Λειτουργία Κυριακής: Ο Προσηλυτισμός παιδιών-μοναχών

Μου ‘κλεψαν το γιο μου». Απελπισμένοι οι γονείς για τη στρατολόγηση μοναχών]

(Β’ δημοσίευση)

«Όταν μπήκα στο διαδίκτυο και συνδέθηκα με την κραυγή μιας μάνας, στο Σικάγο, που απεγνωσμένα φώναζε «Βοήθεια, μου ’κλεψαν το γιο μου», δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι σε μερικούς μήνες θα φώναζα το ίδιο κι εγώ για τον δικό μου γιο! Η απόσταση μου φαινόταν τόσο μεγάλη και οι κοινωνικές συνθήκες ήταν τόσο διαφορετικές, που με έκαναν να μην μπορώ να διανοηθώ έστω κάτι τέτοιο. Κι όμως: Αυτή η κραυγή βγαίνει τώρα κι από μένα! Στην Κύπρο τού σήμερα! Το ευρωπαϊκό ‘κράτος του Θεού’, που πελαγοδρομεί και αναζητά εναγωνίως βάρκα για να αρμενίσει!».

Μ’ αυτό το σημείωμα περιγράφει η Μαρία Θεοδούλου την ιστορία του γιου της, ο οποίος, ενώ ήταν διδακτορικός φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, εγκατέλειψε τα εγκόσμια για να γίνει μοναχός στη μονή Μαχαιρά. Λίγες εβδομάδες πριν από την ακρόαση της πρώτης αγωγής γονέων μοναχών εναντίον της μονής και του ηγουμένου Μαχαιρά, Επιφάνιου, του μητροπολίτη Λεμεσού, Αθανάσιου, της Εκκλησίας της Κύπρου και της Γενικής Εισαγγελίας, για παράλειψη νομοθεσίας, οι γονείς περιγράφουν το κλίμα στους κόλπους τους ως «καζάνι που βράζει», φωτογραφίζοντας τον Αθανάσιο, τον Επιφάνιο και τον Βατοπεδίου Εφραίμ ως τους εμπνευστές και δράστες ενός κυκλώματος που προσεγγίζει επιλεκτικά νέους και με σταδιακή, επίμονη κατήχηση -«πλύση εγκεφάλου», όπως τη χαρακτηρίζουν- τους οδηγούν στα μοναστήρια που βρίσκονται υπό την καθοδήγησή τους.

Εκτός από την αγωγή της οικογένειας Θεοδούλου, η εκδίκαση της οποίας είναι προγραμματισμένη για τον ερχόμενο Δεκέμβρη, άλλες δύο οικογένειες ετοιμάζονται να προσφύγουν στα κυπριακά δικαστήρια εναντίον των συγκεκριμένων ιεραρχών, ενώ πέντε οικογένειες προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταγγέλλοντας τόσο τη στρατολόγηση νέων μοναχών, υπό τους Αθανάσιο και Εφραίμ, όσο και την αδράνεια της κυπριακής πολιτείας στις καταγγελίες τους για προσηλυτισμό.

Νέους, μορφωμένους, πλούσιους
Τα επιχειρήματα των γονιών εκκινούν από την εποχή που βρισκόταν ακόμα στη ζωή ο Ιωσήφ Βατοπεδινός, ο οποίος εμφανίζεται ως ο μοναχός που αναδιοργάνωσε, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, τη μονή Βατοπεδίου, μαζί με τους Εφραίμ και Αθανάσιο, η οποία, από τους λιγοστούς γέροντες μοναχούς που μετρούσε τότε, σήμερα αριθμεί περί τους 80. Υπενθυμίζουν, μάλιστα, ως ένδειξη της ποιότητας του Ιωσήφ, ότι με απόφασή της, στις 29/12/1998, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου επιβεβαίωσε τις εναντίον του κατηγορίες για σεξουαλικά αδικήματα. Όπως ανέφεραν στον «Π» η Μαρία Θεοδούλου και ο Ανδρέας Νεάρχου, οι γιοι των οποίων είναι μοναχοί στον Μαχαιρά και στο Βατοπέδι αντίστοιχα, οι τρεις ιεράρχες έστησαν έκτοτε ένα κύκλωμα, με το οποίο εντοπίζουν νέους τους οποίους σταδιακά πείθουν να ακολουθήσουν το μοναχισμό, αποκόπτοντας τις σχέσεις με την οικογένειά τους.

Οι γονείς υπογραμμίζουν ότι το πρόβλημα υπάρχει μόνο με τις συγκεκριμένες μονές –Βατοπέδι, Μαχαιράς και τα μοναστήρια της μητρόπολης Λεμεσού- των οποίων μάλιστα ο αριθμός των μοναχών τείνει να αυξάνεται, καθώς οι ηγούμενοί τους χρησιμοποιούν μεθόδους ψυχαναγκασμού, προκειμένου να οδηγήσουν τους νέους στο μοναχισμό. «Αν τα παιδιά μας πήγαιναν στον Κύκκο, δεν θα διαμαρτυρόμασταν. Αλλά εκεί τους θέλουν δούλους», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Νεάρχου. Σύμφωνα με τους γονείς, το φερόμενο ως κύκλωμα επιλέγει νέους μορφωμένους, με σπουδές συνήθως στα οικονομικά ή στις θετικές επιστήμες, ώστε να τους αξιοποιήσουν στις επιχειρήσεις των μοναστηριών, ως άμισθους υπηρέτες με γνώσεις. Επιπλέον, επιλέγουν άτομα από οικογένειες με οικονομική άνεση, προκειμένου η περιουσία τους να γραφτεί, μετά το θάνατό τους, στο μοναστήρι. Σύμφωνα με τον κ. Νεάρχου, μάλιστα, το μοναστήρι του Μαχαιρά προσέφυγε κάποια στιγμή στα δικαστήρια για να διεκδικήσει την περιουσία μοναχού, ο οποίος είχε φροντίσει να την κληροδοτήσει στα αδέρφια του. Στόχος τους, αναφέρουν, είναι να αποκτήσουν οι εν λόγω μονές μεγάλη οικονομική ισχύ.

Διαβάστε ολόκληρο το ορθόδοξο Αίσχος

[Πηγή: Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ»]

[Α’ δημοσίευση 28 Νοε. 2010]

Advertisements
This entry was posted in IERES_ATAXIES, Ieres_Ependyseis, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, Ασμοδαίος, Διακρίσεις (κάθε είδους), Ελευθερία Λόγου/Έκφρασης, θρησκεία/κλήρος. Bookmark the permalink.

2 Responses to Λειτουργία Κυριακής: Ο Προσηλυτισμός παιδιών-μοναχών

  1. Ο/Η Παφίτης λέει:

    http://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/398887/gneis-monachon-ta-psalloyn-ston-igymeno-efraim

    Γονείς μοναχών τα «ψάλλουν» στον ηγούμενο Εφραίμ
    16 Μαΐου 2017, 1:00 μμ

    Αντιδράσεις στον Παγκύπριο Σύνδεσμο Συγγενών και Φίλων Μοναχών προκαλεί η ενέργεια του ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου Εφραίμ να επιτρέψει, ύστερα από 27 χρόνια (αφότου ανέλαβε ηγούμενος), σε μοναχούς να διανυκτερεύσουν στο πατρικό τους στην Κύπρο.

    Όπως έγραψε ήδη ο «Φ», η επίσκεψη στην Κύπρο θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο τάματος του ηγουμένου Εφραίμ στα Ιεροσόλυμα και η Κύπρος θα αποτελέσει ενδιάμεσο σταθμό.

    Ήδη, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξεδόθη, στις 23 τρέχοντος ο ηγούμενος Εφραίμ θα λειτουργήσει στον ιερό ναό Αγίας Θέκλας στον συνοικισμό Αγίων Αναργύρων Β’ στη Λάρνακα και θα απευθυνθεί στους πιστούς. Σε επιστολή του Συνδέσμου στον «Φ», η διανυκτέρευση χαρακτηρίζεται ως θετικό βήμα, αλλά προστίθεται πως θα έπρεπε να επιτραπεί στους μοναχούς να παραμείνουν μια βδομάδα στα σπίτια των γονιών τους.

    Στην επιστολή των γονέων που διαμαρτύρονται αναφέρεται πως από την έναρξη της ηγουμενίας του γέροντα Εφραίμ το 1990 μέχρι σήμερα, κατά καιρούς αρκετοί γονείς που ήταν σοβαρά άρρωστοι ή ετοιμοθάνατοι ικέτευσαν τον γέροντα να επιτρέψει στο παιδί τους να έλθει στη Κύπρο για να τους επισκεφθεί, αλλά πάντοτε η απάντηση ήταν αρνητική. Αρνητική ήταν, προστίθεται στην επιστολή, και η απάντηση στο αίτημα για να παρευρεθούν στην κηδεία των γονιών τους. Επίσης η θέση του ηγουμένου ήταν ότι «το ίδιο το παιδί σας δεν θέλει να παρευρεθεί στην κηδεία και προτιμά να προσευχηθεί».

    Στην επιστολή προστίθεται πως, λόγω της μέχρι σήμερα επιμονής του γέροντα Εφραίμ σε αυστηρούς περιορισμούς στη σχέση των μοναχών με τους γονείς τους, ορισμένοι έχουν την άποψη ότι η ξαφνική αυτή κίνηση, που γίνεται μετά από 27 χρόνια, αποτελεί επικοινωνιακό παιχνίδι, που εξυπηρετεί κάποιες σκοπιμότητες του ιδίου προσωπικά.

    «Εμείς», συνεχίζει η επιστολή, «που βιώνουμε καθημερινά το πρόβλημα των περιορισμών στην επικοινωνία με τα παιδιά μας, κρίνουμε ότι η ολιγόωρη επίσκεψή τους στο σπίτι μας δεν είναι ικανή να απαλύνει τον πόνο 15 και 20 χρόνων παντελούς απουσίας, διότι τη μεγάλη χαρά της αντάμωσης το απόγευμα θα διαδεχθεί ο πόνος του αποχωρισμού, το επόμενο πρωί».

    Σύμφωνα πάντα με την επιστολή, η ολιγόωρη επίσκεψη θα είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρα για τους γονείς των μοναχών που, λόγω ηλικίας ή και ασθενειών, δεν μπορούν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα για να δουν τα παιδιά τους και περίμεναν αυτή την ευκαιρία για χρόνια για να ζήσουν κάποιες ημέρες με τα παιδιά τους και όχι λίγες ώρες.

    Στην επιστολή αναφέρεται επίσης:

  2. Ο/Η laskaratos λέει:

    https://roides.wordpress.com/2017/10/23/23oct17/

    1978: Αγιορείτης Ηγούμενος προφυλακίζεται για “απαγωγή” στον Άθωνα 5 «παιδιών» από τα Τρίκαλα


    Ο Αλέξιος με τον Αλέξη που διανυκτέρευσε τιμητικά στη Μονή του

    http://www.newsit.gr/politikh/kyriakos-kai-konstantinos-mitsotakis-tote-kai-tora-sto-agio-oros-pics/1222765/


    Ο Κυριάκος στη Μονή του Αλεξίου Ξενοφωντινού, όπου και διανυκτέρευσε τιμητικά


    Ο Αλέξιος Ξενοφωντινός στην Αθωνιάδα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.