Να αποκρατικοποιηθούν οι ιερατικές Σχολές

[Με αφορμή τους παπάδες της Σκύδρας και του Πορετσού]

Δεξιά, μια σεπτή μορφή της Ορθοδοξίας, ο αγιότατος Αρχιεπίσκοπος του Ντουσέτι (της πόλης όπου ζει τώρα ο πρώην Πρόεδρος της χώρας Γκιόργκι Μαργκβελασβίλι), Ζώσιμος (Shioshvili), κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση ιεροσπουδαστή στα 1988. Αριστερά ο καταγγέλλων πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Skhiladze, που τώρα ζει στο Παρίσι και μπορεί πλέον να μιλήσει, όπως και ο συνήγορός του Γεωργιανός ιερέας Ζαχαρίας Peradze, που ζει στην Κύπρο

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Με αφορμή τη ρατσιστική αντιπροσφυγική και αντιχριστιανική στάση δυο απλών παπάδων (η λαϊκίστικη Αριστερά κολακεύει και τον «λαϊκό κλήρο», που αυθαίρετα τον ξεχωρίζει από τους δεσποτάδες με το ταξικό της κριτήριο), του αρχιμανδρίτη της Σκύδρας (ευτυχώς ζήτησε μετά συγνώμη) και του εφημέριου του Πορετσού, ως οφειλόμενη απάντηση σε μια επικίνδυνη συμπεριφορά που δεν καταδικάστηκε από την ηγεσία της Εκκλησίας, θα εκθέσω το ανυπόληπτο περιβάλλον των ιερατικών σχολών που εκκολάπτουν με τα χρήματα των φορολογούμενων τέτοια μπουμπούκια. Για την ακρίβεια όμως να σημειώσω πως πάρα πολλοί ιερείς δεν είναι απόφοιτοί τους και δεν γνωρίζω σε ποια ιερή μήτρα, κυοφορήθηκαν οι δυο ιερείς που ενέπνευσαν το παρόν και οι οποίοι είναι κατά την αντίληψή μου ηθικά (ίσως και ποινικά) υπόλογοι, σε ότι μας αφορά, αποκλειστικά και μόνο για τα πρόσφατα ρατσιστικά περιστατικά, στο βαθμό που συνέβαλαν.

Έχουμε γράψει για την ιερατική Σχολή Κορίνθου: «Γιατί «η Χούντα» έκλεισε την ιερατική Σχολή Κορίνθου;». «…Στις προκλητικές ανακρίβειές του δεσπότη, απάντησε με εκτεταμένη επιστολή που η εφημερίδα δεν δημοσίευσε (!) ο Τριαντάφυλλος Τασιόπουλος, εκδότης της Ορθόδοξης εφημερίδας «Αγώνας» (28/6/2017, από τη σελ.10 και μετά, εδώ: http://www.agonas.org/pdf/1707.pdf ). Από την απάντηση αντιγράφω μια αναφορά στη Σχολή της Κορίνθου, που εξηγεί γιατί την έκλεισε ο Ιερώνυμος Α΄: «Αιτία που πολέμησε με αβυσσαλέο μίσος ο Κορίνθου Παντελεήμων (σημ.Λ. ο συγκάτοικος της κας Λούλας) τον Ιερώνυμο, υπήρξε η απομάκρυνση της Ιερατικής Σχολής από την Κόρινθο καθόσον είχε μεταβληθεί σε σφηκοφωλιά διαφθοράς και ανωμαλίας …».

Βαγγέλης Παυλίδης, από τη «Γαλέρα»

Ο μακαρίτης εκκλησιαστικός συντάκτης Βασίλης Α. Λαμπρόπουλος, φίλος και συνεργάτης του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών, του Συνδέσμου Ιστορικών Συγγραφέων, δημοσιογράφος από το 1964 ως το 1992 σε εφημερίδες (ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ, κλπ) και σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς ΕΡΤ, ΥΕΝΕΔ, κλπ, ειδικός σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας, της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπήρξε αποκαλυπτικός για τις ιερές Σχολές:  («Σκάνδαλα, Εκκλησία της Ελλάδος»-Kalami.net). «..Όσο για τα λεγόμενα ροζ σκάνδαλα από τις εκκλησιαστικές σχολές τα παιδιά «εκπαιδεύονται» στην αρσενοκοιτία! Πηγαίνετε σε μία εκκλησιαστική σχολή και δείτε μαζεμένα τα παιδιά. Είναι εύκολο να διαπιστώσετε πόσα απ΄ αυτά είναι κουνιστοί. Τα παιδιά αυτά οδηγούνται στην ιεροσύνη και στις κρεβατοκάμαρες υψηλόβαθμων στελεχών της Εκκλησίας, είτε για παθητική είτε για ενεργητική ομοφυλοφιλία. Ως παλαιός, και  επί 28 χρόνια, εκκλησιαστικός συντάκτης, που παρακολουθεί και τα τωρινά τεκταινόμενα έχουμε  να πούμε ότι: Τίποτε απ΄ αυτά δεν ήταν άγνωστα στο εσωτερικό της Εκκλησίας…».

Στα ΝΕΑ της 21.6.2001 (Ζαχαριάδης Γιώργος), γράφτηκε για τη Σχολή της σκανδαλώδους Μονής Πάτμου: «Καταγγελίες για ροζ σκάνδαλα βάζουν….φωτιά στην Πάτμο». «Στην επιστολή γίνεται λόγος για βιασμό μαθητή στην Ιερατική Σχολή της Πάτμου, αλλά και σεξουαλικές παρενοχλήσεις άλλων μαθητών, όπως επίσης και φιλοξενία «λαϊκών προστατών» στη Μονή, και μοναχών από άλλες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και ένας εξομολόγος που έχει εκδιωχθεί από το Άγιον Όρος γιατί συνελήφθη να ασχημονεί….».

Στο ΒΗΜΑ (ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ25 Νοεμβρίου 2008, 00:06), διαβάζουμε πως  «η Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας στην Αμερική ζει τη δική της θύελλα που προκάλεσε η καταγγελία ενός σπουδαστή της Θεολογικής Σχολής του Αγίου Βλαδίμηρου: αφού κατήγγειλε ότι είχε σεξουαλική σχέση με κληρικό του σεμιναρίου, στη συνέχεια αυτοκτόνησε».

Ένα ροζ σκάνδαλο μεταξύ ανδρών που ξέσπασε αρχές του 1997 στη Θεολογική Σχολή της Βοστώνης, στάθηκε η αιτία να παραιτηθεί ο ιερός Σπυρίδων, Αρχιεπίσκοπος των ΗΠΑ, ο οποίος αργότερα κατήγγειλε πως οι ενδοεκκλησιαστικοί του αντίπαλοι το κατασκεύασαν για να τον ξεφορτωθούν. «Στη διάρκεια ενός ολονύκτιου πάρτυ μεθυσμένων, ένας άγαμος ιερέας από την Ελλάδα κακοποίησε σεξουαλικά έναν νεαρό σπουδαστή …. Μια πειθαρχική Επιτροπή της Σχολής συνέστησε αποβολή του ιερέα. Όμως ο πρύτανης τον άφησε να αποφοιτήσει και να επιστρέψει στην Ελλάδα» (“Greek bishops trying to oust new archbishop”-PG News, July 11, 1999). Αντιγράφω από συνέντευξή του κ.Σπυρίδωνα στα ΝΕΑ (Ζαχαριάδης Γιώργος, 24 Σεπτεμβρίου 1997/00:00): Ερώτηση: «Τον τελευταίο καιρό διατυπώνονται και στον ελληνικό Τύπο ορισμένα σχόλια που στρέφονται εναντίον σας. Κυρίως έχουν σχέση με ένα περιστατικό που συνέβη μεταξύ δύο ιερωμένων και που πήρε διαστάσεις «ροζ σκανδάλου».  Πώς ακριβώς έχει το θέμα;..» («Ο ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ»).

Στην ίδια αρχιεπισκοπική επαρχία, ξέσπασε στα 2012 στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού στο Μπρούκλιν, όπου ένας 50χρονος σπουδαστής της επιτέθηκε σεξουαλικά στην κατασκήνωση της Σχολής σε μια κοπέλα, κόρη Ελληνοαμερικανού παπά, που εργαζόταν ως νταντά ενός από τα παιδιά του. Δράστης ήταν ο μετέπειτα σεβάσμιος ιεροδιάκονος Γρηγόριος Ιωάννης Smyrni, έγγαμος και πατέρας 6 παιδιών, ο οποίος έδινε στην κοπέλα ναρκωτικά σε υπερδοσολογία, που την ανάγκασε να καταφύγει σε νοσοκομείο («Deacon Gregory»). Το κρούσμα δεν τον εμπόδισε να ξεκινήσει αργότερα ιερατική καριέρα στη ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία της αμερικανικής Υπερορίας, με το γνωστό κόλπο της αλλαγής εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας («Former seminarian John Smyrni ordained a deacon in ROCOR»-09/11/2018). Στις 22 Μαρτίου του 2015, η μικρή Ορθόδοξη Ακαδημία του Αγίου Ιννοκέντιου στο Κόντιακ της Αλάσκας («Archpriest Paisius DeLucia»), έδιωξε τον ιδρυτή και Σχολάρχη της, τον πρωθιερέα Παϊσιο Ντε Λουτσία της Βουλγαρικής Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας, κατηγορούμενο για φυσική, προφορική και ψυχολογική κακοποίηση σπουδαστών. «Οι καταγγελίες πρώην φοιτητών της ακαδημίας είχαν πυροδοτήσει έρευνα από την πολιτεία της Αλάσκας». Ο πανοσιολογιότατος προερχόταν από τη διαβόητη Ιερά Αρχιεπισκοπή Σοδομιτών κληρικών της Βασιλουπόλεως («Archdiocese of Vasiloupolis»), του καταδικασμένου για παιδεραστία  Έλληνα Μητροπολίτη Πανιερότατου Παγκρατίου (Βρυώνη), πρώην ιερέα της δικαιοδοσίας του Οικουμενικού  Πατριαρχείου στην Πενσυλβάνια («Eastern Orthodox diocese defrocks Kodiak religious academy headmaster», 28.9.2016).

Αυτά τα σκάνδαλα σε ιερές Σχολές αρρένων, συνέβαιναν ανέκαθεν αφού είναι αδιανόητο να επιβληθεί σεξουαλική αποχή σε νέους. Στα 1793, τη χρονιά του θανάτου του,  ο  λόγιος Χριστόδουλος Παμπλέκης, ευρισκόμενος στην Λειψία έχοντας εγκαταλείψει την Αθωνιάδα, απογοητευμένος και από το επίπεδο της διδασκαλίας και από τα σεξουαλικά σκάνδαλα,  απαντά στον αισχρό υβριστή του δεσπότη Διονύσιο (Μιχαήλ) του Πλαταμώνος, που μεταξύ των άλλων τον περιέπαιζε για την αναπηρία του (μονόφθαλμος) σε προσβλητική σάτιρα: «Ακολουθία ετεροφθάλμου και αντιχρίστου Χριστόδουλου του εξ Ακαρνανίας». Ο σοβαρός λόγιος που του θυμίζει πως τα χρόνια της Αθωνιάδας: «…κάτω εις την αμπελικήν του μοναστηρίου, όχι μόνον έτρωγες και έπινες, ουδέ μόνον ετραγώδεις και εχόρευες με τας λύρας, αλλά και σαρίκι γυναικείον έβανες εις την κεφαλήν σου, και πιστολιαίς έριπτες περιπατών με τους πόδας γυμνούς έως τα γόνατα….οι καλόγκαιροι εφώναζον και σας πουτ…του σχολείου…….οι καλόγκαιροι εφώναζον και ημάς τους ιδίους πουτ…και πούσ…, το οποίον ημείς δεν το καταδεχόμεθα……Διά τούτο εδιώχθην κύριε Ντελή Δήμο (δια να μην είπω άγιε απόστολε) και όχι μόνον εγώ….όσοι δεν ευχαριστούντο εις τας ασελγείας, ακολασίας….» (Ιώσηπου Μοισιόδακος «Απολογία», επιμ. Ά.Αγγέλου, σ.οθ΄). ΄Ενα χρόνο μετά πέθανε και ο Διονύσιος, ο οποίος σήμερα υμνολογείται ασύστολα, ακόμη και ως ευεργέτης «πενομένων» ιερέων που εμπορεύονταν ιεροπραξίες:  «Αλλά και ως επίσκοπος δεν αμελούσε να βρίσκεται δίπλα στο ποίμνιο του. ..Έτσι, όταν ο ιερομόναχος Βενέδικτος, ηγούμενος της Μονής των Κλημάδων, ιδρυτής και ευεργέτης του σχολείου της Σκαμνιάς, ευρισκόμενος σε «ανάγκη» τον παρακάλεσε να μεσολαβήσει στον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, για να του δώσει την άδεια να κάνει «αγιασμούς» στην πόλη της Θεσσαλονίκης, ελπίζοντας πως οι χριστιανοί κάτοικοί της θα τον συνδράμουν οικονομικά, ο Διονύσιος δέχθηκε να τον βοηθήσει» («Επίσκοποι Πλαταμώνος»).

Τώρα όπως αποκαλύπτεται («New allegations against Georgian Orthodox Church»-6 November 2019 by OC Media), δυο Γεωργιανοί ιερείς που ζουν στο Παρίσι και στην Κύπρο και δεν ανήκουν πλέον στη δικαιοδοσία του πατριάρχη Ηλία, καταγγέλλουν παλαιότερη σεξουαλική παρενόχληση στη Θεολογική Ακαδημία της Τιφλίδας, η οποία κουκουλώθηκε από την ηγεσία του Γεωργιανού πατριαρχείου η οποία άλλωστε κατηγορείται τώρα από μητροπολίτη ακόμη και για παιδεραστία («Μητροπολίτης καταγγέλλει τον διώκτη της Ομοφυλοφιλίας πατριάρχη της Γεωργίας, για παιδεραστία και Σοδομισμό-Προσοχή μην το πληροφορηθεί ο κ.Ιερώνυμος και σοκαριστεί»). Αντιγράφω τώρα το ρεπορτάζ με τις καταγγελίες των δυο ιερέων:

«Νέοι ισχυρισμοί περί σεξουαλικής κακομεταχείρισης εμφανίστηκαν κατά κληρικού της Γεωργιανής Ορθόδοξης Εκκλησίας….ο Αρχιεπίσκοπος του Ντουσέτι Ζώσιμος Shioshvili κατηγορήθηκε για σεξουαλική επίθεση σε άνδρα φοιτητή στη Θεολογική Ακαδημία της Τιφλίδας τη δεκαετία του 1980, όταν ήταν πρύτανης του ιδρύματος. Οι ισχυρισμοί έρχονται μόλις μια εβδομάδα μετά από κατηγορίες για ομοφυλοφιλία και κακομεταχείριση των «νεαρών ανδρών  και αγοριών» εναντίον του επικεφαλής της Εκκλησίας, του Πατριάρχη Ηλίας Β ‘. Οι ισχυρισμοί εναντίον του Σιοσβήλι έγιναν από τον ορθόδοξο ιερέα Giorgi Skhiladze, ο οποίος ζει σήμερα στη Γαλλία και δεν εμπίπτει στην εξουσία της Γεωργιανής Ορθόδοξης Εκκλησίας.……Ο Σκιλάντσε σημείωσε ότι αντί να λάβει τιμωρητικά μέτρα, ο Πατριάρχης Ηλία Β ‘προήγαγε τον Ζώσιμο ενώ ο ίδιος, και άλλοι που είχαν βοηθήσει να τον εκθέσει, διώχτηκαν από την Ακαδημία….Μετά τις κατηγορίες του Skhiladze, η διαδικτυακή δημοσίευση της Γεωργίας Tabula δημοσίευσε μια επιστολή που φέρεται ότι έχει γραφτεί από τον μαθητή που έχει υποστεί σεξουαλική επίθεση από τον Αρχιεπίσκοπο Shioshvili..

Γεωργιανός ιερέας, οπλισμένος με ένα σκαμνί (δεν θα με εξέπληττε αν είναι παιδεραστής ή κρυφός ομοφυλόφιλος),  επιτίθεται μαζί με χιλιάδες πιστούς στη διαδήλωση των LGBT (ομοφυλόφιλοι), στις 17 Μαΐου 2013-Φωτ. Radio Svoboda

Σύμφωνα με την επιστολή, ο φοιτητής εγγράφηκε στην Ακαδημία το 1988.…….Οι ισχυρισμοί του Skhiladze επιβεβαιώθηκαν από τον πρωτοπρεσβύτερο Ζαχαρία Peradze, που επί του παρόντος υπηρετεί στην Κύπρο. …. Ο Σκιάλαντ είπε επίσης ότι ενημέρωσαν κι άλλους εκκλησιαστικούς παράγοντες για τη συμπεριφορά του Σιοσβήλι.…Κάποιοι άλλοι τους είπαν, ειρωνικά, ότι όταν οι ίδιοι άρχισαν να αντιμετωπίζουν το ζήτημα, κανείς δεν τους υποστήριζε και έτσι δεν θα το δοκιμάσουν τώρα …«Έτσι μας άφησαν μόνους μας να αντιμετωπίσουμε την KGB». …Ο επικεφαλής εκπρόσωπος της Εκκλησίας, Andria Jagmaidze, δήλωσε ότι οι κατηγορίες εναντίον του Αρχιεπισκόπου ήταν «ενορχηστρωμένη επίθεση στην Εκκλησία». Είπε στην τηλεόραση Pirveli ότι περίμεναν περισσότερες κατηγορίες όπως αυτές, αλλά ότι ήταν όλες «αβάσιμες» και ότι δεν υπήρχαν αποδείξεις»…».

Νομίζω πως η ύπαρξη στη χώρα μας κρατικών ιερών σχολών, εξόδοις των φορολογούμενων, αποτελεί ένα σκάνδαλο που πρέπει να λήξει, άσχετα με το αν αυτές είναι ροζ ή απλά κατάμαυρες («Η Αθωνιάδα της Αριστεράς»).

This entry was posted in Ieres_Ependyseis, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Των Αμνοεριφίων, θρησκεία/κλήρος, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

8 Responses to Να αποκρατικοποιηθούν οι ιερατικές Σχολές

  1. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    http://www.topontiki.gr/article/349428/ratsistiko-paralirima-sti-skydra-apo-ierea-kata-prosfygon-video

    1.11.2019 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB
    Ρατσιστικό παραλήρημα στη Σκύδρα από ιερέα κατά προσφύγων (Video)

    http://www.patrisnews.com/fovero-ntokoumento-gia-to-istoriko-monastiri-tou-poretsou/

    Φοβερό ντοκουμέντο για το ιστορικό Μοναστήρι του Πορετσού
    15 Νοεμβρίου 2019

    (Για όλους τους νουνεχείς συνελληνες , αλλά και για τους σημερινούς ρατσιστές)
    Του Σωτηρη Χ. Σωτηρόπουλου*

    «Παραθέτω, αποσπασματικά, ένα συγκλονιστικό και συνάμα συναρπαστικό γεγονός που συνέβη στο χωριό Πορετσό (Αγραμπελα) Αχαιας επι Τουρκοκρατίας….
    Αυτές τις μέρες το Ιστορικό Μοναστήρι του Πορετσού (που τωρα είναι κλειστό και ανενεργό) έγινε το “αστέρι” της δημοσιότητας γιατί εκεί θα μεταφέρονταν πρόσφυγες μαναδες με μικρά παιδιά… Και ξετυλίχτηκαν σκηνές απείρου κάλλους με αποτέλεσμα από τους 50 που πήγαν εκεί για να μείνουν, έμειναν μόνο 2 μανάδες με 4 παιδιά, ενω είχαν προγραμματίσει να πάνε και δάσκαλο για τα παιδιά κλπ.
    Δυστυχώς όμως υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από τους κατοίκους του χωριού Πορετσό με πρωτοστάτες ενα πρώην Δήμαρχο της περιοχής και τον παπά του χωριού !!!
    Το Μοναστήρι με Κρατικές δαπάνες (περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ !!!) έχει ανακαινιστεί προσφάτως για να γίνει Ξενώνας Προσκυνηματικου τουρισμού, πολυτελείας (μερικοί ορέγονταν να το κάνουν ιδιωτικό Ξενοδοχείο, αλλά εμείς τους χαλάσαμε τα σχέδια και αγωνιστήκαμε και έτσι έμεινε “τυπικό Ορθόδοξο Μοναστήρι” συμφωνα με υο ΚΑΣ και το Υπουργείο Πολιτισμού, μόνο που δεν στέλνουν εκεί μοναχούς…)

    …..
    Γιαυτο και γράφω την τόσο ενδιαφέρουσα ιστορία που αφορά τους προγόνους των σημερινών ρατσιστών Πορετσανων. Ένας δικός τους πρόγονος περιέθαλψε κρυφά ενα κυνηγημένο φτωχό Τουρκόπουλο και μάλιστα με κίνδυνο της ζωής του…
    Αυτό, έφυγε και όταν μεγαλωσε έγινε Βαλής (ο ανώτερος Διοικητής) της Πελοποννήσου και θυμήθηκε τον ευεργέτη του απλό άνθρωπο του Πορετσού κυρ Σπήλιο Κλοκωνη και του είπε τι θέλει να του χαρίσει.
    Και ο καλός γέροντας Κλοκωνης του ζήτησε γρόσια για να αγιογραφήσει το Μοναστήρι, την κεντρική Εκκλησία του χωριού και να φτιάξει ένα μεγάλο γεφύρι… Πήρε πάρα πολλά γρόσια και τα πραγματοποίησε

  2. Ο/Η Ρασπούτιν λέει:

    https://www.hermanlaw.com/practices/clergy-abuse/greek-orthodox-church/


    A Law Firm for victims of Sexual Abuse
    Greek Orthodox Church

    Although not as highly publicized as the sexual abuse epidemic in the Catholic Church, the Greek Orthodox Church has a history of sexual abuse by clergy members. Herman Law understands the structure of the Greek Orthodox Church and has experience in bringing lawsuits against local parishes, as well as the governing archdioceses.

  3. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    https://www.tovima.gr/2008/11/25/archive/nees-ypotheseis-paiderastias-stin-arxiepiskopi-amerikis/

    Ενημερώθηκε: 25 Μαρτίου 2007, 00:00
    | tovima.gr

    Νέες υποθέσεις παιδεραστίας στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής

    * Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Δημήτριος προσπαθεί να περιοριστεί ο αρνητικός αντίκτυπος για την Ορθόδοξη Εκκλησία ενώ έχει καταβάλει αποζημιώσεις 8,3 εκατ. δολαρίων για παλαιότερες ιστορίες που τώρα βγαίνουν στο φως
    Νέες υποθέσεις παιδεραστίας στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής Δύο άνδρες κατέθεσαν μήνυση εναντίον ιερέα για σεξουαλική κακοποίηση που συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του »80

    Β. ΝΕΔΟΣ

    https://www.tovima.gr/2008/11/25/archive/i-arxiepiskopi-amerikis-sti-dini-twn-skandalwn-paiderastias/
    25 Νοεμβρίου 2008, 00:06
    Καταγγελίες για βιασμούς ανηλίκων από ιερείς συγκλονίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία

    Η Αρχιεπισκοπή Αμερικής στη δίνη των σκανδάλων παιδεραστίας

    Καταγγελίες για βιασμούς ανηλίκων από ιερείς συγκλονίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία Η Αρχιεπισκοπή Αμερικής στη δίνη των σκανδάλων παιδεραστίας Ολα για όλα στη μάχη για την επόμενη μετά τον Αρχιεπίσκοπο κ. Δημήτριο ημέρα
    ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

    https://www.protothema.gr/world/article/754793/tsounami-apokalupseon-gia-oikonomika-kai-sexoualika-skandala-stous-kolpous-tis-orthodoxis-ekklisias-tis-amerikis/

    «Τσουνάμι» καταγγελιών για οικονομικά και σεξουαλικά σκάνδαλα στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής
    26/01/2018, 21:16

    Ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής της Ιεράς Αρχιεπισκοπής υποστηρίζει μεταξύ άλλων πως καταβλήθηκαν 17 εκατ ευρώ για νομικές διευθετήσεις που αφορούσαν αγωγές σε βάρος κληρικών που κακοποίησαν σεξουαλικά ανήλικα παιδιά και γυναίκες

    https://tvxs.gr/news/ellada/skandala-paidofilias-kai-diafthoras-stin-ellinorthodoksi-arxiepiskopi-toy-toronto

    Σκάνδαλα παιδοφιλίας και διαφθοράς στην ελληνορθόδοξη αρχιεπισκοπή του Τορόντο

    07:23 | 16 Αυγ. 2018 Τελευταία ανανέωση 07:53 | 16 Αυγ. 2018
    Φωτεινή Λαμπρίδη

    Διορισμοί παιδεραστών και κατάχρηση δεκάδων χιλιάδων δολαρίων από έρανο για άρρωστο μωρό είναι μόνο κάποιες από τις κατηγορίες που προσάπτει η ελληνική κοινότητα του Τορόντο στον ορθόδοξο αρχιεπίσκοπο Σωτήριο Αθανασούλα. Το μεγάλο σκάνδαλο, το οποίο απασχολεί την Ελληνική κοινότητα του Καναδά αλλά και τον καναδικό τύπο που φιλοξενεί εκτενή ρεπορτάζ, περιλαμβάνει ακόμα υπεξαίρεση χρημάτων που προορίζονταν για τις ανάγκες φτωχών και απόρων.

    http://www.topontiki.gr/article/251982/ta-megala-adiexoda-tis-arhiepiskopis-amerikis

    20.12.2017 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
    Τα μεγάλα αδιέξοδα της Αρχιεπισκοπής Αμερικής

    Κακοδιαχείριση ή «φαγοπότι»

    Δεν είναι, προφανώς, κάτι που αναμένει κάποιος, μια εύρωστη οικονομικά και με μέγιστες πολιτικές διασυνδέσεις Αρχιεπισκοπή, όπως αυτή της Αμερικής, να την κυνηγάνε οι τράπεζες. Πριν, ωστόσο, αναφερθούμε επιγραμματικά στα όσα συνθέτουν την οδυνηρή οικονομική πραγματικότητα και τις οσμές σκανδάλων που βαραίνουν την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι κανείς από όσους παρακολουθούν στενά το θέμα δεν έχει αφήσει ούτε έναν υπαινιγμό για ιδιοτελή συμπεριφορά του αρχιεπισκόπου. Σ’ αυτό, ωστόσο, που όλοι συμφωνούν είναι ότι εδώ και αρκετό καιρό η κατάσταση έχει ξεφύγει από τα χέρια του Δημητρίου και κάποιοι στον κύκλο των συνεργατών του κάνουν παιχνίδι.

    Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ελληνοαμερικανικού Τύπου, οι λόγοι που υπαγόρευσαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να ζητήσει (κομψά) από τον Δημήτριο να αποχωρήσει «οικειοθελώς και εν ειρήνη» από τον αρχιεπισκοπικό θρόνο έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την οικονομική διαχείριση.

    Πολλοί από τους αξιωματούχους της χαρακτηρίζουν την οικονομική κατάσταση της Αρχιεπισκοπής ως πτώχευση, ενώ άλλοι μιλούν «για οικονομικά σκάνδαλα».

    Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνικού Κήρυκα» (ομογενειακή εφημερίδα της Νέας Υόρκης), το έλλειμμα ξεπερνά τα 8,5 εκατομμύρια δολάρια. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ετήσιος οικονομικός προϋπολογισμός της Αρχιεπισκοπής έχει υπερδιπλασιαστεί κατά τα δεκαεννέα χρόνια της αρχιεπισκοπίας του αρχιεπισκόπου Δημητρίου από τα 13 εκατ. δολ. στα 30 εκατ. δολ. Διευκρινίζεται ότι σ’ αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι κατ’ έτος χορηγίες των εκατομμυρίων από την «Ηγεσία των 100», ούτε και του Ταμείου «Πίστη: Για την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό».

    Οσμή σκανδάλου διαφαίνεται και στην υπόθεση της ανοικοδόμησης του ναού του Αγίου Νικολάου, που κατέρρευσε με την πτώση των δίδυμων πύργων στη Νέα Υόρκη το 2001. Από τότε, για την κατασκευή του ναού, μεγέθους 400 τ.μ., οι δαπάνες έχουν καλύψει το διπλάσιο του προϋπολογισμού (από 20 εκατ. δολάρια σε 40) και το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, ενώ κάποιοι υποστηρίζουν ότι το συνολικό του κόστος – όταν με τη βοήθεια του Κυρίου ολοκληρωθεί – θα φτάσει τα 80!!! Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, η κατασκευαστική εταιρεία που ανέλαβε το έργο έχει σταματήσει τις εργασίες διεκδικώντας χρήματα που έπρεπε να έχει λάβει. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προβλήματα οικονομικής φύσεως έχουν ανακύψει και στη Θεολογική Σχολή της Βοστόνης, την οποία εποπτεύει η Αρχιεπισκοπή της Αμερικής.

    Όπως υποστηρίζουν άνθρωποι με τους οποίους συνομίλησε το «Ποντίκι» και γνωρίζουν (από μέσα) την υπόθεση, έχουν ακουστεί και κανόνια από επιταγές της Αρχιεπισκοπής που έσκασαν. Κάτι που επίσης έχει ακουστεί είναι ότι μεγάλη αμερικανική τράπεζα ζήτησε από την Αρχιεπισκοπή να κλείσει τους λογαριασμούς της σε αυτήν.

    Σε όλο αυτό το κλίμα παραλυσίας, εκκλησιαστικοί κύκλοι προσθέτουν επίσης την αδυναμία του αρχιεπισκόπου να εκλέξει μητροπολίτη Σικάγου με αποτέλεσμα η σημαντική αυτή Μητρόπολη να παραμένει – από προφανή διοικητική αδυναμία του Δημητρίου – ακέφαλη.

    Ο άνθρωπος του Δημητρίου

    Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στην Αρχιεπισκοπή και των προσπαθειών που κάποιοι καταβάλλουν να μετακυλήσουν ευθύνες είναι όσα μεταφέρονται από τον ομογενειακό Τύπο, ο οποίος παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις.

    Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά τα δημοσιεύματα και υπό το βάρος της οικονομικής κατάρρευσης της Αρχιεπισκοπής, ο αρχιεπίσκοπος Δημήτριος ανακοίνωσε στα μέλη της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Αρχιεπισκοπής Αμερικής την απομάκρυνση από την αρχιεπισκοπή του Ιερώνυμου Δημητρίου, ο οποίος ήταν επικεφαλής των διοικητικών και οικονομικών υποθέσεων της Αρχιεπισκοπής κατά τα τελευταία 19 χρόνια, όσα δηλαδή και η αρχιεπισκοπία του Δημητρίου.

    Σύμφωνα με όσα γράφονται στις ελληνοαμερικανικές εφημερίδες («Εθνικός Κήρυκας»), «κανείς δεν φαινόταν να γνωρίζει τι γινόταν στα οικονομικά πλην του κ. Τζέρη Δημητρίου και του αρχιεπισκόπου κ. Δημητρίου, ενώ οι εκθέσεις και οι αναφορές που δίνονταν στις συνεδριάσεις του Αρχιεπισκοπικού Συμβουλίου και των Κληρικολαϊκών Συνελεύσεων ήθελαν κάποιον μάντη να τις αποκωδικοποιήσει. Από όσο μπορεί να γνωρίζει ο ‘‘Ε.Κ.’’, ουδαμού στις οικονομικές εκθέσεις δεν φαίνεται το ποσό από την πώληση της οικίας του αείμνηστου αρχιεπισκόπου Ιακώβου μέσα στην περίοπτη τοποθεσία του Country Club (Λέσχη), στο επιφανές προάστιο του Rye της Νέας Υόρκης. Η οικία πουλήθηκε όταν η αγορά των ακινήτων βρισκόταν στα πλέον χαμηλά της επίπεδα. Φυσικά η ευθύνη για το οικονομικό κατάντημα πρέπει να διαμοιρασθεί και στα μέλη της Επαρχιακής Συνόδου, που δεν απαιτούσαν καθαρούς λογαριασμούς και ελέγχους, καθότι σε πλείστες των περιπτώσεων με λίγες εξαιρέσεις και στις δικές τους Μητροπόλεις ήταν και είναι ανεξέλεγκτοι, με υποτυπώδεις ελέγχους και γενικόλογες αναφορές. Επί πλέον με τις υποχρεώσεις του της Αρχιεπισκοπής ο κ. Τζέρη Δημητρίου είχε και τη διαχείριση του ανεγειρόμενου ιερού ναού του Αγίου Νικολάου στο Σημείο Μηδέν του Μανχάταν».

    Είναι – έχουμε την εντύπωση απ’ όλα τα παραπάνω – προφανές πως η διαδικασία για την αλλαγή σκυτάλης στην Αρχιεπισκοπή της Αμερικής έχει ήδη ξεκινήσει…

    https://www.ekirikas.com/%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-boston-globe-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF/

    Εκτενές δημοσίευμα της «Boston Globe» για τη Θεολογική Σχολή για τις «οικονομικές προκλήσεις»
    Του Θεοδώρου Καλμούκου 25 Απριλίου, 2019


    Το κεντρικό κτίριο διοίκησης του Ελληνικού Κολεγίου και της Θεολογικής Σχολής του Τιμίου Σταυρού Βοστώνης, στην πλέον περίοπτη θέση της πόλης Μπρούκλαϊν. Φωτογραφία: Εθνικός Κήρυκας-Θεόδωρος Καλμούκος.

    ΒΟΣΤΩΝΗ. Η μεγαλύτερη εφημερίδα της Βοστώνης, η «Boston Globe», ανάρτησε εκτενές δημοσίευμα στην ηλεκτρονική της έκδοση αργά το βράδυ της Τρίτης 23 Απριλίου, με τίτλο «η Πολιτεία προειδοποιεί το Ελληνικό Κολέγιο και τη Σχολή του Τιμίου Σταυρού για τις τεράστιες οικονομικές τους προκλήσεις».

    Το άρθρο φέρει την υπογραφή της δημοσιογράφου Laura Krantz (Λάουρα Κραντζ) και στηρίζεται στην επιστολή που έστειλε η πολιτεία της Μασαχουσέτης στο Ελληνικό Κολέγιο και στη Σχολή με ημερομηνία 13 Μαρτίου 2019 την οποία απεκάλυψε ο «Ε.Κ.» στις 4 Απριλίου 2019.

    Με την επιστολή αυτή η πολιτεία της Μασαχουσέτης ζητούσε εξηγήσεις για την πορεία της Σχολής αναφορικά με τον αριθμό των φοιτητών, αλλά και θέματα οικονομικής και διοικητικής φύσεως.

    Την επιστολή με ημερομηνία 13 Μαρτίου 2019 υπέγραψε ο Κάρλος Ε. Σαντιάγο (Carlos E. Santiago), κομίσιονερ της Ανώτατης Παιδείας (Commissioner of Higher Education) και άφηνε ανοικτή την πιθανότητα οι Αρχές της Πολιτείας της Μασαχουσέτης να σταματήσουν το Σχολείο να χορηγεί.

    Στην επιστολή τονιζόταν ευκρινώς, πως «το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να προβεί σε δικαστική ακρόαση (adjudicatory hearing) για να αποφασίσει εάν θα ανακαλέσει ή θα αναστείλει την εξουσιοδότηση από το ίδρυμα να παρέχει πτυχία».

    Το δημοσίευμα αναφέρει ότι «την Τρίτη (23 Απριλίου) η Σχολή δέχθηκε δημόσια ειδοποίηση από τις περιφερειακές Αρχές Αναγνώρισης για τα ίδια προβλήματα». Υπογραμμίζει ότι «το Σχολείο λειτουργεί με έλλειμμα επί περίπου οκτώ χρόνια, έχει δανεισθεί χρήματα από το κληροδότημά του και πάσχει από μείωση των εγγραφών φοιτητών και φτωχό προγραμματισμό».

    Στο δημοσίευμα της «Boston Globe» υπογραμμίζεται επίσης πως «την Τρίτη (23 Απριλίου) η Επιτροπή Ανώτατης Εκπαίδευσης Νέας Αγγλίας (New England Commission of Higher Learning) εξέδωσε ‘ειδοποίηση’ στο Σχολείο τονίζοντας πως η αναγνώρισή της θα μπορούσε να τεθεί σε διακινδύνευση εάν συνεχιστούν οι τωρινές καταστάσεις. Η Επιτροπή θα παρακολουθεί τη Σχολή και θα επαναξιολογήσει έπειτα από δύο χρόνια».

    Αναγράφεται στο άρθρο πως «το Ελληνικό Κολέγιο είναι ανάμεσα σ’ ένα πλήθος μικρών ιδιωτικών Σχολείων στη Νέα Αγγλία, τα οποία αγωνίζονται οικονομικώς. Βασίζονται κατά πολύ στα δίδακτρα και είναι σε δυσκολία όταν μειώνονται οι εγγραφές. Τα Θρησκευτικά σχολεία στη Βορειοανατολική Περιφέρεια είναι ανάμεσα σ’ εκείνα τα οποία έχουν δει την περισσότερο κρημνώδη πτώση σε εγγραφές κατά την περασμένη δεκαετία. Το Ρωμαιοκαθολικό κολέγιο του Αγίου Ιωσήφ στο Rutland, του Βερμόντ θα κλείσει αυτή την άνοιξη».

    Στο δημοσίευμα της «Boston Globe» δημοσιεύεται δήλωση που έστειλε ο προσωρινός πρόεδρος του Ελληνικού Κολεγίου και της Σχολής Μητροπολίτης Μεθόδιος προς την Επιτροπή Ανώτατης Εκπαίδευσης Νέας Αγγλίας (New England Commission of Higher Learning) στην οποία λέγει πως «το Σχολείο εργάζεται με εκείνους που χορηγούν την αναγνώριση (accreditors) για να διορθώσει ταχέως την κατάσταση. Τα ακαδημαϊκά μας προγράμματα και η εκπαιδευτική μας δέσμευση παραμένουν ισχυρά και προσβλέπουμε στην αντιμετώπιση των τομέων της ειδοποίησης (notation) για την περαιτέρω ενδυνάμωση του Ελληνικού Κολεγίου».

    Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ακόμα πως «δεν απάντησαν σε τηλεφωνικά μηνύματα της ‘Boston Globe’ με τα οποία ζητούντο δηλώσεις».

    Τονίζεται ακόμα, πως «η Σχολή λειτουργεί με έλλειμμα από το 2011. Για φέτος έχει προβλεφθεί κενό ελλείμματος ύψους $1,6 εκατομμυρίων. Η Σχολή ισχυρίζεται πως έχει στρατηγική να εξαλείψει το έλλειμμα, επί του παρόντος δεν υπάρχει αξιόπιστο σχέδιο διαθέσιμο. Η Σχολή έχει δανεισθεί 9,5 εκατομμύρια δολάρια από το κληροδότημά της (endowment) από το 2015 για να καλύψει λειτουργικά της έξοδα».

  4. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://www.imerodromos.gr/chorismos-kratoys-kai-ekklisias-ena-aitima-ton-kairon/?fbclid=IwAR3ofP0g_iQtS8n0t8pyVN48CKKKM5ho60miQ_fQCRwiEN7BAM-q8XsIzq8

    Χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας – ένα αίτημα των καιρών
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ 8 Νοεμβρίου 2018

    Το «προπατορικό αμάρτημα» του 1833

    Οι ρίζες αυτής της εξάρτησης βρίσκονται στο «προπατορικό αμάρτημα» του 1833 και στον τρόπο με τον οποίο υλοποιήθηκε το ώριμο αίτημα της εποχής η ανακήρυξη του Αυτοκέφαλου.

    Ήταν ένα αίτημα των αγωνιστών του 1821 και φωτισμένων διανοουμένων, όπως ο Αδαμάντιος Κοραής, που ήταν ένας από τους πιό σκληρούς επικριτές της πολιτείας του πατριαρχικού θρόνου έναντι των υποδούλων Ελλήνων. Όμως, αντί για μία Εκκλησία κυβερνωμένη από «Σύνοδον ιερέων ,εκλεγομένων ελευθέρως από ιερείς και κοσμικούς ,καθώς έπραττεν η αρχαία Εκκλησία.», όπως ζητούσε ο Κοραής ,συγκροτήθηκε μια Εκκλησία της οποίας αρχηγός ως προς τα διοικητικά ήταν ο ρωμαιοκαθολικός το θρήσκευμα βασιλιάς Όθων που διόριζε το ανώτατο όργανό της την πενταμελή Σύνοδο.

    Με το διάταγμα της «Ανεξαρτησίας» η Εκκλησία της Ελλάδος απεξαρτήθηκε ( και ορθώς) από το Πατριαρχείο όμως μπήκε σε μια σχέση εξάρτησης ,και υποτέλειας στις εκάστοτε κυβερνήσεις της χώρας.

    Στήριγμα των κυρίαρχων τάξεων
    …………………………..

    Η υποχώρηση του ΠΑΣΟΚ
    ……………………………

    Η πανηγυρική «ταφή» του θέματος
    ……………………………

    Στην εποχή του ΣΥΡΙΖΑ

    Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ στο ζήτημα του χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας θυμίζει τις θέσεις του στο ζήτημα της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων . Στην περίπτωση της κρίσης περάσαμε από το σκίζουμε τα μνημόνια και τα καταργούμε με ένα νόμο και ένα άρθρο στην πλήρη υποταγή και στην παράδοση της χώρας στους δανειστές . Έτσι και στο θέμα του χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας πέρασε από την θέση του πλήρους διαχωρισμού στις γενικόλογες τοποθετήσεις «εξορθολογισμό των σχέσεων» και τους «διακριτούς ρόλους», θέσεις παρόμοιες μ’ αυτές που έχει διατυπώσει ο Ευάγγελος Βενιζέλος. Για να μη μιλήσουμε για τα συνεχή σούρτα φέρτα υπουργών και στελεχών στο πατριαρχείο, την αρχιεπισκοπή και τις μητροπόλεις ή τις εικόνες του πρωθυπουργού να πετάει το περιστέρι στην εορτή των Θεοφανείων στον Πειραιά.

    Κι όμως δεν έχουν περάσει και πολλά χρόνια από το 2000 όταν το Τμήμα Ανθρωπινων Δικαιωμάτων του Συνασπισμού ζητούσε την απάλειψη του άρθρου 3 του Συντάγματος , τον χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας και την κατάργηση προνομίων που της είχαν δοθεί. Ή τον Νοέμβριο του 2005 όταν η κοινοβουλευτική ομάδα του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κατέθετε πρόταση νόμου με σαφή αναφορά στο χωρισμό: «τηρώντας με συνέπεια τη διάκριση των εξουσιών, τον διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους και αποκαθιστώντας την εύρυθμη και διαφανή λειτουργία όλων των συναφών θεσμών».

    Το 2009 ο Αλέξης Τσίπρας σε απάντηση επιστολής που πήρε από τους φοιτητές της Θεολογικής σχολής Θεσσαλονίκης ανέφερε χαρακτηριστικά για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, τον εκκλησιασμό των μαθητών και την υποχρεωική προσευχή στα σχολεία: « Θεωρούμε απαράδεκτο σε χώρους εκπαίδευσης παιδιών και νέων να υπάρχει με την παρούσα μορφή του και μάλιστα υπό υποχρεωτική μορφή το μάθημα των Θρησκευτικών. Όπως επίσης ανεπίτρεπτο θεωρούμε τον εκκλησιασμό και την υποχρεωτική πρωινή προσευχή στα σχολεία».

    Όμως όσο περνούσε ο καιρός , τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ ανέβαιναν και η κυβερνητική προοπτική γινόταν εμφανής άρχισε «να νερώνει το κρασί του» και να περνάει στη «δημιουργική ασάφεια» για να χρησιμοποιήσουμε βαρουφάκειους όρους.

    Το 2014 με αφορμή την επίσκεψη του στο Άγιον Όρος αναφέρθηκε και στις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας. Κι εκεί αποκάλυψε ότι για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρχε πλέον η βασική αξιακή θέση της Αριστεράς από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα για πλήρη και ουσιαστικό χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας . Αντ’ αυτής μίλησε γενικά για «εξορθολογισμό» των σχέσεων. Και τίποτα παραπάνω.: «Πρέπει να σας πω ότι η σχέση μας με την Εκκλησία είναι μια σχέση ειλικρινής πράγμα το οποίο μπορεί να μας οδηγήσει σε ουσιαστικά αποτελέσματα. Για τον αναγκαίο εξορθολογισμό των σχέσεων κράτους-Εκκλησίας που θα είναι ευνοϊκός και για το κράτος προκειμένου να είναι ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος αλλά και για την ίδια την Εκκλησία ώστε να επιτελέσει με καλύτερους όρους τον σημαντικότατο κοινωνικό ρόλο που έχει».

    Βεβαίως ακόμη και εκείνες τις ημέρες υπήρχαν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που μιλούσαν ακόμη για χωρισμό κράτους και Εκκλησίας όπως ο σημερινός αντιπρόεδρος της Βουλής Τάσος Κουράκης. Μιλώντας σε συνέδριο στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για το διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας, την κατάργηση της μισθοδοσίας των κληρικών από το κράτος και την πληρωμή από εισφορές των πιστών , όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαικές χώρες. Όμως θέσεις σαν αυτή δεν είχαν πλέον καμία σημασία αφού η ηγεσία του κόμματος είχε προσχωρήσει στον «ρεαλισμό» και στην πολιτική των περιορισμένων αλλαγών στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας που δεν θα οδηγούσαν όμως σ΄αυτό που αποτελούσε και αποτελεί βασική θέση για ένα κόμμα που θέλει να λέγεται αριστερό.

    Η θέση της Εκκλησίας

    Τα μηνύματα της αλλαγής της θέσης του ΣΥΡΙΖΑ τα έπιασε αμέσως η εκκλησιαστική ηγεσία. Έχοντας κατ’ εξοχήν πολιτικό κριτήριο, όπως άλλωστε αποδεικνύει και η ιστορία, κατάλαβαν πως δεν κινδυνεύουν να βρεθούν μπροστά σε ένα αιφνιδιασμό. Έτσι μπορούν , χωρίς να ρισκάρουν να πετάνε το μπαλάκι στην κυβέρνηση και να λένε με δυο λόγια: Άμα θέλετε χωρισμό προχωρήστε, αλλά θα αναλάβετε και τις ευθύνες γιατί το θέμα είναι εθνικό.

    ………………

    Τι πρέπει να αλλάξει

    Εδώ και χρόνια υπάρχουν συγκεκριμένες επεξεργασίες θέσεων για τον χωρισμό ( όπως αυτές της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου) αλλά και προτάσεις νόμου όπως αυτή που κατέθεσε το 2008 το ΚΚΕ αλλά δεν συζητήθηκαν ποτέ στη Βουλή με ευθύνη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

    Με βάση τις προτάσεις και τις επεξεργασίες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα αν θέλουμε να μιλάμε για ένα ουσιαστικό χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους με την αναθεώρηση του Συντάγματος πρέπει να καταργηθούν:

    -Η εισαγωγική αναφορά του Συντάγματος « Εις το όνομα της Αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου τριάδος»

    – Το άρθρο 3 που ορίζει ότι «επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού.».

    -Η παράγραφος 3 του άρθρου 14 που επιτρέπει την κατάσχεση εντύπου με παραγγελία του εισαγγελέα «για προσβολή της χριστιανικής και κάθε άλλης γνωστής θρησκείας».

    – Η παράγραφος 2 του άρθρου 16 στο σημείο που αναφέρει ότι σκοπός της Παιδείας είναι και η «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης».

    – Η παράγραφος 8 του άρθρου 18 με την οποία απαγορεύεται η απαλλοτρίωση της αγροτικής ιδιοκτησίας των πατριαρχικών μονών Αγίας Αναστασίας στη Χαλκιδική, των Βλατάδων στη Θεσσαλονίκη και του Ιωάννου του Θεολόγου στην Πάτμο. Στην ίδια παράγραφο ορίζεται ότι «ομοίως δεν υπόκεινται εις απαλλοτρίωσιν η εν Ελλάδι περιουσία των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων, ως και της ΙεράςΜονής Σινά». Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι ουδείς «εθνικός λόγος» και ουδεμία «εθνική υπόθεση» υπαγορεύουν το μεν ελληνικό Σύνταγμα να κατοχυρώνει το αναπαλλοτρίωτο της περιουσίας του πατριαρχείου Ιεροσολύμων στη χώρα μας και οι διοικούντες αυτό να ξεπουλάνε ανυπολόγιστης αξίας εκτάσεις στο Ισραηλινό Κράτος βοηθώντας στα σχέδια των ισραηλινών κυβερνήσεων για εκδίωξη των αράβων από την Ιερουσαλήμ.

    Ακόμη πρέπει να τροποποιηθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 33 που ορίζει ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατά την ανάληψη των καθηκόντων ορκίζεται στο όνομα της Αγίας Τριάδας. Το ίδιο πρέπει να γίνει και με το άρθρο 59 περί ορκωμοσίας βουλευτών. Βεβαίως τα τελευταία χρόνια αυτό στην πράξη έχει καταργηθεί αλλά στο Σύνταγμα παραμένει ο όρκος των βουλευτών. Μπορεί η σχετική παράγραφος να τροποποιηθεί ώστε οι βουλευτές να επικαλούνται τη συνείδησή τους χωρίς θρησκευτικό όρκο. Επίσης είναι αναγκαία η αναθεώρηση του άρθρου 13 έτσι ώστε να κατοχυρώνει πλήρως την ελευθερία συνείδησης, δηλαδή το δικαίωμα του καθενός να πιστεύει σε οποιαδήποτε θρησκεία ή να είναι άθεος. Το κράτος δεν πρέπει να αναμειγνύεται στα ζητήματα αυτά, που είναι αυστηρά προσωπική υπόθεση, αλλά να φροντίζει μόνο για την τήρηση των νόμων ( στο άρθρο αυτό δεν γίνεται καμία αναφορά στους αθέους και τους μη πιστεύοντες σε μια θρησκεία).

    Βεβαίως το ζήτημα του χωρισμού Κράτους και Εκκλησίας προυποθέτει και άλλα μέτρα που θα πρέπει να ακολουθήσουν τη συνταγματική κατοχύρωσή του. Μέτρα όπως η κατάργηση του όρκου στις στρατιωτικές μονάδες, οι αγιασμοί η πρωινή προσευχή στα σχολεία και οι εξομολογήσεις μαθητών, η έναρξη των εργασιών της Βουλής με τον αγιασμό από τον αρχιεπίσκοπο και τα μέλη της Ιεράς Συνόδου και πολλά άλλα που θα χρειάζονταν σελίδες επί σελίδων για να καταγραφούν.

    Ένα σοβαρό ζήτημα που χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη είναι αυτό της μισθοδοσίας του κλήρου και ειδικότερα των κατώτερων βαθμίδων. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με τη συνέχιση του σημερινού καθεστώτος ( η μισθοδοσία από το κράτος σε αντάλλαγμα της εκκλησιαστικής περιουσίας που απαλλοτριώθηκε) είτε με ευθύνη της ίδιας της Εκκλησίας με την προυπόθεση ότι μετά την λύση του μεγάλου προβλήματος της τύχης της περιουσίας της θα έχει τα αναγκαία γι’ αυτό οικονομικά μέσα.

    Η ανάγκη ενός έντιμου διαλόγου για τον χωρισμό
    ………………..

  5. Παντέρμη φτώχεια και μεγάλη ανάγκη στην ελληνική επαρχία

    https://www.despotato.eu/afieroma/ieratiki-sxoli-artas-a-meros

    Ίδρυση της Ιερατικής Σχολής Άρτας

    Η Ιερατική Σχολή Άρτας ιδρύθηκε το 1903, επί Αρχιερατείας του μητροπολίτου Άρτης Γενναδίου Παναγιωτοπούλου, (φωτ. 5), με το Βασιλικό Διάταγμα της 9-6-1903 «Περί συστάσεως Ιερατικής Σχολής εν Άρτη και περί οργανισμού αυτής» (ΦΕΚ128Α΄/13-6-1903). (φωτ. 6)

    Με το άνωθεν Βασιλικό Διάταγμα ορίζονταν ως έδρα της Σχολής η Άρτα και συγκεκριμένα το «Μέγαρον της Αρχιεπισκοπής μετά της περιοχής αυτής» (Άρθρο 1). Η Σχολή υπάγονταν στο Υπουργείο των Εκκλησιαστικών και επιτηρούνταν από την Ιερά Σύνοδο και τον οικείο Ποιμενάρχη (Άρθρο 2 και 10). Η φοίτηση στη Σχολή ήταν διετής (Άρθρο 7).

    Ο αριθμός των μαθητών, ορίζονταν κατ’ έτος από την εφορευτική Επιτροπή και ήταν ανάλογος των αιθουσών διδασκαλίας (Άρθρο 3).

    Τα προσόντα εγγραφής των μαθητών ήταν τα εξής (Άρθρο 4):

    α) να είναι Έλληνες και Ορθόδοξοι Χριστιανοί,
    β) να είναι μεταξύ 28 και 35 ετών,
    γ) να είναι υγιείς και αρτιμελής
    δ) να έχει ενδεικτικό της β’ τάξεως Γυμνασίου όποιος πρόκειται να χειροτονηθεί στην πόλη της Άρτας ή σε κάποια άλλη πρωτεύουσα νομού. Αν ήταν για πρωτεύουσα επαρχίας να έχει απολυτήριο σχολαρχείου. Αν ήταν για πρωτεύουσα Δήμου να έχει απολυτήριο β’ τάξεως σχολαρχείου. Για οποιοδήποτε χωριό ή κώμη χρειαζόταν μόνο το απολυτήριο δημοτικού.

    Οι σπουδαστές της Σχολής ήταν υποχρεωμένοι να «ομολογήσουν» (υποσχεθούν) και να υπογράψουν πρωτόκολλο, ενώπιον του Μητροπολίτου, του Νομάρχη και του Διευθυντή της Σχολής, ότι αποδέχονται ελεύθερα να ιερωθούν (Άρθρο 4).

    Στη σχολή γίνονταν δεκτοί και όσοι ήταν ήδη ιερωμένοι σύμφωνα με το άρθρο 5 του Βασιλικού διατάγματος. Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της δεν κατατάχτηκε κανένας μαθητής πιθανόν λόγω μη έγκαιρης ενημέρωσης.

    Με το άρθρο 6 καθορίζεται η ενδυμασία των σπουδαστών της Ιερατικής Σχολής. Οι σπουδαστές έπρεπε να φορούν μαύρα ρούχα (σκουφάκι, ιμάτιο, επενδύτη και ποδήρη). Στο περιλαίμιο του επενδύτη (σακάκι), υπήρχαν εκατέρωθεν τα αρχικά της σχολής «Ι» και «Σ» κεντημένα με μπλε μεταξωτή κλωστή.

    Η διδασκαλία των μαθημάτων διαιρούνταν σε εκκλησιαστική και κοσμική σύμφωνα με το άρθρο 8. Τα εκκλησιαστικά μαθήματα ήταν τα εξής:

    1. Ιερά Κατήχηση
    2. Ιερά Ιστορία
    3. Εκκλησιαστική Ιστορία
    4. Ερμηνεία των θείων γραφών
    5. Γεωγραφία των Αγίων τόπων
    6. Εκκλησιαστική Μουσική.

    Τα κοσμικά μαθήματα ήταν τα εξής:

    1. Αρχαία Ελληνικά από πατέρες της Εκκλησίας και Έλληνες συγγραφείς.
    2. Ιστορία της Ελλάδος
    3. Αριθμητική.
    4. Ο διευθυντής της Σχολής θα έπρεπε να είναι Έλληνας πολίτης

    Σύμφωνα με το νόμο 1432/16 Απριλίου 1918, άρθ.6, επιτρεπόταν η μετατροπή όλων των ιερατικών σχολών σε Ιεροδιδασκαλεία. Παρόλο που στη βιβλιογραφία φαίνεται πως και η Ιερατική Σχολή Άρτας μετατράπηκε το 1918 σε πεντατάξιο Ιεροδιδασκαλείο, στην πραγματικότητα αυτή μαζί με την Ιερατική Σχολή Τριπόλεως διαρρυθμίστηκαν με το Β. Δ. της 21ης-11-1919 (ΦΕΚ Α΄266/1-12-1919), αλλά όχι προς την κατεύθυνση των ιεροδιδασκαλείων. Οι σχολές διαιρούνται σε δυο τμήματα: στο πρώτο η φοίτηση είναι διετής και γίνονται δεκτοί απόφοιτοι της γ΄ τάξεως ελληνικού σχολείου (ηλικίας 22-23 ετών) και στο δεύτερο τετραετής και γίνονται δεκτοί απόφοιτοι α΄ γυμνασίου ή απόφοιτοι τουλάχιστον ελληνικού σχολείου (ηλικίας 15-20 με δυνατότητα επέκτασης έως το 35ο έτος). Η λειτουργία και το πρόγραμμα του δευτέρου τμήματος θα έμπαινε σε εφαρμογή με μελλοντικό διάταγμα. Όμως, το Β. Διάταγμα/25 Ιουλίου 1920 (Κυβέρνηση Ελ. Βενιζέλου-Υπουργός Δ. Δίγκας) «Περί καθορισμού του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος των μαθημάτων των εν Τριπόλει και Άρτη Ιερατικών σχολών» (Δ. Αντωνίου, 1987/88) καθόριζε αναλυτικά το πρόγραμμα και τη διδακτέα ύλη μόνο του διετούς τμήματος.

    Από τη μελέτη πιστοποιητικών προόδου ως μοναδική πρωτογενή πηγή άντλησης πληροφοριών, διαπιστώνουμε ότι το σχολικό έτος 1923 –24 άρχισε να λειτουργεί και γ΄ τάξη. Αυτό μας οδήγησε στην υπόθεση ότι θα έπρεπε να είχε συμβεί κάποια αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας της σχολής. Πραγματικά, με το Β. Διάταγμα /23 Σεπτεμβρίου 1921 (Κυβέρνηση Δ. Γούναρη, Υπουργός Θ. Ζαΐμης) καταργήθηκε το ονομαζόμενο πρώτο (διετές) τμήμα των Ιερατικών Σχολών, όπως είχε ορισθεί με το άρθρο 13 του από 21ης Νοεμβρίου 1919 Β.Δ. Σε όλες οι Ιερατικές Σχολές που λειτουργούσαν ακόμη έμπαινε σε εφαρμογή το δεύτερο (τετραετές) τμήμα. Οι μαθητές που ήταν εγγεγραμμένοι στο δεύτερο έτος σπουδών θα περάτωναν τις σπουδές τους με βάση το ήδη ισχύον πρόγραμμα. Έτσι οι μαθητές που είχαν γραφεί το Σεπτέμβριο του 1921 δημιούργησαν την τρίτη τάξη το 1923. Η σχολή παρέμεινε Ιερατική Σχολή και δεν μετατράπηκε σε Ιεροδιδασκαλείο και έτσι δεν θεωρούμε ότι άλλαξε ο βασικός προσανατολισμός σπουδών, που αποσκοπούσε στην εκπαίδευση μελλοντικών ιερέων. Άλλωστε από το πρόγραμμα των μαθημάτων εξακολουθούν να απουσιάζουν τα παιδαγωγικά μαθήματα. Με την μετατροπή της σχολής σε τετρατάξια ελαττώθηκε ο αριθμός των διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα.

    Οι μαθητές που υποχρεώθηκαν να ακολουθήσουν το τετραετές τμήμα δημιούργησαν κατά το σχολικό έτος 1923-24 την τρίτη τάξη, οπότε δεν απολύθηκε κανένας, και την τετάρτη τάξη κατά το 1924-25. Ενδιάμεσα με το Ν. Δ. της 17-11-1924 (ΦΕΚ290Α/20-11-1924), η σχολή μετατράπηκε σε πεντατάξιο Ιεροδιδασκαλείο και έτσι συνεχίζοντας τις σπουδές για ένα ακόμη χρόνο έπαιρναν πτυχίο δημοδιδασκάλου. [Ο νόμος 3182/5 Αυγούστου 1924 «περί Διδασκαλείων της Δημοτικής Εκπαίδευσης» με το άρθρο 16§4 συμπληρώνει το Ν.Δ./27-7-1923 περί ιδρύσεως μονοτάξιων Διδασκαλείων, ορίζοντας ότι: «οι απόφοιτοι τετραταξίου Ιερατικής Σχολής ή του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς, εφεξής μόνο με την απόκτηση πτυχίου μονοτάξιου διδασκαλείου λαμβάνουν το δικαίωμα να διορίζονται ως δημοδιδάσκαλοι». Αυτό σημαίνει ότι όποιος ήθελε να ενταχθεί στο διδασκαλικό κλάδο έπρεπε μετά την αποφοίτησή του από την τετραετούς διάρκειας Ιερατική Σχολή να φοιτήσει έναν ακόμη χρόνο.] Όσοι γράφτηκαν το 1921 ήταν οι πρώτοι σπουδαστές που συμπλήρωσαν το 1926 το πέμπτο έτος σπουδών και έτσι πήραν απολυτήριο που τους έδινε το δικαίωμα να διοριστούν ως δημοδιδάσκαλοι στα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα της μετατροπής της Ιερατικής Σχολής σε Ιεροδιδασκαλείο ήταν η μεγάλη αύξηση του αριθμού των εγγραφέντων μαθητών, αφού μπορούσαν να ακολουθήσουν το κοινωνικά περισσότερο αποδεκτό επάγγελμα του δασκάλου, που πρόσφερε επιπλέον δημοσιοϋπαλληλική θέση και οικονομική εξασφάλιση. Η επιλογή του Ιεροδιδασκαλείου ήταν οικονομικά συμφέρουσα για όσους έμεναν στο οικοτροφείο και για όσους κατάγονταν από τα χωριά του νομού Άρτας, που δεν αναγκάζονταν να φοιτήσουν σε πιο μακρινά γι αυτούς Διδασκαλεία. Απ’ το 1924 λειτούργησαν εκτός από τα ήδη αναγνωρισμένα, 7 μονοτάξια (για την Ήπειρο στα Ιωάννινα), 3 τριτάξια μικτά (Λαμία, Κοζάνη, Ηράκλειο), 3 πεντατάξια μικτά (Αθήνα, Τρίπολη, Ιωάννινα) και 7 εξατάξια στη Μακεδονία και Θράκη (Χ. Λέφας, 1942 και Σ. Μπουζάκης, 2002).

  6. Ο/Η შუა საუკუნეების საქართველო λέει:

    https://www.rferl.org/a/georgian-orthodox-church-scandal-sodomy-poison/30254591.html

    ეპისკოპოსი, რომლის მამაც სკანდალური წერილის ადრესატია, გარდაცვლილი იპოვეს

    GEORGIA
    Attempted Murder, Alleged Sodomy, Poison Pills: A Plague Of Scandals Consumes Georgia’s Orthodox Church
    November 05, 2019 15:19 GMT
    By Mike Eckel
    Eka Kevanishvili
    Lela Kunchulia

    Gamrekelashvili also said the church’s vast business holdings are an open secret for many Georgians. And much of its revenues also derive directly from contributions from the state budget — with little to no oversight or accountability, he said.

    “The church is a black economy, it’s rife with corruption,” he said. “It’s a medieval economic model.”

    07 Nov 2019, 12:58
    A bishop whose father is the addressee of the scandalous letter was found dead

    The son of Christopher Tsamalaidze, a former high priest and former member of the Margveti Diocese, and Bishop Jeremiah Tsamalaidze, were found dead this morning. The information was confirmed by imedinews at MIA. A 50-year-old clergyman served in a church in the metro area.

    Other details about the death are unknown. MIA has launched an investigation into the case under Article 115, which calls for suicide.
    As the head of the press service of the Patriarchate, Father Andrew Jagmaidze told imedinews, the deceased was not buried by the patriarchate and no other details were known. Father Andrew also noted that Christopher Tsamalaidze was a former clergyman excommunicated from the church.
    He also found out that the father and son had declared themselves to be clergymen bypassing the Georgian Orthodox Church. Christopher Tsamalaidze says he is affiliated with the World Orthodox Church.

    However, Christopher Tsamalaidze, a former high priest of the Synod, said they were «threatened» by the church and members of the Synod.

    In a telephone interview with TV station Chief Tsamalidze, he said he could not say whether there was a connection between the fight against them and the death of their son. However, she recalls that her son, Bishop Jason, was feeling well, had a Sunday service together, and died this morning:

    https://www.eng.kavkaz-uzel.eu/articles/49072/
    12 November 2019, 13:13

    Georgian priests refuse funeral service for young man killed in road traffic accident

    Source: https://www.eng.kavkaz-uzel.eu/articles/49072/
    © Caucasian Knot

  7. Ο/Η του κώλου λέει:

  8. Ο/Η Κάποιος λέει:

    https://eurasianet.org/crisis-strikes-georgias-influential-church-as-succession-looms

    Crisis strikes Georgia’s influential church as succession looms

    The church is rocked by “sodomy” allegations, power struggles and a poisoning conspiracy.

    Giorgi Lomsadze Nov 6, 2019


    Patriarch Ilia II is not a name to take in vain in the fervently devout Christian nation, where the church has a say in everything from local issues to foreign affairs (Georgian Patriarchate’s Facebook page)

    An angry archpriest, his clerical headgear disheveled, stormed out of the holy see of the Georgian Orthodox Church and declared that the church leader, Patriarch Ilia II, was a “sodomite” and “pederast.” The archpriest, Bishop Petre of Chkondidi, then waded through a crowd of journalists and drove off in a huff, leaving a national scandal in his wake.

    In a propitious coincidence, as the patriarch was making his exit two jets flew high over Tbilisi, leaving contrails in a shape of cross in the sky. Georgian believers, wont to see omens and miracles, shared the video of vapor trails across the internet, interpreting the celestial cross as yet more evidence of the patriarch’s divine nature

    http://asianews.it/news-en/Tbilisi,-scandals-and-divisions-in-the-Church-and-between-parties-48570.html

    11/18/2019, 11.38

    Tbilisi, scandals and divisions in the Church and between parties
    by Vladimir Rozanskij

    A parliamentary commission will verify the existence of a political plot against patriarch Ilia II. Scandalous accusations by a bishop against the patriarch, considered too pro-Russian and the Orthodox patriarch of Moscow Kirill’s «puppet».


    Moscow (AsiaNews) – A commission of inquiry will shed light on the statements by Bodve bishop, Jakov (Jakobashvili) about a political plot to oust the 83-year-old patriarch Ilja II (Gudushauri-Shiolashvili), in office since 1977 (see photo). The commission was approved last November 11 by the Georgian parliament. In the same period, the deposed Metropolitan of Chkondinsky, Petr (Tsaava) made scandalous accusations against the patriarch himself.

    The serious accusations are not only an expression of internal conflicts within the Georgian Orthodox Church, but involve political parties, starting with the majority «The Georgian Dream». According to Bishop Jakov, some party leaders are part of the plot. Moreover, the opposition «National Movement» party is championed the commission of inquiry.

    At the end of October, Bishop Jakov publicly accused the current Prime Minister Georgij Zacharja, together with Interior Minister Vakhtan Gomelaury and former Prime Minister Georgij Kvirikashvili, of organizing a plan to replace the Katholikos (patriarch) Ilja II, considered a supporter of the Russians, with a more «patriotic» prelate.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.