Μιλάει η Μια Χαρά Αριστερά που θα… καταργούσε τις παρελάσεις

Η θέση μας είναι γνωστή: Είμαστε κατά των παρελάσεων, ιδιαίτερα των μαθητικών, επομένως το ποιός και με ποιο τρόπο θα κρατάει τη σημαία, μας είναι αδιάφορο.

Η κα Κεραμέως της ΝΔ επαναφέρει με απόφασή της στον καλύτερο μαθητή της τάξης αυτό το «καθήκον» κλπ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ (των ΑΝΕΛ) αντιτίθεται και… αντεπιτίθεται και είναι γελοίο για γελοίους οπαδούς-χρυσόψαρα.

Αυτά για σήμερις.

Advertisements
This entry was posted in Ασμοδαίος, Για την Αριστερά, Επάναστἀτες του Κώλου, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

11 Responses to Μιλάει η Μια Χαρά Αριστερά που θα… καταργούσε τις παρελάσεις

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Σχεδόν όλο το ιστορικό αφήγημα του νεοελληνικού κράτους, για δήθεν ηρωικούς και ένδοξους αγώνες, είναι ένα παραμύθι. Με αποκορύφωμα την επανάσταση του 1821, την οποία η Ορθόδοξη εκκλησία αφόρισε και οι συμμετέχοντες σ’ αυτήν επιθυμούσαν να πάρουν την θέση των Οθωμανών.
    Οι παρελάσεις είναι ένα θεατρικό δρώμενο, για να εντυπωσιάζουν τους απληροφόρητους νεοέλληνες, και να τους πείθουν πως έχουν έχουν ένα ένδοξο παρελθόν, αντί της αλήθειας που μας λέει πως αυτό το κράτος στηρίζεται στο ψέμμα, στο πλιάτσικο και στα διαπλεκόμενα συμφέροντα προς χάριν των οποίων η έννοια «επανάσταση», «πατρίδα» και «έθνος» ήσαν εργαλεία για να εξυπηρετηθούν με το πιο χυδαίο τρόπο αυτά τα προσωπικά συμφέροντα και η μωρία της φιλοδοξίας τους.
    Οι παρελάσεις πρέπει να καταργηθούν, επειδή πέραν από το κακόγουστο θέαμα που προσφέρουν, εξωραϊζουν μια ανύπαρκτη ιστορία και διαιωνίζουν το ανύπαρκτο ιστορικό αφήγημα.
    Αλλά οι νεοέλληνες, αντί να ξεκινήσουν μια συζήτηση γύρω απ’ αυτό, διυλίζουν τον κώνωπα και ασχολούνται με ασήμαντα θέματα όπως ποιος πρέπει να κρατά την σημαία και άλλες τέτοιες ανοησίες.

    • Ο/Η Θύμιος Τουλουμοτύρης λέει:

      Ε, όχι δα, το 21 ήταν ένα παραμύθι. Ο Ρήγας φούντωσε τις φωτιές που καίγαν στις καρδιές των νεοελλήνων ( μάνα σου λέω, δεν μπορώ τον τούρκο να δουλεύω )
      γιά να πραγματοποιήσουν την δική τους εκδοχή των πανανθρώπινων ελευθεριων , εμπνευσμένος από την γαλλική επανάσταση, ανεξίθρησκος, γιά να φύγει από τα ΒΑΛΚΑΝΙΑ ο δυνάστης σουλτάνος. Ξεκίνησε σαν ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ κράτος. ΜΕΤΑ με την μεταφορά των προνομίων της επίσημης εκκλησίας, κοτσαμπάσηδων, εισαγωγής συμφερόντων «προστατών» και «συμμάχων» έγινε η Ελλάδα ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ κράτος με εμφύλιους, βασιλιάδες, δικτάτορες και άλλους δεξιούς. Βήματα έγιναν ( σύνταγμα, δεδηλομένη, εθνική ολοκλήρωση, δημοτική κ.λπ. ) αλλά ο Διονυσης δεν έβαλε τυχαία το «Χαίρε, ω χαίρε ελευθεριά» και όχι την δόξα, τους «προγόνους» κ.λπ. . Την ελευθερία μας δεν μας την χάρισαν οι «προστάτες» μας – στο Ναυαρίνο λέει – αλλά είναι «απ τα κόκκαλα βγαλμένη των ελλήνων «κατσσαπλιάδων» τα ιερά. Μήπως μετά 200 χρόνια είναι πιά καιρό να βρούμε τον εαυτό μας με το ξερίζωμα της πελατοκρατείας, οικονομικό και «διοικητικό» απομεινάρι τουρκοκρατίας πρώτα και μετά δεξιοκρατίας ? Δ Ι Α Φ Α Ν Ε Ι Α Π Α Ν Τ Ο Υ . . .

    • Ο/Η kpap01 λέει:

      Για νά εντυπωσιάσομε εκμεταλευόμαστε τίς υπερβολές, τά ψέματα, καί τίς παραλείψεις τής επίσημης ιστορίας καί πάμε στή άλλη άκρη, στόν μηδενισμό. Κρίμα καί άδικο. Τόσοι παλαιψαν, αγωνίστηκαν, έδωσαν τήν ψυχή τους, τήν ύπαρξή τους καί τή ζωή τους γιά νά απαλλαγούμε από τόν Τούρκο δυνάστη τών 400-500 χρόνων. Μπορεί νά μήν επετεύχθη αυτό μέχρι τέλους μά καί η αποφασιστκή συμμετοχή τών δυτικών στόν ηρωϊσμό καί στίς θυσίες τών Ελλήνων στηρίχθηκε. Ούτε η θυσία τού Μεσσολογγίου, ούτε τού Αρκαδίου, ούτε τού Σουλίου, ούτε τής Αλαμάνας, ούτε τό Μανιάκι, όλα γιά εσάς είναι παραμύθια ή ασήμαντα?. Δέν διανοούμαι οτι αυτά δέν λένε τίποτε, σέ Ελληνα καί σέ κάθε ελεύθερο άνθρωπο. Μακάρι αυτό νά είχε γίνει σέ συνδιασμό καί μέ κοινωνική επανάσταση ώστε τή θέση τών πασάδων, τών αγάδων καί λοιπών μεμέτηδων νά μήν μάς καθίσουν οι πάσης φύσεως κοτσαμπάσηδες καί λοιποί φύλαρχοι. Δυστυχώς οι προσπάθειες τού Καποδίστρια διακόπηκαν βίαια πολύ νωρίς μαζί μέ τό νήμα τής ζωής του.
      Οπως κάθε αλλαγή θα έφερνε καί αυτή τά αρνητικά της. Κυρίως από ανταγωνισμούς επικράτησης διαφόρων ηγετίσκων καί ομάδων στό μικρό βιλαέτι. Τώρα μπορεί κάποιοι νά θεωρούν απώλεια τόν περαιτέρω εμπλουτισμό τής ελληνικής γλώσσας μέ περισσότερους τούρκικους όρους από όσους πήραμε καί άλλα πολιτιστικά αγαθά όπως τά σύγχρονα σήριαλ στά οποία καθηλώνονται κύριοι καί κυρίες μέ ονειρώξεις σουλτάνικου μεγαλείου ή ηγεσίες μεγαλοπρεπείς όπως τού νεοσουλτάνου Ερντογάν.

      • Ο/Η Γιάννης λέει:

        Δεν επιδιώκω να εντυπωσιάσω. Δεν έχω τέτοια ανάγκη. Ούτε αρνούμαι την επανάσταση του ’21 ούτε τον όποιο ηρωισμό της. Αλλά η ιστορία δεν προχωράει μόνο με ηρωισμούς.
        Αυτό που θέλω να πω είναι πως η επανάσταση, δεν ήταν μια μόνο μια αγνή προσπάθεια να απαλλαχθούμε από τον Οθωμανικό ζυγό.
        Ηταν ένα συνονθύλευμα από επαναστάτες, κλέφτες, απατεώνες, κοτζαμπάσηδες, εκπροσώπους ξένων δυνάμεων, φιλόδοξους, ανθρώπους που έβαζαν τον προσωπικό τους εμπλουτισμό πάνω από την επανάσταση, ανθρώπους που ενώ δεν είχαν να φάνε πλούτισαν κατά την επανάσταση (βλ Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης κλπ).
        Από ένα σημείο και μετά, το όλο εγχείρημα βάλτωσε και χρειάστηκε η επέμβαση των μεγάλων δυνάμεων με την ναυμαχία του Ναυρίνου για να ιδρύσουμε ένα κράτος, το οποίο ποτέ δεν ήταν ικανό να αυτοκυβερνηθεί και γι’ αυτό είμαστε ένα προτεκτοράτο.
        Ολο αυτό το πολύπλοκο σκηνικό, έχει υπεραπλουστευτεί από το κρατίδιο μας και μάς παρουσιάζεται ένα ιστορικό αφήγημα όπου οι Ελληνες εμπνεόμενοι από την αρχή: Για το έθνος και πίστη (Ορθοδοξία) εκαναν την επανάσταση και τελικά έδιωξαν τους Τούρκους.
        Η γνώση της πραγματικής ιστορίας – όσο κι αν πονάει – δεν είναι μηδενισμός. Σου δίνει την δυνατότητα να θέτεις τα σωστά «Γιατί» και να δίνεις τις σωστές απαντήσεις στα προβλήματα.
        Αντίθετα, η άγνοια της πραγματικότητας και η συνειδητή διαστρέβλωση του από πού ΄έρχεσαι και πού πρέπει να πας, είναι μηδενισμός..

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Όχι μόνο δεν τις κατάργησε, όχι μόνο ο καραγκιόζης Λαφαζάνης δεν ντρεπόταν ως κυβέρνηση να λέει πως ποτέ ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είπε πως θα καταργούσε τις παρελάσεις, αλλά επειδή όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, βρήκε την κλήρωση η κυβερνήσασα Αριστερά των ΑΝΕΞΕΛ, του Πολύδωρα, του Νικολόπουλου, του Παπαγγελόπουλου και του Καραμανλή βου, για να παραστήσει τον μεγάλο μεταρρυθμιστή

    https://roides.wordpress.com/2010/03/23/23mar10c/

    Να καταργηθούν οι παρελάσεις
    23/03/2010

    ……………..

    Να πάψουμε να είμαστε μια νησίδα υποκρισίας, βαλκάνιου επαρχιωτισμού και γελοιότητας στην Ε.Ε. Θεωρώ περιττή κάθε επιχειρηματολογία. Να γίνει το αυτονόητο και το προφανές και οι υπερπατριώτες και η Εκκλησία, ας εκδηλώσουν επιτέλους τον πατριωτισμό τους πληρώνοντας τους φόρους τους και κάνοντας δωρεές υπέρ του Στόλου. Οι φανφάρες, οι παράτες και οι τρουμπέτες δεν ταιριάζουν σε σοβαρούς λαούς. Εκτός κι αν θέλουμε να παραμείνουμε τσίρκουλο για τα πανηγύρια. Υπενθυμίζω πως «του αισχρού εστί το γελοίον μόριον» τουτέστιν το γελοίο είναι μέρος του αισχρού. Δεν το λέω εγώ, το λέει ο Αριστοτέλης.

    https://roides.wordpress.com/2015/03/25/25mar15/

    Ζίτο το Αίθνως

    25/03/2015
    Οι ψεκασμένοι δεν τους σέρνουν, κανείς δεν τους σέρνει, είναι απολύτως σύμφωνοι…

    Ο νυν αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, με ερώτησή του στη Βουλή: «Αν θεωρήσουμε ότι οι παρελάσεις εντάσσονται στο εκπαιδευτικό έργο, ποιος ακριβώς είναι ο παιδαγωγικός τους ρόλος; Προτίθεστε να εξετάσετε το ενδεχόμενο κατάργησης των μαθητικών παρελάσεων και αντικατάστασής τους με πολιτιστικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες στα σχολεία που να δίνουν τη δυνατότητα ουσιαστικής εμβάθυνσης στα ιστορικά γεγονότα;» (29.10.2009)

    https://www.enikos.gr/politics/306308/storythmo-tis-bantas-o-lafazanis-video

    Στο…ρυθμό της μπάντας ο Λαφαζάνης – ΒΙΝΤΕΟ
    3:25 μμ, Τετάρτη 25 Μάρ 2015

    • Ο/Η kpap01 λέει:

      Πέστε τα καί πέστε τους Laskaratos. Στά επιχειρήματά σας πού δέν αφαιρώ τίποτε προσθέτω οτι μέ τόν τρόπο πού γίνονται, χωρίς ουσιαστική συμμετοχή τών παιδιών καταντά ιλαροτραγωδία μερικές φορές καί οπτική.
      Η σημαία γιά όσους τήν πιστεύομαι σάν σύμβολο ενότητας υπέρ πατρίδος δέν μπορεί να αποτελεί λάφυρο καί επιβράβευση είτε τύχης είτε βαθμολογίας. Αν υπήρχε τρόπος νά ξεχωρίσομε σε αυτή τήν ηλικία τόν καλλίτερο/καλλιτερη πατριώτη ίσως. Αλλά αυτός δέν θά δεχόταν ο ίδιος νά τόν ξεχωρίσουν μεταξύ τών συμμαθητών του.

      • Ο/Η laskaratos λέει:

        Δεν θα δεχόταν. Παραφράζοντας τον Ηράκλειτο θα έλεγα «Η αρετή κρύπτεσθαι φιλεί», πράγμα που η κυρα Κεραμέως και η ΝΔ αγνοούν.

  3. Ο/Η laskaratos λέει:


    Ούτε ο Φίλης ούτε ο Τσίπρας δεν έκαναν τόσες μοίρες υπόκλιση

    Πολύ επικίνδυνες απόψεις
    Η ΝΔ βλέπει έθνη (και θρησκείες) και όχι ανθρώπους και κοινωνίες

    https://tvxs.gr/news/ellada/ethnikistiko-orama-tis-nd-gia-tin-paideia?utm_source=FacebookE&utm_campaign=userBaseE&utm_medium=300115&fbclid=IwAR35UVevqK43K5mlgmSspIJBK5hYCt0kqlGl_zkUogRgTMMFirsS__fiqAw

    Αλλαγές σε κρίσιμα μαθήματα, όπως η Ιστορία, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία σε συνέντευξή της έκανε σαφές ποιο ακριβώς είναι το όραμα της κυβέρνησης της ΝΔ για την παιδεία.

    Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha, η υπουργός Παιδείας, σημείωσε ότι στόχος της είναι η ιστορία να πάψει να είναι κοινωνικού χαρακτήρα και να αλλάξει, αναπτύσσοντας την εθνική συνείδηση. «Δεν πρέπει η ιστορία να έχει χαρακτήρα κοινωνιολογικό, αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση», είπε χαρακτηριστικά.

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Τέτοιες απόψεις (εννοώ της υπουργού παιδείας και θρησκευμάτων), είναι στραμμένες προς ένα παρελθόν που μας έφερε ως τα σημερινά αδιέξοδο. Απόψεις που αντιπροσωπεύουν τον εκκλησιαστικό δογματισμό και τα πιο συντηρητικά τμήματα της κοινωνίας. Ενα εγχείρημα για να διασωθεί το ιστορικό ψέμα, και που θα ανατραπεί από την πραγματικότητα.

  4. Ο/Η Left and Liberal λέει:

    Αφού δεν θέλεις να καταργήσεις τις σχολικές παρελάσεις, η σημαία ας αφορά όλους τους μαθητές

    Το προνόμιο της σημαίας και η υπεράσπισή της αφορά το σύνολο των μαθητών. Όχι μόνο τους καλύτερους.

    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ7.9.2019 | 09:14

    Σε συνέντευξη της, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι «ο καλύτερος μαθητής θα σηκώνει τη σημαία».

    Άκουσα με προσοχή τη συνέντευξη στο ραδιόφωνο του «Alpha» της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, η οποία δήλωσε ότι «ο καλύτερος μαθητής θα σηκώνει τη σημαία» και πρόσθεσε ότι η αλλαγή σε σχέση με το ισχύον καθεστώς θα εφαρμοστεί από την ερχόμενη μαθητική παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.

    Συγκεκριμένα, η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι οι σημαιοφόροι θα επιλέγονται με βάση τις επιδόσεις τους, κάτι που είχε αλλάξει μόνο στο Δημοτικό ο πρώην υπουργός, Κώστας Γαβρόγλου, ορίζοντας την επιλογή τους με κλήρωση, αφού στο Γυμνάσιο και το Λύκειο εξακολουθούσε να πραγματοποιείται με βάση τις επιδόσεις τους.

    Οφείλω να πω ότι σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών, παγκόσμιας δικτύωσης, πολλαπλών ταχυτήτων κι ενώ η τεχνολογία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας, η ορολογία περί «σημαίας, επίδοσης και παρελάσεων» μου φάνηκε εντελώς ξεπερασμένη για το 2019. Προκαλεί θυμηδία το γεγονός ότι είμαστε θεατές τεχνολογικών εξελίξεων, ασύλληπτων προοπτικών και απεριόριστης πρόσβασης στη γνώση και την πληροφορία και μας απασχολεί ακόμη ως κοινωνία ποιος θα κρατήσει τη σημαία στη μαθητική παρέλαση.

    Αναρωτιέμαι γιατί ένα εθνικό σύμβολο όπως είναι η σημαία κρίνεται συνώνυμο της αριστείας; Γιατί είναι άξιοι να τη σηκώνουν μόνον οι καλύτεροι μαθητές; Κι αν δεν θέλουμε τη διαδικασία της κλήρωσης, τότε γιατί να μην επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές ποιος θα τους εκπροσωπήσει;

    Όσο δογματικός είναι ο φανατισμός κατά της αριστείας άλλο τόσο δογματική είναι και η ισοπεδωτική λογική που εξισώνει τη βέλτιστη επίδοση με ένα σύμβολο της πατρίδας το οποίο έχουν δικαίωμα όλοι να το τιμούν. Διότι, την ίδια στιγμή, δεν θυμάμαι στις αντίστοιχες στρατιωτικές παρελάσεις να ισχύει κάποιο βαθμολογικό έπαθλο.

    Ανήκω σε εκείνους που θεωρούν πεπαλαιωμένο τον θεσμό των μαθητικών παρελάσεων. Πρόκειται για ένα κατάλοιπο της Μεταξικής δικτατορίας το οποίο αποτελεί κοιτίδα ρατσιστικών διακρίσεων καταγωγής, ύψους και επιδόσεων. Ενόψει, μάλιστα, της εθνικής επετείου είναι σίγουρο ότι η συζήτηση θα αναζωπυρωθεί και για άλλη μια φορά θα αποτελέσει εφαλτήριο διχασμού.

    Θα προτιμούσα, λοιπόν, από το υπουργείο Παιδείας να στρέψει τους προβολείς του όχι σε ρυθμίσεις που δήθεν υπερασπίζονται την αριστεία αλλά στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που δεν θα «εξάγει» μαθητές παπαγαλίας, ημιμάθειας και μηχανικής αποστήθισης. Να επεξεργαστεί προτάσεις και ιδέες ώστε να μην εισάγεται κάποιος στο πανεπιστήμιο με βαθμολογία 0,84.

    Το σχολείο είναι θεσμός μετάδοσης της γνώσης. Στόχος κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής απαιτείται πλέον να είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, η συμπόρευση με την εποχή μας, η στήριξη των ατομικών δεξιοτήτων, η ευελιξία και η ανάδειξη της διαφορετικότητας. Το κυριότερο; Να διαμορφώνει μαθητές που είναι ικανοί να αντεπεξέλθουν σε περιόδους έντονης κινητικότητας και ραγδαίων μεταβολών. 5.9.2019 Κεραμέως: O καλύτερος μαθητής θα σηκώνει τη σημαία – Τέλος στην κλήρωση

    Τόσα χρόνια, με τις αλλεπάλληλες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, αυτό που καταφέραμε είναι η βαθμοθηρία και η στείρα απόκτηση της γνώσης να έχουν οδηγήσει στην παραγωγή χιλιάδων εισαχθέντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με απεριόριστα γνωστικά κενά. Επίσης, τα προηγούμενα έτη, δεν έχω ακούσει ούτε μια δήλωση ενός υπουργού Παιδείας που να εκφράζει την ικανοποίησή του με το γνωστικό επίπεδο στα σχολεία όλη της Ελλάδας. Απεναντίας, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να θεσπίσουμε ότι τη σημαία θα την κρατά ο καλύτερος μαθητής.

    Μολαταύτα, μια σπουδαία προοδευτική μεταρρύθμιση θα ήταν εκείνη που θα καταργούσε τις μαθητικές παρελάσεις. Η «ζύγιση», η «στοίχιση», οι αποστάσεις, η «κεφαλή δεξιά», «ένα στο αριστερό», τα στρατιωτικά εμβατήρια, οι αποδόσεις τιμών στους εκάστοτε επισήμους είναι απολύτως παρωχημένα στοιχεία στον σύγχρονο κοσμοπολιτισμό και τις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

    Υπάρχουν πολυάριθμοι τρόποι για να εορτάσεις –και καλώς θα πράξεις– την εθνική σου επέτειο χωρίς να προτάσσεις με στρατιωτική ομοιομορφία νεαρά άτομα τα οποία χλευάζεις το ίδιο βράδυ στα δελτία ειδήσεων ως «σκράπες» του μαθήματος της ελληνικής ιστορίας, αφού έκαναν το λάθος να μπερδεύουν την 28η Οκτωβρίου με την 25η Μαρτίου.

    Είναι δυνατόν στην εποχή της τεχνολογικής επανάστασης, των αλγόριθμων και της τεχνητής νοημοσύνης, να επιμένουμε σε μια επιχειρηματολογία παρελάσεων, σημαιοφόρων και ασυγκράτητης προγονολατρείας;

    Προφανώς και η αριστεία είναι απαραίτητη και σίγουρα δεν αποτελεί «ρετσινιά». Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου, η άριστη επίδοση δεν συμβαδίζει με οποιοδήποτε εθνικό σύμβολο το οποίο είναι ισάξιο για όλους. Η σχολική κοινότητα έχει πολλούς και σίγουρα είναι ικανή να θεσπίσει ακόμα περισσότερους τρόπους ώστε να επιβραβεύσει τους αρίστους. Ο προσωπικός αγώνας και η σκληρή προσπάθεια για την καταξίωση και την επιτυχημένη σταδιοδρομία δεν εξαρτάται από το ύψωμα της σημαίας ούτε αν είσαι στην πρώτη ή την τελευταία θέση στην παρέλαση. Υπάρχουν πολυάριθμοι τρόποι για να εορτάσεις –και καλώς θα πράξεις– την εθνική σου επέτειο χωρίς να προτάσσεις με στρατιωτική ομοιομορφία νεαρά άτομα.

    Οπότε, ποιες παιδαγωγικές αντιλήψεις εξυπηρετεί η διάκριση ανάμεσα στους μαθητές; Και ποιος ορίζει ότι ο πρώτος επιδεικνύει περισσότερα πατριωτικά αντανακλαστικά από τους υπόλοιπους της τάξης;

    Η αριστεία είναι επιθυμητή, όπως και τα «πρότυπα» σχολεία, αλλά όταν ενισχύει ένα σχολικό πλαίσιο συναγωνισμού και ευγενούς άμιλλας, όταν εμβαθύνει στη γνώση και τροφοδοτεί την έμπνευση. Και, κυρίως, όταν διαμορφώνει πολίτες του κόσμου, μακριά από εθνικιστικά στερεότυπα και μισαλλόδοξες φιέστες.

    Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται είναι όχι ποιος είναι ο καλύτερος σε ένα σχολείο που γεννά τη μετριότητα αλλά πώς ένα σχολείο θα εμφυσήσει στους μαθητές την κριτική ικανότητα, τη φαντασία, ώστε η γνώση να αποτελεί κατάκτηση.

    Οι περισσότεροι μαθητές, άλλωστε, σήμερα βαριούνται στα μαθήματα, αδιαφορούν και δεν βρίσκουν κανένα απολύτως ενδιαφέρον στο σχολείο. Ακόμη, στις παρελάσεις, όπως παλαιότερα είχε υποστηρίξει ο Γιάννης Μπουτάρης, «κάθε άλλο παρά υπερηφάνεια αισθάνεσαι. Δεν αντιλέγω για το εθνικό φρόνημα, όμως αυτό καλλιεργείται από την παρέλαση στρατιωτικών αγημάτων. Γιατί αν δεις τον τρόπο που περπατάνε τα σχολεία –όχι όλα–, αλλά και τους πολιτιστικούς συλλόγους, αυτό δεν δίνει τιμή στην ημέρα».

    Επιπρόσθετα, ποιος άλλος χαίρεται με τους σημαιοφόρους και τους παραστάτες παρά μόνο οι γονείς που στήνονται από νωρίς για να θαυμάσουν, να καμαρώσουν, να χειροκροτήσουν αλλά κυρίως για να εκφράσουν τη νεοελληνική τους κακεντρέχεια απέναντι στους αποτυχόντες. Η στάση, βέβαια, των ίδιων γονέων είναι εντελώς διαφορετική όταν τη σημαία θα σηκώσει κάποιος αλλοδαπός μαθητής.

    Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση έχει ήδη προκαλέσει ραγδαίες μεταβολές στην οικονομία και στην αγορά εργασίας. Επειδή το εκπαιδευτικό σύστημα θα κληθεί να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, η έμφαση ας δοθεί στην ανάπτυξη της καινοτομίας, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στους ανοιχτούς ορίζοντες.

    Στο κόσμο του μέλλοντος δεν χωρούν αναχρονιστικοί θεσμοί που προάγουν τον κοινωνικό στιγματισμό και τις στρατιωτικού τύπου αντιλήψεις περί συνύπαρξης. Η αξία της συλλογικής μνήμης σε μια κοινωνία είναι πολύ σημαντική ως προς τη διαμόρφωση της ταυτότητάς της. Αλλά δεν την τιμάς με χουντικές αναπαραστάσεις.

    Άπαξ, όμως, και δεν επιθυμείς να καταργήσεις τις σχολικές παρελάσεις, το σίγουρο είναι ότι το προνόμιο της σημαίας και η υπεράσπισή της αφορά το σύνολο των μαθητών. Όχι μόνο τους καλύτερους.

    https://www.lifo.gr/articles/opinions/250460/afoy-den-theleis-na-katargiseis-tis-sxolikes-parelaseis-i-simaia-as-afora-oloys-toys-mathites

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.