Ελεύθερη κατασκήνωση

[του Επαμεινώνδα Παπαγιάννη]

Δημοσιεύουμε ένα «αιρετικό» άρθρο του σχολιαστή μας κου Επαμεινώνδα Παπαγιάννη, στο οποίο υπερασπίζεται το δικαίωμα της ελεύθερης κατασκήνωσης. Μπορεί αυτό να ακούγεται από πολλούς συντηρητικούς ανθρώπους ως απόηχος «των  ουτοπικών παραδείσων των Χίπις», αλλά ο κ.Παπαγιάννης, που μας έχει αιφνιδιάσει ξανά με τις δικές του εμμονές και ως συγγραφέας με αυτό που αρκετοί βρήκαν ως «Το ευφυέστερο μυθιστόρημα για την τρομοκρατία», βάζει τα πράγματα σε μια ορθολογιστική και δικαιωματική βάση, διεκδικώντας κάτι που θεωρεί αυτονόητο, έναν τρόπο διακοπών που τείνει να εκλείψει και που πολλοί από εμάς ζηλεύουν ή και αναπολούν και που οι άλλοι νομίζουμε πως οφείλουν να τον δουν με μια πιο ανοιχτή ματιά.


Ελεύθερη κατασκήνωση

του Επαμεινώνδα Παπαγιάννη
Για σειρά δεκαετιών, η ελεύθερη κατασκήνωση αποτελούσε, εθιμικά, προσφιλή τρόπο διακοπών χιλιάδων οικογενειών (βλ., μεταξύ τών άλλων, και: Ιωάννης Καιροφύλας: «Η Αθήνα τού μεσοπολέμου», «Φιλιππότη», Αθήνα 1984, σελ. 133-134). Δυστυχώς, με μάλλον νεοπλουτίστικα κριτήρια γιαθ τη δήθεν τουριστική «ανάπτυξη» είναι παράνομη· πρόκειται για άλλη μία μορφή κοινωνικού ρατσισμού εναντίον τού διαφορετικού. Παράλληλα, έχει αναπτυχθεί και μία αναληθής «επιχειρηματολογία», ότι δήθεν οι ελεύθεροι κατασκηνωτές αφενός ρυπαίνουν και αφετέρου δεν αφήνουν χρήματα. Η αλήθεια είναι ότι οι ελεύθεροι κατασκηνωτές όχι μόνο ρυπαίνουν πολύ λιγότερο από τους άλλους (ποιος «μαζοχιστής» θέλει να κοιμάται δίπλα σε σκουπίδια;), αλλά το αντίθετο: συνηθίζουν εθελοντικά να καθαρίζουν τις παραλίες· όσον αφορά το χρηματικό, είναι γνωστό ότι σημαντικό ποσοστό τών ελεύθερων κατασκηνωτών επιδίδονται σ’ αυτόν τον τρόπο διακοπών από αγάπη προς τη φύση (και όχι για λόγους οικονομικούς) και δαπανούν σε ταβέρνες και μπαράκια πολύ περισσότερα από τους δωματιάκηδες και, σε κάθε περίπτωση, γιατί θα πρέπει να βλέπουμε τις διακοπές μόνο σαν μέσο πλουτισμού; Θα περιμέναμε από μία κυβέρνηση (πολύ περισσότερο από μία κυβέρνηση που αυτοαποκαλείται «σοσιαλιστική» ή «αριστερή») να δικαιούνται να κάνουν διακοπές και όσοι δεν έχουν χρήματα· άλλωστε το γεγονός ότι υπάρχουν άδεια δωμάτια δεν σημαίνει ότι πρέπει να υφίστανται οικονομική ζημιά και οι ταβέρνες όπου τρώνε οι ελεύθεροι κατασκηνωτές.

Παραθέτω τη Νομοθεσία:
Με το άρθρο 10 § 2 Νόμου 392/1976 (ΦΕΚ 199 α΄), πρωτοκαθιερώθηκε η απαγόρευση.
Με το άρθρο μόνο Νόμου 779/1978 (ΦΕΚ 89 α΄), προστέθηκε το αξιόποινο· όμως, για να συντελεσθεί το πλημμέλημα απαιτείτο προειδοποίηση.
Με το άρθρο 4 § 12 Νόμου 2160/1993 (ΦΕΚ 118 α΄), τα πράγματα έγιναν πιο αυστηρά με την έννοια ότι, μεταξύ τών άλλων, το πλημμέλημα στοιχειοθετείται χωρίς προειδοποίηση.
Με το άρθρο 21 § 1γ Νόμου 2741/1999 (ΦΕΚ 199 α΄), προστέθηκε και διοικητικό πρόστιμο 50000 δραχμών¹ «κατ’ άτομο»².
Με το άρθρο 36 § 3 Νόμου 4179/2013 (ΦΕΚ 175 α΄), αυτό το διοικητικό πρόστιμο διπλασιάσθηκε σε € 300,00.
Με το άρθρο 7 § 18 Νόμου 4276/2014 (ΦΕΚ 155 α΄), κωδικοποιήθηκε αυτή η Νομοθεσία.
Με το άρθρο 31 § 5 Νόμου 4403/2016 (ΦΕΚ 125 α΄), επήλθε έτι περαιτέρω αυστηροποίηση τής Νομοθεσίας³.

Εάν διαφωνείς με την παράνοια να διώκονται οι φυσιολάτρες και εάν συμφωνείς ότι η γη μάς ανήκει, κάνε και συ κάτι (τουλάχιστον, ένωσε τη φωνή σου μαζί μας)!
Γεννήθηκα το 1955 και ευτύχησα να βιώσω την ελεύθερη κατασκήνωση στο Αιγαίο. Η παράνοια: για κάποια πράγματα είμαστε ευτυχείς που δεν είμαστε νέοι! Με τη σύζυγο μου, ενίοτε και με την παρέα μας, εξακολουθούμε να κάνουμε ακόμη ελεύθερη κατασκήνωση.
Στην Ελλάδα, βιώνουμε τον κοινωνικό ρατσισμό. Ανέκαθεν, οι ντόπιοι (κατά πλειονότητα – όχι όλοι) δεν μάς έβλεπαν με καλό μάτι. Απλά και μόνο, μάς είχαν ανάγκη. Όταν ορθοπόδησαν οικονομικά, βγήκε ο κακός εαυτός τους («αλήτες, γυμνιστές, κατασκηνωτές», «βρωμίζουν τις παραλίες», «κουβαλάνε όλες τις αρρώστιες», «κάθε μέρα βρίσκουμε σύριγγες στην άμμο», κ.λπ.). Οι ίδιοι άνθρωποι που μάς επαινούσαν, άρχισαν να απαιτούν να εφαρμοσθεί η Νομοθεσία. Υπάρχουν κάποιοι ντόπιοι που έχουν την αυταπάτη ότι εξ αιτίας μας δεν πάνε οι πλούσιοι! Υπάρχουν και κάποιοι που μόνο αντιπαθούν το διαφορετικό (έχω ακούσει, προ κρίσεως, να λένε: «Να φύγουν, δεν με νοιάζει αν βγάζω 20 ή 25 % λιγότερο, δεν θέλω να τους βλέπω»).
Το σφάλμα είναι δικό μας που δεν φροντίσαμε να οργανωθούμε. Χωρίς υπερβολή: προ 30ετίας, εκτιμώ ότι οι ημεδαποί ελεύθεροι κατασκηνωτές υπερβαίναμε τους 100000 (χωρίς να υπολογίζουμε τους αλλοδαπούς). Οι περισσότεροι βουλευτές αγνοούν τη συγκεκριμένη Νομοθεσία. Εάν είχαμε οργανωθεί (τότε που ήμασταν πολλοί), θα είχαμε καταφέρει κάτι, οι βουλευτές θα μάς υπολόγιζαν, μόνο και μόνο για λόγους ψηφοθηρικούς. Οι αντιπαθείς κυνηγοί οργανώθησαν και πέτυχαν αρκετά.

Για την άδικη απαγόρευση τής ελεύθερης κατασκηνώσεως, ο γράφων είχα ταχυδρομήσει αφενός την από 16 Μαρτίου 2010 συστημένη επιστολή μου στον τότε καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό Γερουλάνο και αφετέρου την από 20 Απριλίου 2015 συστημένη επιστολή μου στην καθ’ ύλην αρμόδια υπουργό Κουντουρά. Εννοείται, αμφότεροι απαξίωσαν να μού απαντήσουν.

Σε χρόνο άγνωστο στον γράφοντα, τρεις βουλευτές (ο Λεβέντης, ο Τσούκαλης και ο Ψαριανός) είχαν κάνει επερώτηση υπέρ τής ελεύθερης κατασκηνώσεως στον καθ’ ύλην αναρμόδιο τότε υπουργό ΠροΠο Παπουτσή, ο οποίος αφενός τους τόνισε ότι είναι αναρμόδιος (πράγματι, η απαγόρευση τής ελεύθερης κατασκηνώσεως είναι αρμοδιότητα Τουρισμού) και αφετέρου υπεραμύνθηκε τής υφισταμένης καταστάσεως λέγοντας, μεταξύ τών άλλων, ότι πρέπει να απαγορεύεται και για την ασφάλεια τών … ίδιων τών κατασκηνωτών!

Για την πληρότητα τού θέματος, δράττομαι τής ευκαιρίας να προσθέσω:
α΄ Η Νομοθεσία δεν απαγορεύει την κατασκήνωση σε ιδιωτική έκταση εφόσον δεν έχει χαρακτηρισθεί δασική (ιδιωτικό δάσος) ή αρχαιολογικός χώρος, κάτι πολύ σπάνιο. Και όμως, είναι σύνηθες φαινόμενο η μπατσαρία να διώχνει τους ελεύθερους κατασκηνωτές και από ιδιωτική έκταση.
β΄ Δεν γνωρίζω απαγόρευση τής διαμονής με υπνόσακο. Δεν είμαι απόλυτος και δεν μπορώ να αποκλείσω να υφίσταται σε κάποιες περιοχές απαγορεύση με αστυνομική ή λιμενική διάταξη [είτε σύμφωνα με το άρθρο 459 ΠΚ είτε σύμφωνα με το άρθρο 12 § 6 Νόμου 1481/1984 (ΦΕΚ 152 α΄)]. Όμως, έχω τη βεβαιότητα ότι η συντριπτική πλειονότητα τών περιπτώσεων που διώχνονται όσοι διαμένουν με υπνόσακο αποτελεί ακόμη μία αυθαιρεσία, χωρίς να υπάρχει απαγόρευση.
γ΄ Δεν υπάρχει απαγόρευση τού γυμνισμού. Είναι θέμα τών Δικαστηρίων να αποφασίσουν εάν η θέα ενός γυμνού ανθρώπου προσβάλλει την δημόσια αιδώ ή όχι. Σε περίπτωση, λοιπόν, σχετικών διαμαρτυριών ο λόγος τού μπάτσου εξαντλείται με το να ενημερώσει όποιον ενοχλείται ότι δικαιούται να προσέλθει στο τμήμα και να υποβάλει έγκληση [η προσβολή δημόσιας αιδούς (άρθρο 353 § 2 ΠΚ) διώκεται μόνον κατ’ έγκληση και όχι αυτεπαγγέλτως] καταβάλλοντας και το σχετικό παράβολο! Δυστυχώς, στην Ελλάδα κυριαρχεί η αυθαιρεσία (φαίνεται να ισχύει μάλλον κάποιο εθιμικό Δίκαιο).
δ΄ Ένα άλλο θέμα παρεμφερές (που σχετίζεται με τη φύση) αποτελεί το αίσχος με τα αποτσίγαρα στις παραλίες. Το χειμέριο κύμα σαρώνει τις παραλίες και φέρνει όλα αυτά τα φίλτρα στη θάλασσα. Εκτός από τη μόλυνση, συντελείται και έγκλημα κατά τής πανίδας που, στον αφρό τού κύματος, εκλαμβάνει τα φίλτρα ως ψαράκια και τα καταπίνει. Χιλιάδες γλάροι και ψάρια, ακόμη και χελώνες, δολοφονούνται επειδή κάποιοι ηλίθιοι δεν μαζεύουν τα αποτσίγαρα τους.

¹ και με τον τρόπο μετατροπής τών διοικητικών προστίμων από δραχμές σε ευρώ [άρθρο 5 § 4 Νόμου 2943/2001 (ΦΕΚ 203 α΄)], το ποσό αναπροσαρμόσθηκε σε € 150,00 – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν τύχαινε αγράμματοι μπάτσοι ή νερόμπατσοι να κόβουν πρόστιμο για … € 146,74!
² ακόμη άλλο ένα παράδειγμα αγραμματοσύνης: στη Νομική ορολογία έχουμε πρόσωπα και όχι … άτομα!
³ εδώ έγκειται και η υποκρισία τής Κουντουρά αφού όταν παρέλαβε, στην ομιλία της την 10 Φεβρουαρίου 2015, είχε το θράσος να δηλώσει: «Με βασική φιλοσοφία “Τουρισμός για Όλους”»!

***

Τα άρθρα του Επαμεινώνδα Παπαγιάννη που έχουμε δημοσιεύσει

This entry was posted in Διακρίσεις (κάθε είδους), κοινωνία/πολιτική. Bookmark the permalink.

8 Responses to Ελεύθερη κατασκήνωση

  1. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    «Η αποποινικοποίηση της ελεύθερης κατασκήνωσης θα μπορούσε να επιτευχθεί αφού προηγουμένως τα συναρμόδια υπουργεία διαμορφώσουν το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο και τις κατάλληλες υποδομές ώστε να μπορεί ο φυσιολάτρης να απολαμβάνει τη φύση, παράλληλα όμως να την προστατεύει και να την αναδεικνύει», αναφέρει επίσης ο κ. Νικητιάδης.

    https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/185439/austires-poines-gia-tous-eleutherous-kataskinotes

    Αυστηρές ποινές για τους ελεύθερους κατασκηνωτές
    Έγγραφο του υφυπουργού Τουρισμού στη Βουλή

    14/06/2011

    Για φυλάκιση μέχρι και τρεις μήνες, χρηματική ποινή, αλλά και διοικητικό πρόστιμο ύψους 146,74 ευρώ κάνει λόγο η απάντηση του υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργου Νικητιάδη, σε ερώτηση των βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς Θανάση Λεβέντη, Νίκου Τσούκαλη και Γρηγόρη Ψαριανού σχετική με τη δυνατότητα ελεύθερης κατασκήνωσης.

    Σύμφωνα με τον κ. Νικητιάδη, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, η κατασκήνωση επιτρέπεται στις Οργανωμένες Τουριστικές Κατασκηνώσεις (camping) οι οποίες αποτελούν κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα. Οι παραβάτες τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι τρεις μήνες ή με χρηματική ποινή ή και με τις δύο ποινές και επιπλέον επιβάλλεται από τον Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στα όρια του οποίου πραγματοποιείται η παράβαση, διοικητικό πρόστιμο ύψους 146,74 ευρώ κατ΄άτομο.

    «Η αποποινικοποίηση της ελεύθερης κατασκήνωσης θα μπορούσε να επιτευχθεί αφού προηγουμένως τα συναρμόδια υπουργεία διαμορφώσουν το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο και τις κατάλληλες υποδομές ώστε να μπορεί ο φυσιολάτρης να απολαμβάνει τη φύση, παράλληλα όμως να την προστατεύει και να την αναδεικνύει», αναφέρει επίσης ο κ. Νικητιάδης.

  2. Ο/Η Nudist λέει:

    Ωραίο άρθρο. Αν θέλετε μερικά ακόμη γυρω από το θέμα:

    Κίνημα για την ελεύθερη κατασκήνωση

    https://www.facebook.com/freecampgr/

    https://www.vice.com/gr/article/ypzbjj/ti-na-kaneis-an-skasei-i-astynomia-sto-eleuthero-camping

    Ένας Οδηγός για την Αστυνομία στο Ελεύθερο Κάμπινγκ – Μέχρι να το Αποποινικοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ
    Μιλήσαμε με έναν δικηγόρο για τα δικαιώματα του ελεύθερου κατασκηνωτή.
    Μελπομένη Μαραγκίδου

    jul 21 2016

    UPDATE (4 Aπριλίου 2017): Ερώτηση προς τους υπουργούς Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Σταύρο Κοντονή και Πάνο Σκουρλέτη κατέθεσαν 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για το ελεύθερο κάμπινγκ. Συγκεκριμένα, ζητούν, τη νομιμοποίηση του ελεύθερου κάμπινγκ, σημειώνοντας πως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (άμεση αλληλεπίδραση με το φυσικό περιβάλλον, αυτοοργάνωση, συμβίωση) ανταποκρίνονται στις σωματικές, ψυχικές και πνευματικές ανάγκες πολλών ατόμων, που αδυνατούν να τις καλύψουν με την καθολική απαγόρευσή του, γεγονός που μεταφράζεται σε «στέρηση του συνταγματικού δικαιώματος ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους». Σύμφωνα με του βουλευτές μάλιστα «αδιαμφισβήτητα οι κατασκηνωτές στηρίζουν την τοπική οικονομία και τις μικρές επιχειρήσεις (παντοπωλεία, χώροι εστίασης, χώροι διασκέδασης και ψυχαγωγίας κ.ά.) συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή τους».

    Πριν ο ΣΥΡΙΖΑ αποφασίσει να σκεφτεί να καταργήσει τους νόμους κατά του ελεύθερου κάμπινγκ, το VICE είχε αναζητήσει τους τρόπους να γλιτώσεις. Σε περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τηρήσει και αυτή την υπόσχεση του, ίσως να φανούν χρήσιμοι.

  3. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Η ελεύθερη κατασκήνωση, πρέπει να είναι στο πλαίσιο της επανένταξης του νεοέλληνα στην φύση (αλλά και γενικότερα των ανθρώπων). Ο σύγχρονος πολίτης είναι σχεδόν αποκομμένος, από το φυσικό του περιβάλλον και αγνοεί πως στην ουσία όλος ο πολιτισμός του είναι η συνομιλία και η αδιάκοπη σχέση του είτε το καταλαβαίνει είτε όχι με την φύση και τους συνανθρώπους του.
    Ο νεοέλληνας δυστυχώς αντιλαμβάνεται την φύση σαν μέσον να εισπράττει κυρίως οικονομικά κέρδη και συχνά την βιάζει και την βρομίζει (βλέπε πυρκαγιές, ρύπανση των θαλασσών, λιμνών, ποταμιών και τόσα άλλα).
    Ασφαλώς, πρέπει να νομιμοποιηθεί η ελεύθερη κατασκήνωση. Αυτό όμως δεν σημαίνει, ότι οι κατασκηνωτές έχουν εξ ορισμού πάντα δίκαιο. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου η παρουσία τους προκαλεί αρνητικές επιπτώσεις στην φύση. Εχω επισκεφτεί χώρους ελεύθερων κατασκηνωτών (Χαλκιδική) μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου και η κατάσταση ήταν οικτρή. Αρκετοί κατασκηνωτές, αφήνουν τα βασικά πράγματα της κατασκήνωσης – όπως σκηνές κ.α. – για να τα έχουν έτοιμα για την επόμενη χρονιά!
    Η ελεύθερη κατασκήνωση, δεν πρέπει μόνο να στοχεύει να εξασφαλίζει διακοπές στους μη έχοντες τα απαραίτητα χρήματα, αλλά να είναι μία ευκαιρία στον άνθρωπο να προσεγγίσει εκ νέου την φύση και να την ανακαλύψει ξανά. Ιδίως, για τα παιδιά.
    Συνεπώς, ναι στο ελεύθερο κάμπινγκ αλλά με προϋποθέσεις. Και αυτές οι προϋποθέσεις δεν τόσο νομικό θέμα, όσο θέμα προσωπικού πολιτισμού του καθενός.
    Πάντως είναι γεγονός πως όλο και λιγότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται για αυτού του είδους διακοπές, καθόσον οι περισσότεροι τουρίστες στρέφονται προς τουριστικά γραφεία που αναλαμβάνουν να καθορίσουν και την τελευταία λεπτομέρεια για τις διακοπές τους. Και αυτό, είναι λυπηρό..

  4. Ο/Η Άσχετος λέει:

    eureka ρε γιορίκα: vα βαφτίσουμε τις κατασκηνώσεις κιμπούτς

  5. Ο/Η Νέλλη Ψαρρού λέει:

    Συγχαρητήρια για το άρθρο σας. Κι εμείς που αποπειραθήκαμε να συνασπισθούμε σε «κίνημα| πριν χρόνια μάλλον δεν είχαμε όλοι το ίδιο πράγμα στο μυαλό μας. Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζουμε, στην πράξη, να κάνουμε αυτό που πιστεύουμε και να το λέμε και σε άλλους.
    Στο άρθρο σας αναφέρεστε στο ότι δεν απαγορεύεται να κατασκηνώσει κανείς σε ιδιωτικό χώρο. Ναι, αλλά ο νόμος ορίζει ένα τροχόσπιτο (προφανώς ή μία σκηνή), διότι δήθεν θέλει να εξασφαλίσει ότι ο ιδιώτης δεν εκμεταλλεύεται τον χώρο του νοικιάζοντάς τον σε περισσότερους. Άρα, υπάρχει ένας περιορισμός.
    Όσο για τον υπνόσακο, δεν υπάρχει ρητή απαγόρευση, και γενικώς ο ύπνος προστατεύεται ως βασικό δικαίωμα, γι αυτό και η αστυνομία δεν κάνει «ντου» πριν ξημερώσει. Ένας δικηγόρος μου είχε αναφέρει πως υπάρχει σχετική διάταξη για τον ύπνο, αλλά δεν την έχω βρει ως τώρα.

    Αυτά από μένα. Καλή συνάντηση σε κάποια παραλία

    Νέλλη Ψαρρού

    ΥΓ: και η δική μου έρευνα για το θέμα εδώ: http://www.nellypsarrou.com/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=73

  6. Ο/Η Πρεζόνι λέει:

    http://www.tanea.gr/2018/02/11/politics/kapoy-kapws-kapote/

    Κάπου… Κάπως… Κάποτε
    Διαμαντής Γιάννης Θ
    11 Φεβρουαρίου 2018 | 22:49
    ΤΑ ΝΕΑ

    15 Φεβρουαρίου 1932

    ΟΙ ΓΥΜΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΟΥΕΣΤ ΕΝΤ

    ΛΟΝΔΙΝΟΝ. – Το ζήτημα της ημέρας ενταύθα είνε ο σύλλογος των γυμνιστών του αριστοκρατικού Γουέστ Εντ του Λονδίνου, ο οποίος διά να μη σκανδαλίζη τον κόσμον ωνομάσθη σύλλογος ηλιοθεραπευτικής. Πράγματι όμως είνε σωματείον, το οποίον έχει στόχον κυρίως την διάδοσιν του γυμνισμού. Ο σύλλογος αριθμεί 300 μέλη, μεταξύ των οποίων πολλοί είνε διδάσκαλοι και καθηγηταί, εννέα ιατροί, τρεις δικηγόροι, εξ χρηματισταί, πέντε χρηματομεσίται, ανώτεροι υπάλληλοι του Λόυδ, τραπεζικοί κ.λπ.

    Γίνονται και μπαιν μιξτ. Δηλαδή τα λουτρά είναι μικτά δι’ άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι εμφανίζονται τελείως γυμνοί. Εδώ η φαντασία του ανθρώπου σταματά και διερωτάται κανείς πώς μπορεί να γίνουν λουτρά μικτά με άνδρες και γυναίκες τελείως γυμνούς χωρίς να προηγηθούν σκάνδαλα.

  7. Παράθεμα: Ο μύθος της αέναης Ελληνικής Μακεδονίας | Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.