Ηλιθιότητες που ακούμε με αφορμή την καταστροφή της Παναγιάς των Παρισίων

[Οι άνθρωποι που δεν καταλαβαίνουν πως δεν χρειάζεται να είσαι χριστιανός για να ανατριχιάσεις βλέποντας το τόξο της Νοτρ Νταμ να καταρρέει]

H Παναγιά των Παρισίων και οι ανόητοι των Αθηνών

Οι ανόητοι είναι που μας ανάγκασαν να διαβάσουμε και να ακούσουμε χωρατά και ηλιθιότητες με αφορμή την καταστροφή της Παναγιάς των Παρισίων

του ©Μάνου Βουλαρίνου

Με τον τίτλο του σημερινού κειμένου δεν θέλω καθόλου να υπονοήσω ότι οι ανόητοι για τους οποίους γράφω είναι αποκλειστικό προνόμιο της ωραίας μας χώρας ή της όχι πολύ ωραίας μας πρωτεύουσας. Κάθε άλλο. Απλώς, οι ντόπιοι ανόητοι είναι οι ανόητοι που κυρίως υφιστάμεθα κάθε φορά που κάτι συγκλονιστικό συμβαίνει είτε στον πλανήτη είτε στην χώρα. Οι ντόπιοι ανόητοι είναι που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητα μας και οι ντόπιοι ανόητοι είναι που μας κάνουν να αναρωτιόμαστε πώς να τους αντιμετωπίσουμε (στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τρόπος). Οι ντόπιοι ανόητοι είναι που μας ανάγκασαν να διαβάσουμε (ή ακόμα και να ακούσουμε) χαιρέκακα χωρατά και οργίλες ηλιθιότητες με αφορμή την καταστροφή της Παναγιάς των Παρισίων.

Οι ανόητοι αυτοί χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.
Η πρώτη είναι η κατηγορία των ανθρώπων που κατάφεραν να γελάσουν χαιρέκακα μέχρι και με τους νεκρούς της Μαρφίν ή με τους νεκρούς του Ματιού για τους οποίους δεν έχαναν την ευκαιρία να εκδηλώσουν την αδιαφορία τους επαναλαμβάνοντας την ανοησία «αυθαίρετα είχαν, ας πρόσεχαν». Όπως καταλαβαίνετε τα μέλη αυτής της κατηγορίας τοποθετούνται στα αριστερά, απορούν με αυτούς που τη Δευτέρα το βράδυ συγκλονίστηκαν και δηλώνουν με θάρρος «σιγά μην κάτσουμε να σκάσουμε για έναν ναό». Είναι οι άνθρωποι που, περισσότερο από ψυχολογική παρά από νοητική αδυναμία, αδυνατούν να αντιληφθούν πως η σημασία ενός μνημείου υπερβαίνει τον λόγο της κατασκευής του ή την λειτουργία του. Είναι οι άνθρωποι που δεν καταλαβαίνουν πως δεν χρειάζεται να είσαι καθολικός ή χριστιανός οποιουδήποτε δόγματος για να ανατριχιάσεις βλέποντας το τόξο της Νοτρ Νταμ να καταρρέει. Είναι οι άνθρωποι που δεν καταλαβαίνουν πως δεν χρειάζεται να είσαι Αμερικάνος για να κλάψεις την ώρα που βλέπεις τους εγκλωβισμένους στους Δίδυμους Πύργους να πηδούν στο κενό, δεν χρειάζεται να είσαι δωδεκαθεϊστής για να φρικάρεις αν πάθει κάτι έστω και μια κολόνα του Παρθενώνα και δεν είναι απαραίτητο να πιστεύεις στο καθεστώς της δουλείας για να θαυμάσεις τις Πυραμίδες.

Η δεύτερη κατηγορία ανόητων βρίσκεται στα δεξιά και αποτελείται από τους συμπολίτες που είχαν απορίες του τύπου «κλαίτε για μια φωτιά στο Παρίσι την ώρα που τα Εξάρχεια καίγονται κάθε μέρα» ή «εδώ χάνουμε την Μακεδονία μας» (σας διαβεβαιώ πως αυτού του είδους οι απορίες εκφράστηκαν στα αλήθεια και όχι στο πλαίσιο κάποιου πικρού αυτοσαρκαστικού χιούμορ). Πρόκειται για τους συμπολίτες που είναι τόσο παραδομένοι στον επαρχιωτισμό τους που δυσκολεύονται να καταλάβουν (πάλι οι λόγοι είναι κυρίως ψυχολογικοί) πως αυτά που συμβαίνουν σε μια άλλη χώρα μπορεί να είναι πολύ πιο σημαντικά από αυτό που συμβαίνει στη μικρή τους γειτονιά. Που ποτέ δεν κατάφεραν να νιώσουν κομμάτι της Ευρώπης ή πολύ περισσότερο, του πλανήτη. Που δεν βλέπουν τίποτα πέρα από το χωριό τους και γι αυτό είναι πάντα απροετοίμαστοι (και διαμαρτυρόμενοι) σε κάθε αλλαγή που έρχεται. Χωριάτες από νοοτροπία και όχι από καταγωγή, ανέγγιχτοι πνευματικά και ψυχολογικά από τις αλλαγές των τελευταίων 100 ετών, μοιάζουν με φοβισμένα σαλιγκάρια που νομίζουν πως είναι ατρόμητοι αετοί.

Δεν είμαι ούτε ψυχίατρος ούτε ψυχολόγος για να ξέρω τι είναι αυτό που κάνει αυτούς τους συμπολίτες να αντιδρούν έτσι μπροστά σε μεγάλα γεγονότα. Μπορεί οι ίδιοι να συγκλονίζονται περισσότερο από όλους μας και η ανοησία να είναι ένας μηχανισμός άμυνας που να τους γλιτώνει από την πλήρη κατάρρευση. Μπορεί πίσω από τον τρόπο σκέψης τους να υπάρχει κάποια σοβαρή διαταραχή ή μπορεί να μην υπάρχει καθόλου σκέψη. Ό,τι και να φταίει, πρέπει να το βρούμε και να τους βοηθήσουμε να το ξεπεράσουν. Ή έστω να το συγκρατήσουν μέσα τους. Όχι επειδή είμαστε καλοί άνθρωποι αλλά γιατί, σε αντίθεση με αυτούς, καταλαβαίνουμε το πόσο η ανοησία των άλλων, ακόμα κι αν οι άλλοι είναι λιγότεροι, μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας. Γιατί καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να είναι αδύνατο να περιορίσεις τον αριθμό των ανόητων αλλά σίγουρα μπορείς να περιορίσεις την επιρροή της ανοησία τους. Και μπράβο σου.

Υ.Γ. Έμαθα (δεν έπεσα δυστυχώς επάνω) πως υπήρξαν και φανατικοί ορθόδοξοι συμπολίτες που θεώρησαν τη φωτιά θεϊκή τιμωρία στους «αιρετικούς του πάπα». Δυστυχώς αυτό το κείμενο αφορά συμπολίτες που γράφουν ή λένε ανοησίες, αλλά μπορούν να ανταπεξέλθουν στις στοιχειώδεις λειτουργικές τους ανάγκες. Δεν αφορά συμπολίτες που ακόμα αποκαλούν «αίρεση» ένα δόγμα πολυπληθέστερο από το δικό τους ή άλλα παρατράγουδα.

Υ.Γ. 2 Δεν γράφω τίποτα για όσα κανάλια δεν διέκοψαν το πρόγραμμά τους για να ενημερώσουν για την καταστροφή επειδή πια όλοι έχουμε εμπεδώσει πως τα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας καθορίζουν το περιεχόμενο τους (και τη στάση τους) ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Αν το κοινό τους εξακολουθήσει να τα παρακολουθεί με το ίδιο ενδιαφέρον πάει να πει ότι πολύ καλά έκαναν και αδιαφόρησαν για ένα από τα μεγάλα γεγονότα αν όχι της δεκαετίας, σίγουρα της χρονιάς.

*

Μας απέκλεισαν από το facebook χωρίς καμία ειδοποίηση. Εσείς, οι χιλιάδες αναγνώστες μας, ξέρετε τι πρέπει να κάνετε: Μπορείτε να ανεβάσετε μέσω του ατομικού σας λογ/μού στο facebook, την κάθε ανάρτησή μας, ή κάντε ΚΛΙΚ στο εικονίδιο του facebook, κάτω από κάθε ανάρτησή μας. Το κάνετε ήδη, και σας Ευχαριστούμε!

 

This entry was posted in σκέψεις, τυχοδιωκτικός πατριωτισμός, Ασμοδαίος, Των Αμνοεριφίων, ανορθολογισμός, κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ηλιθιότητες που ακούμε με αφορμή την καταστροφή της Παναγιάς των Παρισίων

  1. Ο/Η 3ο λέει:

    Ρολάν Μπαρτ αντεστραμμένος.
    Υπάρχει το πολύ λυπηρό γεγονός της καταστροφής της Νοτρ Νταμ. Αυτό είναι το γεγονός, το οποίο όμως μέσω των παγκόσμιων τηλεοπτικών και ειδησεογραφικών δικτύων μετατρέπεται σε επικοινωνιακό γεγονός. Το πως διαχειρίζονται το υπαρκτό γεγονός τα μεγάλα δίκτυα αλλά και τα συστήματα εξουσίας έχει πολύ μεγάλη σημασία, γιατί δείχνει τι θέλουν να μας επικοινωνήσουν.
    Το προφανές είναι ότι υπάρχουν κάποιοι ένοχοι και είναι αυτοί που έχουν την ευθύνη προστασίας και αποκατάστασης του μνημείου (η εκτελεστική εξουσία της Γαλλίας, ο Δήμος του Παρισιού, η εκκλησία, δεν γνωρίζω). Στα ελληνικά τηλεοπτικά μέσα λοιπόν εμφανίστηκαν οι Γάλλοι μεγιστάνες που συνδράμουν με χορηγίες την αναστήλωση του ναού. Δηλαδή χρησιμοποιούν τα χρήματα τους αφενός για να διαφημίσουν τους εαυτούς τους και τις επιχειρήσεις τους και αφετέρου την χρησιμότητα τους «είδες καλά που υπάρχουν οι πολυ- εκατομμυριούχοι για να αναστηλωθεί ο Ναός.» Πρόσφατα στην Γαλλία καταταργήθηκε ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας γεγονός που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Το αυτονόητο δηλαδή να πληρώνουμε φόρους αναλογικά με τα εισοδήματά μας μεταρέπεται σε επικοινωνιακό γεγονός και χορηγία.
    Μετά εμφανίστηκε ο ήρωας αβάς Ζακ Φουρνιέ που έσωσε το ακάνθινο στεφάνι του Ιησού από την φωτιά. Ο αβας (σύμβολο της Γαλλικής εκκλησίας) είναι ο ήρωας. Αλήθεια σε ένα τέτοιας σπουδαιότητας μνημείο δεν υπήρχε σχέδιο διάσωσης των κειμηλίων; δεν υπήρχε σύστημα αποτροπής της πυρκαγιάς; και ποιός φταίει για αυτό;
    Μετά εμφανίζεται ο αποφασιστικός πρόεδρος Μακρόν «θα την ξαναφτιάξω» δήλωσε. Πότε θα την ξαναφτιάξει; Αυτός παραπαίει πολιτικά λόγω του κινήματος των κίτρινων γιλέκων που ξεσηκώθηκαν γιατί αυξησε τους φορους στους φτωχούς και κατήργησε τους φόρους στους πλουσίους που εμφανίζονται ως χορηγοί. Η εκτελεστική εξουσία (πυροσβεστική κλπ κλπ) δεν κατάφερε να αποτρέψει την κατάρρευση του καμπαναριού. Και γιατί δεν τα κατάφερε; Γιατί ήταν ανυπέρβλητο να το καταφέρει. Γιατί έπεσε θύμα μυστικών και αόρατων δυνάμεων. Εδώ λοιπόν επιστρατεύονται τα σενάρια συνομωσίας (τα κίτρινα γιλέκα, οι Κοσοβάροι, οι φανατικοί ισλαμιστές). Με ένα σμπάρο δυό τριγώνια, αφενός βγαίνει «λάδι» η εκτελεστική εξουσία που δεν κατάφερε να αποτρέψει την καταστροφή και αφετέρου μπαίνουν στο «κάδρο» οι εχθροί του Προέδρου και της Γαλλίας (κίτρινα γιλέκα, μουσουλμάνοι κλπ). Εξάπτουν την φαντασία του κοινού με σενάρια συνομωσίας και παράλληλα το «γαργαλούν» με συναισθήματα φόβου και αποστροφής για όλους αυτούς τους εχθρούς του Προέδρου που πρέπει να ξαναεκλεγεί (παρ όλη την δυσαρέσκεια) για να αποπερατώσει τον Ναό μαζί με τους πλούσους φίλους του και μαζί την φτωχοποίηση των μεσαίων και εργατικών στρωμάτων.

    «Ο Βίκτωρ Ουγκό ευχαριστεί όλους τους γενναιόδωρους δωρητές που είναι έτοιμοι να σώσουν την Παναγία των Παρισίων και τους προτείνει να κάνουν το ίδιο με τους Άθλιους». tweet, του Γάλλου συγγραφέα Ολιβιέ Πουριόλ.
    Ο Φρανσουά Πινό, ο Γάλλος δισεκατομυριούχος δωρίζει 100 εκατομμύρια για την ανοικοδόμηση της Παναγίας των Παρισίων. (Στο φόντο διακρίνουμε τα ονόματα των γαλλικών οίκων που εκπροσωπεί). Ο Φρανσουά Ανρί Πινό είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Kering, ο οποίος περι- λαμβάνει τους οίκους Gucci και Saint Laurent.
    Ο Ρολάν Μπαρτ δανείζεται από τον ντε Σωσύρ την θεωρία περί δύο πλευρών του Σημείου δηλαδή το Σημαίνον και το Σημαινόμενο. Ωστόσο προχωράει τη θεωρία του ντε Σωσύρ εισάγοντας την έννοια του μύθου. Ο μύθος εξαγνίζει τα πράγματα, τα παραμορφώνει αθωώνοντας τα. Ο μύθος εξυπηρετεί τα συμφέροντα της αστικής ιδεολογίας. Πέρα από την προφανή εικόνα, υπάρχει και ένα βαθύτερο νόημα Ο μύθος λοιπόν υπηρετεί την ιδεολογία της άρχουσας τάξης, εξαγνίζει τα πράγματα. Ο μύθος ως υπόσχεση μπορεί να υπηρετεί την πώληση των προϊόντων, ένα μέσο διαφυγής από την σκληρή πραγματικότητα.
    Άρα η σημασία είναι διαρθρωμένη σε δύο επίπεδα, το πρώτο το ονομάζει καταδήλωση και αποτελεί το πρώτο επίπεδο . Το σημείο αποτελείται από ένα σημαίνον που περιλαμβάνει χρώματα και σχήματα που αποτυπώνονται σε μια φωτογραφία και το οποίο παράγει ένα σημαινόμενο, τον δισεκατομμυριούχο που θα σώσει από την καταστροφή την Παναγία των Παρισίων. Μαζί και τα δύο, σημαίνον και σημαινόμενο συνθέτουν το σημείο. Τότε το αρχικό σημείο μετατρέπεται σε δεύτερο επίπεδο σε σημαίνον, στον μαικήνα Πινό, που παράγει ένα νέο σημαινόμενο, τη θετική εικόνα του Γάλλου πολυεκατομμυριούχου. Το δεύτερο επίπεδο σημασίας, ο Μπαρτ το ονομάζει συμπαραδήλωση και εκεί εδρεύει ο μύθος. Αφού ο Πινό (που εκπροσωπεί την γαλλική μεγαλοαστική τάξη) δίνει χρήματα για την διάσωση του Ναού, οι ζάμπλουτοι κατηγορούνται άδικα για το ότι δεν προσφέρουν χρήματα για τον πολιτισμό και γενικότερα για τα δημόσια αγαθά.
    Ο μύθος ενεργοποιεί προ υπάρχουσες πολιτισμικές αναφορές. Προϋποθέτει ότι γνωρίζουμε την ιστορία για τους πλούσιους μαικήνες προστάτες των γραμμάτων και των τεχνών. Ωστόσο έγκειται στους αποδέκτες του μηνύματος να επιλέξουν ποιους κώδικες θα κινητοποιήσουν. Ένας αφελής αναγνώστης πιθανόν να σκεφτεί «καλά που υπάρχουν και οι πλούσιοι», ενώ ένας σκεπτικιστής να αποδομήσει το μήνυμα. Άρα το ποιοι κώδικες θα κινητοποιηθούν προϋποθέτουν αφενός το περιεχόμενο του κειμένου, και αφετέρου την ιστορική στιγμή και την πολιτισμική διαμόρφωση του αναγνώστη. Μέσω της εικόνας κινητοποιούνται τρείς τύποι ερμηνείας. Ο δισεκατομμυριούχος , ως παράδειγμα – σύμβολο της του θετικού ρόλου των πλουσίων, ο πλούσιος Πινό ως άλλοθι της γαλλικής μεγαλοαστικής τάξης που δεν πληρώνει φόρο μεγάλης περιουσίας και μια τρίτη που βλέπει τους πλούσιους όπως πραγματικά είναι ούτε δηλαδή ως σύμβολο προστατών των τεχνών, ούτε ως άλλοθι για την μη πληρωμή φόρων.

  2. Ο/Η kpap01 λέει:

    Δέν μπορείτε νά παραπονεθείτε όμως κ.©Μάνο Βουλαρίνο για τή θέση ενημέρωσης τής οποίας έτυχε το γεγονός παγκοσμίως. Νομίζω καί στήν Ελλάδα επαρκώς. Εσείς πείτε στό 70% τής έκτασης πού έπρεπε ενώ εγώ νά λέγω στό 90%.
    Νομίζω οτι παραλείψατε τήν μεγαλύτερη κατηγορία Ελλήνων, στήν οποία περιλαμβάνω καί τόν εαυτό μου: Ιδίως ακούγοντας τόσο πολλούς νά αναφέρονται στή Νοτρ Νταμ σάν κάτι πολύ οκείο γιά αυτούς νοιώθω αγράμματος πού ήξερα κάποια λίγα γιά τήν Παναγία τών Παρισίων, με απροσδιόριστες πηγές, είτε από έμμεσες αναφορές κατα καιρούς σέ εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα, τηλεόραση είτε από μυθιστόρημα πού διάβασα από μετάφραση αγνώστου πιστότητας καί ποιότητας στή νεανική μου ηλικία «Οι τρείς Σωματοφύλακες» τού Δουμά άν δέν κάνω λάθος.
    Τώρα νοιώθω τήν ανάγκη νά μάθω συγκεκριμένα: Πότε καί από ποιούς κτίσθικε. Αρχιτέκτονες, άλλοι μηχανικοί, χρηματοδότες καί αποφασίζοντες. Υλικά καί τεχνολογία οικοδομής ώστε νά αντέξει αναλλοίωτο επί μακρύ διάστημα 300-ετών περίπου?. Διαστάσεις καί τμήματα απο θεμελίωση μέχρι υπερδομή, πύργοι, θόλοι κλπ. Εσωτερικοί χώροι. Διάκοσμος καί επιμέρους στοιχεία. Καλλιτέχνες πού συμμετέσχαν. Μετατροπές κατά τήν διάρκεια τής Ζωής του, επισκευές, ανακατασκευές καί ενισχύσεις. Χρήση κατά τήν διάρκεια. Ηταν πάντοτε εκκλησία?. Αγνοώ εάν ακόμη καί στίς μέρες μας λειτουργούσε σάν ναός ή είχε μετατραπεί σέ μουσείο λόγω μεγάλης επισκεψιμότητας πιθανόν είχε πρόβλημα νά λειτουργεί σάν ναός. Εχω ερωτήματα γιά τά αναφλέξιμα-καύσιμα υλικά πού περιελάμβανε τό κτίριο. Υπήρχαν ξύλινες οροφές, σκελετοί καί άλλα τμήματα τού κτιρίου. Ποιά ήταν τά υλικά πού ανεφλέγησαν?. Θά μπορούσε νά γίνει παρόμοιο στήν Αγία Σοφία?. Θά μέ ενδιέφεραν τά θέματα ακουστότητας καί ορατότητας εντός τού ναού. Μην μάς διαφεύγει πώς οι τελετές πού είναι ο κύριος σκοπός όλων σχεδόν τών χριστιανικών τουλάχιστον ναών, ιδίως τής Θείας Λειτουργίας, έχουν καθαρά θεατρικά χαρακτηριστικά αναπαράστασης που περιλαμβάνει ήχο, απαγγελία, εκτέλεση, ακόμα καί συντονιστή, στήν ορθόδοξη τόν λέμε πρωτοστάτη, καί σκηνικό διάκοσμο, στήν ορθόδοξη μόνο εικόνες, σπανιότατα αγαλματίδια ενώ στήν καθολική καί άλλες νομίζω πώς τά γλυπτά καταλαμβάνουν μεγάλη μερίδα.
    Υποθέτω πώς γιά τά κατασκευαστικά τού ναού υπάρχουν επαρκή στοιχεία για τήν αποκατάσταση. Τί γίνεται μέ τόν διάκοσμο, κυρίως τά γλυπτά καί τίς εικόνες. Υπάρχουν διαθέσιμα επαρκή στοιχεία αναπαραγωγής γιά τήν κατασκευή αντιγράφων πλέον?.
    Δεκάδες άλλα ερωτήματα έχω. Με τίς ευκολίες πρόσβασης τού διαδικτύου (καί τόν κίνδυνο ανέλεγκτων, επισφαλών, λανθασμένων στοιχείων) θά σπεύσω, πρώτα ο Θεός καί σέ πρώτη ευκαιρία, νά ενημερωθώ όσο γίνεται. Εκτός άν κάποιος καλός Βουλαρίνος, παράδειγμα το λέω, τά συγκεντρώσει μεθοδικά από έγκυρες πηγές καί μάς βοηθήσει. Στήν πραγματικότητα ξεφεύγει από τή δουλειά τόυ δημοσιογράφου. Απαιτείται εξιδικευμένος πού νά συγκεντώνει σχετικές γνώσεις ιστορίας καί τέχνης ειδικότερα γιά τό συγκεκριμένο μνημείο. Οι νόμοι τής αγοράς πιθανότατα θά δώσουν τήν λύση, οσονούπω θά δούμε βιβλία γιατί θά υπάρχει κοινό, καί στήν Ελλάδα, μέ ενδιαφέρον μεγαλύτερο από τό δικό μου που δέν μπορώ νά επικαλεσθώ κανένα ειδικό λόγο ενδιαφέροντος πέραν αυτού που μου προξένησε τό τραγικό γεγονός τής φωτιάς.
    Τολμώ νά πώ πώς η Γαλλία καί τό ίδιο τό μνημείο θά ωφεληθεί πέραν τής ζημιάς τουλάχιστον σέ οικονομικούς όρους. Από τούς πρώτους πού τό αντιλαμβάνονται είναι οι, κατά τεκμήριον, ικανότατοι Γάλλοι επιχειρηματίες πού έσπευσαν νά πάρουν μετοχές προσωπικής καί εταιρικής δημοσιότητας. Δέν τούς κατηγορώ, τούς επαινώ. Στό κάτω-κάτω η ανθρώπινη φιλοδοξία τής αναγνώρισης είναι άκρως θεμιτή, έξυπνη καί επωφελής γιά όλους. Απο τό νά ξοδεύουν σέ ηλίθια επίδειξη πλούτου για νά βγεί τό όνομάτους είνα ασυγκρίτως εξυπνότερο νά μετέχουν υπέρ τής πατρίδας τους καί του κόσμου γενικώς εκ τής παγκοσμιότητας τέτοιου μνημείου. Αντίστοιχο τών μεγάλων Ευεργετών τής Ελλάδας πού παρέτειναν τήν μνήμη τους πέραν τών ορίων τής ζωής τους.

  3. Ο/Η Kostas Pagan λέει:

    ειναι μια τεραστια καταστροφη το καψιμο της εκκλησιας οπως και η καταστροφη των ελληνικων ναων του Δια και των αλλων θεων απο τους μοτζαχεντιν στη Συρια.Ειναι μια καταστροφη που μας καταθλιβει ολους εκτος απο τους αναρχοαριστεροδεξιους που εφεραν στην ευρωπη πολλα εκατομμυρια τζιχαντιστων για νας μας κανουν ανθρωπους για να φορεσουν ολες οι απιστες μπουρκα και χιτζαμπ.Εκτος απο τους αναρχοαριστεροδεξιους ολοι οι αλλοι στενοχωριομαστε.Αυτοι που φερνουν τους τζιχαντιστες ο συριζα ηνδ το πασοκ ,χειροκροτανε γιατι βλεπουν το εργο που θελουν να γινεται.Δυο εκκλησιες καινε καθε βδομαδα στη Γαλλια οι μουσουλμανοι ,και τι μας λενε οι αριστεροδεξιες κυβερνησεις?ΧΩΡΑΜΕ ΑΚΟΜΑ 1.500.000.000 ΜΟΤΖΑΧΕΝΤΙΝ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.