Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει προ πολλού στη πράξη, καταργηθεί

[Η κατάργηση του ασύλου προφανώς δεν μπορεί να καταργήσει και την ιδεολογική αρτηριοσκλήρυνση, τη γραφικότητα ή οποιαδήποτε αντίληψη του «ό,τι να ’ναι». Μπορεί όμως να δώσει το μήνυμα ότι η ασυδοσία τελειώνει γιατί δεν είναι πια ανεκτή από την ίδια την κοινωνία. Κούρασε.]

Υπήρξαν εποχές, μέχρι πολύ πρόσφατα, που όποιος εκστόμιζε την ανάγκη «κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου», ή έστω την υπονοούσε, ταυτιζόταν με τις πιο σκοτεινές εποχές της πολιτικής ζωής του τόπου. Η πρόταση αυτή ισοδυναμούσε σχεδόν με κατάλυση της δημοκρατίας. Τις τελευταίες ημέρες ο πρόεδρος της Ν.Δ. δεν σταματάει να επαναλαμβάνει ότι ένα από τα πρώτα μέτρα που θα λάβει ως κυβέρνηση, εφόσον εκλεγεί, είναι η «άμεση κατάργηση του ασύλου» ώστε «τα δημόσια πανεπιστήμια, από χώροι ανομίας, να γίνουν ξανά κύτταρα γνώσης και έρευνας». Το συμπεριέλαβε και χθες σε έναν από τους 16 βασικούς άξονες του σχεδίου της Ν.Δ. που παρουσίασε. Μάλιστα, το ανέφερε στον άξονα για την «ασφάλεια» και όχι για την «Παιδεία».

Και παρά τις συνεχείς υπομνήσεις, όχι μόνον τηρείται απόλυτη σιγή από το αρμόδιο υπουργείο, δεν ακούγεται καμιά αξιοσημείωτη αντίδραση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά οι ενδείξεις είναι ότι η κοινωνία το υποδέχεται με ανακούφιση. Οχι μόνον οι ψηφοφόροι της Ν.Δ. Υπάρχει, λες, μια σιωπηρή συναίνεση, από το μεγαλύτερο μέρος των πολιτών. Η αποδοχή του αυτονόητου, ότι η ομαλή λειτουργία των πανεπιστημίων δεν έχει ιδεολογικό πρόσημο. Αποχρωματίστηκε μέσα από δεκάδες περιστατικά, περισσότερο ή λιγότερο σοβαρά, άσκησης βίας και αυθαιρεσίας από ομάδες φοιτητών και μη, που συναντούσαν την ανοχή της κυβέρνησης και τον φόβο των καθηγητών (πλην ορισμένων φωτεινών εξαιρέσεων). Χθες η «Κ» δημοσίευσε την απειλητική επιστολή που έλαβε η καθηγήτρια Ιστορίας του ΕΚΠΑ Μαρία Ευθυμίου, από τον αναρχικό/αντιεξουσιαστικό χώρο (όπως αυτοπροσδιορίζεται), γιατί, όπως ισχυρίζονται οι αποστολείς, «η κ. Ευθυμίου θέλει ένα πανεπιστήμιο χωρίς αγώνες, χωρίς αντίσταση, χωρίς στέκια, αναρχικούς και “βρόμικους” τοίχους. Ενα πανεπιστήμιο, το οποίο θα λειτουργεί “εύρυθμα” ως ναός της “αντικειμενικής” γνώσης του διδάσκοντος» κ.λπ., κ.λπ.

Η κατάργηση του ασύλου προφανώς δεν μπορεί να καταργήσει και την ιδεολογική αρτηριοσκλήρυνση, τη γραφικότητα ή οποιαδήποτε αντίληψη του «ό,τι να ’ναι». Μπορεί όμως να δώσει το μήνυμα ότι η ασυδοσία τελειώνει γιατί δεν είναι πια ανεκτή από την ίδια την κοινωνία. Κούρασε. Δεν είναι μόνο διαλυτική και μερικές φορές εξαιρετικά επικίνδυνη, είναι και ένα ριζωμένο απολίθωμα το οποίο βοηθάει τους ιδιοτελείς και ανεπαρκείς να έχουν θέση και ρόλο. Ακόμη και ανάμεσα στους ίδιους τους πανεπιστημιακούς.

Το μήνυμα τού «φτάνει πια» το στέλνει η αποκαμωμένη κοινωνία. Ο κ. Μητσοτάκης το συνέλαβε και ανέλαβε να το μεταφράσει.

©Μαρία Κατσουνάκη -Καθημερινή

*

Μας απέκλεισαν από το facebook (υπαίτιος το Ελληνικό ΥΠΕΞ επί σ. Κοτζιά) χωρίς καμία ειδοποίηση. Εσείς, οι χιλιάδες αναγνώστες μας, ξέρετε τι πρέπει να κάνετε: Μπορείτε να ανεβάσετε μέσω του ατομικού σας λογ/μού στο facebook, την κάθε ανάρτησή μας, ή κάντε ΚΛΙΚ στο εικονίδιο του facebook, κάτω από κάθε ανάρτησή μας. Το κάνετε ήδη, και σας Ευχαριστούμε!

Advertisements
This entry was posted in σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, φασισμός, Ασμοδαίος, Για την Αριστερά, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, Επάναστἀτες του Κώλου, Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

9 Responses to Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει προ πολλού στη πράξη, καταργηθεί

  1. Ο/Η kpap01 λέει:

    ΔΕΝ υπάρχει πανεπιστημιακό άσυλο Ιδεών. Τό κατήργησε η ΕΞΟΥΣΙΑ ποικιλώνυμων Δυναμικών ομάδων μέ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ αντίληψη καί πρακτική. Βρίσκουν όμως άσυλο σέ αυτό κακοποιοί καί διακινητές ουσιών.

  2. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Από την αρχή να πω, πως εκφέρω την γνώμη μου σαν ένας πολίτης και όχι σαν ειδικός. Σαν κάποιος δηλαδή, που έχει άμεση αντίληψη των όσων συμβαίνουν στους πανεπιστημιακούς χώρους.
    Προκαλεί εντύπωση, πως όλοι οι νόμοι που ψηφίστηκαν για την ακαδημαϊκή ελευθερία επέτρεπαν με το ένα τρόπο ή τον άλλο τρόπο, όλες τις εκτροπές που συντελέστηκαν και συντελούνται στα πανεπιστήμια (νόμος 1268/82 – 4009/11 – 4485/17).
    Επίσης προκαλούν εντύπωση τα αντανακλαστικά της κοινωνίας, καθώς χρειάστηκε να περάσουν περίπου τέσσερις δεκαετίες, για να δείξει «σημεία κούρασης» γύρω απ’ αυτό το θέμα.
    Η διαβεβαίωση του Μητσοτάκη ότι θα καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο, είναι χωρίς αμφιβολία μια θετική δέσμευση. Αλλωστε, οι ψηφοφόροι θα του το καταλογίσουν στα θετικά του. Θα μπορούσαν να το είχαν κάνει οι του Συριζα, και θα είχαν αποκομίσει πολιτικό κέρδος. Η άρνηση τους, δείχνει άσφαλτα πόσο παρωχημένος και απολιθωμένος είναι ο «πολιτικός» λόγος τους.
    Θέλω να πω και αυτό: η κατάργηση του ασύλου, δεν είναι αρκετό. Πρέπει να αλλάξουν πολλά. Και πριν από όλα, να καταργηθεί «αυστηρώς και δια ροπάλου» η πολιτική δράση και παρουσία των πολιτικών νεολαιών και κομμάτων. Τα κόμματα και οι νεολαίες τους, δεν έχουν καμία θέση στα πανεπιστήμια και γενικότερα στο χώρο της παιδείας.
    Η έννοια της αληθινής πολιτικής, η άμεση συμμετοχή του πολίτη στο πολιτικό γίνεσθαι, ο σεβασμός στην άλλη άποψη, στο διαφορετικό, η αντίληψη της δημοκρατίας σαν αυτονόητο δικαίωμα και ταυτόχρονα σαν αυτονόητο καθήκον και η απόρριψη όλων των δογμάτων σαν τρόπο σκέψης και δράσης, είναι πριν από όλα, πάνω και πέρα από τα κόμματα.
    Είναι πρωτίστως ζήτημα της κοινωνίας. Και εδώ βρίσκεται το πρόβλημα. Πώς μπορεί μια κοινωνία, που είναι βαθύτατα κομματικοποιημένη και εμποτισμένη – με ότι σημαίνει αυτό – με κάθε είδους δογματικές αντιλήψεις – θρησκευτικές, πολιτικές και φιλοσοφικές – να επιχειρήσει να λύσει τέτοια θέματα της παιδείας;
    Αλλά αυτό είναι ένα τεράστιο ζήτημα, που βρίσκεται έξω από το πεδίο της σημερινής ανάρτησης.

    • Ο/Η kpap01 λέει:

      Η «χαλαρή» κοινωνία πού δέν αντιμετωπίζει τά προβλήματα ακραίας φτώχιας, καί στήν οποία κάνουν κρυφό καί φανερό «κουμάντο» οι τσετίες τών συντεχνιών, τών θηρησκευτικών οργανώσεων, τών κομματικικών μηχανισμών καί λοιπών οργανώσεων στρώνουν έδαφος καί στίς φασιστικού χαρακτήρα οργανώσεις πού αξιοποιούν τό πανεπιστημιακό άσυλο γιά νά διασφαλίσουν τό ακαταδίωκτο τών μελών τους.

  3. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Δεν το διευκρινίζω ρητά, αλλά στο σημείο που γράφω:
    «Η έννοια της αληθινής πολιτικής, η άμεση συμμετοχή του πολίτη στο πολιτικό γίνεσθαι, ο σεβασμός στην άλλη άποψη, στο διαφορετικό, η αντίληψη της δημοκρατίας σαν αυτονόητο δικαίωμα και ταυτόχρονα σαν αυτονόητο καθήκον και η απόρριψη όλων των δογμάτων σαν τρόπο σκέψης και δράσης, είναι πριν από όλα, πάνω και πέρα από τα κόμματα»
    εννοώ, πως πρέπει όλα αυτά να καλλιεργούνται και να διδάσκονται στους νέους και νέες, σ’ όλες τις βαθμίδες της παιδείας μας, ακομμάτιστα.

  4. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    Το 1990 μ.Χ.,-αγαπητέ Γιάννη,που πάλι»έγραψες»και ΜΠΡΆΒΟ σου- και μετά το»βρόμικο»1989,που θυμήθηκε εσχάτως η…Φώφη κι αφού έγιναν αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις και με τον αλήστου μνήμης Κατσίκη,ανέλαβε την εξουσία ο πατέρας του Κυριάκου.Μπορεί να του καταλογίσει κανείς τα ΠΆΝΤΑ,αλλά είχε και καλές απόψεις και ιδέες,που όμως ΔΕΝ τον άφηναν να τις εφαρμόσει οι ΔΙΚΟΊ του!!Μέγα φόβητρο τότε ο μακαρίτης μπουλντόζας..!!Κι έρχομαι στην παιδεία: Τότε υπηρετούσα στο 51ο Λύκειο στην Ακαδημία Πλάτωνος!!Μετά την περιπετειώδη εξεταστική πε-
    ρίοδο των Πανελλαδικών εκείνου του έτους-με είχαν τότε από όλο το σύλλογο μόνον επιστρατεύσει!! Η ΔΑΚΕ το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών «πίεσε» και το καλοκαίρι ΣΦΑΓΙΆΣΤΗΚΑΝ 350
    Δ/ντές των α και β βαθμού εκπ/σης και έβαλαν ΧΩΡΊΣ κανένα κριτήριο με λίστες δικές τους δικούς τους!!!Μάλιστα μου προτάθηκε να γίνω στο σχολείο Υποδ/ντής, αλλά αρνήθηκα κατηγορηματικά να υπερβώ άλλους αρχαιότερους και δεν ανήκα ΠΟΤΈ στη ΝΔ!! Αργότερα ο Σουφλιάς-ο επιλεγόμενος
    και κουφός- με έξοδα του κράτους έστειλε φυλλάδια-ερωτηματολόγια για το πώς θα επιθυμούσαμε
    να γίνει αξιολόγηση!!Ξέρετε ΠΟΙΟΙ αντέδρασαν και έφθασαν όχι μόνο να μην απαντήσουν αλλά και να τα σχίσουν οι ΔΑΚΊΤΕΣ μαζί βέβαια και με το λοιπό συρφετό των ποικιλοχρώμων συνδ/στων. Και τέλος από το τέλος εκείνης της χρονιάς άρχισε και η μόδα των καταλήψεων!!Και μου λέει τώρα ο άλλος θα καταργήσει το άσυλο»Άντε να σε δούμε παλικαρά μου»,που θα ‘λεγε κι ο Παντελής Ζερβός!!!Λυπάμαι,αλλά από το 1953,που μπήκα στο δημοτικό μέχρι το 2003,που συνταξιοδοτήθηκα μόνο σε εκπαίδευση δε σπούδασα και δε δίδαξα.Και έφυγα πολύ νωρίς,αφού με το νόμο μπόρεσα να συνταξιοδοτηθώ,γιατί ΣΙΧΆΘΗΚΑ και την εκπ/ση και τον εαυτό μου,που την υπηρέτησα υπ’αυτές τις συνθήκες!!!!

    • Ο/Η Γιάννης λέει:

      Πράγματι, ακόμη και όταν υπάρχουν κάποιες χρήσιμες ιδέες, που αμφισβητούν έστω και ελάχιστα την καθεστηκυία τάξη που κυριαρχεί σε όλους τους δημόσιους τομείς οι οποίοι έχουν μετατραπεί σε όμηροι των κομμάτων και της εκκλησίας, τότε αυτές προσκρούουν σε διάφορες κλίκες και φατρίες ανεξαρτήτως κομματικών χρωμάτων. Είναι οι κρατούντες και οι έμμισθοι δημόσιοι υπάλληλοι, η πλειοψηφία των οποίων αντιδρά στο καινούργιο.
      Ας θυμηθούμε τον Αντώνη Τρίτση, όταν έφερε στη βουλή τον νόμο 1700/1987 για την ρύθμιση της εκκλησιαστικής περιουσίας, και ο οπόίος ψηφίστηκε μεν, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
      Ή την τύχη της Μαριέττας Γιαννάκου, που αρνήθηκε να πολτοποιήσει το σχολικό βιβλίο που ανέφερε πως δεν υπήρξε κρυφό σχολείο ούτε το λάβαρο του Παλαιών Πατρών Γερμανού..

  5. Ο/Η Κάπας Σ. λέει:

    Με την αναφορά σου στα βιβλία ας θυμίσω και πάλι τον «κουφό»,που κατάργησε δύο ιστορικά βιβλία,το ένα με την αφόρητη πίεση της…εκκλησίας!!Ιστορία της Α΄ Λυκείου,που αναφερόταν στην πορεία της ανθρωπότητας από την αρχή της μέχρι τότε!!Μάλιστα είχε και φωτό αυτής της εξέλιξης με αρχή τον πίθηκο!!Οι ΠΊΘΗΚΟΙ λοιπόν της τότε εκκλησίας,που τους κακοφαινόταν να βλέπουν την προέλευσή τους μετά την αλλαγή της εξουσίας τον έβαλαν και το απέσυρε.Ήταν σπουδαίο και συνοπτικό,αλλά και εύληπτο βιβλίο!!Το έχω ακόμη. Το β΄βιβλίο ήταν της «Δέσμης» Γ΄και Δ΄.Διδασκόταν μία ώρα την εβδομάδα και παρουσίαζε τις βαθύτερες αιτίες των γεγονότων!!Να λοιπόν ΤΙ κάνει η δεξιά στην εκπαίδευση και περνάει τα δικά της ιδεολογήματα!!Και πρέπει να σας πω ότι ΔΕΝ ΕΊΜΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΌ Σ!!

  6. Παράθεμα: Τι σημαίνει πανεπιστημιακό άσυλο | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.