Ο μεσαιωνικός οχετός του Παλαιοημερολογιτισμού [1]

[Η Εκκλησία πιστή στη βυζαντινή της παράδοση αξίωσε κρατική βία κατά των σχισματικών. Δεν μπορούσε πια να τους κάψει ζωντανούς, ούτε να τους τυφλώσει ή να τους ακρωτηριάσει, μπορούσε όμως να χειροδικήσει, να απειλήσει, να τρομοκρατήσει, να τους ξυρίσει, να τους φυλακίσει, να τους δολοφονεί κατά λάθος ή να τους εξορίζει]

του Αναγνώστη Λασκαράτου
[Β’ δημοσίευση]

Παράγινε το κακό. Μέσα σε ούτε συμπληρωμένους 4 μήνες, 4 καταγγελίες ιερατικής παιδεραστίας σε διάφορες μορφές. (Σπάρτη, Κερατέα, Κοζάνη, Σαλαμίνα). Τα κρούσματα ισομοιρασμένα μεταξύ των 2 ορθόδοξων Εκκλησιών της πατρίδας μας. Της νεο και της παλαιο-ημερολογίτικης. Ποια είναι όμως η δεύτερη, η φτωχή συγγενής της πρώτης χωρίς κρατικό χρίσμα και χρήμα;

Ο Βολταίρος θεωρούσε πως σε ένα έθνος υπάρχει πάντοτε «ένας κόσμος που δεν έχει καμία επαφή με την ευγενική κοινωνία, που δεν ανήκει στην εποχή του, που είναι απρόσιτος στην πρόοδο της λογικής πάνω από την οποία ο φανατισμός υποστηρίζει την στυγερή του θέση…» (Hampson, «Ο Διαφωτισμός», Μτφρ. Δ. Μπεχλικούδη εκδ. Παπαζήση). Η περιγραφή αυτή ταιριάζει στον ζοφερό κόσμο του λεγόμενου “Πάτριου Ημερολογίου”, αυτούς που η κρατική Εκκλησία αποκαλεί περιπαικτικά Παλαιοημερολογίτες.

Το 1923 επιβλήθηκε από την κυβέρνηση το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Ένα μέρος των πιστών υποκινούμενο από φανατικούς ή καιροσκόπους κληρικούς, αποσχίστηκε με βασικό επιχείρημά ένα χωρίο των Παροιμιών της Π. Διαθήκης: «Μη μέταιρε όρια αιώνια ά έθεντο οι πατέρες σου«. Σημεία και τέρατα ακολούθησαν το Σχίσμα. Το βράδυ της 13.9.1925 σε παννυχίδα παλαιοημερολογιτών στον Υμηττό έκανε την εμφάνισή του στον ουρανό ένας Σταυρός! Οι πιστοί φανατισμένοι από τα θαύματα και από τους διωγμούς που επακολούθησαν δεν πήραν στα σοβαρά την προτροπή του Χριστού να γυρίσουν και το άλλο μάγουλο κι έτσι το 1927, o παλαιοημερολογίτης Κ. Καραγιαννίδης, μέσα σε ναό του Πειραιά, έβγαλε από την τσέπη του ένα ψαλίδι και έκοψε τα γένια του κρατικού Αρχιεπισκόπου. Επακολούθησαν συμπλοκές. Ο Καραγιαννίδης και τρεις μοναχές σύρθηκαν στο Εισαγγελέα.

Επικεφαλής των παλαιοημερολογιτών τέθηκε ο Φλωρίνης Χρυσόστομος, φανατικός βασιλόφρων, χολωμένος που ο αρχιεπίσκοπος δεν τον προήγαγε σε μεγαλύτερη μητρόπολη. Από κοντά ο διώκτης του Δελμούζου ο μαυρόψυχος μητροπολίτης Γερμανός του Βόλου και ο δεσπότης Ζακύνθου.

Η Εκκλησία πιστή στη βυζαντινή της παράδοση αξίωσε κρατική βία κατά των σχισματικών. Δεν μπορούσε πια να τους κάψει ζωντανούς, ούτε να τους τυφλώσει ή να τους ακρωτηριάσει, μπορούσε όμως να χειροδικήσει, να απειλήσει, να τρομοκρατήσει, να τους ξυρίσει, να τους φυλακίσει, να τους δολοφονεί κατά λάθος ή να τους εξορίζει. To 1927 o αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Α΄, διαμαρτύρεται γιατί ενώ «τη ενεργεία Ιεραρχών» η Αστυνομία συλλαμβάνει παλαιοημερολογίτες, το υπουργείο τους απολύει (Αρχιμ. Θεόκλ. Στράγκα «Εκκλησίας Ελλάδος Ιστορία», τ.Γ΄ 1973). Tην ίδια χρονιά στην διάρκεια επεισοδίων στην Μάνδρα αστυνομικός τραυμάτισε θανάσιμα χτυπώντας με τον υποκόπανο την παλαιοημερολογίτισσα Αικατερίνη Ρούττη (φωτ. 1), που μπήκε ασπίδα για να μην δολοφονηθεί ο ιερέας Χριστόφορος Ψαλλίδας, ενώ τραυματίστηκε και η Αγγελική Κατσαρέλλη. Το θύμα χρίστηκε νεομάρτυς και κηδεύτηκε πάνδημα. Στην ίδια πόλη την Μ. Πέμπτη του 1932 ο αστυνομικός διοικητής έσυρε από τα γένια τον παλαιοημερολογίτη ιερέα. Η Αικατερίνη ήταν όπως δείχνει η φωτογραφία μια όμορφη γυναίκα του λαού, με ειλικρινή πίστη, που άφησε πίσω της ορφανά πέφτοντας θύμα της αγραμματοσύνης της και της παλιανθρωπιάς του παπαδαριού και του Κράτους, για ένα τίποτα. Ήταν το πρώτο και το τελευταίο συμπαθητικό πρόσωπο που μπορεί κανείς να βρει σε όλη αυτή τη βρωμερή ιστορία. Αργότερα εμφανίστηκαν και άλλες γυναικείες φιγούρες, διεστραμμένες ηγούμενες ή παλαβές καλόγριες όπως η οσία Ταρσώ η διά Χριστόν σαλή (Φωτ. 2) μια διαγνωσμένη σχιζοφρενής καλόγρια τον θαυμαστό βίο της οποίας έγραψε ο καθηγητής της κρατικής Θεολογικής Σχολής και μέλος της κρατικής Εκκλησίας κ.Ι. Κορναράκης, η οποία μόνασε στην Κερατέα, άντρο της μέγαιρας οσίας Μαριάμ, όπου πήγε για να την θεραπεύσει ο άγιος επίσκοπος Ματθαίος Καρπαθάκης (φωτ. 3) ο Oμολογητής και Μυροβλήτης (τ. μαστροπός). H επίσημη Ιεραρχία ένιωθε να φεύγει το έδαφος κάτω από τα πόδια της. Η εκλεκτότερη μερίδα των πιστών της, οι πιο φανατικοί, οι πιο ηλίθιοι, και οι πιο αγράμματοι, ακολούθησαν μαζικά (υπολογίστηκαν ως και 1 εκατ.) τους σχισματικούς. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως στην φτωχή μητρόπολη Νευροκοπίου, ο δεσπότης Φιλόθεος δήλωσε στη Σύνοδο (22-11-1934), ότι του απέμειναν μόνον 2000 πιστοί. Η αντίδρασή της Ιεραρχίας υπήρξε λυσσαλέα και σε κάθε περίπτωση βάρβαρη και μισαλλόδοξη. Οι σχισματικοί παπάδες συλλαμβάνονταν και ξυριζόντουσαν βίαια μέσα στα αστυνομικά τμήματα και η Σύνοδος αξίωνε από τη Βασιλική Χωροφυλακή όλο και περισσότερη αγριότητα. Στις 14.7.’35 ο προκαθήμενος των ΓΟΧ (Γνήσιων Ορθόδοξων Χριστιανών) μητροπολίτης τ. Φλωρίνης φυλακισμένος στην μονή αγ. Διονυσίου Ολύμπου, καταγγέλλει τον αρχιεπίσκοπο πως έβαψε τον θρόνο του με αίμα, εννοώντας τους 3 παλαιοημερολογίτες διαδηλωτές που πυροβολήθηκαν από την Αστυνομία την ώρα που δικάζονταν οι επίσκοποί τους. To 1935, τριμελής αντιπροσωπεία της Συνόδου ζήτησε από την κυβέρνηση τον περιορισμό της ελευθερίας των παλαιοημερολογιτών μητροπολιτών. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχε και ο Ιωακείμ Κοζάνης, που αργότερα θα γευθεί και ο ίδιος ως ΕΑΜίτης την σιδηρά χείρα της Εξουσίας, χάνοντας τη δουλειά του και μένοντας άνεργος στα γεράματα. (Ίδια και χειρότερα έπαθε και ο άλλος κουφιοκεφαλάκης Εαμίτης δεσπότης ο Ηλείας Αντώνιος, που ζητούσε παλιότερα τη δίωξη του Δελμούζου). To 1946 η Σύνοδος παρακάλεσε τη Κυβέρνηση για κάτι που σε κάποια πολιτισμένη χώρα θα προκαλούσε γέλια. Απαιτεί από την κυβέρνηση πιστοποιητικό γνησιότητας, κάτι σαν τις αστυνομικές ταυτότητες των Χριστόδουλου-Καραμανλή Β΄, δηλαδή την αποκλειστικότητα της εμπορικής της φίρμας, ζητώντας «όπως επ’ ουδενί επιτρέπη ίνα χρησιμοποιείται ο τίτλος ‘Ορθόδοξος’ υπό οιουδήποτε μη ανήκοντος εις τους κόλπους της επισήμου …». Ευτυχώς ο Παπα-Ευτύμ Ι, ο πατριάρχης της Τουρκορθόδοξης Εκκλησίας, δεν σκέφτηκε να ζητήσει από τον Κεμάλ κάτι ανάλογο σε βάρος του ελληνικού πατριαρχείου. Στις 13-3-1947, ζητά από τους αρχιερείς της την απομάκρυνση των παλαιοημερολογιτών κληρικών «εις συνεννόησιν μετά των οικείων Αστυνομικών Αρχών». Oι διωγμοί κορυφώθηκαν την δεκαετία του ’50, οπότε οι λιτανείες των οπαδών του Ιουλιανού ημερολόγιου είχαν την ίδια αντιμετώπιση με αυτή των διαδηλώσεων της Αριστεράς. Το Ιούλιο του 1950 ο σκληρός αρχιεπίσκοπος Σπυρίδων με υπόμνημά του στην Κυβέρνηση θεωρεί τον παλαιοημερολογητισμό πιο επικίνδυνο και «αυτής της κομμουνιστικής προπαγάνδας». Όπως υποστηρίζει ο εφημέριος των ΓΟΧ Αρσένιος «Την δεκαετία του ’50 είχαμε ένα μεγάλο διωγμό με θύματα, με ανθρώπους δολοφονημένους στην Ελευσίνα. …Γκρεμίσματα ναών, ξυρίσματα ιερέων» (Σ.Μακρής, περ. «Άβατον»-Μάρτιος 2002). Παλαιοημερολογίτες ιερείς κακοποιούνται στα υπόγεια της αρχιεπισκοπής και κρατικοί συνάδελφοί τους σπάνε «διά πελέκεως» εικόνες και αστυνομικοί ανατινάζουν ναό με δυναμίτιδα (Θεοδωρήτου Ιερομονάχου Αγιορείτου «Το αντίδοτον», Αθ.-’90). Tον Γενάρη του ’51, ύστερα από αίτημα της Συνόδου, με πράξη της Κυβέρνησης της οποίας η εκτελεστότητα αμφισβητήθηκε 5 μήνες μετά από το Συμβούλιο της Επικρατείας, αποφασίστηκε ο κατ’οίκον περιορισμός 4 δεσποτάδων των ΓΟΧ που κρύφτηκαν για να τον αποφύγουν και η δικαστική δίωξη μοναχών. Στις αρχές του Φλεβάρη ξετρυπώθηκε στο κρυσφήγετό του στην Σταμάτα ο 80χρονος τ.Φλωρίνης που εκτοπίστηκε στην μονή Υψηλού Μυτιλήνης. Τον Μάρτη, μεταφέρεται από το σπίτι πού κρυβόταν ετοιμοθάνατος στο Νοσοκομείο ο Κυκλάδων Γερμανός. Ο Σπυρίδων έστειλε αστυνομικούς για να τον φρουρούν. Ο αρχιεπίσκοπος σαν άλλος Κρέων απαγορεύει να ψαλεί νεκρώσιμη ακολουθία, αλλά ένας αστυνομικός σοκαρισμένος από την ασέβεια επιτρέπει σ’έναν παλαιοημερολογίτη παπά να τον ψάλει κρυφά. Η κηδεία του (φωτ.4) με τον παραδοσιακό ορθόδοξο τρόπο (βλ. παρακάτω και φωτ. 5, αρχιεπ. Αυξέντιου νεκρού), πάνω σε θρόνο με αρχιερατική στολή, ακολουθήθηκε από πολλούς πιστούς χωρίς ιερέα και με την λήξη της η Αστυνομία προχώρησε σε ξυλοδαρμούς και συλλήψεις. Επακολούθησαν καταδίκες για παράνομη συγκέντρωση. http://www.omologitis.org/main_pag/Hellenic/Holy_agon/HOLY_AGON_Greece.htm

Palaio3Ο Φωκίδος Αθανάσιος εισβάλλει σε ναό της Δεσφίνας και χειροδικεί κατά παλαιοημερολογίτη ιερέα την ώρα της λειτουργίας. Ο αντικομμουνιστής μητροπολίτης Χίου Παντελεήμων Φωστίνης, ιδρυτής του ομώνυμου κακόφημου Τάγματος-εκτροφείου σκανδαλοποιών κληρικών-συλλαμβάνει 10 μοναχούς του αγ.Μάρκου και μοναχές της Μεγάλης Παναγιάς. Tην Μ.Παρασκευή του 1952 στο Πασαλιμάνι η Αστυνομία ανατρέπει τον Επιτάφιο των Παλαιοημερολογιτών και επακολουθούν επεισόδια. Την ίδια χρονιά η Ιεραρχία θορυβήθηκε όταν τρεις βουλευτές του Κέντρου ζήτησαν την παύση των διώξεων.
Ακόμη και σήμερα η κρατική Εκκλησία βάζει τρικλοποδιές: Θεοσεβούμενοι πολιτευτές του ΠΑΣΟΚ ή της ΝΔ που εμφορούμενοι από βαθειά πίστη στο πάτριο ημερολόγιο παρευρίσκονται σε τελετές των Παλαιοημερολογιτών (Φωτ. 6-Θεοφάνεια στα Τρίκαλα – δημοσίευση στο 2ο μέρος), προκαλούν τις αντιδράσεις της επίσημης Εκκλησίας, που δεν τους συγχωρεί την ψηφοθηρία σε άλλα χωράφια:
http://trikalapoli.blogspot.com/2009_01_20_archive.html

Το 2007 το τμήμα αναστολών του ΣτΕ έκανε δεκτή αίτηση παλαιοημερολογιτών της Καλύμνου, να μην καταληφθεί ο ιδιωτικός ναός του Αγ.Νικήτα από την κρατική μητρόπολη Καλύμνου, ο μητροπολίτης της οποίας εισέβαλε τη στιγμή που ιερουργούσαν παλαιοημερολογίτες κληρικοί με αποτέλεσμα την παρέμβαση της αστυνομίας και τη δημιουργία επεισοδίου. Οι διαστάσεις του συμβάντος ήταν τέτοιες που το αμερικανικό ΥΠ.ΕΞ. αναφέρθηκε στο γεγονός στην ετήσια έκθεση για τις θρησκευτικές ελευθερίες.
http://orthodoxia.forumup.gr/post-1330-orthodoxia.html

Aυτά όμως δεν είναι τίποτα μπρος στα παθήματα των Ρουμάνων παλαιοημερολογιτών, πολλοί από τους οποίους πετάχτηκαν και πνίχτηκαν από την επίσημη Εκκλησία μέσα σε πηγάδια. O ίδιος ο μητροπολίτης άγιος Γλυκέριος ο Ομολογητής, αναγκάστηκε να κρυφτεί για πολλά χρόνια στο δάσος. Ήδη το 1940 είχαν πεθάνει στις φυλακές τουλάχιστον 10 παλαιοημερολογίτες παπάδες. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρουμανίας, απροκάλυπτα φασιστική και βυζαντινή στις μεθόδους της, με τον προκαθήμενό της Μύρωνα να εκτελεί από το 1938 χρέη πρωθυπουργού δεν αστειευόταν με τους αντιπάλους της και το 1935 κήρυξε άγριο αιματηρό διωγμό των Παλαιοημερολογιτών. Ο Μύρων διέταξε κατεδάφιση των ναών τους. (Συνήθης ορθόδοξος μέθοδος κατά ορθοδόξων. Ο Φλωρίνης Αυγουστίνος κατεδάφισε επί Χούντας ιστορικούς σλαβομακεδονικούς ναούς). Πέντε λαϊκοί πνίχτηκαν στο πηγάδι της μονής Cucova. Ο ίδιος ο άγιος Γλυκέριος καταδικάστηκε σε θάνατο αλλά σύμφωνα με τους Παλαιοημερολογίτες σώθηκε χάρις στην επέμβαση της Παναγίας (!)

Ένα περιστατικό (1944) που καταθέτει ο Ελασίτης παπα-Ανυπόμονος (ηγούμενος Γερμανός Δημάκος) στα Απομνημονεύματά του, δείχνει τη μόνιμη προσκόλληση του ιερατείου στην κάθε Εξουσία. Ο Μεσσηνίας Πολύκαρπος του ζήτησε να μεσολαβήσει στον Άρη Βελουχιώτη «να κάνει κάτι για να με απαλλάξει από έναν αγύρτη ρασοφόρο που κάνει τον παλαιοημερολογίτη και παριστάνει τον ανταρτόπαπα». Ο Ανυπόμονος αποκαλύπτει πως ο παπάς αυτός περιφερόταν κραυγάζοντας από τα έδρανα του ακροατηρίου των «λαϊκών δικαστηρίων» «Θάνατος, θάνατος» για τους κατηγορούμενους.

Ο Δημητριάδος Γερμανός που εξορίστηκε το 1935 στη Χοζωβιώτισσα, δεν βάσταξε τη δυστυχία του καταδιωκόμενου και επέστρεψε στην κρατική Εκκλησία η οποία τον κήδεψε με τιμές. Την ίδια πορεία ακολούθησαν κι άλλοι δεσποτάδες που δεν άντεξαν να μείνουν πιστοί «άχρι τέλους» για να λάβουν τον «στέφανο της Δικαιοσύνης». Μετά λοιπόν τον θάνατο ή των επαναπατρισμό (με αντιπαροχή) στην κρατική Εκκλησία των συμφεροντολόγων παλαιοημερολογιτών δεσποτάδων, το κίνημα έμεινε ακέφαλο χωρίς δεσπότη, μέχρι το Δεκέμβρη του ’60 οπότε ο αρχιμανδρίτης Ακάκιος ανακοίνωσε πως χειροτονήθηκε στις ΗΠΑ επίσκοπος Ταλαντίου, από Ρώσους και Ρουμάνους επισκόπους για να εξασφαλιστεί έτσι η περιπόθητη αποστολική διαδοχή, η δίκην μολυσματικού ιού δηλαδή μετάδοση της θείας χάριτος από επίσκοπο σε επίσκοπο, προερχόμενης υποτίθεται από τους 12 Απόστολους. Έκτοτε στήθηκε μια απίστευτη βιομηχανία παραγωγής δεκάδων δεσποτάδων πολύ χαμηλής ποιότητας, που επάνδρωσαν τις διάφορες απίθανες παλαιοημερολογίτικες Συνόδους, oι οποίες μετά από κάθε αλλεπάλληλη διάσπαση χειροτονούν μέχρι σήμερα όλο και περισσότερους φτωχοδιάβολους επισκόπους με ρυθμό αντιστρόφως ανάλογο με τον αριθμό των πιστών τους. O πολυάριθμος εσμός των επισκόπων των τουλάχιστον 9 διαφορετικών Ιερών Συνόδων ΓΟΧ, μερικοί από τους οποίους έστησαν προσωποπαγείς Εκκλησίες, έχει ταμπουρώσει το κονάκι του συνήθως σε μοναστήρια, συχνά γυναικεία, όπου και ηγουμενεύει, αδέσποτος από κάθε έλεγχο και σκιαμαχεί με τις αντίπαλες συμμορίες, εκτοξεύοντας κατάρες και δογματικούς μύδρους.

Palaio4Οι Εκκλησίες των ΓΟΧ λειτουργούν ως σκουπιδοτενεκές της ελλαδικής Εκκλησίας. Συγκροτούνται συνήθως από ιερείς της που πιάστηκαν στα πράσα για κάποιο σκάνδαλο που δεν μπορούσε να κουκουλωθεί, αποσχηματίστηκαν και ζήτησαν επαγγελματική διέξοδο στους Παλαιοημερολογίτες, που μπορεί σε θέματα Δογματικής να διυλίζουν τον κώνωπα, αλλά στην ηθική των αιδοίων κάνουν τα στραβά μάτια. Στις τάξεις των κληρικών τους είναι και άνθρωποι προβληματικοί και αγράμματοι που οραματίζονται να γίνουν ιερείς ή και επίσκοποι, αλλά στην επίσημη Εκκλησία θα γινόντουσαν το πολύ καμπανοκρούστες. Οι εικονιζόμενοι κατωτέρω Πανιερώτατοι μητροπολίται Νέας Αγγλίας (!) και Ιλλυρίας (!!) αποτελούν λαμπράς εξαιρέσεις, όπως άλλωστε φαίνεται και εις τα πρόσωπά των (φωτ. 7 & 8- δημοσίευση στο 2ο μέρος). Ο Βασίλης Ραφαηλίδης («Μνημόσυνο για έναν ημιτελή θάνατο») αναφέρεται σε εθνικόφρονα αρχιμανδρίτη καθηγητή του στην Καστοριά που τον είχε στο στόχαστρο ως γιό κομμουνιστών εκπαιδευτικών. Ο Ραφαηλίδης τον εκδικείται φωτογραφίζοντάς τον σε αυστηρώς ακατάλληλες σκηνές με μαθητές του και στέλνει τις φωτογραφίες στο Δεσπότη που είχε για δικούς του λόγους εχθρότητα στον αρχιμανδρίτη, που αποσχηματίζεται. Χρόνια μετά ο Ραφαηλίδης τον συναντά τυχαία στην Αθήνα, επίσκοπο των Παλαιοημερολογιτών. Λίγο μετά μαθαίνει πως αυτοκτόνησε.

Η ζωή του παλαιοημερολογίτη ρασοφόρου που πρέπει να κυνηγάει το μεροκάματο, δεν είναι εύκολη. Μη έχοντας την κρατική ενίσχυση όπως η επίσημη Εκκλησία, οι παλαιοημερολογίτες κληρικοί βιοπορίζονται κάνοντας αρπαχτές με εξορκισμούς, θαύματα, θεραπείες, προφητείες, εκστρατείες κατά του 666, μάγια, ξεματιάσματα κλπ αναπτύσσοντας πολύ σκληρό επαγγελματικό ανταγωνισμό και μεταξύ τους αλλά και με την κρατική Εκκλησία, τόσο που συχνά φθάνουν να βγάζουν ο ένας τα άπλυτα του άλλου στη φόρα: http://salamispress.blogspot.com/2009/03/blog-post_18.html

(ΦΟΒΕΡΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΟΥ: ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΤΗ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ).
Κάτι τρέχει στη Σαλαμίνα. Εκεί συνελήφθη ο 56χρονος φερόμενος ως μαστροπός παλαιοημερολογίτης παπάς, που κατηγορήθηκε πως μέσω του διαδίκτυου προσπαθούσε να βγάλει στο κλαρί 15χρονη.

Palaio5Στην παλαιοημερολογίτικη καστρομονή οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Λυκόβρυσης Αττικής έχει στηθεί μια βιομηχανία θαυματουργών γεννήσεων, θρασύτερη κι από τη βιομηχανία θαυματουργών δακρύων της εικόνας της ομώνυμης πατριαρχικής μονής της Ν.Υόρκης, που θα δούμε παρακάτω. Η πιστή τρώει το θαυματουργό μήλο της Αγίας και ελπίζει σε εγκυμοσύνη. Χιλιάδες πιστές, όπως προκύπτει από την πολύτομη Βίβλο Θαυμάτων της Μονής, αποδίδουν τη σύλληψη στο ευλογημένο μήλο της οσίας ανοίγοντας νέους δρόμους στην Επιστήμη της Βιολογίας. Έχει γεμίσει η χώρα από Χρυσοβαλάντηδες και Χρυσοβαλάντισσες: «Βδέλυγμα του Θεού!» αποκαλεί τα γυναικεία παντελόνια μια επιγραφή στην είσοδο. «Δεν συγχωρείται σε γυναίκα να φορά ανδρικά και σ’ άντρα γυναικεία. Ο ασεβής σίχαμα του Κυρίου καθίσταται. Μ’ αηδία και οργή τον βλέπει ο Θεός». «Δεν επιτρέπεται αι προσκυνήτριαι να ασπάζονται την θαυματουργό εικόνα με βαμμένα χείλη. Είναι δείγμα ασέβειας να ρυπαίνεται η Αγια εικόνα εκ μέρους σας». Εικόνες που προκαλούν φόβο.… Η καρδιά του αμαρτωλού γεμάτη σκουλήκια και νεκροκεφαλές με κόκκινα μάτια! Η εικόνα της «Εκτρωσης»: Μια γυναίκα καθισμένη σε θρόνο, με μαλλιά από φίδια και στέμμα από νεκροκεφαλές, καλεί τις γυναίκες που έχουν στην αγκαλιά τα βρέφη τους. Ο γιατρός με ένα μαχαίρι κόβει στα δύο ένα μωρό. Από πάνω του, ένας άγγελος κλαίει….».
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=02.06.2002,id=30221400

Οι «ΓΟΧ» αντιπροσωπεύουν ότι πιο σκοταδιστικό υπάρχει στον ορθόδοξο κόσμο, καθοδηγώντας μια απροσδιόριστη κυμαινόμενη και όχι αυστηρά οριοθετημένη μάζα πιστών προβάτων από τα φτωχότερα στρώματα και έναν δυσανάλογα μεγάλο αριθμό μοναχών και επισκόπων. Οι κληρικοί τους αλλάζουν στρατόπεδο με ρυθμό πολυβόλου Πάγια εκλογική πελατεία των πιο απωθητικών βουλευτών της Δεξιάς, γίνονται αντικείμενο παζαρέματος από τους φύλαρχους ρασοφόρους που εξουσιάζουν από μερικές δεκάδες έως και πολλές εκατοντάδες συνειδήσεις ο καθένας τους. Ακριβής αριθμός τους δεν υπάρχει, αφού μάλιστα είναι ενεργή και μια αμφίδρομη όσμωση μεταξύ των πιστών της κρατικής Εκκλησίας και των παλαιοημερολογίτικων σεχτών, αλλά το νούμερο 250.000 φαίνεται εγγύτερο στην πραγματικότητα. Το 1969 ο Β΄ αντιπρόεδρος της χουντικής κυβέρνησης Πατίλης τους υπολόγισε απερίσκεπτα σε ένα εκατομμύριο αλλά δυό παράλληλες έρευνες σκοπιμότητας που ακολούθησαν στην δύσκολη εκείνη περίοδο από Κράτος και Εκκλησία τους μέτρησαν γύρω στις 57.000, με την Εκκλησία να τους συρρικνώνει σαν τη γεροντοκόρη που κρύβει τα χρόνια της σε κάτω από 40.000, ενώ το λεφούσι των ρασοφόρων τους υπολογίστηκε σε 726. Εξωπραγματικά χαμηλό νούμερο, αφού ολόκληροι νομοί όμως (Ηλείας, Ιωαννίνων, κλπ) δηλώθηκαν να μην έχουν ούτε έναν πιστό.. http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=02.06.2002,id=44404184

Palaio6Χαρακτηριστική φιγούρα παλαιοημερολογίτη επισκόπου είναι H Aυτού Θειοτάτη Πανιερότης ο καταδικασμένος για παιδεραστία Σεβασμιώτατος μητροπολίτης Βασιλουπόλεως Παγκράτιος – http://pokrov.org/display.asp?ds=Convicted&id=42
http://www.nytimes.com/2002/04/19/nyregion/defrocked-after-68-sex-case-priest-faces-new-accusation.html http://ro.wikipedia.org/wiki/Pangratios_Vrionis
πρώην αρχιμανδρίτης της ελληνικής αρχιεπισκοπής ΗΠΑ, που η αποκάλυψη στο διαδίκτυο των κατορθωμάτων του, ανάγκασε την παλαιοημερολογίτικη Ιεράν Μητρόπολιν, (έδρα: μονή αγίων Αρχαγγέλων Κερατέας, «ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚ.ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ κ.κ ΜΙΧΑΗΛ ΙΔΡΥΤΗ ΚΑΙ ΚΤΙΤΩΡ (sic) ΑΥΤΗΣ), να ανακοινώσει με γλώσσα που αποκαλύπτει γνώσεις Δημοτικού, πως τον διέγραψε από αρχιεπίσκοπο της «Ελληνικής Ορθόδοξης Ιεραποστολικής Εκκλησίας Αμερικής», χωρίς να μπει στον κόπο να εξηγήσει στους πιστούς γιατί μέχρι τότε δεν το έκανε και για ποιο λόγο τον έδιωξε,
http://www.ieramitropoliolympoy.com/arxiepiskopos.html
http://www.ieramitropoliolympoy.com/EX.html

[A’ δημοσίευση 12 Ιουνίου 2009]

Συνεχίζεται

Advertisements
This entry was posted in IERES_ATAXIES, Ieres_Ependyseis, IERES_YPOKRISSIES, IERI_Exoussia, Γράμμα από το Ληξούρι. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ο μεσαιωνικός οχετός του Παλαιοημερολογιτισμού [1]

  1. Ο/Η Νίκος λέει:

    Τα Μυστήρια των ιδιωτικών «κτημάτων»
    Επιστρατεύουν παλαιοημερολογίτες κληρικούς και ξεπερνούν την απαγόρευση της Εκκλησίας για τις ιεροτελεστίες.
    ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ
    24 Ιουλίου 2010,

    tovima.gr

    Αυξάνεται κατακόρυφα στην Ελλάδα ο αριθμός των πιστών που «προσεγγίζουν», έστω και άθελά τους, το παλαιό ημερολόγιο. Το φαινόμενο άρχισε να εμφανίζεται τα τελευταία τέσσερα χρόνια και έχει πάρει διαστάσεις, καθώς ορισμένα «κτήματα» (τα οποία οργανώνουν γάμους, βαπτίσεις, δεξιώσεις κ.λπ.), στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν την απαγόρευση της Ιεράς Συνόδου για την τέλεση Μυστηρίων στα ναΐδρια που διαθέτουν, σπεύδουν να «επιστρατεύσουν» κληρικούς που ανήκουν στις Εκκλησίες των παλαιοημερολογιτών. Το φαινόμενο, έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις και παρατηρείται ιδιαίτερα στη νεοσυσταθείσα Μητρόπολη Κηφισιάς.

    «Παντρεύτηκα και βάπτισα το παιδί μου πριν από τρεις μήνες σε κτήμα των βορείων προαστίων» δηλώνει στο «Βήμα» πολίτης ο οποίος επιθυμεί να κρατήσει την ανωνυμία του. «Πλήρωσα» συμπληρώνει «στον κληρικό 400 ευρώ για την τέλεση των μυστηρίων και όταν πήγα να κάνω τις σχετικές δηλώσεις ανακάλυψα ότι ήταν παλαιοημερολογίτης.Βεβαίως η πολιτεία αναγνωρίζει την τέλεση των Μυστηρίων τους,όμως εάν επιθυμούσα απλά μια αναγνώριση του γάμου μου θα έκανα πολιτική τελετή,όπως με μια δήλωσή μου στις ληξιαρχικές αρχές το παιδί μου θα μπορούσε να λάβει ένα όνομα. Δεν το έπραξα.Αυτό που ήθελα είναι,ως μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, να παντρευτώ και να βαπτίσω το παιδί μου όπως ορίζει το δόγμα μου» τονίζει. Ο κ. Γιώργος είναι μεταξύ εκείνων που έχουν ενημερώσει τη Μητρόπολη Κηφισιάς για τα όσα έζησε. «Κανένας από τους υπευθύνους του κτήματος δεν μου είπε ότι ο κληρικός που θα τελέσει τα Μυστήρια είναι παλαιοημερολογίτης.Αν το γνώριζα δεν θα το έπραττα ποτέ.».

    Το πρόβλημα δημιουργείται επειδή η πολιτεία αναγνωρίζει τα Μυστήρια που τελούνται από παλαιοημερολογίτες, αλλά η Εκκλησία όχι. Αυτό σημαίνει ότι οι γάμοι και οι βαπτίσεις πρέπει να γίνουν ξανά προκειμένου να αναγνωριστούν από την Εκκλησία!

    Οι καταγγελίες στη μητρόπολη καθημερινά αυξάνονται, σχεδόν όμως όλοι οι καταγγέλλοντες αρνούνται να υπογράψουν κάποιο έγγραφο από ντροπή. Ο λόγος που καταφθάνουν στη μητρόπολη οι περισσότεροι παθόντες είναι για να ρωτήσουν τι πρέπει να κάνουν με τα Μυστήρια που έχουν τελεστεί. Και βεβαίως καταγγέλλοντες καλούνται να τελέσουν τον γάμο εκ νέου όπως εκ νέου πρέπει να βαπτίσουν και τα παιδιά τους.

    Σήμερα, όπως επισημαίνεται στο «Βήμα», σε πολλά κτήματα τελούν τα Μυστήρια, και είτε οι κληρικοί είναι παλαιοημερολογίτες είτε οι γάμοι γίνονται από κληρικούς των μητροπόλεων Κηφισίας, Ιλίου και Μεσογαίας, οι οποίοι στη συνέχεια δηλώνουν ότι οι γάμοι και οι βαπτίσεις τελέστηκαν στις ενορίες τους όπου και δηλώνονται.

  2. Ο/Η Σ.Μ. λέει:

    https://forkeratea.com/%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%BD%CE%B5%CE%B1/blog-post_5929/

    Νέα κατάθεση-σοκ στη δίκη του παλαιοημερολογίτη Νήφωνα!

    Νέα κατάθεση-σοκ στη δίκη του παλαιοημερολογίτη Νήφωνα! Με την κατάθεση ενός εκ των βασικών μαρτύρων κατηγορίας συνεχίστηκε στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων η δίκη του ηγουμένου της παλαιοημερολογίτικης μονής Αγίας Σκέπης στην Κερατέα, Νήφωνα, κατά κόσμον Ελευθέριου Αναστασόπουλου, ο οποίος αντιμετωπίζει την κατηγορία της κατάχρησης ανηλίκου σε ασέλγεια κατ’ εξακολούθηση.

    Σοκαρισμένο παρακολούθησε χθες το ακροατήριο την κατάθεση ενός νεαρού, πρώην δόκιμου μοναχού της μονής Αγίας Σκέπης στην Κερατέα, ο οποίος υποστήριξε ότι έπεσε κι αυτός θύμα του 69χρονου ρασοφόρου σε ηλικία 13 ετών. Σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε ενώπιον της έδρας ο μάρτυρας, ο ηγούμενος, ο οποίος λογιζόταν ως άγιος από πολλούς πιστούς, τα βράδια τον φώναζε στο κελί του στη μονή για να προσευχηθούν και χρησιμοποιώντας διάφορες δικαιολογίες περί «θείου έρωτος» ασελγούσε πάνω του.
    Οσα κατέθεσε ο 27χρονος, αναφερόμενος στην πρώτη φορά που ο Νήφωνας τον κάλεσε στο κελί του και σε ό,τι επακολούθησε, δεν τα χωράει ανθρώπινος νους:

    «Οταν μπήκα στο κελί, ο γέροντας φαινόταν πολύ κουρασμένος. Οταν με είδε, μου είπε: “Πάρε το κομποσκοινάκι σου για να πούμε μια ευχή”. Σε ένα τέταρτο περίπου αποκοιμήθηκε και άρχισε να παραμιλάει στον ύπνο του. Οταν ξύπνησε, με κοίταξε και μου είπε: “Ο διάβολος ήταν, που με παρενοχλεί”. Αργότερα κάποια στιγμή, ενώ με αγκάλιαζε, άρχισε να με χαϊδεύει στα απόκρυφα και να με φιλάει στο στόμα. Μου έλεγε: “Ο,τι σου δείχνω αυτή τη στιγμή σε διδάσκει. Μην το πεις σε κανέναν”. Εγώ τον εμπιστευόμουν. Του έλεγα τα πάντα. Στη μονή τον θεωρούσαν άγιο και πίστευαν ότι τα χέρια του αναδίδουν μύρο».

    Ο μάρτυρας υποστήριξε ακόμη ότι έβλεπε κι άλλους δόκιμους μοναχούς να μπαίνουν στο κελί του Νήφωνα. «Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι όλα αυτά ήταν κάτι κακό. Με τα άλλα παιδδιά πετάγαμε σπόντες, αλλά δεν το είχε παραδεχτεί κανείς» είπε ο 27χρονος, συμπληρώνοντας πως το διάστημα κατά το οποίο τελέστηκαν οι συγκεκριμένες πράξεις θεωρούσε τον Νήφωνα «εκπρόσωπο του Θεού στη Γη». Σύμφωνα με όσα υποστήριξε στη συνέχεια, μόνο όταν κατάλαβε το κακό που έκανε ο Νήφωνας στην ψυχή και το μυαλό του, αποφάσισε να φύγει από το μοναστήρι. «Εφυγα το 2004. Πριν αποχωρήσω ζήτησα να εξομολογηθώ. Του είπα πώς αισθανόμουν, ότι ένιωσα πρωτόγνωρα συναισθήματα κι ότι με κατέστρεψε. Εκείνος τα αναιρούσε όλα!»

    Στη διάρκεια της χθεσινής δίκης έκπληξη προκάλεσε και η κατάθεση της μητέρας του 19χρονου, ο οποίος την περασμένη Δευτέρα επανέλαβε στο δικαστήριο όσα είχε καταγγείλει στην αστυνομία για τον 69χρονο παλαιοημερολογίτη μοναχό οδηγώντας στη σύλληψή του. Απευθυνόμενη προς το δικαστήριο, η ηλικιωμένη γυναίκα υποστήριξε ότι όταν ο γιος της βγήκε από τη μονή, δεχόταν απειλές και ότι κάποιοι μοναχοί που ήθελαν να βλάψουν τον ηγούμενο του έταξαν χρήματα. «Ο γαμπρός μου με την κόρη μου μου ανέφεραν ότι στο σπίτι ενός από τα παιδιά που ήταν στη μονή έγινε συζήτηση για χρήματα!» Τέλος, εμμέσως παραδέχθηκε ότι ο γιος της δεχόταν μεγάλη επιρροή από κάποιον «άσπονδο φίλο» του 69χρονου ρασοφόρου.

  3. Ο/Η Σ.Μ. λέει:

    https://www.ekirikas.com/%CE%BF-%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CF%85/

    Τα μυστικά του Αγίου Φανουρίου μέσα από τη συνέντευξη του Μητρ. Γεράσιμου

    ΒΟΣΤΩΝΗ. Ο Μητροπολίτης Παλατίων Γεράσιμος Λυμπεράτος, σε συνέντευξη του στον «Εθνικό Κήρυκα», αρνήθηκε πεισματικά να πληροφορήσει τους ενορίτες του Αγίου Φανουρίου και την Ομογένεια ευρύτερα, για το πού θα πάει το ποσό των χρημάτων του ενός εκατομμυρίου τετρακοσίων χιλιάδων δολαρίων από την πρόσφατη πώληση του ναού. Επίσης αρνήθηκε να αποκαλύψει τη νέα τοποθεσία που θα επαναλειτουργήσει ο ναός, όπως είχε πει στον «Ε.Κ.» την ημέρα που φόρτωνε τα ιερά σκεύη σε φορτηγά προς άγνωστη κατεύθυνση.
    Στην ερώτηση του «Ε.Κ.» ότι πρέπει να μάθει ο κόσμος πού θα πάνε τα χρήματα, ο Μητροπολίτης Γεράσιμος απάντησε ότι «ο κόσμος δεν πρέπει να μάθει τίποτε, διότι όταν τους έλεγα βοηθήστε να κρατήσουμε την εκκλησία, μου έλεγαν για να τα στείλεις στον Παγκράτιο;». Είπε, ωστόσο, ότι «δεν είμαι μόνος, αλλά υπάρχουν κι άλλοι» που συναποφασίζουν, αλλά ο ίδιος είναι «ο πρόεδρος του κορπορεσίου» και ότι ο ναός αγοράστηκε με χρήματα της μητέρας του Παγκρατίου.
    Στην επιμονή του «Ε.Κ.» να πει την τοποθεσία που θα επαναλειτουργήσει ο Αγιος Φανούριος, ο κ. Γεράσιμος είπε πως «όταν είναι τα θυρανοίξια θα το βάλουμε στην εφημερίδα σας».
    Ανέφερε ακόμα ότι προτού γίνει αρχιερεύς ήταν νυμφευμένος, πέθανε η γυναίκα του και ότι έχει και παιδιά. Οταν τον ρωτήσαμε πόσα παιδιά έχει, απάντησε πως «δεν μου αρέσουν αυτά που ρωτάτε, και μέχρι εδώ σταματούμε».
    Υπενθυμίζεται ότι ο «Εθνικός Κήρυξ» στις 8 Ιανουαρίου 2014 αποκάλυψε ότι «μετακόμισε» προς άγνωστο προορισμό ο Ναός του Αγίου Φανουρίου και Γερασίμου στο Γούντσαϊντ του Κουίνς, ενώ επανήλθε στις 10 Ιανουαρίου με νέο αποκαλυπτικό δημοσίευμα ότι πουλήθηκε προς ένα εκατομμύριο τετρακόσιες χιλιάδες δολάρια. Ο ναός είχε ιδρυθεί από τον ανεξάρτητο Μητροπολίτη Βασιλουπόλεως Παγκράτιο Βρυώνη, ο οποίος έφυγε νύκτωρ λόγω προβλημάτων με τις Αρχές για ζητήματα σεξουαλικής φύσεως και παιδεραστίας, ενώ ο ναός περιήλθε στον Μητροπολίτη Παλατίων Γεράσιμο Λυμπεράτο, ο οποίος διετέλεσε πρωτοσύγκελος του κ. Παγκρατίου.
    Ο Μητροπολίτης Γεράσιμος κατάγεται από την Κεφαλληνία και ήλθε στις Ηνωμένες Πολιτείες και συγκεκριμένα στο Λονγκ Αϊλαντ πριν 45 χρόνια.
    Δημοσιεύομε ατόφια τη συνέντευξη, κάνοντας, κατ’ εξαίρεση, χρήση της δομής ερώτησης-απάντησης για να διασωθεί ακριβώς το πνεύμα, ο τόνος και η εκφορά του λόγου του Μητροπολίτη Παλατίων Γερασίμου.
    «Ε.Κ»: Με τι ασχοληθήκατε όταν πρωτοήρθατε στην Αμερική;
    Γεράσιμος: Με τα εστιατόρια, αλλά πάντοτε μέσα μου είχα τη φλόγα της ιεροσύνης.
    «Ε.Κ»: Πού σπουδάσατε;
    Γεράσιμος: Στην Ελλάδα.
    «Ε.Κ»: Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών;
    Γεράσιμος: Οχι ακριβώς στο Πανεπιστήμιο, στη Ριζάρειο Σχολή.
    «Ε.Κ»: Εδώ χειροτονηθήκατε κληρικός;
    Γεράσιμος; Οχι, στην Ελλάδα.
    «Ε.Κ»: Ποιος σας χειροτόνησε;
    Γεράσιμος: Ημουν στρατιωτικός ιερέας, πλωτάρχης του Πολεμικού Ναυτικού.

    (…)

  4. Ο/Η Πάνος Ψεκασμένος, (και) παλαιοημερολογίτης λέει:

    https://www.espressonews.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/cover-story/127367/%CE%B1%CE%BA%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B5-%CE%AD%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-102-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%82

    Ακάκιε έχουμε 10+2 αρχιεπίσκοπους
    Σάββατο, Μάρτιος 15, 2014 – 11:45

    Η ημερολογιακή διαφορά των 13 ημερών που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 1924 με την αντικατάσταση του Ιουλιανού (παλαιού) ημερολογίου από το Γρηγοριανό (νέο) ήταν η αιτία να διασπαστεί η Ορθόδοξη Εκκλησία σε παλαιοημερολογίτες (ΓΟΧ) και νεοημερολογίτες. Πέρασαν 90 χρόνια και σήμερα στις τάξεις των παλαιοημερολογιτών υπάρχουν δύο επίσημες Εκκλησίες που σύντομα θα ενωθούν σε μία, καθώς και δέκα Σέχτες με δέκα διαφορετικούς αρχιεπισκόπους, είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας της Πολιτείας να καλύψει το νομικό κενό που υπάρχει.

    Οι παλαιοημερολογίτες είναι ομάδες ορθόδοξων χριστιανών, οι οποίες αποσχίστηκαν από την επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος το 1924, όταν η τελευταία επέλεξε να ακολουθήσει το Γρηγοριανό ημερολόγιο που είχε υιοθετήσει η Πολιτεία. Οι παλαιοημερολογίτες θεώρησαν την αλλαγή του ημερολογίου το πρώτο βήμα για την υποταγή των ορθοδόξων στον Βατικανό και ότι η επίσημη Εκκλησία υπέπεσε στην αίρεση του οικουμενισμού, οπότε απομακρύνθηκαν από αυτήν και διατηρούν το Ιουλιανό ημερολόγιο στην παλαιά μορφή του.


    Το ημερολόγιο που ακολουθούν οι παλαιοημερολογίτες υπολείπεται από το διεθνές ημερολόγιο κατά δεκατρείς ημέρες. «Δεν είμαστε τυπολάτρες ή ειδωλολάτρες των δεκατριών ημερών, αλλά η διαφορά μεταξύ νέου και παλαιού ημερολογίου είναι θέμα πνευματικό και σήμερα πλέον είναι θέμα δογματικό» υπογραμμίζει κληρικός των ΓΟΧ στην «Espresso».

    Οι εκκλησίες των Παλαιοημερολογιτών δεν βρίσκονται σε κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος ούτε με τις Εκκλησίες οι οποίες βρίσκονται σε κοινωνία με αυτήν (Πατριαρχεία και αυτοκέφαλες Εκκλησίες). Κάποιες από αυτές ήταν σε κοινωνία με τη Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς, κι αυτές όμως διέκοψαν την κοινωνία το 2007, όταν η Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς ενώθηκε με το Πατριαρχείο Μόσχας. Η έλλειψη κοινωνίας και η πολυδιάσπαση έχουν δημιουργήσει πρόβλημα στη χειροτονία νέων επισκόπων, καθώς, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, απαιτούνται τρεις κανονικοί επίσκοποι (ή εν ανάγκη τουλάχιστον δύο) για να χειροτονήσουν νέο αρχιερέα.

    Αναγνωρίζονται τα μυστήρια; Ρωτήστε πριν εκτεθείτε…

    Οι παλαιοημερολογίτες δεν θεωρούνται ετερόδοξοι ή ετερόθρησκοι, γιατί στο δόγμα παραμένουν χριστιανοί ορθόδοξοι. Ετσι δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς του νόμου για την ανέγερση ναών, αν και υπάρχουν ομάδες ΓΟΧ που τελούν μυστήρια σε ιδιωτικούς ναούς.


    Η Ελλάδα κατακλύζεται από εκκλησίες, παρατάξεις και μερίδες των παλαιοημερολογιτών, με αποτέλεσμα οι πιστοί (στην πλειονότητά τους) που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο να βρίσκονται δικαιολογημένα μπροστά σε μια δαιδαλώδη κατάσταση. Στο ερώτημα αν αναγνωρίζονται από την Πολιτεία τα Μυστήρια που τελούν, η απάντηση είναι πως τουλάχιστον στις δύο «επίσημες» Εκκλησίες των ΓΟΧ, ναι. Για τις υπόλοιπες παρατάξεις, ομάδες, μερίδες, καλό θα ήταν οι ενδιαφερόμενοι να ρωτήσουν για να μην εκτεθούν.

    Αμισθοι και ανασφάλιστοι

    Ολοι οι κληρικοί που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο βράζουν στο ίδιο καζάνι όσον αφορά τους μισθούς, την ασφάλιση και τις συντάξεις. Οι ΓΟΧ δεν έχουν μισθό, αλλά πληρώνονται από τα παγκάρια, δηλαδή από ό,τι αφήνουν οι πιστοί στους ναούς τους. Αφού πληρωθούν τα έξοδα, ενοίκια, λογαριασμοί κ.ά., ό,τι περισσέψει θα πάει στην τσέπη του κληρικού.

    «Σήμερα υπάρχουν αρχιερείς με μισθό 400-500 ευρώ τον μήνα, αλλά και άλλοι, με πολύ λιγότερα» λέει στην «Espresso» επίσκοπος του παλαιού ημερολογίου και συνεχίζει: «Φυσικά είμαστε όλοι ανασφάλιστοι και για σύνταξη, ούτε λόγος». Αυτή είναι η πικρή αλήθεια.

    Μητροπολίτης σε… 13 μήνες

    Στην ομάδα του αρχιεπισκόπου Ιακώβου Γιαννακή πρέπει να διακονεί ο νεαρότερος (αν κρίνουμε από τη φωτογραφία) μητροπολίτης. Ο λόγος για τον μητροπολίτη Νέας Σμύρνης, Φαλήρου, Πειραιώς και Νήσων Διονύσιο. Σύμφωνα με το βιογραφικό του, «χειροτονήθηκε διάκονος στον Ιερό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος Clayton στις 6-6-2010 και του δόθηκε και το οφίκιο του αρχιδιακόνου Αυστραλίας και πάσης Ωκεανίας. Στις 4-7-2011, λόγω αναγκών της Συνόδου, εκλέχθηκε και χειροτονήθηκε μητροπολίτης εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος των ΓΟΧ». Δηλαδή σε 13 μήνες από διάκονος έγινε μητροπολίτης!

    Η Ι. Σύνοδος των Ενισταμένων και οι γνήσιοι ορθόδοξοι

    Υπάρχουν δύο επίσημες εκκλησίες σε ολόκληρη την επικράτεια

    Η αλήθεια (που μπορεί ομολογουμένως να πληγώνει κάποιους) είναι ότι στην Ελλάδα δύο είναι οι επίσημες (κανονικές) Εκκλησίες των παλαιοημερολογιτών: Η Εκκλησία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών Ελλάδος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Καλλίνικο Σαραντόπουλο και η Ιερά Σύνοδος των Ενισταμένων με επικεφαλής τον μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής Κυπριανό Γιούλη.

    Οι δύο αυτές εκκλησιαστικές κοινότητες διαθέτουν αξιόλογους κληρικούς και ενορίες σε ολόκληρη σχεδόν την ελληνική επικράτεια. Μάλιστα η Πολιτεία έχει άριστες σχέσεις μαζί τους. Συγκεκριμένα, στις 5 Μαρτίου ο μητροπολίτης Αττικής και Βοιωτίας Χρυσόστομος (Εκκλησία ΓΟΧ υπό τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Καλλίνικο), ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα της τοπικής αυτοδιοίκησης του Δήμου Ασπροπύργου αλλά και του περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρού (έρχονται και εκλογές), τέλεσε επί της λεωφόρου ΝΑΤΟ (Ασπρόπυργος) τον αγιασμό των εγκαινίων της νέας οδού.

    Τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκαν παρατάξεις ΓΟΧ με έγκυρες χειροτονίες αλλά και κάποιες που αποτελούνται από αυτοχειροτόνητους. Δυστυχώς στον χώρο παρεισέφρησαν καθηρημένοι από το νέο ημερολόγιο (Ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία) για ηθικά ή άλλα παραπτώματα, αρχομανείς και φιλόδοξοι, που δεν τιμούν την εικόνα των γνήσιων ορθοδόξων χριστιανών. Ανάμεσά τους υπάρχουν και αξιόλογοι κληρικοί, με τους οποίους τόσο η παράταξη του Αρχιεπισκόπου Καλλίνικου όσο και οι Ενιστάμενοι προσπαθούν να έρθουν σε κοινωνία. Αρχιερείς των ΓΟΧ έχει κατά καιρούς πλησιάσει και η Ελλαδική Ορθόδοξη Εκκλησία και κάποιοι από αυτούς επέστρεψαν στους κόλπους της επικρατούσας Εκκλησίας.

    Τεράστιες ευθύνες για την ύπαρξη πλήθους ομάδων που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο έχει η Πολιτεία που μέχρι σήμερα δεν έχει φροντίσει να καλύψει το νομικό κενό και αυτό ακριβώς εκμεταλλεύονται κάποιοι ιδρύοντας αρχιεπισκοπές και μητροπόλεις. «Μακάρι να γίνουν βήματα για τη συρραφή του διαιρεμένου χιτώνα του Κυρίου μας» υποστηρίζουν συχνά αρχιερείς των ΓΟΧ.

    Ισως τις επόμενες ημέρες ανακοινωθεί η ένωσή τους

    Και πράγματι έχουν γίνει βήματα. Οι δύο παρατάξεις ή -αν θέλετε- ομάδες (Εκκλησία των ΓΟΧ Ελλάδος και Ενιστάμενοι) έχουν ανοίξει εδώ και χρόνια γέφυρα επικοινωνίας, με σειρά συσκέψεων και σύντομα (ίσως και τις επόμενες μέρες), όπως αποκαλύπτει η «Espresso», μπορεί να ανακοινωθεί επισήμως η ένωσή τους.

    Η τελευταία σύσκεψή τους πραγματοποιήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου (7 με το παλαιό ημερολόγιο) και σύμφωνα με το κοινό ανακοινωθέν τους: «Αἱ δύο Ἐπιτροπαὶ διεπίστωσαν τὴν ἐπιτυχῆ ὁλοκλήρωσιν τοῦ ἀνατεθέντος εἰς Αὐτὰς ἔργου.

    Περαιτέρω, θὰ συνεχισθῇ ἡ συνεργασία τῶν δύο Πλευρῶν εἰς ἐπίπεδον Γραμματειῶν τῶν Ἐπιτροπῶν, προκειμένου νὰ ὁλοκληρωθῇ ἡ ἀντιμετώπισις διαφόρων ἐκκρεμοτήτων, πρὸς σύνταξιν εἰσέτι τινῶν Κειμένων. Ταυτοχρόνως, ὁ Διάλογος θὰ ἐξακολουθήσῃ μεταξὺ Ἐπιτροπῶν διαφορετικῆς συνθέσεως, προκειμένου νὰ συζητηθοῦν ἱεροκανονικῆς καὶ πρακτικῆς φύσεως ζητήματα.

    »Ἡ ἑπομένη Κοινὴ Σύσκεψις τῶν Ἐπιτροπῶν ὑπὸ τὴν παροῦσαν σύνθεσιν συνεφωνήθη ὅπως ἔχῃ τυπικὸν χαρακτῆρα προκειμένου νὰ ὑπογραφοῦν τὰ Κοινὰ Συμπεράσματα τῆς παρούσης. Θὰ λάβῃ χώραν εἰς τὴν αἴθουσαν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου και Παύλου ἐν Δάφνῃ Ἀθηνῶν, ἐντὸς τῆς Β’ ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν».

    Ο καλόγερος που ζωγράφισε τη γνωστή διαφήμιση ΜΙΣΚΟ

    Ιστορικά τον εκκλησιαστικό «κορμό» των ΓΟΧ αποτελούν δύο προσωπικότητες: ο μητροπολίτης Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης που διατέλεσε πρώτος Αρχιεπίσκοπος του παλαιού ημερολογίου και ο επίσκοπος Βρεσθένης Ματθαίος Καρπαθάκης που ήλθε σε διάσταση με τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο, με αποτέλεσμα στην πορεία οι ΓΟΧ να διασπαστούν σε «Φλωριναίους» και σε «Ματθαιικούς», οι οποίοι και υπέστησαν τη μεγαλύτερη διάσπαση.

    Ας δούμε την πορεία αυτού του «κορμού»: Πρώτος Αρχιεπίσκοπος του παλαιού ημερολογίου εξελέγη ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης. Υπήρξε εξέχουσα εκκλησιαστική φυσιογνωμία της εποχής και πνευματικός πατέρας του μετέπειτα Πατριάρχη Αθηναγόρα.

    Κοιμήθηκε το 1955 χωρίς να αφήσει διαδόχους, κι αυτό γιατί ο Βρεσθένης (και άλλοι) είχαν ήδη αποσχισθεί από αυτόν, έτσι ώστε να είναι αδύνατη πλέον χειροτονία νέων αρχιερέων, με αποτέλεσμα το παλαιό να βρεθεί και πάλι ακέφαλο. Τότε άρχισε η διάσπαση σε «Φλωριναίους» και «Ματθαιικούς». Τους τελευταίους πολλοί τούς χαρακτηρίζουν ζηλωτές ή φανατικούς.

    Ετσι κατέφυγαν στους αρχιερείς τής ρωσικής Εκκλησίας της Διασποράς (με έδρα την Αμερική, λόγω τού κομμουνισμού στη Ρωσία ) και έτσι το 1962 χειροτόνησαν τον δεύτερο Αρχιεπίσκοπό τους, τον Ακάκιο Παππά. Σήμερα η «Εspresso» αποκαλύπτει ότι αυτός ο Αρχιεπίσκοπος ήταν ο Ακάκιος της γνωστής διαφήμισης ΜΙΣΚΟ.

    Τρίτος Αρχιεπίσκοπος, μετά τον θάνατο του Ακάκιου, εξελέγη ο Αυξέντιος Πάστρας (εκοιμήθη το 1994), ο οποίος καθαιρέθηκε το 1985. Το 1997 η Ιερά Σύνοδος έκανε επανεξέταση της καθαιρετικής απόφασης εις βάρος του και τον αποκατέστησε. Μετά την κοίμηση του Αυξεντίου έγιναν αποσχίσεις και δημιουργήθηκαν αρκετές ομάδες.

    Τέταρτος Αρχιεπίσκοπος αναδείχθηκε ο Χρυσόστομος Β’ (Κιούσης ), ο οποίος εκοιμήθη το 2010 και στη θέση του εξελέγη ο μητροπολίτης Αχαΐας Καλλίνικος (κατά κόσμον Κωνσταντίνος Σαραντόπουλος), ο οποίος μέχρι σήμερα προΐσταται της Εκκλησίας των ΓΟΧ.

    Κάποια από τις οικογένειες που ίδρυσαν τη MΙΣΚΟ είχε πνευματική σχέση με τον Ακάκιο Παππά που τότε μόναζε σε σκήτη του Αγίου Ορους. Κάποια εποχή η επιχείρηση δεν πήγαινε καλά και όταν το έμαθε ο ιερομόναχος Ακάκιος, τους πρότεινε ο ίδιος τη διαφήμιση με τον μοναχό και το γαϊδουράκι, και το σλόγκαν «Ακάκιε, τα μακαρόνια…». Μάλιστα επειδή ο ίδιος είχε και χάρισμα στη ζωγραφική, το αρχικό διαφημιστικό το ζωγράφισε (σκίτσαρε) ο ίδιος.

    Διάσπαση σε δύο μερίδες και τέσσερις υποπαρατάξεις

    Το 1995 η παράταξη που είχε ιδρύσει ο Βρεσθένης Ματθαίος Καρπαθάκης (1937-1950), οι λεγόμενοι «Ματθαιικοί», με αφορμή την προσκύνηση ή όχι κάποιων εικόνων διασπάστηκε σε δύο μερίδες και τέσσερις υποπαρατάξεις.

    Η πρώτη είναι από το 2005 χωρισμένη σε δύο υποπαρατάξεις: του Αρχιεπισκόπου Νικολάου Μεσσιακάρη, με Αρχιεπίσκοπο σήμερα τον από Βρεσθένης Στέφανο Α’ και του Αρχιεπισκόπου Μεσογαίας Κηρύκου Κοντογιάννη (φωτό 4). Η δεύτερη είναι επίσης διασπασμένη από το 2002 σε δύο υποπαρατάξεις, του Θηβών και Λεβαδείας Χρυσοστόμου Τζανή και του Θεσσαλονίκης Χρυσοστόμου Μητρόπουλου. Η καθεμία από τις παραπάνω ματθαιϊκές παρατάξεις θεωρεί εαυτήν ως τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.

    Το 1995 μια μερίδα επισκόπων χωρίζεται από τη Σύνοδο του Χρυσοστόμου Κιούση. Η μερίδα αυτή με τον τίτλο «Εκκλησία Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών Ελλάδος» ποιμαίνεται σήμερα από τον επίσκοπο Μακάριο, κατά κόσμον Κωνσταντίνο Καβακίδη (φωτό 5), ο οποίος φέρει τον τίτλο «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος», όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα που διατηρεί.

    Η συγκεκριμένη Εκκλησία έχει ιδιαίτερη δυναμική στη βόρεια Ελλάδα αλλά και ενοριακούς ιερούς ναούς σε αρκετά σημεία της χώρας και αρκετές μονές στην Πελοπόννησο. Ο Μακάριος, δυναμικός ιεράρχης, τάσσεται κατά της ένωσης Ενισταμέων και Εκκλησίας ΓΟΧ.

    Ο (αδικημένος) Αυξέντιος και οι άλλοι

    Επί εποχής Αρχιεπισκόπου Αθηνών Αυξεντίου Πάστρα (1986-1994) (φωτό 6) δημιουργήθηκαν αρκετές παρατάξεις παλαιοημερολογιτών με επισκόπους οι οποίοι χειροτόνησαν και άλλους. Οταν το 1985 καθαιρέθηκε ο (αδικημένος) Αυξέντιος για την παράνομη χειροτονία του Δωροθέου Τσάκου, δεν αποδέχθηκε την καθαίρεσή του και συνέχισε με δική του παράταξη, την οποία μετά την κοίμησή του, το 1994, ανέλαβε ο Αρχιεπίσκοπος Μάξιμος Βαλλιανάτος.

    Από τον Δωρόθεο Τσάκο έλκουν τις χειροτονίες τους δύο σύνοδοι ΓΟΧ, η μία με Αρχιεπίσκοπο τον επίσης καθηρημένο από το νέο ημερολόγιο (μητρόπολης Κυθήρων) Σεραφείμ Μίχα (εκοιμήθη το 2014), στη θέση του οποίου εξελέγη ο Παρθένιος Βεζυρέας (φωτό 7), και η άλλη με Αρχιεπίσκοπο τον Νικηφόρο (φωτό 8), με τον τίτλο «Κανονικός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος των Παλαιοεορτολογιτών».

    Από τον Αρχιεπίσκοπο Μάξιμο Βαλλιανάτο έλκει τη χειροτονία της η ομάδα του «Αρχιεπισκόπου» Αυξεντίου Μαρίνη (έδρα στο Κερατσίνι) , που μάλλον ως ομάδα διαλύθηκε. Υπάρχει και άλλη μία ομάδα, η «Μητροπολιτική Σύνοδος Πατρώου Εορτολογίου», υπό τον μητροπολίτη Αυλώνος Αγγελο (φωτό 9).

  5. Ο/Η Θεολόγος λέει:


    Γέρων Μουλατσιώτης, παρακολουθεί με πνευματικά του τέκνα, έναν νεαρό μοναχό και έναν πολύ νεαρό λαϊκό, τολμηρή gay θεατρική παράσταση. Το πανό όμως, πίσω του, προειδοποιεί: «Μπήκατε με δικό σας ρίσκο» («Πρώτο Θέμα», ένθετο, για την πρεμιέρα «Rocky Horror Show” στο «Βικτόρια» -12. 2006).


    Επίσκοπος Παρθένιος

    http://www.freemonks.gr/index.php?page=news_info&lang=1&id=66

    Ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης απαντά μέσα από το Facebook για ένα δυσφημιστικό φωνομοντάζ που έκανε ο Σπ. Καρατζαφέρης και κυκλοφορεί στο Youtube
    Διάλογος με την κ. Νάσια Δεληγιάννη μέσα απ’ το facebook. (3/7/2009)

    Καλησπέρα σας πατέρα Νεκτάριε και σας ευχαριστώ για τις ευχές σας… Θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής:
    Υπάρχει μια συνομιλία σας με κάποιον Μητροπολίτη, που σας λέει ότι κυκλοφορείτε με ωραία παιδιά. Μάλιστα κάπου σε άλλο βιντεάκι χρησιμοποιείτε και μια ανήθικη λέξη..».π…ης»
    Δυστυχώς η εκκλησία μας, με έχει, όπως και πολλούς άλλους, απογοητεύσει οικτρά! Από που να κρατηθούμε δεν ξέρουμε πια!

    Αγαπητή μου κ. Νάσια Δεληγιάννη

    Κατάλαβα για ποιο βιντεάκι μου γράφετε. Είναι ένα κατασκευασμένο φωνομοντάζ που κάποιοι «φίλοι», για να με πλήξουν και συκοφαντήσουν το δημιούργησαν. Δυστυχώς έχουν πάρει και έχουν βάλει προτάσεις ή λέξεις μου που μιλώ για διάφορα θέματα και αυτοί με κατάλληλο φωνομοντάζ τοποθέτησαν όπου θέλησαν τις προτάσεις και τις λέξεις μου για να αποδώσουν τα νοήματα που αυτοί θέλησαν. Για παράδειγμα ενώ στο τηλέφωνο μου λένε ότι:

    «Σας είδαμε στην Αθήνα να περπατάτε με ένα ωραίο παιδί, ποιος ήταν αυτός ο νέος;»

    «Δεν κυκλοφορώ στην Αθήνα και ουδέποτε περπατώ, αν διέλθω μέσα από την Αθήνα θα είμαι με αυτοκίνητο και πάντοτε σύμφωνα με το τυπικό της Μονής μας με συνοδεύουν 2 μοναχοί».

    Ο δήθεν Μητροπολίτης Μάνης Παρθένιος (η Εκκλησία μας δεν έχει τέτοιο Μητροπολίτη) με ρωτά ξανά:
    «Όχι, ήταν ένα ωραίο παιδί».

    «Λέτε ψέμματα, τους απαντώ διότι σας επαναλαμβάνω δεν κυκλοφορώ με λαϊκούς. Σίγουρα ήταν οι μοναχοί μου οι οποίοι δεν είναι άσχημοι, αλλά είναι όμορφοι μοναχοί. Μην νομίσετε ότι στον Θεό αφιερώνονται όσοι είναι άσχημοι και δεν μπορούν να παντρευτούν;»

    Αυτός είναι ο τηλεφωνικός διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα, τον οποίον υποκλέπτανε με μηχάνημα και μετά με φωνομοντάζ αφαίρεσαν όσες λέξεις ή προτάσεις μου για να δημιουργήσουν το δικό τους διάλογο, τον οποίο έφτιαξαν στα μέτρα τους με σκοπό να με πλήξουν ηθικά. Κάτι που τελικά δεν κατάφεραν.

    Κάποια άλλη στιγμή ο δήθεν Μητροπολίτης Παρθένιος μου ξανατηλεφωνά και μου λέει ότι η τηλεόραση αναφέρει, για τον Μητροπολίτη Πειραιώς ότι είναι π….ης. Τότε του απαντώ είναι ντροπή τους να λένε π….η, ένα Γέροντα Μητροπολίτη 82 ετών ο οποίος έχει προσφέρει πάρα πολλά στην Εκκλησία, σας επαναλαμβάνω είναι ντροπή τους να λένε ότι ο Μητροπολίτης Καλλίνικος είναι π…ης. Ντροπή τους!
    Αυτός είναι ο διάλογός μου.

  6. Ο/Η laskaratos λέει:


    Άγιος Αρχιεπίσκοπος των ΓΟΧ Βρεσθένης Ματθαίος Καρπαθάκης ο Ομολογητής, πρώην ιδιοκτήτης πορνείου

  7. Παράθεμα: Ο μεσαιωνικός οχετός του Παλαιοημερολογιτισμού [2] | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.