι πρώτοι (και οι τελευταίοι και οι μόνοι), που καταγγείλανε (από το 2013, με συνεχή αρθρογραφία) το σκάνδαλο της σχέσης στοργής των δυο τελευταίων μητροπολιτών της Φθιώτιδας, του μακαρίτη τώρα Νίκου και του νυν δεσπότη Γιάννη,  με τη ναζιστική εωσφορική εγκληματική συμμορία. Η Χρυσή Αυγή στη Μητρόπολη Κωσταλεξίου»-07/05/2013, «Από την Kρικέτου και το Βησσαρίωνα στο Φύρερ του Ηοtel New Dream»). Δεύτερος με αξιώσεις, στις τρυφερές σχέσεις των Μητροπολιτών Ζητουνίου με τα ελληνικά κόμματα ερχόταν και έρχεται ακόμη ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχαμε επίσης καταγγείλει από το 2015 («Ridicule»-16/03/2015, «Τρεις ευσεβείς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Φθιώτιδας»), του οποίου ο αρχηγός, αλλά και τρεις  τοπικοί (πρώην τώρα ευτυχώς) βουλευτές [Βασίλης Κυριακάκης-της ακροδεξιοακροαριστερής ΚΟΕ, Αποστόλης Καραναστάσης, Δημήτρης Βέττας, αλλά και ο νυν αρχιθεούσος Φαρισαίος Σαρακιώτης («Ο ευσεβής βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σαρακιώτης, με μητροπολίτες που ευλογούν τον Μιχαλολιάκο», «Τα Καμένα Βούρλα τράβηξαν τη μάσκα του δεσπότη Λαμίας»)], είχαν και έχουν γοητευτεί από τους δυο Αγιατολάχ της Μητρόπολης.

Ο δεσπότης Ζητουνιού Γιάννης με τον Φύρερ και με τον Σπίρτζη του ΣΥΡΙΖΑ

Η Μητρόπολη Λαμίας, γνωστή για την αντιχριστιανική μισαλλοδοξία της («Λειτουργία Κυριακής: «Μητροπολίτης απαγόρευσε κηδεία καθολικού»-21.8.2011, «Η Εκκλησία του μίσους») και από τη σχέση της με την αγράμματη μεγαλοϊδιοκτήτρια φθιωτικής γης, απατεώνισσα αγία Αθανασία του Αιγάλεω και για την απάτη της μούμιας του πόρνου, κλέφτη, ιερόσυλου και αρχαιοκάπηλου καλόγερου οσίου Βησσαρίωνα του θαυματουργού («Ορθόδοξη Μαύρη Μαγεία (8)–Η μούμια Βησσαρίων»16/03/2019, «Το χρονικό μιας ημιτελούς αγιοποίησης»), ήταν μια πολλά υποσχόμενη Μητρόπολη και τράβηξε το εύλογο ενδιαφέρον των Μιχαλολιάκου και Τσίπρα, καθώς και πολλών βουλευτών τους (της Χ.Α. και δυο ευρωβουλευτών της). Φαίνεται πως υπάρχει Θεός, γιατί τώρα η ηγετική ομάδα της χιτλερικής μαφίας θα φιλοξενείται για χρόνια στον Δομοκό, στις φυλακές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δώσει ως αντιπολίτευση υποκριτική  μάχη να μην γίνουν  («Ο ΣΥΡΙΖΑ δε θα καταργήσει τις φυλακές υψίστης ασφαλείας»).
Ελπίζω πως ο δεσπότης της Φθιώτιδας δεν θα εγκαταλείψει στη δύσκολη στιγμή τα ευσεβή τέκνα της Μητρόπολής του, σαν τους Βαρουφάκηδες, Βούτσηδες, Κωνσαντοπούλου, Μητρόπουλο (και τον μακαρίτη Γλέζο), που ξέχασαν πως δεν ήθελαν να δικαστεί η συμμορία και να σταματήσουν οι φορολογούμενοι να χρηματοδοτούν τα εγκλήματά της, και τώρα σφυρίζουν αδιάφορα.

This entry was posted in IERES_ATAXIES, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

7 Responses to Η θεία Πρόνοια έστειλε τους Ναζιστές στη σκέπη της αγαπημένης τους Μητρόπολης Φθιώτιδος

  1. Ο/Η laskaratos λέει:

    Από το άλμπουμ των ρομαντικών αναμνήσεων των Μητροπολιτών Δομοκού και Καμένων Βούρλων

    Ο τρισμάκαρ Νίκος, πνευματικόν τέκνον του βασιλοχουντικού καθάρματος Ιερώνυμου Α΄ («Κοπρώνυμου» κατά τον ευσεβέστατο Άρχοντα Μυρεψό Νίκο Γαβριήλ Πεντζίκη, https://www.lifo.gr/team/politismos/28426).


    ομιλεί στο περιοδικό του μυστικοκονδυλιάρχη Τράγκα, Crash (11/2012):

    «Σεβόμεθα όλα τα πολιτικά κόμματα και μάλιστα εκείνα που είναι μέσα στη Βουλή. Είναι άστοχο εμείς οι εκκλησιαστικοί ή να επαινούμε ή να κατηγορούμε, διότι αυτομάτως διαχωρίζουμε τους οπαδούς τους από την ενότητα του σώματος της Εκκλησίας. Άλλο να διαφωνώ με τις θεωρίες τους και άλλο να διαφωνώ μετά ψόγου. Είναι κρίμα στην κρίση απαξίωσης, που διέρχεται η πολιτική, να ρίπτουμε και εμείς τον λίθο του αναθέματος. Το κόμμα του κ. Νίκου Μιχαλολιάκου φαίνεται, ότι ικανοποιεί ένα μεγάλο μέρος ταλαιπωρημένων και αγωνιώντων πολιτών. Ο κόσμος αναζητεί ασφάλεια, κοινωνική γαλήνη, πρόοδο και αξιοκρατία. Αν λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν και τα υπόλοιπα πολιτικά κόμματα τους πόθους και τις αναζητήσεις του λαού, τα πράγματα θα αλλάξουν».
    (βλ.: Φθιώτιδος Νικόλαος: «H πολιτικοποίηση ενός Ιερωμένου σημαίνει γι’ αυτόν μεγάλη αποτυχία», συνέντευξη στο περιοδικό «CRASH»
    https://www.vimaorthodoxias.gr/mitropoleis/fthiotidos-nikolaos-h-politikopoiisi-enos-ieromenou-simainei-gi-afton-megali-apotyxia/?print=print
    ————-




    Με τον ευρωβουλευτή της Χ.Α. στρατηγό Συναδινό


    Το Σάββατο 11 Μαΐου 2019 ο Στρατηγός Ελευθέριος Συναδινός παρέστη στην Ιστορική Ιερά Μονή Παναγίας Δαμάστας, όπου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος τέλεσε Αναστάσιμη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία

    July 8, 2016. Τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Νικόλαο επισκέφτηκε την Παρασκευή 8 Ιουλίου στο Πνευματικό Διοικητικό Κέντρο, ο Ευρωβουλευτής της Χρυσής Αυγής, Στρατηγός ε.α. Γεώργιος Επιτήδειος, συνοδευόμενος από τον τ. Βουλευτή Φθιώτιδος κ. Απόστολο Γκλέτσο.

    Ο δεσπότης Γιάννης


    Πίσω από τον Ιερώνυμο, μόλις διακρίνεται



    Ο Νίκος με την απατεώνισσα αγία Αθανασία του Αιγάλεω («με τεράστια κινητή και ακίνητη περιουσία, τόσο στην περιοχή της Λοκρίδας, Λιβανάτες, Αταλάντη, Καμένα Βούρλα, όσο και στην περιοχή της Αττικής»)



    Ο αιδεσιμώτατος Βησσαρίωνας, εφημέριος του Καππαδοκικού Καρδίτσας, πιάνεται στα πράσα με το δάσκαλο. Το τρυφερό ζευγάρι το σκάει στην Αθήνα όπου με τα κέρδη από τις αρχαιοκαπηλίες (ασημένιο Ευαγγέλιο στα αραμαϊκά φερμένο το 1922 από τη Μικρασία, αδαμαντοποίκιλτο χρυσό δισκοπότηρο, εικόνες) στεγάζεται σε ιδιόκτητο διαμέρισμα. Ο δάσκαλος μεταβιβάζει την ερωτική φωλιά στο όνομά του και ο πανοσιώτατος αναγκάζεται να σπιτωθεί στο μοναστήρι. («Εσπρέσσο», 6.3.2007-φωτ. «Αποστολή στο χωριό που δεν έχει καλές αναμνήσεις από τον ιερομόναχο»).


    https://www.lifo.gr/now/greece/53573

    Οι γκέι, η γκόμενα και η χειροδικία στην αστυνομικό

    Αποκαλυπτικός και χειμαρρώδης εμφανίστηκε ο Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Σάπιος στο δελτίο ειδήσεων του STAR Κεντρικής Ελλάδας ο οποίος έδωσε τη δική του εκδοχή για το περιστατικό με την τροχονόμο στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας στο ύψος του Κάστρου.

    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην είδηση που προηγήθηκε της απάντησης ο Αρχιμανδρίτης κινούνταν στην εθνική οδό Αθηνών Λαμίας και ενώ περνούσε από την Βοιωτία στο ύψος του Κάστρου, έπεσε σε μπλόκο της αστυνομίας. Οι αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας Εθνικής Οδού Θήβας, του έκαναν σήμα να σταματήσει αφού κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα. Όταν η γυναίκα αστυνομικός τον πλησίασε και του ζήτησε τα στοιχεία του, αυτός κατέβηκε από το όχημα και σύμφωνα με μαρτυρίες, άρχισε να φωνάζει στην αστυνομικό και αμέσως μετά την κλώτσησε και την χαστούκισε. Μάλιστα η κοπέλα έχασε τις αισθήσεις της και έπεσε στην άσφαλτο, ενώ ο κληρικός μπήκε στο αυτοκίνητο και εξαφανίστηκε. Οι άλλοι δύο αστυνομικοί προσπαθούσαν να συνεφέρουν την συνάδελφό τους και έτσι δεν κυνήγησαν του Αρχιμανδρίτη.

    Για το περιστατικό είχε ενημερωθεί από την πρώτη στιγμή η Μητρόπολη Φθιώτιδας και ο Μητροπολίτης κ. Νικόλαος, ο οποίος έχει δώσει εντολή να γίνει έρευνα.

    …………………………

    https://newpost.gr/ellada/5c125a1356dccb7e13e1742f/arximandriths-ignatios-sapios-me-eipe-gkei-ti-leei-gia-to-xastoyki-se-troxonomo-binteo

    Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Σάπιος: Με είπε γκέι – Τι λέει για το χαστούκι σε τροχονόμο (Βίντεο)
    Δημοσίευση 3 Οκτωβρίου 2014, 10:13 /

    ………………

    ____________________________

    Ιερέας καταγόμενος από την Ευρυτανία, Αγιορείτης εφημέριος του μητροπολίτη Άνθιμου στη Θεσσαλονίκη, έδρασε στην περιοχή της Μητρόπολης Φθιώτιδος

    https://www.newsit.gr/topikes-eidhseis/fthiotida-kai-plimmelima-kai-paragrafi-sta-malaka-o-iereas-gia-tin-aselgeia-se-nearo/2717666/

    13.02.2019 | 15:52
    Φθιώτιδα: Και πλημμέλημα και παραγραφή! Στα μαλακά ο ιερέας για την ασέλγεια σε νεαρό

    Όχι μόνο το Εφετείο μετέτρεψε την κατηγορία από ασέλγεια σε άσεμνες χειρονομίες, αλλά λόγω παραγραφής έπαψε και η ποινική δίωξη του ιερέα. Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε έξι χρόνια κάθειρξη.

    Στο Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Λαμίας εκδικάστηκε σήμερα η υπόθεση, που είχε απασχολήσει την Στυλίδα και ολόκληρη την Φθιώτιδα το καλοκαίρι του 2009.

    Ο ιερέας που κατηγορείτο πως είχε ασελγήσει σε βάρος ενός 20χρονου με νοητική υστέρηση πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε έξι χρόνια κάθειρξη. Τότε ο ιερέας είχε ασκήσει έφεση και αφέθηκε ελεύθερος.

    Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Λαμίας μετέτρεψε την αρχική κατηγορία της διενέργειας ασελγών πράξεων σε άσεμνες χειρονομίες και το κακούργημα έγινε πλημμέλημα. Μάλιστα λόγω παραγραφής σταμάτησε και η ποινική δίωξη του κατηγορουμένου.

  2. Ο/Η Frixos λέει:

    Αγαπητε Λασκαρατε,
    Η αρχικη φωτογραφια του ποστ με τον Μιχαλολιάκο να φιλαει το χερι του Αγιου Πατερα ειναι συγκλονιστικη, το υφος του ειναι αυτο του ανθρωπου που …εκσπερματωνει απο κολασμενη ηδονή (δειτε τα ματια του).
    Ολη η διαστροφη, η ανομία, η ακολασία και η αθλιοτητα των ανθρωπων συμπυκνωμενη σε μια εικονα που παραπεμπει πραγματικα σε πινακα του Ιερωνυμου Μπός, με την η κερινη μασκα του Σπίρτζη (αριστερα) να μοιαζει καταπληκτικα με τις δυσμορφικες φατσες που πλαισωνουν τους πινακες του.

    Ειλικρινά, οσο κοιτας αυτη τη φωτογραφια ανοιγει μπροστα σου ενα παραθυρο προς το ζοφο του Μεσαιωνα και ζωντανευει μεσα σου ο εφιαλτικος κοσμος απο τα εργα του Ολανδου ζωγραφου.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Ανάλογες σκέψεις έκανα, κι εγώ, αν ήμουν ζωγράφος θα εμπνεόμουνα έναν πίνακα με τις μορφές ιδωμένες από τα μέσα τους και θα το τιτλοφορούσα «Στο δρόμο για την Κόλαση».

  3. Ο/Η Ένας λέει:

    https://www.imerodromos.gr/o-anthimos-kai-i-rasofora-koystodia-toy-yperano-toy-nomoy-gia-tis-maskes/

    Ο Άνθιμος και η ρασοφόρα κουστωδία του υπεράνω του νόμου για τις μάσκες…

  4. Ο/Η του κώλου λέει:

    http://www.imfth.gr/content/iera-leipsana

    Ἱερά Λείψανα

    1) Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μητροπόλει: Ἁγ. Νεκταρίου, Ὁσίου Δαβίδ, Ἁγ. Μηνᾶ τοῦ Καλλικελάδου, Ἁγ. Μεγαλομάρτυρος Ἐφραίμ, Ἁγ. Νικολάου Πλανᾶ, Ὁσίου Ξενοφῶντος, Ἁγ. Ἰωακείμ Ἰθακησίου, Χοζεβιτῶν Ἁγίων, κ.ἄ.

    2). Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Ἀγάθωνος: α) Τιμία Κάρα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Νηστευτοῦ. β) Τεμάχια ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων Παντελεήμονος, Νικολάου Μύρων, Παρασκευῆς, Βαρβάρας, Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου, Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου, Μοδέστου, Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, Ὁσίας Ξένης, Τρύφωνος, Ὁσίας Εὐπραξίας, Ἀναστασίας τῆς Φαρμακολυτρίας, Κηρύκου, Μαρίνης, Μακκαβαίων, Βλασίου, Ἀντύπα Περγάμου, Μερκουρίου, Συμεών τοῦ Στυλίτου, Προκοπίου, Πολυκάρπου Σμύρνης, Ἐλευθερίου, Ὁσίας Μητροδώρας καί πολλῶν ἄλλων. γ) Τιμία Κάρα καί τεμάχια τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ὁσίου Ἀγάθωνος, κτίτορος τῆς Μονῆς.

    3) Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Μετ/σεως Κ. Βούρλων: α) Ἱ. Λείψανα τοῦ Ὁσ. Γρηγορίου τοῦ Μυροβλήτου, β) τεμάχιον Ἁγ. Μεγαλομ. Χριστοφόρου, γ) τεμάχιον Ἁγ. Ἱερομ. Κυρίλλου τοῦ Λουκάρεως Πατρ. Κων/πόλεως.

    4) Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Ἁγίου Γεωργίου Μαλεσίνας: α) Τιμία Κάρα τοῦ Ἁγίου Νικηφόρου τοῦ Ὁμολογητοῦ Πατριάρχου Κων/πόλεως. β) Τεμάχια Ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων Γεωργίου, Χαραλάμπους, Μοδέστου, Παρασκευῆς, Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου, Εὐθυμίου τοῦ Μεγάλου, Κηρύκου, Ἀναστασίας, Μαρίνης, Τρύφωνος, Εὐδοκίας, Ἐλευθερίου.

    5) Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Παναγίας Δαμάστας: Τεμάχια Ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων Βαρβάρας, Ματρώνας, Παρασκευῆς, Χαραλάμπους, Μηνᾷ, Στυλιανοῦ, Ἰωνᾶ μάρτυρος, τῶν Ὁσίων Σεραφείμ, Κασσιανοῦ, Μελάνης, Ξένης, Πελαγίας, Ἰωάννου τῆς Κλίμακος καί Θωμᾶ τοῦ Ἀποστόλου, Ἱσαποστόλου Μαγδαληνῆς, σφαγιασθέντων νηπίων.

    6) Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Ἁγίου Γεωργίου Μύλων: Τεμάχια Ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων Κοσμᾶ τοῦ Ἀναργύρου, Μιχαήλ Συνάδων, Νικολάου τοῦ Νέου, Γεωργίου Νεομάρτυρος, Τρύφωνος.

    7) Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Ἁγίου Γεωργίου Στυλίδος: Τεμάχια Ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Παρασκευῆς, Ὁσίου Ξενοφῶντος, Ἀνδρέου Κρήτης, Γεδεών Λαρίσης.

    8) Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Παναγίας Ἀντινίτσης: Τεμάχια Ἱερῶν Λειψάνων τῶν Ἁγίων Χαραλάμπους, Κυριακῆς, Βαρβάρας, Μάμαντος καί Μοδέστου.

    9) Ἐν τῷ Ἐνοριακῷ Ναῷ Ἁγίου Δημητρίου Ἐλάτειας τμῆμα τοῦ ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως.

    10) Ἐν τῷ Ἐνοριακῷ Ναῷ Ὁσίου Σεραφείμ Ζελίου τμῆμα ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ὁσίου Σεραφείμ.

    11) Ἐν τῷ Ἐνοριακῷ Ναῷ τοῦ χωρίου «Ὅσιος Σεραφείμ» τμῆμα Ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ὁσίου Σεραφείμ.

    12) Ἐν τῷ Ἐνοριακῷ Ναῷ Ἁγίου Κων/νου Λοκρίδος τεμάχια ἱερῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ, Παντελεήμονος, Χαραλάμπους, Κοσμᾶ καί Δαμιανοῦ τῶν Ἀναργύρων, Ἀρέθα, Τρύφωνος, Ἐλευθερίου, Μοδέστου, Κλήμεντος, Πλάτωνος, Ἀγαθαγγέλου Μεγαλομάρτυρος.

  5. Ο/Η λίμνη Ξυνιάδα λέει:

    ΔΟΜΟΚΟΣ

    Κρανίου τόπος

    https://forestsos.wordpress.com/2015/10/05/%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%BD%CE%B7-%CE%BE%CF%85%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%B1-%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%BD%CE%B7/

    ΛΙΜΝΗ ΞΥΝΙΑΔΑ: ΜΙΑ ΑΔΟΞΑ ΧΑΜΕΝΗ ΛΙΜΝΗ
    Posted by wilderness on 5 Οκτωβρίου, 2015

    Αντώνιος Καπετάνιος «Τη χώρα που μου πήρανε γυρεύω…», εκδόσεις Ηλιοτρόπιο, Αθήνα 2003

    Η λίμνη Ξυνιάδα βρισκόταν σε υψίπεδο 470 μέτρων και κάλυπτε κατά τη χειμερινή περίοδο μια έκταση 31.600 στρεμμάτων. Το βάθος των νερών της ήταν 4 μέτρα και το ύψος της στάθμης της ιλύος στον πυθμένα της ανερχόταν στα 3,5 μέτρα. Το οικοσύστημά της ήταν σημαντικό, ιδιαίτερης οικολογικής αξίας, με παραλίμνιο υδροχαρές δάσος, καλαμιώνες, δύο νησάκια στο μέσον της λίμνης, συνολικού εμβαδού 600 στρεμμάτων, παραλίμνιους βοσκότοπους (τα λεγόμενα τσαίρια), πλούσια πανίδα (κυρίως ιχθυοπανίδα και πτηνοπανίδα) και χλωρίδα. Η ζωή των κατοίκων που διαβιούσαν στα χωριά γύρω από τη λίμνη, ήταν προσαρμοσμένη στο ιδιαίτερο περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό, οικονομικό), που δημιουργούσε η λίμνη. Ήταν δε ιδιαίτερη και περίεργη η οργάνωση της ζωής των παραλίμνιων εκείνων κοινωνιών, η μελέτη των οποίων, πιστεύω, ότι χρήζει ειδικής κοινωνιολογικής έρευνας, έστω και «κατόπιν εορτής».

    Η αποξήρανση της λίμνης ξεκίνησε τη δεκαετία του ’30, διεκόπηκε, ουσιαστικά, κατά τον πόλεμο του ’40 και ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του ’50. Με το που άρχισαν τα έργα, εμφανίσθηκαν και οι πρώτες οδυνηρές συνέπειες.

    Την 1η Ιουλίου του 1942 μετρήθηκε θερμοκρασία 42ο C υπό σκιάν (θερμοκρασία που δύσκολα εμφανιζόταν στην περιοχή), ενώ την Πρωτοχρονιά του 1943, η θερμοκρασία κατέβηκε στους -20ο C (επίσης, σπάνια για την περιοχή θερμοκρασία). Δηλαδή με το που εξαφανίσθηκε η λίμνη, το κλίμα της περιοχής έχασε την ηπιότητά του (τα στοιχεία αυτά αποτελούν προσωπικές μετρήσεις του κ. Δημήτρη Παπαλέξη, κατοίκου της περιοχής και τεχνικού βοηθού κατά την κατασκευή του έργου αποξήρανσης της λίμνης «Ξυνιάδα»).

    Διαμορφώθηκε, επίσης, ένα φτωχό αγροτικό περιβάλλον, «ποτισμένο» με φωτοχημικά δηλητήρια, χωρίς φυσικά χλωρίδα και πανίδα.

    Οι αποστραγγιστικές τάφροι που δημιουργήθηκαν, απήγαγαν τα νερά σε παρακείμενο χείμαρρο κι αυτός με τη σειρά του τα έριχνε στον Πηνειό ποταμό (τον οποίον φυσικά ρύπαινε), για να καταλήξουν στο Αιγαίο πέλαγος. Τα αποδημητικά διαχειμάζοντα πουλιά, φυσικά, δεν ξανάρθαν και η πανίδα της λίμνης χάθηκε για πάντα.

    Η πλούσια όμως σε θρεπτικά στοιχεία ιλύς του πυθμένα της λίμνης, αποτέλεσε καλό έδαφος υποδοχής των καλλιεργειών, η γονιμότητα του οποίου κράτησε λίγα μόνον έτη. Μετά την εξάντλησή του από την υπερεντατική καλλιέργεια, απαιτούνταν πλέον τεράστιες ποσότητες λιπασμάτων για να διατηρηθεί υψηλή η φυτοπαραγωγική του ικανότητα.

    Τελικώς, από την όλη κατάσταση, λίγοι ήταν εκείνοι που βγήκαν πραγματικά ωφελημένοι (οι τοπικές κοινωνίες θεωρητικά ωφελήθηκαν, διότι τους προσφέρθηκε γη για καλλιέργεια). Μα και αυτοί, κατά τα πρώτα μόνον έτη, που ακολούθησαν την αποξήρανση της λίμνης. Μετά, πλήρωσαν τις συνέπειες των άστοχων, δυναμικών και χωρίς φειδώ ανθρώπινων ενεργειών πάνω στη φύση.

  6. Ο/Η Red λέει:

    http://tsak-giorgis.blogspot.com/2020/10/blog-post_491.html

    Με αφορμή μια καταδίκη του υπευθύνου μιας έντυπης πατσαβούρας
    Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020 | 7:32 μ.μ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.