Ένα φιλμ και μια καταδίκη Αρχιεπισκόπου για κάλυψη ιερού παιδεραστή

[Η ιερή Ομερτά της παιδοδοφιλίας είναι το μέγιστο πρόβλημα, που δηλοί πολλά για την Εκκλησία]

του Αναγνώστη Λασκαράτου

Η Δικαιοσύνη στο λαϊκό Κράτος της Γαλλίας δεν είναι ευσεβής όπως η ελληνική. Μόλις ένα μήνα πριν (7.3) καταδίκασε τον Πανιερότατο Αρχιεπίσκοπο της Λυών, καρδινάλιο Φίλιππο Ξαβέριο Χριστιανό Ιγνάτιο Μαρία Μπαρμπαρέν (φωτ. 1) από το Ραμπάτ του τότε (1950) γαλλικού Μαρόκου, σε 6μηνη φυλάκιση για την σκανδαλώδη προστασία που προσέφερε στον serial παιδεραστή αιδεσιμότατο πατέρα Βερνάρδο Preynat (“French cardinal found guilty of covering up sexual abuse”). Ο άγιος πατήρ (φωτ.2) είχε κακοποιήσει σεξουαλικά ή και βιάσει τουλάχιστον 80 αγοράκια, κάτι λιγότερο από τον αγιότατο Ορθόδοξο συνάδελφό του, που «είχε κατηγορηθεί για 87 βιασμούς». Ο ευσεβής Γάλλος Εισαγγελεύς, μετετράπη σε συνήγορο υπεράσπισης, κατά τα ρωμέικα ειωθότα, σαν την κυρία κατήγορο του ιερού Χωροφύλακα Αμβρόσιου («Απαλλακτική η πρόταση της Εισαγγελέως»), υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρχαν λόγοι να αποδειχθεί το αδίκημα του ενάρετου καρδινάλιου και των πέντε κληρικών συνεργών του, επειδή αφορούσαν κατηγορίες που είχαν να κάνουν με περιστατικά για τις δεκαετίες του 1980 και ’90 είχαν πιθανότατα παραγραφεί. Η καταδίκη του Μονσινιόρου υπήρξε έκπληξη ακόμη και για τη Γαλλία, όπου ο Καθολικισμός εξακολουθεί να είναι πανίσχυρος σε πείσμα των νεκρών Γάλλων Philosophes του Διαφωτισμού.

Η ιλαροτραγωδία (γιατί η στάση του πάπα και των Επισκόπων του είναι για γέλια και για κλάματα), μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Φρανσουά Οζόν με το φιλμ «Θέλημα Θεού», η οποία κέρδισε φέτος την «Αργυρή Άρκτο» στο 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και παίζεται από την Πέμπτη στην Ελλάδα. Ο παπάς και η Αρχιεπισκοπή είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, για να απαγορεύσουν την προβολή του φιλμ επικαλούμενοι το γεγονός ότι η υπόθεση δεν είχε τελεσιδικήσει. Όμως, ένα γαλλικό δικαστήριο, παρ’όλο που στη Γαλλία οι ιερές δίκες δεν διεξάγονται μετά την παραγραφή των κατηγοριών κι όσο να πεις η ταινία μπορούσε να επηρεάσει, απέρριψε το θρασύτατο αίτημα. Σε συνέντευξη Τύπου, πριν την παγκόσμια πρεμιέρα στην Μπερλινάλε, τον Φλεβάρη ο Γάλλος σκηνοθέτης δήλωσε «Όλα για όσα μιλώ στην ταινία έχουν ήδη παρουσιαστεί στον γαλλικό Τύπο», σκεπτικό που ο δικαστής δέχτηκε ως εύλογο.

Εκείνο που αξίζει να επισημανθεί από το φιλμ και που συνδέει τις «Καθολικές» με τις «Ορθόδοξες» ιερές παιδεραστίες, είναι η υπογράμμιση της ενοχής των εκκλησιαστικών ηγεσιών, που με ζήλο που θα έδειχναν μόνο Επίσκοποι που πάσχουν από την ίδια αρρώστια, όχι μόνο προστατεύουν τους ενόχους, αλλά τους δίνουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τα κακουργήματά τους σε άλλες ενορίες ή περιοχές. Το δεύτερο είναι η τεράστια αδυναμία των παιδιών να καταγγείλουν την κακοποίηση. Το τρίτο είναι η καταστροφή της ζωής τους που προκύπτει για τα πιο αδύναμα από αυτά. Το τέταρτο είναι ότι καταγγέλλουν και τότε με τεράστια δυσκολία, μόνο χρόνια μετά όταν έχουν ενηλικιωθεί. Το πέμπτο είναι η στάση των πιστών που παίρνουν συχνά το μέρος των εγκληματιών. Το έκτο, που θα επισημάνω εγώ, είναι αυτό που προκύπτει από την ελληνική εμπειρία όταν πρόκειται για ορφανά και ολότελα απροστάτευτα παιδιά. Ότι τα εκκλησιαστικά ιδρύματα είναι ύποπτα. Το ομολογεί ο πρώην συνήγορος του παιδιού, όχι εγώ, με αφορμή τη καταδίκη του ευσεβούς Θεολόγου Ορφανοτρόφου, ανενόχλητου παιδεραστή μιας ολόκληρης 50ετίας Λαλαούνη, το Κολαστήριο του οποίου ακόμη υμνεί η Μητρόπολη Πειραιά, ακόμη ατιμώρητη και ακαταδίωκτη, αν και με μια έννοια συνένοχη μέσω ατιμώρητου και ανώνυμου ακόμη Εξομολόγου της, που κάρφωνε θύματα στο δράστη και μέσω της ανεξήγητης αδυναμίας της να έχει αντιληφθεί τα διατρέξαντα, ακόμη και τώρα, μετά την πανηγυρική καταδίκη του πνευματικού της τέκνου και στο Εφετείο: «Με την κατάθεση του πρώην Συνηγόρου του Παιδιού, Γιώργου Μόσχου, ξεκίνησε σήμερα στο Α’ Μεικτό Ορκωτό Εφετείο Αθηνών η δίκη… Ο Γ. Μόσχος εμφανίστηκε εμφανώς προβληματισμένος από το γεγονός ότι το ίδρυμα ήταν κλειστό προς τον έξω κόσμο και ότι ο ιδρυτής και επί χρόνια πρόεδρός του, Κων/νος Λαλαούνης, απέτρεπε εντόνως την επικοινωνία των παιδιών με τους οικείους τους κατά παράβαση όλων των κανόνων της σύγχρονης παιδαγωγικής. «Για μένα αυτά τα ιδρύματα θρησκευτικού τύπου θα έπρεπε να κλείσουν, δεν υπάρχουν μηχανισμοί εποπτείας και ελέγχου», είπε ο κ. Μόσχος» (Eφ.τ.Συντακτών-21.05.2018).

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦA

A. Ο Καρπενησίου Γιώργος, διάδοχος του συκοφαντηθέντος δια ομοφυλόφιλον σεκς με νεαρόν, μακαρίτη Νίκου («Ποιος και γιατί εκβίαζε τον Μητροπολίτη;», ευτυχώς όμως ο Γιώργος αποκάλυψεν «Καρπενησίου Γεώργιος: «Συκοφαντία»). Ο Γιώργος εθεάθη κάπου το 2016, συλλειτουργών με υπόδικον για ασέλγεια (σε νεαρό με βαριά νοητική υστέρηση) κληρικό, όστις απεδείχθη τρια έτη αργότερα (είχε γίνει παρεξήγησις), μετά την πρωτόδικον (άδικην) καταδίκην του εις 6ετήν φυλάκισιν, ότι απλώς άπλωνε λίγο το χέρι του (Εφετείον), οπότε δεν χάλασε δα κι ο κόσμος («Πώς αθωώθηκε» Αθώος και με παύση κάθε ποινικής δίωξης σε βάρος του, είναι με απόφαση του Μικτού Ορκωτού Εφετείου Λαμίας, ο ιερέας που πρωτοδίκως είχε καταδικαστεί σε ποινή πρόσκαιρης κάθειρξης έξι ετών για την πράξη της ασέλγειας σε άτομο με βαριά νοητική στέρηση το καλοκαίρι του 2009 σε περιοχή της Φθιώτιδας. Για να φτάσουμε στην «ολική ανατροπή» είχαμε την ομόφωνη απόφαση του Δικαστηρίου, ότι πρόκειται περί πράξεως πλημμελήματος, καθώς η κατηγορία μετατράπηκε σε ασελγείς χειρονομίες. Έτσι από τη στιγμή που από την τέλεσή τους έχει περάσει 10ετία παραγράφεται ως αδίκημα και παύει η οποιαδήποτε δίωξη σε βάρος του ιερωμένου. Σε αυτό βέβαια έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι το «θύμα», που τότε ήταν 20 χρονών, κατέθεσε μέσω του συνηγόρου του ότι δεν επιθυμεί να συνεχίσει την υπόθεση και ότι το όλο θέμα ήταν μια παρεξήγηση – παρερμηνεία των άσεμνων χειρονομιών του κατηγορούμενου).

B. Και Ορθόδοξη Ιερή Παιδεραστία στη Γαλλία, αλλά η Α.Θ.Π. ο πατριάρχης δεν το ξεύρει: Γιατί «εφησυχάζει» (έτσι ξαφνικά;) «από το 2001», εδώ και 18 χρόνια δηλαδή, ο ατιμώρητος εκκλησιαστικά αλλά καταδικασμένος στα κοσμικά Δικαστήρια άγιος Τραχείας Παύλος Άλντερσον.

*

Μας απέκλεισαν από το facebook χωρίς καμία ειδοποίηση. Εσείς, οι χιλιάδες αναγνώστες μας, ξέρετε τι πρέπει να κάνετε: Μπορείτε να ανεβάσετε μέσω του ατομικού σας λογ/μού στο facebook, την κάθε ανάρτησή μας, ή κάντε ΚΛΙΚ στο εικονίδιο του facebook, κάτω από κάθε ανάρτησή μας. Το κάνετε ήδη, και σας Ευχαριστούμε!

This entry was posted in IERES_ATAXIES, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, φασισμός, Γράμμα από το Ληξούρι, Διακρίσεις (κάθε είδους), Δικαιοσύνη, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

11 Responses to Ένα φιλμ και μια καταδίκη Αρχιεπισκόπου για κάλυψη ιερού παιδεραστή

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Πιθανολογώ πως οι Γάλλοι δικαστές δεν εμφορούνται από Χριστιανικά ιδεώδη, αλλά μάλλον πρόκειται κατά βάση για άθεους και αντίχριστους που θέλουν να απομακρύνουν τους Γάλλους πιστούς από την αληθινή πίστη του Χριστού και να τους οδηγήσουν στον αθεϊσμό.
    Αντίθετα, οι Έλληνες δικαστές ανυποχώρητοι υπερασπιστές της Ορθοδοξίας και έχοντας την φώτιση του Θεού, δεν ενδίδουν στα αθεϊστικά σχέδια των Σιωνιστών και διακρίνοντας την πλάνη στην οποία διαχρονικά θέλει ο Σατανάς να τους οδηγήσει αθωώνουν ή κρίνουν με επιείκεια τους Έλληνες ιερωμένους που κατηγορούνται για παρόμοιες πράξεις, αποφεύγοντας έτσι να στιγματίσουν αθώους ανθρώπους που το μόνο σκοπό που έχουν είναι να υπηρετούν τον λόγο και την Αλήθεια του Κυρίου τους.
    Ισως οι Γάλλοι, να μην πιστεύουν στο τρίπτυχο που υιοθέτησε η ρωμιοσύνη:
    Πατρίς (πχ Αμβροσιος) – Θρησκεία (πχ λειψανολατρία) Οικογένεια ( η Παναγιά, υπεύθυνη για άπειρες εγκυμοσύνες).
    Ας ευχηθούμε στους Γάλλους δικαστές να απεγκλωβιστούν από την αθεϊστική πλάνη και να μιμηθούνε τους πιστούς Έλληνες Ορθόδοξους δικαστές. Αμήν 😎

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ιστορίες της ομοφοβικής ρατσιστικής (για τους μη ρασοφόρους) κρατικής Εκκλησίας για γέλια και για κλάματα, στις οποίες πέφτει πέπλο σιωπής:

    Ο ενάρετος μακαρίτης δεσπότης Νίκος του Καρπενησίου
    Κατηγορήθηκε με συντριπτικά στοιχεία, η υπόθεση βοούσε, αλλά παρέμεινε στο θρόνο του και ο διάδοχός του Γιώργος λέει πως είναι αθώος

    http://www.lamiareport.gr/index.php/topika15/38-2010-04-22-20-27-04/75368-poios-kai-giati-ekbiaze-ton-mhtropolith-roz-istories-me-katatheseis-xiliadon-euro-sp-1434998531

    LamiaReport.gr –

    Ποιος και γιατί εκβίαζε τον Μητροπολίτη; – Ροζ ιστορίες με καταθέσεις χιλιάδων ευρώ!

    Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013 14:19

    «Ακολασίες στις δεσποτικές αυλές»; – “Ροζ” εκβιασμοί κάτω από το ράσο και πάνω από 400 χιλιάδες ευρώ σε λογαριασμό του εκβιαστή !

    Πληθώρα από ερωτηματικά παραμένουν αναπάντητα παρά την καταδίκη του κατηγορουμένου για τα ιλιγγιώδη ποσά που πέταξαν από το Καρπενήσι για χάρη του Δεσπότη.

    Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ με όλες τις λεπτομέρειες που πραγματικά συγκλονίζουν από την εφημερίδα «ΗΜΕΡΑ».

    Έτριβαν τα μάτια τους και δεν πίστευαν στα αυτιά τους όσοι προχθές παρακολουθούσαν την εξέλιξη μιας ποινικής υπόθεσης στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων στη Λαμία. Ήταν απλοί θεατές σ’ ένα «θέατρο του παραλόγου» όπου οι βασικοί πρωταγωνιστές απουσίαζαν.

    Έτσι μάρτυρες και διάδικοι, όπως επίσης και οι δικαστές, προσπαθούσαν να καταλάβουν «τι έγινε στα δεσποτικά δώματα εκείνη την περίοδο», όπως χαρακτηριστικά διερωτήθηκε στην αγόρευσή του ο εισαγγελέας κ. Κουκούτσης. Μια απορία που έμεινε μέχρι το τέλος. Μια απορία που υπήρξε οδηγός και στην απόφαση του δικαστηρίου και προβλημάτισε ιδιαίτερα τους Εφέτες.

    Οι κατηγορίες βαρύτατες. Απάτη σε βάρος του Μητροπολίτη, ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, όπως επίσης και εκβίαση. Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων αθώωσε τον κατηγορούμενο για την απάτη και τον θεώρησε ένοχο για την εκβίαση, επιβάλλοντας 8 χρόνια φυλάκιση και δίνοντας αναστολή στην έφεση. Έτσι παρά το σκληρό κατηγορητήριο ουσιαστικά ο κατηγορούμενος έπεσε στα μαλακά.

    Ο ίδιος ήταν απών ενώ η υπεράσπιση του ζητούσε επίμονα να παρουσιαστεί για να καταθέσει ο Μητροπολίτης Καρπενησίου Νικόλαος, ο οποίος επίσης ήταν απών, γιατί όπως δήλωσε η υπεράσπιση «μόνο δύο άνθρωποι μπορούν να μας πουν τι ακριβώς έχει γίνει… ο κατηγορούμενος που το λέει και στην κατάθεσή του στον ανακριτή και επικαλείται ερωτική και σαρκική σχέση με τον Δεσπότη και ο Μητροπολίτης».

    Το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα όμως συνέχισε την ακροαματική διαδικασία γιατί ήταν εκεί οι γραμματοκομιστές, που αυτή τη φορά δεν κουβαλούσαν επιστολές ή οτιδήποτε άλλο. Πήγαιναν και έρχονταν μεταξύ του Επισκοπίου και των Τραπεζών καταθέτοντας τεράστια ποσά σ’ έναν τραπεζικό λογαριασμό χωρίς να γνωρίζουν τον άνθρωπο, χωρίς να γνωρίζουν τον λόγο και το κυριότερο χωρίς να γνωρίζουν τι ακριβώς κρύβεται πίσω από αυτό το σκηνικό.

    Ο Δεσπότης τηλεφωνούσε με αγωνία για να μαζέψει χρήματα

    Αυτό το σκηνικό όμως διαμορφώνονταν από το πρωί μέχρι το μεσημέρι. Τότε δηλαδή που εργάζονταν οι τράπεζες. Για ενάμιση χρόνο το ίδιο σκηνικό. Το ίδιο δρομολόγιο ανάμεσα στον Επίσκοπο και τις τράπεζες του Καρπενησίου. Το σκηνικό δεν σταματούσε εκεί. Είτε το απόγευμα είτε το βράδυ, είτε άγρια χαράματα ορισμένοι, κυρίως επώνυμοι του Καρπενησίου, άκουγαν το τηλέφωνό τους να χτυπάει και στην άλλη άκρη της γραμμής τον Μητροπολίτη όχι να τους ρωτά αν έχουν τη δυνατότητα αλλά να τους ζητάει χρήματα από 2.000 μέχρι 8.000 € και μάλιστα άμεσα «γιατί ήθελε να βοηθήσει κάποιον που είχε μεγάλη ανάγκη». Δεν ήταν άλλωστε ένα συνηθισμένο τηλεφώνημα. Δεν είχαν τη δυνατότητα να μιλούν κάθε χάραμα ή μεταμεσονύκτιες ώρες με τον Δεσπότη τους. Στο σύνολό τους δεν ρωτούσαν πώς είχαν τα πράγματα αλλά κοιτούσαν πώς θα τα βολέψουν έτσι ώστε να φανούν συνεπείς στον Μητροπολίτη τους που περίμενε τα χρήματα. Ξημέρωναν στα υποκαταστήματα των τραπεζών του Καρπενησίου, έκαναν αναλήψεις και με τα χρήματα στα χέρια έπαιρναν τον δρόμο για το γραφείο του Δεσπότη Καρπενησίου να του τα δώσουν.

    Τη συνέχεια την αναλάμβαναν άλλοι. Ο οδηγός του, κάποιος Διάκονος, ή ακόμα και κάποιος ιερέας, που με σημειώματα πήγαιναν στην τράπεζα και κατέθεταν σε συγκεκριμένο λογαριασμό χρήματα.

    Υπήρχαν όμως και οι άλλοι οι οποίοι με τηλεφωνήματα ενημερώνονταν για το όνομα και το λογαριασμό και πήγαιναν κατευθείαν στην τράπεζα. Άλλοι επειδή απουσίαζαν την ώρα που ο Μητροπολίτης τους έπαιρνε τηλ. έστελναν τις γυναίκες τους για να καταθέσουν τα χρήματα που είχαν υποσχεθεί.

    Συστηματικά επί 1,5 περίπου χρόνο οι άνθρωποι πήγαιναν και κατέθεταν χρήματα στο όνομα «Παναγιώτης Πολίτης» χωρίς να τον γνωρίζουν, χωρίς να έχουν πει ούτε καλημέρα και χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται για το ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος και ποιες είναι οι σχέσεις του με τον Μητροπολίτη. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε 4 σελίδες στο παραπεμπτικό βούλευμα καταγράφονται ονόματα, ημερομηνίες και χρήματα τα οποία πήγαιναν σε έναν λογαριασμό. Ακόμη και ταξί πήγαινε από την Αθήνα στο Καρπενήσι για να πάρει φακελάκι και να επιστρέψει.

    Συνολικά 360.000 €, ένα μυθικό ποσό για το Καρπενήσι, μπήκαν στον συγκεκριμένο λογαριασμό, κάτι που δεν αμφισβητείται από καμία πλευρά. Όλοι τους μιλούσαν για τρομακτικό ποσό.

    Μάλιστα ο εισαγγελέας κ. Κουκούτσης που εκείνη την εποχή υπηρετούσε στο Καρπενήσι σχηματικά στην αγόρευσή του είπε πως «όπως έλεγε ένας παλιός Καρπενησιώτης στη δεκαετία του ’60 έβγαζε δίσκο η εκκλησία και σε ολόκληρη της Ευρυτανία δεν μάζευε ούτε δύο χιλιάδες δραχμές…», θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να δείξει τα λιγοστά οικονομικά περιθώρια, καθώς στις ακάλυπτες επιταγές του Μητροπολίτη μαζεύονταν χρήματα και τα κατέθεταν σε έναν λογαριασμό.

    Όπως τουλάχιστον κατατέθηκε τη χθεσινή μέρα τα χρήματα επιστρέφονταν σε άλλους μετά από δύο ώρες, σε άλλους μετά από δύο μέρες και σε άλλους μετά από τρεις μήνες από τον ίδιο τον Μητροπολίτη.

    Κανένας όμως στο δικαστήριο δεν είχε ζωντανές παραστάσεις, ή τέλος πάντων κάποιες ζωντανές μαρτυρίες για τους λόγους που οδηγούσαν τον μητροπολίτη να καταθέτει συνεχώς και αδιάλειπτα χρήματα παρά το γεγονός ότι «υπήρχε μια έντονη φήμη» κατά τον εισαγγελέα κ. Κουκούτση, ή ακόμη «υποψιών μεταξύ των πολιτών οι οποίοι άλλοι έλεγαν ότι ο μητροπολίτης φτιάχνει εξοχικό στη Σύρο, άλλοι ότι τα χρήματα θα στέλνει σε εξώγαμο που έχει…» όπως κατέθεσε ο Αρχιερατικός επίτροπος πατέρας κ. Λιάπης που ήταν μεταξύ των ανθρώπων που προσέτρεξε στον μητροπολίτη για να του πει να «προσέχει…» αλλά μάταια. Ο Δεσπότης δεν ακούει κανέναν. Συνεχίζει να καταθέτει χρήματα στον ίδιο λογαριασμό για τον ίδιο άνθρωπο και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις καταγράφονται ποσά κατατίθενται 2 και 3 φορές την ημέρα.

    Ποιος ήταν ο Πολίτης

    Μπορεί να καταβλήθηκε προσπάθεια να παρουσιαστεί ως ένας εκβιαστής όμως, όπως προκύπτει από το ίδιο το κατηγορητήριο είχε ιδιαίτερες σχέσεις με ιερωμένους. Η δουλειά του ήταν στις πωλήσεις κάποιων εκκλησιαστικών ειδών.

    Μπορεί κανείς να μην γνώριζε από τους ιερωμένους που ήταν μάρτυρες τη χθεσινή μέρα όμως ο ίδιος έχει στην θητεία πολλών ετών στην Ευρυτανία. Από το 2000 ήταν τρόφιμος στο μοναστήρι του Προυσσού όπου εκεί ήταν ηγούμενος ο Χρυσόστομος, ο αδελφός του Δεσπότη. Εκεί όμως διακονούσε και η Μαργαρίτα που ήταν αδερφή του ηγούμενου Χρυσόστομου και αδερφή του Δεσπότη.

    Όπως τουλάχιστον κατατέθηκε στο δικαστήριο, πριν αποκτήσει επαφές με τον Μητροπολίτη Καρπενησίου κκ Νικόλαο έπαιρνε διάφορα βοηθήματα από τον Ηγούμενο της Μονής Προυσσού. Μάλιστα ο ίδιος κατέθεσε χθες στο δικαστήριο ότι «τον βοηθούσε γιατί είχε ανάγκες…» χωρίς όμως να αναφερθεί σε ποσά και να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες όπου παρά τις επίμονες ερωτήσεις υπογράμμισε ότι «όλα αυτά εντάσσονται στο απόρρητο των μυστηρίου τις εξομολόγησης…».

    Όπως τουλάχιστον προέκυψε από την κατάθεση μέχρι το 2004 ο Παναγιώτης Πολίτης είχε διαρκώς πρόσβαση στο παγκάρι του Μοναστηριού του Προυσσού, καθώς κανείς δεν μπορούσε να αποτρέψει τον ηγούμενο να τον τροφοδοτεί με χρήματα.

    Εισαγγελέας: ”Δεν μπορώ να απαντήσω στα ερωτήματα”

    Έσκασε η βόμβα

    Έχασαν κυριολεκτικά την μιλιά τους και οι ιερωμένοι που περίμεναν να καταθέσουν ως μάρτυρες αλλά και οι εφέτες όπως επίσης και οι δικηγόροι της πολιτικής αγωγής όταν άκουγαν με την έναρξη της διαδικασίας των πατέρα Χρυσόστομο Δρόσο ηγούμενο της μονής του Προυσσού και αδερφό του Μητροπολίτη να επιβεβαιώνει στο δικαστήριο ότι ακόμα και δύο μέρες πριν από τη δική τροφοδοτούσε με χρήματα τον κατηγορούμενο.

    Μάλιστα ο ίδιος επιβεβαίωσε συνεχείς καταθέσεις χρημάτων είτε με εμβάσματα είτε με ταχυδρομικές επιταγές συνολικού ύψους 40.000 € στο τέλος του 2012 και τις αρχές του 2013. Μάλιστα επιβεβαίωσε ότι έστειλε και περίπου 1500 € πριν από δύο μέρες στον ίδιο τον κατηγορούμενο χωρίς να απαντήσει για πιο λόγο.

    Κυριολεκτικά έμειναν κάγκελο οι Εφέτες όταν ο δικηγόρος της υπεράσπισης κατέθεσε στο δικαστήριο κάποια αποκόμματα ταχυδρομικών επιταγών και εμβασμάτων από τα οποία εμφανίζονται να εισπράττει ο κατηγορούμενος ακόμη και το τελευταίο διάστημα 40.000 €.

    Την κατάθεση μάλιστα των συγκεκριμένων χρημάτων επιβεβαίωσε λίγο αργότερα η αδερφή τους, τα οποία μάλιστα ενέταξε μέσα σε ένα πλαίσιο μετανοίας.

    Λίγο αργότερα η πολιτική αγωγή αμφισβήτησε ορισμένα από αυτά τα στοιχεία τα οποία θεώρησε ως πλαστά και κατασκευασμένα ωστόσο όμως όλα αυτά τα στοιχεία αποτέλεσαν και έναν ουσιαστικά οδηγό γιατί κανείς δεν μπορούσαν να τεκμηριώσει γιατί αυτά τα χρήματα έφτασαν και πάλι στον κατηγορούμενο παραμονές των δικαστηρίων. Ουσιαστικά διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ομφάλιος λώρος ή τέλος πάντων, κάτι που ενώνει τις σχέσεις του μοναστηριού του Προυσσού με τον κατηγορούμενο.

    Έτσι λοιπόν μιλάμε ότι σε όλες αυτές τις σχέσεις που έχουν διαμορφωθεί δεν είναι μόνο οι 360.000 που περιλαμβάνει το κατηγορητήριο ότι έφυγαν από τα χέρια του μητροπολίτη προς τον Παναγιώτη Πολίτη, ουσιαστικά είναι άλλα 40.000 € που δόθηκαν το τελευταίο διάστημα όπως επίσης είναι και άλλα χρήματα που δόθηκαν πριν ο Παναγιώτης Πολίτης δημιουργήσει περίεργες γέφυρες με τον μητροπολίτη Καρπενησίου, τα οποία μάλιστα είναι απροσδιόριστα και προέρχονται από τις σχέσεις που είχε με τον ηγούμενο της Μονής Προυσσού που ήταν αδερφός Μητροπολίτη.

    Κανείς βέβαια δεν γνωρίζει μέχρι στιγμής το ακριβές ύψος των χρημάτων που έφτασε στα χέρια του Παναγιώτη Πολίτη από τους ιερωμένους και τα μοναστήρια.

    Οι καταθέσεις

    Το κεντρικό επιχείρημα σύμφωνα με το κατηγορητήριο ήταν ότι ο Μητροπολίτης έπεσε στα χέρια απατεώνα ο οποίος με κάθε τρόπο τον έπειθε στην αρχή και τον εκβίαζε στο τέλος για να του πάρει χρήματα.

    Όλοι οι μάρτυρες που πέρασαν χθες από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων παρουσίασαν τον μητροπολίτη σαν έναν ευκολόπιστο άνθρωπο που δεν έχει δώσει δικαιώματα σε κανέναν και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις υπογράμμισαν ότι αυτή η βοήθεια που έδιδε αρχικά ήταν ενταγμένη μέσα στο ποιμαντικό του έργο.

    Μάλιστα τον περιέγραψαν σαν έναν «καλόγηρο» που δεν είχε πολλές σχέσεις και που πράγμα έναν ασκητικό βίο ακόμη και μέσα στο Επισκοπείο. Όλοι τους όμως μιλούσαν
    για τρομακτικά μεγάλα ποσά, κανείς δε γνώριζε το ακριβές μέγεθος και ένιωθαν έκπληξη όταν άκουγαν ότι όλο αυτό το σκηνικό έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις 360.000 €.

    Παρουσίασαν τον κατηγορούμενο ως έναν στεγνό εκβιαστή που «απειλούσε με ανυπόστατες αποκαλύψεις σε βάρος του Μητροπολίτη Καρπενησίου» όπως χαρακτηριστικά τόνισαν και παρουσίασαν τον μητροπολίτη να προσπαθεί να διαφύλαξη την υστεροφημία του ενδίδοντας σε αυτούς τους εκβιασμούς.

    Κανείς τους όμως ούτε συνάντησε ούτε συνομίλησε με τον κατηγορούμενο. Υποστήριξαν ότι νυχτερινές ώρες μετά τις 12 ο Δεσπότης δέχονταν τηλεφωνήματα απειλητικά από τον κατηγορούμενο και το ξημέρωμα της επόμενης μέρας έψαχνε για χρήματα για να τον τροφοδοτήσει. Μυθικές ήταν οι περιγραφές που κατατέθηκαν χθες στο δικαστήριο από ιερωμένους αλλά και λαϊκούς για όλο αυτό το σκηνικό.

    Ανάμεσά τους και τα αδέλφια του Δεσπότη που μόλις αποκαλύφθηκε όλο το σκηνικό ουσιαστικά παρουσίασαν μια κατάσταση ότι τον έθεσαν υπό την κηδεμονία τους, είτε παρακολουθώντας τα τηλέφωνα είτε απομακρύνοντας τον μητροπολίτη από το να έρχεται σε επαφή με τον κατηγορούμενο τηλεφωνικά.

    Στις καταθέσεις τους ενώπιον του δικαστηρίου υποστήριξαν πως «ακούγαμε στα τηλέφωνα αισχρά πράγματα που δεν μπορούμε να σας περιγράψουμε». Μάλιστα υπογραμμίστηκε πως ουσιαστικά η οικογένειά του δηλαδή τα αδέλφια του ήταν εκείνα που τον πίεσαν να κατατεθεί η σχετική μήνυση για να ξεκινήσει η διαδικασία της έρευνας για να οδηγηθεί στο ακροατήριο συγκεκριμένη υπόθεση μετά από αρκετά χρόνια.

    Τι ισχυρίζεται

    Αντίθετα ο αδελφός του κατηγορουμένου που κατέθεσε χθες στο δικαστήριο έκανε λόγο για συνεχείς επαφές, και για ανάγκες του αδερφό του, καθώς προσπαθούσε να σώσει μια πατρική περιουσία και μια επιχείρηση που έχει πέσει έξω από πολλά χρόνια και υπογράμμισε με απόλυτο τρόπο πως « τα χρήματα δεν δόθηκαν στον αδερφό μου για να
    τα επιστρέψει… άλλωστε δεν μπορούσε να τα επιστρέψει».

    Μάλιστα όταν ρωτήθηκε επίμονα επανέλαβε τους ισχυρισμούς που κατέθετε ο αδερφός του ενώπιον του ανακριτή ότι δηλαδή «ο Δεσπότης στην αρχή τον αγαπούσε και ήθελε να τον βοηθήσει. Μετά είχαν ερωτικές σχέσεις και βρίσκονταν ποτέ στο Καρπενήσι και πότε σε διαμέρισμα που διατηρούσε ο Δεσπότης στην Αθήνα…».

    Μάλιστα ο ίδιος υποστήριξε κάποιος οδηγός ταξί πήγε πέντε ή έξι φορές στο Καρπενήσι για να πάρει χρήματα μέσα σε φακελάκι. Περιέγραψε πως τον υποδέχτηκε ο Δεσπότης και τον φίλεψε πριν αναχωρήσει για την Αθήνα. Πάντως και ο ίδιος έδειξε να μην θέλει να πει τίποτα παραπάνω από όσα έχει καταθέσει και ενώπιον του ανακριτή ο αδελφός του και κατηγορούμενος.

    Μαρτύρια από πρώτο χέρι
    Ίσως την δική του «μαρτυρική κατάθεση» προσπάθησε να δώσει ο εισαγγελέας της έδρας και αντιεισαγγελέας Εφετών κ. Κουκούτσης που εκείνη την κρίσιμη περίοδο
    υπηρετούσε ως εισαγγελέας πρωτοδικών στην Ευρυτανία και επομένως από πρώτο χέρι γνωρίζει πρόσωπα, πράγματα και γεγονότα.

    Ο κ. Κουκούτσης στην αγόρευσή του προσπάθησε να περιγράψει το σκηνικό σε ολόκληρη την Ευρυτανία την προηγούμενη δεκαετία κάνοντας λόγο για «πολλά μαύρα
    σύννεφα» πάνω από την Ευρυτανική πρωτεύουσα. Μίλησε για μια φήμη η οποία είχε απλωθεί σε όλο το Καρπενήσι, μια φήμη για πακτωλό χρημάτων που πάει σε περίεργες κατευθύνσεις, μία φήμη για «ακολασίες στις δεσποτικές αυλές» όπως χαρακτηριστικά τόνισε.

    Μάλιστα έμμεσα ομολόγησε ο ίδιος από την πρώτη στιγμή είχε κινηθεί στην κατεύθυνση να διατάξει προκαταρκτική έρευνα. «Δεν προλάβαμε να δράσουμε. Υπήρξε η κατάθεση της μήνυσης και προχώρησε η διαδικασία. Μας πρόλαβαν αυτά τα γεγονότα…» είπε χαρακτηριστικά ο εισαγγελέας τονίζοντας ότι είναι ανάγκη «να φωτιστεί τι πραγματικά έγινε στα δεσποτικά δώματα εκείνη την περίοδο».

    Ο ίδιος ο εισαγγελέας χαρακτήρισε «ιλιγγιώδες το ποσό» που αναφέρεται στο κατηγορητήριο και ότι ο ίδιος παρά την ακροαματική διαδικασία και τη μελέτη του κα-
    τηγορητηρίου «δεν εξήγαγα ασφαλές συμπέρασμα..» όπως τόνισε. Χαρακτηρίζει απίστευτο το ποσό που αναφέρεται και πολύ το μυστήριο που ξεπερνά τα όρια της ελεημοσύνη στις εκκλησίας. Παρουσιάζει στην αποτύπωση των γεγονότων επιφανείς κατοίκους του Καρπενησίου «να απασχολούνται από τον μητροπολίτη ορθρινές ώρες..» και μάλιστα προσδιόρισε ότι όλο αυτό το σκηνικό δείχνει ότι ο μητροπολίτης είχε μια συμπεριφορά ως «πρόβατο επί σφαγή υπό την μάχαιρα της εκβίασης» όπως τόνισε.

    Προσπάθησε να αποτυπώσει ενώπιον του δικαστηρίου τις δύο εκδοχές από τη συγκεκριμένη υπόθεση.
    « Η απόδειξη για τα τεκμήρια μένουν έξω από την πόρτα όταν μέσα από αυτή είναι δύο. Το ποσό προκαλεί μυστήριο. Να υιοθέτησω την άποψη που δείχνει οδό όφεως επί λίθου κυλιομένου; Να υιοθετήσουμε την άποψη ότι πρόκειται για αντάλλαγμα υπογάστριων γλυκασμών; Αδύνατον να απαντήσω στο πρόβλημα» είπε χαρακτηριστικά ο εισαγγελέας κατά τη διάρκεια της αγόρευσης του ενώ στη συνέχεια παρουσιάζει τον μητροπολίτη να εκβιάζεται εξακολουθητικός και το οικείο περιβάλλον του. Μάλιστα εξέφρασε και την απορία του για το πως αντιμετώπισε το συγκεκριμένο θέμα η διοίκηση της εκκλησία σε σχέση με τον μητροπολίτη και την διακονία του.

    Ο ίδιος υποστήριξε ότι ο μητροπολίτης έπεσε σε ένα σκληρό εκβιασμό και μάλιστα τον παρουσίασε εκβιαζόμενο ακόμα και από το κρεβάτι του νοσοκομείου της Λάρισας όπου βρίσκονταν πριν λίγες μέρες.

    Πάντως ο εισαγγελέας ζήτησε την απαλλαγή του κατηγορουμένου από την κατηγορία της απάτης όπως επίσης την απαλλαγή του και από άλλες κατηγορίες που έχουν σχέση με άλλους ιερωμένους.

    Αντίθετα ζήτησε την ενοχή του για «κακουργηματική εκβίαση» την οποία και τεκμηρίωσε.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε αρκετά στάδια της διαδικασίας ο ίδιος ο Πρόεδρος του δικαστηρίου, Πρόεδρος Εφετών κ. Παπακώστας, εξέφρασε ανοιχτά την απορία του για
    το λόγο που δόθηκαν τα 40.000 € το τελευταίο διάστημα χωρίς όμως να πάρει πειστικές απαντήσεις μιας και από την πλευρά της υπεράσπισης τονίστηκε ότι ήταν στοιχείο
    διαπραγμάτευσης για να κλείσει η δίκη.

    Μάλιστα ανοικτά σχολίασε πως ο κατηγορούμενος «αν συμβαίνει αυτό και τις 40.000 πήρε αλλά και εδώ δεν ήρθε. Το πιο έντιμο που θα μπορούσε να κάνει είναι να αρνηθεί τα χρήματα και να ζήτησε να καταθέσει ενώπιον μας την αλήθεια». Όμως σε αυτά τα ερωτήματα ο πρόεδρος του δικαστηρίου δεν πήρε απαντήσεις.

    Λίγο αργότερα το δικαστήριο (πρόεδρος Εφετών κ. Παπακώστας και οι Εφέτες κα Γκίκα και κα Λιανού) υιοθέτησαν την εισαγγελική πρόταση αθωώνοντας τον κατηγορούμενο από την κατηγορία της απάτης και του απέδωσαν την κατηγορία της εκβίασης, ενώ σε ό,τι αφορά την ποινή ο Εισαγγελέας πρότεινε 8ετή φυλάκιση και η έφεση να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα ενώ ζήτησε κατάθεση εγγύησης 10.000 € και να παρουσιάζεται μια φορά τον μήνα στο αστυνομικό τμήμα, πρόταση που την έκανε αποδεκτή το δικαστήριο επιβάλλοντας ακριβώς την ίδια ποινή.

    Ακόμη και ο αντεισαγγελέας Εφετών Κουκούτσης δεν μπόρεσε να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για το τι ακριβώς έγινε στα Δεσποτικά δώματα εκείνη την περίοδο, δηλαδή από το καλοκαίρι του 2004 και μετά, παρά το γεγονός ότι εκτός από τα στοιχεία της δικογραφίας είχε και προσωπικά ερεθίσματα καθώς αυτή την ιστορία στο ξεκίνημα της την παρακολούθησε από πολύ κοντά ως Εισαγγελέας Πρωτοδικών της Ευρυτανίας.

    Οι χαρακτηρισμοί του σε σχέση με το ποσό που διακινήθηκε ήταν ιδιαίτερα εύστοχοι. Ουσιαστικά αποτυπώνει τα κρίσιμα ερωτήματα τα οποία θέτει ο καθένας στην καθημερινότητα για το πού βρέθηκαν τα συγκεκριμένα χρήματα. Συνάμα η απουσία του Μητροπολίτη, όπως επίσης και η απουσία του κατηγορουμένου, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να συνεισφέρει στην αποτύπωση της αλήθειας.

    Τι πραγματικά έγινε εκείνη την περίοδο; Η δικαστική απόφαση αποτυπώνει βέβαια ένα καθοριστικό στοιχείο. Εκείνο που αποτυπώνει είναι ότι ουσιαστικά ο κατηγορούμενος έπεσε στα μαλακά.

    Ένα δεύτερο στοιχείο που αποτυπώνει είναι ότι αν αυτή η δίκη εξελίσσονταν μακριά από το ράσο ίσως να είχε διαφορετικό περιεχόμενο και ίσως και διαφορετική εξέλιξη. Και μόνο το γεγονός όπου παρουσιάζεται το περιβάλλον αυτών που παρουσιάζονται εκβιαζόμενοι να τροφοδοτούν με χρήματα, τον κατηγορούμενο, ακόμα και παραμονές των δικαστηρίων είναι ουσιαστικά μια χειροβομβίδα που πέφτει μέσα στη δικαστική με δεδομένη την έκπληξη όλων των εμπλεκομένων και μη.

    Πολλά τα ερωτηματικά, πολλαπλά και τα μηνύματα της δικαστικής απόφασης

    Το μόνο που έγινε σαφές είναι ότι ο Μητροπολίτης Καρπενησίου κ.κ. Νικόλαος απευθύνονταν χαράματα ή τα βαθιά μεσάνυχτα σε διάφορους επώνυμους στο Καρπενήσι ζητώντας με μεγάλη αγωνία χρήματα για να «βοηθήσει έναν άνθρωπο». Όλοι γνώριζαν το ίδιο σκηνικό. Υπήρχαν όμως και κάποιοι που προσπάθησαν να τον αποτρέψουν, όμως η
    προσπάθειά τους έπεσε στο κενό.

    Όλο αυτό το σκηνικό δείχνει να σταματά από τη στιγμή ουσιαστικά που ο Μητροπολίτης Καρπενησίου τίθεται υπό «καθεστώς επιτροπείας» από τα αδέλφια του, τα οποία εγκαθίστανται εκεί και παίρνουν πρωτοβουλίες. Εκείνο που προκαλεί βέβαια πληθώρα από ερωτηματικά είναι γιατί όλη αυτή η «Μητροπολιτική καμαρίλα» δεν κατάλαβε τίποτα και να μπορέσει από το καλοκαίρι του 2004 έως το καλοκαίρι του 2005 να σταματήσει όλη αυτή την οικονομική αιμορραγία.

    Μάλιστα ορισμένοι από τους ιερωμένους επέμεναν πως «σε άλλες περιοχές τον κατηγορούμενο τον πέταξαν έξω με τις κλωτσιές από τα πρώτα βήματα». Αυτό άραγε τι σημαίνει;
    Συγχρόνως δεν μπορώ παρά να σταθώ ιδιαίτερα και σε κάποιες καταθέσεις κληρικών, οι οποίοι προσπάθησαν τουλάχιστον για τα προσχήματα να διατηρήσουν την αξιοπρέπειά τους απέναντι στο δικαστήριο και το ακροατήριο.

    «Έπρεπε να προσφύγει ο Μητροπολίτης στη δικαιοσύνη από τα πρώτα δείγματα εκβιασμού που είχε» υπογράμμισε ο γέροντας της Ι. Μ. Τατάρνας, πατέρας Στυλιανός Κανέλλος. Ήταν αυτός ανάμεσα σε εκείνους που τον πήρε τηλέφωνο στις έντεκα και μισή το βράδυ για να του ζητήσει 6.500€,που τα πήγε την άλλη μέρα το πρωί χωρίς να ρωτήσει τίποτα περισσότερο. Μάλιστα ο Μητροπολίτης του ζήτησε και συγγνώμη γιατί καθυστέρησε να του τα επιστρέψει.

    Πιθανώς και κάποιοι επώνυμοι, όπως για παράδειγμα ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Παπαδόπουλος, που χωρίς να έχει ιδιαίτερες σχέσεις με τον Μητροπολίτη ακούει και αυτός κάποιο βράδυ το τηλέφωνό του να χτυπά. Γεγονός ότι του ζητούσε 5 χιλιάδες ευρώ άμεσα. Προβληματίστηκε αργότερα όταν το «σούσουρο» είχε ξεπεράσει το Καρπενήσι οι αποκαλύψεις διαδέχονταν η μία την άλλη.

    Την ίδια στιγμή ελάχιστα φωτίστηκε η υπόθεση για το μητροπολιτικό διαμέρισμα στην οδό Αρματολών στην Αθήνα. Μένει δηλαδή το ερώτημα αν η οδός άλλαξε από Αρματολών σε «Αμαρτωλών» όπως εύστοχα παρατήρησε παριστάμενος δικηγόρος αδιάφορος με την υπόθεση.

    Και εδώ λοιπόν προκύπτει ένα καθοριστικό ερώτημα. Πού βρίσκονταν πια όλα αυτά τα χρήματα για να συγκεντρωθούν και να κατατεθούν σε έναν λογαριασμό; Για να μην πάμε στα μεγάλα ποσά, δεν είναι εύκολο να σκεφτεί κάποιος πώς είναι δυνατόν να βρίσκει μέσα σε λίγες ημέρες ένας μοναχός 40.000 € και να τα στέλνει σ’ έναν άνθρωπο με τη μορφή βοήθειας, γνωρίζοντας ότι δεν θα τα πάρει ποτέ; Μήπως όλη αυτή η δικογραφία με τη διακίνηση χρημάτων θα έπρεπε να πάει στους οικονομικούς εισαγγελείς για να δούμε όλη αυτή την ιστορία όπως διαμορφώνεται με τόση μεγάλη ευκολία;

    Δεν μιλάμε για το κέντρο της Αθήνας. Δεν μιλάμε για κάποια πλούσια Μητρόπολη. Μιλάμε για το Καρπενήσι και μιλάμε για την Ευρυτανία. Σε κάθε περίπτωση εκείνο που μένει δεν είναι η ποινή.

    Είναι ουσιαστικά το μήνυμα που στέλνει η δικαστική απόφαση, όχι προς τον κατηγορούμενο αλλά προς τα «Δεσποτικά δώματα», όχι μόνο του Καρπενησίου αλλά δια του Καρπενησίου σε ολόκληρη τη χώρα. Είναι ένα μήνυμα σαφές, κατανοητό και απόλυτο, που σε καμία περίπτωση δεν χωρά παρερμηνείες.

    Πηγή: Εφημερίδα «ΗΜΕΡΑ».
    _______________________________

    Ο διάδοχός του Νίκου, Γιώργος (στη φωτ. οι δυο άγιοι)

    https://www.vimaorthodoxias.gr/mitropoleis/karpenisiou-georgios-sykofantia-ola-ekeina-gia-ta-opoia-katigorithike-o-makaristos-nikolaos/

    Καρπενησίου Γεώργιος: Συκοφαντία όλα εκείνα για τα οποία κατηγορήθηκε ο μακαριστός Νικόλαος

    Τελευταία ενημέρωση: 18-01-2019 | 10:30:02 – Πρώτη δημοσίευση: 18-01-2019 | 10:30:02

    _________________________
    Άλλη μια υπόθεση όπου ο Καρπενησίου Γιώργος έδειξε κατανόηση:

    Ο Γιώργος γνώριζε πως ο Αγιορείτης παπάς που λειτουργούσε σε ενορία του διώκτη της ομοφυλοφιλάς (πλην κληρικών) Άνθιμου Οεσσαλονίκης, ήταν αθώος της ασελγείας και ένοχος μόνο ρομαντικών σεξουαλικών χειρονομιών και λειτούργησε μαζί του και με κουστωδία ευσεβών ιερέων (στις 22. 11. 2016), ενώ εκκρεμούσε δικαστικά η υπόθεση, και εγκαινίασαν μαζί ναό κάπου στην Ευρυτανία, πριν αποφανθεί το Εφετείο και δώσει τη λύση η παραγραφή (ο αρχιμανδρίτης είχε κάνει όλη αυτήν την ιστορία στη Στυλίδα με τον διανοητικά καθυστερημένο νεαρό μόνο για να χειρονομήσει). Οι χειρονομιες σε ανυπεράσπιστα άτομα φαίνεται ότι επιτρέπονται από την Εκκλησία, γι’αυτό και ο Αγιορείτης αρχιμανδρίτης έμεινε εκκλησιαστικά ατιμώρητος

    https://tvstar.gr/fthiotida-articles/103811-lamia-sta-malaka-o-iereas-gia-tin-aselgeia-se-nearo

    Λαμία: Στα μαλακά ο ιερέας για την ασέλγεια σε νεαρό
    Γράφτηκε από τον/την Αργύρης Μπλόντζος
    13 Φεβρουαρίου 2019

    Στο Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Λαμίας εκδικάστηκε σήμερα η υπόθεση

    που είχε απασχολήσει την Στυλίδα και ολόκληρη την Φθιώτιδα το καλοκαίρι του 2009.

    Τότε ένας ιερέας, που θα πρέπει να τονίσουμε πως δεν κατάγεται από την Φθιώτιδα, κατηγορήθηκε πως είχε ασελγήσει σε βάρος ενός 20χρονου με νοητική υστέρηση.

    Πρωτόδικα στη Λιβαδειά, το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο, είχε καταδικάσει τον κατηγορούμενο σε έξι χρόνια κάθειρξη. Τότε ο ιερέας είχε ασκήσει έφεση και αφέθηκε ελεύθερος.

    Ο ιερέας κατηγορούνταν για διενέργεια ασελγών πράξεων. Σύμφωνα με την δικογραφία, ο κατηγορούμενος ταξίδευε από την Θεσσαλονίκη προς το Καρπενήσι, όταν σταμάτησε στην Στυλίδα για να ξεκουραστεί.

    Είδε τον νεαρό και του ζήτησε να τον πάει στο ξενοδοχείο που είχε ήδη κλείσει. Μετά από την προτροπή του ιερέα, ο 20χρονος μπήκε στο αυτοκίνητό του και εκείνος τον πήγε βόλτα στην θάλασσα και στην συνέχεια ασέλγησε σε βάρος του. Ο νεαρός είπε στους γονείς του τι είχε γίνει και εκείνοι ενημέρωσαν την αστυνομία που συνέλαβε τον δράστη.

    Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο της Λαμίας μετέτρεψε την αρχική κατηγορία της διενέργειας ασελγών πράξεων σε άσεμνες χειρονομίες και το κακούργημα έγινε πλημμέλημα. Μάλιστα λόγω παραγραφής σταμάτησε και η ποινική δίωξη του κατηγορουμένου.

    Θύμα και δράστης δεν προσήλθαν στο δικαστήριο και εκπροσωπήθηκαν από τους δικηγόρους τους. Πάντως ο συνήγορος του θύματος, στην αρχή της δίκης δήλωσε στο δικαστήριο πως ο πελάτης του επιθυμεί να σταματήσει η ποινική δίωξη του ιερέα.

  3. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Eφησυχάζει και no problem

    http://users.sch.gr/markmarkou/1991/new/paulos_alderson.htm

    Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Τραχείας κύριος Παύλος. (γεν. 1942).
    (Οικουμενικό Πατριαρχείο).

    Ο κατά κόσμον Πιέρ Άλντερσον γεννήθηκε στο Χόλεσλεϋ της Αγγλίας στις 3 Νοεμβρίου 1942 σε αγγλικανική οικογένεια. Το 1963 ασπάστηκε την Ορθόδοξη πίστη. Αποφοίτησε από το Θεολογικό Ινστιτούτο Αγίου Σεργίου Παρισίων το 1968. Διάκονος και Πρεσβύτερος χειροτονήθηκε το 1967. Το 1988 εκάρη μοναχός. Στις 2 Ιουνίου 1991 χειροτονήθηκε τιτουλάριος Επίσκοπος Τραχείας, Βοηθός Επίσκοπος της Εξαρχίας των Ρωσικών παροικιών Δυτικής Ευρώπης. Εφησυχάζει από το 2001.

    Αναθεώρηση: Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2018.

    https://www.pokrov.org/persons/bishop-paul-alderson/

    Bishop Paul Alderson

    Aliases:
    Peter Alderson
    Convicted

    Bishop Paul Alderson (nee Peter Alderson) was a British born Orthodox hierarch who led the Diocese of Nice in France. The diocese belongs to the Patriarchate of Constantinople.

    The bishop, a widower, resigned from his position in the Diocese of Nice in 2001, after being accused of sexually assaulting an 11 year old boy. Although he resigned, Alderson denied the accusation and claimed both that the boy had misinterpreted his actions, and that he (the bishop) was the victim of a plot by a faction which wanted to return the Nice congregation to the authority of Moscow.

    In June of 2001, Alderson left France and his whereabouts were unknown. However, French prosecutors tried the case in the bishop’s absence in 2005.

    According to a 2006 article in the Riviera Times, Alderson was in prison in England during the time he was missing. The piece also reported that the bishop had been found guilty and was sentenced to 2 years in prison.

    Related Articles
    https://www.pokrov.org/ex-bishop-of-nice-guilty-of-paedophilia/
    Ex-bishop of Nice guilty of paedophilia

    https://www.pokrov.org/french-ex-priest-faces-six-months-jail-for-abusing-boy/
    French ex-priest faces six months jail for abusing boy

    https://www.pokrov.org/mafia-linked-to-sex-attack-claim-facing-british-cleric/
    Mafia linked to sex attack claim facing British cleric

    https://www.pokrov.org/bishop-in-sex-case-vanishes/
    Bishop in sex case vanishes

    https://www.pokrov.org/bishop-accused-of-molesting-boy-alleges-conspiracy-2/
    Bishop accused of molesting boy alleges conspiracy

    Related Groups
    Patriarchate of Constantinople

  4. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Θεολόγος Πειραιά Λαλαούνης
    Παιδικό Σπίτι

    https://www.protothema.gr/greece/article/710533/to-elliniko-spotlight-50-hronia-viastis-anilikon-ston-peiraia/

    50 χρόνια βιαστής ανηλίκων στον Πειραιά

    Ταυτόχρονα μιλούν και τα παιδιά. Ο πόνος, η πικρία και η αγανάκτηση τα καταβάλλει. Κάποια από αυτά καταρρέουν μέσα από τις μνήμες. Στο ερώτημα των ανακριτικών αρχών γιατί δεν μιλούσαν εκείνα απαντούσαν με δάκρια στα μάτια: «Από τη στιγμή που ερχόταν στο ίδρυμα παπάς για να μας εξομολογήσει και την εξομολόγησή μας την έλεγε χαρτί και καλαμάρι στον Λαλαούνη και μας έβαζε τιμωρία μετά, σε ποιον να μιλήσουμε και τι να του πούμε;
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


    https://www.imp.gr/component/flexicontent/2-uncategorised/21-istoria.html

    ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

    εἶναι ἱστορικά ἀναγκαῖο, ἀλλά και ἕνεκα δικαιοσύνης νά ἀναφερθοῦν μερικά ὀνόματα ἀπ’ αὐτά τά συλλογικά, πνευματικά φυτώρια πού μέ σπουδαίους καί φωτισμένους ποιμένες, καθώς καί εὐλογημένους λαϊκούς θεολόγους καί μή, κράτησαν ὁλόκληρες δεκαετίες καί κρατοῦν καί σήμερα τίς ἐκκλησιαστικές Θερμοπύλες, διατηρώντας ἀναμμένη τή δάδα τῆς Ὀρθοδοξίας καί τῆς Ρωμιοσύνης στίς καρδιές τοῦ λαοῦ, ὅπως εἶναι:
    Ἡ «Ἀγάπη» (1899),…… το «Παιδικό Σπίτι» (1970)…..

  5. Ο/Η Θεολόγος λέει:

    Για τον παπά στη Στυλίδα, που τελικά η Εκκλησία δεν τον δίκασε ούτε για το με δικαστική απόφαση χούφτωμα

    http://archive.romfea.gr/diafora-ekklisiastika/3933-2842

    Σε διαθεσιμότητα ο ιερέας που συνελήφθη στη Στυλίδα

    Δημιουργηθηκε στις Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2009
    Γράφτηκε από τον/την Αιμίλιος Πολυγένης 09:39

    Σε διαθεσιμότητα τέθηκε ο ιερέας, που φέρεται να αποπειράθηκε να βιάσει 20χρονο με διανοητικά προβλήματα σε ερημικό τόπο στη Στυλίδα Φθιώτιδος,
    ο οποίος λειτουργούσε σε εκκλησία της Θεσσαλονίκης.

    Όπως ανακοινώθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης «ο εν λόγω ρασοφόρος είναι ιερομόναχος και δεν ανήκει στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, αλλά είχε προσωρινώς διορισθεί, κατόπιν αιτήσεως του, σε μια μικρή ενορία της Θεσσαλονίκης «άχρι καιρού».

    Επίσης, η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης τονίζει πως «κατόπιν του δημιουργηθέντος ηθικού ζητήματος, ο ιερομόναχος τίθεται σε διαθεσιμότητα και ήδη κινείται η προβλεπόμενη διαδικασία απολύσεως από την προσωρινή εφημεριακή του θέση, και επομένως υποχρεούται να επιστρέψει στην Μονής της μετανοίας του».

    Να σημειωθεί, ότι ο εν λόγω ιερομόναχος συνελήφθη από την Αστυνομία στο ξενοδοχείο όπου διέμενε για ολιγοήμερες διακοπές, μετά από καταγγελίες 20χρονου, ομολογώντας ότι οδήγησε τον νεαρό σε ερημική περιοχή και επιχείρησε να ικανοποιήσει της ανώμαλες ορέξεις του.

    Τέλος, ο εισαγγελέας Λαμίας άσκησε δίωξη εις βάρος του, για ασέλγεια σε βαθμό κακουργήματος, και τον παρέπεμψε αύριο να απολογηθεί στον ανακριτή.

    Η Ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης:

    Σχετικώς με τα όσα πληροφορηθήκαμε, σήμερα, από τα ΜΜΕ για παράπτωμα ρασοφόρου κληρικού στη Στυλίδα του νομού Φθιώτιδος, η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ανακοινώνει τα εξής:

    1 . Ο εν λόγω ρασοφόρος, καταγόμενος εξ άλλης περιοχής είναι ιερομόναχος, δεν ανήκει σε Ιερά Μονή της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, και είχε προσωρινώς διορισθεί, κατόπιν αιτήσεως του, σε μικρή ενορία της Θεσσαλονίκης «άχρι καιρού».

    2 . Κατόπιν του δημιουργηθέντος, υπαιτιότητι του, ηθικού ζητήματος, τίθεται σε διαθεσιμότητα και ήδη κινείται η προβλεπόμενη διαδικασία απολύσεως από της προσωρινής εφημεριακής θέσεως του, και επομένως υποχρεούται να επιστρέψει στην Μονής της μετανοίας του».

    3 . Η αρμοδιότητα για την διενέργεια της υπό του Νόμου 5383/1932 «περί Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων» προβλεπομένης διαδικασίας ανήκει στην Ιερά Μητρόπολη εντός της περιοχής της οποίας φέρεται ότι διέπραξε ηθικό παράπτωμα.

  6. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ποτέ βεβαιώς δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τις κατηγορίες κατά ιερωμένων.

    Μια περίπτωση

    https://www.protothema.gr/greece/article/580121/sok-arhimandritis-parenohlouse-5hrono-stin-komotini/
    21/05/2016

    ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

    Σοκ: Αρχιμανδρίτης παρενοχλούσε 5χρονο στην Κομοτηνή!

    https://www.dailythess.gr/thessaloniki-periergi-dikastiki-ypothesi-me-archimandriti-poy-kataggelletai-gia-aselgeia-se-varos-5chronoy/

    11 Νοεμβρίου 2018 – 09:13

    Θεσσαλονίκη: Περίεργη δικαστική υπόθεση με αρχιμανδρίτη που καταγγέλλεται για ασέλγεια σε βάρος 5χρονου
    dailythεss
    Μηνύσεις δικαστικές αποφάσεις αρχειοθετήσεις πραγματογνωμοσύνες και σοβαρές καταγγελίες συνθέτουν το παζλ μιας υπόθεσης που απασχολεί τα τελευταία χρόνια τη Δικαιοσύνη.
    ………….
    _______________________

    που χρονοτριβούσε από παλιότερα, έως ότου η Δικαιοσύνη με αθωωτική διάταξη (Οκτώβρη 2016) Εισαγγελέως αποφάσισε ότι ήταν συκοφαντία και έτσι αποκαταστάθηκε η αλήθεια

    https://aprogrammatista.blogspot.com/2018/12/5.html

    ΔΕΥΤΕΡΑ, 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
    Σοκαριστικές καταγγελίες για ασέλγεια σε 5άχρονο από αρχιμανδρίτη. Οι αντικρουόμενες πραγματογνωμοσύνες και ο ρόλος πρώην προέδρου του Αρείου Πάγου

    ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΤΡΙΑΝΤΗ:
    (πατήστε στις εικόνες για μεγέθυνση ώστε να είναι πιο ευανάγνωστο)

    Όμως:

    https://www.documentonews.gr/article/h-aselgeia-o-arximandriths-lagkada-kai-h-aporriptikh-diataxh-toy-eisaggelea-flwridh

    Η ασέλγεια, ο αρχιμανδρίτης ….και η απορριπτική διάταξη του εισαγγελέα Φλωρίδη

    Το Documento είχε παρουσιάσει τις νεότερες δικαστικές εξελίξεις στην υπόθεση αναφορικά με τις καταγγελίες που αφορούν ασέλγεια από τον αρχιμανδρίτη Ιεράς Μονής…. εις βάρος πεντάχρονου αγοριού. Για την υπόθεση είχε εκδοθεί το 2016 απορριπτική διάταξη από τον εισαγγελέα Εφετών Βασίλη Φλωρίδη, εκτενέστερα αποσπάσματα της οποίας παρουσιάζουμε σήμερα.

    Μάριος Νικολάου

    Δημοσίευση
    7.12.2018 | 12:44

    Ανανέωση
    7.12.2018 | 14:46

    Για την υπόθεση είχε εκδοθεί το 2016 απορριπτική διάταξη από τον εισαγγελέα Εφετών Βασίλη Φλωρίδη, εκτενέστερα αποσπάσματα της οποίας παρουσιάζουμε σήμερα.
    Οπως είχε αποκαλύψει το Documento, η οικογένεια του πεντάχρονου τον Απρίλιο του 2015 είχε καταθέσει έγγραφη αναφορά-καταγγελία στην οποία γινόταν λόγος για καθυστερήσεις από την πλευρά της Δικαιοσύνης. Η αναφορά είχε χρεωθεί στον τότε εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και σημερινό προϊστάμενο της συγκεκριμένης εισαγγελικής αρχής Λάμπρο Τσόγκα.Ο εισαγγελέας με διάταξή του έθεσε στο αρχείο την αναφορά. Λίγες μέρες μετά η εισαγγελέας Καπαμά με διάταξή της έθεσε στο αρχείο και τις δύο μηνύσεις για την ασέλγεια που είχε καταθέσει ο πατέρας του παιδιού. Ο συγκεκριμένος γονιός λίγο μετά άσκησε προσφυγές ενώπιον του εισαγγελέα Εφετών Θεσσαλονίκης κατά των διατάξεων αυτών και αιτήθηκε τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών. Τον Οκτώβριο του 2016 ο εισαγγελέας Εφετών Β. Φλωρίδης απέρριψε τις προσφυγές με την υπ’ αριθμόν 94,95/2016 διάταξή του. Σε αυτήν ο εισαγγελικός λειτουργός ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «προεισαγωγικά θα πρέπει να επισημανθεί πως η όλη αυτή υπόθεση όπως έχει εξελιχθεί αποτελεί μνημείο διαδικαστικού – δικαστηριακού ευτελισμού με θύματα αθώους ανθρώπους οι οποίοι ενεπλάκησαν στο πλαίσιο μιας συνήθους δικαστικής διαμάχης, την οποία μάλιστα οι ίδιοι επιδίωξαν να συμβιβάσουν».
    __________________________________________

    Το ευτύχημα ήταν πως ο διορατικός Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος διαισθάνθη την αθωότητα του κληρικού (πατρός + Ι.Κ.) και ενώ η υπόθεση εκκρεμούσε (22.3.2016) τον συνάντησε λίγους (7) μήνες πριν εκδοθεί τον Οκτώβρη η αθωωτική διάταξη και φωτογραφήθηκε μαζί του σε Ιερά Μονή, στην οποία ο πανοσιότατος εξομολογεί τις Μοναχές. Νομίζω πως η γενναία κίνηση του Αρχιεπισκόπου, που ενήργησε με θεία φώτιση και με τόλμη, πρέπει να υπογραμμιστεί.

    https://www.exapsalmos.gr/2016/03/22/o-archiepiskopos-athinon-ieronymos-stin-i-moni-ag-grigoriou-palama-koufalion-stin-edessa/

    Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος στην Ι.Μονή
    Δημοσιεύτηκε στις 22 Μαρτίου 2016

  7. Παράθεμα: Ιερή Παιδεραστία: Ιερέας βίαζε την 9χρονη κόρη της ερωμένης του [η Παράδοση Αιώνων συνεχίζεται…] | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  8. Παράθεμα: «Μα, παπάς άνθρωπος;» | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  9. Ο/Η laskaratos λέει:

    Ο Γιώργος του Καρπενησίου και οι μάσκες
    Μνημείο στρεψοδικίας


    22 Οκτωβρίου 2016, εγκαίνια Αγίου Προκοπίου Παλαιοκατούνας του Δήμου Αγράφων.

    https://www.ant1news.gr/eidiseis/article/580947/mitropolitis-karpenisioy-pote-de-zitisa-apo-toys-pistoys-na-min-forane-maskes-binteo-

    Καρπενησίου Γεώργιος: »Δεν ζήτησα ποτέ από τους πιστούς να μην φοράνε μάσκες»
    Γράφτηκε από τον/την Μαρία Τσατζαλή
    Δημιουργήθηκε : 27 Σεπτεμβρίου 2020

    Διευκρινήσεις έδωσε ο μητροπολίτης Καρπενησίου μετά τον σάλο που προκλήθηκε όταν σε δηλώσεις του για τη γιορτή του πολιούχου Αγίου Νικολάου Καρπενησιώτη αναρωτήθηκε γιατί υπάρχουν αυστηρά μέτρα όπως της Αθήνας στην Ευρυτανία όπου δεν καταγράφονται κρούσματα Κορονοιού.

    Εντύπωση επίσης είχαν προκαλέσει και τα πλάνα που μετέδωσε το Star Κεντρικής Ελλάδας από το εσωτερικό της εκκλησίας όπου κανένας πιστός δεν φορούσε μάσκα γεγονός που σχολιάσθηκε και από τον τοπικό βουλευτή Κώστα Κοντογεώργο.

    «Οι ταγοί της εκκλησίας οδηγούν το λαό σε λάθος δρόμο» είπε στην δήλωσή του ο βουλευτής της ΝΔ. Ανάλογες ήταν και οι δηλώσεις των αυτοδιοικητικών της Ευρυτανίας.

    «Ποτέ δεν ζήτησα από τους πιστούς να μην φοράνε μάσκες» διευκρίνισε ο σεβασμιότατος Γεώργιος μέσα από την τηλεόραση του ΑΝΤ1.

    «Αν υπάρξει πρόβλημα στην περιοχή μας εννοείται ότι θα φορέσουμε μάσκες» εξήγησε ο μητροπολίτης . Όταν ο διπλανός μας δεν ασθενεί πως θα ασθενήσουμε» αναρωτήθηκε, όταν του ζητήθηκε να σχολιάσει το γεγονός ότι οι πιστοί δεν φορούσαν μάσκες.

    «Δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε καθαροί, έχουμε τηρήσει τα μέτρα» αυτή ήταν η τοποθέτηση του δημάρχου Νίκου Σουλιώτη.

    «Η θέση να πάμε με πιο χαλαρά μέτρα στο Καρπενήσι δεν με βρίσκει σύμφωνο με τον μητροπολίτη» δήλωσε στην τηλεόραση του Αντ1 ο δήμαρχος.

    https://www.msn.com/el-gr/video/deltia-eidiseon/%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%AE%CF%83%CE%B9-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CE%BC%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1/vp-BB19qvOX

    Καρπενήσι: Συνωστισμός και χωρίς μάσκες σε εκκλησία

    Μια λειτουργία Εσπερινού με πολύ κόσμο, και χωρίς ούτε μια.. μάσκα. Τι δηλώνει ο Μητροπολίτης Καρπενησίου

    https://www.alphatv.gr/news/koinonia/article/52781/karpenisi-sunostismos-horis-maska-se-ekklisia/

    Δείτε εικόνες, από τα όσα συνέβησαν την Τετάρτη, σε εκκλησία στο Καρπενήσι, και έχουν προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Θα δούμε λειτουργία Εσπερινού με πολύ κόσμο, και χωρίς ούτε μια.. μάσκα.

    Ο Βαγγέλης Γιακουμής μας ενημερώνει.

  10. Ο/Η κι άλλος με covid λέει:

    https://www.protothema.gr/greece/article/1114148/thetikos-ston-koronoio-o-mitropolitis-karpenisiou-elege-oti-ehoume-petuhei-tin-anosia-tis-agelis/

    Θετικός στον κορωνοϊό ο Μητροπολίτης Καρπενησίου – Έλεγε ότι έχουμε πετύχει την ανοσία της αγέλης

    12/04/2021, 22:36 4

    Η ανακοίνωση της Μητρόπολης Καρπενησίου αναφέρει το εξής: «Κατόπιν πυρετού που εμφάνισε τις πρωινές ώρες της Δευτέρας 12/4, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας υποβλήθηκε σε rapid test, το οποίο ήταν θετικό».

    «Ως εκ τούτου, θα μείνει σε κατ’ οίκον περιορισμό για 14 ημέρες, ακολουθώντας τις υγειονομικές οδηγίες των θεραπόντων ιατρών. Το διάστημα αυτό το γραφείο του Σεβασμιωτάτου θα παραμείνει κλειστό», προσθέτει.

    Ο Μητροπολίτης Καρπενησίου είχε κοινοποιήσει άρθρο του, στο οποίο υποστήριζε ότι έχουμε πετύχει την ανοσία της αγέλης και μάλιστα ότι οι κάτοικοι θα πρέπει να έχουν νοσήσει όχι μία, αλλά πολλές φορές.

    Το άρθρο είναι το ακόλουθο::

    Μαθηματικά και covid

    Του Σεβ. Μητροπολίτου Καρπενησίου κ.Γεωργίου

    Ως μαθητής Δημοτικού, πριν από μισό περίπου αιώνα, και αργότερα ως δάσκαλος, διδάχτηκα και δίδαξα την απλή μέθοδο των τριών.

    Μεταφέροντας τη λογική αυτή στη σημερινή πραγματικότητα, κάνω την εξής σκέψη: καθημερινά, μέσω ΕΟΔΥ, γίνονται περίπου 50.000 τυχαία τεστ σε πανελλήνιο επίπεδο και βρίσκονται περίπου 3.000 θετικά. Κατ΄ αναλογία, αν στις 50.000 πολιτών οι 3.000 νοσούν, τότε στα 10.000.000 πληθυσμού θα πρέπει να έχουμε 600.000 θετικούς.

    Αφήνω την περσινή άνοιξη και ξεκινώ από το φθινόπωρο. Αν καθημερινά βρίσκουμε 600.000 θετικούς, τότε πρέπει όλοι οι κάτοικοι της χώρας να έχουν νοσήσει όχι μία αλλά πολλές φορές.

    Κάνω όμως μία άλλη πολύ πιο επιεική προσέγγιση. Από τον Οκτώβριο ως τώρα πέρασαν περίπου δώδεκα (12) 14/ήμερα. Αναφέρω το 14/ήμερο, γιατί θεωρείται ως χρόνος ασφαλείας για κάποιον που ασθένησε και πιθανόν να μην είχε συμπτώματα σοβαρά. Προσπερνώ το ότι οι μετρήσεις γίνονται κάθε μέρα και λέω κάθε 14/ήμερο. Αν οι θετικοί είναι 600.000 κάθε 14ήμερο, στα 12 γινόμαστε 7.200.000 θετικοί; Αυτή είναι μια πολύ επιεικής προσέγγιση. Άρα έχουμε πετύχει την ανοσία της αγέλης. Προς τί λοιπόν ο καθημερινός πανικός;

    Αν όμως ο πανικός είναι αληθινός, τότε η μαθηματική λογική δεν ισχύει! Τελικά, πού είναι η αλήθεια;

    † Ο Καρπενησίου Γεώργιος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.