Βλάσσης Ρασσιάς. Ένας ρομαντικός μαχητής της ελληνικής θρησκείας

[ταυτόχρονα και ένας εκπρόσωπος της εναλλακτικής κουλτούρας της μεταπολίτευσης]

photo Lifo.gr

Μπλογκ Ροΐδη και Λασκαράτου Eμμονές

Έφυγε ξαφνικά πρόσφατα ο συγγραφέας Βλάσσης Ρασσιάς, μια εμβληματική φιγούρα της ποικιλόχρωμης άνθησης των ιδεών μετά την πτώση της Χούντας. Αν και περιστοιχιζόταν από πολλούς φίλους, έδινε την εντύπωση ενός μοναχικού καβαλάρη που δεχόταν τα σκοτεινά χτυπήματα του κρατικού ιερατείου και των φερεφώνων του και τα απέκρουε παλικαρίσια στο φως της ημέρας. Τιμής ένεκεν, παραθέτουμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, το οποίο δημοσίευσε για αυτήν την μοναδική και ιδιόμορφη χαρισματική προσωπικότητα που χάθηκε πρόωρα, το περιoδικό Lifo:
«Απώλειες. Ο ένθερμος υποστηρικτής της «Εθνικής Κοσμοαντίληψης» και του «Πατρίου Τρόπου» Ο ιδρυτής του Ύπατου Συμβουλίου Ελλήνων Εθνικών που πέθανε πρόσφατα υπήρξε διακεκριμένη μορφή της αθηναϊκής εναλλακτικής κουλτούρας στη δεκαετία του ’80, βασικά μέσω του περιοδικού Ανοιχτή Πόλη»

Βλάσης Γ. Ρασσιάς: Ο ιδρυτής του Ύπατου Συμβουλίου Ελλήνων Εθνικών που πέθανε πρόσφατα υπήρξε διακεκριμένη μορφή της αθηναϊκής εναλλακτικής κουλτούρας στη δεκαετία του ’80, βασικά μέσω του περιοδικού Ανοιχτή Πόλη.
Yπάρχουν δύο βασικά πεδία τα οποία διεμβόλησε με την παρουσία, τις εργασίες και τις έρευνές του ο Βλάσης Γ. Ρασσιάς. Δύο πεδία, που δεν συναντώνται και που δεν διασταυρώνονται αναγκαστικά, και γι’ αυτό μια σωστή και ολοκληρωμένη προσέγγιση της παρουσίας του (ακόμη και ολιγόλογη) θα πρέπει να λάβει και τα δύο υπ’ όψιν. Βεβαίως, κυριαρχεί η συμβολή του στην αναζωογόνηση του ενδιαφέροντος για την «Εθνική Κοσμοαντίληψη» και τον «Πάτριο Τρόπο», που σχετίζονται με την παλινόρθωση των «Εθνικών Θεών» (κοινώς Δωδεκάθεο), η οποία τον απασχόλησε τα μισά χρόνια της σύντομης ζωής του, όμως κι εκείνα που κατέγραψε από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’70, έως και τα τέλη του ’80 και που ανήκουν χονδρικά στο χώρο της εναλλακτικής κουλτούρας, έχουν τη δική τους ειδική και ξεχωριστή σημασία.

Διαβάστε τη συνέχεια >>>

Advertisements
This entry was posted in κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

5 Responses to Βλάσσης Ρασσιάς. Ένας ρομαντικός μαχητής της ελληνικής θρησκείας

  1. Ο/Η Βιβλιοπώλης στο Θησείο λέει:



  2. Ο/Η Κ.Κ. λέει:

    «22 αιώνες είμαστε κατακτημένο έθνος»
    («Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», 13/10/1996)

    Ο Βλάσης Ρασσιάς στη δεκαετία του 80 ανήκε στην συντακτική ομάδα του περιοδικού «Ανοιχτή πόλη». Το 1992 εξέδωσε το «Διιπετές», έντυπο της ομώνυμης Εταιρείας Αρχαιοελληνικών Μελετών. Συγγραφέας βιβλίων και πολλών άρθρων, ο κ. Ρασσιάς τοποθετείται στους Ελληνες Εθνικούς, δηλαδή «δεν είναι Ελληνας μόνο κατ’ όνομα, αλλά και στο έθος και στις περί Θεών αντιλήψεις». Πιστεύει στην επικαιρότητα της αρχαιοελληνικής σκέψης και στην πολυθεϊα και συγκρούεται με τους οπαδούς της «Ελληνορθοδοξίας» και του εθνικισμού. Προσπαθεί να βρει την «αρχαία ματιά» για να κατανοήσει την αρχαιοελληνική λατρεία, αλλά και την αυτοθέσμιση της κοινωνίας. «Οι Ελληνες έχουν την ιδιαιτερότητα στον πολυθεϊσμό τους να λατρεύουν τις ιδέες ως θείες οντότητες. Οι ιδέες έχουν αυθύπαρκτη οντότητα. Δεν γεννάει το μυαλό την ιδέα, απλώς η ιδέα είναι αυθύπαρκτη και αιώνια και εμείς την προσλαμβάνουμε κάπου με συγκεκριμένη μορφή», ισχυρίζεται ο κ. Ρασσιάς.
    Για την υπεράσπιση όμως των καθαρών αρχαιοελληνικών αντιλήψεων, ο συνομιλητής μας οφείλει να οριοθετηθεί. Τα μέτωπα είναι πολλά, αν και δυσδιάκριτα. «Οι πολίτες πρέπει να διαθέτουν παρρησία, να υπερασπίζονται με κάθε κόστος τη γνώμη τους και δεύτερον, για να έχουν γνώμη, θα πρέπει να έχουν την ανάλογη παιδεία η οποία θα τους διαμορφώσει τη γνώμη. Η επικράτηση του ιδεολογήματος του «Ελληνοχριστιανισμού» έχει διαστρέψει την αρχαιοελληνική κοσμοαντίληψη. Ενα από τα βασικά συστατικά της π.χ, η βουληφόρος αγορά, έχει εξορκιστεί διότι δεν δένει με το Βυζάντιο. Πώς θα μπορούσε να συνυπάρξει μιά κοσμοαντίληψη που βλέπει επουράνιες μοναρχίες και αγίους μεσολαβητές των αιτημάτων των πιστών, με την απόλυτη ισηγορία και την ισονομία της αρχαιοελληνικής σκέψης;

    Υφιστάμεθα τις ηλίθιες γνώμες που προκύπτουν από κάποιες ανόητες πλειοψηφίες ανθρώπων απαίδευτων. Το «ελληνορθόδοξο» κατεστημένο θέλει κακομοίρηδες υπηκόους, που ζούν μέσα στην ίντριγκα και τη ρουφιανιά. Θέλει τους βουλευτές να υπακούουν στους αρχηγούς τους όπως στο Βυζαντινό Σιλέντσιουμ, αντί να λειτουργούν ελεύθερα όπως στην αρχαιοελληνική αγορά. ‘Η θα είσαι τελείως Ελληνας ή τελείως Βυζαντινός. Είναι δύο αντιδιαμετρικές κοσμοθεωρίες, φιλοσοφίες, θρησκείες. Δεν ενώνονται με τίποτα. Είναι σαν να προσπαθείς να χύσεις σίδηρο και ξύλο για να φτιάξεις κράμα ξυλοσιδήρου.»

    Οι αληθινοί «ελληνόψυχοι», κατά τον κ. Ρασσιά, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από τον Φαλμεράιερ και τους επιγόνους του, ούτε έχουν το άγχος της φυλετικής καθαρότητας και της «συνέχειας» του ελληνισμού. «Δεν ήταν μισέλληνας ο Φαλμεράιερ, απλώς είχε εξιδανικεύσει κι αυτός τον αρχαίο Ελληνα. Αντί να του πούμε ότι η ελληνικότητα έχει να κάνει με την παιδεία και όχι με το αίμα και να στρωθούμε να διαβάσουμε τα αρχαιοελληνικά κείμενα, να γίνουμε όλοι Κοραϊστές, όλοι να γίνουμε φιλόσοφοι, βγήκε ο Ζαμπέλιος και ο Παπαρρηγόπουλος και έφτιαξαν το μύθο του ελληνοχριστιανισμού για να δέσει η σούπα. Και πήραν το Βυζάντιο ως συνέχεια του ελληνισμού. Η μόνη στιγμή που το Βυζάντιο προσπάθησε να γίνει ελληνικό ήταν η ώρα που γκρεμιζόταν, για να σωθεί. Το πρόβλημα της συνέχειας δεν λύνεται με ανιστόρητα επιχειρήματα. Εμείς εδώ και είκοσι δύο αιώνες είμαστε κατακτημένο έθνος. Στην αρχή από τους Ρωμαίους, μετά από τους χριστιανούς Ρωμαίους δηλαδή τους Βυζαντινούς, μετά από τους Οθωμανούς και τώρα ούτε και ‘γω ξέρω από πού».

    Με την ίδια ένταση ο κ. Ρασσιάς κατηγορεί και όσους σήμερα προσπαθούν να αποκαθάρουν την Ορθοδοξία από τα εβραϊκά της στοιχεία ώστε να αποδειχθούν οι αρχαιοελληνικές της ρίζες. «Είναι παλαβοί. Είναι σαν να προσπαθείς να διατηρήσεις τον δεύτερο όροφο γκρεμίζοντας το ισόγειο. Δεν μπορεί μια εβραιογενής θρησκεία να αποβάλει τα εβραϊκά της στοιχεία. Τότε τί θα μείνει; Εκτός αν κατασκευάσουν νέα Ευαγγέλια με Εμπεδοκλή και Ηράκλειτο».

    Δεν διαφωνεί ότι ό «χώρος» πολιορκείται από παντός είδους ακροδεξιούς και εθνικιστές. Επιμένει ωστόσο ότι, όσο ανέρχεται το επίπεδο των Εθνικών, οι έμποροι και οι πολιτικοί σπεκουλαδόροι της ελληνορθοδοξίας θα απομονωθούν. «Τί δουλειά είχαν οι παπάδες με τον Μεγαλέξανδρο; Τί τους ένοιαζε ένας ειδωλολάτρης; Αμα ζούσε σήμερα, θα τον έλεγαν σατανιστή. Εχουν το θράσος να θεωρούν σατανιστή όποιον δεν είναι δικός τους. Η περίπτωση του γνωστού τηλεστάρ, που παρά το αρχαιελληνικό του προφίλ θέλει να εξοντώσει οποιονδήποτε μη οθόδοξο, είναι χαρακτηριστική. Εκλαμπρα πλέον φαίνεται η παρακμή της κοινωνίας μας όπως είναι δομημένη. Με την κρατούσα ιδεολογία το μόνο που της μένει είναι να συνεχίζει να αποσυντίθεται. Είναι μεγάλος ο αριθμός των ανθρώπων που έρχονται κοντά μας ψάχνοντας για απαντήσεις στα αδιέξοδά τους. Επομένως πρέπει να προσέχουμε όσους προσπαθούν να μας εκμεταλλευτούν πολιτικά. Να εργαστούμε για την αυτοθέσμισή μας. Οταν γίνει η αποφασιστική αρχαιοελληνική στροφή και αποβληθεί ο βυζαντινισμός, θα αποκαλυφθούν και αυτοί που ψαρεύουν στα θολά νερά με τη σημαία του ελληνισμού».

  3. Ο/Η Aντιγόνη λέει:

    Στη μνήμη του Βλάση Ρασσιά
    Να υπογράψουμε

    https://secure.avaaz.org/el/community_petitions/_Akyrosi_tis_apofasis_toy_APTh_gia_anagoreysi_toy_Mitropoliti_Anthimoy_os_Epitimoy_Didaktora/

    Ακύρωση της απόφασης του ΑΠΘ για αναγόρευση του Μητροπολίτη Άνθιμου ως Επίτιμου Διδάκτορα
    24.487 υπογραφές. Ας φτάσουμε τις 30.000

    Συνεχίζοντας, συμφωνείς να λαμβάνεις email από το Avaaz. Η Πολιτική Απορρήτου μας προστατεύει τα δεδομένα σου κι εξηγεί πώς χρησιμοποιούνται. Μπορείς να διαγραφείς ανά πάσα στιγμή.
    Αυτό το ψήφισμα δημοσιεύθηκε από τον/την smaragda a. και μπορεί να μην αντιπροσωπεύει τις απόψεις όλων των μελών του Avaaz.

    Δημιουργός ψηφίσματος: smaragda a.

    Παραλήπτες: Περικλής Μήτκας, Πρύτανης Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
    Χωρίς σχετική ανακοίνωση και κρυφά απο την πανεπιστημιακή κοινότητα, ο πρύτανης του ΑΠΘ Περικλής Μήτκας, αναγόρευσε σε επίτιμο διδάκτορα τον Μητροπολίτη Άνθιμο.  

    Ζητούμε να αναιρεθεί η απόφαση αυτή άμεσα, καθώς είναι τεράστια προσβολή αφενός απέναντι στην επιστημονική κοινότητα (βλ. δηλώσεις Άνθιμου σχετικά με τη μη-υπαρξη πλανητών εκτός της Γης) κι αφετέρου απέναντι στους πολίτες και την κοινωνία.

    Είναι αδιανόητο να τιμούμε με τον οποιονδήποτε τρόπο ανθρώπους με τοξικές, αναχρονιστικές απόψεις. Ακολουθούν κάποιες παλαιότερες δηλώσεις του Μητροπολίτη, που αποδεικνύουν οτι είναι ανάξιος οποιουδήποτε τιμητικού τίτλου, πόσο μάλλον αυτή του «επίτιμου διδάκτορα»

    «Δεν δικαιολογείται η εκτεταμένη δημοσιότητα για τον βιασμό παιδιού στο Παπάφειο»

    (Οκτώβριος 2015) Σε ανακοίνωση την οποία υπογράφει ως πρόεδρος τού Παπάφειου Ορφανοτροφείου, ο μητροπολίτης, τονίζει ότι δεν δικαιολογείται εκτεταμένη δημοσιότητα για τον κατ’ επανάληψη βιασμό 7χρονου από άλλο τρόφιμο μέσα στο ορφανοτροφείο και παρόλο που ο μικρός είχε ενημερώσει για όσα τραγικά βίωνε.

    «Η ομοφυλοφιλία είναι θανάσιμο αμάρτημα»

    (Μάρτιος 2015) Ο λαοπρόβλητος μητροπολίτης είναι το κεντρικό πρόσωπο της εκπομπής «Τα Καρντάσιανς». Αναφερόμενος στην ομοφυλοφιλία τόνισε: «Αυτό για την πίστη μας, αγιογραφικά, είναι θανάσιμο αμάρτημα. Είναι γραμμένο στην Αγία Γραφή, δεν χωράει κουβέντα». Όταν μαλιστα ο παρουσιαστής σχολίασε ότι τα λόγια του Χριστού δεν θέτουν περιορισμούς και ότι η αγκαλιά του τους χωράει όλους, ο Μητροπολίτης απάντησε: «Είναι τόσοι πολλοί που δεν τους χωράει όλους η αγκαλιά μας…»

    «Δεν θέλω πρόσφυγες και μετανάστες στη Θεσσαλονίκη»

    (Μάρτιος 2016) Ο μητροπολίτης της Θεσσαλονίκης μιλά στο Πρακτορείο 104,9 FM με θέμα τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. «Είμαι αντίθετος στη φιλοξενία των διαφόρων μεταναστών. Μέσα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, για πλείστους όσους λόγους, εγώ προσωπικά σαν επίσκοπος και εκπρόσωπος τη τοπικής εκκλησίας που έχει ιστορία 2.000 χρόνων, δεν θα ήθελα να εγκατασταθούν, διότι δεν ξέρουμε τι ακριβώς στη συνέχεια θα επακολουθήσει…»Σημείωση: το ΑΠΘ συντονίζει το Ερευνητικό Ευρωπαϊκό Έργο Volunteering Among Immigrants – VAI

    «Είναι παλαβά πράγματα αυτά -Είναι ένα είδος ασθενείας ας πούμε»

    (Σεπτέμβριος 2017) Στην ερώτηση, αν η Εκκλησία θα πάντρευε ζευγάρι στο οποίο κάποιος από τους δυο έχει προχωρήσει σε φυλομετάβαση, απάντησε: «Η Εκκλησία δεν θα το κάνει, γιατί είναι μια προσβολή της προγενέστερης βούλησης των ενδιαφερομένων και μια υποταγή της φυσικής εξέλιξης.

    «Μην ακούτε τι σας λένε! Δεν υπάρχουν άλλοι πλανήτες εκτός από τη Γη»

    (Νοέμβριος 2018) Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Άνθιμος, εξέφρασε τις αμφιβολίες του σχετικά με την ύπαρξη άλλων… πλανητών εκτός της Γης. Στη δήλωση μάλιστα αυτή προχώρησε, επικαλούμενος συνομιλία του με διαπρεπή επιστήμονα, τον οποίο δεν κατονόμασε. «Μην ακούτε τι σας λένε, ότι έχουν πάει στο φεγγάρι ή ότι υπάρχουν άλλοι πλανήτες. Ο συνομιλητής μου μού είπε ότι τα συμπεράσματα των νέων επιστημόνων δεν έχουν κατατεθεί ακόμα».

    πηγή – https://avmag.gr/109936/109936/

    • Ο/Η Mimi metallurgico λέει:

      Με το ένα πόδι στον τάφο είναι ο αστοιχείωτος γερο-φαρισαίος και ψοφάει για κούφιες τιμές

  4. Ο/Η Ένας. λέει:

    http://freepsyche.blogspot.com/2008/06/blog-post_09.html

    Βλάσης Ρασσιάς: ΝΑ ΘΕΣΟΥΜΕ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΜΥΑΛΑ

    Το να είσαι επαναστάτης, δεν σημαίνει να κάνεις κάποια «επανάσταση», όσο το να κάνεις κι άλλους ανθρώπους ν’ ασπαστούν τις απόψεις σου. Το σύστημα γνωρίζοντάς το αυτό, από την αντίθετη βέβαια σκοπιά, έχει δώσει το μεγαλύτερο βάρος της δύναμής του στο να ελέγξει απόλυτα τα μαζικά μέσα πληροφόρησης, κίνησης ιδεών, προπαγανδισμού και κουλτούρας. Έτσι κάθε παιδί που γεννιέται, έχει να αντιμετωπίσει μια υποχρεωτική «γαλούχηση» από τα χοντρά ψέμματα του κρατικού συντονισμένου σύννεφου των Μαζικών Μέσων, με απώτερο στόχο να βιαστεί όσο γίνεται αποτελεσματικώτερα η ταυτότητά του, η συνείδησή του, ο τρόπος σκέψης του.

    Οι ριζοσπαστικές πολιτικές κινήσεις, έχουν υποχρέωση να σύρουν άτομα, έξω από το τέλμα της κρετινοποίησης. Βασική γραμμή πρέπει να είναι το ξήλωμα του συστήματος «έτοιμων εξηγήσεων» που προωθείται από το σύστημα. Και αυτό το πράγμα δεν πετυχαίνεται με κανένα ετοιματζήδικο τρόπο «άμεσων αποτελεσμάτων», αλλά με την αποτελεσματική αντιπαράθεση του δικού μας συστήματος πληροφόρησης δηλαδή της δικής μας αλήθειας, απέναντι στα ψέμματα του συστήματος. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο πολύς κόσμος απεχθάνεται τις απότομες αλλαγές, εκτός δε ότι τις παρακολουθεί -ή έχει μάθει να τις παρακολουθεί- ως θεατής και μόνο. Πρέπει να προωθήσουμε ένα μονάχα σχέδιο: το να βάλουμε μπροστά, να θέσουμε δηλαδή σε λειτουργία, τα ανθρώπινα μυαλά, πληροφορώντας τα με αλήθεια, καλλιεργώντας τους την σωστή κρίση και αφήνοντάς τα μετά να κάνουν τις δικές τους εκτιμήσεις και επιλογές. Πρέπει να ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟ-ΚΑΤ ΑΛΗΘΕΙΕΣ και τις ετοιματζήδικες εξηγήσεις.

    (Από κείμενο με τίτλο «ΚΕΝΤΡΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ» που δημοσιεύθηκε σε 3 μέρη στα τεύχη 1 – 3 της «Ανοιχτής Πόλης» 1980-1981. Το κείμενο συνέθεσε ο Βλάσης Ρασσιάς για λογαριασμό της εκδοτικής ομάδας του περιοδικού)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.