Γιατί πρέπει να πεθαίνουν άνθρωποι για να αφυπνίζονται συνειδήσεις;

[«Θυσία» είναι χυδαία λέξη]

Πόση δημοσιογραφική ευσυνειδησία ήταν απαραίτητη για να γίνει κατανοητό ότι η μιντιακή υπερπροβολή του κόμματος (της Χ.Α.) και της ηγεσίας δεν οδηγούσε στη φθορά ή την έκθεσή τους, αλλά στην ενίσχυση των ποσοστών τους;

της ©Ξένιας Κουναλάκη στη Καθημερινή

Έξι χρόνια πέρασαν από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Παρόλο που η αναπαραγωγή της φωτογραφίας του και των στίχων του σε μορφή ταγκ από τους γκραφιτάδες θα μπορούσε να εξοικειώσει την κοινή γνώμη με το σοκ και να στρογγυλέψει την τραυματική μνήμη της μετάδοσης της είδησης, είναι τρομακτική η σκέψη ότι όλα αυτά έγιναν πρόσφατα, με διακομματική συνενοχή και με τα περισσότερα ΜΜΕ να παρακολουθούν σε πλήρη αμηχανία τη δράση της Χ.Α. να επεκτείνεται.

Από τις στρατιωτικές παρελάσεις, τους φασιστικούς δαυλούς και τις ρατσιστικές αιμοδοσίες στο κέντρο της Αθήνας, από τα συσσίτια για Ελληνες, τις επιδρομές σε λαϊκές αγορές, παιδικές χαρές και χώρους εργασίας μέχρι τις σωματικές επιθέσεις και, τελικά, τις δολοφονίες. Μια συστηματική αντιποίηση αρχής, η ανησυχητική υποκατάσταση των θεσμών από μια εγκληματική οργάνωση.Η λέξη «θυσία», που επαναλαμβάνεται μονότονα, είναι χυδαία, σχεδόν κανονικοποιεί την πράξη. Δεν πρέπει να πεθαίνουν άνθρωποι για να αφυπνίζονται συνειδήσεις. Στην πρώτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας, τόσο ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης όσο και ο Ν. Ηλιόπουλος, ο Π. Γερουλάνος και ο Ν. Σοφιανός αποχώρησαν επιδεικτικά από την αίθουσα μόλις πήρε τον λόγο για να κάνει την πρώτη του ομιλία ο επικεφαλής της Ελληνικής Αυγής, Ηλίας Κασιδιάρης. Κι επέστρεψαν μόλις εκείνος ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του. Πόσο δύσκολο ήταν να έχει συμβεί αυτό επτά χρόνια νωρίτερα, όταν η Χ.Α. απέκτησε για πρώτη φορά κοινοβουλευτική εκπροσώπηση; Δεν ήταν αυτονόητο ότι έπρεπε να σταματήσουν τα κόμματα να εργαλειοποιούν κατά βούληση το νεοναζιστικό κόμμα (αξέχαστη θα μείνει η επισήμανση της πρώην προέδρου της Βουλής Ζωής Κωνσταντοπούλου ότι θα πρέπει να εξεταστεί η εγκυρότητα νόμων που ψηφίστηκαν όσο ήταν προφυλακισμένη η ηγεσία της Χ.Α.); Πόση δημοσιογραφική ευσυνειδησία ήταν απαραίτητη για να γίνει κατανοητό ότι η μιντιακή υπερπροβολή του κόμματος και της ηγεσίας δεν οδηγούσε στη φθορά ή την έκθεσή τους, αλλά στην ενίσχυση των ποσοστών τους;

Το ενδιαφέρον στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι το κόμμα παρήκμασε προτού ολοκληρωθεί η δίκη του. Η αποσύνθεση και οι εσωκομματικές έριδες ξεκίνησαν όταν έκλεισαν οι κάνουλες της χρηματοδότησης, όταν τελείωσαν τα χρήματα. Τώρα ξέρει πια και ο τελευταίος ψηφοφόρος της Χ.Α. ότι η ιδεολογία της δεν ήταν η αυταπάρνηση.

Advertisements
This entry was posted in σκέψεις, φασισμός, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Των Αμνοεριφίων, κοινωνία/πολιτική, Press. Bookmark the permalink.

4 Responses to Γιατί πρέπει να πεθαίνουν άνθρωποι για να αφυπνίζονται συνειδήσεις;

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Αν ο θάνατος του Φύσσα ήταν αιτία για να κατανοήσουν οι ψηφοφόροι της ΧΑ ότι πρόκειται για ναζιστική και εγκληματική οργάνωση, τότε πώς θα εξηγήσουμε πως λίγους μήνες μετά την δολοφονία του Φύσσα, οταν το γεγονός ήταν νωπό, η ΧΑ στις ευρωεκλογές του 2014 αύξησε τους ψηφοφόρους της κατά 110 χιλιάδες;
    Η κάθετη πτώση της, πρέπει μάλλον να ερμηνευτεί πολυπαραγοντικά. Ασφαλώς, και ο βίαιος θάνατος του από ναζιστικό μέλος της ΧΑ έπαιξε τον ρόλο του στην πτώση της. Και να ευχηθούμε να μη σηκώσει ξανά κεφάλι η να επανέλθει με άλλον μανδύα.
    Να μου επιτραπεί να βγώ λίγο έξω από το νόημα του άρθρου και να πω λίγα πράγματα γενικά, για τις ιδέες, την αφύπνιση και τους νεκρούς στο όνομα των ιδεών.

    Κανένας θάνατος δεν προκαλεί αφύπνιση. Και καμία ιδέα που προκαλεί αφύπνιση, δεν έχει ανάγκη από θυσίες ζωών.
    Οι ιδέες που χρειάζονται νεκρούς για να εδραιωθούν, είναι οι ίδιες βίαιες, αιμοσταγείς και ολοκληρωτικές.
    Η αφύπνιση είναι μια καθαρά προσωπική υπόθεση και δεν έχει καμία σχέση με οποιοδήποτε μαζικό κίνημα. Κάθε κίνημα επιδιώκει μια αφύπνιση συνειδήσεων που να συμβεί με τέτοιο τρόπο, ώστε αυτό να επιβληθεί, να γίνει εξουσία και σαν τέτοια να ελέγχει με κάθε μέσον τις συνειδήσεις ώσπου να τις χειραγωγεί με βάση τις επιδιώξεις του.
    Προσωπικά, το τραγούδι «Πάλης ξεκίνημα» (μουσική Θεοδωράκη και στίχους Αλ. Παναγούλη) μου είναι απεχθές και αιμοσταγές.

    • Ο/Η Po λέει:

      Φίλτατε Γιάννη, επαναλαμβάνω για να υπογραμμίσω τα ολόσωστα δικά σου:

      «Κανένας θάνατος δεν προκαλεί αφύπνιση. Και καμία ιδέα που προκαλεί αφύπνιση, δεν έχει ανάγκη από θυσίες ζωών.
      Οι ιδέες που χρειάζονται νεκρούς για να εδραιωθούν, είναι οι ίδιες βίαιες, αιμοσταγείς και ολοκληρωτικές.»

      Ευχαριστούμε.

  2. Ο/Η Μητροπολίτης Ζωζώ λέει:


    Το πρώτο από τα κείμενα του μικρού αυτού βιβλίου γράφτηκε τον Μάιο του 2012, την επαύριο της πρώτης μεγάλης εκλογικής επιτυχίας της Χρυσής Αυγής. Το δεύτερο σχετίζεται με τη βίαιη δημόσια εμφάνισή της προς υπεράσπιση της Ορθοδοξίας, με αφορμή τη θεατρική παράσταση του «Corpus Christi» στην Αθήνα. Η οπτική του κειμένου αυτού, που έχει ως θέμα του τη βλασφημία, ορίζει την οπτική και των άλλων τεσσάρων κειμένων που ακολουθούν: η νεοναζιστική Χρυσή Αυγή, η παγανιστική, αντισημιτική, αντιισλαμική και ό,τι άλλο κακό βάλει ο νους του ανθρώπου, είναι ταυτόχρονα και μια αντιχριστιανική οργάνωση. Την οργάνωση αυτή έχει ως εκ τούτου υποχρέωση, αρχικώς και κυρίως, να την καταγγείλει ρητά και να την αποδοκιμάσει η ίδια η Εκκλησία. Παράλληλα εξηγούνται και οι λόγοι για τους οποίους δυσκολεύεται να το κάνει.

    Στα έξι αυτά κείμενα πρόσθεσα δύο παλαιότερα για τον Ορθόδοξο αντισημιτισμό και φονταμενταλισμό, γιατί έκρινα ότι το πνευματικό κλίμα που περιγράφουν φωτίζει τους λόγους οι οποίοι εμποδίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία να αποδοκιμάσει δίχως περιφράσεις τη Χρυσή Αυγή.

    Μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης και τον κοινωνικό πόνο της ανεργίας, πολλοί είναι εκείνοι που υποτιμούν σήμερα τον κίνδυνο της Χρυσής Αυγής. Κάνουν λάθος. Όταν η νεοναζιστική μπόρα περάσει, ας μη θεωρήσουν πάντως ότι είχαν δίκιο που δεν ανησυχούσαν. Η μπόρα τούτη θα περάσει, επειδή ορισμένοι άλλοι, μέσα στην ίδια αυτή δίνη, δεν την υποτίμησαν μα την αντιπάλεψαν.

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Χρυσή Αυγή και Εκκλησία | Απόψεις | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    https://www.kathimerini.gr › opinion › politikh › xrysh-aygh-kai-ekklhsia
    2 Απρ 2013 – Για ποιο λόγο ένας ιεράρχης, όπως ο Πωγωνιανής Ανδρέας, αποκαλεί τα μέλη της Χρυσής Αυγής «τα παιδιά τα καλά, τα αγωνιστικά»;.
    .:BiblioNet : Χρυσή Αυγή και Εκκλησία / Ζουμπουλάκης, Σταύρος

    http://www.biblionet.gr › book › Χρυσή_Αυγή_και_Εκκλησία
    Χρυσή Αυγή και Εκκλησία / Ζουμπουλάκης, Σταύρος Το πρώτο από τα κείμενα του μικρού αυτού βιβλίου γράφτηκε τον Μάιο του 2012, την επαύριο της πρώτης …
    «Οταν μέλη της Εκκλησίας ταυτίζονται με τη Χρυσή Αυγή …

    https://www.efsyn.gr › politiki › synenteyxeis › 107036_otan-meli-tis-ekkl…
    16 Απρ 2017 – «Οταν μέλη της Εκκλησίας ταυτίζονται με τη Χρυσή Αυγή, πρόκειται για πραξικόπημα απέναντι στο ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 16.04.2017, 10:29 …
    Η Εκκλησία, η ακροδεξιά αναβάπτιση και η Χρυσή Αυγή – Tvxs

    https://tvxs.gr › biblio › i-ekklisia-i-akrodeksia-anabaptisi-kai-i-xrysi-aygi
    27 Σεπ 2014 – Ενώ η επιρροή της Άκρας Δεξιάς στο ελληνικό εκλογικό σώμα και την κοινή γνώμη έχει γίνει αντικείμενο αρκετών ερευνών, το κρίσιμο ζήτημα της …
    Χρυσή Αυγή και Εκκλησία: Προσέξτε! | Protagon.gr

    https://www.protagon.gr › xrysi-avgi-kai-ekklisia-prosekste-21899000000
    6 Φεβ 2013 – Το σημείωμα αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί παρουσίαση, ή πάντως σχόλιο πάνω σ’ ένα βιβλίο: «Χρυσή Αυγή και Εκκλησία», του Σταύρου …
    ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ – ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE

    https://www.ekklisiaonline.gr › tag › χρυση-αυγη
    Ψήνεται κόμμα μεταξύ δεξιότερα της ΝΔ μετριοπαθέστερα της ΧΑ.Παρασκευόπουλος: Το πολιτικό σύστημα να στηρίξει στην Χρυσή Αυγή αν εκδημοκρατιστεί.
    Συσσίτιο σε συνεργασία με την Εκκλησία προβάλλει η Χρυσή …

    http://www.katiousa.gr › Πολιτικά
    Συσσίτιο σε συνεργασία με την Εκκλησία προβάλλει η Χρυσή Αυγή – Σιωπή ως τώρα από την ιεραρχία. 05-01-2019. Η εγκληματική οργάνωση ισχυρίζεται πως ο …
    Η Χρυσή Αυγή «καίει» την Εκκλησία – Enikos

    https://www.enikos.gr › politics › i-xrysi-avgi-kaiei-tin-ekklisia
    14 Δεκ 2013 – Η Χρυσή Αυγή «καίει» την Εκκλησία. Ποικίλες αντιδράσεις και ενόχληση σε εκκλησιαστικούς κύκλους έχει προκαλέσει η δημοσιοποίηση οπτικού …
    Η Εκκλησία, η Χρυσή Αυγή, ο εθνικισμός και το κράτος …


    Η Εκκλησία με τη Χρυσή Αυγή ΘΕΑΤΡΟ ΧΥΤΗΡΙΟ

  3. Ο/Η kpap01 λέει:

    Τό άρθρο σύντομο μέν αλλά θίγει πολλαπλά θέματα.
    1) Η συσχέτιση γεγονότων, ιδεών καί «ιδεων» μέ ανθρώπινη ζωή. Επιβεβαιώνεται από τή ζωή, από τήν πρόσφατη καί απώτατη ιστορία μέχρι τή μυθολογία σάν νόμοτέλεια. Ισχυρίζομαι πώς δέν θά ξέραμε τόν Σωκράτη άν δέν έπινε τό κώνειο, ούτε θά είχαμε χριστανική θρησκεία άν δέν συνέβαλε ο Ιούδας καί ο Αλλος δέν «ήπλωνε» τάς παλάμας. Εστω καί κατά φήμη άν θέλετε. Μέχρι καί η 17Ν σκότωνε καί από έναν γιά νά διαβαστούν οι προκηρύξεις της. Βαθύνους ο Κουφοντήνας. Τό αίμα εξιτάρει τό ηλίθιο ζώον από τή στιγμή πού στάθηκε στά πισινά του πόδια.
    2) Για πολλούς, πέραν αυτών πού υπήρξαν ψηφοφόροι τής ΧΑ, φασισμός καί ο ναζισμός είναι «κακές» ιδεολογίες γενικά, πού δέν σέβονται τήν δημοκρατία, πού επιβάλλουν πειθαρχία και υποταγή γενικά καί αόριστα. Δέν έχουν συνείδηση του συγκεκριμένου αποκρουστικού προσώπου όπως καταγράφηκε στήν εφαρμογή τους. Η κατάχρηση τών όρων, ειδικά τού φασισμού, συμβάλλει τά μέγιστα στήν παρανόηση. Σκέπτομαι οτι έγραψα κάποιες φορές γιά τόν «σταλινοφασισμό» τού Σύριζα καί τό λάθος μου άν κάποιοι, πχ νέα παιδιά υποθέσουν κατά γράμμα οτι αυτό πού ζήσαμε μαζί τους ήταν ο φασισμός. Απαιτείται μεγάλη μεγάλη προσοχή στή χρήση τών όρων. Ιδιαίτερα οι δημοσιογράφοι έχουν ευθύνη, τιμητική άν τή σηκώνουν οι ώμοι τους. Εκείνους πού τό μορφωτικό τους επίπεδο δέν επαρκεί γιά διάκριση τών όρων κατανόηση μέν αλλά να τους τό λέμε
    3) Δέν μπορείς επ ουδενί καί κατά καμμία δικαιολογία νά συνδιαλέγεσαι μέ άτομα έξω από τό φάσμα τής αμοιβαίας ανοχής. Επειδή συγκαλύπτονται κάτω από διαφόρους τίτλους καί προσωπεία πρέπει νά εντοπισθεί ο κοινός παρονομαστής, νά τυποποιηηθεί καί νά απλοποιηθεί η άμυνα καί νά λάβει καί νομική φόρμα. Τό καταλληλότερο νόμίζω πώς είναι η καταδίκη ηθική, πολιτική ΚΑΙ νομική τής πρόκλησης καί διασποράς μίσους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.