Κάποιος να εξηγήσει στον κουτοπόνηρο Αλέξη Τσίπρα

[Η περίοδος ανοχής των σκεπτόμενων ψηφοφόρων του έχει τελειώσει]

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Με αφορμή το νέο μεταμοντέρνο έμβλημα του πολιτικού μάρκετινγκ του αριστεροδεξιού κόμματος ΣΥΡΙΖΑ και το  αναλόγου έμπνευσης ανόητο διαφημιστικό συνοδευτικό βίντεο, που συνιστούν απεγνωσμένες προσπάθειες του ξεφτισμένου αρχηγού να κρατηθεί σε μια τεχνητή επικαιρότητα και να γεμίσει το κενό της απόλυτης αδυναμίας να ασκηθεί δομική-προγραμματική αντιπολίτευση, στη βάση αρχών, αξιών και πραγματισμού, κάποιος πρέπει να τον ενημερώσει πως η ανοχή των καλύτερων από τους οπαδούς του, αυτών που μπορούν να προσδώσουν κάποια στοιχειώδη αξιοπρέπεια στον καραγκιοζομπερντέ του κόμματος των θυγατρός Κουντουρά-Αλέξη Γεωργούλη-Κατερίνας Παπακώστα-υιού Κόκκαλη-Τζάκρη-Κουρουμπλή και λοιπών αριστεροδεξιόθεν αλιευμένων μπουμπουκιών, έχει τελειώσει.

Στις 15 Αυγούστου 2020,  «η ανύμφευτη νύμφη, η Υπέρμαχος Στρατηγός  η Ελεούσα, η Γιάτρισσα, η Θαλασσινή, η Παρηγορήτρα, η Μάνα των απανταχού Ελληνίδων και Ελλήνων» (βλαχογαλλικό σαβουάρ βίβρ δημιούργησε ο γερο-Καραμανλής για τους συμπλεγματικούς μιμητές «μεγάλων» ανδρών, πρώτα οι Ελληνίδες-μετά οι άνδρες τους κι ας μην τις πολυχώνευε), έκανε το θαύμα της. Μεγάλη η Χάρη της παρθένας του έθνους των Ελληνορθοδόξων, αφού επίσημα πια κατά τον Αλέξη και το κόμμα του, το οποίο δεν έφερε αντίρρηση στο μαργαριτάρι του αρχηγού του, οι απανταχού Έλληνες τη γιορτάζουν (οι άθεοι, οι μουσουλμάνοι, οι Ιεχωβάδες, οι Προτεστάντες, οι αγνωστικιστές, οι παγανιστές κλπ δεν είναι πλέον Έλληνες κατά τον ΣΥΡΙΖΑ). Όμως ατυχώς για τον μακιαβελικό αρχηγίσκο, υπήρξαν για πρώτη φορά τόσοι πολλοί και τόσο προβεβλημένοι φίλοι που λοιδώρησαν τον Μεγάλο Τιμονιέρη. ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ. Ο βλαξ είχε περάσει την κόκκινη γραμμή της εξαχνωμένης ανοχής τους, γιατί δρυός πεσούσης ουαί τοις ηττημένοις, τοις ηττημένοις που επιβιώνουν πολιτικά μόνο και μόνο γιατί δεν υπάρχει κανένα κόμμα προς το παρόν να καλύψει το κενό που έχτισαν, αφού το κόμμα της Φώφης είναι άχρηστο. Άκης Γαβριηλίδης, Έλενα Ακρίτα ( « Έξαλλη η Ελενα Ακρίτα με τον Αλέξη Τσίπρα και το μήνυμα»), ακόμη και το ενημερωτικό σάιτ του ευρωβουλευτή Σ.ΚούλογλουΤελικώς δεν ήταν τρολ το μήνυμα Τσίπρα για την Παναγία-Tvxs»), τον επέκριναν ανοιχτά. (Οφείλω βεβαίως παρενθετικά να σημειώσω πως τον αρχηγό έτρεξαν να υπερασπιστούν με εμπνευσμένες παρεμβάσεις τα μάπετς Καρανίκας και Ακριβοπούλου, δυο ιστορικές μορφές της παρδαλής Αριστεράς).

Το κείμενο του Άκη Γαβριηλίδη, ενός ιδιόρρυθμου, πλην αξιοπρόσεκτου διανοούμενου της Αριστεράς, αποδομητή εθνικών (εθνικιστικών μάλλον), θρησκευτικών, σταλινικών και λοιπών φαντασιώσεων και κατεδαφιστή ειδώλων, πολύ φιλικά διακείμενου προς τον ΣΥΡΙΖΑ,  ήταν το πιο ενδιαφέρον και το παραθέτω ολόκληρο με link λίγο πιο κάτω, με την ευκαιρία της άδικης δικαστικής προσφυγής εναντίον του ενός διάσημου Έλληνα βιολιστή («Ο Καβάκος ζητά φυλακίσεις αντιφρονούντων»). Αυτονόητα και η ασημαντότητά μου συμπαρίσταται ηθικά στον κ. Γαβριηλίδη, αλίμονο αν ποινικοποιηθεί η έκφραση γνώμης για διασημότητες, όταν μάλιστα αυτή έχει κάποιο λογικό έρεισμα, όπως εξηγεί ο κατέχων και νομικές γνώσεις συγγραφέας: «Η ηθική αυτή βλάβη ισχυρίζεται ότι προκλήθηκε από τη δημοσίευση ενός σημειώματος στο παρόν μπλογκ, με το οποίο χαρακτήριζα ναζιστική τη δήλωσή του ότι “στον Μπετόβεν υπάρχει ένα άρειο στοιχείο”…». Καλοπίστως υποθέτω πως με τον επίδικο όρο «άρειο», ο μύστης της μούσας Ευτέρπης δεν εννοούσε ναζιστικό-όπως οι περισσότεροι θα αντιλαμβάνονταν, αλλά θα αναφερόταν γριφωδώς μέσω κάποιου άγνωστου υψηλού νοητικού συνειρμού στον Άρειο, τον Λίβυο «αιρετικό» ιερέα που η Ορθόδοξη Εκκλησία δολοφόνησε (το 336, με δηλητήριο) μέσα σε ένα ουρητήριο της Κωνσταντινούπολης, αφού πρώτα σε συνεδρία στην αίθουσα της Α΄Οικουμενικής Συνόδου τον είχε χαστουκίσει ο καλοκάγαθος Άγιος Νικόλαος-Ποσειδώνας (ύψιστο και συνηθέστατο-εκ των ηπιοτέρων-ορθόδοξο θεολογικό επιχείρημα). Με την ευκαιρία, μπαίνω και στον πειρασμό να σημειώσω, πως από όσο ξέρω ο κ.Γαβριηλίδης, όταν ο ανάρπαστος στα πανεπιστήμια της οικουμένης, Καθηγητής και πολιτικός του ΣΥΡΙΖΑ (εκ ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ, φίλων Σαμαρά, συνομιλητής Ντούγκιν κλπ) κ.Κοτζιάς, Σταυροφόρος του ρατσιστικού και σκανδαλωδέστατου πατριαρχείου Ιεροσολύμων, μαλλιοτραβηχθείς εν τη ρύμη του διαλόγου για (ανύπαρκτα ασφαλώς) μυστικά κονδύλια με τον Στρατηλάτη της Υπερμάχου Στρατηγού Καμμένον στο υπουργικό συμβούλιο, κυνηγούσε για ανάλογους λόγους μέσω εξαιρετικών δικαστών την «Athens Review of Books» και τους εκδότες της, σιώπησε δυστυχώς, όπως έκανε την κουφή και σχεδόν σύσσωμη η Αριστερά (Εξαιρούνται Περικλής Κοροβέσης, Μανώλης Γλέζος και λίγοι ακόμη-ήσσονος διασημότητας).

Παραθέτω το κείμενο του κου Γαβριηλίδη και συνιστώ να διαβαστεί, γιατί το αξίζει, ως μια έντιμη και οφειλόμενη άμεση αντίδραση ενός αδέσμευτου αριστερού στοχαστή την επομένη της εκδήλωσης της ιερής ασχήμιας Τσίπρα.

«Με τη βοήθεια της Παναγίας, θα τους γ@μήσουμε την Παναγία;»: «Καθ’ όλο το διάστημα της πρωθυπουργίας του, και λίγο πριν – λίγο μετά απ’ αυτή, τα μηνύματα του Αλέξη Τσίπρα σε εθνικές ή/ και θρησκευτικές εορτές και επετείους φρόντιζαν να μην παρεκκλίνουν μεν από την εθιμοτυπία και τις συμβάσεις της ημέρας, αλλά να αφήνουν και κάποια πόρτα ανοιχτή σε μια δεύτερη ανάγνωση, να παίρνουν κάποια απόσταση από την παραδοσιακή εθνικιστική-κληρικαλιστική ρητορεία των αντίστοιχων περιστάσεων.

Το φετινό του μήνυμα για τον Δεκαπενταύγουστο αποτελεί μία ρήξη με την πρακτική αυτή. Δεν περιέχει καμία τέτοια νύξη. Εκτός κι αν κανείς ισχυριστεί ότι η αναφορά στην ιδιότητα της θεομήτορος ως «ανύμφευτης νύφης» αποτελεί υπαινιγμό στις μονογονεϊκές οικογένειες και έμμεση υπονόμευση της ετεροκανονιστικότητας. Αλλά τότε θα γελούσε όχι μόνο το παρδαλό κατσίκι, αλλά και το μονόχρωμο.

Το μήνυμα, ήδη από την πρώτη του πρόταση, προσυπογράφει με τον χειρότερο τρόπο τον ολοκληρωτισμό της ορθόδοξης εκκλησίας. Στον ισχυρισμό «ο λαός μας τιμά σήμερα την Παναγία», όπως είναι προφανές, ως λαός νοείται το ποίμνιο της εν λόγω εκκλησίας, όχι το υποκείμενο των πολιτικών, κοινωνικών και λοιπών συνταγματικών δικαιωμάτων. Ήδη η χρήση της κτητικής αντωνυμίας μετά το ουσιαστικό ο λαός είναι έκφραση θρησκευτικής έμπνευσης: μόνο ιεράρχες μιλούν για τον λαό ως κτήμα τους. Αλλά και η απόδοση της συγκεκριμένης δραστηριότητας αποκλείει από αυτό τον «λαό τους» όλους εμάς οι οποίοι, για οποιονδήποτε λόγο, δεν κάναμε χθες τίποτε το ιδιαίτερο για να τιμήσουμε την Παναγία. Ή, διαφορετικά, μας καπελώνει, αποδίδοντάς μας αυθαίρετα μία δραστηριότητα (και μία πίστη) η οποία δεν είναι δική μας.

Ίσως όμως δεν είναι ούτε καν αυτό το χειρότερο. Παρακάτω, το μήνυμα κάνει έναν αχταρμά από διάφορα δεινά που απειλούν αυτόν τον «λαό μας (τους)» και απέναντι στα οποία «χρειαζόμαστε όλες και όλοι» [η έμφαση δική μου] κουράγιο, ελπίδα και φως· ανάμεσα σε αυτά, συγκαταλέγει και «τις τουρκικές προκλήσεις σε βάρος της πατρίδας μας». Προφανώς ως αντίδοτο σε αυτές τις προκλήσεις, στην πρώτη παράγραφο, μεταξύ άλλων ιδιοτήτων της Θεομήτορος αναφέρεται με νόημα και μία που συνδέεται με την πολεμική της αρετή: το ότι υπήρξε και «Υπέρμαχος Στρατηγός», άρα προφανώς κατάλληλη να ηγηθεί του στρατεύματος το οποίο θα πατάξει αυτές τις απειλές. Με άλλα λόγια, μία πίστη, μία ηγέτις, λαός-στρατός ενωμένοι υπό τη σκέπη της εναντίον των απίστων –και των ντόπιων πρακτόρων τους- που είχαν το θράσος να μην την τιμούν.

Σε μία συντακτικά και νοηματικά στραμπουληγμένη αποστροφή, το μήνυμα διαβεβαιώνει ότι αυτό το κουράγιο, την ελπίδα και το φως που «χρειαζόμαστε όλες και όλοι» μπορούν να το προσφέρουν «η πίστη καθενός, αλλά και ο σεβασμός στην πίστη καθενός, στις παραδόσεις και στη λαϊκή ψυχή». Ωστόσο, η φράση «ο σεβασμός στην πίστη καθενός», (η οποία εισάγεται με ένα «αλλά και»), ηχεί ξεκάρφωτη, σαν να ήρθε από άλλο κείμενο. Ποιος σεβασμός σε ποια πίστη; Το υπόλοιπο κείμενο δεν περιέχει καμία αναφορά σε κάποια πίστη άλλων (εκτός εάν και εδώ ως «καθείς» δεν νοείται κανείς άλλος, αλλά μόνο ο ελληνοορθόδοξος χριστιανός). Εάν όμως η αναφορά σε αυτό το σεβασμό στην πίστη (ή την απουσία πίστης) άλλων είναι σοβαρή, είναι ανακόλουθη προς την προσδοκία να μας δώσει κουράγιο ενάντια στις «τουρκικές απειλές».

Νομίζω ότι πρόκειται για ένα από κάθε άποψη ατυχέστατο μήνυμα, βγαλμένο από την παράδοση της Ελλάδος Ελλήνων Χριστιανών. Νομίζω ακόμα ότι το μήνυμα αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να λείψει. Κανείς δεν θα είχε προσέξει την απουσία του, ή, κι αν την είχε προσέξει, δεν νομίζω ότι θα είχε ενοχληθεί απ’ αυτήν ούτε θα είχε σχηματίσει αρνητική εντύπωση για τον αποστολέα ή για το κόμμα του. Εάν πάλι για οποιονδήποτε λόγο κρίνεται απαραίτητο να σταλεί ένα τέτοιο μήνυμα, θα μπορούσε κάλλιστα να είχε διατυπωθεί κατά έναν τρόπο που να μην εκβιάζει ανύπαρκτες ομοφωνίες και να μην προσβάλλει, ούτε να καπελώνει κανέναν. Όπως άλλωστε έχει γίνει κατ’ επανάληψη στο παρελθόν».

*

Μας απέκλεισαν από το facebook (υπαίτιος το Ελληνικό ΥΠΕΞ επί σ. Κοτζιά) χωρίς καμία ειδοποίηση. Εσείς, οι χιλιάδες αναγνώστες μας, ξέρετε τι πρέπει να κάνετε: Μπορείτε να ανεβάσετε μέσω του ατομικού σας λογ/μού στο facebook, την κάθε ανάρτησή μας, ή κάντε ΚΛΙΚ στο εικονίδιο του facebook, κάτω από κάθε ανάρτησή μας. Ξέρουμε ότι το κάνετε ήδη, και σας Ευχαριστούμε

This entry was posted in IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

16 Responses to Κάποιος να εξηγήσει στον κουτοπόνηρο Αλέξη Τσίπρα

  1. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Ιστορίες για κάφρους.
    Στην εικόνα επειδή ο Άρειος που υποστήριζε τη λογική άποψη πως ο Χριστός ήταν άνθρωπος και όχι ημίθεος ή θεός ήταν Αφρικανός, τον παριστάνουν με σαρίκι για να θυμίζει μουσουλμάνο, Οθωμανό κάτι μισητό για τους ηλίθιους

    https://www.askitikon.eu/agiologio/ofelima-psychis/3968/to-evlogimeno-chastouki-tou-agiou-nikolaou-ston-ario-is-tin-a-synodo-tis-nikeas-325-m-ch-021/

    Το ευλογημένο χαστούκι του Αγίου Νικολάου στον Άρειο, εις την Α΄ Σύνοδο της Νίκαιας 325 μ.Χ.

    Από Askitikon

    Ό Άρειος πρέσβευε και διαλαλούσε περίτρανα ότι ό Χριστός δεν είναι Θεός… αλλά κτίσμα και ποίημα του Θεού.

    Αν και καθαιρείται, εξακολουθεί να υποστηρίζει σθεναρά την άποψη του με συνέπεια να πα­ρασύρονται αρκετοί από τα κηρύγματα του και να επικρατεί στις τάξεις της Εκκλησίας μεγάλη σύγχυση.

    Βλέποντας ο Μ. Κωνσταντίνος το πρόβλημα που είχε δη­μιουργηθεί συγκαλεί σε σύσκεψη όλους τους Αρχιερείς και τους πρώτους των Μοναχών στη Νίκαια, για να αποδειχθεί ποιος τελικά έχει δίκαιο….

    Επιφανείς αρχιε­ρείς και Μοναχοί, ανάμεσα στους οποίους και ο Άγιος Νικόλαος συγκεντρώνονται στη Νίκαια το 325 μ.Χ. στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο και τίθενται αντιμέτωποι του Αρείου.

    Η συζήτηση είχε ξεκινήσει και η αγωνία ήταν μεγάλη…

    Βλέποντας σε κάποιο χρονικό σημείο ο Άγιος Νικόλαος ότι ο Άρειος προσπαθεί να αποστομώσει τους Αρχιερείς… κινούμενος από Ιερή αγανάκτηση σηκώθηκε και κατάφερε δυνατό ράπισμα στον Άρειο.

    Ο Άρειος με περισσή ψυχραιμία διαμαρτυρήθηκε στο βασιλιά, ανα­φέροντας ότι η εν λόγω συμπεριφορά, αν μη τι άλλο, ήταν προσβλητική και για τον ίδιο.

    Ο Μ. Κωνσταντίνος απευθυνόμενος στους αρχιερείς θύμισε ότι ο νόμος προ­βλέπει να κόβεται το χέρι εκείνου που τόλμησε μπροστά στο βασιλιά να χτυπήσει τον οποιοδήποτε.

    Ωστόσο έδω­σε την πρωτοβουλία ν’ αποφασίσουν οι ίδιοι οι Αρχιερείς για την τύχη του παραβάτη.

    Στην πρόκληση αυτή οι αρχιερείς παραδέχθηκαν το λάθος της συμπεριφοράς αλλά παρακάλεσαν το βασιλιά, για να μην διαταραχθεί η σπουδαία Σύνοδος που διεξαγόταν την ώρα εκείνη, να φυλακίσει τον Άγιο αφήνοντας την τιμωρία του για το πέρας των εργασιών της Συνόδου.

    Πράγματι ο Άγιος φυλακίζεται, αλλά και πάλι θαυμαστό γεγονός λαμβά­νει χώρα στη φυλακή.

    Το βράδυ παρουσιάζεται σε όραμα ο Χριστός και η Θεοτόκος ρωτώντας τον Άγιο το λόγο για τον όποιο αυτός βρισκόταν στη φυλακή. Όταν ο Άγιος αποκρίθηκε ότι φυλακίστηκε για τη δική τους αγάπη ο Χριστός του έδωσε το Άγιο Ευαγγέλιο ενώ η Θεοτόκος το αρχιερατικό ωμοφόριο.

    Την επόμενη μέρα γνωστοί του Αγίου, που τον επισκέφθηκαν, για να του προσφέρουν λίγο άρτο, βρίσκουν τον Άγιο απαλλαγμένο από τα δεσμά να φορά το ωμοφόριο και να διαβάζει από το Ευαγγέλιο.

    Όταν ο βασιλιάς πληροφορήθηκε τα γε­γονότα που διαδραματίσθηκαν στη φυλακή ελευθέρωσε τον Άγιο και μαζί με τους άλλους αρχιερείς ζήτησε συ­γνώμη από τον Άγιο για τη συμπεριφορά που επέδειξαν απέναντι του.

    Μετά το πέρας της Συνόδου ο Άγιος επέ­στρεψε στην επαρχία του…

  2. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    Yπερμεταδότες με ράσα

    https://www.huffingtonpost.gr/entry/iereis-eperano-koronoioe-oi-monadikoi-choris-maskes-ston-ayiasmo-yia-te-nea-scholike-chronia_gr_5f5f770ec5b6265956ce24d7

    Ιερείς υπεράνω κορονοϊού: Οι μοναδικοί χωρίς μάσκες στον αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά
    Αλλού ο παππάς, αλλού η μάσκα του…









    και ένας κανονικός άνθρωπος

  3. Ο/Η Βολταίρος λέει:

    https://www.agriniopress.gr/antidraseis-geloiografia-agrinioti-panagia/

    Αντιδράσεις για γελοιογραφία Αγρινιώτη σκιτσογράφου: «Διασύρει την Παναγία»
    Δέχεται απειλές ο δημιουργός
    08/08/2019

    Τις αντιδράσεις πιστών και εκκλησιαστικών κύκλων προκάλεσε γελοιογραφία του Αγρινιώτη σκιτσογράφου Χρήστου Μακροζαχόπουλου για την Κοίμηση της Θεοτόκου, στην οποία απεικονίζεται η Παναγία να βουρτσίζει τα δόντια της πριν πέσει για ύπνο.

    Στο vimaorthodoxias.gr φιλοξενείται άρθρο του κ. Γιώργου Θεοχάρη με το οποίο ασκείται κριτική στον σκιτσογράφο για τη γελοιογραφία του. Αρκετοί μάλιστα είναι αυτοί που με σχόλιά τους στη σελίδα στο facebook “Κουλουβάχατα Comics“, όπου αναρτήθηκε η γελοιογραφία, εξαπολύουν απειλές και ύβρεις κατά του σκιτσογράφου και ζητούν ακόμη και το κλείσιμο της σελίδας ή την παρέμβαση Εισαγγελέα.

    Δεν λείπουν όμως και εκείνοι που υπερασπίζονται τον δημιουργό , το δικαίωμα του στην σάτιρα και την ελευθερία έκφρασης.

  4. Παράθεμα: Κάποιος να εξηγήσει στον κουτοπόνηρο Αλέξη Τσίπρα — Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές | ΝΕΑ των ΦΙΛΙΑΤΩΝ

  5. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82

    άριος

    Ελληνικά (el)

    Ετυμολογία
    άριος < Άριος < αρχαία ελληνική Ἄριος (Μήδος)
    Επίθετο
    άριος -α -ο

    που αναφέρεται στους Άριους, της Λευκής Φυλής· ο όρος χρησιμοποιήθηκε κυρίως από οπαδούς ρατσιστικών αντιλήψεων και το ναζισμό
    η αρία φυλή

    ___________________

    Προσωπική μου άποπσις

    άρειο στοιχείο με ει αναφέρεται εις τον αιρετικόν Άρειον
    Έγινε παρεξήγησις
    Ο κ.Καβάκος δεν ανεφέρετο εις κάτι ναζιστικόν

    https://nomadicuniversality.com/2019/12/07/%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%8C%CE%B2%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AF/

    Ο Μπετόβεν και οι Ναζί

    7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019

    NOMADICUNIVERSALITY

    1 ΣΧΟΛΙΟ
    των B. Winters, F. Richards και T. Herbert

    (συμβολή στην κατανόηση της αντιδραστικής μουσικής σκέψης του Λεωνίδα Καβάκου)

    Μεγάλο μέρος της μουσικής του Μπετόβεν ερμηνεύτηκε από τους Ναζιστές κριτικούς υπό την έννοια ότι εξυπηρετεί έναν γερμανικό μύθο που σημαδευόταν από ένα πολεμοχαρές στοιχείο [στο πρωτότυπο: belligerency, πράγμα που, κατά τη λογική τού Καβάκου, σημαίνει άρειο -σ.τ.μ.]. Ο Arnold Schering υποστήριξε ότι η Πέμπτη Συμφωνία, για παράδειγμα, αντιπροσώπευε έναν «αγώνα για την ύπαρξη ενός Volk που αναζητά τον Φύρερ και τελικά τον βρίσκει» (David B. Dennis, Beethoven in German Politics, 1870-1989, Yale University Press 1996, σελ. 151), ενώ η Εβδόμη χαρακτηρίστηκε ως «συμφωνία της νίκης» όταν η Φιλαρμονική του Βερολίνου την έπαιζε σε περιοδεία για τους Γερμανούς στρατιώτες το 1940 (ό.π., σ. 168). Δόθηκαν επίσης οδηγίες στους στρατιώτες να ακούν τις συμφωνίες του Μπετόβεν σε τακτικές ραδιοφωνικές εκπομπές, ώστε να τους δίνουν αντοχή για να πολεμήσουν καλύτερα (ό.π., σ. 166) τα δε αναγνωστικά έγραφαν ότι οι συμφωνίες του Μπετόβεν ήταν εθνικιστικά τραγούδια μάχης (ό.π.).

    Η Ενάτη του Μπετόβεν δέχθηκε μερικές ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ερμηνείες στη ναζιστική Γερμανία. Το χορωδιακό τελευταίο μέρος της παίχθηκε στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου το 1936, ενώ ακούστηκε στο σύνολό της σε μια συναυλία τής Φιλαρμονικής του Βερολίνου που διηύθυνε ο Wilhelm Furtwängler για τα γενέθλια του Χίτλερ το 1937, μετά από ειδικό σχετικό αίτημα του Γιόζεφ Γκαίμπελς· όπως σημείωσε η εφημερίδα Der Angriff , η συμφωνία κρίθηκε ως τέλεια επιλογή επειδή «με την πάλη και τον αγώνα του» το έργο σηματοδοτούσε την ικανότητα του Φύρερ για «θρίαμβο και χαρμόσυνη νίκη».

    Στη ναζιστική προπαγανδιστική ταινία Schlußakkord (σκηνοθέτης Douglas Sirk, 1936), μια εκτέλεση της Ενάτης στο ραδιόφωνο φτάνει στα αυτιά μιας άρρωστης Γερμανίδας που ζει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πριν τελειώσει η συμφωνία, η γυναίκα έχει ως εκ θαύματος ξαναζωντανέψει και αποφασίζει να επιστρέψει στη Γερμανία για να αναλάβει τα καθήκοντά της ως μητέρα. Η μουσική, όπως φαίνεται, την ενέπνευσε να επανενταχθεί σε μια ομάδα από την οποία είχε αποσπαστεί –ακριβώς όπως οι Ναζί ήλπιζαν να λειτουργήσει η μουσική, φέρνοντας μαζί όλους τους Άριους Γερμανούς και διαχωρίζοντάς τους ανταγωνιστικά από τις άλλες φυλές.

    Τι άκουσαν οι Ναζί στην Ενάτη; Προφανώς, ο θριαμβευτικός και γιορταστικός τόνος του τελικού της μέρους, και ο τεράστιος αγώνας που κυριαρχεί στο πρώτο μέρος, εύκολα προσαρμόζονται σε μια ιδέα γερμανικής νίκης μετά από μια περίοδο σύγκρουσης· όμως, αυτό ισχύει εξίσου και για πολλές άλλες συμφωνίες του 19ου αιώνα. Η 9η έχει και λόγια, πράγμα που την καθιστά ιδιαίτερα ευεπίφορη σε οικειοποίηση. (…). Με πρώτη ματιά, στα λόγια αυτά δεν φαίνεται να υπάρχουν πολλά πράγματα που να στηρίζουν την ιδεολογική υπόθεση του ναζισμού. Ωστόσο, ο Hans Joachim Moser, ο οποίος ήταν στέλεχος του Υπουργείου Διαφώτισης του Κοινού και Προπαγάνδας του Ράιχ, σημείωσε για το κείμενο του Σίλλερ ότι το «φιλί για όλο τον κόσμο» ήταν μια «λαμπρή αφοσίωση στη σύλληψη, το όνειρο, την απλή ιδέα μιας ανθρωπότητας σχεδιασμένης με όσο το δυνατόν γερμανικούς όρους» (Dennis, σ. 152).

    Απόσπασμα από το An Introduction To Music Research, εγχειρίδιο με δωρεάν υλικό –προς εκπαίδευση αδαών μουσικών- του Open University. Μετάφραση: Χαράλαμπος (Άκης) Γαβριηλίδης, του Κλήμη και της Αναστασίας.

    https://www.dw.com/en/beethoven-as-nazi-propaganda/a-53262640

    Beethoven as Nazi propaganda

    During the Second World War, the Nazis systematically used Beethoven’s music for their political purposes. Afterwards, dictators and freedom fighters worldwide discovered his works for themselves in equal measure.


    Wilhelm Furtwängler conducts the Berlin Philharmonic in 1935 with Nazi prominence in attendance

    _____________________

    lol

    Adolf Hitler conducts Beethoven 5th

    https://www.kathimerini.gr/life/people/1052209/leonidas-kavakos-poioi-logoi-me-edioxan-ap-tin-ellada/

    Λεωνίδας Καβάκος: Ποιοι λόγοι με έδιωξαν απ’ την Ελλάδα
    Τασούλα Επτακοίλη
    18.11.2019 • 19:47 μμ

    …………………

    Εχει καταφέρει να αποκωδικοποιήσει τη σκέψη του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν;

    «Εχω καταλάβει ότι ενώ είχε την πηγαία άνεση να γράψει οτιδήποτε, τον παίδευε η ευθύνη που ένιωθε για το τι έπρεπε να γράψει. Αν δείτε τα χειρόγραφά του, την ώρα που συνθέτει είναι σαν να γίνεται πόλεμος. Ακόμα και το “Κονσέρτο για Βιολί” μοιάζει με… εμπόλεμη ζώνη: διορθώσεις επί διορθώσεων, άλλες με κόκκινο, άλλες με μαύρο κι άλλες με μπλε χρώμα, μουντζούρες παντού. Είναι δυνατόν, σκέφτεσαι, αυτή η θεία μουσική, που ρέει μ’ αυτόν τον εξαίσιο ρυθμό, να έχει προκύψει μέσα από μια τέτοια αγωνία; Προκαλούσε τους πάντες και τα πάντα, αμφισβητούσε τα όρια της κλασικής έκφρασης και άγγιζε τον ρομαντισμό με έναν τρόπο σχεδόν βίαιο. Η μουσική του έχει ένα άρειο στοιχείο.
    ………………………………

    https://nomadicuniversality.com/2019/11/21/%ce%bd%ce%b1-%cf%86%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b3%ce%ba%ce%b1%ce%b2%ce%ac%ce%ba%ce%bf-%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%be%ce%b5%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b1-%ce%b5/

    21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019
    NOMADICUNIVERSALITY

    10 ΣΧΟΛΙΑ
    του Άκη Γαβριηλίδη
    …………………………..

    Σε πρόσφατη συνέντευξή του σε (πάλαι ποτέ) φιλελεύθερη εφημερίδα, με τίτλο «Ποιοι λόγοι με έδιωξαν απ’ την Ελλάδα», ο βιολιστής και αρχιμουσικός Λεωνίδας Καβάκος σε ένα σημείο λέει μεταξύ άλλων: «η μουσική του έχει ένα άρειο [sic] στοιχείο». Και, λίγο μετά: «Από τέτοιους “φάρους” προσπαθώ να διδάσκομαι, από το πώς διαχειρίστηκαν τις συμφορές τους, γιατί αυτή η δύναμη υπάρχει σε όλους μας, στο DNA μας».

    Ο εν λόγω φάρος εδώ είναι ο Μπετόβεν. Όχι ότι έχει κάποια σημασία αυτό: οι δηλώσεις αυτές είναι ξεκάθαρα ναζιστικές, για όποιον και αν μιλούσε.
    Λέξη «άρειο» με ει δεν υπάρχει βέβαια στα ελληνικά. Αλλά πάλι, η ορθογραφία μίας συνέντευξης, όπως αντιλαμβάνεται κανείς, είναι ευθύνη του δημοσιογράφου και της εφημερίδας. Αυτός που μιλάει, έστω από το τηλέφωνο, δεν επιλέγει πώς θα γραφεί το ι· αυτός εκφωνεί απλώς τον ήχο àrio.
    ……………..
    _________________________

    Παράθεμα:

    Πράγματι περιβόητη και διαβόητη αυτή η Σύνοδος την οποία επόπτευε ένας αβάφτιστος δολοφόνος αυτοκράτορας!

    https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/6206062/ta-dramatika-gegonota-stin-perivoiti-a-oikoymeniki-synodo-tis-nikaias

    19/04/2020
    Τα δραματικά γεγονότα στην περιβόητη Α’ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας

    Τι έγινε 325 χρόνια μετά τη γέννηση του Χριστού: Ο αιρετικός Άρειος, το χαστούκι του Αγ. Νικολάου και ένας περίεργος θάνατος


    (σημ.Λασκ.: Ένα χαστουκάκι δεν ήταν τίποτα. Στη Σύνοδο της Εφέσου μπούκαρε ο ανθύπατος της Ασίας επικεφαλής στρατιωτών, ναυτών και καλόγερων και όρμηξαν στον πατριάρχη Κωνσταντινούπολης Φλαβιανό. Εκείνος συν­έταξε μία έκκληση προς τον πάπα, αλλά ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Διόσκορος, τον ξυλοκόπησε τόσο άγρια που λίγο μετά πέθανε).

    Μετά από δυο μήνες και δώδεκα ημέρες η Σύνοδος ολοκληρώθηκε. Ο Αυτοκράτορας κέρδισε χρόνο και βέβαια την ενότητα της εκκλησίας. Αλλά και πάλι όλα έδειχναν εξαιρετικά εύθραυστα και αυτό αποδείχθηκε από το θάνατο το Άρειου το 336 μ.Χ. στην Κωνσταντινούπολη. Επίσημα ο θάνατός του αποδόθηκε σε… άγνωστα αίτια. Για τους λιγοστούς πιστούς που του είχαν απομείνει, όμως, ο Άρειος δηλητηριάστηκε από τους εχθρούς του.

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      τΜια από τις δύο.. περιβόητες φράσεις του Λ. Καβάκου: «Από τέτοιους “φάρους” προσπαθώ να διδάσκομαι, από το πώς διαχειρίστηκαν τις συμφορές τους, γιατί αυτή η δύναμη υπάρχει σε όλους μας, στο DNA μας».
      Μπορεί κάποιος να αμφισβητήσει την ύπαρξη τέτοιας δύναμης στο ανθρώπινο DNA ή να την θεωρήσει παρωχημένη (την φράση), αλλά να φθάσει στο σημείο να την συνδυάσει με το ναζισμό, εγώ το θεωρώ υπερβολικό και ξεχειλωμένο.
      Με την ευκαιρία, προσωπικά πιστεύω πως αυτή η δύναμη βρίσκεται όχι σε όλους τους ανθρώπους, αλλά σε κάποιους «ξεχωριστούς». Το πού βρίσκεται αυτή η δύναμη ή αν θέλετε η ικανότητα, για μένα είναι ανεξιχνίαστο.
      όσο για την δεύτερη φράση: «Άρειο στοιχείο», χρησιμοποιήθηκε μεν κυρίως από τους ναζιστές, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί αυτο τον όρο, εκφράζεται ναζιστικά. Έλεος.. Εμένα, μου΄αρέσει η σβάστικα σαν σχήμα. Σημαίνει αυτό ότι είμαι ναζιστής;
      Ο κ. Καβάκος δεν αποκωδικοποιεί γενικά την σκέψη του Μπετόβεν, αλλά την μουσικά του σκέψη. Είναι μουσικός και οφείλει να προσπαθήσει να το κάνει όχι μόνο με τον Μπετόβεν, αλλά με όσους μπορεί περισσότερο μουσικούς.
      Αν το κάνει σωστά; Ποιος μπορεί να ξέρει;
      Άλλωστε αυτή δεν είναι η τύχη όλων των έργων των δημιουργών; Από την στιγμή που θα φύγουν μακρυά από τον δημιουργό τους, γίνονται λεία του κοινού. Μορφωμένου ή όχι..
      ΥΓ 1
      η προσπάθεια των ναζιστών να οικειοποιηθούν (και) τον Μπετόβεν, καθόλου δεν μπορεί να σχετιστεί με την φράση του κ. Καβάκου ( άρειο στοιχείο). Το ίδιο δεν έκαναν με το Νίτσε;
      Δηλαδή, όποιος χρησιμοποιήσει την φράση του Γερμανού φιλόλογου «ότι δεν με σκοτώνει με κάνει πιο δυνατό», ενδεχομένως να ασπάζεται τον ναζισμό;
      Βέβαια και η αντίδραση του μουσικού ήταν εξόχως σκληρή και υπερβολική. Δεν συνάδει με καλλιτέχνη.. Αν ήμουν στη θέση του, θα αδιαφορούσα πλήρως.
      Ο κ. Γαβριηλίδης είπε την άποψη του για μια δημόσια δήλωση του κ. Καβάκου. Και λοιπόν;
      Μάς προέκυψε θέμα εκ τού μη όντος.
      ΥΓ 2
      Τι σημαίνει ο όρος «Αριστερός στοχαστής»; Αυτός που έχει κάποιο αβαντάζ, εκ προοιμίου;
      Αν εξετάσουμε τον Μαρξ σαν Αριστερό στοχαστή, αυτή την συγχυσμένη μετριότητα γεμάτη μίσος, που ήθελε να αφήσει το ίχνος του στην ιστορία και το πέτυχε με αφηνιασμένη βία, τότε μπορούμε να υποψιαστούμε τι σημαίνει αυτός ο όρος (δεν αναφέρομαι προσωπικά στον κ. Γαβριηλίδη).

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Ο κ. Καβάκος μπορούσε να απαντήσει στον επικριτή του, ζητώντας να δημοσιεύσει την απάντησή του με την ίδια προβολή που δημοσιεύτηκε η επίκριση.
        Αν η απάντηση ήταν πειστική θα γελοιοποιούσε τον κ. Γαβριηλίδη.
        Δεν καταλαβαίνω αυτήν την εύκολη προσφυγή στη Δικαιοσύνη ούτε πολύ περισσότερο τις οικονομικές απαιτήσεις του, που οδηγούν σε τρομοκράτηση του δημοσιογράφου.

  6. Ο/Η Φερ ειπείν λέει:

    Το γκινες της κουτοπονηριας το κατεχει μονο ενας,ο κουλης που αυτες τις μερες ειναι επικαιρος με τις συναντησεις με τον Ζαεφ,γιαυτο δεν γραφετε τιποτα γιατι ?

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Είχα υποστηρίξει με πολλά δημοσιεύματα τη συμφωνία, η στάση Μητσοτάκη ήταν απαράδεκτη αλλά προϊόν αδήριτης ανάγκης.
      Σας παραπέμπω σε ένα σχετικό δημοσίευμά μου:

      https://roides.wordpress.com/2018/01/03/3jan18/

      Στον Ίστρο της Μαρδακίας
      Posted on 03/01/2018
      ……………….

      Εκφράζω εδώ την προσωπική μου άποψη. Αν τα κόμματα της αντιπολίτευσης (ΝΔ, Πασόκ-Ποτάμι, ΚΚΕ) δεν πάψουν να ψαρεύουν κι αυτά στα θολά νερά της πολιτικής δειλίας, του μικροκομματισμού, της δημιουργικής ασάφειας, του τυχοδιωκτισμού και της τυφλής αντιπαλότητας προς τον ΣΥΡΙΖΑ και δεν αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν, δεν θα ρίξουν καμία κυβέρνηση, όπως κάποιοι στο εσωτερικό τους ελπίζουν. Αν για τη ΝΔ, που κλείνει, σχεδόν αναγκαστικά, το μάτι στα πολυάριθμα ακροδεξιά και λαϊκοδεξιά στρώματα παραδοσιακά δικών της ψηφοφόρων, η θέση της είναι πάρα πολύ δύσκολη, για το ΠΑΣΟΚ-Ποτάμι και για το ΚΚΕ, τα πράγματα είναι πολύ ευκολότερα. Αν όμως παίξουν εν ου παικτοίς, θα αφήσουν να χαθεί μια ακόμη ευκαιρία για την Ελλάδα, τώρα που η κυβέρνηση των Σκοπίων δεν είναι εθνικιστική και πληγές που μπορούσαν να κλείσουν, θα μείνουν ανοιχτές, με όποιους κινδύνους αυτό συνεπάγεται. Η διαιώνιση του προβλήματος, ρίχνει νερό στο μύλο των δικών μας αλλά και των Σλάβων Εθνικιστών και εξασφαλίζει έναν εχθρό στα Βόρεια μας σύνορα. Έχουμε αυτήν την πολυτέλεια; Η πικρή εμπειρία των χαμένων ευκαιριών του Κυπριακού, δεν έχει γίνει μάθημα;

  7. Ο/Η του κώλου λέει:

    Προγραμματική αντιπολίτευση

    https://www.in.gr/2020/09/14/politics/kouroumplis-vythiste-oruc-reis-perasei-ta-12-milia/

    Κουρουμπλής : Βυθίστε το Oruc Reis αν περάσει τα 12 μίλια

  8. Ο/Η Κώστας Αναστασόπουλος λέει:

    Βαριά Τσιπρίτιδα σας έχει πλήξει από τότε που αυτή η έρμη Αριστερά φάνηκε ότι μπορούσε να αποτελέσει εναλλακτικό πόλο εξουσίας. Αλλά για την Αριστερά τι να πείτε, εσείς μια ζωή προβοκάτορες και μίσθαρνα όργανα. Χτυπάτε λοιπόν τον Τσίπρα, τον Φίλη, τον Κοτζιά, οποιοδήποτε νομίζετε ότι προσφέρεται για τη ασφαλίτικη πολεμική σας, Δεν μας είπατε , όμως, θλιβερά ενεργούμενα, γι’ αυτό το σάπιο σύστημα που από καταβολής ελληνικού κράτους λεηλατεί, ρημάζει και χρεοκοπεί αυτόν τον δύσμοιρο τόπο θα πείτε ποτέ τίποτα? Όχι , δεν θα πείτε, γιατί δεν είναι αυτή η δουλειά σας. Η δουλειά σας είναι να σπιλώνετε, να θολώνετε και να βρωμίζετε ότι δεν ανήκει στη δικό σας κόσμο. Λοιπόν, λεβέντες , την Αριστερά είστε πολύ λίγοι για να την μειώσετε. Σε κάθε περίπτωση θα την προστατέψουμε με κάθε ικμάδα των δυνάμεών μας. Γιατί είναι η ζωή μας και η ελπίδα μας …

  9. Ο/Η Παναγία η Τσίπραινα λέει:

    Τα σχόλια στο tvxs

    https://tvxs.gr/news/ellada/telikos-den-itan-trol-minyma-tsipra-gia-tin-panagia

    Tassos Pagonis
    Πάλι καλά που δεν ανέφερε την «Παναγία Δεξιά» που έχουμε στην Θεσσαλονίκη. Εντωμεταξύ τον σφάζεις με το βαμβάκι Κούλογλου…
    . 4 εβδομάδες

    Paul Georgiadis
    ΜΗΝ ΤΑ ΒΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΕΞΗ,ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΤΣΟΓΛΑΝΙ ΕΙΝΑΙ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ.ΤΟ ΟΤΙ ΤΟΝ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ,ΣΙΓΑ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ,ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ Ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΥΛΗΣ
    · 4 εβδομάδες

    Τσαμπικα Μποτση
    Διαβάστε με προσοχή το μήνυμα, ΌΛΟΙ!!!…Την Aνύμφευτη Nύμφη…Τη Μάνα που προστατεύει τους αδύναμους και σκέπει τους αδικημένους. Που συγχωρεί και δεν τιμωρεί, και το όνομά της βρίσκεται στα χείλη όσων αισθάνονται ότι έχουν την ανάγκη της…που η πίστη καθενός, αλλά και ο σεβασμός στην πίστη καθενός…Πόσο πιό απλά να τα πει για να γίνει κατανοητός;;;
    · 4 εβδομάδες

    Tassos Pagonis
    Αν δεν πάει να βαφτίσει τον Ερνέστο δεν πιστεύουμε τίποτα
    · 4 εβδομάδες

    Τσαμπικα Μποτση
    Tassos Pagonis Ότι να’ ναι.Σταθερά εκτός θέματος. Κούρασες
    Μου αρέσει! · Απάντηση · 1 · 4 εβδομάδες

    Γιώργος Κολέμπας
    Αλέξη, πίσω στην σκέπη της Παναγίας των κατατρεγμένων, μπας και σε βοηθήσει να αντκαταστήσεις στην πρωθυπουργία τον ‘άπιστο» τον Κούλη! Ρε τι πρωθυπουργάρες μας αξίζουν, σε όσους ψάχνουν για «σωτήρες»!
    Μου αρέσει! · Απάντηση · 4 εβδομάδες

    Άρης Πάντος
    Παναγια Μεγαλοχαρη
    ΟΛΟΙ ΜΑΣΚΕΣ
    Μου αρέσει! · Απάντηση · 4 εβδομάδες

    Dimitris Alexiou
    Ούτε ο Παπαθεμελής να ‘ταν! Πασοκίτιδα αθεράπευτη!
    · 4 εβδομάδες

    Tassos Pagonis
    Ο Παπαθεμελής ήταν θεομπαίχτης. Τριγυρνούσε με την γραμματέα του και γινόταν τούρνα στα μπαράκια. Τον παίρναν τάβλα κάθε βράδυ.Ο Αλέξης είναι μια ασκητική μορφή που ρέπει προς τον …αναχωρητισμό
    · 4 εβδομάδες

  10. Ο/Η Ερμηνευτής των Γραφών λέει:

    Το επίθετο «άριος» ή άρειος» δεν είναι ξεκούδουνο, ούτε αθώο, προφανώς μπορεί να συσχετίζεται με τη βεβαρημένη ιστορία της εκμετάλλευσης του έργου του μεγάλου μουσικού από τους Ναζί. Μπορούσε να χρησιμοποιηθούν τα επίθετα επικό, πολεμικό, θριαμβικό.
    Ο Καβάκος μπορεί να δώσει εξηγήσεις αντί να καταφεύγει στη χρηματική διεκδίκηση και ο Γαβριηλίδης θα είναι υποχρεωμένος να τις κρίνει με επιείκεια και καλή πίστη..

  11. Ο/Η Σερέτης Σάββας λέει:

    Το κυριότερο ελάττωμα της ενδοαριστερής διαμάχης είναι ο ενστερνισμός γκεμπελικών μεθόδων της Δεξιάς. Δηλαδή, το να προσπαθείς να χτυπήσεις τον έχοντα διαφορετική από εσένα άποψη παραλλάσσοντας » κατάτι», ανεπαισθήτως πλην καθοριστικώς, την άποψη εκείνου, Εν γνώσει σου και έμπλεος μνησικακίας και μοχθηρίας. Καθημερινή πρακτική των βοθροκάναλων και όχι μόνον,
    Προς τι ο πρόλογος; Θα εξηγήσω αμέσως. Γράφει ο συντάκτης αυτής εδωνά της ανάρτησης ότι «μαργαριτάρι του αρχηγού του» ΣΥΡΙΖΑ είναι η εξής φράση: ««η ανύμφευτη νύμφη, η Υπέρμαχος Στρατηγός η Ελεούσα, η Γιάτρισσα, η Θαλασσινή, η Παρηγορήτρα, η Μάνα των απανταχού Ελληνίδων και Ελλήνων». Το παραθέτει έτσι, εντός εισαγωγικών, εννοώντας πως το μεταφέρει αυτολεξεί. Η αλήθεια είναι ότι παραξενεύτηκα… Και ανέτρεξα στην αυθεντική δήλωση (από τη «Ναυτεμπορική», δεν νομίζω να την θεωρεί κανείς φιλοΣΥΡΙΖΑ), η οποία στο τότε ρεπορτάζ της αναγράφει:

    – Μήνυμα για τον σημερινό εορτασμό της Παναγίας απέστειλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας μέσω των κοινωνικών δικτύων. «Ο λαός μας τιμά σήμερα την Παναγία. Την Aνύμφευτη Nύμφη, την Υπέρμαχο Στρατηγό, την Ελεούσα, τη Γιάτρισσα, τη Θαλασσινή, την Παρηγορήτρα. Τη Μάνα που προστατεύει τους αδύναμους και σκέπει τους αδικημένους. Που συγχωρεί και δεν τιμωρεί, και το όνομά της βρίσκεται στα χείλη όσων αισθάνονται ότι έχουν την ανάγκη της» γράφει ο Αλ. Τσίπρας στην ανάρτησή του και προσθέτει:
    «Στις σκοτεινές μέρες που περνάμε, με την υγειονομική και την οικονομική κρίση, αλλά και με τις τουρκικές προκλήσεις σε βάρος της πατρίδας μας, χρειαζόμαστε όλες και όλοι το κουράγιο, την ελπίδα, το φως, που η πίστη καθενός, αλλά και ο σεβασμός στην πίστη καθενός, στις παραδόσεις και στη λαϊκή ψυχή, μπορούν να προσφέρουν.
    «Χρόνια πολλά στις απανταχού Ελληνίδες, χρόνια πολλά στους απανταχού Έλληνες!»

    Όπως καθείς μπορεί να διακρίνει, η διαστρέβλωση της όντως δήλωσης από την υποτιθέμενη δήλωση είναι ουσιώδης. Ο κ. Τσίπρας είπε «…Τη Μάνα που προστατεύει τους αδύναμους και σκέπει τους αδικημένους. Που συγχωρεί και δεν τιμωρεί, και το όνομά της βρίσκεται στα χείλη όσων αισθάνονται ότι έχουν την ανάγκη της…», ΟΣΩΝ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΗΣ. Είπε ακόμη και : «…η πίστη καθενός, αλλά και ο σεβασμός στην πίστη καθενός…»
    Πάνω σε αυτήν την (ομολογώ λαϊκίστικη) δήλωση στήσατε ένα πανηγύρι παραποίησης, άκρατου γκεμπελισμού, διαστροφής των εννοιών – σκόπιμα και χυδαία. Η όλη ουσία του σχολιασμού σας συμπυκνώνεται στη φράση «…επίσημα πια κατά τον Αλέξη και το κόμμα του, το οποίο δεν έφερε αντίρρηση στο μαργαριτάρι του αρχηγού του, οι απανταχού Έλληνες τη γιορτάζουν (οι άθεοι, οι μουσουλμάνοι, οι Ιεχωβάδες, οι Προτεστάντες, οι αγνωστικιστές, οι παγανιστές κλπ δεν είναι πλέον Έλληνες κατά τον ΣΥΡΙΖΑ).» Μόνο που το ψευτοσυμπέρασμα στο οποίο καταλήγετε στηρίζεται ΣΕ ΜΗ ΛΕΧΘΕΝΤΑ! Ναι, σίγουρα και βεβαίως ο κ. Τσίπρας δεν καταδικάζει δημοσίως και μετά βδελυγμίας τη θρησκευτική πίστη, ναι σίγουρα και και βεβαίως ο κ. Τσίπρας ψαρεύει ψήφους στα θολά νερά των ενθέων, και μύρια άλλα όσα. Εγώ εν προκειμένω δεν υπερασπίζω τον κ. Τσίπρα – καταγγέλλω εσάς ως ψεύτες. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
    ΥΓ. 1: Εν αντιθέσει με το δικό σας, το κείμενο του εξαίρετου Άκη Γαβριηλίδη που επισυνάπτετε λέει τα πράγματα ως πρέπει να ειπωθούν, χωρίς να καταφεύγει σε ανόητα παραπειστικά τεχνάσματα.
    ΥΓ. 2: Όποιος θέλει να του δίνουν σημασία και να τον παίρνουν στα σοβαρά, πρέπει πρώτα-πρώτα να σοβαρευτεί ο ίδιος.

    • Ο/Η laskaratos λέει:

      Δεν διαστρέβλωσα απολύτως τίποτα, έβαλα σε εισαγωγικά τα επίθετα που απέδωσε στην Παναγία και τα οποία είναι επιεικώς γελοία, το Στρατηγίνα πολιτικά και χριστιανικά απαράδεκτο.
      Τα περί μάνας των αδικημένων κλπ, που απέκρυψα φοβούμενος προφανώς το αριστερό τους μεγαλείο, να τα συζητήσετε με την καντηλανάφτισσα της ενορίας σας και όχι εδώ.

      Η δήλωση καταλήγει «Χρόνια πολλά στις απανταχού Ελληνίδες, χρόνια πολλά στους απανταχού Έλληνες!».
      Στα σοβαρά θεωρείται πως συμπεριλαμβάνει στους απανταχού Έλληνες και τους άθεους ή τους μουσουλμάνους κλπ ή ότι απλά δεν τους περιλαμβάνει στους απανταχού Έλληνες;

      • Ο/Η Σερέτης Σάββας λέει:

        Να συζητήσω με την καντηλανάφτισσα της ενορίας μου και όχι εδώ. Κατανοητόν. Θα βρω ποια είναι η ενορία μου και θα μεριμνήσω. Και το ότι δεν πρόκειται να συζητήσω εδώ επίσης επίσης κατανοητόν. Και πολύ ασχολήθηκα…
        Μπαρδόν διά την όχλησιν. Δεν θα το ματακάμω…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.