Ορθόδοξη Μαύρη Μαγεία [9] -Μυροβλησία του πτώματος Δημήτριος κ.ά.

[Στους αυτοκράτορες και υψηλούς αξιωματούχους δινόταν λύθρον (χώμα με αίμα) από τον τάφο του αγίου Δημητρίου σε πολυτελείς ασημένιες λειψανοθήκες, που ήσαν ομοιώματα του τάφου.]

Διαβάστε τα Μέρη [1][2][3] [4][5][6][7][8]

του Αναγνώστη Λασκαράτου
(β’ δημοσίευση)
mageia9_1Ένα από τα σημεία και τέρατα της Ορθοδοξίας είναι η μυροβλησία κάποιων ιερών πτωμάτων. Η ανωτερότης των αρωμάτων αυτών σε σχέση με τα σύγχρονα προϊόντα της τεχνολογίας είναι ασύγκριτος. Δίδω τον λόγον εις τον εξαίρετον επιστήμονα Συμεώνα Πασχαλίδην, επίκουρον του ΑΠΘ:
«Το πρόσφατο γεγονός της αποκάλυψης του ακέραιου λειψάνου του μακαριστού πατρός Βησσαρίωνος έχει δημιουργήσει εύλογο ενδιαφέρον ….Για τη θεολογία, το ζήτημα καταρχήν της τιμής των λειψάνων των αγίων εδράζεται σε ένα σαφές δογματικό υπόβαθρο, …..H αφθαρσία ή ακεραιότητά τους, μαρτυρούμενη συχνά στα θεολογικά κείμενα, όπως και άλλα έκτακτα σημεία μυροβλησία ευωδία κτλ., … συνιστά διαχρονικά στην ορθόδοξη παράδοση τεκμήριο αγιότητας …. Και σήμερα, άλλωστε, τα ολόσωμα λείψανα αγίων στον ελλαδικό χώρο, όπως των αγίων Σπυρίδωνος, Διονυσίου, Γερασίμου και Ιωάννη του Ρώσου, αλλά και πολλά τεμάχια ιερών λειψάνων …διακρίνονται για την αφθαρσία τους, …. Σε καμία όμως περίπτωση το θαυμαστό γεγονός της ακεραιότητας ενός λειψάνου δεν πρέπει να οδηγεί σε θρησκειοποίηση της πίστης, αλλά ούτε να θεωρείται πως παραβιάζει την ελευθερία του ανθρώπου να πιστέψει». (Μ.ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ–Θ.ΤΣΩΛΗ-BHMA-19.3.2006)

Ομολογώντας πως δεν καταλαβαίνω τι πάει να πει «θρησκειοποίηση της πίστης», επικεντρώνομαι σε 3 περιπτώσεις μυροβλησίας που έχουν τη σημασία τους.

1. Ο Άγιος Δημήτριος προστάτης της Θεσσαλονίκης ήταν στρατιωτικός του ρωμαϊκού στρατού που ο αυτοκράτορας σκότωσε γιατί ήταν Χριστιανός. Από το τάφο του ανάβλυσε μύρο που το μάζευε ο κόσμος και γιατρευόταν. Χιλιάδες τα θαύματα, μπροστά τους τα θαύματα του Χριστού ωχριούν. Το 1207 εκατοντάδες χρόνια μετά, το θάνατό του, σκότωσε με χριστιανική αγάπη έξω από τα τείχη της πόλης τον τσάρο των Βουλγάρων Iωανίτζη που την πολιορκούσε και που οι Βυζαντινοί τον αποκαλούσαν Σκυλογιάννη (Βλ. εικόνα). Το μοτίβο της εικόνας που υπάρχει σε αρχαίο επιτύμβιο του Κεραμεικού, θα το δούμε και με τον δρακοφονιά Γεώργιο (εκείνη την εποχή υπήρχαν δράκοι).
O Cyril Mango είναι καθηγητής βυζαντινής και νεοελληνικής γλώσσας στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Στο βιβλίο του «Βυζάντιο, η αυτοκρατορία της Ν.Ρώμης»-(Μορφ.Ίδρ.Εθν.Τραπέζης-1999), αμφισβητεί το θαύμα (σ.188 ) και ισχυρίζεται πως υπάρχει τριπλή απάτη της δήθεν μυροβλησίας, του δήθεν πτώματος, του δήθεν Αγ.Δημητρίου. Το όνομα Κύριλλος το οποίο φέρει με υποψιάζει πως είναι Βούλγαρος Ορθόδοξος, και δεν μπορεί να χωνέψει πως οι Βούλγαροι χάσανε την Σαλονίκη μας μέσα από τα χέρια τους όταν στις 27 του Οκτώβρη ο Στρατός μας μπήκε στην πόλη. Κι εμείς για να τους πικάρουμε γιορτάζουμε την κατάληψή της στις 26 ανήμερα του Αγίου, όπως κάνουμε και με τις 25 Μαρτίου, για να σκάνε οι οχτροί μας οι άπιστοι Τούρκοι και οι άθεοι Εβραίοι.
Δείτε τους πως λυσσομανάνε: http://www.iospress.gr/ios2007/ios20071027.htmhttp://eidenai-mitos.blogspot.com/2008/06/26-1912.html

«Κλείνουν 95 χρόνια από την είσοδο του ελληνικού στρατού στη Θεσσαλονίκη, στις 27/10/1912. Η μετάθεση της επετείου, ώστε να συμπίπτει με τη γιορτή του Αγ. Δημητρίου, έχει ξεχαστεί».

Θαύμα γιαουρτοβλησίας στη Σαλονίκη.

Θαύμα γιαουρτοβλησίας στη Σαλονίκη.

«Όσο για την προχρονολόγηση του γεγονότος, επιμελώς κατασκευασμένη, εξυπηρέτησε πρακτικότατες και κρίσιμες ανάγκες της στιγμής, προτού να γίνει αντικείμενο χρήσεων και καταχρήσεων, από την κρατούσα ελληνοχριστιανική ιδεολογία. Η επακριβής χρονολόγηση, συστατικό στοιχείο της δουλειάς του ιστορικού, αποκαθιστά συχνά τα πράγματα στις σωστές τους διαστάσεις. Το γνώριζε αυτό πολύ καλά ο Φίλιππος Ηλιού και δεν τον τρόμαζε να του προσάψουν θετικιστικές αγκυλώσεις. Γνώριζε, επίσης, ότι η λεπτομερειακή αποκατάσταση των όντως όντων αποτελεί την καλύτερη υπονόμευση των εδραιωμένων μύθων και των στρεβλώσεων που επιχωριάζουν στην εθνική μας ιστοριογραφία..»

Δείτε τι «δηλητήριο ξερνάει», (που θάλεγε και ο αγ.Χ ριστόδουλος) ο Εαμοβούλγαρος Μάνγκος για τον Μυροβλήτη: «Ήταν κι αυτός προσωπικότητα ομιχλώδης, που υποτίθεται πως έπεσε θύμα διωγνμού του Διοκλητιανού. Αρχικά μάλιστα δεν ανήκε στη Θεσσαλονίκη αλλά στο Σίρμιο. Το 442-3 που η πρωτεύουσα του Ιλλυρικού μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη μετανάστευσε και η λατρεία του Δημητρίου…..Η απουσία λειψάνων του-τον 7ο αι. δεν είχαν εμφανιστεί ακόμη-σιγά σιγά ξεχάστηκε ή αποκρύφτηκε. Όχι μόνο εμφανίστηκε ένας τάφος, αλλά τον έκαναν με ένα απατηλό σύστημα σωλήνων να αναβλύζει μύρο κι έτσι μοιράστηκε μαζί με τον Νικόλαο τον επίζηλο τίτλο του Μυροβλήτη. Αφού μεταμορφώθηκε σε στρατιωτικό ενώ αρχικά ήταν διάκος, με μορφή κατσαρομάλλη νεαρού, υπερασπίστηκε επανειλημμένα την πόλη». Δηλαδή θέλει να μας πει πως η Ορθοδοξία χρησιμοποιεί τρυκ για τα μαγικά της, σαν αυτά που κατασκεύαζε με σωλήνες και γρανάζια για τα θαύματα του αιγυπτιακού ιερατείου ο Ήρων ο Αλεξανδρέας!
Στο βυζαντινό κόσμο, αναπτύχθηκαν νέα κέντρα προσκύνησης, ανάμεσά τους και η Θεσσαλονίκη με επίκεντρο τη λατρεία των μυροβλητών αγίων Δημητρίου και Θεοδώρας. Στους αυτοκράτορες και υψηλούς αξιωματούχους δινόταν λύθρον (χώμα με αίμα) από τον τάφο του αγίου Δημητρίου σε πολυτελείς ασημένιες λειψανοθήκες, που ήσαν ομοιώματα του τάφου. Οι προσκυνητές έπαιρναν μαζί τους φυλακτήριο άγιον μύρον από τους τάφους των δύο μυροβλητών αγίων σε κουτρούβια, μικρά φλασκόσχημα φιαλίδια http://parodos.net.gr/elepapado/2008-01-29%20Byzantino.rtf

2. Συνεχίζω με έναν μυροβλήτη των μέσων του 20ου αιώνος. Τον Ομολογητή της Ορθοδοξίας επίσκοπον Βρεσθένης Ματθαίον Καρπαθάκην (Εικών-Προσοχή, ήτο παλαιοημερολογίτης, να μη γίνεται σύγχισις με το πνευματικόν τέκνον του μακαρίου Χριστοδούλου Βρεσθένης Θεόκλητον-φίλο του Γιοσάκη και δανειστή της Αντωνίας Ηλία). Δια τον βίον του παραπέμπω εις τον μητροπολίτην ΓΟΧ Μεσογαίας Κήρυκον:

mageia9_3Προσθέτω (διέλαθεν της προσοχής του Σεβασμιωτάτου η πληροφορία), πως ο άγιος ως ιερεύς αρχικά του οικουμενικού πατριαρχείου χρημάτισε ιδιοκτήτης πορνείου και πνευματικός πατέρας της καταδικασμένης σε φυλάκιση για βασανισμούς ανηλίκων οσίας ηγουμένης Μαριάμ της Πευκοβουνογιατρίσσης Κερατέας. Έτσι κατετέθη στη δίκη: «Όταν λέγω ο άγιος πατέρας εννοώ αυτό το κάθαρμα τον μυρόβλητον Ματθαίον που ο τότε πρωτοσύγγελος και νυν Α.Θ.Π. ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Αθηναγόρας καθήρεσε διότι διατηρούσε οίκο ανοχής! Κι η αγία μητέρα η περίφημη οσία Μαριάμ ήταν μιά… κορδελιάστρα».

3. Καταλήγω με ένα σύγχρονο θαύμα που στράβωσε στην πορεία. Σημασία όμως έχει η προσπάθεια: «Υπάρχει περίπτωση αρχιερέα που «διακρίθηκε» για την επίδοσή του στις αγιοποιήσεις – ιδιαίτερα των προκατόχων του, εις εκ των οποίων ήταν πολλαπλώς αμφισβητήσιμος – και όταν ο ίδιος εγκατέλειψε τον μάταιο τούτο κόσμο οι στενοί του συνεργάτες φρόντισαν να γεμίσουν το φέρετρό του και τον τάφο του με αρωματικά βότανα, ουσίες και αιθέρια έλαια, ίσως για να αναβλύσει μύρο και αυτός όταν θα γίνει η εκταφή του ώστε να συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη δική του αγιοποίηση». (ΤΟ ΒΗΜΑ Μ.Αντωνιάδου 9.4.2006).

ΥΓ
Περισσότερα θαύματα εις:
(21/06/2005 ΠΕΠΕΙΣΜΕΝΟΣ Ο «ΣΤΕΝΟΣ ΚΥΚΛΟΣ» ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΟΝΗΣ Χίου Άρωμα «μύρου» αναβλύζει από τον τάφο του μητροπολίτη Χρυσοστόμου!)

*

[Α’ δημοσίευση]

Advertisements
This entry was posted in IERES_ATAXIES, Ieres_Ependyseis, IERI_Exoussia, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ορθόδοξη Μαύρη Μαγεία [9] -Μυροβλησία του πτώματος Δημήτριος κ.ά.

  1. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Δεν γνωρίζω αν υπήρξε μυροβλησία στο πτώμα του Δημήτριου, αλλά μ’ αυτή την ακατάσχετη θαυματολογία της Ορθοδοξίας σίγουρα υπάρχει .. χρηματοβλησία στις τσέπες της. Και φυσικά, πολύς σανός. Μόνο που αυτός προορίζεται για τους πιστούς.. Δίνουν ευρώ και παίρνουν σανό. Δίκαιο..

  2. Ο/Η Μimi metallurgico λέει:

    ΨΕΥΔΟ-ΜΥΡΟΒΛΥΤΕΣ ΟΙ ΜΟΥΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΓΙΟΙ…
    19.037 προβολές


    Ψευδο-μυροβλύτης ο Άγιος Δημήτριος!
    Νίκος Ζαχαρόπουλος ομότιμος καθηγητής θεολογικής πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παραδέχεται: Με αγωγό στέλνουν το μύρο στον δήθεν μυροβλύτη Αγ. Δημήτριο της Θεσσαλονίκης! Οι μουμιοποιήσεις είναι φυσικό φαινόμενο το μύρο είναι στημένο θαύμα.
    ΑΝΤΕΝΑ 17-4-08

  3. Ο/Η laskaratos λέει:


    Άγιος Δημήτριος ένα μυθικό πρόσωπο:

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82#%CE%99%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%BB%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1

    Άγιος Δημήτριος
    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια


    …………………………………..
    Ιστορικότητα και λατρεία

    Οι περισσότεροι μελετητές αμφισβητούν την ιστορικότητα των βιογραφικών πληροφοριών των αγιολογικών κειμένων και συμφωνούν ότι δεν υπήρξε Δημήτριος που μαρτύρησε στη Θεσσαλονίκη, αλλά η λατρεία του προέρχεται από το Σίρμιο, ακολουθώντας την υπόθεση που διατύπωσε ο Βέλγος Βολλανδιστής Ιππόλυτος Ντελεαί.[Skedros 2008, σελ. 168, Woods 2000, σελ. 223-4, Skedros 2000, σελ. 239.]
    Ο Ντελεαί παρατήρησε ότι σε αντίθεση με την απουσία αναφοράς μάρτυρος Δημητρίου από τη Θεσσαλονίκη, στο Ιερωνυμιακό Μαρτυρολόγιο καταγράφεται το μαρτύριο «in Sirmia Demetri diaconi» (ελλην.: στο Σίρμιο του Δημητρίου του διακόνου), ενώ και στο Συριακό Μαρτυρολόγιο -η συγγραφή του οποίου χρονολογείται στο 411 και στηρίζεται σε ένα ελληνικό μαρτυρολόγιο περίπου του 362 από τη Νικομήδεια και, επομένως, προηγείται της πιο πρώιμης πιθανής χρονολογίας ανέγερσης βασιλικής προς τιμήν του Δημητρίου στο Σίρμιο από τον Λεόντιο (412-3)- αναφέρεται ο «ἐν Σιρμίῳ Δημήτριος» που εορταζόταν στις 9 Απριλίου.[ Delehaye 1909, σελ. 103-9, ιδίως 107-8. Για τη χρονολόγηση του συριακού μαρτυρολογίου, βλ. και Vickers 1974, σελ. 344-5, Woods 2000, σελ. 221-2]
    Η υπόθεση αυτή παρέχει εξήγηση για την ύπαρξη χώρου λατρείας του μάρτυρα εντός των τειχών της πόλης, όπου απαγορεύονταν οι ταφές κατά τη ρωμαϊκή περίοδο, και για τις δηλώσεις άγνοιας επισκόπων Θεσσαλονίκης σχετικά με την τοποθεσία των λειψάνων του αγίου τον 6ο και τον 7ο αιώνα, όπως και την ύπαρξη ενός οραρίου μεταξύ των κειμηλίων του αγίου, ενδύματος διακόνων, ιδιότητα που είχε ο Δημήτριος του Σιρμίου.[ Woods 2000, σελ. 224. Σχετικά με τα λείψανα του αγίου, βλ. και Tóth 2010, σελ. 149-50.]
    Σύμφωνα με τον κλασικιστή Michael Vickers, η μεταφορά της λατρείας του αγίου συνέβη μαζί με τη μεταφορά της έδρας της επαρχίας Ιλλυρικού από το Σίρμιο στη Θεσσαλονίκη, μετά την καταστροφή του Σιρμίου από τους Ούννους του Αττίλα το 441. Κατά το Vickers, η μνήμη του αγίου μεταφέρθηκε τότε στις 26 Οκτωβρίου ως ημέρα μετακομιδής των κειμηλίων του.[Vickers 1974, σελ. 348-50.] Μελετώντας τη διάδοση της λατρείας ιλλυρικών και παννονικών αγίων, ο μεσαιωνολόγος Peter Tóth καταλήγει ότι εκκινώντας από το Σίρμιο η προσκύνηση του Δημητρίου είχε ήδη εξαπλωθεί το τέλος του 4ου αιώνα, μάλλον και στη Θεσσαλονίκη, και ότι όταν, χρόνια μετά την άλωση του Σιρμίου το 441, κτίστηκε η βασιλική του Αγίου Δημητρίου στις αρχές του 6ου αιώνα, είχε λησμονηθεί η καταγωγή της λατρείας του, όπως συνέβη και με άλλους παννονικής προέλευσης αγίους, με αποτέλεσμα ο Δημήτριος να θεωρηθεί Θεσσαλονικέας, θεώρηση που αποτυπώθηκε στο πρώτο μαρτυρολόγιο (την Passio prima)• σύμφωνα με τον Tóth, οι αναφορές στο Σίρμιο συμπεριλήφθηκαν στο δεύτερο μαρτυρολόγιο (την Passio altera) συνεπεία της ενσωμάτωσης στη θεσσαλονίκεια παράδοση εκείνης των κατοίκων του Σιρμίου που προσέφυγαν στη Θεσσαλονίκη μετά την κατάληψή του από τους Αβάρους το 582.[Tóth 2010, σελ. 169-70.]
    Έλληνες μελετητές έχουν επιχειρηματολογήσει υπέρ της εντοπιότητας της προσκύνησης του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη απορρίπτοντας τη θεωρία περί προέλευσής της από το Σίρμιο.
    ………………

  4. Παράθεμα: Ορθόδοξη Mαύρη Μαγεία [10] -Ο δρ. Φραγκεστάιν στην Κεφαλλονιά | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  5. Παράθεμα: Ορθόδοξη Μαύρη Μαγεία (11) – Η Ανάσταση του Σαουδάραβα | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  6. Παράθεμα: Ορθόδοξη Μαύρη μαγεία [12α] -Αίρεση νηπιοβαπτισμού: Βασανισμός ανηλίκου- Ν1 | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

  7. Παράθεμα: Ορθόδοξη Μαύρη μαγεία [12β] -Αίρεση νηπιοβαπτισμού: Βασανισμός ανηλίκου | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.